Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
REDFISH schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:47:
Bij mij op het werk is https en vrijwel alle poorten behalve 80 geblockt. Nu kun je packages een extra adres geven zoals bijvoorbeeld filestation op ipadres van je synology/file, maar zodra ik dit invul word ik weer leuk doorverwezen naar poort 5000 en dan werkt het niet meer. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen of anders in te stellen?
Je router thuis openstellen dat 'ie poort 80 accepteert en naar poort 5000 van je Synology forward?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
REDFISH schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:47:
Bij mij op het werk is https en vrijwel alle poorten behalve 80 geblockt. Nu kun je packages een extra adres geven zoals bijvoorbeeld filestation op ipadres van je synology/file, maar zodra ik dit invul word ik weer leuk doorverwezen naar poort 5000 en dan werkt het niet meer. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen of anders in te stellen?
Eén truuk is deze:

- Je SSH poort op 80 gooien (of 80 doorverwijzen vanaf je router naar je NAS op poort 22).
- Tunnelier (of gewoon putty) installeren.
- Socks proxy via tunnelier of putty aanmaken en één browser voor instellen (bij mij doet palemoon bijvoorbeeld via de proxy tunnel op mijn thuis adres, hiermee kan ik dan ook webapplicaties "van buitenaf" testen).
- Je interne adressen (via de proxy) gewoon aanspreken alsof je op je thuisnetwerk zit.

By the way, als 80 werkt, dan werkt 443 ook vaak.

Edit: nu ik het zelf lees klinkt dit vrij vaak als je er geen ervaring mee hebt... Dit maakt het duidelijker wellicht.
http://sulistyo.web.id/co...wsing-over-an-ssh-tunnel/

[ Voor 9% gewijzigd door TweakMDS op 02-10-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik wil binnenkort een DS212j aanschaffen voor in m'n thuis netwerk voor het beschikbaar maken van foto's muziek en films op m'n laptop, xbox360 en tv. Nu lijkt me een DS212j de beste oplossing.

Welke schijven raden jullie aan? Ik ben opzoek naar 2x 2TB of 2x 1,5TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:31
janvanmil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:04:
Ik wil binnenkort een DS212j aanschaffen voor in m'n thuis netwerk voor het beschikbaar maken van foto's muziek en films op m'n laptop, xbox360 en tv. Nu lijkt me een DS212j de beste oplossing.

Welke schijven raden jullie aan? Ik ben opzoek naar 2x 2TB of 2x 1,5TB
WD Red schijven, schijnen perfect te zijn voor NAS gebruik :) Wacht er zelf ook op, om mijn 4x 2tb te vervangen door 4x 3tb.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
er schijnt een nieuwe build van DSM te zijn: meuk: Synology Disk Station Manager 4.1 build 2647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Benieuwd of daarmee de hibernate bug ook gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
oh, dat is wel fijn, gezien het probleem met SMB in .2636
het staat er alleen niet expliciet bij of het is gefixed...

Change log:
  • Fixed an issue where the folder and file names were case-sensitive when you access them via Windows File Sharing.
  • Fixed an issue where full backup was performed when it should be incremental backup. Amazon S3 users should apply this update to reduce the amount of data transmission.
  • Improved the NFS performance when mounted to VMware ESXi 5.1 servers.
  • Improved the AirPrint compatibility with iOS 6 devices.
  • Improved the compatibility with Internet Explorer 10.
  • Other fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Rainesh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

WD Red schijven, schijnen perfect te zijn voor NAS gebruik :) Wacht er zelf ook op, om mijn 4x 2tb te vervangen door 4x 3tb.
Bedankt! Dat is vast iets om verder uit te zoeken.

Iemand nog andere tips?

Ik zie ook veel over WD Green (goede en slechte berichten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
skip-5 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:21:
Hmm gister mijn nas os opnieuw erop gezet in de hoop nzbget werkend te krijgen op mijn ds213+.
Package geinstalleerd en geconfigureerd, maar helaas hij verdomt het om de par check te doen :(
Heb helaas geen oplossing voor je, maar wel precies hetzelfde probleem op mijn DS213+. Instellingen lijken allemaal goed, downloaden gaat prima en snel, maar de par check doet niets. Misschien dat de par2 binary die nzbget gebruikt nog niet goed gecompiled is voor QorIQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:37
Succesvol geinstald op mijn Ds1511+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ook de packages hebben een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07
Longbowh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Heb helaas geen oplossing voor je, maar wel precies hetzelfde probleem op mijn DS213+. Instellingen lijken allemaal goed, downloaden gaat prima en snel, maar de par check doet niets. Misschien dat de par2 binary die nzbget gebruikt nog niet goed gecompiled is voor QorIQ?
ah "gelukkig" ben ik niet de enige. Zou zo maar kunnen idd dat nog niet helemaal af is. Ik heb wel een keer via ipkg de laatste par library gedownload, maar hij gaf toen al aan dat deze dezelfde "oude" versie was.

Het vreemde vind ik alleen dat eerst de gehele nzbget package nog niet beschikbaar was, en ik een klein beetje had verwacht dat ze deze pas online zouden gooien als het werkt. Aan de andere kant zijn het natuurlijk ook maar vrijwilligers die hun best doen en in de basis doet hij het ;)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
steppy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
gebruikt iemand een Nas met daarnaast een streamer zou ja welke streamer? en hoe heb je geregeld dat die de films van de nas haalt en via de streamer naar de tv stuurt.
Synology DS2009+II in combinatie met WDTV. Nu zo een 2 jaar en bevalt prima. Protocol op Samba. Dat werkt gewoon prettiger dan dlna is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Sinds vandaag 2x een 413J (1x bij mij en 1x bij m'n pa) met 4x een 3TB hdd per NAS in RAID 5 (Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001 Thailand versie).

Nu druk bezig met alles instellen enz.

Paar vraagjes.
- Welke methode en programma kan ik het beste gebruiken om bestand op m'n PC te back-uppen naar de NAS in mijn netwerk?
- Welke methode kan ik het beste gebruiken om bestanden op m'n PC te back-uppen naar de NAS bij m'n pa? (clone van NAS naar NAS van die mappen of apparte back-up met een windows programma?)

- Tools, intellingen of apps welke een must have zijn? (heb al een HTPC draaien met XBMC, Sabnzbd, Sick beard) (Android + Windows 8 gebruiker. Binnenkort 100/100 glasvezel)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
1. Met Data Replicator van Synology
2. Er zijn hier diverse oplossingen voor. Je zal echter poorten moeten forwarden etc. Zoeken op Synology naar Synology. Of door middel van VPN syncen kan ook.
3. Ik vind naast Sick en Sab, AutoSub (NL ondertiteling ten behoeve van series) en Subliminal (NL ondertiteling ten behoeve van films en series) erg fijn.

[ Voor 40% gewijzigd door ChuckyDevil op 02-10-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:59
Zijn er al mensen met een DS413 hier? Ik heb al gezocht naar reviews (ben vooral benieuwd naar de functionaliteit i.c.m. Sick/Sab/Couchpotato) maar nog niet echt iets gevonden. De repo voor Freescale is volgens mij al wel uit voor zover ik begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
sanderdw schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:54:
Ook de packages hebben een update gekregen.
jep,dit lijkt mij in totaal een grote fix update :) ,ik ben benieuwt of het voor iedereen nou ook beter werkt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Heb ook meteen weer mijn 2 syno's geupdate. Niet voor de fixes, maar vind het fijn om bij te zijn.
Nog steeds de "bug" dat een update automatisch mailstation installeert. Niet zo'n groot probleem maar wel gek.

Overigens is er voor de cloudstation client ook een nieuwe versie.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 02-10-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ook is nu volgens mij Symform Cloud Storage beschikbaar onder de 'officiele' packages tab. Even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Ik heb vandaag een mooie DS112+ gekocht. Net geinstalleerd.
Maar hoe voeg ik hem nu in windows toe als een network drive? Zodat ik vanuit windows 7 direct bestanden van internet naar mijn diskstation kan downloaden?
Ik zit allemaal te zoeken maar mijn windows 7 netwerk ziet hem niet terwijl diskstaion control panel wel gewoon te benaderen is via intern IP in mijn explorer/browser.

:?

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 02-10-2012 19:51 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hoofdstuk 7 van de handleiding geeft een stap voor stap uitleg hoe je via de windows explorer op je synology kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
je kan via synology assistant een netwerk share aanmaken.

En wat helpt tenminste hier bij mij is om je synology samen je andere computers in een thuisgroep te zetten indien je windows 7 hebt.

Ik heb ook wel eens vaker dat ie ineens niet meer te zien is,geen idee of meerdere mensen er last van hebben,maar soms is ie niet zichtbaar via netwerk lokaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Fijn dat ik er geen handleiding bij heb in mijn doos!

En na installatie van de diskstaion zou je al standaard een Public share moeten hebben die de installatie zelf aan maakt voor je. Deze share heb ik dus al. Is dit niet voldoende dan?

Al mijn apparaten zitten samen in 1 dezelfde workgroup.

:?

[ Voor 76% gewijzigd door SpitfireNL op 02-10-2012 19:56 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Vanmiddag geinstalleerd en het lijkt inderdaad de hibernation-bug op te lossen. Mijn DS213 stond toen ik net thuis kwam tenminste mooi in hibernate en geen vreemde meldingen meer in de log. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
er zat ook een hibernation bug in photostation,dat stond tenminste in de info file van de update van die app.
Die zou dus met de update voor de app opgelost moeten zijn

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 02-10-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Zit al een paar uur te zoeken maar krijg niet echt uitsluitsel.

Ik heb een DS210J met 2 maal 1,5 TB (Basic) in EXT3
Nu ligt hier een 3TB klaar om volume 1 te vervangen.
Op de site van synology staat dat je eerst een backup moet maken van de schijf maar (hoewel dit natuurlijk een veiligere oplossing is) ik heb hier geen externe HD liggen voor een Backup.

Volgens mij moet het volgende ook mogelijk zijn:
  • bacup maken van de configuratie (dss bestand)
  • Schijf 1 er uit en nieuwe 3TB er in
  • nieuwe schijf formatteren (EXT4?)
  • dss bestand terugzetten
  • Oude 1,5TB schijf aansluiten via USB
  • Data kopieren naar de 3TB
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die kan bevestigen of dit werkt?
Is formatteren in EXT4 aan te bevelen (als andere schijf nog EXT3 is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Laatst online: 05-09 20:03
SpitfireNL schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:52:
Fijn dat ik er geen handleiding bij heb in mijn doos!
Al op de CD-Rom gekeken? 8)7
En wil je de nieuwste versie: te downloaden van de Synology site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het is gelukt.
Ik denk dat mijn diskstation een unieke naam geven de truck was. Hij had net namelijk nog dezelfde devicename als mijn router die ook een networkdrive functie heeft.

Edit: en ik heb "guest" van de shared folder een read/write privilege gegeven anders kon ik er vanuit windows 7 niet op schrijven. Maar ik maak me nu enigszins wel zorgen om de beveiliging. kan er nu niet iedereen op schrijven van buitenaf? (ik ben echt een noob op het gebied van netwerk)
Kan ik dit op een handige manier beter beveiligen? bijvoorbeeld beperken tot het toegang geven van bepaalde lokale IP's?

[ Voor 56% gewijzigd door SpitfireNL op 02-10-2012 20:20 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

ChuckyDevil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:36:
1. Met Data Replicator van Synology
2. Er zijn hier diverse oplossingen voor. Je zal echter poorten moeten forwarden etc. Zoeken op Synology naar Synology. Of door middel van VPN syncen kan ook.
3. Ik vind naast Sick en Sab, AutoSub (NL ondertiteling ten behoeve van series) en Subliminal (NL ondertiteling ten behoeve van films en series) erg fijn.
Thnx.

Nog een vraagje.
Die blauwe powerled is mij wat te fel. (Zit in gezichtsveld tijdens film kijken ed.)
Is deze softwarematig uit te schakelen? (of moet ik er een stuk zwart tape over plakken, wat geen gezicht is?)

EDIT:

gevonden:
1. ssh into NAS
2. login as "root"
3. type:
echo \\6 >/dev/ttyS1

This should take effect immediately - No restart required!

To change the status of the other LEDs, just change the number 6 to one of the other values specified below:
*I have not tested these, please use at own risk

Status LED
value="off" value='7'
value="green on" value='8'
value="green blink" value='9'
value="orange on" value=':'
value="orange blink" value=';'

Copy LED
value="off" value='B'
value="on" value='@'
value="blink" value='A'

Power LED
value="off" value='6'
value="on" value='4'
value="blink" value='5'
Deze methode zorgt er voor dat de led in de status is waarop je hem zet.
Een verandering in status (herstart, slaap, error, enz.) zorgt er voor dat de led weer z'n oorspronkelijke staat aan neemt.

Om de verandering autmatisch te doen bij een herstart/wake kan je het volgende doen:
1) Access Synology trough Telenet :
- Start Telnet in a command window, Telnet <local IP address>
- User : Root
- Pswd : Admin password

2) Create the file :
- chdir /etc
- Create/edit the file : "vi rc.local"
- ":wq" to write and quit edit mode
- "dir" you should see the file rc.local in the list
- Edit again : "vi rc.local"
- Enter insert mode : hit "i"
- Type in the follow code (if there are already code lines, don't remove and add the script at the end):

#!/bin/sh
#
sleep 45
#
echo 6 >/dev/ttyS1

- Quit edit mode : hit "esc"
- save and quit edit mode : :wq

- Make the file executable with adequate permission level : "chmod +x /etc/rc.local"
- Check that the file is properly activated : "dir", rc.local should be in green
De "Sleep 45" moet je even finetunen, heb m nu zelf op 20 gezet.
Gewoon met een zo'n laag mogelijke waarde beginnen (10 oid) en dit net zo lang blijven verhogen totdat ie na een reboot wel uit blijft.

[ Voor 57% gewijzigd door HellStorm666 op 02-10-2012 21:01 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
SpitfireNL schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:13:
Kan ik dit op een handige manier beter beveiligen? bijvoorbeeld beperken tot het toegang geven van bepaalde lokale IP's?
Dat kan.
Of je maakt op je syno een useraccount aan met dezelfde username/password als je windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 11-09 14:34
Dirty schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Had je al op de NAS een account aangemaakt met de bijbehorende rechten voor de Xbox.
Ik lees her en der op internet dat de xbox360 het "guest" account gebruikt, deze heb ik geactiveerd en alle rechten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik las net even mee over het uitschakelen van de blauwe powerled dat daarvoor echo \\6 >/dev/ttyS1 ingetikt moest worden via ssh.
Ik weet niet of het uitmaakt, ben er niet zo heel erg in thuis, maar bij mijn DS508 moet ik echo 6 >/dev/ttyS1 ingeven, dus zonder de \\ . Ik weet niet of het wat uitmaakt.
Ik had het hier gevonden link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
Rudolf schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Ik lees her en der op internet dat de xbox360 het "guest" account gebruikt, deze heb ik geactiveerd en alle rechten gegeven.
Je hebt dus je Syno voor alles en iedereen opengesteld? Misschien toch maar even aanpassen?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met de response tijden van Synology team? Heb toch al een dag of 4 terug een ticket aangemaakt maar tot op heden nog geen enkele reactie gekregen.
Omg, my bad! Hij was in de spam folder terecht gekomen.
Ik moet nu een een power on/off test doen met elke HDD extern of intern eraf/uit.
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=366

Gaat hem vandaag niet meer worden, denk dat ik er toch een foutje in de settings terecht gekomen is want een reset van je DS verwijderd niet alle settings!!! Mij SQL database en bepaalde andere settings waren nog gewoon aanwezig de laatste keer.

[ Voor 58% gewijzigd door schumi2004 op 02-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik loop nu tegen een andere blokkade aan. Ik wil eigenlijk mijn media beschikbaar kunnen stellen voor mijn philips blu-ray/mediaplayer die DLNA en wifi heeft en in mijn slaapkamer staat. Nu staat op mijn diskstation alles op de Z: schijf zoals ik hem al in windows 7 op mijn PC heb toegevoegd.

Zodoende heb ik mijn google skills op de proef gesteld en uitgevonden dat ik mijn doel zou kunnen bereiken door de applicatie "media server" op mijn diskstation te installeren. Heb ik dus gedaan.
Maar wat hij nu doet is nieuwe media mappen maken die dus leeg zijn. Dat wil ik niet. Moet ik nu alles naar deze lege media mappen gaan kopieren zodat ik dan alles dubbel op mijn diskstation heb staan?
Ik wil alleen maar dat hij mijn reeds bestaande videos op Z: deelt met mijn philips player. En ik zie ook geen manier om mijn videos op Z:(achterliggende path) te koppelen aan mijn mediaserver mappen in de media server settings.

Als ik op mijn PC via windows 7 op mijn Z: kijk dan zijn die media server mappen daar ook niet zichtbaar. Die zijn namelijk alleen voor DLNA devices te zien.

Hoe los ik dit op?

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 02-10-2012 23:00 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb wat css regels voor de mensen die hun Photostation willen aanpassen.

1) Login photostation met admin account
2) klik op thema (rechtsbovenin)
3) vervolgens linksbovenin staat css-aanpassingen:

".syno-photo-contain-out { width: 90%;}" dit maakt je view gedeelte wat groter
"#bt_share {display: none !important;}" Je "delen" knop haal je hiermee weg
"#bt_delete {display: none !important;}" Je "delete" knop haal je hiermee weg
".icon-map, .comment-header, .syno-footer-info, .photo-comment-content {display:none;}" Je map icoontje, comment, Photostationlogo onderin en comments haal je hiermee weg.

Mochten jullie nog meer css aanpassingen kennen, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Waarvoor pas je dat aan dan?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zo kunnen de users bijv niet zomaar foto's delen/verwijderen omdat je de knoppen hiermee weghaalt.

Je "cleant" je photostation interface als het ware met deze aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Je verwijdert niks, je verbergt het alleen en mensen met Firebug kunnen ze zich zo makkelijk toegang verschaffen tot die knoppen ;) Dus zal van de doelgroep afhangen of je dat risico kan nemen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terug komend op mijn vorige bericht. Stel ik verwijder alle HDD's uit mijn DS wat zou er mogelijkerwijs fout kunnen gaan ?
Ik verwacht dat wanneer ik mijn discs weer terug plaats alles weer bij het oude is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bedoel verbergen dan :)

Er loggen regelmatig klanten/familieleden/vrienden etc in op mijn Photostation en dan wil ik niet dat ze zomaar (perongeluk) foto's kunnen verwijderen. Vandaar de aanpassingen :)

@ schumi, zolang je ze in de zelfde volgorde terugplaatst zou er niks mis moeten gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 03-10-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
schumi2004 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:52:
Even terug komend op mijn vorige bericht. Stel ik verwijder alle HDD's uit mijn DS wat zou er mogelijkerwijs fout kunnen gaan ?
Ik verwacht dat wanneer ik mijn discs weer terug plaats alles weer bij het oude is.
Zolang je ze ook weer in de goede volgorde terug zet,dan is er niks aan de hand.ik heb dat ook wel eens gedaan,om mijn syn te ontstoffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb recentelijk een DS112 gekocht. Deze voor het eerst verbonden met mijn HP Mini Netbook (Windows 7 Starter erop) via ethernet uiteraard. Synology Assistant (versie 4.1-2638) geinstalleerd en de DS112 werd herkend.

Doe ik hetzelfde maar dan met mijn Macbook Pro, installeer ik Synology Assistant voor Mac (ook versie 2638), wordt hij niet herkend!

De DiskStation krijgt een IP via DHCP.

Wat zou er mis zijn? Er is geen firewall actief op de Mac...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik zou trouwens een vast ip toekennen aan je syn als tip.andersmkrijg je elke,keer een ander ip als je de stekker er b.v uittrekt.En dat wil je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ja dat snap ik... dat is ook wel wenselijk.

Maar snap gewoon niet waarom hij via de Mac niet benaderbaar is. Ik heb de DS112 al gereset, maar dat mocht niet baten.

Enige wat ik ineens zie dat bij elke keer dat hij in de Mac wordt geplugd, de DS112 een nieuw IP adres krijgt. Bij de Netbook niet. Is dat normaal?

Morgen ga ik de DS112 ook fysiek echt aan het netwerk hangen, ben benieuwd hoe dat gaat...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
massari schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:37:
Ik heb recentelijk een DS112 gekocht. Deze voor het eerst verbonden met mijn HP Mini Netbook (Windows 7 Starter erop) via ethernet uiteraard. Synology Assistant (versie 4.1-2638) geinstalleerd en de DS112 werd herkend.

Doe ik hetzelfde maar dan met mijn Macbook Pro, installeer ik Synology Assistant voor Mac (ook versie 2638), wordt hij niet herkend!

De DiskStation krijgt een IP via DHCP.

Wat zou er mis zijn? Er is geen firewall actief op de Mac...
Wat wil je doen met Synology Assistant? Het is 1x inrichten en daarna over het netwerk benaderen. Als je netjes AFP aanzet, komt hij keurig in de zijbalk van Finder te staan.

De Synology Assistant heb ik alleen de allereerste keer gebruikt om DSM op het apparaat te zetten. De rest regel je via de webinterface.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Met de laatste firmware gaat hij hier nu inderdaad reproduceerbaar weer in slaapstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
HvB83 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 06:50:
Met de laatste firmware gaat hij hier nu inderdaad reproduceerbaar weer in slaapstand. :)
Vreemd, bij mij nog niet. Vannacht is hij zo'n beetje ieder uur weer uit de slaapstand gekomen. Ik heb maar weer een paar processen stop gezet, vanavond maar eens kijken of het iets uit heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
hans_lenze schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

Wat wil je doen met Synology Assistant? Het is 1x inrichten en daarna over het netwerk benaderen. Als je netjes AFP aanzet, komt hij keurig in de zijbalk van Finder te staan.

De Synology Assistant heb ik alleen de allereerste keer gebruikt om DSM op het apparaat te zetten. De rest regel je via de webinterface.
Inderdaad AFP aanzetten in het configuratiescherm. Bovendien in OSX als je probeert je diskstation te bereiken moet je dat doen via IP-adres of met een .local achter de dns-naam, bijv. http://diskstation.local:5000

Ander vraagje: Ik heb met documenten op mijn DS411j staan. Hoe houden jullie alle documenten gesyncd? Ik heb een thuisnetwerk met zowel Win7 als OSX.

Wat ik tot nu het beste vindt werken:
Win7: Offline bestanden of SyncBack
OSX: Synk 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Inmiddels heb ik de DS112 werkend op mijn Mac gekregen. Rare is dat hij ondanks de DHCP, toch gewoon vasthoudt aan een IP adres. Ik heb het IP adres in mijn browser (Chrome) ingetikt en kwam vervolgens in de webinterface terecht.

Toch vind ik het raar, dat ik hem niet kan benaderen via Synology Assistant. Niet dat je deze applicatie meerder keren gebruikt, hij moet toch te herkennen zijn?

Wat kan er mis zijn waardoor hij zich vast blijft houden aan 1 IP adres?

AFP werkt trouwens gewoon...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
massari schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:13:
Inmiddels heb ik de DS112 werkend op mijn Mac gekregen. Rare is dat hij ondanks de DHCP, toch gewoon vasthoudt aan een IP adres. Ik heb het IP adres in mijn browser (Chrome) ingetikt en kwam vervolgens in de webinterface terecht.

Toch vind ik het raar, dat ik hem niet kan benaderen via Synology Assistant. Niet dat je deze applicatie meerder keren gebruikt, hij moet toch te herkennen zijn?

Wat kan er mis zijn waardoor hij zich vast blijft houden aan 1 IP adres?

AFP werkt trouwens gewoon...
dat komt door de leasetijd natuurlijk, hij krijgt een IP adres voor een X periode (meestal een dag of 3) en die houdt ie vast tenzij ie langer als 3 dagen (of die x periode) uit staat.

zoals gezegd; een NAS moet je buiten je leasepool houden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 03-10-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
janvanmil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

Bedankt! Dat is vast iets om verder uit te zoeken.

Iemand nog andere tips?

Ik zie ook veel over WD Green (goede en slechte berichten)?
Wat zijn jullie ervaring met de WD Green serie in de DS212j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Heeft er iemand zijn Synology al werkende gekregen met de UPC Horizon Box ?

Mijn situatie is als volgt;

De UPC HB functioneert als modem en router. Op deze box heb ik een WD Live Hub als mediaspeler en de Synology als NAS bedraad aangesloten. (ik gebruik de WD Live Hub overigens omdat ik niet tevreden ben over mogelijkheden van de UPC HB, maar dat is een andere discussie).

Afgelopen weekend de boel geinstalleerd en alles werkte prima. Echter, sinds 2 dagen is mijn Synology ineens niet meer zichtbaar het netwerk. Ook de Synology Assistent vind m simpelweg niet ("Geen Synology gevonden in netwerk"). Heb de kabels al gechecked en een reset uitgevoerd. De WD Live Hub is wel gewoon zichtbaar in het netwerk.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Iemand al ervaringen met de laatste DSM update?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:02:
jazeker, gisteravond op m'n DSD412+ gezet. :)
tot nu toe geen vervelende ervaringen, wil je iets specifieks weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 17:52

timovd

Voorsprong door techniek

Voor mij geen reden tot updaten. De bugfixes zijn voor mij niet interessant.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
Wat is er nou eigenlijk precies verbeterd? enige wat ik tot nu toe heb ondekt is een nieuwe webinterface als ik er met me mobiele browser ( HTC One V ) naartoe surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:23
mstreutker schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:26:
[...]

Vreemd, bij mij nog niet. Vannacht is hij zo'n beetje ieder uur weer uit de slaapstand gekomen. Ik heb maar weer een paar processen stop gezet, vanavond maar eens kijken of het iets uit heeft gehaald.
Update ook even het PhotoStation:

Photo Station 5.2-2304
Change Log:
Fixed an issue that enabling face recognition will prevent the DiskStation from entering hibernation.

Heb net bij m'n DS212 DSM en het Photo Station bijgewerkt, en de slaapstand lijkt inderdaad weer goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
janvanmil schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Wat zijn jullie ervaring met de WD Green serie in de DS212j?
Ik heb weliswaar geen DS212j maar een DS111 met één WD Green 1 TB erin. Draait nu ruim een jaar continu en nog steeds geen problemen mee gehad.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat gedoe met mijn printer.

Ik heb deze via een usb kabel aan de synology gekoppeld en kan hem dan als netwerkprinter gebruiken. Werkt prima op de laptop en het werkte ook prima op mijn windows 7 pc. Nu heb ik een image teruggezet en wil ik de printer weer koppelen.

Ik ga naar printers toevoegen in windows 7, kies netwerkprinter en hij ziet hem staan, als ik echter op toevoegen klik zegt windows dat hij het stuurprogramma niet kan vinden, ook niet na zoeken op internet en ik moet handmatig een stuurprogramma invoeren (of hem uit de lijst selecteren, maar hierin staat de printer niet).

Het stuurprogramma kan ik niet downloaden omdat volgens HP het stuurprogramma voor windows 7 al in windows zit ingebakken.

Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? De printer is de HP Photosmart 7850 en ik heb Windows 7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
chickpoint schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Ik heb weliswaar geen DS212j maar een DS111 met één WD Green 1 TB erin. Draait nu ruim een jaar continu en nog steeds geen problemen mee gehad.
Hier een DS212J met 2x WD Green 640GB :-) draait als een zonnetje ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik heb 3 greens anderhalf jaar in een 411 gehad, geen problemen mee gehad en als ik naar de smart-info kijk dan staan daar ook geen rare dingen in. De LCC problemen zijn door Synology verholpen in de DSM-firmware zelf. Verder zijn er bij mijn weten niet meer problemen met deze schijven dan met andere merken / types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Hark_k schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Update ook even het PhotoStation:

Photo Station 5.2-2304
Change Log:
Fixed an issue that enabling face recognition will prevent the DiskStation from entering hibernation.

Heb net bij m'n DS212 DSM en het Photo Station bijgewerkt, en de slaapstand lijkt inderdaad weer goed te werken.
Ik draai geen PhotoStation, dus dat zou het niet moeten zijn.
Wel had ik vannacht syno_hibernate_debug_tool --enable 10 draaien, weet iemand of dat nog effect heeft? Ik zag namelijk vrij veel 'spinned up by bla bla md0_raid1' voorbijkomen, zonder dat er een concreet proces genoemd werkt. Alsof md0_raid1 zelf de wake-up doet..
Wat ik er over heb kunnen vinden, is md0 de systeempartitie, wat zou betekenen dat een systeemproces (zoals het loggen van hibernate?) de hibernate onderbreekt.
Over dit soort vragen kun je overigens erg weinig vinden op internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Ik heb inmiddels alles goed aan de praat; ik heb een DS213 met twee WD green schijven erin. LCC werd wel hoog, dus dit is niet opgelost in de firmware. Ik heb het met WDIDLE aangepast.
Combinatie met WD TV Live werkt uitstekend (antwoord op een eerdere vraag hier). Eerst streamde ik vanaf mijn pc naar ps3 met PMS, maar ik moet zeggen dat de WDTV echt een stuk beter bevalt!
Enige punt is: mijn synology wil niet hibernaten als er een netwerkkabel in zit.. ik snap echt niet waarom niet, want ook zonder clients blijft ie actief. Zonder kabel netjes na de timeout in hibernation. Ik lees wel dingen over Netbios, maar ik wil dat eigenlijk niet uitzetten thuis... iemand nog goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mfpower schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:08:
Ik heb inmiddels alles goed aan de praat; ik heb een DS213 met twee WD green schijven erin. LCC werd wel hoog, dus dit is niet opgelost in de firmware. Ik heb het met WDIDLE aangepast.
Combinatie met WD TV Live werkt uitstekend (antwoord op een eerdere vraag hier). Eerst streamde ik vanaf mijn pc naar ps3 met PMS, maar ik moet zeggen dat de WDTV echt een stuk beter bevalt!
Enige punt is: mijn synology wil niet hibernaten als er een netwerkkabel in zit.. ik snap echt niet waarom niet, want ook zonder clients blijft ie actief. Zonder kabel netjes na de timeout in hibernation. Ik lees wel dingen over Netbios, maar ik wil dat eigenlijk niet uitzetten thuis... iemand nog goede ideeen?
welke packages draai je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 17:10
Yes, mijn DS412+ is geleverd. Hopelijk komen mijn 3 x 3 TB WD Reds ook de volgende week...

Is het trouwens mogelijk om videobestanden automatisch te laten recoden tot een iPad-vriendelijk bestand, bv M4V/MP4/MOV? Ik bedoel dus niet on the fly, want daar is de Atom in de NAS te zwak voor, maar gewoon direct na het downloaden of via een shedule laten omzetten naar bv MP4. Het maakt mij niet uit dat dit een aantal uur of een nacht in beslag neemt. Volgens mij kunnen bv Plex media Server of Synology Download Station dit niet. Maar zonder NAS is dit lastig te testen (de Synology demo laat dit ook niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
LuukNouwen schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:55:
Yes, mijn DS412+ is geleverd. Hopelijk komen mijn 3 x 3 TB WD Reds ook de volgende week...

Is het trouwens mogelijk om videobestanden automatisch te laten recoden tot een iPad-vriendelijk bestand, bv M4V/MP4/MOV? Ik bedoel dus niet on the fly, want daar is de Atom in de NAS te zwak voor, maar gewoon direct na het downloaden of via een shedule laten omzetten naar bv MP4. Het maakt mij niet uit dat dit een aantal uur of een nacht in beslag neemt. Volgens mij kunnen bv Plex media Server of Synology Download Station dit niet. Maar zonder NAS is dit lastig te testen (de Synology demo laat dit ook niet zien).
Waarom gebruik je dan niet een player die met alle formaten om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Christian schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Waarom gebruik je dan niet een player die met alle formaten om kan gaan?
Afhankelijk van de Ipad versie gaat dat om een jailbreak vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nee hoor, als je Goodplayer aanschaft dan kun je praktisch alles afspelen zonder problemen. Heb ik ook gedaan en gebruik het al een jaar ofzo op mijn ipad 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Rainesh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:12:
nee hoor, als je Goodplayer aanschaft dan kun je praktisch alles afspelen zonder problemen. Heb ik ook gedaan en gebruik het al een jaar ofzo op mijn ipad 1
Goodplayer speelt op mijn ipad 1 met grote moeite 1080p mkv's af.
Onlangs heb ik via een jailbreak XBMC erop gezet, dat loopt vloeiend en vlekkeloos.

Het is dan idd handig om eerst Goodplayer te proberen, snelst te testen. Worst case kun je altijd nog jailbreaken (voor ipad 1 komen toch geen updates meer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ja maar voor mensen die IOS6 gebruiken kan je niet gaan jailbreaken...
Ik heb ook JB, puur voor xbmc te draaien, is super handig maar jammer dat je enkel daarom moet gaan JB'en...

Nu is die DS Video wel erg leuk, maar nog niet grondig getest om mijn ipad, maar das mss wel de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
dat werkt echt mooi hoor vind ik,zekers voor mkv werkt dat goed,zelfs full hd gaat prima.

Wel op een ipad 2 ik meen ook dat de ipad1 veel meer moeite heeft met hd materiaal.

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 03-10-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

shameete schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:05:
[...]

jazeker, gisteravond op m'n DSD412+ gezet. :)
tot nu toe geen vervelende ervaringen, wil je iets specifieks weten?
Nouja, eigenlijk of alles goed (blijft) werken, inclusief mijn hele resem third party packages (SB, CP, SAB, etc. etc.). Lastig te beantwoorden denk ik :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Arfman schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:02:
Ja.. staat er hier inmiddels op sinds gisteren. Geen issues.. althans, met het apparaat zelf. Mijn hibernate issue lijkt opgelost. Alle packages werken gewoon (wel CS en PS geupdate, stonden ook updates voor). Wel problemen sindsdien met Data Replicator 3. Die wil niet meer connecten.

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 03-10-2012 13:28 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Packages kunnen wel op de 08-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:56:
Ik ga naar printers toevoegen in windows 7, kies netwerkprinter en hij ziet hem staan, als ik echter op toevoegen klik zegt windows dat hij het stuurprogramma niet kan vinden, ook niet na zoeken op internet en ik moet handmatig een stuurprogramma invoeren (of hem uit de lijst selecteren, maar hierin staat de printer niet).
Als het goed is staat HP twee maal in het lijstje waaruit je je printer kan kiezen. Eenmaal als HP, en eenmaal als Hewlett Packard. Mocht je er toch niet uit komen, maak dan een eigen topic. Je probleem heeft namelijk niets te maken met je synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 15:55
Hoi, sinds de laatste major update van mijn Synology lijkt via de android app cloudstation niet te functioneren.

Iemand meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
KnoxNL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:50:
Hoi, sinds de laatste major update van mijn Synology lijkt via de android app cloudstation niet te functioneren.

Iemand meer hier last van?
De app op je android toestel ook geüpdatet?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Ik denk dat ik een Raid 1 configuratie wil configureren op mn (nieuw aan te schaffen) DS212j. Dit lijkt me de makkelijkste optie op de betreffende data dubbel op te slaan, wat mij veilig lijkt als locale backup. (klopt dit?)

Is dit makkelijk zelf in te stellen? Ik zie namelijk dat de verschillende aanbieders (eventueel gratis) de nas voor je willen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Crahsystor schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

De app op je android toestel ook geüpdatet?
Ja, hij is helemaal bij.

DSM versie: 4.1.2636
App versie: 3.0.1-070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
janvanmil schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:02:
Ik denk dat ik een Raid 1 configuratie wil configureren op mn (nieuw aan te schaffen) DS212j. Dit lijkt me de makkelijkste optie op de betreffende data dubbel op te slaan, wat mij veilig lijkt als locale backup. (klopt dit?)

Is dit makkelijk zelf in te stellen? Ik zie namelijk dat de verschillende aanbieders (eventueel gratis) de nas voor je willen configureren.
Nee, RAID 1 is beveiliging tegen uitval, geen backup.
Bij corruptie op 1 schijf zal die ook op de andere optreden omdat beide schijven hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
KnoxNL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Nee, RAID 1 is beveiliging tegen uitval, geen backup.
Bij corruptie op 1 schijf zal die ook op de andere optreden omdat beide schijven hetzelfde doen.
Ok, snap ik. Enkel een beveiliging tegen uitval van een van de schijven. Is zoiets makkelijk zelf in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mstreutker schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:15:
Goodplayer speelt op mijn ipad 1 met grote moeite 1080p mkv's af.
Onlangs heb ik via een jailbreak XBMC erop gezet, dat loopt vloeiend en vlekkeloos.
Ik heb net een ipad besteld, nu lijkt me het wel handig om ook af en toe een video vanaf mijn nas te kunnen afspelen en goodplayer ervoor aan te schaffen. Werkt dit dan via dnla?
job schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Als het goed is staat HP twee maal in het lijstje waaruit je je printer kan kiezen. Eenmaal als HP, en eenmaal als Hewlett Packard. Mocht je er toch niet uit komen, maak dan een eigen topic. Je probleem heeft namelijk niets te maken met je synology.
Dank voor je hulp, ik ga er vanavond even verder induiken. Zo moet het wel goedkomen lijkt me, ik heb het al een jaar terug ook ingesteld, maar liep even vast. Deze handige werkwijze van microsoft kende ik nog niet...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
janvanmil schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Ok, snap ik. Enkel een beveiliging tegen uitval van een van de schijven. Is zoiets makkelijk zelf in te stellen?
Absoluut. Je geeft aan dat je RAID1 wilt en de Syno regelt het. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik plug af en toe mijn externe harde schijf in mijn nas(DS212+) om dingen over te zetten omdat wifi me te langzaam gaat.
als ik de site van mijn nas afsluit in de browser(chrome) of de pc uitzet, kopieert die dan verder
of moet ik die site open laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Als het goed is maakt hij die taak in de achtergrond af.

Als je er een backup taak van maakt kun je sowieso de status naderhand bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@dikkiedik

Dit werkt gewoon via de shares, je kunt gewoon bladeren door de mappen.

@ redboyke,

die maakt hij op de achtergrond af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Rainesh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:48:
[...]

welke packages draai je allemaal?
VPN server
sickbeard
sabnzbd
De laatste twee met de logs op een usb stick. Verder geen packages op het moment, maar volgens mij ligt het daar niet aan, want hij gaat wel in hibernation als de kabel eruit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:28:
@dikkiedik

Dit werkt gewoon via de shares, je kunt gewoon bladeren door de mappen.
Dat is verrekte handig. Ik ga die app aanschaffen dit weekeinde en er wat mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgegaan van 4.0 naar 4.1 2647. Helaas herkent mijn Mede8er 400X2 geen mkv en m2ts files meer, films kunnen dus niet meer worden afgespeeld. De covers worden wel gewoon weer gegeven.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mad_Cow schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:31:
Ander vraagje: Ik heb met documenten op mijn DS411j staan. Hoe houden jullie alle documenten gesyncd? Ik heb een thuisnetwerk met zowel Win7 als OSX.
Cloudstation? Er is een client voor zowel windows als de mac. Elke paar versies wordt de client weer beter.
Ideaal ook omdat je ook oudere versies van bestanden kan terughalen.
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:51:
Ik ben overgegaan van 4.0 naar 4.1 2647. Helaas herkent mijn Mede8er 400X2 geen mkv en m2ts files meer, films kunnen dus niet meer worden afgespeeld. De covers worden wel gewoon weer gegeven.
Gek. Kan je iets meer vertellen hoe je je films naar je mede8er stuurt? Oftewel, ligt het probleem bij smb/nfs of gebruik je dnla/recoding?

[ Voor 33% gewijzigd door job op 03-10-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Foutje

[ Voor 113% gewijzigd door ManiacScum op 03-10-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor degenen die ESXi 5.1 via NFS op hun Synology willen draaien: ik kreeg van de week een private patch voor de DS1010 met DSM 4.0. Hierna werkte ESXi 5.1 met NFS weer als een zonnetje (lees: super snel). Deze patch zou nu ook in build 2674 voor DSM 4.1 zitten. Zelf blijft ik echter nog een poosje op 4.0 aangezien er imho nog te veel problemen met 4.1 zijn. Wil je dus ESXi 5.1 met DSM 4.0 willen gebruiken dan moet je even een private patch aanvragen (hopelijk komt deze nog eens publiekelijk beschikbaar)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Cloudstation? Er is een client voor zowel windows als de mac. Elke paar versies wordt de client weer beter.
Ideaal ook omdat je ook oudere versies van bestanden kan terughalen.

[...]

Gek. Kan je iets meer vertellen hoe je je films naar je mede8er stuurt? Oftewel, ligt het probleem bij smb/nfs of gebruik je dnla/recoding?
De Mede8er kan verbinding maken met de Synology via Netwerk, UPnP of NFS. Ik maak gebruik van Netwerk, waarbij de Mede8er automatisch inlogt op de Synology DS212+. De Mede8er is trouwens bedraad aangesloten op de router (dlink Dir-655), en de router is ook bedraad aangesloten op de Synology. Als ik via UPnP de Synology benader, dan zie ik helemaal geen inhoud van de mappen. Via Netwerk zie ik nog wel jpg bestanden, maar helemaal geen mkv/m2ts/video_ts bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb ook een prachtige synology maar ben eigenlijk opzoek naar iets zoals dit:

Ik heb 5 computers die elke dag een backup maken naar de disk. Nu wil ik eigenlijk dat hij bijvoorbeeld bij de maandag begint, de dinsdag apart een backup maakt, de woensdag etc.. en dan de week weer de maandag overspoeld etc. De backup moet snel gemaakt worden maar ook betrouwbaar zijn. Dus elke maandag moet de backup van maandag overspoelen.
Hoe doen jullie dit?Hebben jullie wel goeie ervaring met de software?Ik heb namelijk bijvoorbeeld novabackup draaien maar hierdoor wordt mijn computer onbruikbaar (sloom etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je dat met een robocopy scriptje wel op kunnen lossen. Dat kun je dan in de windows scheduler zetten en bijvoorbeeld bij opstarten laten draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

De Mede8er kan verbinding maken met de Synology via Netwerk, UPnP of NFS. Ik maak gebruik van Netwerk, waarbij de Mede8er automatisch inlogt op de Synology DS212+. De Mede8er is trouwens bedraad aangesloten op de router (dlink Dir-655), en de router is ook bedraad aangesloten op de Synology. Als ik via UPnP de Synology benader, dan zie ik helemaal geen inhoud van de mappen. Via Netwerk zie ik nog wel jpg bestanden, maar helemaal geen mkv/m2ts/video_ts bestanden.
Jumbo Frames uitzetten (System -> Network in Synology Diskstation Manager) kan mischien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002

Goner

What can I do you for ?

heb net een update naar nieuwe firmware 4.1-2647gedaan en zit nu met een hele lege Syslog !? stond al aan vanaf maart ...is dat een bekend verschijnsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
erikvanhoutert schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:50:
Ik heb ook een prachtige synology maar ben eigenlijk opzoek naar iets zoals dit:

Ik heb 5 computers die elke dag een backup maken naar de disk. Nu wil ik eigenlijk dat hij bijvoorbeeld bij de maandag begint, de dinsdag apart een backup maakt, de woensdag etc.. en dan de week weer de maandag overspoeld etc. De backup moet snel gemaakt worden maar ook betrouwbaar zijn. Dus elke maandag moet de backup van maandag overspoelen.
Hoe doen jullie dit?Hebben jullie wel goeie ervaring met de software?Ik heb namelijk bijvoorbeeld novabackup draaien maar hierdoor wordt mijn computer onbruikbaar (sloom etc.)
Crashplan, mits je een ARM of Intel cpu hebt. Daarbij kan je prima instellen hoe lang je bestanden wilt bewaren etc. En je kunt hem instellen op het max. resources dat hij op je pc mag gebruiken, of hoe lang je pc idle moet staan voordat hij mag backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

Yucko

One clown to rule them all !

Gistermorgen geupdate (2647) voor ik naar mijn werk ging, maar vanmorgen bleek SABNZBd gewoonweg niet meer te willen starten. Uiteindelijk het pakket moeten verwijderen en opnieuw installeren om het weer aan de praat te krijgen.

Sterker nog, na het doorlopen van het install-script en naderhand nog wat kleine tweaks aan te brengen via de config optie, SABNZBd laten herstarten en voila! ... weer wil SABNZBd niet meer starten :( Een tweede maal gedeinstalleerd, weer opnieuw geinstalleerd en voorlopig lijkt hij te blijven draaien. Maar ik ben er niet gerust op :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.