Dat zou kunnen. Wat is precies de juiste opzet: "volume1/downloads/complete/"? Is dit het juiste format?
Even nog een andere vraag: eerder had ik gepost dat mijn synology niet wilde upgraden van 2x320gb naaar 2x3TB omdat het volume met een oude versie van DSM was gemaakt.
Inmiddels heb ik het volgende gedaan:
- complete backup via "backup maken/terugzetten > Backup" naar USB-schijf
- 1 schijf vervangen, nieuw volume2 gemaakt (m.a.w. een lege schijf, géén volume-reparatie want dat werkte niet)
- andere schijf vervangen, nieuw volume gemaakt obv 2 schijven (SHR met beveiliging)
- DSM bleef gewoon werken maar was inmiddels wel "leeg"
- backup teruggezet
Ik had verwacht dat ik in dit proces DSM helemaal opnieuw moest installeren, maar blijkbaar neemt ie wel bepaalde zaken over.
Ik dacht eigenlijk dat de volledige backup ook alle apps weer terug zou zetten, en bijv. ook de indexering van Photostation. Dat blijkt niet zo te zijn:
- user admin heeft nog hetzelfde wachtwoord (maar dat heeft ie gehouden bij het bovenstaande proces)
- useraccounts van DSM zijn aangemaakt
- netwerkinstellingen lijken gelijk te zijn, zo ook powersettings etc
- MySQL-dbs zijn teruggezet,
maar geen useraccounts (al opnieuw aangemaakt)
- pakketten zijn verdwenen (moet ik dus allemal opnieuw installeren, geen probleem op zich)
- na herinstallatie van Photostation gaat ie alle foto's weer indexeren.
Wel een probleem, want dat gaat dagen duren (weken als ik sommige berichten moet geloven)
Nu moet ik ook zeggen dat ik geen
configuratiebackup heb gemaakt (en dus ook niet teruggezet). Het was voor het eerst dat ik deze procedure doormoest dus alles was een beetje nieuw voor mij, nog afgezien van het feit dat ik de normale procedure van het vervangen van schijven door grotere niet kon volgen door de foutmelding m.b.t. het volume.
Wat heb ik gemist? Het is op zich niet zo'n probleem: mijn NAS is nu weer lekker snel dus een schoonmaak is ook goed. Alleen wil ik eigenlijk met name voorkomen dat mijn Photo-directory vol staat met allerlei ellende van de oude indexering en nu weer verder "vervuild" gaat worden bij een nieuwe (en ik zit niet direct te wachten op een indexering van een week of meer) én nog een muziekdirectory met 30000mp3s die ik doormoet voor de DLNA.
Ik heb al mijn files/mySQL-dbs terug dus op zich heb ik wat ik nodig heb.
Ik heb de 2x 320Gb nog onaangeroerd liggen dus ik kan zo nog een keer het proces overdoen maar dan met de goede backup, maar ik kan ook de foto's even weghalen en met Syn. Assistant uploaden, dat schijnt de indexering te versnellen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Stefke op 11-11-2012 15:03
]