Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik ben eens gaan speuren over de voordelen van SHR,
Nu hoop ik niet dat ik iets fout heb gedaan met het voorbereiden van 2x 500gb schijven..
Ik wil voorlopig twee basic volumes zonder raid hebben.
Daarbij maak ik wekelijks een backup naar een externe hdd.

Nu heb ik voor beide schijven tijdens het installeren aangegeven voor SHR zonder gegevensbescherming.
Ik heb dan wel netjes 2 volumes maar is dit wel de juiste manier van gebruik maken van SHR, en gaat dit wel goed werken mocht ik binnenkort grotere schijven willen plaatsen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mabili op 13-01-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 11:58

Goner

What can I do you for ?

Mabili schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:14:
Misschien dat de externe hdd direct aan de nas aansluiten sneller gaat ;)
Mijn eigen PC heeft een 1GB Intel netwerk kaart met jumbo frames support
Ik kan wel Jumbo frames op de PC en Nas aanzetten, maar heeft dat geen nadelige invloed op de snelheid van bijvoorbeeld de laptop die geen jumbo frames ondersteund?
Van waar zet je nou precies over naar de NAS en hoe ?? Van de PC, de laptop of de externe HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Goner schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:35:
[...]

Van waar zet je nou precies over naar de NAS en hoe ?? Van de PC, de laptop of de externe HD ?
Backup data gaat vanaf de Externe hdd > PC > Nas.
Via FTP gaat dit wel een stuk sneller en haal ik wel ruim 30MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 10:05
Joster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:21:
De schijven of de NAS zelf?

Ligt er natuurlijk aan of, op welke locatie en met welke frequentie van zoeken je een watch folder hebt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de logs.
De schijven dan.

Watch folders heb ik niet in gebruik. Logs zullen er wel komen bij de verschillende packages. Nu gaat men nas alvast nooit meer in slaapstand terwijl deze nu wel zo ingesteld is.

Zijn er nog andere opties ipv de logs op een usb stick te plaatsen? (om de hd's dan in slaapstand te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:06:
Hoi,

Ik heb een DS 209 maar deze wordt een beetje traaaag.
Zijn er ideeën om deze weer wat sneller te maken?
Hoeveel sneller is een nieuwe DS 213?
Ik gebruik hem voornamelijk om er een squeezebox server op te draaien en wat foto's te bewerken.
Met name foto's uploaden en downloaden gaat erg traag, ook stopt de muziek regelmatig even.
Ik heb er DSM 4.1 op draaien.
Kortom hoe krijg ik de DS 209 sneller en hoeveel sneller is een DS 213 ?
tja hoe minder functies er aanstaan hoe beter en logitech squeezebox server is nogal intensief qua geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet iemand of de agressieve head parking van WD nog steeds een probleem is? Of hebben ze inmiddels die timer al zelf hoger gezet? Heb een nieuwe WD green geinstalleerd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Even een vraag over de manier waarop een Syno met zijn OS installatie omgaat. Ik heb in een DS211 nu een single volume van 2TB. Schijf kapot = data en OS/configuratie kapot. Data is geen punt want de belangrijkste data gaat 1x per week met een netbackup naar een andere (remote) synology en kan ik dus weer vrij eenvoudig terughalen. Vervelender vind ik het dat de configuratie (bootstrapping, updates, packages) naar de knoppen is en ik een week aan het rommelen ben om alles weer werkend te krijgen.

Klopt het dat als ik een extra schijf toevoeg dat Synology het OS/configuratie dan automatisch zelf mirrored, ook al configureer ik deze schijf ook als single volume? Dus als 1 van die schijven de geest geeft dat ik dan gewoon met de Synology kan blijven doorwerken en alleen de data van de defecte schijf hoef terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Dagobert schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:39:
Ik wil graag mail server draaien op mijn synology maar weet niet of dat lukt met de middelen die ik heb. Ik zou graag advies willen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om alsnog die mail server aan de gang te krijgen.

Mijn situatie:
- Ik heb internet via UPC (60/6)
- Een eigen domein.

Bij de hoster van mijn domein kan ik:
- een MX record aanpassen
- een A record instellen

Nu loop ik tegen het volgende aan:
- ik kan geen PTR record / reverse DNS instellen (iig niet bij mijn hoster en UPC... dat zal wel teveel gevraagd zijn)
- ik heb een dynamisch ip adres van UPC (zoals elke standaard klant)

Vraag 1: kan ik met deze setup een mail server draaien?
Vraag 2: Moet UPC een PTR Record instellen of mijn domein hoster?
Vraag 3: Kan ik een mail server draaien met een dynamisch IP adres (bv door gebruik van DDNS)?
Iemand?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spmbakkers
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 15:00
Momenteel ben ik in het bezit van een Netgear ReadyNas ultra 2 met daarin 2*2TB in RAID 1. Nu loop ik bijna uit de ruimte en ben ik opzoek naar uitbereiding. Grofweg zijn er 2 scenario's mogelijk:

1) nieuwe hdd's kopen. Echter mijn huidige NAS ondersteund maximaal 3 TB schijven. Aangezien mijn datagroei +/- 300 a 400 GB per jaar is, helpt dit maximaal 3 jaar. Daarnaast moet ik ook mijn backup voorzieningen uitbereiden.

2) een nieuwe Synology NAS kopen. Maar welke? Ik heb het hele forum in de afgelopen weken doorgelezen en daarmee zijn al veel vragen beantwoord. Maar er blijven er nog een paar over.

Eisen/ wensen:
* grote muziekverzammeling die mbv squeezeserver mijn squeezebox bediend 9geheugen intensief)
* veilige opslag (voor hardeware faalen) foto's en video's
* streamen van content naar apple TV, Ipad en iphone. (niet alle content is apple proof)
* nog onbekende toepassingen die synology bied tov Netgear
* weer voor jaren vooruit kunnen

Nu twijfel ik tussen de DS1512+ en DS1812+. Afgezien van het aantal bay's zijn ze identiek, dus denk ik hoe meer hoe beter. Maar verlangen de 3 extra schijven extra van mijn CPU?
Daarnaast zie ik dat beide een Intel Atom D2700 Dualcore (2C/4T) 2.13GHz x86 Processor hebben die op de site van Intel al end of life is. 8)7

vragen :
*Wanneer is er een opvolger te verwachten voor deze processor in een multi bay Synology NAS?
*Wanneer wordt een opvolger verwacht voor de DS1812 en/of 1512?
*Ondersteund DS video station out the box mpeg2 (sony video camera) conversie voor mijn apple devices?

bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 09:08
ZaZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Wat je ook kan doen is een socks5 connectie maken via putty naar de ssh poort (kan je ook eventueel op een andere poort dan 22 zetten)
Als je dan in je browser een socks5 proxy instelt naar localhost gebruik je vanaf dat moment je eigen internet verbinding en is er geen poort meer voor je gesloten op het gehele internet.

Je kan ook nog andere tunnels opzetten via ssh zodat je rechtstreeks op elke poort van je nas kan connecten
nog even terug komen op jouw bericht: heb ik het goed voor dat in mensentaal, jouw methode eigenlijk ervoor zorgt dat mijn NAS functioneert als een proxy en dat ik vanop mijn werk dan via die proxy surf? En op die manier dus eigenlijk een soortgelijke verbinding als een VPN tot stan kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mabili schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:46:
Backup data gaat vanaf de Externe hdd > PC > Nas.
Dus USB (2 ?) zit er ook nog tussen .. niet echt snel.
Via FTP gaat dit wel een stuk sneller en haal ik wel ruim 30MB.
FTP is in mijn ervaring inderdaad iets sneller dan SMB/CIFS.
Maar 30MB ivm 2,3MB is wel spectaculair veel sneller.

Of een remote mount op de Syno maken en kopiëren in File Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Goner schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:29:
[...]

Dus USB (2 ?) zit er ook nog tussen .. niet echt snel.

[...]

FTP is in mijn ervaring inderdaad iets sneller dan SMB/CIFS.
Maar 30MB ivm 2,3MB is wel spectaculair veel sneller.

Of een remote mount op de Syno maken en kopiëren in File Station.
Het is inderdaad via een USB2 externe hdd.
Alles is voorzien van 1GB netwerk met Cat6 bekabeling.

De 213 heeft het lijkt wel zwaar te hebben..

Afbeeldingslocatie: http://uploadimg.nl/ds213.jpg

Hiervoor had ik de Qnap 219+ en die had totaal geen moeite om via SMB te werken.
Maar het lijkt erop dat de 213 hier wat meer moeite mee heeft.
Via FTP gaat het dan ook een stuk beter, maar loopt de Nas nog steeds tegen de 99% CPU belasting aan.

Wat zijn jullie ervaringen met de DS213 en voornamelijk met het streamen over het netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 13-01-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Mabili schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:46:
[...]

[afbeelding]

Hiervoor had ik de Qnap 219+ en die had totaal geen moeite om via SMB te werken.
Via FTP gaat het dan ook een stuk beter, maar loopt de Nas nog steeds tegen de 99% CPU belasting aan.

Wat zijn jullie ervaringen met de DS213 en voornamelijk met het streamen over het netwerk?
Klik ook eens op de tab proces.
Daar kan je zien wat er zoal nog meer draaid. En dus je cpu opslurpt.

Heb zelf een 213+ en bij het streamen van een 25 GB MKV file geeft de cpu 4% aan.
Volgens mij moet een 213 daar dus ook met gemak mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Kun je die niet terugvinden op het systeem dan ?
Kijk met je browser naar de source van je site en zoek de naam van het plaatje :
code:
1
find / -name logo1.gif

ik zie wel dat je via options de kleur en wallpaper kunt wijzigen, maar hoe verander je andere plaatjes op het aanlogscherm dan ? dacht eigenlijk dat je dan zelf de html en php code moest aanpassen ...
Bij configuratiescherm - DSM-instellingen, kun je het aanmeldscherm aanpassen.
De logo's die zijn geupload, worden hier opgeslagen: /usr/syno/etc/login_image/
Heb ze handmatig gezocht en gevonden. Met find commando vind hij deze bestanden niet.
Zelfs niet als ik eerst met CD naar de juiste map ga. Bij het commando dir, zie je ze wel staan.
De bestandsrechten enz. zijn: -rwxrwxrwx 1 root root 35211 Dec 31 09:04 logo1.jpg
De filenaam wordt groen afgebeeld in de telnet sessie.

Nu heb ik de bestanden gevonden, maar ben ik nieuwsgierig geworden waarom deze niet met telnet of filestation gevonden worden? Wie heeft er een tip? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Mabili schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:46:
[...]

[afbeelding]

Waarom sluit je de harddisk niet direct via usb aan op je NAS en kopieer je de bestanden via DSM bestandsverkenner. Dat zou een stuk sneller moet gaan dan je pc er nog eens tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 06:44:
Nu heb ik de bestanden gevonden, maar ben ik nieuwsgierig geworden waarom deze niet met telnet of filestation gevonden worden?
Da's inderdaad vreemd.
Dat je 'm met File Station niet ziet is begrijpelijk, die toont maar een beperkt deel van je Syno. Maar dat je met 'find' niks vindt is vreemd.

heb eens zitten Googlen, maar find zou 'm gewoon moeten vinden lijkt me.
als je in /usr/syno/etc/login_image/ staat en dit doet :
test -f logo1.jpg && echo 'File exists'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Weet iemand hoe je in kan stellen dat je met je download station in DSM niet upload? Ik wil meer met torrents gaan werken, maar aangezien uploaden strafbaar is (films enzo) wil ik dit volledig uitzetten. downloadsnelheid naar beneden is geen optie. Het moet helemaal uit.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Moet je niet verplicht uploaden bij torrents? Anders kan je beter overstappen op nieuwsgroepen..

Niemand? :/
Mr_gadget schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:33:
Weet iemand of de agressieve head parking van WD nog steeds een probleem is? Of hebben ze inmiddels die timer al zelf hoger gezet? Heb een nieuwe WD green geinstalleerd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:34
Mr_gadget schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:33:
Ik heb dit vorige week nog opgezocht, en blijkbaar heeft synology zelf hier een fix voor. Ze detecteren wanneer er een Western digital schijf gebruikt word en zetten daar deze park mode uit, en hebben hun eigen algoritmes om power saving te doen in de plaats.

Update: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=41515

[ Voor 11% gewijzigd door Keneo op 14-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Het probleem is dat UPC je IP adres nogal eens wil veranderen. Je zal je eigen domein via een DDNS service door moeten laten sturen naar jouw nas, meer info hier: http://blog.deadcode.net/...n-name-with-synology-nas/

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit hoort ook niet echt thuis in het syno topic. Maar om je een antwoord te geven, je moet relayen (smart host) via UPC (of een andere SMTP server waar toegang tot hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MikeOO schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:26:
[...]

Waarom sluit je de harddisk niet direct via usb aan op je NAS en kopieer je de bestanden via DSM bestandsverkenner. Dat zou een stuk sneller moet gaan dan je pc er nog eens tussen zetten.
Dat zou moeten ja...maar de praktijk valt vies tegen. Ik hang ook mijn USB schijf aan de pc en haal de data via het netwerk van de mijn 212+ af. Dat s VEEL sneller dan rechtstreeks aan de syno hangen.

Ik was ook verbaasd, maar heb niet de moeite genomen om het hoe en waarom uit te zoeken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvdmeer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 21:46
Omdat nieuwgroepen steeds slechter worden ben ik op zoek naar een invite voor BTN of TvTorrentz zodat sickbeard ook goed met torrentz overweg kan. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI photostation heeft een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:13
svenvdmeer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:25:
Omdat nieuwgroepen steeds slechter worden ben ik op zoek naar een invite voor BTN of TvTorrentz zodat sickbeard ook goed met torrentz overweg kan. Kan iemand mij hierbij helpen?
Hoe bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
svenvdmeer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:25:
Flexget werkt goed met een rss-feed en torrents. Er is een beta van flexget in de ontwikkeling, maar Flexget zelf is helaas de vertragende factor vanwege het (nog) niet implementeren van een bepaalde functionaliteit.

http://flexget.com/
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zag trouwens dat er een nieuwe package was tbv nzbget, versie 0.9 ipv 0.8 die ik nu gebruik. Is deze versie aan te raden? Zijn er nog issues bekend?

En ik zag dat updaten niet mogelijk is, dat moet via een uninstall? Nu zocht ik een manier om mijn settings veilig te stellen maar kan zoiets 1 2 3 niet vinden... tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Voor de windows phone gebruikers, DS Video is beschikbaar. Werkt goed integenstelling tot mijn androidtablet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:58:
@nzbget
I downloaded a 8.2 GB avchd under similar conditions. No SSL, Supernews as primary server and Cheapnews as backup server. Download was complete, nothing to repair.
Thanks for testing.
You have activated the option "ParCheck". This forces NZBGet to perform par-check even for error-free downloads. Disable option ParCheck (but keep ParRepair=yes). In this case NZBGet will start par-check/repair only for failed downloads: if it detects some articles could not be downloaded or if the first unrar-attempt fails.

All assuming you are using the default post-processing script which comes with NZBGet or a one derived from it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
Heb een nieuw probleem met mijn Synology DS212J.

Heb router eens gereset en nu staat mijn NAS niet meer in het netwerk.
Vroeger kon ik hem aanroepen met \\ds212j maar daar vindt hij hem niet meer.
Ook de televisie (samsung) toont ook de NAS niet meer bij beschikbare apparaten.

Het gekke is wel dat ik wel via het lokaal ip wel in de management kan (ook via internet ip).

Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Heb de volgende stappen ondernomen.

* router reset (5 min uitgetrokken) + NAS reset (5 min uitgetrokken)
* ipconfig /flushdns
* via synolgy assistent is het apparaat gevonden maar zodra ik mapstation aanklik en mijn credentials ingeef geeft hij "Kan het netwerkpad niet vinden.(53)"
* statisch ip gegeven
* verschillende reboots van NAS
* connecteren via \\lokaal-ip
* ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
frye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:25:
Heb een nieuw probleem met mijn Synology DS212J.

Heb router eens gereset en nu staat mijn NAS niet meer in het netwerk.
Ook de televisie (samsung) toont ook de NAS niet meer bij beschikbare apparaten.

Het gekke is wel dat ik wel via het lokaal ip wel in de management kan (ook via internet ip).

Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Heb de volgende stappen ondernomen.

* router reset (5 min uitgetrokken) + NAS reset (5 min uitgetrokken)
* ipconfig /flushdns
* via synolgy assistent is het apparaat gevonden maar zodra ik mapstation aanklik en mijn credentials ingeef geeft hij "Kan het netwerkpad niet vinden.(53)"
* statisch ip gegeven
* verschillende reboots van NAS
* connecteren via \\lokaal-ip
* ...
Heb je gekeken of NFS en windows file service aanstaan? (control panel -> Win/Mac/NFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

frye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:25:
en de servernaam (control panel - network) is nog steeds 'ds212j' ?? niet per ongeluk veranderd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Goner schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:40:
[...]

en de servernaam (control panel - network) is nog steeds 'ds212j' ?? niet per ongeluk veranderd ...
Dit zou niet uit mogen maken aangezien hij ook geprobeerd heeft om via ip te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 12:42
Echt brilliant. Net een Intel Desktop CT NIC met de officiele Intel iSCSI firmware geflashed. Mijn pc boot nu diskless vanaf een Synology iSCSI LUN. En die NIC 2e hands via marktplaats voor een tientje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anyone??
JPS schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:24:
Even een vraag over de manier waarop een Syno met zijn OS installatie omgaat. Ik heb in een DS211 nu een single volume van 2TB. Schijf kapot = data en OS/configuratie kapot. Data is geen punt want de belangrijkste data gaat 1x per week met een netbackup naar een andere (remote) synology en kan ik dus weer vrij eenvoudig terughalen. Vervelender vind ik het dat de configuratie (bootstrapping, updates, packages) naar de knoppen is en ik een week aan het rommelen ben om alles weer werkend te krijgen.

Klopt het dat als ik een extra schijf toevoeg dat Synology het OS/configuratie dan automatisch zelf mirrored, ook al configureer ik deze schijf ook als single volume? Dus als 1 van die schijven de geest geeft dat ik dan gewoon met de Synology kan blijven doorwerken en alleen de data van de defecte schijf hoef terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 22:05
Ik heb nu een paar dagen 4.2 beta op mn DS212j staan, en nu zitten mn schijven ineens 400GB voller. Is er een manier om te zien waar die GB's verstopt zitten. Bij file manager vind ik ze niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Stvn21 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:45:
[...]
Dit zou niet uit mogen maken aangezien hij ook geprobeerd heeft om via ip te connecten.
En dat lukt wel als ik het goed lees ... zowel lokaal als internet. Dus dan zou het de host/server naam kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 14-01-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n besluit genomen en ga voor een Synology DS213. Hier wil een 3TB schijf in stoppen aangezien ik 4TB net even te duur vind. Ik heb op tweakers gelezen dat de Seagate een aanrader is, de WD heb ik niet veel over gehoord. Ik ga em voornamelijk gebruiken voor 't downloaden van films en maken van een backup.

Zouden jullie in dit geval voor de 7200rpm of 5400rpm schijf gaan? Volgens mij zul je 't verschil in prestaties niet echt merken maar geldt dat dan wel voor de warmte? Want iets waar ik me een beetje zorgen over maak is 't geluid dat de DS213 zal produceren aangezien ie op m'n slaapkamer zal komen te staan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:21:
Want iets waar ik me een beetje zorgen over maak is 't geluid dat de DS213 zal produceren aangezien ie op m'n slaapkamer zal komen te staan. :/
Ik heb een DS213+ draaien met 2 WD RED's erin (draait ook tijdelijk even op m'n slaapkamer)
Maar tot mijn verbazing tikt mijn klok nog een stuk harder dan de NAS die staat te downloaden :P

Even een vraagje over de Photo Station;
In mijn photo folder wil ik naast de bestaande mappen met wat foto's eigenlijk ook een externe map
(\\PC2\afbeeldingen) neerzetten zodat deze in de app DS photo+ op m'n tab ook zichtbaar zijn.
Dit zou als het goed is moeten werken d.m.v. 'Externe map koppelen'

Nu kan ik met bijvoorbeeld ES file explorer de gemounte folder gewoon benaderen net zoals de 'echte' foto mappen, maar met DS photo+ krijg ik deze met geen enkele mogelijk zichtbaar :(
Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen anders moet ik deze pc elke keer gelijk syncen met m'n NAS om de erop foto's te kunnen bekijken vlak nadat ik ze erop gezet heb..

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 14-01-2013 22:02 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens een van de experts (Mux geloof ik) is een RED gewoon een Green disk met een iets andere firmware en TLER uit. Als je RAID gaat draaien dan moet je een RED nemen anders gewoon een Green aangezien TLEr uitstaat.
Keneo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:46:
[...]

Ik heb dit vorige week nog opgezocht, en blijkbaar heeft synology zelf hier een fix voor. Ze detecteren wanneer er een Western digital schijf gebruikt word en zetten daar deze park mode uit, en hebben hun eigen algoritmes om power saving te doen in de plaats.

Thanks, goed om te weten! Wel goed van Synology dat ze het zelf oplossen, anders had ik ergens een sata aansluiting moeten regelen om de tool te kunnenn draaien (heb hier alleen maar laptops..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:42:
Volgens een van de experts (Mux geloof ik) is een RED gewoon een Green disk met een iets andere firmware en TLER uit. Als je RAID gaat draaien dan moet je een RED nemen anders gewoon een Green aangezien TLEr uitstaat.
Geldt dat alleen voor RAID 1 of ook voor RAID 0? Stel dus dat je 2 schijven bij elkaar op wilt tellen, dan zou de WD Green WD30EZRX niet voldoen?

En stel ik begin met een 3TB schijf en die raakt vol, kan ik er dan later gewoon een extra schijf bij prikken? Telt ie 't volume er dan gewoon bij op en gaat ie vrolijk verder of moet je dan weer alles formatteren oid? En hoeveel probleem geeft RAID 0 over 't algemeen met 2 verschillende schijven?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Keneo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:46:
[...]

Ik kan er nu niet helemaal helder uithalen of ik het manuele wat ik heb gedaan moet uitschakelen ja dan nee. Volgens mij ben ik hier een half jaar geleden of zo iets als eens ingedoken maar ik zou niet meer weten wat ik toen wel of niet gedaan heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PriZi
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb voor het eerst een Synology NAS, een DS213 met 2x2TB, draait in SHR. Ben er superblij mee en begin er al aardig vertrouwd mee te raken. Nu heb ik echter een probleem waar ik niet uit kom. Misschien kan iemand helpen?

Ik synchroniseer al mijn documenten tussen NAS en PC (en straks ook notebook) via CloudStation. Ik wil dat ook graag doen met mijn muziek, foto's en video's, maar die staan nu nog in system default shared folders omdat ik Audio, Photo en Video Station gebruik.

Vraag: kan ik mijn muziek, foto's en video's in de CloudStaton-map plaatsen en tegelijkertijd gebruik blijven maken van de geneugten van Audio, Photo en Video Station?
Ik heb bijvoorbeeld wel geprobeerd om in Audio Station een persoonlijke bibliotheek aan te maken, maar die plaatst ie dan automatisch in /home naast de cloud-map en niet erin.

Groetz! PriZi

N.B. Ik weet niet of ik hier een nieuw topic mag starten. Ik doe het gewoon en als de regels anders zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
Stvn21 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:32:
[...]

Heb je gekeken of NFS en windows file service aanstaan? (control panel -> Win/Mac/NFS)
Deze staan beide aan.
Stvn21 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:45:
[...]

in chrome werkt dit wel:
http://lokaal-ip:5000

maar \\lokaal-ip of \\hostname kom ik niet bij mijn gedeelde mappen uit.

Ik zie wel mijn DS212J bij "Netwerk" staan op de pc... Maar als ik dubbelklik geeft hij foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/sv3p0k.png

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fokn43.png

[ Voor 57% gewijzigd door frye op 14-01-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Da's inderdaad vreemd.
Dat je 'm met File Station niet ziet is begrijpelijk, die toont maar een beperkt deel van je Syno. Maar dat je met 'find' niks vindt is vreemd.

heb eens zitten Googlen, maar find zou 'm gewoon moeten vinden lijkt me.
als je in /usr/syno/etc/login_image/ staat en dit doet :
test -f logo1.jpg && echo 'File exists'
Met het test commando wordt de file wel gezien. Zie hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/368317ae867164c664f22e0f7b6b1f1a.png

Met Filestation kun je ook advanced search gebruiken maar die vindt hem niet.
Bij Filestation moet je direct inloggen, bijvoorbeeld http://diskstation:5000/file/
Als gebruiker kies je rSync of een andere gebruiker met NetBackup privilege.
Dan kom je in de root m.b.v. Filestation. Alleen zoeken is dan 'ver te zoeken' :?
Misschien omdat de bestanden als eigenaar root hebben en met filestation kan ik die eigenaar niet selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

pina schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:50:
[...]

nog even terug komen op jouw bericht: heb ik het goed voor dat in mensentaal, jouw methode eigenlijk ervoor zorgt dat mijn NAS functioneert als een proxy en dat ik vanop mijn werk dan via die proxy surf? En op die manier dus eigenlijk een soortgelijke verbinding als een VPN tot stan kan brengen?
Bij socks5 wel ja. Dan wordt jouw nas gewoon een proxy die jouw toegang biedt tot het internet zonder dat er iets van je werk tussenzit. Netwerkverkeer is ook encrypted, dus firewalls zullen niets herkennen.

Met een 'gewone' sshtunnel kan je een een tunnel maken naar jouw eigen netwerk, maar anders dan een vpn die de hele boel openzet. Je moet dan per poort aangeven waar ie naartoe moet 'tunnellen'
Het kan ook de andere kant opwerken. Je zet vanaf jouw werk een tunnel op en dat je dan vanaf jouw huis juist ergens op een computer op het werk kan komen. Heel krachtig allemaal.
Zo kan je ook minder veilige protocollen toch veilig maken door ze door een ssh tunnel te laten lopen.

Voor het gemak is VPN het makkelijkst omdat die gewoon 2 netwerken volledig samenvoegt.
PPTP is dan weer niet meer zo heel veilig, dus je zou zelfs de PPTP VPN via een ssh tunnel kunnen laten lopen als je zoiets wilt :P

Klinkt misschien allemaal heel moeilijk, maar valt echt reuze mee. Je kan het allemaal doen met een NAS met SSH aan en Putty als client in Windows.
In Linux heb je zelfs geen losse client nodig en kan je gewoon via de commandline een connectie opzetten

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Filestation in de root browsen..... ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/63dc3b9371cd09974d261cfb5e7dcf4b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

mount bind gedaan?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ZaZ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:59:
[...]

Bij socks5 wel ja. Dan wordt jouw nas gewoon een proxy die jouw toegang biedt tot het internet zonder dat er iets van je werk tussenzit. Netwerkverkeer is ook encrypted, dus firewalls zullen niets herkennen.

Met een 'gewone' sshtunnel kan je een een tunnel maken naar jouw eigen netwerk, maar anders dan een vpn die de hele boel openzet. Je moet dan per poort aangeven waar ie naartoe moet 'tunnellen'
Het kan ook de andere kant opwerken. Je zet vanaf jouw werk een tunnel op en dat je dan vanaf jouw huis juist ergens op een computer op het werk kan komen. Heel krachtig allemaal.
Zo kan je ook minder veilige protocollen toch veilig maken door ze door een ssh tunnel te laten lopen.

Voor het gemak is VPN het makkelijkst omdat die gewoon 2 netwerken volledig samenvoegt.
PPTP is dan weer niet meer zo heel veilig, dus je zou zelfs de PPTP VPN via een ssh tunnel kunnen laten lopen als je zoiets wilt :P

Klinkt misschien allemaal heel moeilijk, maar valt echt reuze mee. Je kan het allemaal doen met een NAS met SSH aan en Putty als client in Windows.
In Linux heb je zelfs geen losse client nodig en kan je gewoon via de commandline een connectie opzetten
hey,

ik heb nu vanavond wat zitten researchen en heb gevonden hoe het moet gebeuren. Aangezien ik geen windows heb en geen putty kan gebruiken, heb ik het via terminal gedaan, via het commando

ssh -C2qTnN -D 8080 root@ddnsxxxxx
dan in firefox as proxy setting: locahost:8080

dat werkte perfect. Daarna eens uitgetest door op een publieke hotspot in te loggen en het werkte alleszins perfect O-)

Nu nog een andere vraag: ik veronderstel dat dit enkel bij het surfen kan? Als ik andere apps gebruik, bvb de mail client, dan werkt dat zeker niet zomaar meer die tunnel, niet?

Zou ik op die manier dan ook mijn ipad kunnen laten surfen? Mijn VPN werkt alleszins niet op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het heeft even geduurd maar alles staat eindelijk op de nieuwe Nas.
Het meeste werk zat hem vind ik in de foto's via Synology Assistant uploaden.
Maar dat voorkomt een hoop gedoe met converteren dus dat had ik er wel voor over ;)

Daarna ben ik druk bezig geweest Spotweb, Couchpotato en headphones in te regelen.
Ik zit wel even met een vraag over NZBGet.
Ik heb net dus NZBGet geinstalleerd en deze werkt naar behoren.
Wat mij wel opvalt is dat tijdens het downloaden zoveel CPU kracht gevraagd word..

Afbeeldingslocatie: http://uploadimg.nl/ds213_cpu.jpg

Hebben jullie dat ook met de DS213?
Voor de rest ben ik zeer tevreden met de upgrade van de Qnap 219+ naar de Synology DS213. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Het lukt mij helaas nog niet om NZBget werkend te krijgen. Ik installeer via de synocommunity repository, en hij installeert ook, maar wanneer ik dan het programma wil starten krijegn ik een foutmelding dat hij niet kan connecten met nbzget. Er is wel degelijk actie en ook vraagt hij of ik wil inloggen, maar daarna niks meer helaas.
Iemand een idee of tip?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
pina schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:45:
[...]

hey,

ik heb nu vanavond wat zitten researchen en heb gevonden hoe het moet gebeuren. Aangezien ik geen windows heb en geen putty kan gebruiken, heb ik het via terminal gedaan, via het commando

ssh -C2qTnN -D 8080 root@ddnsxxxxx
dan in firefox as proxy setting: locahost:8080

dat werkte perfect. Daarna eens uitgetest door op een publieke hotspot in te loggen en het werkte alleszins perfect O-)

Nu nog een andere vraag: ik veronderstel dat dit enkel bij het surfen kan? Als ik andere apps gebruik, bvb de mail client, dan werkt dat zeker niet zomaar meer die tunnel, niet?

Zou ik op die manier dan ook mijn ipad kunnen laten surfen? Mijn VPN werkt alleszins niet op mijn werk.
pfff, hier op het werk lukt zelfs die ssh-methode niet in terminal... als ik dat commando ingeef, is hij de hele tijd precies aan het connecten, om dan gewoon een lege regel te tonen. Normaal gezien vraagt hij dan een bevestiging, maar nu gebeurt er niks meer.

Als ik poort 8080 weglaat, komt er port 22 connection refused. Nochtans staat poort 8080 open (op https welliswaar). Maar zelfs wanneer ik van mijn iphone met 3G tether, krijg ik hetzelfde resultaat. Echt vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 15-01-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baghayn
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-08 15:49
Ik wil mijn surveillance station in combinatie met een Foscam camera gaan gebruiken als babyfoon op mijn samsung SII. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:42:
Hier nog een rsync vraagje, maar dan tussen mijn Synology en mijn oude D-link DNS-323 die nu bij een vriend staat.

Hij heeft beide poorten (22 en 873) opengezet en een ssh en rsync user aangemaakt met dezelfde naam en wachtwoord. Via een terminal krijg ik het eenvoudig werkend:
code:
1
2
rsync -az -e ssh --delete /volume*/*/*/2012/Motor/ ****@*****.dlinkddns.com:*/*/*
2012/Motor/

Hierna wordt er om het rsync wachtwoord gevraagd. Na het invoeren gaat rsync aan de slag (gecontroleerd, het werkt)

Maar via de backup wizard: networkbackup to rsync compatible server gaat het niet zoals ik wil. Ik vul zelfde url in, zelfde user en zelfde wachtwoord. Selecteer de juiste user module (die dus op te halen zijn) en druk op "next". Maar dan krijg ik onderstaande error:

[afbeelding]

Omdat hij het dus wel via de terminal doet, snap ik niet wat er mis gaat. En zoeken op deze fout levert helaas niets nuttigs op. Iemand een idee?
Volgens mij is dit bericht een beetje ondergesneeuwt. Zijn er ervaringsdeskundigen met Rsync in de zaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:21:
Ik heb m'n besluit genomen en ga voor een Synology DS213. Hier wil een 3TB schijf in stoppen aangezien ik 4TB net even te duur vind. Ik heb op tweakers gelezen dat de Seagate een aanrader is, de WD heb ik niet veel over gehoord. Ik ga em voornamelijk gebruiken voor 't downloaden van films en maken van een backup.

Zouden jullie in dit geval voor de 7200rpm of 5400rpm schijf gaan? Volgens mij zul je 't verschil in prestaties niet echt merken maar geldt dat dan wel voor de warmte? Want iets waar ik me een beetje zorgen over maak is 't geluid dat de DS213 zal produceren aangezien ie op m'n slaapkamer zal komen te staan. :/
Dit Is al vaker gevraad dus had je gewoon terug kunnen vinden. 7200rpm heeft niet heel veel zin en idd wordt deze weer een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jelte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:19:
Volgens mij is dit bericht een beetje ondergesneeuwt. Zijn er ervaringsdeskundigen met Rsync in de zaal? :)
De backup wizzard werkt anders, de ssh user moet rechten hebben om tunnels te maken (met tcp poorten < 1000). Er wordt namelijk een ssh tunnel opgezet waarover rsync over zijn standaard port connect.
Ik doe hetzelfde als jij maar dan van en naar een conceptronic ch3s nas, ben ook wel even bezig geweest voordat ik het werkend had.
MikeOO schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:
[...]
Dit Is al vaker gevraad dus had je gewoon terug kunnen vinden. 7200rpm heeft niet heel veel zin en idd wordt deze weer een stuk warmer.
Dan had jij ook kunnnen vinden dat dat niet zo hoeft te zijn. 7200 bied meer IO/s wat ins sommige gevallen zeer welkom is. Daarnaast is het temp. verschil zeer klein onder gemiddeld gebruik.

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Baghayn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:18:
Ik wil mijn surveillance station in combinatie met een Foscam camera gaan gebruiken als babyfoon op mijn samsung SII. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Gebruik zelf een Foscam buitencamera en dat werkt uitstekend. Via DS Cam kun je de beelden ook bekijken als ook via Internet site/DSM. Hou rekening met het feit dat je maar 1 webcam kunt gebruiken met een Synology. Wil je er meer dan dien je ook extra licenties te kopen.

Hou ook rekening dat als je in het donker ook wat wilt zien de webcam voorzien is van led lampjes. Deze geven op hun buurt wel licht dus wel iets om rekening mee te houden.Werkt bijvoorbeeld niet als je door een raam de beelden wilt opnemen/bekijken. De ledlampjes reflecteren in het glas.

De focam doet het in het donker prima. Overdag ook alleen zijn de kleuren dan niet echt mooi. Nu is dat voor mij totaal niet belangrijk maar wel iets om je even in te verdiepen. Er zijn tegenwoordig ook Webcams met IR-Cut. Die doen het overdag een stuk beter qua beeld.

En je hebt ook camera's waar een microfoon is zit. Lijkt mij erg handig als Babyfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Dan had jij ook kunnnen vinden dat dat niet zo hoeft te zijn. 7200 bied meer IO/s wat ins sommige gevallen zeer welkom is. Daarnaast is het temp. verschil zeer klein onder gemiddeld gebruik.
Natuurlijk is sneller beter. Dat weet iedereen. Alleen wil hij een zo stil mogelijk systeem ivm slaapkamer. Een harddisk die warmer wordt zorgt er dus eerder en vaker voor dat de NAS meer gaat koelen.
En ondanks dat het iets sneller is denk ik dat een 5400rmp schijf beter is voor de levenduur van je schijf in een NAS.

Dit is al meerdere keren besproken en had je ook kunnen vinden _O-
Maar goed hij heeft nu inzichten van 2 kanten en kan hij kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Baghayn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:18:
ja, ik heb een foscam 8910W, mooi beeld en werkt uitstekend in het donker. Ik vond surveillance station echter wat tegenvallen, hij ondersteunt nl. de audio niet en hij neemt alle beweging standaard op, dat hoeft voor mij ook niet. Ik gebruik nu de camera wel, maar niet in combinatie met surveillance station, maar heb gewoon een andere app op mijn toestel en tablet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baghayn
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-08 15:49
Bedankt voor de snelle reacties.
msmilde schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:18:
[...]
Ik gebruik nu de camera wel, maar niet in combinatie met surveillance station, maar heb gewoon een andere app op mijn toestel en tablet draaien.
Ik neem aan dat het mogelijk is om op het moment dat er herrie of beweging is een waarschuwing te krijgen op je telefoon/tablet? Of moet je app contant aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:34
MikeOO schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:12:
[...]

Natuurlijk is sneller beter. Dat weet iedereen. Alleen wil hij een zo stil mogelijk systeem ivm slaapkamer. Een harddisk die warmer wordt zorgt er dus eerder en vaker voor dat de NAS meer gaat koelen.
En ondanks dat het iets sneller is denk ik dat een 5400rmp schijf beter is voor de levenduur van je schijf in een NAS.

Dit is al meerdere keren besproken en had je ook kunnen vinden _O-
Maar goed hij heeft nu inzichten van 2 kanten en kan hij kiezen.
Volgens mij gaat dit niet helemaal op als je hem in een NAS plaatst. Denk dat bij de gemiddelde NAS (uitzonderingen & high-end modellen daargelaten) het netwerk en/of de NAS zelf eerder de bottleneck is dan de HDD.
De algemene mening in dit topic is verder dat inderdaad een 5400 beter is, in verband met minder warmte, lawaai en verbruik, dit terwijl de snelheid nog steeds ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Baghayn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:28:
Bedankt voor de snelle reacties.

[...]

Ik neem aan dat het mogelijk is om op het moment dat er herrie of beweging is een waarschuwing te krijgen op je telefoon/tablet? Of moet je app contant aan staan?
ik weet eerlijk gezegd niet goed of die app (TinyCam) op de achtergrond kan draaien of niet.. ik gebruik het nl. niet constant, surveillance station kan wel een alert geven als ie beweging detecteert in een gebied dat je opgeeft.. ik vind de app ook wat tegenvallen, met de webinterface kun je meer, je kunt in de app de camera ook niet besturen etc... maar goed het is maar net wat je er mee wilt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:56:
[...]

De backup wizzard werkt anders, de ssh user moet rechten hebben om tunnels te maken (met tcp poorten < 1000). Er wordt namelijk een ssh tunnel opgezet waarover rsync over zijn standaard port connect.
Ik doe hetzelfde als jij maar dan van en naar een conceptronic ch3s nas, ben ook wel even bezig geweest voordat ik het werkend had.

[...]
Laat de DNS-323 van D-link en de CH3SNAS van Conceptronic nu hetzelfde apparaat te zijn ;)

Ik ga kijken of die vriend van me een user kan maken met de juiste rechten. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 17:22

Tazzios

..

configuratie:
DS112+ met 4.1
owncloud

Wens:
Ik probeer met de "External storage support" plugin van owncloud de home map van de synology users te koppelen aan owncloud. Zodat je bij beide dezelfde bestanden ter beschikking hebt.

maar als ik 'local' probeer met pad '/volume1/home/[gebruiker]' dan werk dat niet '/volume1/web' echter wel dus vermoed dat het iets met de rechten te maken heeft.
De 'FTP' optie werkt ook niet ik zie daarbij zelfs geen inlogpoging op de NAS verschijnen.

Iemand suggest welke rechten ik mogelijk moet toepassen zodat owncloud bij de home mappen kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 15-01-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msmilde schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:38:
[...]
je kunt in de app de camera ook niet besturen etc... maar goed het is maar net wat je er mee wilt natuurlijk
Dat kan wel, moet je maar eens paar keer een kant op swipen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
Ik zou binnen paar weken een nieuwe nas aankopen. Mijn oog viel op de Synology nassen.
2 voorwaarden die de nas moet hebben:

- Plaats voor 4 schijven
- Sterk genoeg voor het streamen van meerdere 1080p videobestanden tegelijk naar verschillende mediaspelers in huis.

Komen hiervoor enkel de nassen met 2 gigabit poorten in aanmerking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56
Nee dat kan zelfs met de goedkoopste nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
JPS schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:24:

Ja dit klopt. Van elke schijf wordt een 2tal GB afgesnoept om het os op te mirroren.
En dan nog eens 2G (of 2x het aanwezige RAM (bij installatie)) voor swap.

Zo kan je dus elke willekeurige schijf vervangen terwijl het systeem draait zonder in de problemen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
sanderdw schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:24:
Nee dat kan zelfs met de goedkoopste nas.
Mm dat wist ik niet. Op dit moment heb ik deze nas
http://www.smallnetbuilde...50-netgear-stora-reviewed

Ik twijfel toch of deze snel genoeg is daarvoor. Wanneer ik namelijk een 1080p film afspeel met mn mediaspeler en terwijl er een bestand naar kopieer heb ik al schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
pina schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:17:
[...]

pfff, hier op het werk lukt zelfs die ssh-methode niet in terminal... als ik dat commando ingeef, is hij de hele tijd precies aan het connecten, om dan gewoon een lege regel te tonen. Normaal gezien vraagt hij dan een bevestiging, maar nu gebeurt er niks meer.

Als ik poort 8080 weglaat, komt er port 22 connection refused. Nochtans staat poort 8080 open (op https welliswaar). Maar zelfs wanneer ik van mijn iphone met 3G tether, krijg ik hetzelfde resultaat. Echt vreemd...
Dit ligt aan de extra argumenten die aan ssh meegegeven worden, vn -N zorgt ervoor dat je enkel een lege regel krijgt, en geen prompt.

Ook is je poort 8080 mss al in gebruik door een andere service?

wat doet "ssh -D 9999 root@xxx" ? Werkt perfect hier...

[ Voor 4% gewijzigd door Keneo op 15-01-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 19:44

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Rebbelx schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:22:
Ik zou binnen paar weken een nieuwe nas aankopen. Mijn oog viel op de Synology nassen.
2 voorwaarden die de nas moet hebben:

- Plaats voor 4 schijven
- Sterk genoeg voor het streamen van meerdere 1080p videobestanden tegelijk naar verschillende mediaspelers in huis.

Komen hiervoor enkel de nassen met 2 gigabit poorten in aanmerking ?
Zelfs de J modellen zouden dit moeten kunnen.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

@Keneo, dank voor je feedback. Erg goed om te weten dat ook met 2 single volumes, toch het OS/configuratie gemirrored wordt.

In feite zou je dus in een 2-bay NAS naast 1 grote dataschijf ook een klein schijfje kunnen plaatsen om je OS tegen een defecte schijf te beschermen zodat je niet een week aan het herinrichten bent. Ik was me daar helemaal niet van bewust en ik heb dat ook niet eerder ergens gelezen/terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

FabianNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:29:
Volgens mij gaat dit niet helemaal op als je hem in een NAS plaatst. Denk dat bij de gemiddelde NAS (uitzonderingen & high-end modellen daargelaten) het netwerk en/of de NAS zelf eerder de bottleneck is dan de HDD.
Je haalt 2 dingen door elkaar, je hebt bandbreedte en IO p/s.. bij bandbreedte is idd vaak de beperking je lan maar IO p/s is toch echt de hdd. Daarnaast heeft een hoge (random io) wel degelijk impact op de sustained rate van je hdd (bandbreedte).

Normaal gesproken zou ik bij een standaard huis/tuin/keuken NASje ook 5400RPM aanraden echter kan je de syno tegenwoordig niet meer standaard noemen met alle apps die je erop kan draaien.

Oftewel, ga je veel io intensieve dingen doen (denk aan iSCSI targets, mysql databases, meerdere news reader/par/rar/torrent sessies), dan zou ik serieus overwegen om bij een 1/2-bay SAN een 7200rpm disk te nemen. Zeker aangezien geluid (Db) en temperatuur maar marginaal hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
JPS schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:07:
@Keneo, dank voor je feedback. Erg goed om te weten dat ook met 2 single volumes, toch het OS/configuratie gemirrored wordt.

In feite zou je dus in een 2-bay NAS naast 1 grote dataschijf ook een klein schijfje kunnen plaatsen om je OS tegen een defecte schijf te beschermen zodat je niet een week aan het herinrichten bent. Ik was me daar helemaal niet van bewust en ik heb dat ook niet eerder ergens gelezen/terug kunnen vinden.
Ik heb het ook nergens terug kunnen vinden op hun site, maar ik zie 2 raids1 van ongeveer 2T over alle 8 de schijven in mijn ds1812+
Tank> cat /proc/mdstat
md1 : active raid1 sda2[7] sdc2[1] sdf2[4] sde2[5] sdd2[6] sdb2[0] sdg2[3] sdh2[2]
2097088 blocks [8/8] [UUUUUUUU]

md0 : active raid1 sda1[7] sdc1[1] sdf1[4] sde1[3] sdd1[2] sdb1[0] sdg1[5] sdh1[6]
2490176 blocks [8/8] [UUUUUUUU]

en deze md0 is waar het os op staat
Tank> df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/root.old 24.2M 14.5M 9.7M 60% /initrd
/dev/md0 2.3G 502.4M 1.7G 22% /
/tmp 1.5G 2.0M 1.5G 0% /tmp
/dev/vg1000/lv 10.3T 6.3T 4.0T 61% /volume1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje.. wat is een bootstrap eigenlijk ? kan je ook hiermee github apps installeren op je synology ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:34
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Je haalt 2 dingen door elkaar, je hebt bandbreedte en IO p/s.. bij bandbreedte is idd vaak de beperking je lan maar IO p/s is toch echt de hdd. Daarnaast heeft een hoge (random io) wel degelijk impact op de sustained rate van je hdd (bandbreedte).

Normaal gesproken zou ik bij een standaard huis/tuin/keuken NASje ook 5400RPM aanraden echter kan je de syno tegenwoordig niet meer standaard noemen met alle apps die je erop kan draaien.

Oftewel, ga je veel io intensieve dingen doen (denk aan iSCSI targets, mysql databases, meerdere news reader/par/rar/torrent sessies), dan zou ik serieus overwegen om bij een 1/2-bay SAN een 7200rpm disk te nemen. Zeker aangezien geluid (Db) en temperatuur maar marginaal hoger zijn.
Bedankt voor de heldere correctie, weer wat geleerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 19:30
Ben momenteel aan het orienteren op een NAS. Nu zag ik in de release notes van de 4.2 beta release een aantal interessante nieuwe features, waaronder deze:
VIDEO STATION:
Support two USB dongles. EPG, Chinese films illustrate the browse by folder, memory breakpoints.
Support Apple TV (AirPlay).
Is er al iemand aan het proberen geweest met zijn Synology icm een apple tv? Wat houdt dit concreet in? Kan er nu vanuit de NAS gestreamd worden zonder een pc met iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Keneo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Dit ligt aan de extra argumenten die aan ssh meegegeven worden, vn -N zorgt ervoor dat je enkel een lege regel krijgt, en geen prompt.

Ook is je poort 8080 mss al in gebruik door een andere service?

wat doet "ssh -D 9999 root@xxx" ? Werkt perfect hier...
Als ik jouw commando invoer:
ssh: connect to host xxxxxx.dscloud.me port 22: Connection refused

als ip zet ik mijn DDNS-domeinnaam, dat is toch juist, niet?

en met of zonder de -N, geeft altijd weer de prompt. 8080 is denk ik niet gebruikt door een andere service, aangezien ik via de brwoser wel via 8080 (https) kan connecten met mijn DSM, maar via eender andere poort lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41
lexz1 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:03:
Ben momenteel aan het orienteren op een NAS. Nu zag ik in de release notes van de 4.2 beta release een aantal interessante nieuwe features, waaronder deze:

[...]

Is er al iemand aan het proberen geweest met zijn Synology icm een apple tv? Wat houdt dit concreet in? Kan er nu vanuit de NAS gestreamd worden zonder een pc met iTunes?
Als ik synology's facebook opmerkingen moet geloven is het niks anders dan nu al kan onder 4.1.
Via DS Video je films streamen naar de Apple TV... je films staan dus op je NAS en niet iTunes.

Werkt dit onder 4.1? Ja dit werkt, dit werk heel goed zelfs behalve 1 ding. Subtitles. Ik krijg ze niet aan de praat en zelfs met losse srt worden ze netjes herkend en spelen ook af, behalve als je naar een Apple TV streamt. Dan komen de subtitles gewoon op je iDevice en je film dus op de tv.

Kortom ze blazen het iets op maar het schijnt dat vele het niet weten omdat ze hiervoor meer de focus lagen op airplay en muziek.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:30:
[...]
Kortom ze blazen het iets op maar het schijnt dat vele het niet weten omdat ze hiervoor meer de focus lagen op airplay en muziek.
Omdat er nu ook realtime video re-coding toegepast kan worden middels een aparte video app voor de ipad welke alleen met de laatste (beta) video station werkt.
Overigens kan je deze ook onder DSM 4.1 installeren dus 4.2 is niet persé nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PriZi
Voordat mijn eerdere vraag ondersneeuwt, sluit ik graag aan op het laatste topic.

Ik synchroniseer al mijn documenten tussen NAS en PC via CloudStation van Synology. Ik wil dat ook graag doen met mijn muziek, foto's en video's, maar die staan nu nog in een system default shared folder, omdat ik Audio, Photo en Video Station gebruik.

Vraag: kan ik mijn muziek, foto's en video's in de CloudStaton-map plaatsen en tegelijkertijd gebruik blijven maken van de voordelen van Audio, Photo en Video Station?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb bijvoorbeeld wel geprobeerd om in Audio Station een persoonlijke bibliotheek aan te maken, maar die plaatst ie dan automatisch in /home naast de cloud-map en niet erin. Zou je niet bijvoorbeeld met aliassen kunnen werken?

Groetz! PriZi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Is het niet mogelijk om symlinks te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zat laatst een document terug te zoeken op mijn Synology DS209 maar tot mijn verbazing zie ik een behoorlijk aantal documenten staan met een grootte van 0kb. De namen kloppen precies maar ik kan ze dus niet openen. het zijn lege bestanden geworden?!?
Da's best k... eh vervelend, want die ben ik dus echt kwijt! Z0 ben ik ook een groot .pst bestand kwijt helaas.

Hoe zou dit hebben kunnen gebeuren? En hoe voorkom ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

PriZi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:48:
Vraag: kan ik mijn muziek, foto's en video's in de CloudStaton-map plaatsen en tegelijkertijd gebruik blijven maken van de voordelen van Audio, Photo en Video Station?
Daar is toch 'personal' audio en video en foto station voor ? Oftewel, alles (of een subset) daar naar verplaatsen.
readytoflow schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:02:
Hoe zou dit hebben kunnen gebeuren? En hoe voorkom ik dit?
Is natuurlijk erg moelijk te bepalen.. het klinkt niet als een bekend probleem dus ik zou het niet snel bij de synology zoeken maar eerder de clients.

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Omdat er nu ook realtime video re-coding toegepast kan worden middels een aparte video app voor de ipad welke alleen met de laatste (beta) video station werkt.
Overigens kan je deze ook onder DSM 4.1 installeren dus 4.2 is niet persé nodig.
welke app bedoel je? DS Video neem ik aan? Wat doet ie nu realtime re-coding wat ie hiervoor niet deed?

ik speel al een paar versies gewoon mkv bijv af onder DS Video en ik heb geen intel nas maar een DS213+

Er zit toch een verschil in? Bij intels wordt het op de NAS gedaan bij rest op iDevice zelf?

Zie niet in wat de beta versie meer doet dan vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:39:
Zie niet in wat de beta versie meer doet dan vorige versie?
Whether you use a Windows and Mac, you can enjoy direct video playback while your DiskStation now does the transcoding! Most major video formats are supported, so you can enjoy your video collections on any web browser without any plugin.
Voorheen had ik toch echt plugins nodig in mijn browser én kon ik geen avi afspelen op m'n ipad in dsvideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:44:
[...]

[...]

Voorheen had ik toch echt plugins nodig in mijn browser én kon ik geen avi afspelen op m'n ipad in dsvideo.
bij mij werkte het voorheen wel (met VLC plugin), nu kan ik in ieder geval geen .mkv meer afspelen via de browser (wel met ds video android app).
ik heb dsm 4.1 met video station beta package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ja ik kon het ook zover getest. Ik gebruik het nl niet echt...maar in het kort komt het dus op neer dat hiervoor alleen de atoms ondersteund werden nu alle cpus ondersteund worden...
maar goed, ze zeggen ook duidelijk dat je nu kunt streamen naar een apple tv.... terwijl feitelijk dit allang kon. Dit bedoelde ik met de boel een beetje opblazen. iets noemen als feature wat al beschikbaar was.

wat mensen willen is vanaf de NAS rechtsstreeks op de Apple TV afspelen. En als je het voor het eerst leest lijkt het erop dat ze dat bedoelen. En dit kan helaas niet (wat meer de schuld van Apple is dan van Synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PriZi
DukeBox schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16:

Daar is toch 'personal' audio en video en foto station voor ? Oftewel, alles (of een subset) daar naar verplaatsen.
Ik heb inderdaad geprobeerd om in Audio Station een persoonlijke bibliotheek aan te maken (bedoel je dat?). De betreffende map plaatst ie dan automatisch wel in /home, maar naast de cloud-map en niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
@nzbget

I tested a few downloads to compare Sabnzbd to Nzbget when downloading damaged files which needed repairs. I downloaded a 2.9 GB dvd with missing articles on the mainserver, but download was complete because all of the missing articles were on the backup server. I didn't expect much difference in postprocessing speed, but man I was in for a surprice.

Summary Sabnzbd:

Voltooid 2013-01-15 14:07:14
Naam Army Wives Seizoen 4 dvd 4
Omvang 2.9 GB
Status Voltooid
Categorie *
Pad /volume1/public/sabnzbd/complete/Army Wives Seizoen 4 dvd 4
Download Gedownload in 6 minutes 9 seconden met een gemiddelde van 8.1 MB/sec
Bron Army Wives Seizoen 4 dvd 4.631583.nzb
Uitpakken [Leger-VrouwenS04dvd4] 20 bestanden/mappen uitgepakt in 3 minutes 21 seconden
Repareren [Leger-VrouwenS04dvd4] Snelle Controle OK

So download including postprocessing took 9 minutes and 30 seconds.

Summary Nzbget:

Tue Jan 15 2013 14:12:55 Collection Army Wives Seizoen 4 dvd 4.nzb added to queue
WARNING Tue Jan 15 2013 14:16:20 File "Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar" seems to be duplicate, cancelling download and deleting file from queue
Tue Jan 15 2013 14:16:21 Post-Process: Post-process script successfully started
Tue Jan 15 2013 14:16:21 Post-Process: Unraring
ERROR Tue Jan 15 2013 14:18:13 Post-Process: Unrar failed
Tue Jan 15 2013 14:18:14 Post-Process: Requesting par-repair
Tue Jan 15 2013 14:18:14 Completed post-process-script for Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4
Tue Jan 15 2013 14:18:14 post-process-script for Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4 requested par-check/repair for all collections
Tue Jan 15 2013 14:18:14 Queueing Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4 for par-check
WARNING Tue Jan 15 2013 14:18:48 File Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar has 36 bad block(s) of total 41 block(s)
Tue Jan 15 2013 14:22:58 Repairing Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4
Tue Jan 15 2013 15:08:59 Verifying repaired file Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar
Tue Jan 15 2013 15:09:11 Successfully repaired Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4
Tue Jan 15 2013 15:09:12 Post-Process: Unraring
Tue Jan 15 2013 15:11:43 post-process-script for Army Wives Seizoen 4 dvd 4/Leger-VrouwenS04dvd4 sucessful

Download including postprocessing took 58 minutes and 48 seconds. Somehow Nzbget created a duplicate of Leger-VrouwenS04dvd4.part01, part02 and part03, perhaps something went wrong combining the articles from 2 servers. Nzbget deleted 3 files, so they had to be repaired. I don't recall postprocessing took this long the first time I dowmloaded this file, will try again to see if this was just a one time hickup or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aouwe:

Thanks again for testing.

You can't compare the processing speed between successful and failed downloads.

The question is why the files were corrupted in NZBGet. Do you have a second (backup) server defined in NZBGet options (Server2.Level=1)?

>WARNING Tue Jan 15 2013 14:16:20 File "Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar" seems to be duplicate, cancelling download and deleting file from queue

This message usually means the nzb-file has multiple entries for the same file. Can you please send me the nzb-file at nzbget@gmail.com so I could check this? And if you still have full nzbget.log please send it too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:48:
vraagje.. wat is een bootstrap eigenlijk ?
in het geval van Syno ; het installeren van ipkg
http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg
kan je ook hiermee github apps installeren op je synology ?
ben niet bekend met Git(hub), maar dit staat in het lijstje available packages :

git - 1.8.1-1 - GIT is a directory tree content manager that can be used for distributed revision control.
git-lite - 1.6.6.2-1 - GIT is a directory tree content manager that can be used for distributed revision control.
git-manpages - 1.8.1-1 - manpages of git
git-svn - 1.8.1-1 - git as svn client
gitosis - git20090917-1 - Git repository hosting application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik ben in dit forum door nzbget benaderd naar aanleiding van een vraag van mij over nzbget en sabnzbd, en aangezien daarover in dit topic regelmatig vragen worden gesteld, is de info hierover in dit topic voor meer mensen interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Zoals eerder gemeld heb ik nu een DX510 aangesloten op mijn DS1511+. Mijn schijven voor de DX510 kopen eerdaags binnen. Nu heb ik nu 5 x 2Tb @ RAID 5 draaien en in de DX510 wil ik in eerste instantie mijn data backuppen zodat ik naar SHR kan switchen t.b.v. de 5 x 2Tb en zodra dit draait de data weer kopieren. So far geen onduidelijkheden.

Kan ik zodra de data op de nieuwe disks staat (JBOD) de schijven eruit trekken (met alle data erop) en dan de NAS compleet volgens de fabrieksinstellingen herstellen en dan uiteindelijk de schijven weer terug stoppen met databehoud? Of gaat dat niet werken?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
@nzbget
Had another run, same results, just started the download again with Dupecheck disabled. Nzbget now keeps the extra rars it deleted before as Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar_duplicate1 etc. When I check the archive with QuickPar, all the blocks are there (I guess that's why Sabnzbd can extract the archive without repair needed), the duplicate files just have to be renamed. Instead Nzbget is now repairing the archive, taking a lot of extra (unnecessary) time.

[ Voor 8% gewijzigd door aouwe op 15-01-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik gebruik een usb stick op mijn ds209+II om de logfiles van sickbeard naar weg te schrijven, inclusief wat andere log files van een dedicated progje. Kan het zijn dat een USB stick uiteindelijk kapot gaat? Ik ben nu aan mijn 3e usb stick toe. De eerste twee exemplaren zeggen vol te zijn (zijn ze niet), ik kan ze ook niet formateren (weigert windows) en er is geen file op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
witteveder schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:01:
je. Kan het zijn dat een USB stick uiteindelijk kapot gaat? Ik ben nu aan mijn 3e usb stick toe.
yep, ik heb dezelfde ervaringen gehad met usb sticks gebruiken om het OS (of enkel logfiles) op te draaien.

Deze blijken zeer snel kapot te gaan, ik kwam aan elke 3-6maanden een nieuwe (cheap kensington) usb stick. Na de 3e ben ik gestopt heb heb ik een 2.5" hd gebruikt in de plaats.

Ik las hier nog van mensen die hun OS op een usb stick zouden draaien voor hun nas en vroeg me al af hoevaak deze die mogen vervangen, of welke high-end usb sticks dit wel aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

witteveder schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:01:
Kan het zijn dat een USB stick uiteindelijk kapot gaat?
Ja, blijkbaar.
Was voor mij ook nieuws. Ik gebruik af en toe een stick om wat spullen mee te nemen of zo, maar da's alles. Nou heb ik sinds kort een Wii U en daar kun je een USB device aan hangen om spul te saven , maar er wordt afgeraden om geen stick te gebruiken !!
Commercial Flash memory has a limit on the number of times you can write over it and we don't recommend flash memory devices for long-term storage of important save data.
Pagina: 1 ... 33 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.