Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
janvanmil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:04:
Ik wil binnenkort een DS212j aanschaffen voor in m'n thuis netwerk voor het beschikbaar maken van foto's muziek en films op m'n laptop, xbox360 en tv. Nu lijkt me een DS212j de beste oplossing.

Welke schijven raden jullie aan? Ik ben opzoek naar 2x 2TB of 2x 1,5TB
Als ik jou was zou ik nog een maandje wachten op de ds213j(sneller + usb3). Die wordt in okt/nov verwacht. Daarnaast zit er ook nog 'lucht' in de prijs van harde schijven. Ook hiervan is de verwachting dat de prijzen tegen het einde van het jaar nog gaan dalen nu de productie weer haar oude niveau heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogguh, Kan ik zonder problemen HDD's uit een Synology in een Windows 7 machine stoppen en hier een test op laten lopen zoals Synology wenst of wordt de partitie onleesbaar in Windows? Is de SMART tool in de DS zelf niet voldoende om uit te sluiten of de disc aan het defect is en hoeveel tijd zou er voor nodig zijn voor een 2TB disc om deze te doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Win7 zal de hdd niet herkennen aangezien deze met een ander systeem zijn geformatteerd (ext4). Dat gaat dus niet werken. De SMART info uit je Syno is hetzelfde als in elk ander systeem, daar zou je dus moeten kunnen zien of er parameters zijn die oplopen en dus een risico lopen. Je kan in de Syno een extended smart test draaien, dit duurt even maar dan heb je wel goede resultaten. Zelf zou ik een disk uit een Syno nooit aan W7 hangen, voor je het weet is de disk vernaggeld...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:35:
Win7 zal de hdd niet herkennen aangezien deze met een ander systeem zijn geformatteerd (ext4). Dat gaat dus niet werken. De SMART info uit je Syno is hetzelfde als in elk ander systeem, daar zou je dus moeten kunnen zien of er parameters zijn die oplopen en dus een risico lopen. Je kan in de Syno een extended smart test draaien, dit duurt even maar dan heb je wel goede resultaten. Zelf zou ik een disk uit een Syno nooit aan W7 hangen, voor je het weet is de disk vernaggeld...
Ja precies daar was ik ook al bang voor. Dat ik mijn data kwijt raak door een crash geef ik niet zoveel om maar om deze zelf mogelijk om zeep te helpen doe ik liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik gebruik de traffic shaping functie van de firewall, maar het werkt niet zoals ik zou willen.

Ik zet guaranteed op 100kB en maximum op 500kB, maar als ik dan bijvoorbeeld file station gebruik waarvoor ik deze waarden configureer, dan krijg ik stabiel 100kB download, terwijl hij gewoon de maximale capaciteit zou moeten gebruiken. Ik ben verder niks aan het doen, en heb ook geen andere rules in dat lijstje (getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:35
Ik heb nu een 110j, als ik een 213+ zou kopen, is het dan kwestie van de hardeschrijf wisselen en werkt alles dan weer? Het lijkt mij niet omdat alles compiled is voor de 110j.

Maar hoe moet ik het dan wel aanpakken als ik een 213+ koop? Ik wil al mijn data behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:55
Kalua schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:43:
Weet iemand hoe je m.b.v. de Mono package .cshtml kunt laten werken? Ik krijg de file alleen maar geserveerd als download.. Toen heb ik ForceType ingesteld op mono, maar nu krijg ik Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met... Iemand een idee? Ben zelf totaal niet thuis in apache, maar zou wel leuk zijn om dit werkend te krijgen.. aspx files zijn overigens geen probleem..
Nog steeds niemand die de Mono package met mvc4 aan de praat heeft? Heb de stappen op de mono website al gevolgd maar krijg het nog steeds niet voor elkaar. Ben verder ook een linux(en apache) noob, weet dus ook niet wat er precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Rainesh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:59:
Bedoel verbergen dan :)

Er loggen regelmatig klanten/familieleden/vrienden etc in op mijn Photostation en dan wil ik niet dat ze zomaar (perongeluk) foto's kunnen verwijderen. Vandaar de aanpassingen :)

@ schumi, zolang je ze in de zelfde volgorde terugplaatst zou er niks mis moeten gaan.
Ja ok, maar er komen dus niet potentieel kwaadaardigen op de NAS? Ik zou me er niet fijn bij voelen, m'n belangrijke foto's die gedelete kunnen worden door eenieder met access :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
Haha nee zover laat ik het ook niet komen. Fotografie is een van mijn hobby's en als klanten online hun foto's willen bekijken dan kunnen ze inloggen op Photostation met hun eigen gebruikersaccount/wachtwoord. Deze geef ik uiteraard wel beperkt aantal rechten zodat ze niet bijv andere foto's kunnen zien.

Maar voor alle veiligheid heb ik dus ook de buttons verborgen voor als zij perongeluk een foto verwijderen of wat dan ook.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb een beveiligingslekje gevonden. Iemand enig idee waar ik dit naar toe zou moeten mailen?

[ Voor 4% gewijzigd door Chadi op 04-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chadi schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:19:
Ik heb een beveiligingslekje gevonden. Iemand enig idee waar ik dit naar toe zou moeten mailen?
Gewoon support ? https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22
Rainesh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:56:
Haha nee zover laat ik het ook niet komen. Fotografie is een van mijn hobby's en als klanten online hun foto's willen bekijken dan kunnen ze inloggen op Photostation met hun eigen gebruikersaccount/wachtwoord. Deze geef ik uiteraard wel beperkt aantal rechten zodat ze niet bijv andere foto's kunnen zien.

Maar voor alle veiligheid heb ik dus ook de buttons verborgen voor als zij perongeluk een foto verwijderen of wat dan ook.
Je zou toch denken dat je aan zo'n account ook lees en/of schrijf rechten kan koppelen (of dat dit voor Syn te doen moet zijn). Nu is hiden idd de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

M-ThijZ

Riding on Rails

Mijn gloednieuwe DS213, met WD Caviar Green 3TB ( WD30EZRX), wil out-of-the box al niet hibernaten wanneer deze aan het netwerk hangt. :(

Ik heb alleen nog maar de quickstart guide doorlopen, en een volume aangemaakt. Verder geen packages aangemaakt of services ingeschakeld. Software versie is: DSM 4.1-2647.

Als ik de netwerkkabel niet aangesloten heb, dan gaat de synology netjes in hibernate. Met netwerkkabel aangesloten zie ik dat de synology wel in hibernate gaat, maar direct ook weer wakker wordt.

Nu komt het vreemde, het enige wat aan de andere kant van de netwerkkabel zit is een simpele Sweex 100-mbit switch, waar verder geen devices op aangesloten zijn. Wat kan dan toch voor activiteit zorgen?

Of ik nu DHCP of statisch IP toeken, maakt niet uit ...

Iemand dit vaker gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:49

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

M-ThijZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:37:
Mijn gloednieuwe DS213, met WD Caviar Green 3TB ( WD30EZRX), wil out-of-the box al niet hibernaten wanneer deze aan het netwerk hangt. :(

Ik heb alleen nog maar de quickstart guide doorlopen, en een volume aangemaakt. Verder geen packages aangemaakt of services ingeschakeld. Software versie is: DSM 4.1-2647.

Als ik de netwerkkabel niet aangesloten heb, dan gaat de synology netjes in hibernate. Met netwerkkabel aangesloten zie ik dat de synology wel in hibernate gaat, maar direct ook weer wakker wordt.

Nu komt het vreemde, het enige wat aan de andere kant van de netwerkkabel zit is een simpele Sweex 100-mbit switch, waar verder geen devices op aangesloten zijn. Wat kan dan toch voor activiteit zorgen?

Iemand dit vaker gezien?
als het goed was is dit in de nieuwe build versie opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

steppy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

als het goed was is dit in de nieuwe build versie opgelost...
Maar DSM 4.1-2647 is toch de laatste build versie van dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Na diverse google zoekacties zonder resultaten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben zelf een fervent gebruiker van Google Music, hierdoor gebruik ik mijn laptop steeds minder en mijn telefoon en tablet steeds meer.

Om muziek te uploaden naar Google Music moet je echter een 'manager' gebruiken. Deze staat op mijn laptop, maar aangezien deze steeds minder vaak aan staat, upload ik ook minder muziek. Van deze manager is zowel een Windows als Linux versie. Nu is mijn vraag of een van jullie ervaring heeft deze manager te laten draaien op een Synology. Dit zou voor mij ideaal zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ben op het moment bezig met Zarafa op mijn Synology. Wil mijn extern domein koppelen met Zarafa op mijn NAS zodat ik push-mail kan gebruiken en geen cloud-oplossing meer heb (cq: mijn eigen data in eigen beheer).

Zijn er mensen die achter een Ziggo lijn zitten die dit voor elkaar hebben gekregen? Ben op zoek naar een redelijke handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
gister een synology ds412+ met 4x 2tb wd black aangeschaft. ga hem als file opslag en sabnzb erop draaien. iemand ervaring wat de snelheden zijn met files over het netwerk kopieren hoeveel mb per seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

4 x een WD Black in een NAS behuizing? Zohee, jij durft! Ik had er één in een NAS zitten en die zat al vrijwel continue op 50 graden (met continue hercalibratie en crashes tot gevolg) laat staan 4 in een behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
tsja dan gaan ze gewoon terug waar het vandaan komt. volgens de winkel kon dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Gigagiel schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Als ik jou was zou ik nog een maandje wachten op de ds213j(sneller + usb3). Die wordt in okt/nov verwacht. Daarnaast zit er ook nog 'lucht' in de prijs van harde schijven. Ook hiervan is de verwachting dat de prijzen tegen het einde van het jaar nog gaan dalen nu de productie weer haar oude niveau heeft bereikt.
Zoals eerder gepost heeft Synology aangegeven dat er geen ds213j zal verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja zeg, nu breekt mijn klomp!
Al sinds de laatste 2 officiele DSM updates en hier en daar wat fixes heeft mijn DS kuren met het op de juiste manier rebooten, blue led flashing. Ticket aangemaakt en tussen aan maken ticket en response van Synology komt er een hotfix uit (voor totaal andere problemen).
Ik dacht eerst die hotfix flashen en als ie blauw knippert mooi een reden om hem open te schroeven en te doen wat Synology zegt dat ik moet doen.
Wat denk je, alles functioneert na install hotfix weer zoals het zou moeten zijn. DS reboot weer zoals vanouds , wtf!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Neem aan dat je dat niet wilt delen, maar is er iets dat (tijdelijk) misbruik kan voorkomen door iets aan/uit te zetten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Neem aan dat je dat niet wilt delen, maar is er iets dat (tijdelijk) misbruik kan voorkomen door iets aan/uit te zetten ?
Wordt ergens ook wel nieuwsgierig in welke richting we het lek moeten zoeken, DSM zelf of een Syno App ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
En ik een taalfout, kijk hier maar :)

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@joris: ligt aan de grootte van files die je rondstuurt, maar je kunt gigabit prima voltrekken, zelfs via link aggregation meer dan 100MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Gisteren m'n DS213+ mogen ontvangen, harde schijf er in en rustig wachten.

vandaag wat mee aan het spelen, sabnzbd installeren en testen. ik haal (met ssl) 6,5 MB/sec, prima dus.

Iets wat ik wel raar vind is dat ie sommige downloads niet kan uitpakken (crc error), terwijl exact dezelfde nzb op m'n pc geen problemen geeft, zelfde instellingen, zelfde nieuwsserver.

het lijkt echt in het downloaden te zitten, copy paste van de download vanuit de incomplete folder en uitpakken op pc geeft ook een crc error.

heeft iemand zoiets al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Heb ik nog niet meegemaakt met mijn DS412+, en ook niet in de week dat ik de DS213+ in mijn bezit had.
Misschien een stomme vraag, maar je gebruikt zowel op je PC als op je NAS dezelfde newsserver om te downloaden?

[ Voor 22% gewijzigd door Yucko op 04-10-2012 15:19 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Yucko schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:19:
Heb ik nog niet meegemaakt met mijn DS412+, en ook niet in de week dat ik de DS213+ in mijn bezit had.
Misschien een stomme vraag, maar je gebruikt zowel op je PC als op je NAS dezelfde newsserver om te downloaden?
Yup, instellingen overgenomen van pc - sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Microkid schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:35:
maar voor alles is een oplossing ;)
zo heb ik in een grijs verleden toch m'n data een keer kunnen herstellen van een 1-schijfs (Linksys) NAS die corrupt was.

maar als er niks aan de hand is met de NAS zou ik 't er ook niet op gokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil ik.? Vanaf een externe pc inloggen op mijn DS212+.

Dan Filestation openen en in de map films, op mijn werk naar een film kijken.

Inloggen op de DS lukt, naar de map films gaat ook, een film selecteren ook. Echter indien ik de film wil openen/afspelen wordt er om installatie op de externe pc gevraagd de VLC-player te installeren.

Helaas, mijn werkgever staat niet toe om software te installeren [bedrijfspolicy] Is er een mogelijkheid om toch de video's af te spelen zonder VLC, bijvoorbeeld door mediaplayer? Of is er een extensie die op de NAS de mogelijkheid biedt tot 'openen met', zodat ik voor mediaplayer kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Snap niet waarom je films wil kijken op je werk 8)7 maar je kan het volgende proberen:

Vanuit je werk een vpn verbinding maken naar je thuisnetwerk om vervolgens de films share in explorer te kunnen openen. Dan zal je, wanneer ondersteund door Windows media player, de film moeten kunnen openen.

Internet snelheid is dan weer een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdw schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:13:
Snap niet waarom je films wil kijken op je werk 8)7 maar je kan het volgende proberen:

Vanuit je werk een vpn verbinding maken naar je thuisnetwerk om vervolgens de films share in explorer te kunnen openen. Dan zal je, wanneer ondersteund door Windows media player, de film moeten kunnen openen.

Internet snelheid is dan weer een ander verhaal. ;)
Nah, soms als je in fullcontinu dienst zit kan het 's nachts weleens erg rustig zijn, en dan is afleiding altijd wel lekker... >:)

VPN-tunnel is een nogo..ook dat is door de beheerder geblocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:08:
Dan Filestation openen en in de map films, op mijn werk naar een film kijken.

Inloggen op de DS lukt, naar de map films gaat ook, een film selecteren ook. Echter indien ik de film wil openen/afspelen wordt er om installatie op de externe pc gevraagd de VLC-player te installeren.

Helaas, mijn werkgever staat niet toe om software te installeren [bedrijfspolicy] Is er een mogelijkheid om toch de video's af te spelen zonder VLC, bijvoorbeeld door mediaplayer?
Misschien MPC-HC portable op USB? Dan hoef je niets te installeren. Houd er wel rekening mee dat je werkgever dit misschien niet zo leuk gaat vinden. Je weet wel, werken op je werk argumenten enzo.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crahsystor schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Misschien MPC-HC portable op USB? Dan hoef je niets te installeren. Houd er wel rekening mee dat je werkgever dit misschien niet zo leuk gaat vinden. Je weet wel, werken op je werk argumenten enzo.
De werkgever heeft daar niet zoveel problemen mee. Portable is ook geen optie. Heb dat al geprobeerd door VLC-portable op de pc te zetten. Echter ook zonder resultaat. VLC moet dus echt op de client-pc geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

vraagt video station ook om die vlc plugin? Die crasht in vrijwel elke browser bij mij overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Grr, me nieuwe DS213 helemaal ingesteld qua films ect, kom ik er achter dat me hdd's niet in raid 0 staan maar in SHR ;(

Beginnen we weer van voor af aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

M-ThijZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:37:

Iemand dit vaker gezien?
Vandaag hibernation debug log maar aangezet, dit is het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Oct  4 14:35:02 kernel: [22410.820000] [/etc/localtime] opened by pid 3782 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Oct  4 14:35:12 kernel: [22421.540000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:35:18 kernel: [22427.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Oct  4 14:35:18 kernel: [22427.010000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:35:18 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Oct  4 14:35:25 kernel: [22434.350000] [/var/log/messages] opened by pid 2495 [u:(/sbin/syslogd), comm:(syslogd)]
Oct  4 14:45:33 kernel: [23041.760000] [/etc/localtime] opened by pid 3782 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Oct  4 14:45:43 kernel: [23052.480000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:45:49 kernel: [23058.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Oct  4 14:45:49 kernel: [23058.010000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:45:49 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Oct  4 14:45:56 kernel: [23065.340000] [/var/log/messages] opened by pid 2495 [u:(/sbin/syslogd), comm:(syslogd)]
Oct  4 14:56:59 kernel: [23728.140000] [/etc/localtime] opened by pid 3782 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Oct  4 14:57:09 kernel: [23738.870000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:57:14 kernel: [23744.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Oct  4 14:57:14 kernel: [23744.010000] [/etc/localtime] opened by pid 2500 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Oct  4 14:57:14 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

Dit is dus een kale installatie, als enige device aangesloten op een switch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
AANKOOP-Advies:

Momenteel heb ik een DS110j, echter is de HDD te klein.
Daarom wil ik overstappen naar een groter model => budget 300€ (zonder hd's)

Keuze viel op de DS413j omdat ik deze eerst kan voorzien van bv twee 2TB HD's, en deze nadien naar believe kan uitbreiden met bv 2/3/4 TB HD's in HSR modus.
Groot nadeel van de 2-bay nassen vind ik dat beide HD's steeds gelijk moeten zijn (dus nu twee 2TB plaatsen & misschien binnen 1/2 jaar deze moeten upgraden naar 3/4 TB HD's vind ik een verloren kost)

Waarvoor moet de nas dienen: ( hier gebruik ik hem nu ook al voor)

- backup macbook ( Time machine)
- opslag / streamen van muziek ( SONOS)
- opslag van data ( documenten etc) / gebruik van cloudstation
- opslag van films
- foto-share
- Film Stream naar ATV2

Keuze tussen: DS413j

Pro:
- 4-bay model ( spare ruimte voor 2 extra hd's) => goed voor latere uitbreiding / kosten spreiden
- recent model
- 512 DDR3 MEM / 1,6Ghz CPU

Con:
- cpu is niet zo snel
- geen usb 3.0
- geen esata

DS212+

pro:
- snelle cpu
- E-sata - uitbreidbaar door externe bay bv DX213 ( waardoor het raid 1 volume uitbreidbaar is ?)
- voldoende geheugen
- USB 3.0

con:

- uitbreiding zal duurder zijn ( extra nas / DX213 ?/ vervangen van 2 interne hd's ) tov de DS413j ( enkel hd-kostprijs)
- 2-bay type
- ouder model

Algemeen denk ik dat beide modellen voldoen voor de meeste items, echter bij het "film" gebeuren zal er verschil zitten. Ongeacht het "film streamen" zou mijn voorkeur naar de DS413j gaan vanwege eenvoudige uitbreidingen.

Als ik kijk naar het streamen twijfel ik toch tussen beide modellen ivm "performance".

Nu moet ik eerst alle films omzetten naar mp4 om zo'n eenvoudige omzetting te krijgen ( streaming naar atv2 / ipod touch). Echter zou het in de toekomst wel handig zijn dat deze omzetting allemaal niet meer nodig is & zelfs gelijk een NL-subtible bv geactiveerd word.

Wat zouden jullie als oplossing kiezen ?

Is de performance van de synology ingebouwde Video-player misschien wel voldoende op de DS413j ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Ik heb gisteren mn DS112+ geinstalleerd. Prima ding, hij lost mn DS109 af.

Alleen kan ik om de 1 of andere reden niet met mn iPad inloggen op mn NAS.
Ik kom met mn iPad op het inlogscherm, voer mn gegevens in, maar krijg dan de melding 'De account of het wachtwoord is ongeldig. Probeer het later opnieuw'.
Met mijn laptop heb ik geen problemen en kan ik gewoon inloggen.
Ook op mijn werk kan ik met mijn werkcomputer gewoon inloggen.

Het maakt ook niet uit welk IP ik gebruik: zit ik thuis en gebruik ik mn interne IP of mn externe IP, ik kan met mn iPad niet inloggen.

Ook heb ik een 2e account aangemaakt met een simpele inloggegevens, op mn laptop geen probleem, met mn iPad 0 resultaat. Ook als ik nergens ingelogd ben en alleen met mn iPad wil inloggen krijg ik diezelfde melding.

Met mn DS109 had ik daar geen enkel probleem mee. Ook DS Photo of DS file (beide op mn iPad geinstalleerd) kunnen gewoon inloggen op mn NAS.

Wat doe ik fout?

Edit:
Vreemd, met de icab browser op mn iPad kan ik zonder problemen inloggen....

[ Voor 4% gewijzigd door deBennie op 04-10-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Rainesh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:59:
Er loggen regelmatig klanten/familieleden/vrienden etc in op mijn Photostation en dan wil ik niet dat ze zomaar (perongeluk) foto's kunnen verwijderen. Vandaar de aanpassingen :)
Op welke wijze kunnen ze dan foto's verwijderen? Ik zie deze optie niet bij de gebruikeraccounts, die ik heb aangemaakt via photostation. Uploaden sta ik wel toe, maar de delete optie ben ik niet tegengekomen en komt ook niet tevoorschijn als je een gebruikersaccount gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

REDFISH schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:15:
vraagt video station ook om die vlc plugin? Die crasht in vrijwel elke browser bij mij overigens.
heb net even geprobeerd, maar zowel in Firefox als Chrome kan ik vanuit File Station een .avi afspelen met de VLC plugin.

chrome://plugins/

VLC Web Plugin - Version: 2.0.0
VLC media player Web Plugin 2.0.0

zou je niet portable Chrome + VLC plugin op een stick kunnen zetten ?

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 04-10-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HenkBr schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Op welke wijze kunnen ze dan foto's verwijderen? Ik zie deze optie niet bij de gebruikeraccounts, die ik heb aangemaakt via photostation. Uploaden sta ik wel toe, maar de delete optie ben ik niet tegengekomen en komt ook niet tevoorschijn als je een gebruikersaccount gebruikt.
Als gebruikers ingelogd zijn en foto's gaan bekijken, dan zie je helemaal rechtsboven paar icoontjes waarvan eentje een prullenbakje is. Hiermee kunnen ze foto's deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat voor accounts gebruik je daarvoor ? DSM user accounts of de speciale PhotoStation accounts ?
Want ik krijg de prullenbak echt alleen maar te zien met m'n admin account ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Photostationaccounts. Wel apart dat je ze niet ziet. Ik zal dat even testen dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Rainesh schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:00:
Photostationaccounts. Wel apart dat je ze niet ziet. Ik zal dat even testen dan :/
Heb je bij de account de rechten wel goed gezet. Je kunt deleten nl. uitzetten voor de andere accounts.
Net zoals up en downloaden van pix.

Dacht ik dus allemaal.

edit ; nagekeken. Deleten staat er niet bij.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 05-10-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Laatst online: 21-05 17:04
Rainesh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:14:
[...]
Als gebruikers ingelogd zijn en foto's gaan bekijken, dan zie je helemaal rechtsboven paar icoontjes waarvan eentje een prullenbakje is. Hiermee kunnen ze foto's deleten.
Nee, bij mij is er geen prullenbakje zichtbaar, noch via mijn LAN, noch via WAN met een extern IP-adres. De gebruikers maak ik aan via Photostation en zitten niet in mijn LAN (niemand heeft dus een personal photo station.) Rechtsboven heb ik geen icoontjes, maar 3 tabs: welkom, instellingen en afmelden. En voor de volledigheid: alle laatste updates zijn geïnstalleerd. Het zal waarschijnlijk een instelling zijn, die dit beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:34
Hier ook geen delete icoontje bij gewone (niet beheerder) photostation accounts.
Staat bij jouw gewone accounts het vinkje 'instellen als beheerder' wel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Laatst online: 28-08 19:32
Mr.Myst schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:48:
Zijn er al mensen met een DS413 hier? Ik heb al gezocht naar reviews (ben vooral benieuwd naar de functionaliteit i.c.m. Sick/Sab/Couchpotato) maar nog niet echt iets gevonden. De repo voor Freescale is volgens mij al wel uit voor zover ik begrepen heb...
init6 schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:13:
DS413 staat nu geinstalleerd en ben ik bezig met afconfigureren. Mooi dingetje, misschien schrijf ik er een review voor.
Ik heb zelf ook de DS413 besteld, krijg hem vandaag of morgen afgeleverd. Weinig reviews voor te vinden dus het is een beetje een gok. Alternatief was de DS412+, maar die was natuurlijk nog weer duurder... Als ik er een beetje mee heb kunnen spelen dan laat ik me bevindingen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
reshi schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:57:
Ik heb zelf ook de DS413 besteld, krijg hem vandaag of morgen afgeleverd. Weinig reviews voor te vinden dus het is een beetje een gok. Alternatief was de DS412+, maar die was natuurlijk nog weer duurder... Als ik er een beetje mee heb kunnen spelen dan laat ik me bevindingen wel weten.
Share dan svp ook wat over "System Hibernation"... daar is nergens iets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik merk sinds een tijdje dat men DS211J niet meer in hibernation gaat. Ik test dit met cat /var/log/messages |grep hiber. Vandaag de dag geeft deze functie geen enkel resultaat terug. Ondertussen heb ik veel packages verwijderd. Enkel sickbeard, CPv2 & sabnzbd blijven over. Voor de eerste twee apps heb ik de searchintervallen en watchfolder settings op zeer grote waarden gezet (max 1x / dag). Op welke manier kan ik nog terugvinden wat men NAS uit hibernation houdt?

Heb wat gezocht online: http://forum.synology.com...&t=56254&p=220928#p220928 Ikzelf heb ook seagates. Iemand nog ervaring met dit probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door tboheeren op 05-10-2012 10:40 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Had mijn DS uitstaan en geen serial bij de hand.vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 16:20
tboheeren schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:07:
Ik merk sinds een tijdje dat men DS211J niet meer in hibernation gaat. Ik test dit met cat /var/log/messages |grep hiber. Vandaag de dag geeft deze functie geen enkel resultaat terug. Ondertussen heb ik veel packages verwijderd. Enkel sickbeard, CPv2 & sabnzbd blijven over. Voor de eerste twee apps heb ik de searchintervallen en watchfolder settings op zeer grote waarden gezet (max 1x / dag). Op welke manier kan ik nog terugvinden wat men NAS uit hibernation houdt?

Heb wat gezocht online: http://forum.synology.com...&t=56254&p=220928#p220928 Ikzelf heb ook seagates. Iemand nog ervaring met dit probleem?
Kan dit ook niet komen doordat sickbeard e.d. logfiles blijven schrijven? Ik zelf laat de logfiles naar USB schrijven en heb hier 0 problemen met hibernation.. Dit is overigens icm DS209+II en Samsung schijven.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
arjen9551 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Kan dit ook niet komen doordat sickbeard e.d. logfiles blijven schrijven? Ik zelf laat de logfiles naar USB schrijven en heb hier 0 problemen met hibernation.. Dit is overigens icm DS209+II en Samsung schijven.
Sickbeard schrijft bij mij ook naar USB stickje...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:10
Zo, mijn DS412+ is al een aantal dagen binnen en vandaag zijn mijn WD Reds 3TB binnen gekomen. 2 van de 3 zitten in de DS412+ (naast een 500GB test schijf). De derde WD red zal ik nog eerst gebruiken voor een backup klus (backup van de QNAP 8-bay NAS op mijn werk) en zal daarna de 500GB-schijf vervangen. Nu nog alles instellen.....

Ik kan dan ook eens kijken naar het streamen van video naar mijn iPad (zie eerdere posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

LuukNouwen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:04:
Zo, mijn DS412+ is al een aantal dagen binnen en vandaag zijn mijn WD Reds 3TB binnen gekomen. 2 van de 3 zitten in de DS412+ (naast een 500GB test schijf). De derde WD red zal ik nog eerst gebruiken voor een backup klus (backup van de QNAP 8-bay NAS op mijn werk) en zal daarna de 500GB-schijf vervangen. Nu nog alles instellen.....

Ik kan dan ook eens kijken naar het streamen van video naar mijn iPad (zie eerdere posts).
:o jaloers is

* Yucko zit nog al 3 weken te wachten op zijn WD RED schijven :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Yucko schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

:o jaloers is

* Yucko zit nog al 3 weken te wachten op zijn WD RED schijven :(
Sorry ;) ik heb ze besteld bij AMMS. Ze zijn niet de goedkoopste, maar hebben de WD Reds wel op voorraad. En tot nu toe is de service goed geweest, aangezien ze alle afspraken na zijn gekomen. Overigens zijn deze schijven weer in prijs gestegen.....

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 05-10-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22

bdu

Ik ben voor sickbeard over van de superzebulon packages naar de packages van SynoCommunity. Nu heb ik deze stappen gevolgd: http://forum.synology.com...t=50593&start=405#p209615

Echter bij het toevoegen van "Existing Show's" krijg ik niet de series te zien die er in die map aanwezig zijn. Lijkt iets met rechten te maken te hebben? Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

[edit] Nevermind, is niet meer nodig, werkt alweer.

[ Voor 6% gewijzigd door bdu op 05-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
arjen9551 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Schrijf je de log van CouchPotato ook naar USB? Heb ik nog niet aan de praat, en CP genereert ook best wel wat logging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
LuukNouwen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Sorry ;) ik heb ze besteld bij AMMS. Ze zijn niet de goedkoopste, maar hebben de WD Reds wel op voorraad. En tot nu toe is de service goed geweest, aangezien ze alle afspraken na zijn gekomen. Overigens zijn deze schijven weer in prijs gestegen.....
Waaat, ik wacht er ook al zo lang op maar 189 euro voor een wd red...nee sorry dat is mij weer te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
mstreutker schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Schrijf je de log van CouchPotato ook naar USB? Heb ik nog niet aan de praat, en CP genereert ook best wel wat logging..
Ja voor CP heb ik een symlink gemaakt naar mapje op de USB

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Rainesh schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:07:
[...]

Waaat, ik wacht er ook al zo lang op maar 189 euro voor een wd red...nee sorry dat is mij weer te duur
Ja, die schijven zijn behoorlijk in prijs gestegen en bij AMMS extra veel. Gelukkig heb ik ze goedkoper gekregen en betaalt de baas 2 vd 3 schijven. Deze 2 gaan namelijk gebruikt worden om bij mij een off site backup te maken van de bedrijsnas. En AMMS rekent geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
tboheeren schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:49:
[...]
Ja voor CP heb ik een symlink gemaakt naar mapje op de USB
Wellicht een n00b vraag, maar waarom heb je een symlink gemaakt i.p.v. CP gewoon direct door te verwijzen naar het mapje op de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Te lange post, sorry! :P
Zo, geloof dat ik nu aardig klaar ben met de migratie van mijn DS209 naar de DS213.
Ging om één of andere reden wel tergend langzaam die Shared folder sync, ondanks gbit kwam hij niet veel hoger dan 10MB/s uit, af en toe een uitschieter richting de 15 á 20MB/s.
Had het zowat sneller kunnen downloaden :P

Even getest met iperf (standaard instellingen), en die is redelijk, al het verkeer ging via mijn gbit router. Kwam even qua aansluitingen beter uit, misschien dat het via de gbit switch nog een iets hogere theoretische snelheid haalt.
DS213 > PC
[ 3] 0.0-10.0 sec 674 MBytes 565 Mbits/sec
PC > DS213
[156] 0.0-10.0 sec 538 MBytes 451 Mbits/sec

DS209 > PC
[ 3] 0.0-10.0 sec 573 MBytes 481 Mbits/sec
PC > DS213
[156] 0.0-14.9 sec 409 MBytes 230 Mbits/sec

DS209 > DS213
[ 3] 0.0-10.0 sec 799 MBytes 669 Mbits/sec
DS213 > DS209
[ 3] 0.0-10.0 sec 637 MBytes 534 Mbits/sec

Dus wat mij betreft is de theoretische netwerksnelheid genoeg, zelfs met 500 Mbit/sec zou je rond de 62.5MB/s kunnen halen. Alleen waarom ik maar 10MB/s, 15MB/s kon halen tijdens het synchroniseren.. vreemd.

Real world situatie: Vanaf de NAS naar mijn PC via Windows Explorer een 2GB bestand kopieeren.
Snelheid ligt tussen de 35 en 40MB/s. De andere kant op blijft hij zo rond de 45MB/s hangen.
Al een stuk hoger dan die 10/15MB/s, maar het zou nog wel wat hoger mogen wat mij betreft :P Voor nu even goed zo. Wordt al een veel te lange post.

Cronjobs & HDD Hibernation
Nu even een echte vraag. Ik draai 5 cronjobs, allemaal PHP cronjobs die iets doen met MySQL danwel ergens iets wegschrijven in /volume1/web/.
Waarvan de snelste twee om de 5 minuten lopen, de overige lopen om de 60 minuten en gooien wat in een MySQL DB. Mijn theoretische gedachte is dus dat de schijven daardoor nevernooitniet in hibernation gaan.

En laat ik dat met mijn nieuwe NAS nu wel willen :) Aan de ene kant wat energiebesparing, maar ook wat minder slijtage voor de HDD's. Mijn DS209 heeft namelijk 1 schijf die bijna 3 jaar lang 24/7 aanstaat (26296 power on hours), de andere is semi-recent gecrasht en onder garantie nog vervangen, en staat nu op 156 dagen aan (3763 power on hours)

Maar goed, cronjobs dus. Zijn er opties om toch te hibernaten?
De web folder staat standaard op /volume1/web/. Kan er niet veel over vinden, maar kan ik die bijvoorbeeld op een SD kaart gooien? Desnoods met wat symlink hackwerk, als het maar werkt :P
Ik moet waarschijnlijk de logfiles van sickbeard en nzbget toch ergens anders kwijt wil ik uberhaupt kunnen hibernaten, dus de kans is groot dat er toch al een SD kaart inkomt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:28:
@dikkiedik

Dit werkt gewoon via de shares, je kunt gewoon bladeren door de mappen.
Ik heb goodplayer gekocht, maar hij ziet alleen mijn mediaspelers en mijn computers en niet mijn nas bij gedeelde servers staan.

Ik vermoed dat ik samba of ftp moet gaan draaien? Wat is het handigste zodat ik iets kan zien met subs?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:28:
heb net even geprobeerd, maar zowel in Firefox als Chrome kan ik vanuit File Station een .avi afspelen met de VLC plugin.
Toch leuk zo'n NAS thuis (en een baas die niet alle poorten dichtzet) ; zag dat de nieuwe Walking Dead webisodes online zijn, via Transmission de torrent gedownload en kan nu met File Station en de VLC plugin de .mp4's bekijken ;)
Nou ja, kijken ; het stottert een beetje (maar dat komt door mijn upload-'snelheid' thuis).

Misschien leuk voor Heppieboeddah in z'n fulcontinu dienst als portable Chrome + VLC op een stick werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Toch leuk zo'n NAS thuis (en een baas die niet alle poorten dichtzet) ; zag dat de nieuwe Walking Dead webisodes online zijn, via Transmission de torrent gedownload en kan nu met File Station en de VLC plugin de .mp4's bekijken ;)
Nou ja, kijken ; het stottert een beetje (maar dat komt door mijn upload-'snelheid' thuis).

Misschien leuk voor Heppieboeddah in z'n fulcontinu dienst als portable Chrome + VLC op een stick werkt.
Begrijp ik nu goed dat je op je werk series zit te kijken via thuis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 16:22

bdu

In vervolg op mijn poging om over te gaan naar de packages van SynoCommunity, zie ook bdu in "Het grote Synology topic - deel 5"

Ik wil nu ook voor SABnzbd over van de superzebulon packages naar de packages van SynoCommunity. Nu heb ik deze stappen gevolgd: http://forum.synology.com...t=50593&start=405#p209615

De versie van Superzebulon was wat ouder, versie 0.6.4 ofzo, nu wil ik mijn configuratie bestand terug plaatsen. Maar ik krijg steeds de melding "Kon de pakket service niet uitvoeren". Wat kan ik doen? Kan iemand mij helpen? Heeft dit te maken met het feit dat de versie van SynoCommunity een stuk recenter is?

[ Voor 6% gewijzigd door bdu op 05-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ dikkie ik draai sowieso samba wellicht dat je dat aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
synocommunity is down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:45:
@ dikkie ik draai sowieso samba wellicht dat je dat aan moet zetten.
Ik heb het nu wel aan de praat door de mediaserver van synology te installeren, maar dan krijg ik het upnp prototcol en heb ik geen subs. Nu kijk ik meestal zonder subs, maar ik begrijp dat jij een oplossing hebt met subs.

Samba staat toch standaard aan als je windows bestandsdeling aan hebt staan of mis ik nu wat? Ik krijg mijn synology namelijk niet te zien bij SMB/CIFS client in goodreader op de ipad,maar wel onder Upnp/dlna client. Ik ben benieuwd hoe jij dat daar hebt staan in je goodplayer programma en of je gasten toegang geactiveerd heb (ik neem aan dat dit nodig is onder samba, ik kan in iedergeval nergens een username en password op de ipad aangeven?).

In iedergeval bedankt voor de tip van goodplayer, erg fijn om dit als backup te hebben voor als mijn vrouw de tv heeft ingepikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10-2024

jle

Ik ben van plan om een NAS aan te schaffen, bij voorkeur een Synology. Allen wil ik graag weten of het mogelijk is om direct vanaf je mobiel (android) foto's te back-uppen naar je NAS.

Ik bedoel, stel ik ben in het buitenland en ik heb een Wifi-verbinding. Kan ik dan automatisch (of desnoods handmatig) mijn nieuw gemaakte foto's naar mijn NAS sturen?

Good goan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als ik thuis ben dan zal ik het even checken hoe Goodplayer bij mij verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

mstreutker schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:02:
Begrijp ik nu goed dat je op je werk series zit te kijken via thuis? :?
Euh, ja ... :o

Nou ja kijken ; ik heb getest of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Euh, ja ... :o

Nou ja kijken ; ik heb getest of het kan.
Precies, ik test ook geregeld of het (nog) kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

jle schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:32:
Ik bedoel, stel ik ben in het buitenland en ik heb een Wifi-verbinding. Kan ik dan automatisch (of desnoods handmatig) mijn nieuw gemaakte foto's naar mijn NAS sturen?
Ja, moet geen probleem zijn.
Je installeert DS File (app) en dan moet je volgens mij gewoon van local naar je NAS kunnen overzetten (maar dat kan ik nou net niet testen, omdat hier op de wi-fi wel poorten dichtgezet zijn, bijv webdav enzo)

(heb er voor de vakantie ook aan zitten denken om router + NAS aan te laten staan, maar dacht opeens aan een bikseminslag 3 jaar geleden wat me een router en pot-aansluiting kostte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Ja, moet geen probleem zijn.
Je installeert DS File (app) en dan moet je volgens mij gewoon van local naar je NAS kunnen overzetten (maar dat kan ik nou net niet testen, omdat hier op de wi-fi wel poorten dichtgezet zijn, bijv webdav enzo)

(heb er voor de vakantie ook aan zitten denken om router + NAS aan te laten staan, maar dacht opeens aan een bikseminslag 3 jaar geleden wat me een router en pot-aansluiting kostte)
Daarom heb ik er een overspanningsbeveiliger tussen zitten.........of het echt helpt weet ik niet....hoop het ook niet te testen :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
mstreutker schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:18:
[...]

Wellicht een n00b vraag, maar waarom heb je een symlink gemaakt i.p.v. CP gewoon direct door te verwijzen naar het mapje op de USB?
Omdat CPv2 dan crasht. Ik kan het dan niet meer opnieuw opstarten en moet de app zelfs opnieuw installeren. schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
Misschien dat het nu wel zou werken maar dat weet ik niet.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
verkeerde plek 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Kw4kje op 05-10-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Guys, mijn hele couch potato (via Syno Community) DB is opeens leeg.
Iemand enig idee of er nog wat terug te halen valt?
En daarmee bedoel ik de lijst met wanted movies, want dat waren er nogal wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zit dat eigenlijk met PC, SB en SAB wanneer ik deze al op mijn pc heb geïnstalleerd; kan ik de lijst met gewenste films en episodes dan exportere naar een Synology NAS vanaf mijn pc? Het zou jammer zijn als alles opnieuw ingetypt en gezocht dient te worden.

Mijn eerste interesse ging trouwens vooral uit naar een 412+, maar ik begrijp dat die waarschijnlijk overkill is. Nu heb ik zitten vergelijken met de 413 en 413j en ik geloof dat een 413j behalve veel goedkoper ook nog eens een hartstikke goed apparaat is, waar de gewone consument goed mee uit de voeten kan. Hij is wat langzamer en heeft wat minder geheugen, maar ik weet niet of ik dat zou merken tijdens backuppen, downloaden of films/foto's bekijken bijvoorbeeld. Zijn er nog specifieke voors en tegens bij de aankoop van een 413j?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Alle drie de programma's hebben een configuratiefile die je kunt kopieren naar je Synology. Je zult dan wel je mappen moeten aanpassen naar mappen op de NAS. Sickbeart en Couchpotato hebben ook nog een database (.db bestand) dat je kunt gebruiken zodat je niet je hele bibliotheek hoeft over te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Alhoewel 5 edities van de Syno topics doorlezen alleen een aanrader is voor langdurig werklozen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Goed nieuws: java is nu beschikbaar voor qoriq (2012 PPC's).
Alle op java gebasseerde packages werken nu uiteraard ook!

Packages server: http://packages.missilehugger.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 18:36
Beste allen,

een tijdje terug heb ik een usb station 2 aangeschaft, die grotendeels prima bevalt. Wat me een paar weken terug en vandaag echter is opgevallen is dat het apparaat zonder duidelijke aanwijzing opeens de media-index opnieuw gaat samenstellen, waardoor de media server eruit klapt en ik er een tijd lang niet via upnp bij kan. Is dit een probleem van de DSM (die nog niet hoger gaat dan 3.2) of is dit simpelweg niet te voorkomen?

Een tweede probleem is dat ik de NAS niet mobiel via 3G kan bereiken. Ik heb een ddns ingesteld en op een 'vreemd' wifi-netwerk lukt het me prima om op poort 5000 een connectie te maken, maar via 3G wordt de verbinding geweigerd. Ik vermoed dat het mijn mobiele provider is die dwars zit, hoe zou ik dit kunnen testen/omzeilen?

Alvast dank!

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33
Sinds kort in het bezit van een Synology DS212j. Tot nu toe zeer tevreden over, maar loop wel tegen een probleempje aan. :)

Op de DS212j staat een gedeelde map 'Media', deze map bevat twee mappen; 'Series' en 'Movies'. Op deze map Media staan NFS-rechten ingeschakeld.

Via de handleiding van XBMC heb ik NFS geconfigureerd voor XBMC <-> Synology.

Het streamen van films (uit de map Movies) gaat prima. Dit stottert niet en ik kan zonder problemen de volledige duur uitkijken.
Bij de series is dit echter anders. Na +/- 9 minuten spelen stopt het mediabestand. Ik selecteer het dan weer, waarna ik weer +/- 9 minuten kan verder kijken. De log van XBMC geeft mij:

code:
1
09:17:00 T:2956197888   ERROR: Read - Error( -5, pread call failed with "NFS: Read failed with NFS3ERR_STALE(-5)" )

De rechten van alle mappen en bestanden binnenin de mappen Movies en Series zijn gelijk aan elkaar.

Ik tast volledig in het duister aangaande de oorzaak. Het vreemdste vind ik dat de map Movies perfect werkt, terwijl de map Series kennelijk stream problemen geeft. Iemand enig aanknopingspunt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03
Het handigste lijkt mij om een nieuwe map aan te maken, daar je series in te mikken en het nog eens proberen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 06-10-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Ik wil de disks die mijn volume1 opmaken vervangen door kleinere disks. Gewoon 1 voor 1 joinen en de oudere verwijderen gaat niet dus.

Heeft iemand een idee of en eventueel hoe ik dit kan doen zonder dat ik alles opnieuw moet gaan instellen en dergelijke?

volume1 is momenteel een 'custom' raid6

[ Voor 7% gewijzigd door witchdoc op 06-10-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Zou inderdaad erg leuk zijn.. ;)

Maar het portable Chrome met VLC-plugin op een stick, of zelf op de werkpc dumpen is niet zo n probleem. Het openen van de film op Filestation zou opgelost zijn als ik daar de optie had 'openen met'! Dan zou ik kunnen verwijzen naar VLC-player. Was dat opgelost. Met mijn upload, en download snelheid is niets mis. Zal zelfs een .mkv met een gemiddelde bitstream van 15Mbps kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:16:
Het openen van de film op Filestation zou opgelost zijn als ik daar de optie had 'openen met'! Dan zou ik kunnen verwijzen naar VLC-player.
De player ? Die gebruik ik helemaal niet ..
Alles wat ik hoef te doen is met FileStation de folder met avi's openen, rechtsklikken op de avi en ' play' kiezen uit de lijst opties. Dan start de VLC plugin in Firefox en Chrome in een nieuwe tab de film ...

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 06-10-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

De player ? Die gebruik ik helemaal niet ..
Alles wat ik hoef te doen is met FileStation de folder met avi's openen, rechtsklikken op de avi en ' play' kiezen uit de lijst opties. Dan start de VLC plugin in Firefox en Chrome in een nieuwe tab de film ...
Ja dat doet ie op elke pc waarop Chrome, FF en/of VLC-player is geïnstalleerd. VLC installeert dan ook gewoon de plugins. Op mijn werk heb ik alleen geen rechten om applicaties te installeren. Policy!

Ik moet dus met portable aan de gang, en dat lukt niet omdat ik de optie 'openen met ' mis in Filestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dan zet je toch een open ssh tunnel op en speel je het lokaal af (mits je upload snel genoeg is) ? Een andere optie is nog directory listing in een virtuele webserver over je media heen. Dan kan je streamen over http(s) naar bijv. vlc portable.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ben ik nog niet. Eerlijk gezegd is dat abacadabra tot nu toe. Maar with a little help from my friends komen we er wel uit ..hoop ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is webdav niet iets ? Met NetDrive ... dan open je op je werk gewoon een share op de NAS.
Weet alleen niet of zoiets portable te installeren te is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:23
Werkt Sabnzb of Nzbget nou wel of niet op de DS213+? Ik krijg ze beide niet geïnstalleerd.

Bij de pakketten krijg ik simpelweg de melding "kan pakket niet installeren".

Zie ik iets over het hoofd?

Toch weer te snel gevraagd .... :F

[ Voor 10% gewijzigd door siemed op 06-10-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar hoe snel sabnzbd bij jullie werkt. Ik heb een 112+ en daar schiet het CPU gebruik naar 100% en mijn downloadsnelheid wordt hierdoor gelimiteerd naar ongeveer 20% van het totaal.

Uiteraard is dit ook logisch.

Hier heb ik onder het tabblad Algemeen in de instellingen de Artikel buffer grootte aangepast naar 200M. Dit helpt een beetje maar je merkt nog steeds dat de NAS behoorlijk traag is (ook bij het benaderen van andere services).

Mijn downloadsnelheid is 60Mbit.

Mijn vraag is, wie heeft hier geen last van en welke Synology NAS heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Laatst online: 28-08 19:32
Vrijdag me DS413 gekregen...
Heb er één 2TB HDD ingedrukt voorlopig en vandaag en gisteren beetje aan het spelen geweest om de boel draaiende te krijgen.

De DS413 geeft goede indruk, de DSM 4.1 software werkt soepel alles is makkelijk te vinden en bij twijfel is de eerste hit op Google vaak al meer dan genoeg. Wat extra packages geinstalleerd zoals, sickbeard, couchpotato en sabnzbd.

SickBeard wil nog niet echt lukken, maar dat ligt meer aan het feit dat ik nog geen goede search provider heb kunnen vinden.

Couchpotato lijkt te werken, maar aangezien het allemaal nieuw voor me ben ik voorzichtig positief :P

SABnzbd draait al wel en is me eerste film aan het downloaden (met de hand een .nzb in de "bewaakte map" gezet).

Download met gemiddeld 5.1 MB/s op me UPC lijntje en de CPU van de DS413 zit dan rond de 55%.

**EDIT**
Ik download vanaf Eweka met SSL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Kw4kje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:25:
Grr, me nieuwe DS213 helemaal ingesteld qua films ect, kom ik er achter dat me hdd's niet in raid 0 staan maar in SHR ;(

Beginnen we weer van voor af aan. :P
Waarom zou je in godsnaam Raid 0 willen hebben voor dit?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 3 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.