Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Xaverius schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:28:
...maar als er een nieuwe versie van DSM uitkomt wordt dan ook meteen de laatste (stabiele) versie van apache en php meegenomen?
Meestal niet de aller laatste, maar je kan deze of zelf alsnog updaten of ernaast draaien als de versie niet recent genoeg is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ipad bezitters: goodreader kan nu met de nieuwe update ook zaken vanaf je nas downloaden (via bijv. samba), werkt echt heerlijk.
svdheuvel schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:11:
Hoeveel ruimte moet je hebben om de logs naar usb te schrijven. Ik heb nog een aantal kleine usbsticks liggen van 128 MB. Is dat voldoende?
jawel en als hij vol is is hij vol en stopt hij met schrijven van log files.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:31
LuukNouwen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

Helaas, het probleem blijft. Het maakt niet uit wat ik probeer:
#Fri Dec 09 09:50:22 CST 2005
#serviceHost=127.0.0.1
servicePort=4242
#pollerPeriod=1000 # 1 second
#connectRetryDelay=10000 # 10 seconds
#connectRetryAttempts=3
#showWelcome=true

Of

serviceHost=192.168.178.90
#servicePort=4242
#connectRetryAttempts=3
#showWelcome=true

of

serviceHost=192.168.178.90
servicePort=4242
#connectRetryAttempts=3
#showWelcome=true
Hmm, het lijkt er inderdaad haast op dat er iets tussen je Synology en je MacBook zit wat de communicatie verstoort.

Hoe heb je trouwens geinstalleerd? Mijn CP heb ik geinstalleerd via http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/. De maker van dat package is erg actief en beantwoord ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 17:10
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Hmm, het lijkt er inderdaad haast op dat er iets tussen je Synology en je MacBook zit wat de communicatie verstoort.

Hoe heb je trouwens geinstalleerd? Mijn CP heb ik geinstalleerd via http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/. De maker van dat package is erg actief en beantwoord ook vragen.
Ik heb http://forum.synology.com...CrashPlan_Headless_Client gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Is het, volgens jullie, mogelijk om tijdens gebruik van Surveillance Station de disken nog steeds te laten hibernaten? Sinds ik Surv.Station gebruik is m'n NAS (211j) continu actief geweest.. beetje jammer..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sabnzbd er niet op met de synocommunity package. Maar met superzebulon wel (al krijg ik wel een melding dat er een update is).

Ik heb sickbeard van superzebulon er ook op, die kon ik wel via de browser daarna updaten.

Ik heb nu sabnzbd 0.6.15 draaien, dat is toch prima of mis ik nu heel wat? Het gaat louter en alleen om downloaden en uitpakken, alle andere dingen heb ik niet nodig en gebruik ik ook niet op mijn nas.

Edit: heb die van synocommunity toch aan de praat gekregen, moest ff mijn download directory aanpassen in dit:

/volume2/downloads

Ik zal het zonder de eerste / in te voeren en dan krijg je een foutmelding (installatie mislukt), maar ik ben eruit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Heeft er hier iemand al een DS2413+ onder handen gehad?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Geen extra apparaat, minder stroomverbruik?
Gielie heb je inmiddels resultaat? :9~
Ze hadden hem niet bij de mm, ga morgen ergens anders kijken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 00:46
Brabso schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:55:
Kan iemand in het bezit zijnde van een ds 112+, 212+ of een 213 mij zijn ervaringen vertellen betreffende de downloadsnelheid i.c.m. SABNZB en/of eventueel NZBGET
Ik heb een 213+, dus niet helemaal vergelijkbaar. (maar voor de geinteresseerde)
En 120 lijntje van UPC en die trek ik toch wel helemaal vol.
Ik haal dezelfde snelheden als op de pc en dat is gemiddeld 12 Mb/s met uitschieters naar 13,5Mb/s en dat vrij constant overigens.

Ik heb nog geen exotische pakkages geinstalleerd, doe dit met de Download Center van Synology zelf en de app voor de iphone. Die ik voor het gemak ook maar op de ipad heb gezet ( is daar geen echte ipad app voor overigens??) helaas kan er nu geen reperatie met par files plaats vinden dus moet ik dat nu soms achteraf doen. juiste bestanden pakt de software wel uit. Wel leuk dat je vanaf werk een download opdracht kan geven en bij thuiskomst meteen kan kijken. ( als repareren niet nodig is)?

Ik heb alleen een mankement aan de ethernet adapter, de lichtjes doen geheel niets. Ik hoop niet dat hij dus geheel stopt met werken en dat dit een voorteken is ik zal morgen eens contact opnemen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
DrLZ Gambit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Ik heb een 213+, dus niet helemaal vergelijkbaar. (maar voor de geinteresseerde)
En 120 lijntje van UPC en die trek ik toch wel helemaal vol.
Ik haal dezelfde snelheden als op de pc en dat is gemiddeld 12 Mb/s met uitschieters naar 13,5Mb/s en dat vrij constant overigens.

Ik heb nog geen exotische pakkages geinstalleerd, doe dit met de Download Center van Synology zelf en de app voor de iphone. Die ik voor het gemak ook maar op de ipad heb gezet ( is daar geen echte ipad app voor overigens??) helaas kan er nu geen reperatie met par files plaats vinden dus moet ik dat nu soms achteraf doen. juiste bestanden pakt de software wel uit. Wel leuk dat je vanaf werk een download opdracht kan geven en bij thuiskomst meteen kan kijken. ( als repareren niet nodig is)?

Ik heb alleen een mankement aan de ethernet adapter, de lichtjes doen geheel niets. Ik hoop niet dat hij dus geheel stopt met werken en dat dit een voorteken is ik zal morgen eens contact opnemen met de winkel.
Dat is inderdaad netjes, maar ik ben beng dat je die snelheid niet haalt met sabnzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuus, zit te rotzooien.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 00:46
Brabso schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:24:
[...]

Dat is inderdaad netjes, maar ik ben beng dat je die snelheid niet haalt met sabnzb.
Ik heb geen idee, cpu load komt niet boven 50% nu en dan kan ik ook nog gelijk een 1080p MKV streamen.
Zal het dit weekend is gaan testen met sabnzb.
Dit verbinding loopt zelfs via ssl dus ik vind het al knap dat het lijntje vol loopt.

Ik had hiervoor precies een week lang de 212j, maar kwam er al snel achter dat ik wel wat meer power kon gebruiken, ben tot nu toe erg onder de indruk.

Met de 212j bleef ik hangen rond de 5 a 6 Mb/s en cpu schommelde tussen 90 en 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Diabolical schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

[...]

Let wel op, je moet niet de python package van Synology zelf installeren maar die van synocommunity.
Ga ik proberen, moet er met de firewall nog iets gebeuren ivm poort 8080??

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil vanuit mijn backup naar Amazon S3 de thumbnails van photostation terug laten zetten, maar hier kom ik niet uit.

Heeft iemand een tutorial voor het terugzetten van deze Amazon S3 backups? Ik kan alleen tutorials vinden hoe je de backup instelt, maar herstellen wordt nergens beschreven en de wizards zijn voor mij wat onduidelijk (en het terugzetten kost me geld, dus ik moet niet per ongeluk 40 GB gaan overzetten aangezien ik dan meer dan 100 euro moet betalen).

In elke map met foto's zit een map die @eaDir heet, die wil ik terugzetten.

Ik vermoed dat ik naar backup maken en terugzetten moet en vervolgens moet kiezen voor herstellen gegevens. Daar kies ik amazon s3 herstel en log in. Ik kies mijn backup en wacht dan tot hij de mappen gevonden heeft. Ik heb daar 1 map, die kies ik. Vervolgens kies ik het bestand van 7 oktober.

Nu wil ik geen instellingen terugzetten, dat laat ik staan en kies volgende. Dan kan ik de photomap selecteren, echter staat er CONFLICT in het rood achter de map?

Ik heb de backup maar aangezet, maar vind het onduidelijk wat hij doet. Hij gaat geen bestanden overschrijven zag ik , dus dit lijkt me goed. Maar ik zie niet dat hij nu gaat downloaden, althans de snelheid van het netwerkverkeer zie ik net heel erg toenemen.

Zo doe ik het toch goed? Handmatig via een website kan ik ook zaken van amazon overzetten zoals photo's, maar voor die miniaturen is het zo wat makkelijker (lijkt me)?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Goedemorgen,

in het weekend maar weer wat klooien met de nas (DS213+), helaas zie ik al vrij snel wat rare dingen.

1) Nas stond gister en vanochtend gewoon uit, niet in hibernate (als ik naar diskstation:5000 in de browser ga, of een FTP connectie maakt komt ie bij hibernate gewoon tot leven, nu niet), moest de power knop aanraken / indrukken.

2) in de system log zie ik een aantal rare zaken staan, een externe drive (SD card) wordt regelmatig losgekoppeld (eject), nu is dat opzich best raar als dat opeens gebeurd, maar gezien het feit dat ik geen SD kaart gebruik in m'n nas vind ik het wel heel bijzonder.

3) de nas ontdekt regelmatig een 'nieuw' extern IP adres, dit is altijd dezelfde :S

zie (een deel van) het log hier onder:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1rc8dc.png

Iemand die me de goede weg op kan sturen om wat meer details hier over te krijgen, zal dit software zijn of kan het ook (defecte) hardware zijn ?

Dank voor het mee denken alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcchicken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:13
Misschien een stomme vraag maar kan nergens een voor mij veilig en duidelijk antwoord vinden.

Wil een ds412+ of ds1512+ gebruiken voor backup, camera opname en downloaden. De backup wil ik graag raid 1 hebben. Het downloaden mag op een losse schijf en de camerabeelden ook. Kan dat gewoon zo ingesteld worden?

In het geval van een ds412+ dus 4 schijven waarvan 2 schijven als raid 1 werken en de andere 2 een eigen drive zijn.

Ik hoop dat iemand mij een bevredigend antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Xaverius schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:28:
...
Mijn gebruik zal in eerste instantie zijn:

• websites maken (Joomla/wordpress)
...
En ga je het verschil merken in de hoeveelheid van het geheugen? Ik heb het gevoel dat 256MB toch sneller zou werken dan 128MB, is dat bij het gebruik zoals hierboven beschreven ook merkbaar?
Het is wel bekend dat Joomla en Wordpress erg intensief MySQL gebruiken met voor iedere pagina zeer veel aanroepen. Mensen die in het verleden Joomla probeerden te draaien met een DS107 ed (128 MB geheugen geloof ik) werden niet blij. Ik zou je dan ook aanraden een DS te nemen met 512MB op zijn minst, tenminste, dat heb ik gedaan. Ik moet er wel bij zeggen dat deze informatie in mijn hoofd zit van toen ik eea uitzocht en dat is alweer een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
mcchicken schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:25:
Misschien een stomme vraag maar kan nergens een voor mij veilig en duidelijk antwoord vinden.

Wil een ds412+ of ds1512+ gebruiken voor backup, camera opname en downloaden. De backup wil ik graag raid 1 hebben. Het downloaden mag op een losse schijf en de camerabeelden ook. Kan dat gewoon zo ingesteld worden?

In het geval van een ds412+ dus 4 schijven waarvan 2 schijven als raid 1 werken en de andere 2 een eigen drive zijn.

Ik hoop dat iemand mij een bevredigend antwoord kan geven.
Dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:08
marc1982 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:58:
Goedemorgen,

in het weekend maar weer wat klooien met de nas (DS213+), helaas zie ik al vrij snel wat rare dingen.

1) Nas stond gister en vanochtend gewoon uit, niet in hibernate (als ik naar diskstation:5000 in de browser ga, of een FTP connectie maakt komt ie bij hibernate gewoon tot leven, nu niet), moest de power knop aanraken / indrukken.

2) in de system log zie ik een aantal rare zaken staan, een externe drive (SD card) wordt regelmatig losgekoppeld (eject), nu is dat opzich best raar als dat opeens gebeurd, maar gezien het feit dat ik geen SD kaart gebruik in m'n nas vind ik het wel heel bijzonder.

3) de nas ontdekt regelmatig een 'nieuw' extern IP adres, dit is altijd dezelfde :S

zie (een deel van) het log hier onder:

[afbeelding]

Iemand die me de goede weg op kan sturen om wat meer details hier over te krijgen, zal dit software zijn of kan het ook (defecte) hardware zijn ?

Dank voor het mee denken alvast.
heb je je nas wel een vast ip gegeven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
freaky35 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

heb je je nas wel een vast ip gegeven????
ja, ingesteld op de nas.

het 'nieuwe' ip-adres is het externe ip adres, begint met 84. en intern netwerk is 192.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
Wellicht hier even mijn vraag stellen:

Ik wil een NAS aanschaffen zodat ik 1 centraal opslag/te bereiken punt heb.
Zal voornamelijk gebruikt worden als downloadcentrum, en niet als back-up mogelijkheid (wil dus geen automatisch back-up).

Zelf dacht ik aan de
pricewatch: Synology Disk Station DS412+
of
pricewatch: Synology Disk Station DS413J
Met een prijsverschil van €150,-

Mijn vraag is dus:
Zou die goedkopere voldoende zijn voor mijn doeleinden?
En dan met name de snelheid met downloaden (nzb etc) en het uitpakken en repareren van die files eventueel.
Qua specs zijn ze ongeveer een factor 2, moet ik bij de tijd dan ook echt aan factor 2 denken?
En wat zou ongeveer de tijd zijn bij de 413.

Ik wil de NAS dus laten downloaden en al het uitpak- etc werk laten verrichten, en van daaruit de content streamen naar de mediaspeler en TV.

Ook dacht ik eraan om de NAS vol te gooien met pricewatch: Western Digital Red WD20EFRX, 2TB
Ik ga ervan uit dat die variabele snelheid (5.400rpm) geen issue mag zijn?

Eigenlijk wil ik dus eigenlijk een beetje opheldering en hulp en tips.

Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, aangezien dit al tegen de €1000,- hikt.

edit:
hmm, ben mijn zoektocht begonnen met een NAS met 4 bays. Waarom weet ik eigenlijk ook niet meer. Ze ondersteunen ook de 3/4TB schijven, dus in principe mag een 2bay NAS ook wel. Die zie ik nu namelijk ook staan met een snellere processor.

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

marc1982 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:58:
3) de nas ontdekt regelmatig een 'nieuw' extern IP adres, dit is altijd dezelfde
Da's " normaal" ... heb ook al tijden een vast IP.
Al moet ik zeggen dat ik dat tegenwoordig lang niet meer zo vaak zie als 'vroeger' (week geleden voor het laatst)
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:17:
Ik wil de NAS dus laten downloaden en al het uitpak- etc werk laten verrichten, en van daaruit de content streamen naar de mediaspeler en TV.
Voor wat jij wil heb je volgens mij aan een 2-bay NAS voldoende, een DS212j of 212+ (of nieuwere modellen)
EDIT : Een paar posts terug zie ik een tevreden DS213+ gebruiker

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 13-10-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Haha... ik zie alleen maar rare dingen over die 213. Hibernate en IP problemen :+
Maar die 212 serie heeft maar 256mb. Is dat serieus voldoende?
Aangezien ik al me twijfels had bij de 512mb variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
marc1982 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

ja, ingesteld op de nas.

het 'nieuwe' ip-adres is het externe ip adres, begint met 84. en intern netwerk is 192.
denk dat je dhcp lease bij je provider niet zo lang is. dus iedere keer als je modem een nieuw ipadres krijgt (kan net zo goed dezelfde ipadres zijn) krijgt je router een melding en je NAS een melding van "hey je hebt een nieuw ipadres gekregen". :9

@ ToyotaMR2, ik had voorheen een 411j met 4x 2tb erin. Dat was voornamelijk mijn main downloadstation. Enige wat ie deed was downloaden, parren, unrarren en streamen. Dat ging prima en dat zelfs met 128mb! Dus met de nieuwere 413j zal het stukken vlotter moeten gaan.

Ik heb nu een 1512+ en dat is wel een wereld van verschil, alles gaat stukken sneller maar ik doe nu ook veel meer met mijn nas. Dus een 412+ ofzo zou geen overbodige luxe zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door Rainesh op 13-10-2012 12:35 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
Rainesh schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

denk dat je dhcp lease bij je provider niet zo lang is. dus iedere keer als je modem een nieuw ipadres krijgt (kan net zo goed dezelfde ipadres zijn) krijgt je router een melding en je NAS een melding van "hey je hebt een nieuw ipadres gekregen". :9
Ziggo is mijn internet provider, en ik kan me lastig voorstellen dat de dhcp lease minder dan een dag is, in het screenshot is zelfs te zien dat de nas in minder dan 6 uur dezelfde melding geeft.

Anyway, dat ie die melding geeft zal me een zorg zijn, maar ik heb nu even geen idee hoe nu verder te puzzelen op het feit dat ie echt uit gaat, misschien maar een support ticket aanmaken bij synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:30:
Maar die 212 serie heeft maar 256mb.
De 212+ heeft 512 MB (heeft dezelfde cpu en geheugen als de 213).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 13-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Een 212+ is dan dus eigenlijk voldoende in mijn situatie.
De 213+ is een dual-core, en nog niet alles verloopt daar vlekkeloos mee lees ik zo'n beetje.

Dan kom ik op €300,- (zelfde als de 413 dus... hmm) en 2x Red's a €175,- op een totaalbedrag van €650,-.

Lastig allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:18:
De 213+ is een dual-core, en nog niet alles verloopt daar vlekkeloos mee lees ik zo'n beetje.

Dan kom ik op €300,- (zelfde als de 413 dus... hmm) en 2x Red's a €175,- op een totaalbedrag van €650,-.

Als je reds wilt hebben moet je vandaag nog toeslaan, dikke kans dat volgende week de voorraad weer op is en je minimaal 2 maand moet wachten...

Je kan natuurlijk ook wd green's ofzo erin zetten en dan ben je al een stuk goedkoper uit en upgraden naar reds kan altijd nog. Voor jouw doeleinden is een + versie wel een luxe. TV series komen bijv. elke nacht online, dan trek je die met een j model ook prima binnen (haal je ongeveer 3 a 4 MB/sec mee) en uitpakken gaat ook prima.

Voor je doeleinden is een + dus luxe, als je wat goedkoper wilt uitzijn kan je ook een 212j bijv. nemen met 2 x 2 TB erin en dan ben je minder dan 400 kwijt (scheelt toch een flink met de 650 die je nu in gedachten hebt).

Ik zou dat ook even meenemen in je overweging. Ik heb zelf een 212j en doe er veel meer mee dan jij en heb nooit ondervonden dat iets langzaam ging. Maar ik download ook 40GB films enzo met de pc en tv series laat ik aan de nas over.

Kijk ook even goed welke modellen ondersteuning bieden voor bijv. sickbeard en dergelijke, bij nieuwere modellen is dat misschien nog niet voorhanden en dat zou ook zonde zijn.

Ik vermoed trouwens dat je je nas voor wel meer doeleinden gaat gebruiken, het is fantastisch wat een synology nas allemaal kan, wat je ook kiest, een keuze voor een synology is altijd goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Het lijkt erop dat ik toch ergens een command fout heb gedaan en daardoor iets veranderd had. Ik heb de DS412+ gereset (dus niet terug naar fabrieksinstellingen) en daarna de bovenstaande stappen gevolgd. Nu werkt het en ben ik vrolijk aan het backuppen :D.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:18:

Ik zou voor een +-model gaan. Je merkt toch al snel dat je extra dingen wil en dan ik niet graag tegen de grenzen van het gekochte model aanlopen. je ziet het ook in de V&A. Vele NAssen worden verkocht omdat de verkoper een beter/sneller/uitgebreider model wil.

[ Voor 32% gewijzigd door L.N. op 13-10-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Ik heb Web station ingeschakeld met MySQL enabled omdat ik Wordpress wil gaan installeren. Maar nu moet ik bij installeren van wordpress het mysql root password opgeven.

Maar die heb ik geen!!? alle wachtwoorden van mijn users werken er niet op. Daarna heb ik maar phpMyAdmin geinstalleerd omdat ik las dat je daarme root password zou kunnen veranderen. Maar bij het starten vraagt die ook meteen om een username en password. Daar kom ik dus ook al niet in omdat ik die niet heb.
Help?

Edit: is al gelukt. password is default blank... niet moeilijk om te raden en had ik al geprobeerd uiteraard. Maar je moet het in phpmyadmin met default username "root" gebruiken dus.

Edit 2: volgende probleem: Hoe maak ik mijn wordpress zichtbaar voor op internet :? Ik geloof niet dat het gewoon een kwestie is van een poort openen/forwarden. Is het een instelling of moet ik daarvoor weer een aparte service/package installeren op mijn diskstation?

[ Voor 35% gewijzigd door SpitfireNL op 13-10-2012 18:05 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Diabolical schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

Mensen, uiteindelijk gelukt na de-installatie van de package > restart ds213 > her-installatie package. Draait nu perfect. Bedankt voor het meedenken.

[...]

Let wel op, je moet niet de python package van Synology zelf installeren maar die van synocommunity.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
SpitfireNL schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:11:
Edit 2: volgende probleem: Hoe maak ik mijn wordpress zichtbaar voor op internet :? Ik geloof niet dat het gewoon een kwestie is van een poort openen/forwarden. Is het een instelling of moet ik daarvoor weer een aparte service/package installeren op mijn diskstation?
Waarom geloof je dat niet? Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:06:
Ik zou voor een +-model gaan. Je merkt toch al snel dat je extra dingen wil en dan ik niet graag tegen de grenzen van het gekochte model aanlopen. je ziet het ook in de V&A. Vele NAssen worden verkocht omdat de verkoper een beter/sneller/uitgebreider model wil.
Dat is wel een nadeel van een nas (je gaat er veel meer mee doen dan je in eerste instantie dacht, dat maakt het kiezen wat lastig).

Heb net nog even gekeken naar tv series die ik nu download. Met een 212j model haal ik een aflevering van 1,5 GB met mijn Ziggo 120 mbit verbinding in 7 minuten en 32 seconden binnen (gemiddelde snelheid van 3,3MB/sec) in sabnzbd. Het uitpakken van de rar files duurde 20 minuten (met een heleboel files in de wachtrij, hij was ondertussen aan het downloaden).

Dit alles met meerdere packages en websites e.d. die ook draaien (bijv. een photostation die foto's aan het indexeren en thumbnails aan het maken is). Als dat niet zou draaien is het uitpakken in iets van 12 minuten klaar.

Voor mij persoonlijk is dat prima aangezien hij meestal alleen in de nacht / ochtend aan het downloaden is, dat is wel een voordeel van de uitzendtijden in Amerika (en het tijdsverschil met Nederland).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dacht ik er eindelijk uit te zien en voor een 212+ te gaan... Is die niet meer leverbaar bij MyMediaCenter1
Aangeraden als alternatief is de 213.

Maar zonder de + dus, wat hier door sommige wordt aanbevolen.
Nu zijn de specs echter wel hetzelfde (los van een E-Sata aansluiting), dus dan is die + niet meer zo relevant neem ik aan? Of heeft de +-versie meer achterliggende redenen?

Schijven worden gewoon 2x 3TB Red's.

1 Vrij goede hulp gehad van hun, en vind het een beetje lullig om dan ergens anders te gaan bestellen als het niet geheel noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
-

[ Voor 99% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2012 18:30 . Reden: crap browser ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Ik heb sinds iOS6 en firmware 4.1-2636 last van de volgende bug, hebben meer mensen hier last van?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Vandaag en gisteren hebben ineens 2 webshops de prijs van de 212j behoorlijk verlaagd. 4Launch voor 141 euro en Petdirect 155 euro. Terwijl de rest nog op 177+ zit. Zit de 213j eraan te komen?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 19:24

aCiDcHaOZ

The past is gone

De DS1512+ wordt nu bij 2 webshops voor 550,- verkocht ipv 700,-
waarschijnlijk verkeerde prijsvermeling maar wat zou er gebeuren als ik zo'n ding bestel en meteen met ideal betaal?

Whoever controls the spice controls the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Brainpower schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:01:
Vandaag en gisteren hebben ineens 2 webshops de prijs van de 212j behoorlijk verlaagd. 4Launch voor 141 euro en Petdirect 155 euro. Terwijl de rest nog op 177+ zit. Zit de 213j eraan te komen?
Dat is inderdaad een stuk goedkoper. Ik ben op de 213j het wachten, ben benieuwd wat de specs en prijs zijn.
Die 141 euro bij 4Launch maakt het wel aantrekkelijk om toch een 212j te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

aCiDcHaOZ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:17:
waarschijnlijk verkeerde prijsvermeling maar wat zou er gebeuren als ik zo'n ding bestel en meteen met ideal betaal?
In principe moet elke gesloten koop nagekomen worden, tenzij je op je klompen kan aanvoelen dat er een fout is gemaakt. Dat lijkt me hier niet het geval. Het is weliswaar een forse prijsverlaging, maar 20% korting is ook niet heel onwaarschijnlijk of buitensporig. Misschien komt de volgende serie er alweer aan? De DS1511+ zakte destijds opeens ook heel snel onder de €600,-. Gewoon bestellen lijkt me.

Edit: ik zie in de post hierboven dat ze ook de andere modellen in de aanbieding hebben gegooid.

[ Voor 6% gewijzigd door bum op 13-10-2012 20:37 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Ik heb momenteel een 212j met een WD TV Live welke verbonden zijn via een Experiabox v8 (KPN glasvezel). Wat ik merk is als ik via Samba een mkv afspeel is dat de snelheid onstabiel is steeds op een neer gaat tussen 200 en 600 kb/s.
Heeft iemand een idee of dit klopt? Ik vind het zelf nogal een lage snelheid voor een HD daarbij vind ik het nogal vaag dat de snelheid zo ontzettend fluctueert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
aCiDcHaOZ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:17:
Ik kon het ook niet geloven. Ik heb er gelijk 1 besteld. Ik denk dat de prijs ook snel weer richting 700 euro gaat. Een dik jaar heb ik nog een 1511+ gekocht, toen voor 670 wat ook niet duur was toen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik wil zelf ook een NAS gaan kopen. Enkele vraagjes;

1) Is het verschil nu tussen de Synology DS212+ en de DS213 alleen de extra e sata aansluiting? Heb die echt nog nooit ergens voor gebruikt dus dan zou ik de paar tientjes besparen en voor de DS213 gaan.

2) Nu heb ik hier thuis nog 2 harde schijven liggen. Een van 1 TB en een van 1,5 TB. Verschillende merken en beide al enkele jaren oud. Kan ik deze schijven gewoon gebruiken zonder dat het problemen opleverd of is het verstandig 2 nieuwe dezelfde schijven te kopen?

3) En wat is nou het grote verschil bij de Western Digital groene en rode schijven? Aangezien ik het voor thuisgebruik ga gebuiken ( opslag films, foto's en bestanden, muziek) ?

4) En wat is nu beter voor in een NAS, 7200 rpm of 5400 rpm? Maakt de snelheid veel uit in een nas aangezien je data overzet via het net?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
T.E schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:30:
Ik wil zelf ook een NAS gaan kopen. Enkele vraagjes;

1) Is het verschil nu tussen de Synology DS212+ en de DS213 alleen de extra e sata aansluiting? Heb die echt nog nooit ergens voor gebruikt dus dan zou ik de paar tientjes besparen en voor de DS213 gaan.

2) Nu heb ik hier thuis nog 2 harde schijven liggen. Een van 1 TB en een van 1,5 TB. Verschillende merken en beide al enkele jaren oud. Kan ik deze schijven gewoon gebruiken zonder dat het problemen opleverd of is het verstandig 2 nieuwe dezelfde schijven te kopen?

3) En wat is nou het grote verschil bij de Western Digital groene en rode schijven? Aangezien ik het voor thuisgebruik ga gebuiken ( opslag films, foto's en bestanden, muziek) ?

4) En wat is nu beter voor in een NAS, 7200 rpm of 5400 rpm? Maakt de snelheid veel uit in een nas aangezien je data overzet via het net?

Alvast bedankt.
1.Enige voordeel dat ik zie tussen de 212+ en de 213 is dat ze op de eSata aansluiten hetzelfde zijn, maar dat je door de eSata aansluiting de 212+ wel kan uitbreiden met een DX212 en de 213 niet.

2. Je kan de oude HD's gebruiken, maar persoonlijk zou ik voor nieuwe gaan.

3.Rode zijn speciale NAS schijven, en groene niet

4.met een 212+ of 213 maakt een 5400 of 7200 nauwelijs uit qua netwerksnelheid, wel qua geluid en zuingheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
hoi.ben helemaal de kluts kwijt en kan zelfs google niet goed gebruiken omdat mijn probleem in meerdere topics niet echt uitkomst biedt.

ik heb namelijk een UPC horizon modem met een Dune d1 samenwerkend met een netgear duo nas.
Werkte perfect maar rete traag.
Nu ben ik overgestapt naar een hele mooie nieuwe Synology 213+
Vele keuzes enz...zelfs mijn horizon en dune vinden de 213+

MAAR:
Ik krijg het maar niet voor elkaar dat de dune d1 de 213+ niet vind in de samba modus.
Wat ik heb gedaan:
Poorten 80-5000 enz opengezet in de horizon.geen effect.
Gast accounts aangezet met lees schrijf rechten in de 213+. geen effect.
Op google nog gezocht maar ik vind de 213+ alleen maar in de upnp modus..
hierdoor kan ik dus ook de dune explorer niet gebruiken met video hoesjes.
Heeft iemand dit al werkend met deze samenstelling?
Misschien iets zoals Samba opzetten voor dummys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Een vraagje aan jullie, aangezien ik op de forums van Synology en Mede8er er geen antwoord op krijg. Ik zit op dit moment namelijk met een probleem bij het streamen met DS Audio vanaf mijn DS212j naar mijn Mede8er (500x2). De mede8er loopt namelijk na een willekeurig aantal bestanden compleet vast en kan pas weer worden gebruikt na het ontkoppelen van de stroom. Via DS Audio kan ik wel naar de ipad blijven streamen, dus daar ligt volgens mij het probleem dan niet. Weet iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
polo306 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:29:
Poorten 80-5000 enz opengezet in de horizon.geen effect.
Niet nodig. Poorten openzetten doe je als je vanaf het internet (wan) iets door wilt sturen naar een apparaat in je lan. In jouw geval bevinden beide apparaten (dune & syno) zich in de lan.
Je kan die poorten beter meteen sluiten vanuit veiligheidsoogpunt.
Gast accounts aangezet met lees schrijf rechten in de 213+. geen effect.
Op google nog gezocht maar ik vind de 213+ alleen maar in de upnp modus..
hierdoor kan ik dus ook de dune explorer niet gebruiken met video hoesjes.
Heeft iemand dit al werkend met deze samenstelling?
Misschien iets zoals Samba opzetten voor dummys :P
Smb wordt uitvoerig besproken in de handleiding, dus kijk daar nog eens.
Mocht het een of ander software probleem zijn (update beide apparaten naar de laatste firmware versie) dan kom je er wellicht nooit uit.
En op google stikt het van de oplossingen, deze bijvoorbeeld: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=41963 lost die wat op? Dus naast de juiste instellingen ook beide apparaten in de zelfde werkgroep zetten.
Een andere mogelijkheid is nfs proberen ipv smb.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 14-10-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Als ik nu een Synology NAS koop met 1 western hd red harde schijf van 3 TB, kan ik dan bv over 3 maanden als ik er een bijkoop zonder problemen een 2e harde schijf toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Geen probleem.
Wel moet je afhankelijk van je latere doel (wil je raid, shr, of twee losse volumes) je eerste schijf op de juiste wijze configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
thanx job...die poorten was een onderdeel om de 213 te benaderen via mijn android note als ik buitenshuis ben.helaas nog niet gelukt.:(

Ik heb helaas ook de 213 ook helaas niet kunnen benaderen via een mobiel netwerk.

de dune en de 213 zijn allebei van de laatste firmware voorzien.
de 213 zit in WORKGROUP net als mijn pcs...maar de dune onbekend.alles werkte wel met de netgear.

ps..ik werk nu via UPnP.
nfs is mij helaas onbekend
MOest helaas op de dune pop up menu indrukken om nfs te krijgen..Raar maar wij zijn blij :):):)
job schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
Niet nodig. Poorten openzetten doe je als je vanaf het internet (wan) iets door wilt sturen naar een apparaat in je lan. In jouw geval bevinden beide apparaten (dune & syno) zich in de lan.
Je kan die poorten beter meteen sluiten vanuit veiligheidsoogpunt.

[...]

Smb wordt uitvoerig besproken in de handleiding, dus kijk daar nog eens.
Mocht het een of ander software probleem zijn (update beide apparaten naar de laatste firmware versie) dan kom je er wellicht nooit uit.
En op google stikt het van de oplossingen, deze bijvoorbeeld: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=41963 lost die wat op? Dus naast de juiste instellingen ook beide apparaten in de zelfde werkgroep zetten.
Een andere mogelijkheid is nfs proberen ipv smb.

[ Voor 7% gewijzigd door polo306 op 14-10-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Rhodez schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:50:
Een vraagje aan jullie, aangezien ik op de forums van Synology en Mede8er er geen antwoord op krijg. Ik zit op dit moment namelijk met een probleem bij het streamen met DS Audio vanaf mijn DS212j naar mijn Mede8er (500x2). De mede8er loopt namelijk na een willekeurig aantal bestanden compleet vast en kan pas weer worden gebruikt na het ontkoppelen van de stroom. Via DS Audio kan ik wel naar de ipad blijven streamen, dus daar ligt volgens mij het probleem dan niet. Weet iemand wellicht een oplossing?
Hier hetzelfde probleem, ook een 212J en 500X2. Volgens mij ligt het aan de mede8er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
polo306 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:29:
thanx job...die poorten was een onderdeel om de 213 te benaderen via mijn android note als ik buitenshuis ben.
Oke, maar zet alleen de poorten open die noodzakelijk zijn.
Ik heb helaas ook de 213 ook helaas niet kunnen benaderen via een mobiel netwerk.
Via welk protocol wil je met je note op je synology kunnen? Wat is je doel?
Moest helaas op de dune pop up menu indrukken om nfs te krijgen..Raar maar wij zijn blij :):):)
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:50:
Ik heb momenteel een 212j met een WD TV Live welke verbonden zijn via een Experiabox v8 (KPN glasvezel). Wat ik merk is als ik via Samba een mkv afspeel is dat de snelheid onstabiel is steeds op een neer gaat tussen 200 en 600 kb/s.
Ik heb ook een 212j en twee wd tv live's en ervaar dit probleem niet. Ik heb ziggo en gebruik naast de modem (met ingebouwde router) mijn eigen router. De 212j zit ook rechtstreeks op mijn eigen router aangesloten zodat ik een gigabit netwerk heb.

Ik weet alleen niet of dat kan bi de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:50:
Ik heb sinds iOS6 en firmware 4.1-2636 last van de volgende bug, hebben meer mensen hier last van?
ja heb ik last van. Dat is erg irritant. Ik had hem eerst op het homescreen staan (de snelkoppeing naar mijn dsm), maar nu maar verwijderd.

Ik moet eerst elke keer de internetcookies verwijderen (geschiedenis kan je laten staan) en dan pas weer inloggen. Ook sabnzbd werkt niet meer lekker, die update ook niet meer (het scherm).

Verder niet heel storend hoor, maar het zou fijner zijn als dit opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
msmilde schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Hier hetzelfde probleem, ook een 212J en 500X2. Volgens mij ligt het aan de mede8er..
Heb jij toevallig al contact met Mede8er opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:15
Met enige regelmaat keert de discussie terug over de keuze tussen de +, J, of gewone versie. Hierbij is het gebruikelijke standpunt dat de J versie enkel goed genoeg is voor eenvoudige file server taken. Voor bijvoorbeeld SABNZBd zou de J tekortschieten.

Hoewel dat op zich logisch klinkt, is het natuurlijk wel zo dat de specs elk jaar beter worden. Zo beschikt de 413J over 512MB RAM, terwijl eerdere Js het met 128MB moesten stellen.

Het wordt steeds lastiger kiezen, los van de verschillen zoals USB3, eSATA etc. Heeft iemand een creatief idee over een benchmark, die bijvoorbeeld par/rar kan meten? Het prijsverschil is toch wel dermate groot dat het een dure grap wordt om een 'te goed' model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
MRammeloo schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:04:
Met enige regelmaat keert de discussie terug over de keuze tussen de +, J, of gewone versie. Hierbij is het gebruikelijke standpunt dat de J versie enkel goed genoeg is voor eenvoudige file server taken. Voor bijvoorbeeld SABNZBd zou de J tekortschieten.

Hoewel dat op zich logisch klinkt, is het natuurlijk wel zo dat de specs elk jaar beter worden. Zo beschikt de 413J over 512MB RAM, terwijl eerdere Js het met 128MB moesten stellen.

Het wordt steeds lastiger kiezen, los van de verschillen zoals USB3, eSATA etc. Heeft iemand een creatief idee over een benchmark, die bijvoorbeeld par/rar kan meten? Het prijsverschil is toch wel dermate groot dat het een dure grap wordt om een 'te goed' model te kopen.
Een dilemma waar ik ook mee zat toen ik er een moest aanschaffen; Kijkend naar dit topic zijn er genoeg users die aangeven dat voor huis-tuin en keuken gebruik een J versie voldoende is, echter zijn er ook een aantal volhardend in het feit dat je er spijt van krijgt.

Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een J versie (212j) gezien het financiële verschil en Synology ook duidelijk op hun website vermeld dat deze perfect is voor prive gebruik.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat SabNZB geen echte winnaar is met deze hardware, even nzb erin en gelijk slaat die bak naar 100% CPU met max download van 1.4 MB/s. Als alternatief heb ik nzbget geïnstalleerd hiermee haal ik 5/6 MB/s (Sunnyweb 60 mbit account op 100 mbit glasvezel) en nog geen 30% CPU.

Wat betreft par/rar van nzbget pakt hij een mkv van 6 GB in < 8 min uit.

Wat betreft andere processen draai ik er CloudStation en WebStation er naast.

Ik download en unrar een 720p film met een J versie in < 20 minuten. Persoonlijk ben ik er daar erg
tevreden mee :)

Wat betreft back-ups:
Ik gebruik verder CloudStation als back-up mechanisme tussen 2 laptops en de Synology. Hierdoor hoef ik ook niet moeilijk te doen met RAID setups (vitale docs staan nu namelijk fysiek op 3 locaties) en maak ik dus ook geen periodieke backups van alle machines.

Kortom, ik ben erg tevreden met de J-editie en kan deze voor regulier privé gebruik aanraden. En laten we eerlijk zijn als je echt hele spannende dingen gaat doen (bv. hosten van redelijke website) dan wijk je IMO ook eerder uit naar een server ipv een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Katseviool schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Een dilemma waar ik ook mee zat toen ik er een moest aanschaffen; Kijkend naar dit topic zijn er genoeg users die aangeven dat voor huis-tuin en keuken gebruik een J versie voldoende is, echter zijn er ook een aantal volhardend in het feit dat je er spijt van krijgt.

Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een J versie (212j) gezien het financiële verschil en Synology ook duidelijk op hun website vermeld dat deze perfect is voor prive gebruik.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat SabNZB geen echte winnaar is met deze hardware, even nzb erin en gelijk slaat die bak naar 100% CPU met max download van 1.4 MB/s. Als alternatief heb ik nzbget geïnstalleerd hiermee haal ik 5/6 MB/s (Sunnyweb 60 mbit account op 100 mbit glasvezel) en nog geen 30% CPU.

Wat betreft par/rar van nzbget pakt hij een mkv van 6 GB in < 8 min uit.

Wat betreft andere processen draai ik er CloudStation en WebStation er naast.

Ik download en unrar een 720p film met een J versie in < 20 minuten. Persoonlijk ben ik er daar erg
tevreden mee :)

Wat betreft back-ups:
Ik gebruik verder CloudStation als back-up mechanisme tussen 2 laptops en de Synology. Hierdoor hoef ik ook niet moeilijk te doen met RAID setups (vitale docs staan nu namelijk fysiek op 3 locaties) en maak ik dus ook geen periodieke backups van alle machines.

Kortom, ik ben erg tevreden met de J-editie en kan deze voor regulier privé gebruik aanraden. En laten we eerlijk zijn als je echt hele spannende dingen gaat doen (bv. hosten van redelijke website) dan wijk je IMO ook eerder uit naar een server ipv een NAS.
Nog een paar redenen om niet voor een J-versie te gaan:
- Sommige packages stellen specifieke eisen aan de CPU, zoals Crashplan een Intel-CPu eiste (hoewel dit nu volgens mij weer veranderd is)
- Beschikbare hoeveelheid geheugen. Een DS122J heeft maar 128MB geheugen en DS212 maar 256Mb. Dat is echt te weinig. gelukkig hebben de modellen uit de X13-serie minstens 512 MB
- Als je de files op jouw Synology wil encrypten, dan is een sterkere proc en meer geheugen aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:17:
Een DS122J heeft maar 128MB geheugen en DS212 maar 256Mb. Dat is echt te weinig. gelukkig hebben de modellen uit de X13-serie minstens 512 MB
Te weinig? Misschien voor jouw situatie , maar als je al files gaan encrypten vermoed ik dat je niet een standaard gebruiker bent.

Ik draai sickbeard, sabnzbd, autosub, photostation, een interne boekendownloadwebsite, backups naar amazon s3 en andere schrijven, heb er meerdere mediaspelers en tablets (android en ios), meerdere laptops en vaste pc op aangesloten en heb nooit ,maar dan ook nooit ervaren dat iets langzaam gaat.

De hele discussie vind ik wat vreemd, doet me denken aan windows / ios discussie, meer onderbuikgevoelens dan feiten die zorgen voor een mening. En wie van ons heeft nu elke keer de nieuwe modellen onder handen? Je koopt een nas en de gaat lang mee. Ik vermoed dat voor het grootste deel van de standaard gebruikers een j model prima is. Het is beter om gelijk een goede keuze te maken over het aantal bays, dat zal eerder een belemmering zijn op een nas dan de snelheid of het geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
LuukNouwen schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:17:
[...]

Nog een paar redenen om niet voor een J-versie te gaan:
- Sommige packages stellen specifieke eisen aan de CPU, zoals Crashplan een Intel-CPu eiste (hoewel dit nu volgens mij weer veranderd is)
- Beschikbare hoeveelheid geheugen. Een DS122J heeft maar 128MB geheugen en DS212 maar 256Mb. Dat is echt te weinig. gelukkig hebben de modellen uit de X13-serie minstens 512 MB
- Als je de files op jouw Synology wil encrypten, dan is een sterkere proc en meer geheugen aan te raden.
Tweede punt is nogal subjectief zoals ik ook in mijn bovenstaande post probeer aan te geven. Ik heb zelf geen behoefte aan Crashplan en/of encryptie en download + unrar nu al een al mkv in een kwartiertje, met dat gegeven volstaat voor mijn behoeften 256 MB toch perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik twijfel nog steeds over de aankoop van een NAS, maar ben me zeker bewust van alle voordelen die het apparaat te bieden heeft. Of het overkill is, moet ik nog voor mezelf bedenken.

Wat ik me afvraag; wat voor videobestanden zijn het handigst om te gebruiken bij een 413j of 412+ bijvoorbeeld? Ik heb een PS3 en zou graag zien dat alles daar ook op werkt. Verder is ruimtebesparing natuurlijk ook handig, want ondanks de vele TB's die je in je NAS kunt stoppen, kan alle ruimte ook een keer op. De kwaliteit van de films en van de ondertitels moet vanzelfsprekend dik in orde zijn. Mijn laptop en externe HDD lopen in rap tempo vol en dus is bestandsformaat een issue. Maar welk formaat?

En dan is er naast de PS3 ook nog zoiets als Android. Ik heb nu nog geen smartphone/tablet, maar vind het wel zeer interessant. Als diezelfde films en foto´s ook daar op werken, zonder dat ik alles dubbel hoef te hebben, dan is dat wel een pré. Bij foto's lijkt me dat geen probleem, maar als je niet van plan bent om een € 600-telefoon/tablet te kopen, is het wel handig dat de video's zonder problemen werken.

Maak ik nu dus alvast overal divx/mkv/mp4/avi/qt/h264 of iets dergelijks van? Kan de NAS dat zelf ook misschien? (Tijdens het streamen? Of complete bestanden converteren?) Wat raden jullie aan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Ehhhhh.elk protocol van mijn part als ik maar vanaf buitenaf mn server kan benaderen..het gaat mij er voornamelijk om dat ik bv een torrent kan starten of een foto kan uploaden.
job schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:13:
[...]
Oke, maar zet alleen de poorten open die noodzakelijk zijn.

[...]
Via welk protocol wil je met je note op je synology kunnen? Wat is je doel?

[...]

Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

Ik heb ook een 212j en twee wd tv live's en ervaar dit probleem niet. Ik heb ziggo en gebruik naast de modem (met ingebouwde router) mijn eigen router. De 212j zit ook rechtstreeks op mijn eigen router aangesloten zodat ik een gigabit netwerk heb.

Ik weet alleen niet of dat kan bi de experiabox.
Door ipv SMB gebruik te maken van NFS werkt alles stabiel met ruim 1 MB/s. Aangezien ik enkel de mkv beschikbaar stel aan de WD, hem deze dus laat encoden en ik geen gestotter zie kan ik dus wel concluderen dat dit dus goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:16:
Door ipv SMB gebruik te maken van NFS werkt alles stabiel met ruim 1 MB/s.
Loop je dan niet tegen het probleem aan dat je geen ondertitelingen meer kan afspelen? Of werkt dat nog prima (ik doel op losse .srt bestanden)?
Jorgen schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:
Wat ik me afvraag; wat voor videobestanden zijn het handigst om te gebruiken bij een 413j of 412+ bijvoorbeeld? Ik heb een PS3 en zou graag zien dat alles daar ook op werkt. Verder is ruimtebesparing natuurlijk ook handig, want ondanks de vele TB's die je in je NAS kunt stoppen, kan alle ruimte ook een keer op. De kwaliteit van de films en van de ondertitels moet vanzelfsprekend dik in orde zijn.
Alles werkt wel, maar persoonlijk download ik geen blurays meer van 40GB omdat mijn opslag dan veel te snel vol zit. Ik pak meestal zelf 720p versies mee, maar ik stoor me ook niet aan een wat minder beeld. Ik kijk ook prima een DVD5 op mijn tv bijvoorbeeld en stoor me daar ook niet aan.

Je kan 1080p versies nemen, maar dan zit je alweer snel op 12GB per film. Ik geef zelf dan de voorkeur aan pakweg 1,8 GB per film, dan past er lekker veel op en ziet het er ook in mijn ogen prima uit.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Balen, ik vind net deze comment van synology:

http://www.facebook.com/synology/posts/10151112389877897

''Synology Hi Oliver, sorry but the DS213j is unlikely to come out this year. Please consider one of our other DiskStations, if you do not wish to wait. My apologies!
4 oktober om 9:40''

Dat terwijl ze eerder nog zeiden dat hij wel zou komen:

http://www.facebook.com/synology/posts/10151068661512897

Dan toch maar misschien gaan voor die afgeprijsde DS212j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik heb vanmorgen de (afgeprijsde) 212j besteld :) Ben benieuwd!

Edit,
Zie nu dat de prijs voor de 212j bij Petdirect weer iets is opgeschroefd. Deze was eergisteren nog 155 euro, is nu iets verhoogd naar 1.768 euro :)

[ Voor 55% gewijzigd door NiMu83 op 14-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Brainpower schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:16:

Edit,
Zie nu dat de prijs voor de 212j bij Petdirect weer iets is opgeschroefd. Deze was eergisteren nog 155 euro, is nu iets verhoogd naar 1.768 euro :)
Een dikke x11 duurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Brainpower schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:16:

Edit,
Ik wil hem ook bestellen maar die klote ING heeft onderhoud waardoor ik niet bij mijn geld kom het hele weekend, slaat echt nergens op :S

Mtb backup op de DS212j: weet iemand of het ook mogelijk is om in plaats van raid 1 ook alleen een bepaalde folder naar beide schijven te schrijven? Ik heb maar 10gb ofzo dat beschermt hoeft te worden en dan lijkt mij raid 1 wat veel verspilde ruimte.

[ Voor 21% gewijzigd door Meessen op 14-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Een verlate BTW verhoging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Hallo allemaal!

Na lang wikken en wegen om een NAS aan te schaffen of niet, heb ik me zojuist niet meer in kunnen houden en een bestelling geplaatst. Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan! Veel over gehoord en ben benieuwd of mijn verwachtingen waargemaakt gaan worden.

Omdat ik nul ervaring heb met een NAS of iets in die richting voorzichtig begonnen met een instapmodelletje. Wel het veel gelezen advies ter harte genomen om gelijk voor een 2-bay NAS te gaan. Mijn keuze is daarom uiteindelijk op de 212j uitgekomen.

Volgend weekend dus gelijk maar even aan de slag! Ik ben benieuwd!

Jullie horen vast nog van me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Over de J/+ discussie: ik heb zelf een 412+. Had het budget ervoor, ben nu eenmaal veeleisend qua hardware, dus de keus was "simpel". Heb hem eigenlijk perfect draaiend met SAB, SB, CP, de hele zut. Werkt allemaal prima en snel.

Gisteravond bij een vriend thuis zijn 212J voorzien van dezelfde packages.
:X
Wat een trage bende zeg, niet normaal. Series scannen via SickBeard duurde echt een uur. Downloaden met SAB over SSL? 1.8MB/s. Alles schokte, CPU op 100%, webinterface zeer traag en toen ik nog wat bestanden wilde verwijderen was het helemaal huilen met de pet op, het arme ding heeft 2 uur staan rammelen om alles voor elkaar te krijgen.

Fijn als je het geduld ervoor hebt, maar dat heb ik niet.
* Arfman knuffelt z'n 412+ nog maar weer eens

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:45:
Over de J/+ discussie: ik heb zelf een 412+. Had het budget ervoor, ben nu eenmaal veeleisend qua hardware, dus de keus was "simpel". Heb hem eigenlijk perfect draaiend met SAB, SB, CP, de hele zut. Werkt allemaal prima en snel.

Gisteravond bij een vriend thuis zijn 212J voorzien van dezelfde packages.
:X
Wat een trage bende zeg, niet normaal. Series scannen via SickBeard duurde echt een uur. Downloaden met SAB over SSL? 1.8MB/s. Alles schokte, CPU op 100%, webinterface zeer traag en toen ik nog wat bestanden wilde verwijderen was het helemaal huilen met de pet op, het arme ding heeft 2 uur staan rammelen om alles voor elkaar te krijgen.

Fijn als je het geduld ervoor hebt, maar dat heb ik niet.
* Arfman knuffelt z'n 412+ nog maar weer eens
Alleen in hoe verre is het relevant om een 412+ te vergelijken met een 212j.
Het zou beter zijn om de 412+ dan te vergelijken met de 413j.
De 413j heeft al 2x zoveel ram als de 212j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik zit er over te denken om de DS213+ aan te schaffen, alleen lees ik hierover dat hiervoor veel minder packages beschikbaar zijn.

Kan iemand bij vertellen of er inmiddels packages voor Sabnzb en couchpotato zijn?
Ik kan er op internet niet echt duidelijkheid over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Ik kom zelf van een netgear readynas duo v2 2200 af.met 256Mb en een hele trage processor.heb nu en 213+.
Super blij en wat en gemak.
Terwijl ik download, films kijk en iso uit laat pakken geeft de 213+ aan dat ik nog maar slechts 1/3 geheugen gebruik..
Heerlijk zo een synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Rhodez schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Heb jij toevallig al contact met Mede8er opgenomen?
Nee, ik wacht even tot ze wat verder zijn met de volgende firmwareversie. Er is al een tijdje een 2.0.8 beta, maar die draai ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Loop je dan niet tegen het probleem aan dat je geen ondertitelingen meer kan afspelen? Of werkt dat nog prima (ik doel op losse .srt bestanden)?

[...]
Nee dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
polo306 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:10:
Ehhhhh.elk protocol van mijn part als ik maar vanaf buitenaf mn server kan benaderen..het gaat mij er voornamelijk om dat ik bv een torrent kan starten of een foto kan uploaden.
Een torrent start je nu neem ik aan via je browser? Juiste poort door mappen in je router, via je browser op je note naar je externe ip browsen ipv het interne ip en het gaat extact zoals je thuis achter je pc doet.
(let dus wel op eventuele slashes en teksten na het ip adres, die moet je wel overnemen).

Als je nu foto's upload via photostation, dan is het ook weer de juiste poort openstellen.. met je note naar je externe ip surfen en toevoegen maar.

volgens mij gaat photostation via poort 80 (de standaard http poort), downloadstation gaat via poort 5000.
Zorg er dan voor een goede beveiliging zodat niet iedereen zomaar bij je bestanden/foto's kan.

Als een en ander niet lukt, vertel wat je exact doet.

Gebruik je een ander protocol, dan moet je bijbehorende poort openstellen en de juiste software gebruiken.
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299

[ Voor 20% gewijzigd door job op 14-10-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
SpeedingWilly schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:53:
[...]
Ik kon het ook niet geloven. Ik heb er gelijk 1 besteld. Ik denk dat de prijs ook snel weer richting 700 euro gaat. Een dik jaar heb ik nog een 1511+ gekocht, toen voor 670 wat ook niet duur was toen.
Inmiddels kost de 1512+ weer 709 euro bij 4-Launch. Dus tijdelijk 160, euro korting! Ik heb m in bestelling voor 549 euro. Ik snap het prijsbeleid bij 4-Launch niet. Volgens mij was het een fout, maar aangezien het 23% korting is, kunnen ze de bestelling niet annuleren, omdat het een reële prijs is.

Misschien mijn 1511+ maar te koop zetten voor 549 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
De DS212J staat nu weer op 181,50 euro bij 4launch, in plaats van de 141 euro gister. Heb gister nog een bestelling kunnen plaatsen gelukkig. Hopelijk leveren ze het ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Meessen op 15-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

SpeedingWilly schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Inmiddels kost de 1512+ weer 709 euro bij 4-Launch. Dus tijdelijk 160, euro korting! Ik heb m in bestelling voor 549 euro. Ik snap het prijsbeleid bij 4-Launch niet. Volgens mij was het een fout, maar aangezien het 23% korting is, kunnen ze de bestelling niet annuleren, omdat het een reële prijs is.

Misschien mijn 1511+ maar te koop zetten voor 549 euro :)
Dan zou ik maar niet overal posten dat je zelf vindt dat 't een fout is ;) Als het inderdaad een vergissing was zou ik als ondernemer m'n verlies nemen: bedrijfsrisico. Beter dan je reputatie te grabbel gooien voor een paar tientjes... Maar gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2... Als ze niet willen ga jij voor €160 echt geen advocaat inschakelen. Ben benieuwd hoe ze dit afhandelen.

Ik heb nog steeds maar 3 disks in m'n 1511+ en die zijn nog niet vol, dus had helaas geen excuus om op de bestelknop te duwen O-)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik heb de 1512+ ook besteld bij 4Launch. Nog geen update ontvangen van de bestelling, hopelijk vandaag nog bericht dat hij verzonden gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Meessen schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:05:
De DS212J staat nu weer op 181,50 euro bij 4launch,
Worden ze weer duurder of is dat die 2% BTW ??
Ik heb er in maart eentje gekocht voor €169,90 bij Alternate (daar nu ook 182,90)
Ralpy schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:50:
Ik zit er over te denken om de DS213+ aan te schaffen, alleen lees ik hierover dat hiervoor veel minder packages beschikbaar zijn.
Zou dat niet gewoon komen omdat de 213+ een vrij exotische cpu (Freescale QorIQ P1022) heeft ? Bijna alle populaire packages zijn nu gecompileerd voor Intel en Marvell. Kwestie van tijd ...

[ Voor 47% gewijzigd door Goner op 15-10-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goner schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Worden ze weer duurder of is dat die 2% BTW ??
Ik heb er in maart eentje gekocht voor €169,90 bij Alternate (daar nu ook 182,90)
2% erop is natuurlijk nooit zoveel verschil, neem aan dat je wel kan rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
Wil ook even my two cents adden: ik heb een jaartje geleden een 211j gekocht maar ik moet echt zeggen dat het ding tegenwoordig mijn centrale systeem in huis is. Spotweb/Sickbeard/Plex/SqueezeBox/etc,etc.

Echter heb ik nu wel spijt dat ik de J versie gekocht heb want het is allemaal niet heel snel meer (had ik ook niet verwacht maar loop daar nu wel tegen aan)... Houd hier dus rekening mee als je er een gaat kopen, de meerprijs van een + is echt de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tovenaar schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:33:
Wil ook even my two cents adden: ik heb een jaartje geleden een 211j gekocht maar ik moet echt zeggen dat het ding tegenwoordig mijn centrale systeem in huis is. Spotweb/Sickbeard/Plex/SqueezeBox/etc,etc.

Echter heb ik nu wel spijt dat ik de J versie gekocht heb want het is allemaal niet heel snel meer (had ik ook niet verwacht maar loop daar nu wel tegen aan)... Houd hier dus rekening mee als je er een gaat kopen, de meerprijs van een + is echt de moeite waard!
Zo'n idee heb ik ook en dan te weten dat ik zelfs een iets betere gekocht had destijds als jij namelijk een gewone DS211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Tja, hier ook iemand die ooit begonnen is met een 207+. Maar toen ik een Squeezebox kocht al vrij snel overgestapt op een DS210+, gewoon omdat de snelheid van allerlei handelingen veel te laag was. Dat ging lange tijd goed, tot ik het ding toch ook wel erg handig vond voor het opslaan van m'n foto's en ontdekte dat een mediaspeler toch ook wel een toegevoegde waarde in ons huishouden kon betekenen. Dus werd de 2-bay te klein.

Daarom een DS411 erbij gekocht. Die heeft dezelfde cpu en kloksnelheid als de huidige 413J en is dus hetzelfde. Laat ik het zo zeggen; met nzbget en downloaden ging het prima, met SABnzbd was het eigenlijk vaak tandenknarsen, bij grote dingen (30+ gb) liep de download zo goed als vast. Maar zoals gezegd, met nzbget was dat geen enkel probleem. Bestandsoverdracht ging prima, niet dat hij de gbit-lijn vol trekt, maar 80+MB/s is geen probleem en zal voor de meeste gebruikers voldoende zijn.

Maar in vergelijking met de 210+ was het wel allemaal net een stukje minder lekker soepel. Als je een paar dingen tegelijk aan het doen was, was het toch altijd net even wat schokkerig.

Een wereld van verschil? Mwah, een beetje. Is het de moeite? Alleen als je het geld kan missen en je niet een 2-bay moet te kopen terwijl je anders liever een 4-bay had gekocht. Voor veel dingen denk ik dat je ook gewoon met een J prima uit de voeten kunt, als jij vooral fotootjes op het ding opslaat of een filmpje naar je mediaspeler wilt streamen, dan heb je echt niet meer nodig, ongeacht wat anderen hier ook zeggen.

But then again, uiteindelijk heb ik nu voor een best of 2 worlds gekozen en een 1812+ gekocht. Wel de snelheid van een +, maar voorlopig niet het probleem dat ik te weinig opslag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vanmiddag de DS213 besteld samen met 2x 3TB Western Digital RED NAS HDD WD30EFRX schijven.

De DS213 heeft geen + maar is volgens papier hetzelfde als de DS212+ maar dan zonder E-sata aansluiting aan de voorkant. Neem aan dat deze dus niet langzaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.E schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:13:
Neem aan dat deze dus niet langzaam is?
Handig, een vraag stellen als je al een aankoop gedaan hebt...
SpeedingWilly schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:57:
Volgens mij was het een fout, maar aangezien het 23% korting is, kunnen ze de bestelling niet annuleren, omdat het een reële prijs is.
Komop, het moet niet gekker worden. In de voorwaarden staat dit toch heel duidelijk:
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan prijzen, die niet in een offerte of overeenkomst zijn vermeld.
Ik neem aan dat je geen offerte hebt. Mocht je wel een offerte hebben, dan heeft 4launch zoals te lezen is in de voorwaarden het recht de offerte te annuleren. Heb je een overeenkomst, dan is het een ander verhaal, maar dat is gezien je situatie / verhaal niet het geval.

4Launch gaat dus niet leveren, wellicht heb je geluk als ze de handen over de buik strijken en het verlies nemen, maar acht die kans niet te hoog. Zo goed gaat het met hardwarebedrijfjes vandaag de dag niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
bum schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Dan zou ik maar niet overal posten dat je zelf vindt dat 't een fout is ;) Als het inderdaad een vergissing was zou ik als ondernemer m'n verlies nemen: bedrijfsrisico. Beter dan je reputatie te grabbel gooien voor een paar tientjes... Maar gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2... Als ze niet willen ga jij voor €160 echt geen advocaat inschakelen. Ben benieuwd hoe ze dit afhandelen.

Ik heb nog steeds maar 3 disks in m'n 1511+ en die zijn nog niet vol, dus had helaas geen excuus om op de bestelknop te duwen O-)
Oh, daar ben ik niet zo bang voor hoor. Ik ben een goede klant daar en 4-launch zal zich echt niet laten kennen in deze. Ik heb overigens goede ervaringen met deze webshop. Ik heb nog 2GB ddr3 bijbesteld voor in de 1512+ en gevraagd of ze de 2 orders willen combineren. Dat hebben ze netjes gedaan. Ik heb wel vaker gezien dat producten kortstondig in de aanbieding gaan, maar nu was de korting wel erg groot. Zeker aangezien webshops maar enkele procenten marge/winst maken op de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik neem aan dat je geen offerte hebt. Mocht je wel een offerte hebben, dan heeft 4launch zoals te lezen is in de voorwaarden het recht de offerte te annuleren. Heb je een overeenkomst, dan is het een ander verhaal, maar dat is gezien je situatie / verhaal niet het geval.

4Launch gaat dus niet leveren, wellicht heb je geluk als ze de handen over de buik strijken en het verlies nemen, maar acht die kans niet te hoog. Zo goed gaat het met hardwarebedrijfjes vandaag de dag niet.
Ik heb gewoon besteld (heb dus ook de oferte) en haal de order af in de winkel (en betaal dan pas). Ze gaan wel leveren, en als ze dat niet doen ben ik zeer verbaast. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:42
Synology DS211, 120 Mbps van UPC, Supernews, SABnzbd.

Wat kan ik ongeveer verwachten aan download snelheid? En met NZBGet?

Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Na een aantal jaar met een Promise NAS te hebben gedaan, heb ik lang zitten twijfelen tussen Synology en QNAP. Uiteindelijk heeft DSM de doorslag gegeven! Ik mag mijzelf binnenkort ook verwelkomen bij de Synology club! Heb een DS412+ besteld voor €466,44 bij Petdirect. Heel mooie prijs al zeg ik het zelf! :) Hij stond Zaterdag voor die prijs op de site en is inmiddels al ruim €100 duurder. Hij was met die prijs een stuk goedkoper dan alle andere webshops. Hopelijk komt hij morgen.

Ik begin even met de 4 'oude' Samsung EcoGreen 1.5TB schijven, die ik zal gaan upgraden voor 4 Western Digital 3TB schijven als ze wat beter leverbaar zijn en als de prijs hopelijk wat omlaag is!

Heeft iemand nog tips voor echte must-haves afgezien van de in de TS genoemde packages

Ik zit zelf te denken om Oscam op het apparaat te gaan draaien voor mijn Ziggo kaartje. Deze draait nu op een RaspberryPi. Moet simpel te doen zijn volgens diverse websites! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:41:
Synology DS211, 120 Mbps van UPC, Supernews, SABnzbd.

Wat kan ik ongeveer verwachten aan download snelheid? En met NZBGet?

Bedankt.
Schommelend tussen de 4 á 6 MB/s (zonder SSL) NZBget rond de nabij de 10MB/s ook weer zonder SSL. Gebruik geen SSL, ze zoeken het maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik heb vandaag ook een bestelling geplaatst: een DS412+ met 2 x 2TB WD Red schijven. Deze zal een DS209+II met 2 x 1TB WD Green schijven vervangen.

In mijn oude NAS gebruik ik een RAID0-configuratie wat dus zorgt voor een opslagcapaciteit van 2TB. In de nieuwe NAS zal ik SHR gaan gebruiken wat aanvankelijk, met maar 2 2TB schijven, dus geen verhoging van de opslagcapaciteit zal betekenen. De overige 2 bays zal ik wel opvullen wanneer de prijzen wat gezakt zijn.

Ik moet wel toegeven dat ik, met mijn gebruik, niet te klagen heb over de prestaties van mijn DS209+II maar na 3 jaar trouwe dienst mag die wel eens vervangen worden. Ook heb ik niet te klagen over de firmware upgrades (draai momenteel DSM 4.1, ben gestart met DSM 2.2) maar de 2009-modellen zullen de volgende zijn waarvoor ondersteuning op een bepaald moment stopt (de 2008-modellen werden gedropped met de release van DSM 4.1). Tenslotte is het switchen naar een nieuwe NAS voor mij de perfecte gelegenheid om van handmatig of via ipkg geïnstalleerde apps over te stappen naar SynoCommunity-packages.

Uiteraard is een nieuwe NAS ook gewoon een leuk speeltje...boys and their toys >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
T.E schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:13:
Vanmiddag de DS213 besteld samen met 2x 3TB Western Digital RED NAS HDD WD30EFRX schijven.
Hetzelfde krijg ik morgen binnen, spannend! :Y)

Even een vraag over het instellen van de harde schijven.
Ik ga geen backups draaien, dus hoef geen RAID, al zeker geen 0 want dan verlies ik gewoon ruimte.
Zelf dacht ik eraan dan om JBOD te gebruiken. Dan verlies je gewoon 1 schijf bij defect (en niet alles zoals bij 0)... maar houdt je wel gewoon de volledige capaciteit als je begint.

Maar nu heeft Dikkiedikdik daar spijt van geloof ik? (dacht ik, of iemand anders?)
Moet ik dan gewoon (of heb ik dat uberhaupt?) de optie "basic" oid kiezen om gewoon 2 volumes te blijven houden?

Maar dan zit ik weer met de vraag... Het duurt een vrij lange tijd om die 3TB vol te krijgen.
Al die tijd zit de 2e schijf dan gewoon helemaal niks te doen?

Hoe moet ik me dat precies voorstellen?

Of kan ik alle bewerkingen (downloaden/rarren/parren) op de 1e schijf laten gebeuren, en dan gewoon unpack naar de 2e schijf.
Alleen zit ik dan weer met een extra transfertijd?

Hoe doen jullie dit? Of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

NeutraleTeun schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:10:
Zelf dacht ik eraan dan om JBOD te gebruiken. Dan verlies je gewoon 1 schijf bij defect (en niet alles zoals bij 0)... maar houdt je wel gewoon de volledige capaciteit als je begint.
Dan zou ik me toch maar even inlezen in JBOD.. als een disk van de span uitvalt dan is je hele volume down.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hmmm

Dit dacht ik bij JBOD
Geen foutcorrectie: bij een defect gaat de data op de defecte schijf verloren
Dus niet die andere?

Zoals bij RAID 0
Geen foutcorrectie: bij een defect op een van de schijven gaat de data op alle schijven verloren

Dat was mijn interpretatie.
Want waarom zou je dan kiezen voor JBOD of 0, als ze toch hetzelfde "gevaar" hebben.

JBOD is ten opzichte van RAID-0 'veiliger', als een schijf stukgaat in een JBOD-set blijft de data op de andere schijven onaangetast. Bij RAID-0 is de hele set verbroken en is alle data verloren.

Maar jij bedoelt zeker dat ik dan ipv 2 schijven van elk 3TB, 1 gezamenlijke krijg van 6TB? Maar dat is toch RAID 0?
Hmm, dan snap ik het toch niet.

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-10-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
NeutraleTeun schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:13:
Hmmm

Dit dacht ik bij JBOD
Dus niet die andere?

Zoals bij RAID 0
Geen foutcorrectie: bij een defect op een van de schijven gaat de data op alle schijven verloren

Dat was mijn interpretatie.
Want waarom zou je dan kiezen voor JBOD of 0, als ze toch hetzelfde "gevaar" hebben.

JBOD is ten opzichte van RAID-0 'veiliger', als een schijf stukgaat in een JBOD-set blijft de data op de andere schijven onaangetast. Bij RAID-0 is de hele set verbroken en is alle data verloren.

Maar jij bedoelt zeker dat ik dan ipv 2 schijven van elk 3TB, 1 gezamenlijke krijg van 6TB? Maar dat is toch RAID 0?
Hmm, dan snap ik het toch niet.
JBOD = 2 losse volumes.
als 1 hdd crashed, dan ben je 1 volume kwijt. de andere hdd draait gewoon door met een ander volume.

met raid0 worden de schijven samengevoegd tot 1 volume.
als 1 v.d. 2 of meer schrijven crashed, dan ben je gewoon alle data kwijt.

Dit dacht ik bij JBOD
Dus niet die andere?
idd, als er 1 schijf crashed, dan gaat de data op de andere schrijf niet verloren.
Zoals bij RAID 0
klopt

Het voordeel van raid 0 is dat alle data verdeeld wordt over de beschikbare schrijven.
Hierdoor krijg je snelheid winst.

Dit is voor een nas niet echt nodig, doordat het limiet vaak in de gigabit verbinding zit.

Voordat er ssd's waren draaide je raptors in raid 0. wat ik overigens nog steeds doe.
Hierdoor is je snelheid in theorie dubbel zo hoog met 2 schrijven in raid0.

[ Voor 27% gewijzigd door Killerbert op 15-10-2012 22:56 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dus, dat wat ik als eerste zei?
Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.