Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Net ook mijn wd reds geregistreerd op wd.com voor warranty en wat blijkt: ik hoefde geen bon/purchasedate ofzo in te vullen! Hij laat ook netjes zien dat ik tot 27-10-2015 garantie heb!
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mijn DS412+ gaat weer netjes in hibernation met zijn 4 WD REDsRainesh schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:19:
Met mijn oude schijven gaat mijn syno weer netjes in hibernate. Wacht wel met het plaatsen van de wd reds totdat het probleem is opgelost.
Net ook mijn wd reds geregistreerd op wd.com voor warranty en wat blijkt: ik hoefde geen bon/purchasedate ofzo in te vullen! Hij laat ook netjes zien dat ik tot 27-10-2015 garantie heb!
Het enige wat ik aangepast heb is het Preferences.xml bestand van Plex (/volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Preferences.xml).
Hierin heb ik op de 2e regel achteraan (dus voor "/>") de volgende optie toegevoegd:
Daarna de Synology opnieuw opgestart (maar het stoppen en herstarten van Plex zou achteraf gezien hetzelfde effect moeten hebben) en voila .. de DS412+ gaat netjes in hibernation na 10 min.logDebug="0"
Ow, en bedankt voor de tip. Meteen even mijn schijven geregistreerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 27-10-2012 07:32 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 27-10-2012 10:49 ]
"failed to apply your settings because another installation is in progress"
iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?
(Ik heb de synology vast zitten aan mijn UPC horizon box)
[ Voor 13% gewijzigd door eureka18 op 27-10-2012 12:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ChuckyDevil op 27-10-2012 16:41 ]
Ik heb net Windows 8 geïnstalleerd en het valt mij op dat ie 'm draadloos altijd vindt, maar bekabeld niet. Kan alleen de oorzaak niet vinden.jmbosch82 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:04:
Weet iemand waarom mijn NAS niet altijd in het netwerk verschijnt? Ik verander niks aan de instellingen ofzo maar in windows 7 zie ik mijn NAS niet altijd staan. Erg vervelend...
PSN ID = Jorco
Gewoon een 'straight' Cat-5e of Cat-6 gebruiken.eureka18 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:24:
Eindelijk! heb hem aan de praat. Heb nu de ethernetkabel van synology zelf gebruikt. Deze is erg kort dus ik wil een langere aanschaffen. moet ik een crossed of een straight line gebruiken?
(Ik heb de synology vast zitten aan mijn UPC horizon box)
Nu geeft de SMART integriteit een error op drive5, met het advies deze zo snel mogelijk te vervangen. De systeeminfo geeft alles normaal aan by the way...
Even een praktische vraag:
Ik wil nu de ST32000542AS gaan vervangen door de, goed verkrijgbare, Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB. Ik heb ooit begrepen dat je altijd indentieke schijven moest nemen. Of is dit niet zó strikt noodzakelijk.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
hier hetzelfde probleem,ligt aan de firewall of virusscannner,i,ik heb er met microsoft securety geen last van,met ESET nu wel dat ie niet altijd zichtbaar is,knap irritant.jmbosch82 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:04:
Weet iemand waarom mijn NAS niet altijd in het netwerk verschijnt? Ik verander niks aan de instellingen ofzo maar in windows 7 zie ik mijn NAS niet altijd staan. Erg vervelend...
terwijl ik helemaal niks aan het downloaden ben zie ik dat die continue internet verbruikt en niet 6KB/s maar 250KB/s, ik ben enkel ingelogt en niemand is aan het streamen.
hoe kan je zien welke applicaties internet verbruiken?
heb vandaag al 20GB verbruikt dus heb ik maar beslote om de nas tijdelijk uit te zetten wegens datalimiet.
kan het zijn dat plex al de bestanden upload ofzo?
Is dan een ipkg install openssh voldoende? Via google vind je wat posts dat je dan de standaard software in de weg zit? Iemand een idee hoe dit zit? DSM 4...
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit is wat ik ervan vinden kon http://pellelatarte.fr/en...ftp-sur-les-nas-synology/kraades schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:02:
Ik wilde via scp wat zaken naar de DS211 kopieren, maar het lijkt erop dat je dan ook scp op de Synology nodig hebt?
Is dan een ipkg install openssh voldoende? Via google vind je wat posts dat je dan de standaard software in de weg zit? Iemand een idee hoe dit zit? DSM 4...
Verwijderd
Standaard streamt hij alle films naar alle actieve Tweakerleden hierredboyke schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:15:
heb vandaag al 20GB verbruikt dus heb ik maar beslote om de nas tijdelijk uit te zetten wegens datalimiet.
kan het zijn dat plex al de bestanden upload ofzo?
Is dat metertje niet van het interne netwerk? Je nas gaat niet opeens 20 GB uploaden als je bijvoorbeeld geen backup service hebt aanstaan of torrents ofzo hebt draaien.
Ja, die zag ik ook. Andere posts geven aan dat je gewoon ipkg install zlib openssl kunt uitvoeren. Hm, niet veel zin om de boel te verknallen.schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:44:
[...]
Dit is wat ik ervan vinden kon http://pellelatarte.fr/en...ftp-sur-les-nas-synology/
Edit:
Daarom maar op de veilige manier gedaan zoals beschreven en scp werkt nu.
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 28-10-2012 10:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb hier op een DS213 cloudstation geinstalleerd. Heb de client-software op een imac geinstalleerd(met osx lion) en hierop geeft deze de error "Database operation fail".
Dit gebeurd op het moment dat je de doelmap voor de cloud moet selecteren. Het voorgaande inlogscherm verloopt goed en zie zelfs op de DSM dat er ingelogd is door de imac.
Heb cloudstation getest op een vista 32-bits machine en daarop werkte het perfect. Ook heb ik verschillende doelmappen geprobeerd op de imac en allemaal zonder resultaat.
Tot nu toe ook al een support ticket aangemaakt bij synology en een bericht op het synology forum geplaatst. Van beiden niet echt reactie en hoop dat hier iemand mij uit de brand kan helpen.
Hier ook in Windows 7. In de verkenner stond mijn Synology 211 eerst wel, dan weer niet. Vreemd genoeg is hij wel altijd zichtbaar onder multimedia-apparaten.jmbosch82 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:04:
Ik heb netwerkherkenning uit gezet, opnieuw opgestart, weer aangezet, nu doet hij het wel weer... Ben benieuwd voor hoe lang.
[ Voor 6% gewijzigd door Hampelman op 28-10-2012 10:51 ]
Ik ben even helemaal kwijt of "Media Indexing Service" nu automatisch zou moeten updaten zodra er bijvoorbeeld muziek wordt toegevoegd? Ik dacht eigenlijk dat dit automatisch ging? Maar nu zie ik allerlei scripts met synoindex voorbij komen. In de manual wordt ook gesuggereerd dat het handmatig moet. Tijdje niet naar gekeken ben het even kwijt.
👉🏻 Blog 👈🏻
http://forum.synology.com...2187e216e5060827bf961d162kraades schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:51:
DSM 4.0-2198
Ik ben even helemaal kwijt of "Media Indexing Service" nu automatisch zou moeten updaten zodra er bijvoorbeeld muziek wordt toegevoegd? Ik dacht eigenlijk dat dit automatisch ging? Maar nu zie ik allerlei scripts met synoindex voorbij komen. In de manual wordt ook gesuggereerd dat het handmatig moet. Tijdje niet naar gekeken ben het even kwijt.
kraades schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
Ja, die zag ik ook. Andere posts geven aan dat je gewoon ipkg install zlib openssl kunt uitvoeren. Hm, niet veel zin om de boel te verknallen.
Edit:
Daarom maar op de veilige manier gedaan zoals beschreven en scp werkt nu.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Heb het ook even getest maar kan dit alleen als ik protocol op SCP zet.bum schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:15:
[...]
Ik heb helemaal niks geïnstalleerd (alleen SSH aangezet in Terminal Service, DSM 4.1) en ik kan gewoon met WinSCP bestanden beheren.
Edit:
Cannot initialize SFTP protocol. Is the host running a SFTP server?
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2012 11:21 ]
Ik gebruik geen RAID maar 2 losse volumes zodat ik geen capaciteitsverlies heb en de backup intern kan regelen (en eventueel met mijn externe USB3 disk).
Op zich begint het allemaal wel goed te werken na wat inrichtwerk. Ik ben momenteel bezig met het inrichten van Sabnzbd i.c.m. couchpotato en Sickbeard.
Naast de NAS zijn aanwezig: Samsung D6100 Smart TV / Mediapeler IconBit1003d (realtek 1186) full 3D / Iphone 4 / Ipod touch 2G (gebruik ik nu niet) / Ipod dock aangesloten aan de receiver
De interface van de IconBit vind ik alles behalve prettig, je moet erg veel mappen door om ergens te komen (bv op de NAS) en het is allemaal niet zo gebruiksvriendelijk.
Het liefste zou ik met de ipod (die nu stof vangt) of desnoods de iphone de mediaspeler bedienen door middels een soort van videowall films en/of series te selecteren zonder dat ik door die onhandige interface heen moet van de Icontbit. Ik zie alleen een beetje door de bomen het bos niet meer en vraag me sterk af waar ik dan naar op zoek moet. DS video is een mooi voorbeeld zoals ik het zou willen bedienen op de ipod/iphone, dat is een mooie interface met beschrijving van de film/serie alleen wil ik het beeld natuurlijk op mijn tv toveren en niet op mijn iphone/ipod.
Bij de series gaat het meestal om MKV's en andere losse videofiles, bij de films ook wel vaak full bluray ISO's zonder en met 3D (vandaar de iconbit)
Ik kom in verschillende topics wel van alles tegen waarbij XMBC het mooiste lijkt, maar dat gaat volgens mij niet werken met mijn hardware.
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan inrichten?
als er intern verkeer is beweegt die meter ook maar hier verbruikt die echt internetVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:39:
[...]
Standaard streamt hij alle films naar alle actieve Tweakerleden hier![]()
Is dat metertje niet van het interne netwerk? Je nas gaat niet opeens 20 GB uploaden als je bijvoorbeeld geen backup service hebt aanstaan of torrents ofzo hebt draaien.
torrents en downloads staat op dat het pas begint om 01.00uur zodat het maar voor de helft meetelt voor mijn datalimiet. ik heb geen backup draaien.ik dacht eerst dat het indexing was van plex ofzo dat het covers enzo download en upload ofzo maar alles is al te zien in de plex client.
Iemand een idee hoe ik een package opnieuw kan laten starten na een scheduled bootup? Mijn start-stop command van de NZBget web interface doen niets.
Ook ben ik benieuwd of iemand toevallig de laatste versie van NZBGet al heeft geprobeerd? Hij is nog niet als package beschikbaar, maar is wel handmatig te installeren. Zie screenshots:

http://nzbget.sourceforge.net/Web-Interface#Screenshots
[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 28-10-2012 16:11 ]
Laatste nieuwe lijkt me niet zo lastig als package te maken, even de source aanpassen van het package van synocommunity github en compilen maar.Workaholic schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:01:
Met de nieuwe DSM 4.1 werkt mijn NZBGET soms niet na een suspend/sleep and moet ik de NAS opnieuw starten of de NZBGet package herstanden om de boel weer draaiend te krijgen.
Iemand een idee hoe ik een package opnieuw kan laten starten na een scheduled bootup? Mijn start-stop command van de NZBget web interface doen niets.
Ook ben ik benieuwd of iemand toevallig de laatste versie van NZBGet al heeft geprobeerd? Hij is nog niet als package beschikbaar, maar is wel handmatig te installeren. Zie screenshots:
[afbeelding]
Heb zelf geen tijd om het te doen dus zul je zelf aan de slag moeten.
kijk in je services, logboeken, huidige verbindingen etc. Want ergens moet er een connectie zijn.
Ik ben een absolute unix leek, compilen, putty etc is allemaal te ingewikkeld voor mijschumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:15:
[...]
Laatste nieuwe lijkt me niet zo lastig als package te maken, even de source aanpassen van het package van synocommunity github en compilen maar.
Heb zelf geen tijd om het te doen dus zul je zelf aan de slag moeten.
Wlke NAS had je ook alweer, ben nu voor een DS211 en soortgelijke aan het compilen, revision 487 (nog nieuwer als op site staat, 477)Workaholic schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Ik ben een absolute unix leek, compilen, putty etc is allemaal te ingewikkeld voor mij. Hopen dat andere snel een package update doen
Er staat me wel iets van bij dat ik het een poos terug niet werkend kreeg. (Uit synocommunity beta repo)
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2012 16:32 ]
Ik zit nog op DSM 4.0-2198. Misschien dat dit het is. Heb je dan wel ergens een scp commando staan?bum schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:15:
[...]
Ik heb helemaal niks geïnstalleerd (alleen SSH aangezet in Terminal Service, DSM 4.1) en ik kan gewoon met WinSCP bestanden beheren.
DS211> find / -name scp /opt/bin/scp /volume1/@optware/bin/scp /bin/scp DS211>
Edit:
Net even geupgrade naar de DSM 4.1-2647.
Wat mij opviel:
File /etc/rc.local blijft intact. Okay, mooi.
SickBeard wil na de upgrade niet meer starten als de logfile op een USB stick staat; even wisselen naar default log file en weer naar USB en daarna is het weer in orde.
[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 28-10-2012 18:59 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een 211, mocht het je lukken dan ben ik zeker wel geïnteresseerd!schumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:30:
[...]
Wlke NAS had je ook alweer, ben nu voor een DS211 en soortgelijke aan het compilen, revision 487 (nog nieuwer als op site staat, 477)
Er staat me wel iets van bij dat ik het een poos terug niet werkend kreeg. (Uit synocommunity beta repo)

Vanmorgen stond het package weer eens uit en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Een herinstallatie hielp an sich wel maar wanneer ik aangaf dat ik de admin, log ,nzb backup en watchfolder op de USB stick wilde hebben en SABNZBd een herstart liet uitvoeren dan wilde het package daarna weer niet opstarten. Nog een herinstallatie uitgevoerd maar nu zonder aanpassingen qua mappen waar alles moet komen qua log e.d. en ook geen watchfolder meer ingesteld (ik pleur toch alles via SABcontrol+ in de queue) en alles lijkt voorlopig weer te werken (ook hibernation).
[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 29-10-2012 09:57 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Lijkt op hetgeen Kraades eerder meldde:Yucko schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:56:
SABNZBd blijft een zorgenkindje op mijn DS412+
Vanmorgen stond het package weer eens uit en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Een herinstallatie hielp an sich wel maar wanneer ik aangaf dat ik de admin, log ,nzb backup en watchfolder op de USB stick wilde hebben en SABNZBd een herstart liet uitvoeren dan wilde het package daarna weer niet opstarten. Nog een herinstallatie uitgevoerd maar nu zonder aanpassingen qua mappen waar alles moet komen qua log e.d. en ook geen watchfolder meer ingesteld (ik pleur toch alles via SABcontrol+ in de queue) en alles lijkt voorlopig weer te werken (ook hibernation).
SickBeard wil na de upgrade niet meer starten als de logfile op een USB stick staat
Liep zelf ook tegen het probleem aan dat SB niet meer wilde starten als package. Vanavond maar eens kijken of dit de boel oplost.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
nou ja, het rare is dat het een week zonder problemen gewerkt heeft en er heeft geen update van SABNZBd plaatsgevonden .. dus waarom hij vanmorgen ineens niet meer wilde opstartenTheOmen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:12:
[...]
Lijkt op hetgeen Kraades eerder meldde:
SickBeard wil na de upgrade niet meer starten als de logfile op een USB stick staat
Liep zelf ook tegen het probleem aan dat SB niet meer wilde starten als package. Vanavond maar eens kijken of dit de boel oplost.
[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 29-10-2012 10:53 ]
Hoe kan je van een externe pc van buiten het netwerk backups makkelijk overschrijven naar me nas,
liefst automatisch,
Van buiten het netwerk: via bv. de ingebouwde VPN-server van de Synology inloggen op het eigen netwerk en dan bv. de meegeleverde backupsoftware gebruiken?steppy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:07:
Hallo, heb een vraagje
Hoe kan je van een externe pc van buiten het netwerk backups makkelijk overschrijven naar me nas,
liefst automatisch,
Ik wil ook heel graag de nieuwe NZBget, maar helaas een complete linux noob dus hetb geen idee hoe ik deze voor een 212+ moet packagenWorkaholic schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:01:
[afbeelding]
Ook zijn mijn album afbeeldingen ineens weg bij het afspelen van een nummer. Volgens mij heet dit: nu afspelen. Dat is nu weg hier. Zie ook nergens layout instellingen dus geen idee hoe ik dit weg of terug krijg.
Nu kan indirect het wel via search oplossen maar ik vind filteren makkelijker...
Ik teken nergens meer voor
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Bedoel meer automatisch instellen bij klanten zodat ik er niet elke week langs moet..dajappie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:46:
[...]
Van buiten het netwerk: via bv. de ingebouwde VPN-server van de Synology inloggen op het eigen netwerk en dan bv. de meegeleverde backupsoftware gebruiken?
Ik kan bevestigen dat de TP-Link 822n out-of-box werkt op de Synology.gielie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
Ze hadden hem niet bij de mm, ga morgen ergens anders kijken.
Kan zonder haperen met de WD Live Hub 1080p films bekijken.
Opstelling: Xs4all glas, Synology 2411+, Fritzbox 7390, DSM 4.1-2647 (de laatste DSM versie) en ik heb een DScloud.me adres.
Al een tijdje problemen om op poort 5000/5001 binnen te komen vanaf andere computers. Eerst had ik de poortjes in de Fritzbox zelf geforward naar de Synology. 7000/7001 en nog een paar andere werkten en werken prima. In de Fritzbox heb ik de portforwarding al een keer leeggegooid en opnieuw erin gezet. Nu heb ik als laatste poging de portforwarding op de Fritzbox laten instellen door de Synology zelf (Router configuratie), dit alles werkt ook weer prima behalve poortje 5000/5001. Het vreemde is dat als ik vanaf thuis (waar de Synology ook staat) wel kan inloggen op de DScloud.me:5000/5001 poort.
Om te testen gebruik ik bijvoorbeeld; inloggen op de computer/server op de zaak, vanaf daar naar mijn yyy.dscloud.me adres gaan. Als ik geen gebruik maak van een poortnummer dan kom ik op een soort van eigengemaakte index-website (poort 80). Dit werkt allemaal goed. Maar als ik dan yyy.dscloud.me:5000 of yyy.dscloud.me:5001 intik; geen DSM.
Een blokkade op de zaak lijkt me ook niet logisch omdat ik ook niet van andere computers af kan inloggen.
Zitten er in de Synology nog meer verwijzingen die een poort kunnen blokkeren?
Iemand hier nog een goeie tip voor?
@Kraades, Firewall staat uit.
Even met een online port scanner kijken of je port ook echt open is?
[ Voor 63% gewijzigd door technorabilia op 29-10-2012 21:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
ik probeer aan de hand van dit topic Sabnzbd, couchpotato en sickbeard te installeren op mijn ds213+.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120406
Ik ben echter vastgelopen bij de 2e post. Hierin wordt gezegd dat ik het volgende moet doen:
Editing Script
To enable this script to access Sickbeard, you’ll have to enter some info in the scripts config file. You find this under the same directory as the script. In this example, it’s located here: “C:\Program Files\Sickbeard\autoProcessTV\autoProcessTV.cfg.sample”. This name has to be changed to “autoProcessTV.cfg and you’ll have to enter your Sickbeard login info in the file. Open it and enter the correct port, username and password for sickbeard. If sickbeard is located on another computer you’ll have to change the host address as well. Web_root can be left blank.
nu weet ik echter niet hoe ik in de directory van sickbeard moet komen om het aan te passen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
-edit ik begrijp dat je iets via telnet of ssh moet doen? wat kan ik het beste kiezen en wat zijn de command lines die ik moet intypen om het bovenstaande te bereiken (gebruik een macbook pro, mocht het belangrijk zijn om dit te weten).
[ Voor 10% gewijzigd door eureka18 op 29-10-2012 21:48 ]
Daarna even met find zoeken waar de .sample staat. Deze kun je kopieren naar .cfg met cp commando.
Met bv. de vi-editor kun je de file aanpassen. Of met overhalen naar Windows/OSX via ftp of Samba daar aanpassn en weer terug zetten.
Edit:
Packages zelf kun je installeren door de repo toe te voegen http://www.synocommunity.com/packages.
Via de DSM Web UI...
DS211> find / -name autoProcessTV.cfg.sample /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample ^C DS211> cat /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV. cfg [SickBeard] host=localhost port=8081 username= password= web_root=/sickbeard DS211>
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 29-10-2012 22:11 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
overigens merk ik dat sick beard voor bepaalde series aangeeft dat het seizoen unaired is terwijl het seizoen al lang begonnen is. Is dit specifiek bij mij of hebben anderen dit ook (in dit geval the walking dead)
Goed idee! Meteen gedaan en een willekeurige poort gepakt om te dubbelchecken.kraades schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:00:
De firewall op de DS zelf?
Even met een online port scanner kijken of je port ook echt open is?
Poort 5000 en 5001 staan allebei open, dus het moet ergens anders liggen. Toch een block op het werk op deze poortjes en toevallig ook bij die andere computer... maar ik kan nu weer verder zoeken. Dank.
eureka18 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:36:
overigens merk ik dat sick beard voor bepaalde series aangeeft dat het seizoen unaired is terwijl het seizoen al lang begonnen is. Is dit specifiek bij mij of hebben anderen dit ook (in dit geval the walking dead)
Nee, mogelijk staan je search providers niet goed ingesteld? Kun je beter hier vragen...
👉🏻 Blog 👈🏻
http://www3.buyincoins.co...-receiver-product-70.html
Heb dit DVB-T stickje gekocht voor 7,5 USD, en hij wordt prima herkent en werkt goed. Enige wat ik heb moeten doen is een verloopje MCX-RF Coax kopen om een betere (actieve) antenne eraan te kunnen hangen. Met de bijgeleverde antenne doe ik niks hier in #fi.
Verder is het super makkelijk, in de nas prikken en hij wordt gemount, vervolgens in video station kanalen scannen en daarna kan je opnemen of live stream kijken via VLC browser plugin of op de ipad met OPLayerHDlite (gratis app met wat reclame). Toch leuk
Goede tip, prima!. Helaas heb ik er bij ons in Harderwijk niks aan. Heb vorig jaar een dvd-t stick gekocht, alleen wat aan gehad met een lang weekend op een camping in Zuid- Limburg. NL1, 2 en 3 ging redelijk op mijn laptop. Paar weken geleden in de buurt van Heeg weer geprobeerd, geen succes. Het wordt tijd dat de dekkingsgraad omhoog gaat.MAher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:06:
Voor diegenen die graag tv willen opnemen/viewen via de NAS met een dvb-t stick:
Heb dit DVB-T stickje gekocht voor 7,5 USD, en hij wordt prima herkent en werkt goed. Enige wat ik heb moeten doen is een verloopje MCX-RF Coax kopen om een betere (actieve) antenne eraan te kunnen hangen. Met de bijgeleverde antenne doe ik niks hier in #fi.
Verder is het super makkelijk, in de nas prikken en hij wordt gemount, vervolgens in video station kanalen scannen en daarna kan je opnemen of live stream kijken via VLC browser plugin of op de ipad met OPLayerHDlite (gratis app met wat reclame). Toch leuk
Leonardus
Je hebt een betere antenne nodig (en daarvoor dus dat verloopje), dan gaat het ws wel. Natuurlijk krijg je wel maar een beperkt aantal kanalen.leonardus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Het wordt tijd dat de dekkingsgraad omhoog gaat.
Ik heb verder niks anders, en ook niet nodig. Kabel aansluiten kost 1500e dus dat doen we maar niet
Even om te melden: dit type stick (exact zelfde uitzicht, software, etc etc) komt in een (groot) aantal variaties, allen met intern andere chipsets & het is gokken welke werkt en welke niet.MAher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:06:
Voor diegenen die graag tv willen opnemen/viewen via de NAS met een dvb-t stick:
Ik heb er 2 jaar geleden van diezelfde besteld, en die werken voor geen meter onder linux-achtige apparaten, andere reeksen (zoals degene die jij vermeld) weken dan weer probleemloos.
Dus voordat iemand er 20 ineens gaat bestellen: bedenk dat het een gok is...
Ja, dat klopt. Omdat dit ding 7,5 USD kost en geen 29,95e zoals veel sticks hier in de winkel, is dit een klein gokje, waarbij deze via deze site (momenteel) dus wel ondersteund wordt.roeleboel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Dus voordat iemand er 20 ineens gaat bestellen: bedenk dat het een gok is...
Bij voorbaat dank.
Waar precies? Als ik via de webinterface kijk bij File Station dan staat er niet eens een map Photo tussen. Als ik via Gedeelde Map kijk, dan staat hij er wel tussen. Deze instellingen zijn echter gelijk aan de mappen die ik wel kan benaderen via de netwerk omgeving.MAher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:54:
Moet je misschien even kijken of je priveliges wel goed staan. Rechtermuis-Properties-Priveliges setup
Zou top zijn als je deze voor de DS211 beschikbaar wil stellen :-)schumi2004 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:30:
[...]
Wlke NAS had je ook alweer, ben nu voor een DS211 en soortgelijke aan het compilen, revision 487 (nog nieuwer als op site staat, 477)
ik zie dat jij bij webroot=/sickbeard hebt staan. Waar dient dit voor en is dit noodzakelijk om hier te hebben staan? bij mij is deze namelijk leeg.kraades schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:07:
Met ssh <IP adres van de DS> kun je aanloggen op de DS. Via Control Panel moet je dan wel eerst Terminal aanzetten.
Daarna even met find zoeken waar de .sample staat. Deze kun je kopieren naar .cfg met cp commando.
Met bv. de vi-editor kun je de file aanpassen. Of met overhalen naar Windows/OSX via ftp of Samba daar aanpassn en weer terug zetten.
Edit:
Packages zelf kun je installeren door de repo toe te voegen http://www.synocommunity.com/packages.
Via de DSM Web UI...
DS211> find / -name autoProcessTV.cfg.sample /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample ^C DS211> cat /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV. cfg [SickBeard] host=localhost port=8081 username= password= web_root=/sickbeard DS211>
Ik kan de films/series wel afspelen op het mobile device, maar ik wil juist het gekozen bestand afspelen op 1 vd beschikbare upnp devices.
Ik weet dat er wel zoiets is voor de Q-nap devices maar dat zal er voor de Synology toch ook wel zijn?
NZBget 9.0 r487 http://dl.dropbox.com/u/6...et-88f6281-9.0~r487-4.spkbdu schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:57:
[...]
Zou top zijn als je deze voor de DS211 beschikbaar wil stellen :-)
NOTE: Is voor architecture 88f628x, bv een DS211 etc
[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 04-11-2012 17:42 ]
Wat je eigenlijk intikt is yyy.dscloud.me:80:5001. Je komt (tenzij expliciet aangepast) bij http verkeer standaard bij poort 80 uit. Volgens mij heet dat url normalisatie.erikafoort schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:24:
Ik heb hier wat problemen met poortje 5000/5001.
Opstelling: Xs4all glas, Synology 2411+, Fritzbox 7390, DSM 4.1-2647 (de laatste DSM versie) en ik heb een DScloud.me adres.
Al een tijdje problemen om op poort 5000/5001 binnen te komen vanaf andere computers. Eerst had ik de poortjes in de Fritzbox zelf geforward naar de Synology. 7000/7001 en nog een paar andere werkten en werken prima. In de Fritzbox heb ik de portforwarding al een keer leeggegooid en opnieuw erin gezet. Nu heb ik als laatste poging de portforwarding op de Fritzbox laten instellen door de Synology zelf (Router configuratie), dit alles werkt ook weer prima behalve poortje 5000/5001. Het vreemde is dat als ik vanaf thuis (waar de Synology ook staat) wel kan inloggen op de DScloud.me:5000/5001 poort.
Om te testen gebruik ik bijvoorbeeld; inloggen op de computer/server op de zaak, vanaf daar naar mijn yyy.dscloud.me adres gaan. Als ik geen gebruik maak van een poortnummer dan kom ik op een soort van eigengemaakte index-website (poort 80). Dit werkt allemaal goed. Maar als ik dan yyy.dscloud.me:5000 of yyy.dscloud.me:5001 intik; geen DSM.
Een blokkade op de zaak lijkt me ook niet logisch omdat ik ook niet van andere computers af kan inloggen.
Zitten er in de Synology nog meer verwijzingen die een poort kunnen blokkeren?
Iemand hier nog een goeie tip voor?
@Kraades, Firewall staat uit.
Als je het externe ip adres van je internet verbinding intikt met als poort 5000 kom je hoogstwaarschijnlijk wel in je DSM, als dat zo is staan je poorten in elk geval op de juiste manier geforward.
Ik kan niet meer inloggen als persoon in photostation. Alle albums zijn als toegankelijk ingesteld en in DSM kan ik geen rechten meer toekennen aan accounts voor photostation.
Wat ik volgens de sysnology website netjes heb uitgevoerd is get volgende:
1- beide DS-en up to date en een config backup maken van DSM
2- schijfjes uit de oude DS, precies in de zelfde volgorde terug gestoken in de nieuwe DS
3- DS gestart en nieuwe firmware erop gezet.
4- Configuratie backup teruggezet.
Als ik nu de photostation pagina open, dan krijg ik geen balkje waarin ik kan inloggen, of settings kan aanpassen. In DSM kan ik bij de gebruikers wel kiezen voor optie, maar dan zou er een photostation tab tevoorschijn moeten komen en die komt er niet.
Heeft iemand dit wel eens gezien?
Ik heb natuurlijk de optie om alles te resetten, maar dan worden ook de schijven leeggepoetst. Dat is iets minder. Iemand een idee hoe ik photostation settings kan goedzetten?
-EDIT-
En naast ieder probleem ligt de oplossing: en dat had ik kunnen weten als webdeveloper
[ Voor 9% gewijzigd door ElCondor op 30-10-2012 23:18 ]
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Lijkt prima te werken, thanks!
edit (voor dat iedereen dit gaat proberen): ik heb ook een DS211, geen idee of het ook op andere modellen werkt
[ Voor 19% gewijzigd door helloitsme op 31-10-2012 07:01 ]
Echter ik heb nu bij een nieuwe server de mogelijkheid om dit te doen met rsync (veiliger en sneller).
Op zich werkt dit gewoon goed;
1
| rsync -n -vv -u -a --rsh=ssh --stats --progress root@server.nl:/home/domein/public_html/site /volume1/site/rsync |
Als ik dit in de shell run, geen probleem, wachtwoord invullen en het werkt gewoon.
Echter ik wil dit heel graag als cronjob gaan draaien. Dan is het invullen van een wachtwoord dus niet handig. Hiervoor gekeken naar het instellen van public/private key's om dit niet meer te hoeven doen.
Ik volg daarvoor deze handleiding. Probleem is echter bij stap 7 op de NAS (heb dus de NAS als localhost gebruikt). Ik begrijp niet goed wat ie hier doet, en met de gegeven commando's lukt het dus niet op de NAS (synology DS 212 met DSM4.1)
Wie heeft de gouden tip?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Ik heb een DS1512+ met daarop ongeveer 65.000 muziekbestanden (onder music en in diverse mappen). Ik gebruik de laatste versies van DSM, Audio Station en DS Audio. Ik heb kort geleden tags aangepast in mijn muziekbestanden (i.v.m. weergave van albums in XBMC) maar nu krijg ik zowel via Audio Station (op mijn laptop) en DS Audio (op mijn iPad) geen toegang meer tot Artiesten, Albums, Genre en Map. Ik krijg wel toegang tot Lijsten en dat werkt probleemloos ook vanaf de laptop en de iPad. Als ik echter de andere weergaves probeer wordt DS Audio op de iPad direct afgesloten of ik krijg de melding dat ik aan moet melden (terwijl ik aangemeld ben). Op de laptop begint Audio Station te zoeken als ik b.v. Map aanklik en hij blijft oneindig lang zoeken naar de mappen.
Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
- Inloggen via andere gebruikersnaam (ipv Admin);
- bestanden opnieuw laten indexeren;
- laptop en iPad opnieuw opgestart;
- DS Audio en Audio Station gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd;
Niets heeft tot nu toe geholpen. Ik heb dit probleem nooit gehad maar na installatie van XBMC en het aanpassen van ID-tags in mijn muziekbestanden is het probleem begonnen. In dezelfde periode heb ik ook de laatste versies van DS Audio en Audio Station geïnstalleerd dus ik weet nu niet waar het probleem precies aan ligt: XBMC icm veranderen tags of de laatste updates.
Het vreemde is wel dat ik mijn muziek bestanden (de geripte cd's staan in aparte mappen onder /music) wel onder File Station kan benaderen en de bestanden af kan spelen onder Audio Station. Zodra ik in Audio Station of DS Audio op b.v. Map wil openen dan gaat hij oneindig zoeken en worden er geen Map of b.v. Artist weergegeven.
Iemand enig idee wat het probleem is? Is er misschien een index-file corrupt?
Kan het ook niet zo?Jeronimo78 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:10:
Wie heeft de gouden tip?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb op mijn DS211j precies hetzelfde...JackBozzz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:34:
Ik heb een probleem met Audio Station en DS Audio. Ik heb dit ook al op Synology forum gepost maar nog geen oplossing gekregen.
Ik heb een DS1512+ met daarop ongeveer 65.000 muziekbestanden (onder music en in diverse mappen). Ik gebruik de laatste versies van DSM, Audio Station en DS Audio. Ik heb kort geleden tags aangepast in mijn muziekbestanden (i.v.m. weergave van albums in XBMC) maar nu krijg ik zowel via Audio Station (op mijn laptop) en DS Audio (op mijn iPad) geen toegang meer tot Artiesten, Albums, Genre en Map. Ik krijg wel toegang tot Lijsten en dat werkt probleemloos ook vanaf de laptop en de iPad. Als ik echter de andere weergaves probeer wordt DS Audio op de iPad direct afgesloten of ik krijg de melding dat ik aan moet melden (terwijl ik aangemeld ben). Op de laptop begint Audio Station te zoeken als ik b.v. Map aanklik en hij blijft oneindig lang zoeken naar de mappen.
Niets heeft tot nu toe geholpen. Ik heb dit probleem nooit gehad maar na installatie van XBMC en het aanpassen van ID-tags in mijn muziekbestanden is het probleem begonnen. In dezelfde periode heb ik ook de laatste versies van DS Audio en Audio Station geïnstalleerd dus ik weet nu niet waar het probleem precies aan ligt: XBMC icm veranderen tags of de laatste updates.
Het vreemde is wel dat ik mijn muziek bestanden (de geripte cd's staan in aparte mappen onder /music) wel onder File Station kan benaderen en de bestanden af kan spelen onder Audio Station. Zodra ik in Audio Station of DS Audio op b.v. Map wil openen dan gaat hij oneindig zoeken en worden er geen Map of b.v. Artist weergegeven.
In Audio station kan ik nog wel genre openen, maar voor de rest blijven ze oneindig laden. Ook de Android applicatie werkt niet meer. Ik kan via mpd nog wel muziek streamen en heb ook alles opnieuw geindexeerd.
Maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Is het proberen waard, echter ik connect de synology naar de unix server, dan moet de key toch juist daar aangemaakt worden?
Sickbeard laat voor alle series een aantal seizoen zien als Unaired terwijl ze al wel ge-aired zijn. ik heb wel een idee waar dit probleem kan liggen.Als ik in de log file kijk zie ik dat de datum in de log op 2 april staat. Ik heb dus het idee dat sick beard een verkeerde datum aanhoudt voor de huidige datum. Ik weet niet waar sick beard de datum vandaan haalt maar ik dacht dat dit van de syno zelf is. Hoe kan ik deze datum aanpassen?
Verwijderd
Op dit moment overweeg ik om over te stappen van Windows naar Linux, mede door de perikelen rond Windows 8. Daarbij wil ik ook een dergelijke functie graag terug zien onder Linux. In mijn zoektocht merk ik dat dit niet geboden wordt voor Linux, maar ook niet langer voor Windows. Dit verbaasde me.
Is er een goed alternatief ondertussen wat ik niet terugvind? Werkt dit ook onder Linux?
Hm, dit is toch ook van een Linux server naar de Synology? dus een backup naar de Synology.Jeronimo78 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
Is het proberen waard, echter ik connect de synology naar de unix server, dan moet de key toch juist daar aangemaakt worden?
👉🏻 Blog 👈🏻
Pakket zou moeten werken op de volgende modellen:helloitsme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:22:
[...]
Lijkt prima te werken, thanks!
edit (voor dat iedereen dit gaat proberen): ik heb ook een DS211, geen idee of het ook op andere modellen werkt
88f628x (88f6282)
DS213air
DS213
DS413j
DS112j
DS112
DS112+
DS212j
DS212
DS212+
RS212
RS812
DS111
DS211
DS211+
DS411slim
DS411
RS411
88f628x (88f6281)
DS211j
DS411j
DS110j
DS210j
DS410j
DS109
DS209
DS409
DS409slim
RS409
source: https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
Het rare is dat mijn Android app het dus wel doet maar mijn IOS app op de iPad niet. Genre blijft bij mij ook oneindig laden.JustSomeone schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:56:
[...]
Ik heb op mijn DS211j precies hetzelfde...
In Audio station kan ik nog wel genre openen, maar voor de rest blijven ze oneindig laden. Ook de Android applicatie werkt niet meer. Ik kan via mpd nog wel muziek streamen en heb ook alles opnieuw geindexeerd.
Het lijkt er dus op dat het niet IOS of Android gerelateerd is. Probleem is bij mij begonnen na de laatste updates van DS Audio en Audio Station (evt. in combinatie met hernoemen tags).
Wie heeft de oplossing?
Ik ben niet 100% zeker wat de verschillende onderdelen qua privelidge doen, dus altijd een beetje trial&error wat mij betreft. Iemand anders weet misschien precies wat e.e.a. doet.siemed schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:30:
[...]
Waar precies? Als ik via de webinterface kijk bij File Station dan staat er niet eens een map Photo tussen. Als ik via Gedeelde Map kijk, dan staat hij er wel tussen. Deze instellingen zijn echter gelijk aan de mappen die ik wel kan benaderen via de netwerk omgeving.
Je zou met ook kunnen proberen om met putty/ssh in te loggen (root) en dan te kijken hoe de permissies staan. Met chown of chmod kan je dan de juiste permissies instellen.
Ik doe dat bijvoorbeeld als ik met exiftool als root fotos verplaats naar de photo-folder die dan pas geindexeerd worden als ik de eigenaar een user maak ipv root.
Ik heb een ticket uitstaan bij synology voor een soortgelijk probleem (mijn audiostation vind helemaal geen files meer).JackBozzz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:09:
[...]
Het rare is dat mijn Android app het dus wel doet maar mijn IOS app op de iPad niet. Genre blijft bij mij ook oneindig laden.
Het lijkt er dus op dat het niet IOS of Android gerelateerd is. Probleem is bij mij begonnen na de laatste updates van DS Audio en Audio Station (evt. in combinatie met hernoemen tags).
Wie heeft de oplossing?
Inmiddels mijn kernel.log opgestuurd. ik hoop op een snel, en passend antwoord..
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hopelijk geeft dat snel duidelijkheid!CeesKees schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:24:
[...]
Ik heb een ticket uitstaan bij synology voor een soortgelijk probleem (mijn audiostation vind helemaal geen files meer).
Inmiddels mijn kernel.log opgestuurd. ik hoop op een snel, en passend antwoord..
Ik ga vanavond eens proberen om Plex eraf te gooien (ik gebruik nu XBMC) en kijken wat de invloed evt is van SABnzbd i.c.m. Sickbeard die ik ook pas geïnstalleerd heb.
Ik heb hetzelfde.JackBozzz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:34:
Ik heb een probleem met Audio Station en DS Audio. Ik heb dit ook al op Synology forum gepost maar nog geen oplossing gekregen.
Ik heb een ticket uitstaan bij Synology, en inmiddels een kernel.log opgestuurd naar ze.
Ik ga ervanuit dat men er mee bezig is.
Het heeft bij mij gewoon gewerkt met SABnzbd en Sickbeard, volgens mij is dat het niet.JackBozzz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:37:
[...]
Hopelijk geeft dat snel duidelijkheid!
Ik ga vanavond eens proberen om Plex eraf te gooien (ik gebruik nu XBMC) en kijken wat de invloed evt is van SABnzbd i.c.m. Sickbeard die ik ook pas geïnstalleerd heb.
Dat wordt natuurlijk door veel mensen gebruikt maar ik begin redelijk wanhopig te worden.8)7CeesKees schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Het heeft bij mij gewoon gewerkt met SABnzbd en Sickbeard, volgens mij is dat het niet.

Klopt, maar als ik het goed begrijp is het de linux die connect naar de synology om daar data te dumpen.kraades schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Hm, dit is toch ook van een Linux server naar de Synology? dus een backup naar de Synology.
Mijn wens, synology heeft de cron, die verbind met de webserver en download de verschillen. Dan moet toch juist de webserver de key hebben?
Kan best sneller zijn maar is hij tegenwoordig net zo makkelijk in te stellen als SABnzbd dat is en dan bedoel ik zaken als categoriën, opschoonlijst, scripts tbv SickBeard en Couch enz,bdu schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Super bedankt! Draait als een zonnetje!
Mooie interface btw, stuk sneller van sabnzbd!
Volgens mij niet en blijf ik er toch maar vanaf
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2012 16:46 ]
Ik laat iedere vier uurtjes sickbeard scannen naar episodes.
Iemand tips om hibernation weer werkend te krijgen?
Ik heb zo de indruk, dat hij mijn dyndns service niet snel genoeg update.
Omdat de NAS meeste van de tijd in hibernate is, geloof ik dat hij dan zijn nieuw IP niet update. Pas enkel als hij in gang schiet.
En dankzij mijn vdsl provider, veranderd men lijn tegenwoordig nogal vrij snel van IP.
Heeft iemand dit nog voor? Is het mogelijk om via de console in te stellen dat hij om de x aantal tijd zijn IP moet nacheken en indien nodig zijn dyndns zal updaten?
Support engineer
Voldoet een browserplugin niet voor je? Die zet nzb ook meteen in SAB. Ik heb nooit de behoefte gehad aan een Download Redirector.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:35:
Gebruik al een jaar of 4 met veel tevredenheid de Synology DS107+ (DSM 2.0) in combinatie met Windows Vista. Voor het downloaden gebruik ik de Synology Download Redirector. Het is een handig programmaatje onder Windows om download-opdrachten naar de NAS te sturen (bijvoorbeeld nzb files). Ik neem aan dat deze applicatie bij jullie bekend is.
Op dit moment overweeg ik om over te stappen van Windows naar Linux, mede door de perikelen rond Windows 8. Daarbij wil ik ook een dergelijke functie graag terug zien onder Linux. In mijn zoektocht merk ik dat dit niet geboden wordt voor Linux, maar ook niet langer voor Windows. Dit verbaasde me.
Is er een goed alternatief ondertussen wat ik niet terugvind? Werkt dit ook onder Linux?
En het is gelukt, voor de geinstreseerden beschrijving hieronder;Jeronimo78 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Klopt, maar als ik het goed begrijp is het de linux die connect naar de synology om daar data te dumpen.
Mijn wens, synology heeft de cron, die verbind met de webserver en download de verschillen. Dan moet toch juist de webserver de key hebben?
Voor het doen van back-up van een website met veel verandere content was ik al een tijdje op zoek naar een handige manier om dit te doen. Voorheen deed ik dat via LFTP, echter dit was erg traag en duurde heel lang. RSYNC is daar veel geschikter voor en gaat ook sneller (lftp ca 3h, rsync 10min in mijn geval).
De stappen die ik volgde waren als volgt (allemaal uitgevoerd via shell ingelogd als root)
1) op de NAS key maken;
ssh-keygen -t rsa -b 2048
2) op de NAS key kopieren naar de server;
cat /root/.ssh/id_rsa.pub | ssh –l root server.adres.nl'cat >> /root/.ssh/authorized_keys'
3) verbinding testen vanaf de NAS -> server
ssh –l root server.adres.nl
Op dit punt bleek er een verbinding te ontstaan zonder dat er om een wachtwoord werd gevraagd. Helemaal top dus. Echter ook alles behalve veilig. Daarom is het verstandig om op de server de key restrictie te geven tot bijv het IP adres van de NAS alleen of bepaalde commando's (zoals bijv hier beschreven)
4) rsync uitgevoerd
rsync -vv -u -a --rsh=ssh --stats –-progress root@server.adres.nl.nl:/home/user/domains/URL/public_html/folder/volume1/URL/rsync
En het werkt! (meer info over rsync vind je hier)
Ik gebruik niet de laatste versie van DSM want die is er niet voor mijn 508 maar gebruik wel de laatste DS Audio app. Die werkt bij mij prima. Met de vorige versie van de app kreeg ik regelmatig een melding dat er problemen waren met inloggen. Dat heb ik met de nieuwe niet meer.JustSomeone schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:56:
[...]
Ik heb op mijn DS211j precies hetzelfde...
Verder werkt alles goed. Dus genre, artiest, map enz.
resultaat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Synology> sh syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh Optware Bootstrap for syno-i686. Extracting archive... please wait bootstrap/ bootstrap/bootstrap.sh bootstrap/ipkg-opt.ipk bootstrap/ipkg.sh bootstrap/optware-bootstrap.ipk bootstrap/wget.ipk 1216+1 records in 1216+1 records out Creating temporary ipkg repository... mkdir: can't create directory '/volume1/@optware/': Permission denied bootstrap.sh: line 33: can't create /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: nonexistent directory Installing optware-bootstrap package... ./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file Installing ipkg... ./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file Removing temporary ipkg repository... Installing wget... bootstrap.sh: line 55: /opt/bin/ipkg: not found BusyBox v1.16.1 (2012-09-26 04:07:47 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. |
Ik kan op volume1 de map @optware ook niet aanmaken...
Wie kan me verder helpen?
Ik ben overigens ingelogd als 'admin'
if broken it is, fix it you should
probeer het nog eens, maar dan als root (zelfde ww als admin)elgringo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:45:
Ik probeer de SVN server te installeren, maar krijg het niet voor elkaar om ipkg erop te zetten. Ik heb een DS412+ en heb deze guide gebruikt: http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg
resultaat:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Synology> sh syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh Optware Bootstrap for syno-i686. Extracting archive... please wait bootstrap/ bootstrap/bootstrap.sh bootstrap/ipkg-opt.ipk bootstrap/ipkg.sh bootstrap/optware-bootstrap.ipk bootstrap/wget.ipk 1216+1 records in 1216+1 records out Creating temporary ipkg repository... mkdir: can't create directory '/volume1/@optware/': Permission denied bootstrap.sh: line 33: can't create /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: nonexistent directory Installing optware-bootstrap package... ./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file Installing ipkg... ./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file Removing temporary ipkg repository... Installing wget... bootstrap.sh: line 55: /opt/bin/ipkg: not found BusyBox v1.16.1 (2012-09-26 04:07:47 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands.
Ik kan op volume1 de map @optware ook niet aanmaken...
Wie kan me verder helpen?
Ik ben overigens ingelogd als 'admin'
Dat werktJeronimo78 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:49:
[...]
probeer het nog eens, maar dan als root (zelfde ww als admin)
Deze wil ik gaan gebruiken als nzb downloader zodat ik me pc niet meer hoef te gebruiken.
Maar is de DS412+ het extra geld waard t.o.v. een goedkoper model?
Kan hij 50gb nzb`s downloaden(100 Mb/s) repareren en uitpakken met SABnzbd?
Ik lees hier niet echt positieve reacties over..
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Verwijderd
Ik krijg dit niet voor elkaar. Via package center kan ik alleen versie 8.0-3 binnen halen; deze kan helaas geen postprocessing uitvoeren op mijn 213+.Gwindorian schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:07:
Goed nieuws voor iedereen met problemen met NZBGet - Postprocessing icm de nieuwe DS213+
Ik heb vanmorgen de allerlaatste Beta-versie van NZBGet de beta repository van Synocommunity gehaald 9.0-r486-4. met succes ! out of the box werkt het downloaden, Parren en unrarren nu feilloos !!
Overigens ziet de webinterface er ook stukken beter uit !!
Rechtstreeks op synocommunity kan ik geen 9.0-r486-4 vinden die geschikt is voor de 213+. Wellicht doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd. Kan iemand mij a.u.b. helpen?
Verwijderd
na veel info te lezen ben ik er nog steeds niet uit.. ik hoop daat jullie mij kunnen helpen.
ik heb een DS212j met 2x3TB aangesloten. Via de wizzard heb ik het vinkje bij SHR laten aanstaan, waardoor ik nu de melding heb van "(SHR) (met gegevensbeveiliging van 1 schijf fouttolerantie)" bij het volume.
Mijn bedoeling is om 3TB te gebruiken en andere schijf als mirror (back up).
Ik vraag me nu echter af als dit de correcte instelling is. Als admin heb ik geen toegang tot de knop beheren in het tabblad Volume...
Ik vraag me dus af als ik niet beter een RAID1instelling gebruik, en zo ja, hoe ik dit moet wijzigen -aangezien ik geen toegang heb tot het beheer...
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik een back up heb bij uitval van 1HD.
+ bijkomende vraag: als er in SHRinstelling één HD crasht, wordt die andere HD dan niet automatisch gereduceerd tot de helft van de capaciteit waardoor er ook dus helft verwijderd wordt?
alvast bedankt
In jouw geval is het dus goed, dit is wat je wilt. Het is echter geen backup. Mocht je wat deleten op je NAS is het op beiden schrijven weg. Backup krijgt je als je nog een externe disk eraan hangt en daar naar toe schrijft. Je hebt dan alleen brand niet afgeschermd.
Op je andere vraag. Nee, zo werkt raid niet. Hij gaat gewoon piepen dat je een falende harddisc hebt en dat je die moet vervangen. Ik heb zo een week gedraaid... 1 disc failed andere met smart errors... dan heb je tijd om je discs te vervangen. Andere nieuwe erin en je raid wordt opnieuw opgebouwd.
Ik teken nergens meer voor
Alleen is deze ontzettend traag, snelheid van <10kb/s, als ik gebruikt van van tortoise als client.
Ik kan niet vinden waar het aan ligt. Ik heb alles uitgevoerd zoals http://forum.synology.com..._to_installing_Subversion
Ik gebruik TortoiseSVN 1.7.10, Build 23359, de laatste versie.
Heeft iemand misschien een idee?
Dit topic is gesloten.