Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Je zou het denk ik hier eens kunnen proberen: Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3-_- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:05:
is er toevallig een apart topic voor vragen over hoe een NAS netwerk in te richten? Ik heb een (oud) huis gekocht dat helemaal verbouwd moet worden en ben nu bezig met het inrichten van de infrastructuur mbt de bekabeling van CAI, Internet, elektra etc.
Ik heb wat ideetjes over hoe dit zou kunnen maar kan nodig wat feedback gebruiken.
Heb je bij gebruiker de toegangsrechten voor PhotoStation correct aangevinkt?TOYS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:11:
Mensen ik ben nu al een dag bezig om photo station werkend te krijgen maar hij wil niet.
Als ik op het icoon click blijf ik de melding krijgen dat hij de website niet kan vinden... In mn firewall heb ik om te testen even alles open gezet maar geen goed resultaat. Ik benader de photostation via http://IP/photo. Hiervoor gebruik ik het locale ip adres.
Iemand tips waar ik zou kunnen kijken?
Ik ben als admin ingelogt... Daarnaast is het vreemd dat ik Photostation niet bij een andere gebruiker zie staan. Heb hem al gestopt en gestart... Compleet verwijdert en opnieuw geinstalleerd.Yihaaa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:19:
[...]
Heb je bij gebruiker de toegangsrechten voor PhotoStation correct aangevinkt?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb gisteren even snel een testje gedaan met een MKV van 8GB. Ik zat gemiddeld rond de 65MB/sec download met uitschieters naar 75MB/sec. Is dit dan een beperking van het AFP protocol? Want mijn 413 zou een stuk sneller moeten kunnen. Met FTP kom ik makkelijk aan een stabiele download van 110+MB/sec.ieperlingetje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:50:
bestandsoverdracht via AFP is echt merkbaar sneller, ik download nu vanaf mijn ds211J tot 78MB/s, upload aan 50MB/s
Eerlijk gezegd heb ik voor de update niet naar de AFP snelheden gekeken. Dus het zou goed kunnen dat het ergens tegen zijn max loopt.
Pessimism is the foundation of survival
Is er voor Windows en voor de Mac hoor: http://ukdl.synology.com/...DSM4.2_beta/cloudstation/Hazurr schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:04:
Overigens, Installeer NIET de nieuwe versie van CloudStation: Synology heeft ervoor gekozen de clients ervoor niet beschikbaar te stellen en je kunt het niet downgraden zonder de DiskStation te formatteren!
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Hier werkt het gewoon hoor (je moet alleen wel alles opnieuw synchroniseren).Hazurr schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:04:
Overigens, Installeer NIET de nieuwe versie van CloudStation: Synology heeft ervoor gekozen de clients ervoor niet beschikbaar te stellen en je kunt het niet downgraden zonder de DiskStation te formatteren!
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Je hebt je webservices toch toevallig niet onder een andere poort dan 80 gehangen ??TOYS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:25:
Ik ben als admin ingelogt... Daarnaast is het vreemd dat ik Photostation niet bij een andere gebruiker zie staan. Heb hem al gestopt en gestart... Compleet verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
En de shared folder heet ook inderdaad "photo" ? (weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar in de oude DSM werden de shared folders photo, video en audio automagisch aangemaakt als je de DLNA/UPnP server aanzette, tegenwoordig zijn het allemaal losse packages)
Wat mij opvalt, is dat met name het downloaden erg langzaam gaat, met een max van 2,2MB/s. Mijn usenet abonnement en internetverbinding kunnen ruim hoger.
Ik verwacht dan ook dat het aan SABnzb ligt.
Kan dat kloppen? Iemand een idee hoe dit sneller te maken valt? Zijn er alternatieve programma's voor de synology nas die de zelfde functionaliteit verzorgen?
Je kunt ook naar NZBget kijken.ChUcKiE schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:26:
Op mijn NAS (411Slim) gebruik ik SABnzb tbv het donwloaden en uitpakken van films/programma's welke ik eerst handmatig opgezocht heb via spotplanet/ftdworld.
Wat mij opvalt, is dat met name het downloaden erg langzaam gaat, met een max van 2,2MB/s. Mijn usenet abonnement en internetverbinding kunnen ruim hoger.
Ik verwacht dan ook dat het aan SABnzb ligt.
Kan dat kloppen? Iemand een idee hoe dit sneller te maken valt? Zijn er alternatieve programma's voor de synology nas die de zelfde functionaliteit verzorgen?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Dit is sowieso waar het mis gaat. Er zijn genoeg mooie oplossingen die alleen stuk gaan als je ondertitels wilt zien. Ik ben bijv zelf al een tijd bezig om op een Apple tv films met ondertitels af te kunnen spelen.
Video station komt ver maar losse subtitles worden dan op de ipad bijv afgespeeld terwijl film draait op je TV. Beamer kan gebruikt worden maar dan moet je weer je iMac aan hebben...
In het kort, ziet er naar uit dat je (wij) een losse mediaplayer moet gaan gebruiken als je ondertitels wilt....
Ik teken nergens meer voor
Ik als trouwe synology heb een vraag. Ben wel redelijk thuis in mijn ds209 nas, maar ik zoek een oplossing voor mijn vaders werk.
Hij werkt via zijn pc met grafische programma's, nu staan al zijn files op deze pc, en windows stuurt eens in de zoveel tijd een backup van deze files naar een een of andere klote nas merk X.
Om een of andere reden wil ons pa de files op zijn pc hebben staan.
Wat wil hij.
Een Nas die zelf de files op ons pa zn pc afspeurd en die kopieerd naar zichzelf, dit als back up.
Nu ben ik aan het zoeken geweest in mijn DS209 maar kon dit niet vinden.. Alleen maar back up naar usb of andere servers, maar niet van pc naar zichzelf.
Gaat dat wel met deze of bv de 212(hij moet van mij nog een andere aanschaffen)
Of moet ie gewoon niet eigenwijs doen en alles op zijn NAS bewaren.
Thanks in advance
Maar waarom dan niet gewoon Data Replicator 3 van Synology op de pc installeren?
Stel hem vervolgens in op SYNC en alle files worden zga realtime automagisch gesynct met je NAS
(Time Backup kan natuurlijk ook, dan stel je dit bijvoorbeeld in tijdens pauzes / het avondeten om de pc niet te 'vertragen')
Ik zou als ik je pa was gewoon vanaf zijn pc blijven werken ten eerste omdat dat wss stukken sneller gaat (HDD's zijn sneller benaderbaar, overdrachtsnelheid is beter enz.
Ten tweede heb je dus geen backup als je vanaf de NAS werkt, wat juist de reden van de NAS zou moeten zijn
[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 09-01-2013 11:55 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Klinkt goed, en toch een oplossing die mijn pa zoekt denk ik.
Time backup zag ik ook staan, dit werkt dan gewoon out of the box neem ik aan? zonder extra applicaties op de nas te instaleren?
Hier is cloud station toch perfect voor?French83 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:41:
Hallo Mensen,
Ik als trouwe synology heb een vraag. Ben wel redelijk thuis in mijn ds209 nas, maar ik zoek een oplossing voor mijn vaders werk.
Hij werkt via zijn pc met grafische programma's, nu staan al zijn files op deze pc, en windows stuurt eens in de zoveel tijd een backup van deze files naar een een of andere klote nas merk X.
Om een of andere reden wil ons pa de files op zijn pc hebben staan.
Wat wil hij.
Een Nas die zelf de files op ons pa zn pc afspeurd en die kopieerd naar zichzelf, dit als back up.
Nu ben ik aan het zoeken geweest in mijn DS209 maar kon dit niet vinden.. Alleen maar back up naar usb of andere servers, maar niet van pc naar zichzelf.
Gaat dat wel met deze of bv de 212(hij moet van mij nog een andere aanschaffen)
Of moet ie gewoon niet eigenwijs doen en alles op zijn NAS bewaren.
Thanks in advance
Al geprobeerd, maar helaas kan hij niet sneller dan 4Mbit krijgen aan Download, Upload niet meer dan 1Mbit.
En bestanden van een paar 100 mb versturen gaat heeeeeel erg vaak fout.
Dus die cloud is gauw opgezegd
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik gok dat je het over een andere externe (betaalde) Clouddienst hebt. Of heb je het over een situatie dat je vader thuis werkt en via een internetverbinding moet inloggen op de NAS die in een ander netwerk (kantoor?) staat?
Hier werkt Cloudstation gewoon fantastisch op mijn gigabit thuisnetwerk. Alles wordt gewoon gesynced met de max schrijfsnelheid van de harde schijven van de NAS.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Allright.
Ik was dus van plan een 2 bay NAS neer te zetten voor hem. 1 schijf voor de data, en 1 schijf voor een nog een backup (niet zichtbaar als schijf ruimte) heeft dit zin, of kan ik er beter 1 grote schijf van maken, en een usb eraan hangen?
vanengelandt woensdag 9 januari 2013 08:41
oplossing editeer volgende file
/var/packages/python/scripts/start-stop-status
wijzig de exit code van "status" naar 0.
in het origineel script staat het op 1
Dan zal alles opnieuw werken :-)
in sabnzb had ik volgende error nog bij uitpakken
ERROR:: ld.so: object '/usr/syno/synoha/lib/libsynoha.so.4' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded: ignored.
oplossing editeer
/etc/ld.so.preload
plaats een # voor de lijn in de file
dan gaat het uitpakken opnieuw
Hey Goner,Goner schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:15:
[...]
Je hebt je webservices toch toevallig niet onder een andere poort dan 80 gehangen ??
En de shared folder heet ook inderdaad "photo" ? (weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar in de oude DSM werden de shared folders photo, video en audio automagisch aangemaakt als je de DLNA/UPnP server aanzette, tegenwoordig zijn het allemaal losse packages)
Bedankt voor het meedenken. Webservices is gewoon poort 80
shared folder heet "photo"
Firewall op de synology en pc uitgeschakeld
Autoblock disabled
Virusscan op de pc uitgeschakeld
Diverse browsers getest.
Vanaf 2 pc's getest
Erg raar dus... heeft nooit gewerkt. Ook heb ik al een x een factory reset uitgevoerd.
Verder iets wat ik over het hoofd kan zien?
Moet ik me nu zorgen gaan maken dat in de toekomst deze modellen veel slechter ondersteund worden? Dat zou wel zuur zijn want ik heb net een DS413 gekocht.
Update ging zonder problemen DS412+
DownLoad station ook geupdate, ook zonder problemen.
Downloads lijken iets sneller te zijn. Haal 10 mb/s op een max van 90 mbit. Hiervoor was het over het algemeen 8.5/9 mb/s.
Automatisch uitpakken lijkt nu ook goed te werken. Helaas nog geen parity check/auto repair.
Laten we het hopen van niet. Lijkt mij ook sterk want dan missen ze een jaar...ik denk dat het komt omdat het nog steeds relatief nieuw is en overige cpu types meer voorkomen. Ze zullen zich wel eerst daarop focussen en dan vervolgens richten op huidige modellen. tenminste dat is wat ik mezelf wijs maak....Budha schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:58:
Er staat bij de release notes van DSM 4.2 beta wel heel vaak een lijstje waar de DS413 en DS213+ niet in voorkomen. Me dunkt dat dit niet de minste modellen zijn.
Moet ik me nu zorgen gaan maken dat in de toekomst deze modellen veel slechter ondersteund worden? Dat zou wel zuur zijn want ik heb net een DS413 gekocht.
doen ze het toch anders dan de producenten van mobieltjesQuakie schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:44:
[...]
Laten we het hopen van niet. Lijkt mij ook sterk want dan missen ze een jaar...ik denk dat het komt omdat het nog steeds relatief nieuw is en overige cpu types meer voorkomen. Ze zullen zich wel eerst daarop focussen en dan vervolgens richten op huidige modellen. tenminste dat is wat ik mezelf wijs maak....
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
In het kort:
Syno: DS212+
DSM: 4.1
Provider: Ziggo
Hosting van domein: NXS
MX records bij NXS:
@ MX mail.domein.nl 900 10
@ MX smtp.domein.nl 900.10
(* A mijnipadres)
Ik heb mailserver geïnstalleerd, domeinnaam ingevoerd, relay aangevinkt, Ziggo account gegevens ingevoerd.
Mail ontvangen gaat prima, alleen verzenden niet, het lijkt wel of het uitgaande mailtje niet eens bij de Syno aankomt, blijft in de outbox hangen. Als ik ping naar smtp.mijndomein.nl krijg ik keurig mijn IP-adres te zien.
Heeft iemand deze combinatie (Synology mailserver/Ziggo/NXS) werkend?
Als dat zo is zou ik heel blij zijn als diegene mij kan vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik het werkend krijg.
Alvast bedankt!
Ziggo blokkeert uitgaande SMTP. Je zult dus via hun moeten relayen.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:39:
Provider: Ziggo
Mail ontvangen gaat prima, alleen verzenden niet, het lijkt wel of het uitgaande mailtje niet eens bij de Syno aankomt, blijft in de outbox hangen. Als ik ping naar smtp.mijndomein.nl krijg ik keurig mijn IP-adres te zien.
Alvast bedankt!
Laat maar, ik heb je verkeerd begrepen.
[ Voor 41% gewijzigd door Budha op 09-01-2013 14:49 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.
SMTP relay heb ik aangevinkt in de mailserver, ook mijn ziggo accountgegevens ingevuld, SSL uit, TLS uit, poort 25.
Nog suggesties?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Verwijderd
Als je de nieuwe 3TB schijf in je NAS stopt kan je bij storage manager een nieuw volume aanmaken. Kies hierbij dan de ongeinitialiseerde 3TB schijf.Dijkhuis schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:30:
Ik heb een DS212J, waar een 1TB schijf inzit die bijna vol is. Ik heb een 3TB schijf erbij gekocht en geïnstalleerd. Kan ik nu zo maar van de 3TB de "eerste schijf" maken, zodat de 1TB als overloop/backup fungeert? Ik wil dusIs dit makkelijk voor elkaar te krijgen? ik zie geen mogelijkheden hiertoe in DSM, en in de handleiding gaat het vooral over diverse RAID combinaties van de schijven. Maar daar heb ik juist geen behoefte aan.
- Huidige inhoud van de 1TB verplaatsen naar de 3TB
- downloaden (Sickbeard/SABnzb etc) op de 3TB schijf laten plaatsvinden
- de 1TB gebruiken als foto archief etc.
- Geen raid combinatie maken, maar dus twee verschillende schijven laten bestaan
Sickbeard etc staan waarschijnlijk ook allemaal geinstalleerd op de 1TB schijf? Dus aan copieren van de voor mij zichtbare mappen heb ik niet genoeg?
DSM zal een klein stukje van je 3TB schijf afsnoepen (net zoals het bij de 1TB schijf deed) om zichzelf (het operating system) als raid 1 (mirror) van de partitie van de 1TB schijf te vestigen.
Vanaf dit moment kan je alle shared folders van je volume1 overzetten naar volume2 (3TB schijf)
Hiervoor maak je eerst nieuwe shared folders aan, zet de data over, en delete dan de oude shared folders.
Daarna kan je in je download station (en sickbeard) ook de download folders gaan aanpassen om naar volume2 te wijzen.
Het voordeel van de raid1 van het os is dat wanneer een van de 2 schijven afwezig is nog alles kan booten zoals ervoor.
SMTP SSL aan
TLS aan
Authenticatie aan
Verwijderd
Dank voor je reply.
Welke poort heb je ingesteld? Nog bijzondere instellingen bij je provider (MX records)?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Alles werkt voldoende, ik ben alleen nog aan het uitvogelen of het mogelijk is films e.d. via mijn NAS af te spelen op mijn tv, zonder de tv daarvoor op het netwerk te hoeven aansluiten. M'n tv is namelijk alleen op mijn pc aangesloten.
Tesla M3LR '21
Poort 587
Verder geen bijzondere zaken ingesteld betreft MX
[ Voor 50% gewijzigd door ChuckyDevil op 09-01-2013 16:42 ]
ik denk zo:jmbosch82 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:41:
Wat moet ik precies instellen dan ? Ik heb nu die cloudstation op twee pc's staan, 1 account van mezelf en 1 van een vriend maar we kunnen niet dezelfde bestanden zien ?
1) geef beide gebruikers recht op de(zelfde) gedeelde map in DSM
2) in DSM -> cloudstation, -> delen -> zet een vinkje bij de map die je wilt delen
3) Op je PC's in de cloudstation client -> instellingen -> zet een vinkje bij de betreffende map
Verwijderd
Als ik het interne ip-adres als outgoing instel krijg ik de melding: "The certificate for this server is invalid"
Grote vraag is dus, wat is de juiste SHR om te kiezen, SHR (RAID5) of SHR-2(RAID6)
Ik kan mij voorstellen dat bij 9 drives (en een tiende in de toekomst) RAID 5 gevaarlijk is met de al wat oudere Samsung drives. Gaan er twee tegelijk kapot dan ben ik de Sjaak. SHR-2 staat dit wel toe, maar ben dan on bovenstaand scenario 6Tb kwijt aan protectie en houdt dan "slechts" 16Tb over t.o.v. 19Tb om 3Tb in SHR.
Wat is wijsheid? Dan toch SHR-2 nemen en genoegen nemen met die 16Tb tov 19Tb omdat het minder waarschijnlijk is dat 3 drives gelijktijdig falen?
Of de (Global) Hot Spare inrichten i.c.m. SHR? Dan vervangt de Hot Spare de defecte RAID disk en heb ik toch nog wat zekerheid. Tenzij de Hot Spare langzamer rebuild dan de andere HDD faalt?
Graag jullie advies hierin.
P.s. data is belangrijk in die zin dat het mijn hele multimediale leven behelst zeg maar. Belangrijke data staat offsite gebackupped.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring ermee om dit via een script te laten uitvoeren en middels crontab te schedulen?
Ik hoor graag van jullie. Dank alvast
Al wat over gelezen op de site van synology.
-config backup maken op ds107
-harddisk in de DS111
-installeren en config bestsnd terug zetten.
je kan ook gewoon een tweede volume aanmaken en die in raid 5 zetten. dan hou je nog wel je beveiliging en je maakt de kans kleiner dat als de oude samsung schijven kapot gaan je een gedeelte van je multimedia overhoud bij een eventuele crashIbidem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:18:
Ik heb momenteel een DS1511+ met 5 x 2Tb (Samsung HD203WI). Vandaag heb ik een DX510 gekocht met 4 x WD30EFRX drives. Nu draai ik nog RAID5 en wil dus overstappen naar SHR.
Grote vraag is dus, wat is de juiste SHR om te kiezen, SHR (RAID5) of SHR-2(RAID6)
Ik kan mij voorstellen dat bij 9 drives (en een tiende in de toekomst) RAID 5 gevaarlijk is met de al wat oudere Samsung drives. Gaan er twee tegelijk kapot dan ben ik de Sjaak. SHR-2 staat dit wel toe, maar ben dan on bovenstaand scenario 6Tb kwijt aan protectie en houdt dan "slechts" 16Tb over t.o.v. 19Tb om 3Tb in SHR.
Wat is wijsheid? Dan toch SHR-2 nemen en genoegen nemen met die 16Tb tov 19Tb omdat het minder waarschijnlijk is dat 3 drives gelijktijdig falen?
Of de (Global) Hot Spare inrichten i.c.m. SHR? Dan vervangt de Hot Spare de defecte RAID disk en heb ik toch nog wat zekerheid. Tenzij de Hot Spare langzamer rebuild dan de andere HDD faalt?
P.s. data is belangrijk in die zin dat het mijn hele multimediale leven behelst zeg maar. Belangrijke data staat offsite gebackupped.
Verwijderd
Is het wel mogelijk om mbv USB 3.0 direct te kopieren van laptop naar 213+?
Voor zover ik weet niet. Is dacht ik enkel om zaken als extrene hdd en printer op te donderen.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:59:
heeft iemand ook dit probleem?
probleem opgelost modem bleek te fucken

[ Voor 11% gewijzigd door robertobadjo op 09-01-2013 20:45 ]
thanks!BizzieBis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:26:
Voor de mensen die problemen hebben met 4.2 beta i.c.m Python en Sickbeard die zich niet laat inschakelen of updaten:
[...]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Daar heb ik ook mee zitten kloten en dat gaat niet werken voorzover ik weet. Die USB aansluiting op de NAS is alleen voor externe harde schijven.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:59:
Net een 213+ aangeschaft. Wil nu meer dan 100gb van mijn laptop (Samsung Series 7 Chronos) overzetten naar de Synology. USB 3.0 kabel achterin de NAS en aan de laptop, maar dit lijkt niet te werken; er wordt met iets meer dan 2mb/s gekopieerd over het netwerk (als ik wifi uitschakel stopt kopieren).
Had ook een heleboel data die ik moest overpompen, draadloos ging dat dagen duren, dus heb ik hem via Ethernet aan mijn laptop gehangen. Op allebei de interfaces een static IP (uit de range van je draadloos netwerk) en na wat rommelen gaat het. Verwacht niet extreem hoge snelheden (bij mij beiden een Giga Ethernet), ik zit nu op ca. 17Mb/sec.
Verwijderd
error :
Error in http://DNS:6789/index.js (line 149)
Uncaught ReferenceError: Options is not defined
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 21:46 ]
Dat het stopt als je wifi uitschakelt geeft al aan dat niet via usb gaat, maar via je wifi verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:59:
Net een 213+ aangeschaft. Wil nu meer dan 100gb van mijn laptop (Samsung Series 7 Chronos) overzetten naar de Synology. USB 3.0 kabel achterin de NAS en aan de laptop, maar dit lijkt niet te werken; er wordt met iets meer dan 2mb/s gekopieerd over het netwerk (als ik wifi uitschakel stopt kopieren).
Nope.. Is ook duidelijk te zien aan de soort aansluiting die er op zit. Als je een apparaat als opslag wilt gebruiken dan moet er een usb-b aansluiting op zitten. Uitzonderingen daargelaten.Is het wel mogelijk om mbv USB 3.0 direct te kopieren van laptop naar 213+?
De boel gewoon via lan overzetten, gaat rap genoeg.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 09-01-2013 21:50 ]
Waar stel je die 2-weg verificatie in? Ik heb alles nagekeken maar heb het idee dat ik het steeds over het hoofd zie.lexi schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:54:
Zowel de beta als regulier Media Server geeft bij mij problemen op mijn 110j. Films die voorheen prima via DLNA afspeelde op mijn Samsung tv doen het nu niet meer, de TV crasht er zelfs op. Ik ga nog maar even downgraden. Dan voorlopig maar geen 2-weg verificatie.
Als ik me niet vergis is downgraden niet mogelijk. Althans, niet zonder dat je tegen problemen aanloopt.
[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 09-01-2013 22:21 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Als je bent zoals mij en al je data op 1 volume wilt, dan raad ik je toch aan om voor SHR-2 te kiezen. De kans dat bij SHR-1 een schijf faalt tijdens een rebuild is niet ondenkbaar, zeker niet als je een hoop van die schijven samen hebt aangeschaft. Is die prijs van 1 extra "verloren" schijf het je waard om bij een eventuele crash 16TB aan data opnieuw te verzamelen?Ibidem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:18:
Ik heb momenteel een DS1511+ met 5 x 2Tb (Samsung HD203WI). Vandaag heb ik een DX510 gekocht met 4 x WD30EFRX drives. Nu draai ik nog RAID5 en wil dus overstappen naar SHR.
Rechtsboven, waar je uit kunt loggen kies je voor opties. Dan kun je het voor het betreffende account instellen.BizzieBis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:06:
[...]
Waar stel je die 2-weg verificatie in? Ik heb alles nagekeken maar heb het idee dat ik het steeds over het hoofd zie.
Als ik me niet vergis is downgraden niet mogelijk. Althans, niet zonder dat je tegen problemen aanloopt.
Heb net even de buikd info aangepast met TELNET en de DS is nu aan het downloaden, ben benieuwd.... Desnoods kopieren we de video data maar over naar de PC voor een reinstall. Deze DS heeft geen belangrijke info, dus dat boeit niet.
Downgraden is vooralsnog geen probleem. Kan normaal inloggen, shares benaderen, streamen via dlna, downloaden met sabnzbd. Dat zijn dus ook de belangrijkste toepassingen voor deze DS.BizzieBis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:06:
[...]
Is dit geen feature die alleen op de hogere modellen beschikbaar is (atom modellen), in her verleden waren namelijk ook diverse iSCSI en virtualisatie opties enkel beschikbaar op de Atom + modellen.bluecupra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:31:
Wie weet waar je de LUN Snapshot optie kan vinden? Kan deze optie nergens terugvinden binnen DSM 4.2 op mijn DS212+
Install package al eens opnieuw geinstalleerd?Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:43:
ik heb wat issues met benaderen van nzbget onder DSM 4.2 is het nog mogelijk om te downgraden?
error :
Verwijderd
Synology DS213 icm 2x WD Green WD20EARX 2TB
Deze set is voor ongeveer €450,- verkrijgbaar en dat is ook ongeveer mijn maximale budget. Graag hoor ik of dit een goede keus is of niet (en waarom dan niet en welk alternatief dan).
Ik wil de NAS gebruiken voor centrale opslag (goh) en ook zeer belangrijk als downloadstation (torrents) zodat ik rechtstreeks naar de NAS kan downloaden en vanaf de NAS naar m'n Boxee Box kan streamen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dat kan de 213 zonder problemen aan. ik heb een DS212j en gebruik 'm voor precies hetzelfde, backups van een aantal PC's in huis, Transmission (torrents) en afspelen via PlayonHD.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:30:
Ik wil de NAS gebruiken voor centrale opslag (goh) en ook zeer belangrijk als downloadstation (torrents) zodat ik rechtstreeks naar de NAS kan downloaden en vanaf de NAS naar m'n Boxee Box kan streamen.
Je zou dus evt. een 'lichter' (=goedkoper) model kunnen kopen ook.
Ik doe dit zelfs met de 108j.Goner schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Dat kan de 213 zonder problemen aan. ik heb een DS212j en gebruik 'm voor precies hetzelfde, backups van een aantal PC's in huis, Transmission (torrents) en afspelen via PlayonHD.
Zoals al vaker in dit topic voorbij is gekomen is RAID5 niet meer viable voor meerdere grote harddisks in raid opstelling. De kans dat er tijdens een rebuild een fout optreed is inderdaad vrij groot.Waking_The_Dead schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:23:
[...]
Als je bent zoals mij en al je data op 1 volume wilt, dan raad ik je toch aan om voor SHR-2 te kiezen. De kans dat bij SHR-1 een schijf faalt tijdens een rebuild is niet ondenkbaar, zeker niet als je een hoop van die schijven samen hebt aangeschaft. Is die prijs van 1 extra "verloren" schijf het je waard om bij een eventuele crash 16TB aan data opnieuw te verzamelen?
Ik zou voor Raid6 gaan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als ik erin bezig ben zie ik cpu schieten naar zowat 100% (met geen taak in resource monitor onder process tab). Dit is gewoon onder 4.1.
Andere ook zo last van de beta programma's? Video Station bijv is nu ook beta 1.1 en deze werkt ook ineens niet meer.. Hij zegt dat ik moet uitwijken naar een ander videoplayer op mijn ipad en iphone.
Heel vaag allemaal want het heeft wel onder 1.1 gewerkt.
Ligt het niet aan het opnieuw indexeren dat eea wat trager is?Quakie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:32:
Laatste beta van Audiostation is geen verbetering vind ik. Het is echt super traag qua laden van je muziek...
Als ik erin bezig ben zie ik cpu schieten naar zowat 100% (met geen taak in resource monitor onder process tab). Dit is gewoon onder 4.1.
Andere ook zo last van de beta programma's? Video Station bijv is nu ook beta 1.1 en deze werkt ook ineens niet meer.. Hij zegt dat ik moet uitwijken naar een ander videoplayer op mijn ipad en iphone.
Verwijderd
Situatie:
Macbook is verbonden via CAT 5E met D-Link DGS-105 Gigabit switch.
Synology DS213 is ook verbonden via CAT 5E met de D-Link switch.
Jumbo frames zijn op zowel de Macbook als DS ingesteld op 9K.
Bij het kopieren van een bestand van 8 Gig bijvoorbeeld, zie ik in DSM via Broncontrole op de grafieken de snelheid continu op en neer gaan. Het fluctueert van 10 MB/s tot 60 MB/s.
Nogmaals, is dit normaal of zit er iets niet helemaal goed in m'n setup?
Wat is eigenlijk het grote voordeel van AudioStation en VideoStation op je Syno ?Quakie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:32:
Laatste beta van Audiostation is geen verbetering vind ik.
Ik sla gewoon alle audio en video op in folders en speel het op PC, Android tablet en mediaplayer af ...
Op beide NAS-sen staat 'FXP' aangevinkt, dus ingeschakeld.
Ga ik met smartFTP 2 remote connections openen naar beide NAS-sen, en wil ik een bestand van de ene remote connection (NAS) naar de andere slepen, dan maakt ie op de andere NAS wel het bestandje aan, maar het bestand wordt niet getransferd; het bestand blijft 0kb.
Wat moet ik doen om dit te laten werken?
Wellicht Passive even aanzetten, kijken of dat helpt.deBennie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:30:
Ik wil bestanden van mijn NAS direct naar een andere NAS (buiten mijn netwerk) kunnen FTP-en, en wil dat via FXP doen.
Op beide NAS-sen staat 'FXP' aangevinkt, dus ingeschakeld.
Ga ik met smartFTP 2 remote connections openen naar beide NAS-sen, en wil ik een bestand van de ene remote connection (NAS) naar de andere slepen, dan maakt ie op de andere NAS wel het bestandje aan, maar het bestand wordt niet getransferd; het bestand blijft 0kb.
Wat moet ik doen om dit te laten werken?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Dan zou ik een indexeringsprocess moeten zien onder processen. En dat zie ik niet terug...pj schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:10:
[...]
Ligt het niet aan het opnieuw indexeren dat eea wat trager is?
In Audiostation zie ik dat ie albumhoesjes probeert te laden. Normaal zag ik ze gelijk opbouwen, maar dat duurt nu minuten.
Ik gebruik audiostation op mijn werkpc zodat ik bij mijn muziek kan.Goner schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:20:
[...]
Wat is eigenlijk het grote voordeel van AudioStation en VideoStation op je Syno ?
Ik sla gewoon alle audio en video op in folders en speel het op PC, Android tablet en mediaplayer af ...
Op de tablet gebruik ik het om via de app audiostation muziek te luisteren..
Videostation is weer handig om snel naar een apple tv te streamen. Helaas zonder ondertitels.
Mijn probleem zit ie de webversie van audiostation.
Zodra ik VideoStation icm met DS Video op mijn SG Note 1 of SG Tab2 7.0" gebruik dan zie ik steeds dat de WiFi verbinding verbroken wordt tijdens het kijken van een film. Lijkt wel of die combinatie mijn router (Vigor 2130n) over de zeik laat gaan waardoor WiFi er even uitklapt.Quakie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:32:
Laatste beta van Audiostation is geen verbetering vind ik. Het is echt super traag qua laden van je muziek...
Terugschakelen in kwaliteit helpt in ieder geval niet.
Voorlopig maar bij Plex blijven dus voor mij
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb hetzelfde probleem, heb alleen nog niet geprobeerd om het pakket opnieuw te installeren.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:43:
ik heb wat issues met benaderen van nzbget onder DSM 4.2 is het nog mogelijk om te downgraden?
error :
Ik heb daarnaast nog een probleem met de persoonlijke photo station. Daar zie ik de foto's niet verschijnen. In de normale photo station gaat dit wel goed. Iemand ook dit probleem? Las er verder namelijk nog niets over in de forums.
Verwijderd
Goner schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Dat kan de 213 zonder problemen aan. ik heb een DS212j en gebruik 'm voor precies hetzelfde, backups van een aantal PC's in huis, Transmission (torrents) en afspelen via PlayonHD.
Bedankt voor de antwoorden. De DS212j heb ik ook naar gekeken, maar ik heb gekozen voor de DS213 vanwegen de betere processor en geheugen (2,0GHz en 512MB tov 1,2GHZ en 256MB).
Het leek mij beter hier iets meer geld aan te besteden zodat ik er op de lange termijn langer plezier van heb. Of zie ik dit verkeerd?
Heeft eerder te maken met hoeveel geduld je hebt met het wachten op download verwerking. Als je ad-hoc een film binnentrekt die repair nodig heeft dan kan het met een langzamere CPU net even wat langer duren.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:56:
[...]
[...]
Bedankt voor de antwoorden. De DS212j heb ik ook naar gekeken, maar ik heb gekozen voor de DS213 vanwegen de betere processor en geheugen (2,0GHz en 512MB tov 1,2GHZ en 256MB).
Het leek mij beter hier iets meer geld aan te besteden zodat ik er op de lange termijn langer plezier van heb. Of zie ik dit verkeerd?
Meer geheugen kan wel fijn uitpakken als je besluit om meerdere packages te draaien waarvan je nu nog niet weet hoe handig ze zijn
Het gaat om een samsung clp300 met usb aangesloten op de nas.
Dit heeft altijd goed gewerkt, en de laatste maanden, na bijvoorbeeld 1 keer printen moest ik em aan en uit zetten. En van de week als ik een print opdracht verstuurde, vertelde de manager in de DSM dat ie bezig was met de taak, maar er kwam niets uit.
Hierna de printer rechtstreeks aangesloten op mijn laptop, in een keer zonder problemen pagina na pagina.
Het vreemde is dat die NAS eigenlijk alleen maar staat te staan voor opslag en Sabnzbd, meer doe ik er niet mee.
Heb onlangs wel de nieuwste DSM erop gezet, maar het probleem bleef.
In welke hoek moet ik zoeken?
Bij printerstuurprogramma kan ik niets wijzigen, deze staat in het grijs met als driver samsung ml-85...
[ Voor 6% gewijzigd door French83 op 10-01-2013 14:26 ]
Je vergelijkt de 212j met de 'gewone' 213. Een vergelijking die mank gaat. Watje wel zou kunnen vergelijken is een (tweedehands) 212+ met de 213. Maar ik zou zeker voor meer geheugen en een snellere cpu gaan. Ik loop er constant tegenaan dat alles zo lang duurt met mijn 212. Uitpakken en repairen duurt gewoon lang, zeker bij meerdere taken..Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:56:
[...]
[...]
Helaas is er nog geen 213j, dus zo gek is die vergelijking nietTarabass schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:37:
[...]
Je vergelijkt de 212j met de 'gewone' 213. Een vergelijking die mank gaat.*knip*
Ik zit precies dezelfde vergelijkingen te maken op het moment, maar ik vind de 213 simpelweg te duur... Ik wacht dus ook nog maar even braaf op de 213j voorlopig.
1
2
3
4
5
6
7
| The following packages are ready for update on DiskStation4. You can launch Package Center in DSM to update them. Packages to update: Mail Station, VPN Server, Antivirus Essential, Mail Server Sincerely, Synology DiskStation |
Nu bleek het voornamelijk om updates te gaan ter voorbereiding van 4.2.
Helaas vandaag de volgende melding:
1
2
3
4
5
6
| Dear user, DiskStation4 suffered from power failure and was shut down improperly. Sincerely, Synology DiskStation |
Nu heb ik dit probleem al eens eerder gehad (enkele maanden geleden). Na een fix op 4.1 was het gelukkig verholpen, maar het is dus nu weer terug. Ik hoop niet dat ik nog moet wachten op 4.2...
Meer mensen met dit probleem?
DS410 4x1TB + UPS
Maar zijn er geen andere zaken die ik zou kunnen doen zonder te moeten tetheren?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Ok duidelijk, dan denk ik dat ik idd voor de DS213 ga.CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Heeft eerder te maken met hoeveel geduld je hebt met het wachten op download verwerking. Als je ad-hoc een film binnentrekt die repair nodig heeft dan kan het met een langzamere CPU net even wat langer duren.
Meer geheugen kan wel fijn uitpakken als je besluit om meerdere packages te draaien waarvan je nu nog niet weet hoe handig ze zijn
En ik heb t ff gegoogled, maar met packages bedoel jij verschillende "applicaties" die je op je NAS kunt installeren? Sorry als dat een domme vraag is, maar het is allemaal compleet nieuw voor mij ;)!
Bedankt voor je antwoord! Zoals aangegeven ga ik dus (bijna zeker) voor de DS213, die valt nog binnen m'n budget. En met uitpakken en repairen, bedoel je dan als je films en series download die uit allemaal losse zip/rar bestanden bestaan?Tarabass schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:37:
[...]
Je vergelijkt de 212j met de 'gewone' 213. Een vergelijking die mank gaat. Watje wel zou kunnen vergelijken is een (tweedehands) 212+ met de 213. Maar ik zou zeker voor meer geheugen en een snellere cpu gaan. Ik loop er constant tegenaan dat alles zo lang duurt met mijn 212. Uitpakken en repairen duurt gewoon lang, zeker bij meerdere taken..
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 15:10 ]
Je zou kunnen proberen om de admin interface aan te zetten op SSL poort 8080. Deze poort wordt vaak niet geblokkeerd op het werk.pina schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:58:
Als ik op mijn werk zit, kan ik geen toegang krijgen tot mijn synology. Ik heb ook al geprobeerd via VPN, maar dat lukt ook niet. Naar alle waarschijnlijkheid zijn alle poorten op mijn werk geblokkeerd. Het enige dat ik nu kan doen is, mijn 3G opzetten en via tethering dan toegang krijgen tot mijn DS412+
Maar zijn er geen andere zaken die ik zou kunnen doen zonder te moeten tetheren?
Lees de eerste post van het topic eens door. Er is veel mee mogelijk, maar dat hoef je nu nog allemaal niet te weten, schaf dat ding maar gewoon aan en kijk dan rustig eens naar de mogelijkheden die er nog meer zijnVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:
[...]
Ok duidelijk, dan denk ik dat ik idd voor de DS213 ga.
En ik heb t ff gegoogled, maar met packages bedoel jij verschillende "applicaties" die je op je NAS kunt installeren? Sorry als dat een domme vraag is, maar het is allemaal compleet nieuw voor mij ;)!
Daar kan ik niet op in gaanVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:Bedankt voor je antwoord! Zoals aangegeven ga ik dus (bijna zeker) voor de DS213, die valt nog binnen m'n budget. En met uitpakken en repairen, bedoel je dan als je films en series download die uit allemaal losse zip/rar bestanden bestaan?
Maar inderdaad, als mijn downloads gerepareerd en uitgepakt moeten worden staat mijn cpu continu op 100% te stampen en dan nog vind ik het vrij traag. Hoe sneller je cpu, hoe beter dat is. Je hebt daar meer profijt van dan van meer werkgeheugen. Voor deze taken tenminste
Daarnaast is de ondersteuning van synology (updates etc.), die al heel lang is, natuurlijk ook langer
yes yes idd! Zijn er zo nog poorten die open worden gehouden? Omdat eigenlijk geen toegang heb tot alle andere zaken, zoals plex media manager die op poort 32400 staat, of sickbeard op 8081 etc..sanderdw schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:28:
[...]
Je zou kunnen proberen om de admin interface aan te zetten op SSL poort 8080. Deze poort wordt vaak niet geblokkeerd op het werk.
indien niet, zou het in theorie toch moeten opgelost raken indien ik mijn VPN op SSL poort 8080 kan zetten, niet?
[ Voor 33% gewijzigd door pina op 10-01-2013 16:14 ]
Ja, maar dat heb je alleen bij (packages voor) Usenet (dacht ik) en jij wil 'm voor torrents gebruiken, toch ??Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:
[...]
En met uitpakken en repairen, bedoel je dan als je films en series download die uit allemaal losse zip/rar bestanden bestaan?
Ik hoef tenminste nooit torrents uit te pakken en te repareren ...
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 10-01-2013 16:15 ]
Nope, dat zie je perfect. Maar je vroeg heel specifiek. Dus zit je perfect met je 213.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:56:
[...]
[...]
Wat je ook kan doen is een socks5 connectie maken via putty naar de ssh poort (kan je ook eventueel op een andere poort dan 22 zetten)pina schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:05:
[...]
yes yes idd! Zijn er zo nog poorten die open worden gehouden? Omdat eigenlijk geen toegang heb tot alle andere zaken, zoals plex media manager die op poort 32400 staat, of sickbeard op 8081 etc..
indien niet, zou het in theorie toch moeten opgelost raken indien ik mijn VPN op SSL poort 8080 kan zetten, niet?
Als je dan in je browser een socks5 proxy instelt naar localhost gebruik je vanaf dat moment je eigen internet verbinding en is er geen poort meer voor je gesloten op het gehele internet.
Je kan ook nog andere tunnels opzetten via ssh zodat je rechtstreeks op elke poort van je nas kan connecten
Lekker op de bank
Misschien erg basic vraagje, maar hoe edit je zo'n bestand??BizzieBis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:26:
Voor de mensen die problemen hebben met 4.2 beta i.c.m Python en Sickbeard die zich niet laat inschakelen of updaten:
[...]
Ik kan al mijn packages bereiken via poort 80. Mijn Diskstation is gekoppeld aan een domeinnaam en ik maak dan gebruik van subdomeinen als sickbeard.domein.nl, admin.domein.nl, download.domein.nlpina schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:05:
[...]
yes yes idd! Zijn er zo nog poorten die open worden gehouden? Omdat eigenlijk geen toegang heb tot alle andere zaken, zoals plex media manager die op poort 32400 staat, of sickbeard op 8081 etc..
Werkt als een trein!
Dit topic is gesloten.