Even updateje posten:
Ben sinds gisteren succelvol gemigreerd van een DS411j naar een DS412+.
Migreren was een eitje:
-schijven uit de DS411j, en bij de DS412+ erin.
-synology assistent opstarten waarbij de DS412+ status "migreerbaar" aangaf
-installatie starten en na +- 15 minuten was de boel up and running
Alle packages waren wel broken maar niet heel onlogisch door de andere CPU architectuur, dus die opnieuw geinstalleerd, rechten gezet in photostation en voila alles soepel draaiend.
Verder heb ik nu ook SABNZB (ja weet dat NZBget ook kan) en sickbeard draaien, snelheid 6,5mb/s (op mijn 60mbit lijn) dus volle snelheid. De searchproviders in sickbeard werken goed en geven ook alles door aan SABNZB.
*Happy as a kid*
exCite1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:24:
Ik heb nu enige tijd het probleem dat één van mijn disken (Samsung F3's 1TB) SMART status abnormal geeft. Het vreemde is dat er geen SMART errors zijn.
Volgens mij is dit zelfs al vanaf het begin het geval (2 jaar ong.).
Setup:
- DS410j
- 4 * Samsung SpinPoint F3 1TB
- RAID-5
Iemand een idee? Zou dat een uitleesfout kunnen zijn? Of zou ik toch overwegen om de disk te swappen?
Ik heb dat ook gehad met 1 van mijn schijven, gewoon teruggestuurd naar de fabrikant en kreeg een nieuwe (ging om een seagate schijf bij mij).
Je kan proberen om de schijf eruit te halen en in je PC door de checktool van Samsung zelf te halen om te controleren wat voor fouten eruit komen, dan weet je namelijk *echt* of er wat mee aan de hand is dat is toch meestal wat uitgebreider dan alleen de SMART.
Rubman schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:40:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat de Synology alleen maar bezig is met het indexeren van de media bestanden.
Kan dit niet stoppen of opnieuw starten zodat hij eindelijk stopt als het klaar is.
Hij is dus alleen maar bezig met indexeren, maar de nieuwe media bestanden komen niet zichtbaar in de media spelers. Heb de Horizon van UPC en hier komen de nieuwe bestanden dus niet meer bij de lijsten, waar dit voorheen wel prima gebeurde, een reset van de UPC box heeft geen uitkomst geboden waardoor ik denk dat het echt bij de Synology moet liggen.
Ik heb een DS109 met hierop Sabnzbd, Sickbeard en de laatste DSM versie.
De DS109 is een al wat ouder modelletje, ik weet niet hoeveel data je hebt en hoeveel je laat indexeren, maar het kan inderdaad wel ffkes duren
[
Voor 50% gewijzigd door
Ikke_Niels op 08-11-2012 10:02
]