Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Ik doe dat gewoon met DSfile, maar ik weet natuurlijk niet of jij Android hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
misschien weten jullie dit. kan je ergens en log of iets dergelijks zien waarin je kan aflezen welk process of meerdere ervoor zorgen dat de nas niet in hibrate gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

Goner

What can I do you for ?

Kaastosti schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:27:
Het lijkt me mooi om ook vanaf m'n laptop remote bij alle bestanden te kunnen. Natuurlijk kan dat altijd via de web interface, maar het zou natuurlijk ideaal zijn als dat gewoon via de windows verkenner werkt.
WebDav en NetDrive ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Joster schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:25:
Ik doe dat gewoon met DSfile, maar ik weet natuurlijk niet of jij Android hebt.
ik heb android ja (Galaxy Note), maar als ik geen speciaal programma op mijn telefoon hoef te installeren voor zoiets (Irssi Connectbot staat er nl. al op) dan gebruik ik liever MC :)

Net zoals ik liever Irssi ipv Xchat gebruik op mijn linux machine.
Terminal apps O+

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 07-01-2013 11:43 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:06
Weet niet of er nu nog met de Download Redirector wordt gewerkt, maar tot mijn verbazing werkt deze weer in de huidige versie van DSM 4.1 (2668). Ik weet dat de Download Redirector niet werkte in de eerste DSM 4.X versies. Vind het soms wel handig om linkjes gewoon naar de dropbox te kunnen slepen als ik weer eens op jacht ben naar torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse en gelukkige bezitter van een 213 met 2x 3 TB Red schijven.
Alles werkt naar behoren, Basic install is een fluitje van een cent, maar daarna begint het pas. Wat een mogelijkheden; althans voor mij als nieuweling in de wereld van Synology.

Ik heb hier al het nodige gelezen over problemen met het in hibernation mode gaan van de NAS / disks. De settings hiervoor staan bij mij nog op de standaard, oftewel HDD's is sluimerstand na 20 minuten.

In de logging heb ik nog niet kunnen ontdekken dat de disks daadwerkelijk al een keer in sluimerstand zijn gegaan. Ook fysiek heb ik dit niet kunnen ontdekken als ik van dit topic uit moet gaan (http://forum.synology.com...f927f2a44e4dce05027182d12) waarin wordt gezegd dat de lampjes van de betreffende disks dan uit moeten gaan.

Mogelijk komt dit door het feit dat mijn iMac altijd aanstaat met een connectie naar de NAS.

De vraag nu is echter: is het in mijn situatie wel of niet slim om de hibernation optie aan te zetten gezien het type disks dat ik heb? Ik heb het dan niet over eventuele energie besparing maar over wat het beste is voor deze disks.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:44
Bij mij dus niet.. en ik vind meer forums op internet waar mensen dit probleem melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ik probeer Zarafa te installeren op een DS211 volgens
http://www.zarafa.com/wik..._NAS#Upgrade_instructions

Ik wil dit gebruiken om POP3 mail op te halen icm IMAP.

BIj het onderdeel: Since DSM Version 4.1 - Configure Postfix with smarthost

moet /var/packages/MailServer/target/etc/template/main.template worden aangepast voor SMARTHOST

Het probleem is dat het SMARTHOST deel niet in main.template (meer) staat.
Kan ik deze stap dan overslaan en direct doorgaan naar Configure fetchmail.

ter info: Ik gebruik het dus verder niet icm met een eigen domein maar puur om pop3 te lezen.

Update:
Lijkt te werken zonder deze aanpassing.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 07-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 14:42
Stvn21 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:33:
[...]

Bij mij dus niet.. en ik vind meer forums op internet waar mensen dit probleem melden..
en je hebt mijn tip ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:42
Edgarz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:28:
[...]

Hidrive werkt hier prima. De sync functie van syno app werkt niet bij gratis accounts, rsync is alleen beschikbaar vanaf 100 Gb abbo geloof ik.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb contact gehad met strato over rsync, volgens hun werkte het prima met kleinere accounts. Zij hebben het getest en kunnen zonder problemen via rsync een bestand in mijn account knallen (ik overigens ook, de mac mini gebruikt ook rsync)

Weet jij toevallig welke poort de Synology gebruikt om verbinding te maken?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

DukeBox

loves wheat smoothies

Ophidian schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:58:
Weet jij toevallig welke poort de Synology gebruikt om verbinding te maken?
Als je bedoeld waar naartoe verbinding gemaakt wordt, is dat tcp/873 de standaard rsync poort.
Wanneer je ervoor kiest om dat 'secure' te doen gaat het middels ssh over de standaard tcp/22.

De uitgaande poort is zoals gebruikelijk willekeurig gekozen tussen de 2001 en 32767.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 30-09 21:13
Ik heb een DS212J, waar een 1TB schijf inzit die bijna vol is. Ik heb een 3TB schijf erbij gekocht en geïnstalleerd. Kan ik nu zo maar van de 3TB de "eerste schijf" maken, zodat de 1TB als overloop/backup fungeert? Ik wil dus
  1. Huidige inhoud van de 1TB verplaatsen naar de 3TB
  2. downloaden (Sickbeard/SABnzb etc) op de 3TB schijf laten plaatsvinden
  3. de 1TB gebruiken als foto archief etc.
  4. Geen raid combinatie maken, maar dus twee verschillende schijven laten bestaan
Is dit makkelijk voor elkaar te krijgen? ik zie geen mogelijkheden hiertoe in DSM, en in de handleiding gaat het vooral over diverse RAID combinaties van de schijven. Maar daar heb ik juist geen behoefte aan.

Sickbeard etc staan waarschijnlijk ook allemaal geinstalleerd op de 1TB schijf? Dus aan copieren van de voor mij zichtbare mappen heb ik niet genoeg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Welke zal ik gaan?

Seagate Barracuda 3TB - 3.5inch
SATA III,7200RPM,64MB

Harde schijf, omvang: 3.5 "
Rotatiesnelheid: 7200 RPM
Opslagcapaciteit harde schijf: 3000 GB

Western Digital Green 3TB - 3.5inch
SATA III,IntelliPower,64MB

Rotatiesnelheid: 5400 RPM

Western Digital Red 3TB - 3.5inch
SATA III,IntelliPower,64MB

Rotatiesnelheid: - RPM

de Seagate 7200RPM Is het zijn snelheid waard in een NAS en hoe zit het met de hitte? De WD Green 5400RPM moet ik hier nog wat speciaals meedoen, liever wil ik gewoon plug and play zonder speciale dingen in te hoeven stellen zoals hibernate gedoe, of is de RED zijn 20 waard, ga geen RAID oid draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 07-01-2013 21:50 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
7200rpm heb je volgens mij niet nodig.
V.w.b. de Greens en Reds zie de afgelopen N pagina's van dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:05
.GoO schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:15:
[...]

Maar hoe dan? Ik heb een Netgear WNDR3700 gigabit router en mijn laptop heeft tevens een gigabit kaart (Intel Centrino advanced-n 6235). Ik zit op 5 GHz en op slechts 3 meter van de router, zonder muren of andere obstakels.

Er zijn wel wat andere (langzamere) apparaten verbonden, al zitten die op 2.4 GHz.

Ik heb wel wat snelheid weten te winnen door QoS in de router in te stellen en mijn laptop en de DS213 op hoogste prioriteit te zetten. Hierdoor zit ik nu zo rond de 12 MB/S. Maar ik zou uiteraard ook graag de 20+ willen halen.

Ik zal thuis nog even meten of een ander wifi kanaal verschil kan maken.

Tips zijn zeer welkom :)
Zal ik jou een geheim vertellen? Ik heb dezelfde router en die was ook langzaam over 5ghz, wat het probleem was? Je moet de encryptie die de router gebruikt op AES zetten en voila! Ik hoor graag of dit heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat is het voordeel van NetDrive, je kan in Windows toch ook een WebDav schijf aan een stationsletter koppelen? Ik kom er op hun site niet helemaal uit wat nu de meerwaarde is....

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Dat zou ik dus niet doen aangezien Windows dan steeds je Synology wakker houdt terwijl je er wellicht helemaal niet mee bezig bent. Ik heb gewoon een snelkoppeling gemaakt naar de Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 10:05
Ik heb al even een Synology DS212+ icm 2 Seagate Barracuda 3 TB schijven. Nu zet ik deze in slaapstand als er 30 minuten geen activiteit is.

Echter stel ik mij wel vragen wat ik het beste doe ivm de levensduur van de schijven. Kan slaapstand kwaad of laat ik deze toch maar beter draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 16:18
Ik zit te twijfelen om dit te doen. Ene kant denk ik ga ervoor maar andere kant wacht ik liever omdat het nu gewoon werkt....

Gaan jullie over of wachten jullie het ook even af?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:20

m-buurman

hmmm...coffee!!

DSM 4.2 beta is vandaag beschikbaar gekomen klikklik

Zal in de loop van vandaag wel officieel aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

m-buurman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:43:
DSM 4.2 beta is vandaag beschikbaar gekomen klikklik

Zal in de loop van vandaag wel officieel aangekondigd worden.
Hij staat er al gewoon op hoor, ook officieel :)

Ik draai hem al, wat kleine verbeteringen voor mij, maar het werkt goed en de SAB, sickbeard en couchpotato blijven ook prima werken.

Zoals altijd weer een betrouwbare beta :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Voor de twijfelaars... het ziet er naar uit dat de 4.2 packages ook beschikbaar zijn voor 4.1... ik krijg zojuist allemaal beta packages binnen zoals audio station, cloud station, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Quakie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:51:
Voor de twijfelaars... het ziet er naar uit dat de 4.2 packages ook beschikbaar zijn voor 4.1... ik krijg zojuist allemaal beta packages binnen zoals audio station, cloud station, etc etc.
Bij de toelichting op de beta staat ook dat DS Video beschikbaar is/komt voor Android, hopelijk komt de app vandaag beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
Iphone apps hebben een update gekregen. Dus de android variant kan denk niet ver weg zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
jostefa schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:54:
[...]

Zal ik jou een geheim vertellen? Ik heb dezelfde router en die was ook langzaam over 5ghz, wat het probleem was? Je moet de encryptie die de router gebruikt op AES zetten en voila! Ik hoor graag of dit heeft gewerkt.
Bedankt voor de tip, helaas staat de encryptie al op AES. Wat zijn de snelheden die jij met deze router en NAS (wireless) haalt?

Ik heb mijn snelheid wel omhoog gekregen tot gemiddeld 12 MB/s, door QoS aan te zetten en prioriteit aan de NAS toe te kennen. Daarnaast ook in mijn NIC WMM enabled en IPV6 protocol uitgezet. Dat zorgde ervoor dat ik even op 20+MB/s zat (via 5 Ghz). Daarna nog wat geprobeerd te tweaken, alles weer teruggezet en ik zat weer op 12 MB/s.

Vreemd, al is het al een verbetering ten opzichte van de 6 tot 8 MB/s die ik eerder haalde. Tips blijven welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kom niet boven de 604Kb uit. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
abusimbal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:59:
Jammer genoeg kan je dit niet eenvoudig doen voor pariteitscontrole (bv. 1 keer per maand) en bij SMART testen kan je max. per week shedulen, niet per maand. Dit is wel aangevraagt bij Synology om in de toekomst dit te kunnen.
What’s New in DSM 4.2 Beta:
S.M.A.R.T. Test Scheduler -- You can now perform S.M.A.R.T. tests according to your individual schedule. For example, S.M.A.R.T.tests can be scheduled to run monthly or automatically test all of the disks in your DiskStation.
:)

De Release Notes zijn wel handig om even door te lezen, staan erg nuttige dingen in :)

[ Voor 27% gewijzigd door SmiGueL op 08-01-2013 10:53 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOS & Android app moet nog uitkomen voor :

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/dsm/img/dsm4.2_beta/Multimedia_slider_ds_cloud_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Cool! mooie toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis echter een monitor applicatie.. Just like iStat voor Qnap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Remco Tr schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:27:
Iphone apps hebben een update gekregen. Dus de android variant kan denk niet ver weg zijn;)
Yep hier net alles geupdate, nog niks voor windows phone.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben voor mijn huis op zoek naar een Nas die het volgende moet kunnen:

- 3 TV's van een HD stream kunnen voorzien
- Sickbeard & couchpotato kunnen draaien
- SabNzbd+ kunnen draaien.
- Cloudstation kunnen draaien

Hierbij moet het niet zo zijn dat tijdens het parren/unrarren van een download de streams naar de TV onderbroken worden of gaan haperen.

Zou een Ds213+ hier voldoende geheugen/processor kracht voor hebben of zou een een paar tandjes zwaarder moeten hebben (zoals de DS713+). Daarnaast vroeg ik mij af of software zoals couchpotato, sickbeard en Sabnzbd inmiddels geschikt zijn voor het nieuwe processortype van de DS213+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixlr Editor is dat een nieuwe toegevoeging of bestond dat al eerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

DukeBox

loves wheat smoothies

tjerk_de_boer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:37:
Hierbij moet het niet zo zijn dat tijdens het parren/unrarren van een download de streams naar de TV onderbroken worden of gaan haperen.
Dat is meestal meer afhankelijk van de buffer van de player.
Hoe dan ook kan je buffer underruns voorkomen door zoveel mogelijk IO aan te kunnen (bandbreedte is 1 Gbit genoeg voor 3 hd streams).
Je zou altijd nog een SSD erin kunnen plaatsen (of via usb/esata o.i.d.) als par/unrar/download disk zodat je het aantal IO's op de HDD's beperkt. Wanneer je de boel vervolgens verplaatst (sequential IO) zou dat prima moeten gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Features Synology DSM 4.2

APPS:
DS Cloud: new app. (Like dropbox app)
DS Photo +: add shoot upload offline the browse
DS Video: support android platform
DS DOWNLOAD; SUPPORT ANDROID.
Quick connect: support cloud station, ds file, ds audio, ds photo +, ds cloud.
DSM Mobile: switch to standard version. Gesture support.
PACKAGE CENTER:
renovation of more than 50 packages by function classification (backup / multimedia, businese, security, utility).
http://attach.mobile01.com/attach/20121 … 5a1ac4.jpg
VIDEO STATION:
Support two USB dongles. EPG, Chinese films illustrate the browse by folder, memory breakpoints. Support Apple TV (AirPlay).
AUDIO STATION:
new user interface, support bluetooth audio device.
PHOTO STATION:
pc right directly upload (photo station uploader) – Thumbnail directly drag & drop photos from pc to photo station. Advanced Search (save as smart album). Integration of Windows Live photo Gallery into the labeling ..
DOWNLOAD STATION:
Supports Thunder, support youtube videos list download the (vs the Qnap Happyget)
CLOUD STATION 2:
no user limited. (before: 64 users)
support LDAP / AD
no share folder limited.
single file 10GB.
The client software is automatically updated.
BACKUP & RESTORE:
support Amazon Glacier Server. (Amazon s3: us $ 125/TB, Glacier: us $ 10/TB)
http://attach.mobile01.com/attach/20121 … 084e59.jpg
FILE STATION:
Add thumbnail view.
support hot-key (CTRL + V, CTRL + A, DELETE …)
HA (HIGH AVAILABILITY):
Support HA. (+ Series ex DS713 +, DS1512 + … only 2012/12 still sales dual-lan models)
Machine synchronization.
include CIFS / AFP / NFS / iSCSI / FTP
GLOBAL HOT SPARE:
(4bay models only), DS712 + external expansion module (also supported)
ANTIVIRUS
The Synology Antivirus by McAfee (30-day free trial) Full scan, custome scan, system scan (1-year usd $ 9.99, 2-year usd $ 19.98)
TWO-FACTOR AUTHENTICATION:
mobile app OTP (6-digit code), Google Authenticator (Android, iOS, Blackberry), Windows phone.
backup performance improvement of 30%, AFP performance improvement of 50%, five times the storage space to create upgrade.
VIRTUALIZATION TECHNOLOGY
DATA PROTECTION:
LUN Snapshot. (Only part of the product)
256 snapshot per LUN.
LUN Copy: base on LUN snapshot.
vSphere 5.1 VAAI + Windows Server 2012 Certified (+ series above, Dual Lan models)
DNS Server package.
RADIUS Server Suite (block list, log)
TFTP Server & the PXE: (Diskless. ..), in the control panel> ftp option.
The disk report (disk usage 报告): By user, by group, by the share folder by file type (audio, documents, picture …), most recently modifiled files.
Task scheduling table (Task Scheduler): run user script start / stop service, empty recycle bin, the create report …
LDAP / AD: Support Cloud Station, Mail Server, Audio Station, Video Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tjerk_de_boer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:37:
Ik ben voor mijn huis op zoek naar een Nas die het volgende moet kunnen:

- 3 TV's van een HD stream kunnen voorzien
- Sickbeard & couchpotato kunnen draaien
- SabNzbd+ kunnen draaien.
- Cloudstation kunnen draaien

Zou een Ds213+ hier voldoende geheugen/processor kracht voor hebben of zou een een paar tandjes zwaarder moeten hebben (zoals de DS713+). Daarnaast vroeg ik mij af of software zoals couchpotato, sickbeard en Sabnzbd inmiddels geschikt zijn voor het nieuwe processortype van de DS213+?
Dat is natuurlijk altijd een beetje een gok. Parren en unrarren is cpu-intensief. Nu zal dat streamen daarnaast wel lukken, dat is niet zo'n groot probleem. Maar als je echt zeker wilt zijn dat alles het rap blijft doen dan moet je voor de 713+ gaan. Het is niet te zeggen of het voor jou gaat werken. Hangt er ook weer vanaf hoe vaak je unrart en part overdag en hoe vaak je echt 3 HD-streams tegelijk wilt zien. En of dat dan weer blu-ray rips zijn van 50 GB per film of rips van 5 GB.

En ik kan ook niet in je portomonnee kijken, als je het geld hebt en graag zeker wilt zijn dat alles vlot loopt, dan zou ik de 713+ pakken. Anders zou de 213+ ook prima voldoen voor je.

De packages zijn ondertussen al wel beschikbaar, soms loop je iets achter met de updates, maar dat is niet zo'n heel groot probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Nakebod

Nope.

Iemand in DSM 4.2 al die Task Scheduler geprobeerd, en werkend gekregen?
Ik sluit een fout van mijn kant niet uit, maar het kan ook een bug zijn.

Orgineel had ik een crontab draaien, als root:
cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

Dus een nieuwe taak aangemaakt, welke zou moeten draaien als user root, zelfde code erin, en ik draai de taak, en.. niets.
Goed, sinds de log naar /dev/null gaat, even aangepast zodat hij het naar /volume1/Data/task.txt gooit.
Het enige wat er in de log komt te staan: Access denied. Als root?

Toen maar het command in een simpel sh scriptje geduwd, uitvoerbaar gemaakt, en wederom geprobeerd om de Scheduled task te draaien. Weer een Access denied.

Handmatig uitvoeren van het .sh script verloopt zonder problemen.
Als het nu als user was en je krijgt een access denied, duidelijk en te weinig rechten, maar als root? Meer rechten dan root kan je niet hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Vraagje. Ik wil een gebruiker aanmaken met enkel ftp-access op een folder. Dus de user mag niet inloggen op de dsm zelf. Is dat ook mogelijk? Ik kan het niet vinden, en users kunnen dus altijd inloggen op DSM. Dat wil ik niet..

Kan er maar weinig over vinden op internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn eerste back-up naar Amazon Glacier loopt :D Wat een heerlijke update, 4.2!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:31:
Vraagje. Ik wil een gebruiker aanmaken met enkel ftp-access op een folder. Dus de user mag niet inloggen op de dsm zelf. Is dat ook mogelijk? Ik kan het niet vinden, en users kunnen dus altijd inloggen op DSM. Dat wil ik niet..

Kan er maar weinig over vinden op internet :(
Gebruiker logt niet in op je DSM, hij heeft rechten om te ftp-en in de folder waar jij hem toegang toe geeft, meer niet. Als je de gebruiker selecteert in het configuratiescherm kun je bij rechten instellen bepalen welke mappen benaderd mogen worden, en bij machtigingen voor toepassingen instellen dat hij alleen mag ftp-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:43:
[...]

Gebruiker logt niet in op je DSM, hij heeft rechten om te ftp-en in de folder waar jij hem toegang toe geeft, meer niet. Als je de gebruiker selecteert in het configuratiescherm kun je bij rechten instellen bepalen welke mappen benaderd mogen worden, en bij machtigingen voor toepassingen instellen dat hij alleen mag ftp-en.
Dan kan hij nog steeds inloggen op de webinterface, dat kan je niet voorkomen.

De vraag is alleen of dat erg is, want daar kan hij/zij verder helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel dat zij met de nieuwe DSM 4.2 update een onderscheid maken tussen consumer en sme producten. Je bent zo te zien beter uit met de 713+ dan een ds213+ zeker als je media gaat transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ja, op zo'n manier...da's niet zo boeiend nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Hooglander1 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Dan kan hij nog steeds inloggen op de webinterface, dat kan je niet voorkomen.

De vraag is alleen of dat erg is, want daar kan hij/zij verder helemaal niets.
Nouja, ik kan bijvoorbeeld de mailstation niet blokkeren voor users. Ze kunnen dus altijd bij de mailstation komen en zelfs inloggen. Daarna kunnen ze er niets mee, maar toch. Toch vreemd dat je users niet kan weren in te loggen op de userinterface? Is er ook geen package voor?

Dit zien gebruikers die alleen ftp-rechten hebben:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22656934/dsm_minimum_user.png

[ Voor 10% gewijzigd door Tarabass op 08-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik denk dat ik toch maar eens moet gaan kijken naar een nieuwe NAS.. Zit nu nog met een DS408 met 4x1 TB erin.. Kwa ruimte geen gebrek maar als ik zie wat DSM 4.2 gaat bieden.. jammer dat mijn 408je niet meer ondersteud word :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24

bdu

DennusB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:33:
Mijn eerste back-up naar Amazon Glacier loopt :D Wat een heerlijke update, 4.2!
Hoe zijn die prijzen nu? Ik snap er de ballen van. Uploaden is gratis? Alleen het aantal requests betaal je? Wanneer is iets een request? Vervolgens betaal je eigenlijk voor het downloaden?

Ik gebruik momenteel Crashplan, ik neem aan dat dit op hetzelfde neerkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Iemand die mij met mijn hibernation vraag van gisteren kan helpen? Ook ben ik benieuwd of iemand al heeft kunnen ontdekken wat de Airplay functionaliteit in versie 4.2 nu exact biedt.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Laatst online: 08:35
Tarabass schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:31:
Vraagje. Ik wil een gebruiker aanmaken met enkel ftp-access op een folder. Dus de user mag niet inloggen op de dsm zelf. Is dat ook mogelijk? I
Er is een heel eenvoudige manier om een bestand te kunnen laten downloaden door een niet DSM gebruiker. Je stuurt de gegenereerde URL (kan met wachtwoord en/of geldigheidsduur) per mail naar de persoon(en). Helaas slechts één bestand per URL (niet meerdere, ook geen map), Dus misschien niet goed bruikbaar voor jou ....

Users guide: pagina 84:
Bestandskoppelingen delen
Met File Station kunt u URLs voor DiskStation-bestanden genereren, die door personen zonder gebruikersgegevens voor DSM kunnen gebruiken om gedeelde bestanden te downloaden. Klik voor meer informatie op de Help-knop (met een vraagteken) in de rechterbovenhoek, en ga vervolgens naar File Station > Bestandskoppelingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

TAA

Liever IRC

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:00:
VIDEO STATION:
Support Apple TV (AirPlay).
Hmmm... betekend dit dat je vanaf je AppleTV nu rechtstreeks naar je Syno kunt in plaats van streamen via een iDevice of gebruik van iTunes op de PC? Wil graag van m'n mediaspeler af maar heb geen zin om altijd de PC aan te hebben staan of een iPad te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:19
Zijn er al grote problemen bekend met de 4.2 Beta, of valt het allemaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAA schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:41:
[...]

Hmmm... betekend dit dat je vanaf je AppleTV nu rechtstreeks naar je Syno kunt in plaats van streamen via een iDevice of gebruik van iTunes op de PC? Wil graag van m'n mediaspeler af maar heb geen zin om altijd de PC aan te hebben staan of een iPad te gebruiken.
Dat zou wel erg fijn zijn...:-) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

De nieuwe apps voor Android zijn nu ook beschikbaar (DS Downloads en DS Video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
m-buurman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:07:
En gelijk maar geinstalleerd! :)
Leuk mn video collectie nu overal te bekijken om mn S2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ik heb Zarafa geïnstalleerd icm Z-Push wat erg goed werkt.

Op mijn HTC One X een Exchange email account aangemaakt en dat werkt prima. Alleen wat ik niet werkend krijg is dat het Serveradres (het adres van de Zarafa server) niet wil werken met mijn DDNS naam. Als ik daar mijn WAN ip adres invul werkt het prima maar netter en handig is als ik daar mijn standaard URL in kan vullen. Voor het overige zaken zoals Spotweb etc werkt het prima.

Iemand een idee hoe ik mijn DDNS url kan gebruiken in de mail client.

Update:
Later pakte hij de URL wel 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 09-01-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik wil download station van DSM gaan gebruiken voor het downloaden via torrents. Weet iemand ook of ik de upload volledig kan uischakelen (en dus niet alleen de uploadsnelheid) aangezien uploaden in NL strafbaar is, wil ik hier geen gezeur mee krijgen.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Yihaaa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:14:
[...]

En gelijk maar geinstalleerd! :)
Leuk mn video collectie nu overal te bekijken om mn S2 _/-\o_
kon al middels Plex :) (zij het betaald)

Daarbij krijg ik het niet werkend hier (al zit ik nog op DSM 4.1). Ik heb een poort geforward naar 192.168.1.2:5005 (DS412+) maar hij zegt dat hij geen verbinding kan maken. DS Download doet het trouwens wel zonder problemen

[ Voor 30% gewijzigd door Yucko op 08-01-2013 16:06 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Yucko schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:59:
[...]

kon al middels Plex :) (zij het betaald)
Yup wist ik, maar wilde niet betaald ;)
En alle Apple apparatuur van mn vriendin (heb samen met haar af en toe iOS vs Android strijd :+ )
had ik al DS Video en dat bevalt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Yihaaa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:14:
Leuk mn video collectie nu overal te bekijken om mn S2
Kan ik al met de video app van Archos op m'n 80G9, die haalt ook info voor TV series en fanart van internet.

Moet voor deze app ook Video Station op je Syno geinstalleerd zijn om mee te communiceren of kan hij gewoon de collectie op je NAS inventariseren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Kan ik al met de video app van Archos op m'n 80G9, die haalt ook info voor TV series en fanart van internet.

Moet voor deze app ook Video Station op je Syno geinstalleerd zijn om mee te communiceren of kan hij gewoon de collectie op je NAS inventariseren ??
Ja Video station moet geinstalleerd worden op je Syno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

waits schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Er is een heel eenvoudige manier om een bestand te kunnen laten downloaden door een niet DSM gebruiker. Je stuurt de gegenereerde URL (kan met wachtwoord en/of geldigheidsduur) per mail naar de persoon(en). Helaas slechts één bestand per URL (niet meerdere, ook geen map), Dus misschien niet goed bruikbaar voor jou ....

Users guide: pagina 84:
Bestandskoppelingen delen
Met File Station kunt u URLs voor DiskStation-bestanden genereren, die door personen zonder gebruikersgegevens voor DSM kunnen gebruiken om gedeelde bestanden te downloaden. Klik voor meer informatie op de Help-knop (met een vraagteken) in de rechterbovenhoek, en ga vervolgens naar File Station > Bestandskoppelingen delen.
Kende ik niet en is ook een goede manier. Het is geen ftp, maar werkt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

m-buurman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:07:
Nice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voor DS Video Android perse DSM 4.2 geïnstalleerd hebben?

Als DSM 4.1 voldoet, moet je dan wel de beta packages enabled hebben, of werkt het ook met de stable Video Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

nou ben eruit heb een DS413 besteld :) heb meer dan een week rondgekeken en toen de knoop doorgehakt

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

waits schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:22:
Je stuurt de gegenereerde URL (kan met wachtwoord en/of geldigheidsduur) per mail naar de persoon(en). Helaas slechts één bestand per URL (niet meerdere, ook geen map),
Maar kunt wel de inhoud van een map zippen ... heb dit al meerdere keren gebruikt en is echt ideaal voor dingen die je maar 1 keer wil laten downloaden.

Je zou ook Anonymous FTP kunnen aanzetten onder FTP settings. Nadeel is wel dat dan 'iedereen' erbij kan ...

Enable Anonymous FTP
Enable this function to allow anyone to log in to DiskStation's FTP service (with the anonymous or ftp account).

To configure the privilege of anonymous user:
Go to Main Menu > Control Panel > Shared Folder, and click Privileges Setup.

Change Anonymous root
Enable this function to change anonymous FTP user's login directory. Select the shared folder from the drop-down menu.

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 08-01-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:27:
Moet je voor DS Video Android perse DSM 4.2 geïnstalleerd hebben?

Als DSM 4.1 voldoet, moet je dan wel de beta packages enabled hebben, of werkt het ook met de stable Video Station?
Nee hoeft niet.

Download eerst hier Video Station 1.1 (beta): http://ukdl.synology.com/...4.2_beta/packages/DS213+/

LET OP: dit is de map voor een DS213+
Selecteer evt een andere map als je een andere DS hebt.

Ga dan naar package center en ga dan installeren het zojuist ge-DL package.

Je hebt dan:
- op je NAS: een beta van Video Station 1.1
- en op je telefoon een beta van DS video

Dit gewoon op je DSM 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Bij mij staat hij gewoon als package (niet beta, staat er tenminste niet bij) in de package manager. Ik heb mij niet aangemeld bij de beta packages..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Voor zover ik weer kun je je ook niet aanmelden voor dit soort beta-packages daar deze eigenlijk ook bedoeld zijn voor DSM 4.2 beta. Dat hij toevallig ook op 4.1 draait is gewoon een leuke bijkomstigheid.

Gewoon even die VideoStation 1.1 beta downloaden in een los .SPK bestand en deze zelf installeren op je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Tarabass schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:56:
Bij mij staat hij gewoon als package (niet beta, staat er tenminste niet bij) in de package manager. Ik heb mij niet aangemeld bij de beta packages..
En je draait DSM 4.1?
Vreemd. Bij mij bleef ie gewoon op Video Station 1.0 staan en geen melding van dat er een update was.
Yucko schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:01:
Voor zover ik weer kun je je ook niet aanmelden voor dit soort beta-packages daar deze eigenlijk ook bedoeld zijn voor DSM 4.2 beta. Dat hij toevallig ook op 4.1 draait is gewoon een leuke bijkomstigheid.

Gewoon even die VideoStation 1.1 beta downloaden in een los .SPK bestand en deze zelf installeren op je Synology.
Wat is dus ook gedaan heb :)

[ Voor 37% gewijzigd door Yihaaa op 08-01-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Yihaaa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:02:
[...]

En je draait DSM 4.1?
Vreemd. Bij mij bleef ie gewoon op Video Station 1.0 staan en geen melding van dat er een update was.

[...]

Wat is dus ook gedaan heb :)
Sorry, vergissing. Dacht dat het de nieuwste zou zijn, maar kan me inderdaad niet aanmelden met de app. Ook ik zal dus de beta moeten downloaden. Best raar dat ze dit zo doen, want er staan genoeg beta's tussen en waarom deze dan niet. Anyhow, mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
zijn er hier al mensen die DSM4.2 hebben draaien?

zoja zouden die mijn volgende vragen kunnen beantwoorden?

1. Werkt de bootstrap nog onder 4.2 ivm spotweb etc etc
2. Is upgraden risico vrij als in h.et behouden van je instellingen en packages of draaien de custom packages niet meer onder 4.2

4.2 ziet er echt veelbelovend uit met mooie nieuwe technologien.

iemand hier al gespeeld met de Virtualisation functionaliteiten en de PXE opties?

[ Voor 7% gewijzigd door robertobadjo op 08-01-2013 17:26 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Mijn 411j zegt ineens doe het zelf maar!
de blauwe led knippert, HDD leds uit en is op geen enkele manier benaarderbaar.
Iemand een idee?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:24:
Mijn 411j zegt ineens doe het zelf maar!
de blauwe led knippert, HDD leds uit en is op geen enkele manier benaarderbaar.
Iemand een idee?
stroom eraf halen en ff wachten en er weer op. kans dat hij mss weer benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nette update procedure deze keer, zelfs mijn mounts in rc.local zijn bewaard gebleven.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hier ook geupdate tot nu toe nog zonder problemen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Zo, dat was idd de schrik van m'n leven...
Een luide piep en hij doet het weer!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Jammer dat de DS Video en DS downloader nog niet voor de Asus Transformer TF 101 te verkrijgen zijn, maar wel voor mij cheap ass Aldi dual sim telefoontje.
Hoop dat ze voor DS Video snel een nieuwe update uitbrengen dat het wel werk op een Terga 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
eerst bug gevonden, ik had twee mappen aan de cloud gekoppeld, nu was de koppeling weg.
Dus ik opnieuw geprobeerd koppeling temaken maar dat kan alleen met lege mappen.

Nu moet ik de de NAS map verwijderen, daarna de map op mijn pc wijzigen qua naam en een nieuwe lege map aanmaken met de oude naam. Die toevoegen aan de cloud, en dan alle bestanden weer terug zetten.

En dan is hij nog even bezig om alles weer op de NAS te zetten. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
robertobadjo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:20:
zijn er hier al mensen die DSM4.2 hebben draaien?

zoja zouden die mijn volgende vragen kunnen beantwoorden?

1. Werkt de bootstrap nog onder 4.2 ivm spotweb etc etc
2. Is upgraden risico vrij als in h.et behouden van je instellingen en packages of draaien de custom packages niet meer onder 4.2

4.2 ziet er echt veelbelovend uit met mooie nieuwe technologien.

iemand hier al gespeeld met de Virtualisation functionaliteiten en de PXE opties?
1. Bootstrap werkte bij mij niet meer na de update. Kan een kleinigheidje geweest zijn in /root/.profile, maar ik heb de bootstrap package opnieuw geïnstalleerd en dat deed de truuk.
2. Alle instelling zijn behouden gebleven. Dus de packages die ik extra geïnstalleerd had, aanpassingen in /etc/crontab

Dus na een paar kleine handelingen zit ik op 4.2 beta en werkt bijv. Spotweb, NZBGet en bootstrap.
Alleen heb ik een probleempje met SickBeard. Deze kan ik niet inschakelen omdat hij zegt dat 'python' eerst ingeschakeld moet worden. Dit gaat echter niet als package, dus daar moet ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?

Elke keer als mijn 107+ het druk heeft gehad met downloaden en uitpakken s`nachts, is hij niet niet meer te benaderen.
De enige remedie is van de stroom halen en op die manier dus opnieuw opstarten.
Downloaden doe ik met NZBGet, maar het probleem had ik voorheen ook al met DownloadStation.

Er lopen eigenlijk nooit meer dan 2 à 3 downloads tegelijk.
Als ik verbinding houd tijdens deze taken loopt alles wel netjes door en blijft de Syno ook goed bereikbaar.

Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Voor wie het zelf uit wil checken maar momenteel nog geen 4.2 heeft:

DSM 4.2 Testomgeving! :D
Login met: admin / synology

Behoorlijk druk volgens mij, het heeft wel eens sneller gewerkt :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 18:03
Tooooony schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:19:
Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?

Elke keer als mijn 107+ het druk heeft gehad met downloaden en uitpakken s`nachts, is hij niet niet meer te benaderen.
De enige remedie is van de stroom halen en op die manier dus opnieuw opstarten.
Downloaden doe ik met NZBGet, maar het probleem had ik voorheen ook al met DownloadStation.

Er lopen eigenlijk nooit meer dan 2 à 3 downloads tegelijk.
Als ik verbinding houd tijdens deze taken loopt alles wel netjes door en blijft de Syno ook goed bereikbaar.

Wat kan het zijn?
Ik heb hetzelfde probleem....

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=50&t=11843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
BizzieBis schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:18:
[...]

1. Bootstrap werkte bij mij niet meer na de update. Kan een kleinigheidje geweest zijn in /root/.profile, maar ik heb de bootstrap package opnieuw geïnstalleerd en dat deed de truuk.
2. Alle instelling zijn behouden gebleven. Dus de packages die ik extra geïnstalleerd had, aanpassingen in /etc/crontab

Dus na een paar kleine handelingen zit ik op 4.2 beta en werkt bijv. Spotweb, NZBGet en bootstrap.
Alleen heb ik een probleempje met SickBeard. Deze kan ik niet inschakelen omdat hij zegt dat 'python' eerst ingeschakeld moet worden. Dit gaat echter niet als package, dus daar moet ik nog even naar kijken.
ok dus wat dat betreft blijven 3rd party packages dus nog wel grotendeels draaien. die python zal ook wel opgelost worden.

ik heb nog wel besloten om even de kat uit de boom te kijken met deze beta. aangezien ik best wat uurtjes werk in me 1812+ heb zitten om het te krijgen zoals ik het uiteindelijk wil.

hoewel ik erg nieuwschierig ben naar de nieuwe virtualisation mogelijkheden met iscsi luns en de pxe mogelijkheden.

mocht iemand die hier willen testen houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
xippie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:01:
Jammer dat de DS Video en DS downloader nog niet voor de Asus Transformer TF 101 te verkrijgen zijn, maar wel voor mij cheap ass Aldi dual sim telefoontje.
Hoop dat ze voor DS Video snel een nieuwe update uitbrengen dat het wel werk op een Terga 2.
Ik heb ze allebei enkele uren geleden naar mijn TF 101 gedonnload en ze werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
even opletten:

DO NOT UPDATE PACKAGES UNDER DSM 4.2 UNTIL FURTHER NOTICE

http://forum.synology.com...t=50593&start=675#p237388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

BizzieBis schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:18:
[...]
da's na elke update ...
even /opt/bin: toevoegen aan /root/.profile en /etc/profile dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
bestandsoverdracht via AFP is echt merkbaar sneller, ik download nu vanaf mijn ds211J tot 78MB/s, upload aan 50MB/s

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Net ook 4.2 op mijn ds1812 gezet. Nas wilde eerst niet opstarten, beruchte apache bug.
Werkt nu prima. Subsonic draait nog, zag dat je nu zelf ook java via het officiële kanaal kan installeren maar dat wacht ik nog even af voordat subsonic er toch mee kapt. Ook via tomcat is Subsonic te installeren maar wederom ik kijk nog even de kat uit de boom :+ .
Helaas werkt de custom package "wake up on lan" helaas niet meer :( interface is all messed Up.

edit: Wacht trouwens ook nog steeds op de app download station voor de iPad.

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedfreakR op 08-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 10:05
Enkele pagina's terug reeds eens de vraag gesteld maar sindsdien nog geen antwoord gehad...

Ik heb al even een Synology DS212+ icm 2 Seagate Barracuda 3 TB schijven. Nu zet ik deze in slaapstand als er 30 minuten geen activiteit is.

Echter stel ik mij wel vragen wat ik het beste doe ivm de levensduur van de schijven. Kan slaapstand kwaad of laat ik deze toch maar beter draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

iemand die weet naar welke poort op de NAS geforward moet worden vanaf mijn router indien ik VideoStation van buitenaf bereikbaar wil maken? Ik heb al de 5005 geprobeerd die je in DS Video ziet staan wanneer je nog het ip van de NAS moet invullen maar die werkt dus niet :(

Maar op het LAN werkt het beter dan Plex moet ik zeggen. Plex moet ik nl. flink in kwaliteit terugschroeven omdat mijn DS412+ het anders niet trekt (alleen bij de Plex Android app, op mijn Samsung TV loopt het zonder problemen) daar waar DS Video volgens mij gewoon 1 op 1 de film (1080p) zit te streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Zojuist ook mijn DS212+ geupdate naar DSM4.2. Zitten enkele erg interessante wijzigingen / toevoegingen bij. Ik merk alleen op dat bij Packages Perl 5.8.6.003 geïnstalleerd is. Behoort deze tot de DSM4.2 installatie of weet iemand waarom deze applicatie nu geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Yucko schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:11:
iemand die weet naar welke poort op de NAS geforward moet worden vanaf mijn router indien ik VideoStation van buitenaf bereikbaar wil maken? Ik heb al de 5005 geprobeerd die je in DS Video ziet staan wanneer je nog het ip van de NAS moet invullen maar die werkt dus niet :(

Maar op het LAN werkt het beter dan Plex moet ik zeggen. Plex moet ik nl. flink in kwaliteit terugschroeven omdat mijn DS412+ het anders niet trekt (alleen bij de Plex Android app, op mijn Samsung TV loopt het zonder problemen) daar waar DS Video volgens mij gewoon 1 op 1 de film (1080p) zit te streamen :)
In configuratiescherm op je nas naar portaalinstellingen gaan, daar een poort aan videostation toewijzen en die open zetten op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Iemand die me kan helpen met het volgende??

ik draai DSM 4.1 en wil Sickbeard updaten welke ik gebruik van de synocommunity
Echter als ik deze wil updaten middels de update knop in de package center dan krijg ik de melding
Please install python 2.7.3-3 before installing this package.

en die staat bij mij al geïnstalleerd.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Buzzie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:36:
Iemand die me kan helpen met het volgende??

ik draai DSM 4.1 en wil Sickbeard updaten welke ik gebruik van de synocommunity
Echter als ik deze wil updaten middels de update knop in de package center dan krijg ik de melding
Please install python 2.7.3-3 before installing this package.

en die staat bij mij al geïnstalleerd.
iemand een idee?
updaten van Python wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:05
@buzzie: Pyton deinstalleren en de pyton versie van de communitie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer DS Cloud uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Bedoel je een aparte app voor CloudStation? Die is er al: DSFile.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gibsonneke schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:07:

Die vraag komt ongeveer iedere maand terug. De levensduur, in uren, van je schijven neemt af. Maar kan in jaren toenemen.

Voorbeeld: Een schijf gaat 50000 uur mee als hij constant draait. Dat is ruim 5 jaar

Gebruik je je schijf een uur, en gaat hij dan na een half uur uit, en gebeurt dat 4 keer per dag, dan neemt de levensduur in uren af tot bv 25000 uur. Je halveert hem dus. Maar omdat hij maar 6 uur per dag draait verleng je het aantal jaren dat hij mee gaat tot ruim 10.

Het is een bekend effect uit de verwarmingswereld. CV pompen gaan veel langer mee als ze contant draaien. Aan en uit zetten kan de levensduur wel door 3 delen als het tegen zit. Dat komt omdat het wel 10-20 keer per dag kan gebeuren. Maar als ze maar 1/3e van de tijd draaien gaan ze voor de gebruiker even lang mee. Maar je gebruikt wel minder stroom

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 08-01-2013 22:10 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Yihaaa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:48:
[...]

updaten van Python wellicht?
Ja heb de gok genomen en geupdate naar 2.7.4 volgens mij.....had verhalen gelezen dat dit niet zo geweldig was,
Sickbeard weer kunnen updaten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

is er toevallig een apart topic voor vragen over hoe een NAS netwerk in te richten? Ik heb een (oud) huis gekocht dat helemaal verbouwd moet worden en ben nu bezig met het inrichten van de infrastructuur mbt de bekabeling van CAI, Internet, elektra etc.

Ik heb wat ideetjes over hoe dit zou kunnen maar kan nodig wat feedback gebruiken.
Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.