Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik videostation gebruik om meta data toe te voegen (cover, ondertiteling, synopsis, etc), is de meta data dan ook te zien via mijn aparte mediaplayer (Mede8er 400X2)?

De Mede8er kan evt. zelf meta data toevoegen, maar ik geef er de voorkeur aan om dit rechtstreeks door de Synology zelf te laten doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Heeft iemand ervaring met het automatisch starten van AICCU op z'n Synology DS213?
Ik heb IPv6 aan de praat gekregen, maar elke keer als ik herstart moet ik al deze stappen doen wil ik weer IPv6 connectivity krijgen:
code:
1
2
3
4
5
echo "1" > /proc/sys/net/ipv6/conf/all/forwarding
insmod /usr/lib/modules/tun.ko
aiccu start
ip a add [PREFIX]::1/64 dev eth0
radvd start

Eronder staat wel "Automating the whole thing" en dat heb ik ook gevolgd, maar het lijkt er op dat AICCU niet automatisch start. Iemand nog ideeën? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

jmbosch82 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:34:
ja ik verbind met http op port 5000 werkt gewoon alleen photostation dus niet
Photostation zit op poort 80, dus met je browser http://<your.syno>/photo
Ik gebruik ook de Android app, DS Photo en daar hoef je alleen IP-adres op te geven.

http://forum.synology.com...Remotely_via_the_Internet

http://forum.synology.com..._the_Synology_DiskStation

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 09-11-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
reiker schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:37:
[...]

Klopt, als je NZBGet 9 (niet meer 0.9 :)) wilt installeren, moet je eerst je oude versie verwijderen. Dan kun je met de package van schumi (paar posts/pagina's terug) via Package Center de nieuwe versie 9.0 r497-4 installeren.
Hoe het daarna met updaten zal gaan weet ik niet; denk dat je niet rechtstreeks kunt updaten als de final publiekelijk beschikbaar is, maar dat is slechts een vermoeden.

edit:
Ik heb zelf deze geïnstalleerd op m'n 212+, zonder problemen.

[...]
Top, thnx, ga ik van het weekend ook NZBget even updaten naar versie 9 8)

@edit, het maken van een back-up van de huidige configuratie zit dat in de NZBGet web interface of is dat gewoon de huidige (installatie)map kopiëren / veiligstellen?

[ Voor 11% gewijzigd door bluecupra op 09-11-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Even een spoedvraag: ik heb 2 nieuwe schijven gekocht voor mijn 209, en ik heb nu 1 van de 320Gb-schijven vervangen door 1 vande nieuwe 3TB schijven. Nu wil ik het volume repareren (ik zit nu dus naar het degraded volume te kijken :) ), maar nu krijg ik bij het aanklikken van deze optie de melding: "het volume is gemaakt met een oudere versie van DSM. Dit biedt geen ondersteuning voor schijven groter dan 2TB. Maak een nieuw volume met de nieuwste versie van DSM om harde schijven te gebruiken van meer dan 2TB."

Ik kan nu dus geen reparatie uitvoeren (want na deze melding wil hij niet verder). Moet ik nu eerst eerst een nieuw volume maken met de laatste versie van DSM?

Ik gebruik nu DSM-versie 4.0.2228 (niet helemaal de laatste)

Wat is dan de procedure:
- upgraden naar laatste versie DSM
- totale backup van DSM o.b.v. 2x 320Gb
- nieuwe schijven erin
- DSM opnieuw installeren
- volume aanmaken
- backup van DSM terugzetten

Of is er een andere manier?

edit:
hier een beschrijving van hetzelfde probleem, met oplossing, maar van een 4-schijven variant
http://petesmith.blogsite.org/?p=633
Ik kan deze stappen niet volgen, want waar hij vanaf de backupschijf eerst een raid-set van 3 schijven aanmaakt (?) kan ik van één backupschijf (de eerste 3TB) geen RAID aanmaken op de tweede, want dan maak ik wederom een nieuwe volume op een enkele schijf.

In principe kan ik wel wat experimenteren want ik heb hier natuurlijk nog de tweede 320Gb liggen..

[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 09-11-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
freaky35 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:28:
De verschillend dvd's ELK in een apart mapje zetten , dan zou het moeten werken
Elke film heeft een apparte map. Als ik deze openen kan ik hem niet geheel afspelen.

Hoe spelen jullie de films af op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zojuist mijn NZBget 0.8 versie verwijderd en versie 9 geinstalleerd. Helaas wordt de site niet geopend op: http://localhost:6789. Het pakket is gestart, wie helpt mij op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Ik heb een issue met mijn net aangeschafte DS1512+ i.c.m. 5x SeaGate Barracuda ST3000DM001 3TB in RAID5 config.

Tijdens het copieren van bestanden gebeurt het een enkele keer dat ik een harde schijf uit het RAID array hoor klikken en de Synology piept dan een keer (of een aantal keer als het iets langer aanhoudt). De file transfer zakt op dat moment totaal in, maar na een paar tellen als het geklik stopt gaat de snelheid weer omhoog en uiteindelijk staat alle data erop.

SMART waardes zijn prima en ook de testen (De snelle en de uitgebreide) leveren niets op. In de logfiles staat ook niets raars. De nas is bedraad (1Gb) verbonden.

De harde schijven hebben de laatste firmware en volgens Synology worden ze ondersteunt in mijn nas.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Op internet lees ik wel wat verhalen over klikkende schijven, maar ik lees nergens dat ook de Synology piept (via het speakertje om aan te geven dat er een probleem is).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Wekko schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:49:
[...]

Aha...dat vind ik op zich geen ramp. Beetje zelfde idee als Dropbox waar je uiteindelijk maar 1 map synct. Ik kan er mee leven ;-).

Ik heb owncloud vorige week geprobeerd ;-). Ook de roadmap en activiteit eromheen straalt niet veel vertrouwen uit. De iPad app (ok, die heeft cloudstation dan niet eens, maar toch) kost geld en ziet er verschrikkelijk slecht uit. Staan alleen maar klachten bij in de app store. De techniek er achter (POST uploads) is ook niet heel erg betrouwbaar.

Synology is inderdaad verder de enige die een vergelijkbare oplossing biedt. Wellicht moet ik het maar gewoon proberen. Als het niet bevalt kan ik altijd ouderwets RSYNCen of andere backup oplossingen gebruiken. Thanks iig!
Ok, goed om dat van jou te horen. Een enkele map vind ik kudt; ik wil verschillende directories syncen dus ik heb dan al niks aan Cloudstation.

Hoezo vind je de roadmap trouwens niet betrouwbaar overkomen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurwatervis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 22:37
Heb nu een week een DS112j staan en SABnzbd loopt als een zonnetje. Deze is geinstalleerd met de Merty package. Nu heb ik echter een probleempje: Het account ('eigenaar') waarmee de binnen gehengelde spullen worden weggeschreven is "0". Voor alle andere accounts gelden alleen lees rechten en dus moet ik telkens met het admin account inloggen om ze te verwijderen.

Vraag is dus: Hoe pas ik het account aan waar SABnzbd mee wegschrijft? Bij voorkeur geen unix oplossingen, ben ik niet zo goed in ;(

EDIT: Solved! Met rechten 777 in SABnzbd blijft de eigenaar 0, maar heeft iedereen anders ook lees en schrijfrechten :)

[ Voor 10% gewijzigd door zuurwatervis op 09-11-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Als je Sabnzbd installeert via de SynoCommunity dan wordt er een gebruiker sabnzbd aangemaakt in de groep users. Dan kun je het gewoon verwijderen, is mijn ervaring.

777 is een oplossing, maar niet geheel veilig. Iedereen kan dan verwijderen. In de praktijk zal het echter niet voorkomen :)

[ Voor 34% gewijzigd door ChuckyDevil op 09-11-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
Ik heb een probleem met het afspelen van.vob files vanaf mijn synology 411 in windows mediacenter.
Als ik een .vob wil afpelen krijg ik de volgende melding:

"Video Error - Files needed to display video are not installed or are not working correctly. Restart Windows Media Center or restart the computer"

Afspelen vanaf een lokale disk in mijn mediacenter pc gaat wel goed, ook gaat het afspelen van dezelfde .vog file met bijvoorbeeld mediaplayer classic vanaf de NAS wel goed.

Ik heb op internet het volgende hierover gevonden:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=49&t=56540

Ik heb dan ook contact gehad met synology maar die zeggen dat in de laatste DSM update de patch beschreven in bovenstaande forum bericht al verwerkt zit.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

reiker

dan jij!

bluecupra schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:39:
Zojuist mijn NZBget 0.8 versie verwijderd en versie 9 geinstalleerd. Helaas wordt de site niet geopend op: http://localhost:6789. Het pakket is gestart, wie helpt mij op weg?
Voor de zekerheid, moet je wel verbinden naar localhost, en niet naar het ip/hostname van je diskstation? :) Ik neem maar aan dat je niet een webbrowser hebt geinstalleerd op je DS. Wanneer je dus vanaf je computer/laptop/pad-ding verbind met de DS, doe je dat niet via localhost, dat is immers de machine waar je op zit te tikken zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 10-11-2012 10:25 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredskie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik ben sinds kort in het bezit van een syn DS 213+. Ik heb in dit topic diverse positieve reacties gelezen over nzbget in vergelijking met Sabnzb. Is er ook een package beschikbaar van nzbget voor de DS213+, of kan die wellicht gebakken worden?. Schmumi, weet jij wellicht raad?. THX! :) _/-\o_ _/-\o_
schumi2004 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:53:
[...]

Duurde even, had wat problemen met het binnen halen van sourceforge.
Of de fix erin zit durf ik niet te zeggen.

NZBget 9.0~r497 https://www.dropbox.com/s...-88f6281-9.0%7Er497-4.spk
NOTE: Is voor architecture 88f628x, bv een DS211, DS213 etc

[...]

Ik zag dat Diaoul hem toegevoegd had dus meteen maar even een package voor je gemaakt.
FlexGet 1.0~r3196 https://www.dropbox.com/s...flexget-1.0%7Er3196-1.spk

Ik heb overigens mijn dropbox folder even opnieuw georganiseerd dus als er linkjes niet meer werken dan ff een gil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Fredskie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:25:
Ik ben sinds kort in het bezit van een syn DS 213+. Ik heb in dit topic diverse positieve reacties gelezen over nzbget in vergelijking met Sabnzb. Is er ook een package beschikbaar van nzbget voor de DS213+, of kan die wellicht gebakken worden?. Schmumi, weet jij wellicht raad?. THX! :) _/-\o_ _/-\o_
[...]
Heb mijn post geupdate.

NZBget 9.0~r497 https://www.dropbox.com/s...edarview-9.0%7Er497-4.spk
NOTE: Is voor architecture cedarview, bv een DS412+, DS1512+ etc

NZBget 9.0~r497 https://www.dropbox.com/s...et-qoriq-9.0%7Er497-4.spk
NOTE: Is voor architecture qoriq, bv een DS213+, DS413 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredskie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Hij werkt perfect Schumi! Many THX!! _/-\o_ _/-\o_ GRTZ
schumi2004 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:38:
[...]

Heb mijn post geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
reiker schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:24:
[...]

Voor de zekerheid, moet je wel verbinden naar localhost, en niet naar het ip/hostname van je diskstation? :) Ik neem maar aan dat je niet een webbrowser hebt geinstalleerd op je DS. Wanneer je dus vanaf je computer/laptop/pad-ding verbind met de DS, doe je dat niet via localhost, dat is immers de machine waar je op zit te tikken zelf.
Na de installatie wordt het pakket uitgevoerd. Na installatie klik ik op de link van het pakket (http://ip ds:6789 echter komt er dan een melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Moet er nog wat aangepast worden in de configuratie (nzbget.conf) bestand alvorens dit pakket gestart en/of gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
schumi2004 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:38:
[...]

Heb mijn post geupdate.

Super, bedankt! Het lukt mij helaas alleen niet om je pakket op mijn DS213+ te installeren. Ik krijg de boodschap 'Kan het pakket niet installeren'. Ik heb als download map gespecificeerd 'Downloads' en het wachtwoord invoerveld leeggelaten. Heb je toevallig enig idee? Edit: Gelukt! Ik ben nog synology amateur :D Mijn downloads-pad was niet goed, het moest zijn: /volume2/Downloads/

[ Voor 6% gewijzigd door Toverdoos op 10-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

bluecupra schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:34:
[...]

Na de installatie wordt het pakket uitgevoerd. Na installatie klik ik op de link van het pakket (http://ip ds:6789 echter komt er dan een melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Moet er nog wat aangepast worden in de configuratie (nzbget.conf) bestand alvorens dit pakket gestart en/of gebruikt kan worden?
Vreemd, dat is niet iets wat ik herken. Ik neem aan dat je al hebt gedubbelcheckt dat de app ook echt gestart is... Hopelijk kan een van de anderen je hier verder mee helpen :/

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:39
JT schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:45:
[...]

Ok, goed om dat van jou te horen. Een enkele map vind ik kudt; ik wil verschillende directories syncen dus ik heb dan al niks aan Cloudstation.

Hoezo vind je de roadmap trouwens niet betrouwbaar overkomen?
Omdat er nog genoeg aan owncloud ontbreekt en er bijna niks in de roadmap staat. Dat is het meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
reiker schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:03:
[...]

Vreemd, dat is niet iets wat ik herken. Ik neem aan dat je al hebt gedubbelcheckt dat de app ook echt gestart is... Hopelijk kan een van de anderen je hier verder mee helpen :/
Probleem is opgelost.. in de firewall op de Synology stond poort 6789 niet vermeld.. na deze toegevoegd te hebben start de NZBGet WEBUI wel. Bedankt voor het meedenken in ieder geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Vanmiddag een DS213+ met 2x WD 3TB RED schijven aangekocht als upgrade/vervanging van m'n DS207+

Ben benieuwd welk verschil ik zal merken qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Is deze ook voor de 209? Die valt binnen 88f628x maar met toevoeging (88f6281), waar de 211 etc (88f6282) hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
stefijn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:54:
[...]

Is deze ook voor de 209? Die valt binnen 88f628x maar met toevoeging (88f6281), waar de 211 etc (88f6282) hebben
Doe eens een gokje ;) 88f628x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb er totaal geen verstand van, dus ik doe liever geen gokje voor ik mijn NAS om zeep help (bij wijze van spreken).

edit: o sorry, ik zie het nu. De x staat voor het laatste cijfer 1 of 2.. |:( ..(ik dacht dat je twee onderverdelingen had en dat 88f628x een soort "hoofdverdeling" was, dus 88f628x/88f6281 en 88f628x/88f6282)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
MikeOO schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Weet niet welke Outlook je gebruikt maar de Outlook van het Office pakket ondersteunt IMAP zonder problemen. Volgens mijn werken zelf bijna alle recente email clients met IMAP.

http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=448
Onderdeel: Toegang tot e-mails op DiskStation via verschillende mailclients

Extra info: How to configure Outlook to receive e-mail messages from an IMAP server
Ik heb bij Mail Server SMTP/SMTP-SSL, POP3/POP3-SSL, IMAP/IMAP-SSL aangezet.
Als domain name heb ik xxx.synology.me ingevuld.
Firewall laat de poorten door. Router stuurt de poorten door.

Outlook 2010.
Bij het toevoegen van een account (auto account setup) krijg ik de volgende melding:
An encrypted connection to your mail services is not available

Als redenen wordt gegeven:
The wrong email address was entered on the Auto Account Setup page of the wizard in Outlook.
The Autodiscover CNAME record for your domain doesn’t exist or isn’t set up correctly.

De eerste klopt, want ik kan e-mail op het adres xxx@xxx.synology.me ontvangen.
De tweede heb ik niet ingevuld...

Maar de Synology documentatie suggereert dat "vanzelf" moet werken?
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=448

Enig idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
stefijn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:15:
Ik heb er totaal geen verstand van, dus ik doe liever geen gokje voor ik mijn NAS om zeep help (bij wijze van spreken).

edit: o sorry, ik zie het nu. De x staat voor het laatste cijfer 1 of 2.. |:( ..(ik dacht dat je twee onderverdelingen had en dat 88f628x een soort "hoofdverdeling" was, dus 88f628x/88f6281 en 88f628x/88f6282)
:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

bluecupra schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:30:
[...]

Probleem is opgelost.. in de firewall op de Synology stond poort 6789 niet vermeld.. na deze toegevoegd te hebben start de NZBGet WEBUI wel. Bedankt voor het meedenken in ieder geval 8)
d:)b Altijd mooi als zulke dingen "zichzelf" oplossen *O*

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Net nieuwe NZBget geinstalleerd.
Ziet er super uit, veel gelikter dan oude versie, waar ik trouwens al dik tevreden over was.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:06:
Ik kan binnenkort upgraden van 2x brakke green WD's naar 4x Red.
Echter lees ik dat ik die maar beter ook niet kan nemen vanwege hoge uitval?

Maar wat is daar van waar?
Hoge uitval bij WD Reds? Heb ik iets gemist :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Kan iemand me in het kort uitleggen wat het verschil is tussen normaal RAID 1 en SHR (Synology Hybrid RAID)?

Ik wil dus voor de duidelijkheid raid hebben, maar weet niet wat het beste is. Bij mijn oude DS207+ had ik RAID1 en wil nu ook weer voor een raid systeem, maar weet niet welke van eerder genoemde raid versie ik het beste kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:26:
[...]

Zal de beta repo zijn, die heb ik ook maar heb niet gechecked of ie daadwerkelijk al daar in stond.

Verschillen doet ie niet, ik compile gewoon vanaf synocommunity repo die hij samen met andere bijhoud maar voornamelijk Diaoul zelf.
Flexget is een leuk stukje software om mee te spelen en het hele proces van downloaden te automatiseren met bijvoorbeeld Transmission, utorrent, rtorrent en nzbget. Voor zover ik heb kunnen zien een stuk flexibeler en uitgebreider dan couchpotato.

Op dit moment is er nog een issue met de webui van flexget, maar als dat is opgelost zal er een package beschikbaar komen in de synocommunity repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:51:
[...]

Flexget is een leuk stukje software om mee te spelen en het hele proces van downloaden te automatiseren met bijvoorbeeld Transmission, utorrent, rtorrent en nzbget. Voor zover ik heb kunnen zien een stuk flexibeler en uitgebreider dan couchpotato.

Op dit moment is er nog een issue met de webui van flexget, maar als dat is opgelost zal er een package beschikbaar komen in de synocommunity repository.
Wat is en doet FlexGet dan?
Ben met name ook wel geintereseerd in het gedeelte torrent en dan met name de afhandeling zoals deze nu keurig gebeurt met nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Alternatief voor LazyLabrarian, vandaag toegevoegd in de source van SynoCommunity http://rvolz.github.com/BicBucStriim/

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 11-11-2012 10:02 . Reden: ik haat vraagtekens :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Even vraagje aan schumi204:
Weet je zo of de nieuwe NZBget er voor zorgt dat de NAS (412+ in dit geval) niet meer in slaapstand gaat?
Gebruik nieuwe versie pas sinds vanavond, dus weet het nog niet, maar mij viel op dat mijn NAS nog wakker was na 3 uur film kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Olgeros schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:24:
Weet je zo of de nieuwe NZBget er voor zorgt dat de NAS (412+ in dit geval) niet meer in slaapstand gaat?
Gebruik nieuwe versie pas sinds vanavond, dus weet het nog niet, maar mij viel op dat mijn NAS nog wakker was na 3 uur film kijken.....
Nee weet ik niet, ben maar een compile dummy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 01:14:
[...]

Nee weet ik niet, ben maar een compile dummy ;)
:D Thanks!

(sorry voor deze compleet nutteloze bijdrage (non-bijdrage dus eigenlijk) aan dit voor mij waardevolle topic.
Desalnietemin vind ik het belangrijk om van tijd tot tijd een "Dank je" te zeggen aan hen die belangeloos (neem ik aan) bijdragen aan het oplossen van een andermans, mijn in dit geval, probleem of vraag.
Dus ja, ik weet dat nutteloze bijdragen niet gewaardeerd worden, toch hoop ik dat gezien en begrepen wordt dat dit vanuit mijn gezichtspunt geen nutteloze, noch inhoudsloze comment is)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me een ds213 +2x2tb hdd aangeschaft en zou de nas vooral als backup gebruiken.

Voor het volume management hoor ik altijd raid is geen backup, dus dan geen raid-1 (of shr), gewoon 2 aparte volumes maken en dan elke dag alles laten overkopieren lijkt me ook een beetje veel read-write voor niets; of kan je gewoon instellen dat hij enkel de nieuwe files kopieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 08:16:
Ik heb me een ds213 +2x2tb hdd aangeschaft en zou de nas vooral als backup gebruiken.

Voor het volume management hoor ik altijd raid is geen backup, dus dan geen raid-1 dan (of shr), gewoon 2 aparte volumes maken en dan elke dag alles laten overkopieren lijkt me ook een beetje veel read-write voor niets; of kan je gewoon instellen dat hij enkel de nieuwe files kopieert?
Een backup is pas een (echte) backup als het een volledige kopie is van je belangrijke data en de media (tape, HD, floppy's, etc) op een externe plek bewaard worden.
Praktisch zou je dit op bv een externe HD kunnen doen, of in de cloud bij een provider.

Een NAS is een opslagplaats voor digitale bestanden en 1 nas is per definitie geen backup in de zin van wat ik hierboven beschreef. Je kan de NAS we dusdanig inrichten dat de kans dat je (op dat apparaat) data kwijt raakt geminimaliseerd wordt.

RAID of SHR met een fail-over-disk is een opslagmethodiek zodat er 1 harde schijf uit kan vallen zonder dat je je data verliest.

2 aparte volumes die je eens per dag kopieert is een omslachte manier van RAID 1 (of twee disks gebruiken in SHR). Je doet dan handmatig wat je NAS direct automatisch doet. Je hoeft hier dan zelf niets meer aan te doen. Let op, je hebt dan nog steeds geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg, dat het geen echte backup is (in de zin van niet extern) weet ik ook maar dat is voor later, mij gaat het erom dat veel mensen zeggen dat bij het falen van een raid het rebuilden vaak niet vlekkeloss gaat en wanneer dat faalt zou ik wel een probleem hebben.
(op de nas komt een ~kopie van de hdd van mijn pc voor moest er iets met mijn pc gebeuren)

Maar jij raad aan toch raid-1/shr te nemen (persoonlijk zou ik dan shr nemen voor de flexibilteit).
edit: ik neem wel shr

edit: ik heb namelijk al eens voorgehad dat de hdd van mijn pc op 2dagen dood ging, sinds dien wil ik altijd dat alles is opgeslagen op een 2de plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
SpeedingWilly schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:54:
Ik heb een issue met mijn net aangeschafte DS1512+ i.c.m. 5x SeaGate Barracuda ST3000DM001 3TB in RAID5 config.

Tijdens het copieren van bestanden gebeurt het een enkele keer dat ik een harde schijf uit het RAID array hoor klikken en de Synology piept dan een keer (of een aantal keer als het iets langer aanhoudt). De file transfer zakt op dat moment totaal in, maar na een paar tellen als het geklik stopt gaat de snelheid weer omhoog en uiteindelijk staat alle data erop.

SMART waardes zijn prima en ook de testen (De snelle en de uitgebreide) leveren niets op. In de logfiles staat ook niets raars. De nas is bedraad (1Gb) verbonden.

De harde schijven hebben de laatste firmware en volgens Synology worden ze ondersteunt in mijn nas.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Op internet lees ik wel wat verhalen over klikkende schijven, maar ik lees nergens dat ook de Synology piept (via het speakertje om aan te geven dat er een probleem is).
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:12:
Alternatief voor LazyLabrarian, vandaag toegevoegd in de source van SynoCommunity? http://rvolz.github.com/BicBucStriim/
Interessant.

Waarom heeft Spotweb eigenlijk geen package beschikbaar? Kan dat niet of is dat nog niet gedaan?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:12:
Alternatief voor LazyLabrarian, vandaag toegevoegd in de source van SynoCommunity? http://rvolz.github.com/BicBucStriim/
alternatief / vergelijkbaar:
http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server

Layout is iets minder mooi, maar werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Er schoot me iets te binnen net dat Nakebod ook een soort gelijk issue had en day het met de upgrade naar 9 niet in z'n geheel verholpen was.

Nakebod in "Het grote Synology topic - deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:00:
[...]
Ik heb deze handleiding nog eens doorgespit en heb idd nog dat zaakje met SSH correct weten aan het passen, maar nog geen resultaat, ook niet na een reboot van het systeem. Verder alles conform handleiding ingsteld.....

Ik probeer te verbinden op mijn HDI DUNE HD TV 101 via SMB en dan zie ik gewoon niks. Met UPnP kan ik wel erop, maar dan werken de SRT's niets. Ik kan via SMB wel op mijn windows PC films kijken.

8)7 :?
Ik ben er niet uitgekomen, ergens in de firewall houdt het iets tegen. Als ik de firewall uitzet, werkt het wel. Als alternatief heb ik dan maar een extra regel in de firewall gezet, die al het verkeer van het ip adres van de dune naar het nas toestaat. Niet zo mooi, maar ik heb er al 20+ uur in gestoken......

Al met al valt mij zo'n NAS toch tegen. Hoe mooi alle mogelijkheden ook zijn, je (ik) moet er flink wat tijd in steken om het optimaal te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Het is duidelijk nog niet klaar, maar ik zou erg blij zijn met deze 'app' !

https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
helloitsme schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:24:

Anders ik wel ;)

Die site hou ik even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14

wow, dat zou een leuke zijn.
Vooral voor mijn oude 108j, daar draait de cloud niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 11-11-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
Weet iemand hoe het volgende simpel kan:
Ik heb een aantal shared netwerklocaties op mijn synology waaronder Photo Music en Films.

Deze wil graag toevoegen aan de standaard windows librarys(bibliotheken) echter krijg je dan de fout dat dit niet kan omdat de netwerklocaties niet te indexeren valt.

Dit valt op te lossen met een truukje (lege map toevoegen, dan deze lege map zelf verwijderen en vervolgens een snelkoppeling maken vanaf die lege map naar de network share). Echter met deze truuk worden de foto bestanden wel zichtbaar in je windows library, maar niet als thumbnails. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra

Wat is hier de meerwaarde van over Synology Cloudstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
maartend schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:50:
[...]

wow, dat zou een leuke zijn.
Vooral voor mijn oude 108j, daar draait de cloud niet op.
Even uitzoeken hoe deze te compilen, zijn al weer een aantal fixes voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:08:
[...]

Even uitzoeken hoe deze te compilen, zijn al weer een aantal fixes voorbij gekomen.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bluecupra schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:08:
[...]

Zoals ik zei, werkt niet op de pre 09 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
bluecupra schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:08:
[...]

bv: Automatisch een backup naar servers buiten je eigen huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:08:
[...]

ik geloof dat de maker met een behoorlijke aanpassing bezig is. zie ook hier:

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/245

ik heb 'm geprobeerd te installeren (versie 0.46), maar kreeg een foutmelding over het pad van python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
ik zie dat er bij een groot aantal packages: private beta staat. wat houd dit in? wanneer of hoe kan ik die toch via de repo gebruiken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19

Nakebod

Nope.

schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:01:
[...]

Er schoot me iets te binnen net dat Nakebod ook een soort gelijk issue had en day het met de upgrade naar 9 niet in z'n geheel verholpen was.

Nakebod in "Het grote Synology topic - deel 5"
Klopt, mijn DS213 slaapt ook niet. Helaas was dat bij 0.8 ook al het geval.
Ik ben er dan ook nog niet achter wat het precies veroorzaakt, want als ik NZBGet uitzet, slaapt hij ook nog niet.

Dat de Synology zelf niet slaapt, prima, mijn doel is eigenlijk alleen de HDD's hibernaten.
Ik verwacht ook niet dat de Synology zelf helemaal kan slapen terwijl de webserver / PHP draait, maar.. heeft hij hier de HDD's voor nodig of niet :P Als het allemaal vanuit het geheugen draait zou het kunnen.
Zometeen zoek ik naar een combinatie die onmogelijk is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 08:32:
[...]

Bedankt voor de uitleg, dat het geen echte backup is (in de zin van niet extern) weet ik ook maar dat is voor later, mij gaat het erom dat veel mensen zeggen dat bij het falen van een raid het rebuilden vaak niet vlekkeloss gaat en wanneer dat faalt zou ik wel een probleem hebben.
(op de nas komt een ~kopie van de hdd van mijn pc voor moest er iets met mijn pc gebeuren)
Ik heb gelukkig nooit aan de hand gehad dat ik moest rebuilden, HD's leven bij mij best wel lang. Heb hiervoor een WIN2003 server gehad met raid5 van 4 schijven en die heeft 7 jaar continue gedraaid zonder problemen. Hij staat nu uit maar is startklaar als het moet.

Persoonlijk heb ik het gevoel (maar kan dat niet onderbouwen) dat een dure proffessionele RAID 5 kaart degelijker en beter zal zijn in het rebuilden als er een schijf uitvalt. Zakelijk heb ik het diverse keren wel meegemaakt en gaat een rebuild eigenlijk altijd zonder problemen (HP, Compaq, DELL etc).
Maar jij raad aan toch raid-1/shr te nemen (persoonlijk zou ik dan shr nemen voor de flexibilteit).
edit: ik neem wel shr
:) Ik heb ook voor SHR gekozen vanwege de flexibiliteit en er niet naar om te hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Nakebod schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:17:
Klopt, mijn DS213 slaapt ook niet. Helaas was dat bij 0.8 ook al het geval.
Ik ben er dan ook nog niet achter wat het precies veroorzaakt, want als ik NZBGet uitzet, slaapt hij ook nog niet.
Kijk voor aardigheid een in dit topic: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=148&t=10372
Daar staat ergens een lijstje van apps die je NAS wakker houden.

Zo had ik Cloudstation aan staan en die blijkt de boel wakker te houden. Die uitzetten en problem was solved.

NZBget 0.8 hield de zaak in ieder geval niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19

Nakebod

Nope.

Olgeros schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:35:
[...]

Kijk voor aardigheid een in dit topic: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=148&t=10372
Daar staat ergens een lijstje van apps die je NAS wakker houden.

Zo had ik Cloudstation aan staan en die blijkt de boel wakker te houden. Die uitzetten en problem was solved.

NZBget 0.8 hield de zaak in ieder geval niet wakker.
Die link had ik nog niet, wel http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=83&t=13722 waar ook nuttige dingen in staan. Als test heb ik namelijk al zoveel mogelijk uitstaan, en zodra hibernate normaal werkt, wil ik kijken wanneer het weer fout gaat.

Heb nu even mijn 5 minute cronjobs gestopt, eens zien wat dat doet.
1 ervan is MRTG, en die haalt zijn config van /etc/mrtg (Als ik die niet gesymlinked heb naar mijn config dir...), en schrijft zijn bestanden weg @ /volumeUSB1/.
Daar zou dus nog een oorzaak in kunnen zitten.
De ander doet niets met /volume1/ en schrijft direct iets weg naar /volumeUSB1/, verwacht niet dat die een probleem geeft.

Lees sowieso tegenstrijdige dingen op het internet over het nut van hibernaten. Ik heb 1 cronjob die 1x per uur moet lopen, en gegevens in een MySQL DB gooit. Dan komt hij sowieso weer uit hibernate. En volgens sommige (/vele?) zou zo vaak ook weer slecht zijn.
Aan de andere kant, mijn DS209 heeft ook nooit gehibernate, en 1 disk ging na bijna 3 jaar kapot (Nog net garantie), en de ander draait nu nog steeds.
Dus daarvoor hoef ik het eigenlijk ook niet te doen, hooguit wat energiebesparing. Misschien laat ik het ook maar zo ook. Bespaart iig al veel tijd om het uit te zoeken :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Yucko schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:27:
[...]

Hoge uitval bij WD Reds? Heb ik iets gemist :?
Ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:54:
[...]

@schumi: het installeren lukt toch niet....ik krijg een melding "kan pakket niet installeren". Verder niks. Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
stefijn schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:35:
[...]

@schumi: het installeren lukt toch niet....ik krijg een melding "kan pakket niet installeren". Verder niks. Any tips?
Das apart, heb vandaag geen tijd om er naar te kijken.
Je hebt de oude nzbget wel verwijderd? Dat is nodig voor versie 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Goner schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:31:
[...]

Photostation zit op poort 80, dus met je browser http://<your.syno>/photo
Ik gebruik ook de Android app, DS Photo en daar hoef je alleen IP-adres op te geven.

http://forum.synology.com...Remotely_via_the_Internet

http://forum.synology.com..._the_Synology_DiskStation
Grappig,

Ik had thuis even alle port forwards weer verwijderd omdat ik niet zeker ben van de firewall instellingen. Nu browse ik naar http://<my.syno>/photo en zie ik gewoon alle foto's openbaar staan. Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling! Even alle mappen als met wachtwoord beveiligen onder foto's - toegangsmachtigingen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
schumi2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:11:
[...]

Das apart, heb vandaag geen tijd om er naar te kijken.
Je hebt de oude nzbget wel verwijderd? Dat is nodig voor versie 9
Ik had geen NZBget (altijd SABnzbd gebruikt)..sterker nog, ik had net mijn 209 van nieuwe schijven voorzien maar moest daarvoor helaas helemaal opnieuw beginnen (hij wilde niet upgraden van 2x320gb naar 2x3gb) :) :|

Heeft verder niet zo'n haast

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 11-11-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

SpeedingWilly schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:25:
[...]
quote:
SpeedingWilly schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:54:

Iemand?
Heb zelf iets gelijkaardigs voor gehad (de 2411 met hetzelfde type schijven): transfer zakte in tot enkele kilobytes per seconde, smart gaf geen enkel probleem. (geen hoorbare kliks)

Heb toen een voor een de schijven vervangen (en als het probleem bleef de oude teruggestoken), en bij het vervangen van schijf 6 of zo was het probleem ineens opgelost.

Die schijf dan via windows uitgebreid zitten testen, en jawel, slechte cluster op de schijf die niet door smart werd aangegeven...

Zeker als je de schijf effectief hoort klikken: niet twijfelen, vervangen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Dit probleem had ik ook ooit met Transmission. Toen had een een niet bestaand pad opgegeven voor de standaard downloadmap. Misschien dat je hier ook een niet bestaand pad op hebt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat zou kunnen. Wat is precies de juiste opzet: "volume1/downloads/complete/"? Is dit het juiste format?

Even nog een andere vraag: eerder had ik gepost dat mijn synology niet wilde upgraden van 2x320gb naaar 2x3TB omdat het volume met een oude versie van DSM was gemaakt.

Inmiddels heb ik het volgende gedaan:
- complete backup via "backup maken/terugzetten > Backup" naar USB-schijf
- 1 schijf vervangen, nieuw volume2 gemaakt (m.a.w. een lege schijf, géén volume-reparatie want dat werkte niet)
- andere schijf vervangen, nieuw volume gemaakt obv 2 schijven (SHR met beveiliging)
- DSM bleef gewoon werken maar was inmiddels wel "leeg"
- backup teruggezet

Ik had verwacht dat ik in dit proces DSM helemaal opnieuw moest installeren, maar blijkbaar neemt ie wel bepaalde zaken over.

Ik dacht eigenlijk dat de volledige backup ook alle apps weer terug zou zetten, en bijv. ook de indexering van Photostation. Dat blijkt niet zo te zijn:
- user admin heeft nog hetzelfde wachtwoord (maar dat heeft ie gehouden bij het bovenstaande proces)
- useraccounts van DSM zijn aangemaakt
- netwerkinstellingen lijken gelijk te zijn, zo ook powersettings etc
- MySQL-dbs zijn teruggezet, maar geen useraccounts (al opnieuw aangemaakt)
- pakketten zijn verdwenen (moet ik dus allemal opnieuw installeren, geen probleem op zich)
- na herinstallatie van Photostation gaat ie alle foto's weer indexeren. Wel een probleem, want dat gaat dagen duren (weken als ik sommige berichten moet geloven)

Nu moet ik ook zeggen dat ik geen configuratiebackup heb gemaakt (en dus ook niet teruggezet). Het was voor het eerst dat ik deze procedure doormoest dus alles was een beetje nieuw voor mij, nog afgezien van het feit dat ik de normale procedure van het vervangen van schijven door grotere niet kon volgen door de foutmelding m.b.t. het volume.

Wat heb ik gemist? Het is op zich niet zo'n probleem: mijn NAS is nu weer lekker snel dus een schoonmaak is ook goed. Alleen wil ik eigenlijk met name voorkomen dat mijn Photo-directory vol staat met allerlei ellende van de oude indexering en nu weer verder "vervuild" gaat worden bij een nieuwe (en ik zit niet direct te wachten op een indexering van een week of meer) én nog een muziekdirectory met 30000mp3s die ik doormoet voor de DLNA.
Ik heb al mijn files/mySQL-dbs terug dus op zich heb ik wat ik nodig heb.

Ik heb de 2x 320Gb nog onaangeroerd liggen dus ik kan zo nog een keer het proces overdoen maar dan met de goede backup, maar ik kan ook de foto's even weghalen en met Syn. Assistant uploaden, dat schijnt de indexering te versnellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 11-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
[...]

Misschien dat het helpt:
Ik had zelfde foutmelding, lag er bij mij aan dat ik pad verkeerd ingevoerd had.
Wat zou kunnen helpen is rechtermuisknop op downloadfolder -> eigenschappen -> pad kopieren en plakken als installatie daarom vraagt

In mijn geval: "/volume3/Volume 3/Downloads"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Yup, "/volume1/downloads/complete" en dan doet ie t wel, tnx!

edit: inloggen gefixed, maar nu kijk ik naar een html-source-pagina

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!DOCTYPE html>
<!--
 * This file is part of nzbget
 *
 * Copyright (C) 2012 Andrey Prygunkov <hugbug@users.sourceforge.net>
 *
 * This program is free software; you can redistribute it and/or modify
 * it under the terms of the GNU General Public License as published by
 * the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
 * (at your option) any later version.
 *
 * This program...........

Hoe fix ik dát nou? :)

edit: en nu krijg ik een melding dat IE lager dan versie 9 niet supported is (en ik gebruik nog wel versie 9...)...toch maar terug naar SABnzbd dan :| Ik heb geen enkele reden om een andere browser te gebruiken en dit is er zeker ook geen

[ Voor 129% gewijzigd door Stefke op 11-11-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 15:14
nzbget nzbget las ik eerder in dit topic - je had het al gefixed :)

[ Voor 25% gewijzigd door ChuckyDevil op 11-11-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Probeer met nzbget nog een sendmail commando toe te voegen bij notificatie van een succesful unrar.

Ik heb echter geen sendmail command en heb geen ipkg mogelijkheid (heb je in principe ook niet meer nodig). Iemand een tip hoe ik zonder het aanpassen van mijn synology out of the box smtp berichten kan versturen? Vanuit de webinterface kan ik wel notifications versturen, de vraag is hoe kan ik hier ook vanuit CLi gebruik van maken?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Workaholic schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:40:
Probeer met nzbget nog een sendmail commando toe te voegen bij notificatie van een succesful unrar.

Ik heb echter geen sendmail command en heb geen ipkg mogelijkheid (heb je in principe ook niet meer nodig). Iemand een tip hoe ik zonder het aanpassen van mijn synology out of the box smtp berichten kan versturen? Vanuit de webinterface kan ik wel notifications versturen, de vraag is hoe kan ik hier ook vanuit CLi gebruik van maken?
Mail server aanzetten dan heb je wel sendmail.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
roeleboel schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:17:
[...]

Heb zelf iets gelijkaardigs voor gehad (de 2411 met hetzelfde type schijven): transfer zakte in tot enkele kilobytes per seconde, smart gaf geen enkel probleem. (geen hoorbare kliks)

Heb toen een voor een de schijven vervangen (en als het probleem bleef de oude teruggestoken), en bij het vervangen van schijf 6 of zo was het probleem ineens opgelost.

Die schijf dan via windows uitgebreid zitten testen, en jawel, slechte cluster op de schijf die niet door smart werd aangegeven...

Zeker als je de schijf effectief hoort klikken: niet twijfelen, vervangen die handel!
Dank je voor je respons. Ik twijfel wel of ik hetzelfde probleem heb overigens, omdat jij geen kliks hoort. Op internet zijn er een hoop mensen met hetzelfde type schijven die ook kliks en transferdrops hebben. Schijnt iets met het parkeren van de koppen te maken hebben, wat niet handig is in een NAS.

Ik heb inmiddels 1 van de 5 schijven vervangen, zonder resultaat. Helaas is het probleem lastig te reproduceren. Soms moet ik urenwachten tot het weer gebeurt.

Maar het kan geen kwaad om de overige 4 schijven ook 1 voor 1 te vervangen. Gaat wel heel lang duren, want iedere keer rebuilden duurt een dag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
is die nzbget 0.9 er ook voor de 212J ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
lol...eerst alleen HTML, daarna een melding dat IE9 niet ondersteund wordt (terwijl ik 9 heb), en nu doet ie t wel :) Loopt soepel. Met SABnzbd kan ik m eigenlijk niet onbeperkt laten lopen (3Mb/s +/-) want dan loopt mijn 209 vol qua CPU en varieert de downloadsnelheid sterk tussen 2 en 2,7Mb/s. Nu blijft ie lekker stabiel net boven de 40% met maximale snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Weet iemand eigenlijk hoe de DS Video werkt? Ik heb alles geinstalleerd en lees dat MP4 M4V en MPV standaar worden ondersteund maar lees ook dit : Voor de niet-ondersteunde formatie zorgt de functie "Video Station" voor momentate codeconversie1 zodat u de video's op een iPhone of iPad kunt afspelen.'' echter kan ik geen van mijn films afspelen in DS Video omdat er niks word ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een niet gejailbrakde IPad heeft een hele slechte codec ondersteuning alleen MP4 en die andere codecs die je noemt werken. Voor andere formaten moet je synology on the fly de film converteren. Een 212j heeft daar veeel te weinig power voor. Mp4 streamen naar Ipad werkt bij mij overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier nog tips waar ik op moet letten om van buitenaf verbinding te kunnen maken met een Synology DS110J?

Ik heb zelf thuis een DS209 staan en die kan ik overal benaderen. Onlangs heb ik een DS110J elders weggezet. Maar ik krijg tot nu toe nog geen verbinding van buitenaf. Die DS110J is bedoeld as externe BackUp.

Op beide locaties is er een Zyxel 2602H modem en ik heb zo te zien nagenoeg dezelfde instellingen qua portforwarding ingesteld. Ik heb de firewalls nog niet 1 op 1 bekeken, maar op de DS110J ook de meest gebruikelijke poorten opengezet (5000-5001, 9997-9999, 873, 80, 5005-5006).

Ben ik ergens nog iets vergeten? Bij mijn eigen DS209 is het gewoon HTTP://mijnip:5000 en dan inloggen
de DS110J kan ik niet bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ben nu mijn iTunes library terug aan het kopïeren vanaf mijn ds212j. Maar het gaat niet lekker op een of andere manier. Af en toe leek de verbinding weg te vallen en moest de kopieer actie weer opnieuw gestart worden. Stond niks in de logfiles van mijn windows pc en ook niks in de logs van de synology. Zou hij zich verslikken in de hoeveelheid bestanden? (meer dan 1000 nummers). Kopieren gaat nu uiteindelijk op 3.5 MB/s (green schijf en 100 MBit verbinding) dit zou toch wel iets sneller moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Mr_gadget schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:47:
Een niet gejailbrakde IPad heeft een hele slechte codec ondersteuning alleen MP4 en die andere codecs die je noemt werken. Voor andere formaten moet je synology on the fly de film converteren. Een 212j heeft daar veeel te weinig power voor. Mp4 streamen naar Ipad werkt bij mij overigens prima.
Wat heeft DS Video eigenlijk voor meerwaarde?
Ik heb namelijk al mijn films op mijn 212+ staan. Deze films open ik op mijn pc, waar ik alle mogelijke codecs op heb staan. Ik kan dus gewoon al mijn films kijken. Ook op mijn Padfone kan ik al mijn .MP4 en .MKV files bekijken.
Als ik nu DS Video aanzet, betekent dat dan dat ik geen codecs meer op mijn pc hoef te hebben? Nooit gesnapt hoe dat streamen nou in elkaar zit.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
readytoflow schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:05:
Heeft iemand hier nog tips waar ik op moet letten om van buitenaf verbinding te kunnen maken met een Synology DS110J?
Via een (bv. online) port scanner zie je dat de (ds110j) poorten ook daadwerkelijk open staan?

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 11-11-2012 21:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xyphoid schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb namelijk al mijn films op mijn 212+ staan. Deze films open ik op mijn pc, waar ik alle mogelijke codecs op heb staan. Ik kan dus gewoon al mijn films kijken. Ook op mijn Padfone kan ik al mijn .MP4 en .MKV files bekijken.
Als ik nu DS Video aanzet, betekent dat dan dat ik geen codecs meer op mijn pc hoef te hebben? Nooit gesnapt hoe dat streamen nou in elkaar zit.
Als je een krachtige processor hebt wel ja. Dan converteerd hij het naar iets wat wel begrepen kan worden als ik het goed begrijp. Maar dan moet je denk ik een x86 processor hebben (dus een synology met atom processor b.v.). Het eigenlijjk transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Ken 'm niet, die app is er niet voor Android (i.t.t alle andere syno apps).
Maar zijn er geen andere players voor Apple ?? Ik kan voor Android kiezen uit 10-tallen players ... BS Player, VLC, noem maar op.
Werken flitsend met avi's en mp4's op m'n Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kraades schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:46:
[...]

Via een (bv. online) port scanner zie je dat de (ds110j) poorten ook daadwerkelijk open staan?
Nee, dan lijken ze niet open te staan...toch ergens iets niet goed gedaan op het zyxel modem. Eens verder naar mijn eigen instellingen kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Goner schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:54:
[...]

Ken 'm niet, die app is er niet voor Android (i.t.t alle andere syno apps).
Maar zijn er geen andere players voor Apple ?? Ik kan voor Android kiezen uit 10-tallen players ... BS Player, VLC, noem maar op.
Werken flitsend met avi's en mp4's op m'n Syno.
Er zijn genoeg players maar DS video is mooi omdat hij er een library om heen bouwt. Ik heb voor mijn iPhone bijvoorbeeld 8player, die werkt wel maar zware bestanden/films worden volgens mij niet ge-encode waardoor het afspelen eigenlijk niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

DS video kan maar een beperkt aantal formats aan, en is dus eigenlijk niet bruikbaar.

Ik gebruik op mijn Android tab (Asus met quadcore processor) BS player om probleemloos en zonder stotteren films af te spelen. BS player speelt alles, maar dan ook alles af (al heb ik persoonlijk niet meer dan mkv en mt2s nodig). Wellicht is BS player ook beschikbaar via itunes store. D'er zullen vast wel meer video apps beschikbaar zijn die hetzelfde kunnen als BS player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...via http://diskstation:6789 krijg ik een melding dat lager dan IE9 niet supported is (terwijl ik IE9 gebruik). Als ik NZBget via het interne IP-adres (192.168.etc) of mijn externe domeinnaam (of externe IP) probeer te bereiken werkt hij wel op IE9
Unsupported browser!
Sorry but this application doesn't work with Internet Explorer versions below 9. Please upgrade to at least IE 9 or use another browser.
Is dit misschein een instellingkje?

edit: nog een andere vraag, kan NZBget de uitgepakte files ook naar een andere directory verplaatsen? Een subdirectory in de "complete"-directory gaat, maar SABnzbd had ik zo ingesteld dat bijv. films automatisch werden uitgepakt in de "/volume1/videos" share (die automatisch wordt opgepikt door bijv. mijn MCE), terwijl de normale werkdirectory "/volume1/downloads/complete/" was

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 12-11-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Als ik naar de synology assistant ga dan klik ik op connect en moet dan elke keer weer mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Ik heb een vinkje gezet bij remember me. maar moet toch ieder keer alles invullen als ik opnieuw verbinding wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
SabNZB geeft al een tijdje aan dat er een update is. Als ik op de link klik ga ik naar de website en zie ik de OSX versie om te downloaden. Package Center geeft niet aan dat er een update is. Hoe krijg ik alsnog de nieuwste versie? Zie zo snel niet welke versie ik moet hebben die ik via package center kan installeren. En als ik hem deinstall/install, dan ben ik mogelijk ook mijn settings kwijt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:55
Ik ben van plan een DS213 aan te schaffen. Ik heb in mijn huis alles draaien via WiFi. UPC modem verbonden met ASUS RT-N66U. Deze laatst zorgt voor de verbindingen naar mijn PC, WD TV Live, iPhone, etc.

Nu wil ik dus de DS213 het liefst ook draadloos gebruiken. Ik heb gelezen dat je in de USB poort van de DS213 een WiFi dongle kunt aansluiten. Kan iemand mij vertellen of dit goed werkt? Of is het toch verstandig om draden aan te leggen? En welke WiFi dongle raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Sinds een 2tal weken ben ik de gelukkige eigenaar van de ds213+, dewelke ik o.a. gebruik voor het streamen naar een wdtv live speler (gedeeld als windows share).
Nu, sinds een 2tal dagen, vindt de wdtv de nas niet langer bij de shares.

Heeft dit iets te maken dat de nas zich in hibernate toestand bevond?

Nadat ik via de ipad de app DS Video gebruikte, was de share plots wel terug zichtbaar.

Tips zijn erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
Devian schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:59:
Weet iemand hoe het volgende simpel kan:
Ik heb een aantal shared netwerklocaties op mijn synology waaronder Photo Music en Films.

Deze wil graag toevoegen aan de standaard windows librarys(bibliotheken) echter krijg je dan de fout dat dit niet kan omdat de netwerklocaties niet te indexeren valt.

Dit valt op te lossen met een truukje (lege map toevoegen, dan deze lege map zelf verwijderen en vervolgens een snelkoppeling maken vanaf die lege map naar de network share). Echter met deze truuk worden de foto bestanden wel zichtbaar in je windows library, maar niet als thumbnails. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Dit is opgelost. Het toevoegen in de library via Windows Media Player werkt wel.

Het automatisch uitpakken van gecomprimeerde bestanden werkt echter niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 12-11-2012 10:53 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Morpheus2003 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:40:
Ik ben van plan een DS213 aan te schaffen. Ik heb in mijn huis alles draaien via WiFi. UPC modem verbonden met ASUS RT-N66U. Deze laatst zorgt voor de verbindingen naar mijn PC, WD TV Live, iPhone, etc.

Nu wil ik dus de DS213 het liefst ook draadloos gebruiken. Ik heb gelezen dat je in de USB poort van de DS213 een WiFi dongle kunt aansluiten. Kan iemand mij vertellen of dit goed werkt? Of is het toch verstandig om draden aan te leggen? En welke WiFi dongle raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.
Volgens mij, maar iemand wil me vast wel verbeteren, kan je een dongle aan je USB-poort alleen als access point gebruiken..... Je kan er dus niet de Diskstation mee in je netwerk hangen.....
Maar, zoals ik zeg, dat ik wat ik vermoed.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
TheOmen schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:56:
[...]

Volgens mij, maar iemand wil me vast wel verbeteren, kan je een dongle aan je USB-poort alleen als access point gebruiken..... Je kan er dus niet de Diskstation mee in je netwerk hangen.....
Maar, zoals ik zeg, dat ik wat ik vermoed.
Dat kan wel degelijk hoor: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=427

Het ondersteunt beide toepassingen.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
I stand corrected, Dank je wel!

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

VincentG schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:19:
SabNZB geeft al een tijdje aan dat er een update is. Als ik op de link klik ga ik naar de website en zie ik de OSX versie om te downloaden. Package Center geeft niet aan dat er een update is. Hoe krijg ik alsnog de nieuwste versie? Zie zo snel niet welke versie ik moet hebben die ik via package center kan installeren. En als ik hem deinstall/install, dan ben ik mogelijk ook mijn settings kwijt.
Gewoon afwachten totdat hij een keer wel geupdate wordt in package center. De Synocommunity update trager dan de officiele website natuurlijk. Dus gewoon afwachten soms.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:55
TheOmen schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:14:
[...]

I stand corrected, Dank je wel!
Beiden bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:21:
[...]

Wat is en doet FlexGet dan?
Ben met name ook wel geintereseerd in het gedeelte torrent en dan met name de afhandeling zoals deze nu keurig gebeurt met nieuwsgroepen.
Voor verschillende torrent programma's bestaat een plugin die het programma kan besturen. Bij Transmission kan Flexget in ieder geval torrents toevoegen, het download pad instellen, ratio en seed tijd specificeren en daarna de torrent weer weghalen.

Vanmorgen heeft Flexget ervoor gezorgd dat de nieuwe Dexter en Homeland in 720p is gedownload naar de juiste mapjes. Dit op basis van een rss-feed van de site waar ik mijn dingen vandaan haal. Ideaal :)

Flexget instellen doe je door middel van een config.yml file aan te maken of via de command-line. En die config.yml kun je zo geavanceerd maken als je wilt.

Je hebt het package al gemaakt, ik zou zeggen probeer het :) De webinterface beschikt over een spellingscheck en een test functie. Erg handig om mee te beginnen.
Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.