Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
14ml337 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:31:
Ik ben benieuwd naar hoe snel sabnzbd bij jullie werkt. Ik heb een 112+ en daar schiet het CPU gebruik naar 100% en mijn downloadsnelheid wordt hierdoor gelimiteerd naar ongeveer 20% van het totaal.

Uiteraard is dit ook logisch.

Hier heb ik onder het tabblad Algemeen in de instellingen de Artikel buffer grootte aangepast naar 200M. Dit helpt een beetje maar je merkt nog steeds dat de NAS behoorlijk traag is (ook bij het benaderen van andere services).

Mijn downloadsnelheid is 60Mbit.

Mijn vraag is, wie heeft hier geen last van en welke Synology NAS heb jij?
Ik heb ook pas net een week een 112+ maar ik gebruik geen couchpotato en geen sabnzb.
Ik ben nu eerst nog aan het uitzoeken hoe alles werkt en met name hoe ik mijn downloads van afstand kan toevoegen en starten via internet.
Maar ik heb nog geen enkele keer aan 100% cpu gezeten. Maarja ik heb ook nog niet zo'n zware taken uitgevoerd (bijvoorbeeld meerdere downloads tegelijk)
Nu ben ik met mijn eerste download bezig door middel van de standaard package "Download Station" van synology via een magnet link. Weet iemand hoe ik deze het makkelijkste van afstand via internet kan starten?

Wanneer ik bijzondere ervaringen met mijn 112+ ondervindt dan zal ik het je meteen laten weten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
SpitfireNL schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:14:
Weet iemand hoe ik deze het makkelijkste van afstand via internet kan starten?
De juiste poort in je router openen.
Zet dan uiteraard wel een wachtwoord op het download station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Ok ga ik doen,... maar welke service/instelling/software moet ik gebruiken om mijn diskstation via internet te benaderen? Heb ik nog niet gedaan en vraag me af wat het handigste is.

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 07-10-2012 11:23 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Waarom zou je extra software nodig hebben? Je benadert download station toch via je browser?
Dan open je bijbehorende poort op je router naar je syno toe en klaar ben je.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 07-10-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

14ml337 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:31:
Ik ben benieuwd naar hoe snel sabnzbd bij jullie werkt. Ik heb een 112+ en daar schiet het CPU gebruik naar 100% en mijn downloadsnelheid wordt hierdoor gelimiteerd naar ongeveer 20% van het totaal.

Uiteraard is dit ook logisch.

Hier heb ik onder het tabblad Algemeen in de instellingen de Artikel buffer grootte aangepast naar 200M. Dit helpt een beetje maar je merkt nog steeds dat de NAS behoorlijk traag is (ook bij het benaderen van andere services).

Mijn downloadsnelheid is 60Mbit.

Mijn vraag is, wie heeft hier geen last van en welke Synology NAS heb jij?
SAB vervangen door NZBget. Is initieel wel even wat meer werk.
Toegegeven, NZBget, en dan met name de webinterface, is lelijk. Maar het verbruikt minder resources. Waarschijnlijk zal je alsnog 100% CPU behalen tijdens het downloaden, maar je downloads zullen wel sneller gaan omdat er minder resources verspilt worden aan SAB zelf.

Heb SAB al heel lang niet meer gebruikt, maar op mijn DS209 ging ik van ~3.5MB/s naar ~6MB/s met NZBget.
Nu op mijn DS213 trek ik 11MB/s vol, wat een beetje mijn theoretische maximum is. SAB niet geprobeerd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Bij mij werkt Nzbget wel, alleen het repareren en uitpakken geeft een failure. In de config lijkt het goed te staan, moet je daar standaard na installatie nog aanpassingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

SpitfireNL schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:19:
Ok ga ik doen,... maar welke service/instelling/software moet ik gebruiken om mijn diskstation via internet te benaderen?
Het makkelijkst is om je via Control Panel -> DDNS te registreren bij Synology zelf. Je krjgt dan een <naam>.synology.me adres zodat je niet via Internet je externe IP hoeft te gebruiken.
Is dat wat je bedoelt ?
En dan inderdaad wat poorten forwarden op je router naar de NAS.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 07-10-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 02:06
Ja, voor mij is hij nu ook down. En ik zie na een korte google dat we niet de enige zijn.

Ik was juist van plan om eens een uMurmur server te hosten, en volgens dit overzicht is http://packages.synocommunity.com de enige repository die deze package heeft...

Is er iemand die een andere plaats kent waar ik deze package alsnog kan downloaden? Of iemand die 'm zelf gewoon heeft :) ? Ik heb een DS209, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik wil graag de de audiostation bedienen met de Adroid App. Alleen de output heb ik dan (natuurlijk) liever op mijn HiFi installatie dan uit het mini speakertje van mijn telefoon. Nu kan ik natuurlijk mijn telefoon aansluiten op de stereo. Maar zijn er ook apparaatjes die je als output kunt gebruiken? Mijn NAS staat (veel) te ver van mijn HiFi installatie af om de usb-geluidskaart optie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klimpton schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:46:
[...]
Ja, voor mij is hij nu ook down. En ik zie na een korte google dat we niet de enige zijn.

Ik was juist van plan om eens een uMurmur server te hosten, en volgens dit overzicht is http://packages.synocommunity.com de enige repository die deze package heeft...

Is er iemand die een andere plaats kent waar ik deze package alsnog kan downloaden? Of iemand die 'm zelf gewoon heeft :) ? Ik heb een DS209, thnx.
Zelf compilen misschien een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpton
schumi2004 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Zelf compilen misschien een optie ?
Daar schieten mijn vaardigheden helaas te kort voor xD.
EDIT: Hoewel ik niets van compilen afweet, kan ik het misschien eens met dit proberen: https://github.com/SynoCommunity/spksrc .

[ Voor 23% gewijzigd door klimpton op 07-10-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klimpton schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Daar schieten mijn vaardigheden helaas te kort voor xD.
EDIT: Hoewel ik niets van compilen afweet, kan ik het misschien eens met dit proberen: https://github.com/SynoCommunity/spksrc .
Alstu https://dl.dropbox.com/u/...rmur-88f6281-0.2.10-2.spk

Compile duurde langer als gehoopt maar kwam o.a. doordat slome openssl, is toch een behoorlijk pakket.
Denk dat ik het zelf ook maar ga proberen, lijkt me wel een grappig pakket.

Edit:
Daar doe je het inderdaad mee ;)
Heb zelf een virtualbox met ubuntu en compile ze daarop.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 07-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpton
Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

winwiz schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:01:
[...]
Waarom zou je in godsnaam Raid 0 willen hebben voor dit?
Omdat shr er normaal gezien een raid-1 van maakt, en hij misschien liever de ruimte heeft ipv de bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Betreffende men post tboheeren in "Het grote Synology topic - deel 5".
Ondertussen denk ik dat ik weet wat men NAS uit hibernation houdt. De media indexering is namelijk continue 100% bezig. Maar een bijkomende probleem is dat dit namelijk al dagenlang bezig is. 's nachts zet de NAS zich automatisch uit. Dit heb ik nu uitgeschakeld. Het lijkt me logisch dat hij die indexing job van vooraf aan opnieuw begint elke morgen als de NAS opstart.
Vraagje: hoe lang duurt zo een indexering bij jullie? (Ik zit aan 400GB aan films, een 230 GB aan series en een hoop muziek)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb sinds vrijdag een Macbook (voorheen niet met OSX gewerkt wel een hackintosh waar probleem zich niet voordeed) en in de Finder staat mijn nas wel gewoon (genaamd banaan) alleen zodra ik wil inloggen om hem te benaderen zegt ie dat de versie van de server niet ondersteund word en toont ie alleen mijn usb1share en niet de rest. Ik heb natuurlijk Mac bestandsservice aangezet en er komen dan nog twee optie's bij, Appletalk zone (waar de dropbox leeg is) en Time Machine (waar ik alle folders van mijn NAS in terug zie) maar ik gebruik geen Time Machine. Ik heb natuurlijk gezocht maar heb heb niets kunnen vinden.. de Nas draait op DSM 3.0-1337 en de macbook draait 10.8.2

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:14:
Vraagje: hoe lang duurt zo een indexering bij jullie? (Ik zit aan 400GB aan films, een 230 GB aan series en een hoop muziek)
Dat duurt de eerste keer wel een uur of 20 minimaal schat ik in, maar misschien hangt het ook van het type nas af. Mijn 212j had al een paar uur nodig voor 100 GB aan films.
Rainesh schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:33:
Als ik thuis ben dan zal ik het even checken hoe Goodplayer bij mij verbinding maakt.
Al even tijd gehad om ernaar te kijken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
tboheeren schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:14:
Betreffende men post tboheeren in "Het grote Synology topic - deel 5".
Ondertussen denk ik dat ik weet wat men NAS uit hibernation houdt. De media indexering is namelijk continue 100% bezig. Maar een bijkomende probleem is dat dit namelijk al dagenlang bezig is. 's nachts zet de NAS zich automatisch uit. Dit heb ik nu uitgeschakeld. Het lijkt me logisch dat hij die indexing job van vooraf aan opnieuw begint elke morgen als de NAS opstart.
Afhankelijk van je packages kan het heel lang duren. Media-indexering hoeft maar 1x gedaan te worden. Op mijn oude 411j duurde het ongeveer een maand om 11.000 foto's te indexeren/converteren. Maar op mijn 1512+ duurde het slechts paar dagen.

Mijn advies: gewoon paar dagen aan laten staan en wel in de gaten houden.

@ Dikkie

SMB server moet aan staan in DSM en in Goodplayer moet je ook SMB servers aanzetten zodat hij ook kijkt via SMB protocol. Vervolgens helemaal rechtsonderin druk je op het pijltje en dan staat er SMB/CIFS Client. Druk daarop en dan moet je je NAS kunnen zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 07-10-2012 14:35 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:32:
Vervolgens helemaal rechtsonderin druk je op het pijltje en dan staat er SMB/CIFS Client. Druk daarop en dan moet je je NAS kunnen zien.
Ah, dat had ik gemist. Ik ga er zo nog even mee stoeien. Dank voor het nakijken.

Edit: ah, zie ook een plusje om een username enzo in te voeren. Inmiddels gedaan, workgroup erbij en ik heb volledige toegang _/-\o_

Kan de mediaserver app weer van de synology af, die heb ik niet meer nodig, smb werkt een stuk fijner (mede omdat je dan subs hebt).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:10
Ik heb een vraagje over Crashplan op een Synology DS412+. Ik heb de aanwijzingen gevolgd op http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/. Maar ik loop tegen een probleem. Bij de notes op deze webpagina staat "The first time you run the server you will need to stop it and restart it". Ik heb de Crashplan package geinstalleerd en als ik de start, dan krijg ik de melding "The first time you run the server you will need to stop it and restart it ". De package stopt dan. Echter heb ik geen idee hoe ik de package kan stoppen en starten. Waarschijnlijk is het heel simpel, maar ik weet niet waar ik moet zoeken als linux-noob.....

Bij het package center stond eerst ook Transmission, maar deze zie ik sinds gisteren niet meer. Is dat bij jullie ook?

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 07-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je in packagecenter al gekeken? Daar kun je packages starten en stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Rainesh schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:25:
Heb je in packagecenter al gekeken? Daar kun je packages starten en stoppen.
Ja, als ik daar op "uitvoeren" klik, dan krijg ik de melding: wait a few seconds, then stop and restart the package to allow the desktop client connections . Ik kan enkel op OK drukken. Vervolgens is Crashplan weer stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Bananenspin schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:15:
Ik heb sinds vrijdag een Macbook ...
Updaten naar de nieuwste DMS dus, want protocol is veranderd in Lion |:(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Katseviool schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Zoals eerder gepost heeft Synology aangegeven dat er geen ds213j zal verschijnen
Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan dat ''eerder aangegeven'' nergens vinden en juist wel een bevestiging dat hij wel komt: https://www.facebook.com/synology/posts/10151068661512897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door L.N. op 07-10-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple / ipad vraag:

Ik wil graag airprint gaan gebruiken. Nu kan ik dit aanzetten in de DSM, maar dan staat mijn type printer niet in het lijstje (wel andere types).

Nu heb ik wat zitten proberen, maar er komt geen printje uit met een ander type (wel hetzelfde merk). Nu is onze printer al wat gaar en gaan we een nieuwe kopen. Weet iemand hoe dat met airprint zit. Moet ik nu een printer kopen die in dat lijstje staat en niet eentje die er nog niet instaat of komen alle nieuwe printers er automatisch bij een update van de DSM software in?

Google airprint kan ik ook gebruiken, maar het lijkt me handiger als ik airprint kan nemen zonder afhankelijk van google te zijn omdat ik dan ook vanuit andere applicaties dan mijn webbrowser kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
  • Laatst online: 14-09-2014
reshi schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:49:
Vrijdag me DS413 gekregen...
Heb er één 2TB HDD ingedrukt voorlopig en vandaag en gisteren beetje aan het spelen geweest om de boel draaiende te krijgen.

De DS413 geeft goede indruk, de DSM 4.1 software werkt soepel alles is makkelijk te vinden en bij twijfel is de eerste hit op Google vaak al meer dan genoeg. Wat extra packages geinstalleerd zoals, sickbeard, couchpotato en sabnzbd.

SickBeard wil nog niet echt lukken, maar dat ligt meer aan het feit dat ik nog geen goede search provider heb kunnen vinden.

Couchpotato lijkt te werken, maar aangezien het allemaal nieuw voor me ben ik voorzichtig positief :P

SABnzbd draait al wel en is me eerste film aan het downloaden (met de hand een .nzb in de "bewaakte map" gezet).

Download met gemiddeld 5.1 MB/s op me UPC lijntje en de CPU van de DS413 zit dan rond de 55%.

**EDIT**
Ik download vanaf Eweka met SSL aan.
Sinds vrijdag ben ik ook de eigenaar van een DS413 met 3x3TB disks en alles loopt soepel. Al mijn media streamed prima naar XBMC via NFS en ik heb het voor elkaar gekregen om de xbmc database op de NAS te laten draaien, echter nu loop ik vast met de packages.

Ik heb de verschillende package sources in de eerste post van dit topic toegevoegd aan DSM, maar de synocommunity packages server pakt DSM maar niet. Ik krijg steeds een invalid location error en krijg dan ook geen packages te zien (read: sickbeard, python etc). Als ik de superzebulon depository toevoeg, dan krijg ik wel de sabnzb, sickbeard en headphone packages te zien en kan ik ze downloaden, echter voor deze packages zou ik python 2.6 moeten draaien en deze package kan ik niet vinden op de superzebulon.

Kan ik de packages niet verkrijgen via synocommunity omdat deze niet gecompiled zijn voor de Qoriq architecture of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 19:32
Ik heb zelf bij de Package Center als andere bronnen het volgende adres gebruikt: http://packages.synocommunity.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Sinds vrijdag ben ik ook de eigenaar van een DS413 met 3x3TB disks en alles loopt soepel. Al mijn media streamed prima naar XBMC via NFS en ik heb het voor elkaar gekregen om de xbmc database op de NAS te laten draaien, echter nu loop ik vast met de packages.

Ik heb de verschillende package sources in de eerste post van dit topic toegevoegd aan DSM, maar de synocommunity packages server pakt DSM maar niet. Ik krijg steeds een invalid location error en krijg dan ook geen packages te zien (read: sickbeard, python etc). Als ik de superzebulon depository toevoeg, dan krijg ik wel de sabnzb, sickbeard en headphone packages te zien en kan ik ze downloaden, echter voor deze packages zou ik python 2.6 moeten draaien en deze package kan ik niet vinden op de superzebulon.

Kan ik de packages niet verkrijgen via synocommunity omdat deze niet gecompiled zijn voor de Qoriq architecture of doe ik iets verkeerd?
reshi schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:40:
Ik heb zelf bij de Package Center als andere bronnen het volgende adres gebruikt: http://packages.synocommunity.com/
Daar zijn problemen mee volgens andere tweakers. Handigste en snelste oplossing is even een virtual machientje op te zetten en ze zelf te compilen https://github.com/SynoCommunity/spksrc.git

Zebulon repo zou ik niet gebruiken maar voor die van SynoCommunity gaan.

Edit:
Diaoul zegt net dat het een DNS issue is en alles up and running is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 07-10-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
bedankt voor de snelle reacties. Ik heb het compilen zelf al geprobeerd met een virtual machine, maar ik denk dat ik niet handig genoeg ben, aangezien ik het niet voor elkaar krijg om de packages succesvol te compilen, tijdens het compilen krijg ik een aantal errors. Misschien dat ik hier later nog wel op terug kom want ik zou het wel handig vinden om zelf packages te kunnen compilen.

Ik wacht voor nu wel even de synocommunity repository af, misschien dat hij gedurende avond dan weer online komt :) of bedoel je dat het een probleem is met de DNS server van mijn provider? Het mag duidelijk zijn dat mijn techische computer kennis enigzins gelimiteerd is :)

[ Voor 86% gewijzigd door jorrith2o op 07-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:51:
bedankt voor de snelle reacties. Ik heb het compilen zelf al geprobeerd met een virtual machine, maar ik denk dat ik niet handig genoeg ben, aangezien ik het niet voor elkaar krijg om de packages succesvol te compilen, tijdens het compilen krijg ik een aantal errors. Misschien dat ik hier later nog wel op terug kom want ik zou het wel handig vinden om zelf packages te kunnen compilen.

Ik wacht voor nu wel even de synocommunity repository af, misschien dat hij gedurende avond dan weer online komt :)
Om welke packages zit je nu verlegen, anders kan ik ze wel compilen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
De packages die ik graag up and running zou willen zijn python, sickbeard en sabnzb. Als je die zou kunnen compilen zou dat super zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nakebod schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

SAB vervangen door NZBget. Is initieel wel even wat meer werk.
Toegegeven, NZBget, en dan met name de webinterface, is lelijk. Maar het verbruikt minder resources. Waarschijnlijk zal je alsnog 100% CPU behalen tijdens het downloaden, maar je downloads zullen wel sneller gaan omdat er minder resources verspilt worden aan SAB zelf.

Heb SAB al heel lang niet meer gebruikt, maar op mijn DS209 ging ik van ~3.5MB/s naar ~6MB/s met NZBget.
Nu op mijn DS213 trek ik 11MB/s vol, wat een beetje mijn theoretische maximum is. SAB niet geprobeerd.
zeer bedankt voor dit antwoord. Ik ga het zeker proberen :). Hopelijk krijg ik die snelheden dan ook. Anders wordt het toch een andere (Synology) NAS kopen (wat ik stiekem al van plan was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:00:
De packages die ik graag up and running zou willen zijn python, sickbeard en sabnzb. Als je die zou kunnen compilen zou dat super zijn :)
Kan ff duren, klein uurtje. Even snel eten ook tijdens compilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
jongetje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:48:
Ik wil graag de de audiostation bedienen met de Adroid App. Alleen de output heb ik dan (natuurlijk) liever op mijn HiFi installatie dan uit het mini speakertje van mijn telefoon. Nu kan ik natuurlijk mijn telefoon aansluiten op de stereo. Maar zijn er ook apparaatjes die je als output kunt gebruiken? Mijn NAS staat (veel) te ver van mijn HiFi installatie af om de usb-geluidskaart optie te gebruiken.
Een Sonos of Logitech Squeezebox kopen, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
14ml337 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:06:
[...]

zeer bedankt voor dit antwoord. Ik ga het zeker proberen :). Hopelijk krijg ik die snelheden dan ook. Anders wordt het toch een andere (Synology) NAS kopen (wat ik stiekem al van plan was).
NZBget heeft als nadeel dat non-utf8 karakters niet goed worden herkend. Dus alle bestanden waar iets als een ë, é, ó etc in zitten zijn onleesbaar, moet je handmatig via de terminal aanpassen. Maar snel is hij wel, absoluut. Bij de laatste versies van SABnzbd zit een script dat dat probleem automatisch voor je oplost.

Mocht iemand daar een oplossing voor hebben dan is NZBget echt de beste optie, tot die tijd... nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
LuukNouwen schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:30:
[...]

Ja, als ik daar op "uitvoeren" klik, dan krijg ik de melding: wait a few seconds, then stop and restart the package to allow the desktop client connections . Ik kan enkel op OK drukken. Vervolgens is Crashplan weer stopgezet.
Als hij na het starten weer automatisch stopt dan heb je een probleem op je NAS, hij zou namelijk gewoon moeten blijven draaien. Probeer hem in dat geval nog eens te verwijderen en opnieuw te installeren.

En je weet dat je daarna op je pc Crashplan moet installeren (en de verwijzing aanpassen in het config-bestand!) om het package op je NAS te kunnen configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
HvB83 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Als hij na het starten weer automatisch stopt dan heb je een probleem op je NAS, hij zou namelijk gewoon moeten blijven draaien. Probeer hem in dat geval nog eens te verwijderen en opnieuw te installeren.

En je weet dat je daarna op je pc Crashplan moet installeren (en de verwijzing aanpassen in het config-bestand!) om het package op je NAS te kunnen configureren?
Mogelijk, maar ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Onder de comments van http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/ staat het ook. Maar als je een oplossing weet graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
LuukNouwen schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:08:
[...]
Mogelijk, maar ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Onder de comments van http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/ staat het ook. Maar als je een oplossing weet graag!
Controleer de CP logs eens op fouten: Vooral engine_error.log en engine_output.log. Bij mij staan deze logs in
/volume1/@appstore/CrashPlan/log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:00:
Duurde even maar het zit wat tegen met python package, moest switchen naar andere virtual machine en compileren wil maar niet vlotten.

Hier alvast de andere packages
https://www.dropbox.com/sh/9gjrybjzapvzktu/J4tfjd3jyO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
schumi2004 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:39:
[...]

Duurde even maar het zit wat tegen met python package, moest switchen naar andere virtual machine en compileren wil maar niet vlotten.

Hier alvast de andere packages
https://www.dropbox.com/sh/9gjrybjzapvzktu/J4tfjd3jyO
Super bedankt voor de packages! Ik heb in het begin van de avond een laatste schijf erin geprikt, maar het uitbreiden van de RAID duurt aardig lang, dus ik kan pas morgen aan de slag met de packages. Ik laat wel even weten of het gelukt is met de packages morgenmiddag/avond:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Vraagje, ik ben mappen in de map photo aan het plaatsen. Kennelijk heb ik bij één map de rechten zo gezet, dat deze voor iedereen zichtbaar is als je via internet naar de Synology gaat.
Nu zoek ik me een ongeluk hoe ik dit kan herstellen. Je hebt een optie "gedeelde map" maar hier zie ik alleen de mappen van de root (dus photo) en niet de submappen.

Hoe kan ik die directory weer alleen leesbaar maken voor aangewezen personen?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
siemed schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:19:
Vraagje, ik ben mappen in de map photo aan het plaatsen. Kennelijk heb ik bij één map de rechten zo gezet, dat deze voor iedereen zichtbaar is als je via internet naar de Synology gaat.
Nu zoek ik me een ongeluk hoe ik dit kan herstellen. Je hebt een optie "gedeelde map" maar hier zie ik alleen de mappen van de root (dus photo) en niet de submappen.

Hoe kan ik die directory weer alleen leesbaar maken voor aangewezen personen?

Bvd.
in Photostation ga je naar instellingen en dan naar tabblad foto's. Vervolgens klik je op toegangsmachtigingen. Dan kun je per map de rechten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
tboheeren schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Omdat CPv2 dan crasht. Ik kan het dan niet meer opnieuw opstarten en moet de app zelfs opnieuw installeren. schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
Misschien dat het nu wel zou werken maar dat weet ik niet.
Bedankt, daar was ik naar op zoek!
Voor de volledigheid: ik heb nu voor couchpotato de log-folder via een symlnk verplaatst naar een SD-kaartje (slot gebruik ik toch nergens anders voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:50
HvB83 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:43:
[...]

Een Sonos of Logitech Squeezebox kopen, werkt perfect.
Die had ik gezien, die dingen kosten alleen 250euro (of meer) en dan kan ik er net zo goed een Android tablet aanhangen van 100euro. Alleen ik heb liever iets wat ik achter mijn stereo kan gooien en het signaal van de app. oppakt en uit kan sturen naar mijn stereo).

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 08-10-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Super bedankt voor de packages! Ik heb in het begin van de avond een laatste schijf erin geprikt, maar het uitbreiden van de RAID duurt aardig lang, dus ik kan pas morgen aan de slag met de packages. Ik laat wel even weten of het gelukt is met de packages morgenmiddag/avond:)
De belangrijkste python mis je nog maar ben er mee bezig (3e virtual machine nu :P ) Krijg elke keer foutmelding op het einde en voorheen wilde het op een andere Ubuntu versie altijd nog wel werken maar ik zal Diaoul wel eens vragen wat er scheelt. Voor diegene die de synocommunity repo niet toegevoegd krijgen, hebben jullie al eens andere DNS geprobeerd? Die van Google b.v. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 .

Edit:
Python staat er ook bij nu, let even niet op de datum in de files, mijn virtuele bak is beetje van slag wat tijd betreft :P

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 08-10-2012 09:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
jorrith2o schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Sinds vrijdag ben ik ook de eigenaar van een DS413 met 3x3TB disks en alles loopt soepel. Al mijn media streamed prima naar XBMC via NFS en ik heb het voor elkaar gekregen om de xbmc database op de NAS te laten draaien
beetje offtopic, maar mag ik vragen hoe je dat voor elkaar heb gekregen?
ik laat nu via een add-on in XBMC op gezette tijden een backup maken naar een aparte map op de NAS, maar die database staat nog fysiek op de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:13:
[...]

beetje offtopic, maar mag ik vragen hoe je dat voor elkaar heb gekregen?
ik laat nu via een add-on in XBMC op gezette tijden een backup maken naar een aparte map op de NAS, maar die database staat nog fysiek op de HTPC.
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:54
jongetje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:23:
[...]

Die had ik gezien, die dingen kosten alleen 250euro (of meer) en dan kan ik er net zo goed een Android tablet aanhangen van 100euro. Alleen ik heb liever iets wat ik achter mijn stereo kan gooien en het signaal van de app. oppakt en uit kan sturen naar mijn stereo).
Volgens mij heb je een media speler nodig die DMR ondersteunt. Zo'n ding kan een UPnP stream van je NAS oppakken en naar je Hifi set sturen. Een Mede8er 500X2 kan dat als ik het goed heb. In DS Audio zie je dan niet alleen je telefoon als speler, maar ook je mediaspeler.

Ikzelf heb een Mede8er 500X en die kan dat helaas niet. Wellicht zou een Apple TV het ook kunnen...

Edit: een linkje naar het Mede8er forum waar ik een paar dagen geleden dezelfde vraag stelde: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,9210.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 08-10-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
schumi2004 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Edit:
Python staat er ook bij nu, let even niet op de datum in de files, mijn virtuele bak is beetje van slag wat tijd betreft :P
Dankjewel :)

Edit:

Ik krijg bij python de melding dat ie niet wordt ondersteunt op diskstation. (DS213)

[ Voor 15% gewijzigd door Kw4kje op 08-10-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met CloudStation? Bij mij geeft het programma aan niet te kunnen verbinden...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Tukkertje-RaH schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

Volgens mij heb je een media speler nodig die DMR ondersteunt. Zo'n ding kan een UPnP stream van je NAS oppakken en naar je Hifi set sturen. Een Mede8er 500X2 kan dat als ik het goed heb. In DS Audio zie je dan niet alleen je telefoon als speler, maar ook je mediaspeler.

Ikzelf heb een Mede8er 500X en die kan dat helaas niet. Wellicht zou een Apple TV het ook kunnen...

Edit: een linkje naar het Mede8er forum waar ik een paar dagen geleden dezelfde vraag stelde: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,9210.0.html
Als ik je vraag goed begrijp, dan kan een WD TV Live het ook.
Ik heb zo'n apparaatje bedraad aangesloten op mn netwerk en mn tv en kan dan via de DS Audio app het geluid doorsturen naar de WD TV als renderen. Werkt perfect, kost iets van 80 euro uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kw4kje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Edit:

Ik krijg bij python de melding dat ie niet wordt ondersteunt op diskstation. (DS213)
Maar jij hebt ook geen 413 zoals jorrith2o wel heeft ;)
https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
Jij hebt ze voor architecture 88f628x (88f6282) nodig

Edit:
Kan deze ook nog wel compilen maar was eigenlijk niet van plan voor iedereen het zwikje te gaan compilen. Probeer anders even de DNS te veranderen naar die van Google kijken of je dan wel bij de repo komen kunt.

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 08-10-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07
siemed schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:08:
Bij mij werkt Nzbget wel, alleen het repareren en uitpakken geeft een failure. In de config lijkt het goed te staan, moet je daar standaard na installatie nog aanpassingen doen?
Ik heb hetzelfde probleem op mijn 213+ en ook op een 209+ii. Alleen op die laatste lukt het me wel om nzbget met de hand te installeren. (zit denk ik dus in de package)

Dit werkt helaas niet op de 213+, doet 1 download en zodra hij de rars zou moeten checken crasht hij en wil hij niet meer starten...

Ik heb geprobeerd de bug te melden bij de Synocommunity, maar daar heb je een github account voor nodig en deze heb ik niet. Ik geloof dat ik er nu wel 1 aan kan maken, geen idee waarom ik dat de vorige keer niet kon vinden 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door skip-5 op 08-10-2012 12:54 ]

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:54
mstreutker schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

Als ik je vraag goed begrijp, dan kan een WD TV Live het ook.
Ik heb zo'n apparaatje bedraad aangesloten op mn netwerk en mn tv en kan dan via de DS Audio app het geluid doorsturen naar de WD TV als renderen. Werkt perfect, kost iets van 80 euro uit mn hoofd.
Yup - 't is al gedaan: NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
schumi2004 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Maar jij hebt ook geen 413 zoals jorrith2o wel heeft ;)
https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
Jij hebt ze voor architecture 88f628x (88f6282) nodig

Edit:
Kan deze ook nog wel compilen maar was eigenlijk niet van plan voor iedereen het zwikje te gaan compilen. Probeer anders even de DNS te veranderen naar die van Google kijken of je dan wel bij de repo komen kunt.
Nee al geprobeerd, kan de site wel bereiken met google dns alleen de repository niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kw4kje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

Nee al geprobeerd, kan de site wel bereiken met google dns alleen de repository niet.
Die repo kun je volgens mij niet met een browser benaderen maar moet je toevoegen in DSM

Edit:
Compile loopt iig.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 08-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
schumi2004 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

Die repo kun je volgens mij niet met een browser benaderen maar moet je toevoegen in DSM

Edit:
Compile loopt iig.
nee helaas blijft ie 'zoeken'.

Bedankt voor de moeite :)

Edit:

Werkt super, bedankt schumi! :>

[ Voor 6% gewijzigd door Kw4kje op 08-10-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kw4kje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

nee helaas blijft ie 'zoeken'.

Bedankt voor de moeite :)
Toch appart, ik heb hier nergens last van maar heb dan ook google dns in mijn router geconfigureerd mss dat dat scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
EricEric752 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:37:
[...]

Controleer de CP logs eens op fouten: Vooral engine_error.log en engine_output.log. Bij mij staan deze logs in
/volume1/@appstore/CrashPlan/log.
Er staat:
Error occurred during initialization of VM
java/lang/ClassNotFoundException: error in opening JAR file /volume1/@appstore/java6/jre/lib/rt.jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Rhapsody schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:32:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met CloudStation? Bij mij geeft het programma aan niet te kunnen verbinden...
Geen probleem (gebruik het dagelijks). Het is wel zo dat als je de syno update, je (vaak) ook de client moet updaten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteund de nieuwe Synology DS413 ook Sick beard, NZBget en SABnzbd ?

Aangezien daar een ander model van cpu inzit... of speelt dit geen rol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:46:
Ondersteund de nieuwe Synology DS413+ ook Sick beard, NZBget en SABnzbd ?

Aangezien daar een ander model van cpu inzit... of speelt dit geen rol ?
Wat voor CPU zit er in dan?
* schumi2004 is te lui om te zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 08-10-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Ik zie die hele ds413+ niet online, of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kw4kje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Edit:

Zelfde linkje als bij jorrith2o gebruiken alleen moet jij de files met 88f6281 erin hebben voor python en sabnzbd (is onderweg) couch en sickbeard kun je wel gebruiken zijn universeel.

Edit:
@Goudviske hieronder, iets beter opletten volgende keer of laatste paar pagina's door lezen. Files voor de 413 staan in het linkje voor jorrith2o, de files met *qoriq* erin.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 08-10-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde 413 .. het nieuwste model voor 4 schijven

CPU is Dual Core 1.067 GHz (Freescale P1022-processor )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Aha, zoals eerder in ditzelfde topic gemeld heeft die dezelfde cpu als mijn ds213+ en hebben ik en anderen moeite met nzbget. Sab doet het wel, maar is niet snel genog voor een 120mbit verbinding.

(Trouwens net de nzbget-test versie geinstalleerd dmv ipkg, maar helaas hezelfde probleem. Hij knalt eruit zodra hij moet postprocessen)

[ Voor 26% gewijzigd door skip-5 op 08-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een lastige keuze.

De 413 is het nieuwste model en energiezuinig... maar als de tools er niet op werken ben je er natuurlijk ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Het is denk ik een kwestie van tijd. nzbget is nu alleen even bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
inderdaad binnen nu en een maand werkt alles zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
schumi2004 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

De belangrijkste python mis je nog maar ben er mee bezig (3e virtual machine nu :P ) Krijg elke keer foutmelding op het einde en voorheen wilde het op een andere Ubuntu versie altijd nog wel werken maar ik zal Diaoul wel eens vragen wat er scheelt. Voor diegene die de synocommunity repo niet toegevoegd krijgen, hebben jullie al eens andere DNS geprobeerd? Die van Google b.v. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 .

Edit:
Super, nogmaals bedankt! Nu met de python package erbij kan ik aan de slag ... althans als mijn raid eindelijk klaar is met expanden... we naderen de 24uur en hij is pas op 57% :'(

@shameete
Ik heb inderdaad de xbmc wiki gebruikt in combinatie met deze tutorial *click* moet zeggen dat het erg makkelijk aan de praat was te krijgen en werkt super vlot. In tegenstelling tot de tutorial heb ik niet handmatig de databases gemaakt, maar alleen een user account met volledige access tot de root. Op die manier maakt xbmc alles zelf aan.
Ik heb mijn thumbnails nog niet in de database verwerkt, omdat ik een beetje bang ben dat het de response van de GUI zal verlagen.

[ Voor 6% gewijzigd door jorrith2o op 08-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorrith2o schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Super, nogmaals bedankt! Nu met de python package erbij kan ik aan de slag ... althans als mijn raid eindelijk klaar is met expanden... we naderen de 24uur en hij is pas op 57% :'(

@shameete
Ik heb inderdaad de xbmc wiki gebruikt in combinatie met deze tutorial *click* moet zeggen dat het erg makkelijk aan de praat was te krijgen en werkt super vlot. Ik heb mijn thumbnails nog niet in de database verwerkt, omdat ik een beetje bang ben dat het de response van de GUI zal verlagen.
Dat valt reuze mee hoor de response van je thumnbails, om problemen te voorkomen moest ik wel de huidige thumbnails even naar mijn NAS kopieeren anders vond ie het niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrith2o
@Schumi2004

Ah ok, dan ga ik de thumbnails ook migreren naar de NAS, is wel zo makkelijk voor de uniformiteit tussen de verschillende devices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Goner schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:19:
Is webdav niet iets ? Met NetDrive ... dan open je op je werk gewoon een share op de NAS.
Weet alleen niet of zoiets portable te installeren te is.
Netdrive is helaas niet portable. Heb ik ook geprobeerd. Enkel FTP lukt.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zo1D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
Ik heb een nogal nooby vraagje over mijn Synology DS212j, maar ik vind nergens een eenvoudig antwoord, daarom vraag ik het hier maar even:

Om mijn sickbeard en sab te configureren moet ik een "autoProcessTV.cfg" bestand aanpassen en dit zou te vinden zijn op de locatie:

"/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg"

Maar HOE geraak ik op deze locatie? :s
Ik geraak niet aan deze folder via DSM via mijn File Station??

Moet ik dit als shared network folder eerst toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Laatst online: 19:03
Newday schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:57:
Zit al een paar uur te zoeken maar krijg niet echt uitsluitsel.

Ik heb een DS210J met 2 maal 1,5 TB (Basic) in EXT3
Nu ligt hier een 3TB klaar om volume 1 te vervangen.
Op de site van synology staat dat je eerst een backup moet maken van de schijf maar (hoewel dit natuurlijk een veiligere oplossing is) ik heb hier geen externe HD liggen voor een Backup.

Volgens mij moet het volgende ook mogelijk zijn:
  • bacup maken van de configuratie (dss bestand)
  • Schijf 1 er uit en nieuwe 3TB er in
  • nieuwe schijf formatteren (EXT4?)
  • dss bestand terugzetten
  • Oude 1,5TB schijf aansluiten via USB
  • Data kopieren naar de 3TB
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die kan bevestigen of dit werkt?
Is formatteren in EXT4 aan te bevelen (als andere schijf nog EXT3 is)?
Omdat niemand het antwoord wist :P heb ik het maar gewoon geprobeerd en het werkt precies zoals beschreven.
Wat me trouwens wel erg verbaasde was dat toen ik de 1,5TB er aan hing ik zonder wachtwoord alle data kon uitlezen, dus ook de data die normaal alleen als admin beschikbaar is.

Is dit logisch ?
Zou betekenen dat als je syno wordt gestolen al je data op straat ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

zo1D schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:16:
Ik heb een nogal nooby vraagje over mijn Synology DS212j, maar ik vind nergens een eenvoudig antwoord, daarom vraag ik het hier maar even:

Om mijn sickbeard en sab te configureren moet ik een "autoProcessTV.cfg" bestand aanpassen en dit zou te vinden zijn op de locatie:

"/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg"

Maar HOE geraak ik op deze locatie? :s
Ik geraak niet aan deze folder via DSM via mijn File Station??

Moet ik dit als shared network folder eerst toevoegen?
Met File Station kan je alleen de shared folders benaderen.
Om het onderliggende Operating System (dus DSM) te kunnen bekijken kan je command line toegang krijgen via SSH of Telnet, door bijv. met Putty of WinSCP verbinding te maken (Genoeg informatie over te vinden).

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Meessen schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan dat ''eerder aangegeven'' nergens vinden en juist wel een bevestiging dat hij wel komt: https://www.facebook.com/synology/posts/10151068661512897
Inderdaad ik ben ook nog in de veronderstelling dat de DS213J er nog aan komt..... Helemaal aangezien Synology dit zelf aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Newday schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Omdat niemand het antwoord wist :P heb ik het maar gewoon geprobeerd en het werkt precies zoals beschreven.
Wat me trouwens wel erg verbaasde was dat toen ik de 1,5TB er aan hing ik zonder wachtwoord alle data kon uitlezen, dus ook de data die normaal alleen als admin beschikbaar is.

Is dit logisch ?
Zou betekenen dat als je syno wordt gestolen al je data op straat ligt :?
Alleen als je de boel ook encrypt kan men er niet bij. Anders inderdaad gewoon ergens inprikken en uitlezen maar.
Gelukkig kan een Synology NAS prima encrypten.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Laatst online: 12-09 08:59
Hallo,

Na mijn recente aanschaf van een DS213+ ben ik aan het proberen https op te zetten. Ik heb (zoals velen) een probleem met de certificaten bij het opzetten van SSL.

Ik heb volgende tutorial gevolgd:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_generate_custom_SSL_certificates

Maar ik heb een vraag: bij generatie van het server certificaat, moet er een common name ingevuld worden, hier ga ik (denk ik) in de mist. Ik heb mij gerigstreerd bij synology voor de DDNS service, dus kan ik mijn NAS van buitenaf berijken door "MIJNNAS.synology.me" in te voeren in de adresbalk.

Ik heb als common name dan ook: "MIJNNAS.synology.me" ingevoerd.
Klopt dit? ik krijg namelijk een bad cert error in FF.Zoniet, wat moet er dan wel ingevoerd worden? Ik zie het nl. de bomen door het bos niet meer.

Alvast bedankt!
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 13:21
Problemen met FTP op een DS212+. Wie weet er raad?

Ik heb het als volgt ingesteld;

Administrator account
en gebruikers accounts voor timemachine en mijn vrouw en mijzelf (gewone gebruikers)

admin account wil via FTP-protocol wel verbinden maar via andere accounts krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2f1S062n3o3j3H2o2r1A/Schermafbeelding%202012-10-09%20om%2010.02.33.png

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_Viking op 09-10-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zo1D schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:16:
Om mijn sickbeard en sab te configureren moet ik een "autoProcessTV.cfg" bestand aanpassen
Zoals al aangegeven zou je dus met SSH/Telnet en vi (line editor) aan de slag moeten ... als je daar echt geen zin in hebt zou je eens naar Config File Editor (package op http://packages.mertymade.com/) kunnen kijken, dan kun je in DSM div. config files aanpassen (deze moet je waarschijnlijk zelf even moeten toevoegen).

Er is trouwens bij SynoCommunity ook een NZB Config te krijgen, waarmee je een aantal gerelateerde configs kunt aanpassen (heb 'm zelf niet, maar zag 'm hier staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
karatekid1990 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:51:
Hallo,

Na mijn recente aanschaf van een DS213+ ben ik aan het proberen https op te zetten. Ik heb (zoals velen) een probleem met de certificaten bij het opzetten van SSL.

http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_generate_custom_SSL_certificates

Maar ik heb een vraag: bij generatie van het server certificaat, moet er een common name ingevuld worden, hier ga ik (denk ik) in de mist. Ik heb mij gerigstreerd bij synology voor de DDNS service, dus kan ik mijn NAS van buitenaf berijken door "MIJNNAS.synology.me" in te voeren in de adresbalk.

Klopt dit? ik krijg namelijk een bad cert error in FF.Zoniet, wat moet er dan wel ingevoerd worden? Ik zie het nl. de bomen door het bos niet meer.

Alvast bedankt!
Mvg
Je kunt alleen een certificate hebben voor een domain name waar je de eigenaar van bent. In dit geval zou dat synology.me zijn. Aangezien Synology hiervan de eigenaar is kan jij daarop geen certificaat hebben. Het MIJNNAS deel telt hierbij niet.

Je zult dus zelf een domain name aan moeten vragen. Iets als MIJNNAS.nl of MIJNNAS.com of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19

M-ThijZ

Riding on Rails

karatekid1990 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:51:
Hallo,

Alvast bedankt!
Mvg
Waar ik niet bij kan is dat synology geen service biedt waar je gratis je certificate signing request heen kan sturen. Wat je ingevuld hebt bij common name is correct. Maar omdat je het een self-signed certificate is en er dus geen chain via een *.synology.me certificaat naar een trusted root certificiate is, gaat je browser dit niet slikken.

Het enige wat je kunt doen is dit self-signed certificate als uitzondering toestaan. Als je Mac OS gebruikt kun je het certificaat aan je keychain toevoegen, dan werkt het voor Chrome en Safari. Hier is een handleiding voor Firefox: http://www.poweradmin.com/help/sslhints/FireFox.aspx

Ook onder Android en iOS is ondersteuning voor het vertrouwen van self-signed certificates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
EricEric752 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Je kunt alleen een certificate hebben voor een domain name waar je de eigenaar van bent. In dit geval zou dat synology.me zijn. Aangezien Synology hiervan de eigenaar is kan jij daarop geen certificaat hebben. Het MIJNNAS deel telt hierbij niet.

Je zult dus zelf een domain name aan moeten vragen. Iets als MIJNNAS.nl of MIJNNAS.com of zo.
Dus dat gaat mij zo goed als altijd geld kosten? Iets zoals "SITE.x10.mx" (x10 webhosting) gaat ook niet werken?

En dit zou dan wel gaan: op webreus.nl enkel domeinnaam registreren met één mailbox en url verwijzing? zonder webruimte?
Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door Ben_Beton op 09-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:12:
nee hoor, als je Goodplayer aanschaft dan kun je praktisch alles afspelen zonder problemen. Heb ik ook gedaan en gebruik het al een jaar ofzo op mijn ipad 1
nieuwe update van goodplayer verwijderd codecs zoals ac3 en dan heb je geen geluid meer. Knap hoe ze een app zo om zeep kunnen helpen. Dus feitelijk heb je niks meer aan goodplayer als je gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
M-ThijZ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Waar ik niet bij kan is dat synology geen service biedt waar je gratis je certificate signing request heen kan sturen.
Waarom zou synology dit moeten doen? Ze bieden een mogelijkheid om ssl te gebruiken in hun nas maar zijn niet verantwoordelijk voor het signen van de benodigde certificaten (en moeten dit ook niet zijn imho). Dit valt geheel onder verantwoordelijkheid van de consument zelf.

Ze produceren storage producten, ze zijn geen certificate authority en gezien de risico's die daarbij komen kijken zouden ze dit ook niet moeten zijn.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
karatekid1990 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Dus dat gaat mij zo goed als altijd geld kosten? Iets zoals "SITE.x10.mx" (x10 webhosting) gaat ook niet werken?

En dit zou dan wel gaan: op webreus.nl enkel domeinnaam registreren met één mailbox en url verwijzing? zonder webruimte?
Mvg
Zolang je maar een eigen domeinnaam hebt moet het kunnen. Ik heb zelf een tijdje voor bij GoDaddy een domeinnaam gehad voor een paar dollar per jaar. Behalve die domeinnaam nam ik niets van GoDaddy af.

Tegenwoordig heb ik die domeinnaam niet meer omdat ik niet meer via https naar mijn thuisnetwerk ga. Ik maak nu eerst een SSH tunnel en daardoor kan ik overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
EricEric752 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Zolang je maar een eigen domeinnaam hebt moet het kunnen. Ik heb zelf een tijdje voor bij GoDaddy een domeinnaam gehad voor een paar dollar per jaar. Behalve die domeinnaam nam ik niets van GoDaddy af.

Tegenwoordig heb ik die domeinnaam niet meer omdat ik niet meer via https naar mijn thuisnetwerk ga. Ik maak nu eerst een SSH tunnel en daardoor kan ik overal bij.
Kan je meer uitleg geven? Ik veronderstel dat je de vpn server van je syno bedoelt wanneer je ssh tunnel zegt?
Of wat? hoe? maar nog beter, waar te vinden? ;)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
karatekid1990 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Kan je meer uitleg geven? Ik veronderstel dat je de vpn server van je syno bedoelt wanneer je ssh tunnel zegt?
Of wat? hoe? maar nog beter, waar te vinden? ;)

Mvg
Ik bedoel niet de vpn server, omdat vpn poorten nog wel eens dicht zitten. Ik bedoel dit:
http://howto.ccs.neu.edu/...ort-tunneling-with-putty/

Hiermee browse je "via" je Synology thuis. Je kunt via die tunnel elke web server thuis en op het internet (vanaf huis) benaderen, dus ook de http interface van je Synology. Maar ook die van je router bijvoorbeeld. Op het netwerk waar je vandaan werkt, kan niemand je browser sessies onderscheppen. Ze kunnen niet eens zien waar je naartoe browsed of zelfs dat je http verkeer gebruikt.

Via http://www.bitvise.com/ssh-client-download werkt het nog iets mooier dan met Putty, maar het principe blijft hetzelfde. Via Tunnelier en de bijbehorende (gratis) Windows SSH server kan je ook je Windows machines via dezelfde SSH tunnel via de RDP benaderen. Die Windows PCs kan je via wakelan (zie ipkg) weer netjes vanaf je Synology aanzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 09-10-2012 14:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik ben voornemens een wifi-dongle TP-Link TL-WN822N aan te schaffen (vanwege z'n bereik), maar durf niet omdat de 8-serie in z'n geheel niet op de lijst staat. Wie heeft ervaring met 1 van deze icm Syno?
TL-WN821N
TL-WN821NC
TL-WN822N
TL-WN823N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een DS212j aangeschaft, harde schijven geplaatst, SHR volume aangemaakt.
Heb enkel couchpotatoe server en SABNZB geinstalleerd.

CPU draait idle (niets aan het downloaden/rarren/parren/streamen/...) aan 40-45%.

Is dit normaal gedrag van deze NAS? Ik hoop van niet? Zelfs wanneer ik de SABNZB en couchpotatoe services stopzet blijft hij hetzelfde gedrag vertonen.

Iemand enig idee wat hier foutloopt, of is dit normaal?

Mvg

http://i.imgur.com/vJCfF.png
http://i.imgur.com/r4eJ1.png
http://i.imgur.com/YNjEm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een DS1812+ en ben nu lekker bezig met inrichten en kopiëren van data, wil mijn NAS als download en file server gebruiken.
Maar.... ik gebruik nu op mijn Windows server (die er uit gaat ivm stroomverbruik) utorrent en stel daar in dat ik niet meer dan 1,5x wil terug delen. Nu zit er op de NAS een mooie Download Station maar mis wel een aantal instellingen.
Ik heb al gekeken naar Transmission, die heb ik met wat moeite geïnstalleerd maar wil de service niet starten en werkt dus niet.
Weet iemand een alternatief om torrents te downloaden of een manier om Transmission aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
EricEric752 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Ik bedoel niet de vpn server, omdat vpn poorten nog wel eens dicht zitten. Ik bedoel dit:
http://howto.ccs.neu.edu/...ort-tunneling-with-putty/

Hiermee browse je "via" je Synology thuis. Je kunt via die tunnel elke web server thuis en op het internet (vanaf huis) benaderen, dus ook de http interface van je Synology. Maar ook die van je router bijvoorbeeld. Op het netwerk waar je vandaan werkt, kan niemand je browser sessies onderscheppen. Ze kunnen niet eens zien waar je naartoe browsed of zelfs dat je http verkeer gebruikt.

Via http://www.bitvise.com/ssh-client-download werkt het nog iets mooier dan met Putty, maar het principe blijft hetzelfde. Via Tunnelier en de bijbehorende (gratis) Windows SSH server kan je ook je Windows machines via dezelfde SSH tunnel via de RDP benaderen. Die Windows PCs kan je via wakelan (zie ipkg) weer netjes vanaf je Synology aanzetten.
:o Nu ben ik mee, maar dat deed ik al. Helaas wel enkel in mijn LAN en niet over het internet, hiervoor moet ik die ssh config nog aanpassen (mijn isp blokkeert elke poort onder 1024 telenet, België). Maar ik had graag die mooie interface vandaar:)

In alle geval bedankt! Er is me veel dudielijk geworden!
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:57:
Ik heb vorige week een DS212j aangeschaft, harde schijven geplaatst, SHR volume aangemaakt.
Heb enkel couchpotatoe server en SABNZB geinstalleerd.

CPU draait idle (niets aan het downloaden/rarren/parren/streamen/...) aan 40-45%.

Is dit normaal gedrag van deze NAS? Ik hoop van niet? Zelfs wanneer ik de SABNZB en couchpotatoe services stopzet blijft hij hetzelfde gedrag vertonen.

Iemand enig idee wat hier foutloopt, of is dit normaal?

Mvg

http://i.imgur.com/vJCfF.png
http://i.imgur.com/r4eJ1.png
http://i.imgur.com/YNjEm.png
Is hij niet aan het indexeren?

@ SpeedfreakR,

In downloadstation kun je ook instellen dat hij 1,5x moet seeden.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 09-10-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:57:
Volgens mij is die resourcemonitor niet al te nauwkeurig ...
Als je met SSH/Telnet inlogt op je NAS en met 'top' kijkt wat er allemaal draait kom ik bij lange na niet aan het cpu% dat die monitor toont.

Oh, ik zie dat je dat al gedaan hebt (en inderdaad, komt niet in de buurt van 40%)

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 09-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Rainesh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Is hij niet aan het indexeren?

@ SpeedfreakR,

In downloadstation kun je ook instellen dat hij 1,5x moet seeden.
Je hebt helemaal gelijk! gewoon met me neus gekeken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 21:28
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:51:
Ik ben voornemens een wifi-dongle TP-Link TL-WN822N aan te schaffen (vanwege z'n bereik), maar durf niet omdat de 8-serie in z'n geheel niet op de lijst staat. Wie heeft ervaring met 1 van deze icm Syno?
TL-WN821N
TL-WN821NC
TL-WN822N
TL-WN823N
Ah ik ga morgen de 822n halen bij mm, kijkenn ofhij wil werken, zoniet breng ik hem terug, zit hier ook al een tijdje mee, nergens goede info te vinden en de lijst van synology is al een tijdje niet meer geupdated.

ik laat het je weten of het werkt

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SpeedfreakR schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:38:
Je hebt helemaal gelijk! gewoon met me neus gekeken, bedankt.
Ik zie geen indexer of thumbnailer actief in je screenshots :?

Oeps, dat was een antwoord op de 2e vraag ...

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 09-10-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

tboheeren schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Omdat CPv2 dan crasht. Ik kan het dan niet meer opnieuw opstarten en moet de app zelfs opnieuw installeren. schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
Misschien dat het nu wel zou werken maar dat weet ik niet.
Aha... vandaar dat m'n CPv2 niet meer wil starten. Heb 'm rechtstreeks naar /volumeUSB1/usbshare/logs/couchpotato verwezen en daarna wil CPv2 niet meer starten...

--

Trouwens, welk bestandssysteem is het beste voor de USB-stick als je hem voor logs gaat gebruiken? Staat standaard op FAT32 geformatteerd, maar kan dus ook naar NTFS, EXT3 of EXT4.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.