Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerendur
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 18:41
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een 713+ en gebruik hem sindsdien met groot plezier. Wel even oppassen voor niet te hoog dataverkeer per dag denk ik. Is daar een max voor per provider?

Het probleem dat ik nu heb is dat als ik Download Station gebruik mijn modem vast lijkt te slaan. Geen reactie meer via .1.1! Wel branden alle lampjes nog, stekker eruit en hij doet het weer. Maar wel zwaar irritant natuurlijk.

Provider: Tele2
Modem: Comtrend (multi dsl iad)

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het op te lossen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb m'n NAS nu een dagje en het is wel wennen allemaal, helemaal voor een leek als ik die nog nooit eerder met een NAS heeft gewerkt.

Merk wel dat ik echt het basismodel heb (DS112J). Als ik films aan het kopiëren ben van m'n vaste harde schijf naar m'n NAS en Sabnzbd tegelijkertijd een film aan het uitpakken is op de NAS, dan is het onmogelijk om ook nog een film te bekijken vanaf de NAS. Maar goed, dat zal wel logisch zijn I guess gezien de kracht van 't beestje :+

Uploaden van m'n Spinpoint naar m'n NAS gaat met 7.90mb/s trouwens, weet niet of dat snel of langzaam is.. Maar goed, it'll do.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
ZaZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Wat je ook kan doen is een socks5 connectie maken via putty naar de ssh poort (kan je ook eventueel op een andere poort dan 22 zetten)
Als je dan in je browser een socks5 proxy instelt naar localhost gebruik je vanaf dat moment je eigen internet verbinding en is er geen poort meer voor je gesloten op het gehele internet.

Je kan ook nog andere tunnels opzetten via ssh zodat je rechtstreeks op elke poort van je nas kan connecten
BizzieBis schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:50:
[...]

Ik kan al mijn packages bereiken via poort 80. Mijn Diskstation is gekoppeld aan een domeinnaam en ik maak dan gebruik van subdomeinen als sickbeard.domein.nl, admin.domein.nl, download.domein.nl

Werkt als een trein!
En dat werkt beide anders dan: http://synology.brickman.nl/apache ? Als hoe veilig vallen bovenstaande scenario's te beschouwen?

Ik ben in het verleden bezig geweest met VPN (werkte ideaal op mijn telefoon maar daar hield het wel mee op) en reverse proxy (vooral problemen met de verschillende pakketten, kreeg het nooit helemaal lekker werkend) maar ben daar uiteindelijk maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56
Las Vegas schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:28:
Uploaden van m'n Spinpoint naar m'n NAS gaat met 7.90mb/s trouwens, weet niet of dat snel of langzaam is.. Maar goed, it'll do.
Dat moet sneller kunnen, oorzaak is waarschijnlijk een 100mb netwerkkaart of switch/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdw schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb alleen nog niet geprobeerd om het pakket opnieuw te installeren.

Ik heb daarnaast nog een probleem met de persoonlijke photo station. Daar zie ik de foto's niet verschijnen. In de normale photo station gaat dit wel goed. Iemand ook dit probleem? Las er verder namelijk nog niets over in de forums.
Heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken.. moet maar wachten tot een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Lees de eerste post van het topic eens door. Er is veel mee mogelijk, maar dat hoef je nu nog allemaal niet te weten, schaf dat ding maar gewoon aan en kijk dan rustig eens naar de mogelijkheden die er nog meer zijn ;)
Bedankt. SickBeard en CouchPotato lijken me erg interessant. Binnenkort maar eens in verdiepen!
Tarabass schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:56:
[...]
Daar kan ik niet op in gaan :P

Maar inderdaad, als mijn downloads gerepareerd en uitgepakt moeten worden staat mijn cpu continu op 100% te stampen en dan nog vind ik het vrij traag. Hoe sneller je cpu, hoe beter dat is. Je hebt daar meer profijt van dan van meer werkgeheugen. Voor deze taken tenminste :)

Daarnaast is de ondersteuning van synology (updates etc.), die al heel lang is, natuurlijk ook langer :)
Ok duidelijk. De DS213 lijkt me dan dus idd de beste keus.
Goner schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Ja, maar dat heb je alleen bij (packages voor) Usenet (dacht ik) en jij wil 'm voor torrents gebruiken, toch ?? :?
Ik hoef tenminste nooit torrents uit te pakken en te repareren ...
Ligt er aan waar ik download, maar ik moet toch vaker wel alles uitpakken. Hoewel ik eigenlijk nooit uitgezocht heb of m'n Boxee Box niet gewoon de bestanden onuitgepakt kan afspelen. Maybe eens het uitzoeken waard.
maartend schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Nope, dat zie je perfect. Maar je vroeg heel specifiek. Dus zit je perfect met je 213.
Thanks.

Het gaat dus idd de DS213 worden heb ik besloten! Binnenkort ergens bestellen. Daarnaast heb ik al een beetje zitten lezen over verschillende harde schijven en ben ik uitgekomen bij de WD Red WD20EFRX 2TB (en dan twee maal). Dit lijkt mij een goede keus, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

sanderdw schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:46:
[...]

Dat moet sneller kunnen, oorzaak is waarschijnlijk een 100mb netwerkkaart of switch/router.
Dat klopt, hangt inderdaad een 100mbit switch tussen :/

Overigens, is het mogelijk om een individuele folder of een mapped network drive te beveiligen met een wachtwoord? Ik heb al even gegoogled, maar tot zover nop gevonden. Wil namelijk niet dat jan en alleman die van mijn computer gebruik maakt alles kan zien wat via m'n mapped drives te bereiken valt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Bedankt. SickBeard en CouchPotato lijken me erg interessant. Binnenkort maar eens in verdiepen!
Maar dan wel in een ander topic als dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
ZaZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Wat je ook kan doen is een socks5 connectie maken via putty naar de ssh poort (kan je ook eventueel op een andere poort dan 22 zetten)
Als je dan in je browser een socks5 proxy instelt naar localhost gebruik je vanaf dat moment je eigen internet verbinding en is er geen poort meer voor je gesloten op het gehele internet.

Je kan ook nog andere tunnels opzetten via ssh zodat je rechtstreeks op elke poort van je nas kan connecten
dat is jammer genoeg allemaal net te moeilijk voor mij :F
BizzieBis schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:50:
[...]

Ik kan al mijn packages bereiken via poort 80. Mijn Diskstation is gekoppeld aan een domeinnaam en ik maak dan gebruik van subdomeinen als sickbeard.domein.nl, admin.domein.nl, download.domein.nl

Werkt als een trein!
hmmm, hoe bedoel je dan precies?
mijn DS is gekoppeld aan een DDNS. Bedoel je dan dat bvb admin.domein.nl een redirect is naar je http.//xxx.dscloud.me:5050?

en is poort 80 niet net heel gevaarlijk daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
voor de mensen die DSM 4.2 beta draaien probleem van sabnzb die errors geeft kan je oplossen door even deze post door te lezen.

https://github.com/SynoCo...373#issuecomment-12030913

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 10:05
Ortep schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:06:
[...]

Die vraag komt ongeveer iedere maand terug. De levensduur, in uren, van je schijven neemt af. Maar kan in jaren toenemen.

Voorbeeld: Een schijf gaat 50000 uur mee als hij constant draait. Dat is ruim 5 jaar

Gebruik je je schijf een uur, en gaat hij dan na een half uur uit, en gebeurt dat 4 keer per dag, dan neemt de levensduur in uren af tot bv 25000 uur. Je halveert hem dus. Maar omdat hij maar 6 uur per dag draait verleng je het aantal jaren dat hij mee gaat tot ruim 10.

Het is een bekend effect uit de verwarmingswereld. CV pompen gaan veel langer mee als ze contant draaien. Aan en uit zetten kan de levensduur wel door 3 delen als het tegen zit. Dat komt omdat het wel 10-20 keer per dag kan gebeuren. Maar als ze maar 1/3e van de tijd draaien gaan ze voor de gebruiker even lang mee. Maar je gebruikt wel minder stroom
Bedankt voor het antwoord. :)

Ik zal mijn eigen situatie eens bekijken en dan inschatten wat er het meest door weegt.

Zou er iemand toevallig ook weten hoe frequent een nas uit standby gaat wanneer sabnzbd/couchpotato/sickbeard gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
De schijven of de NAS zelf?

Ligt er natuurlijk aan of, op welke locatie en met welke frequentie van zoeken je een watch folder hebt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:39:
Is het mogelijk om Sabnzbd alleen te gebruiken voor postprocessing? Ik gebruik nu Nzbget voor downloaden op mijn 1511+, want dan gaat het downloaden met een snelheid van 13 - 15 MB/s, veel sneller dan bij Sabnzbd, maar... Het checken, repareren en uitpakken gaat met Sabnzbd weer veel sneller. Is het mogelijk om de sterke punten van beide programma's te combineren?
Both programs use basically the same tools (par2, unrar) so the post-processing speed should be similar.

Can you please make measurements of post-processing time (for the same nzb-file) in SAB and NZBGet?

At best post your logs from both programs where the start and end timestamps of each phase are visible (start par-repair, end par-repair, start unrar, end unrar).

That would help to identify where lies the problem with slow post-processing speed in NZBGet and possibly to fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Zijn er meer mensen die last hebben dat de CloudStation Client (in mijn geval de meest recente Mac client) niet meer kan verbinden sinds de Server is geüpdatet naar de CloudStation 2.0 Beta?

De client geeft aan dat ik een recentere versie moet installeren. Echter staat de meest recente versie al geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:49

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb 2 Synology NASsen in mijn netwerk. Een DS110j en een DS212j. Nu wil ik een grote hoeveelheid data van de ene naar de andere kopieren. Is dat mogelijk zonder dat mijn PC aan moet blijven staan?

Ik wil dus eigenlijk een kopie-actie aanzetten (via de web-interface) en daarna mijn PC uitzetten. Kan dat?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:22
Tuurlijk, via de backup en restore app. Een nieuwe rsync taak aanmaken en daar de map selecteren die gebackupt moet worden. Nadat het klaar is verwijder je de taak weer.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Quakie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:57:
Tuurlijk, via de backup en restore app. Een nieuwe rsync taak aanmaken en daar de map selecteren die gebackupt moet worden. Nadat het klaar is verwijder je de taak weer.
Eh... ik ben redelijk nieuw in de Synolgoy business. Ik snap het nog niet helemaal.
Ik heb via de Control Panel bij beide NASsen die Network Backup enabled. En dan? Ik zie in de File Station nu een extra map met NetBackup. Maar dan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
oke apart, met 2 van die dingen?

Backup and restore
Create data backup task
Next
Naam van taak invullen
Kies network backup (synology server)
Vul username in van account van andere synology.. moet geloof ik wel admin rechten hebben. Dus of admin of user met admin rechten of rsync user met admin password.

Shared folder is die netbackup

Dan kan je nog encryptie enz selecteren.. maar ik zou eerst kijken of het zo werkt

Volgens mij kunnen ze alle twee zelfde versie draaien en zou je zelfs sync folder kunnen gebruiken.. Als wat in 1 folder staat wordt met andere folder op andere nas gesynct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
blurryilluzion schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:41:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de CloudStation Client (in mijn geval de meest recente Mac client) niet meer kan verbinden sinds de Server is geüpdatet naar de CloudStation 2.0 Beta?

De client geeft aan dat ik een recentere versie moet installeren. Echter staat de meest recente versie al geïnstalleerd..
Welke versie heb je staan? Er is voor Beta gebruikers een update beschikbaar naar 2361. Althans voor Windows gebruikers. Die versie werkt hier prima met de Beta 4.2.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Quakie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:24:
oke apart, met 2 van die dingen?

Backup and restore
Create data backup task
Next
Naam van taak invullen
Kies network backup (synology server)
Vul username in van account van andere synology.. moet geloof ik wel admin rechten hebben. Dus of admin of user met admin rechten of rsync user met admin password.

Shared folder is die netbackup

Dan kan je nog encryptie enz selecteren.. maar ik zou eerst kijken of het zo werkt

Volgens mij kunnen ze alle twee zelfde versie draaien en zou je zelfs sync folder kunnen gebruiken.. Als wat in 1 folder staat wordt met andere folder op andere nas gesynct..
Ok, dank je voor de uitleg. Ik heb alleen geen "backup and restore". Die kan ik ook niet installeren. Ik heb mijn beide NASsen naar de laatste DSM versie geupdate, maar een backup and restore... nope... :)

Ondertussen heb ik het wel "voor elkaar" door een shared folder te mounten, dus op zich is mijn probleem opgelost. Maar ik ben wel benieuwd naar die backup and restore functionaliteit, die klinkt namelijk toffer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

robertobadjo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:23:
voor de mensen die DSM 4.2 beta draaien probleem van sabnzb die errors geeft kan je oplossen door even deze post door te lezen.

https://github.com/SynoCo...373#issuecomment-12030913
Net ge-update naar 4.2, maar ik heb geen /etc/ld.so.preload :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
het is standaard dus je zou het moeten hebben. Ik draai het met engelse taal.. het is een logo met een hardeschrijf en een blauw pijl die tegen de klok in gaat?

inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier nog een rsync vraagje, maar dan tussen mijn Synology en mijn oude D-link DNS-323 die nu bij een vriend staat.

Hij heeft beide poorten (22 en 873) opengezet en een ssh en rsync user aangemaakt met dezelfde naam en wachtwoord. Via een terminal krijg ik het eenvoudig werkend:
code:
1
2
rsync -az -e ssh --delete /volume*/*/*/2012/Motor/ ****@*****.dlinkddns.com:*/*/*
2012/Motor/

Hierna wordt er om het rsync wachtwoord gevraagd. Na het invoeren gaat rsync aan de slag (gecontroleerd, het werkt)

Maar via de backup wizard: networkbackup to rsync compatible server gaat het niet zoals ik wil. Ik vul zelfde url in, zelfde user en zelfde wachtwoord. Selecteer de juiste user module (die dus op te halen zijn) en druk op "next". Maar dan krijg ik onderstaande error:

Afbeeldingslocatie: http://ollavogala.hopto.org/dirlist/rsync%20fout.jpg

Omdat hij het dus wel via de terminal doet, snap ik niet wat er mis gaat. En zoeken op deze fout levert helaas niets nuttigs op. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
TheRookie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Net ge-update naar 4.2, maar ik heb geen /etc/ld.so.preload :?
dan heb je misschien geluk of je moet het nog krijgen. ik heb sabnzb gekoppeld aan spotweb met categories dus het kan mss zijn als je een losse nzb erin voegt dat ie dat wel netjes doet.

wees blij zou ik zeggen scheelt je weer een handeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

robertobadjo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:13:
[...]

dan heb je misschien geluk of je moet het nog krijgen. ik heb sabnzb gekoppeld aan spotweb met categories dus het kan mss zijn als je een losse nzb erin voegt dat ie dat wel netjes doet.

wees blij zou ik zeggen scheelt je weer een handeling ;)
Net ff een nzb door sabnzbd heen gegooid, maar geen foutmeldingen :)
Blijkbaar heb ik inderdaad mazzel ;)
[edit]
Niet zozeer mazzel, alswel dat bij mijn model (DS212+) die hele HA module niet aanwezig/geactiveerd is
SDS> pwd
/usr/syno
SDS> ls
apache  etc           hotplug.d  sbin       synoman       timebkp
avahi   etc.defaults  mysql      share      synoreport    var
bin     gogoc         named      synoindex  synosdk
cfgen   hotplug       pgsql      synologd   syslogclient

[ Voor 29% gewijzigd door TheRookie op 11-01-2013 13:25 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Diabolical schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:30:
[...]

Welke versie heb je staan? Er is voor Beta gebruikers een update beschikbaar naar 2361. Althans voor Windows gebruikers. Die versie werkt hier prima met de Beta 4.2.
Ik heb een DS213+ met DSM4.1, Ik kreeg een paar dagen terug de melding dat de meeste Synology Apps een update hadden, bleek na installatie dat het beta was. De Cloud Station beta is 2.0-2361, en de Mac client heeft versie 1.1-2291 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Ik heb een 213+ met 2 wd reds, waarbij 1 schijf de smart status abnormal heeft.

Dit zijn de resultaten van een SMART test. Hoe ernstig is dit? Ernstig genoeg om de schijf naar WD te sturen?

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/6329/wdred.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Deef_ schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:33:
Ik heb een 213+ met 2 wd reds, waarbij 1 schijf de smart status abnormal heeft.

Dit zijn de resultaten van een SMART test. Hoe ernstig is dit? Ernstig genoeg om de schijf naar WD te sturen?
Dat zou ik wel doen ja. Zitten die schijven in RAID? Als je geen RAID-1 of SHR gebruikt, zou ik asap een backup nemen van de data op die schijf - of in het geval van RAID-0 van beide schijven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 09:31
Waarom haal ik op de NAS met Sabnzbd maar een max download van 3.2MB/s (wat ook nog eens fluctueert vanaf 2.5MB/s) terwijl ik via de pc (Newsleecher) gewoon constant 6.9MB/s haal?
Het is een DS213, SAB 0.7.7-6.

Beetje balen, want ik vind die 6.9MB/s wel zeer aangenaam eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-01-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:48:
Ik heb 2 Synology NASsen in mijn netwerk. Een DS110j en een DS212j. Nu wil ik een grote hoeveelheid data van de ene naar de andere kopieren. Is dat mogelijk zonder dat mijn PC aan moet blijven staan?

Ik wil dus eigenlijk een kopie-actie aanzetten (via de web-interface) en daarna mijn PC uitzetten. Kan dat?
Misschien kan het ook via de File station. Daar zit een optie "mount remote folder". Als je dat gedaan hebt kun je misschien met de file explorer kopiëren. Ik heb het niet geprobeerd maar vermoed dat dit een manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:13:
[...]

Misschien kan het ook via de File station. Daar zit een optie "mount remote folder". Als je dat gedaan hebt kun je misschien met de file explorer kopiëren. Ik heb het niet geprobeerd maar vermoed dat dit een manier is.
Voor een eenmalige kopieactie is dit inderdaad ook een goede oplossing.
Echter, ik heb de indruk dat dergelijke zaken enorm lang duren als je ze op de DS zelf doet. Vermoedelijk omdat die als background process draait. Op mijn omgeving gaat het tot 3 maal sneller om de PC als tussenstation te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 19:41

m-buurman

hmmm...coffee!!

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:55:
Waarom haal ik op de NAS met Sabnzbd maar een max download van 3.2MB/s (wat ook nog eens fluctueert vanaf 2.5MB/s) terwijl ik via de pc (Newsleecher) gewoon constant 6.9MB/s haal?
Het is een DS213, SAB 0.7.7-6.

Beetje balen, want ik vind die 6.9MB/s wel zeer aangenaam eigenlijk.
Lees dit topic eens door: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Sabnzbd vergt nogal wat van de NAS, nzbget is een stuk rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blurryilluzion schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Ik heb een DS213+ met DSM4.1, Ik kreeg een paar dagen terug de melding dat de meeste Synology Apps een update hadden, bleek na installatie dat het beta was. De Cloud Station beta is 2.0-2361, en de Mac client heeft versie 1.1-2291 .
Klopt het dat de DS213+ updates later krijgt ivm bijzondere chipset t.o.v. de 213 met de ARM chipset?
Kan jij de nieuwe DSM4.2 geinstalleerd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Je kunt gewoon DSM4.2 installeren. Echter zijn er blijkbaar nieuwe features die nog niet werken op een DS213+. Hierdoor lijkt het alsof overige voorrang krijgt.. daarom dat sommige bang zijn dat ze de 213+ en 413 niet volledig en lang gaan supporten wegens vreemde niet vaak gebruikte CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Algemeen vraagje:

Ik ben nu over naar de beta firmware en heb last van "seeks" op mijn harddisk, elke anderhalve minuut hoor ik klik-klik-klik-klik en knipperen de lampjes van mijn HD's 1 voor 1.

Niet alleen vervelend omdat het onnodig geluid is, maar mogelijk iets hardwarematig... óf softwarematig omdat ik de beta FW erover heen gegooid.

Iemand bekend met het probleem? Of mogelijke verdere onderzoeksrichtingen? In de logs e.d. (frontend) kan ik niets vinden.... (heb een 412+)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

Sinds 4.2 Beta komt er een keer of 20 de email binnen met de melding dat de NTP service niet ge-updated kan worden.

Nadat ik de hibernate controlleerde in de logs zag ik dit:

Jan 11 11:50:50 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jan 11 11:51:18 scemd: modules/rtc.c:124 Fail to update system time from NTP server while waking up from hibernation
Jan 11 11:51:18 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jan 11 11:51:18 scemd: SCEMD: disk 3 wake up from hibernation
Jan 11 12:51:10 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jan 11 12:51:40 scemd: modules/rtc.c:124 Fail to update system time from NTP server while waking up from hibernation

Net een reportje via de Beta knop gedaan maar vroeg me af of jullie hier ook "last"van hebben?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Heeft iemand op GOT Link aggregation al aan de de praat gekregen toevallig?

Ik probeer het werkend te krijgen met het volgende:

- Synology 1511+
- TP-Link TL-SG2109WEB Managed switch ( met Link aggregation support uiteraard )
- 2 x CAT6 ethernetkabel SWITCH => NAS

Mijn nas zit geconnect aan de switch op poort 7 & 8.

SWITCH => Port trunking => trunk 2 => member 7 & 8.

Als ik dit submit raak ik mijn connectie naar de nas kwijt, nog voordat ik aan die zijde link aggegration heb kunnen inschakelen.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/wbge1rhwp/image.jpg

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Waking_The_Dead schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Dat zou ik wel doen ja. Zitten die schijven in RAID? Als je geen RAID-1 of SHR gebruikt, zou ik asap een backup nemen van de data op die schijf - of in het geval van RAID-0 van beide schijven uiteraard.
Ok, ik ga dan eens bekijken hoe die WD RMA support werkt.

De schijven staan in RAID 1, dus in principe ben ik safe. Voor de veiligheid, ga ik toch nog eerst es een backup naar een andere externe hd doen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
m-buurman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:24:
[...]

Lees dit topic eens door: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Sabnzbd vergt nogal wat van de NAS, nzbget is een stuk rapper.
En getest!
Met de resultaten als volgt:

Newsleecher PC -> 6.9MB/s
SABnzbd NAS -> 2.5 / 3.5MB/s
NZGGet NAS -> 5 / 5.5MB/s

Gek eigenlijk, en best ook wel jammer, dat je via de NAS niet volledige snelheid kan behalen.
Is hier een reden voor, of een oplossing?
Wellicht moet ik niet zeiken voor die 1 / 2MB/s, maar ik betaal ervoor, en zou toch wel graag het maximale eruit willen halen. En scheelt natuurlijk met tijd.

/
ohja, alles zonder SSL, dus gewoon via 119

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-01-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 09-10 17:56
SSL heeft ook negatieve invloed op de snelheid, mocht je deze aan hebben staan :)

Indien je deze uit zet verdubbel je de snelheid volgens mij wel, dus dan zou je SABnzbd kunnen blijven gebruiken :)

[ Voor 75% gewijzigd door SmiGueL op 11-01-2013 17:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik haal gewoon 10mb/s met DownloadStation. Sinds 4.2 beta zit hier ook auto-extract in. Alleen repairen en parren (nog) niet helaas.

Geen ervaring met Sabnzbd en nzbget aangezien dit thirdparty packages zijn. Zit er zoveel verschil tussen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:12:
[...]
NZGGet NAS -> 5 / 5.5MB/s

Gek eigenlijk, en best ook wel jammer, dat je via de NAS niet volledige snelheid kan behalen.
Speel eens met je settings (minder connecties bijvoorbeeld). Ik haal 10MB/s met NZBget op een DS111.
Zie ook het mooie document voor wat mogelijk is qua snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 11-01-2013 17:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
netvista schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:06:

- Synology 1511+
- TP-Link TL-SG2109WEB Managed switch ( met Link aggregation support uiteraard )

Als ik dit submit raak ik mijn connectie naar de nas kwijt, nog voordat ik aan die zijde link aggegration heb kunnen inschakelen.

[afbeelding]

Iemand tips ?
Had je deze al gevonden ? http://blog.alansoon.com/...dware-software-it-gatgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 08-10 07:26
Thanks, ja die had ik al gevonden inderdaad. maar dat is een andere switch en gebruikt ook andere benamingen.Ik heb alleen maar een webinterface op die switch. Ik kan hem niet via hyperterminal benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gizz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Speel eens met je settings (minder connecties bijvoorbeeld). Ik haal 10MB/s met NZBget op een DS111.
Zie ook het mooie document voor wat mogelijk is qua snelheid.
10 lijntjes is 4.7MB/s
5 lijntjes is 2.3.MB/s
Dus minder lijnen is niet het antwoord.

Proberen op 20 (15 is max) haalde ik even rond de 6.2MB/s, maar wel met heel veel waarschuwingen.

Wat voor snelheid is jouw ISP? Daar kan wel het verschil van komen natuurlijk?
Ik heb maar een 60mbit abbo.

/
bovenstaande testen waren met 15 lijntjes.
maar dan klopt het toch? Jij haalt dubbele snelheid, maar hebt ook dubbel zo snelle verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-01-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:34:
[...]
Proberen op 20 (15 is max) haalde ik even rond de 6.2MB/s, maar wel met heel veel waarschuwingen.
En met 15 verbindingen haal je ook niet de snelheid die je wilt?
120Mbit, natuurlijk kun jij geen 10MB/s halen met je abonnement. Het gaat erom dat de NAS volgens mij de bottleneck niet hoeft te zijn als mijn 'oude' DS111 sneller kan downloaden dan jouw internetverbinding.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Gizz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:45:
[...]

[...]

120Mbit, natuurlijk kun jij geen 10MB/s halen met je abonnement. Het gaat erom dat de NAS volgens mij de bottleneck niet hoeft te zijn als mijn 'oude' DS111 sneller kan downloaden dan jouw internetverbinding.
met 60 Mbit hoor je 7+ MByte/sec te kunnen halen. Mijn laptop haalt dat nl. ook op mijn 60Mbit Ziggo lijntje, daar waar de DS412+ dat met geen mogelijkheid lijkt te halen bij mij thuis vanaf een payserver van 100Mbit.

Goed, ik heb tijd zat dus zal me niet echt zoveel schelen dat het ietswat langer duurt maar vind het wel gek dat mijn DS412+ niet haalt wat jij met je DS111 wel lijkt te halen :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:45:
[...]

[...]

10MB/s op een DS111, das nog vlotter als bij mijn 8~9 MB/s op een DS211 :P
Heb er dan wel allerlei andere zooi naast draaien waarvan de zwaarste denk LiveTV is (TVHeadend+OScam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:19
Klein issue met het overzetten van data van m'n oude DS107+ naar nieuwe DS213. Met NetBackup probeer ik de data over te zetten maar dit lukt maar niet. Verbinding tussen Syno's is goed, ook wordt op de DS213 een een aanpassing gemaakt (ik zie de NetBackup map gewijzigd op datum aangepast worden). Echter, na een half uurtje wachten is er geen byte overgezet (ook geen files aangemaakt). Iemand een idee wat er mis gaat? Netbackup staat aan beide kanten aan, verbinding testen geeft een OK, wachtwoorden zijn gechecked, diverse keren nieuwe backup aangemaakt, niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
@nzbget
I downloaded a 8.2 GB avchd under similar conditions. No SSL, Supernews as primary server and Cheapnews as backup server. Download was complete, nothing to repair.

Sabnzbd summary:
Voltooid 2013-01-11 20:06:49
Naam Taken 2 (2012) avchd
Omvang 8.2 GB
Status Voltooid
Categorie *
Pad /volume1/public/sabnzbd/complete/Taken 2 (2012) avchd
Download Gedownload in 21 minutes 47 seconden met een gemiddelde van 6.4 MB/sec
Bron Taken 2 (2012) avchd.143216.nzb
Uitpakken [RVL AVCHD 1252] 5 bestanden/mappen uitgepakt in 3 minutes 28 seconden
Repareren [RVL AVCHD 1252] Snelle Controle OK

Postprocessing took 3 minutes 28 seconds. Complete download including postprocessing took 25 minutes and 15 seconds. Quick check of parfiles just takes a second and unrarring start almost instantly after download.

Summary of Nzbget:

Fri Jan 11 2013 20:09:09 Collection Taken 2 (2012) avchd.nzb found
Fri Jan 11 2013 20:09:10 Collection Taken 2 (2012) avchd.nzb added to queue
Fri Jan 11 2013 20:09:11 Successfully downloaded Taken 2 (2012) avchd/RVL AVCHD 1252.par2
Fri Jan 11 2013 20:20:15 Collection Taken 2 (2012) avchd completely downloaded
Fri Jan 11 2013 20:20:15 Checking pars for Taken 2 (2012) avchd/RVL AVCHD 1252
Fri Jan 11 2013 20:32:46 Repair not needed for Taken 2 (2012) avchd/RVL AVCHD 1252
Fri Jan 11 2013 20:32:46 Executing post-process-script for Taken 2 (2012) avchd/RVL AVCHD 1252
Fri Jan 11 2013 20:36:15 Completed post-process-script for Taken 2 (2012) avchd/RVL AVCHD 1252

Download took 11 minutes and 4 seconds.
Par Checking took 12 minutes and 31 seconds
Unrarring took 3 minutes and 29 seconds.
Complete download including postprocessing took 27 minutes and 4 seconds.

Sabnzbd beat Nzbget by almost 2 minutes. I think repair takes a lot more time when using Nzbget. I have to try this with a damaged archive sometime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik krijg de volgende foutmelding wanneer ik 'ipkg update' of 'ipkg upgrade' doe, iemand enig idee?

ipkg: /opt/lib/libz.so.1: no version information available (required by /lib/libxml2.so.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
netvista schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:06:

- Synology 1511+

[afbeelding]

Iemand tips ?
Ik had het werken op mijn 1010+
abusimbal in "Het grote Synology topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 19:44

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Best wel bizar probleem zo ineens met mn DS211. Ik zie hem als icoon in Windows, als computer. Kan er op klikken maar krijg geen verbinding meer. Direct via IP werkt nog wel. Zoek opnieuw of rename en hij ziet ook de naamswijziging, maar weer geen verbinding. Ook mn HTPC weigert ineens te connecten via NFS naar de shares :/ Begrijp echt niks van dit bizarre probleem, zomaar ineens. Draai wel de 4.2 beta trouwens.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:45
Iemand enig idee wat het verschil is tussen DSM_DS212+_3160.pat en DSM_DS212+_3161.pat? Ik kan de changelog of enig verschil niet vinden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Napsju schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:27:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen DSM_DS212+_3160.pat en DSM_DS212+_3161.pat? Ik kan de changelog of enig verschil niet vinden.
Geen idee, maar ik heb door deze update nu deze foutmelding
ipkg: /opt/lib/libz.so.1: no version information available (required by /lib/libxml2.so.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:34:
[...]

10 lijntjes is 4.7MB/s
5 lijntjes is 2.3.MB/s
Dus minder lijnen is niet het antwoord.

/
bovenstaande testen waren met 15 lijntjes.
maar dan klopt het toch? Jij haalt dubbele snelheid, maar hebt ook dubbel zo snelle verbinding.
Sommige USP knijpen de snelheid van je connecties zodat alle connecties nodig zijn om de maximale snelheid te halen. Maar als je meer connecties moet gebruiken, heeft je NAS ook weer meer CPU power nodig om de connecties te verwerken en te downloaden.

Ik haal zelf met SABnzb rond de 5 MB/s met 4 connecties op een DS410. Dus misschien een andere USP zoeken die niet zijn connecties afknijpt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een vraagje.

Eind deze maand ga ik de 413 aanschaffen.
Ik schaf hier één 3tb wd red bij aan.
Daarnaast heb ik nog twee 1.5 tb's liggen en één 1tb

Het idee is dat deze in SHR gaan draaien, dan heb ik nu een unused storage van 1.5 tb, maar dat maakt me nu niet uit.

Ik wil deze in de toekomst verder uitbreiden met 3tb hdd;s, maar om nu ineens 4 3tb's erbij aan te schaffen krijg ik niet voor elkaar bij de vrouw :P

Kan ik als ik een 1 of 1.5 tb schijf wil vervangen voor een 3tb gewoon een schijf eruit trekken, en deze vervangen voor een 3tb zonder data te verliezen met SHR?
Heb gekeken op de site van Synology en dit topic, maar kon iig niets hierover vinden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Ik wil graag mail server draaien op mijn synology maar weet niet of dat lukt met de middelen die ik heb. Ik zou graag advies willen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om alsnog die mail server aan de gang te krijgen.

Mijn situatie:
- Ik heb internet via UPC (60/6)
- Een eigen domein.

Bij de hoster van mijn domein kan ik:
- een MX record aanpassen
- een A record instellen

Nu loop ik tegen het volgende aan:
- ik kan geen PTR record / reverse DNS instellen (iig niet bij mijn hoster en UPC... dat zal wel teveel gevraagd zijn)
- ik heb een dynamisch ip adres van UPC (zoals elke standaard klant)

Vraag 1: kan ik met deze setup een mail server draaien?
Vraag 2: Moet UPC een PTR Record instellen of mijn domein hoster?
Vraag 3: Kan ik een mail server draaien met een dynamisch IP adres (bv door gebruik van DDNS)?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:34
cypher21 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:14:
Kan ik als ik een 1 of 1.5 tb schijf wil vervangen voor een 3tb gewoon een schijf eruit trekken, en deze vervangen voor een 3tb zonder data te verliezen met SHR?
Heb gekeken op de site van Synology en dit topic, maar kon iig niets hierover vinden.
Kort antwoord: Yep

Lang antwoord:
http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks

Let hier wel op dat je altijd 2 schijven moet vervangen om extra storage te krijgen.
Of in uw geval eerst unused storage hebt.

Dus in uw geval kan je idd 1 1.5T schijf vervangen door een 3T schijf, en er dan 3T extra ruimte voor krijgen (de 1.5 unused + een extra 1.5T)

Wanneer je dan echter opnieuwe een 1.5T schijf vervangt door een 3T zal je geen extra ruimte krijgen, maar terug 1.5T unused storage, die dan bij het vervangen van de 3e schijf zal beschikbaar komen.

Wanneer je je 1.5T schijf eruit zal trekken zal je SHR degraded zijn, en wanneer je daarna er een nieuwe schijf instopt zal je deze moeten selecteren als vervanger om je raid te repareren.
Pas daarna kan je kiezen voor de optie om het volume uit te breiden.

Zie de faq op http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
Yes, the SHR Volume can be expanded by incrementally changing out the disks one at a time, and allowing the DiskStation Manager to repair the volume. As soon as there is enough redundant storage available, the SHR will expand the usable storage capacity. For further background information about this, please look How to expand the RAID Volume with larger disks article.

[ Voor 36% gewijzigd door Keneo op 12-01-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar waar kan ik port 80 voor photostation aanpassen ? Ik gebruik DSM4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdw schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb alleen nog niet geprobeerd om het pakket opnieuw te installeren.

Ik heb daarnaast nog een probleem met de persoonlijke photo station. Daar zie ik de foto's niet verschijnen. In de normale photo station gaat dit wel goed. Iemand ook dit probleem? Las er verder namelijk nog niets over in de forums.
Is het nog gelukt met nzbget? Bij mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
m-buurman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:13:
Ik krijg de volgende foutmelding wanneer ik 'ipkg update' of 'ipkg upgrade' doe, iemand enig idee?

Dit duid op een versie mismatch tussen de versie van libz die geinstalleerd is, en degene waar libxml2 mee gelinked is.

Je moet libz en/of libxml2 updaten om dit op te lossen.

Dit is normaal echter geen foutmelding, maar gewoon een warning en doen in de meeste gevallen geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Is het nog gelukt met nzbget? Bij mij niet..
Nee wacht gewoon rustig op een update. Hij doet wel zijn werk dus het is alleen de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Keneo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:04:
[...]

Dit duid op een versie mismatch tussen de versie van libz die geinstalleerd is, en degene waar libxml2 mee gelinked is.

Je moet libz en/of libxml2 updaten om dit op te lossen.

Dit is normaal echter geen foutmelding, maar gewoon een warning en doen in de meeste gevallen geen kwaad.
Kan ik dit doen doormiddel van ipkg install <package> of zijn dit zaken die vanuit Synology gefixt moeten worden?

ipkg install zlib
ipkg install libxml2

melding is verdwenen, thanks voor de tip :-)

[ Voor 8% gewijzigd door m-buurman op 13-01-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Met nzbget krijg ik veel posts niet compleet binnen en duur het parren, rarren en extracten veel langer dan met SABnzbd op dezelfde NAS (DS211). De download snelheid is wel hoger met nzbget ja, maar uiteindelijk is een download veel langer bezig met nzbget, dan met SABnzbd. Iemand gelijke ervaringen of een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 09-10 17:56
stijnos1991 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:20:
Met nzbget krijg ik veel posts niet compleet binnen en duur het parren, rarren en extracten veel langer dan met SABnzbd op dezelfde NAS (DS211). De download snelheid is wel hoger met nzbget ja, maar uiteindelijk is een download veel langer bezig met nzbget, dan met SABnzbd. Iemand gelijke ervaringen of een verklaring?
Als je enkele benchmarks uit zou willen voeren en deze vervolgens naar user nzbget stuurt denk ik dat het wel opgelost gaat worden :)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:29:
Both programs use basically the same tools (par2, unrar) so the post-processing speed should be similar.

Can you please make measurements of post-processing time (for the same nzb-file) in SAB and NZBGet?

At best post your logs from both programs where the start and end timestamps of each phase are visible (start par-repair, end par-repair, start unrar, end unrar).

That would help to identify where lies the problem with slow post-processing speed in NZBGet and possibly to fix it.
Mijn DS213+ gisteren binnen gekregen en had (per ongeluk) eerst alleen de ene 3TB schijf aangesloten, en geinstaleerd met SHR.
Na het aansluiten van de 2e HDD dus gekozen voor 'Expand volume' (nergens kwam iets over pariteit oid te staan) omdat ik deze gewoon wou uitbreiden naar 6TB..
Maar heb al weer door dat het met SHR gewoon onmogelijjk is om onder die pariteit uit te komen, en ik straks dus met een Synology versie van RAID-1 zit.. (Hij's nu weer bezig mijn zijn pariteitscontrole na het aanmaken van een nieuw volume. duurt wéér 8 uur oid :/)
Kortom: Alles straks maar weer removen en zelf een JBOD of RAID-0 aanmaken gok ik?

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 12-01-2013 18:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Nog trager dan sabnzbd? Ik ben nu een download van 50GB aan het repareren, staat nu op bijna 74%, en is al 3 dagen bezig. Het valt me echt tegen qua snelheid allemaal. Ik download liever op mijn desktop/mediacenter en verplaats het dan. Ik heb een 212, en de cpu loopt, dankzij par, continu op 96/97% te stampen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
@stijnos1991
Zie mijn bericht op blad 126. Extracten duurt net zo lang als in Sabnzbd. Checken van de pars duurt veel te lang. Bij Sabnzbd zit een quick check, en als de post compleet is wordt deze meteen uitgepakt. Nzbget gaat alle pars toch eerst allemaal heel traag controleren, en daarmee ben je de winst van de snelle download weer kwijt.

Edit:
Dat je veel post niet compleet binnenkrijgt komt omdat er veel op last van rechthebbenden wordt verwijderd. Ik krijg op Supernews lang niet alles meer binnen, maar ik heb er als backupserver Cheapnews bijgenomen. Cheapnews zit op het Europese Cabrium netwerk. Vooral bij de grote Amerikaanse payservers wordt veel verwijderd, ze zijn verplicht dat te doen. Vaak staat het er dan nog wel op een Europese server op. Aan Eweka heb je ook niet veel meer, want die zitten op Amerikaanse servers, en die hebben dus hetzelfde probleem als bijvoorbeeld Supernews. Bijkomend voordeel van de tweede payserver is het feit dat vrijwel alles compleet is, en dus niet gerepareerd hoeft te worden.

[ Voor 50% gewijzigd door aouwe op 12-01-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Na 2 jaar er even tussenuit te zijn geweest (Qnap) sinds vandaag weer terug naar de Synology 213. :)
De schijven staan lekker te controleren, wat mij de tijd geeft het een en ander voor te bereiden.

Op de Qnap had ik Spotweb met een cronjob update stabiel draaien.
Graag wil ik dit ook op de 213 gaan doen alleen merk ik dat er iets meer werk bij komt kijken..
Ik kom dan ook regelmatig tegen dat bootstrapped gebruikt word.
Nu heb ik de Synology Wiki doorgenomen en ik zit dan ook even met de volgende vragen.

Voor SSH gebruiken jullie hier Putty etc voor?
Welke bootstrap regel moet ik dan gebruiken voor de Synology 213?
Voor NZBget begreep ik kan ik gewoon die van synocommunity gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 12-01-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Mabili schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:53:
Na 2 jaar er even tussenuit te zijn geweest (Qnap) sinds vandaag weer terug naar de Synology 213. :)
Heel verstandig.
Mabili schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:53:
1.Voor SSH gebruiken jullie hier Putty etc voor?
2.Welke bootstrap regel moet ik dan gebruiken voor de Synology 213?
3.Voor NZBget begreep ik kan ik gewoon die van synocommunity gebruiken.
1. Terminal.
2. http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
3. Jup.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaspers op 12-01-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Bedankt :)

Het is dus de Marvel Kirkwood mv6282 cpu.
Nu nog even geduld hebben voordat ik weer verder kan.
Waarom moet het formatteren van de schijven zolang duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 15:44
Eenvoudig bootstrappen doe je met de volgende repository:

http://packages.quadrat4.de

Kwestie van package instaleren, rebooten en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@BizzieBis.
Bedankt voor de link.

Ik heb hem gelijk even toegevoegd aan "andere bronnen".
nog 12% formatteren dan kan ik eindelijk verder.
Eerst bestanden van externe HDD naar 213 kopieëren.
Het is even kijken wat sneller werkt, via netwerk of via USBcopy.
Dan de packages installeren, Spotweb, NZBget.
Dat word een lange nacht voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Het is al een aantal keer behandeld maar ik kom er niet uit :(
Ik wil graag spotweb als Newznab laten draaien op me DS410.

Ik heb sickbeard/couchpotato server/Sabnzb/ Phyton etc allemaal geinstalleerd als PKG.

Ik heb ook bootstrap geïnstalleerd via :http://packages.quadrat4.de

Nu volg ik de tutorial op: http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Ik heb in DSM al mijn settings goed gezet zoals in begin wordt aangegeven.

Inloggen heb ik gedaan als Root - *******

Bij de volgende commands:

ipkg update
ipkg upgrade
ipkg install git
ipkg install textutils
ipkg install nano
git clone git://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb

Krijg ik deze fout:
-ash: git: not found

Als iemand mij verder opweg wilt helpen heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:09

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk kan je nano ook niet starten?

Dan vermoed ik dat het volgende de oplossing gaat zijn:
1) vi /etc/rc.local
Voeg de volgende regel toe voor de 'exit 0'
mount -o bind /volume1/@optware /opt

2) vi /root/.profile
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:...<rest die er al stond>

3) Reboot

Dit moet ik met iedere nieuwe DSM release eenmalig doen, daarna blijkt alles werken.
Al weet ik niet of 1 nog nodig is, was destijds wel, en ik doe het nog steeds. 2 is iig het belangrijkst, omdat hij anders voor ingegeven commando's niet in /opt/bin en /opt/sbin kijkt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
0Burner0 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:10:
Het is al een aantal keer behandeld maar ik kom er niet uit :(
Ik wil graag spotweb als Newznab laten draaien op me DS410.

Ik heb sickbeard/couchpotato server/Sabnzb/ Phyton etc allemaal geinstalleerd als PKG.

Ik heb ook bootstrap geïnstalleerd via :http://packages.quadrat4.de

Nu volg ik de tutorial op: http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Ik heb in DSM al mijn settings goed gezet zoals in begin wordt aangegeven.

Inloggen heb ik gedaan als Root - *******

Bij de volgende commands:

ipkg update
ipkg upgrade
ipkg install git
ipkg install textutils
ipkg install nano

Krijg ik deze fout:

Als iemand mij verder opweg wilt helpen heel graag.
Probeer het eens met

git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
BizzieBis schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Probeer het eens met

git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb
Nee werkt helaas ook niet, zelfde fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 19:39
Hee hee,

Ik wil binnenkort een Synology 112+ (in combinatie met WD RED 3TB) gaan kopen maar ik vroeg me nog wat af. Ik vind het voornamelijk belangrijk dat ik snel bestanden kan downloaden/streamen vanaf een externe locatie. Ik heb 50/50 internet verbinding (kpn glasvezel) dus mijn qua upload snelheid zit ik wel goed.
Lees echter op sommige andere forums dat de 112+ het qua processor kracht niet aan kan om snel dingen te uploaden (max van 400kb/s).
Ik vroeg me dus af of jullie hier ervaring mee hebben en of het mogelijk is met mijn verbinding (mits externe internet verbinding natuurlijk geen beperkende factor word) gewoon snelheden te halen van rond 5Mb/s??

Vriendelijke groetjes
Timmy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Sinds de upgrade naar de 4.2 doet m'n Popcorn Hour er opeens ruim anderhalve minuut over om te beginnen met streamen via de Media Server :-/

Er zijn geen veranderingen aan de PCH geweest en ik had het Media Server package al voor de upgrade naar de laatste (beta) versie gebracht, waarbij dit probleem nog niet optrad.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

[edit]
@0Burner0: Heb je ook de .profile aangepast zodat /opt/bin en /opt/sbin ook in het path staan en daarna opnieuw ingelogd?

Werkt het wel als je ipv
/opt/bin/git clone git://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb
gebruikt ?

[ Voor 30% gewijzigd door TheRookie op 13-01-2013 11:01 . Reden: reactie op 0Burner0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Nakebod schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:30:

1) vi /etc/rc.local

2) vi /root/.profile

3) Reboot

Dit moet ik met iedere nieuwe DSM release eenmalig doen, daarna blijkt alles werken.
Al weet ik niet of 1 nog nodig is, was destijds wel, en ik doe het nog steeds. 2 is iig het belangrijkst, omdat hij anders voor ingegeven commando's niet in /opt/bin en /opt/sbin kijkt.
Dit is een beetje abracadabra voor me,
Ik heb het command uitgevoerd en kan de volgende regel niet vinden EXIT 0

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
login as: root
root@192.168.8.11's password:

BusyBox v1.16.1 (2012-11-09 20:30:47 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> ipkg update
-ash: ipkg: not found
DiskStation> cd /volume1/web
DiskStation> git clone git://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb
DiskStation> ipkg install nano
-ash: ipkg: not found
DiskStation> git clone git://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotweb
DiskStation>
DiskStation> git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotw
eb
DiskStation> git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
DiskStation> git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web/spotw
eb
DiskStation> vi /etc/rc.local

~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
- /etc/rc.local 1/1 100%

~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
- /etc/rc.local 1/1 100%

I /etc/rc.local [Modified] 100/100 100%

@TheRookie Je command werkt ook niet, ik denk dat mijn bootstrap niet goed is, ik heb alleen die package geinstalleerd en niet aangepast in .profile

Zou iemand anders mijn scherm willen overnemen om 1 en ander te laten zien? Stuur me een DM.

[ Voor 5% gewijzigd door 0Burner0 op 13-01-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 11:58

Goner

What can I do you for ?

Timmy_87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:51:
Lees echter op sommige andere forums dat de 112+ het qua processor kracht niet aan kan om snel dingen te uploaden (max van 400kb/s).
Nou, de 112+ heeft een 2GHz CPU en een gigabit NIC, als die het niet aankan, dan ben ik benieuwd naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
0Burner0 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:02:
[...]

...

@TheRookie Je command werkt ook niet, ik denk dat mijn bootstrap niet goed is, ik heb alleen die package geinstalleerd en niet aangepast in .profile

Zou iemand anders mijn scherm willen overnemen om 1 en ander te laten zien? Stuur me een DM.
Het lijkt er inderdaad op dat de bootstrap niet goed is. Ik heb een aantal posts terug een link geplaatst waarmee je je synology kunt bootstrappen met een simpele package. Probeer die anders eens opnieuw. Daar doe ik het normaal ook mee. Sowieso je synology daarna een keer uitzetten en weer opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door BizzieBis op 13-01-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:29
Ik heb een probleemp"je" met m'n 212j. HIj start/sluit elke dag op bepaalde tijdstippen op maar toen ik gisteren thuiskwam stond hij te piepen. Wat bleek; volume niet meer beschikbaar. 1 van de twee Seagate schijven (1 TB) totaal niet meer zichtbaar in DSM.

Het staat overigens allemaal in JBOD, ik maak wekelijks via een USB-drive backups van bepaalde mappen om zo maximaal de TB's te benutten.

Eerste keer opnieuw starten kwam ik nog in DSM, tweede keer helemaal niets meer, derde keer keerde hij terug naar de installatie oftewel de andere schijf bleek het ook opgegeven te hebben.

Schijfprobleem of toch NAS probleem?
Nadeel is dat ik hier niet even de HDD's aan kan sluiten op een PC. Dat gaat lastig met een iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Ik heb zojuist de backup naar 4.1-2668 gedaan, en zie Glacier bij de applicaties staan. Wou hier gebruik van maken maar krijg steeds een Test connection failed bericht zodra ik een backup task wil aanmaken (amazon account echt goed ingevuld ;)). Nu zie ik alleen Glacier niet terug op synology site bij de 4.1 DSM en wel bij 4.2. Dus, heb ik nu een package geinstalleerd die niet af is? (wel via officieel packages kanaal), of is er wat anders aan de hand?

[ Voor 1% gewijzigd door jvvj op 13-01-2013 13:23 . Reden: toevoeging dsm 4.2 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
RiCk schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:07:
Ik heb een probleemp"je" met m'n 212j. HIj start/sluit elke dag op bepaalde tijdstippen op maar toen ik gisteren thuiskwam stond hij te piepen. Wat bleek; volume niet meer beschikbaar. 1 van de twee Seagate schijven (1 TB) totaal niet meer zichtbaar in DSM.

Het staat overigens allemaal in JBOD, ik maak wekelijks via een USB-drive backups van bepaalde mappen om zo maximaal de TB's te benutten.

Eerste keer opnieuw starten kwam ik nog in DSM, tweede keer helemaal niets meer, derde keer keerde hij terug naar de installatie oftewel de andere schijf bleek het ook opgegeven te hebben.

Schijfprobleem of toch NAS probleem?
Nadeel is dat ik hier niet even de HDD's aan kan sluiten op een PC. Dat gaat lastig met een iMac :)
Dat is wel erg vreemd en vervelend, de SATA controller van de synology kan het natuurlijk ook begeven hebben.

Maar ik zou eerst toch uitzoeken of het de schijven zijn die het probleem zijn.
Je kent vast wel iemand met een pc?
Dan zou ik aan die persoon vragen of je de schijven aan die pc mag hangen om te testen..

Het liefst met de tool van seagate, let wel volgens mij ben je wel alle data kwijt, als je via die tools gaat scannen. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Dus ik hoop wel voor je dat de data ook nog ergens anders op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:29
freaky35 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Dat is wel erg vreemd en vervelend, de SATA controller van de synology kan het natuurlijk ook begeven hebben.

Maar ik zou eerst toch uitzoeken of het de schijven zijn die het probleem zijn.
Je kent vast wel iemand met een pc?
Dan zou ik aan die persoon vragen of je de schijven aan die pc mag hangen om te testen..

Het liefst met de tool van seagate, let wel volgens mij ben je wel alle data kwijt, als je via die tools gaat scannen. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Dus ik hoop wel voor je dat de data ook nog ergens anders op staat?
Ja, grotendeels wel.
Misschien moet ik dat maar doen.
Ik heb net een oude HDD er wel ingezet en geconfigureerd zonder probleem en foutmeldingen. Vervolgens even 1 van de twee oude schijven (die eerst niet kapot bleek te zijn) er in geplaatst en die is dus nu inderdaad ook niet meer zichtbaar :S
Helemaal een controller probleem lijkt het dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
Nakebod schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:30:

1) vi /etc/rc.local

2) vi /root/.profile

3) Reboot

Stap 1 was niet nodig bij mij, na een install van DSM 4.1
Stap 2 wel (ergens een lijntje uncommenten)
Stap 3 niet, sourcen van uw .profile is genoeg, ofwel een nieuwe ssh sessie opstarten
source /root/.profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
localjoost.nl schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:22:
Ik heb zojuist de backup naar 4.1-2668 gedaan, en zie Glacier bij de applicaties staan. Wou hier gebruik van maken maar krijg steeds een Test connection failed bericht zodra ik een backup task wil aanmaken (amazon account echt goed ingevuld ;)). Nu zie ik alleen Glacier niet terug op synology site bij de 4.1 DSM en wel bij 4.2. Dus, heb ik nu een package geinstalleerd die niet af is? (wel via officieel packages kanaal), of is er wat anders aan de hand?
Ik heb ook het glacier package geinstalleerd op DSM 4.1, en hier werkt de backup (of is het enkel een archive? dit is me nog niet duidelijk) naar glacier perfect.

Heb je wel degelijk de juiste access key en secret access key vanop https://portal.aws.amazon.com/gp/aws/securityCredentials ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@0Bruner0

Probeer inderdaad even de volgende bootstrapped link http://packages.quadrat4.de die ik van BizzieBis heb gekregen. Ik heb de stappen ook gevolgd was wel even stoeien maar spotweb werkt. :)

Ik liep even vast bij het opslaan van de dbsettings.php in Nano en dan de koppeling daar naar toe te verwijzen. Hierdoor kreeg ik de eerste tijd de melding uw db settings zijn niet ingevuld.
Dit is ondertussen opgelost en Spotweb al 9 uur bezig alles binnen te halen :O

Waar ik wel even tegen aanloop is de stap met Newznab function.
Welke optie apache config of htcacces aanpassen werkt het beste?

Ik heb ook de cronjob toegevoegd maar klopt het dat zodra de Synology herstart word dat de cronjob weer opnieuw erin gezet moet worden? Ik had gisteren wel ergens gelezen hoe je dit kon voorkomen maar ik ben even die link kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Hallo medetweaker,

Ik zit even met iets geks misschien dat jullie dit ook wel eens gehad hebben.

Als de schijven van de synology in slaapstand staan, en vervolgens download ik een file of pdf met internet explorer. Dan gaan de schijven uit de slaapstand. Dit is gek want de default download folder staat gewoon op mijn c schijf.

Iemand een idee hoe dit kan?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09
Vermoedelijk heb je gedeelde mappen van server toegankelijk op je computer. Misschien zelfs een netwerk share gekoppeld / gemount. Dan wordt de server wakker.

[ Voor 9% gewijzigd door ChuckyDevil op 13-01-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
Windows download bestanden eerst naar een temp folder, en verplaatst deze dan (voor welke reden dan ook)
Staat je temp folder ook op je c schijf?
standaard C:\Users\<username>\AppData\Local\Temp

(meer info http://answers.microsoft....ba-48dd-84db-fd700e54fd56 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

@ Keneo. Dit is gewoon de map op mijn c schijf.

@ chuckyDevil: ik heb niets gemount... het enige wat ik heb gedaan is shared folders aangemaakt welke ik via netwerklocaties benader indien nodig. Ook na een reboot heb ik dit probleem nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Heb je "Automatisch netwerkschijven toevoegen" (ofzoiets) in de Windows Verkenner ingeschakeld staan? Want dat is wel de default setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Het is iets in de netwerksettings zie ik... Heb alle netwerkdetectie dingen uit gezet en het lijkt nu goed te gaan. Straks 1 voor 1 maar eens aan zetten om te kijken welke optie de boosdoener is.

Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Keneo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Ik heb ook het glacier package geinstalleerd op DSM 4.1, en hier werkt de backup (of is het enkel een archive? dit is me nog niet duidelijk) naar glacier perfect.

Heb je wel degelijk de juiste access key en secret access key vanop https://portal.aws.amazon.com/gp/aws/securityCredentials ingevuld?
Ik heb Access Key ID & Secret Access Key, inderdaad van deze pagina, gebruikt. Daar faalt ie helaas op :( Ik selecteer Ierland / niet dat dat iets uit zou moeten maken denk ik :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een DS 209 maar deze wordt een beetje traaaag.
Zijn er ideeën om deze weer wat sneller te maken?
Hoeveel sneller is een nieuwe DS 213?
Ik gebruik hem voornamelijk om er een squeezebox server op te draaien en wat foto's te bewerken.
Met name foto's uploaden en downloaden gaat erg traag, ook stopt de muziek regelmatig even.
Ik heb er DSM 4.1 op draaien.
Kortom hoe krijg ik de DS 209 sneller en hoeveel sneller is een DS 213 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Pfff wat gaat het overzetten van bestanden traag!
Ik ben bezig een foto backup van 15 gig over te zetten naar de Nas, maar dat gaat niet sneller dan 2,3MB
Dat op een 1GB netwerk dat moet sneller kunnen..
Als de snelheid zo blijft dan duurt het nog ruim 23 uur!! |:(
Dan moeten de media bestanden met een grote van ruim 100GB nog overgezet worden..
Misschien dat de externe hdd direct aan de nas aansluiten sneller gaat ;)

Mijn eigen PC heeft een 1GB Intel netwerk kaart met jumbo frames support
Ik kan wel Jumbo frames op de PC en Nas aanzetten, maar heeft dat geen nadelige invloed op de snelheid van bijvoorbeeld de laptop die geen jumbo frames ondersteund?

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 13-01-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb zojuist (dankzij advies hier) de DS213 besteld! Heb er een Western Digital Red 2TB HDD bij besteld. Voorlopig dus gewoon één schijf er in, heb op dit moment in totaal net een kleine 1TB aan data, dus kan hier voorlopig wel even mee vooruit. Heb iig zin om ermee aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
iemand hier de pxe aan de praat gekregen onder dsm 4.2? beetje mee aan het pielen maar krijg toch elke keer weer de volgende foutmelding als ik van pxe wil booten

PXE-E55 Proxy DHCP Service did not reply to request on port 4011

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.