wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,
Ik heb jullie kennis nodig ik heb een ds212+ en gebruik surveillance station om bewakings beelden op te slaan.
Maar in geval van een inbraak is de kans groot dat ze de DS212+ meenemen dus ook de beelden.
Graag zou ik dus mijn video beelden willen opslaan in de cloud, met Hidrive van Strato kan ik alleen maar 1 x per uur een back-up maken.
Dat is niet toereikend, ik wil graag real time back ups maken (snap dat er altijd wel iets vertraging in zit maar wil zo snel als mogelijk een backup van de camera beelden)
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Paar dingen waar je rekening mee moet houden :
* - Bij een inbraak gaat men voor waardevolle zaken, en ondanks dat een Synology waardevol is, is het voor een inbreker geen "geld", zoals telefoons, laptops en tablets.
Zelfs een desktoppc word tegenwoordig al niet meer meegenomen ( lomp, zwaar en onbekend qua waarde, alleen als er ECHT niets anders is, dan pakken ze die mee, of het moeten wel héél amateuristische ( gelegenheids' dieven zijn.
< en om eerlijk te zijn, als zo'n malloot binnen kan, zal er weinig tot geen echte waarde in het bedrijf zijn >
Zet de Syno op een lastige plek, en omdat het een netwerkdevice is, en niet erg groot, kan die makkelijk 'verstopt' worden ( ik ben ze al tegengekomen op een toiletruimte, boven het plafond en in een keukenkastje.
Maar de belangrijkste, videobeelden mag je niet voor langere tijd opslaan, het is geen speelfilm .. je bent wettelijk verplicht om de beelden ( ALLE beelden ) na maximaal 4 weken te verwijderen
(
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#10 )
Hou hier goed rekening mee, aangezien een klant van ons hierdoor zelf in de problemen kwam, omdat hij beelden van de inbrekers terugvond toen ze 2 maanden vóór de inbraak waren komen "kijken"
Deze zijn netjes overgeleverd aan justitie, maar de hele zaak is vernietigd omdat de bewaartermijn ivm privacy was geschonden.
Daders herkenbaar in beeld, zelfde figuren 2 maanden eerder ( zelfde jas en postuur, maar dan ongemaskerd ) maar toch einde verhaal, omdat de beelden te lang bewaard waren.
--------------------
maartend schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:08:
Zo. Gisteren een 231+ aangeschaft. Ter vervanging van mijn 108J. Gaan 2 schijven in en die worden gewoon als 2 drives weggezet. 108J gaat buitenshuis en wordt de 2de backup. Heb in huis al een andere NAS staan waar alles naar wordt gebackupped. En dan eens nakijken hoe ik het snelst alles van doe 108J naar de 213+ over te zetten is.
Ik zet het meestal over naar usb ( via filestation, dan kan de pc vrij gebruikt worden ) en op de nieuwe NAS weer terug via filestation.
Wat ook een mogelijkheid is, is om via filestation de mappen die je deelt te mounten VAN de 108 op de 213, en wederom via FS kopieren.
( weet niet welke sneller is, DS->usb->213 of 108j -> netwerk ->213+ ) zal beiden rond de 30MB/s zitten
[
Voor 16% gewijzigd door
FreshMaker op 24-02-2013 11:22
]