Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
NAS heeft een fixed ip zowel in router als in DSM opgegeven, maar daar is ie niet op bereikbaar. Ik kan niet huidige active apparaten vinden in mijn router (airport extreme)
Dan nog zou DS Assistant hem dan moeten vinden... of find.synology.com. DS Assistant vindt alleen mijn oude DS106E.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Plex Media Server maakt bij de installatie een plexuser aan. Weet iemand hiervan het password? Ik heb SSH naar buiten openstaan en dit lijkt mij dan een security issue. Want volgens mij zou nu iedereen met deze plexuser kunnen inloggen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Kijk even in /etc/shadow of er een encrypted passwd staat coor die gebruiker. Waarschijnlijk kun je niet inloggen met die gebruiker. Dan staat er volgens mij een *.

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 24-10-2012 12:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:09:
NAS heeft een fixed ip zowel in router als in DSM opgegeven, maar daar is ie niet op bereikbaar. Ik kan niet huidige active apparaten vinden in mijn router (airport extreme)
Dan nog zou DS Assistant hem dan moeten vinden... of find.synology.com. DS Assistant vindt alleen mijn oude DS106E.
poeh, als je 'm zelfs niet kan pingen...
wellicht betreffende poort van de router/switch eruit geklapt? (door de hoeveelheid data wil dat nog wel eens gebeuren...)
reset de router/switch even, of probeer 'm op een andere poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
kraades schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:17:
Kijk even in /etc/shadow of er een encrypted passwd staat coor die gebruiker. Waarschijnlijk kun je niet inloggen met die gebruiker. Dan staat er volgens mij een *.
Lijkt dan toch op een security issue er staat:
plex:$1$y6$<hashed>:15637:0:99999:7:::

in <hashed> staat natuurlijk een hash.

users die geen toegang hebben inderdaad de *. waarden. Zie bv hieronder:
anonymous:*:10933:0:99999:7:::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Korte vraag: zijn voor de DS213+ nu al de meest bekende backages (torrent client, sickbeard, etc) beschikbaar?
Begin steeds meer behoefte te krijgen aan een NAS en hoor hele goede verhalen over de 213, maar wil wel weten dat ik er mee kan doen wat ik zou willen doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
The Eagle schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:49:
Korte vraag: zijn voor de DS213+ nu al de meest bekende backages (torrent client, sickbeard, etc) beschikbaar?
Begin steeds meer behoefte te krijgen aan een NAS en hoor hele goede verhalen over de 213, maar wil wel weten dat ik er mee kan doen wat ik zou willen doen.
Yup alles is al een tijdje beschikbaar, maar sinds een paar dagen is ook nzbget werkend.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Woehoe!

Ik heb net 4x 3tb WD RED gehad van mijn werkgever! Als kadootje:)

Maar ik ga er maar 2 gebruiken omdat ik toch 4tb schijven ga halen. Dus twee stuks gaan de verkoop in voor 130 per stuk. Schijven zijn nog sealed!

Ik geef de mede synology gebruikers voorrang voordat ik een v/a advertentie aanmaak:)

PM/DM me bij interesse.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Rainesh schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:28:
Woehoe!

Ik heb net 4x 3tb WD RED gehad van mijn werkgever! Als kadootje:)
Nice! van harte. Ik ben al voorzien, maar er zullen genoeg mensen zijn die staan te trappelen :)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

pacificocean schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:47:
Plex Media Server maakt bij de installatie een plexuser aan. Weet iemand hiervan het password? Ik heb SSH naar buiten openstaan en dit lijkt mij dan een security issue. Want volgens mij zou nu iedereen met deze plexuser kunnen inloggen, of niet?
Paar mogelijke opties:

Deze user heeft uberhaupt geen login shell. Dit kan je controleren in "/etc/passwd"
Regel van die user zal dan eindigen op "/sbin/nologin"

Tijdens de installatie wordt een random wachtwoord aangemaakt.
Plex support zou dit misschien willen/kunnen bevestigen. Of hashes met andere Syno users die Plex gebruiken vergelijken.

"Ik neem aan" (En dat is gevaarlijk!) dat het de 2e optie is. Maar zonder bevestiging is dat natuurlijk giswerk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

skip-5 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:20:
[...]

Yup alles is al een tijdje beschikbaar, maar sinds een paar dagen is ook nzbget werkend.
Mooi :)

* The Eagle eens wat PW opzoeken gaat :Y)

Zijn er aanraders qua disks? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
De wd reds raad ik sowieso aan! Lees maar wat reviews op storagereviews, anandtech, tomshardware en uiteraard tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
laat jij er nu toevallig 2 over hebben haha

Edit: Gelijk heeft ie.. rappe stille drives die je zeker in je NAS wilt hebben.. Ook net een week 2x 3Tb s in huis.

[ Voor 58% gewijzigd door Quakie op 24-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
:9

kan nog steeds niet wennen aan Tweakers 7 :/

[ Voor 19% gewijzigd door Rainesh op 24-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

jammer dat ik inmiddels al de 2TB versie heb ingeslagen anders had ik wel oren naar die 3TB schijven :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Rainesh: Ik ga er even over nadenken :) Tot maandag sowieso druk (huizen bekijken, lang weekend weg), dus laat je door mij niet tegenhouden. Maar kan best zijn dat ik er op terugkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
zit bijna 100 euro verschil op.. hardeschrijven zijn relatief nog steeds duur (zeker REDs) tov voor overstroming. Misschien maak je het geld wel goed met verkoop van je 2Tb schrijfjes? Heb je voor hetzelfde geld, 2x 3Tb?

(en ik moet ook nog wennen aan T7, maar alle vertrouwen erin dat het goed komt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Quakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:33:
zit bijna 100 euro verschil op.. hardeschrijven zijn relatief nog steeds duur (zeker REDs) tov voor overstroming. Misschien maak je het geld wel goed met verkoop van je 2Tb schrijfjes? Heb je voor hetzelfde geld, 2x 3Tb?

(en ik moet ook nog wennen aan T7, maar alle vertrouwen erin dat het goed komt :) )
ik heb mijn schijven via de zaak gekocht, en het lijkt me niet dat Rainesh mij een officiele factuur kan maken voor zijn 2x 3TB schijven ;)

Maar goed, voor die prijs zal hij ze echt wel kwijt raken aan een andere gelukkige gebruiker :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 24-10-2012 17:00 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Helaas kan ik geen officiele factuur maken voor je, anders had ik dat met plezier voor je gedaan :)

Hmm nas is nu bezig met rebuilden. Heb gelijk de volgende command gebruikt om het sneller te laten verlopen:

echo 100000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min

En dan vanavond de 2e schijf erin en dan weer laten rebuilden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Nakebod schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

Paar mogelijke opties:

Deze user heeft uberhaupt geen login shell. Dit kan je controleren in "/etc/passwd"
Regel van die user zal dan eindigen op "/sbin/nologin"

Tijdens de installatie wordt een random wachtwoord aangemaakt.
Plex support zou dit misschien willen/kunnen bevestigen. Of hashes met andere Syno users die Plex gebruiken vergelijken.

"Ik neem aan" (En dat is gevaarlijk!) dat het de 2e optie is. Maar zonder bevestiging is dat natuurlijk giswerk.
in passwd staat
plex:x:1028:100:Plex User:/var/services/homes/plex:/bin/csh
Dus ik neem aan dat hij dan wel een login shell heeft.

De hash is Y10XwsLIn7ArLQipsN3bY Is er iemand die dezelfde hash heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Reloader schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:20:
ik heb even een korte vraag als synology beginner: ik zoek een oplossing om backups te maken van 2 pc's in een netwerkje en daarbij een printserver voor een HP designjet 500, en ik hoop dat te kunnen combineren in een synology, maar ik kan in de lijst met compatible printers geen designjets vinden, misschien dat iemand mij daar uitsluitsel over kan geven ?
wilde graag deze vraag nog even onder de aandacht brengen, kan dit? (heb nu een DS212) op het oog ivm het beperkte budget :)

misschien iemand anders die hem als printserver gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 24-10-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik weet zijn die designjets qua aansturing net deskjets, zelfde type data wat er overheen gaat en qua herkenning etc. Dus ik denk dat het gewoon moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Je synology die deelt je printer automatisch. Je moet alleen op je clients (desktops,laptops) de drivers installeren en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Hier staat wel iets over een designjet maar dat is wel 100 jaar geleden...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
dat was inderdaad t enige wat ik ook gevonden had tot zover, maar dat gaat waarschijnlijk ook over een oude designjet, de mijne is echt nog geen 100 jaar oud :P

uiteindelijk zal de praktijk het uit moeten wijzen denk ik, twijfel alleen nog tussen single en dual bay nas drive, mirror is ideaal maar misschien overdone daar t over relatief weinig data gaat (+- 100gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Is het mogelijk dat op een synology NAS malware staat?
Als dat zo is, is het dan voldoende om de nieuwste firmware (DSM 4.x) te flashen?
Of is het mogelijk dat mogelijk een rootkit aanwezig blijft?

Vraag is dus eigenlijk: hoe herstel ik mijn NAS in nieuwstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

stefan52a schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:47:
Is het mogelijk dat op een synology NAS malware staat?
Als dat zo is, is het dan voldoende om de nieuwste firmware (DSM 4.x) te flashen?
Of is het mogelijk dat mogelijk een rootkit aanwezig blijft?

Vraag is dus eigenlijk: hoe herstel ik mijn NAS in nieuwstaat?
Er is volgens mij een package voor malware.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Quakie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:09:
Hebben al je apparaten een vast ip, anders kan je alsnog een conflict krijgen. Geef al je apparaten een vast ip adres.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
IndoBoy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

Er is volgens mij een package voor malware.
Bedoel je RKHunter? Zou dat afdoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

stefan52a schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Bedoel je RKHunter? Zou dat afdoende zijn?
Ja, die bedoel ik. Geen idee of dat afdoende is. Gebruik het zelf nog niet. Heb we de standaard virusscanner van Synology. Wat je ook nog kan doen is elke map die je wilt controleren als netwerk share toevoegen binnen windows. Vervolgens laat je je virusscanner binnen windows die netwerkshare controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb momenteel op OS X een PPTP VPN verbinding met mijn Synology NAS. Dat gaat prima, maar Bonjour werkt niet over PPTP. Daarom werkt mijn iTunes share en mijn Time Machine share niet.

Is dat op te lossen, of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Zo eindelijk na 8uurtjes is mijn nas klaar met rebuilden van de eerste Red! Net mijn 2e red erin gedaan en hij is nu begonnen met herstellen:)

btw ik heb nog 1 wd red over....eentje gaat naar Jojo_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
IndoBoy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Hebben al je apparaten een vast ip, anders kan je alsnog een conflict krijgen. Geef al je apparaten een vast ip adres.
Goede tip, maar ik dacht dat je save zat als je fixed IPs maar niet in je pool zat.

Probleem moet ind in die aard liggen want heb een reset gedaan en ik kon er weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Plex for Android werkt geweldig op mijn Note :9 Hij transcode mooi naar een lagere bitrate afhankelijk van de verbinding waar ik op zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/plex1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/plex2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/plex3.png
Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/plex4.png

Ik ben dus heel blij met Plex op de Synology _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 25-10-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02

CeesKees

I rest my Kees

Vaag, ik heb opeens geen media meer beschikbaar in bijvoorbeeld audiostation.

opnieuw indexeren heb ik al 1000 keer gedaan, de mappen waar de bestanden staan zijn wel gevuld.

Ook kan ik met bijvoorbeeld bubble op mn tablet niets vinden... ???

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Yucko schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:58:
Plex for Android werkt geweldig op mijn Note :9 Hij transcode mooi naar een lagere bitrate afhankelijk van de verbinding waar ik op zit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben dus heel blij met Plex op de Synology _/-\o_
Kan je voor mij ff kijken wat de hash is voor jouw plex user in je /etc/passwd file? Deze file is bereikbaar via ssh zie ook mijn post in

pacificocean in "Het grote Synology topic - deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
CeesKees schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:37:

opnieuw indexeren heb ik al 1000 keer gedaan, de mappen waar de bestanden staan zijn wel gevuld.

zeer vaag. ik houd zelf niet van zulke posts, maar goed bangheid van mijn kant. Ik wil erop kunnen vertrouwen en onnodige copies verwijderen van apparaten.

en verplaatsen en terugplaatsen binnen filestation? Als het goed is moet ie automatisch indexeren, misschien triggert dit net het stapje... vaag blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb al een map "Muziek" aangemaakt en deze toegevoegd aan de mediaserver. Uiteraard in deze map wat muziek geplaatst, maar ook dit is niet te zien in audio station?!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Heb je toevallig ook plex gebruikt/aanstaan? Ik dit ook een gehad meen ik na installatie van plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

pacificocean schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Kan je voor mij ff kijken wat de hash is voor jouw plex user in je /etc/passwd file? Deze file is bereikbaar via ssh zie ook mijn post in

pacificocean in "Het grote Synology topic - deel 5"
quote: /etc/passwd
root:x:0:0:root:/root:/bin/ash
lp:x:4:7:lp:/var/spool/lpd:/sbin/nologin
anonymous:x:21:21:Anonymous FTP User:/nonexist:/sbin/nologin
ftp:x:21:21:Anonymous FTP User:/nonexist:/sbin/nologin
smmsp:x:25:25:Sendmail Submission User:/var/spool/clientmqueue:/sbin/nologin
znc:x:101:1023:ZNC User:/usr/local/znc/var:/bin/sh
postfix:x:125:125:Postfix User:/nonexist:/sbin/nologin
dovecot:x:143:143:Dovecot User:/nonexist:/sbin/nologin
spamfilter:x:783:1023:Spamassassin User:/var/spool/postfix:/sbin/nologin
nobody:x:1023:1023:nobody:/home:/sbin/nologin
admin:x:1024:100:System default user:/var/services/homes/admin:/bin/sh
guest:x:1025:100:Guest:/nonexist:/bin/sh
plex:x:1026:100:Plex User:/var/services/homes/plex:/bin/csh
sabnzbd:x:100:100:SABnzbd User:/usr/local/sabnzbd/var:/bin/sh
Volgens mij heeft plex geen echte login hoor, want csh is niet uitvoerbaar, terwijl sh en ash dat wel zijn.
DiskStation> csh
-sh: csh: not found
Kijk ik daarna in /etc/shadow zie ik alleen bij de volgende gebruikers een hash:
• root
• admin
• guest
• plex
• <eigen username>

waarbij de hash van plex afwijkt van diegene die ik eerder in deze thread zag voorbijkomen, maar dat zegt niets want de hash van root en admin zijn ook niet gelijk terwijl je voor beide hetzelfde wachtwoord gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 25-10-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

toshiro schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

de combinatie Video Station en de app Gplayer werkt ook prima!
Heb net gisteren Opayer Lite geinstalleerd op m'n iPad2 en dat werkt prima (Lite, dus wel reclame balkje ivm gratis versie)
Als je in videostation een video-bestand/stream/recording opent, opent de App vervolgens automatische Oplayer die de file dan afspeelt.
Nog niet uitgebreid getest, maar bestanden die eerder niet wilden, worden nu prima afgespeeld. Zelfs .MTS (sony) bestanden doetie, al gaan ze nog wel op een lagere snelheid en met artifacts.

Ben wel benieuwd of de nieuwste (4, zou sneller zijn) iPad .MTS wel op normale snelheid kan afspelen, geen zin om de boel om te zetten met kwaliteitsverlies.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

IndoBoy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Heb je toevallig ook plex gebruikt/aanstaan? Ik dit ook een gehad meen ik na installatie van plex.
Nope, geen plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
Ik kan met de audiostaion op mijn pc de media receiver (op mijn mediaspeler) gebruiken als output (zelfs mijn tv). Alleen met de android app. kan ik alleen via mijn telefoonspeakertjes afspelen. Zie ik iets over het hoofd of kan het niet met de android app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Allen,

Ik zit met een issue op men DS212J en heb een ticket geopend bij synology. Ze willen nu SSH access op men machine. Hier vormt het probleem. Ik zit bij telenet en die blokkeren poorten < 1024. Hebben jullie een mogelijke workaround?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

tboheeren schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:42:
Allen,

Ik zit met een issue op men DS212J en heb een ticket geopend bij synology. Ze willen nu SSH access op men machine. Hier vormt het probleem. Ik zit bij telenet en die blokkeren poorten < 1024. Hebben jullie een mogelijke workaround?
portforwarding? Op de router een poort boven 1023 kiezen en al het verkeer daarop naar poort 22 op je NAS doorsturen?

en natuurlijk de mensen van Synlogy de juiste poort vertellen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 25-10-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Allen,

En wat krijg je als reactie als je hun dit vertelt?
Misschien komen hun wel met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
schumi2004 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

En wat krijg je als reactie als je hun dit vertelt?
Misschien komen hun wel met een oplossing.
Heb het hun al gemeld. Wacht nog een reactie af.
Wat betreft portforwarding: dit gebeurt op de telenet router zelf via online website. Daar wordt ook de eind poort <1024 geweigerd. Ik zou een extra router kunnen plaatsen en dubbele portforwarding inschakelen. Maar lijkt me wat omslachtig.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Allen,

Telenet vragen om de poort te openen? We hebben tegenwoordig toch wetgeving voor netneutraliteit?

Volgens mij is het blokkeren van bepaalde services niet meer toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Heb nu de NAS in een DMZ geplaatst. Is dit een oplossing? Nu heb ik in principe de port forwarding niet meer nodig ofwel?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Wie weet raad,

DS211 werkte tot hedenochtend zonder problemen. Ik starte de NAS opnieuw op, doe ik wel eens vaker zonder problemen, en en daarna begon de ellende.

Mappings waren ineens niet meer bereikbaar in Windows verkenner. Dus even inloggen in DSM en nu geeft DSM aan dat er SMART errors zijn in ik de schijven zo snel mogelijk moet vervangen.

Eerst een SMART snel scan gedaan, restulaat alles in orde.
Hij is nu bezig met de uitgebreide scan maar dat duurt even.

Het vreemde is dat als je het console (wat rechtsonderin zit) in DSM opent dan geeft hij bij Systeemintegriteit oranjekleur waar dus in staat dat ik smart errors hebt. Zodra ik de uitgebreide scan start wordt deze groen en is ineens alles weer orde. Zodra ik de check dus stop is deze weer direct oranje.

DMS = v2647
2x HD204UI

Ik vermoed dat DSM zelf een bug of iets heeft want over in de SMART status staat alles op Normaal en geen vreemde meldingen.

Grote probleem wat ik nu ook heb is dat ik vanaf DSM zelf een verbinding heb. Maar een verbinding maken naar de NAS lukt dus niet meer. Het lijkt wat dat omdat je deze status hebt hij zichzelf beschermd.

In mijn netwerkomgeving staat hij er nog netjes bij maar zodat ik er op klik krijk ik een melding dat dit mislukt is. Dit ook op diverse pc's geprobeerd.

Spotweb / Sickbeard werken nog wel.

Wie heeft een tip zodat deze weer werkend is. Alles opnieuw installeren liever niet ivm de vele instellingen die ik in de loop der tijd heb gemaakt en dus altijd prima werkt.

Ticket bij Synology inschieten doe ik als laatste middels aangezien zij ongetwijfeld over IPKG gaan zeuren en dus niets kunnen doen.

Hardisk 01 SMART
https://dl.dropbox.com/u/2118042/Hardisk%2001.jpg

Hardisk 02 SMART
https://dl.dropbox.com/u/2118042/Hardisk%2002.jpg
De rode error is uit het verleden met een firmware bug icm Synology. Is later opgelost maar blijft helaas wel in smart staan. Mogelijk na de uitgebreide test dat dit verwijderd wordt maar staat los van dit probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 25-10-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tboheeren schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:59:
Heb nu de NAS in een DMZ geplaatst. Is dit een oplossing? Nu heb ik in principe de port forwarding niet meer nodig ofwel?
Of je doet portforwarding op volgende manier

externe poort 2022 naar interne poort 22

en je geeft ssh poort 2022 aan Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Yucko schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

[...]

Volgens mij heeft plex geen echte login hoor, want csh is niet uitvoerbaar, terwijl sh en ash dat wel zijn.

[...]

Kijk ik daarna in /etc/shadow zie ik alleen bij de volgende gebruikers een hash:
• root
• admin
• guest
• plex
• <eigen username>

waarbij de hash van plex afwijkt van diegene die ik eerder in deze thread zag voorbijkomen, maar dat zegt niets want de hash van root en admin zijn ook niet gelijk terwijl je voor beide hetzelfde wachtwoord gebruikt.
Bedankt voor de verificatie. Volgens mij is csh de C shell en dus gewoon uitvooerbaar.
Wikipedia: C shell
Maar zonder password is dit voor mij niet te testen, en heb ik nog steeds een security issue.

Dat de hash verschilt per gebruiker komt volgens mij, omdat de hash ook de gebruikers naam en de Salt gebruikt. Maar bij dezelfde gebruikersnaam (en dezelfde Salt waarde) zou volgens mij ook de hash hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
schumi2004 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Of je doet portforwarding op volgende manier

externe poort 2022 naar interne poort 22

en je geeft ssh poort 2022 aan Synology
Maar als ik portforwarding instel op de telenet modem (online) wordt zowel externe als interne poort kleiner als 1000 geweigerd. Of wil je portforwarding rechtstreeks op de NAS proberen in te stellen indien DMZ?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

pacificocean schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor de verificatie. Volgens mij is csh de C shell en dus gewoon uitvooerbaar.
Wikipedia: C shell
Maar zonder password is dit voor mij niet te testen, en heb ik nog steeds een security issue.
Nou laat ik het zo zeggen: ik heb als root ingelogd en kon csh niet starten, daar waar dat wel lukt met sh en ash.

heb SSH geforward vanaf een andere poort, dus vandaar dat ik de poort opgeef wanneer ik vanaf mijn werk inlog thuis :P
yucko@sylar ~ $ ssh root@xxx.xxx.xxx.xxx -p xxxxx
root@xxx.xxx.xxx.xxx's password:

BusyBox v1.16.1 (2012-09-26 04:07:47 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> ash

~ # exit
DiskStation> sh

~ # exit
DiskStation> csh
-ash: csh: not found

DiskStation>
Maar goed, anders pas je de passwd file toch aan en zet je /bin/nologin bij plex en ga je dan kijken of plex an sich nog wil werken of denk ik dan te simpel?
tboheeren schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Maar als ik portforwarding instel op de telenet modem (online) wordt zowel externe als interne poort kleiner als 1000 geweigerd. Of wil je portforwarding rechtstreeks op de NAS proberen in te stellen indien DMZ?
op de NAS heb je alleen een firewall om in te stellen, en geen verdere instellingen qua portforwarding dus dat gaat 'm niet worden. Het is geen router he!? ;)

Als hij in de DMZ staat dan zou hij gewoon volledig bereikbaar moeten zijn voor de buitenwereld. Ik zou hem alleen weer eruit halen zodra men bij Synology klaar is :P

[ Voor 58% gewijzigd door Yucko op 25-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:15

heb je de index locatie ook aangepast naar Muziek?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ja, die heb ik er bij staan. Muziek en music (de standaard synology map).

Wederom geen resultaat.

Het lijkt er op dat de media index service geen bestanden meer vind in directories waar dat eerder wel gebeurde?

Ik snap er niets van!

hmmm.. Inmiddels wel iets gevonden...

http://www.synology-forum...php?f=31&t=11033&start=15

[ Voor 59% gewijzigd door CeesKees op 25-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Even proberen als deze in DMZ staat of je met je mobiel een SSH sessie opzetten kunt bijvoorbeeld. Wel zorgen dat je mobiel niet verbonden is met je wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
Kan niet zoeken in dit topic, dus weet niet of dit al langs is gekomen:

Ik wil graag een backup maken van al mijn bestanden op mijn Synology 212+ op een externe schijf.
Ik doe nu de externe schijf aan mijn pc. Daar heb ik een gratis folder sync programma op geïnstalleerd. Die laat ik dan draaien. En dat doe ik dan op twee externe schijven.

Is er een manier om dit direct via mijn 212+ te doen. Dus de externe schijf aansluiten op de NAS en dan syncen? Ik heb alleen de optie gevonden om alles van de NAS naar de schijf te kopieëren, maar dan worden verwijderde bestanden niet van de externe schijf gewist en wordt die schijf alleen maar voller.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:08
Tboheeren, je kan ook teamviewer op een pc instaleren en Synology op die machine toegang verlenen. Vanaf die machine kunnen ze dan een ssh of telnet sessie naar diskstation uitvoeren. Kan zelfs op een (tijdelijke) virtuele machine.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Kan ik op de ipad/iphone films kijken met de Plex app zonder dat de pc aanstaat vanaf mijn synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

CeesKees schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:35:
Ik heb al een map "Muziek" aangemaakt en deze toegevoegd aan de mediaserver. Uiteraard in deze map wat muziek geplaatst, maar ook dit is niet te zien in audio station?!
Een extra muziek map in de root pack audiostation niet. Dit heb ik ook al een geprobeerd. Je moet dus een map aanmaken en dan een submap maken en die als extra muziekmap delen. Je moet wel aangeven dat het een map is specifiek voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

T.E schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:53:
Kan ik op de ipad/iphone films kijken met de Plex app zonder dat de pc aanstaat vanaf mijn synology NAS?
Ja, waarom niet ? Daar is juist de plex app voor op de syno.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
Je onderstaande link kunnen proberen. Heb ik ook gedaan en mijn ssh naar 4321 gezet. Voor mij het vanwegen het constante proberen te scannen van port 22 op internet door kwaadwillende...

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=36&t=46735

Werkt prima voor mij.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik ben bezig met rechten in te stellen, onder Linux is dit altijd een uitdaging, maar ik dacht dat ik het snapte.

Ik wil wat foto's delen voor verschillende vriendengroepen, dus elke groep krijg ook een eigen groep, da's logisch. Nu had ik mezelf (ook als system-admin) toegevoegd aan deze, zeer beperkte, groepen. Nu blijkt dat ik ineens geen toegang meer heb tot andere mappen. Met andere woorden, DSM lijkt uit te gaan van de meest beperkte rechten van alle groepen waar ik in sta als user, in plaats van het samenvoegen van alle mogelijke rechten. Dit lijkt me niet erg logisch. Heeft iemand hier ervaring mee?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

IndoBoy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:59:
[...]

Een extra muziek map in de root pack audiostation niet. Dit heb ik ook al een geprobeerd. Je moet dus een map aanmaken en dan een submap maken en die als extra muziekmap delen. Je moet wel aangeven dat het een map is specifiek voor muziek.
Ik had de map \Muziek gemaakt (in de root) en daar naar verwezen.

Nu de map \Muziek\Muziek gemaakt, en naar de tweede verwezen. Eens kijken of dat wel wil lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Hmm sinds ik de wd reds erin heb doet mijn hibernation het niet meer! Normaal gesproken ging de nas netjes in hibernation en bleef hij ook in hibernation totdat ik mijn pc's/laptop aandeed.

Denk dat ik mijn oude schijven even weer terug erin stop totdat ik het uitgevogeld heb waarom ze niet in hibernation gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Rainesh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:14:
Hmm sinds ik de wd reds erin heb doet mijn hibernation het niet meer! Normaal gesproken ging de nas netjes in hibernation en bleef hij ook in hibernation totdat ik mijn pc's/laptop aandeed.

Denk dat ik mijn oude schijven even weer terug erin stop totdat ik het uitgevogeld heb waarom ze niet in hibernation gaan.
Hibernation blijft toch vreemd. Het zijn geen packages die dit veroorzaken? Ik heb tijden problemen met Sickbeard, deze zet ik dan ook maar een paar uur per dag aan, dan hibernate de nas de rest van de dag netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Nope, helemaal geen packages die dan actief zijn. Zodra ik mijn clients uitdeed en mijn nas was niet aan het downloaden en er waren ook geen externe connecties dan ging hij na 20min netjes in hibernation.

Vandaag maar 1 schijf terugplaatsen en dan kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

CeesKees schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Ik had de map \Muziek gemaakt (in de root) en daar naar verwezen.

Nu de map \Muziek\Muziek gemaakt, en naar de tweede verwezen. Eens kijken of dat wel wil lukken...
Nee, dat werkt ook niet... Zucht...

Moet ik dan echt een reset gaan doen om dit aan de praat te krijgen? Ik neem aan dat de boys van synology hier wel een oplossing voor kunnen bedenken, toch?

Maar even een ticket aangemaakt bij Synology..

[ Voor 4% gewijzigd door CeesKees op 26-10-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Rainesh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:14:

Hier idem. Dacht al dat het aan mij lag (nog even gecheckt of mijn instellingen in SABNZBd bewaard waren .. wat dus zo was .. log, history en admin map worden netjes op de usb-stick weggeschreven).
Straks maar eens het Synology forum afstropen want dan zou het daar toch bekend moeten zijn als het inderdaad aan de WD REDs ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 26-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02
Heeft er iemand hier ervaring met het maken van packages en het "installeren" van cronjobs?

Ik ben bezig met een webapplicatie, als voorbeeld kan ik wel voorruit met de package van bijvoorbeeld Wordpress maar ik wil graag dat er automatisch een cronjob aangemaakt wordt (want dit is dus een valkuil voor veel gebruikers).

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Google vertelde me niet veel, en heb ook al veel packages doorgespit op zoek naar een voorbeeld.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 16:42
Ik heb inmiddels de interne en externe verbinding met m'n 212J aardig op orde. Zo werken bijv. DS photo+ en DS audio prima vanaf m'n android telefoon. Het enige dat niet lukt is verbinden via DS file. Ik kom er maar niet achter waarom. Ik kan geen gekke dingen vinden in de rechten, poorten etc. Webdav staat aan.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Moet ds file via https? Meen dat ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Yucko schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

Hier idem. Dacht al dat het aan mij lag (nog even gecheckt of mijn instellingen in SABNZBd bewaard waren .. wat dus zo was .. log, history en admin map worden netjes op de usb-stick weggeschreven).
Straks maar eens het Synology forum afstropen want dan zou het daar toch bekend moeten zijn als het inderdaad aan de WD REDs ligt.
Zal het dit weekend ook eens gaan testen. Het is mij niet opgevallen omdat er altijd wel een client actief is...

Ik heb een 213+ in combinatie met 2 3Tb Reds. Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. De REDs mogen 24/7 aan staan volgens WD. Tuurlijk scheelt het wel in energiegebruik maar ik laat hem wel slapen s nachts. Dit zal ik wel zeker weten checken of die ind slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
-LA- schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:02:
Heeft er iemand hier ervaring met het maken van packages en het "installeren" van cronjobs?

Ik ben bezig met een webapplicatie, als voorbeeld kan ik wel voorruit met de package van bijvoorbeeld Wordpress maar ik wil graag dat er automatisch een cronjob aangemaakt wordt (want dit is dus een valkuil voor veel gebruikers).

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Google vertelde me niet veel, en heb ook al veel packages doorgespit op zoek naar een voorbeeld.
Is het een idee om een shell scriptje te maken welke automatisch een map doorspit op commando's? Dan hoef je niet steeds je crond te herstarten en je crontab aan te passen.

Zo'n scriptje is prima zelf te klussen, mits je een beetje goede wil hebt. SH scriptjes zijn nogal taai als je het nooit hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik vind persoonlijk het prijsverschil van €35 van de RED's (3TB €160) te groot (t.o.v. bijv de ST3000DM001 €125).

Je bent goedkoper uit met 5 HDD's in RAID6 dan 4 HDD's in RAID5. Hierbij heb je natuurlijk wel meer energie verbruik, maar ook meer zekerheid en IOp/s

Vooral de IOp/s valt mij erg tegen. Ik heb er een paar iSCSI targets op draaien en ik haal bijna 2 keer zoveel IO's op de seagates.
seagate raid 10 met 4hdd's: 1460 IOp/s read, 1282 IOp/s write.
wd red raid 10 met 4hdd's: 811 IOp/s read, 746 IOp/s write)
(max waarde die de syno aangeeft).

De transfer rate is met bijde hdd's gelijk, limiet is daar mijn 2Gbit link.

Buiten dat een hoop specs niet veel ontlopen (mbtf, dBa, temp, syno HCL) zijn er wel 2 grote verschillen RPM en TLER/ERC. Nu is juist dat laatste wat de RED beter maakt MAAR wat blijkt, dit heeft geen toegevoegde waarde op een synology met zijn eigen time limited error afhandeling. Waarschijnlijk omdat het geen 'hardware' raid is maar gewoon software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Weet iemand of je met een instelling / hack de ledlampjes uit kunt zetten? Ik vind die lampjes maar irritant.
Ik kan het natuurlijk afplakken, maar uitzetten zou netter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 29-08 10:48
^^ Ik heb m'n NAS met de LEDjes naar de wand van de kast gezet (ik heb deurtjes met raampjes waar je anders de LEDs doorheen ziet). Naar een muur laten wijzen werkt natuurlijk ook.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

R Kuipers schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:07:
Weet iemand of je met een instelling / hack de ledlampjes uit kunt zetten?
Welk model heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Oh, da's inderdaad wel verstandig om te melden, de 212J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Mijn collega gaat ook zijn 4 wd reds verkopen! Hij had al wd reds in zijn server en heeft dus 4 stuks over. Hij baalt ontzettend want hij had ze voor 190 euro per stuk gekocht! 8)7

Ik wou dat mijn werkgever vaker dit soort kadootjes geeft :D ...aan de andere kant zie ik het al voor me dat we geen kerstkado krijgen haha!

Ik ga mijn 2 wd reds weer eruit halen en mijn oude schijven erin stoppen want ik vind het zwaar irritant dat mijn server niet wilt hibernaten!

Bij interesse (nu 5 stuks dus beschikbaar) graag pm-en/mailen of bellen. Zondag maak ik een v/a advertentie aan als ze nog niet weg zijn. Graag ophalen want verzenden vind ik riskant. :/

[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 26-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

CeesKees schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Nee, dat werkt ook niet... Zucht...

Moet ik dan echt een reset gaan doen om dit aan de praat te krijgen? Ik neem aan dat de boys van synology hier wel een oplossing voor kunnen bedenken, toch?

Maar even een ticket aangemaakt bij Synology..
Het is taaie stof, maar de aanhouder wint meestal is mijn ervaring. Je moet alleen geduld hebben :)
Er zijn op verschillende plaatsen waar je rechten kan. Die zou ik dus allemaal controleren en mee spelen.

1. De map Muziek check daar of daar alle rechten goed staan voor alle gebruikers. Dit kun je doen in het configuratiescherm gedeelde mappen. Selecteer de betreffende map aan. In jouw geval Muziek. Klik dan boven bevoegdheden en rechten instellen. Geef hier minimaal leesrechten. Doe dit voor lokale gebruikers en groepen. Dit kan een conflict opleveren als je op gebruikers niveau wel rechten en op groepsniveau niet.
2. Controleren of bladeren door mappen mag onder geavanceerde instellingen.
3. Open file station. Selecteer de map muziek. Selecteer aan de rechterkant je de tweede map muziek. rechtermuisknop en dan eigenschappen.
Controleer of de map de juiste eigenaar heeft en de juister groep. Vink vervolgens toepassen op submappen aan.
Klik op tab machtigingen. En controleer de juiste machtigingen hier staan. Vink toepassen op submappen aan. Klik Ok
4. Open Audio Station. Klik instellingen en controleer of de juiste rechten er staan.

Volgens heb je het dan afgedekt qua rechten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Ookal geprobeerd om audiostation te verwijderen en opnieuw te installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Laatst online: 12-08 13:55
goede avond allemaal,

heb sinds vandaag mijn WD Red harde schijven en een DS213+ binnen. Probeerde zojuist DSM te installeren via find.synology.com en ik loop gelijk tegen een probleem aan.

"No Diskstation found within LAN"

heb de ds213+ via ethernetkabel aangesloten op mijn UPC horizonbox die via de kabel op internet is aangesloten. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Heb je het al via synology assisstant geprobeerd? Je kunt het downloaden via synology.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
ja maar die geeft ook aan dat er geen synology in het netwerk gevonden kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Nu online
Dat is apart. Probeer eens een andere kabel en kun je in je router de syno zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
hoe kan ik dat zien?

heb overigens de volgende dingen nu geprobeerd:

harde schijven eruit (werd ergens anders aangedragen maar werkt niet)
1 harde schijf erin -> hetzelfde geval
2 harde schijven werkt ook niet

heb met ethernetkabel direct op macbook pro aangesloten maar werkte ook niet.
heb een reset gedaan maar werkt ook niet

weet verder niet hoe ik achter het ip adres van de syno kan komen...

[ Voor 90% gewijzigd door eureka18 op 26-10-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:44
Heb je de syn al een reset gegeven,er komt hier wel vaker voorbij dat helpt,bij niet bereikbare NAS.

Msschien een idee om dat te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Geef je NAS en als je apparaten een vast ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
@indoboy dan moet ik volgens mij een MAC adres hebben toch? hoe kom ik daar achter?

MAC adres gevonden, nu kijken of ik aan de hand hiervan een vast ip kan instellen

ok, ik heb geen idee hoe ik een vast ip adres moet instellen. mede ook om het feit dat ik niet weet hoe ik de syno moet benaderen of wat het huidige ip adres is..

[ Voor 68% gewijzigd door eureka18 op 26-10-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

eureka18 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:45:
@indoboy dan moet ik volgens mij een MAC adres hebben toch? hoe kom ik daar achter?

MAC adres gevonden, nu kijken of ik aan de hand hiervan een vast ip kan instellen

ok, ik heb geen idee hoe ik een vast ip adres moet instellen. mede ook om het feit dat ik niet weet hoe ik de syno moet benaderen of wat het huidige ip adres is..
Even in je router instellen. Het MAC adres van je syno kun je aan de achterkant vinden geloof ik. Geef al je andere apparaten dus ook een vast ip adres. Anders kun je conflicten krijgen qua ip adres verdeling. Soms krijgen bepaalde apparaten anders hetzelfde ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
Ik heb een upc horizon en ik heb geen idee hoe ik dat daar kan instellen. heb het mac adres gevonden maar kan niet aangeven in de admin van de horizon aan welk ip adres deze gekoppeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Ik wil graag Spotweb installeren. Nou heb ik de de handleiding gevonden van Brickman http://dl.dropbox.com/u/5...-%20install%20Spotweb.txt

Ik begrijp echter het eerste gedeelte niet.

# If you have not installed Sick Beard or CouchPotato,
# install git on your system
ipkg update # Download the latest package list
ipkg upgrade # Upgrade installed packages to the latest version
ipkg install git # Install git if it is not on your system
ipkg install textutils # Needed to use git pull to update from the source
ipkg install nano # Install Nano text editor or use vi

Moet ik deze ipkg pakketten nou eerst allemaal installeren? Of is dat alleen als je Sick Beard en Couchpotato nog niet geinstalleerd hebt? Ik heb deze inderdaad nog niet geinstalleerd, maar ben dat wel van plan. Kan ik ze dan beter vooraf of achteraf installeren via de beschikbaren packages binnen synology zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

eureka18 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:22:
Ik heb een upc horizon en ik heb geen idee hoe ik dat daar kan instellen. heb het mac adres gevonden maar kan niet aangeven in de admin van de horizon aan welk ip adres deze gekoppeld moet worden.
Ik heb helaas geen UPC, maar volgens mij moet er ergens in het boekje staan hoe in het menu komt van de UPC modem/router. Binnen dit menu zou je dan volgens mij een vast ip adres moeten kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
eureka18 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:22:
Ik ken die horizon niet, maar je weet wel zeker dat dhcp ip's uit deelt. Maw, dat ie wel echt routeert met een intern en extern ip adres. Verder; juiste kabel (straight)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

IndoBoy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:38:
[...]

Het is taaie stof, maar de aanhouder wint meestal is mijn ervaring. Je moet alleen geduld hebben :)
Er zijn op verschillende plaatsen waar je rechten kan. Die zou ik dus allemaal controleren en mee spelen.

1. De map Muziek check daar of daar alle rechten goed staan voor alle gebruikers. Dit kun je doen in het configuratiescherm gedeelde mappen. Selecteer de betreffende map aan. In jouw geval Muziek. Klik dan boven bevoegdheden en rechten instellen. Geef hier minimaal leesrechten. Doe dit voor lokale gebruikers en groepen. Dit kan een conflict opleveren als je op gebruikers niveau wel rechten en op groepsniveau niet.
2. Controleren of bladeren door mappen mag onder geavanceerde instellingen.
3. Open file station. Selecteer de map muziek. Selecteer aan de rechterkant je de tweede map muziek. rechtermuisknop en dan eigenschappen.
Controleer of de map de juiste eigenaar heeft en de juister groep. Vink vervolgens toepassen op submappen aan.
Klik op tab machtigingen. En controleer de juiste machtigingen hier staan. Vink toepassen op submappen aan. Klik Ok
4. Open Audio Station. Klik instellingen en controleer of de juiste rechten er staan.

Volgens heb je het dan afgedekt qua rechten denk ik.
Check, check, check en check.

Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Rainesh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:11:
Ookal geprobeerd om audiostation te verwijderen en opnieuw te installen?
yup, meerdere malen, reboots er tussendoor, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

CeesKees schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:01:
[...]

Check, check, check en check.

Geen resultaat.
O, ik ben één stap vergeten.

Op het configuratie scherm en klik op media indexering service. Klik op de tab geindexeerde map en vervolgens op maken. Daar selecteer je je submap Muziek. Laat een een vinkje bij muziek. Voor de zekerheid daarna even opnieuw indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

(uiteraard) al gedaan...
veel.... heel veel keren...

[ Voor 21% gewijzigd door CeesKees op 27-10-2012 01:28 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.