Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Wat een schorriemorries in deze wereld. Ik had voor wat installatiedoeleinden mijn firewall op de NAS even uitgezet en ben verdorie binnen no time door vijf verschillende IP-adressen aangevallen, terwijl in de maanden dat ik mijn NAS aan de internetz heb hangen nog geen aanval voorbij heb zijn komen.

Tijdens mijn installatieronde Sickbeard op mijn DS411Slim gezet en ik ben hiermee na ruim 1,5 jaar nog steeds erg blij met mijn NAS. Enige waar ik nog op zit te wachten zijn grotere 2,5" hardeschijven, want die willen ook niet voorbij de 1TB groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

is de mailserver functie bruikbaar om mails binnen te halen; en vervolgens te verdelen naar mijn Desktop; laptop en Telefoon; zodat alle mail op elk toestel aankomt?

is het dan ook mogelijk om alle andere dingen te syncen tussen mijn drie devices dmv mijn nas?

of heb ik hiervoor een exchange server voor nodig?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
mijn NAS indexeerd niet automatisch nieuw films/bestanden, weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Lt-Crash schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:49:
Wat een schorriemorries in deze wereld. Ik had voor wat installatiedoeleinden mijn firewall op de NAS even uitgezet en ben verdorie binnen no time door vijf verschillende IP-adressen aangevallen, terwijl in de maanden dat ik mijn NAS aan de internetz heb hangen nog geen aanval voorbij heb zijn komen.

Tijdens mijn installatieronde Sickbeard op mijn DS411Slim gezet en ik ben hiermee na ruim 1,5 jaar nog steeds erg blij met mijn NAS. Enige waar ik nog op zit te wachten zijn grotere 2,5" hardeschijven, want die willen ook niet voorbij de 1TB groeien.
Western Digital heeft 2tb 2.5" schijven uitgebracht.

http://nl.hardware.info/r...-2-tb-25q-harddisk-review

Wel erg duur...171,50 euro!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

jmbosch82 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:25:
mijn NAS indexeerd niet automatisch nieuw films/bestanden, weet iemand wat ik hier aan kan doen ?
Ja.....

Please perform a hard reset to re-install DSM onto the system again via Synology Assistant

To perform a hard reset:

1. Press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds. Release the button when the Synology Disk Station emits a beep sound then immediately press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds again. The system should emit multiple beeps.

2. Run Synology Assistant to reinstall DSM onto the DS411j system.

Note: the data from the volume will NOT be deleted after performing this step and you could save DSM system configuration setting under menu>Backup and Restore>Configuration Backup if needed.

(van de synology helpdesk)

(3rd party software geinstalleerd?)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zo hibernation icm sab/sickbeard doet het weer...hoe en wat ik heb gedaan; geen flauw idee! haha

Net couchpotato server geinstalleerd, logfiles etc naar usb stick verplaatst...kijken of hibernation het volhoudt.

Eergisteren ook mijn ram geupgrade naar 3gb. Heb een kingston kaartje voor 12,50 gekocht, tot nu toe geen enkel verschil maar voor dat bedrag kon ik het niet laten. Het upgraden ging echt supersimpel, binnen paar minuutjes was ik klaar en nas was weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo 13
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 22:13
Van Rainesh twee WD reds overgenomen, top! Dan wil je ook gelijk aan de slag en dus de knoop doorgehakt voor een 213+ (twijfelde tussen de 212+, 213+ en 213 vooral door de andere processor in de 213+ en wat daarvan uiteindelijk de voor- en nadelen zijn)
Installeren ging als een speer, alleen werd automatisch SHR gekozen. Ik zag daar hierboven ook een vraag over. Op basis van een bericht wat ik had gevonden (en nu helaas niet kan terugvinden) toch maar besloten het volume te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Nu was wel de keuze voor raid 1 te maken. Dit weekend de gebruikers aanmaken en de nas inrichten. Genoeg info hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Zojuist de laatste update van Audio Station gedaan en het lijkt erop dat probleem met Audio Station opgelost is. Nu nog kijken of ook DS Audio ook probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12
Lt-Crash schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:49:

Stomme vraag misschien, maar hoe weet je dat?
Kreeg je ip blocks ofzo?

Misschien vergeet ik een belangrijk stuk, maar waarom zou je de firewall op de NAS draaien als je router ook een firewall heeft?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
CeesKees schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:07:
[...]

Ja.....

Please perform a hard reset to re-install DSM onto the system again via Synology Assistant

To perform a hard reset:

1. Press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds. Release the button when the Synology Disk Station emits a beep sound then immediately press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds again. The system should emit multiple beeps.

Note: the data from the volume will NOT be deleted after performing this step and you could save DSM system configuration setting under menu>Backup and Restore>Configuration Backup if needed.

(3rd party software geinstalleerd?)
Bedankt, werkt weer. Id 3rd party s/w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

JackBozzz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:48:
Zojuist de laatste update van Audio Station gedaan en het lijkt erop dat probleem met Audio Station opgelost is. Nu nog kijken of ook DS Audio ook probleemloos werkt.
Oh.. Bij mij loste dat het niet op, of is er vandaag een nieuwe update gekomen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

jmbosch82 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:29:
[...]

Bedankt, werkt weer. Id 3rd party s/w
Al je bestanden zijn behouden gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Rainesh schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:00:

Eergisteren ook mijn ram geupgrade naar 3gb. Heb een kingston kaartje voor 12,50 gekocht, tot nu toe geen enkel verschil maar voor dat bedrag kon ik het niet laten. Het upgraden ging echt supersimpel, binnen paar minuutjes was ik klaar en nas was weer online :)
Mag ik vragen hoe, wat, waar en waarom?

Welke NAS heb je, waar heb je het RAM geheugen gekocht en hoe gaat dat er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
CeesKees schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:00:
[...]

Al je bestanden zijn behouden gebleven?
Ja alles staat er nog op. Moet alleen alles opnieuw installeren/configureren. Dat is best vervelend. Ik kan ook NZBget niet meer installeren. Als ik het probeer zegt hij steeds kan pakket niet installeren. Wie heeft hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Heeft iemand nog een goede handleiding waarin staat hoe ik de NAS via internet kan benaderen? Heb een aantal dingen geprobeerd maar is mij tot nu toe nog niet gelukt. En wie weet hoe ik het beste mijn firewall kan instellen op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
jmbosch82 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:24:
Heeft iemand nog een goede handleiding waarin staat hoe ik de NAS via internet kan benaderen? Heb een aantal dingen geprobeerd maar is mij tot nu toe nog niet gelukt. En wie weet hoe ik het beste mijn firewall kan instellen op de NAS?
Wat wil je extern bereikbaar maken?
Als het bv DSM is dan moet je poort 5000 of 5001 voor SSL uit mijn hoofd door zetten van Extern (buitenkant router/modem) naar Intern (binnenkant router/modem) en dan naar het adres van je Synology. Persoonlijk zou ik zelf van de interne FW afblijven heeft mijn inziens niet echt een toegevoegde waarde wat betreft mijn wensen.

Uitleg per router hoe te port forwarden http://portforward.com/

Edit:
Port overzicht Synology http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 02-11-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

schumi2004 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:31:
[...]Persoonlijk zou ik zelf van de interne FW afblijven heeft mijn inziens niet echt een toegevoegde waarde wat betreft mijn wensen.

Uitleg per router hoe te port forwarden http://portforward.com/
Als je portforwarding op de router hebt ingesteld, maar je NAS alleen vanaf bepaalde ip's wilt bereiken, vind ik de NAS firewall wel makkelijk. Hoef je niet met ip-tables in je router (heb een WRT54G op dd-wrt) te spelen maar kan je gewoon in de makkelijke grafische interface ip's allowen en denyen.
Vond ik het makkelijkste werken.

Ik heb m'n NAS dus in de Syno-FW dichtgezet voor alles behalve een paar ip's welke ik gebruik + locale netwerk. Geen last meer van Autoblock-meldingen 8)

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ CeesKees, inderdaad nieuwe releases van packages...

Ik heb een Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G (2gb) gekocht voor 12,50 inc verzenden. Mijn nas is een DS1512+ en opzich had ik het niet nodig omdat mijn ram zelden boven de 50% uitkwam. Maar voor die 12,50 euro kon ik het niet laten liggen.

@ JMBosch

Voor bijv DSM (poort 5000):
1) je nas vast ipadres geven
2) in je router poort 5000 (http) naar je nas ip forwarden
3) Een hostpakketje afsluiten (bijv www.jmbosch.nl bij transip ofzo)
4) Maak daar een record naar www.jmbosch.nl en je ipadres.
5) In je nas firewall poort 80 en 5000 openzetten
6) Webstation aanzetten en virtual host activeren en volgende regel toevoegen:
www - www.jmbosch.nl - http - 80 (je hoeft alleen de eerste 2 dingen in te vullen, derest staat er al)
7) Je ziet nu een share genaamd "web" in je filestation met daarin een mapje genaamd "www".
8) Plak de volgende regel in word en sla het op als .php bestand:

<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0;url=http://www.jmbosch.nl:5000">
</head>
</html>

9) Voila

Note:

Dit is misschien een omslachtige manier, er zullen zeker weten medetweakers zijn met manieren waarop het veel sneller/beter/korter kan. Ik heb al mijn sites zo gedaan en het werkt prima en geen problemen mee. Maar mocht er betere methodes zijn, dan moet je uiteraard die overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Rainesh schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:38:

3) Een hostpakketje afsluiten (bijv www.jmbosch.nl bij transip ofzo)
4) Maak daar een record naar www.jmbosch.nl en je ipadres.
Je kunt ook een account openen (gratisch) bij dyndns.org, werkt goed. Krijg je een adres ala jmbosch.dyndns.org

Zo draai ik mijn NAS op een ADSL-ip wat wel eens veranderd.
5) In je nas firewall poort 80 en 5000 openzetten
6) Webstation aanzetten en virtual host activeren en volgende regel toevoegen:
www - www.jmbosch.nl - http - 80 (je hoeft alleen de eerste 2 dingen in te vullen, derest staat er al)
7) Je ziet nu een share genaamd "web" in je filestation met daarin een mapje genaamd "www"
Webstation hoeft niet aan te staan om je NAS te kunnen benaderen. Gewoon jmbosch.dyndns.nl:5000 of :5001 als je https activeert
.
8) Plak de volgende regel in word en sla het op als .php bestand:

<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0;url=http://www.jmbosch.nl:5000">
</head>
</html>
Dit vind ik wel een leuke tip. Dan revert hij dus automatisch naar poort 5000 via je dyndns.org/whatever.nl site. Scheelt wat typen :)

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
JackBozzz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:48:
Hmm, lijkt bij mij in Audio Station nog niet te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Bij mij ook niet. Dan eerst deze maar doen:

To perform a hard reset:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:38
Kunnen jullie mij advies geven over het volgende:
Ik wil graag een ds213 aanschaffen. Maar moet dit de j, + of air worden... Ik weet het niet. Of heb ik genoeg aan 212?
  • Op de NAS komen onze foto's te staan (pak en beet 150 gb).
  • Ik wil itunes server gaan gebruiken voor onze muziek (35 gb).
  • Ik wil al mijn dvd's gaan rippen (d.m.v. handbrake) en die er op plaatsen, grootte, onbekend, maar veel)
  • Deze moeten vervolgens via een apple tv naar de tv worden gestreamt.
  • Hij zal echter voornamelijk worden gebruikt als bestandsserver.
  • Misschien dat ik de cloudfunctie later wil gaan gebruiken.
Hij zal dus niet gebruikt gaan worden voor het downloaden, uitpakken, etc.
Welk type kan ik nu het beste gebruiken?
Alvast bedankt!

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

pietertie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:28:
Hij zal dus niet gebruikt gaan worden voor het downloaden, uitpakken, etc.
Welk type kan ik nu het beste gebruiken?
Alvast bedankt!
Ik doe ongeveer hetzelfde als jij er mee doet en ik gebruik een 212j. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De j versie zou prima voldoen, maar een standaard of + versie zou ik altijd adviseren. De hogere snelheid/verwerking en meer ram is altijd mooi meegenomen en je merkt het echt. Vooral als je meerdere dingen tegelijk gaat/wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nooit voor een j serie gaan. Beter iets meer uitgeven, en je hebt een NAS die langer futureproof is. Je stelt dan de investering in een volgende NAS 1 of 2 jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Zit net even te kijken. Ik kan sabnzb ook niet installeren. Ik moet bij de installatie een download path opgeven. Ik doe dan /video/download. Misschien dat dit niet klopt waardoor hij niet kan installeren?

edit: volume1/video/download werkt ook niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door Machlah op 02-11-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
CeesKees schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:59:
[...]

Oh.. Bij mij loste dat het niet op, of is er vandaag een nieuwe update gekomen?
Bij mij was er gisterenavond een update beschikbaar van Audio Station. Probleem is nog niet geheel opgelost want bij Artiest blijft hij nog steeds zoeken. De rest lijkt weer goed te werken, ook op de iPad.

Nu heb ik gisteren ook mijn HTPC met XBMC losgekoppeld van mijn netwerk, vandaag gaat er een nieuwe HTPC draaien met wederom XBMC. Hopelijk is dat niet de probleem veroorzaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
pietertie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:28:
..
• Deze moeten vervolgens via een apple tv naar de tv worden gestreamt.
...
Dat werkt standaard toch niet? Iig niet direct van NAS > AppleTV zonder jailbreak.

Voor de rest doe ik ongeveer hetzelfde met het ding, maar dan met een 210j, enige waar ik snelheid mis is met het downloaden vanaf nieuwsgroepen.

Verder speel ik films niet via AppleTV, maar andere mediaspelers, werkt goed.

Films vanaf dvd converteren met Handbrake is een klotewerk (duurt lang!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

JackBozzz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:20:
[...]

Bij mij was er gisterenavond een update beschikbaar van Audio Station. Probleem is nog niet geheel opgelost want bij Artiest blijft hij nog steeds zoeken. De rest lijkt weer goed te werken, ook op de iPad.

Nu heb ik gisteren ook mijn HTPC met XBMC losgekoppeld van mijn netwerk, vandaag gaat er een nieuwe HTPC draaien met wederom XBMC. Hopelijk is dat niet de probleem veroorzaker....
Nee, probleem zit in de nas, waarschijnlijk de 3rd party software. Ik zal van de week eens een clean install doen, met behoud van data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Sabnzbd package is ineens gestopt met draaien.. Ik krijg hem ook niet meer aan de praat.
Gekke is dat ik hem ook niet meer als package terug vind by synocommunity... Het betreft een 213+.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@jmbosch82

heb je /volume1/"je sharenaam" al geprobeerd? Dus met een / voor volume1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:31:
[...]

Dat werkt standaard toch niet? Iig niet direct van NAS > AppleTV zonder jailbreak.

Voor de rest doe ik ongeveer hetzelfde met het ding, maar dan met een 210j, enige waar ik snelheid mis is met het downloaden vanaf nieuwsgroepen.

Verder speel ik films niet via AppleTV, maar andere mediaspelers, werkt goed.

Films vanaf dvd converteren met Handbrake is een klotewerk (duurt lang!)
Van NAS naar apple tv werkt standaard inderdaad niet (dacht ik), maar dan wil ik de gok wel wagen om hem te jailbreaken. Heb hier alles van Apple en dat wil ik graag zo houden :)

Er zit nu een Ssd in m'n MacBook dus ik hoop dat dat de boel iets versnelt. Verder staat er naast m'n MacBook nog een iMac dus ik ga dual rippen. Het lijkt me lekker om niet meer elke meer die schijfjes er in te doen. Downloaden doe ik niet meer, al ga ik m'n films voortaan misschien wel via de itunesstore kopen.

Maar qua keuze van NAS maakt het niet veel uit. Wil ik toekomstgericht kopen, ga ik voor een +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jmbosch82 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:08:
Zit net even te kijken. Ik kan sabnzb ook niet installeren. Ik moet bij de installatie een download path opgeven. Ik doe dan /video/download. Misschien dat dit niet klopt waardoor hij niet kan installeren?

bestaat de map al wel?
en het is hoofdlettergevoelig, check of dat daar wellicht foutjes in gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

jmbosch82 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:08:

Je moet download maken in volume 1

http://www.mobile-harddis...nology-nas-nieuwe-versie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:54
Heb op dit moment een 411j die aan het netwerk hangt en ook een Dune HD waarop ik mijn media kijk op tv. Bevalt op zich prima maar soms hapert hij toch wat als ik films kijk (zeker grotere mkv files). Ligt dit nu aan de NAS?

Ik weet dat de 411j slechts 126MB heeft, zou dan een 1512+ er ook voor zorgen dat ik vloeiender kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:42
ik doe het altijd zo:

Open file station in DSM
Ga naar de directory waar je je downloads in wilt hebben
selecteer die directory in het rechter deel van je beeldscherm
geef een rechter muisklik en kies voor eigenschappen
kopieer de tekst die bij het deel lokatie staat
plak deze informatie tijdens de installatie van sabnzb

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 02-11-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Rainesh schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:38:
@ CeesKees, inderdaad nieuwe releases van packages...

Ik heb een Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G (2gb) gekocht voor 12,50 inc verzenden. Mijn nas is een DS1512+ en opzich had ik het niet nodig omdat mijn ram zelden boven de 50% uitkwam. Maar voor die 12,50 euro kon ik het niet laten liggen.
Waar heb je deze kunnen kopen dan?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wjcastelijns schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:46:
Heb op dit moment een 411j die aan het netwerk hangt en ook een Dune HD waarop ik mijn media kijk op tv. Bevalt op zich prima maar soms hapert hij toch wat als ik films kijk (zeker grotere mkv files). Ligt dit nu aan de NAS?

Ik weet dat de 411j slechts 126MB heeft, zou dan een 1512+ er ook voor zorgen dat ik vloeiender kan kijken?
Probleem had ik ook met mijn vorige 411j, maar toen ik van SMB naar NFS was overgestapt liep het echt supervloeiend, amper een schokje!

Dus activeer NFS in je DSM en configureer je dune hd via NFS en speel het dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb Video Station eens geinstalleerd op mijn iPad. Ik krijg nu echter steeds de volgende melding als ik iets probeer af te spelen:

The certificate for this server is invalid. You might be connecting to a server that is pretending to be "192.168.0.111" which could put your confidential information as risk.

Nu heb ik met de andere apps nooit last gehad als ik connect met https. Is er nog een workaround?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Bedankt. Dat is inderdaad een mooie prijs. Werkt die ook goed?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:54
Rainesh schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:20:
[...]

Probleem had ik ook met mijn vorige 411j, maar toen ik van SMB naar NFS was overgestapt liep het echt supervloeiend, amper een schokje!

Dus activeer NFS in je DSM en configureer je dune hd via NFS en speel het dan af.
Thanks ga ik doen, maar denk je dat als ik over stap op een 1512+ dit ook gaat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo 13
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 22:13
Nou eerste vraag bij het inrichten; ik lees op de website van synology:
"De beheerdersaccount van uw DiskStation is standaard admin en het wachtwoord is standaard leeg. Het is niet veilig om deze standaardaccount te blijven gebruiken. Bepaalde personen kunnen programma’s voor het kraken van wachtwoorden gebruiken om in te breken in uw DiskStation.
We raden u dan ook ten stelligste aan om een nieuwe persoonlijke account aan te maken als systeembeheerder en de standaard admin-account van het system uit te schakelen"

Ik had het admin account al een wachtwoord gegeven, maar dat is niet genoeg?

Ik lees dat sommigen een nieuwe gebruiker aanmaken met de naam Systeembeheerder (is die niet met een wachtwoord kraker te vinden dan??) met alle rechten en daarnaast dan nog eens een account met hun eigen naam, maar die dan alleen user rechten. Wat is het beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar de beste mogelijkheid voor een movie jukebox met de synology 213, realtek 1186 mediaplayer / samsung tv / Iphone/ipad.
De standaard applicatie van Synology "video station" indexeert alles mooi en laat de films en series prachtig mooi zien, alleen ontbreekt 1 belangrijke functie, streamen naar een Upnp device! Iemand een goed alternatief hiervoor?
De meeste laten alleen de mappen zien en dat ziet er niet zo strak uit als video station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Apollo 13 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:54:
Nou eerste vraag bij het inrichten; ik lees op de website van synology:
"De beheerdersaccount van uw DiskStation is standaard admin en het wachtwoord is standaard leeg. Het is niet veilig om deze standaardaccount te blijven gebruiken. Bepaalde personen kunnen programma’s voor het kraken van wachtwoorden gebruiken om in te breken in uw DiskStation.
We raden u dan ook ten stelligste aan om een nieuwe persoonlijke account aan te maken als systeembeheerder en de standaard admin-account van het system uit te schakelen"

Ik had het admin account al een wachtwoord gegeven, maar dat is niet genoeg?

Ik lees dat sommigen een nieuwe gebruiker aanmaken met de naam Systeembeheerder (is die niet met een wachtwoord kraker te vinden dan??) met alle rechten en daarnaast dan nog eens een account met hun eigen naam, maar die dan alleen user rechten. Wat is het beste om te doen?
wat dacht je van apollo 13 en die ipv als normal user admin settings mee geven en de default admin uit te schakelen>?

Jij kan dan alles doen wat je wilt doen (zeker als admin) en niet druk maken over hoe in te loggen (systeembeheerder of apollo 13?)
En van buitenaf moeten ze je admin naam weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-08 11:02

B.V

Was van plan een ds412+ aan te schaffen, alleen zie dat het geheugen hiervan niet uit te breiden is zoals bij de ds1512+. De NAS zal het druk gaan krijgen met de standaard downloadzaken (sabnzbd, sickbeard en couchpotato). Daarnaast zal deze nog wat gaan hosten en zal in de toekomst meerdere streams aan moeten kunnen.

Wijsheid om voor de grotere broer te gaan, die max 3GB aan geheugen kan huisvesten?
Wel weer wat duurder, maar kan ook een extra disk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ wjcasteijns

dat hoeft niet perse, is ook afhankelijk van je netwerkapparatuur. Want als je een slechte router gebruikt dan hoeft het niet perse beter te worden. Ik ben van een 411j naar 1512+ gegaan vanwege de uitbreidingsmogelijkheden en snelheid (praktisch al mijn bestanden staan op mijn nas dus bewerk ze ook daarvan af).

Maar als jij een 1512+ wilt halen, dan moet je dat gewoon doen :)

@ B.V.

de 413+ en 1512+ verschillen volgens mij qua specs heel weinig, behalve de uitbreidingsmogelijkheden. Ik heb mijn ram geupgrade omdat het goedkoop en makkelijk was. Maar ik kwam met couch/sickbeard/sab/multiple websites/verbonden clients/multiple streams naar verschillende mediaplayers amper op de 1gb ram verbruik uit. De 413+ is ook te upgraden, maar gaat stuk lastiger omdat je de behuizing eraf moet halen en dat gaat niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Sinds het opnieuw installeren blijft mijn 212j op 'converteren van foto's' staan 116 nog te gaan. Dit word niet minder en gaat ook niet weg. Ook streamen mijn films niet meer soepel. Ze spelen wel maar af en toe zie je een 'tik' in het beeld. Zal dit aan het converteren van foto's liggen en hoe krijg ik dit weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.V

B.V

Rainesh schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:10:

@ B.V.

de 413+ en 1512+ verschillen volgens mij qua specs heel weinig, behalve de uitbreidingsmogelijkheden. Ik heb mijn ram geupgrade omdat het goedkoop en makkelijk was. Maar ik kwam met couch/sickbeard/sab/multiple websites/verbonden clients/multiple streams naar verschillende mediaplayers amper op de 1gb ram verbruik uit. De 413+ is ook te upgraden, maar gaat stuk lastiger omdat je de behuizing eraf moet halen en dat gaat niet zo makkelijk.
Specs verschillen verder idd niet op de geheugen uitbreiding na en de extra disk. De NAS zal future proof moeten zijn, dus wil best wat extra investeren. + versie wordt het in ieder geval met minstens 4 disken voor RAID5. Je geeft aan dat er ook een 413+ is, maar die ben ik hier nog op de synology website tegengekomen. Google geeft ook niet veel info over een 413+.

Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

B.V schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:29:
[...]

Specs verschillen verder idd niet op de geheugen uitbreiding na en de extra disk. De NAS zal future proof moeten zijn, dus wil best wat extra investeren. + versie wordt het in ieder geval met minstens 4 disken voor RAID5. Je geeft aan dat er ook een 413+ is, maar die ben ik hier nog op de synology website tegengekomen. Google geeft ook niet veel info over een 413+.

Zie ik wat over het hoofd?
gewoon een typo want er is nog niets bekend over een eventuele 413+ versie. Hij zal de 412+ bedoelen

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik bedoel inderdaad 412+ :)

Maar om meer futureproof te zijn was voor mij ook de reden om een 1512+ aan te schaffen ipv een 412+. Liefst wilde ik een 1812+ maar spaarvarkentje was niet vol genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zou nog een licentie verschil kunnen zijn met de apps (zarafi, oerp, soho enz).. maar ik denk het niet.
1512/1812 liep ik ook over te dubben.. maar als je de 1512 uitbreid zijn de units even groot wat iets netter stapelt. Daarnaast geld voor mij dat nieuwe hdd's die groter zijn goedkoper zijn dan een uitbreiding.

[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 03-11-2012 10:48 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.V

B.V

Nader onderzoek bij 412+ wijst idd uit dat mem wel is uit te breiden, maar zal wel het mobotje eruit gehaald moeten worden met risico dat wat afbreekt. Ben niet vies van wat schroeven, maar ga toch voor de ds1512+ met een extra disk. Toch wat meer op de toekomst gericht.

Bedankt voor alle info. Zal vast in de toekomst meer te vragen hebben. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door B.V op 03-11-2012 11:04 . Reden: extra info gepost gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb sinds gisteren een probleem gekregen.
Ik heb een horizon router en een 213+.en als radio een onkyo509.
Of ik nou ds audio via mijn android of ipad opstart of de onkyo remote gebruik om liedjes te luisteren vanaf de 213+ krijg ik dit probleem:
Liedjes start op.gaat meteen door naar het volgende nummer enz enz.
Maar dit gebeurt ook bij de onkyo als ik een radio station kies.dus je zou zeggen: probleem bij de onkyo.
Maar de liedjes skippen ook als ik via de ipad wil luisteren.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn 412+. Hij haalt nog maar 1.1MB per seconde throughput, zowel met downloaden (vanaf internet) als met streamen (lokale LAN). Niet genoeg voor HD dus een filmpje kijken zit er niet in. Meerdere PC's geprobeerd, resource monitor op de NAS helemaal nageplozen, kan niks vinden. Iemand een idee in welke richting ik zou moeten troubleshooten? Lokale LAN is prima, haal 120mbit vanaf het internet met speedtest en andere dingen gaan ook snel, maar het lijkt wel of er ergens ineens een limiet op de NAS staat (nergens ingesteld natuurlijk). Help!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Zijn er hier mensen die vanop een Android smartphone (of eventueel tablet) verbinding maken met hun Synology NAS via OpenVPN? Ik heb deze namiddag een paar uurtjes doorgebracht met deze guide maar helaas zonder positief eindresultaat. Ik draai zelf wel geen CyanogenMod maar ik heb het geprobeerd met deze app omdat de versie van Android ICS op mijn Desire Z standaard geen ondersteuning heeft voor OpenVPN.

Eerder vermelde guide is echt een zeldzaamheid, maar er zitten wat haken en ogen aan. Zo is de locatie van de OpenVPN-keys op een Synology NAS ondertussen veranderd (wellicht sinds de introductie van packages) en is het einde van de guide minder gedetailleerd beschreven. Ik mag dan wel IT'er en tweaker zijn maar van certificaten en keys enzo heb ik weinig kaas gegeten. Maar goed, zijn er dan echt zo weinig mensen die gebruik maken van de combinatie OpenVPN, Android en Synology, gezien de weinige bronnen die ik kan vinden? :?

[ Voor 21% gewijzigd door fanatic_david op 03-11-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ arfman

Reset eens de netwerkinstellingen van je nas/ router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:31:
[...]

Zijn hier mensen die ervaring met een NAS icm met een AppleTV die hun media streamen via een ipad of iphone? Zat te denken dat dat misschien een oplossing kan zijn voor het kijken van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

;)
fanatic_david schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:50:
Zijn er hier mensen die vanop een Android smartphone (of eventueel tablet) verbinding maken met hun Synology NAS via OpenVPN? Ik heb deze namiddag een paar uurtjes doorgebracht met deze guide maar helaas zonder positief eindresultaat. Ik draai zelf wel geen CyanogenMod maar ik heb het geprobeerd met deze app omdat de versie van Android ICS op mijn Desire Z standaard geen ondersteuning heeft voor OpenVPN.

Eerder vermelde guide is echt een zeldzaamheid, maar er zitten wat haken en ogen aan. Zo is de locatie van de OpenVPN-keys op een Synology NAS ondertussen veranderd (wellicht sinds de introductie van packages) en is het einde van de guide minder gedetailleerd beschreven. Ik mag dan wel IT'er en tweaker zijn maar van certificaten en keys enzo heb ik weinig kaas gegeten. Maar goed, zijn er dan echt zo weinig mensen die gebruik maken van de combinatie OpenVPN, Android en Synology, gezien de weinige bronnen die ik kan vinden? :?
Wat is de reden dat je OpenVPN prefereert boven VPN? Die laatste gebruik ik en dat werkt zonder problemen

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
Yucko schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:59:
;)
[...]

Wat is de reden dat je OpenVPN prefereert boven VPN? Die laatste gebruik ik en dat werkt zonder problemen
Ik denk omdat veel modems/routers geen pass trough bieden voor het standaard VPN protocol. OpenVPN werkt makkelijk omdat je alleen maar een poort hoeft te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 14:41
Ik zie sabnzbd en sickbeard niet meer als 3rd package app bij synology staan.
Net voor het eerst een nas gekocht en ik zit nu te twijfelen welke guide/repo/package ik moet gebruiken voor een correcte install van sabnzbd voor mijn ds212j.

Kan iemand aangeven welke repo/guide ik het beste kan volgen?

[Edit]
Overigens ben ik de openingspost doorgegaan en staat daar Sabnzbd: Synology package: Beschikbaar via Synology Package Manager. Dit betekent toch dat hij in de repo door moet komen bij beschikbaar?

[ Voor 25% gewijzigd door kekkie op 04-11-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@schumi

Ik krijg:

This package is not supported on this platform. Ik heb een DS412+. Kun je de laatste nzbget versie hier werkend voor maken? Thanks!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ kekkie

voeg eens de repo van synocommunity toe aan je package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Synology gebruikers, ik wil toch even wat peilen onder jullie.
Ik heb mijn Syno (DS411J) opengesteld voor vakantiefoto's te delen met meerdere mensen maar ik ben eigenlijk niet tevreden over de performance... (what else is new)

Per foto doet mijn Syno er 1-1,5 minuut over om de foto te verwerken (indexeren en thumbnail genereren).
In mijn ogen wat langzaam, nu wil ik al een tijd upgraden naar een zwaarder model (de DS412+ bv) maar vroeg mij af, heeft iemand performance cijfers over dit model? Want ik kan van álles vinden behalve over de snelheid van thumbnail generation.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben van een 411j naar 1512+ gegaan. Enorm verschil in snelheid, ook in thumbnail creation! Gaat voor mijn gevoel 1000x sneller :) Maar om thumbnail creation te versnellen kun je ook je foto's uploaden met Synology Assisstant, hiermee gaat het ook aardig wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Rainesh schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:26:
@ arfman

Reset eens de netwerkinstellingen van je nas/ router
Thanks! Niet dat dat meteen het probleem was, maar ik zag bij de netwerkinstellingen dat hij maar met 10 mbit verbonden was met m'n router. Reboot hielp niet, helemaal uit en weer aan wel. Weer gewoon full speed, yay! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Rainesh schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:21:
Ik ben van een 411j naar 1512+ gegaan. Enorm verschil in snelheid, ook in thumbnail creation! Gaat voor mijn gevoel 1000x sneller :) Maar om thumbnail creation te versnellen kun je ook je foto's uploaden met Synology Assisstant, hiermee gaat het ook aardig wat sneller.
De 1512+ is ook 1 van de opties, maar omdat mijn syno in de woonkamer staat hik ik een beetje tegen het geluid van die versie aan.
En ja ik weet (gelukkig) van het uploaden af via de assistent, dat gebruik ik ook altijd zelf, maar omdat mensen die inloggen op mijn syno te gaan uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Workaholic schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:07:
[...]

@schumi

Ik krijg:

This package is not supported on this platform. Ik heb een DS412+. Kun je de laatste nzbget versie hier werkend voor maken? Thanks!
Klopt ook dat ie het niet doet, is voor andere architecture. De 412+ valt onder categorie cedarview .
Dus om hem "werkend" te krijgen voor je moet ik hem opnieuw compilen ;)
Zal hem straks aan zetten maar als je ongeduldig bent kun je het zelf ook, is geen rocket science ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb couchpotato server geinstalleerd, maar vind het beetje vaag programma. Want alles netjes ingesteld, hij zoekt ook netjes mijn films en als hij ze vindt download hij ze. Maar renamen doet hij niet ondanks dat het aanstaat en hij wilt ze dus (na het renamen) ook niet verplaatsen naar de juiste folder (dat heb ik ingesteld in CP).

Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb ook manage my movies aangezet, netjes mijn folder toegevoegd maar hij vindt niet al mijn films. :\

Is het ook mogelijk dat CP automatisch fanart/background/thumbnail erbij download en in de folder plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rainesh schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:19:
Ik heb couchpotato server geinstalleerd, maar vind het beetje vaag programma. Want alles netjes ingesteld, hij zoekt ook netjes mijn films en als hij ze vindt download hij ze. Maar renamen doet hij niet ondanks dat het aanstaat en hij wilt ze dus (na het renamen) ook niet verplaatsen naar de juiste folder (dat heb ik ingesteld in CP).

Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb ook manage my movies aangezet, netjes mijn folder toegevoegd maar hij vindt niet al mijn films. :\

Is het ook mogelijk dat CP automatisch fanart/background/thumbnail erbij download en in de folder plaatst?
Doe eens verhuizen naar dit topic en post een screenshot van je renamer settings.

Wat films betreft, check de log eens. Waarschijnlijk (is meestal zo) staat het jaartal niet in folder naam.

Metadata, ja kan. Even de settings door wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:13:
[...]

Klopt ook dat ie het niet doet, is voor andere architecture. De 412+ valt onder categorie cedarview .
Dus om hem "werkend" te krijgen voor je moet ik hem opnieuw compilen ;)
Zal hem straks aan zetten maar als je ongeduldig bent kun je het zelf ook, is geen rocket science ;)
Zou het erg fijn vinden als je een package wilt maken voor de DS412+ Doe je een aantal andere tweakers met een DS412+ vast ook een plezier mee. Ben heel erg benieuwd en alvast bedankt!!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Workaholic schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:27:
[...]

Zou het erg fijn vinden als je een package wilt maken voor de DS412+ Doe je een aantal andere tweakers met een DS412+ vast ook een plezier mee. Ben heel erg benieuwd en alvast bedankt!!
Is running, check deze post over een minuut of 30 ff dan zal ik linkje hierin plakken.

Edit: Ietsjes later, kwam eten tussendoor :P
NZBget 9.0 r487 https://www.dropbox.com/s...edarview-9.0%7Er487-4.spk
NOTE: Deze is voor architecture cedarview een DS412+ etc

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 04-11-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
kekkie schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:05:
Ik zie sabnzbd en sickbeard niet meer als 3rd package app bij synology staan.
Net voor het eerst een nas gekocht en ik zit nu te twijfelen welke guide/repo/package ik moet gebruiken voor een correcte install van sabnzbd voor mijn ds212j.

Kan iemand aangeven welke repo/guide ik het beste kan volgen?

[Edit]
Overigens ben ik de openingspost doorgegaan en staat daar Sabnzbd: Synology package: Beschikbaar via Synology Package Manager. Dit betekent toch dat hij in de repo door moet komen bij beschikbaar?
Ik heb de TS aan gepast dat deze packages te vinden zijn in de Package Manager onder Other Sources, nadat je de betreffende sources hebt toegevoegd!

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brickman schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:39:
[...]

Ik heb de TS aan gepast dat deze packages te vinden zijn in dePackage Manager onder Other Sources, nadat je de betreffende sources hebt toegevoegd!
Wellicht ook een linkje naar SynoCommunity's github zodat tweakers zelf aan de slag kunnen voor een package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:29:
[...]

Is running, check deze post over een minuut of 30 ff dan zal ik linkje hierin plakken.

Edit: Ietsjes later, kwam eten tussendoor :P
NZBget 9.0 r487 https://www.dropbox.com/s...edarview-9.0%7Er487-4.spk
NOTE: Deze is voor architecture cedarview een DS412+ etc
Sweet! Thanks. Heb hem kunnen installeren en hij werkt perfect! Web interface ook veel beter.
Even kijken of hij stabiel is en de komende dagen goed werkt (ook na suspend etc)

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 04-11-2012 19:09 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Na een tijdje niet actief te zijn geweest op het forum dacht ik toch weer eens (hopelijk ook voor jou) een nieuwtje te posten. Gisteren zag ik al wat prijsvermeldingen voor de DS713+ op hardware.info en vandaag ook maar eens op synology.com gezocht en daar staat een product page voor de DS713+. Deze mist alleen een image en de juiste leessnelheid.

Nu zoek ik een NAS die voor 7 - 8 man (redelijk grote, ong. 50 - 500MB) PS files moeten gaan serveren en opslaan in een LAN omgeving. Daarnaast zal er met vele honderden kleine web development files (ong. 1 - 300 kB) vanaf de NAS worden gewerkt. Deze moeten vaak worden geïndexeerd bij GIT commits/merges etc. De GIT functionaliteit zelf wordt overigens niet op de NAS gehost.

Ik ben aan het twijfelen tussen de DS412+ en de DS713+ waarbij 3 TB (DS713+ met 2 x 3 TB in RAID 0) of 4 TB (DS412+ met 3 x 2 TB in RAID 5) voldoende is om de komende tijd (2 jaar) vooruit te kunnen. Aan de andere kant is het wellicht een idee onze server uit te breiden, daarover hieronder meer. Voor de NAS keuze bekijk ik de volgende aspecten, de rest is (volgens mij) vrijwel gelijk:
  • 1 extra volume vs 1 groot volume als de DX213 of DX513 wellicht in de toekomst zal worden aangesloten als de schijfruimte op is.
  • 2 vs 3 jaar garantie
  • 44 W vs 30.72 W (Actief)
  • 4x vs 2x HDD
Mocht ik na 2 jaar de DX213 of DX513 willen toevoegen omdat de DS713+ direct bij aanschaf vol is, dan vind ik het prettig als er 1 groot volume kan worden gemaakt (wat de DS412+ niet kan). Ik kan er echter ook voor kiezen een DX412+ aan te schaffen en hier eerst 3 HDD's (RAID 5) in te zetten van 2 TB en na 2 jaar een extra 2 TB schijf (verwacht dat dat voldoende is).

Deze NAS zal een HP ML110 G5 server vervangen waar momenteel SME Server 7.6 op draait met 2 x 640 GB (RAID 1) en 2 GB RAM. Deze draait al 4 jaar stabiel, maar wellicht is het beter om deze maar eens te vervangen. Aan de andere kant is kan je er een hardware RAID kaart in plaatsen, wat nieuwe schijven en Freenas (of unRAID, of OpenFiler etc.) installeren. De CPU is sneller dan de DS713+ of DS412+. Het nadeel is dat DSM zo prettig werkt (heb ervaring met de DS212j) en de server het wellicht eens gaat begeven vanwege ouderdom.

Wellicht hebben jullie nog goede op- of aanmerkingen die mij bij mijn keuze kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Workaholic schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:36:
[...]

Sweet! Thanks. Heb hem kunnen installeren en hij werkt perfect! Web interface ook veel beter.
Even kijken of hij stabiel is en de komende dagen goed werkt (ook na suspend etc)
Ik gaat het ook maar eens een poging geven voor de zoveelste keer, zien of ik hem nu wel naar wens ingesteld kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
Maken jullie gebruik van de webserver functionaliteit? Ik vraag me af hoe jullie omgaan met de beveiliging/patching om te zorgen dat de script kidies buiten blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Yucko schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:59:
;)
[...]

darkshadow83 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:32:
[...]

Ik denk omdat veel modems/routers geen pass trough bieden voor het standaard VPN protocol. OpenVPN werkt makkelijk omdat je alleen maar een poort hoeft te forwarden.
Ik heb een jaartje geleden ofzo met mijn vorige NAS (DS209+II) maar met dezelfde netwerkinfrastructuur gebruik gemaakt van PPTP en dat ging gewoon probleemloos. De reden dat ik op mijn nieuwe NAS (DS412+) OpenVPN wil gebruiken is veiligheid. Er zijn genoeg bronnen te vinden die aangeven dat OpenVPN veiliger is dan PPTP, dus vandaar.

Misschien is het risico bij het gebruik van PPTP in plaats van OpenVPN wel verwaarloosbaar of zelfs onbestaande, maar de tweaker in mij wil OpenVPN graag aan de praat krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Laatst online: 24-06 00:51
fb_slim schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:58:
...
Ik ben aan het twijfelen tussen de DS412+ en de DS713+ waarbij 3 TB (DS713+ met 2 x 3 TB in RAID 0) of 4 TB (DS412+ met 3 x 2 TB in RAID 5) voldoende is om de komende tijd (2 jaar) vooruit te kunnen. Aan de andere kant is het wellicht een idee onze server uit te breiden, daarover hieronder meer. Voor de NAS keuze bekijk ik de volgende aspecten, de rest is (volgens mij) vrijwel gelijk:
  • 1 extra volume vs 1 groot volume als de DX213 of DX513 wellicht in de toekomst zal worden aangesloten als de schijfruimte op is.
  • 2 vs 3 jaar garantie
  • 44 W vs 30.72 W (Actief)
  • 4x vs 2x HDD
...

Wellicht hebben jullie nog goede op- of aanmerkingen die mij bij mijn keuze kunnen helpen.
Ik ben zelf gebruiker van een 412+ (volgde een 107+ op) en ben daar erg blij mee.
Voordeel van een Synology versus upgraden van de bestaande server is dat je als de Synology het begeeft de harde schijven gewoon over kunt zetten naar een vergelijkbare of grotere Synology.
Voor jouw oplossing zou ik denk ik een 412+ nemen heb je nu meer mogelijkheden en mochten de schijven ooit vol zitten dan kun je er altijd nog een uitbreiding bij aanschaffen.
Wil je het beste van beide machines dan wordt het natuurlijk een 1512+. kun je nu vooruit en in de toekomst nog veel meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand een verklaring waarom third party packages niet direct bijgewerkt worden zoals dat wel gebeurt bij de officiële third party repo's van Synology? Ze worden eerst gedownload waarna je nogmaals op bijwerken moet klikken voor het daadwerkelijk bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Grrr had ik vandaag eindelijk Sickbeard/Couch/Sab perfect werken, heb ik het gesloopt!

Ik zag in packagemanager "bijwerken" staan, dus daarop geklikt. Vervolgens doen zowel sick,couch en sab het niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waar kan ik oude versies van sick/couch/sab/python vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
itchin schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:59:
[...]

Ik ben zelf gebruiker van een 412+ (volgde een 107+ op) en ben daar erg blij mee.
Voordeel van een Synology versus upgraden van de bestaande server is dat je als de Synology het begeeft de harde schijven gewoon over kunt zetten naar een vergelijkbare of grotere Synology.
Voor jouw oplossing zou ik denk ik een 412+ nemen heb je nu meer mogelijkheden en mochten de schijven ooit vol zitten dan kun je er altijd nog een uitbreiding bij aanschaffen.
Wil je het beste van beide machines dan wordt het natuurlijk een 1512+. kun je nu vooruit en in de toekomst nog veel meer :-)
Dank voor je reply, ik denk alleen dat een HDD het eerder begeeft dan een NAS, of zit ik daar verkeerd?
Het uitbreiden van de DX412+ kan alleen dan niet in dezelfde volume, waardoor je waarschijnlijk weer moet schuiven met data, of zie ik dat verkeerd?

Heeft iemand nog wat feedback of ik mijn server moet upgraden of toch een NAS zal aanschaffen? Het gaat dus om 7 - 8 man die de NAS of (upgraded) server gaat aanspreken. Nogmaals ik heb niet superveel disks nodig en lees wel reviews dat de DS412+ geschikt is voor een SOHO of MKB omgeving, maar ja, hoeveel pc's zijn dat nou precies :)

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Wie heeft er een horizon van upc en een 213+ en eventueel een android telefoon die mij eventueel stap voorstap uit kan leggen hoe je in de 213+ komt vanaf afstand?
Ik heb al in de horizon port forwarding gedaan en ook nog in de 213ddns geprobeerd.het gaat gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Heb je je wel kunnen registreren bij Synology? Wanneer dat gelukt is, dan is het in principe een kwestie van de juiste poort naar het juiste ip-adres te forwarden. Een vast ip-adres voor de NAS is dan wel aan te raden.

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.mobile-harddis.../upc-horizon-en-synology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Ikke_Niels schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:18:
Per foto doet mijn Syno DS411J er 1-1,5 minuut over om de foto te verwerken (indexeren en thumbnail genereren).
In mijn ogen wat langzaam, nu wil ik al een tijd upgraden naar een zwaarder model (de DS412+ bv) maar vroeg mij af, heeft iemand performance cijfers over dit model? Want ik kan van álles vinden behalve over de snelheid van thumbnail generation.
Mijn DS412+: 5 a 8 seconden per foto (3000 x 4000). Met Assistant, met uploadfunctie in Photostation, en ook bij een gewone copy naar de photo share. (Copy met mijn DS210J: 2 minuten. De Assistant en de Photostation upload gaan wel.een heel stuk sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rainesh schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:37:
Grrr had ik vandaag eindelijk Sickbeard/Couch/Sab perfect werken, heb ik het gesloopt!

Ik zag in packagemanager "bijwerken" staan, dus daarop geklikt. Vervolgens doen zowel sick,couch en sab het niet meer!
Wat heb je precies bijgewerkt?

Klinkt als Python aangezien ze alle 3 in 1x "stuk" zijn.

En als je ze stuk voor stuk bijgewerkt hebt ben je Python vergeten bij te werken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
waits schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:01:
[...]

Mijn DS412+: 5 a 8 seconden per foto (3000 x 4000). Met Assistant, met uploadfunctie in Photostation, en ook bij een gewone copy naar de photo share. (Copy met mijn DS210J: 2 minuten. De Assistant en de Photostation upload gaan wel.een heel stuk sneller)
Thnx voor de info! Ik had zelf al de knoop doorgehakt om over te gaan naar de DS412+ maar dit is een mooie geruststelling.
Voor geintresseerden: dinsdag gaat er een tweedehands DS411j op de vraag en aanbod ;) een DMtje als je geintresseerd bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Ik heb een DS412+ gekocht, en de hele setup doorlopen. Het ding is nu up and running, maar als ik een gebruiker toevoeg maakt ie geen home folder voor die gebruiker aan. Ik heb zelfs überhaupt geen "homes" folder tussen mijn gedeelde mappen staan (en als ik via SSH connecteer bevat /volume1 effectief geen "homes" folder). Een "homes" folder aanmaken via DSM gaat niet, ik kan het wel via SSH doen maar ergens lijkt het mij niet de bedoeling dat ik dat zelf moet doen?

Gebruiker basismap inschakelen natuurlijk 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door caoim op 05-11-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Even een vraagje, ik heb al de search functie geprobeerd en het topic eventjes doorlopen maar ik krijg niet gevonden wat voor username/password ik moet gebruiken voor de NZBGet versie van schumi2004.
Ik heb dit al geprobeer te wijzigen in de config via putty maar helaas geen resultaat, wie o wie kan mij verder helpen?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
roeru117 schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:30:
Heb je je wel kunnen registreren bij Synology? Wanneer dat gelukt is, dan is het in principe een kwestie van de juiste poort naar het juiste ip-adres te forwarden. Een vast ip-adres voor de NAS is dan wel aan te raden.

Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.mobile-harddis.../upc-horizon-en-synology/
hoi roeru117
ik heb me idd bij synology aangemeld:::
xxxxxxx.DiskStation.me is opnieuw opgestart sinds 2012-11-05 14:30:07 GMT +08:00.

met vriendelijke groeten,
Synology DDNS Service
in de horizon heb ik dit gedaan:

bij portforwarding heb ik de 16881 poort geforwarded naar mijn vaste ip van de 213+
ik heb me aangemeld bij Synology DDNS Service
In de 213+heb ik ook de firewall de 16881 poort opengemaakt.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Vanochtend kreeg ik zelfs geen verbinding met mijn horizon.
alleen via bedraad kon ik niet eens in de 192.168.192.1...
Ik moest dit intypen....xxxxxxx.DiskStation.me

( de kruisjes staan voor mijn gebruikersnaam :) )

Wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
caoim schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:32:
Ik heb een DS412+ gekocht, en de hele setup doorlopen. Het ding is nu up and running, maar als ik een gebruiker toevoeg maakt ie geen home folder voor die gebruiker aan. Ik heb zelfs überhaupt geen "homes" folder tussen mijn gedeelde mappen staan (en als ik via SSH connecteer bevat /volume1 effectief geen "homes" folder). Een "homes" folder aanmaken via DSM gaat niet, ik kan het wel via SSH doen maar ergens lijkt het mij niet de bedoeling dat ik dat zelf moet doen?

Gebruiker basismap inschakelen natuurlijk 8)7
Volgens mij als je een user aanmaakt moet je daarna je user selecteren en personal folder aanzetten. Dan wordt homes aangemaakt.. Home wordt volgens aangemaakt als je bijv Cloudstation aan zet..

Er zal vast iemand zijn die het uitgebreider op dreunt, want dit is allemaal uit mijn blote hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Je moet er dan voor zorgen dat je poort 16881 in de horizon geforward wordt naar poort 5000 (of 5001 voor https) op het ip-adres van de NAS. Je kunt ook poort 5000 forwarden ipv 16881. Dit is namelijk de standaardpoort van de inlogpagina van de NAS.

Het inloggen van buitenaf doe je dan door naar http://xxxxx.synology.me:5000 (let op het poortnummer) te gaan. Daarnaast zou ik ook de firewall van de NAS niet gebruiken en alle verbindingen gewoon door laten zetten. Dit kun je eventueel later wel weer aanpassen.

In principe moet dan alles gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Boehoe, waarom wordt de DS213+ nou niet goedkoper ;( :P Binnenkort toch maar eens halen. Hoe is hier de ervaring met Synology's en WD Red schijven? Mijn ervaring met WD schijven zijn niet heel erg positief namelijk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ schumi

ik kon Python en Sab bijwerken, beide gedaan en vervolgens is alles kapot gegaan :| Blijkbaar ben ik niet de enige waar alles kapot is gegaan, want op syno forum lees je veel berichten over.
btw je nzbget versie is echt super, lekker snel en duidelijke interface! Bedankt voor het compilen.

@ earzz

username: nzbget
pass: nzbget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rainesh schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:31:
@ schumi

ik kon Python en Sab bijwerken, beide gedaan en vervolgens is alles kapot gegaan :| Blijkbaar ben ik niet de enige waar alles kapot is gegaan, want op syno forum lees je veel berichten over.
btw je nzbget versie is echt super, lekker snel en duidelijke interface! Bedankt voor het compilen.

@ earzz

username: nzbget
pass: nzbget
Het staat erop maar toch kan ik niet wat ik nu wel met SAB kan, dus ik laat het even rusten. Eerst even kijken hoe die failed downloads afgehandeld worden icm SAB en andere SB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zo een gevoel heb ik ook, want SAB heeft toch net wat meer functionaliteit. Zo vind ik het rete handig dat je via nzbmatrix je nzb's rechtsreeks naar sab kan sturen (icm chrome + sab plugin) en heb wel het idee dat SAB sneller is met uitpakken/checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bah, moet terug naar Python 2.7.3-2 om HAProxy werkend te krijgen :(

Edit:
Voor diegene die problemen hebben met package niet gestart kunnen krijgen hier een bijgewerkte Python package

https://github.com/SynoCo...282#issuecomment-10064641

[ Voor 72% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hoe kun je in hemelsnaam terug gaan want ik kan nergens de oude versies vinden :|

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.