Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:57:
Iemand enig idee wat hier foutloopt, of is dit normaal?
Dat is normaal met een j model. Die hoge load wordt veroorzaakt door de resource monitor. Verstop die eens (pijltje naar beneden aanklikken) en zie de load dalen.

Die lage load krijg je ook als je je browser sluit.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 09-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Ah ik ga morgen de 822n halen bij mm, kijkenn ofhij wil werken, zoniet breng ik hem terug, zit hier ook al een tijdje mee, nergens goede info te vinden en de lijst van synology is al een tijdje niet meer geupdated.

ik laat het je weten of het werkt
Wat is dan het voordeel van zo'n opstelling boven een router met WiFi, of bijvoorbeeld een Airport Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
Vandaag is de DX213 gelanceerd...

Link

Lijkt mij wel handig om een apart volume te hebben waarop je backups kunt maken. Voor de mensen die een 213+ etc hebben is dit ook wel interessant want je kunt deze gewoon gebruiken op een 213+ . Weliswaar wel met wat beperkingen zoals:

Supported Models : DS710+, DS712+, DS1010+, DS1511+, DS1512+, DS1812+;
Use as independent volume: DS112, DS112+, DS212+, DS213+, DS412+, DS413
Verder zie je in de FAQ :

All other DiskStation/RackStation models equipped with eSATA interface can still connect with Synology expansion units for backup or additional storage. Please caution the following:
1. This approach can only form independent volume on the expansion unit. It is not for expanding DiskStation/RackStation's internal volumes.
2. eSATA ports on these models may not have screw holes for proper fastening.
3. Synology expansion units cannot auto power up with DiskStation/RackStation not listed above.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Kan iemand nou eens duidelijk aangeven hoe ik een symlink maak?

CouchPotato Server gooit z'n logs naar /usr/local/couchpotatoserver/var/logs maar dat wil ik naar een USB-stick hebben. Helaas ondersteunt CPv2 het niet om via z'n config het zelf om te zetten (start dan niet meer) en moet het verkeer van z'n logmap omgeleid worden naar m'n USB-stick --> /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato

Maar hoe zet ik nou een symlink op?

Heb al geprobeerd naar /usr/local/couchpotatoserver/var/logs te gaan en dan 'ln -s /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato' te doen maar krijg dan een 'permission denied'.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 09-10-2012 22:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:34
Sinds een vorige week heb ik een Mede8er en wil daar graag een videowall op laten tonen. Nu kwam via Google terecht bij YAMJ waarvoor zelfs een apart package beschikbaar is. Loop nu al een paar dagen te kloten met de verschillende handleidingen die er te krijgen zijn op internet, maar krijg het gewoon niet voor elkaar...

Geïnstalleerde packages (via MissileHugger):
  • Java SE Embedded
  • MediaInfo
Als ik YAMJ vervolgens wil installeren krijg ik het onderstaande scherm te zien. Wat moet ik invullen bij de drie paden?

Afbeeldingslocatie: http://www.hoogland-9.eu/dump/YAMJ.png

Het eerste pad moet de locatie naar de films/serie zijn (in mijn geval: /volume1/video)
Tweede pad?
Derde pad, is het pad waar de Jukebox komt te staan?

Kan iemand mij hier mee helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:23:
[...]

Die had ik gezien, die dingen kosten alleen 250euro (of meer) en dan kan ik er net zo goed een Android tablet aanhangen van 100euro. Alleen ik heb liever iets wat ik achter mijn stereo kan gooien en het signaal van de app. oppakt en uit kan sturen naar mijn stereo).
Ik heb de meest simpele usb audiocard (Terratec Aureon Dual), en die aan mijn aux van mijn stereo gekoppeld. Werkt als speer, via Diskstation web, en mijn Android foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
gielie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Ah ik ga morgen de 822n halen bij mm, kijkenn ofhij wil werken, zoniet breng ik hem terug, zit hier ook al een tijdje mee, nergens goede info te vinden en de lijst van synology is al een tijdje niet meer geupdated.

ik laat het je weten of het werkt
Super. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de stroom er thuis even afgehad. Nu is disc 2 van mijn nas vastgelopen. Oranje lampje en een biep.

De biep is nu uitgezet, maar komt terug als ik herstart.

Ik kan nog wel bij mijn bestanden, maar dit is natuurlijk niet goed. Als ik een kleine smart test doe is alles echter wel OK.

Ik gebruik JBOD en de synology assistent stelt voor dat ik een backup maak voordat ik de schrijf verwijder. Bij status staat in dat scherm ook vastgelopen.

Wat moet ik nu precies doen om dit weer goed te krijgen? Data eraf halen en schrijf in mijn windows pc formateren en er weer instoppen ? Of kan het ook zonder de data er af te halen (het is nogal veel data namelijk en ik heb zo 123 ook geen plek om het neer te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

^ ik zou toch echt een backup maken tenzij de data niet belangrijk is. Misschien is een selectieve backup een optie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:00:
^ ik zou toch echt een backup maken tenzij de data niet belangrijk is. Misschien is een selectieve backup een optie ?
ja, daar komt het wel op neer. Heb net enthousiast mijn dvd schrijfjes gepakt, maarja, 2 TB op dvd schrijfjes branden :X

JBOD vond ik wel prima omdat ik dan de volledige omvang van alle schrijven had, maar dat is nu niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

ja, daar komt het wel op neer. Heb net enthousiast mijn dvd schrijfjes gepakt, maarja, 2 TB op dvd schrijfjes branden :X

JBOD vond ik wel prima omdat ik dan de volledige omvang van alle schrijven had, maar dat is nu niet zo handig...
En dat is dus ook precies de reden waarom ik niet voor JBOD, RAID of wat dan ook gekozen heb maar gewoon losse volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:06:
En dat is dus ook precies de reden waarom ik niet voor JBOD, RAID of wat dan ook gekozen heb maar gewoon losse volumes.
Ik meen dat ik die optie niet had bij mijn 212j, maar wellicht heb ik het mis. Ik kan er nu mee bezig (nouja, dat zal morgen worden op mijn vrije dag, eerst die data verdelen over laptops, ipad en tablets zodat ik zo min mogelijk moet branden of kwijt ben), hoe heet deze keuze in opslagbeheer?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:01:
maarja, 2 TB op dvd schrijfjes branden
Poeh, hopelijk heb je er genoeg (en tijd idem) ...
Een 2TB externe disk heb je al vanaf €120 ; zit er hard aan te denken voor dit soort gevallen ... RAID is not a backup ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Wildfire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:13:
Kan iemand nou eens duidelijk aangeven hoe ik een symlink maak?
no permission.... Heb je al geprobeerd als root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:21:
Poeh, hopelijk heb je er genoeg (en tijd idem) ...
Een 2TB externe disk heb je al vanaf €120 ; zit er hard aan te denken voor dit soort gevallen ... RAID is not a backup ;-)
De foto's heb ik altijd op backup op mijn laptop, desktop en amazon s3, dat is geen probleem. Alleen 1,2 TB aan tv series en 500 GB aan films opnieuw downloaden... :X

Moet alleen vanmiddag werken en vrijdagochtend, rest van de week vrij (lang leve de overuren). Ach, heb ik weer wat te doen met mijn vrije tijd :X

Is er geen manier om een soort diskcontrole uit te voeren zodat die fout weggaat? De schrijf is volgens mij gewoon goed namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:10:
[...]

Ik meen dat ik die optie niet had bij mijn 212j, maar wellicht heb ik het mis. Ik kan er nu mee bezig (nouja, dat zal morgen worden op mijn vrije dag, eerst die data verdelen over laptops, ipad en tablets zodat ik zo min mogelijk moet branden of kwijt ben), hoe heet deze keuze in opslagbeheer?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ben van plan een DS212j te kopen, en Ik wil geen RAID0 of JBOD omdat ik niet wil dat ik alle data kwijt ben als er 1 schijf uitvalt. Alleen m'n belangrijke data (docs, foto's) kan ik redundant opslaan (op beide schijven), terwijl films e.d. minder belangrijk zijn.

De optie om twee schijven gewoon als losse volumes te installeren kon ik echter niet vinden in handleidingen op internet. Ook hier lijkt te staan dat RAID type "basic" (wat volgens mij GEEN RAID betekent) alleen mogelijk is met 1 schijf, of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:06:
[...]

maar dan heb je geen redundancy.

thuis mag m'n synology volledig in elkaar storten, ben ik alleen een shitload aan films kwijt :P
dan pak ik de XBMC lijst erbij en download ik ze wel weer opnieuw >:)

ik heb er ook persoonlijke documenten op staan, maar die worden elke nacht naar m'n oude DS109 gekopieerd en die ga ik 1 dezer dagen bij m'n ouders neerzetten.. zo zijn m'n kansen redelijk gespreid (hoop ik :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shameete schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:44:
[...]

maar dan heb je geen redundancy.
Dat heb je met JBOD en met RAID0 ook niet!
thuis mag m'n synology volledig in elkaar storten, ben ik alleen een shitload aan films kwijt :P
dan pak ik de XBMC lijst erbij en download ik ze wel weer opnieuw >:)

ik heb er ook persoonlijke documenten op staan, maar die worden elke nacht naar m'n oude DS109 gekopieerd en die ga ik 1 dezer dagen bij m'n ouders neerzetten.. zo zijn m'n kansen redelijk gespreid (hoop ik :X )
Zo denk ik erook over, er staat op mijn NAS geen data die belangrijk genoeg is er een redundant systeem van te maken. Als het dan toch al zo belangrijk is dan pak ik een paar externe hdd's met hier de data op verspreid al dan niet op verschillende locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Maarten21 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:34:
Ik ben van plan een DS212j te kopen, en Ik wil geen RAID0 of JBOD omdat ik niet wil dat ik alle data kwijt ben als er 1 schijf uitvalt.
Heb ook een 212j en heb SHR gebruikt.
Ik gebruik de NAS (onder ander) voor backups (met Cobian) voor 4 PC's in huis en wil niet alle e-mail en documenten kwijt raken bij uitval van 1 disk (moet nog wel een echte backup regelen die ergens anders - physiek - komt te staan).
Om films en tv-series die met Transmission zijn gedownload maak ik me minder druk, die kijken we meestal vrij snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 10-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Met de 212j kan je er natuurlijk ook voor kiezen om 1 volume aan te maken en een externe disk voor de 'backups'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:28:
Met de 212j kan je er natuurlijk ook voor kiezen om 1 volume aan te maken en een externe disk voor de 'backups'.
Moet je niet zoals ik heb gedaan besluiten de backup disc te gaan gebruiken voor iets anders (in mijn geval formateren naar een formaat dat mijn wii kan lezen en windows niet).

Externe 2 TB schrijf is rond de 100 euro zo te zien, maarja, wel weer 100 euro...

Ik denk er in iedergeval wel beter over na en doe eerst de nas uit voordat ik de stroom uitschakel, stom foutje wat me nu uren werk geeft :X , vooral mijn calibre boekenserver met 290.000 files is erg irritant te verhuizen, maar 40 gig, maar door de hoeveelheid bestanden duurt dat uren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:31
Maarten21 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ben van plan een DS212j te kopen, en Ik wil geen RAID0 of JBOD omdat ik niet wil dat ik alle data kwijt ben als er 1 schijf uitvalt. Alleen m'n belangrijke data (docs, foto's) kan ik redundant opslaan (op beide schijven), terwijl films e.d. minder belangrijk zijn.

De optie om twee schijven gewoon als losse volumes te installeren kon ik echter niet vinden in handleidingen op internet. Ook hier lijkt te staan dat RAID type "basic" (wat volgens mij GEEN RAID betekent) alleen mogelijk is met 1 schijf, of lees ik het verkeerd?
Twee losse volume's kan gewoon. Persoonlijk vind ik dat zelfs veiliger dan Raid 1. Mirroring beschermt alleen (enigszins) tegen hardware failure (van 1 van de disks). Het beschermt echter niet tegen user errors en malware. Een backup van volume1 naar volume2 in dezelfde NAS doet dat wel. Daarnaast beschermt het ook tegen hardware failure (van 1 disk) net zoals Raid. Beter zelfs want hardware failure van 1 disk in een Raid array kan soms toch leiden tot verlies van de hele array. Bij een envoudige backup van volume1 naar volume2 zal hardware failure van 1 disk nooit leiden tot verlies van informatie op de andere disk.

Daarom wordt mijn onvervangbare data opgeslagen op volume1. Vandaar wordt een backup gemaakt naar volume2. Alleen de admin account heeft toegang tot deze backup locatie. Vanaf mijn netwerk kan ik dus nooit "per ongeluk" de backup aantasten. Daarnaast heb ik een backup naar een tweede Synology op een ander adres en naar Crashplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:45:
vooral mijn calibre boekenserver met 290.000 files
290.000 files? Ik dacht dat ik veel boeken had (11.000). Wel een mooie verzameling. Als je 24/7 elke minuut een boek leest heb je de komende 200 jaar wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
EricEric752 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Twee losse volume's kan gewoon. Persoonlijk vind ik dat zelfs veiliger dan Raid 1. Mirroring beschermt alleen (enigszins) tegen hardware failure (van 1 van de disks). Het beschermt echter niet tegen user errors en malware. Een backup van volume1 naar volume2 in dezelfde NAS doet dat wel. Daarnaast beschermt het ook tegen hardware failure (van 1 disk) net zoals Raid. Beter zelfs want hardware failure van 1 disk in een Raid array kan soms toch leiden tot verlies van de hele array. Bij een envoudige backup van volume1 naar volume2 zal hardware failure van 1 disk nooit leiden tot verlies van informatie op de andere disk.

Daarom wordt mijn onvervangbare data opgeslagen op volume1. Vandaar wordt een backup gemaakt naar volume2. Alleen de admin account heeft toegang tot deze backup locatie. Vanaf mijn netwerk kan ik dus nooit "per ongeluk" de backup aantasten. Daarnaast heb ik een backup naar een tweede Synology op een ander adres en naar Crashplan.
Dank voor de info!
Is het verder makkelijk werken met twee volumes met DSM en apps? Of is het een beetje behelpen? Moet je bv als volume1 vol is SABnzbd instellen om naar volume2 te downloaden, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

290.000 files? Ik dacht dat ik veel boeken had (11.000). Wel een mooie verzameling. Als je 24/7 elke minuut een boek leest heb je de komende 200 jaar wat te doen...
Calibre maakt bij elk boek ook wat losse bestanden en een map, dat heb ik er wel bijgeteld. Ik heb van de 11.000 a 12.000 nederlandse boeken al 80.000 files... misschien komt het omdat ik een interne amazon.com achtige site heb gebouwd die ik gebruik als mijn persoonlijke boekenserver, maar dat kost irritant veel tijd.

Ik heb ook een 80 gig aan engelse boeken, maar die had ik (gelukkig nu) niet op mijn nas staan. Ik heb zelf ook eens uitgerekend hoeveel jaar ik moet leven om alles te lezen. Uitgaande van 1 boek per dag (dus al onmogelijk aangezien 90% van mijn collectie dikke boeken zijn) heb ik 12 mensenlevens nodig (ervan uitgaande dat ik 70 jaar per leven kan lezen).

Dus ik kom 11,5 levens te kort voor mijn collectie, maar ik geniet wel van het verzamelen ;)

Ik ga 2 losse volumes nemen. Ik had dat volgens mij niet gedaan omdat dan schrijf 1 vol is en ik meer films ofzo erop wil en dan moet ik een 2e film map maken wat rete irritant is. Ik heb nu ook bijv. 2 x 1 GB schrijven erin en 1,3 TB aan tv series, dat gaat dus niet werken. Maar ik los het op door een tv serie man en een tv serie vrouw ofzo te maken.

Dat scheelt me een volgende keer veel werk bij een defecte schrijf. En dan kan ik foto's op beide schrijven opslaan en de boeken ook, dan heb ik van de bestanden die het meeste werk opleveren bij een defecte schrijf een backup en gaat het makkelijker een volgende keer. Jammer dat ik het advies van EricEric nu pas lees en niet toen ik mijn nas ging inrichten voor de 1e keer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Maarten21 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:58:
Dank voor de info!
Is het verder makkelijk werken met twee volumes met DSM en apps? Of is het een beetje behelpen? Moet je bv als volume1 vol is SABnzbd instellen om naar volume2 te downloaden, etc.?
Ik gebruik zelf SABnzbd niet, maar het zijn inderdaad twee losse volume's. Applicaties zien ze ook zo. Volgens mij kan je ze niet als 1 volume zien tenzij je JBOD gebruikt, maar dan weet je weer niet waar je data staat en kun je (met een 2 disk NAS) weer geen (nuttige) interne backup maken.

Bij mij staan sommige films op volume1 en andere op volume2. In XBMC kun je meerdere locaties samenvoegen tot een locatie, dus vanuit XBMC staan al mijn films toch weer bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:06:
Bij mij staan sommige films op volume1 en andere op volume2. In XBMC kun je meerdere locaties samenvoegen tot een locatie, dus vanuit XBMC staan al mijn films toch weer bij elkaar.
Dat kunnen mijn mediaspelers helaas niet, althans voor zover ik weet. Ik kan wel diverse shares toevoegen, maar niet alle films van 2 shares als 1 map laten zien. XMBC is daarin wat soepeler dan de vaste mediaspelers waarop geen xmbc kan draaien).

Maar ik ga er nog eens induiken, dit klinkt zoveel beter dan de jbod oplossing en als mijn mediaspelers dit aankunnen ben ik helemaal klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Ik heb sinds kort een probleem met mijn DS409+, deze wil niet meer verbinden met mijn router, de LAN-led blijft uit of knippert heel af en toe een aantal keer. LED-lampje van mijn Zyxel modem op de betreffende poort(en) blijft ook uit.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Andere router(s), geen oplossing.
- Andere netwerkkabel, geen oplossing.
- Synology opgestart zonder schijven of met 1 van de 2 schijven, geen oplossing.
- Synology gereset, geen oplossing.

Iemand een idee? Ik ben bang dat het om een hardwarefout gaat, heb het al eens eerder gehad, maar toen was het met een restart verholpen.

Synology heeft geen garantie meer, dus ik ben bang dat ik moet gaan kijken naar een nieuwe? Of heeft Synology een goede support? Reeds een ticket aangemaakt, maar nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:42

ettie1990

PSN:ettiesick

Hoppa, gister ds212 geïnstalleerd, en nu lijkt er iets fout gegaan te zijn met mijn Router, een WRT320N, ik had via dsm een aantal instellingen gedaan, zodat de ds212 vanaf het internet benaderbaar was... maar dit is blijkbaar fout gegaan. Ik heb geen internetverbinding meer, kan niet meer inloggen op de router, geeft constant een apipa adres aan als ik wil inloggen via een netwerk kabel op de router. Nu heb ik even een wrt54g router ertussen gezet zolang die nog werkt. Heeft iemand suggesties, of dit ooit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

eggda schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:24:
[...]

no permission.... Heb je al geprobeerd als root?
Heb met Putty geSSH'ed en ingelogd als admin, net zoals op de webinterface. Er is dus ook een specifieke root-user, ik zal dan even moeten kijken hoe ik daar dan op kan komen want kan me niet herinneren zoiets bij de setup destijds voorbij te hebben zien komen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Probeer het eens met root en hetzelfde password als wat je voor admin gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(Ik heb door alle Synologytopics gezocht en niet kunnen vinden wat ik zoek, misschien zoek ik verkeerd?)

Ik heb een vraagje,
Hier op werk hebben we een Synology (DS209), en dit gebruiken we als document-server, zowel intern als extern naar consulenten toe.
Nu is File Station daar onder andere heel handig voor, maar wat we missen is een optie om in de documenten te kunnen zoeken, of documenten met keywords te kunnen taggen.
Van wat ik begrijp zoekt de File Station alleen op documentnamen.
Het betreft Office- en PDF-documenten.

Is er een optie (die ik niet kan vinden) om dit te bewerkstelligen? Waar zit deze?
Of weet iemand een goede package die dit kan doen?
Lokaal indexeren is geen optie (gezien externen ook moeten kunnen zoeken)

Nb. Ik heb er zelf niet mee gewerkt, dus ik ga nu uit van de input van collega's

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Enkele posts hierboven heb ik men issue al even aangekaart. Mijn media indexer is ondertussen al 5 dagen aan het indexen. Dit duurde in het verleden helemaal niet zo lang. 5 dagen lijkt me ook bijzonder lang geacht mijn content.
Is het een goed idee om deze indexing manueel te stoppen? Ik heb ondertussen de media server app gestopt en verwijderd maar de indexing gebruikt nog steeds 100% van men cpu. Hoe stop ik dit manueel?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:16:
Is het een goed idee om deze indexing manueel te stoppen? Ik heb ondertussen de media server app gestopt en verwijderd maar de indexing gebruikt nog steeds 100% van men cpu. Hoe stop ik dit manueel?
volgens mij kan je hem alleen stoppen door die hele package te verwijderen en daarna (als je dat wilt) weer te installeren. Begint hij weer helemaal van voor af aan, maar als je het idee hebt dat het nu niet goed gaat zit er volgens mijn niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:06:
Ik gebruik zelf SABnzbd niet, maar het zijn inderdaad twee losse volume's. Applicaties zien ze ook zo. Volgens mij kan je ze niet als 1 volume zien tenzij je JBOD gebruikt, maar dan weet je weer niet waar je data staat en kun je (met een 2 disk NAS) weer geen (nuttige) interne backup maken.
Ik wil nu dus 2 losse volumes, heb alles verwijderd en ga het opnieuw aanmaken.

Ik moet dus Raid 0 kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:17:
[...]

Ik wil nu dus 2 losse volumes, heb alles verwijderd en ga het opnieuw aanmaken.

Ik moet dus Raid 0 kiezen ?
Je moet zeker niet Raid 0 kiezen. Dat is het onveiligst van allemaal. Bij Raid 0 worden 2 (of meer) disks gecombineerd voor snelheid. Er is dan geen redundancy en het gezamenlijke volume is even groot als de gezamenlijke diskruimte van de disks. Als een van de disks faalt ben je alle data kwijt.

Het is 2 jaar geleden dat ik mijn DS211 inrichtte dus ik weet niet meer precies hoe het ook al weer werkte. Volgens mij moet je 2 keer een volume aanmaken en bij elk volume ervoor kiezen om 1 disk te gebruiken. Ik zal zo even kijken of ik op mijn DS211 kan kijken hoe het ook alweer werkte (zonder mijn volume's te slopen... ;) )

Update: Op mijn DS211 is de "Create" button disabled omdat ik geen vrije disks meer heb. Maar het soort volume wat je zoekt is "Basic". Ik het twee Basic volume's. Achter de type aanduiding staat: (Without data protection). Zie ook http://www.synology.com/u...torials/how_to_RAID.php#8

[ Voor 14% gewijzigd door EricEric752 op 10-10-2012 19:00 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EricEric752 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Je moet zeker niet Raid 0 kiezen. Dat is het onveiligst van allemaal. Bij Raid 0 worden 2 (of meer) disks gecombineerd voor snelheid. Er is dan geen redundancy en het gezamenlijke volume is even groot als de gezamenlijke diskruimte van de disks. Als een van de disks faalt ben je alle data kwijt.

Het is 2 jaar geleden dat ik mijn DS211 inrichtte dus ik weet niet meer precies hoe het ook al weer werkte. Volgens mij moet je 2 keer een volume aanmaken en bij elk volume ervoor kiezen om 1 disk te gebruiken. Ik zal zo even kijken of ik op mijn DS211 kan kijken hoe het ook alweer werkte (zonder mijn volume's te slopen... ;) )

Update: Op mijn DS211 is de "Create" button disabled omdat ik geen vrije disks meer heb. Maar het soort volume wat je zoekt is "Basic". Ik het twee Basic volume's. Achter de type aanduiding staat: (Without data protection). Zie ook http://www.synology.com/u...torials/how_to_RAID.php#8
En volgens mij is het zelfs zo dat RAID0 software matig gedaan wordt op de Synology's en de snelheidswinst minimaal is zo niet zelfs slechter, dat is althans mijn ervaring op mijn DS211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, heb het gevonden, ik begin even opnieuw. Je moet uitgebreid kiezen en dan meerdere volumes en dan kan je simpel kiezen (basic zal dat wel zijn) en dan kan ik 1 schrijf aanmaken eerst. En dan vermoed ik later de 2e schrijf.

De wizard is daarin niet heel duidelijk vind ik, maar het is gevonden. Dank voor de hulp!!!

Scheelt heel wat tijd, nu kan hij het in de nachtelijke uren draaien, anders had ik morgen op mijn vrije dag eerst weer 8 uur ofzo zitten staren naar een metertje omdat ik ook even wil dat hij de hele schrijf controleert (ik vertrouw het nog niet helemaal, zal straks even de bon zoeken van de schrijf, is toch nog maar een paar maand oud).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Heb een klein probleempje..

Wilde een serie downloaden met Sick Beard, gister werkte hij nog maar sinds vandaag geeft Sick Beard de volgende error melding aan in de log:

2012-10-10 15:28:02.393583 CHECKVERSION :: Unable to contact github, can't check for update: IOError('socket error', gaierror(-3, 'Temporary failure in name resolution'))
2012-10-10 17:29:35.621021 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Sick Beard Index URL: http://lolo.sickbeard.com...=tvsearch&cat=5040%2C5030
2012-10-10 17:38:14.850687 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Womble's Index URL: http://nzb.isasecret.com/rss/?sec=TV&fr=false

Ik dacht, nou laat ik dan Sick Beard even reinstalleren (was ik toch al van plan omdat ik Sick Beard via een andere repo wil hebben). Maar toen ik in package center kwam zag ik wel de geinstalleerde packages, maar bij beschikbaar en andere bronnen/packages blijft hij maar laden en laden. Heb zelfs een uur gewacht en nog gebeurd er niets.

Bronnen verwijderen kan wel, maar toevoegen geeft hij de foutmelding:
"Opslaan is mislukt, probeer het later opnieuw."

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? De verbinding is verder gewoon goed.

Synology DS212j
DSM 4.1-2647 (laatste versie)

[ Voor 7% gewijzigd door Richard_AFC op 10-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die foutmelding betreffende de sickbeard index kunnen geen kwaad. Die searchprovider geeft vaker time-outs.
Gewoon meerdere searchproviders gebruiken en er is geen probleem.

Wat het andere probleem betreft. Bij zulke fouten bij de instalaltie van de packages moet je je synology gewoon even een reboot geven.
Je router resetten en opnieuw proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 10-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Thnx Job voor de snelle reactie, helaas werkt een reboot ook niet. Op internet is er erg weinig over te vinden. Heb vrij veel gezocht maar kom er echt niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Richard_AFC schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:
Thnx Job voor de snelle reactie, helaas werkt een reboot ook niet. Op internet is er erg weinig over te vinden. Heb vrij veel gezocht maar kom er echt niet uit..
Probeer eens niet de EZ Wizard te gebruiken maar de poorten manual te configureren http://portforward.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Richard_AFC schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:
Gek. Het enige wat ik nog bedenken is een rare instelling in de firewall van je synology. De firewall even uitschakelen werkt ook niet?
Anders ligt het wellicht aan de repo en kan je niets anders doen dan wachten totdat het weer werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 11-10-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

anandus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:45:
Nu is File Station daar onder andere heel handig voor, maar wat we missen is een optie om in de documenten te kunnen zoeken, of documenten met keywords te kunnen taggen.
Dacht even dat dat inderdaad kon :

Indexing the contents of a shared folder can help you find files or folders more quickly during file search.
To index files in a shared folder:
1. Select the shared folder you want to index.
2. Click Edit and then click the File Indexing tab.
3. Tick Enable file indexing.
4. Click OK.

maar helaas, alleen op filenaam inderdaad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik ben van plan mijn Synology 209 met 2x 320Gb te upgraden naar 2x 2Gb. Is het verstandig om 2 exact dezelfde schijven te kopen, met de kans om er 2 uit precies dezelfde serie te krijgen? Zou ik bij een winkel kunnen aangeven dat ik er twee met een redelijk verschillende serienummering wil hebben?
Of kan ik beter 2 verschillende (maar gelijkwaardige) schijven kopen (bijv een Samung en een WD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Heb afgelopen weekend een DS213 bij vrienden neergezet. Vriendin van me doet aan fotograferen en had iets van 42000 fotos (80GB). Dit is ongedeeld in mapjes per jaar. Per jaar zijn er submappen met activiteiten qua fotografie. Ik heb eerst 2 jaren geüpload naar de DS naar na 3 dagen was hij nog niet klaar. Daarna via die DS assistent via de laptop uploaden. Maar ook hier is hij per foto een 20-25 seconden bezig.

Is er een andere mogelijkheid om die fotos sneller te indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
stefijn schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:34:
Ik ben van plan mijn Synology 209 met 2x 320Gb te upgraden naar 2x 2Gb. Is het verstandig om 2 exact dezelfde schijven te kopen, met de kans om er 2 uit precies dezelfde serie te krijgen? Zou ik bij een winkel kunnen aangeven dat ik er twee met een redelijk verschillende serienummering wil hebben?
Of kan ik beter 2 verschillende (maar gelijkwaardige) schijven kopen (bijv een Samung en een WD)
Ik heb zelf een 1,5TB Samsung en een 2TB Hitachi in SHR (van 1,5TB dus) in mijn 212+ zitten. Werkt perfect en ik heb het idee dat multi vendor alleen maar voordelen biedt. Bij twee dezelfde schijven uit de zelfde serie is het uitval moment soms snel na elkaar waardoor je er dus twee zou kunnen verliezen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Indexeren of uploaden?

Anywho, je kunt proberen om het via FTP (bijv. met FileZilla) te doen. Dan heb je in ieder geval een queue die je kunt pauzeren wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Binnetie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:46:

Is er een andere mogelijkheid om die fotos sneller te indexeren?
nee.... via synology assistent (die op een snelle pc draaid, omdat de pc er miniaturen van maakt) is dat de snelste manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Napsju schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Ik heb zelf een 1,5TB Samsung en een 2TB Hitachi in SHR (van 1,5TB dus) in mijn 212+ zitten. Werkt perfect en ik heb het idee dat multi vendor alleen maar voordelen biedt. Bij twee dezelfde schijven uit de zelfde serie is het uitval moment soms snel na elkaar waardoor je er dus twee zou kunnen verliezen.
FTP'en en dan je syn. een week laten ratelen om alles te indexeren.
Maar beste is gewoon een snelle computer gebruiken om je index te maken. En mogelijk de kwaliteit van je thumbnail pix (of hoe dat dan ook heet) op zo klein mogelijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de s.m.a.r.t. test van synology zelf goed?

Ik heb nu een schrijf die bij de simpele test geen meldingen geeft, bij de uitgebreide test zijn er volgens mijn nas problemen, maar als ik de resultaten bekijk zie ik alles wel op OK staan.

Hij ligt nu bij de winkel, vanochtend in de winkel gaven 2 testprogramma's bij een snelle test ook geen fouten. De winkel voert nu op mijn vezoek een uitgebreide test uit en die is rond 13:00 afgelopen.

Ik vind het wat vreemd dat ondanks alles op OK staat de synology toch zegt dat er iets mis mee is. Dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Heb mijn zinnen nu ook op een nieuwe NAS gezet, maar zit nog even met de vraag welke ik het beste kan aanschaffen.
Op zijn mooist kan ik er SABNZB op draaien en mijn internet verbinding een beetje kan bijhouden, 60 Mbit.
Budget, het lieftst niet meer dan € 250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:27:

Ik heb nu een schrijf die bij de simpele test geen meldingen geeft, bij de uitgebreide test zijn er volgens mijn nas problemen, maar als ik de resultaten bekijk zie ik alles wel op OK staan.

Hij ligt nu bij de winkel, vanochtend in de winkel gaven 2 testprogramma's bij een snelle test ook geen fouten. De winkel voert nu op mijn vezoek een uitgebreide test uit en die is rond 13:00 afgelopen.

Ik vind het wat vreemd dat ondanks alles op OK staat de synology toch zegt dat er iets mis mee is. Dat klopt toch niet?
Het is geweten dat sommige schijven fouten geven, waar er geen probleem is.
bv Samsung HD204ui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Repi3 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Het is geweten dat sommige schijven fouten geven, waar er geen probleem is.
bv Samsung HD204ui
Ook bij de wd30ezrx.
Ik moest de test stuk of 7 keer doen, voordat ie OK aangaf. En dat terwijl 1 test een dag duurde..... :(

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Napsju schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Dat was inderdaad mijn zorg. Kan dus maar beter 2 verschillende 2TB schijven kopen. De 2x 320Gb zijn wel exact hetzelfde (serienr verschilt maar 15 of zo), tot nu toe geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
erikafoort schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:58:
[...]
Wat is dan het voordeel van zo'n opstelling boven een router met WiFi, of bijvoorbeeld een Airport Extreme?
Geen extra apparaat, minder stroomverbruik?
Gielie heb je inmiddels resultaat? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:27:

Ik wou niets zeggen maar...het is "schijf" en niet "schrijf"...zonder de 'r' dus!

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
job schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

Gek. Het enige wat ik nog bedenken is een rare instelling in de firewall van je synology. De firewall even uitschakelen werkt ook niet?
Anders ligt het wellicht aan de repo en kan je niets anders doen dan wachten totdat het weer werkt.
Zojuist een reset gegeven aan de NAS, alles hersteld blijkt dat package center nog steeds blijft hangen op laden bij beschikbare packages... Niets opgeschoten dus. Wat ik wel denk is dat het ergens met internet te maken moet hebben of iets, zodra de NAS moet connecten met een Synology server ofzo dan werkt ie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Mensen, heeft iemand sabnzb al werkend gekregen op de ds213 met dsm4.1? bij mij wil het nog steeds niet lukken en heb verschillende packages geprobeerd.

Update: packages geïnstalleerd maar krijg blanco pagina bij ip-adres (intern of extern) :8080

[ Voor 24% gewijzigd door leonardus op 11-10-2012 23:16 ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
leonardus schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:15:
Mensen, heeft iemand sabnzb al werkend gekregen op de ds213 met dsm4.1? bij mij wil het nog steeds niet lukken en heb verschillende packages geprobeerd.
Werkt bij mij het. Geinstalleerd via de http://packages.synocommunity.com.
Heb je wel al Python geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:19:
Ook bij de wd30ezrx.
Ik moest de test stuk of 7 keer doen, voordat ie OK aangaf. En dat terwijl 1 test een dag duurde..... :(
Test blijkt wel redelijk te kloppen, in de winkel bleek bij de extended test ook een stuk schijf (zonde de r :P ) kapot te zijn.

Heb de 1TB schijf kunnen inruilen zonder bijkomende kosten voor een nieuwe 2TB , ik ben dus weer helemaal blij. Wel een boel werk, maar van 2 naar 3 TB nu (heb nog een andere 1 TB erin), heerlijk.

Kom er nu wel achter dat photostation besloten heeft al mijn foto's opnieuw te moeten indexeren, wat is dat nu weer voor ongein? Kennelijk vergeten die dingen in een backup te zetten, is hij zeker weer 3 dagen bezig met het maken van thumbnails :X

Maarja, heb de pc even voor andere zaken nodig, nou, hopelijk is hij in het weekeinde weer helemaal up and running.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
leonardus schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:15:
svdheuvel schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:19:

Werkt bij mij het. Geinstalleerd via de http://packages.synocommunity.com.
Heb je wel al Python geinstalleerd?
Let wel op, je moet niet de python package van Synology zelf installeren maar die van synocommunity.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Llewy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:46:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn DS409+, deze wil niet meer verbinden met mijn router, de LAN-led blijft uit of knippert heel af en toe een aantal keer. LED-lampje van mijn Zyxel modem op de betreffende poort(en) blijft ook uit.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Andere router(s), geen oplossing.
- Andere netwerkkabel, geen oplossing.
- Synology opgestart zonder schijven of met 1 van de 2 schijven, geen oplossing.
- Synology gereset, geen oplossing.

Iemand een idee? Ik ben bang dat het om een hardwarefout gaat, heb het al eens eerder gehad, maar toen was het met een restart verholpen.

Synology heeft geen garantie meer, dus ik ben bang dat ik moet gaan kijken naar een nieuwe? Of heeft Synology een goede support? Reeds een ticket aangemaakt, maar nog niets vernomen.
Iemand een idee? Gebruikte mijn Syno toch meer dan ik dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Llewy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:05:
[...]

Iemand een idee? Gebruikte mijn Syno toch meer dan ik dacht!
Als ik het zo lees wat je al hebt gedaan, begint het idd op een hardwarefout te lijken.
Wat zou ik nog checken:
-Status LEDjes op de voorkant staan wel allemaal goed (Hij lijkt goed te booten?), of geven die een foutcode?
-Probeer nog ergens een vers netwerkkabeltje te vinden. Ik heb een keer een middag zitten prutsen omdat ik toevallig twee slechte kabels had..
-Vaak zit er wel een LEDje bij de router- of switchpoort dat aangeeft of je 'link' hebt en wat de snelheid is. Wat geeft dat aan. (Ik begrijp dat dat uit is?).
-Kan je op je router inloggen en zien wat de status van de poort is? (Als de router of switch die mogelijkheid heeft, natuurlijk).
-Probeer toch nog even een andere switch of router te lenen. Op zich zou een 'domme' switch al genoeg moeten zijn. Gewoon om uit te sluiten dat het probleem in de router of in de configuratie daarvan zit.
-Als geen link krijgt houdt het denk ik toch een beetje op: dan wijst het vlgs mij richting hardware.
Als je wel link krijgt, dan heeft ie misschien na reset een ander IP-adres gekregen? (Het ingebakken nummer of via DHCP).
-Synology openschroeven en kijken of je mechanische schade ziet bij de netwerkconnector (schade aan de connector, gebroken printplaatsporen). Misschien is ooit iemand een keer over de kabel gestruikeld? Doormeten met een multimeter of de pinnetjes van de connector ook goed verbonden zijn met de printplaat (ivm. evt. slechte soldering of gebroken printbaan).

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Calibre maakt bij elk boek ook wat losse bestanden en een map, dat heb ik er wel bijgeteld. Ik heb van de 11.000 a 12.000 nederlandse boeken al 80.000 files... misschien komt het omdat ik een interne amazon.com achtige site heb gebouwd die ik gebruik als mijn persoonlijke boekenserver, maar dat kost irritant veel tijd.

Ik heb ook een 80 gig aan engelse boeken, maar die had ik (gelukkig nu) niet op mijn nas staan. Ik heb zelf ook eens uitgerekend hoeveel jaar ik moet leven om alles te lezen. Uitgaande van 1 boek per dag (dus al onmogelijk aangezien 90% van mijn collectie dikke boeken zijn) heb ik 12 mensenlevens nodig (ervan uitgaande dat ik 70 jaar per leven kan lezen).

Dus ik kom 11,5 levens te kort voor mijn collectie, maar ik geniet wel van het verzamelen ;)
Dat is serieus veel boeken, dacht dat ik een goeie verzameling had maar dit is.... wow..
Ook veel technische boeken in NL/ENG?

Mogen wij weten welke amazon achtige oplossing?
Ik heb nu COPS draaien waar ik niet ontevreden over ben maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen :-)
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:58:
[...]
Geen extra apparaat, minder stroomverbruik?
Ja, dat voordeel had ik nog niet gezien. Maar een beetje redundantie kan nooit kwaad :-)

[ Voor 17% gewijzigd door erikafoort op 11-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59
Brabso schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:58:
Heb mijn zinnen nu ook op een nieuwe NAS gezet, maar zit nog even met de vraag welke ik het beste kan aanschaffen.
Op zijn mooist kan ik er SABNZB op draaien en mijn internet verbinding een beetje kan bijhouden, 60 Mbit.
Budget, het lieftst niet meer dan € 250,-
Dan kan je je beperken tot de vraag wat krijg ik voor 250 Euro?
Sabnzbd is geen probleem.

Heb je al nagedacht over of je aan 1 bay genoeg hebt?
En is je budget incl. of excl. disk?

[ Voor 3% gewijzigd door Dorus12 op 11-10-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:01:
Dat is serieus veel boeken, dacht dat ik een goeie verzameling had maar dit is.... wow..
Ook veel technische boeken in NL/ENG?
Nee, louter en alleen SF en Fantasy in het Engels. Dat levert al een collectie van dat formaat op, werkelijk bizar. Ik heb het eigenlijk ook meer voor de verzameling en die groep waar ik bijzit is leuk omdat er kenners / specialisten op het sf / fantasie "vakgebied" bijzitten, van die gasten die het voor elkaar krijgen 4 boeken per dag te lezen (a 500+ pagina's).

Zelf lees ik een stuk minder en koop eigenlijk 90% van de boeken ook nog eens (ok, wel digitale koop via amazon.com, dus in het engels en niet heel duur). Het probleem is alleen dat ik 20 hobby's ernaast heb en momenteel ben ik weer veel met de synology nas bezig en tv series en heb nog maar 5 boeken gelezen dit jaar... dus het is meer verzamelen voor het verzamelen dan echt effectief lezen.

Maar om ontopic te gaan, damn wat duurt het lang om een 2 TB schrijf in je nas te zetten. Hij is al vanaf 16:00 bezig om volume 2 te creeren. Dat is dus morgen om 09:00 ofzo klaar (nu op 36%). En dan wil mijn nas ook nog eens 20.000 foto's gaan bewerken voor photostation.

Oh, wat baal ik ervan zeg, een defecte schijf levert je wel heel heel veel werk op en die stomme schijf was nog maar 9 maand oud. Hopelijk gaat de rest langer mee, als ik nog een keer een defect heb koop ik wel een 4 bay nas ipv de huidige 2 bay en ga ik alles in raid erop zetten zodat ik bij een defect alleen een schijf hoef te wisselen. Helaas waren de schijven in januari 2012 onbetaalbaar en heb ik dus hiervoor gekozen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

En dan wil mijn nas ook nog eens 20.000 foto's gaan bewerken voor photostation.

[...]
In hoeverre bewerken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hij bedoelt thumbnails maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gelukkig. Ik vond het al apart dat een opslagapparaat ook mijn foto's zou gaan bewerken/aanpassen. Ik wil niet bang hoeven zijn dat er ook wat met mijn zeer belangrijke foto's gebeurt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
bum schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:35:
[...]

Als ik het zo lees wat je al hebt gedaan, begint het idd op een hardwarefout te lijken.
Wat zou ik nog checken:
-Status LEDjes op de voorkant staan wel allemaal goed (Hij lijkt goed te booten?), of geven die een foutcode?
Omdat ik een harde reset heb gedaan, met firmware reset, blinkt het oranje STATUS-lampje nu. Krijg er geen firmware op, omdat ik geen connectie krijg...
-Probeer nog ergens een vers netwerkkabeltje te vinden. Ik heb een keer een middag zitten prutsen omdat ik toevallig twee slechte kabels had..
Inmiddels 3 kabels geprobeerd, brengt ook geen oplossing...
-Vaak zit er wel een LEDje bij de router- of switchpoort dat aangeeft of je 'link' hebt en wat de snelheid is. Wat geeft dat aan. (Ik begrijp dat dat uit is?).
2 routers geprobeerd, beiden geven hetzelfde probleem.. Lampjes blijven uit
-Kan je op je router inloggen en zien wat de status van de poort is? (Als de router of switch die mogelijkheid heeft, natuurlijk).
Inloggen op mijn Zyxel modem geeft, NO-LINK
-Probeer toch nog even een andere switch of router te lenen. Op zich zou een 'domme' switch al genoeg moeten zijn. Gewoon om uit te sluiten dat het probleem in de router of in de configuratie daarvan zit.
Ga ik even doen!
-Als geen link krijgt houdt het denk ik toch een beetje op: dan wijst het vlgs mij richting hardware.
Als je wel link krijgt, dan heeft ie misschien na reset een ander IP-adres gekregen? (Het ingebakken nummer of via DHCP).
-Synology openschroeven en kijken of je mechanische schade ziet bij de netwerkconnector (schade aan de connector, gebroken printplaatsporen). Misschien is ooit iemand een keer over de kabel gestruikeld? Doormeten met een multimeter of de pinnetjes van de connector ook goed verbonden zijn met de printplaat (ivm. evt. slechte soldering of gebroken printbaan).
Openschroeven kan ik niet echt wat aan zien, multimeter daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. Inmiddels een 'vraagadvertentie op V&A aangemaakt.
Bedankt in elk geval voor je reactie! Voor andere suggesties sta ik uiteraard nog steeds open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lijkt mij dat je netwerkpoort kapot is. :|

Misschien heeft je NAS een piekstroompje over je utp kabel gekregen waardoor je poort kapot is gegaan? (Ik noem maar even wat, kan ook kant en klare onzin zijn wat ik zeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Rainesh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:54:
Lijkt mij dat je netwerkpoort kapot is. :|

Misschien heeft je NAS een piekstroompje over je utp kabel gekregen waardoor je poort kapot is gegaan? (Ik noem maar even wat, kan ook kant en klare onzin zijn wat ik zeg :P )
Die kans is aanwezig, we hebben een blikseminslag gehad een ruime tijd geleden. Is zoiets te maken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Llewy schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:19:
[...]

Die kans is aanwezig, we hebben een blikseminslag gehad een ruime tijd geleden. Is zoiets te maken denk je?
nou, door bliksem inslag wordt de apparatuur onbetrouwbaar.
je apparaten kunnen in theorie ineens mee ophouden

ik weet dat bij een bedrijf waar ik gewerkt heb uit voorzorg alle apparatuur (bij klanten) wordt vernieuwd

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:34:
[...]
Nee, louter en alleen SF en Fantasy in het Engels. Dat levert al een collectie van dat formaat op, werkelijk bizar. Ik heb het eigenlijk ook meer voor de verzameling en die groep waar ik bijzit is leuk omdat er kenners / specialisten op het sf / fantasie "vakgebied" bijzitten, van die gasten die het voor elkaar krijgen 4 boeken per dag te lezen (a 500+ pagina's).
oke, nog steeds knap aantal!

En wat is dan de amazon-achtige oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door erikafoort op 12-10-2012 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Af en toe kom ik eens lezen in het Synology-draadje hier aangezien ik van plan ben (eigenlijk al een jaartje) een NAS te kopen. Wanneer het zover is zal ik voor een synology gaan aangezien die toch wel een mooie NAS en software hebben gemaakt. Nu wil ik met 1 HD beginnen dus het wordt een 11xx maar ik zit een beetje te dubben welke versie.

Mijn gebruik zal in eerste instantie zijn:

• websites maken (Joomla/wordpress)
• natuurlijk een backup van belangrijke bestanden
• een fotoalbum (voor op laptop of TV)
• MP3-verzameling
• iPad (nog nieuw, moet nog kijken wat die iTunes-server allemaal kan aangezien ik geen Apple-ervaring heb)

Misschien dat ik het gemist heb, maar als er een nieuwe versie van DSM uitkomt wordt dan ook meteen de laatste (stabiele) versie van apache en php meegenomen? En ga je het verschil merken in de hoeveelheid van het geheugen? Ik heb het gevoel dat 256MB toch sneller zou werken dan 128MB, is dat bij het gebruik zoals hierboven beschreven ook merkbaar?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Als je met 1 HD wilt beginnen zou ik je met klem aanraden om toch een 2 bay NAS aan te schaffen zoals de 212 of zelfs 212+. Ik ben ook ooit begonnen met 1 disk in een NAS, 2 maanden later zat er al een tweede bij in omdat je het veel meer gaat gebruiken dan je denkt.

Als je er websites op wilt hosten zou ik sowieso voor het model met het meeste geheugen gaan wat je budget toelaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik wil er geen websites op hosten maar meer op testen en bouwen. Dan hoef ik niet meteen een testversie online te hebben maar ik kan deze dan wel vanuit andere locaties dan thuis benaderen. Het is trouwens hobbymatig en niet professioneel, het zijn er maar een paar sites op dit moment.

De keuze voor 1 HD is dat mijn inschatting op hoeveelheid data het nog wel meevalt, ik heb nu nog een externe HD van 500GB in gebruik, die nog lang niet vol is. Nu zal er wel natuurlijk op de NAS meer komen te staan maar zoveel meer dat ik meerdere HD's nodig zal hebben. Daarnaast is het kostenaspect natuurlijk ook nog iets maar het is iets waar ik al over nagedacht had.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:10
Eindelijk heb ik Crashplan werkend! het was eigenlijk niet eens zo moeilijk, maarik had toch gewoon te weinig kennis van SSH & Linux.....

Alleen nu loop ik tegen een probleem met het connecten met de headless client op mijn Synology. Volgens http://support.crashplan....nfigure_a_headless_client moet ik "ssh -L 4200:localhost:4243 yourusername@2.2.2.2" als ik daar als username "root" of "admin" en het IP van mijn Synology, dan kan ik nog steeds niet connecten. Als ik daar "luuk" invul (adminrechten op NAS) dan krijg ik een "permission denied". Twee vragen:

1) Wat moet ik invullen bij "yourusername@2.2.2.2"?

2)Als bij 1 het antwoord "root" of "admin" is, waaraan kan het dan liggen dat ik niet kan connecten met de headles client. Ik gebruik een Macbook Air met Mountain Lion en heb de config file aangepast.

Edit: als ik in probeer te loggen, dan zie ik dat mijn Synology de volgende melding geeft:
channel 3: open failed: administratively prohibited: open fail

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 12-10-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Kan iemand in het bezit zijnde van een ds 112+, 212+ of een 213 mij zijn ervaringen vertellen betreffende de downloadsnelheid i.c.m. SABNZB en/of eventueel NZBGET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brabso schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:55:
Kan iemand in het bezit zijnde van een ds 112+, 212+ of een 213 mij zijn ervaringen vertellen betreffende de downloadsnelheid i.c.m. SABNZB en/of eventueel NZBGET
Als je even zoekt door de post m.b.v. het zoekbalkje rechtsbovenin kom je al een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
schumi2004 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Als je even zoekt door de post m.b.v. het zoekbalkje rechtsbovenin kom je al een heel eind ;)
Serieus .... je meent het.
Misschien heb ik dat al gedaan en heb niet veel gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Met mijn 209 haal ik met SABnzbd 2,8Mb/s, de maximale snelheid op mijn verbinding. Ik heb wel het idee dat hij dan wel zo'n beetje aan de max zit aangezien de snelheid dan wel wat fluctureert en de NAS het erg druk heeft. Ik zet hem meestal op 1500kb/s, het is niet dat je uberhaupt in staat bent om bij te benen wat je op zo'n snelheid binnenslurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Guys, is het mogelijk om een soort schedule in te stellen waarop de Nas in standby gaat of uitschakeld?

De HDD's downspinnen wil namelijk niet lukken icm SickBeard, CouchPotato en SabNZBD dus wil ik er een schedule opzetten zodat hij in de nacht uitschakeld en 's-ochtends weer aan gaat. Of, dat ik hem mbv WON of iets dergelijks zelf weer aan zet in de ochtend.

[ Voor 14% gewijzigd door SaphuA op 12-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

SaphuA schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:43:
Guys, is het mogelijk om een soort schedule in te stellen waarop de Nas in standby gaat?
De HDD's downspinnen wil namelijk niet lukken icm SickBeard, CouchPotato en SabNZBD dus wil ik er een schedule opzetten zodat hij in de nacht uitschakeld en 's-ochtends dan weer aan gaat.
Gewoon via Power in configuratiescherm? Werkt bij mij prima, rond middernacht gaat ie uit en de volgende dag weer aan. Je kan in het weekend ook andere tijden aanhouden dan op weekdays.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
Max van me lijn op 3.5 MB. Volgens mij kan die nog wel harder ook. Kan het alleen nu nog niet testen O-)

Edit: Heb een 213

[ Voor 2% gewijzigd door svdheuvel op 12-10-2012 11:55 . Reden: Synology versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij opvalt is dat het niet op 1 speed download het verschilt elke x.. ik zit nu op 2.6.. en na 3 seconden zit ik op 4.4 en dan daalt het weer naar 3.8 etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SaphuA schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:43:
Guys, is het mogelijk om een soort schedule in te stellen waarop de Nas in standby gaat of uitschakeld?

De HDD's downspinnen wil namelijk niet lukken icm SickBeard, CouchPotato en SabNZBD dus wil ik er een schedule opzetten zodat hij in de nacht uitschakeld en 's-ochtends weer aan gaat. Of, dat ik hem mbv WON of iets dergelijks zelf weer aan zet in de ochtend.
Dan staat er iets niet goed bij je. Ik heb SabNZB en Sickbeard hier draaien en de schijven gaan keurig uit als ze niets te doen hebben. Je hebt toch wel de log files naar een USB stick laten schrijven he?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
LuukNouwen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:28:
Eindelijk heb ik Crashplan werkend! het was eigenlijk niet eens zo moeilijk, maarik had toch gewoon te weinig kennis van SSH & Linux.....

Alleen nu loop ik tegen een probleem met het connecten met de headless client op mijn Synology. Volgens http://support.crashplan....nfigure_a_headless_client moet ik "ssh -L 4200:localhost:4243 yourusername@2.2.2.2" als ik daar als username "root" of "admin" en het IP van mijn Synology, dan kan ik nog steeds niet connecten. Als ik daar "luuk" invul (adminrechten op NAS) dan krijg ik een "permission denied". Twee vragen:

1) Wat moet ik invullen bij "yourusername@2.2.2.2"?

2)Als bij 1 het antwoord "root" of "admin" is, waaraan kan het dan liggen dat ik niet kan connecten met de headles client. Ik gebruik een Macbook Air met Mountain Lion en heb de config file aangepast.

Edit: als ik in probeer te loggen, dan zie ik dat mijn Synology de volgende melding geeft:
channel 3: open failed: administratively prohibited: open fail
Als je gewoon vanaf je eigen netwerk met de Crashplan wilt connecten hoef je alleen maar in de conf/ui.properties van de Crashplan Client (die bijvoorbeeld op Windows staat) bij serviceHost het IP adres of de hostname van de Synology aan te geven. Daarvoor heb je geen SSH nodig.

Als je buiten je netwerk bent en alsnog met de Crashplan client wilt connecten aan je de Crashplan server op je Synology, dan moet je wel eerst een SSH tunnel maken. Dat doe je zo: http://howto.ccs.neu.edu/...ort-tunneling-with-putty/. Vervolgens vertel je je Crashplan client met het serviceHost om aan localhost te connecten (dat is eigenlijk de standaardwaarde omdat normaal de Crashplan server lokaal draait). Putty werkt hierbij als lokale proxy server. Je kunt ook tunnelier gebruiken ipv Putty. Dat vind ik zelf nog iets mooier: http://www.bitvise.com/tunnelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Als je gewoon vanaf je eigen netwerk met de Crashplan wilt connecten hoef je alleen maar in de conf/ui.properties van de Crashplan Client (die bijvoorbeeld op Windows staat) bij serviceHost het IP adres of de hostname van de Synology aan te geven. Daarvoor heb je geen SSH nodig.

Als je buiten je netwerk bent en alsnog met de Crashplan client wilt connecten aan je de Crashplan server op je Synology, dan moet je wel eerst een SSH tunnel maken. Dat doe je zo: http://howto.ccs.neu.edu/...ort-tunneling-with-putty/. Vervolgens vertel je je Crashplan client met het serviceHost om aan localhost te connecten (dat is eigenlijk de standaardwaarde omdat normaal de Crashplan server lokaal draait). Putty werkt hierbij als lokale proxy server. Je kunt ook tunnelier gebruiken ipv Putty. Dat vind ik zelf nog iets mooier: http://www.bitvise.com/tunnelier
Ja, dat dacht ik ook. Maar vreemd genoeg werkt het niet. Het maakt niet uit of in in de config file op mijn MacBook het IP invul of de de poortmap (zoals beschreven op de link). Op beide manieren kan ik geen contact maken.

Misschien heb ik niet goed opgelet en heb ik "ssh -L 4200:localhost:4243 admin@192.168.178.90" ook op mijn Synology gedaan. Hoe zet ik dit recht of hoe kan ik dit nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
svdheuvel schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:48:
[...]

Max van me lijn op 3.5 MB. Volgens mij kan die nog wel harder ook. Kan het alleen nu nog niet testen O-)

Edit: Heb een 213
Denk dat de 213 vergelijkbaar zijn met de 212+ en 112+.
Heb zelf een Ziggo 60 Mbit abbo, het mooist trek ik die zover mogelijk dicht, dat zal neerkomen op zo'n 7 MB/s, heb zelf het vermoeden dat hij dit net niet gaat lukken i.c.m. sabnzb, hooguit een 5 MB/s gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je 60mbit verbinding voltrekken moet wel lukken.

Gebruik een goede nieuwsserver bijv sunnyusenet ofzo. Gebruik ook niet teveel lijntjes, ik gebruik 15lijnen op mijn 1512+ maar op mijn oude 411j gebruikte ik maar 7-10 lijnen.

Om je schijven in slaapstand te laten gaan icm sab/couch etc...laat je logfiles wegschrijven op een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
LuukNouwen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Ja, dat dacht ik ook. Maar vreemd genoeg werkt het niet. Het maakt niet uit of in in de config file op mijn MacBook het IP invul of de de poortmap (zoals beschreven op de link). Op beide manieren kan ik geen contact maken.

Misschien heb ik niet goed opgelet en heb ik "ssh -L 4200:localhost:4243 admin@192.168.178.90" ook op mijn Synology gedaan. Hoe zet ik dit recht of hoe kan ik dit nagaan?
Probeer eens wat er gebeurt als je in ui.properties servicePort=4200 op geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
Hoeveel ruimte moet je hebben om de logs naar usb te schrijven. Ik heb nog een aantal kleine usbsticks liggen van 128 MB. Is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Probeer eens wat er gebeurt als je in ui.properties servicePort=4200 op geeft.
Krijg dan nog steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Voor de duidelijkheid: deze instellingen verander ik op mijn MacBook.

Ik heb het ook geprobeerd via mijn Windows HTPC en dan via Putty. Bij "telnet localhost 4200" loop ik dan vast en krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Het problem lijkt dus op de Synology te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Rainesh schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:07:
Je 60mbit verbinding voltrekken moet wel lukken.

Gebruik een goede nieuwsserver bijv sunnyusenet ofzo. Gebruik ook niet teveel lijntjes, ik gebruik 15lijnen op mijn 1512+ maar op mijn oude 411j gebruikte ik maar 7-10 lijnen.

Om je schijven in slaapstand te laten gaan icm sab/couch etc...laat je logfiles wegschrijven op een usb stick.
Toevallig heb ik net een jaar abbo. sunnyusenet afgesloten :)
Heb inderdaad al iets gelezen om aan mapje op een usb stick te zetten welke in de gaten gehouden wordt door sabnzb ivm automatisch downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
LuukNouwen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Krijg dan nog steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Voor de duidelijkheid: deze instellingen verander ik op mijn MacBook.

Ik heb het ook geprobeerd via mijn Windows HTPC en dan via Putty. Bij "telnet localhost 4200" loop ik dan vast en krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Het problem lijkt dus op de Synology te zitten....
Het veranderen op je MacBook is correct. Je kunt nog even met netstat controleren op welke poorten je Syno luistert:

netstat -l | grep :4

De grep is om alleen de poorten die met een 4 starten eruit te vissen. Geef de Crashplan server wel even de tijd. Het kan wel een paar minuten duren voordat hij helemaal up is. Op mijn Synology krijg ik met een draaiende CP server de volgende regel terug (samen met nog wat regels van andere processen die luisteren op een port die met 4 begint en hier niet relevant zijn):

tcp 0 0 0.0.0.0:4243 0.0.0.0:* LISTEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:
[...]

Het veranderen op je MacBook is correct. Je kunt nog even met netstat controleren op welke poorten je Syno luistert:

netstat -l | grep :4

De grep is om alleen de poorten die met een 4 starten eruit te vissen. Geef de Crashplan server wel even de tijd. Het kan wel een paar minuten duren voordat hij helemaal up is. Op mijn Synology krijg ik met een draaiende CP server de volgende regel terug (samen met nog wat regels van andere processen die luisteren op een port die met 4 begint en hier niet relevant zijn):

tcp 0 0 0.0.0.0:4243 0.0.0.0:* LISTEN
Dat lijkt me in orde:

tcp 0 0 0.0.0.0:4242 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 localhost:4243 0.0.0.0:* LISTEN

Kan het zijn dat de firewall of iets anders de verbinding blockt? De firewall staat trouwens niet ingeschakeld...

Crashplan loopt ook gewoon:
DiskStation> /etc/init.d/crashplan status
CrashPlan Engine (pid 9342
9410
9411
9501
9502
9503
9525
9526
9527
9528
9529
11279
11280
11281
11282
11433
11462
11497
11498
11499
11500
11501
11502
11503
11575
11576
11577
11578
11579
11580
11581
11582
11583
11584
11585
11586
11587
23592) is running.

[ Voor 21% gewijzigd door L.N. op 12-10-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
LuukNouwen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Dat lijkt me in orde:

tcp 0 0 0.0.0.0:4242 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 localhost:4243 0.0.0.0:* LISTEN
Ik denk dat ik het zie. CP luistert op 4243 alleen naar local request en op 4242 naar alle adressen. Zet eens 4242 in je ui.properties op je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat ik het zie. CP luistert op 4243 alleen naar local request en op 4242 naar alle adressen. Zet eens 4242 in je ui.properties op je MacBook.
Helaas, het probleem blijft. Het maakt niet uit wat ik probeer:
#Fri Dec 09 09:50:22 CST 2005
#serviceHost=127.0.0.1
servicePort=4242
#pollerPeriod=1000 # 1 second
#connectRetryDelay=10000 # 10 seconds
#connectRetryAttempts=3
#showWelcome=true

Of

#Fri Dec 09 09:50:22 CST 2005
serviceHost=192.168.178.90
#servicePort=4242