Ik heb van Cipher (hardware.info) begrepen dat data op usb-sticks binnen een jaar tot een half jaar corrupt kan raken. Ik heb zelf gemerkt dat een mp3 beschadigd was geraakt. Wat je eigenlijk zou moeten doen is de data minstens ieder half jaar opnieuw op een usbstick zetten.
Ik snap er niks meer van. Ik heb op mijn Synology users die alleemaal hun eigen home dir gebruiken, nu heb ik op mijn MacBook Cloud Station (4.2) geinstalleerd staan en wil ik /home/photo voor mijn user syncen. Maar waar de F*CK stel ik dat in? Hij synct alleen die standaard /home/cloud map ofzoiets.
[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 15-01-2013 19:55 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoi DennusB, ik heb precies hetzelfde, zie mijn postje van vanmiddag, stukje hierboven.DennusB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:54:
Ik snap er niks meer van. Ik heb op mijn Synology users die alleemaal hun eigen home dir gebruiken, nu heb ik op mijn MacBook Cloud Station (4.2) geinstalleerd staan en wil ik /home/photo voor mijn user syncen. Maar waar de F*CK stel ik dat in? Hij synct alleen die standaard /home/cloud map ofzoiets.
Ben er nog niet uit, dus als iemand anders het weet...?
Grts. PriZi
Which version did you run? Noticed the same thing a few days back with latest revision.aouwe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:45:
@nzbget
Had another run, same results, just started the download again with Dupecheck disabled. Nzbget now keeps the extra rars it deleted before as Leger-VrouwenS04dvd4.part01.rar_duplicate1 etc. When I check the archive with QuickPar, all the blocks are there (I guess that's why Sabnzbd can extract the archive without repair needed), the duplicate files just have to be renamed. Instead Nzbget is now repairing the archive, taking a lot of extra (unnecessary) time.
Heb Windows 7 X64. Als ik met Windows Explorer naar mijn mp3 map (detail weergave / lijst maakt niets uit) ga, duurt het ophalen van de lijst van mp3´s wel een paar minuten. Als ik ditzelfde met Total Commander doe, is de lijst er binnen een seconde. Ik denk dat Explorer veel meer informatie opvraagt dan nodig is. Het ligt dus niet aan de synology, maar wellicht weet wel iemand hier een oplossing hiervoor.
Verwijderd
Nee, zoals eerder vermeld, direct bij Filestation inloggen, bijvoorbeeld http://diskstation:5000/file/ZaZ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:08:
mount bind gedaan?
Als gebruiker kies je rSync of een andere gebruiker met NetBackup privilege.
Dan kom je in de root m.b.v. Filestation.
Bizar, ik hoop dat iemand er achter komtPriZi schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:04:
[...]
Hoi DennusB, ik heb precies hetzelfde, zie mijn postje van vanmiddag, stukje hierboven.
Ben er nog niet uit, dus als iemand anders het weet...?
Grts. PriZi

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Als ik in de DiskStation WebInterface naar Control Panel -> Shared Folder ga, dan krijg ik een lijst van Shared Folders te zien. Weet iemand wat het commando onder synology linux is om deze lijst van shares te verkrijgen?
ls -l /volume1Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:41:
Als ik in de DiskStation WebInterface naar Control Panel -> Shared Folder ga, dan krijg ik een lijst van Shared Folders te zien. Weet iemand wat het commando onder synology linux is om deze lijst van shares te verkrijgen?
^ of bedoel je smbclient -L computername -Uusername ? (wat net view \\computername is onder windows)
[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 16-01-2013 09:00 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Om je een beetje op weg te helpen:
Symbol in 0-position: the type of the file. It is either "d" if the item is a directory, or "l" if it is a link, or "-" if the item is a regular file.
Three permission triads
first triad: what the owner can do
second triad: what the group members can do
third triad: what other users can do
Each triad
first character r: readable
second character w: writable
third character x: executable
s or t: executable and setuid/setgid/sticky
S or T: setuid/setgid or sticky, but not executable
Dus: -rwxr-xr-x
- = betreft file
user class (rwx) heeft full permissions en group (r-x) & other (r-x) read+execute.
Symbol in 0-position: the type of the file. It is either "d" if the item is a directory, or "l" if it is a link, or "-" if the item is a regular file.
Three permission triads
first triad: what the owner can do
second triad: what the group members can do
third triad: what other users can do
Each triad
first character r: readable
second character w: writable
third character x: executable
s or t: executable and setuid/setgid/sticky
S or T: setuid/setgid or sticky, but not executable
Dus: -rwxr-xr-x
- = betreft file
user class (rwx) heeft full permissions en group (r-x) & other (r-x) read+execute.
[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 16-01-2013 09:06 ]
als ik dit doe in terminal om een tunnel aan te maken, krijg ik deze foutmelding:
ssh -D 8080 root@xxxx.me
ssh: connect to host xxxx.me port 22: Connection refused
maar ik heb toch poort 8080 aangeduid om te gebruiken ipv poort 22?
ssh -D 8080 root@xxxx.me
ssh: connect to host xxxx.me port 22: Connection refused
maar ik heb toch poort 8080 aangeduid om te gebruiken ipv poort 22?
Je syntax is verkeerd.
Het is of: ssh root@xxxx.me -p 8080
of: ssh -D root@xxxx.me:8080
Het is of: ssh root@xxxx.me -p 8080
of: ssh -D root@xxxx.me:8080
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
ik zou wel willen dat hij hier op mijn computer luistert naar poort 8080, met jouw commando gaat hij toch op mijn remote computer naar poort 8080 vliegen, niet?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:41:
Ja, dit laat het zien, maar het is toch niet helemaal wat ik wil. Laat ik hier maar eens het complete verhaal uit de doeken doen, met wat ik precies wil. Ik heb een DS1511 met een DX510 uitbreidingsunit. De DX510 gebruik ik uitsluitend als backup. Ik heb hier dan ook een independent volume (volume2) op gecreeerd. Op dit independent volume heb ik 1 shared folder aangemaakt met de naam BackupOfDiskStation. Een keer in de maand maak ik hierop een backup en hierna zet ik de DX510 uit. De DS1511 staat altijd aan (24/7). Op het moment dat ik een backup wil maken, zet ik de DX510 weer aan. Als ik dan met een putty sessie naar de diskstation connect, dan zie ik dat /volume2 keurig is gemount op /dev/md3. Ook kan ik de /volume2 directory benaderen. Als ik vervolgens naar de DiskStation webinterface ga, dan zie ik in de Storage Manager ook het Volume2. Ga ik naar de Control Panel -> Shared Folder, dan zie ik de shared folder "BackupOfDiskStation" niet staan. Het gevolg is dus dat ik nog geen backup kan maken.
Als ik de DS1511 herstart, dan zie ik vervolgens wel de shared folder "BackupOfDiskStation" staan. Deze reboot wil ik voorkomen door de shared folder "BackupOfDiskStation"op een of andere manier te activeren in de DiskStation middels een linux commando. Maar hoe doe ik dit?
@schumi2004
Ik gebruik Nzbget package 9.0-6 van Synocommunity. Het gebruikte nzb-file bleek fouten te bevatten. Een aantal parts waren fout, en in de nzb zaten ook de parts zonder fouten. Die delen zag Nzbget als duplicaten, en haalde die uit de download. De defecte parts werden dus gedownload, en de goede delen werden niet gedownload. Als je Dupecheck uitzet, worden ook de duplicaten gedownload, maar die worden hernoemd naar *.duplcate1, en niet meegenomen bij repair. Quickpar ziet de duplcaten als deel van het archief, en als je die delen dan hernoemt, is het archief meteen compleet. Sabnzbd gaat in dit geval intelligenter om met deze fouten in het nzb-file, en kan deze post zonder repair meteen uitpakken. Dit schijnt een uitzondering te zijn veroorzaakt door een nzb-file dat fouten bevat, onder normale omstandigheden zal dit niet voorkomen. Maar als jij aangeeft ook zoiets mee te hebben gemaakt, dan komt dit kennelijk vaker voor dan de makers van Nzbget denken. Ik heb in een mail aan nzbget gevraagd om het hernoemen van duplicaten mogelijk te maken.
Ik gebruik Nzbget package 9.0-6 van Synocommunity. Het gebruikte nzb-file bleek fouten te bevatten. Een aantal parts waren fout, en in de nzb zaten ook de parts zonder fouten. Die delen zag Nzbget als duplicaten, en haalde die uit de download. De defecte parts werden dus gedownload, en de goede delen werden niet gedownload. Als je Dupecheck uitzet, worden ook de duplicaten gedownload, maar die worden hernoemd naar *.duplcate1, en niet meegenomen bij repair. Quickpar ziet de duplcaten als deel van het archief, en als je die delen dan hernoemt, is het archief meteen compleet. Sabnzbd gaat in dit geval intelligenter om met deze fouten in het nzb-file, en kan deze post zonder repair meteen uitpakken. Dit schijnt een uitzondering te zijn veroorzaakt door een nzb-file dat fouten bevat, onder normale omstandigheden zal dit niet voorkomen. Maar als jij aangeeft ook zoiets mee te hebben gemaakt, dan komt dit kennelijk vaker voor dan de makers van Nzbget denken. Ik heb in een mail aan nzbget gevraagd om het hernoemen van duplicaten mogelijk te maken.
na flink zoekwerk op internet, synologyforum en hier krijg ik het niet echt gevonden.. wat wil ik doen?
een share aanmaken op mijn Synology 210j met DM 4.1 naar een NFS share op mijn Ubuntu 12.10 server
kan dit? zo ja, hoe? iemand een idee of heeft dit al eens gedaan?
mijn NAS heeft IP 192.168.0.200
mijn Ubuntu server heeft IP 192.168.201
op mijn Ubuntu server heb een NFS share \media\films , die kan bv vanaf mijn Mac en Win7 PC benaderen. Ik zou dan een map aanmaken op mijn NAS die heet: films_ubuntu en die dan linken naar de shre \media\films op de Ubuntu server.
Zover ik weet en voor elkaar krijg is CFIS shares, maar dat werkt dus niet voor NFS-shares op Linux-apparatuur. Please help!
een share aanmaken op mijn Synology 210j met DM 4.1 naar een NFS share op mijn Ubuntu 12.10 server
op mijn Ubuntu server heb een NFS share \media\films , die kan bv vanaf mijn Mac en Win7 PC benaderen. Ik zou dan een map aanmaken op mijn NAS die heet: films_ubuntu en die dan linken naar de shre \media\films op de Ubuntu server.
Zover ik weet en voor elkaar krijg is CFIS shares, maar dat werkt dus niet voor NFS-shares op Linux-apparatuur. Please help!
ssh -D0.0.0.0:8080 root@jouwipthuis.compina schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:59:
ik zou wel willen dat hij hier op mijn computer luistert naar poort 8080, met jouw commando gaat hij toch op mijn remote computer naar poort 8080 vliegen, niet?
Gaat op je client luisteren naar 8080
Remote connect je op 22, dus die moet je thuis gemapped hebben
Die 0.0.0.0 zorgt ervoor dat je computer gaat luisteren op all interfaces.
Ergo: Je kan dan ook met andere computers uit je netwerk (op het werk) op jouw computer (op het werk) laten connecten.
Dus bijv met je iPad surfen over je verbinding thuis
Lekker op de bank
dus moet ik thuis in principe mijn poort 22 forwarden via mijn router? Dat gaat alleszins niet, ik kan geen poorten onder 1024 (?) forwarden, jammer genoegZaZ schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:42:
[...]
ssh -D0.0.0.0:8080 root@jouwipthuis.com
Gaat op je client luisteren naar 8080
Remote connect je op 22, dus die moet je thuis gemapped hebben
Die 0.0.0.0 zorgt ervoor dat je computer gaat luisteren op all interfaces.
Ergo: Je kan dan ook met andere computers uit je netwerk (op het werk) op jouw computer (op het werk) laten connecten.
Dus bijv met je iPad surfen over je verbinding thuis
Ja.pina schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:45:
[...]
dus moet ik thuis in principe mijn poort 22 forwarden via mijn router? Dat gaat alleszins niet, ik kan geen poorten onder 1024 (?) forwarden, jammer genoeg
Soms kan je ook in je router forward externe poort en interne poort onafhankelijk regelen.
Dus dan zet je de externe poort op 1879 (ik noem maar iets) en dan interne poort op 22
Je ssh commando pas je dan gewoon aan met root@jouwip.com:1879
Als jouw router dat niet ondersteunt, kan je op je Syno ook nog instellen om te ssh'en via een andere poort.
Dan ben je er ook.
Lekker op de bank
Grappig om te lezen, weet wel dat er een max zit aan wat de stick kan lezen en schrijven.....Keneo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:09:
[...]
yep, ik heb dezelfde ervaringen gehad met usb sticks gebruiken om het OS (of enkel logfiles) op te draaien.
Deze blijken zeer snel kapot te gaan, ik kwam aan elke 3-6maanden een nieuwe (cheap kensington) usb stick. Na de 3e ben ik gestopt heb heb ik een 2.5" hd gebruikt in de plaats.
Ik las hier nog van mensen die hun OS op een usb stick zouden draaien voor hun nas en vroeg me al af hoevaak deze die mogen vervangen, of welke high-end usb sticks dit wel aankunnen.
Echter had ik (bij gebrek aan een goede) een zeer goedkope stick in mijn DS411J gestoken vorig jaar mei.
Deze stick gratis gehad bij mijn eerste autoradio met USB aansluiting (5jaar geleden) en werkt nog steeds icm logging en NZBd watchfolder....
Gevalletje mazzel hebben neem ik aan?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
de enige optie is uiteindelijk om de ssh-poort aan te passen. Maar dan nog natuurlijk: bij het eerste commando dat ik uitvoerde:ZaZ schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:50:
[...]
Ja.
Soms kan je ook in je router forward externe poort en interne poort onafhankelijk regelen.
Dus dan zet je de externe poort op 1879 (ik noem maar iets) en dan interne poort op 22
Je ssh commando pas je dan gewoon aan met root@jouwip.com:1879
Als jouw router dat niet ondersteunt, kan je op je Syno ook nog instellen om te ssh'en via een andere poort.
Dan ben je er ook.
ssh -D 8080 root@xxxx.me
kon ik wel probleemloos connecten van thuis uit of een ander netwerk, maar op het werk lukt het niet. Dan lijkt het mij niet echt logisch dat het probleem aan die poort 22 zou liggen op de remote, niet? Maar eerder aan de uitgaande poort hier. Maar zoals ik voordien al eens heb aangehaald, kan ik wel via https connecteren op poort 8080, en dat is ook de enige poort waarbij het lukt en die dus niet geblokkeerd is.
Het is ongetwijfeld mogelijk als je met SSH inlogt en de NFS share buiten de DSM software om mount.Petje72 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:00:
na flink zoekwerk op internet, synologyforum en hier krijg ik het niet echt gevonden.. wat wil ik doen?
Je kunt dan het beste /etc/fstab editten zodat bij een reboot de NFS weer gemount wordt.
Wees je er wel van bewust dat je wel moet weten waar je mee bezig bent, anders loop je het risico dat je NAS niet meer opstart omdat je fstab fouten bevat.
Iets als het volgende regeltje moet je toevoegen, nadat je de folder /volume1/films_ubuntu hebt aangemaakt:
code:
1
| 192.168.0.201:/media/films /volume1/films_ubuntu nfs defaults 0 0 |
De share is dan onder /volume1/films_ubuntu beschikbaar en kun je verder via DSM delen als elke andere map.
Maar je zou ook Samba op je Ubuntu kunnen installeren om een Windows share te maken, het is niet heel efficient om een share "door te sharen" naar een andere share. Zeker bij Full HD films gaat er dan flink wat extra verkeer door je netwerk heen lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2013 13:34 ]
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:28:
[...]
Het is ongetwijfeld mogelijk als je met SSH inlogt en de NFS share buiten de DSM software om mount.
Je kunt dan het beste /etc/fstab editten zodat bij een reboot de NFS weer gemount wordt.
Wees je er wel van bewust dat je wel moet weten waar je mee bezig bent, anders loop je het risico dat je NAS niet meer opstart omdat je fstab fouten bevat.
Iets als het volgende regeltje moet je toevoegen, nadat je de folder /volume1/films_ubuntu hebt aangemaakt:
code:
1 192.168.0.201:/media/films /volume1/films_ubuntu nfs defaults 0 0
De share is dan onder /volume1/films_ubuntu beschikbaar en kun je verder via DSM delen als elke andere map.
Maar je zou ook Samba op je Ubuntu kunnen installeren om een Windows share te maken, het is niet heel efficient om een share "door te sharen" naar een andere share. Zeker bij Full HD films gaat er dan flink wat extra verkeer door je netwerk heen lopen.
Dat is toch wat je zou willen als bewakingscamera dat hij bij beweging gaat opnemen. Je kan een limiet instellen wat hij mag gebruiken en dan gaat hij weer overschrijven.msmilde schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:18:
[...]
ja, ik heb een foscam 8910W, mooi beeld en werkt uitstekend in het donker. Ik vond surveillance station echter wat tegenvallen, hij ondersteunt nl. de audio niet en hij neemt alle beweging standaard op, dat hoeft voor mij ook niet. Ik gebruik nu de camera wel, maar niet in combinatie met surveillance station, maar heb gewoon een andere app op mijn toestel en tablet draaien.
Ook is het mogelijk om een bepaalde punt(en) in het beeld te markeren. Alleen als in dat gebied iets wordt gezien gaat hij opnemen. Zo kun je bv een struik of tak die in de weg zit uitsluiten.
Vreemd dat hij de audio niet doorstuurt want dat moet hij prima kunnen. Als dit via andere programma's wel werkt dan zou ik daar gewoon een ticket voor aanmaken bij Synology. Mogelijk een bugje.
Hoe
In surveillance station
1. Cameralijst --> Geavanceerd --> Bewegingsdetectie.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 16-01-2013 13:55 ]
klopt, maar als je hem als babyfoon gebruikt, hoeft ie dat niet elke keer op te nemenMikeOO schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:54:
[...]
Dat is toch wat je zou willen als bewakingscamera dat hij bij beweging gaat opnemen. Je kan een limiet instellen wat hij mag gebruiken en dan gaat hij weer overschrijven.
Ook is het mogelijk om een bepaalde punt(en) in het beeld te markeren. Alleen als in dat gebied iets wordt gezien gaat hij opnemen. Zo kun je bv een struik of tak die in de weg zit uitsluiten.
Vreemd dat hij de audio niet doorstuurt want dat moet hij prima kunnen. Als dit via andere programma's wel werkt dan zou ik daar gewoon een ticket voor aanmaken bij Synology. Mogelijk een bugje.
Hoe
In surveillance station
1. Cameralijst --> Geavanceerd --> Bewegingsdetectie.
in de compatibility list bij Synology staat ook dat de Foscam niet werkt icm audio, dus het zal niet echt een bug zijn. Meer een gebrek aan features, voor sommige camera's wordt wel audio ondersteund, foscam alleen niet
Afgelopen weken mij verbaasd waarom de NAS wel uitging maar niet aanging. Lopen zoeken in logboeken maar niets kunnen vinden. De logboeken die ik kon vinden waren niet zo heel uitgebreid.
Ik had een schema ingesteld staan om de NAS aan en uit te zetten op gezette tijden. Vanwege een YouLess heb ik dit uitgezet omdat ik anders geen complete grafieken krijg. Het aan en uitzetten heb ik gedaan via de daarvoor bestemde optie in de "power"-config.
Vandaag kwam ik op het heldere om eens in mijn Crontab te gaan kijken. Ik zag daar staan dat de NAS op de gezette tijden uit moest gaan. Een blik in mijn Power-config liet zien dat deze écht was uitgezet. Mijn conclusie: Synology heeft een klein steekje laten vallen in het weghalen van de regel uit de Crontab.
Hopelijk blijft de NAS nu lekker draaien zoals bedoeld.
Ik had een schema ingesteld staan om de NAS aan en uit te zetten op gezette tijden. Vanwege een YouLess heb ik dit uitgezet omdat ik anders geen complete grafieken krijg. Het aan en uitzetten heb ik gedaan via de daarvoor bestemde optie in de "power"-config.
Vandaag kwam ik op het heldere om eens in mijn Crontab te gaan kijken. Ik zag daar staan dat de NAS op de gezette tijden uit moest gaan. Een blik in mijn Power-config liet zien dat deze écht was uitgezet. Mijn conclusie: Synology heeft een klein steekje laten vallen in het weghalen van de regel uit de Crontab.
Hopelijk blijft de NAS nu lekker draaien zoals bedoeld.
Iemand die kan helpen? Het verschil is nu meer dan 600GB geworden..ThomasW schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:48:
Ik heb nu een paar dagen 4.2 beta op mn DS212j staan, en nu zitten mn schijven ineens 400GB voller. Is er een manier om te zien waar die GB's verstopt zitten. Bij file manager vind ik ze niet terug.
Edit: Ter verduidelijking

Kijk ik bij Filestation en tel ik alle mappen bij elkaar op, kom ik op zo'n 900GB...
[ Voor 22% gewijzigd door ThomasW op 16-01-2013 21:24 ]
DS213+ of DS712+?
Ik wil mijn DS211 gaan vervangen door een wat snellere 2-bay Syno.
Aanvankelijk had ik de DS213+ op het oog, maar de Freescale CPU en (toekomstige) compatibiliteit van packages (& bootstrapping) met deze architectuur maken me wat huiverig. Nu zag ik dat de DS712+ qua prijs dicht in de buurt ligt (~330e), nog geen 2 tientjes meer dan de DS213+.
Een snelle verschillenanalyse, DS213+ vs DS712+:
CPU: Freescale dualcore (2x1,067Ghz) vs Atom D425 singlecore 1,8Ghz [beiden met FPU]
RAM: 512MB vs 1GB
Aansluitingen: USB3.0 / 1xLAN vs USB2.0 / 2xLAN
Verbruik DS712+ is iets hoger
Ik ga het NAS gebruiken voor:
Mijn belangrijkste vraag is de verschillen in prestaties die ik ga merken tussen de Freescale en Atom CPU (hier heb ik helemaal geen gevoel bij) en of het dubbele RAM van de DS712+ veel zal uitmaken.
WieOwie wil zijn licht laten schijnen? Welke keus met het oog op prestaties en toekomstvastheid ligt voor de hand?
Aanvankelijk had ik de DS213+ op het oog, maar de Freescale CPU en (toekomstige) compatibiliteit van packages (& bootstrapping) met deze architectuur maken me wat huiverig. Nu zag ik dat de DS712+ qua prijs dicht in de buurt ligt (~330e), nog geen 2 tientjes meer dan de DS213+.
Een snelle verschillenanalyse, DS213+ vs DS712+:
CPU: Freescale dualcore (2x1,067Ghz) vs Atom D425 singlecore 1,8Ghz [beiden met FPU]
RAM: 512MB vs 1GB
Aansluitingen: USB3.0 / 1xLAN vs USB2.0 / 2xLAN
Verbruik DS712+ is iets hoger
Ik ga het NAS gebruiken voor:
- Bootstrapping/IPKG installatie voor evt tweaks etc.
- NZBget of SABNZBD
- Opslag van HD TV opnames van Dreambox (of soortgelijke PVR via NFS)
- Photostation
- LMS (Squeezebox)
- Streamen van grote Blueray ISO's (BD25/50) en HD TV opnames
- Cloudstation (huishoudelijk bestandsgebruik)
- Surveillance Station (1 Foscam)
- Offsite backup van kritische data (2x p/w nachtjob via RSync)
Mijn belangrijkste vraag is de verschillen in prestaties die ik ga merken tussen de Freescale en Atom CPU (hier heb ik helemaal geen gevoel bij) en of het dubbele RAM van de DS712+ veel zal uitmaken.
WieOwie wil zijn licht laten schijnen? Welke keus met het oog op prestaties en toekomstvastheid ligt voor de hand?
Probeer eens met deze commando's te spelenThomasW schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:00:
[...]
Iemand die kan helpen? Het verschil is nu meer dan 600GB geworden..
Edit: Ter verduidelijking
[afbeelding]
Kijk ik bij Filestation en tel ik alle mappen bij elkaar op, kom ik op zo'n 900GB...
http://www.wallpaperama.c...ed-show-display-t713.html
@JPS: heb zelf de ds213+ en nog geen enkel issue met een niet ondersteund package gehad. Alles draait soepel. Weet niet hoe de cpu's zich verhouden, zou je benchmarks moeten nagaan. Het verbruik van de ds712 gaat je dus extra geld per jaar kosten, al zal dat meevallen.
Gevonden, dankjewel! Het is dus de map @cloudstationschumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:09:
[...]
Probeer eens met deze commando's te spelen
http://www.wallpaperama.c...ed-show-display-t713.html
Kan ik die zomaar deleten zonder dat alles over zn nek gaat?
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je Windows gebruikt. Als je bent ingelogd via SSH, zie je dan met "smbstatus"wel de share staan? Een reboot is nogal rigoreus, zal een herstart van samba niet genoeg zijn?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:09:
[...]
[...]
Ja, dit laat het zien, maar het is toch niet helemaal wat ik wil. Laat ik hier maar eens het complete verhaal uit de doeken doen, met wat ik precies wil. Ik heb een DS1511 met een DX510 uitbreidingsunit. De DX510 gebruik ik uitsluitend als backup. Ik heb hier dan ook een independent volume (volume2) op gecreeerd. Op dit independent volume heb ik 1 shared folder aangemaakt met de naam BackupOfDiskStation. Een keer in de maand maak ik hierop een backup en hierna zet ik de DX510 uit. De DS1511 staat altijd aan (24/7). Op het moment dat ik een backup wil maken, zet ik de DX510 weer aan. Als ik dan met een putty sessie naar de diskstation connect, dan zie ik dat /volume2 keurig is gemount op /dev/md3. Ook kan ik de /volume2 directory benaderen. Als ik vervolgens naar de DiskStation webinterface ga, dan zie ik in de Storage Manager ook het Volume2. Ga ik naar de Control Panel -> Shared Folder, dan zie ik de shared folder "BackupOfDiskStation" niet staan. Het gevolg is dus dat ik nog geen backup kan maken.
Als ik de DS1511 herstart, dan zie ik vervolgens wel de shared folder "BackupOfDiskStation" staan. Deze reboot wil ik voorkomen door de shared folder "BackupOfDiskStation"op een of andere manier te activeren in de DiskStation middels een linux commando. Maar hoe doe ik dit?
/usr/syno/etc/rc.d/S80Samba.sh restart
Het was even een klus maar alle data staat er weer op.
Ook alvast een goede voorbereiding vind ik als ik binnenkort grotere HDD's erin wil gaan zetten.
Ik heb alleen tot slot nog een vraag over Plex en Synology media server.
Als ik het goed heb begrepen ondersteund Plex geen DLNA voor ARM.
Nu is het zo mijn receiver ondersteund alleen DLNA en mijn LG TV zowel DLNA maar vooral Plex.
Graag wil ik zowel DLNA (Media server) als Plex installeren en uitproberen.
Kan dit zonder problemen samen op een DS213 geinstalleerd worden?
Ook alvast een goede voorbereiding vind ik als ik binnenkort grotere HDD's erin wil gaan zetten.
Ik heb alleen tot slot nog een vraag over Plex en Synology media server.
Als ik het goed heb begrepen ondersteund Plex geen DLNA voor ARM.
Nu is het zo mijn receiver ondersteund alleen DLNA en mijn LG TV zowel DLNA maar vooral Plex.
Graag wil ik zowel DLNA (Media server) als Plex installeren en uitproberen.
Kan dit zonder problemen samen op een DS213 geinstalleerd worden?
[ Voor 27% gewijzigd door Mabili op 17-01-2013 01:02 ]
Je maakt waarschijnlijk gebruik van Cloudstation, anders zou die map leeg moeten zijn. Als je die map verwijdert ben je de database kwijt en alle revisies van gewijzigde bestanden. Alle gewijzigde bestanden slaat hij in die map op. En daar zit ook waarschijnlijk je ruimte verlies in. Als je bijvoorbeeld een aantal bestanden van 1GB in je cloud map hebt staan en deze wijzigen enigsinds, dan worden daar de laatste 10 versies van bewaard en ben je voor een file van 1GB ruim 10GB aan ruimte kwijt.ThomasW schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:27:
[...]
Gevonden, dankjewel! Het is dus de map @cloudstation
[afbeelding]
Kan ik die zomaar deleten zonder dat alles over zn nek gaat?
Pine er niet op vast, maar volgens mij steekt het zo in elkaar. Ik weet niet of je ongestraft die folder mag verwijderen en of hij dan de cloud gewoon rebuild.. Misschien dat iemand anders daar meer ervaring mee heeft.
Je vergeet nog een voordeel, de 712+ heeft de optie om deze uit te breiden met een dx510.JPS schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:07:
DS213+ of DS712+?
Verhaal
Persoonlijk zou ik voor de 712+ gaan,
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
Ja, hoewel ik niet voorzie dat uitbreiden nodig is, tegen die tijd ruil ik wel in tegen een snellere. Veel ruimteverslinders zoals de BluRay ISO's gooi ik na een tijdje toch weg.Red Cell schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:22:
[...]
Je vergeet nog een voordeel, de 712+ heeft de optie om deze uit te breiden met een dx510.
Persoonlijk zou ik voor de 712+ gaan,
Een ander eventueel voordeel van de 712+ is de RAM uitbreidbaarheid, al vraag ik me wel af wat alles>1GB nog gaat toevoegen. Geen idee of DSM ook zo slim is om dan bijvoorbeeld meer te gaan cachen.
Belangrijkste vraag blijft hoe de prestaties zich onderling verhouden. Ik heb gezocht op vergelijkingen, maar daar is niet zoveel van de vinden en als ze er al zijn dan liggen die op het vlak van doorvoersnelheden, terwijl ik juist ook benieuwd ben naar andere taken (LMS respons, Parren/unrarren, indexeren, thumbnails maken etc). De architecturen tussen de dualcore Freescale en een singlecore Atom zijn behoorlijk verschillend (op de FPU na) en ik heb daar weinig verstand van.
@Cyberspin: stroomverbruik zal inderdaad wat meer zijn, maar de hybernation functie zal ivm het intensieve gebruik (en de Foscam) toch niet/nauwlijks gebruikt worden. Qua packages ondersteunt de Freescale in ieder geval Plex (PMS) niet. Op zich heb ik die nu niet nodig, maar kan in de nabije toekomst wel het geval zijn. Bovendien is het de vraag of alle packages ook geport blijven worden naar de Freescale. Zeker als Synology deze CPU als een eenmalig uitstapje ziet dan is de behoefte en community om daarin te voorzien klein...
[ Voor 19% gewijzigd door JPS op 17-01-2013 09:04 ]
ik zie overigens een update van sabnzbd. alleen als ik die wil installeren krijg ik een melding dat python gestart moet zijn. nu heb ik er twee in mijn package manager: 1 van syno en 1 van synocommunity.
moet ik die uninstalleren en de andere installeren (de originele van synology) ?
moet ik die uninstalleren en de andere installeren (de originele van synology) ?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
http://www.robvanhamersve...es-after-dsm-4-2-upgrade/remcoXP schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:08:
ik zie overigens een update van sabnzbd. alleen als ik die wil installeren krijg ik een melding dat python gestart moet zijn. nu heb ik er twee in mijn package manager: 1 van syno en 1 van synocommunity.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ben net in het bezit van een DS212j en wil deze van buitenaf benaderen. Ik heb netjes de port geforward (https en volgens http://www.synology.com/t..._internet.php?lang=nld#t4 ) password ingesteld en kan via mijn android (4.1.2) en heb wel via mijn 3G netwerk toegang tot mijn bestand maar niet via wifi (verschillende wifi netwerken geprobeerd (met/zonder proxy ed). Ik gebruik daarvoor dsfile, dsaudio etc. Via een browser (android) heb ik trouwens ook geen toegang tot mijn nas.
Als ik via mijn laptop (alleen dus wifi) toegang zoek via een browser (opera, internetexplorer) krijg ik ook geen response van mijn NAS
Wat kan er mis zijn? Welke gegevens ontbreken nog?
Als ik via mijn laptop (alleen dus wifi) toegang zoek via een browser (opera, internetexplorer) krijg ik ook geen response van mijn NAS
waar zit je op wifi?
Het werk?
Hier is het wifi netwerk dusdanig afgeschermd dat ik een hoop dingen niet eens kan benaderen.
Het werk?
Hier is het wifi netwerk dusdanig afgeschermd dat ik een hoop dingen niet eens kan benaderen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Als het je wifi thuis is kan het zijn dat je router geen NAT loopback (google maar als je niet weet wat dat isle dj schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:44:
Ben net in het bezit van een DS212j en wil deze van buitenaf benaderen. Ik heb netjes de port geforward (https en volgens http://www.synology.com/t..._internet.php?lang=nld#t4 ) password ingesteld en kan via mijn android (4.1.2) en heb wel via mijn 3G netwerk toegang tot mijn bestand maar niet via wifi (verschillende wifi netwerken geprobeerd (met/zonder proxy ed). Ik gebruik daarvoor dsfile, dsaudio etc. Via een browser (android) heb ik trouwens ook geen toegang tot mijn nas.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
op mijn eigen netwerk werkt het allemaal prima.Hooglander1 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:52:
[...]
Als het je wifi thuis is kan het zijn dat je router geen NAT loopback (google maar als je niet weet wat dat is) ondersteund, als het het wifi elders is, kan het zijn dat ze het daar dicht hebben gegooid. Probeer het eens bij je buren of vrienden waar je zeker weet dat er geen beperking op het internet zit.
Zowel thuis bij mijn ouders (glasvezel kpn) als op het werk.cypher21 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:49:
waar zit je op wifi?
Het werk?
Ik heb net mijn gsm via thetering een verbinding met mijn laptop gemaakt. Via browsers werkt dit niet. Via de laptop van mijn pa werkt via wifi het trouwens ook niet.
Ik zal nog eens kijken naar Webdev ed misschien dat daar iets mee is...
beste Tweakers,
Ik ben bezig om Spotweb draaiend te krijgen op een DS213+ voor een vriend van mij.
(Ik heb zelf op mijn ubuntu bak; spotweb, couchpotato, sickbeard en sabnzbd draaien)
Nu heb ik spotweb geinstalleerd en de database geconfigureerd.
Alleen bij het inloggen, gaat hij niet verder dan de login page en in de sessions table zie je netjes, dat ik ingelogd ben.
Ik zag dat een andere precies hetzelfde probleem had:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1690
Iemand ideeen?
Ik ben bezig om Spotweb draaiend te krijgen op een DS213+ voor een vriend van mij.
(Ik heb zelf op mijn ubuntu bak; spotweb, couchpotato, sickbeard en sabnzbd draaien)
Alleen bij het inloggen, gaat hij niet verder dan de login page en in de sessions table zie je netjes, dat ik ingelogd ben.
Iemand ideeen?
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Dan moet je toch eens goed kijken of je poortforwards van de webinterface wel echt goed staan. Een andere oorzaak kan ik niet bedenken.le dj schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:57:
[...]
op mijn eigen netwerk werkt het allemaal prima.
[...]
Zowel thuis bij mijn ouders (glasvezel kpn) als op het werk.
Ik heb net mijn gsm via thetering een verbinding met mijn laptop gemaakt. Via browsers werkt dit niet. Via de laptop van mijn pa werkt via wifi het trouwens ook niet.
Ik zal nog eens kijken naar Webdev ed misschien dat daar iets mee is...
Ik zit even met een probleem met de DS213 mijn vraag aan jullie is wat zijn jullie ervaringen als het gaan om snelheid? Ik heb toch het gevoel dat iets niet goed zit binnen de DS213 omdat deze vrij traag kan reageren.
Bijvoorbeeld ik probeer al sinds gisteren Plex op de Synology te installeren, maar toch loop ik tegen heel wat problemen aan.
Ik heb van de Plex website versie PlexMediaServer-0.9.7.11.386 ARM gedownload.
Eerst kwam het probleem (kan niet inloggen zonder Myplex) met de web client naar voren.
Dit was uiteindelijk na veel zoek werk op te lossen door de web client bundle te verwijderen.
Maar als ik Plex Media server wil opstarten dan lukt dat de ene keer wel en de andere keer niet.
Doe ik de LG tv aan dan duurt het vrij lang voordat Plex opgestart is en dan lukt het vaak niet om bijvoorbeeld de video map te benaderen. Ik krijg dan vaak de melding kan geen verbinding maken.
Probeer ik het nog een keer dan lukt het wel.
Channels inladen lukt vrijwel niet en duurt ook vrij lang voordat deze geladen zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met de DS213 en Plex bijvoorbeeld?
Welke versie hebben jullie geinstalleerd?
Bijvoorbeeld ik probeer al sinds gisteren Plex op de Synology te installeren, maar toch loop ik tegen heel wat problemen aan.
Ik heb van de Plex website versie PlexMediaServer-0.9.7.11.386 ARM gedownload.
Eerst kwam het probleem (kan niet inloggen zonder Myplex) met de web client naar voren.
Dit was uiteindelijk na veel zoek werk op te lossen door de web client bundle te verwijderen.
Maar als ik Plex Media server wil opstarten dan lukt dat de ene keer wel en de andere keer niet.
Doe ik de LG tv aan dan duurt het vrij lang voordat Plex opgestart is en dan lukt het vaak niet om bijvoorbeeld de video map te benaderen. Ik krijg dan vaak de melding kan geen verbinding maken.
Probeer ik het nog een keer dan lukt het wel.
Channels inladen lukt vrijwel niet en duurt ook vrij lang voordat deze geladen zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met de DS213 en Plex bijvoorbeeld?
Welke versie hebben jullie geinstalleerd?
wie zegt dat hij op DSM 4.2 beta zit? Kan het niet zo zijn dat die 2 python versies elkaar in de weg zitten? Ik zou die van Synology eraf mikken en gewoon die van Synocommunity gebruiken.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Kan niet wat je zegt. On mogelijk SABnzbd te draaien (of welk ander package van SynoCommunity ook) zonder de Python van SynoCommunity geinstalleerd te hebben.Yucko schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:13:
[...]
wie zegt dat hij op DSM 4.2 beta zit? Kan het niet zo zijn dat die 2 python versies elkaar in de weg zitten? Ik zou die van Synology eraf mikken en gewoon die van Synocommunity gebruiken.
RemcoXP heeft beiden geinstalleerd en ik zeg dat hij die van SynoCommunity moet gebruiken en die van Synology zelf eraf gooienschumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:16:
[...]
Kan niet wat je zegt. On mogelijk SABnzbd te draaien (of welk ander package van SynoCommunity ook) zonder de Python van SynoCommunity geinstalleerd te hebben.
[ Voor 75% gewijzigd door Yucko op 17-01-2013 15:19 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Gisteren maar eens begonnen met de hibernate instellingen voor mn DS 112J. belangrijkste running services zijn nzbget en sickbeard. DSM geupgrade naar de laatste versie (4.1-2668) .Eventjes de logjes hier voor gelezen en alle logfiles en watch dir laten schrijven naar een aangesloten usb stick. ook de laatste nzbget-testing geinstalleerd met ipkg en via package center sickbeard naar de laatste versie geupgrade.
Start script gemaakt die nzbget opstart (S99nzbget.sh), en alle overige services uitgeschakeld, dus de message log zou mooi leeg moeten blijven na het starten van de hibernate tool .
DS gereboot, hibernate tool gestart en de message file schoot vol met /etc/localtime meldingen van nzbget . Het vreemde is wel dat na het killen van de nzbget service en daarna deze weer handmatig opstarten de meldingen niet meer verschijnen. Geen idee waar dit verschil vandaan komt , maar hibernate werkt dus niet na een reboot , waarbij nzbget automatisch wordt opgestard. Iemand een idee ?
Start script gemaakt die nzbget opstart (S99nzbget.sh), en alle overige services uitgeschakeld, dus de message log zou mooi leeg moeten blijven na het starten van de hibernate tool .
DS gereboot, hibernate tool gestart en de message file schoot vol met /etc/localtime meldingen van nzbget . Het vreemde is wel dat na het killen van de nzbget service en daarna deze weer handmatig opstarten de meldingen niet meer verschijnen. Geen idee waar dit verschil vandaan komt , maar hibernate werkt dus niet na een reboot , waarbij nzbget automatisch wordt opgestard. Iemand een idee ?
Even in het juiste topic de vraag stellen.Darkstylo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:03:
beste Tweakers,
Iemand ideeen?
SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2
Wel de retrieve gedraaid anders is de database leeg.
ik zit inderdaad op de beta en met die link van Yucko is het gelukt! top.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Bedank Lief Adje maar, die had de link gegevenremcoXP schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:39:
ik zit inderdaad op de beta en met die link van Yucko is het gelukt! top.
Te vlug gelezen, mijn excuses.Yucko schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:17:
[...]
RemcoXP heeft beiden geinstalleerd en ik zeg dat hij die van SynoCommunity moet gebruiken en die van Synology zelf eraf gooien
Heren 
Ik heb mijn 211 ingericht met 2 hdd's in Raid 1 (mirroring). Nu wil ik eigenlijk met een schone lei beginnen en de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik zat eraan te denken om 1 schijf eruit te halen (om zo m'n data veilig te stellen) en met die andere schijf erin de boel te resetten. Daarna de schijf weer terug te plaatsen en de diskgroep op laten bouwen. Gaat dit werken? Of kan ik dan met 1 schijf erin alle data van schijf 2 erop zetten, en daarna raid op laten bouwen? Het makkelijkste zou zijn om even mijn data veilig te stellen op een 3de hdd maar die heb ik niet liggen..
Ik heb mijn 211 ingericht met 2 hdd's in Raid 1 (mirroring). Nu wil ik eigenlijk met een schone lei beginnen en de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik zat eraan te denken om 1 schijf eruit te halen (om zo m'n data veilig te stellen) en met die andere schijf erin de boel te resetten. Daarna de schijf weer terug te plaatsen en de diskgroep op laten bouwen. Gaat dit werken? Of kan ik dan met 1 schijf erin alle data van schijf 2 erop zetten, en daarna raid op laten bouwen? Het makkelijkste zou zijn om even mijn data veilig te stellen op een 3de hdd maar die heb ik niet liggen..
De config en het OS staat op iedere disk, wanneer je er dus een terug plaatst heb je ook je oude os en settings weer terug.
Daar was ik al bang voor. En schijf2 eruit halen, de boel resetten met schijf1 erin, data van schijf2 overzetten naar schijf1 in de NAS, schijf2 formatteren en terugplaatsen is wel een optie toch? Al zal die dan dagen nodig hebben om op te bouwen
Verwijderd
Vraag:
Ik heb net een DS2413+ gekocht en voorzien van 5x WD RED 3TB schijven. Hij is nu al 2 dagen bezig een SHR volume aan te maken en is nog niet op de helft.
Ik wil dit proces onderbreken omdat ik een een Raid5 volume wil (ik wil uiteindelijk nog wat schijven toevoegen en naar Raid6 gaan). Weet iemand hoe ik dit kan onderbreken?
Ik heb net een DS2413+ gekocht en voorzien van 5x WD RED 3TB schijven. Hij is nu al 2 dagen bezig een SHR volume aan te maken en is nog niet op de helft.
Ik wil dit proces onderbreken omdat ik een een Raid5 volume wil (ik wil uiteindelijk nog wat schijven toevoegen en naar Raid6 gaan). Weet iemand hoe ik dit kan onderbreken?
Iemand is begonnen met Synology DSM te installeren op PC's.
unfold in "HP Proliant Microserver N40L"
http://xpenology.com/forum/
Leuk, alleen wat gaat Synology hiervan vinden.
Toch interesant, mss maar eens een N40L op de kop tikkenabusimbal schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:47:
Iemand is begonnen met Synology DSM te installeren op PC's.
Edit:
Even vluchtig gelezen maar het is echt kinderspel om van de N40L een Syno kloon te maken, maar hoe goed werkt het. Zag al wel dat je de image ook in virtual box kon draaien, zou ook een beetje indruk moeten geven lijkt me.
Edit2:
Bedenk me wel net hoe dat met de packages verder gaat en de third party packages, gaan die wel werken?
[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2013 21:58 ]
Hier zei ik nog dat ik hoopte dat de NAS nu eindelijk z'n werk zou gaan doen. Vanochtend keek ik weer... En weer de NAS uit. Het enige wat ik in de logboeken zag is dat op de eerder ingestelde tijd de boel afgesloten werd. Dit terwijl vóór het bereiken van de betreffende tijd de crontab aangepast was.
Ik heb net de crontab nagekeken, inclusief de default, en in beide staat geen schema voor aan/uitgaan meer. Ook in de power-instellingen staat niks meer.
Mocht de NAS morgen weer uitstaan, waar zou ik dan naar moeten kijken? (er van uitgaande dat deze dan weer om dezelfde tijd uitgaat)
Ik heb net de crontab nagekeken, inclusief de default, en in beide staat geen schema voor aan/uitgaan meer. Ook in de power-instellingen staat niks meer.
Mocht de NAS morgen weer uitstaan, waar zou ik dan naar moeten kijken? (er van uitgaande dat deze dan weer om dezelfde tijd uitgaat)
Ik merk dat mijn DS213+ (DSM 4.1-2668) eigenlijk ook maar weinig in slaapstand gaat, en als hij dit wél doet, dan gaat hij er na 40 minuten weer uit. (Mijn Sickbeard Search Frequency)
Nu heb ik de afgelopen dagen al genoeg forums afgestruind om een oplossing te vinden, maar nog steeds blijft hij mijn schijven elke keer na een bepaalde tijd aanslingeren...
Het 'probleem' hiervan is dat de Start_Stop_Count of Load_Cycle_Count met zo'n 20 per dag stijgt in de SMART waardes, kan nooit goed zijn voor de RED's gok ik zo..
Geinstalleerde packages: Python+SABnzbd+SickBeard van synocommunity en PhotoStation.
Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
- In SABnzbd uiteraard de LOG files naar een SD kaart schrijven. Deze is hier ook zichtbaar.
De watched folder (ik had deze eerst uit staan, maar later ook maar gelinkt naar een map op de SD kaart) en de Post_processing_Scripts folder ook naar de SD kaart.
- In Sickbeard de LOG ook naar een map op de SD kaart, deze is ook gewoon zichtbaar in de File Station dus werkt gewoon prima.
- De NAS handmatig een IP adres + Subnetmask adres ingegeven (ook de Gateway + DNS op handmatig gezet op het IP van mijn router) Dit zou dus de DHCP leases van de router moeten voorkomen.
- De tijdsinstelling op handmatig gezet ipv gesynchroniseerd met een server, dit zodat hij niet om de zoveel tijd de huidige tijd ophaalt
- Onder Power de slaapstand van de schijven helemaal uitgezet, toegepast, en later weer aangezet op 10 of 20 minuten. (gewoon om deze instelling even te 'resetten')
- Alle Packages al eens restarted en uit- & ingeschakeld.
- Sinds gisteren de hibernation debug log aangezet, zodat ik ook later kan zien wat er 's nachts en overdag gebeurd, zie de log hieronder.
Hier de hibernation debug log met HDD hibernation EN de systeemslaapstand van 60 seconden later geactiveerd:
Hier de hibernation debug log met HDD hibernation aan maar de systeemslaapstand NIET geactiveerd:
(systeemslaapstand hoeft ook niet perse, gezien Sickbeard deze in principe om de zoveel tijd toch uit slaapstand haalt) Maar hierin kwamen iig niet de 'disk x wake up from hiberation' meldingen.
Volgens mij zorgt de 'wake up from deepsleep, reset link now' ervoor dat alsnog beide schijven aan gaan..
Iemand nog suggesties?
Nu heb ik de afgelopen dagen al genoeg forums afgestruind om een oplossing te vinden, maar nog steeds blijft hij mijn schijven elke keer na een bepaalde tijd aanslingeren...
Het 'probleem' hiervan is dat de Start_Stop_Count of Load_Cycle_Count met zo'n 20 per dag stijgt in de SMART waardes, kan nooit goed zijn voor de RED's gok ik zo..
Geinstalleerde packages: Python+SABnzbd+SickBeard van synocommunity en PhotoStation.
Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
- In SABnzbd uiteraard de LOG files naar een SD kaart schrijven. Deze is hier ook zichtbaar.
De watched folder (ik had deze eerst uit staan, maar later ook maar gelinkt naar een map op de SD kaart) en de Post_processing_Scripts folder ook naar de SD kaart.
- In Sickbeard de LOG ook naar een map op de SD kaart, deze is ook gewoon zichtbaar in de File Station dus werkt gewoon prima.
- De NAS handmatig een IP adres + Subnetmask adres ingegeven (ook de Gateway + DNS op handmatig gezet op het IP van mijn router) Dit zou dus de DHCP leases van de router moeten voorkomen.
- De tijdsinstelling op handmatig gezet ipv gesynchroniseerd met een server, dit zodat hij niet om de zoveel tijd de huidige tijd ophaalt
- Onder Power de slaapstand van de schijven helemaal uitgezet, toegepast, en later weer aangezet op 10 of 20 minuten. (gewoon om deze instelling even te 'resetten')
- Alle Packages al eens restarted en uit- & ingeschakeld.
- Sinds gisteren de hibernation debug log aangezet, zodat ik ook later kan zien wat er 's nachts en overdag gebeurd, zie de log hieronder.
Hier de hibernation debug log met HDD hibernation EN de systeemslaapstand van 60 seconden later geactiveerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
| Jan 17 00:38:59 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 01:18:48 kernel: [451685.748288] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20461, comm=python Jan 17 01:18:48 kernel: [451685.758792] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 01:18:48 kernel: [451685.759035] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 01:18:48 kernel: [451686.129073] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 01:18:51 kernel: [451688.733259] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 01:18:51 kernel: [451688.740743] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 01:18:51 kernel: [451688.746056] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 01:18:55 kernel: [451692.773715] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 01:18:55 kernel: [451693.103153] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 01:18:58 kernel: [451695.749202] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 01:18:58 kernel: [451695.756685] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 01:18:58 kernel: [451695.761999] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 01:18:58 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 01:58:52 kernel: [454089.490091] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20470, comm=python Jan 17 01:58:52 kernel: [454089.500591] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 01:58:52 kernel: [454089.500833] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 01:58:52 kernel: [454089.870818] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 01:58:55 kernel: [454092.475024] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 01:58:55 kernel: [454092.482507] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 01:58:55 kernel: [454092.487819] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 01:58:59 kernel: [454096.513682] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 01:58:59 kernel: [454096.843043] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 01:59:02 kernel: [454099.489180] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 01:59:02 kernel: [454099.496663] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 01:59:02 kernel: [454099.501977] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 01:59:02 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 03:18:50 kernel: [458886.866043] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20497, comm=python Jan 17 03:18:50 kernel: [458886.876513] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 03:18:50 kernel: [458886.876540] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=8, comm=events/1 Jan 17 03:18:50 kernel: [458887.262451] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 03:18:53 kernel: [458889.862236] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 03:18:53 kernel: [458889.869720] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 03:18:53 kernel: [458889.875029] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 03:18:57 kernel: [458893.881604] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 03:18:57 kernel: [458894.211024] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 03:19:00 kernel: [458896.857095] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 03:19:00 kernel: [458896.864577] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 03:19:00 kernel: [458896.869887] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 03:19:00 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 03:58:54 kernel: [461291.177770] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20517, comm=python Jan 17 03:58:54 kernel: [461291.188267] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 03:58:54 kernel: [461291.190569] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 03:58:55 kernel: [461291.560343] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 03:58:57 kernel: [461294.164524] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 03:58:57 kernel: [461294.172004] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 03:58:57 kernel: [461294.177315] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 03:59:01 kernel: [461298.201573] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 03:59:02 kernel: [461298.530771] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 03:59:04 kernel: [461301.177060] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 03:59:04 kernel: [461301.184545] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 03:59:04 kernel: [461301.189865] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 03:59:05 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 04:38:53 kernel: [463689.791170] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20525, comm=python Jan 17 04:38:53 kernel: [463689.801682] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 04:38:53 kernel: [463689.801919] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 04:38:53 kernel: [463690.171686] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 04:38:56 kernel: [463692.775865] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 04:38:56 kernel: [463692.783344] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 04:38:56 kernel: [463692.788655] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 04:39:00 kernel: [463696.817537] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 04:39:00 kernel: [463697.146218] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 04:39:03 kernel: [463699.793031] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 04:39:03 kernel: [463699.800517] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 04:39:03 kernel: [463699.805829] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 04:39:03 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 05:18:55 kernel: [466092.340054] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20535, comm=python Jan 17 05:18:55 kernel: [466092.350561] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 05:18:55 kernel: [466092.350812] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 05:18:55 kernel: [466092.720162] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 05:18:58 kernel: [466095.324350] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 05:18:58 kernel: [466095.331833] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 05:18:58 kernel: [466095.337144] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 05:19:02 kernel: [466099.365499] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 05:19:02 kernel: [466099.694071] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 05:19:05 kernel: [466102.340988] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 05:19:05 kernel: [466102.348473] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 05:19:05 kernel: [466102.353787] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 05:19:05 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 05:58:54 kernel: [468491.007120] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20543, comm=python Jan 17 05:58:54 kernel: [468491.017625] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 05:58:54 kernel: [468491.017867] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 05:58:54 kernel: [468491.387406] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 05:58:57 kernel: [468493.991624] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 05:58:57 kernel: [468493.999104] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 05:58:57 kernel: [468494.004415] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 05:59:01 kernel: [468498.033465] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 05:59:01 kernel: [468498.362297] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 05:59:04 kernel: [468501.008959] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 05:59:04 kernel: [468501.016444] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 05:59:04 kernel: [468501.021756] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 05:59:04 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 06:03:19 file_download.cgi: directlogin.cpp:253 In new combined function else Jan 17 06:38:55 kernel: [470891.652274] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=20554, comm=python Jan 17 06:38:55 kernel: [470891.662779] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 06:38:55 kernel: [470891.663021] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 06:38:56 kernel: [470892.032689] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 06:38:58 kernel: [470894.636867] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 06:38:58 kernel: [470894.644350] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 06:38:58 kernel: [470894.649664] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 06:39:02 kernel: [470898.677431] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 06:39:02 kernel: [470899.006351] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 06:39:05 kernel: [470901.652921] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 06:39:05 kernel: [470901.660406] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 06:39:05 kernel: [470901.665720] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 06:39:05 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 06:55:14 file_download.cgi: directlogin.cpp:253 In new combined function else Jan 17 06:55:20 kernel: [471876.173491] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=8, comm=events/1 Jan 17 06:55:20 kernel: [471876.183804] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=8, comm=events/1 Jan 17 06:55:20 kernel: [471876.184056] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 06:55:20 kernel: [471876.508462] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 06:55:23 kernel: [471879.154146] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 06:55:23 kernel: [471879.161628] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 06:55:23 kernel: [471879.166940] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 06:55:27 kernel: [471883.201408] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 06:55:27 kernel: [471883.578176] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 06:55:30 kernel: [471886.176890] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 06:55:30 kernel: [471886.184384] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 06:55:37 kernel: [471886.189702] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 06:55:37 scemd: modules/disk_hibernation.c:2040 Diskstation wakes up from deep sleep. Jan 17 07:18:44 kernel: [473280.310841] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=31493, comm=python Jan 17 07:18:44 kernel: [473280.321336] ata1: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 07:18:44 kernel: [473280.699412] ata1: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 07:18:47 kernel: [473283.296832] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 07:18:47 kernel: [473283.304316] ata1: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 07:18:47 kernel: [473283.309627] ata1: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } Jan 17 07:18:47 kernel: [473283.319384] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 07:18:51 kernel: [473287.325401] ata2: wake up from deepsleep, reset link now Jan 17 07:18:51 kernel: [473287.656983] ata2: device plugged sstatus 0x1 Jan 17 07:18:54 kernel: [473290.300891] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x40d0000 action 0xe frozen Jan 17 07:18:54 kernel: [473290.308385] ata2: irq_stat 0x00a00080, device exchanged Jan 17 07:18:54 kernel: [473290.313695] ata2: SError: { PHYRdyChg CommWake 10B8B DevExch } |
Hier de hibernation debug log met HDD hibernation aan maar de systeemslaapstand NIET geactiveerd:
(systeemslaapstand hoeft ook niet perse, gezien Sickbeard deze in principe om de zoveel tijd toch uit slaapstand haalt) Maar hierin kwamen iig niet de 'disk x wake up from hiberation' meldingen.
Volgens mij zorgt de 'wake up from deepsleep, reset link now' ervoor dat alsnog beide schijven aan gaan..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| Jan 17 11:59:12 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 12:38:58 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 12:38:58 kernel: [492494.120382] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21597, comm=python Jan 17 12:38:58 kernel: [492494.130886] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 12:39:13 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 13:18:57 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 13:18:57 kernel: [494891.872614] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21607, comm=python Jan 17 13:18:57 kernel: [494891.883114] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 13:19:11 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 13:58:58 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 13:58:58 kernel: [497292.505980] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21615, comm=python Jan 17 13:58:58 kernel: [497292.516486] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 13:59:11 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 14:38:59 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 14:38:59 kernel: [499694.152036] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21624, comm=python Jan 17 14:38:59 kernel: [499694.162536] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 14:39:13 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 15:19:01 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 15:19:01 kernel: [502095.791812] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21634, comm=python Jan 17 15:19:01 kernel: [502095.802313] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 15:19:15 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 15:59:01 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 15:59:01 kernel: [504496.375913] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21643, comm=python Jan 17 15:59:01 kernel: [504496.386419] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 15:59:16 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 16:38:59 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 16:39:00 kernel: [506894.034094] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21652, comm=python Jan 17 16:39:00 kernel: [506894.044599] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 16:39:14 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 17:19:00 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 17:19:00 kernel: [509294.831595] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21661, comm=python Jan 17 17:19:00 kernel: [509294.842098] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 17:19:14 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 17:59:02 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation Jan 17 17:59:02 kernel: [511696.330503] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=21669, comm=python Jan 17 17:59:02 kernel: [511696.341009] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=7, comm=events/0 Jan 17 17:59:16 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation Jan 17 18:39:03 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation |
Iemand nog suggesties?
[ Voor 101% gewijzigd door SmiGueL op 18-01-2013 15:19 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Neem aan dat je die crontab een soort van "reload" gegeven hebt?sypie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:33:
Hier zei ik nog dat ik hoopte dat de NAS nu eindelijk z'n werk zou gaan doen. Vanochtend keek ik weer... En weer de NAS uit. Het enige wat ik in de logboeken zag is dat op de eerder ingestelde tijd de boel afgesloten werd. Dit terwijl vóór het bereiken van de betreffende tijd de crontab aangepast was.
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Nooit aan gedacht, bedankt!schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:39:
[...]
Neem aan dat je die crontab een soort van "reload" gegeven hebt?
Ik was al lang blij dat ik iets had gevonden wat het zou moeten verklaren. Ik ben niet zo van de zwarte schermen en het ingeven van commando's. Ik heb het commando in 2 delen geknipt en geplakt. Telnet gaf mij terug dat de crons waren gestopt en daarna niet weer gestart. Met het tweede deel van het commando kreeg ik de melding dat de crons weer zijn gestart. (zo helder ben ik dan weer wel om dat te proberen).
Nu hoop ik dat het écht weer goed zal gaan!
Gezien het feit dat je NAS sinds de wijziging werd uitgeschakeld moest schumi's commando niet meer worden uitgevoerd. Bij het booten van de NAS wordt de crontab-file immers opnieuw ingelezen.sypie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:52:
[...]
Nooit aan gedacht, bedankt!
Ik was al lang blij dat ik iets had gevonden wat het zou moeten verklaren. Ik ben niet zo van de zwarte schermen en het ingeven van commando's. Ik heb het commando in 2 delen geknipt en geplakt. Telnet gaf mij terug dat de crons waren gestopt en daarna niet weer gestart. Met het tweede deel van het commando kreeg ik de melding dat de crons weer zijn gestart. (zo helder ben ik dan weer wel om dat te proberen).
Nu hoop ik dat het écht weer goed zal gaan!
Schumi's commando had je moeten uitvoeren na het wijzigen van de crontab-file. Want zonder het herstarten van de cron-daemon mag je zoveel wijzigingen aanbrengen als je wil, maar de oude cron-jobs blijven dan gewoon van toepassing.
Mmm daar heb je ook een puntfanatic_david schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:03:
[...]
Gezien het feit dat je NAS sinds de wijziging werd uitgeschakeld moest schumi's commando niet meer worden uitgevoerd. Bij het booten van de NAS wordt de crontab-file immers opnieuw ingelezen.
Schumi's commando had je moeten uitvoeren na het wijzigen van de crontab-file. Want zonder het herstarten van de cron-daemon mag je zoveel wijzigingen aanbrengen als je wil, maar de oude cron-jobs blijven dan gewoon van toepassing.
(zelf weer niet aan gedacht)
@sypie
Hoe ziet je crontab er nu uit?
Heb je niet ergens anders een schedule ingesteld?
DSM Control Panel - Power - Schedule?
Terwijl ik vannacht sliep heeft de NAS de wacht gehouden. Het is goed gegaan. Er staat nu helemaal niks meer in de crontab over afsluiten en opstarten.
Ik had er zelf ook niet meer aan gedacht dat de crontab opnieuw werd geladen bij het aanzetten, het was al laat gisteravond, lange dag gehad. De NAS ging eergister natuurlijk uit omdat ik toen niet de crontab gestopt en gestart had, waardoor ik op het verkeerde been werd gezet. Het is nu opgelost. Nu kan ik eindelijk, na 2 weken klooien en afvragen of de NAS niet stuk zou zijn, goede grafieken van de YouLess krijgen!
Ik had er zelf ook niet meer aan gedacht dat de crontab opnieuw werd geladen bij het aanzetten, het was al laat gisteravond, lange dag gehad. De NAS ging eergister natuurlijk uit omdat ik toen niet de crontab gestopt en gestart had, waardoor ik op het verkeerde been werd gezet. Het is nu opgelost. Nu kan ik eindelijk, na 2 weken klooien en afvragen of de NAS niet stuk zou zijn, goede grafieken van de YouLess krijgen!
Kan je helaas niet helpen maar ben weer zeer benieuwd want ik heb hetzelfde met een DS213+. Ik heb hem eigenlijk nooit zien slapen:Ssypie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:33:
Ik teken nergens meer voor
Ik heb mijn DS410j nu ongeveer 2 jaar en half en gisteren voelde ik aan de onderkant en vond dat die heel warm was.
De warmste disk was 40 graden (onderste disk denk ik dan).
De omgevingstemperatuur van de NAS was 50 graden.
Nu heb ik de laatste dagen wel wat uitgetest met SB, CP en Sabnzbd. Deze staan allen op een VM en niet op de NAS, maar de files werden in het begin wel naar de NAS gedownload en daar dus unpacked, dat heb ik ondertussen veranderd naar een lokale disk van de VM (pak sneller en geen load op de NAS).
Ik heb sinds kort ook wel een BoxeeBox die van de NAS streamed, kan dat daar mee te maken hebben?
En vooral mijn laatste vraag, kan dit kwaad?
De warmste disk was 40 graden (onderste disk denk ik dan).
De omgevingstemperatuur van de NAS was 50 graden.
Nu heb ik de laatste dagen wel wat uitgetest met SB, CP en Sabnzbd. Deze staan allen op een VM en niet op de NAS, maar de files werden in het begin wel naar de NAS gedownload en daar dus unpacked, dat heb ik ondertussen veranderd naar een lokale disk van de VM (pak sneller en geen load op de NAS).
Ik heb sinds kort ook wel een BoxeeBox die van de NAS streamed, kan dat daar mee te maken hebben?
Verwijderd
Mijn disks lopen op 25/26 graden.
Ik denk niet dat het echt kwaad kan maar het zal wel de levensduur van de schijven beïnvloeden.
Ik denk niet dat het echt kwaad kan maar het zal wel de levensduur van de schijven beïnvloeden.
Welke NAS gebruik jij?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:50:
Mijn disks lopen op 25/26 graden.
Nee.exCite1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:43:
Google heeft een keer een langdurige test gedaan met verschillende temperaturen in datacenters. Dit soort temperaturen geven harde schijven amper meer fouten. Niets om je zorgen over te maken dus.
De vraag is eigenlijk ook of anderen met een vergelijkbare setup hetzelfde ervaren?Hooglander1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:52:
[...]
Nee.
Google heeft een keer een langdurige test gedaan met verschillende temperaturen in datacenters. Dit soort temperaturen geven harde schijven amper meer fouten. Niets om je zorgen over te maken dus.
DS410j
4 x 1TB Samsung SpinPoint F3 (RAID-5)
Mijn DS211 met 2 WD Greenschijven heeft er in ieder geval ook "last" van. Ze zijn 39 en 41 graden. Al zo lang als dat dat ding draait.exCite1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:53:
[...]
De vraag is eigenlijk ook of anderen met een vergelijkbare setup hetzelfde ervaren?
DS410j
4 x 1TB Samsung SpinPoint F3 (RAID-5)
Net deze review gevonden, http://www.storagereview....diskstation_ds410j_review.
"The two 80mm fans to an excellent job of keeping the hard drives cool (most drives stayed between 30-35C as indicated by internal sensors) and doing it without being noticed."
Hetgene dat mij verontrust is de temperatuur van de onderkant, die wordt echt heel warm.
Trouwens nog een héél andere vraag.
Eén van mijn Samsungs geeft al héél lang aan dat de SMART status abnormaal is (al van in het begin denk ik), ik heb alle tests al 20 keer gedaan en hij blijft op die status staan.
Als ik nu beslis van een nieuwe te kopen, kan ik dan gewoon de NAS uitschakelen, disk eruit, nieuwe erin, aanzetten en rebuild die dan?
Of moet ik eerst in mijn Syno webinterface iets aanpassen?
"The two 80mm fans to an excellent job of keeping the hard drives cool (most drives stayed between 30-35C as indicated by internal sensors) and doing it without being noticed."
Hetgene dat mij verontrust is de temperatuur van de onderkant, die wordt echt heel warm.
Trouwens nog een héél andere vraag.
Eén van mijn Samsungs geeft al héél lang aan dat de SMART status abnormaal is (al van in het begin denk ik), ik heb alle tests al 20 keer gedaan en hij blijft op die status staan.
Als ik nu beslis van een nieuwe te kopen, kan ik dan gewoon de NAS uitschakelen, disk eruit, nieuwe erin, aanzetten en rebuild die dan?
Of moet ik eerst in mijn Syno webinterface iets aanpassen?
[ Voor 50% gewijzigd door exCite1 op 18-01-2013 09:12 ]
Hangt er helemaal vanaf hoe je volume is opgebouwd? Welk type RAID of SHR, kan je in volume beheer terugvinden.
Ik wilde de (torrent) transmission client installeren op m'n DS213 maar kon geen geschikte mv6282 package vinden. Weet iemand waar het te vinden is? Mag trouwens ook een andere client zijn, als het maar werkt
Zoals enkele posts hiervoor gezegd RAID-5.
Ik ben héél veel bezig met PC's en Servers, maar zo'n Synology is toch net iets anders, vandaar de vraag.
Heb ze alvast zelf opgelost:
- Syno uitschakelen
- Disk eruit
- Nieuwe disk erin
- Syno aanzetten
- Repair kiezen van het volume
Een vriend z'n disken worden ook rond de 40 graden, dus ik zal me maar geen zorgen maken.
Ik ben héél veel bezig met PC's en Servers, maar zo'n Synology is toch net iets anders, vandaar de vraag.
Heb ze alvast zelf opgelost:
- Syno uitschakelen
- Disk eruit
- Nieuwe disk erin
- Syno aanzetten
- Repair kiezen van het volume
Een vriend z'n disken worden ook rond de 40 graden, dus ik zal me maar geen zorgen maken.
Ik begin pas net met het aanschaffen van een NAS en wil de DS212j kopen met in ieder geval nu 1x 2TB Western Digital Red om te beginnen. Over een paar maanden wil ik er dan een 2e bij gaan plaatsen. Ik heb nog een losse 1TB usb 2.0 staan dus ga ik die er mogelijk aan koppelen. Nu alleen nog de twijfel om het via Wi-Fi te laten verlopen of via een kabel. Nadeel van m'n kabel is dat hij onder het huis door moet en twee maal door een flinke betonnen vloer heen moet gaan boren.
M'n voorlopig opstelling wordt dus als volgt:
Modem > AExtreme > NAS en Printer
vanaf de iMac alles via de Wi-Fi benaderen.
Als er andere ervaringen zijn die dit niet mogelijk maken o.i.d. hoor ik het graag.
M'n voorlopig opstelling wordt dus als volgt:
Modem > AExtreme > NAS en Printer
vanaf de iMac alles via de Wi-Fi benaderen.
Als er andere ervaringen zijn die dit niet mogelijk maken o.i.d. hoor ik het graag.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik ga het hier eens proberen
Dit is naw een logischere locatie om mijn vraag te stellen.
Ik heb een Syno 710+ met DSM 4.1-2668 en 2x een Youless meter die ik gebruik om mijn stroomverbruik en gasverbruik te meten en bij te houden. Een mede-tweaker heeft daar een script voor geschreven dat ik op mijn Syno kan laten lopen.
Ik heb 2x een cronjob lopen (met tabs tussen de entries):
Als ik dan naar de logging keek zag ik dat één van de 2 script wel door bleef lopen, maar de andere er na een uur of 3 domweg mee stopte.
Ik heb gisteren rond 7uur 's avonds het script aangepast zodat het script voor gas om 10min over het uur loopt en het script voor stroomverbruik om 10minuten over het uur loopt zodat ze niet in elkaars vaarwater zitten.
Dat heeft in zoverre geholpen dat die van het stroomverbruik sindsdien nonstop loopt en die van het gas na 8uur ermee stopt....da's niet goed niet
De log van het gasverbruik ziet er bijv nu zo uit (de gaten die je ziet komt omdat het script dus regelmatig stopte):
Je ziet: die stopt opeens na 02:10u vannacht.
De log van het stroomverbruik ziet er zo uit (ook hier gaten te zien de afgelopen dagen omdat het script zomaar stopte)
Deze loopt tot nu toe wel vrolijk door.
Wat kan dit veroorzaken? De Syno staat in 'stille' modus, wordt niet gereboot 's nachts.
De crontab en de crontab-defaults zijn exact gelijk aan elkaar.
Ik heb meer entries in mijn crontab staan, oa voor spotweb. Daar geen enkel probleem mee.
* Tallguy is geen UX kenner, dus als jullie tips hebben in UX-taal, dan graag op n00b niveau aub
Ik heb een Syno 710+ met DSM 4.1-2668 en 2x een Youless meter die ik gebruik om mijn stroomverbruik en gasverbruik te meten en bij te houden. Een mede-tweaker heeft daar een script voor geschreven dat ik op mijn Syno kan laten lopen.
Ik heb 2x een cronjob lopen (met tabs tussen de entries):
code:
1
2
| 0 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/stroomverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/stroomverbruik/cron.log 2>&1 0 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/gasverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/gasverbruik/cron.log 2>&1 |
Als ik dan naar de logging keek zag ik dat één van de 2 script wel door bleef lopen, maar de andere er na een uur of 3 domweg mee stopte.
Ik heb gisteren rond 7uur 's avonds het script aangepast zodat het script voor gas om 10min over het uur loopt en het script voor stroomverbruik om 10minuten over het uur loopt zodat ze niet in elkaars vaarwater zitten.
code:
1
2
| 5 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/stroomverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/stroomverbruik/cron.log 2>&1 10 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/gasverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/gasverbruik/cron.log 2>&1 |
Dat heeft in zoverre geholpen dat die van het stroomverbruik sindsdien nonstop loopt en die van het gas na 8uur ermee stopt....da's niet goed niet

De log van het gasverbruik ziet er bijv nu zo uit (de gaten die je ziet komt omdat het script dus regelmatig stopte):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| 2013-01-15T23:00:00 2013-01-16T00:00:00 2013-01-16T01:00:00 2013-01-16T02:00:00 2013-01-16T03:00:00 2013-01-16T04:00:00 2013-01-16T05:00:00 2013-01-16T06:00:00 2013-01-16T07:00:00 2013-01-16T08:00:00 2013-01-16T09:00:00 2013-01-16T10:00:00 2013-01-16T11:00:00 2013-01-16T12:00:00 2013-01-16T13:00:00 2013-01-16T14:00:00 2013-01-16T15:00:00 2013-01-16T16:00:00 2013-01-16T21:00:00 2013-01-16T22:00:00 2013-01-16T23:00:00 2013-01-17T00:00:00 2013-01-17T01:00:00 2013-01-17T02:00:00 2013-01-17T03:00:00 2013-01-17T04:00:00 2013-01-17T05:00:00 2013-01-17T06:00:00 2013-01-17T07:00:00 2013-01-17T08:00:00 2013-01-17T09:00:00 2013-01-17T10:00:00 2013-01-17T11:00:00 2013-01-17T12:00:00 2013-01-17T13:00:00 2013-01-17T14:00:00 2013-01-17T15:00:00 2013-01-17T19:10:00 2013-01-17T20:10:00 2013-01-17T21:10:00 2013-01-17T22:10:00 2013-01-17T23:10:00 2013-01-18T00:10:00 2013-01-18T01:10:00 2013-01-18T02:10:00 |
Je ziet: die stopt opeens na 02:10u vannacht.
De log van het stroomverbruik ziet er zo uit (ook hier gaten te zien de afgelopen dagen omdat het script zomaar stopte)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| 2013-01-15T23:00:00 2013-01-16T00:00:00 2013-01-16T01:00:00 2013-01-16T02:00:00 2013-01-16T03:00:00 2013-01-16T09:00:00 2013-01-16T15:00:00 2013-01-16T16:00:00 2013-01-16T21:00:00 2013-01-16T22:00:00 2013-01-16T23:00:00 2013-01-17T00:00:00 2013-01-17T01:00:00 2013-01-17T02:00:00 2013-01-17T19:05:00 2013-01-17T20:05:00 2013-01-17T21:05:00 2013-01-17T22:05:00 2013-01-17T23:05:00 2013-01-18T00:05:00 2013-01-18T01:05:00 2013-01-18T02:05:00 2013-01-18T03:05:00 2013-01-18T04:05:00 2013-01-18T05:05:00 2013-01-18T06:05:00 2013-01-18T07:05:00 2013-01-18T08:05:00 2013-01-18T09:05:00 2013-01-18T10:05:00 |
Deze loopt tot nu toe wel vrolijk door.
Wat kan dit veroorzaken? De Syno staat in 'stille' modus, wordt niet gereboot 's nachts.
De crontab en de crontab-defaults zijn exact gelijk aan elkaar.
Ik heb meer entries in mijn crontab staan, oa voor spotweb. Daar geen enkel probleem mee.
* Tallguy is geen UX kenner, dus als jullie tips hebben in UX-taal, dan graag op n00b niveau aub
Dit is handig zeg! je hoeft dus niet in te loggen op een aparte site? Ik ben even naam kwijt. Je hebt via de syno gewoon altijd een realtime update?
Deze staat nl op mijn wanted list echter houdt 80euro me tegen.
Deze staat nl op mijn wanted list echter houdt 80euro me tegen.
Heb hier maar 1 youless, dus kan hooguit een hersenspinsel hier neergooien:
Kan je, IPV 2 cronjobs, 1 bash script proberen, die dan weer 2x een PHP file aanroept?
Even redelijk vrij uit mijn hoofd, ben niet zo thuis in scripts maar volgens mij klopt dit:
Dit script even uitvoerbaar maken: chmod +x script.sh
En dan je cronjob dat script laten uitvoeren.
Kan je, IPV 2 cronjobs, 1 bash script proberen, die dan weer 2x een PHP file aanroept?
Even redelijk vrij uit mijn hoofd, ben niet zo thuis in scripts maar volgens mij klopt dit:
code:
1
2
3
| #!/bin/bash /usr/bin/php /volume1/web/stroomverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/stroomverbruik/cron.log 2>&1 /usr/bin/php /volume1/web/gasverbruik/cronjob.php >> /volume1/web/gasverbruik/cron.log 2>&1 |
Dit script even uitvoerbaar maken: chmod +x script.sh
En dan je cronjob dat script laten uitvoeren.
@Quakie: je doelt op Bidgley. Nee, dat hoeft dan niet meer. En je hebt een mooie grafiek nu via je NAS

@Nakebod: eh...* Tallguy is n00b 1e klas in de linux wereld. Ik kan wel wat basis zaken via SSH doen, maar..ik lees in jouw bericht dat ik een soort batchfile moet maken waarin de opdrachten staan (laat ik het maar op Windows-taal zo noemen, want dat snap ik tenminste
)?

@Nakebod: eh...* Tallguy is n00b 1e klas in de linux wereld. Ik kan wel wat basis zaken via SSH doen, maar..ik lees in jouw bericht dat ik een soort batchfile moet maken waarin de opdrachten staan (laat ik het maar op Windows-taal zo noemen, want dat snap ik tenminste
Ik ben om! Nu ben ik helemaal niet met cronjobs bezig dus geen idee hoe! Maar ik wil dit:P
Ik ben ook niet zeer bekend met Linux, kan mijn weg gelukkig wel redelijk vindenTallguy schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:59:
@Quakie: je doelt op Bidgley. Nee, dat hoeft dan niet meer. En je hebt een mooie grafiek nu via je NAS
[afbeelding]
@Nakebod: eh...* Tallguy is n00b 1e klas in de linux wereld. Ik kan wel wat basis zaken via SSH doen, maar..ik lees in jouw bericht dat ik een soort batchfile moet maken waarin de opdrachten staan (laat ik het maar op Windows-taal zo noemen, want dat snap ik tenminste)?
Geen idee of je dan de editor vi, of nano kent? Maar het is idd een soort batchfile.
We gaan iig even vanaf een PC werken voor de zekerheid
Kopieer de code die ik gaf in notepad, opslaan als script.sh (Niet als .txt)
Kopieer dit bestand naar je NAS (Bijv via Windows Verkenner, FTP, etc)
Log nu in via SSH, en ga naar de map waar je script.sh neer hebt gezet. (cd /volume1/<sharenaam>/)
Voer nu het volgende commando uit: chmod +x script.sh
Hiermee maak je het scriptbestand uitvoerbaar, anders is het gewoon een plat tekstbestand.
Je kan nu, nog steeds via SSH, het script direct uitvoeren: ./script.sh (Of sh script.sh)
Of als cronjob, eerst je huidige 2 cronjobs verwijderen/uitcommenten, en vervangen met:
0 * * * * root sh /volume1/<share>/script.sh
Hopelijk werkt deze methode, en start hij eerst het electra script, en als die klaar is, je gas script.
Gaat goed komen. Ik heb ondertussen ook een DM lopen met de maker van het script en daarvoor ga ik ook wat testen.
Verwijderd
De transfer speeds van m'n DS213+3TB zijn erg traag:

Alle forums die ik tegen ben gekomen beginnen over de router en 9/10 keer is dat dan ook 't probleem. Ik heb echter een 1Gbps router (Netgear WNDR3700), de netwerk adapter in m'n pc geeft ook 1.0 Gbps aan en ik gebruik Cat5E kabels.

Alle forums die ik tegen ben gekomen beginnen over de router en 9/10 keer is dat dan ook 't probleem. Ik heb echter een 1Gbps router (Netgear WNDR3700), de netwerk adapter in m'n pc geeft ook 1.0 Gbps aan en ik gebruik Cat5E kabels.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 13:38 ]
Kan je via een crosskabel het eens testen?
Ik zie dat bij Crazy-Mazy zijn CPU load ook hoog is.
Heb je nog meer services (packages) op de achtergrond draaien?
Ik heb dan wel geen transfer problemen meer, maar wel op mijn DS213 een vrij snelle CPU load van 90% gemiddeld. Als ik bijvoorbeeld alleen al een file transfer van 7GB doe van de pc naar een share schiet de CPU naar ruim boven de 85%. Dit is al helemaal als ik bijvoorbeeld NZBget gebruik dan zit de CPU load tijdens downloaden rond de 95% dan heb ik het nog niet over unparren / unrarren.
Ik heb de extra packages uitgeschakeld maar zonder resultaat..
Heb je nog meer services (packages) op de achtergrond draaien?
Ik heb dan wel geen transfer problemen meer, maar wel op mijn DS213 een vrij snelle CPU load van 90% gemiddeld. Als ik bijvoorbeeld alleen al een file transfer van 7GB doe van de pc naar een share schiet de CPU naar ruim boven de 85%. Dit is al helemaal als ik bijvoorbeeld NZBget gebruik dan zit de CPU load tijdens downloaden rond de 95% dan heb ik het nog niet over unparren / unrarren.
Ik heb de extra packages uitgeschakeld maar zonder resultaat..
Zet Sickbeard eens uit als je dat hebt draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:36:
[afbeelding]
Ben je grote files aan het kopiëren of allemaal kleine documenten?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:36:
[afbeelding]
Verwijderd
[quote]Quakie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:58:
Ik ben om! Nu ben ik helemaal niet met cronjobs bezig dus geen idee hoe! Maar ik wil dit:P
[/quote]
Je zou ook naar darkstats kunnen kijken. Dit is gewoon een addon install

Iets minder bling maar wel erg handig.
nvm
[/quote]

nvm
Met gigabit moet je NOOIT een crosscable gebruiken.Tallguy schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
Kan je via een crosskabel het eens testen?
Hoe werkt dit? Ik kwam dit inderdaad tegen, maar ik ga er vanuit dat ie alleen bijhoudt wat er op de NAS gebeurt, niet op je totale netwerk?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:06:
[...]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik moet wel zeggen dat we het over 2 totaal verschillende dingen hebben. Wij hadden het over je energieverbruik van je huis! Je hebt daar een klein apparaat voor die de pulse afleest en op je netwerk gooit. Dit zou je dan via je NAS kunnen bijhouden ipv bij externe site!!
Verwijderd
Hehe zat er ff naast te lezenQuakie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:26:
[...]
Hoe werkt dit? Ik kwam dit inderdaad tegen, maar ik ga er vanuit dat ie alleen bijhoudt wat er op de NAS gebeurt, niet op je totale netwerk?
Ik moet wel zeggen dat we het over 2 totaal verschillende dingen hebben. Wij hadden het over je energieverbruik van je huis! Je hebt daar een klein apparaat voor die de pulse afleest en op je netwerk gooit. Dit zou je dan via je NAS kunnen bijhouden ipv bij externe site!!

dit is inderdaad om de netwerkgegevens van je NAS te bekijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 16:31 ]
Want?DukeBox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Met gigabit moet je NOOIT een crosscable gebruiken.
Oke, over het algemeen is het tegenwoordig niet nodig, de meeste interfaces hebben auto MDI, dus kun je een gewone kabel gebruiken.
Maar het kan geen kwaad hoor.
Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Heeft er iemand ervaringen met Zarafa op een Synology? Ik krijg de koppeling met postfix niet goed, blijft maar bouncen omdat er geen lokale user is behorende bij de email.... nee duh, die staan in zarafa
Iemand?ocdaan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:04:
Ik wilde de (torrent) transmission client installeren op m'n DS213 maar kon geen geschikte mv6282 package vinden. Weet iemand waar het te vinden is? Mag trouwens ook een andere client zijn, als het maar werkt
Het kan wel zeker kwaad, ten eerste moet je een 'speciale' crosscable hebben voor gigabit anders zal je maar een 100Mbit link krijgen. Ten 2e is auto MDI-X als (niet vereiste) standaard opgenomen in de 1000BASE-T standaard.Munters schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:03:
\Want?
Oke, over het algemeen is het tegenwoordig niet nodig, de meeste interfaces hebben auto MDI, dus kun je een gewone kabel gebruiken.
Maar het kan geen kwaad hoor.
Als je geen managed switch hebt kan je de poort nooit forceren in een master/slave advertisement welke je nodig hebt wanneer je geen auto hebt.
Dit topic is gesloten.