Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Heeft al iemand openvpn aan de praat gekregen?
Ik heb de syno config gedaan en probeer dan die ovpn file te importeren in de nieuwe IOS OpenVPN app (zie nieuws: Officiële OpenVPN-app verschijnt voor iOS) maar dan krijg ik een error i.v.m Missing/bad file : ca.crt : cannot op...

Meer kan ik niet lezen van die error.
Nu exporteer je een ca.crt van synology zelf samen met die ovpn maar dat installeren (trusten) verhelpt niks.
Ik draai echter mijn eigen (valid) certificaten maar ook als ik die intermediate in root ca van dit certificaat trust blijft ie diezelfde error geven.

Wie heeft een idee hoe ik dit wel aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Munters schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:03:
[...]
Want?

Oke, over het algemeen is het tegenwoordig niet nodig, de meeste interfaces hebben auto MDI, dus kun je een gewone kabel gebruiken.
Maar het kan geen kwaad hoor.
Om te voldoen aan de gigabit-standaard _moet_ je auto-mdix implementeren...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:58:
[...]
Zet Sickbeard eens uit als je dat hebt draaien.
Ik had er op dat moment nog helemaal niets op geinstalleerd. Heb em net nieuw en wou eerst proberen wat heen en weer te kopiëren.
ieperlingetje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Ben je grote files aan het kopiëren of allemaal kleine documenten?
Dit is een map met grote bestanden. Heb er later nog een map met mp3s op gezet dat ging nog niet half zo snel. :'(

M'n cpu load is +-7% als ik in de interface zit te kijken, niks draaiende. Zodra ik ga kopiëren schiet ie naar +-97% ondanks de lage snelheid. Dit stemt niet overeen met wat ie volgens benchmarks zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 problemen:
-Data Replicator vind als doelmap geen server ook al kan ik er wel in vanaf m'n computer
-Heb geprobeerd 't zo in te stellen dat ik em van buitenaf kan benaderen maar als ik monster.diskstation.me (domein dat ik heb aangemaakt) intyp kom ik in m'n router

Ik heb alle poortnummers die ik ergens in de synology setup of appendix tegenkwam al open gezet. Ik krijg dat ding maar niet aan de praat en word er hopeloos van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:36:
De transfer speeds van m'n DS213+3TB zijn erg traag:

[afbeelding]
Uploaden via filestation gaat een stuk trager dan via smb/nfs.
is er een reden dat je het perse via je browser wilt doen?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:09:
Nog 2 problemen:
-Data Replicator vind als doelmap geen server ook al kan ik er wel in vanaf m'n computer
Kan je er in via windows explorer? Dan moet andere software er ook in kunnen. Wellicht een rechten probleem, maar je vertelt niet of je je shares beveiligd hebt met een username/password.
-Heb geprobeerd 't zo in te stellen dat ik em van buitenaf kan benaderen maar als ik monster.diskstation.me (domein dat ik heb aangemaakt) intyp kom ik in m'n router
Testen of je router toegankelijk is via het internet, moet je testen vanaf een andere internet verbinding. Wellicht loop je tegen het nat-loopback probleem aan (zie de NT faq hier op tweakers).

[ Voor 50% gewijzigd door job op 18-01-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een uitgebreide post.

Ik kan er nog niet in via explorer en dus gebruikte ik maar de upload functie. Ik heb m'n shares niet beveiligd, ze zijn alleen toegankelijk voor de admin (niet voor quest). Ik ben echt een noob wat betrefd netwerk en heb dus ook nog geen ingewikkelde dingen ingesteld oid. Ik zal proberen om van een ander ip adres in m'n nas te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
witchdoc schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:31:
Ik heb de syno config gedaan en probeer dan die ovpn file te importeren in de nieuwe IOS OpenVPN app (zie nieuws: Officiële OpenVPN-app verschijnt voor iOS) maar dan krijg ik een error i.v.m Missing/bad file : ca.crt : cannot op...

Nu exporteer je een ca.crt van synology zelf samen met die ovpn maar dat installeren (trusten) verhelpt niks.
Ik draai echter mijn eigen (valid) certificaten maar ook als ik die intermediate in root ca van dit certificaat trust blijft ie diezelfde error geven.

Misschien moet je een pad opgeven naar de ca.crt file in de ovpn file?

Edit:
Hm, ook even geprobeerd en heb dezelfde uitdaging... :|

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 18-01-2013 20:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Iemand een idee wat proces mono (deleted) doet ?
highCPUds1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:41

Yucko

One clown to rule them all !

Mono

staat in het lijstje van te installeren packages (3rd Party)

[ Voor 28% gewijzigd door Yucko op 18-01-2013 21:47 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een torrent downloaden gaat inmiddels heel erg gemakkelijk met bijvoorbeeld transmission, maar hoe maak ik nu een nieuwe torrent aan? Dat kan natuurlijk door utorrent te gebruiken op mijn latop. Maar die heeft alleen wifi en bij grote torrents duurt het maken dus nogal lang.

Kortom bestaat er een packages die op de Synology een torrent create van een bepaalde folder/file?

edit: a, al gevonden: /usr/local/transmission/bin/transmission-create

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 18-01-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
witchdoc schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:31:

Tja ik heb het ook, ook getracht om de ca.cert op te nemen met de <ca> blaat </ca> in de openvpn file maar niets lukt. Het lijkt erop dat we iets missen want ik heb de files vergeleken van www.privatetunnel.com dan zit daar nog een key en een private key bij, terwijl je van synolog alleen een ca.crt krijgt. Overigens kan ik vanaf mijn MAC met TunnelBrick wel connecten naar mij Synology dus de settings file (let op dat je wel je dns naam aanpast) is default goed. Lijkt meer een iOS app probleem met het lezen van het certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
Volgens mij is het standaard Downloadstation gebaseerd op Transmission. Werkt in ieder geval prima voor torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stormfly schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Tja ik heb het ook, ook getracht om de ca.cert op te nemen met de <ca> blaat </ca> in de openvpn file maar niets lukt. Het lijkt erop dat we iets missen want ik heb de files vergeleken van www.privatetunnel.com dan zit daar nog een key en een private key bij, terwijl je van synolog alleen een ca.crt krijgt. Overigens kan ik vanaf mijn MAC met TunnelBrick wel connecten naar mij Synology dus de settings file (let op dat je wel je dns naam aanpast) is default goed. Lijkt meer een iOS app probleem met het lezen van het certificaat.
Via iTunes kom je wel verder.
Kies de tab Apps en dan onderaan bij File Sharing de app OpenVPN.
Hierna ca.crt en openvpn.ovpn toevoegen aan OpenVPN documents.

Volgens mij mis ik alleen nog iets...
Dit probleem heb ik nu: https://forums.openvpn.net/post26858.html#p26858.

Edit:
Net even geprobeerd met de Windows 64-bit client en dan kun je connecten aan de Syno.
http://openvpn.net/index..../community-downloads.html
Zelfde principe: de ca.crt en ovpn file in C:\Program Files\OpenVPN\config zetten en je kunt connecten.
Dus meer dan die twee files lijk je toch niet nodig te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 19-01-2013 09:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:24:
Hier een uitgebreide post.

Ik kan er nog niet in via explorer en dus gebruikte ik maar de upload functie. Ik heb m'n shares niet beveiligd, ze zijn alleen toegankelijk voor de admin (niet voor quest). Ik ben echt een noob wat betrefd netwerk en heb dus ook nog geen ingewikkelde dingen ingesteld oid. Ik zal proberen om van een ander ip adres in m'n nas te komen.
Vind die uitgebreide post erg mager wat betreft informatie.
Ga eerst eens shares aanmaken die je kan bereiken via de explorer. Dan zullen je andere problemen ongetwijfeld opgelost zijn. Pak de handleiding van de synology erbij, daar staat echt een boel nuttige informatie in. Kom je er dan niet uit, geef dan aan wat je exact hebt gedaan, en waar het misgaat/niet werkt.

Desnoods begin je opnieuw, en herinstalleer je dsm 4.1 (dat kan met behoud van je data). Standaard is er een guest share die te bereiken is zonder wachtwoord en gebruikers naam. Volgende stap is een share aanmaken met gebruikersnaam en wachwoord. Als je het makkelijk wilt maak je de gebruikersnaam en wachtwoord gelijk aan je windows gebruikersnaam/wachtwoord.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 19-01-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 14:05
Hier heb ik een gewone cat5 straight geplaatst tussen de synology en de server, en die draait netjes op 1000 full. Niet zo moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een (denk ik) simpele vraag. Ik zoek op mijn gehele nas een document (met de naam inform.doc) Heb een DS213.
Het moet ergens staan, maar heb geen idee waar. Hoe kan ik zoeken naar bestanden op mijn NAS (bijvoorbeeld alle .doc enzo)??

Ik weet dat je in filestation kan zoeken, maar niet op ALLE mappen. je moet dan een map selecteren, en daarvan heb ik er nogal wat. Hoe kan ik mijn volledige NAS doorzoeken?

ha, inmiddels gevondne/. kan toch via file-manager en dan het hoogtse nivo dubbelklikken/. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door kuwerti op 19-01-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
_starbuck_ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:31:
Wat zijn jullie ervaringen met "time backup"?

Ik heb nu een DS210j en DS107+. Ik denk erover om de DS107+ up te graden naar (b.v.) een DS110j, zodat ik DSM3.2/4.1 kan draaien en Time Backup kan gebruiken.

Werkt bij jullie jullie "Time Backup" naar behoren?
Mijn eigen ervaring:
Time backup van DS210j naar DS110j gaat met ongeveer 1MB per seconde in het interne netwerk. Dit levert zo'n 3GB per uur transferspeed op.
De DS210j zit dan op 100% van zijn CPU, de DS110j op ongeveer 60%.

De bottleneck zit denk ik in het encrypten, welke niet uitgeschakeld kan worden (ook niet als je binnen je eigen netwerk blijft). De eerste backup zal daarom erg lang duren. Voor mijn eigen data schat ik als snel een paar dagen. Bij DSM4.2 schijnt de encryptie uitgeschakeld te kunnen worden.

Voor een remote backup vind ik de snelheid van 1MB/s niet zo'n probleem. Mijn upspeed is toch niet meer dan 6Mb/s (dus minder dan 1 MB/s). Bovendien gaat het dan om incrementele backups, die meestal niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een DS213 gekocht, m'n eerste NAS. Nou heb ik m gisteravond helemaal geïnstalleerd, een volume aangemaakt, gebruiker aangemaakt en een gedeelde map aangemaakt.

Ik heb een externe HDD met daarop al m'n films, series, muziek, foto's en documenten.

Wat is nu de snelste manier om dit alles op de NAS te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:59
In windows verkenner navigeren naar het ip van je nas dan inloggen met een account. Hierna kan je de bestanden gewoon er in slepen, ik haal over de 100 mb/s op die manier snel genoeg :o

edit:
Ik persoonlijk zou mijn films niet op de nas hardeschijven zetten maar op een aparte externe hardeschijf. Anders is het zonde omdat je films 2 keer op de nas staan.

[ Voor 32% gewijzigd door jostefa op 19-01-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18:
Ik heb dus een DS213 gekocht, m'n eerste NAS. Nou heb ik m gisteravond helemaal geïnstalleerd, een volume aangemaakt, gebruiker aangemaakt en een gedeelde map aangemaakt.

Ik heb een externe HDD met daarop al m'n films, series, muziek, foto's en documenten.

Wat is nu de snelste manier om dit alles op de NAS te krijgen??
Je kunt de externe hardeschijf in de NAS pluggen met een USB-kabel. Dan kun je van de Synology GUI de bestanden kopieren naar een share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jostefa schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:26:
In windows verkenner navigeren naar het ip van je nas dan inloggen met een account. Hierna kan je de bestanden gewoon er in slepen, ik haal over de 100 mb/s op die manier snel genoeg :o

edit:
Ik persoonlijk zou mijn films niet op de nas hardeschijven zetten maar op een aparte externe hardeschijf. Anders is het zonde omdat je films 2 keer op de nas staan.
Dit heb ik net met een losse aflevering van een serie geprobeerd van 1GB...duurde twee a drie minuten? Moet toch sneller kunnen?

En wat bedoel je met dat de films twee keer op de NAS staan? Ik heb juist een NAS gekocht om dat ik daar alle media op wil hebben staan, zodat dit vanaf meerdere plekken te benaderen is. Zodra alles wat nu op m'n externe HDD staat op de NAS staan, gooi ik die HDD leeg en verkoop ik m. Dan staat alles gewoon 1 keer op de NAS voor zover ik het begrijp?
_starbuck_ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:35:
[...]

Je kunt de externe hardeschijf in de NAS pluggen met een USB-kabel. Dan kun je van de Synology GUI de bestanden kopieren naar een share.
Hoe doe ik dat dan? Want ik zie die HDD nergens? En het zou toch ook met dat "copy" knopje aan de voorkant van de NAS moeten kunnen? In de handleiding staat dat dat knopje moet oplichten als je een USB-device aan de voorkant aansluit en als je dan op die knop drukt, kopieert ie alles van de USB-device naar de NAS. Alleen is dat knopje niet opgelicht en gebeurt er ook niks als ik er op druk?

Sorry voor de wellicht domme vragen, maar ik ben echt een ontzettende n00b op dit gebied... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
frye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:25:
Heb een nieuw probleem met mijn Synology DS212J.

Heb router eens gereset en nu staat mijn NAS niet meer in het netwerk.
Vroeger kon ik hem aanroepen met \\ds212j maar daar vindt hij hem niet meer.
Ook de televisie (samsung) toont ook de NAS niet meer bij beschikbare apparaten.

Het gekke is wel dat ik wel via het lokaal ip wel in de management kan (ook via internet ip).

Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Heb de volgende stappen ondernomen.

* router reset (5 min uitgetrokken) + NAS reset (5 min uitgetrokken)
* ipconfig /flushdns
* via synolgy assistent is het apparaat gevonden maar zodra ik mapstation aanklik en mijn credentials ingeef geeft hij "Kan het netwerkpad niet vinden.(53)"
* statisch ip gegeven
* verschillende reboots van NAS
* connecteren via \\lokaal-ip
* ...

in chrome werkt dit wel:
http://lokaal-ip:5000

maar \\lokaal-ip of \\hostname kom ik niet bij mijn gedeelde mappen uit.

Ik zie wel mijn DS212J bij "Netwerk" staan op de pc... Maar als ik dubbelklik geeft hij foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/sv3p0k.png

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fokn43.png
Dit probleem is nog altijd niet van de baan. Zeer vervelend want hij is ook niet meer toegankelijk via mijn tv. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:51:
[...]

Hoe doe ik dat dan? Want ik zie die HDD nergens? En het zou toch ook met dat "copy" knopje aan de voorkant van de NAS moeten kunnen? In de handleiding staat dat dat knopje moet oplichten als je een USB-device aan de voorkant aansluit en als je dan op die knop drukt, kopieert ie alles van de USB-device naar de NAS. Alleen is dat knopje niet opgelicht en gebeurt er ook niks als ik er op druk?
Kun je de USB-schijf niet in de "file browser" vinden? Misschien handig om ook even de handleiding van voor tot achter door lezen? Die handleiding kun je gewoon online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_starbuck_ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Kun je de USB-schijf niet in de "file browser" vinden? Misschien handig om ook even de handleiding van voor tot achter door lezen? Die hanleiding kun je gewoon online vinden.
Via File Station zie ik de USB-schijf niet nee. Alleen helemaal rechts bovenin, maar daar kan ik alleen maar voor uitwerpen kiezen.
Kon gister alleen de Quick Installation Guide vinden en dacht dat dat ook het enige was qua handleiding, maar heb nou wat beter gezocht en de volledige handleiding (a 190 pagina's) gevonden, dus daar ga ik straks dan even in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
frye schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:43:
[...]

Dit probleem is nog altijd niet van de baan. Zeer vervelend want hij is ook niet meer toegankelijk via mijn tv. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Als je Samba herstart krijg je geen foutmeldingen?

DS211> pwd
/usr/syno/etc/rc.d
DS211> ./S80samba.sh status
nmbd: running
winbindd: stopped
smbd: running
DS211> ./S80samba.sh restart
stop smbd ...
stop winbindd ... not running
stop nmbd ...
smbd stoped (2 sec)
nmbd stoped (2 sec)
remove temp tdbs
remove temp tdbs
start nmbd ... ok
start smbd ...
check tdb: /usr/syno/etc/private/secrets.tdb ... done
check tdb: /var/run/account_policy.tdb ... done
check tdb: /var/run/share_info.tdb ... done
check tdb: /var/run/registry.tdb ... done
done
DS211>

Logfile geeft geen info? /var/log/log.smb en log.nmb denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 19-01-2013 13:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Hier dezelfde uitdaging. Gaat niet helemaal goed niet lijkt het. Wel jammer, zou graag OpenVPN gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:14
Omdat mijn vraag van eergisteren een beetje ondergesneeuwd is (krijg je er van met dit weer 8)7) alsnog even de vraag of mensen nog suggesties hebben voor het probleem dat de schijven van mijn DS213+ elke keer weer uit slaapstand komen.

Ik ging er vanuit dat een nachtje Sickbeard uitschakelen zou helpen. Maar ipv om de 40 minuten (de Sickbeard Search Frequency) zijn de schijven vannacht alsnog 3x aangegaan. (ipv 10x)
Dus:
- Wat zou het kunnen zijn wat mijn schijven activeert? (de log staat in de post van eergisteren)
- Wat kan ik nog veranderen aan Sickbeard zodat deze de schijven niet elke 40 minuten activeert?
De log gaat natuurlijk naar de SD-kaart en de 'Scan and Process' heb ik ook al een nachtje uitgezet, maar dit heeft ook geen invloed.

Iemand? :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Via File Station zie ik de USB-schijf niet nee. Alleen helemaal rechts bovenin, maar daar kan ik alleen maar voor uitwerpen kiezen.
Kon gister alleen de Quick Installation Guide vinden en dacht dat dat ook het enige was qua handleiding, maar heb nou wat beter gezocht en de volledige handleiding (a 190 pagina's) gevonden, dus daar ga ik straks dan even in zoeken.
Duik je Configuratiescherm eens in en kijk dan eens bij Externe apparaten. Daar zou hij zichtbaar moeten zijn. De USB-copy functie kun je daar ook instellen. Als je de schijf niet kunt benaderen is hij wellicht in een bestandssysteem waar de Synology niets mee kan. Heb dit gehad met een HFS+-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:23:
[...]
Duik je Configuratiescherm eens in en kijk dan eens bij Externe apparaten. Daar zou hij zichtbaar moeten zijn. De USB-copy functie kun je daar ook instellen. Als je de schijf niet kunt benaderen is hij wellicht in een bestandssysteem waar de Synology niets mee kan. Heb dit gehad met een HFS+-schijf.
Hij is idd wel HFS Journaled ja...ligt het daar aan? Das wel stom dan...Dan vannacht maar gewoon aanzetten en alles laten transferen via Finder.

EDIT: Aha...Bij Configuratiescherm en dan Externe apparaten zie ik m idd wel staan, maar als ik dan Informatie ophalen kies, dan staat er bij Type bestandssysteem <Niet ondersteund>...Stom :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
kraades schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:37:
[...]

Als je Samba herstart krijg je geen foutmeldingen?

DS211> pwd
/usr/syno/etc/rc.d
DS211> ./S80samba.sh status
nmbd: running
winbindd: stopped
smbd: running
DS211> ./S80samba.sh restart
stop smbd ...
stop winbindd ... not running
stop nmbd ...
smbd stoped (2 sec)
nmbd stoped (2 sec)
remove temp tdbs
remove temp tdbs
start nmbd ... ok
start smbd ...
check tdb: /usr/syno/etc/private/secrets.tdb ... done
check tdb: /var/run/account_policy.tdb ... done
check tdb: /var/run/share_info.tdb ... done
check tdb: /var/run/registry.tdb ... done
done
DS211>

Logfile geeft geen info? /var/log/log.smb en log.nmb denk ik.
Mijn kennis over synolgy diskstation is helaas iets te beperkt. Weet niet wat die samba is of doet of hoe je het moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
frye, kijk eerst eens via dsm (dus via je browser) bij control panel > win/mac/nfs. En kijk daar of je windows file server wel hebt ingeschakeld.

Als dat niet helpt kan je de instellingen van de synology firewall eens bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 19-01-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
job schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:20:
Als dat niet helpt kan je de instellingen van de synology firewall eens bekijken.
Dank je!
Hier zat dus de fout...
Nu heb ik alle poorten op toestaan gezet en nu werkt dit wel.

Maar ik neem aan dat het niet 'veilig' is om alle poorten aan te zetten.
Zijn er misschien bepaalde poorten die ik best zeker niet in het firewall config neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Als ik de quadrat4 bootstrap installer probeer te installeren op mijn DS1812+ krijg ik de volgende melding. Bootstrap installer: kan het pakket niet installeren. Als ik op ok klik lijkt het pakket geinstalleerd, maar de DS is niet gebootstrapped (na opnieuw opstarten). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hebben jullie ook dat je disks een keer per uur opspinnen omdat de klok wordt gesynchroniseerd met de NTP server? Gekke is dat als ik in de logs kijk is dat je eerst de disks ziet opspinnen en daarna pas de melding van de NTP server (of dat process is al eerder bezig)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 13:42
Heeft iemand al succes met de Radius server die er nu ook in zit ? Ik heb mn router voor wifi geconfigureerd voor Radius op de DS, secret gelijk en de local users voor verificatie. Via mn Android Phone kan ik wel de gegevens invullen , maar blijft maar op Verbinden ... staan. Misschien nog iets met het certificaat ? En wat zijn de juiste settings voor authenticatie ? Heb al verschillende geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Synology forum geeft geen duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 19:50
Sinds ik mijn DS210j in RAID1 heb gezet (WD Green eruit voor 2x WD Red) gaat hij niet meer in stand by.

Ik heb al op het NL/ENG officieel forum gelezen en gezocht, naar hun Support tickets gestuurd en daar zijn we gewoon de standaard dingen aan het testen nu maar allemaal zonder resultaat.

Nooit problemen mee gehad maar nu wil ik het toch wel oplossen, is er hier iemand die nog toevallig ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
frye schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:29:
Maar ik neem aan dat het niet 'veilig' is om alle poorten aan te zetten.
Zijn er misschien bepaalde poorten die ik best zeker niet in het firewall config neem?
Ik heb alle poorten ook open staan (de default instelling). Ik persoonlijk vind dat geen probleem, de mensen die op mijn netwerk zitten vertrouw ik wel. En daarnaast is alles (ook mijn shares) nog eens beveiligd met een user/wachtwoord combinatie. Tussen het internet en je nas zit ook nog een router. Alleen de poorten die ik geforward heb zijn via het internet toegankelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-01-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
galaxy69 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:53:
Heeft iemand al succes met de Radius server die er nu ook in zit ? Ik heb mn router voor wifi geconfigureerd voor Radius op de DS, secret gelijk en de local users voor verificatie. Via mn Android Phone kan ik wel de gegevens invullen , maar blijft maar op Verbinden ... staan. Misschien nog iets met het certificaat ? En wat zijn de juiste settings voor authenticatie ? Heb al verschillende geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Synology forum geeft geen duidelijkheid
Ik heb radius succesvol opgezet voor een apart gastnetwerk, en ik moet zeggen dat de resultaten wisselend zijn. Onder IOS verliep de authenticatie het vlotst omdat het certificaat automatisch mee geleverd wordt. Op laptops (zowel windows en OSX) was het dan weer wel wat knoeien omdat het certificaat blijkbaar manueel geïnstalleerd moet worden. Bij windows 7 werd, ondanks het dialoogvenster dat vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord, dan weer ingelogd met de credentials van de lokale pc gebruiker (wat natuurlijk niet correct is) 8)7. Windows 8 verliep dan weer verbazend vlot. Geen problemen met certificaat en andere protocol instellingen, gewoon gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en het werkt. Radius authenticaties is gewoon niet eenvoudig genoeg voor thuisgebruik, maar dat ligt niet aan synology.

[ Voor 10% gewijzigd door ieperlingetje op 19-01-2013 18:36 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
[...]

De Synology gebruikt de volgende instelling:

DS211> grep -i req /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn/openvpn.conf
client-cert-not-required
DS211>

De app kan daar niet meer omgaan zo lijkt het.
App fixen of client cert en key gebruiken. Maar hoe kom ik daaraan?

Details vind je hier: https://forums.openvpn.net/topic11961.html.

Iemand een idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Dag Tweakers,

Op dit moment heb ik een paar gebruikers op mijn Synology. Ook staan er de programma's Sickbeard, Couchpotato, ... op geïnstalleerd. Nu is mijn vraag of ik de snelkoppelingen hiervan in het menu bij de andere gebruikers kan verwijderen (zoals je wel bij de standaard applicaties kan doen van Synology).
Deze programma's zouden dus enkel in het admin account zichtbaar mogen zijn.

(ik weet dat je deze applicaties kan beveiligen met gebruikersnaam en wachtwoord, maar ik zou ook graag de icoontjes willen verbergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over SABnzbd, SickBeard en CouchPotato.

Ik maak geen gebruik van nieuwsgroepen, enkel van een tweetal private torrent trackers. Heb ik dan iets aan deze applicaties? Of zijn deze echt puur en alleen voor nieuwsgroepen?
Mocht je er wel torrents mee kunnen binnen halen via publieke torrentsites als de piratenbaai etc dan heb ik ook niet veel aan. Ik zou mij echt specifiek om bepaalde (private) trackers gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Yucko schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:46:
Mono

staat in het lijstje van te installeren packages (3rd Party)
Dat is het hem net, als ik bij geinstalleerde packages ga kijken, staat mono er niet bij, wel bij de beschikbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Helaas heb ik nog geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vorige vragen.

Als ik een bestand vanaf de PC van bv 5GB upload loopt de CPU load van de DS213 gelijk op tot minimaal 85% en dit blijft zo totdat het bestand gekopieërd is. Meerdere taken uitvoeren gaat op dat moment moeizaam.Is dit normaal bij de DS213? Graag wil ik weten wat jullie ervaringen zijn met de DS213 en dan met name bij het uploaden van grote bestanden?

Plex is niet aan de gang te krijgen zonder de meldingen Low Query waardoor deze stopt tijdens scannen. Dit gebeurd vooral bij mappen zoals Photo waar veel afbeeldingen zijn.
Nu is het bij Plex wel bekend dat dit een zeer zwaar pakket is.
Ik verwacht hier dan ook niet veel van, maar toch vraag ik me af bij wie het wel soepel loopt?

[ Voor 9% gewijzigd door Mabili op 20-01-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:55:
Ik heb een vraagje over SABnzbd, SickBeard en CouchPotato.

Ik maak geen gebruik van nieuwsgroepen, enkel van een tweetal private torrent trackers. Heb ik dan iets aan deze applicaties? Of zijn deze echt puur en alleen voor nieuwsgroepen?
Mocht je er wel torrents mee kunnen binnen halen via publieke torrentsites als de piratenbaai etc dan heb ik ook niet veel aan. Ik zou mij echt specifiek om bepaalde (private) trackers gaan.
Ze werken het beste met nieuwsgroepen. Ze ondersteunen Torrents wel maar niet heel uitgebreid.
Kwestie van proberen hoe het bevalt en of deze wat kunnen vinden om te downloaden.

Sabnzbd is voor NZB bestanden dus daar heb je niets aan met Torrents.
Sickbeard ondersteunt het wel bij Search Settings aanzetten.
CouchPotato ondersteunt Torrents wel maar je kunt alleen kiezen uit een standaard lijstje met trackers. Als je Tracker er niet tussen staat kun je dit niet gebruiken. Je zal moeten gaan zoeken naar een eventueel aangepast versie waar je zelf dit kunt toevoegen of je moet zelf gaan proberen een bestand aan te passen of bij de maker een verzoek in dienen.

Maar goed deze info kun je eenvoudig zelf ook vinden met Google. En aangezien je alleen maar bepaalde trackers wilt gebruiken is je keuze erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik vraag me echt af hoe zo'n OpenVPN app heeft kunnen verschijnen want het werkt bij helemaal niemand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 08:08

JdM

Humbled

SInds een paar dagen ben ik blijkbaar ontdekt op het net. Ik heb via *...*.synology.me een verbinding met mijn synology van buitenaf. Nu heb ik het zo ingesteld dat een ip adres geblokkeerd wordt na 1 foute aanmeldpoging, zonder dat het geblokkeerde ip wordt vrijgegeven.
Ik weet weinig van netwerken, maar zonder de juiste wachtwoorden en inlognamen loop ik denk ik niet veel risico dat er iemand binnen komt? Het is alleen wel irri dat ik nu dagelijks 7-8 enkele meldingen van geblokkeerde ip's krijg (7-8 is bij nader inzien wat overdreven). Heeft iemand een idee, of ik misschien iets anders in kan stellen zodat ik alleen door mezelf ben te vinden op het internet? Of is dat een rare vraag? :)

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 20-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Heb je DMZ aanstaan op je router? Dit moet uit, waarbij je zelf alle poorten forward in je router. Het beste is dat je zelf poorten instelt op andere pooren dan default voor de verschillende applicaties, en die poorten forward. Ik krijg de melding nagenoeg niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Zou dit een leuke schijf voor in de Syno zijn: http://www.ibood.com/extr...isk_Retail_Kit_SATA_6Gbs/

Schijnt in de basis een Hitachi 5k3000 te zijn aangezien Toshiba de 3,5" fabriek van WD heeft overgenomen (op last van mededingingsautoriteiten). Zie http://hardforum.com/showthread.php?t=1710269

EDIT: en zie http://forums.servethehom...w-3-5-quot-desktop-drives

[ Voor 14% gewijzigd door JPS op 20-01-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58

Goner

What can I do you for ?

JdM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:12:
Heeft iemand een idee, of ik misschien iets anders in kan stellen zodat ik alleen door mezelf ben te vinden op het internet? Of is dat een rare vraag?
Zoals Tarabass al zegt, andere poorten dan de standaard gebruiken (aan de buitenkant), dus bijv. 6080 forwarden naar 80, 6021 naar 21 enz.
Dat bracht bij mij het aantal 'hack' pogingen van 1 a 2 per dag terug tot 0.
Ook voor DSM iets ander dan 5000 gebruiken en forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Goner schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:02:
HTTPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Nakebod schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Ik ben ook niet zeer bekend met Linux, kan mijn weg gelukkig wel redelijk vinden :)
Geen idee of je dan de editor vi, of nano kent? Maar het is idd een soort batchfile.
We gaan iig even vanaf een PC werken voor de zekerheid :P

Kopieer de code die ik gaf in notepad, opslaan als script.sh (Niet als .txt)
Kopieer dit bestand naar je NAS (Bijv via Windows Verkenner, FTP, etc)
Log nu in via SSH, en ga naar de map waar je script.sh neer hebt gezet. (cd /volume1/<sharenaam>/)
Voer nu het volgende commando uit: chmod +x script.sh
Hiermee maak je het scriptbestand uitvoerbaar, anders is het gewoon een plat tekstbestand.

Je kan nu, nog steeds via SSH, het script direct uitvoeren: ./script.sh (Of sh script.sh)
Of als cronjob, eerst je huidige 2 cronjobs verwijderen/uitcommenten, en vervangen met:

0 * * * * root sh /volume1/<share>/script.sh

Hopelijk werkt deze methode, en start hij eerst het electra script, en als die klaar is, je gas script.
Het heeft helaas niet geholpen :(
Ik heb net de beide conjobs maar een 30min uit elkaar gezet...eens kijken wat dat doet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Goner schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Zoals Tarabass al zegt, andere poorten dan de standaard gebruiken (aan de buitenkant), dus bijv. 6080 forwarden naar 80, 6021 naar 21 enz.
Dat bracht bij mij het aantal 'hack' pogingen van 1 a 2 per dag terug tot 0.
DSM gaat inderdaad via poort 5000. Ik zal het eens gaan aanpassen :)
Tarabass schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:42:
Heb je DMZ aanstaan op je router? Dit moet uit, waarbij je zelf alle poorten forward in je router. Het beste is dat je zelf poorten instelt op andere pooren dan default voor de verschillende applicaties, en die poorten forward. Ik krijg de melding nagenoeg niet meer..
Ja, DMZ staat aan. Ik ga zelf de poorten eens instellen dan.

Dank voor de tips!

[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 20-01-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Sorry, dubbelpost. Editten, quoten en antwoorden gaat niet helemaal zoals het zou moeten.. :F

[ Voor 110% gewijzigd door JdM op 20-01-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand wat ik moet instellen zodat ik mijn nas ook via wifi kan benaderen? nu werkt het alleen als ik bekabeld ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Servor schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:02:
Ik vraag me echt af hoe zo'n OpenVPN app heeft kunnen verschijnen want het werkt bij helemaal niemand geloof ik.
Het werkt niet als je verbinding maakt met een Synology. Andere servers die gebruik maken van client cert (de meeste) werken gewoon.
kraades schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:55:
[...]

De Synology gebruikt de volgende instelling:

DS211> grep -i req /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn/openvpn.conf
client-cert-not-required
DS211>

De app kan daar niet meer omgaan zo lijkt het.
App fixen of client cert en key gebruiken. Maar hoe kom ik daaraan?

Details vind je hier: https://forums.openvpn.net/topic11961.html.

Iemand een idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Hoop dat ze het snel fixxen met de OpenVPN app ik kan mijn certificaat niet landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

JdM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:48:
Ja, DMZ staat aan. Ik ga zelf de poorten eens instellen dan.

Dank voor de tips!
DMZ is eigenlijk alleen bedoeld om te testen. Tenminste, zo gebruik ik het. Daarmee zet je namelijk alle poorten naar het opgegeven ip-adres open. Zodra alles werkt verander ik de standaard poorten en forward ik die handmatig in mijn router. DMZ is dus streng af te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 13:10
Wat is direct het grote voordeel van OpenVPN t.o.v PPTP? Ik gebruik dat laatste al jaren voor VPN verbindingen met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
BizzieBis schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:58:
Wat is direct het grote voordeel van OpenVPN t.o.v PPTP? Ik gebruik dat laatste al jaren voor VPN verbindingen met mijn iPhone.
OpenVPN is véél veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
jostefa schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:10:
Hoop dat ze het snel fixxen met de OpenVPN app ik kan mijn certificaat niet landen.
Ja, of je moet 'client-cert-not-required' uitzetten en zelf een client certificaat aanmaken. Maar hoe dat nu precies moet weet ik ook niet... :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

kraades schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Ja, of je moet 'client-cert-not-required' uitzetten en zelf een client certificaat aanmaken. Maar hoe dat nu precies moet weet ik ook niet... :?
Daar is een handleiding voor die te vinden is in het Synolgy forum. Weet zo snel het adres niet maar google kan je helpen.

Wat een alternatief is is de Raspberry Pi als OpenVPN server.

Voordeel:

-Hij laat je syno in slaapstand.
-Veiliger als PPTP
-Makkelijk te doen voor een Linux N00b als ik. (http://raspberrypi.host56...1-openvpn-server-tutorial)

Nadeel:

-Weer een apparaat in je netwerk
-Vul me maar aan......

Ik kwam jullie probleem gister ook tegen op de Iphone en heb het opgelost door de RbPi met een USBkabel aan de Syno te hangen. OpenVPN server van gemaakt en gaan met die banaan. Getest op de 256 en 512 MB versie.
;)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stuffer schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:14:
[...]

Daar is een handleiding voor die te vinden is in het Synolgy forum. Weet zo snel het adres niet maar google kan je helpen.
Ik had wel deze gevonden.
http://forum.synology.com...rtificates_for_connecting
Ik snap alleen niet hoe de client cert nu gekoppeld zou moeten zijn met de Synology.

Een RPi heb ik wel alleen die staat niet steeds aan en gebruik ik voor XBMC.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Weet iemand hoe je het admin wachtwoord kan "kraken"
Er is een optie om dat ding opnieuw te installeren, maar met kans dat de data die op de disks staan verloren gaan.
Synology wiki is namelijk down:
SynologyWiki has a problem

Sorry! This site is experiencing technical difficulties.
Try waiting a few minutes and reloading.

(Can't contact the database server: Too many connections (localhost))

Schoonouders hebben een 212j, die eenmaal geinstalleerd is. Laptop van mijn schoonmoeder is overleden en hebben een nieuwe gekocht. Ik wilde verbinding maken met de nas, voer wachtwoord in.. En dat wisten we/ze niet meer.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:37
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:07:
Weet iemand hoe je het admin wachtwoord kan "kraken"
Er is een optie om dat ding opnieuw te installeren, maar met kans dat de data die op de disks staan ..........

Schoonouders hebben een 212j, die eenmaal geinstalleerd is. Laptop van mijn schoonmoeder is overleden en hebben een nieuwe gekocht. Ik wilde verbinding maken met de nas, voer wachtwoord in.. En dat wisten we/ze niet meer.
Geprobeerd om het WW veld leeg te laten?

En anders volgens google:
"U kunt het admin wachtwoord resetten door het indrukken van de RESET knop op het Synology product gedurende ongeveer 4 seconden totdat u een pieptoon hoort. Dit zal IP, DNS, wachtwoorden voor de "admin" account terugzetten naar de standaard waarde en het “guest” account resetten naar de “disabled” status. Het standard wachtwoord voor de “admin” account is leeg."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Gaan we proberen!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Paulus07 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:33:
weet iemand wat ik moet instellen zodat ik mijn nas ook via wifi kan benaderen? nu werkt het alleen als ik bekabeld ga werken.
Dat wordt ongetwijfeld veroorzaak door je router. Inloggen op je router en op zoek gaan naar client-isolation/ap-isolation.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 20-01-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 19:35
Paulus07 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:33:
Heb je de poorten laten forwarden door de synology zelf?
Ik vraag dit omdat ik zelf heel lang heb lopen kloten hiermee.
Ik had de poorten laten forwarden door mijn Synology op mijn wndr3700 en ik kon zo netjes mijn NAS bereiken (via myDS.me) maar zodra ik met mijn telefoon de NAS probeerde te bereiken over de wifi thuis kreeg ik geen toegang.
Toen heb ik zelf maar de poorten zelf open gezet op mijn router en ik had gewoon toegang.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Ik loop nu ook tegen hetzelfde probleem aan. Erg jammer. En tot nu toe lijkt er nog geen oplossing gevonden. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Dag Tweakers, ik heb even jullie hulp nodig! :)

Ik heb nu sickbeard, couchpotato en sabnzbd op mijn Synology geïnstalleerd. Nu zag ik vandaag dat couchpotato problemen krijgt wanneer hij een film wilt hernoemen:
code:
1
2
3
4
5
6
[tato.core.plugins.renamer] Renaming "/volume1/Downloads/complete/movies/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt" to "/volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt"

[tato.core.plugins.renamer] Failed setting permissions for file: /volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt, Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/renamer/main.py", line 457, in moveFile
    os.chmod(dest, Env.getPermission('file'))
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/volume1/Media/Movies/Converteren/Expatriate, The (2012)/The Expatriate (2012).srt'

De bestanden worden dus gedownload door Sabnzbd (bij instellingen staat chmod op 777). Als ik ga kijken bij de gedownloade bestanden, dan staat er als user 'sabnzbd'. CouchPotato werkt als user 'couchpotatoserver'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat couchpotato wel gewoon de bestanden kan hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 22:28
Is de DS212J snel genoeg om SabNZBd + Sickbeard + Couchpotato te draaien? Of kan ik toch echt beter de DS213 nemen?

[ Voor 22% gewijzigd door TheJVH op 21-01-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
TheJVH schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:35:
Is de DS212J snel genoeg om SabNZBd + Sickbeard + Couchpotato te draaien? Of kan ik toch echt beter de DS213 nemen?
Iedere DS is snel genoeg om die combi te draaien.
Heb zelf een DS108j, en daar loopt het ook op. De boel is ingesteld om 's nachts te draaien, en ik heb maar weinig eisen qua wat ik zoek aan series/films dus snelheid boeit me niet.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 22:28
Duidelijk, thanks :) . DS212J + Seagate ST3000MD001 + Netgear Prosafe GS105 in bestelling. Uiteindelijk toch voor Synology gekozen door de betere interface dan QNAP :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

TheJVH schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:00:
Duidelijk, thanks :) . DS212J + Seagate ST3000MD001 + Netgear Prosafe GS105 in bestelling. Uiteindelijk toch voor Synology gekozen door de betere interface dan QNAP :) .
Niet alleen de interface. Synology _/-\o_ en gefeliciteerd met je aankoop.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
Ben er nu via een pijnlijke manier achter gekomen dat ondanks de omschrijving "1 Gigabit-netwerkaansluiting", mijn DS213 geen gigabit snelheden aankan.
Kom niet boven de 50MB/s write uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Draaien is veel gezegd. Strompelen is een beter woord. Ik heb een 108J en vooral SabNZB vreet veel te veel resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:
Ben er nu via een pijnlijke manier achter gekomen dat ondanks de omschrijving "1 Gigabit-netwerkaansluiting", mijn DS213 geen gigabit snelheden aankan.
Heeft weinig met de gigabit aansluiting te maken.
Zie hier de prestaties volgens Synology. De leessnelheden komen ver boven de 100Mbit uit!
Zit de 50Mb niet gewoon aan de max van je schijven?

Edit: 50MB is toch 400Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

maartend schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Draaien is veel gezegd. Strompelen is een beter woord. Ik heb een 108J en vooral SabNZB vreet veel te veel resources.
Ligt meer aan jouw settings tbh. Sab en deze andere addons draaien goed met max 3MB/s op een Syno. Tja repair en uitpakken kan even duren, maar dat blijft bij elke J versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:
Met 50 MB/s zit je ruim 5x boven de 100 mbit, dus echt op een gigabit verbinding.
De beperking kan heel goed in je pc zitten.
Waarschijnlijk schrijf je vanaf een windows pc via Cifs ("gedeelde map")?

Probeer eens tijdens een schrijfactie met een tweede pc ook een bestand te kopiëren. Waarschijnlijk kom je opgeteld aardig in de buurt van de 100MB/s.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
maartend schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Een 108J is m.i. niet te vergelijken met de nieuwere machines uit de j-serie....
Maar goed, het is maar wat je (nog) meer wilt met zo'n apparaat. Uiteindelijk loop je tegen z´n limiet aan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja ok, ik zit wel in de Gigabit region, maar niet volledig, dat wou ik zeggen.
Haal maar de helft.

CPU load van de NAS zit tegen de 99% te duwen bij een transfer vanuit een normale map, en dan haal ik 47MB/s.
Ligt dus niet aan mijn pc.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-01-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:34:
Haal maar de helft.

CPU load van de NAS zit tegen de 99% te duwen bij een transfer vanuit een normale map, en dan haal ik 47MB/s.
Verwacht je dan snelheden van 120 MB/s ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tussen de 50 en de 100 ja.
Niet onder de 50 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:39:
Tussen de 50 en de 100 ja.
Niet onder de 50 8)7
Wat voor raid type en hoe meet je deze snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Nakebod

Nope.

Ik heb ook nooit echt Gbit snelheden kunnen halen, via samba filetransfers dan.
Puur netwerktechnisch wel, dus daar zit de bottleneck niet. Testen met bijv iperf, daarmee kwam ik wel rond de 900 Mbit.

Met DSM4.2 is de snelheid wel verbeterd nu er eindelijk SMB2 gebruikt wordt, pieken tot 70MB/s kan ik nu halen. Helaas niet gemiddeld.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Als je nzbget gebruikt ipv SAB dan gaat dat prima. Doe ik ook op mijn 211J, die wordt echt niet vrolijk van SAB (om over de lage downloadsnelheden maar te zwijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

master_viper schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Verwacht je dan snelheden van 120 MB/s ? 8)7
Ik haal tussen de 80/90MB (ds211)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
master_viper schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Wat voor raid type en hoe meet je deze snelheden?
Geen raid, gewoon 2 losse volume's.
En gewoon afgelezen uit het transfer-schermpje van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik kom ook niet verder dan zo'n 60 MB/s op m'n 213. Ik heb 2 wat oudere 500GB schijven in mirror draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Toch vreemd. Ik heb in mijn vrije oude nas 2 greens in raid 1 draaien, en in mijn mediacenter zit een ssd. snelheden dus rond de 80MB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:34:
Haal maar de helft.

Dit was mij ook met de DS213 opgevallen.
Bij mij schiet de smbd inderdaad ook naar minimaal 85% of meer CPU load.
Dat heeft ook direct invloed op de overige upload en andere taken.
Dit gebeurd ook met NZBGet deze schiet dan direct tijdens downloaden naar de 99% CPU load.
Ik heb het dan nog niet over unparren en uitpakken.
Waar ik dacht dat NZBGet juist minder CPU load zou vragen.

Nu heb ik de mogelijkheid om nog over te stappen naar de DS213+
Maar is dat het geld waard om extra uit te geven of is er bijna geen verschil met de DS213?
Als ik de Synology prestatie grafiek bekijk is het verschil niet groot te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 21-01-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De maximale snelheid van de Synology DS213 ligt tussen de 40MB/s en 65MB/s voor een upload.

Het apparaat heeft wel een Gigabit aansluiting alleen deze snelheid kan alleen theoretisch gehaald worden. De maximale snelheid zou dan 125MB/s zijn, alleen in de praktijk wordt dit nooit gehaald.
Aldus de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
beperkende factor is ook de synology zelf.
Vooral de cpu en de hoeveelheid geheugen wat erin zit.

De hogere versies(+versies)
halen meestal ook hogere snelheden.
Synology is op hun eigen site echter wel erg optimistisch met wat voor snelheden de nasjes kunnen halen.

Verder heeft het er ook natuurlijk mee te maken, welke switch of router je gebruikt en wat voor bekabeling.

Ik haal met mijn 1511+ rond de 100 tot 110mb/s

Dus gigabit kan echt wel sneller als 50mb/s

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 21-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Bitrate/8 ≠ datarate! Vergeet de bitjes voor overhead niet: het theoretisch maximum van GbE is ongeveer 118MB/s effectief (standard framesize, TCP/IP).

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mabili schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Nu heb ik de mogelijkheid om nog over te stappen naar de DS213+
Maar is dat het geld waard om extra uit te geven of is er bijna geen verschil met de DS213?
Als ik de Synology prestatie grafiek bekijk is het verschil niet groot te noemen.
Even with a single drive, write speed was close to 80MB/ps and read performance was an impressive 105MB/s on a lGbit Ethernet network without jumbo frames configured. Obviously, multiple simultaneous users would reduce speed and dual drives should conversely improve the performance. However you slice it, though, the DS213+ is very rapid compared with many small NAS solutions, and it used less than a quarter of total CPU power to support the reading of data from a single client.

http://programming4.us/enterprise/10066.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook gebruikers hier aanwezig van de DS-713+?
Ik ben benieuwd of zij de waardes halen die op de website van synology staat.
Nog steeds niet de knoop durven te hakken of ik de 713+ of de 213+ moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:39:
Zijn er ook gebruikers hier aanwezig van de DS-713+?
Ik ben benieuwd of zij de waardes halen die op de website van synology staat.
Nog steeds niet de knoop durven te hakken of ik de 713+ of de 213+ moet nemen.
Waarom zou hij die waardes niet halen? Wanneer het medium waarvan hij moet lezen maar snel genoeg is. Ik heb een ssd in mijn pc en wanneer ik bestanden naar mijn ds213+ schrijf haalt hij de volledige snelheid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:44:
[...]

Even with a single drive, write speed was close to 80MB/ps and read performance was an impressive 105MB/s on a lGbit Ethernet network without jumbo frames configured. Obviously, multiple simultaneous users would reduce speed and dual drives should conversely improve the performance. However you slice it, though, the DS213+ is very rapid compared with many small NAS solutions, and it used less than a quarter of total CPU power to support the reading of data from a single client.

http://programming4.us/enterprise/10066.aspx
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ga de link even rustig doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 14:33
Weet iemand of er in een 1511+ ook 4TB schijven kunnen worden gebruikt? De specs geven 3TB max aan, maar is dat niet een DSM limiet van indertijd ipv een hardware limit?

Draai DSM 4.2 Beta

2e vraag is een 1512+ een grote update qua snelheid voor bijv. transcoding van Plex Media Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik heb een NZBget package geinstalleerd op mijn DS107+. Het downloaden gaat prima. Het checken ook. Maar heb niet echt het idee dat hij repareert en uitpakt. Ik dacht dat dit standaard goed stond in de .spk die je download voor NZGget. Iemand die weet hoe dit ingesteld moet worden in NZBget?

Nu heb ik dit staan, zo staat het standaard:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/nzbget_zps733337d9.jpg
Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.