Wie weet raad,
DS211 werkte tot hedenochtend zonder problemen. Ik starte de NAS opnieuw op, doe ik wel eens vaker zonder problemen, en en daarna begon de ellende.
Mappings waren ineens niet meer bereikbaar in Windows verkenner. Dus even inloggen in DSM en nu geeft DSM aan dat er SMART errors zijn in ik de schijven zo snel mogelijk moet vervangen.
Eerst een SMART snel scan gedaan, restulaat alles in orde.
Hij is nu bezig met de uitgebreide scan maar dat duurt even.
Het vreemde is dat als je het console (wat rechtsonderin zit) in DSM opent dan geeft hij bij Systeemintegriteit oranjekleur waar dus in staat dat ik smart errors hebt. Zodra ik de uitgebreide scan start wordt deze groen en is ineens alles weer orde. Zodra ik de check dus stop is deze weer direct oranje.
DMS = v2647
2x HD204UI
Ik vermoed dat DSM zelf een bug of iets heeft want over in de SMART status staat alles op Normaal en geen vreemde meldingen.
Grote probleem wat ik nu ook heb is dat ik vanaf DSM zelf een verbinding heb. Maar een verbinding maken naar de NAS lukt dus niet meer. Het lijkt wat dat omdat je deze status hebt hij zichzelf beschermd.
In mijn netwerkomgeving staat hij er nog netjes bij maar zodat ik er op klik krijk ik een melding dat dit mislukt is. Dit ook op diverse pc's geprobeerd.
Spotweb / Sickbeard werken nog wel.
Wie heeft een tip zodat deze weer werkend is. Alles opnieuw installeren liever niet ivm de vele instellingen die ik in de loop der tijd heb gemaakt en dus altijd prima werkt.
Ticket bij Synology inschieten doe ik als laatste middels aangezien zij ongetwijfeld over IPKG gaan zeuren en dus niets kunnen doen.
Hardisk 01 SMART
https://dl.dropbox.com/u/2118042/Hardisk%2001.jpg
Hardisk 02 SMART
https://dl.dropbox.com/u/2118042/Hardisk%2002.jpg
De rode error is uit het verleden met een firmware bug icm Synology. Is later opgelost maar blijft helaas wel in smart staan. Mogelijk na de uitgebreide test dat dit verwijderd wordt maar staat los van dit probleem.
[
Voor 14% gewijzigd door
MikeOO op 25-10-2012 13:52
]