Package offline eroverheen installeren, zie link in mijn eerdere postRainesh schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:40:
Hoe kun je in hemelsnaam terug gaan want ik kan nergens de oude versies vinden
Verwacht niet al te snel een prijsverlaging..JT schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:24:
Boehoe, waarom wordt de DS213+ nou niet goedkoper![]()
Binnenkort toch maar eens halen. Hoe is hier de ervaring met Synology's en WD Red schijven? Mijn ervaring met WD schijven zijn niet heel erg positief namelijk.
Ik ben te spreken over de REDs in combinatie met de 213+. Ik had hiervoor een 7200rpm schrijf erin zitten die soms wel sneller leek te reageren. Toch zou ik niet terug willen want ze zijn heerlijk stil, werken snel en mogen 24/7 aan staan. Hibernation schijnt wel kapot te zijn door deze combinatie. Dit heb ik nog steeds niet getest.
Ik teken nergens meer voor
Hibernation? Gaat de NAS met hibernation eigenlijk automatisch aan als je access wil? WOL zou voor mij ook prima mee te leven zijn als hibernation niet meer werkt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik sluit me ook aan bij itchin, ik zou voor de 412+ (of evt de komende 413+) gaan of de 1512+ als het budget dat toelaat.fb_slim schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:58:
Ik ben aan het twijfelen tussen de DS412+ en de DS713+ waarbij 3 TB (DS713+ met 2 x 3 TB in RAID 0) of 4 TB (DS412+ met 3 x 2 TB in RAID 5)
Als je de 713+ overweegt zou ik hoe dan ook meteen de stap naar de 1512+ nemen
Vergeet ook niet dat grotere HDD's (indien mogelijk) meestal goedkoper zijn dan de expension unit.
Aangezien ik uit je post voornamelijk opmaak dat je het voor storage gaat gebruiken (geen app's e.d.) zou je ook voor een eenvoudig model kunnen gaan.. mocht het bevallen dan kan je die altijd nog inzetten als (offsite) backup/replicatie en een nieuwe aanschaffen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Woehoe! Sab/Sick/Couch doen het weer! Erg bedankt Schumi!
Alleen thuis moet ik even handmatig de poort aanpassen, want mijn router en sab staan op de zelfde poort
Alleen thuis moet ik even handmatig de poort aanpassen, want mijn router en sab staan op de zelfde poort
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wellicht is de vraag al gesteld, maar ik heb een synology Ds411+ met surveillance station. Ik heb ingesteld dat hij maximaal 20GB per cam op mag slaan, en daarna starten met circulair logging.
Iedere keer loopt toch de HD vol, en moet ik handmatig files verwijderen. Wat ik heb gezien is dat deze files gelocked zijn en daarom niet gewist kunnen worden. Heeft iemand dit wel goed werkend, en zo ja met welke instellingen.
De laatste software surveillance station staat er op, maar dit heeft geen verbetering gebracht.
Iedere keer loopt toch de HD vol, en moet ik handmatig files verwijderen. Wat ik heb gezien is dat deze files gelocked zijn en daarom niet gewist kunnen worden. Heeft iemand dit wel goed werkend, en zo ja met welke instellingen.
De laatste software surveillance station staat er op, maar dit heeft geen verbetering gebracht.
Ik heb een vraag over het gebruik van een DS212 als 'backup' via internet.
Ik wil drie vrienden toegang geven tot de DS via internet, om 'backups' te maken. Backups schrijf ik tussen aanhalingstekens, omdat ik nog niet weet of dit echt met backup-tools moet gaan gebeuren of via filetransfers o.i.d.
Het zijn deels Windows en deels OS X gebruikers, dus de oplossing moet geschikt zijn voor beiden.
Het is de bedoeling dat ieder z'n eigen volume heeft en niet in elkaars gedeeltes kan. Daarvoor heb ik inmiddels al users, gedeelde mappen en rechten toegekend. Ook zou de opslag en transfer enigszins beveiligd moeten zijn en zich beperken tot nachtelijke uploads naar de NAS, zodat de internetverbinding er tijdens gebruiksuren geen last van heeft. Maar nu.... Welke oplossingsrichting lijkt jullie het meest geschikt? Ik overweeg onderstaande opties:
1. VPN
Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik stel me voor dat ik de DS als VPN server kan inrichten, men verbinding kan maken met het VPN en de 'eigen' gedeelde map als netwerkshare kan benaderen. Men kan dan zelf een backup programmatje instellen wat 's nachts hierheen backupt..?
2. (S)FTP
Filetransfers via (S)FTP. Moet ook kunnen, maar lijkt me minder gebruiksvriendelijk dan de andere opties.
3. Filestation webinterface
Aan te zetten voor het slapen gaan. Beetje onhandig omdat je dan telkens handmatig van alles moet gaan uploaden.
4. Netwerk backup
De DS instellen als rsync doelserver. Dit lijkt me het fraaist. Ieder kan dan een rsync-compatible client programma gebruiken (ik neem aan dat die voor Mac OS ook bestaan). Ik kan echter niet goed terugvinden of de DS is in te richten als rsync server voor meerdere gescheiden users, waarbij ieder naar z'n eigen volume kan backuppen.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen? Vergeet ik wellicht nog een optie?
Ik wil drie vrienden toegang geven tot de DS via internet, om 'backups' te maken. Backups schrijf ik tussen aanhalingstekens, omdat ik nog niet weet of dit echt met backup-tools moet gaan gebeuren of via filetransfers o.i.d.
Het zijn deels Windows en deels OS X gebruikers, dus de oplossing moet geschikt zijn voor beiden.
Het is de bedoeling dat ieder z'n eigen volume heeft en niet in elkaars gedeeltes kan. Daarvoor heb ik inmiddels al users, gedeelde mappen en rechten toegekend. Ook zou de opslag en transfer enigszins beveiligd moeten zijn en zich beperken tot nachtelijke uploads naar de NAS, zodat de internetverbinding er tijdens gebruiksuren geen last van heeft. Maar nu.... Welke oplossingsrichting lijkt jullie het meest geschikt? Ik overweeg onderstaande opties:
1. VPN
Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik stel me voor dat ik de DS als VPN server kan inrichten, men verbinding kan maken met het VPN en de 'eigen' gedeelde map als netwerkshare kan benaderen. Men kan dan zelf een backup programmatje instellen wat 's nachts hierheen backupt..?
2. (S)FTP
Filetransfers via (S)FTP. Moet ook kunnen, maar lijkt me minder gebruiksvriendelijk dan de andere opties.
3. Filestation webinterface
Aan te zetten voor het slapen gaan. Beetje onhandig omdat je dan telkens handmatig van alles moet gaan uploaden.
4. Netwerk backup
De DS instellen als rsync doelserver. Dit lijkt me het fraaist. Ieder kan dan een rsync-compatible client programma gebruiken (ik neem aan dat die voor Mac OS ook bestaan). Ik kan echter niet goed terugvinden of de DS is in te richten als rsync server voor meerdere gescheiden users, waarbij ieder naar z'n eigen volume kan backuppen.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen? Vergeet ik wellicht nog een optie?
Metal up your ass
Geen idee, maar dat heb ik ook gemerkt inderdaad.schumi2004 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:30:
Heeft iemand een verklaring waarom third party packages niet direct bijgewerkt worden zoals dat wel gebeurt bij de officiële third party repo's van Synology? Ze worden eerst gedownload waarna je nogmaals op bijwerken moet klikken voor het daadwerkelijk bijwerken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
wild guess: omdat synology die pakketten niet kan/wil testen en daarmee wil voorkomen dat er iets geinstalleerd wordt wat meer slecht dan goed doet?
Klinkt legitiem, is ook pas sinds laatste DSM update.shameete schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:04:
wild guess: omdat synology die pakketten niet kan/wil testen en daarmee wil voorkomen dat er iets geinstalleerd wordt wat meer slecht dan goed doet?
Sinds afgelopen weekend ben ik eigenaar van een DS213 
Had alleen niet opgelet en deze samen met WD Caviar Green schijven besteld, nou dat heb ik geweten...
Binnen 5 minuten na het aanmaken van het RAID volume begon de NAS al te piepen omdat het volume was vastgelopen. Na het nog eens geprobeerd te hebben bleef deze maarliefst 10 minuten stabiel
Uiteindelijk maar de twee Seagate Barracuda 7200.14 schijven uit m'n desktop gehaald en gewisseld met de WD Caviars, wat daarna wel gewoon goed werkte.
Ik zit nu alleen nog met het probleem dat de DS213 niet in slaapstand wil blijven. De disks gaan na de ingestelde periode (15, 20, 30min) uit maar spinnen na 10s al weer op
Ik heb nog geen pakketten geïnstalleerd, system logging staat uit en ik draai de laatste DSM 4.1 versie van begin oktober. Iemand tips?
Had alleen niet opgelet en deze samen met WD Caviar Green schijven besteld, nou dat heb ik geweten...
Binnen 5 minuten na het aanmaken van het RAID volume begon de NAS al te piepen omdat het volume was vastgelopen. Na het nog eens geprobeerd te hebben bleef deze maarliefst 10 minuten stabiel
Ik zit nu alleen nog met het probleem dat de DS213 niet in slaapstand wil blijven. De disks gaan na de ingestelde periode (15, 20, 30min) uit maar spinnen na 10s al weer op
Ik heb nog geen pakketten geïnstalleerd, system logging staat uit en ik draai de laatste DSM 4.1 versie van begin oktober. Iemand tips?
Iemand enig idee hoe lastig het zou zijn de Synology Toolchain te upgraden naar GCC 4.3.x ?
De laatste TVHeadend accepteert geen GCC lager dan 4.3 meer
De laatste TVHeadend accepteert geen GCC lager dan 4.3 meer
Zit te twijfelen tussen een DS213 en een DS213+...
Is alle software die beschikbaar is via de diverse repositories voor de DS213 nu ook beschikbaar voor de DS213+ (dit in verband met het feit dat de DS213+ een andere processor heeft)?
Ik heb nu een DS209 en heb achteraf wel wat spijt dat ik destijds niet voor een DS209+ heb gekozen...
Die had toch niet wat meer rekenkracht en dat komt de downloads en andere bewerkingen wel ten goede.
Is alle software die beschikbaar is via de diverse repositories voor de DS213 nu ook beschikbaar voor de DS213+ (dit in verband met het feit dat de DS213+ een andere processor heeft)?
Ik heb nu een DS209 en heb achteraf wel wat spijt dat ik destijds niet voor een DS209+ heb gekozen...
Die had toch niet wat meer rekenkracht en dat komt de downloads en andere bewerkingen wel ten goede.
Als je nu achteraf spijt hebt bij het kopen van je DS209, dan moet je diezelfde fout niet nog een keer maken....gewoon een DS213+. De packages komen toch wel, alleen niet direct. Volgens mij zijn er al aantal uitgebracht.
Heb ook problemen op mijn DS412+ om SABnzbd+ en anderen (SickBeard, ..) draaiende te krijgen. Heb ze toen verwijderd, pyhton versie van https://github.com/SynoCo...282#issuecomment-10064641 geïnstalleerd en nu is het zelfs niet mogelijk om SABnzbd+ te installeren. Afgaande op de comments daar ben ik niet de enige. Bummer ..
Heb er gisteren ook behoorlijk mee zitten te klote op m'n 1512+. Maar uiteindelijk toch voorelkaar gekregen door de pakages van superzebulon te nemen met een python versie hier van Got v2.6 6-5. Heb dan wel niet de laatste versie van sickbeard maar het werkt wel
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Hier wil het niet echt lukken. Nu ja, ik heb mijn DS209+II nog om te downloaden dus voorlopig geen probleem.
Helaas.beide poorten geforwarded.
Niets.wat is dat met webdav?poort 5005.
Op mijn 3g de DiskStation.me ingevoerd..geen verbinding mn
Grrrr
Niets.wat is dat met webdav?poort 5005.
Op mijn 3g de DiskStation.me ingevoerd..geen verbinding mn
Grrrr
roeru117 schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:16:
[...]
Je moet er dan voor zorgen dat je poort 16881 in de horizon geforward wordt naar poort 5000 (of 5001 voor https) op het ip-adres van de NAS. Je kunt ook poort 5000 forwarden ipv 16881. Dit is namelijk de standaardpoort van de inlogpagina van de NAS.
Het inloggen van buitenaf doe je dan door naar http://xxxxx.synology.me:5000 (let op het poortnummer) te gaan. Daarnaast zou ik ook de firewall van de NAS niet gebruiken en alle verbindingen gewoon door laten zetten. Dit kun je eventueel later wel weer aanpassen.
In principe moet dan alles gewoon werken.
Vandaag de python geinstalleerd die nu op github staat (link van schumi) en alles doet het weer! Ben hartstikke blij en alles is weer up and running
Al een tijdje gebruik ik transmission om dingen te downloaden. Wat ik nu graag wil is dat dat meer automatisch gaat. Ik heb een rss-feed waar de interessante torrents op verschijnen. Die wil ik automatisch in een watchfolder voor transmission zetten, zodat ze worden gedownload.
Couchpotato kan alleen een rss-feed van imdb aan lijkt het.
Flexget zou moeten werken, maar daarvoor is een ipkg nodig, wat geloof ik niet meer goed werkt sinds DSM 4.
Is er een package die dit voor me zou kunnen doen?
Flexget zou moeten werken, maar daarvoor is een ipkg nodig, wat geloof ik niet meer goed werkt sinds DSM 4.
Je zou een request kunnen doen bij SynoCommunity (github)Jelte schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:38:
Al een tijdje gebruik ik transmission om dingen te downloaden. Wat ik nu graag wil is dat dat meer automatisch gaat. Ik heb een rss-feed waar de interessante torrents op verschijnen. Die wil ik automatisch in een watchfolder voor transmission zetten, zodat ze worden gedownload.
Volgens mij doet de link naar Merty made in de startpost het niet meer: http://packages.mertymade.com/
In de NAS heb ik gelukkig geen defecte HDD's gehad, ze zitten iedere keer vol, en dan worden ze vervangen door iets grotersfb_slim schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:10:
[...]
Dank voor je reply, ik denk alleen dat een HDD het eerder begeeft dan een NAS, of zit ik daar verkeerd?
Het uitbreiden van de DX412+ kan alleen dan niet in dezelfde volume, waardoor je waarschijnlijk weer moet schuiven met data, of zie ik dat verkeerd?
Maar ik ga er inderdaad vanuit dat de HDD's eerder aan vervanging toe zijn dan de NAS. Bij een uitbreiding van schijfruimte naar een extra volume zul je inderdaad met data moeten schuiven. Voor de gebruiker hoeft dat niet zichtbaar te zijn, als je die nu gewoon een aantal verschillende directories geeft. Heb je er een extra volume bij, verplaats je een aantal directories daarnaartoe. Merkt de gebruiker niets van.
Voor vele kleine bestandjes kun je ook nog een SSD in de 412+ zetten, nog meer performance.
Moet voor je 7 of 8 gelijktijdige gebruikers toch eenvoudig kunnen.
Ik heb de DS213+ waar ik films op heb staan. Nu stream ik deze via de standaard methode van de TV en dit gaat goed tot ik het volgende heb:
Ik heb een film genaamd:"FILM1" in deze map zitten weer 2 mappen:"AUDIO_TS" en "VIDEO_TS". Nu kan ik niet bijvoorbeeld gewoon op "play" drukken. Hoe kan ik toch deze films afspelen? Moet ik hiervoor speciale software op de NAS zetten?
Nu gebruik ik de TV Samsung ue55es8000.
Ik heb een film genaamd:"FILM1" in deze map zitten weer 2 mappen:"AUDIO_TS" en "VIDEO_TS". Nu kan ik niet bijvoorbeeld gewoon op "play" drukken. Hoe kan ik toch deze films afspelen? Moet ik hiervoor speciale software op de NAS zetten?
Nu gebruik ik de TV Samsung ue55es8000.
De verschillend dvd's ELK in een apart mapje zetten , dan zou het moeten werken
Waarom maak je van je Video_TS mappen geen mkv file? Heb ik ook gedaan met al mijn dvd films (brr..jaa ik heb er nog paar). Ik gebruik hiervoor Makemkv, deze installeer je op je pc. Laad je film, selecteer je hoofdfilm (meestal het grootste bestand in grootte), je audiostreams, je subtitles en dan ff laten maken. Gaat supersnel en is retehandig!
wow.. het resetten heeft nog mijn audiostationprobleem nog niet opgelost.... Ik ben benieuwd of ik het ooit nog kan gebruiken.....
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Bedankt hiervoor, heb NZBGet inmiddels even geprobeerd maar voorlopig blijf ik nog wel even bij SAB.
De snelheden die ik krijg op mijn DS211+ fluctueren te veel en hij pakt niet alles uit.
Het eerste kan wel kloppen omdat ik gewoon te veel heb gerotzooid met mijn NAS dus die moet ik nog een keer helemaal opnieuw installeren, het niet alles uitpakken zal wel aan NZBGet liggen.
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
Ik gebruik nzbget 0.9 486 (beta) op mijn 213+. Downloaden gaat supersnel (10-11 Mb/sEarzz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:24:
[...]
Bedankt hiervoor, heb NZBGet inmiddels even geprobeerd maar voorlopig blijf ik nog wel even bij SAB.
De snelheden die ik krijg op mijn DS211+ fluctueren te veel en hij pakt niet alles uit.
Het eerste kan wel kloppen omdat ik gewoon te veel heb gerotzooid met mijn NAS dus die moet ik nog een keer helemaal opnieuw installeren, het niet alles uitpakken zal wel aan NZBGet liggen.
Hoe gaat NZBget tegenwoordig om met trema's en umlauten? De 0.7x versies deden dat niet goed, waardoor je vaak problemen had met onleesbare bestanden. Voor mij de belangrijkste reden waarom ik op dit moment nog op SABnzbd zit.
Na de installatie van de laatste versie van de NZBGET & Python packages (synocommunity) wil mijn DS213 niet meer Hybernaten.
Na het inschakelen van de hibernate debug tool (syno_hibernate_debug_tool --enable 1) zie ik een hoop meldingen in het log van nzbget die /etc/localtime: accessed
bug or wrong config?
(ook op sourceforge gepost: https://sourceforge.net/t...oup_id=102632&atid=632376)
Na het inschakelen van de hibernate debug tool (syno_hibernate_debug_tool --enable 1) zie ik een hoop meldingen in het log van nzbget die /etc/localtime: accessed
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Nov 5 10:41:41 kernel: [244172.750000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:41:48 kernel: [244179.050000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:41:49 kernel: [244180.100000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:41:52 kernel: [244183.250000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:41:58 kernel: [244189.550000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:41:59 kernel: [244190.600000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:03 kernel: [244194.800000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:04 kernel: [244195.850000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:05 kernel: [244196.900000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:11 kernel: [244202.150000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:20 kernel: [244211.600000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:21 kernel: [244212.650000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:25 kernel: [244216.850000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:26 kernel: [244217.900000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:27 kernel: [244218.950000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:33 kernel: [244224.200000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] Nov 5 10:42:35 kernel: [244226.300000] [/etc/localtime] opened by pid 22464 [u:(/usr/local/nzbget/bin/nzbget), comm:(nzbget)] |
bug or wrong config?
(ook op sourceforge gepost: https://sourceforge.net/t...oup_id=102632&atid=632376)
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Dat hebben we dan maar gedaanschumi2004 schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:42:
[...]
Je zou een request kunnen doen bij SynoCommunity (github)
vraagje: Ik heb een 212+ mijn vader heeft een 213air. Nu heb ik een folder sync ingesteld die mijn foto map synchronniseert naar de NAS van mijn vader. Ik heb mijn account op de NAS van mijn vader lees/schrijf rechten gegeven op de map waarin mijn foto's worden gesynchroniseerd. Echter, als ik mijn admin rechten afpak op de NAS van mijn vader lukt de synchronisatie niet en krijg ik op mijn eigen NAS de melding dat ik admin moet zijn op de NAS van mijn vader.
Klopt dat? Moet je op het ontvangende station admin zijn om de folder sync functie te kunnen gebruiken?
Klopt dat? Moet je op het ontvangende station admin zijn om de folder sync functie te kunnen gebruiken?
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Werkt hier op verschillende Synologys prima. 412+, 1512+ en een 211+.josvane schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:01:
Wellicht is de vraag al gesteld, maar ik heb een synology Ds411+ met surveillance station. Ik heb ingesteld dat hij maximaal 20GB per cam op mag slaan, en daarna starten met circulair logging.
Bij recording staat "Limit the archive folder up to (gb)" op een bepaald getal en bij het Advanced tabblad staat "Archive Rotation Settings" op 'Remove old archives etc'.
Werkt prima, daarbij opmerkend dat wij ~250GB+ als opslag limiet gebruiken per camera.
Dat is zo te zien een typisch linux probleem. Het is ook een drama in SABNZB daar krijg ik ook met regelmaat files met namen die niet meer te benaderen zijn. Linux is blijkbaar in staat om een file te creeren met een naam die daarna niet meer terug te lezen is. Linux kan echt alles...zuchtHvB83 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:15:
Hoe gaat NZBget tegenwoordig om met trema's en umlauten? De 0.7x versies deden dat niet goed, waardoor je vaak problemen had met onleesbare bestanden. Voor mij de belangrijkste reden waarom ik op dit moment nog op SABnzbd zit.
Je kan hem dan op geen enkele manier meer benaderen. Hij is wel zichtbaar, maar zodra je er iets mee wil zegt hij dat de file niet bestaat. Dan moet je gaan knoeien met Putty over SSH verbingen om dan via de commandline naar de juiste directory te gaan waarna je de file via een wildcard kan renamen naar iets als X.Y en daarna kan je hem weer via een normale manier weer een echte naam geven.
En ja, ik heb aangevinkt dat illegal characters in foldernames moeten worden aangepast. Het vervelende is dat je daar niets aan hebt voor illegal characters in FILEnames
[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 06-11-2012 12:49 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
@ Lief adje,
staat je watchfolder aan? Zo ja, probeer eens je watchfolder naar een usbstick te verplaatsen idem met logs.
staat je watchfolder aan? Zo ja, probeer eens je watchfolder naar een usbstick te verplaatsen idem met logs.
Netjes idd naar de USB strickRainesh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:47:
@ Lief adje,
Ik heb hier ergens op t forum gelezen dat er een fix voor is, toen ik er aan wilde beginnen kon ik de post met de fix niet meer terug vinden.Ortep schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:45:
[...]
Dat is zo te zien een typisch linux probleem. Het is ook een drama in SABNZB daar krijg ik ook met regelmaat files met namen die niet meer te benaderen zijn. Linux is blijkbaar in staat om een file te creeren met een naam die daarna niet meer terug te lezen is. Linux kan echt alles...zucht
Je kan hem dan op geen enkele manier meer benaderen. Hij is wel zichtbaar, maar zodra je er iets mee wil zegt hij dat de file niet bestaat. Dan moet je gaan knoeien met Putty over SSH verbingen om dan via de commandline naar de juiste directory te gaan waarna je de file via een wildcard kan renamen naar iets als X.Y en daarna kan je hem weer via een normale manier weer een echte naam geven.
En ja, ik heb aangevinkt dat illegal characters in foldernames moeten worden aangepast. Het vervelende is dat je daar niets aan hebt voor illegal characters in FILEnames
Ik weet ook echt niet meer in welk topic ik het heb gezien
XboxLive: Dave 130R
@ lief adje,
mooi, maar doet je hibernation het nu weer of niet?
nope helaas niet, log en nzb folders op usbRainesh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:28:
@ lief adje,
Ook andere packages installed? Zoals sick/couch/sab? Check daarvan de instellingen zoals watchfolder, search-criteria (dus om de hoeveel tijd zoeken) en logs naar usb stick.
Heb ik gedaan, na de debug blijven de logs van hierboven over...Rainesh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:15:
Ook andere packages installed? Zoals sick/couch/sab? Check daarvan de instellingen zoals watchfolder, search-criteria (dus om de hoeveel tijd zoeken) en logs naar usb stick.
Sick en Couch overigens ook geinstalleerd maar deze geven geen logs weer in de hibernate logs
[ Voor 11% gewijzigd door Lief Adje op 06-11-2012 14:21 ]
wat moet van SAB naar een usb stick? ik had het vorige week gedaan maar daarna werkte het niet goed meer. Ik had watch folder, logs, en admin naar usb gemoved.
@ Quakie
dat heb ik ook gedaan en bij mij werkt het prima. Wel een restart gedaan van SABnzbd.
Bij sickbeard staat mijn log op mijn usbstick, bij couch staat mijn hele datadir op mijn usb stick.
Nzbget kan ik pas kijken als ik thuis ben, kan die nog niet extern benaderen.
dat heb ik ook gedaan en bij mij werkt het prima. Wel een restart gedaan van SABnzbd.
Bij sickbeard staat mijn log op mijn usbstick, bij couch staat mijn hele datadir op mijn usb stick.
Nzbget kan ik pas kijken als ik thuis ben, kan die nog niet extern benaderen.
hoe kan ik het best couchpotato naar stick zetten aangezien ik nergens een setting kan vinden voor de locatie van de logfiles terwijl ze er wel staan.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Advanced settings aanvinken, staat helemaal rechtsbovenin. En dan je datadir verplaatsen.
is dat dit probleem : http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=10595 ?Ortep schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:45:
Het is ook een drama in SABNZB daar krijg ik ook met regelmaat files met namen die niet meer te benaderen zijn.
Zijn er nog mensen die laatst een upgrade van een disk gedaan hebben?
Ik stop een 3TB ipv 1TB, alles verloopt netjes, hij maakt zijn RAID opnieuw aan, nu is hij aan het 'herstellen' (bestandsysteem uitbreiden)
En telkens hij een percentage stijgt, maakt de NAS een beep geluid.
Echter niet het beep geluid dat hij normaal maakt, als er bv een disk uit is.
Iets nieuws of iets raars? (6maand geleden, dacht ik niet dat dit er al in zat)
tenzij het toevallig nu al 8x samenvalt met het stijgen van een percentage, in logs kan ik ook niet direct iets vinden. (of zou het om de 2.5min zijn, maar op syno site en wiki kan ik er niets over terugvinden...)
Ik stop een 3TB ipv 1TB, alles verloopt netjes, hij maakt zijn RAID opnieuw aan, nu is hij aan het 'herstellen' (bestandsysteem uitbreiden)
tenzij het toevallig nu al 8x samenvalt met het stijgen van een percentage, in logs kan ik ook niet direct iets vinden. (of zou het om de 2.5min zijn, maar op syno site en wiki kan ik er niets over terugvinden...)
[ Voor 19% gewijzigd door Repi3 op 06-11-2012 16:48 ]
Zal wel zoiets zijn, ik was een van de eerste testers van Lapin en het werkt echt zeer goed, je kan je script ook altijd meenemen, en ik heb naar de syno versie overgegaan en blijft gewoon zijn werk doen !Goner schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:33:
[...]
is dat dit probleem : http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=10595 ?
Meer mensen problemen met QuickConnect? Hij blijft bij status maar zeggen: Bezig met registreren.... m'n laptop wil er dan ook niet meer mee verbinden.
Repi3 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:45:
Zijn er nog mensen die laatst een upgrade van een disk gedaan hebben?
Misschien dat nu standaard bij RAID rebuild beep's enabled zijn ?Click the Beep Control tab to have DiskStation play beep sounds under certain circumstances.
Bij de ds212j staat alles standaard aan (DSM4.1)
Jups. Hier thuis werkt het wel, maar op mijn werk lukte het ook niet om te verbinden. Zelfde melding. Ik heb via twitter de vraag al gesteld aan Synology, maar nog geen antwoord.stijnos1991 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:36:
Meer mensen problemen met QuickConnect? Hij blijft bij status maar zeggen: Bezig met registreren.... m'n laptop wil er dan ook niet meer mee verbinden.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ah, ik heb jouw tweet dus geretweet vandaag. We wachten op antwoord dan maar...Rhapsody schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:37:
[...]
Jups. Hier thuis werkt het wel, maar op mijn werk lukte het ook niet om te verbinden. Zelfde melding. Ik heb via twitter de vraag al gesteld aan Synology, maar nog geen antwoord.
via cloudstation? Ja, ook dat probleem.....Rhapsody schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:37:
[...]
Jups. Hier thuis werkt het wel, maar op mijn werk lukte het ook niet om te verbinden. Zelfde melding. Ik heb via twitter de vraag al gesteld aan Synology, maar nog geen antwoord.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ja raar, maar was enkel bij "bestandsysteem uitbreiden" en zodra hij klaar was, is het gestopt, in dat 'beep tabblad' (wat nieuw is) denk ik niet dat zoiets staat. (wss volume vast gelopen)Viper® schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:37:
[...]
[...]
Misschien dat nu standaard bij RAID rebuild beep's enabled zijn ?
Bij de ds212j staat alles standaard aan (DSM4.1)
Maar voorlopig doet hij het niet meer, raar maar mss bug ofzo.
Synology heeft gereplied, en me doorverwezen naar de support -afdeling....stijnos1991 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:38:
[...]
Ah, ik heb jouw tweet dus geretweet vandaag. We wachten op antwoord dan maar...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik heb een firewall probleempje waar ik niet uit kom.
Ik heb een HDI DUNE HD TV 101 mediaplayer, waarmee ik sinds 2-3 maanden files vanaf spelen vanaf mijn DS212+, via UPnP. Echter werkt met UPnP de ondertiteling niet als deze in een aparte SRT file zit.
Dus ben ik aan de slag gegaan met samba/NFS. De map heb ik gedeeld, kan ik zien vanaf mijn PC en vanaf de dune als ik de firewall uitschakel. Zodra de firewall wordt ingeschakeld, zie ik bij de SMB shares helemaal niets meer, op mijn PC overigens wel. Welke protocol/poort moet ik open zetten, wil ik wel toegang krijgen tot deze gedeelde mappen vanaf mijn dune?
De firewall instellingen:

EDIT: de mac/linux bestandserver / NFS is wel ingeschakeld, maar niet op dit screenshot....
Voor zover relevant, de NFS instellingen van de map:
Ik heb een HDI DUNE HD TV 101 mediaplayer, waarmee ik sinds 2-3 maanden files vanaf spelen vanaf mijn DS212+, via UPnP. Echter werkt met UPnP de ondertiteling niet als deze in een aparte SRT file zit.
Dus ben ik aan de slag gegaan met samba/NFS. De map heb ik gedeeld, kan ik zien vanaf mijn PC en vanaf de dune als ik de firewall uitschakel. Zodra de firewall wordt ingeschakeld, zie ik bij de SMB shares helemaal niets meer, op mijn PC overigens wel. Welke protocol/poort moet ik open zetten, wil ik wel toegang krijgen tot deze gedeelde mappen vanaf mijn dune?
De firewall instellingen:

EDIT: de mac/linux bestandserver / NFS is wel ingeschakeld, maar niet op dit screenshot....
Voor zover relevant, de NFS instellingen van de map:

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-11-2012 20:11 ]
De specs van de rs10613xs+
http://www.rshaarlem.com/...613xs+_Data_Sheet_enu.pdf
Ziet er toch vet uit.
http://attach.postants.co...34154qvluye9atsgusyqg.jpg
http://attach.postants.co...341555592mk29vfbm2ej5.jpg
http://www.rshaarlem.com/...613xs+_Data_Sheet_enu.pdf
Ziet er toch vet uit.
http://attach.postants.co...34154qvluye9atsgusyqg.jpg
http://attach.postants.co...341555592mk29vfbm2ej5.jpg
[ Voor 84% gewijzigd door abusimbal op 06-11-2012 20:17 ]
Hi,
Zoals een aantal andere gebruikers heb ik ook problemen sinds de update naar de laatste versie van Python en Sabnzbd. Waarschijnlijk ben ik genoodzaakt om Sab te verwijderen. Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de instellingen van Sab (nog) te backuppen?
Ik kom Sab niet meer in, dus kan ook niet per scherm het eea opslaan.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Grtjs,
Zoals een aantal andere gebruikers heb ik ook problemen sinds de update naar de laatste versie van Python en Sabnzbd. Waarschijnlijk ben ik genoodzaakt om Sab te verwijderen. Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de instellingen van Sab (nog) te backuppen?
Grtjs,
Ja via commandline (SSH)tolgaliya schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:55:
Hi,
Grtjs,
cp -rf /volume1/@appstore/sabnzbd /<lokatie naar keuze>
Note:
Zo heb je alles, gaat voornamelijk om config.ini in de dir var --> /volume1/@appstore/sabnzbd/var
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 06-11-2012 20:57 ]
Hi Schumi,
Dank voor je reactie. Wellicht een stomme vraag, maar neem aan dat ik (in mijn geval) via terminal in MacOS een ssh verbinding moet maken?
Dank voor je reactie. Wellicht een stomme vraag, maar neem aan dat ik (in mijn geval) via terminal in MacOS een ssh verbinding moet maken?
schumi2004 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:56:
[...]
Ja via commandline (SSH)
cp -rf /volume1/@appstore/sabnzbd /<lokatie naar keuze>
Note:
Zo heb je alles, gaat voornamelijk om config.ini in de dir var --> /volume1/@appstore/sabnzbd/var
Heb geen Apple spul hier maar mijn eerste reactie is ja en dan wellicht het zelfde als op Linuxtolgaliya schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:06:
Hi Schumi,
[...]
ssh root@<nasip>
Ik ben zeer geinteresseerd in de cloud station optie van Synology. Ik wil graag het volgende:
Mijn vaste Mac bevat alle data, deze moet automatisch gesynced worden met de NAS. Vervolgens kan ik op m'n kantoor en op laptop/macbook de data ook binnen halen, maar alleen de data die ik nodig heb. Bijvoorbeeld wel muziek en documenten, maar geen (raw) foto's. Ik begreep dat de client (nog) geen optie heeft om alleen bepaalde mappen te synchroniseren (a la dropbox).
Nu had ik zelf bedacht om verschillende users aan te maken. De mac connect met het admin account en synchroniseert alles. Vervolgens maak ik een gebruiker 'kantoor' aan (bijvoorbeeld) die alleen toegang heeft tot bepaalde mappen (docs en muziek). Als ik nu op kantoor connect met cloud station en gebruiker 'kantoor' gebruik om in te loggen, dan verwacht ik dat ook echt alleen die mappen syncen.
Klopt dit? Ik zie niemand in de Synology forums deze suggestie doen terwijl de vraag vaker voorbij komt. Vandaar mijn twijfel. Als dit inderdaad zo werkt dan zie ik geen probleem meer om er 1 aan te schaffen
.
Mijn vaste Mac bevat alle data, deze moet automatisch gesynced worden met de NAS. Vervolgens kan ik op m'n kantoor en op laptop/macbook de data ook binnen halen, maar alleen de data die ik nodig heb. Bijvoorbeeld wel muziek en documenten, maar geen (raw) foto's. Ik begreep dat de client (nog) geen optie heeft om alleen bepaalde mappen te synchroniseren (a la dropbox).
Nu had ik zelf bedacht om verschillende users aan te maken. De mac connect met het admin account en synchroniseert alles. Vervolgens maak ik een gebruiker 'kantoor' aan (bijvoorbeeld) die alleen toegang heeft tot bepaalde mappen (docs en muziek). Als ik nu op kantoor connect met cloud station en gebruiker 'kantoor' gebruik om in te loggen, dan verwacht ik dat ook echt alleen die mappen syncen.
Klopt dit? Ik zie niemand in de Synology forums deze suggestie doen terwijl de vraag vaker voorbij komt. Vandaar mijn twijfel. Als dit inderdaad zo werkt dan zie ik geen probleem meer om er 1 aan te schaffen
Ja, in de terminal van de mac:tolgaliya schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:06:
Hi Schumi,
[...]
code:
1
| ssh -l root <ip nas> |
Lekker!
Schumi zijn suggestie
werkt ook
ssh root@<ipnas>
Het is gelukt om in te loggen, echter gebeurt er niets als ik het commando invoer:

Napsju schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:25:
[...]
Ja, in de terminal van de mac:code:
1 ssh -l root <ip nas>
Je moet wel een destination invullen, je hebt alleen source opgegeven.
Met dank aan schumi, de nieuwe NZBGET beta aan de praat op de DS412+
Echt een hele verbetering en bijna 100% plug and play. Geeft een veel lagere load op de cpu/memory dan SABnzb en heeft sindskort ook een mooie web interface
:
Standaard overview

Postprocessing in werking

Integratie met spotweb (spotweb heb ik expres extern staan, zodat ik vanuit elke locatie mijn downloads kan aanzetten)

Het enige wat nog niet werkt is de auto post process script voor sickbeard. Hij unrarred het nu wel netjes naar een series folder, maar nog niet met een series/season 1/rename etc script (sabtosickbeard). Verwacht dit ook heel snel te kunnen oplossen via het forum van nzbget.
Echt een hele verbetering en bijna 100% plug and play. Geeft een veel lagere load op de cpu/memory dan SABnzb en heeft sindskort ook een mooie web interface
Standaard overview

Postprocessing in werking

Integratie met spotweb (spotweb heb ik expres extern staan, zodat ik vanuit elke locatie mijn downloads kan aanzetten)

Het enige wat nog niet werkt is de auto post process script voor sickbeard. Hij unrarred het nu wel netjes naar een series folder, maar nog niet met een series/season 1/rename etc script (sabtosickbeard). Verwacht dit ook heel snel te kunnen oplossen via het forum van nzbget.
[ Voor 47% gewijzigd door Workaholic op 06-11-2012 21:43 ]
Als destination heb ik de folder 'public' ingegeven?
Rainesh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:39:
Je moet wel een destination invullen, je hebt alleen source opgegeven.
Ah ja ik zie het, maar het klopt dat er niks gebeurd. Kijk even in je map public of het gekopieerd is.
staat sabnzbd niet zo geschreven in je appstore directory; SABnzbd
Voor de liefhebbers/gebruikers van de Shellinabox package: vanaf versie 2.14-6 wordt er standaard gebruik gemaakt van de SSL certificaten van je Synology. Hierdoor is de verbinding naar Shellinabox encrypted en kun je dus op afstand veilig inloggen op de console.
Updaten of installeren kan gewoon via de package server.
Meer info:
http://missilehugger.com/...linabox-update-to-2-14-6/
Updaten of installeren kan gewoon via de package server.
Meer info:
http://missilehugger.com/...linabox-update-to-2-14-6/
tolgaliya schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:38:
Het is gelukt om in te loggen, echter gebeurt er niets als ik het commando invoer:
[afbeelding]
[...]
cp -rf /volume1/@appstore/sabnzbd/public
2 opmerkingen in verband met bovenstaand commando dat je hebt gebruikt:
- Je moet je source en destination scheiden door een spatie
- Ervan uitgaande dat je met 'public' een gedeelde map 'public' bedoelt is het correcte pad naar je destination /volume1/public
cp -rf /volume1/@appstore/sabnzbd /volume1/public/
Sinds een paar dagen ook de trotse bezitter van een DS213+ + 2x WD Red 3TB.
Tot nu toe werkt het allemaal prima. Alleen vandaag een USB geluidskaart gekocht om zo via DS audio muziek af te kunnen spelen (van de USB geluidskaart een kabel naar mijn stereo). Alleen de USB geluidskaart zorgt ervoor dat mijn DS213+ niet meer in deep sleep gaat. Hij gaat nog wel in hibernation, maar deep sleep vertikt ie. Zodra ik de USB geluidskaart er weer uit haal werkt het weer als verwacht.
Alle opties inde power settings al geprobeerd, maar helaas geen succes.
Iemand suggesties?
Tot nu toe werkt het allemaal prima. Alleen vandaag een USB geluidskaart gekocht om zo via DS audio muziek af te kunnen spelen (van de USB geluidskaart een kabel naar mijn stereo). Alleen de USB geluidskaart zorgt ervoor dat mijn DS213+ niet meer in deep sleep gaat. Hij gaat nog wel in hibernation, maar deep sleep vertikt ie. Zodra ik de USB geluidskaart er weer uit haal werkt het weer als verwacht.
Iemand suggesties?
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
Je kunt natuurlijk ook gewoon Download Station van Synology gebruiken, daar zit die functionaliteit in en die gebruikt onderhuids ook gewoon transmission.Jelte schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:38:
Waarom laat je Sickbeard zelf niet het hernoemen uitvoeren? Dan laat je NZBget downloaden naar bijv. temp/series en deze map door Sickbeard monitoren. Sickbeard hernoemt en verplaatst dan netjes naar bijv. series/Serie/Season x/Serie - SxxExx - naam.mkvWorkaholic schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:40:
Doe ik altijd al zo met spotweb icm sickbeard en nzbget. Geen scripts nodig.
[ Voor 28% gewijzigd door BizzieBis op 07-11-2012 07:49 ]
Omdat je dan de scan functionaliteit moet aanzetten en hij minder snel of helemaal niet in slaap gaat omdat hij constant of om de zoveel tijd je folders gaat scannen.darkshadow83 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:48:
[...]
Waarom laat je Sickbeard zelf niet het hernoemen uitvoeren? Dan laat je NZBget downloaden naar bijv. temp/series en deze map door Sickbeard monitoren. Sickbeard hernoemt en verplaatst dan netjes naar bijv. series/Serie/Season x/Serie - SxxExx - naam.mkv
Doe ik altijd al zo met spotweb icm sickbeard en nzbget. Geen scripts nodig.
Ik heb hem nu werkend, hij laat sickbeard het ook doen, maar hij triggert zelf het script na het downloaden.
Wat is in jouw ogen deep sleep?_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:42:
Iemand suggesties?
Bij mij is deep sleep een geplande slaap via power settings.
Raar dat ie dit niet meer zou doen, maar wel netjes je schrijven in hibernation zet.
True, daar heb je een punt. Daar had ik niet aan gedacht omdat mijn DS413 24/7 aan staat (2 IP camera's)Workaholic schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:07:
[...]
Omdat je dan de scan functionaliteit moet aanzetten en hij minder snel of helemaal niet in slaap gaat omdat hij constant of om de zoveel tijd je folders gaat scannen.
Ik heb hem nu werkend, hij laat sickbeard het ook doen, maar hij triggert zelf het script na het downloaden.
Verwijderd
Ik kan in de handleiding niets vinden over de status van de LED lampjes specifiek bij de 213+. Na 20 min. inactiviteit begint de blauwe power button te knipperen. Ik neem aan dat de 213+ dan in hibernation is gegaan. Wat moet ik instellen om de 213+ in deep sleep te krijgen en hoe zie ik dat de 213+ in deep sleep in gegaan? Is deep sleep hetzelfde als power off, of is het een status tussen power off en hibernation in?_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:42:
Iemand suggesties?
Daarna ben je wel al je instellingen en wanted movies kwijt ...Rainesh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:29:
Advanced settings aanvinken, staat helemaal rechtsbovenin. En dan je datadir verplaatsen.
Je moet CP installeren, dan niet de wizard doorlopen maar gelijk de plek van de data veranderen, en DAN pas alles instellen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het verschil tussen Deep Sleep (Advanced HDD Hibernation) en normale Hibernation ontgaat mij ook ... effect was in ieder geval hetzelfde ; alle ledjes en fan gaan uit, behalve blauwe powerled.Quakie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:31:
Wat is in jouw ogen deep sleep?
En in DeepSleep bleef ik maar 'wake ups' krijgen op vaste intervals. DS212j staat weer in normale hibernation nu.
Bij hibernation gaan alleen de schijven uit. Alle leds zijn dan uit behalve de groene status led. deze pulseert. Bij deep sleep stopt de hele DS. De fans gaan uit en het stroomverbruik wordt nog minder. In deze modus pulseert alleen de blauwe led. Standaard sleet deep sleep ingesteld om in te treden 60 seconden na hibernation. Dus dat kan verklaren waarom het verschil niet bij iedereen is opgevallen. Ik begrijp wel dat deep sleep alleen een functie is op de nieuwste modellen.Goner schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:37:
[...]
Het verschil tussen Deep Sleep (Advanced HDD Hibernation) en normale Hibernation ontgaat mij ook ... effect was in ieder geval hetzelfde ; alle ledjes en fan gaan uit, behalve blauwe powerled.
En in DeepSleep bleef ik maar 'wake ups' krijgen op vaste intervals. DS212j staat weer in normale hibernation nu.
Maar mijn deep sleep treed dus niet in werking als mijn USB geluidskaart is aangesloten, hij gaat alleen in hibernation.
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
Ik heb nu enige tijd het probleem dat één van mijn disken (Samsung F3's 1TB) SMART status abnormal geeft. Het vreemde is dat er geen SMART errors zijn.
Volgens mij is dit zelfs al vanaf het begin het geval (2 jaar ong.).
Setup:
- DS410j
- 4 * Samsung SpinPoint F3 1TB
- RAID-5
Iemand een idee? Zou dat een uitleesfout kunnen zijn? Of zou ik toch overwegen om de disk te swappen?
Setup:
- DS410j
- RAID-5
Iemand een idee? Zou dat een uitleesfout kunnen zijn? Of zou ik toch overwegen om de disk te swappen?
Doe eens een extended smart test op die ene disk. Gaat je smart status dan weg?
Heb ik ook al gedaan en hij blijft op abnormal...Rainesh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:33:
Doe eens een extended smart test op die ene disk. Gaat je smart status dan weg?
Beste gebruiker,
De verbinding met vectrakim.DiskStation.me is verloren sinds 2012-11-07 16:00:44 GMT +08:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.
met vriendelijke groeten,
Synology DDNS Service
deze mail krijg ik om de dag...wat gaat er fout?
Wie heeft er ook last van gehad?
De verbinding met vectrakim.DiskStation.me is verloren sinds 2012-11-07 16:00:44 GMT +08:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.
met vriendelijke groeten,
Synology DDNS Service
Ik heb met mijn 3T WD30EZR zes(!!!) keer de extended SMART test moeten doen, voordat die stomme melding weg was... Hele week mijn 212+ niet kunnen installeren daardoor. Gewoon een hele week moeten wachten voordat ik met mijn nieuwe NAS kon spelenexCite1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:34:
[...]
Heb ik ook al gedaan en hij blijft op abnormal...
Ligt waarschijnlijk aan DDNS van Synology. Heb dat helaas ook heel vaak. Al is het laatste tijd wat minder.polo306 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:46:
[ Voor 26% gewijzigd door Xyphoid op 07-11-2012 12:08 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
wat is de goedkoopste 2bay/4bay nas die ongeveer 50MB/s Read/write haalt over Gigabit netwerk.
De nas zou enkel gebruikt gaan worden voor Backups te maken van mijn Server, alsook de Surveillance footage opslagen.
liefst een Synology of Qnap.
zelf kom ik er niet echt uit na een week dagelijks te googlen.
ik blijf twijfelen.
momenteel geef ik de voorkeur aan de 413J vanwege de prijs en 512MB geheugen.
De nas zou enkel gebruikt gaan worden voor Backups te maken van mijn Server, alsook de Surveillance footage opslagen.
ik blijf twijfelen.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
iemand?Dagobert schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:49:
vraagje: Ik heb een 212+ mijn vader heeft een 213air. Nu heb ik een folder sync ingesteld die mijn foto map synchronniseert naar de NAS van mijn vader. Ik heb mijn account op de NAS van mijn vader lees/schrijf rechten gegeven op de map waarin mijn foto's worden gesynchroniseerd. Echter, als ik mijn admin rechten afpak op de NAS van mijn vader lukt de synchronisatie niet en krijg ik op mijn eigen NAS de melding dat ik admin moet zijn op de NAS van mijn vader.
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
De 212J haalt die snelheden ookMikeVM schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:47:
wat is de goedkoopste 2bay/4bay nas die ongeveer 50MB/s Read/write haalt over Gigabit netwerk.
ik blijf twijfelen.
Verder kun je je afvragen of de snelheid zo interessant is bij back-ups. Ik zou dan voor langzaam en goedkoop gaan.
Probleem heb ik sinds kort ook. Deed een herstart van mijn NAS en sinds dien geeft Systeemintegriteit (popup de je rechtsonder kunt openklappen) dat er smart error zijn en tevens netwerkproblemen. Ik kon vanaf de nas wel naar pc's en internet maar vanaf een pc was de nas niet meer bereikbaar. Door de 4 sec reset lukt dat laatste weer. Er is dus gewoon iets vreemds gebeurt.exCite1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:24:
Ik heb nu enige tijd het probleem dat één van mijn disken (Samsung F3's 1TB) SMART status abnormal geeft. Het vreemde is dat er geen SMART errors zijn.
Setup:
- DS410j
- RAID-5
Heb nu al ruim 1 week elke nacht een uitgebreide smarttest laten uitvoeren en dit gaat elke nacht prima.
1 disk heeft inderdaad de status Abnormal maar dat is al vanaf het begin, 14 maanden geleden en daar deed DSM nooit moeilijk over. Dat was toen een probleem dat je een fix moest installeren van Samsung maar icm een DSM versie krijg je dat dus niet meer weg. Vreemde is ook dat als ik de uitgebreide scan start de Systeemintegriteit direct op groen springt en aangeeft dat alles goed werkt. Als ik de scan dan stop dan springt deze direct weer op oranje.
Er is dus verder niets vreemds aan de hand en kan verder ook nergens een smart error vinden.
Ticket aangemaakt en moest mijn kernellog mailen. Daarna vielen zijn dus over de abnormal melding en daar blijft het bij. Ik moest mijn disk maar RMA sturen.
Ga binnenkort de disken aan de pc hangen en met de samsung tool eens scannen maar ben er voor 99,9 procent zeker van dat de melding fout is.
Hoe nieuw ??_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:53:
Ik begrijp wel dat deep sleep alleen een functie is op de nieuwste modellen.
Ik heb op mijn DS212j twee opties voor HDD Hibernation :
- The internal hard disk(s) and the external SATA disk will hibernate after being inactive for the configured time period.
- Enable advanced HDD hibernation to minimize power consumption for DS212j
ik heb alleen de eerste optie in gebruik en toch gaat-ie (op de blauwe led na, brandt continu) volledig in slaap.
overigens zegt de Help functie iets raars :
Deep Sleep
You can set the hard disks from the expansion unit to enter Deep Sleep mode.
Is niet hetzelfde:
Dit staat er bij een ds213+
start system hibernation 60sec after hdd s enter hibernation.
ignore packages windows verkenner.
Dit zou deepsleep moeten activeren...
Hier heeft ie dat nooit gedaan.. tenminste moeilijk te checken door bug dat system fan niet uitgaat...
Help zegt dit.. ook vaag, want verschil is niet te zien voor gebruiker:
Hibernation
You can set the internal hard disks or external eSATA/USB disks to enter HDD Hibernation mode when the hard disks are being inactive for a specific period of time. Hard disks in HDD Hibernation mode will stop spinning. This helps to save power consumption and extend the hard disk lifespan.
Advanced Hibernation
You can set the hard disks to enter advanced hibernation after entering Hibernation mode for one minute. This will reduce the power consumption of DiskStation. Advanced hibernation includes Deep Sleep and System Hibernation.
Deep Sleep
Have your hard disks enter Deep Sleep to reduce the power consumption of DiskStation. When under Deep Sleep:
The STATUS LED will be breathing (slow on/off cycle). The rest of the LEDs will be off.
The energy of the hard disks will be cut off.
System Hibernation
Have your system enter Deep Sleep to minimize the power consumption of DiskStation. When under System Hibernation:
Power button will be breathing (slow on/off cycle). The rest of the LEDs will be off.
CPU will stop.
The external fan will stop.
The LEDs of LAN port will be off.
Dit staat er bij een ds213+
start system hibernation 60sec after hdd s enter hibernation.
ignore packages windows verkenner.
Dit zou deepsleep moeten activeren...
Hier heeft ie dat nooit gedaan.. tenminste moeilijk te checken door bug dat system fan niet uitgaat...
Help zegt dit.. ook vaag, want verschil is niet te zien voor gebruiker:
Hibernation
You can set the internal hard disks or external eSATA/USB disks to enter HDD Hibernation mode when the hard disks are being inactive for a specific period of time. Hard disks in HDD Hibernation mode will stop spinning. This helps to save power consumption and extend the hard disk lifespan.
Advanced Hibernation
You can set the hard disks to enter advanced hibernation after entering Hibernation mode for one minute. This will reduce the power consumption of DiskStation. Advanced hibernation includes Deep Sleep and System Hibernation.
Deep Sleep
Have your hard disks enter Deep Sleep to reduce the power consumption of DiskStation. When under Deep Sleep:
The STATUS LED will be breathing (slow on/off cycle). The rest of the LEDs will be off.
System Hibernation
Have your system enter Deep Sleep to minimize the power consumption of DiskStation. When under System Hibernation:
Power button will be breathing (slow on/off cycle). The rest of the LEDs will be off.
CPU will stop.
The external fan will stop.
The LEDs of LAN port will be off.
Verwijderd
Dus als ik het goed lees heb je:
- HDD hibernation (HD stopt met spinnen)
- deep sleep (HD geen energie meer --> status led knippert groen)
- system hibernation (HDD geen energie, het stoppen van fan en CPU --> blauwe power button knippert)
Na 1 minuut deep sleep, gaat de 213+ al over op system hibernation.
Klopt het hierboven genoemde? Als de HDD hibernation in gaat, kan ik dat dan aflezen aan de LED's?
Volgens mij werkt het bovengenoemde dan wel goed bij mij. Mijn 213+ staat in de studeerkamer, zie 'em dan ook niet continue. Maar als ik 'em zie, dan is 'ie of vol in bedrijf, of in system hibernation (blauwe power button knippert). Wellicht moet ik een keer erbij gaan staan om na te gaan of 'ie eerst netjes in deep sleep gaat en na 1 minuut over gaat op system hibernation.
- HDD hibernation (HD stopt met spinnen)
- deep sleep (HD geen energie meer --> status led knippert groen)
- system hibernation (HDD geen energie, het stoppen van fan en CPU --> blauwe power button knippert)
Na 1 minuut deep sleep, gaat de 213+ al over op system hibernation.
Klopt het hierboven genoemde? Als de HDD hibernation in gaat, kan ik dat dan aflezen aan de LED's?
Volgens mij werkt het bovengenoemde dan wel goed bij mij. Mijn 213+ staat in de studeerkamer, zie 'em dan ook niet continue. Maar als ik 'em zie, dan is 'ie of vol in bedrijf, of in system hibernation (blauwe power button knippert). Wellicht moet ik een keer erbij gaan staan om na te gaan of 'ie eerst netjes in deep sleep gaat en na 1 minuut over gaat op system hibernation.
Ik heb wat problemen met mijn Synology 212j. Ik heb een Canon Pixma MG5250 via USB verbonden op mijn Synology. Ik wil graag airprint gebruiken.
De Canon detecteerde precies juist in USB apparaten. Ook heb ik AirPrint aangevinkt. Als ik een testpagina af wil drukken komt deze er na een paar minuten uit. Iets via Airprint werkt niet. Wel geeft de Synology aan dat er iets aan het afdrukken is.
Iemand een oplossing waarom het zo traag is?
(DSM 4.1)
De Canon detecteerde precies juist in USB apparaten. Ook heb ik AirPrint aangevinkt. Als ik een testpagina af wil drukken komt deze er na een paar minuten uit. Iets via Airprint werkt niet. Wel geeft de Synology aan dat er iets aan het afdrukken is.
Iemand een oplossing waarom het zo traag is?
(DSM 4.1)
Wat is nu een perfekte app op mijn ipad om een film af te spelen vanaf mijn NAS met ondertiteling? Plex krijg ik niet aan de praat.
Dank allen voor de feedback. Ik ga voor een DS412+ met 4x Seagate ST2000DM001 Barracuda 2TB (2 platters).DukeBox schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:57:
[...]
Ik sluit me ook aan bij itchin, ik zou voor de 412+ (of evt de komende 413+) gaan of de 1512+ als het budget dat toelaat.
Als je de 713+ overweegt zou ik hoe dan ook meteen de stap naar de 1512+ nemen
Vergeet ook niet dat grotere HDD's (indien mogelijk) meestal goedkoper zijn dan de expension unit.
Aangezien ik uit je post voornamelijk opmaak dat je het voor storage gaat gebruiken (geen app's e.d.) zou je ook voor een eenvoudig model kunnen gaan.. mocht het bevallen dan kan je die altijd nog inzetten als (offsite) backup/replicatie en een nieuwe aanschaffen.
Dit topic is gesloten.