Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
stefijn schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:17:
[...]

Zet een andere synology op een plek buiten de lokatie? Als de risico's zo groot zijn is een investering in een simpele DS met enkele harddisk ook geen probleem lijkt mij.
Is idd een optie alleen heb ik geen andere locatie om een 2e synology te plaatsen vandaar dat ik aan cloud storage zit te denken.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 07:58

JT

VETAK y0

JPS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:39:
[...]

Wat bedoel je met 'mounten'? Ook een encrypted directory is na ontsleuteling op de Syno gewoon zichtbaar te maken als share binnen je (windows) netwerk.
Ik wil de dir encrypted houden op de DS213+ voor als dat ding of de HDD geript wordt of als ik gehacked word ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 16:30
Werken de apps van Synology alleen over LAN of ook op andere netwerken dan waar de DS aan verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
xGlasvezelkabel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:40:
Werken de apps van Synology alleen over LAN of ook op andere netwerken dan waar de DS aan verbonden is?
:? snap je vraag niet? Welke apps bedoel je, de mobiele apps of de apps op de Synology NAS zelf?

Als je de juiste poorten forward kan je gewoon via internet met de mobiele apps bij je Synology NAS.

De apps op Synology zelf hebben toegang tot alle netwerken waar de Synology ook toegang tot heeft.

Je kan ook gewoon via internet toegang hebben tot de apps op de NAS als je wederom de juiste poorten forward. Dus ik kan prima, bijvoorbeeld, bij mijn ouders thuis via hun PC toegang krijgen tot DSM of andere apps die op mijn NAS staan omdat ik juiste poorten heb geforward. Andere optie is om (als je router dat support) VPN op je router aan te zetten, of VPN poorten door te sturen naar Synology en daar VPN op te draaien. Dan kan je bij alles op je lokale netwerk.

Is je vraag zo beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
Ja! Ik was misschien wat onduidelijk, sorry daarvoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,

Ik heb jullie kennis nodig ik heb een ds212+ en gebruik surveillance station om bewakings beelden op te slaan.
Maar in geval van een inbraak is de kans groot dat ze de DS212+ meenemen dus ook de beelden.
Graag zou ik dus mijn video beelden willen opslaan in de cloud, met Hidrive van Strato kan ik alleen maar 1 x per uur een back-up maken.
Dat is niet toereikend, ik wil graag real time back ups maken (snap dat er altijd wel iets vertraging in zit maar wil zo snel als mogelijk een backup van de camera beelden)

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Beelden van minder dan een uur oud backuppen naar een FTP server bij bijvoorbeeld hostingprovider? Moet niet al te moeilijk zijn om te automatiseren. Zag dat er ook een alpha Dropbox client is voor Synology (https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home), misschien ook nog een optie.

De DS212+ heeft ook aansluiting voor kensington lock. Meeste inbrekers zijn volgens mij gelegenheidsdieven, dus als je die ds212 nou eens vast zet met zo'n kensington ding? Dan verlaagt ook de kans op meenemen. Of beter verstoppen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
xGlasvezelkabel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
Ja! Ik was misschien wat onduidelijk, sorry daarvoor. ;)
Wat bedoelde je dan? ;) (ben nog steeds nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 16:17
Vrijdag de gok genomen en DSM 4.2 beta geïnstalleerd. Mijn vorige ervaringen met beta versies van Synology waren altijd goed, maar dit is tot nu toe een drama gebleken.

Ik heb een 1812+ met daarin 6 schrijven waarvan 3 HD204UI's van 2TB. Hiervan is er na de update gelijk 1 kapot gegaan. Eerst begon de Load Cycle Count weer als een gek op te lopen (oude bug) en na een reboot gaf hij aan dat er eentje kapot was. Omdat ik SHR draai met 1 disk redundantie, heb ik gelijk 2 (een ter vervanging en een hotspare) nieuwe disks gekocht (Seagate 3TB's, heb er daar al 2 van en die zijn prima). Na deze erin te hebben gezet, liep hij vast tijdens het rebuilden van het volume. Tijdens het vastlopen gaf hij aan dat er een van de nieuwe Seagate schijven gecrashed was. Ik heb hem toen nogmaals opnieuw laten starten en nu geeft hij aan dat de ándere nieuwe Seagate schijf is vastgelopen en herkent hij de eerste nieuwe schijf niet meer. Ik snap er geen bal meer van.
Als ik een SMART test draai op de schijf die hij aangeeft als "crashed", is het resultaat dat de schijf normaal is. Nogal vreemd dus. De andere nieuwe schijf heeft al status "geinitialiseerd".

Hij is nu op de een of andere manier weer het volume aan het repareren maar ik zou niet weten met welke schijf dat precies is. Duur geintje op deze manier.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
McVirusS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]

Wat bedoelde je dan? ;) (ben nog steeds nieuwsgierig)
Of je met de apps voor iOS/Android/WP ook je data kon lezen/afspelen als je niet met het netwerk verbonden bent waar je NAS ook mee verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

McVirusS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]

De DS212+ heeft ook aansluiting voor kensington lock. Meeste inbrekers zijn volgens mij gelegenheidsdieven, dus als je die ds212 nou eens vast zet met zo'n kensington ding?
Klopt, ik heb 'm ook vastzitten aan een Kensington kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 00:51
JPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:19:
[...]
Klopt, ik heb 'm ook vastzitten aan een Kensington kabel.
Gelegenheidsdief of niet, ik zou er niet echt op vertrouwen:

YouTube: Break the kensington lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

itchin schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:08:
[...]

Zeker, ik ken de zwakte van die kabels en vertrouw daar ook niet alleen op, maar het is net een extra drempeltje. Data gaat met een netbackup wekelijks extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Zo. Gisteren een 231+ aangeschaft. Ter vervanging van mijn 108J. Gaan 2 schijven in en die worden gewoon als 2 drives weggezet. 108J gaat buitenshuis en wordt de 2de backup. Heb in huis al een andere NAS staan waar alles naar wordt gebackupped. En dan eens nakijken hoe ik het snelst alles van doe 108J naar de 213+ over te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,

Ik heb jullie kennis nodig ik heb een ds212+ en gebruik surveillance station om bewakings beelden op te slaan.
Maar in geval van een inbraak is de kans groot dat ze de DS212+ meenemen dus ook de beelden.
Graag zou ik dus mijn video beelden willen opslaan in de cloud, met Hidrive van Strato kan ik alleen maar 1 x per uur een back-up maken.
Dat is niet toereikend, ik wil graag real time back ups maken (snap dat er altijd wel iets vertraging in zit maar wil zo snel als mogelijk een backup van de camera beelden)

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Paar dingen waar je rekening mee moet houden :

* - Bij een inbraak gaat men voor waardevolle zaken, en ondanks dat een Synology waardevol is, is het voor een inbreker geen "geld", zoals telefoons, laptops en tablets.
Zelfs een desktoppc word tegenwoordig al niet meer meegenomen ( lomp, zwaar en onbekend qua waarde, alleen als er ECHT niets anders is, dan pakken ze die mee, of het moeten wel héél amateuristische ( gelegenheids' dieven zijn.
< en om eerlijk te zijn, als zo'n malloot binnen kan, zal er weinig tot geen echte waarde in het bedrijf zijn >

Zet de Syno op een lastige plek, en omdat het een netwerkdevice is, en niet erg groot, kan die makkelijk 'verstopt' worden ( ik ben ze al tegengekomen op een toiletruimte, boven het plafond en in een keukenkastje.

Maar de belangrijkste, videobeelden mag je niet voor langere tijd opslaan, het is geen speelfilm .. je bent wettelijk verplicht om de beelden ( ALLE beelden ) na maximaal 4 weken te verwijderen
( http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#10 )
Hou hier goed rekening mee, aangezien een klant van ons hierdoor zelf in de problemen kwam, omdat hij beelden van de inbrekers terugvond toen ze 2 maanden vóór de inbraak waren komen "kijken"
Deze zijn netjes overgeleverd aan justitie, maar de hele zaak is vernietigd omdat de bewaartermijn ivm privacy was geschonden.

Daders herkenbaar in beeld, zelfde figuren 2 maanden eerder ( zelfde jas en postuur, maar dan ongemaskerd ) maar toch einde verhaal, omdat de beelden te lang bewaard waren.

--------------------
maartend schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:08:
Zo. Gisteren een 231+ aangeschaft. Ter vervanging van mijn 108J. Gaan 2 schijven in en die worden gewoon als 2 drives weggezet. 108J gaat buitenshuis en wordt de 2de backup. Heb in huis al een andere NAS staan waar alles naar wordt gebackupped. En dan eens nakijken hoe ik het snelst alles van doe 108J naar de 213+ over te zetten is.
Ik zet het meestal over naar usb ( via filestation, dan kan de pc vrij gebruikt worden ) en op de nieuwe NAS weer terug via filestation.

Wat ook een mogelijkheid is, is om via filestation de mappen die je deelt te mounten VAN de 108 op de 213, en wederom via FS kopieren.
( weet niet welke sneller is, DS->usb->213 of 108j -> netwerk ->213+ ) zal beiden rond de 30MB/s zitten

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 24-02-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
FreshMaker schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:18:
[...]
Ik zet het meestal over naar usb ( via filestation, dan kan de pc vrij gebruikt worden ) en op de nieuwe NAS weer terug via filestation.

Wat ook een mogelijkheid is, is om via filestation de mappen die je deelt te mounten VAN de 108 op de 213, en wederom via FS kopieren.
( weet niet welke sneller is, DS->usb->213 of 108j -> netwerk ->213+ ) zal beiden rond de 30MB/s zitten
Of ik gooi die hdd uit de 108J tijdelijk in mijn 213+ als schijf 2, zet er een neiuwe hdd bij als schij 1 en gooi dan alles over via FS? Is Sata-sata, zal toch wel een heel stuk sneller gaan? Als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausva
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03-2022

mausva

iPad 1 - iPad 3

ik downloade ruim 4 jaar met een ds109 (laatste firmware 1 tb ) sabnzb+, recent geswitched naar synocommunies package; eraf gegooid. sabnzb + nieuwere versie erop (remco schllekens), downloadstation synology package.

bij ieder pakket zelfde probleem 30 a 40 sec downloaden op normale snelheid, dan komt het tot stilstand en start niet meer op. op de pc gaat het downloaden wel normaal....dus m.i. ligt het niet aan de nieuwsserver. ik heb natuurlijk veel fora gelezen, echter suggesties zijn van harte welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:50:
ik downloade ruim 4 jaar met een ds109 (laatste firmware 1 tb ) sabnzb+, recent geswitched naar synocommunies package; eraf gegooid. sabnzb + nieuwere versie erop (remco schllekens), downloadstation synology package.

bij ieder pakket zelfde probleem 30 a 40 sec downloaden op normale snelheid, dan komt het tot stilstand en start niet meer op. op de pc gaat het downloaden wel normaal....dus m.i. ligt het niet aan de nieuwsserver. ik heb natuurlijk veel fora gelezen, echter suggesties zijn van harte welkom
NZBget installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59
mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:50:

Dit probleem had ik ook met Sabnzb+ op mijn DS212J nu ik ben overgestapt met op nzbget heb probleem niet meer.
Meen ook dat fluctuatie in downloadsnelheid ligt aan hardware ( cpu), Sabnzb+ is nog cpu gevoelig.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

itchin schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:08:
[...]

Daarom heb ik een cijferslot + een 8mm dikke kabel ipv 4mm :P Kan je wel vergeten met je nijptang :+ Heb evt nog wat van die nieuwe kabels liggen voor geinteresseerden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausva

mausva

iPad 1 - iPad 3

@JPS goede tip echter geeft zelfde probleem even downloaden en dan klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allen,

Ik heb gisteren ook een Synology (412+) apparaat geleverd gekregen, en hij draait nu fijn met wat oude schijven er in. Ik heb meteen Sickbeard, Couchpotato, etc geinstalleerd, maar ook SABNZBD. Daar gaat het een klein beetje mis, want SABNZBD geeft de volgende melding:

Cannot create directory /volume1/downloads/newsgroups/incomplete

Best, dacht ik, ik maak die directory zelf wel even, maar ik kom er niet uit hoe ik die 'downloads' directory maak. Ik heb getracht via 'File Station' directories aan te maken, wat ook wel lukt, maar niet op het hoofdniveau: ik kan alleen subdirectories maken in mijn 'photo', 'video' en 'pictures' directory. Ik heb het ook via SSH geprobeerd, maar blijkbaar lukt dat ook nog niet vanwege een rechten issue.

Iemand die me even op weg kan helpen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je niet beter gewoon de user waaronder SAB draait de juiste rechten geven?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-09 12:43
Configuratiescherm -> gedeelde map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Heb een beetje rond gezocht, maar kon het niet zo snel vinden. Is het nou mogelijk om de SYNOLOGY DiskStation DS213 via USB te benaderen en te gebruiken?

Ben op zoek naar een NAS die ik niet full time aan het netwerk wil hangen, omdat kopiëren via USB makkelijker en sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
JT schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:47:
Kan je niet beter gewoon de user waaronder SAB draait de juiste rechten geven?
Vind ik ook goed, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb alleen een package geinstalleerd, en dat was het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kun je hem gewoon niet doen zoals hierboven gezegd: via shared folder. Of anders via pc in explorer een map aanmaken?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Yep, ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen via de shared folder, maar ik was benieuwd naar de andere optie.

Andere vraag dan: is er ook een optie om het binnenkomende verkeer van de hele nas te limiteren? Ik heb via Firewall -> Traffic Control een rule aangemaakt met een Max van 800, maar mijn SABNZBD gaat fijn downloaden op 1.5mb. Ik weet dat ik daar een limiet kan instellen, maar dat moet ik dan in SABNZBD, doen, in Transmission, etc; ik zou het liever in de NAS zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

CarbonFibeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:19:
Heb een beetje rond gezocht, maar kon het niet zo snel vinden. Is het nou mogelijk om de SYNOLOGY DiskStation DS213 via USB te benaderen en te gebruiken?

Ben op zoek naar een NAS die ik niet full time aan het netwerk wil hangen, omdat kopiëren via USB makkelijker en sneller is.
Nee dat kan niet... Koop dan gewoon een externe harde schijf...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:51:
@JPS goede tip echter geeft zelfde probleem even downloaden en dan klaar
Vaag...is dat met alles? Misschien probeer je bestanden te downloaden die dmv een DMCA takedown notice zijn verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:14

Yucko

One clown to rule them all !

Je weet dat de N uit NAS voor 'Network' staat? 8)7 Als je alles via USB wil gaan doen dan kun je net zo goed een externe HDD kopen, zoals Hooglander1 al aangeeft

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreshMaker in "Het grote Synology topic - deel 5"
maartend schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:32:
[...]

Of ik gooi die hdd uit de 108J tijdelijk in mijn 213+ als schijf 2, zet er een neiuwe hdd bij als schij 1 en gooi dan alles over via FS? Is Sata-sata, zal toch wel een heel stuk sneller gaan? Als dat kan.
Nee gaat niet
( FreshMaker in "Het grote Synology topic - deel 5" )

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
k heb een DS412+ (2GB) met 4 x 2 TB Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001.

Ik wil er 2 gaan vervangen voor Western Digital Red WD30EFRX, 3TB. En als ik weer klaar ben met sparen de andere 2.
Kan dat zomaar ?
Bestaande data wil ik graag overzetten.
En in welke volgorde zou ik de schijven dan moeten zetten, of maakt dat niet uit?

Oh ja ik draai 4,2 beta met SHR raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Feb 24 13:34:27 scemd: scemd.c:413 stop manutild.
Feb 24 13:58:59 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Feb 24 13:58:55 ntpdate: Sync with time server 81.171.44.131 offset -15.388579 sec.
Feb 24 13:58:55 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4480.330000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4481.170000] ata1: device plugged sstatus 0x123
Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.350000] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.360000] ata1: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.370000] ata1: SError: { PHYRdyChg DevExch }
Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4489.000000] ata2: wake up from deepsleep, reset link now
Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4489.080000] ata2: device plugged sstatus 0x123
Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.010000] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.020000] ata2: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.030000] ata2: SError: { PHYRdyChg DevExch }

Hebben meer mensen dit soort meldingen in /var/log/messages? Of is het standaard dat de disk verbinding wordt gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausva

mausva

iPad 1 - iPad 3

JPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:24:
[...]

Vaag...is dat met alles? Misschien probeer je bestanden te downloaden die dmv een DMCA takedown notice zijn verwijderd?
Daar gaat het misschien wel naar toe, echter de pc download wel van de newsgroep kpn, dus dan begrijp ik het niet goed. Is zo'n takedown te zien in de nzb file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
wout1976 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:17:
k heb een DS412+ (2GB) met 4 x 2 TB Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001.

Ik wil er 2 gaan vervangen voor Western Digital Red WD30EFRX, 3TB. En als ik weer klaar ben met sparen de andere 2.
Kan dat zomaar ?
Ja, dat is juist een van de eigenschappen van SHR.
Bestaande data wil ik graag overzetten.
Je haalt 1 schijf eruit. Steekt de nieuwe er in. Laat de boel rebuilden. Haalt de 2e eruit.. 2e nieuwe er in en rebuilden. Dan nog expanden en je krijgt dan beschikking over de extra opslag, en alle data staat er nog op.
En in welke volgorde zou ik de schijven dan moeten zetten, of maakt dat niet uit?
Of je de nieuwe schijven nou in slot 1 en 2 steekt of 3 en 4 maakt niet uit.

Zie ook: http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-02-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:43:
[...]

Daar gaat het misschien wel naar toe, echter de pc download wel van de newsgroep kpn, dus dan begrijp ik het niet goed. Is zo'n takedown te zien in de nzb file ?
Nope, ik geloof niet dat je dat echt kunt herkennen, maar misschien kan iemand anders dat bevestigen/tegenspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Als een release verwijderd is dan kun je in logs van sabnzbd zien dat de artikelen niet gevonden kunnen worden. Op payservers bij posts die meer dan een dag online zouden moeten staan (maar korter dan max. retentie) meestal een give away ;)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
JPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:39:
[...]
Nope, ik geloof niet dat je dat echt kunt herkennen, maar misschien kan iemand anders dat bevestigen/tegenspreken?
Nee, zie je niet aan de nzb

Een NZB is een datapakketje wat al eerder is geindexeerd, je krijgt alleen maar verwijzingen uit een database naar een ( op het laatste indexmoment ) positie van usenetdeel

Het probleemmet de DMCA is dat men automatisch bestaande pakketjes 'vervangt' met verminkte bestanden.
Zo ziet de index nog wel een compleet bestand, maar bij terugzetten blijk je dus blokken te missen, die niet door de par2 gerepareerd kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zoveel schijven, zoveel meningen.

Zelfs over de WD Red lees ik slechte ervaringen.

Daarom gewoon de vraag ; Samsung HD204UI
Beetje geschikt voor de 213+? Is een 5400 toeren/sata

Ik ga niet in RAID werken, wil eerst de hdd van mijn 108J er bij plaatsen en dan alle data overpompen.

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 25-02-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een HD204UI al jaren draaien in mijn DS209. Gewoon als los volume, er zit een WD10EAVS naast.
De NAS gaat elke nacht om 01:00 uur uit en om 08:00 uur weer aan.
Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:34:
Arf, backuppen naar Amazon S3 werkt niet incrementeel! (4.2 beta)
Weet iemand of dit al opgelost is?

In de Synology Disk Station Manager 4.1 build 2647 versie is het opgelost, maar het is dus teruggekomen in de beta zoals Sangroid aangeeft.

Weet iemand of synology dit probleem onderkent heeft zodat ik de update hiervan kan bijhouden? Het is voor mijn nas namelijk van belang aangezien ik S3 gebruik en je bij synology niet (of wellicht lastig) terug kan gaan naar een vorige firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

FreshMaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:27:
[...]

Nee, zie je niet aan de nzb

Een NZB is een datapakketje wat al eerder is geindexeerd, je krijgt alleen maar verwijzingen uit een database naar een ( op het laatste indexmoment ) positie van usenetdeel

Het probleemmet de DMCA is dat men automatisch bestaande pakketjes 'vervangt' met verminkte bestanden.
Zo ziet de index nog wel een compleet bestand, maar bij terugzetten blijk je dus blokken te missen, die niet door de par2 gerepareerd kunnen worden
ik heb dat nog niet meegemaakt. Eerder pakketjes die gewoonweg gedeeltelijk of in zijn geheel niet op de server aanwezig bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Yucko schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:19:
[...]

ik heb dat nog niet meegemaakt. Eerder pakketjes die gewoonweg gedeeltelijk of in zijn geheel niet op de server aanwezig bleken te zijn.
Ik vermoed dat elke usenetaanbieder een verschillende manier hanteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel via actie goedkoop een 212j te koop. Ik ben een newbie op het gebied van NAS maar mijn laptop gaat nu wel erg ruimtegebrek vertonen. Zat eerst te twijfelen om een Qnap 212 te kopen ivm de prijs weer wat 10tjes lager maar lees toch de meer gebruiksvriendelijke synology 212 overal. Wil echter niet een model kiezen die straks helemaal uit is. Is de 212j nog van deze 'tijd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:13:
Momenteel via actie goedkoop een 212j te koop. Ik ben een newbie op het gebied van NAS maar mijn laptop gaat nu wel erg ruimtegebrek vertonen. Zat eerst te twijfelen om een Qnap 212 te kopen ivm de prijs weer wat 10tjes lager maar lees toch de meer gebruiksvriendelijke synology 212 overal. Wil echter niet een model kiezen die straks helemaal uit is. Is de 212j nog van deze 'tijd'?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen.

Als je het ding als download station wilt gaan gebruiken dan zou ik persoonlijk de J varianten overslaan
Qua netwerkschijf is het prima te doen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 03-09 16:01

bdu

Ik heb een probleem bij het werkend krijgen van een Network Backup van NAS naar NAS. Ik ben in bezig van een DS211 met DSM 4.2, mijn broer heeft een DS213 met DSM 4.1.

Nu gaat het instellen van een Nerwork Backup prima. Poorten staan geforward (873 en 22). Verbinding maken lukt ook. Beide kanten op. Alleen bij het starten van de daadwerkelijke backup krijg ik een vreemd / nietszeggende melding dat het niet werkt.

Van de DS211 naar de DS213 gaat prima. Zowel het verbinden als het backuppen.
Van de DS213 naar de DS211 werkt het niet. Verbinden gaat goed, het back uppen niet en krijg ik de volgende melding. https://www.dropbox.com/s/x8zdm6a3jqknz0n/Screenshot_12.jpg

In het logboek staat ook een nietszeggende melding (https://www.dropbox.com/s/p6e5uqir4vh2lf4/fout.png). Autorisaties van user staan gelijk aan elkaar. Ook bij het gebruik van een admin account werkt het niet..

Wat zou dit kunnen zijn? Kan het een verschil is DSM zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 02-09 18:42
Toch ben ik benieuwd naar de melding in het logboek, het plaatje zegt inderdaad niets - omdat het een verwijzing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

/offtopic:
FreshMaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Ik vermoed dat elke usenetaanbieder een verschillende manier hanteert
Dat is inderdaad het deel waarover ik geen duidelijk beeld heb en waardoor de 'takedowns' niet makkelijk te herkennen zijn. Als er verwijzingen zijn naar berichten/artikelen hoe providers met de takedowns omgaan dan zijn die welkom.

[ Voor 16% gewijzigd door JPS op 25-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Als je het ding als download station wilt gaan gebruiken dan zou ik persoonlijk de J varianten overslaan
Algemeen gebruik, eerste kennismaking met NAS, downloaden via newsgroup de gewone series en films. Maar geen hardcore megadownload bestanden 24/7 zal ik maar zeggen. En proberen alles een beetje kwa electronica zoals tablet, mobiel te koppelen met deze NAS. Denk dat het voor mij beide goeie NASsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

ChuckyDevil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:39:
Toch ben ik benieuwd naar de melding in het logboek, het plaatje zegt inderdaad niets - omdat het een verwijzing is.
Jup, check https://www.dropbox.com/s/p6e5uqir4vh2lf4/fout.png

ps. mooie vertaling :-)

[ Voor 4% gewijzigd door bdu op 25-02-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Klets. Ik heb een 108J en die werkt perfect als downl;oader en als streamer. Je kunt enkel SABnzb niet gebruiken, maar die zou ik toch niet willen. De ingebakken downloader voor usenet en torrent werkt gewoon goed. Moet je wel handmatig unrarren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:
[...]

Klets. Ik heb een 108J en die werkt perfect als downl;oader en als streamer. Je kunt enkel SABnzb niet gebruiken, maar die zou ik toch niet willen. De ingebakken downloader voor usenet en torrent werkt gewoon goed. Moet je wel handmatig unrarren
DownloadStation kan toch ook unpacken of zit dat er pas sinds DSM 4.2 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat handmatig unrarren lijkt me toch wel een groot nadeel, tenminste, als je 'grootverbruiker' bent van series en films. Ik wil dan toch gewoon thuiskomen, mijn htpc aanzetten en dat alles klaar staat om gekeken te worden...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:
[...]

Tsja, het is maar net waar je genoegen mee neemt.

Ik zou me kapot ergeren aan een trage NAS. Jij niet, wat prima is natuurlijk, maar mijn post was geen klets, maar mijn mening.

Handmatig unrarren vind ik zwaar irritant, zeker als de nas dit ook zou kunnen.

Nu is de 213j wel een stuk sneller als de 108j, op zich kan de 213j wel alles aan, maar het wordt er niet sneller op als je meerdere dingen tegelijk gaat doen.

Ik blijf alsnog bij de mening dat als je de NAS als download station gebruikt i.c.m. sabnzb of nzbget en couchpotato, sickbeard e.d. dat je de J variant beter links kunt laten liggen

daarnaast, hij moet alles nieuw aanschaffen, aangezien je dan toch al geld uitgeeft, kun je beter een paar tientjes meer uitgeven zodat je langer van het apparaat plezier kunt hebben

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 25-02-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Tsja, het is maar net waar je genoegen mee neemt.

Ik zou me kapot ergeren aan een trage NAS. Jij niet, wat prima is natuurlijk, maar mijn post was geen klets, maar mijn mening.

Handmatig unrarren vind ik zwaar irritant, zeker als de nas dit ook zou kunnen.

Nu is de 213j wel een stuk sneller als de 108j, op zich kan de 213j wel alles aan, maar het wordt er niet sneller op als je meerdere dingen tegelijk gaat doen.

Ik blijf alsnog bij de mening dat als je de NAS als download station gebruikt i.c.m. sabnzb of nzbget en couchpotato, sickbeard e.d. dat je de J variant beter links kunt laten liggen

daarnaast, hij moet alles nieuw aanschaffen, aangezien je dan toch al geld uitgeeft, kun je beter een paar tientjes meer uitgeven zodat je langer van het apparaat plezier kunt hebben
Voor mij is het meer financieel. Ik doe inderdaad aan download maar handmatig unrar is geen probleem omdat ik inderdaad geen veelgebruiker ben. Een 212j kan voor mij dan in de nacht wat binnen halen. Als ik via sabnzb het kan uitpakken ben ik meer dan blij maar handmatig...ach...
Bedankt voor alle meningen...ik ga bestellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 14:48
McVirusS schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:49:
[...]

DownloadStation kan toch ook unpacken of zit dat er pas sinds DSM 4.2 in?
in 4.1 zit het ook.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 17:50

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:05:
[...]

Voor mij is het meer financieel. Ik doe inderdaad aan download maar handmatig unrar is geen probleem omdat ik inderdaad geen veelgebruiker ben. Een 212j kan voor mij dan in de nacht wat binnen halen. Als ik via sabnzb het kan uitpakken ben ik meer dan blij maar handmatig...ach...
Bedankt voor alle meningen...ik ga bestellen _/-\o_
Helemaal mee eens. Ik heb een paar maanden terug de 212j gekocht en vind het toch wel jammer dat het postprocessing (check/unrar) zo gruwelijk lang duurt. Aan de andere kant: het interesseert met ook niet HEEL veel. Dan staat hij maar een nachtje te stampen. So what?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS

USB zou in theorie helemaal niet sneller moeten zijn dan een goed Gigabit netwerk lijkt mij.

Net even testje gedaan met 3,2GB groot bestand. Naar NAS kopiëren kost 57 seconden. Naar externe USB disk 1minuut en 46 seconden :P.

Is een USB2.0 2.5" disk. NAS is een DS1512+ met DX513 met volume met 7 disks :P. Wellicht dat een 2 disk NAS (iets) langzamer is. Maar netwerk is dus niet perse trager als USB.

Maar ik denk dat je gewoon moet wennen aan gebruik maken van een NAS. Downloaden en dergelijke kan je NAS gewoon zelf laten doen, dus dan hoef je waarschijnlijk niet heel vaak grote bestanden te verplaatsen naar je NAS. Hooguit geheugenkaartjes of iets dergelijks.

Je kan overigens ook gewoon een geheugenkaart lezer aansluiten op je NAS en direct daar vanaf kopiëren.

Dus hoor graag waarom jij denk dat het handig is om je NAS via USB te kunnen aansluiten. Want ik denk dat er een oplossing voor jouw wensen is waarbij je optimaler gebruik maakt van de mogelijkheden van een NAS.

Je hebt bijvoorbeeld ook nog zoiets als CloudStation, waarbij je een lokale directory automatisch kan laten synchroniseren met je NAS. Dan sla je het dus gewoon eerst lokaal op en op achtergrond wordt het dan naar je NAS gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
spaceboy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:21:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb een paar maanden terug de 212j gekocht en vind het toch wel jammer dat het postprocessing (check/unrar) zo gruwelijk lang duurt. Aan de andere kant: het interesseert met ook niet HEEL veel. Dan staat hij maar een nachtje te stampen. So what?
Ligt eraan hoe veel je download natuurlijk. Als je sneller download dan dat je NAS kan unpacken is dat best vervelend ;). Daarnaast wordt je NAS ook stuk trager als hij continue staat te unpacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik had ook zo'n onduidelijke foutmelding; onbekende fout.
Bij mij hielp het om de optie "Enable metadata backup" uit te zetten bij de backup eigenschappen. Maar ik doe een backup naar een externe usb-disk dus dat dit voor jou niet opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Hulliee schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:45:
[...]

Ik had ook zo'n onduidelijke foutmelding; onbekende fout.
Bij mij hielp het om de optie "Enable metadata backup" uit te zetten bij de backup eigenschappen. Maar ik doe een backup naar een externe usb-disk dus dat dit voor jou niet opgaat.
DSM 4.1 geupgrade naar DSM 4.2 en nu werkt het wel. Vreemd maar we doen het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 02-09 22:49

mvds

Totally awesome!

spaceboy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:21:
[...]

Eigenlijk zou dat best een stukje in de TS waard zijn, gewoon tijden noemen, dus de 112J doet er gemiddeld 90 sec over, de 112 doet er 70 sec over en de 112+ doet er 50 sec over, noem maar wat cijfers hoor. Maar is best interessant om te weten.

Ik heb een 112J thuis staan, en ik koop er binnenkort een 413 bij, dus ik kan ook wel wat metingen doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 25-02-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Als jij een test RAR archive maakt mvds dan wil ik die best runnen op mijn 1512+ ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:46
McVirusS schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:32:
Als jij een test RAR archive maakt mvds dan wil ik die best runnen op mijn 1512+ ;).
Precies, we moeten dan wel allemaal dezelfde file gebruiken om een juiste vergelijking te krijgen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op onze vestigingen beschikken we over Synology's.
De meeste zijn DS213, maar er zit ook een DS212 en een DS712+ bij.

Nu wil ik zorgen dat de server backups op deze Synology's via Network Backup doorgestuurd worden om een off-site backup te hebben. Vanzelfsprekend goed beveiligd en gecodeerd.
Ik loop echter vast bij de poorten. Onze provider blocked alles onder 1024. Mijn gedacht is dus de network backup over poort 8730 te laten gaan en op de router een port forwarding doen van 8730 naar 873.
Maar hoe zeg ik de network backup (RSync?) dat hij over poort 8730 moet gaan?

Ik gebruikte deze help file
http://www.synology.com/support/tutoria ... p?q_id=461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Geen probleem hoor, moeten we wel een beetje een fatsoenlijk formaat rar nemen, iets van 100MB ofzo? En dan in 10 delen ofzo? Of is een groter testbestand beter?

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 25-02-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 22:56

FZ6

Binnenkort ga ik over tot de aanschaf van een DS-213.

Nu heb ik thuis een AC-Ryan Mediaplayer staan, en die beschikt over YAMJ.
Nu zie ik dat Synology dit ook ondersteund.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil graag thumbnails en beschrijvingen hierbij (zoiets als plex).
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mvds schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:56:
Geen probleem hoor, moeten we wel een beetje een fatsoenlijk formaat rar nemen, iets van 100MB ofzo? En dan in 10 delen ofzo? Of is een groter testbestand beter?
Ik denk dat je voor het gemiddelde beter af bent met 2 of 4 GB, in blokken van 50MB, aangezien dit gemiddelden zijn die opgehaald worden
( grote AVI / DVD's ) - Dan is het duidelijker voor welke doeleinden je wil inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 17:11
Ik heb sinds vandaag een DS413j met 2x 3TB.
Nu vroeg ik me af wat is de beste manier om sabnzbd, sickbeard etc te installeren?
Ik las dat je deze repo kon toevoegen: http://www.synocommunity.com/repository

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ReTechNL schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:11:
Ik heb sinds vandaag een DS413j met 2x 3TB.
Nu vroeg ik me af wat is de beste manier om sabnzbd, sickbeard etc te installeren?
Ik las dat je deze repo kon toevoegen: http://www.synocommunity.com/repository
Ik gok dat bijna iedereen die in dit topic post die repo gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 02-09 18:42
http://www.synocommunity.com/faq#addSource

De ervaring is goed te noemen. Alle packages blijven hierdoor up to date. Soms iets achter op de originele, maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door ChuckyDevil op 25-02-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Is veruit de beste repo die er is. Goede support en vrijwel alles is goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:09

Freedive

] Ken sent me _

Dat heb ik ook gehad / nog steeds.
In mijn geval heb ik gewoon mapjes 1-voor-1 aangezet die ik wilde backuppen.
Op een gegeven moment wist ik dus op welk mapje de backup vastliep.

Dat was in mijn geval Favorites mapje, de bestandsnaam was klaarblijkelijk te lang.

Het zou erg fijn zijn als Synology wat duidelijkere foutmeldingen zou geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:17:
[...]

Ik gok dat bijna iedereen die in dit topic post die repo gebruikt ;)
Denk het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Hebben jullie nog tips over welke apps nog meer makkelijk zijn incombinatie met de NAS?
Cloud Station inc. iOS app, VPN Server, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

ReTechNL schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:03:
[...]

Hebben jullie nog tips over welke apps nog meer makkelijk zijn incombinatie met de NAS?
Cloud Station inc. iOS app, VPN Server, etc?
Alles kan handig zijn, als je het gaat gebruiken. Dus ik denk dat je zelf dat beter kan beantwoorden dan dat wij dat kunnen :) Ik weet niet waarvoor jij de NAS wilt gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
mvds schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:06:
[...]

Alles kan handig zijn, als je het gaat gebruiken. Dus ik denk dat je zelf dat beter kan beantwoorden dan dat wij dat kunnen :) Ik weet niet waarvoor jij de NAS wilt gaan gebruiken :)
Document opslag
Downloaden
TV Series (SickBeard)
Films (CouchPotato)
Muziek
Foto's
iTunes Server
VPN Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 02-09 23:16

Arfman

Drome!

FreshMaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat je voor het gemiddelde beter af bent met 2 of 4 GB, in blokken van 50MB, aangezien dit gemiddelden zijn die opgehaald worden
( grote AVI / DVD's ) - Dan is het duidelijker voor welke doeleinden je wil inzetten
Denk dat 4GB wel een mooie indicatie geeft, "zo lang duurt het om een DVDtje te downloaden en uit te pakken", is voor veel mensen toch het tastbaarst. Wil ik best even draaien op mijn 412+. Heb op het werk ook nog een RS2212+ staan maar daar zit dezelfde CPU in dus ik verwacht niet heel veel verschil.

Laat maar komen die test RAR :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

ReTechNL schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:12:
[...]
Document opslag
Downloaden
TV Series (SickBeard)
Films (CouchPotato)
Muziek
Foto's
iTunes Server
VPN Server
Aangezien je een J versie hebt zou ik je NZBget willen aanraden ipv sabnzbd+. Die is wat vriendelijker voor je CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Arfman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:13:
[...]

Denk dat 4GB wel een mooie indicatie geeft, "zo lang duurt het om een DVDtje te downloaden en uit te pakken", is voor veel mensen toch het tastbaarst. Wil ik best even draaien op mijn 412+. Heb op het werk ook nog een RS2212+ staan maar daar zit dezelfde CPU in dus ik verwacht niet heel veel verschil.

Laat maar komen die test RAR :)
:P Een test rar van 4GB kan ik zo niet effe uploaden :P Ik denk dat we dan beter een willekeurige nzb kunnen pakken en die gaan downloaden :) Eentje die gratis te downloaden is en dus ook niet door take downs gehinderd gaat worden. Is Ubuntu niet via de nieuwsgroepen te downloaden ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 25-02-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
mvds schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Aangezien je een J versie hebt zou ik je NZBget willen aanraden ipv sabnzbd+. Die is wat vriendelijker voor je CPU :)
Werkt NZBget ook makkelijk met Post-Processing samen met sickbeard en couchpotato?
Btw de keren dat sabnzbd aan het werk is is minimaal en dus zal het denk wel meevallen?

[ Voor 12% gewijzigd door ReTechNL op 25-02-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mvds schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:15:
[...]

:P Een test rar van 4GB kan ik zo niet effe uploaden :P Ik denk dat we dan beter een willekeurige nzb kunnen pakken en die gaan downloaden :) Eentje die gratis te downloaden is en dus ook niet door take downs gehinderd gaat worden. Is Ubuntu niet via de nieuwsgroepen te downloaden ofzo?
Ik download zelf geen dvd's ;) alleen HD materiaal.

Heb ff mijn sabnzb log nagekeken
een xbox spel (8.7gb) is uitgepakt in 3 minuten en 55 seconden
bluray van 29.2gb in 38 minuten en 55 seconden (volgens mij zat hier ook par reparatie bij)
12gb mkv in 4 minuut 29 seconden

dit op een ds413 i.c.m. 3x3tb wd red schijven in SHR-1 config

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 25-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

ReTechNL schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:29:
[...]

Werkt NZBget ook makkelijk met Post-Processing samen met sickbeard en couchpotato?
Btw de keren dat sabnzbd aan het werk is is minimaal en dus zal het denk wel meevallen?
Zo ver ik weet wel :) En dat mag je helemaal zelf uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 03-09 12:40

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op mijn DS212j vond ik Sabnzbd ook te traag. Die kwam nooit aan mijn max. download snelheid en hield ergens bij 2,5 MB/s op. Nzbget daarentegen haalt ruim het dubbele bij mij. De nieuwe versie 9 ziet er ook een stuk gelikter uit de oude nzbget en kan prima samenwerken met Sickbeard en Couchpotato. Eigenlijk vind ik nzbget tegenwoordig sowieso mooier dan sabnzbd :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cloud schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:57:
Op mijn DS212j vond ik Sabnzbd ook te traag. Die kwam nooit aan mijn max. download snelheid en hield ergens bij 2,5 MB/s op. Nzbget daarentegen haalt ruim het dubbele bij mij. De nieuwe versie 9 ziet er ook een stuk gelikter uit de oude nzbget en kan prima samenwerken met Sickbeard en Couchpotato. Eigenlijk vind ik nzbget tegenwoordig sowieso mooier dan sabnzbd :)
Downloadde je dan met of zonder SSL.
Maakt bij mij namelijk een groot verschil.
ik haal met SSL max 4 mB/s en zonder SSL haal ik de max van mijn verbinding (7mB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
hi all,

Ik maak al een tijdje gebruik van een DS212+ icm Mac's (iMac + MBA). Ik verbind via het AFP protocol. Dat gaat over het algemeen zonder problemen, maar eens in de zoveel tijd verdwijnt mijn DiskStation uit de sidebar van de finder. Handmatig verbinding maken werkt dan ook niet meer. Soms helpt wifi aan/uit of een herstart van de router om hem weer te tonen in de sidebar.

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het voorkomen? Ik heb mij DiskStation al een vast IP-adres gegeven.

Dank voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 03-09 12:40

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:02:
[...]

Downloadde je dan met of zonder SSL.
Maakt bij mij namelijk een groot verschil.
ik haal met SSL max 4 mB/s en zonder SSL haal ik de max van mijn verbinding (7mB/s)
Zonder SSL inderdaad; met SSL bleef er nog minder van de snelheid over. En aangezien het enige voordeel van SSL is dat je een hogere snelheid kan halen (potentieel uncapped), was ik snel overtuigd :P

Maar welk type syno heb jij dan en gebruik jij nog steeds Sabnzbd?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cloud schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Zonder SSL inderdaad; met SSL bleef er nog minder van de snelheid over. En aangezien het enige voordeel van SSL is dat je een hogere snelheid kan halen (potentieel uncapped), was ik snel overtuigd :P

Maar welk type syno heb jij dan en gebruik jij nog steeds Sabnzbd?
ik heb een 413, en gebruik nog steeds sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 08-08 18:19
Sabnzb met of zonder ssl is hier even snel. In beide gevallen normaal 6MBps met een piek soms van 7.2MBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:39:
[...]

Weet iemand of dit al opgelost is?

In de Synology Disk Station Manager 4.1 build 2647 versie is het opgelost, maar het is dus teruggekomen in de beta zoals Sangroid aangeeft.

Weet iemand of synology dit probleem onderkent heeft zodat ik de update hiervan kan bijhouden? Het is voor mijn nas namelijk van belang aangezien ik S3 gebruik en je bij synology niet (of wellicht lastig) terug kan gaan naar een vorige firmware versie.
Helaas, tot op heden niets gehoord over mijn ingediende bevinding (zowel in het engels als in het nederlands ingediend...) :P

Nou, door dit topic ben ik toch eens opnieuw gaan nadenken over de inrichting van mijn 1512+. Er zitten nu 5 schijven in (2 van 3TB en 3 van 2TB) en deze zijn allemaal losse volumes. Toch lijkt het me handiger om SHR te gebruiken, qua flexibiliteit en veiligheid. Ik zou het best vervelend vinden als 1 van deze schijven crashed (veel films, foto's, backup en progjes en zo).

Maar, waar laat je die data die er nu op staat? Daarom maar een WD My Book 4TB aangeschaft, kan ik eens rustig rommelen.

Ik wens mijzelf sterkte, gaat in ieder geval weer veel tijd kosten, begrijp ik zo... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door NaN op 25-02-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Ik loop al een tijdje met het probleem dat mijn DDNS niet meer word gevonden vanaf buitenaf.
Dit is al een paar keer gebeurd, hij vind mijn hostnaam niet meer http://mijnnaam.synology.me
na een herstart van mijn 412+ kan ik weer extern de hostnaam benaderen.
Ik kan via de logs alleen terug vinden system succesfully registered in DDNS server (synology)
heeft iemand hier mischien een verklaring voor?

update :wat mij opvalt is dat om 04:00 mijn nas een backup maakt naar mijn externe HDD.
dat er om 04:17 failed to send email ( failed resolve host adress) in mij log komt te staan.
naderhand kan ik ook niet in mijn DDNS. dit gebeurt niet elke avond maar heel af en toe.

[ Voor 25% gewijzigd door CallmeGod op 25-02-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke. 213+ dus aangeschaft. Zit SATAII in. Maar is dat de 300 of 600 variant? En beide soorten hdd geschikt zijn, welke pak ik dan het beste ; 300 of 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-09 15:26
Iemand die tooltjes weet om gebruik te maken van de iTunes server package vanaf de nas naar mijn android device? Via iTunes op mijn pc kan ik hierdoor muziek van op mijn nas beluisteren. (streamen)

Nu zou ik dit dus ook op mijn android willen doen zodat deze een mini mediaspeler wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 08-08 18:19
Audiostation met ds audio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Als je echt vanuit de NAS naar je Android wil streamen kan je ook AirFoil Speakers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
even geen geld voor aanschaf hdd's. kan ik de hdd uit mijn 108j zo zondr verlies van data overzetten naar mijn 213? En kan ik de configuratie uit mijn 108j opslaan (ja) en zo gebruiken in mijn213+?
Zou me een hoop gedoe schelen met allerlei instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03
gibsonneke schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:49:
Nu zou ik dit dus ook op mijn android willen doen zodat deze een mini mediaspeler wordt. :)
DS audio package op je synology. En de ds audio app op je android.
maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:01:
even geen geld voor aanschaf hdd's. kan ik de hdd uit mijn 108j zo zondr verlies van data overzetten naar mijn 213? En kan ik de configuratie uit mijn 108j opslaan (ja) en zo gebruiken in mijn213+?
Zou me een hoop gedoe schelen met allerlei instellingen.
Ik vrees dat migratie van je schijf niet kan: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=484
Voor het backuppen van je configuratie: http://forum.synology.com...rm_a_configuration_backup
maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:14:
Oke. 213+ dus aangeschaft. Zit SATAII in. Maar is dat de 300 of 600 variant? En beide soorten hdd geschikt zijn, welke pak ik dan het beste ; 300 of 600?
Maakt niet uit wat je koopt. sata 300 haalt maximaal 300MB/sec, ruim voldoende voor welke consumenten HD dan ook. En ook een stuk sneller dan de gigabit verbinding aankan.

Kijk in elk geval bij de compatibility list op de synology site, en ook bij de user reported compatability list.

[ Voor 76% gewijzigd door job op 25-02-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik gebruik een D212J met 2x2TB HDD.
Nu heb ik een maat van me toegang gegeven tot een bepaalde map om dingen te downloaden via FileStation. Dit gaat prima, maar als ik in Broncontrole kijk, is mijn CPU gebruik 99% en RAM 50%. Nu is hij niet ingelogd en download even niets, maar als ik op het tabblad Proces van Broncontrole kijk, heb ik een hele waslijst met processen, zoals:

- file_download.cgi
- zip
- httpd

Nu ben ik zelf bij hem aan het downloaden, maar downloaden gebruikt toch niet zoveel CPU/RAM? Kan iemand mij uitleggen wat deze processen betekenen? Kan het zijn dat dit zip opdrachten zijn van files die hij heeft opgegeven om te downloaden?

Ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen hierin!

Alvast bedankt!

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
FileStation draait via ingebouwde webserver.
- httpd = Apache = ingebouwde webserver
- file_download.cgi = Perl bestand wat op webserver draait, gebruikt FileStation voor downloaden
- zip = zip ;-)

Downloaden op deze manier kan wel aardig wat CPU kosten. Misschien handiger als hij via (S)FTP download? Denk dat stuk minder belastend is voor je NAS.

Die J modellen zijn sowieso geen snelheidsmonsters en FileStation is nog één van zwaarste manieren om files te downloaden ook ;).

Misschien heeft die vriend van je een Zip opdracht gestuurd via FileStation. Dat soort taken gaan gewoon door ook als je disconnect. Dat zal het hoogstwaarschijnlijk wel zijn. Hopelijk heeft hij niet gekozen voor je hele collectie HD films of zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf nu wordt dit Synology topic gesplitst in drie topics, te weten:Bij deze het verzoek lopende discussies in één van deze topics te plaatsen. Je kunt daarbij een directe link naar je post in dit topic maken door rechts op de datum te klikken van jouw post en die hyperlink te gebruiken om naar te refereren.

Probeer er een succes van te maken! :)
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Dit topic is gesloten.