Dat kan inderdaad voldoende zijn.rupsmans schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:59:
Ik heb zojuist wat gemeten. De multimeter geeft een spanningsverschil van een 1,6mV aan tussen de accusafe-output en de versterker. Tussen de accusafe-output en de knop (meer afstand) is het spanningsverschil 2,9mV. Dit duidt dus op een ground loop?
Wat ik sowieso wel kan aanraden is een sternetwerk van de aarde te maken. Oftewel: alle aardingen gaan naar één centrale "aardrail", die aangesloten is op de accusafe. Nu is het meeste, maar niet alles, samengebonden op die knop.Zojuist gelezen dat het beter is om de star-ground bij de mp3-decoder te plaatsen. Dat ga ik morgen even proberen :Ook even wat dikkere kabels gebruiken en de versterker unmodden zodat de brom niet extra wordt versterkt (en dan de decoder harder zetten, want de brom is niet gekoppeld aan het volume van de decoder).
Naast dikkere kabels kun je ook proberen de kabels dezelfde lengte te maken. Maar misschien gaat dat niet uitmaken, want ik denk dat de LEDs wel wat rotzooi op de ground gooien. Heb je het probleem ook zonder de LEDs? Dan weet je in ieder geval waar het probleem zit.
Zodra je weet wat de bron en de ontvanger van de storing is, dan weet je ook waar je de ground isolator moet plaatsen. Dat is normaliter zo dicht mogelijk aan het ontvangende einde.