Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik kom er maar niet uit. Er is iets niet goed maar snap niet meer wat.
IK heb nieuwe Cat6 kabels getrokken.
Van mijn PC gaat de Cat6 kabel naar mijn UBEE EVW WIFI 3200 kabelmodem/router.
Deze geeft aan met groen licht dat alles ok is.
Vandaar gaat een Cat6 kabel naar mijn Synoloy DS213 NAS.
Ook weer groen licht, alles ok voor hoge snelheid.
Toch kom ik maar nu tot ong 15MB/s, was eerst 5 a 6 MB/s, maar toen had ik nog oude kabels.

Wat kan de oorzaak toch zijn voor deze snelheid?
Kan het de kabelmodem/router zijn?
Heeft iemand nog tips om dit te verbeteren, of suggesties voor een andere opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

IndoBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:49:
Weet iemand of het mogelijk is om mail van een bestaand e-mail adres te laten ontvangen op een synology. Ik bedoel bijvoorbeeld pietjepuk@ziggo.nl en dan die mail via de mailserver op synology laten binnenkomen. Vervolgens wil ik dan mijn mail bekijken via mijn NAS.
Ja, dat kan. Gewoon de mail server en mail station installeren uit de package center. Even als admin inloggen op http://nasip/mail en bij beheer instellingen de pop3 mogelijkheid instellen. Vervolgens kan iedere gebruiker pop accounts toevoegen bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

pietertie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 07:36:
Even een vraag omtrent welke keus ik moet maken. De situatie. Samen met mijn vrouw hebben we een eigen bedrijf, klein, maar het goed. Nu delen we haar harde schijf van de iMac in het netwerk. Het werkt, maar is voor mij niet ideaal. Ik werk zelf met een macbook pro.
*knip*
Van buitenaf kun je op meerdere manieren bij je data. Dit kan inderdaad met VPN, maar bijv ook met de web interface.

Ook voor het streamen van videos zijn er meerdere mogelijkheden. Je kunt DLNA gebruiken met een geschikte TV, maar bijv ook een mediaplayer over SMB/NFS.
Als je videos toch om gaat zetten is DLNA een mooie oplossing. Geen extra kastjes nodig.
Ik zou wel voor een model sneller dan de J modellen gaan als je videos gaat streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streaming gaat ook via een j-model probleemloos. En daarnaast zijn de huidige j modellen vergelijkbaar met de normale modellen van twee jaar terug.

Kijk, ga je nou on the fly hercoderen (met serviio) dan moet je een sneller model kopen. Maar die paar MB/sec die je voor smb/appletalk/nfs of dnla nodig hebt om een film door te sturen kan elke synology aan. Zelfs meerdere films tegelijk.
Zo heb ik mijn ouders mijn oude 110j gegeven.. snel genoeg voor wat het ding moet doen (usenet downloaden, backup, en films streamen via smb).

[ Voor 26% gewijzigd door job op 21-10-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:47:
Toch kom ik maar nu tot ong 15MB/s, was eerst 5 a 6 MB/s, maar toen had ik nog oude kabels.

Wat kan de oorzaak toch zijn voor deze snelheid?
Kan het de kabelmodem/router zijn?
Heeft iemand nog tips om dit te verbeteren, of suggesties voor een andere opstelling?
En hoe meet je de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

MissileHugger schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Ja, dat kan. Gewoon de mail server en mail station installeren uit de package center. Even als admin inloggen op http://nasip/mail en bij beheer instellingen de pop3 mogelijkheid instellen. Vervolgens kan iedere gebruiker pop accounts toevoegen bij de instellingen.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb veel gegoogled, maar het is me dus niet duidelijk wat ik moet instellen in Mailserver en in Roundcube. De handleidingen gaan ervan uit dat je een domeinnaam hebt, maar die heb ik dus (nog) niet. Ik wil dus gewoon de mail van mijn huidige provider, dus bijvoorbeeld pietjepuk@provider.nl opslaan om mijn NAS en en dan vervolgens IMAP mogelijk maken. Is er ergen een stap voor stap handleiding beschikbaar hiervoor?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er eigenlijk een verschil in snelheid tussen die verschillende protocollen?
of zijn de verschillen tussen SMB, NFS en FTP te verwaarlozen ?

Ik wil namelijk de NAS binnenkort aan een nieuwe switch knopen om in de toekomst link aggregration te kunnen gebruiken, maar ik wil dus kijken of er meetbare verschillen zijn tussen de oude en nieuwe switch, en dan dus gebruikmakend met het snelst mogelijke protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een backup vraag.

Ik wil graag usb_share1 (usb stick achterin de nas) in mijn backup schedule opnemen, maar zie daartoe geen mogelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ekrfab.png

Is het niet mogelijk een backup te maken van een usb stick op deze manier? De stick blijft altijd in de nas zitten en bevat wat sjablonen voor mijn tv series / films voor photoshop en log files van allerlei applicaties die ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

IndoBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb veel gegoogled, maar het is me dus niet duidelijk wat ik moet instellen in Mailserver en in Roundcube. De handleidingen gaan ervan uit dat je een domeinnaam hebt, maar die heb ik dus (nog) niet. Ik wil dus gewoon de mail van mijn huidige provider, dus bijvoorbeeld pietjepuk@provider.nl opslaan om mijn NAS en en dan vervolgens IMAP mogelijk maken. Is er ergen een stap voor stap handleiding beschikbaar hiervoor?
Gewoon als admin inloggen in Roudcube en dan onder beheer instellingen (rechts bovenin) zoeken naar "Gebruikers de mogelijkheid tot POP geven" oid. Als je die aanvinkt, kunnen alle gebruikers POP accounts toevoegen onder de instellingen.
Dan moet je dus onder je gebruiker de gegevens van je provider invullen.

Edit:
Inloggen als admin in Roundcube en klik op "Beheerdersinstellingen" (rechts boven in het scherm). Klik vervolgens links op "POP3-serverinstellingen" en vink "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server" aan. Klik op "Opslaan".

Klik op "Instellingen" (rechts boven in het scherm) en klik vervolgens op het tabblad "POP3". Klik links onder in het scherm op "+" om een account toe te voegen. Vul de gegevens in en volg de stappen.
Ga naar "E-mail" om je mails te bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door MissileHugger op 20-10-2012 15:30 . Reden: Stap voor stap uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:24:
Ik heb een backup vraag.

Ik wil graag usb_share1 (usb stick achterin de nas) in mijn backup schedule opnemen, maar zie daartoe geen mogelijkheid:

[afbeelding]

Is het niet mogelijk een backup te maken van een usb stick op deze manier? De stick blijft altijd in de nas zitten en bevat wat sjablonen voor mijn tv series / films voor photoshop en log files van allerlei applicaties die ik draai.
Ik heb het niet geprobeerd, maar misschien dat handmatig aanpassen van /etc/synolocalbkp.conf werkt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:09
Goed nieuws voor iedereen met problemen met NZBGet - Postprocessing icm de nieuwe DS213+

Ik heb vanmorgen de allerlaatste Beta-versie van NZBGet de beta repository van Synocommunity gehaald 9.0-r486-4. met succes ! out of the box werkt het downloaden, Parren en unrarren nu feilloos !!

Overigens ziet de webinterface er ook stukken beter uit !!

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

MissileHugger schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:21:
[...]

Gewoon als admin inloggen in Roudcube en dan onder beheer instellingen (rechts bovenin) zoeken naar "Gebruikers de mogelijkheid tot POP geven" oid. Als je die aanvinkt, kunnen alle gebruikers POP accounts toevoegen onder de instellingen.
Dan moet je dus onder je gebruiker de gegevens van je provider invullen.

Edit:
Inloggen als admin in Roundcube en klik op "Beheerdersinstellingen" (rechts boven in het scherm). Klik vervolgens links op "POP3-serverinstellingen" en vink "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server" aan. Klik op "Opslaan".

Klik op "Instellingen" (rechts boven in het scherm) en klik vervolgens op het tabblad "POP3". Klik links onder in het scherm op "+" om een account toe te voegen. Vul de gegevens in en volg de stappen.
Ga naar "E-mail" om je mails te bekijken.
Ik ontvang nu wel mail inderdaad, maar kan niets verzenden. Ik krijg de melding SMTP fout (-1): Verbinding met server mislukt..

Het volgende heb ik gedaan.

1. Mailserver opgestart en het volgende ingevuld.
- SMTP
- SMTP aangevinkt
- Domeinnaam: mijn ip adres ingevuld. Ik heb namelijk geen domeinnaam
- Maximum grootte per e-mail: 10 mb
- SMTP SSL niet aangevinkt
- SMTP Relay aangevinkt.
- server: smpt.ziggo.nl
- poort: 25
- de rest van de opties niet aangevinkt of ingevuld
- Alias niets mee gedaan
- IMAMP/Pop3
- IMAP SSL/TLS inschakelen aangevinkt.
- rest van de opties niet aangevinkt
- Spamfilter
- Beide opties aangevinikt
- Email logboek
- niet ingesteld. Er is ook niets in te stellen daar
- Persoonlijk
- Niets ingevuld

2. Roundcube opgestart via ip-adres/mail met Admin account
3. Instellingen gekozen
- Gebruikers interface niets veranderd
- Opmaak Mailbox niets verander
- Bericht aanmaken niets veranderd
- Bericht weergave niets veranderd
- Speciale mappen niets veranderd
- Serverinstellingen niets veranderd
- SMPT serverinstellingen staat het volgende (ook niets veranderd)
- SMPT server selecteren: localhost - localhost (standaard)
- Beschrijving: localhost
- SMPT server: localhost
- SMPT poort: 25
- Gebruikersnaam (optioneel): admin
- Wachtwoord (optioneel): ***
- SMTP TLS: niet aangevinkt
- Instellen als standaard: staat al aangevinkt en kan niet uitgevinkt worden.
4. Onder het kopje mappen niets veranderd
5. Kopje identiteiten niets veranderd. Staat standaard identiteit Admin <admin@locolhost> en user@provider.nl Dat is het email account waar het omgaat. Is toegevoegd naar pop3 user toevoeging
6. Onder kopje Pop3 user@provider.nl toegevoegd.
7. Beheerdersinstellingen aangeklikt.
- Onder standaard SMTP serverinstelling het volgende ingevuld
- SMTP server: localhost
- SMTP poort 25
- Maximum bijlage: 5mb
- Onder pop3 instellingen
- toestaan externe pop3 aangevinkt.
- interval: 1 min

Ik heb 1 test mail ontvangen van een ander email account. Weet je trouwens of dit dit bericht dan nu op mijn nas is opgeslagen of zit gewoon dan nog op server van mijn email provider?
6.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:46:
Ik heb het niet geprobeerd, maar misschien dat handmatig aanpassen van /etc/synolocalbkp.conf werkt?
Ah, dat is wel een idee. Ik ga er morgen eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
IndoBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:33:
[...]

Ik ontvang nu wel mail inderdaad, maar kan niets verzenden. Ik krijg de melding SMTP fout (-1): Verbinding met server mislukt..

Het volgende heb ik gedaan.

<knip>
probeer is overal bij smtp server die van je provider in te vullen.
dus wat ik in je stuk zag staan: smtp.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

IndoBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:33:
[...]

*knip*
Ziggo gebruikt geen authenticatie bij verbindingen vanaf het Ziggo netwerk. SMTP heb ik in rechtstreeks Roundcube ingesteld. Ik weet niet hoe dit via de mail-server werkt.

Als je e-mail binnenhaalt met POP staan de berichten op de NAS (en evt. nog op de server). Als ze van de server af zijn staan ze dus nog wel op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb een vraagje en kon het niet vinden in de zoek functie. ik heb een synology nas ds 412 met 4x 2tb in raid 5. deze hangt in bekabelde netwerk 1gbit. heb een popcorn c300 en als ik daarop browse zie ik de synology gelijk heb je de folders. video/music/photo. als ik op de folder video click zie ik de films die ik daar geplaatst heb vanuit de nas.

als ik deze wil afspelen geen subs of menu's wat moet ik installeren zodat dit wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

jorisw86 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:40:
ik heb een vraagje en kon het niet vinden in de zoek functie. ik heb een synology nas ds 412 met 4x 2tb in raid 5. deze hangt in bekabelde netwerk 1gbit. heb een popcorn c300 en als ik daarop browse zie ik de synology gelijk heb je de folders. video/music/photo. als ik op de folder video click zie ik de films die ik daar geplaatst heb vanuit de nas.

als ik deze wil afspelen geen subs of menu's wat moet ik installeren zodat dit wel werkt?
De manier waarop je je Synology benadert met je popcorn hour is met DLNA. Op je c300 kun je beter gebruik maken van SMB of NFS. Dit kan via de "Netwerk browser" op je c300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Een vriend van mij heeft ook een Synology NAS en ik ben benieuwd of ik zijn folders kan toevoegen met mount remote folder. Of is dit alleen mogelijk voor lokale synology apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Great. DiskStation kan niet meer gevonden worden.

Via de URL kom ik er niet meer: De wachttijd voor de verbinding is verstreken.
En via http://find.synology.com/ kom ik er ook niet meer: Geen DiskStation gevonden in LAN.

De gedeelde mappen kan ik wel benaderen vanuit mijn computer.
(alle lampjes branden wel groen)

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-10-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 12-09 19:45
internipadres:5000 al geprobeerd? Synology Assistant geprobeerd?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Mastadont schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:15:
Een vriend van mij heeft ook een Synology NAS en ik ben benieuwd of ik zijn folders kan toevoegen met mount remote folder. Of is dit alleen mogelijk voor lokale synology apparaten?
Remote mount werkt via Samba/CIFS ; lijkt me erg gevaarlijk om te sharen over internet ... ik zou liver Webdav of FTP gebruiken.
Kan technisch gezien wel, door wat ports te forwarden ;
http://superuser.com/ques...-folder-over-the-internet
Heb je auto-block aanstaan en misschien wachtwoord een paar keer verkeerd ingektikt ??
Dan is je IP geblokkeerd en krijg je ook een dergelijk effect.
(alhoewel het vreemd is dat je wel shares ziet ...)

[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 21-10-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uhm... niet dat ik weet. Heb ook zelf geen verkeerd wachtwoord ingegeven.
Wel is vanmorgen stroom aan/uit gevallen, dus zal vast daar aan liggen?

192.168.2.3:5000 reageert niet
IP:5000 reageert niet
Web Assistant vind niks

SABnzbd werkt wel, is nu ook gewoon aan het werk.
Mappen zijn via computer toegankelijk.

Alleen kom ik niet op de NAS zelf via de mij bekende wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kun je er met Telnet/SSH nog bij ?? Dan zou je evt. een reboot of shutdown kunnen doen ...
http://forum.synology.com...ynology_Box_using_the_CLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:14
Als het goed is heb ik morgen of overmorgen mijn Synology 213 binnen, ben redelijk nieuw op het gebied van netwerkopslag eerlijk gezegd en hoop dat jullie eventueel wat bij kunnen sturen

Wat ik al heb:
Linksys E4200 router @ Meterkast
Dlink 655 @ Eerste verdieping als AP/Switch
2x Desktop met Gbit
2x Laptop met Intel 6235 300Mbit 5Ghz Wifi (Van router naar laptop ~15Mb/sec)
1x HTPC met Belkin 450Mbit 5Ghz Wifi met Western Digital Green WD20EARX ((Van router naar HTPC ~15Mb/sec)
Buts Android apparaten

Besteld:
Synology 213

Wat ik wil:
Synology Torrents laten downloaden
Synology gebruiken voor opslag van muziek/foto's/video en harde data
Muziek streamen naar Android
Muziek/Foto's/Video streamen naar HTPC/Desktop/Laptop

Heb zelf uiteraard al wat research gedaan, anders had ik geen Synology aangeschaft :+

Het plan:
Een Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001 bestellen

Ik ga eerst beginnen om alles uberhaupt werkend te krijgen met de Seagate als schijf, veel meer dan de standaard Windows Share functie en de "Media indexatie" heb ik naar mijn idee niet nodig

Standaard werkt de Synology met 3 basis mappen "Audio/Foto/Video" ik neem aan dat ik binnen deze mappen gewoon zonder problemen kan splitsen in pa/broer/ik, of raden jullie gebruik van losse users aan als ik met meerdere mensen 1 Synology wil gebruiken?

Voor muziek streaming naar Android kan ik de Synology app gebruiken lijkt mij, DLNA is misschien ook wel handig om is een keertje een filmpje te kunnen kijken op een Android tablet

Voor het downloaden van torrents lijkt mij Couchpotato of Transmission het handigst, wat raden jullie mij aan? Het liefst gebruiksvriendelijk en ook bruikbaar vanaf een Android apparaat, de remote transmission interface ziet er erg goed uit en de extra functies van Couchpotato heb ik niet echt nodig denk ik, handmatig torrents toevoegen lijkt mij toch het handigst.

Als streamen van materiaal naar de HTPC soepeltjes gaat wil ik ook nog de Western Digital Green WD20EARX als tweede schijf in de Synology hangen zodat in de HTPC een stille SSD gestopt kan worden. Nou lees ik niet veel positiefs over deze schijven bij gebruik in NAS systemen, is het voldoende om die "Idle timer" langer te zetten of raden jullie me aan om een volledig andere schijf te gaan zoeken daarvoor?

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst _/-\o_

Tips en trucs zijn van harte welkom, of zeggen jullie gewoon ga er mee aan de slag en als het niet lukt kan je altijd nog komen mopperen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik maak al meerdere maanden gebruik van NZBGet op mijn DS412+. Deze install via packages gedaan.

Echter nu is mijn NZBGet opeens stuk (terwijl er niets is aangepast?)

De webinterface is bereikbaar maar geeft:
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running (start);
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (111)
Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Iemand toevallig hetzelfde probleem en hoe kan ik dit oplossen?
Er zijn geen settings gewijzigd.. dus ik snap er niets van :D

Edit: Hij doet het weer en ik heb niets gedaan.. weird!

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 21-10-2012 15:37 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Heeft er iemand ervaring met het extern delen van een video library? Ik heb momenteel namelijk een 212j icm een WD TV Live speler. Het leek mij wel een leuk idee om bij een vriend van mij ook zo'n speler te installeren en hem dan ook gebruik te laten maken van mijn library. Ik heb glasvezel en hij kabel dus dit zou technisch geen problemen dienen te geven.

Iemand enig idee hoe ik dit secure het beste kan in regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb even een korte vraag als synology beginner: ik zoek een oplossing om backups te maken van 2 pc's in een netwerkje en daarbij een printserver voor een HP designjet 500, en ik hoop dat te kunnen combineren in een synology, maar ik kan in de lijst met compatible printers geen designjets vinden, misschien dat iemand mij daar uitsluitsel over kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Katseviool schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:53:
Ik heb momenteel namelijk een 212j icm een WD TV Live speler.
Hoe speel je video af, via SMB/CIFS shares ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
@Katseviool
Via een VPN.

[ Voor 35% gewijzigd door technorabilia op 21-10-2012 18:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Goner schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Hoe speel je video af, via SMB/CIFS shares ?
Ik speel die af via NFS (Linux Share). WD Live en Synology werkt echt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
WebAssistant vind de NAS niet.
De normale Assistant vind 'em wel.

Probleem? Is niet meer 192.168.2.3 , maar 2.2.
Weet iemand hoe dit kan (toch door de stroomuitval) en of dit verdere gevolgen heeft voor wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je een statisch ip adres gegeven of DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hmm... hij staat op DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb mijn NAS een statisch ip adres gegeven en in mijn router (netgear wnr3500v2) voor al mijn devices een ip adres gereserveerd. Dus ik heb nooit last van een ipadres die niet bij de juiste device hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zo hoort het ook, anders ben je je device dus 'kwijt' bij een reset van de DHCP pool :)

vannochtend m'n oude DS109 een plekje in de meterkast bij m'n ouders gegeven, poortje 5000 en 22 geforward en inmiddels heeft ie z'n eerste backup job er al weer op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
MissileHugger schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

De manier waarop je je Synology benadert met je popcorn hour is met DLNA. Op je c300 kun je beter gebruik maken van SMB of NFS. Dit kan via de "Netwerk browser" op je c300.
hoe installeer ik smb dan op die synology? en nfs staat aan maar kan er niet op via de netwerk browser van de c300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

MissileHugger schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:11:
[...]

Ziggo gebruikt geen authenticatie bij verbindingen vanaf het Ziggo netwerk. SMTP heb ik in rechtstreeks Roundcube ingesteld. Ik weet niet hoe dit via de mail-server werkt.

Als je e-mail binnenhaalt met POP staan de berichten op de NAS (en evt. nog op de server). Als ze van de server af zijn staan ze dus nog wel op je NAS.
Het werkt in Roundcube. Bedankt. Nu nog kijken of ik het binnen Outlook ook nog kan binnen krijgen en dan via IMAP. Weet jij ook welke bestanden ik moet back-uppen van mijn mail? Ik zie wel een map in de homedirectory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

jorisw86 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:26:
hoe installeer ik smb dan op die synology?
Windows file service (CIFS) enablen in control panel ...
Even een vast IP opgeven in control panel - network - network interface
Ook handiger als je poorten gaat forwarden in je router.

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 21-10-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

IndoBoy schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Het werkt in Roundcube. Bedankt. Nu nog kijken of ik het binnen Outlook ook nog kan binnen krijgen en dan via IMAP. Weet jij ook welke bestanden ik moet back-uppen van mijn mail? Ik zie wel een map in de homedirectory.
IMAP werkt dus niet binnen Outlook. Kun je aangeven of ik met deze instellingen de mogelijkheid voor IMAP ook goed heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Zo, nieuwe schijven zitten erin ... SHR aangemaakt, nu wachten tot ongeveer 10:00 totdat verificatie-process afgelopen is zodat ik mijn zut kan gaan overblazen en de boel verder inrichten. Meh :/

edit:
Oke, verificatie-proces is afgerond echter krijg ik SABNZBd (SynoComunity) niet meer geinstalleerd. Op mijn oude schijven geen probleem, maar nu krijg ik steeds een "Failed to install" melding te zien (en ja, ik heb eerst Python van diezelfde SynoCommunity repository geinstalleerd) *zucht*

Nog meer mensen dit probleem zijn tegengekomen?

[ Voor 47% gewijzigd door Yucko op 22-10-2012 10:04 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Rainesh schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:21:
Ik heb mijn NAS een statisch ip adres gegeven en in mijn router (netgear wnr3500v2) voor al mijn devices een ip adres gereserveerd. Dus ik heb nooit last van een ipadres die niet bij de juiste device hoort.
Mijn DHCP pool begint bij 192.168.1.100. Alles eronder deel ik statisch uit aan bijv. NAS en heb dus nooit een conflict. Mijn laptop, tablet, telefoon(s), tv etc. hoeven van mij niet altijd hetzelfde ip-adres hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ok thx, ik ga het even onderzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
IndoBoy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:40:
[...]

IMAP werkt dus niet binnen Outlook. Kun je aangeven of ik met deze instellingen de mogelijkheid voor IMAP ook goed heb staan?
Weet niet welke Outlook je gebruikt maar de Outlook van het Office pakket ondersteunt IMAP zonder problemen. Volgens mijn werken zelf bijna alle recente email clients met IMAP.

http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=448
Onderdeel: Toegang tot e-mails op DiskStation via verschillende mailclients

Extra info: How to configure Outlook to receive e-mail messages from an IMAP server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:53:
Heeft er iemand ervaring met het extern delen van een video library? Ik heb momenteel namelijk een 212j icm een WD TV Live speler. Het leek mij wel een leuk idee om bij een vriend van mij ook zo'n speler te installeren en hem dan ook gebruik te laten maken van mijn library. Ik heb glasvezel en hij kabel dus dit zou technisch geen problemen dienen te geven.
Kan je hier als het klaar is neerzetten hoe je alles precies gedaan hebt? Ik zit met hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er hier iemand die mij kan helpen om Twonky aan de praat te krijgen op mijn DS109?
Wil graag proberen hoe dit werkt in combinatie met de Horizon box, De reguliere DLNA heeft toch wat minpuntjes.

Is dit überhaupt mogelijk trouwens?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Rubman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:07:
Is er hier iemand die mij kan helpen om Twonky aan de praat te krijgen op mijn DS109?
Wil graag proberen hoe dit werkt in combinatie met de Horizon box, De reguliere DLNA heeft toch wat minpuntjes.

Is dit überhaupt mogelijk trouwens?
Jouw 109 wordt niet genoemd, maar als je weet wat voor processor er in zit, kan je hier wellicht verder mee.
Installatie stel niet heel veel voor. Je kan de .exe gebruiken die in de meeste twonky zips zit, of de hele boel met FTP op je NAS zetten. Dan kwestie van via command-line de daemon starten.

zie ook deze link

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Yucko schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 02:49:
Zo, nieuwe schijven zitten erin ... SHR aangemaakt, nu wachten tot ongeveer 10:00 totdat verificatie-process afgelopen is zodat ik mijn zut kan gaan overblazen en de boel verder inrichten. Meh :/

edit:
Oke, verificatie-proces is afgerond echter krijg ik SABNZBd (SynoComunity) niet meer geinstalleerd. Op mijn oude schijven geen probleem, maar nu krijg ik steeds een "Failed to install" melding te zien (en ja, ik heb eerst Python van diezelfde SynoCommunity repository geinstalleerd) *zucht*

Nog meer mensen dit probleem zijn tegengekomen?
heb je wel eerst een map aangemaakt waarin sabnzbd kan worden geinstalleerd gedownload? (daar vraagt ie om zodra je sabnzbd wil installeren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

heb je wel eerst een map aangemaakt waarin sabnzbd kan worden geinstalleerd? (daar vraagt ie om zodra je sabnzbd wil installeren :) )
Hij vraagt om een download locatie (geen install locatie) en als de locatie niet bestaat krijg je inderdaad de failed melding. Locatie dient iets te zijn als /volume1/download_map

Dus eerst een map aanmaken, daarna installeren en naartoe verwijzen.
En dan moet je zelf even kiezen op welk volume je de map wilt hebben staan, en hoe die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat bedoelde ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allen,

Ik lees al een tijdje mee met dit topic, had buiten de experts hier nooit echt wat aan te vullen, dus nooit een reactie geplaatst.

Echter nu heb ik zelf een probleem, door 100% eigen toedoen ben ik mijn dat kwijt. Echt de meest stomme achterlijke actie ooit |:( |:( |:( (ja, toe maar kom maar op met de verwijten :D ).

In de veronderstelling dat ik op mijn nieuwe NAS RS812+ zat te werken, heb ik op de RS810+ mijn volume weggegooid. Die RS812+ was dus om de data van de RS810+ te gaan back-uppen, als extra veiligheid.
Het ironische is dus, dat het schip in zicht van de haven gezonken is.

Weet iemand of de boel weer terug te halen is? Gezien de snelheid waarmee het volume weg was, ga ik er vanuit dat alleen de partitietabel verwijderd is en dat de dat dus nog gewoon aanwezig is.
Alles stond in raid5 + spare en er was slechts 1 volume aanwezig met standaard naam "volume1".

Ik heb al een support vraag bij synology neergelegd, alleen ik hoop dat men hier ook nog wat extra tips en/of oplossingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Raar, ik had eerst de map Downloads aangemaakt (/volume1/Downloads) waar hij zich op stuk beet, dus maar weer weggehaald .. opnieuw aangemaakt als downloads (/volume1/downloads) en nu werkt het wel. Dit gaat toch nergens over :? (enige verschil is kleine letter 'd')

@TheOmen:
ik had bij de installatie de juiste schrijfwijze gebruikt (dus /volume1/Downloads toen ik een share Downloads had aangemaakt op volume1), dus het is geen kwestie dat ik de naam tijdens de installatie fout (d<->D) ingetikt had.

[ Voor 31% gewijzigd door Yucko op 22-10-2012 11:15 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Het blijft een linux-systeem, dus ja, die hoofdletter is best wel relevant.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:58:
Goedemorgen allen,

Ik lees al een tijdje mee met dit topic, had buiten de experts hier nooit echt wat aan te vullen, dus nooit een reactie geplaatst.

Echter nu heb ik zelf een probleem, door 100% eigen toedoen ben ik mijn dat kwijt. Echt de meest stomme achterlijke actie ooit |:( |:( |:( (ja, toe maar kom maar op met de verwijten :D ).

In de veronderstelling dat ik op mijn nieuwe NAS RS812+ zat te werken, heb ik op de RS810+ mijn volume weggegooid. Die RS812+ was dus om de data van de RS810+ te gaan back-uppen, als extra veiligheid.
Het ironische is dus, dat het schip in zicht van de haven gezonken is.

Weet iemand of de boel weer terug te halen is? Gezien de snelheid waarmee het volume weg was, ga ik er vanuit dat alleen de partitietabel verwijderd is en dat de dat dus nog gewoon aanwezig is.
Alles stond in raid5 + spare en er was slechts 1 volume aanwezig met standaard naam "volume1".

Ik heb al een support vraag bij synology neergelegd, alleen ik hoop dat men hier ook nog wat extra tips en/of oplossingen heeft.
dat wordt lastig vrees ik, gezien je data ook over minimaal 3 disks is verspreid, je zou kunnen kijken of je een schijf aan een computer kan hangen en dan via een datarecovery programma wat terug kan halen, icm ext2fsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Maak anders gewoon een ticket aan bij synology, best kans dat ze het kunnen restoren.
Meld vooral dat je een nieuwe RS hebt gekocht om de bestaande RS te backuppen in je ticket en je een vergissing hebt gemaakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Gwindorian schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:07:
Goed nieuws voor iedereen met problemen met NZBGet - Postprocessing icm de nieuwe DS213+

Ik heb vanmorgen de allerlaatste Beta-versie van NZBGet de beta repository van Synocommunity gehaald 9.0-r486-4. met succes ! out of the box werkt het downloaden, Parren en unrarren nu feilloos !!

Overigens ziet de webinterface er ook stukken beter uit !!
Ah Top, ik had de Beta vorige week nog geprobeerd, maar dat was een oudere versie welke hetzelfde probleem had. Ik ga hem er gelijk weer opzetten, kan eindelijk dat trage sabnzbd er weer vanaf :P

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt lastig vrees ik, gezien je data ook over minimaal 3 disks is verspreid, je zou kunnen kijken of je een schijf aan een computer kan hangen en dan via een datarecovery programma wat terug kan halen, icm ext2fsd
Dit ga ik ff proberen, dank je wel. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Maak anders gewoon een ticket aan bij synology, best kans dat ze het kunnen restoren.
Meld vooral dat je een nieuwe RS hebt gekocht om de bestaande RS te backuppen in je ticket en je een vergissing hebt gemaakt.
Dit is exact wat ik al gedaan heb bij Synology :D

Had bedacht dat buiten synology om ook nog veel mensen rondlopen, die veel kennis van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze URL gevonden http://www.techsupportfor...raid-5-volume-644622.html is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Bij mij doet Package Center het niet. Ik kom niet eens in het download menu. Iemand enig idee hoe dit kan?

Er staat na een minuut laden: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet Package Center het niet. Ik kom niet eens in het download menu. Iemand enig idee hoe dit kan?

Er staat na een minuut laden: De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen.
Probeer het eens door firewall uit te zetten (eerste gedachte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Probeer het eens door firewall uit te zetten (eerste gedachte).
Geprobeerd maar daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
staat de gateway goed? dus het ip adres van de router?
DNS server? zet die anders 's op 8.8.8.8 (DNS server van google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

shameete schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:53:
staat de gateway goed? dus het ip adres van de router?
DNS server? zet die anders 's op 8.8.8.8 (DNS server van google)
Thanks voor de tip. Hij doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Damn, steeds meer onder de indruk van de DS213+. Dit weekend heeft ie een zwaar weekend achter de rug maar ik heb hem niet op zijn knieeen gekregen.

45gig naar NAS toe gekopieerd, daarna meer dan 10.000 converten met 100% load. Timemachine backup van 859GB. Rsync backup naar andere synology NAS. Diverse downloads via SABNZBD plus extracts. Muziek streamen naar windows machine. Diverse inlog momenten plus file station transacties.
ISCSI aan de praat gekregen en data naar toe gekopieerd.
Ding blijft gewoon goed reageren, geen vertragingen te merken behalve een wat tragere DSM ervaring.

Zo moet een NAS zijn, niet bezig zijn met moet ik het nu doen of wachten?..Gewoon iets doen wanneer het mij uitkomt. Dit is echt heerlijk. Ik zie dat heel veel mensen meer bezig zijn met hoeveel MBs haal ik met SABNZBD dan verder te kijken hoe een NAS reageert als hij meer dan 2 taken moet doen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

MikeOO schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Weet niet welke Outlook je gebruikt maar de Outlook van het Office pakket ondersteunt IMAP zonder problemen. Volgens mijn werken zelf bijna alle recente email clients met IMAP.

http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=448
Onderdeel: Toegang tot e-mails op DiskStation via verschillende mailclients

Extra info: How to configure Outlook to receive e-mail messages from an IMAP server
Ja de informatie van Synology had ik ook al gelezen. Het is alleen zo dat elke documentie ervan uit gaat dat je een domeinnaam hebt. Die heb ik dus niet. Ik kan dus geen mx records en ptr wijzigen. Bij domeinnaam heb ik gewoon mijn ip-adres ingevuld.
Ik wil gewoon de mail ontvangen op mijn synology en op basis daarvan een IMAP mogelijkheid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 12-09 06:22
Sorry dat ik het misschien dubbel vraag....

Wil dus een 213+ met nieuwe HD's aanschaffen.
Heb nu een 207+ met 2x1TB in Raid1.

Wat is het makkelijkst en snelst om de data van mijn oude HD's op de nieuwe HD's te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Yihaaa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:14:
Sorry dat ik het misschien dubbel vraag....

Wil dus een 213+ met nieuwe HD's aanschaffen.
Heb nu een 207+ met 2x1TB in Raid1.

Wat is het makkelijkst en snelst om de data van mijn oude HD's op de nieuwe HD's te krijgen?
Kan op twee manieren.
1. Eerst schijven 1 voor 1 vervangen in de 207 (met in de tussentijd en erna een raid rebuild) en dan schijven migreren naar de nieuwe.
2. Eerst schijven migreren naar de nieuwe. Dan schijf voor schijf vervangen en volume rebuilden en expanden.

Voor info over migratie: http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=484
En m.b.t. volume uitbreiding: http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks

[ Voor 7% gewijzigd door MissileHugger op 22-10-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 12-09 06:22
MissileHugger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:23:
[...]

Kan op twee manieren.
1. Eerst schijven 1 voor 1 vervangen in de 207 (met in de tussentijd en erna een raid rebuild) en dan schijven migreren naar de nieuwe.
2. Eerst schijven migreren naar de nieuwe. Dan schijf voor schijf vervangen en volume rebuilden en expanden.

Voor info over migratie: http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=484
En m.b.t. volume uitbreiding: http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks
super. bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica