Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:33
Als ik een geripte dvd (makkelijker dan dvd in speler stoppen) kopieer via Windows XP van mijn pc naar mijn DS508 (raid 5 met 3 schijven) dan haal ik 35MB/s. Processor, 65%. Geheugen 20%. Laatst beschikbare DSM erop, 4.0.
Kopieer ik via de File Station, dan haal ik 23MB/s. Processor 72%. Geheugen 20%.
Sneller is altijd leuk maar om daar nu een nieuw apparaat voor aan te schaffen vind ik een beetje te gek. Het werkt allemaal nog prima. Films en audio streamen. Ook Blu-ray''s gaan prima, inclusief menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om via het mappen van een netwerk drive in m'n DS213 te komen, maar ik kan alleen de shared folders mappen, niet de diskstation als geheel, klopt dat?

Beetje raar om voor elke map een drive aan te maken of juist weer al die folders in nog een folder te gooien.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:24:
Het is me gelukt om via het mappen van een netwerk drive in m'n DS213 te komen, maar ik kan alleen de shared folders mappen, niet de diskstation als geheel, klopt dat?

Beetje raar om voor elke map een drive aan te maken of juist weer al die folders in nog een folder te gooien. :/
Diskstation als geheel kan inderdaad niet. Ik heb in de root per gebruiker een map aangemaakt en die gemapt naar netwerkschijven, de folders in de gebruikersmappen bevatten dan weer symlinks naar de folders. Dus

\\Diskstation\gebruiker1\foto heb ik bijv gemapt naar \\diskstation\photo\gebruiker1. Voordeel is dat je hiermee iedere gebruiker zijn eigen schijf heeft, waardoor het redelijk begrijpbaar is voor mensen die er niks van kennen maar toch de nas willen gebruiken. Op die manier blijft het aantal mappings beperkt.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb de libraries van Windows gelinkt naar de home folders. Gebruikers hebben geeneens door dat hun 'Afbeeldingen folder' zich op de NAS bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29
Sinds vrijdag in het bezit van een DS212, met een 2TB Red HDD erin en moet het toch ook even kwijt: wat een fantastische uitvinding is dit!

Het kost allemaal wat tijd, werken en uittesten om alles goed te laten werken (wat stiekem toch het leukste onderdeel is) maar dan is het ook wel echt super fijn. Heb nu NZBget, SB en CP continu draaien, daarnaast Cloud Station welke netjes 'Mijn documenten' synchroniseert tussen mijn verschillende PC's.
Heb daarnaast gisteren nzbtomedia ingesteld, kostte ook weer wat uitpluizen maar dat werkt nu ook echt super!

Ideaal dat nu voortaan mijn PC gewoon altijd uitkan, maar hij wel netjes blijft downloaden en ik altijd bij mijn bestanden/SB/CP kan. Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:24:

Beetje raar om voor elke map een drive aan te maken of juist weer al die folders in nog een folder te gooien.
Het is ook niet de bedoeling van een nas. Natuurlijk kun je alles openzetten als je wil maar dat wil je niet qua veiligheid.

Je moet even nadenken hoe je het wilt opzetten. Je kan voor elke gebruiker een persoonlijk map aanmaken, zie de account instellingen in DSM. Deze koppel je aan een letter.
Verder kun je bv 1 hoofdmap aanmaken met daaronder submappen.

\Hoofdmap\submap1
\submap2

Je kunt dan de hoofdmap koppelen en zo krijg je dus alle submappen te zien.
Of je maakt een aantal mappen aan zoals DSM ook meestal instelt.
\Video
\Audio
\etc

Je kan dan per gebruiker aangeven welke rechten iemand in een gedeelde map krijgt. In je foto archief mag iedere gebruiker kijken maar alleen ik heb schrijfrechten. Zo voorkom ik dat iemand per abuis iets verwijderd en met de muis een map wegsleept. Ik maak wel elke nacht een backup maar voorkomen is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
Tarabass schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:35:
Ik heb de libraries van Windows gelinkt naar de home folders. Gebruikers hebben geeneens door dat hun 'Afbeeldingen folder' zich op de NAS bevindt.
Hoe heb je dat gedaan? Ik krijg altijd een error dat het niet kan omdat ze niet geindexeerd zijn...

Hoe doe ik het dan nu?

ik draai een iscsi en dit werkt ook super goed. In combinatie met een SSD...
alles reageert super snel en alle user folder staan dus ook op de NAS.. Dit wordt automatisch weer een backup van gemaakt zonder dat mijn vriendin het weet..Ze draaide al een paar dagen zo zonder dat ze door had dat het allemaal draadloos ging.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Quakie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:44:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik krijg altijd een error dat het niet kan omdat ze niet geindexeerd zijn...

Hoe doe ik het dan nu?

ik draai een iscsi en dit werkt ook super goed. In combinatie met een SSD...
alles reageert super snel en alle user folder staan dus ook op de NAS.. Dit wordt automatisch weer een backup van gemaakt zonder dat mijn vriendin het weet..Ze draaide al een paar dagen zo zonder dat ze door had dat het allemaal draadloos ging.
Het is sinds windows 7 erg ongemakkelijk gemaakt om netwerk shares te linken of te includen. Ik kan de uitleg die ik gebruikte niet zo snel vinden, maar met de uitleg op deze pagina moet het ook gaan lukken volgens mij:

http://www.sevenforums.co...clude-network-folder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wat ik soms irritant vind bij windows 7 is dat de netwerkshare's bij het opstarten meestal gedisconnected zijn.
Moet je ze allemaal een aanklikken en dan kommen ze 'online' (groen)

Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Hallo allemaal
Ik zit voor mijn synololgy met het probleem dat ik op mijn werk niet bij het control panel kan komen (poorten 5000, 5001, maar ook 7000 en 7001) zijn door mijn werkgever dichtgezet.
Nu is dit op te lossen met een reverse proxy
Heb hier een vrij duidelijke handleiding voor gevonden;
https://home-portal.nl/?p=19

Het enige stukje dat me hier niet helemaal duidelijk in is het aanpassen van httpd-ssl-vhost.conf-user;
Hier moet het stukje
code:
1
ProxyPass / https://192.168.0.10:5001/

worden tegevoegd.
Dat ip-adres, is dat dan het interne IP adres van de NAS?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
Jeronimo78 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:11:
Dat ip-adres, is dat dan het interne IP adres van de NAS?
Ja, volgens mij kun je daar ook localhost invullen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ah bedankt voor je antwoord :) Vanavond maar even mee stoeien, en dan morgen kijken of ik via mijn werk er bij kan.
Neem aan dat ie ook nog steeds op de oude manier te bereiken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
Hallo,
ik heb een vraag waar ik nutoe niet uitgekomen ben.

Is het mogelijk om binnen een bestaande map-structuur van een subfolder een share te maken?
Tot nutoe kon ik alleen een mogelijkheid vinden om in de "root" een nieuwe share aan te melden.

Ik wil dit doen zodat mijn huidige structuur niet aangepast hoeft te worden.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:14

RvV

Zijn er trouwens ook mensen die de wat duurdere en grotere synology modellen in een (klein/middel) zakelijke omgeving hebben ingezet? Daar lees ik hier op het forum namelijk maar vrij weinig over. Ik ben namelijk wel benieuwd naar de ervaringen daarmee.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:06
Repi3 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:55:
wat ik soms irritant vind bij windows 7 is dat de netwerkshare's bij het opstarten meestal gedisconnected zijn.
Moet je ze allemaal een aanklikken en dan kommen ze 'online' (groen)

Is hier iets tegen te doen?
Een netwerk locatie toevoegen?
Computer, bestand een netwerklocatie toevoegen.... :9

[ Voor 9% gewijzigd door oxyde op 22-01-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:34
RvV schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:14:
Zijn er trouwens ook mensen die de wat duurdere en grotere synology modellen in een (klein/middel) zakelijke omgeving hebben ingezet? Daar lees ik hier op het forum namelijk maar vrij weinig over. Ik ben namelijk wel benieuwd naar de ervaringen daarmee.
Wij gebruiken bij ons zakelijk synology's als goedkope opslag. Wij syncen hiermee "onbelangrijke" data binnen de verschillende vestigingen via RSync. Stukken goedkoper dan data in Telecity ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 22-01-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
RvV schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:14:
Bij mijn werkgever is een grote schare Syno's ingezet voor diverse doeleinden. Opslag voor werkgroepen. iSCSI bakjes voor storage staging, systemen voor surveillance (surveillance station). Ervaringen zijn best goed, vooral de integratie met AD is prettig.

Sterker nog, dankzij mijn ervaringen hier heb ik er privé ook één aangeschaft.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:23
Weet iemand hier hoe de package "mail server" is in te stellen als uitgaande SMTP server voor het lokale lan, dit alleen uitgaand, op de synology zal geen mail binnenkomen.

Lokale lan PC's > Synology SMTP server > Synology relay naar provider SMTP server.

Ik krijg dit echter niet ingesteld, de synology SMTP blijft alle uitgaande mails weigeren met de volgende foutmelding bij tests via telnet vanaf mijn eigen PC (in hetzelfde subnet uiteraard).

550 5.1.1 <d.meijer@mijnprovider.nl>: Recipient address rejected: User unknown in lo
cal recipient table

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:01:
Hallo,
ik heb een vraag waar ik nutoe niet uitgekomen ben.

Is het mogelijk om binnen een bestaande map-structuur van een subfolder een share te maken?
Tot nutoe kon ik alleen een mogelijkheid vinden om in de "root" een nieuwe share aan te melden.

Ik wil dit doen zodat mijn huidige structuur niet aangepast hoeft te worden.

Alvast Bedankt
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Nee dat kan volgens mij niet, want een share maak je op een volume en daarin maak je mappen. Een share kan niet ergens dieper liggen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
abusimbal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:07:
[...]

Dat is het hem net, als ik bij geinstalleerde packages ga kijken, staat mono er niet bij, wel bij de beschikbare.
Ik heb iets soortgelijks maar dan zonder (deleted) er achter. Bij een reboot is het process weer weg voor 1 tot 3 dagen. Sinds ik symform heb geinstalleerd is dit ontstaan. Ik vermoed dat het hier mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
stormfly schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26:
Nee dat kan volgens mij niet, want een share maak je op een volume en daarin maak je mappen. Een share kan niet ergens dieper liggen, volgens mij.
En met een mount?
Dat je die share aanmaakt en dan de bestaande mappen hier naar toe mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Ik zag veel vergelijkings materiaal hier voor bij komen over de schrijfsnelheden naar eens Nas.
Net ook even getest met een Mkv van 8GB. Ik haal hier met een DS412+ 90MB/s vraag me af als dit
beetje normaal is? ik las dat met link aggression 182MB/s te behalen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt MikeOO. Ik denk dat ik in dat geval maar meteen met een goede opbouw begin en 't dus in een persoonlijk 'user' folder gooi.

Gebruiken jullie over 't algemeen wel of geen jumbo frames? En zo ja, in welke grotes? Ik heb JF even aangezet op mn netwerk adapter (9KB MTU) maar toen viel de connectie met de nas meteen uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even los van bovenstaande vraag:
Ik ben flink aan 't knutselen geweest en kan eindelijk via m'n externe IP + poortnr in m'n nas komen. Nou had ik al een domein aangemaakt maar via de 'naam' kom ik er niet in. Waar kan ik 't adres van m'n domeinnaam veranderen? Ik zat ooit op een myDNS pagina van synology maar kan 't niet terug vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:19:
Bedankt MikeOO. Ik denk dat ik in dat geval maar meteen met een goede opbouw begin en 't dus in een persoonlijk 'user' folder gooi.

Gebruiken jullie over 't algemeen wel of geen jumbo frames? En zo ja, in welke grotes? Ik heb JF even aangezet op mn netwerk adapter (9KB MTU) maar toen viel de connectie met de nas meteen uit.
alles moet jumbo ondersteunen, dus ook je nas op 9000 MTU zetten en ook moet de router, switch dat ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jeronimo78 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:09:
[...]

En met een mount?
Dat je die share aanmaakt en dan de bestaande mappen hier naar toe mount?
Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Gebruikt iemand dit? Werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Laatst online: 02-10 08:40
Ik heb sinds gisteren een hele vreemde foutmelding. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of tips kan geven.

Gisteren heb ik wat muziekbestanden van de éne map in de andere lopen verplaatsen. Niks bijzonders.
Op een gegeven moment wilde ik in de Finder (MAC) een andere map naar binnen en op het moment dat ik er op dubbelklik is de map verdwenen. Foetsie! Nergens meer te bekennen (inkl. inhoud ).

Met de file station op ipad of iphone kan ik de bewuste map wel benaderen en ook de inhoud wel zien, alleen als ik dan bijv. een mp3 bestand oproep geeft hij volgende foutmelding.

Fout: onbekende fout

Wat kan hier aan de hand zijn?

Samenvatting:
Bestanden opeens niet meer zichtbaar in de finder (MAC)
wel zichtbaar in file station maar niet te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou als eerste aan een rechten issue denken.. heb je ze verplaatst met je syno fs, je mac of een windows pc ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:04
pitchdown schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Gebruikt iemand dit? Werkt dit?
Ik had eenzelfde vraagstuk, maar net wat anders.

Ik wou in de map video (die via dlna op mijn tv kan komen) ook een map videos van een externe hdd kunnen tonen. Hiervoor heb ik een symbolic link gemaakt, en werkte.
ln -s target_path link_path
Misschien het proberen waard.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:25
Misschien een hele domme vraag maar ik heb een DS213 sinds een week of 2.
Ik kan als ik de NAS net heb opgestart alles (dsphoto, dsvideo, ftp, etc) benaderen vanaf internet echter een dag later kan ik elke keer niks meer benaderen na opnieuw starten van de nas kan ik er die dag weer bij en een dag later niet meer?

mijn ip adres van mijn internet provider is ongewijzigd en ook in het thuisnetwerk kan ik nog steeds
de NAS bereiken.

iemand enig idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Nils N schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:37:
Misschien een hele domme vraag maar ik heb een DS213 sinds een week of 2.
Ik kan als ik de NAS net heb opgestart alles (dsphoto, dsvideo, ftp, etc) benaderen vanaf internet echter een dag later kan ik elke keer niks meer benaderen na opnieuw starten van de nas kan ik er die dag weer bij en een dag later niet meer?

mijn ip adres van mijn internet provider is ongewijzigd en ook in het thuisnetwerk kan ik nog steeds
de NAS bereiken.

iemand enig idee wat er mis gaat?
Is je DS niet gewoon in de slaapstand gegaan? Ik krijg ook altijd eerst foutmelding, maar na (circa 30 seconden) een refresh en dan werkt alles.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
nee, met geen enkele android app of ftp server kom ik erin, bij alle apps blijft hij maar laden en na een poos komt de app met een foutmelding dat de nas niet bereikbaar is, ook als ik het enkele minuten laten nogmaals probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:09
Nils N schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:53:
nee, met geen enkele android app of ftp server kom ik erin, bij alle apps blijft hij maar laden en na een poos komt de app met een foutmelding dat de nas niet bereikbaar is, ook als ik het enkele minuten laten nogmaals probeer.
Druk bezig met media indexing?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
localjoost.nl schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:36:
[...]

Ik had eenzelfde vraagstuk, maar net wat anders.

Ik wou in de map video (die via dlna op mijn tv kan komen) ook een map videos van een externe hdd kunnen tonen. Hiervoor heb ik een symbolic link gemaakt, en werkte.

[...]

Misschien het proberen waard.
Dit heb jij gedaan vanuit SSH naar de Synology of vanuit windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:06
Nils N schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:53:
Misschien dat je router de port forwarding vergeet die van UPnP ingesteld zijn? Je zou statische port forwarders kunnen instellen, dan kun je er altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
pitchdown schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Telnet (Putty)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

voor mensen met openvpn, de export vanaf de synology is een zip file, hierin staan 2 bestandjes en een readme als je de ca.cert en de *.opvn via itunes upload bij app en dan openvpn dan werkt dat wel.
kan nog niet op mijn synology komen helaas

[ Voor 8% gewijzigd door thalantis op 23-01-2013 10:10 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik heb het idee dat ik mezelf buitengesloten heb d.m.v. de Syno firewall. Had alles op deny, behalve LAN en werk-ip (scheelt een hoop Chinese inlogpogingen!) Nu heb ik het vaste ip van mijn Syno veranderd (andere router, andere ip-range) en kan ik er dus niet meer in.

Ergens gevonden dat de reset button de firewall leegmaakt, maar geen data weggooit. Kan iemand dat bevestigen? Vind het namelijk nog wel een beetje eng om te doen...

http://forum.synology.com...gs_of_the_Synology_system

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Data gaat niet weg. Je NAS krijgt een DHCP, zodat je er weer bij kunt met eventueel de assistent tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
TheOmen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Druk bezig met media indexing?
denk het niet, router draait gewoon op lage CPU belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
jorikc schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:00:
[...]

Misschien dat je router de port forwarding vergeet die van UPnP ingesteld zijn? Je zou statische port forwarders kunnen instellen, dan kun je er altijd bij.
Oke thanks, zal hier vanavond eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

@Maher: Je zou even een PC direct op de Syno aan kunnen sluiten zonder router etc. ertussen. Wel even een handmatig IP adres voor de PC zelf instellen in een van de ranges die firewall doorlaat :*) Even gedoe, maar scheelt in ieder geval het herconfigureren van DSM en packages opnieuw installeren.
Nevermind: dat laatste is alleen nodig bij een firmware re-install. Sorry for the confusion.

[ Voor 14% gewijzigd door bum op 23-01-2013 10:54 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb een klein probleem met mijn DS213+. Python kost op dit moment een hele hoop RAM. En ik kan geen enkel andere package stoppen of mijn NAS resetten. Hij geeft namelijk aan dat er een pakket geconfigureerd of geinstalleerd wordt. Heeft iemand een idee hoe ik Python kan stoppen en mijn NAS kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:56
MAher schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:34:
Ik heb het idee dat ik mezelf buitengesloten heb d.m.v. de Syno firewall. Had alles op deny, behalve LAN en werk-ip (scheelt een hoop Chinese inlogpogingen!) Nu heb ik het vaste ip van mijn Syno veranderd (andere router, andere ip-range) en kan ik er dus niet meer in.
bum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:51:
@Maher: Je zou even een PC direct op de Syno aan kunnen sluiten zonder router etc. ertussen. Wel even een handmatig IP adres voor de PC zelf instellen in een van de ranges die firewall doorlaat :*)
Ik begrijp dat dat juist het probleem is :P
Als de Synology alleen 10.0.0.2 toelaat, en zijn eigen vaste IP is nu 192.168.1.1
Dan kun je niet met 10.0.0.2 connecten omdat deze niet in de 192.168.1.x range zit, en niet met 192.168.1.2 omdat deze geblokkeerd is ;)

Zoeken op: Synology reset in Google geeft dit als eerste pagina 8)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 23-01-2013 11:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb sinds kort Video Station in gebruik om te streamen naar laptop/samsung/TV/etc.
Ik heb daarvoor de mijn download folder als index folder voor videostation gedefinieëerd. Daarin staan video bestanden in verschillende formaten, van ISO bestanden tot losse DivX bestanden, ook losse TS_VIDEO mappen van DVD's en Bluerays.
Als ik die laat indexeren door Video Station dan krijg ik voor sommige formaten hele vreemde entries in mijn database. Sommige series en DVD's worden niet herkend of als losse VOB bestanden weergegeven. Dat maakt afspelen vanuit de webclient of vanaf de app erg lastig. (Welk VOB bestand moet ik hebben, welke film/serie is dit eigenlijk etc.)

Heeft iemand wat tips over hoe je Video collectie in te delen zodat hij ook een beetje logisch door Video Station geïndexeerd wordt? Kun je bijvoorbeeld het best ISO voor DVD's gebruiken in plaats van losse TS_VIDEO folders, of beter alles converteren naar DivX of een ander formaat?
Hoe pakken jullie dat aan?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Laatst online: 02-10 08:40
DukeBox schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:07:
Zou als eerste aan een rechten issue denken.. heb je ze verplaatst met je syno fs, je mac of een windows pc ?
Ik heb ze verplaatst in de Finder (op de Mac dus).
Maar het gekke is dat dit alleen een paar submappen waren. Maar nu lijkt de hele hoofdmap verdwenen op de MAC. En via Filestation kan ik de bestanden wel benaderen, of althans... ik zie ze staan, maar kan er verder ook niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Een vraagje over hibernate/slaapstand van de HDD. Heeft dit veel zin of toegevoegde waarde? Heb een enkele WD Red erin zitten, NZGget, CP, SB en Transmission draaien naast Cloud Station... Eigenlijk dan ook twee vragen:

1) Is slaapstand van de HDD überhaupt mogelijk met al deze applicaties?
2) Heeft het veel zin? Een lager stroomverbruik wellicht, maar is de NAS ook stiller of gaan de HDD langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik ben van plan om vanmiddag de DS412+ te kopen.
Wat ik me afvroeg; is het mogelijk bijvoorbeeld 3 x 1B & 1 x 2TB erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat kan, maar je kunt een traditionele raid array dan alleen over alle vier de schijven verdelen met een maximum grote van 1TB per schijf. Je houdt dan nog wat ruimte op de schijf van 2TB over.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk dat Synology Hybrid Raid wel de volledige schijfruimte kan aanspreken. Wat dan precies de verdeling is en op wat je netto schijfuirmte is die je overhoudt zou ik niet durven zeggen.

Wat wil je er mee doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:40
Er zijn vorderingen bij het 'dropbox voor synology' project:

https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home

Bij mij (DS 211) installeerde het programma niet goed. De foutmelding die ik kreeg zag ik ook al staan bij de issues waar ze nog aan werken. Nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me even een zet in de goede richting geven? Ik kan m'n nas van buiten bereiken via 't ip adres maar ik wil dit dus doen via een domeinnaam. Ik heb vanalles geprobeerd/gedaan/geregistreerd en nogsteeds krijg 't bericht 'Chrome can't find xxx'. Ik word er hopeloos van.

Waar moet ik beginnen?
Welke poorten moeten open en alleen op router 1 of ook router 2?
(setup: internet - router 1 - router 2 - nas)
Moet ik nog een domeinnaam registreren? Kan ik 't ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:31:
Dat kan, maar je kunt een traditionele raid array dan alleen over alle vier de schijven verdelen met een maximum grote van 1TB per schijf. Je houdt dan nog wat ruimte op de schijf van 2TB over.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk dat Synology Hybrid Raid wel de volledige schijfruimte kan aanspreken. Wat dan precies de verdeling is en op wat je netto schijfuirmte is die je overhoudt zou ik niet durven zeggen.

Wat wil je er mee doen? ;)
Ik wil Raid-10 gaan gebruiken, maar als ik 4 schijven heb van 1 TB, dan hou ik daadwerkelijk 3TB over om te gebruiken. Wil namelijk rond de 4TB aan ruimte hebben, vandaar dat ik dacht dat als ik 3x1TB gebruik en dan 1x2TB, dan heb ik 4TB over.

Wil het gaan gebruiken voor mijn documenten, muziek, fimpjes & Foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:40:
Kan iemand me even een zet in de goede richting geven? Ik kan m'n nas van buiten bereiken via 't ip adres maar ik wil dit dus doen via een domeinnaam. Ik heb vanalles geprobeerd/gedaan/geregistreerd en nogsteeds krijg 't bericht 'Chrome can't find xxx'. Ik word er hopeloos van.

Waar moet ik beginnen?
Probeer https://myds.synology.com/support/register.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Een vrij aparte vraag wellicht... Ik was benieuwd of er iemand ervaring heeft met de synology ds413j in combinatie met de logitech squeezebox, waarbij de squeezebox server draait op de synology en de touch in staat is op 24bit 192khz bestanden af te spelen.
En de vraag is natuurlijk, werkt dit goed dan?

Zoja, dan koop ik er een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

bum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:51:
@Maher: Je zou even een PC direct op de Syno aan kunnen sluiten zonder router etc. ertussen. Wel even een handmatig IP adres voor de PC zelf instellen in een van de ranges die firewall doorlaat :*) Even gedoe, maar scheelt in ieder geval het herconfigureren van DSM en packages opnieuw installeren.
Nevermind: dat laatste is alleen nodig bij een firmware re-install. Sorry for the confusion.
Kijk! Daar had ik dus niet aan gedacht, en scheelt mij allerlei dingen weer configureren, ookal is een firmware re-install niet nodig, allerlei instelling worden wel gereset en dat is toch weer werk/uitzoeken.
Dus bedankt voor de tip!

(SmiGuel die link had ik ook gevonden. Betere manier (in mijn geval) is dan toch wat bum voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jieve schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Ik wil Raid-10 gaan gebruiken, maar als ik 4 schijven heb van 1 TB, dan hou ik daadwerkelijk 3TB over om te gebruiken. Wil namelijk rond de 4TB aan ruimte hebben, vandaar dat ik dacht dat als ik 3x1TB gebruik en dan 1x2TB, dan heb ik 4TB over.

Nee, zelfs met SHR hou je dan "maar" 3tb over

Voordeel van SHR is wel dat als je een 1tb vervangt voor een 2 tb, je er wel op vooruit gaat

zie http://www.synology.nl/support/RAID_calculator.php?lang=us
om te berekenen hoeveel je over houdt met verschillende raid configs.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:40:

Waar moet ik beginnen?
Als je je NAS van buiten per ip kan bereiken, hoef je niet meer naar de poorten te kijken aangezien dat dan al werkt. Een domeinnaam moet je aanmaken/registereren en die linken aan een ip. Als je dat niet doet, kan je er alleen via het ip bij inderdaad.

Dus... je zou bijvoorbeeld bij dyndns.org een domein kunnen aanmaken. In de SYnology kan je je dyndns accountgegevens invullen waarna een eventueel dynamisch ip gratisch en automagisch doorgegeven wordt en altijd up-to-date blijft. Je kunt ook via synology iets registreren, zie hierboven de link.
helloitsme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:
Er zijn vorderingen bij het 'dropbox voor synology' project:

https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home

Bij mij (DS 211) installeerde het programma niet goed. De foutmelding die ik kreeg zag ik ook al staan bij de issues waar ze nog aan werken. Nog even afwachten dus...
Interessant, dit bedacht ik mij een tijdje geleden ook. Geen zin om files op m'n DS direct te posten op fora, maar via dropbox geen probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door MAher op 23-01-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:50:
[...]

Nee, zelfs met SHR hou je dan "maar" 3tb over

Voordeel van SHR is wel dat als je een 1tb vervangt voor een 2 tb, je er wel op vooruit gaat

zie http://www.synology.nl/support/RAID_calculator.php?lang=us
om te berekenen hoeveel je over houdt met verschillende raid configs.
Ok bedankt.
Wil btw Raid-5 gaan gebruiken.

Maar als ik een 1TB wil vervangen door een 2TB, moet ik dan niet alles eerst backuppen en dan terug zetten? Of kan ik hem gewoon vervangen zonder enige backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jieve schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Ok bedankt.
Wil btw Raid-5 gaan gebruiken.

Maar als ik een 1TB wil vervangen door een 2TB, moet ik dan niet alles eerst backuppen en dan terug zetten? Of kan ik hem gewoon vervangen zonder enige backup?
Ga dan voor een SHR configuratie.

Daar kun je wel een schijf vervangen voor een grotere.

Het idee bij "traditionele" raid array's, is dat iedere schijf de maximale grootte heeft van de kleinste schijf.

Dus als je 1x 1tb en 3x 3tb erin stopt, is je raid 5 array maar 4tb waarvan 3tb beschikbaar

Doe je dit met een SHR config, dan heb je 7tb beschikbaar

SHR is juist ideaal voor raid configs met hdd's van verschillende grotes en biedt je dezelfde veiligheid als raid-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

MAher schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:49:
[...]
Kijk! Daar had ik dus niet aan gedacht, en scheelt mij allerlei dingen weer configureren, ookal is een firmware re-install niet nodig, allerlei instelling worden wel gereset en dat is toch weer werk/uitzoeken.
Dus bedankt voor de tip!

(SmiGuel die link had ik ook gevonden. Betere manier (in mijn geval) is dan toch wat bum voorstelt.
Ik was ervan uitgegaan (assumption... ;)) dat je alleen je router had vervangen en daardoor niet meer bij de NAS kon komen. Dus dat het oorspronkelijke vaste IP van de Syno ongewijzigd was gebleven.
SmiGuel heeft gelijk dat mijn tip niet werkt als je het IP-adres in de Syno zelf hebt aangepast, zonder tegelijk de firewall aan te passen. Dan zal je toch een reset moeten doen.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:04
pitchdown schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Terminal :P Maar, inderdaad, met de command line.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jieve schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:41:
[...]

-oef, spuit elf, wat hierboven allemaal nog gezegd wordt- |:(

Euhm, RAID 10 heb je altijd een even aantal schijven voor nodig. Je wilt ze namelijk eerst stripen en dan mirroren. Mirror is altijd per twee of een veelvoud van twee. In jouw geval zou het dan 4 X 1TB / 2(=mirror)=2TB netto overhouden, plus nog 1TB aan ruimte op je 2TB schijf.

Zie anders eens Wikipedia om te bekijken wat de verschillende RAID vormen en netto capaciteiten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ElCondor op 23-01-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

bum schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:49:
[...]

Ik was ervan uitgegaan (assumption... ;)) dat je alleen je router had vervangen en daardoor niet meer bij de NAS kon komen. Dus dat het oorspronkelijke vaste IP van de Syno ongewijzigd was gebleven.
SmiGuel heeft gelijk dat mijn tip niet werkt als je het IP-adres in de Syno zelf hebt aangepast, zonder tegelijk de firewall aan te passen. Dan zal je toch een reset moeten doen.
Idd. toch een reset. Het is óf het verkeerde netwerk óf de firewall blocked de boel. Ik heb ook het admin-accoutn disabled en een andere user aangemaakt met admin rechten, hopelijk maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAher schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:54:
Als je je NAS van buiten per ip kan bereiken, hoef je niet meer naar de poorten te kijken aangezien dat dan al werkt. Een domeinnaam moet je aanmaken/registereren en die linken aan een ip. Als je dat niet doet, kan je er alleen via het ip bij inderdaad.

Dus... je zou bijvoorbeeld bij dyndns.org een domein kunnen aanmaken. In de SYnology kan je je dyndns accountgegevens invullen waarna een eventueel dynamisch ip gratisch en automagisch doorgegeven wordt en altijd up-to-date blijft. Je kunt ook via synology iets registreren, zie hierboven de link.
Top! M'n domeinnaam verwijst nu naar de nas. Ik krijg alleen het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/th_photo_zpsc49d8d5c.png
Ik heb alles gevolgd wat hier staat. Ik heb 't geprobeerd in control panel > web services met enable/disable web station en poort 5000 geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

@Crazy-Mazy, wat wil je er precies mee? Verwacht je via die domein naam je DS te kunnen benaderen via de DS-web management interface? Dan moet je inderdaad poort 5000 op je router van je externe adres doormappen naar het interne adres van je DS.

Op de DS is nog iets anders aan de hand, doormiddel van een redirect wordt namelijk een normaal http request (op poort 80) geredirect naar dezelfde hostname, maar dan op poort 5000. Daarom kom je intern met http://ds213.jouwinternedomein.local terecht op http://ds213.jouwinternedomein.local:5000 terecht. Ik denk niet dat deze redirect werkt als je vanaf extern een normaal http request doet.
Als je eens probeerd http://artic.diskstation.me:5000, werkt dat?

-edit-
Ik heb het getest en hier werkt het niet. Weet je zeker dat je je poort goed geforward hebt?

Realiseer je je wel dat op deze manier iedereen bij de webinterface van je DS kan komen? ;(

[ Voor 12% gewijzigd door ElCondor op 23-01-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:15:
Op de DS is nog iets anders aan de hand, doormiddel van een redirect wordt namelijk een normaal http request (op poort 80) geredirect naar dezelfde hostname, maar dan op poort 5000.
Voor zover ik me kan herinneren doet-ie dat niet meer zodra je webservices aanzet ... dan wordt er in 'web' gezocht naar een index.html of index.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ElCondor, ik wil em van buitenaf idd benaderen via de DS-web management interface. Toen ik op m'n telefoon [external ip]:5000 probeerde kwam ik in een soort mobiele versie van de DS-WMI. Probeer ik 't via de domeinnaam dan kom ik op mn eigen ''website'' terecht. Ik heb dus 't idee dat 't domein de poort niet meeneemt en http://artic.diskstation.me:5000 werkt niet. Ik heb bij portforward als extern 80 en internet 5000 ingestelt maar dat maakt geen verschil.

Alvast mijn excuses als deze vragen nogal simpel zijn maar dit is allemaal nieuw voor mij en de online documentatie gaat er vanuit dat 't allemaal in 1 keer hoort te werken lijkt wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, dat heb je met online documentatie. Het is allemaal leuk en aardig als het volgens de documentatie gaat, maar zodra het niet zo is, dan is het spitten geblazen. Desalniettemin zie ik liever dat iets fout gaat, dan duik ik er namelijk dieper in en begrijp ik de achtergronden er van ook beter, maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk ;)

Hmm, je extern ip adres met :5000 erachter doet het hier ook niet. Je domein naam artic.diskstation.me resolved wel naar je externe ip, dus dat werkt.

Heb je de EZ-internet wizard al doorlopen trouwens? Wellicht dat die nog iets voor je kan betekenen. Kun je op je router eens proberen om gewoon straightforward 5000 extern naar 5000 intern te mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:07:
Hmm, je extern ip adres met :5000 erachter doet het hier ook niet. Je domein naam artic.diskstation.me resolved wel naar je externe ip, dus dat werkt.
De forward voor HTTP (80) werkt ook want je komt keurig op die default pagina op zijn Syno terecht.

En inderdaad, zelf instellen op je router is het best ... die EZ Internet zette mij iets teveel open (en niet alleen EZ Internet, want je moet UPnP op je router aanzetten en dan gaat allerlei soft- & hardware poorten openen !!)

http://www.ciscopress.com/articles/article.asp?p=461084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

@Goner, nee, het werkt, maar niet zoals hij wil. Hij wil niet op de default pagina van zijn DS terecht komen, hij wil op de Web Management pagina van de DS terecht komen. Daarom heeft hij nu poort 80 extern gemapt naar poort 5000 intern (als ik het goed heb begrepen) maar dat lijkt niet te werken.

Je hebt wel gelijk mbt de UPnP. Het best is om de mappings handmatig door te voeren, maar met UPnP kun je wel even testen of het überhaupt werkt.

@Crazy-Mazy, nogmaals, security technisch is het niet echt handig wat je doet hè? Je DS webmanagement pagina's direct van het internet beschikbaar stellen. Jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Laatst online: 09:35
De DS213+ ondersteund officieel de WD green niet volgens de compatibility list. Iemand er toch ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:23:
..en biedt je dezelfde veiligheid als raid-5
Niet helemaal, SHR doet geen striping dus stel er vallen 2 HDD's uit van de 4, dan zou de helft van je data nog te recoveren zijn waar dat bij raid5 niet meer mogelijk is.
Aan de andere kant heeft raid5 meer read IOp/s.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
virtualjoe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:53:
De DS213+ ondersteund officieel de WD green niet volgens de compatibility list. Iemand er toch ervaring mee?
Meer dan genoeg mensen. Al wordt 'over het algemeen' aangeraden om die paar tientjes extra te betalen voor de Red versie, welke volgens WD bedoelt zijn om in een NAS te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door FabianNL op 23-01-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DukeBox schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:56:
[...]

Niet helemaal, SHR doet geen striping dus stel er vallen 2 HDD's uit van de 4, dan zou de helft van je data nog te recoveren zijn waar dat bij raid5 niet meer mogelijk is.
Aan de andere kant heeft raid5 meer read IOp/s.
Idd, goede aanvulling.

Denk alleen dat de snelheidswinst bij raid 5 minimaal is ten opzichte van SHR. en zeker met schijven van verschillende grootte die in de toekomst vervangen worden door grotere, dat SHR in zijn geval een betere keus zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:07:

Heb je de EZ-internet wizard al doorlopen trouwens? Wellicht dat die nog iets voor je kan betekenen. Kun je op je router eens proberen om gewoon straightforward 5000 extern naar 5000 intern te mappen?
EZ ben ik doorheen gegaan. Ik heb ook handmatig 5000>5000 gemapt.
ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:31:
@Crazy-Mazy, nogmaals, security technisch is het niet echt handig wat je doet hè? Je DS webmanagement pagina's direct van het internet beschikbaar stellen. Jouw keuze ;)
Hoezo niet dan? Als in, er kan een virus oid in komen of als in, iemand met mijn ip kan me hacken? Want er zit wel een wachtwoord op. Het idee was om een 1:1 kopie te maken van m'n pc en aangezien de nas altijd aan staat zou ik overal ter wereld bij m'n bestanden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Crazy-Mazy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:47: Het idee was om een 1:1 kopie te maken van m'n pc en aangezien de nas altijd aan staat zou ik overal ter wereld bij m'n bestanden kunnen.
Maar daarvoor hoef je niet je webmanagement open te gooien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

^^Met TheOmen, daar hoeft je webmanagement console niet voor open.
Wachtwoorden kunnen geraden worden, maar als je er geen gevoelige informatie op hebt staan, dan moet het goed kunnen. Ik persoonlijk zou het nooit doen.

Wat je zou kunnen overwegen is om bijvoorbeeld alleen de filemanager online beschikbaar te maken via je publieke IP. Die service kun je op een andere poort dan 5000 draaien en die dan doormappen. Verder heeft het apparaat de mogelijkheid om gebruik te maken van CloudStation, dan synch je, geloof ik, met de synology online cloud. Daar kun je dan bij en hoef je dus niet direct naar je eigen IP te connecten en je eigen DS hoeft alleen naar buiten te kunnen om verkeer naar de synology cloud te synchen. Kijk er de handleiding eens op na. Verder is er ook nog de WebDav service die gebruikt zou kunnen worden, ook hiervoor moet je poorten doormappen, maar niet per sé de webmanagement console.
Verder zou je natuurlijk een FTP verbinding naar de DS kunnen toestaan, dan heb je heel rudimentair toegang tot je bestanden en nog op een fijne snelheid ook nog.

Mogelijkheden te over dus. Maar nu eerst dat portmappings verhaal. Volgens mij gaat er echt nog iets verkeerd want hij doet het nog steeds niet. Waar heb je de portmapping aangemaakt, wat voor een router heb je en hoe ziet je config er nu precies uit op de router? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
YES, zojuist een synology gekocht tijdens de MM BTW dagen :)... De schijven worden als het goed is vanavond besteld.

Nu was ik benieuwd kan ik de Synology gewoon starten zonder schijven? of heeft hij deze al nodig om iets op weg te schrijven ?

En daarnaast zag ik ook dingen over het downgrade van firmware etc in de begin post... Wat is het beste om te doen? Gewoon upgrade naar de laatste versie gelijk (als deze er nog niet op staat ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ElCondor ik ben erg blij dat je me helpt maar dat hele netwerk gebeuren klinkt echt als abracadabra. Om maar even heel specifiek te zijn, wat ik wil is: op een willekeurige pc, een browser openen en ergens inloggen om daar al m'n mappen en bestanden te zien, downloaden en uploaden.

Wat is volgens jou de beste manier om dat voor elkaar te krijgen? Dan ga ik 't nog even op die manier proberen maar ik zie 't eerlijk gezegd niet meer zo zitten met die nas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:40
Darkvisje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:23:
YES, zojuist een synology gekocht tijdens de MM BTW dagen :)... De schijven worden als het goed is vanavond besteld.

Nu was ik benieuwd kan ik de Synology gewoon starten zonder schijven? of heeft hij deze al nodig om iets op weg te schrijven ?

En daarnaast zag ik ook dingen over het downgrade van firmware etc in de begin post... Wat is het beste om te doen? Gewoon upgrade naar de laatste versie gelijk (als deze er nog niet op staat ?)
Je hebt schijven nodig om iets te doen met je synology. Bij de nieuwste modellen verloopt de installatie via het web als ik me niet vergis. Anders kan je het beste op de site van synology de meest recente versie downloaden (4.1, of als je een beta 'aandurft' : 4.2)

ik weet niet hoeveel schijven in je nas gaan: maar je kan in de tussentijd wel alvast nadenken over het volgende:
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=512&lang=nld

[ Voor 13% gewijzigd door helloitsme op 23-01-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Thnx, maar dat heb ik allemaal uitgezocht, 2x 2 tb schijven (ik denk aan de wd green 2tb variant) in raid1.

Advies is welkom: Darkvisje in "2TB schijven gezocht voor NAS"

Ik had gehoopt alvast wat te kunnen neuzen in de DSM 4.1 maar kan beter wachten tot ik mijn schijven heb want op dit moment kan ik nog niet veel, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Je kan de demo ook op de site checken, maar dat is minder leuk - dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
ChuckyDevil schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:51:
Je kan de demo ook op de site checken, maar dat is minder leuk - dat snap ik.
Haha geen probleem, ik neus daar wel wat rond..

Western Digital Green WD20EZRX, 2TB besteld voor mijn nas

[ Voor 22% gewijzigd door Darkvisje op 23-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Ik probeer de Directory Server op m'n DS211+ te gebruiken als verificatie voor zowel website als NAS. Hiervoor probeer ik connectie te leggen met een wordpressplugin (heb er al een aantal geprobeerd, nu bij deze (http://wordpress.org/exte...integration/installation/).
Het lukt me echter niet om de plugin te laten verbinden met de LDAP-directory van de NAS.

Heeft iemand hier ervaring mee/oren naar/een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mad_dog schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:47:
Een vrij aparte vraag wellicht... Ik was benieuwd of er iemand ervaring heeft met de synology ds413j in combinatie met de logitech squeezebox, waarbij de squeezebox server draait op de synology en de touch in staat is op 24bit 192khz bestanden af te spelen.
En de vraag is natuurlijk, werkt dit goed dan?

Zoja, dan koop ik er een!
De Touch gaat bij mijn weten maar tot 96kHz. Logitech Media Server zal hogere bestanden dan downsampelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

Ik wil ook een Synology aanschaffen. Alvorens dit te doen heb ik 1 vraagje.

Ik wil op 2 TV's tegelijk 2 verschillende Blueray films gestreamd kunnen kijken vanuit de NAS.
Wat voor een type heb ik dan minimaal nodig om zonder haperingen en buffermomentjes te kijken?

Dit heb ik nog gevonden: http://www.tweak.nl/consument/dsl/faq.html en http://www.quora.com/What...movie-off-a-remote-server

ps. Dat laatste stukje begrijp ik niet helemaal vandaar deze post

[ Voor 20% gewijzigd door -_- op 23-01-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de laatste versie(s) van cloud station? Ik zit met het volgende :

Ik heb thuis twee vaste pc's en een laptop van mijn werk.

Graag zou ik documenten welke ik op mijn laptop maak onderweg op zakenreis (eventueel zonder internet verbinding) automatisch willen laten syncen naar mijn pc's hier thuis. Zou ik cloud station hiervoor kunnen gebruiken? Ik wil dus lokaal kunnen werken zonder internet en zodra ik thuis ben automatisch mijn data laten syncen (of eventueel als ik een internet verbinding beschikbaar ben).

Ik los het nu op door handmatig een robocopy script af te trappen met een snelkoppeling op mijn laptop en vervolgens alles te syncen met een folder op de NAS. Beetje omslachtig en tevens een handmatige actie.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Darkvisje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:23:

Valt de Synology schijf dan binnen de actie? De medewerker vertelde mij afgelopen maandag dat dat niet het geval zal zijn. Bij welke MM ben jij geweest? Wellicht kan ik met mijn factuur nog terug ik heb namelijk de DS213+ aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Toch maar even een emailtje gestuurd:
Beste Mediamarkt,

Zojuist heb ik bestelling XX geplaatst, waarbij ik 6,05 euro verwijderingsbijdrage / thuiskopieheffing heb betaald. Echter ben ik van mening dat deze niet van toepassing is op het product Synology DS713+. Mediamarkt is namelijk de enige webwinkel die deze heffing toepast op dit product. Hoe kan ik aanspraak maken op de door mij te veel betaalde heffing?

Mvg,
Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Oké, weeral wat geleerd over mijn Ds211+
Is het mogelijk om Tekkit te installeren? Ja
Is het speelbaar? Nee

Blijkbaar kan de CPU het niet aan.

Weet iemand of het mogelijk is te forceren? Of heeft iemand dit wel kunnen installeren?

Zou handig kunnen zijn om meer info te winnen

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

-_- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:26:

Ik wil op 2 TV's tegelijk 2 verschillende Blueray films gestreamd kunnen kijken vanuit de NAS.
Wat voor een type heb ik dan minimaal nodig om zonder haperingen en buffermomentjes te kijken?

Dit heb ik nog gevonden: http://www.tweak.nl/consument/dsl/faq.html en http://www.quora.com/What...movie-off-a-remote-server

Ik ga voor de DS212+ die moet dat halen volgensmij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Laatst online: 09:35
Dikke aanbieding hoor bij de MM. DS213 gekocht voor 230 euri. En Seagate Barracuda 3TB erbij genomen. Zin om het te gaan installeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
Djie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:55:
[...]

Valt de Synology schijf dan binnen de actie? De medewerker vertelde mij afgelopen maandag dat dat niet het geval zal zijn. Bij welke MM ben jij geweest? Wellicht kan ik met mijn factuur nog terug ik heb namelijk de DS213+ aangeschaft :)
Ze staan overal in de aanbieding, zie de voorwaarde op de MM site.

twitter account van de officiele mm:
De NAS en Media spelers doen mee met de btw actie :)

Gewoon even met je bon terug gaan, hebben er al genoeg gedaan (zie het andere topic over de actie zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Darkvisje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Ze staan overal in de aanbieding, zie de voorwaarde op de MM site.

twitter account van de officiele mm:
De NAS en Media spelers doen mee met de btw actie :)

Gewoon even met je bon terug gaan, hebben er al genoeg gedaan (zie het andere topic over de actie zelf)
Alleen in de MM van Amsterdam Noord: https://twitter.com/Media...status/294140735933005824 Vreemd, maar ze kunnen natuurlijk andere voorwaarden aanhouden per vestiging zoals ik al eerder heb gelezen. Helaas heb de NAS afgelopen maandag in Utrecht gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Workaholic schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:37:
Heeft iemand ervaring met de laatste versie(s) van cloud station? Ik zit met het volgende :

Graag zou ik documenten welke ik op mijn laptop maak onderweg op zakenreis (eventueel zonder internet verbinding) automatisch willen laten syncen naar mijn pc's hier thuis. Zou ik cloud station hiervoor kunnen gebruiken? Ik wil dus lokaal kunnen werken zonder internet en zodra ik thuis ben automatisch mijn data laten syncen (of eventueel als ik een internet verbinding beschikbaar ben).

Ik los het nu op door handmatig een robocopy script af te trappen met een snelkoppeling op mijn laptop en vervolgens alles te syncen met een folder op de NAS. Beetje omslachtig en tevens een handmatige actie.
Ik gebruik Cloud Station sinds de eerste versie. Nu zijn volgens mij alle bugs er wel uit. Werkt prima. Gebruik het zelf ook voor synchronisatie en backup tussen twee pc's / nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
-_- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:26:

Het tegelijkertijd streamen van 2 Bluerays Blu-rays lijkt me voor geen enkel model een probleem. Het wordt pas een ander verhaal als je tegelijkertijd wilt gaan kopieren, streamen en bijvoorbeeld downloaden. Maar streamen zelf kost nauwelijks CPU en het netwerk kan dat ook gemakkelijk aan. Voor meer info: zoek even op streamen.
Workaholic schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:37:

Gebruik het zelf ook voor dit doeleinde. Cloud Station op mijn laptop geïnstalleerd en mijn desktop PC. Werkt (tot nu toe) prima!

[ Voor 27% gewijzigd door FabianNL op 24-01-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Werken jullie dan in de cloudstation map? Of syncen jullie een lokale folder op allebei de pc's naar --> cloudstation.

Wat ik wil is :

Mac --> \docs\werk
PC --> \mijn documenten\werk
Laptop --> C:\map

Allemaal lokaal kunnen werken en dan automatisch syncen naar cloudstation map --> computernaam. Zou dit mogelijk zijn?

Ik wil voorkomen dat mijn synology stuk gaat, gejat is etc en de data nog lokaal op mijn 3 pc's staat en niet afhankelijk ben van cloudstation voor het opslaan van mijn data.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Workaholic schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:14:
Werken jullie dan in de cloudstation map? Of syncen jullie een lokale folder op allebei de pc's naar --> cloudstation.

Wat ik wil is :

Mac --> \docs\werk
PC --> \mijn documenten\werk
Laptop --> C:\map

Allemaal lokaal kunnen werken en dan automatisch syncen naar cloudstation map --> computernaam. Zou dit mogelijk zijn?

Ik wil voorkomen dat mijn synology stuk gaat, gejat is etc en de data nog lokaal op mijn 3 pc's staat en niet afhankelijk ben van cloudstation voor het opslaan van mijn data.
Zelf sync in Mijn documenten, mijn setup is dan ook als volgt:
  • NAS: volume1\Documents
  • Laptop: C:\Users\Fabian'\Documents (oftewel de standaard 'Mijn documenten')
  • PC: C:\Users\Fabian\Documents
Dit synct ie continu, en ik werk dan dus ook alleen maar op de lokale HDD, niet direct op de NAS.
Pagina: 1 ... 36 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.