USB zou in theorie helemaal niet sneller moeten zijn dan een goed Gigabit netwerk lijkt mij.CarbonFibeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:19:
Heb een beetje rond gezocht, maar kon het niet zo snel vinden. Is het nou mogelijk om de SYNOLOGY DiskStation DS213 via USB te benaderen en te gebruiken?
Ben op zoek naar een NAS die ik niet full time aan het netwerk wil hangen, omdat kopiëren via USB makkelijker en sneller is.
Net even testje gedaan met 3,2GB groot bestand. Naar NAS kopiëren kost 57 seconden. Naar externe USB disk 1minuut en 46 seconden
Is een USB2.0 2.5" disk. NAS is een DS1512+ met DX513 met volume met 7 disks
Maar ik denk dat je gewoon moet wennen aan gebruik maken van een NAS. Downloaden en dergelijke kan je NAS gewoon zelf laten doen, dus dan hoef je waarschijnlijk niet heel vaak grote bestanden te verplaatsen naar je NAS. Hooguit geheugenkaartjes of iets dergelijks.
Je kan overigens ook gewoon een geheugenkaart lezer aansluiten op je NAS en direct daar vanaf kopiëren.
Dus hoor graag waarom jij denk dat het handig is om je NAS via USB te kunnen aansluiten. Want ik denk dat er een oplossing voor jouw wensen is waarbij je optimaler gebruik maakt van de mogelijkheden van een NAS.
Je hebt bijvoorbeeld ook nog zoiets als CloudStation, waarbij je een lokale directory automatisch kan laten synchroniseren met je NAS. Dan sla je het dus gewoon eerst lokaal op en op achtergrond wordt het dan naar je NAS gekopieerd.