Goed.
Ik wil een draagbaar geluidsding maken welke ik kan gebruiken aan het water, in de tuin, op vakantie enz, niet mee naar festivals om loeihard te pompen maar om lekker muziek aan te kunnen hebben op de achtergrond en wat soms ook wat harder kan als ik daar zin in heb.
Eisen:
- 1 man portable
- Goed geluid
- lange adem, middag/avondje aan 't water moet hij wel kunnen halen.
- Bluetooth
- Jack aansluiting
- volume regelbaar
- aan/uit schakelaar
- indicatie led
Ideeen:
- Een draagbare "radio" maken ala retro boombox met een "chique" draagriem, vrij hoog breed en ondiep.
zoiets dan dus:
- Een wat meer typische speaker maken zoals je ze vaker ziet
Dit vind ik een mooi voorbeeld, poort niet maar dat kan altijd anders...
Deze vind ik wel erg mooi maar is wat lomp en de vorm lijkt me onhandig om als portable te gebruiken.
Het id om een bestaand 2 weg ontwerp te gebruiken lijkt mij erg handig ivm bekende filters en ervaringen van mensen die te vinden zijn... Full range is mbt het uiteindelijke formaat misschien wel makkelijker maar 2 weg vind ik gewoon leuk ofzo weet niet zo goed waarom.
Een coax autospeaker kan ook een optie zijn denk ik ? Of een composet wellicht ?
Materiaal keuze zou simpelweg mdf kunnen zijn maar multiplex of een mooi stuk hout maakt het geheel een stuk chiquer...
Ik wil de speaker zo clean mogelijk houden, volume, aan/uit en evt een ledje om aan te geven of hij aan staat.
Wat ik denk nodig te hebben:
- versterker
- accu
- bluetooth module
- lader
- accusafe
- speakers
- hout

- pot meter
- aan uit schakelaar
- led
- aansluit grut
- evt filter materiaal
- ...?
Een vraag ontbreekt nog, ik heb er meerdere...
- Wat vinden jullie van het id een bestaand 2 weg ontwerp te gebruiken ?
- Welke drivers zouden jullie doen ?
- Ivm ontbrekende ts gegevens van auto speakers is een goede kist er omheen bouwen lastig denk ik ?
- Mis ik nog iets op mijn lijst ?
Alvast bedankt voor jullie input!
[
Voor 13% gewijzigd door
douwe.nl op 31-08-2015 20:59
]