Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Kun je beter een beleidje schrijven van 10 regels en de informatie door de community bij laten houden in de topics.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Daar heb je gelijk in, maar krijg je dan nogaltijd weer grote topic's zoals een [Nieuws] Synology topic deel x vraag ik mij af, misschien is het een persoonlijk iets, maar ik vindt het over het algemeen makkelijker zoeken met de GoT Serach in een topic waarvan ik weet dat de informatie daarin te vinden is, dan dat ik met de GoT Search een compleet forum of subforum moet doorzoeken.Hooglander1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:10:
Misschien moet je het hele idee van FAQ's wel loslaten, het is nu niet dat héél veel mensen die lezen. En als je ze eenmaal maakt, houd ze dan nog maar eens bij.
Kun je beter een beleidje schrijven van 10 regels en de informatie door de community bij laten houden in de topics.
Wat naar mijn idee (ik kan het mis hebben) blijf je dergelijke topic's houden met "grote en informatieve" topic starts. Je hebt de informatie dan "verzameld", maar de "simpele"-vragen dienen geweerd te worden. Of discussies die nauwelijks iets te maken heeft met het topic onderwerp.
Voorbeeld: Ik las vanochtend nog iets over het afspelen van ondertiteling bij een .mkv gestreamd naar een PS3, wat doet dat in het Synology topic... Daar is we leen PS3 topic voor waar deze informatie in gevonden kan worden.
[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 13-02-2013 21:18 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ja, je krijgt dan ook wel een paar grotere discussietopics, ik denk niet dat dát an sich het probleem is. Het werkte voor Synology tot 1 of 2 jaar geleden ook nog prima, omdat de userbase nog vrij klein was en de technische kennis vrij hoog._Dune_ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:15:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar krijg je dan nogaltijd weer grote topic's zoals een [Nieuws] Synology topic deel x vraag ik mij af, misschien is het een persoonlijk iets, maar ik vindt het over het algemeen makkelijker zoeken met de GoT Serach in een topic waarvan ik weet dat de informatie daarin te vinden is, dan dat ik met de GoT Search een compleet forum of subforum moet doorzoeken.
Je opmerking over de search snap ik, maar ik denk dat je daar geen beleid om moet maken. Met de nieuwe search zouden de problemen sowieso opgelost moeten zijn.
Helemaal mee eens, die horen er ook niet thuis. Als je op gaat splitsen hoop ik sowieso dat het klimaat in die topics veranderd zodat de vragen daar niet thuis horen. Of in ieder geval een mod er dicht op kan zitten om te voorkomen dat dat gaat gebeuren.Wat naar mijn idee (ik kan het mis hebben) blijf je dergelijke topic's houden met "grote en informatieve" topic starts. Je hebt de informatie dan "verzameld", maar de "simpele"-vragen dienen geweerd te worden. Of discussies die nauwelijks iets te maken heeft met het topic onderwerp.
Voorbeeld: Ik las vanochtend nog iets over het afspelen van ondertiteling bij een .mkv gestreamd naar een PS3, wat doet dat in het Synology topic... Daar is we leen PS3 topic voor waar deze informatie in gevonden kan worden.
Die vraag zal vast mee te maken hebben met een package die er voor zorgt dat die streamt. Dus tjah, het heeft wel iets met Synology te maken, maar hopelijk komen die in een apart packages topic, of misschien wel in een apart topic over "Streamen met je Synology".
Verwijderd
Met het splitsen hopen we te bereiken:
- Vooraanstaand, dat de 'grote' topics met een concentratie van kennis blijven voortbestaan, maar meerdere topics dus een minder brede opzet.
- Het Nieuws en discussie topic zal minder gepost worden maar hopelijk wel meer kwalitatieve posts zoals aankondigingen van nieuwe ontwikkelingen en discussie daaromtrent.
- Het Packages topic zal een heleboel discussie over een stormvloed van packages uit zowel het vragen topic als het nieuwstopic weren. Zo loopt dat niet door elkaar heen, iets wat vooral als hinderlijk werd ervaren.
- Het Vraag en antwoord topic zal het topic zijn waar het meest gepost wordt en de postkwaliteit lager ligt. We moeten daarbij wel opletten dat dit niet te ver afzakt in 'chatgedrag'. Dat zal de tijd moeten leren.
- Losse topics over Synology mogen blijven bestaan, echter moet daarbij wel voldoende reden bestaan. Een uitgebreid topic over een persoonlijke setup met allerlei vragen wat niet in een paar posts beantwoord is, dat mag prima in een eigen topic. Maar geen kleine topicjes die prima in de grote topics passen; daar zijn die nu juist voor zodat OM ook een beetje overzichtelijk blijft. Er is meer interessante storage dan alleen Synology.
- De ervaringen van deze splitsing kunnen en zullen worden meegewogen bij de beslissing deze opzet al dan niet in gewijzigde vorm toe te passen op nog meer OM-topics zoals het grote ZFS topic wat nu ook een veel te brede opzet heeft met grotendeels dezelfde bezwaren als geuit in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 26-02-2013 19:23 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dan vond ik een apart NAS forum voor Synology, QNAP, D-Link etc toch een betere oplossing.
Verwijderd
Nieuws topic: 3 postsNMe schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:23:
Hoeveel zin heeft een vraag- en antwoordtopic als je losse topics toestaat of andersom?
Packages topic: 6 posts
Vraag en Antwoord: 35 posts
Kortom. We zien al waar te trend ligt. Een heleboel tussendoor vraagjes - die als hinderlijk werden aangemerkt door de vaste Synology-topic gebruikers - kunnen hierdoor het kwalitatieve nieuws en discussietopic niet bevuilen. Hierdoor kunnen er op hoger niveau discussies gevoerd worden zonder dat er tig kleine vraagjes tussendoor komen. Zo heb ik de kritiek in elk geval geïnterpreteerd. Juist op die kritiek is deze splitsing een antwoord.
Zo'n vraag en antwoord topic verlaagt inderdaad de drempel en ik verwacht inderdaad dat het postniveau lager zal zijn. Maar toch denk ik dat juist zo'n topic ook nuttige posts kan opleveren met de zoekfunctie. En die posts kunnen dan weer worden opgenomen of naartoe worden gelinkt in de veelgestelde vragen in de topicstart.
De topics die buiten de drie grote Synology topics mogen bestaan, moeten wel bestaansrecht hebben. Ze moeten voldoen aan het profiel wat een eigen topic rechtvaardigt:
- Het moet een uitgebreide topicstart zijn over een persoonlijke situatie of vraagstuk.
- De topicstart moet uitstralen dat de poster zijn 'huiswerk' heeft gedaan en voldoende inzet toont.
- Het topic moet van het karakter zijn waarbij er vele posts nodig zijn om de topicstarter te helpen met zijn probleem of vraagstuk.
Er zijn nog geen (goede) voorbeelden van dergelijke losse topics, maar in het verleden is dit herhaaldelijk voorgekomen in het DIY RAID NAS topic dat iemand die een eigen build wilt beginnen met 10 vragen ofzo gewoon de ruimte krijgt om dat in een eigen topic te doen. Zolang er maar wel inzet van uitstraalt. Geen fluttopic.
Het zal heus even duren voordat men aan het nieuwe systeem gewend is. Het is vast niet perfect, zoals zo weinig dingen in het leven. Maar juist door nu eens een keer de knoop door te hakken en gewoon iets te gaan proberen zonder gelijk nieuwe fora uit de grond te stampen of andere zeer ingrijpende wijzigingen. We kunnen dan na een tijdje zien hoe het heeft uitgepakt en zo nodig passen we de situatie aan conform de nieuwe inzichten.
Bedenk ook dat er achter de schermen ook veel inzichten zijn uitgewisseld. Dit is wat er is uitgerold. Ik ben er niet ontevreden mee.
Het zal je misschien verbazen maar er zijn achter de schermen nog veel meer inzichten gewisseld over het GoT-breed afschaffen van grote topics en losse vragen hun eigen topic te geven om zo eenvoudiger vragen en antwoorden terug te kunnen vinden en om te zorgen dat vraag A niet vraag B verzuipt omdat die alle aandacht cannibaliseert in een groot topic.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:09:
[...]
Bedenk ook dat er achter de schermen ook veel inzichten zijn uitgewisseld. Dit is wat er is uitgerold. Ik ben er niet ontevreden mee.
Maar goed, het is jullie feestje. Ik krijg er gewoon lichtelijk de kriebels van dat we forumbreed een beleid voeren en dat lokaal ongedaan wordt gemaakt. We zien wel wat ervan komt.
Opslagtechnologie
ora et labora
Hoe gaan we hiermee om, gaan we gebruikers als politie agentje erop wijzen dat ze in verkeerde topic zitten?
Verwijderd
Verwijderd
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd als men gewoon in de oude topics vragen blijft beantwoorden en posten terwijl je van het bestaan van de nieuwe topics af weet.schumi2004 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:04:
Overigens zie ik ondanks alle goede bedoelingen met gesplitste topics nog steeds een versplintering van de vragen over allerlei topics heen.
Hoe gaan we hiermee om, gaan we gebruikers als politie agentje erop wijzen dat ze in verkeerde topic zitten?
Maar naar wat ik begreep ging men het aankijken hoe het loopt en er nog niet actief op aansturen. Dat begrijp ik tenminste uit de de post van CiPHER.
Je zou al vooruitgang boeken door jezelf te verplaatsen naar die topics of mensen erop te wijzen.
Kan je je post wat meer onderbouwen? Dan hebben we er ook nog wat aanVerwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:25:
Ik vind de wijzigingen helemaal niks, vooral het synology topic. Echt niet fijn, ik begrijp niet waarom het noodzakelijk was. Jammer dat het zo moet lopen, als het aan mij lag werd het per direct teruggedraaid.
Kan nu niet echt zeggen dat ik vragen heb/had die per direct naar deze topics zouden moeten maar wie weet wat de toekomst brengt. Overigens geef je wel een heel mooi voorbeeld waarom dit niet werken gaat.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:33:
[...]
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd als men gewoon in de oude topics vragen blijft beantwoorden en posten terwijl je van het bestaan van de nieuwe topics af weet.
Maar naar wat ik begreep ging men het aankijken hoe het loopt en er nog niet actief op aansturen. Dat begrijp ik tenminste uit de de post van CiPHER.
Je zou al vooruitgang boeken door jezelf te verplaatsen naar die topics of mensen erop te wijzen.
En wat wilde we hieraan gaan doen zodat ze dat wel doen?Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd als men gewoon in de oude topics vragen blijft beantwoorden en posten terwijl je van het bestaan van de nieuwe topics af weet.
Ik vind het ook helemaal niks als ik eerlijk ben.Hooglander1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Kan je je post wat meer onderbouwen? Dan hebben we er ook nog wat aan
Het heeft in mijn ogen namelijk helemaal geen kans van slagen, als je nu al eens door de topics heen wandeld zie je al gewoon dat er vragen antwoorden etc gesteld gegeven worden die helemaal niet in die topics thuis horen. Wat er gaat gebeuren is dat men uiteindelijk her en der hun vraag gaan neer plempen zoals dat nu al gebeurt en in het verleden gebeurde. Wat je eigenlijk wilt is de gebruiker veranderen maar dat gaat je niet lukken ben ik bang.
Je kunt nog zulke mooie topics hebben al dan niet gesplits maar uiteindelijk zijn het de users die het hem doen. Het probleem is ook dat er apps zijn die op zoveel platforms draaien dat je nauwelijks verwachten kunt dat je hier een duidelijke scheiding in krijgt. Deze apps (uitgezonderd van die enkele die platform specifiek zijn) zijn zo onderling verweven met elkaar dat het nagnoege onmogelijk is hier in structuur te krijgen. Want als we eerlijk zijn zijn het deze apps die ervoor gezorgd hebben dat dit topic gestart werd dat is althans mijn beleving, correct me if i'm wrong.
Een ander voorbeeld van hoe snel het kan gaan, in een niet nadere te noemen topic
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 04-03-2013 11:56 ]
Dan heeft het sowieso weinig zin om nog een discussie te voeren...schumi2004 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:42:
[...]
Ik vind het ook helemaal niks als ik eerlijk ben.
Het heeft in mijn ogen namelijk helemaal geen kans van slagen,
Zoiets kost tijd en moeite en was al vanaf het begin aangegeven. De oude situatie was ook niet perfect... (niet slechter dan nu imo)als je nu al eens door de topics heen wandeld zie je al gewoon dat er vragen antwoorden etc gesteld gegeven worden die helemaal niet in die topics thuis horen. Wat er gaat gebeuren is dat men uiteindelijk her en der hun vraag gaan neer plempen zoals dat nu al gebeurt en in het verleden gebeurde. Wat je eigenlijk wilt is de gebruiker veranderen maar dat gaat je niet lukken ben ik bang.
You're wrong. De stormloop met beginnersvragen voornamelijk, de packages nog niet eens zo.Je kunt nog zulke mooie topics hebben al dan niet gesplits maar uiteindelijk zijn het de users die het hem doen. Het probleem is ook dat er apps zijn die op zoveel platforms draaien dat je nauwelijks verwachten kunt dat je hier een duidelijke scheiding in krijgt. Deze apps (uitgezonderd van die enkele die platform specifiek zijn) zijn zo onderling verweven met elkaar dat het nagnoege onmogelijk is hier in structuur te krijgen. Want als we eerlijk zijn zijn het deze apps die ervoor gezorgd hebben dat dit topic gestart werd dat is althans mijn beleving, correct me if i'm wrong.
Dan moet je dus meteen een topicreport doen (en hopen dat die op tijd opgepakt wordt).Een ander voorbeeld van hoe snel het kan gaan, in een niet nadere te noemen topickwam er een vraag over een specifieke app dat deze niet goed functioneerde op zijn device (lees NAS) ik heb daar geen moeite mee maar heb deze persoon er wel op gewezen dat er eigen topics over bestaan (Synology en app specifiek). Maar de gebruiker in kwestie was van mening dat in het topic waar de vraag gesteld werd er meer kans van slagen was voor een oplossing omdat in het app eigen topic er niet op gereageerd werd enz enz.
Omdat mijn mening haaks staat op je eigen beleving en je je hierin niet kunt/wilt vinden? Tuurlijk heeft het wel zin.Hooglander1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Dan heeft het sowieso weinig zin om nog een discussie te voeren...
Dat geloof ik best dat het tijd kost echter doe ik nu al een constatering en eigenlijk wil zeggen dat er op exact dezelfde voet door gegaan wordt zoals het in de vorige delen was, alleen hebben ze nu meer topics om te "vervuilen".Zoiets kost tijd en moeite en was al vanaf het begin aangegeven. De oude situatie was ook niet perfect... (niet slechter dan nu imo)
Ok, verkeerd geinterpreteerd van mijn kant.You're wrong. De stormloop met beginnersvragen voornamelijk, de packages nog niet eens zo.
Hier is de user uiteindelijk dus niet meegeholpen! Je zou je moeten afvragen wat de gebruiker er toe zet om juist in een compleet ander topic dan de app eigen topic om hulp gaat zoeken. Dit is maar 1 van de vele voorbeelden.Dan moet je dus meteen een topicreport doen (en hopen dat die op tijd opgepakt wordt).
Ik zal ook maar meteen mijn idee erover geven aangezien je in de vorige reacties aangeeft dat ik ze zou ontwijken (wat helemaal niet het geval was, ik was het alleen niet eens met het gedane voorstel, nog steeds niet).
Wat al eens eerdere geroepen is is het wellicht beter de vragen voor mijn part los te stellen onder dit kopje mrc4nl in "Voorstel nieuwe indeling NAS-topics"
Zo vind ik bv het Synology Unrar topic wel een mooi voorbeeld van hoe het zou kunnen, 1 onderwerp, 1 topic.
Omdat je je mening al klaar had, voordat je naar de effecten hebt gekeken. Dat het gebeurt is, is een feit, laten we nu weer verder kijken.schumi2004 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:56:
[...]
Omdat mijn mening haaks staat op je eigen beleving en je je hierin niet kunt/wilt vinden? Tuurlijk heeft het wel zin.
Vragen in aparte topics is hier ook vaak langsgekomen en ook vaak voorgesteld. De OMOT-crew wil echter eerst dit uitproberen.[...]
Hier is de user uiteindelijk dus niet meegeholpen! Je zou je moeten afvragen wat de gebruiker er toe zet om juist in een compleet ander topic dan de app eigen topic om hulp gaat zoeken. Dit is maar 1 van de vele voorbeelden.
Ik zal ook maar meteen mijn idee erover geven aangezien je in de vorige reacties aangeeft dat ik ze zou ontwijken (wat helemaal niet het geval was, ik was het alleen niet eens met het gedane voorstel, nog steeds niet).
Wat al eens eerdere geroepen is is het wellicht beter de vragen voor mijn part los te stellen onder dit kopje mrc4nl in "Voorstel nieuwe indeling NAS-topics"
Zo vind ik bv het Synology Unrar topic wel een mooi voorbeeld van hoe het zou kunnen, 1 onderwerp, 1 topic.
Zelf heb ik nu ook een vrij concreet probleem, maar ik denk er niet aan om het te posten in het vraag en antwoord-topic. Daar ga ik geen antwoord krijgen op mijn relatief complexere probleem. Nadeel is nu dat ik niet weet of als ik een apart topic maak, of dat direct weer dichtgegooid wordt of niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 05-03-2013 08:41 ]
Ik zou het gewoon doen, is met unrar topic ook gedaan tochHooglander1 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:40:
[...]
Omdat je je mening al klaar had, voordat je naar de effecten hebt gekeken. Dat het gebeurt is, is een feit, laten we nu weer verder kijken.
[...]
Vragen in aparte topics is hier ook vaak langsgekomen en ook vaak voorgesteld. De OMOT-crew wil echter eerst dit uitproberen.
Zelf heb ik nu ook een vrij concreet probleem, maar ik denk er niet aan om het te posten in het vraag en antwoord-topic. Daar ga ik geen antwoord krijgen op mijn relatief complexere probleem. Nadeel is nu dat ik niet weet of als ik een apart topic maak, of dat direct weer dichtgegooid wordt of niet.
Mss heb er iemand anders later ook iets aan als hij zo specifiek
Om verwarring en cross posting te voorkomen en users in de juiste richting te sturen een idee om de topic waarschuwingen aan te passen op bepaalde topics, bv waar ik nu topic owner van ben?
Wat/welke en waar je bepaalde vraag te stellen mss?Hooglander1 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:44:
Hoe aan te passen dan? Ze zijn nu toch al vrij duidelijk?
Als je daar mee iemand het juiste zetje kunt geven in juiste topics te gaan posten waarom niet.
Was ook maar een suggestie
Hoe wil je hierop gaan moderaten?
ReTechNL in "[Synology] Packages"
Legendary1985 in "[Synology] Packages"
Heel leuk bedacht dit maar we zijn nu een jaar verder en het haalt nagenoeg niks uit!
Er blijft een constante stroom van cross-post gaande of iig in het verkeerde topic zoals de mods het beoogd hadden! En nee ik ben geen moderator dus ga ook niet iedereen de les lezen, bovendien wordt je er zelf op aangekeken omdat je weer voor zeikerd aangezien wordt!
Er wordt zelfs in het package topic verwezen naar het algemene topic, is dat niet beetje krom?
Laat staan dat betreffende topic uberhaupt bijgewerkt wordt en dan heb ik de andere nog niet eens gecheked.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 08-07-2014 23:26 ]