Mja, erg zonde van de ruimte is 't wel, ik vind het nog steeds een erg lastige keuze. Kom van 4x1TB raid5 naar 4x3TB in raid5 of raid6.. Heb de ruimte nú niet nodig, maar misschien later wel. Omzetten van 6 naar 5 blijft lastig en risicolvol op de Synology. Daarnaast heb ik nu 4 schijven tegelijk besteld, zelfde batch dus.. Als ze niet uit dezelfde batch kwamen had ik raid5 wellicht aangedurfd.
Klopt helemaal, als ik 4 disks van 3TB van verschillende merken of batches zou hebben, zou ik denk ik raid5 doen.SPT schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:06:
Is RAID 6 niet een beetje inefficiënt bij maar 4 disks? Het voordeel is natuurlijk een stukje extra bescherming voor het geval dat een tweede disk kapot gaat tijdens het rebuilden van een eerder defect geraakte schijf. Het biedt echter nog altijd geen enkele bescherming tegen oorzaken van een defect die de hele NAS inclusief schijfen in een keer defect maken of laten verdwijnen.
Wat je ook zou kunnen doen (dat was mijn opstelling voordat ik door mijn schijfruimte heen was) is twee 2-bay Synology's kopen en die op verschillende locaties in het huis wegzetten, en dan het ene systeem naar het andere laten backuppen. Ik heb ze ook nog goed weggestopt (ik acht de kans klein dat inbrekers beide kastjes vinden zelfs als ze uitgebreid de tijd nemen). Het grootste risico is dus dat echt het hele huis totaan de grond afbrand. Of dat de UPS-en het toch niet houden, ik weet eigenlijk niet of die dingen hun geld waard zijn bij een direct hit van de bliksem. Boven RAID6 zou dat altijd mijn voorkeur hebben, want RAID6 komt toch altijd een beetje over als een extra bescherming tegen het gigantische aantal lees-schrijf acties die tijdens het rebuilden van een RAID5 array een andere schijf net het laatste zetje over de rand geven (waarna er ook werkelijk niets meer te recoveren valt). Bij een opstelling met twee boxjes hoeft de oude hardeschijf alleen maar te lezen.ascent schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:07:
[...]
Klopt helemaal, als ik 4 disks van 3TB van verschillende merken of batches zou hebben, zou ik denk ik raid5 doen.
[ Voor 20% gewijzigd door SPT op 21-02-2013 22:16 ]
Belange niet, ik gebruik RAID6 op mijn DS1812+ met 8 3TB WD RED's.michelr schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:57:
Ben ik de enige die RAID 6 gebruikt ..
Beste mede tweakers,
Ik heb inmiddels mijn synology nas draaiend naar wens. Ik heb poorten geforward om familie buitenshuis ook toegang te geven tot de apps. Om alle beschikbare diensten te gebruiken heb ik gebruik gemaakt van de
"ez internet wizard" in de software, maar nu zit ik toch met wat twijfels over de beveiliging.
Nu kan ik alleen nergens vinden hoe ik de firewall het beste kan instellen?Heeft iemand misschien tips of een link die me wat opweg kunnen helpen.
En Hebben jullie ook de meeste benodigde service poorten geforward, of is dit niet nodig voor de standaard foto,video en audio apps?
Groetjes TIm
Ik heb inmiddels mijn synology nas draaiend naar wens. Ik heb poorten geforward om familie buitenshuis ook toegang te geven tot de apps. Om alle beschikbare diensten te gebruiken heb ik gebruik gemaakt van de
"ez internet wizard" in de software, maar nu zit ik toch met wat twijfels over de beveiliging.
Nu kan ik alleen nergens vinden hoe ik de firewall het beste kan instellen?Heeft iemand misschien tips of een link die me wat opweg kunnen helpen.
En Hebben jullie ook de meeste benodigde service poorten geforward, of is dit niet nodig voor de standaard foto,video en audio apps?
Groetjes TIm
[ Voor 4% gewijzigd door timspr op 21-02-2013 22:43 ]
Je kan bij de beveiliging ervoor kiezen om na een x aantal pogingen bij app y om in te loggen met een fout wachtwoord om ip xxx te bannen voor z dagen of permanent. Lijkt me verstandig als je je NAS voor de buitenwereld beschikbaar maakt
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Super bedankt voor de tip! Zou ik verder ook nog wat met de firewall moeten doen of voegt dat weinig toe als je die poorten toch gebruikt? Hebben jullie bij internet gebruik ook meerdere poorten geforward?
Daarom heb ik ook voor 5 schijven gekozen. Iets meer dan 8TB beschikbaar, en dat is voldoende voor ons. Hiervoor hadden we maar 2 + 1 TB (2 aparte volumes / gebruiks taken)SPT schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:06:
Is RAID 6 niet een beetje inefficiënt bij maar 4 disks? Het voordeel is natuurlijk een stukje extra bescherming voor het geval dat een tweede disk kapot gaat tijdens het rebuilden van een eerder defect geraakte schijf. Het biedt echter nog altijd geen enkele bescherming tegen oorzaken van een defect die de hele NAS inclusief schijfen in een keer defect maken of laten verdwijnen.
Ik had een soortgelijke situatie, en ik heb ze op beide plaatsen compleet verwijderd.Echter nog steeds gebeurd de shutdown wel, maar het opstarten niet. Het is ook heel lastig testen, omdat je elke keer een nacht moet wachten of je oplossing werkt. Dit weekeinde ben ik niet thuis en ik heb voor de zekerheid een extra startup een half uur na de oude shoutdown gezet. Hopelijk werkt die wel, anders geen Syno de rest van dit weekeinde.Sangroid schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:23:
Beetje verwarrend:
Ik heb DSM Beta 4.2 geinstalleerd.
Onder de vorige versie had ik met "Power" aangegeven dat de NAS om 4.00 uur 's-nachts uit mag, tot 's-ochtends 09.00. Deze optie zit nu onder "Control Panel, Hardware, Power Schedule"
Dit uitschakelen had ik gisteravond uitgezet, ik wilde een backup laten lopen naar Amazon enne, dat zou nog wel even gaan duren.
Vanochtend (kwart voor negen of zo), tot mijn verbazing, is de NAS niet te bereiken... terwijl ik zeker wist dat ik deze 'Shutdown" uitgezet had.
Uiteindelijk maar de powerknop ingedrukt en hij kwam weer op. Even in het logfile gekeken en daar zie ik staan dat hij vannacht toch om 04.00 uitgegaan is?![]()
Telnetten, in de crontab gekeken en daar stond deze taak ook nog braaf in?
Nu is er een nieuwe feature met 4.2 beta erbij gekomen: "Task Scheduler" en daar stond deze Shutdown ook gewoon in _EN_ aangevinkt!
Sja, zo wordt het een beetje verwarrend, 3 opties om een cronjob in te voeren?
Hoe ben jij via telnet in de cronjob gekomen? De standaard linux methode 'cronjob -e' werkt in ieder geval niet.
Sorry te snel gevraagd, heb het gevonden op internet. En ook bij mij exact dezelfde situatie. Ik heb inmiddels ook een bug bij Synology gelogd.
[ Voor 9% gewijzigd door stelling op 22-02-2013 09:16 ]
Alleen de poorten die je nodig hebt.timspr schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:17:
Hebben jullie bij internet gebruik ook meerdere poorten geforward?
Hangt er dus vanaf tot wat je de familie toegang wil geven ...
Ik zou wel de standaard poortnummers aan de buitenkant veranderen, dat voorkomt een hoop ge-scan. Dus bijv. voor FTP poort 5021 gebruiken en forwarden naar 21 op je Syno ... dat ook zeker doen voor SSH/SFTP (poort 22).
Als ik een NAS neerzet met vier schijven, kijk ik naar een aantal opties qua RAID:
5 - Er kan een schijf uitvallen, data is te rebuilden
6 - Er kunnen twee schijven uitvallen, data is te rebuilden
10 - Er kunnen twee schijven uitvallen, als dat maar niet elkaar kopieën zijn
De belangijkste reden om voor 10 te gaan zou kunnen zijn beste performance. Aan de andere kant hoeveel performance heb je nodig op een NAS? Alle verbindingen zijn netwerk, dat moet iedere vorm van RAID toch wel trekken lijkt me zo.
Ik ben best bereid om de helft van de capaciteit in te leveren voor meer veiligheid, dus dan ben ik mezelf richting RAID-6 aan het praten. Is dat terecht?
De belangijkste reden om voor 10 te gaan zou kunnen zijn beste performance. Aan de andere kant hoeveel performance heb je nodig op een NAS? Alle verbindingen zijn netwerk, dat moet iedere vorm van RAID toch wel trekken lijkt me zo.
Ik ben best bereid om de helft van de capaciteit in te leveren voor meer veiligheid, dus dan ben ik mezelf richting RAID-6 aan het praten. Is dat terecht?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Een snelle dualcore nas met Raid 6 presteert nog steeds prima. Of wil je 200 MB/sec snelheden halen met link aggregation?
Terecht -- precies waarom ik ook raid6 overweeg ..Kaastosti schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:11:
Als ik een NAS neerzet met vier schijven, kijk ik naar een aantal opties qua RAID:
Da's wel een mooie feature idd. Haalde dat met raid10 wel, heb niet getest of ik met raid6 over de gbit kwamTadango schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:18:
Een snelle dualcore nas met Raid 6 presteert nog steeds prima. Of wil je 200 MB/sec snelheden halen met link aggregation?
Verwijderd
Ik heb een 1812+ met meerdere volumes. 1 volume bestaat uit 5 disken in een SHR-2 (raid6).ascent schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:24:
[...]
Da's wel een mooie feature idd. Haalde dat met raid10 wel, heb niet getest of ik met raid6 over de gbit kwam
Op dit volume trek ik in ieder geval gigabit helemaal vol. Mijn nas is wel aangesloten met link aggregation, echter mijn pc heeft maar 1 netwerk kaart. Ik heb net een nieuwe pc besteld waarin 2 netwerk kaarten komen. Zodra deze binnen is ga ik dus even testen of ik snelheden kan halen boven de gigagbit.
Of testen vanaf meerdere pc's in je thuisnetwerk, de meesten hebben wel meer dan één device in 't LAN met gbit tegenwoordig!Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:30:
[...]
Ik heb een 1812+ met meerdere volumes. 1 volume bestaat uit 5 disken in een SHR-2 (raid6).
Op dit volume trek ik in ieder geval gigabit helemaal vol. Mijn nas is wel aangesloten met link aggregation, echter mijn pc heeft maar 1 netwerk kaart. Ik heb net een nieuwe pc besteld waarin 2 netwerk kaarten komen. Zodra deze binnen is ga ik dus even testen of ik snelheden kan halen boven de gigagbit.
Verwijderd
Is natuurlijk helemaal waar, echter dit soort snelheden trek je vaak alleen maar bij sequentieel IO. Wanneer ik met meerdere pc's tegelijk ga testen creëer je daarmee relatief gezien meer random IO waarbij dan veel meer overhead komt kijken van de hardware in de disken.ascent schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:37:
[...]
Of testen vanaf meerdere pc's in je thuisnetwerk, de meesten hebben wel meer dan één device in 't LAN met gbit tegenwoordig!
De kans is dus vrij groot dat de cumulatieve snelheid van 2 pc's aanzienlijk lager uitvalt dan de snelheid die ik kan halen met 1 pc met link aggregation.
Edit: Uiteraard kan ik beide tests doen, en de resultaten posten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 11:42 ]
Hmm ik had met het downloaden van dezelfde file vanaf m'n snolly naar twee andere apparaten in 't netwerk 160MB/s dus op zich kan 't wel .. zal vast ook wat met caching te maken hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:41:
[...]
De kans is dus vrij groot dat de cumulatieve snelheid van 2 pc's aanzienlijk lager uitvalt dan de snelheid die ik kan halen met 1 pc met link aggregation.
Met welke tool heb je die snelheid getest? Is dat een package op synology zelf?ascent schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:02:
Meteen even woord bij daad gevoegd, over m'n bond haal ik met raid5+1 spare 234MB/s.. niet gek :-) Is dezelfde film naar twee gbit devices in m'n lan. Go Bond!
[afbeelding]
Yep, resource monitor van de Synology's DSM interface zelf (4.1)thomasvdw schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:11:
[...]
Met welke tool heb je die snelheid getest? Is dat een package op synology zelf?
Dankje voor sne reactie! Dan ga ik hier eens mee aan de slag!
Goner schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:17:
[...]
Alleen de poorten die je nodig hebt.
Hangt er dus vanaf tot wat je de familie toegang wil geven ...
Ik zou wel de standaard poortnummers aan de buitenkant veranderen, dat voorkomt een hoop ge-scan. Dus bijv. voor FTP poort 5021 gebruiken en forwarden naar 21 op je Syno ... dat ook zeker doen voor SSH/SFTP (poort 22).
Verwijderd
Twee vraagjes,
Weet iemand welke scraper video-station gebruikt voor het ophalen van de metadata? Die scraper is zo goed wil ik eigenlijk ook wel voor mijn Dune-Max..
Tweede vraag:
Heb nu een 212+, en daar een DX213 aanhangen. In de 212 zitten 2x2TB in raid0 zonder databescherming. In de DX213 zitten 2x3TB schijven als losse volumes. SHR zonder gegevensbeschernig.
Nu wil ik eigenlijk gaan voor een 412+ vanwege de betere processor die er in zit?
Wil dus de schijven van de 212+ overzetten en daar ook i.p.v. raid0 twee volumes, SHR, van maken. De twee schijven van de DX213 wil ik dan gewoon overzetten in de 412+
Nu staat er op de schijven van de 212+ al zo n 3TB aan films die ik uiteraard niet wil kwijt raken.
De vraag is dus: hoe pak ik dat aan? En kan het überhaupt wel?
Had deze al gevonden:
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=484
Maar blijf zitten met de vraag of van de 212+ de raid0 zonder dataverlies is om te zetten naar twee volumes SHR
Weet iemand welke scraper video-station gebruikt voor het ophalen van de metadata? Die scraper is zo goed wil ik eigenlijk ook wel voor mijn Dune-Max..
Tweede vraag:
Heb nu een 212+, en daar een DX213 aanhangen. In de 212 zitten 2x2TB in raid0 zonder databescherming. In de DX213 zitten 2x3TB schijven als losse volumes. SHR zonder gegevensbeschernig.
Nu wil ik eigenlijk gaan voor een 412+ vanwege de betere processor die er in zit?
Wil dus de schijven van de 212+ overzetten en daar ook i.p.v. raid0 twee volumes, SHR, van maken. De twee schijven van de DX213 wil ik dan gewoon overzetten in de 412+
Nu staat er op de schijven van de 212+ al zo n 3TB aan films die ik uiteraard niet wil kwijt raken.
De vraag is dus: hoe pak ik dat aan? En kan het überhaupt wel?
Had deze al gevonden:
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=484
Maar blijf zitten met de vraag of van de 212+ de raid0 zonder dataverlies is om te zetten naar twee volumes SHR
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 16:06 ]
Nog een ander vraagje, heeft iemand van jullie de pakkage "NZB Config" gebruikt om SB, CPS, Headphones en SABnzbd automatisch te configureren? Ik probeer CPS hiermee voor SABnzbd te configureren maar dan loopt "NZB Config" op mijn Syno (312+) vast en alleen herstarten van de Syno kan "NZB Config" stoppen
Verwijderd
Hallo,
Ik denk er al een tijdje over na om een NAS aan te schaffen. Op dit moment twijfel ik nogal tussen de Synology DS213 en de DS213+. De afgelopen paar dagen heb ik reviews over deze twee NASsen, wat mij vooral opvalt is dat ze qua presaties toch wel redelijk op elkaar lijken. Is het de 50-60 euro waard om voor de 213+ te gaan, ook met de oog op de toekomst? Wat ik van plan ben om met de NAS te doen is om te kunnen downloaden en te streamen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ik denk er al een tijdje over na om een NAS aan te schaffen. Op dit moment twijfel ik nogal tussen de Synology DS213 en de DS213+. De afgelopen paar dagen heb ik reviews over deze twee NASsen, wat mij vooral opvalt is dat ze qua presaties toch wel redelijk op elkaar lijken. Is het de 50-60 euro waard om voor de 213+ te gaan, ook met de oog op de toekomst? Wat ik van plan ben om met de NAS te doen is om te kunnen downloaden en te streamen.
Een vraagje over het updaten van DSM.
Ik heb een DS211J die nog draait op DSM 3.0. Omdat ik problemen heb om TimeMachine te gebruiken op mijn Macbook wil ik deze updaten naar een nieuwe versie. Ik krijg echter de foutmelding ' Onvoldoende capaciteit om bij te werken. De systeempartitie vereist minstens 200 Mb.'
Ik heb al gegoogled maar kan geen oplossing vinden. Iemand een idee?
Ik heb een DS211J die nog draait op DSM 3.0. Omdat ik problemen heb om TimeMachine te gebruiken op mijn Macbook wil ik deze updaten naar een nieuwe versie. Ik krijg echter de foutmelding ' Onvoldoende capaciteit om bij te werken. De systeempartitie vereist minstens 200 Mb.'
nzb config heb je niet nodig.Qli-max schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:17:
Nog een ander vraagje, heeft iemand van jullie de pakkage "NZB Config" gebruikt om SB, CPS, Headphones en SABnzbd automatisch te configureren? Ik probeer CPS hiermee voor SABnzbd te configureren maar dan loopt "NZB Config" op mijn Syno (312+) vast en alleen herstarten van de Syno kan "NZB Config" stoppen
Je moet toch al tig zaken instellen, dat je bij cps en sb aangeeft welke downloader je gebruikt is maar 1 vinkje extra in de tientallen die je zet.
[ Voor 53% gewijzigd door job op 23-02-2013 11:25 ]
Ik ook, maar niets meer van gehoord (overigens had ik mijn verhaal wel in het nederlands getikt, sja, ik krijg een nederlands formulier te zien).stelling schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:10:
[...]
Ik heb inmiddels ook een bug bij Synology gelogd.
Ik vrees dat er geen eenvoudige oplossing is. De systeempartitie op je schijf is waarschijnlijk in een oudere versie van DSM gemaakt, die zou voor de update vergroot moeten worden, maar daarvoor zou je de hele schijf opnieuw moeten indelen.Msniekers schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:19:
Een vraagje over het updaten van DSM.
Mijn oplossing was pas upgraden toen de schijf vol zat en er een grotere schijf in de DS moest. Ik dacht dat dat probleem al bij een oudere DSM versie speelde(?)
• Wil je érg veel dingen tegelijk op je NAS gaan doen en/of zware dingen draaien?Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:51:
Hallo,
• Wil je hardwarematige encryptie voor je files?
Als je een van beide vragen met ja beantwoorden, de + nemen. Anders de gewone.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
@djenzzz
Voor de ds213+ is plex niet beschikbaar mocht je hier iets mee willen doen. Voor de 213 wel maar transcoden doet hij niet. Hiervoor heb je een losse mediaplayer nodig. Dit is de reden dat ik waarschijnlijk voor een 213 ga.
Zag een ds213 op marktplaats staan. Adverteerder wilde er 160 voor hebben maar ben afgehaakt. Zonder kopersbescherming neem ik de gok niet.
Voor de ds213+ is plex niet beschikbaar mocht je hier iets mee willen doen. Voor de 213 wel maar transcoden doet hij niet. Hiervoor heb je een losse mediaplayer nodig. Dit is de reden dat ik waarschijnlijk voor een 213 ga.
Zag een ds213 op marktplaats staan. Adverteerder wilde er 160 voor hebben maar ben afgehaakt. Zonder kopersbescherming neem ik de gok niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Nowa op 22-02-2013 21:04 . Reden: Typo ]
43% of all statistics are worthless.
Je kan toch ook handmatig de tijd van de nas aanpassen. dan is het eerder 0:00 uur en je kan er op wachten.stelling schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:10:
[...]
Ik had een soortgelijke situatie, en ik heb ze op beide plaatsen compleet verwijderd.Echter nog steeds gebeurd de shutdown wel, maar het opstarten niet. Het is ook heel lastig testen, omdat je elke keer een nacht moet wachten of je oplossing werkt. Dit weekeinde ben ik niet thuis en ik heb voor de zekerheid een extra startup een half uur na de oude shoutdown gezet. Hopelijk werkt die wel, anders geen Syno de rest van dit weekeinde.
Hoe ben jij via telnet in de cronjob gekomen? De standaard linux methode 'cronjob -e' werkt in ieder geval niet.
Sorry te snel gevraagd, heb het gevonden op internet. En ook bij mij exact dezelfde situatie. Ik heb inmiddels ook een bug bij Synology gelogd.
Klopt, maar daar ben ik wat heuverig voor. Ik gebruik zowel SyncToy als Cloud en die kijken naar tijden. Ik weet niet in hoeverre die volledig in de war raken.mike123 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:49:
[...]
Je kan toch ook handmatig de tijd van de nas aanpassen. dan is het eerder 0:00 uur en je kan er op wachten.
is er iemand al in geslaagd om binnen DSM een xvid af te spelen? Bij mij geeft hij altijd aan dat ik plugins ontbreek, maar ik weet niet welke... Heb nochtans al geprobeerd om te web plugin van vlc te installeren...
Dat weet ik ook niet. Kan je die ook niet handmatig instellen?stelling schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:01:
[...]
Klopt, maar daar ben ik wat heuverig voor. Ik gebruik zowel SyncToy als Cloud en die kijken naar tijden. Ik weet niet in hoeverre die volledig in de war raken.
Beste Tweakers,
Ik heb jullie kennis nodig ik heb een ds212+ en gebruik surveillance station om bewakings beelden op te slaan.
Maar in geval van een inbraak is de kans groot dat ze de DS212+ meenemen dus ook de beelden.
Graag zou ik dus mijn video beelden willen opslaan in de cloud, met Hidrive van Strato kan ik alleen maar 1 x per uur een back-up maken.
Dat is niet toereikend, ik wil graag real time back ups maken (snap dat er altijd wel iets vertraging in zit maar wil zo snel als mogelijk een backup van de camera beelden)
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik heb jullie kennis nodig ik heb een ds212+ en gebruik surveillance station om bewakings beelden op te slaan.
Maar in geval van een inbraak is de kans groot dat ze de DS212+ meenemen dus ook de beelden.
Graag zou ik dus mijn video beelden willen opslaan in de cloud, met Hidrive van Strato kan ik alleen maar 1 x per uur een back-up maken.
Dat is niet toereikend, ik wil graag real time back ups maken (snap dat er altijd wel iets vertraging in zit maar wil zo snel als mogelijk een backup van de camera beelden)
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Zojuist terug de beta geïnstalleerd en daarbij de DoS beveiliging in de firewall settings uitgezet. Nu werkt het DLNA streamen weer als vanouds.lexi schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:54:
Zowel de beta als regulier Media Server geeft bij mij problemen op mijn 110j. Films die voorheen prima via DLNA afspeelde op mijn Samsung tv doen het nu niet meer, de TV crasht er zelfs op. Ik ga nog maar even downgraden. Dan voorlopig maar geen 2-weg verificatie.
Is er een manier om te zien wanneer het Diskstation klaar is met een SDCOPY? Ik bedoel de copy van een SDkaart in het SD slot voor in het apparaat. Diskmanager toont namelijk een zelf gemaakte map (sdshare1-1) waar de files inkomen. Dit zou een door mij aangegeven voorkeursmap moeten zijn. De CPU blijft hoog in het % CPU gebruik (85%+) en dat geeft mij de indruk dat ie nog niet klaar is. maar de files lijken wel allemaal overgezet. zou er een kleine notificatie moeten zijn dat ie klaar met de taak is?
Kennelijk het copy knopje te vroeg ingedrukt, SDcard nog niet klaar. hij copiet nu
Wat een fijn apparaatje toch he
Kennelijk het copy knopje te vroeg ingedrukt, SDcard nog niet klaar. hij copiet nu

Wat een fijn apparaatje toch he
[ Voor 11% gewijzigd door Tobiaz op 23-02-2013 13:35 . Reden: dumb ass, as usual. ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Zet een andere synology op een plek buiten de lokatie? Als de risico's zo groot zijn is een investering in een simpele DS met enkele harddisk ook geen probleem lijkt mij.wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,
Kan je een door de DS213+ geencrypted directory mounten in Windows als normale netwerkschijf?
Ecodan warmtepomp
Wat bedoel je met 'mounten'? Ook een encrypted directory is na ontsleuteling op de Syno gewoon zichtbaar te maken als share binnen je (windows) netwerk.JT schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:23:
Kan je een door de DS213+ geencrypted directory mounten in Windows als normale netwerkschijf?
Verwijderd
@JT en Nowa
Bedankt voor de reacties. Heb er uiteindelijk voor de DS213+ gekozen. Alle informatie nog maar is doorgelezen en mede met het oog op de toekomst toch maar voor de gekozen.
Bedankt voor de reacties. Heb er uiteindelijk voor de DS213+ gekozen. Alle informatie nog maar is doorgelezen en mede met het oog op de toekomst toch maar voor de gekozen.
Is idd een optie alleen heb ik geen andere locatie om een 2e synology te plaatsen vandaar dat ik aan cloud storage zit te denken.stefijn schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:17:
[...]
Zet een andere synology op een plek buiten de lokatie? Als de risico's zo groot zijn is een investering in een simpele DS met enkele harddisk ook geen probleem lijkt mij.
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Ik wil de dir encrypted houden op de DS213+ voor als dat ding of de HDD geript wordt of als ik gehacked word ofzo.JPS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:39:
[...]
Wat bedoel je met 'mounten'? Ook een encrypted directory is na ontsleuteling op de Syno gewoon zichtbaar te maken als share binnen je (windows) netwerk.
Ecodan warmtepomp
Werken de apps van Synology alleen over LAN of ook op andere netwerken dan waar de DS aan verbonden is?
xGlasvezelkabel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:40:
Werken de apps van Synology alleen over LAN of ook op andere netwerken dan waar de DS aan verbonden is?
Als je de juiste poorten forward kan je gewoon via internet met de mobiele apps bij je Synology NAS.
De apps op Synology zelf hebben toegang tot alle netwerken waar de Synology ook toegang tot heeft.
Je kan ook gewoon via internet toegang hebben tot de apps op de NAS als je wederom de juiste poorten forward. Dus ik kan prima, bijvoorbeeld, bij mijn ouders thuis via hun PC toegang krijgen tot DSM of andere apps die op mijn NAS staan omdat ik juiste poorten heb geforward. Andere optie is om (als je router dat support) VPN op je router aan te zetten, of VPN poorten door te sturen naar Synology en daar VPN op te draaien. Dan kan je bij alles op je lokale netwerk.
Is je vraag zo beantwoord?
Ja! Ik was misschien wat onduidelijk, sorry daarvoor.
Beelden van minder dan een uur oud backuppen naar een FTP server bij bijvoorbeeld hostingprovider? Moet niet al te moeilijk zijn om te automatiseren. Zag dat er ook een alpha Dropbox client is voor Synology (https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home), misschien ook nog een optie.wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,
De DS212+ heeft ook aansluiting voor kensington lock. Meeste inbrekers zijn volgens mij gelegenheidsdieven, dus als je die ds212 nou eens vast zet met zo'n kensington ding? Dan verlaagt ook de kans op meenemen. Of beter verstoppen
Wat bedoelde je dan?xGlasvezelkabel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
Ja! Ik was misschien wat onduidelijk, sorry daarvoor.
Vrijdag de gok genomen en DSM 4.2 beta geïnstalleerd. Mijn vorige ervaringen met beta versies van Synology waren altijd goed, maar dit is tot nu toe een drama gebleken.
Ik heb een 1812+ met daarin 6 schrijven waarvan 3 HD204UI's van 2TB. Hiervan is er na de update gelijk 1 kapot gegaan. Eerst begon de Load Cycle Count weer als een gek op te lopen (oude bug) en na een reboot gaf hij aan dat er eentje kapot was. Omdat ik SHR draai met 1 disk redundantie, heb ik gelijk 2 (een ter vervanging en een hotspare) nieuwe disks gekocht (Seagate 3TB's, heb er daar al 2 van en die zijn prima). Na deze erin te hebben gezet, liep hij vast tijdens het rebuilden van het volume. Tijdens het vastlopen gaf hij aan dat er een van de nieuwe Seagate schijven gecrashed was. Ik heb hem toen nogmaals opnieuw laten starten en nu geeft hij aan dat de ándere nieuwe Seagate schijf is vastgelopen en herkent hij de eerste nieuwe schijf niet meer. Ik snap er geen bal meer van.
Als ik een SMART test draai op de schijf die hij aangeeft als "crashed", is het resultaat dat de schijf normaal is. Nogal vreemd dus. De andere nieuwe schijf heeft al status "geinitialiseerd".
Hij is nu op de een of andere manier weer het volume aan het repareren maar ik zou niet weten met welke schijf dat precies is. Duur geintje op deze manier.
Ik heb een 1812+ met daarin 6 schrijven waarvan 3 HD204UI's van 2TB. Hiervan is er na de update gelijk 1 kapot gegaan. Eerst begon de Load Cycle Count weer als een gek op te lopen (oude bug) en na een reboot gaf hij aan dat er eentje kapot was. Omdat ik SHR draai met 1 disk redundantie, heb ik gelijk 2 (een ter vervanging en een hotspare) nieuwe disks gekocht (Seagate 3TB's, heb er daar al 2 van en die zijn prima). Na deze erin te hebben gezet, liep hij vast tijdens het rebuilden van het volume. Tijdens het vastlopen gaf hij aan dat er een van de nieuwe Seagate schijven gecrashed was. Ik heb hem toen nogmaals opnieuw laten starten en nu geeft hij aan dat de ándere nieuwe Seagate schijf is vastgelopen en herkent hij de eerste nieuwe schijf niet meer. Ik snap er geen bal meer van.
Als ik een SMART test draai op de schijf die hij aangeeft als "crashed", is het resultaat dat de schijf normaal is. Nogal vreemd dus. De andere nieuwe schijf heeft al status "geinitialiseerd".
Hij is nu op de een of andere manier weer het volume aan het repareren maar ik zou niet weten met welke schijf dat precies is. Duur geintje op deze manier.
PSN: Sluuz
Of je met de apps voor iOS/Android/WP ook je data kon lezen/afspelen als je niet met het netwerk verbonden bent waar je NAS ook mee verbonden is.McVirusS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]
Wat bedoelde je dan?(ben nog steeds nieuwsgierig)
Klopt, ik heb 'm ook vastzitten aan een Kensington kabel.McVirusS schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:04:
[...]
De DS212+ heeft ook aansluiting voor kensington lock. Meeste inbrekers zijn volgens mij gelegenheidsdieven, dus als je die ds212 nou eens vast zet met zo'n kensington ding?
Gelegenheidsdief of niet, ik zou er niet echt op vertrouwen:JPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:19:
[...]
Klopt, ik heb 'm ook vastzitten aan een Kensington kabel.
YouTube: Break the kensington lock
Zeker, ik ken de zwakte van die kabels en vertrouw daar ook niet alleen op, maar het is net een extra drempeltje. Data gaat met een netbackup wekelijks extern.itchin schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:08:
[...]
Gelegenheidsdief of niet, ik zou er niet echt op vertrouwen:
Zo. Gisteren een 231+ aangeschaft. Ter vervanging van mijn 108J. Gaan 2 schijven in en die worden gewoon als 2 drives weggezet. 108J gaat buitenshuis en wordt de 2de backup. Heb in huis al een andere NAS staan waar alles naar wordt gebackupped. En dan eens nakijken hoe ik het snelst alles van doe 108J naar de 213+ over te zetten is.
Paar dingen waar je rekening mee moet houden :wimstradamus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:54:
Beste Tweakers,
* - Bij een inbraak gaat men voor waardevolle zaken, en ondanks dat een Synology waardevol is, is het voor een inbreker geen "geld", zoals telefoons, laptops en tablets.
Zelfs een desktoppc word tegenwoordig al niet meer meegenomen ( lomp, zwaar en onbekend qua waarde, alleen als er ECHT niets anders is, dan pakken ze die mee, of het moeten wel héél amateuristische ( gelegenheids' dieven zijn.
< en om eerlijk te zijn, als zo'n malloot binnen kan, zal er weinig tot geen echte waarde in het bedrijf zijn >
Zet de Syno op een lastige plek, en omdat het een netwerkdevice is, en niet erg groot, kan die makkelijk 'verstopt' worden ( ik ben ze al tegengekomen op een toiletruimte, boven het plafond en in een keukenkastje.
Maar de belangrijkste, videobeelden mag je niet voor langere tijd opslaan, het is geen speelfilm .. je bent wettelijk verplicht om de beelden ( ALLE beelden ) na maximaal 4 weken te verwijderen
( http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#10 )
Hou hier goed rekening mee, aangezien een klant van ons hierdoor zelf in de problemen kwam, omdat hij beelden van de inbrekers terugvond toen ze 2 maanden vóór de inbraak waren komen "kijken"
Deze zijn netjes overgeleverd aan justitie, maar de hele zaak is vernietigd omdat de bewaartermijn ivm privacy was geschonden.
Daders herkenbaar in beeld, zelfde figuren 2 maanden eerder ( zelfde jas en postuur, maar dan ongemaskerd ) maar toch einde verhaal, omdat de beelden te lang bewaard waren.
--------------------
Ik zet het meestal over naar usb ( via filestation, dan kan de pc vrij gebruikt worden ) en op de nieuwe NAS weer terug via filestation.maartend schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:08:
Zo. Gisteren een 231+ aangeschaft. Ter vervanging van mijn 108J. Gaan 2 schijven in en die worden gewoon als 2 drives weggezet. 108J gaat buitenshuis en wordt de 2de backup. Heb in huis al een andere NAS staan waar alles naar wordt gebackupped. En dan eens nakijken hoe ik het snelst alles van doe 108J naar de 213+ over te zetten is.
Wat ook een mogelijkheid is, is om via filestation de mappen die je deelt te mounten VAN de 108 op de 213, en wederom via FS kopieren.
( weet niet welke sneller is, DS->usb->213 of 108j -> netwerk ->213+ ) zal beiden rond de 30MB/s zitten
[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 24-02-2013 11:22 ]
Of ik gooi die hdd uit de 108J tijdelijk in mijn 213+ als schijf 2, zet er een neiuwe hdd bij als schij 1 en gooi dan alles over via FS? Is Sata-sata, zal toch wel een heel stuk sneller gaan? Als dat kan.FreshMaker schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:18:
[...]
Ik zet het meestal over naar usb ( via filestation, dan kan de pc vrij gebruikt worden ) en op de nieuwe NAS weer terug via filestation.
Wat ook een mogelijkheid is, is om via filestation de mappen die je deelt te mounten VAN de 108 op de 213, en wederom via FS kopieren.
( weet niet welke sneller is, DS->usb->213 of 108j -> netwerk ->213+ ) zal beiden rond de 30MB/s zitten
ik downloade ruim 4 jaar met een ds109 (laatste firmware 1 tb ) sabnzb+, recent geswitched naar synocommunies package; eraf gegooid. sabnzb + nieuwere versie erop (remco schllekens), downloadstation synology package.
bij ieder pakket zelfde probleem 30 a 40 sec downloaden op normale snelheid, dan komt het tot stilstand en start niet meer op. op de pc gaat het downloaden wel normaal....dus m.i. ligt het niet aan de nieuwsserver. ik heb natuurlijk veel fora gelezen, echter suggesties zijn van harte welkom
bij ieder pakket zelfde probleem 30 a 40 sec downloaden op normale snelheid, dan komt het tot stilstand en start niet meer op. op de pc gaat het downloaden wel normaal....dus m.i. ligt het niet aan de nieuwsserver. ik heb natuurlijk veel fora gelezen, echter suggesties zijn van harte welkom
NZBget installeren.mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:50:
ik downloade ruim 4 jaar met een ds109 (laatste firmware 1 tb ) sabnzb+, recent geswitched naar synocommunies package; eraf gegooid. sabnzb + nieuwere versie erop (remco schllekens), downloadstation synology package.
Dit probleem had ik ook met Sabnzb+ op mijn DS212J nu ik ben overgestapt met op nzbget heb probleem niet meer.mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:50:
Meen ook dat fluctuatie in downloadsnelheid ligt aan hardware ( cpu), Sabnzb+ is nog cpu gevoelig.
B@n@@n
Daarom heb ik een cijferslot + een 8mm dikke kabel ipv 4mmitchin schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:08:
[...]
Gelegenheidsdief of niet, ik zou er niet echt op vertrouwen:
Ecodan warmtepomp
@JPS goede tip echter geeft zelfde probleem even downloaden en dan klaar
Hallo allen,
Ik heb gisteren ook een Synology (412+) apparaat geleverd gekregen, en hij draait nu fijn met wat oude schijven er in. Ik heb meteen Sickbeard, Couchpotato, etc geinstalleerd, maar ook SABNZBD. Daar gaat het een klein beetje mis, want SABNZBD geeft de volgende melding:
Cannot create directory /volume1/downloads/newsgroups/incomplete
Best, dacht ik, ik maak die directory zelf wel even, maar ik kom er niet uit hoe ik die 'downloads' directory maak. Ik heb getracht via 'File Station' directories aan te maken, wat ook wel lukt, maar niet op het hoofdniveau: ik kan alleen subdirectories maken in mijn 'photo', 'video' en 'pictures' directory. Ik heb het ook via SSH geprobeerd, maar blijkbaar lukt dat ook nog niet vanwege een rechten issue.
Iemand die me even op weg kan helpen? Thanks!
Ik heb gisteren ook een Synology (412+) apparaat geleverd gekregen, en hij draait nu fijn met wat oude schijven er in. Ik heb meteen Sickbeard, Couchpotato, etc geinstalleerd, maar ook SABNZBD. Daar gaat het een klein beetje mis, want SABNZBD geeft de volgende melding:
Cannot create directory /volume1/downloads/newsgroups/incomplete
Best, dacht ik, ik maak die directory zelf wel even, maar ik kom er niet uit hoe ik die 'downloads' directory maak. Ik heb getracht via 'File Station' directories aan te maken, wat ook wel lukt, maar niet op het hoofdniveau: ik kan alleen subdirectories maken in mijn 'photo', 'video' en 'pictures' directory. Ik heb het ook via SSH geprobeerd, maar blijkbaar lukt dat ook nog niet vanwege een rechten issue.
Iemand die me even op weg kan helpen? Thanks!
Kan je niet beter gewoon de user waaronder SAB draait de juiste rechten geven?
Ecodan warmtepomp
Heb een beetje rond gezocht, maar kon het niet zo snel vinden. Is het nou mogelijk om de SYNOLOGY DiskStation DS213 via USB te benaderen en te gebruiken?
Ben op zoek naar een NAS die ik niet full time aan het netwerk wil hangen, omdat kopiëren via USB makkelijker en sneller is.
Ben op zoek naar een NAS die ik niet full time aan het netwerk wil hangen, omdat kopiëren via USB makkelijker en sneller is.
Vind ik ook goed, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb alleen een package geinstalleerd, en dat was het....JT schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:47:
Kan je niet beter gewoon de user waaronder SAB draait de juiste rechten geven?
Kun je hem gewoon niet doen zoals hierboven gezegd: via shared folder. Of anders via pc in explorer een map aanmaken?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Yep, ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen via de shared folder, maar ik was benieuwd naar de andere optie.
Andere vraag dan: is er ook een optie om het binnenkomende verkeer van de hele nas te limiteren? Ik heb via Firewall -> Traffic Control een rule aangemaakt met een Max van 800, maar mijn SABNZBD gaat fijn downloaden op 1.5mb. Ik weet dat ik daar een limiet kan instellen, maar dat moet ik dan in SABNZBD, doen, in Transmission, etc; ik zou het liever in de NAS zelf doen.
Andere vraag dan: is er ook een optie om het binnenkomende verkeer van de hele nas te limiteren? Ik heb via Firewall -> Traffic Control een rule aangemaakt met een Max van 800, maar mijn SABNZBD gaat fijn downloaden op 1.5mb. Ik weet dat ik daar een limiet kan instellen, maar dat moet ik dan in SABNZBD, doen, in Transmission, etc; ik zou het liever in de NAS zelf doen.
Nee dat kan niet... Koop dan gewoon een externe harde schijf...CarbonFibeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:19:
Heb een beetje rond gezocht, maar kon het niet zo snel vinden. Is het nou mogelijk om de SYNOLOGY DiskStation DS213 via USB te benaderen en te gebruiken?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Vaag...is dat met alles? Misschien probeer je bestanden te downloaden die dmv een DMCA takedown notice zijn verwijderd?mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:51:
@JPS goede tip echter geeft zelfde probleem even downloaden en dan klaar
Je weet dat de N uit NAS voor 'Network' staat?CarbonFibeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:19:

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
FreshMaker in "Het grote Synology topic - deel 5"
( FreshMaker in "Het grote Synology topic - deel 5" )
Nee gaat nietmaartend schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:32:
[...]
Of ik gooi die hdd uit de 108J tijdelijk in mijn 213+ als schijf 2, zet er een neiuwe hdd bij als schij 1 en gooi dan alles over via FS? Is Sata-sata, zal toch wel een heel stuk sneller gaan? Als dat kan.
( FreshMaker in "Het grote Synology topic - deel 5" )
k heb een DS412+ (2GB) met 4 x 2 TB Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001.
Ik wil er 2 gaan vervangen voor Western Digital Red WD30EFRX, 3TB. En als ik weer klaar ben met sparen de andere 2.
Kan dat zomaar ?
Bestaande data wil ik graag overzetten.
En in welke volgorde zou ik de schijven dan moeten zetten, of maakt dat niet uit?
Oh ja ik draai 4,2 beta met SHR raid.
Ik wil er 2 gaan vervangen voor Western Digital Red WD30EFRX, 3TB. En als ik weer klaar ben met sparen de andere 2.
Kan dat zomaar ?
Bestaande data wil ik graag overzetten.
En in welke volgorde zou ik de schijven dan moeten zetten, of maakt dat niet uit?
Oh ja ik draai 4,2 beta met SHR raid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Feb 24 13:34:27 scemd: scemd.c:413 stop manutild. Feb 24 13:58:59 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Feb 24 13:58:55 ntpdate: Sync with time server 81.171.44.131 offset -15.388579 sec. Feb 24 13:58:55 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4480.330000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4481.170000] ata1: device plugged sstatus 0x123 Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.350000] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.360000] ata1: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect Feb 24 14:46:03 kernel: [ 4483.370000] ata1: SError: { PHYRdyChg DevExch } Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4489.000000] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4489.080000] ata2: device plugged sstatus 0x123 Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.010000] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.020000] ata2: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect Feb 24 14:46:11 kernel: [ 4492.030000] ata2: SError: { PHYRdyChg DevExch } |
Hebben meer mensen dit soort meldingen in /var/log/messages? Of is het standaard dat de disk verbinding wordt gereset?
Daar gaat het misschien wel naar toe, echter de pc download wel van de newsgroep kpn, dus dan begrijp ik het niet goed. Is zo'n takedown te zien in de nzb file ?JPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:24:
[...]
Vaag...is dat met alles? Misschien probeer je bestanden te downloaden die dmv een DMCA takedown notice zijn verwijderd?
Ja, dat is juist een van de eigenschappen van SHR.wout1976 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:17:
k heb een DS412+ (2GB) met 4 x 2 TB Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001.
Kan dat zomaar ?
Je haalt 1 schijf eruit. Steekt de nieuwe er in. Laat de boel rebuilden. Haalt de 2e eruit.. 2e nieuwe er in en rebuilden. Dan nog expanden en je krijgt dan beschikking over de extra opslag, en alle data staat er nog op.Bestaande data wil ik graag overzetten.
Of je de nieuwe schijven nou in slot 1 en 2 steekt of 3 en 4 maakt niet uit.En in welke volgorde zou ik de schijven dan moeten zetten, of maakt dat niet uit?
Zie ook: http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-02-2013 19:21 ]
Nope, ik geloof niet dat je dat echt kunt herkennen, maar misschien kan iemand anders dat bevestigen/tegenspreken?mausva schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:43:
[...]
Daar gaat het misschien wel naar toe, echter de pc download wel van de newsgroep kpn, dus dan begrijp ik het niet goed. Is zo'n takedown te zien in de nzb file ?
Als een release verwijderd is dan kun je in logs van sabnzbd zien dat de artikelen niet gevonden kunnen worden. Op payservers bij posts die meer dan een dag online zouden moeten staan (maar korter dan max. retentie) meestal een give away
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nee, zie je niet aan de nzbJPS schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:39:
[...]
Nope, ik geloof niet dat je dat echt kunt herkennen, maar misschien kan iemand anders dat bevestigen/tegenspreken?
Een NZB is een datapakketje wat al eerder is geindexeerd, je krijgt alleen maar verwijzingen uit een database naar een ( op het laatste indexmoment ) positie van usenetdeel
Het probleemmet de DMCA is dat men automatisch bestaande pakketjes 'vervangt' met verminkte bestanden.
Zo ziet de index nog wel een compleet bestand, maar bij terugzetten blijk je dus blokken te missen, die niet door de par2 gerepareerd kunnen worden
Zoveel schijven, zoveel meningen.
Zelfs over de WD Red lees ik slechte ervaringen.
Daarom gewoon de vraag ; Samsung HD204UI
Beetje geschikt voor de 213+? Is een 5400 toeren/sata
Ik ga niet in RAID werken, wil eerst de hdd van mijn 108J er bij plaatsen en dan alle data overpompen.
Zelfs over de WD Red lees ik slechte ervaringen.
Daarom gewoon de vraag ; Samsung HD204UI
Beetje geschikt voor de 213+? Is een 5400 toeren/sata
Ik ga niet in RAID werken, wil eerst de hdd van mijn 108J er bij plaatsen en dan alle data overpompen.
[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 25-02-2013 08:04 ]
Verwijderd
Zelf heb ik een HD204UI al jaren draaien in mijn DS209. Gewoon als los volume, er zit een WD10EAVS naast.
De NAS gaat elke nacht om 01:00 uur uit en om 08:00 uur weer aan.
Nooit problemen gehad.
De NAS gaat elke nacht om 01:00 uur uit en om 08:00 uur weer aan.
Nooit problemen gehad.
Verwijderd
Weet iemand of dit al opgelost is?Sangroid schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:34:
Arf, backuppen naar Amazon S3 werkt niet incrementeel! (4.2 beta)
In de Synology Disk Station Manager 4.1 build 2647 versie is het opgelost, maar het is dus teruggekomen in de beta zoals Sangroid aangeeft.
Weet iemand of synology dit probleem onderkent heeft zodat ik de update hiervan kan bijhouden? Het is voor mijn nas namelijk van belang aangezien ik S3 gebruik en je bij synology niet (of wellicht lastig) terug kan gaan naar een vorige firmware versie.
ik heb dat nog niet meegemaakt. Eerder pakketjes die gewoonweg gedeeltelijk of in zijn geheel niet op de server aanwezig bleken te zijn.FreshMaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:27:
[...]
Nee, zie je niet aan de nzb
Een NZB is een datapakketje wat al eerder is geindexeerd, je krijgt alleen maar verwijzingen uit een database naar een ( op het laatste indexmoment ) positie van usenetdeel
Het probleemmet de DMCA is dat men automatisch bestaande pakketjes 'vervangt' met verminkte bestanden.
Zo ziet de index nog wel een compleet bestand, maar bij terugzetten blijk je dus blokken te missen, die niet door de par2 gerepareerd kunnen worden
Ik vermoed dat elke usenetaanbieder een verschillende manier hanteertYucko schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:19:
[...]
ik heb dat nog niet meegemaakt. Eerder pakketjes die gewoonweg gedeeltelijk of in zijn geheel niet op de server aanwezig bleken te zijn.
Verwijderd
Momenteel via actie goedkoop een 212j te koop. Ik ben een newbie op het gebied van NAS maar mijn laptop gaat nu wel erg ruimtegebrek vertonen. Zat eerst te twijfelen om een Qnap 212 te kopen ivm de prijs weer wat 10tjes lager maar lees toch de meer gebruiksvriendelijke synology 212 overal. Wil echter niet een model kiezen die straks helemaal uit is. Is de 212j nog van deze 'tijd'?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:13:
Momenteel via actie goedkoop een 212j te koop. Ik ben een newbie op het gebied van NAS maar mijn laptop gaat nu wel erg ruimtegebrek vertonen. Zat eerst te twijfelen om een Qnap 212 te kopen ivm de prijs weer wat 10tjes lager maar lees toch de meer gebruiksvriendelijke synology 212 overal. Wil echter niet een model kiezen die straks helemaal uit is. Is de 212j nog van deze 'tijd'?
Als je het ding als download station wilt gaan gebruiken dan zou ik persoonlijk de J varianten overslaan
Qua netwerkschijf is het prima te doen
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een probleem bij het werkend krijgen van een Network Backup van NAS naar NAS. Ik ben in bezig van een DS211 met DSM 4.2, mijn broer heeft een DS213 met DSM 4.1.
Nu gaat het instellen van een Nerwork Backup prima. Poorten staan geforward (873 en 22). Verbinding maken lukt ook. Beide kanten op. Alleen bij het starten van de daadwerkelijke backup krijg ik een vreemd / nietszeggende melding dat het niet werkt.
Van de DS211 naar de DS213 gaat prima. Zowel het verbinden als het backuppen.
Van de DS213 naar de DS211 werkt het niet. Verbinden gaat goed, het back uppen niet en krijg ik de volgende melding. https://www.dropbox.com/s/x8zdm6a3jqknz0n/Screenshot_12.jpg
In het logboek staat ook een nietszeggende melding (https://www.dropbox.com/s/p6e5uqir4vh2lf4/fout.png). Autorisaties van user staan gelijk aan elkaar. Ook bij het gebruik van een admin account werkt het niet..
Wat zou dit kunnen zijn? Kan het een verschil is DSM zijn?
Nu gaat het instellen van een Nerwork Backup prima. Poorten staan geforward (873 en 22). Verbinding maken lukt ook. Beide kanten op. Alleen bij het starten van de daadwerkelijke backup krijg ik een vreemd / nietszeggende melding dat het niet werkt.
Van de DS211 naar de DS213 gaat prima. Zowel het verbinden als het backuppen.
Van de DS213 naar de DS211 werkt het niet. Verbinden gaat goed, het back uppen niet en krijg ik de volgende melding. https://www.dropbox.com/s/x8zdm6a3jqknz0n/Screenshot_12.jpg
In het logboek staat ook een nietszeggende melding (https://www.dropbox.com/s/p6e5uqir4vh2lf4/fout.png). Autorisaties van user staan gelijk aan elkaar. Ook bij het gebruik van een admin account werkt het niet..
Wat zou dit kunnen zijn? Kan het een verschil is DSM zijn?
Toch ben ik benieuwd naar de melding in het logboek, het plaatje zegt inderdaad niets - omdat het een verwijzing is.
/offtopic:
Dat is inderdaad het deel waarover ik geen duidelijk beeld heb en waardoor de 'takedowns' niet makkelijk te herkennen zijn. Als er verwijzingen zijn naar berichten/artikelen hoe providers met de takedowns omgaan dan zijn die welkom.FreshMaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:51:
[...]
Ik vermoed dat elke usenetaanbieder een verschillende manier hanteert
[ Voor 16% gewijzigd door JPS op 25-02-2013 11:43 ]
Verwijderd
Algemeen gebruik, eerste kennismaking met NAS, downloaden via newsgroup de gewone series en films. Maar geen hardcore megadownload bestanden 24/7 zal ik maar zeggen. En proberen alles een beetje kwa electronica zoals tablet, mobiel te koppelen met deze NAS. Denk dat het voor mij beide goeie NASsen zijn.cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
[...]
Ligt eraan wat je ermee wilt doen.
Als je het ding als download station wilt gaan gebruiken dan zou ik persoonlijk de J varianten overslaan
Jup, check https://www.dropbox.com/s/p6e5uqir4vh2lf4/fout.pngChuckyDevil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:39:
Toch ben ik benieuwd naar de melding in het logboek, het plaatje zegt inderdaad niets - omdat het een verwijzing is.
ps. mooie vertaling :-)
[ Voor 4% gewijzigd door bdu op 25-02-2013 11:48 ]
Klets. Ik heb een 108J en die werkt perfect als downl;oader en als streamer. Je kunt enkel SABnzb niet gebruiken, maar die zou ik toch niet willen. De ingebakken downloader voor usenet en torrent werkt gewoon goed. Moet je wel handmatig unrarrencypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:27:
[...]
Ligt eraan wat je ermee wilt doen.
DownloadStation kan toch ook unpacken of zit dat er pas sinds DSM 4.2 in?maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Klets. Ik heb een 108J en die werkt perfect als downl;oader en als streamer. Je kunt enkel SABnzb niet gebruiken, maar die zou ik toch niet willen. De ingebakken downloader voor usenet en torrent werkt gewoon goed. Moet je wel handmatig unrarren
Dat handmatig unrarren lijkt me toch wel een groot nadeel, tenminste, als je 'grootverbruiker' bent van series en films. Ik wil dan toch gewoon thuiskomen, mijn htpc aanzetten en dat alles klaar staat om gekeken te worden...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Tsja, het is maar net waar je genoegen mee neemt.maartend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Klets. Ik heb een 108J en die werkt perfect als downl;oader en als streamer. Je kunt enkel SABnzb niet gebruiken, maar die zou ik toch niet willen. De ingebakken downloader voor usenet en torrent werkt gewoon goed. Moet je wel handmatig unrarren
Ik zou me kapot ergeren aan een trage NAS. Jij niet, wat prima is natuurlijk, maar mijn post was geen klets, maar mijn mening.
Handmatig unrarren vind ik zwaar irritant, zeker als de nas dit ook zou kunnen.
Nu is de 213j wel een stuk sneller als de 108j, op zich kan de 213j wel alles aan, maar het wordt er niet sneller op als je meerdere dingen tegelijk gaat doen.
Ik blijf alsnog bij de mening dat als je de NAS als download station gebruikt i.c.m. sabnzb of nzbget en couchpotato, sickbeard e.d. dat je de J variant beter links kunt laten liggen
daarnaast, hij moet alles nieuw aanschaffen, aangezien je dan toch al geld uitgeeft, kun je beter een paar tientjes meer uitgeven zodat je langer van het apparaat plezier kunt hebben
[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 25-02-2013 12:03 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Voor mij is het meer financieel. Ik doe inderdaad aan download maar handmatig unrar is geen probleem omdat ik inderdaad geen veelgebruiker ben. Een 212j kan voor mij dan in de nacht wat binnen halen. Als ik via sabnzb het kan uitpakken ben ik meer dan blij maar handmatig...ach...cypher21 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:55:
[...]
Tsja, het is maar net waar je genoegen mee neemt.
Ik zou me kapot ergeren aan een trage NAS. Jij niet, wat prima is natuurlijk, maar mijn post was geen klets, maar mijn mening.
Handmatig unrarren vind ik zwaar irritant, zeker als de nas dit ook zou kunnen.
Nu is de 213j wel een stuk sneller als de 108j, op zich kan de 213j wel alles aan, maar het wordt er niet sneller op als je meerdere dingen tegelijk gaat doen.
Ik blijf alsnog bij de mening dat als je de NAS als download station gebruikt i.c.m. sabnzb of nzbget en couchpotato, sickbeard e.d. dat je de J variant beter links kunt laten liggen
daarnaast, hij moet alles nieuw aanschaffen, aangezien je dan toch al geld uitgeeft, kun je beter een paar tientjes meer uitgeven zodat je langer van het apparaat plezier kunt hebben
Bedankt voor alle meningen...ik ga bestellen
in 4.1 zit het ook.McVirusS schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:49:
[...]
DownloadStation kan toch ook unpacken of zit dat er pas sinds DSM 4.2 in?
Helemaal mee eens. Ik heb een paar maanden terug de 212j gekocht en vind het toch wel jammer dat het postprocessing (check/unrar) zo gruwelijk lang duurt. Aan de andere kant: het interesseert met ook niet HEEL veel. Dan staat hij maar een nachtje te stampen. So what?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:05:
[...]
Voor mij is het meer financieel. Ik doe inderdaad aan download maar handmatig unrar is geen probleem omdat ik inderdaad geen veelgebruiker ben. Een 212j kan voor mij dan in de nacht wat binnen halen. Als ik via sabnzb het kan uitpakken ben ik meer dan blij maar handmatig...ach...
Bedankt voor alle meningen...ik ga bestellen
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dit topic is gesloten.