Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.204 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hmmm, vreemde is dat hij nog geen maand stil heeft gestaan na de laatste lading. Dan zou ie niet op 12V moeten staan volgens mij. Die 5mA doet toch nog aardig lang over 1Ah. Misschien dat ik hem dan in de tussentijd toch ergens voor gebruikt heb (naast de step up converter instellen - zonder lading).

Ik ga het in de gaten houden en heb maar weer een extra voltmeter besteld om dit bij te houden als alles straks in de nieuwe subkist zit.

Gaat dat lampje van de lader trouwens uit als de accu vol zit? :)

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 18-09-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Duurt lang dan. Gisterenavond aan de lader gelegd en is nog groen... :)

Overigens klapt hij (de Accusafe) er gisteren met een hoge load er bij 12V al uit (step-up erachter op 24V). Komt dat doordat de spanning dan aanzienlijk zakt met zo'n load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Voor mn kratradio wil ik de achterkant vast/los kunnen maken zoals hier het geval is. Alleen heb ik moeite om de gaten van de backplate uit te lijnen met het schroefdraad in de kist. Hebben jullie hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
De achterkant ertegenaan zetten en de gaten tegelijk boren. Als het schroefdraad er al in zit zou je kunnen proberen krijt op de bovenkant van het schroefdraad te doen (goed veel) en dan daarmee een afdruk maken op je backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Of een papieren/kartonnen mal maken en de gaten overnemen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dark0z schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:58:
Voor mn kratradio wil ik de achterkant vast/los kunnen maken zoals hier het geval is. Alleen heb ik moeite om de gaten van de backplate uit te lijnen met het schroefdraad in de kist. Hebben jullie hier tips voor?
Wat voor bouten/etc. gebruik je daar überhaupt voor? Vind het ook wel interessant voor mijn sub kist.

---edit---
Zoiets? Rampamoer en inbusbout?

[ Voor 40% gewijzigd door barrymossel op 21-09-2015 15:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

barrymossel schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:15:
[...]

Wat voor bouten/etc. gebruik je daar überhaupt voor? Vind het ook wel interessant voor mijn sub kist.

---edit---
Zoiets? Rampamoer en inbusbout?
een rampmoer icm met inbus idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe versterker gekocht.
Het gaat om deze:
https://swdxyleygadgets.w...-deep-blue-12-25v-326912/

Ik heb hem aangesloten maar ben niet zo tevreden over de luidheid.
Is het mogelijk om deze te modificeren zodat de weerstand verlaagd wordt?
Maar welke connectoren moet ik dan modificeren?

Indien ik foto's moet post laat het maar weten.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:27:
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe versterker gekocht.
Het gaat om deze:
https://swdxyleygadgets.w...-deep-blue-12-25v-326912/

Ik heb hem aangesloten maar ben niet zo tevreden over de luidheid.
Is het mogelijk om deze te modificeren zodat de weerstand verlaagd wordt?
Maar welke connectoren moet ik dan modificeren?

Indien ik foto's moet post laat het maar weten.
Alvast bedankt!
Geen antwoord voor je helaas, maar ik heb momenteel ook een versterker die gebaseerd is op de TPA3116D2 en ook voor mijn gevoel gaat hij niet echt lekker hard. Ook niet op 24V (ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?). Ik zou hier dus ook graag antwoord op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:32:
[...]

Geen antwoord voor je helaas, maar ik heb momenteel ook een versterker die gebaseerd is op de TPA3116D2 en ook voor mijn gevoel gaat hij niet echt lekker hard. Ook niet op 24V (ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?). Ik zou hier dus ook graag antwoord op hebben.
Jup, ook geprobeerd en hij gaat nog steeds stiller of mijn gemodde ta2020 met kleinere speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dit gaat voor mij te ver, maar kijk hier eens: http://www.diyaudio.com/f...-amp-371.html#post3985691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Wat is het verschil tussen een normale TA2024 en een TA2024 MKII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn kist is onmiddels aardig op weg, dus ik wil graag even de drempels delen die ik tot dusver ben tegengekomen.

Specs:

TA 2024 modded
2 x 12 volt switching Power supply
Magnat edition 216
Bluetooth/mp3 decoder car module

In eerste instantie had in een weerstand mod gedaan met een een 4,7k weerstand. Dit gaf een boel vermogen maar het is dan ook lastig om het geluid wat zachter te zetten aangezien de kleinste stapjes in volume al een groot effect hebben. Een 10k weerstand in serie met de 4,7k lost dat op. Eind vermogen is dan wel iets minder maar voor mijn toepassing voldoende.

De mp3 Bluetooth decoder heeft ook 12 volt nodig. Deze had ik samen met de versterker op 1 voeding. Resultaat: een hum.
Vervolgens een groundloopisolater op eBay besteld voor 3 euro. Resultaat: iets minder hum maar het geluid was erg vlak geworden met weinig bass. Geen aanrader. Vervolgens de ground tussen source en amp losgekoppeld. Resultaat: hun. Oplossing uiteindelijk was een tweede voeding toevoegen zodat versterker en mp3 module hun eigen voeding hebben.

Een boel trial and error maar wel leuk. Volgende stap is onderdelen voor een zelfbouw accu met 9 18650 cellen en een BMS bestellen. Ook weer een leerzaam subproject.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/zuiijr.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik vind een kistradio leuk, maar hetgeen ik écht niet leuk vind is die fucking groundloop. Niemand kan je ermee helpen; ze weten het ook niet. En er is geen pijl op te trekken.
Als je een groundloop hebt, kun je idd beter een tweede stroombron aanleggen, of heeeel veel experimenteren. Niemand kan je in ieder geval helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groundloop is inderdaad een van die problemen waarbij je verzuipt in de theorieën en oplossingen online, iedereen heeft een oplossing maar niets werkt zoals je het wil hebben.

Na al het testen ben ik ook eigenlijk niet meer zeker of het een groundloop issue is of een storing van de switching power suplly. Vraag mij af of het probleem er nog steeds is als ik op de accu draai. We shall see....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het vandaag wel een van de laatste keren om van het zonnetje in het park te genieten en dat was de reden om mijn kist te upgraden. Dan kan er FF getest worden voor aankomende zomer
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/34pc3dz.jpg
Zoals je kan zien moet nog geverfd worden door de vele gebruik in de zomer gaat de verf er ieder jaar af en zie het elke winter weer als een nieuw begin.

Setup bestaat uit :
TA 2024 ongemod
Visaton FRS 8 WP speakers ,jawel de waterproef versie van deze geweldige speakerserie !!!!!
Sure 4.0 Bluetooth bord
Loodaccu 7,2 AH 12 volt
Voltmeter
Aan/uit schakelaar
Volume knop
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/hu3i1z.jpg Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/imj6du.jpg
Vandaag wordt er getest op maximaal volume en hoeverre het geluid draagt. Voor de upgrade was het maximale volume 90dB en dat was al genoeg voor waar de kist wordt gebruikt maar verwacht verbetering want hiervoor zat een li-ion accu in die snel naar de 10 volt zakte en daardoor leverde de TA versterker niet genoeg sap.

Mooie van deze speakers is dat het PA speakers zijn nouja mini PA speakers maar daardoor draagt geluid heel ver afgelopen zomer regelmatig een heel meer,veld of strand van achtergrond muziek kunnen voorzien met een helder geluid Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dwp0ma.jpg
Belangrijkste is hij is zo gemaakt dat hij in een normale Eastpak tas past en er is zelfs nog ruimte voor een bal of kleed bijvoorbeeld. Grappige omdat hij zo klein verkijken mensen er zich op hij zwaar hij weegt.

Maar door zijn kleine formaat neem ik hem over mee naar toe waar die gebruikt kan worden.

Snel hoop ik de resultaten van de test middag te delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 23:21
Ik heb deze speakers besteld: https://www.conrad.nl/nl/...-400-w-1-paar-372528.html

Dit in een combinatie met een versterker van 2x50watt van SureElectronics. Kan iemand mij beetje op weg helpen voor de inhoud, doorsnee en lengte van basspoort...? Wat is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Gesloten kist van 20 liter werkt prima

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
lutkeveld schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:58:
En dan een volledige kist met 2 speakers? Of een kistje waar nog een "midden" wand inzit, zodat je twee gescheidde speakers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Volledige kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij deze speakers zijn geen T/S-parameters te vinden, dus het is moeilijk om te bepalen wat voor kast het best werkt. Gesloten doet het altijd goed, basreflex vaak ook. In geval van basreflex is het voor kratradio's een veilige keuze om de poort op 45Hz af te stemmen. Als poort kan je bijvoorbeeld een pvc-buis van 8 cm diameter nemen. Wat de voor-/nadelen van basreflex zijn en hoe je de lengte van de poort bepaalt is een mooie zoektocht voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik ben even op vakantie geweest en had nog wat leesvoer in te halen in dit topic. Op de vorige pagina hadden jullie het over neutrik connectors:
Jag schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:51:

*knip*

Popnagelen is wel mooi idd. Een neutrik in het hout zetten is niet zo mooi. Het mooiste is van binnen uit gemonteerd in de schotel. Zoiets wordt het dan

[afbeelding]
Daar kan ik het toch niet geheel mee eens zijn hoor ;)

Speakon

Toegegeven, het was wel even wat werk om een goede freesmal te maken daarvoor. Maar het resultaat ziet er erg goed uit vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TBTL schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:57:
Bij deze speakers zijn geen T/S-parameters te vinden, dus het is moeilijk om te bepalen wat voor kast het best werkt. Gesloten doet het altijd goed, basreflex vaak ook. In geval van basreflex is het voor kratradio's een veilige keuze om de poort op 45Hz af te stemmen. Als poort kan je bijvoorbeeld een pvc-buis van 8 cm diameter nemen. Wat de voor-/nadelen van basreflex zijn en hoe je de lengte van de poort bepaalt is een mooie zoektocht voor jou.
Maar zonder T/S hoef je niet aan basreflex te beginnen.
Aapenootjes schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:54:
Ik ben even op vakantie geweest en had nog wat leesvoer in te halen in dit topic. Op de vorige pagina hadden jullie het over neutrik connectors:

[...]

[afbeelding]

Toegegeven, het was wel even wat werk om een goede freesmal te maken daarvoor. Maar het resultaat ziet er erg goed uit vind ik zelf :)
Bij mij is het sowieso een oude munitiekist, dus ik vind het niet eens nodig om te frezen. Al ziet dat er wel mooi uit!

[ Voor 35% gewijzigd door barrymossel op 28-09-2015 18:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Aapenootjes schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:54:

[...]

[afbeelding]

Ja dat is wel netjes gedaan :). Maar Neutrik connectoren van binnen uit gemonteerd blijft toch wel mooier vind ik iig. Zo'n plaatje met juiste maat gat erin kost ook niets en is minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 00:32
BiggyBossB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:24:
[...]

Weet ik nog niet welke weerstand :+ Er staan verschillende op ebay.
Er staat in de manual een weerstand met de kleuren: geel - violet - rood - goud ;)
Verwijst naar een 4,7k weerstand met 5% tolerantie. het aantal watt maakt weinig uit, heeft niets te houden :)
ofwel: kies een leuke uit ;)

PS: ik had misschien je vraag beter moeten lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
lutkeveld schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:58:
TBTL schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:57:
Dus als ik een kist van minimaal 20 liter pak, met één baspoort van 8cm doorsnee zit ik eigenlijk wel goed? Moet ik een speaker nog omwisselen van polariteit? Zodat de twee speakers precies tegenover gesteld werken zodat je theoretisch meer inhoud in je kist hebt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nee dus niet. Een basreflex poort (+kist) bereken je (bijvoorbeeld met WinISD) op basis van de T/S parameters van je speakers (bij WinISD overigens specifiek de subwoofer geloof ik). Zomaar een 8 cm pijp erin zetten zal niet (goed) werken. Je kan in ieder geval niet zomaar een willekeurige lengte nemen.

Zoek in dit topic (of op Google) anders eens op:
  • Thiele
  • WinISD
  • Parameters
Bij een gesloten kist (dus zonder poort) komt het dus allemaal wat minder nauw.

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 29-09-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
barrymossel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:38:
Nee dus niet. Een basreflex poort (+kist) bereken je (bijvoorbeeld met WinISD) op basis van de T/S parameters van je speakers (bij WinISD overigens specifiek de subwoofer geloof ik). Zomaar een 8 cm pijp erin zetten zal niet (goed) werken. Je kan in ieder geval niet zomaar een willekeurige lengte nemen.

Zoek in dit topic (of op Google) anders eens op:
  • Thiele
  • WinISD
  • Parameters
Bij een gesloten kist (dus zonder poort) komt het dus allemaal wat minder nauw.
Hmmm bedankt voor je reactie, heb in het verleden daar ook wel eens wat verder in verdiept ja. Basreflex luisterd dus vrij nauw, maar wel een beter resulataat. Misschien toch beter op safe spelen en voor een dichte kast gaan. Ik heb nu eerst conrad/magnat gemailt of ze toevallig de T/S parameters van de speaker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dan alsnog hebben auto speakers vaak een te hoge Qts om in een basreflex te werken. De hoge Qts en lage Fs leent zich het best voor een gesloten kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
lutkeveld schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:10:
Dan alsnog hebben auto speakers vaak een te hoge Qts om in een basreflex te werken. De hoge Qts en lage Fs leent zich het best voor een gesloten kast.
Ahaa Qts is dus puur de "druk" die een speaker kan verplaatsen en de Fs is op welke frequentie de speaker maximaal kan resoneren.

Dus als ik nergens waarde's van deze speaker kan vinden, is het handigst om gewoon een gesloten kast te maken? Zijn er dan nog richtlijnen voor de inhoud, of specifieke dingen waar ik dan op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gewoon een kast van minimaal 20 liter en zorgen dat hij zo luchtdicht mogelijk is (als lutkeveld dat zegt, want hij heeft er écht verstand van ;) ). Rendement van de speakers (maar die heb je al gekocht) is ook belangrijk.

Subwoofer toevoegen kan ook een verrijking zijn van het geluid (althans in mijn ervaring). Dan wordt je kist wel aanzienlijk groter. Wel kun je dan je kist berekenen als je een sub koopt waarvan de T/S parameters bekend zijn. De Dayton die bij Accusafe te koop is wordt hier regelmatig gebruikt (kan in een relatief kleine kist van zo'n 25 liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Dit gaat mijn 5e kratradiootje worden, ditmaal voor scouting. Wordt uit 18mm antislip betonplex, schroeven en kit er tussen, dan wordt het iig 100% luchtdicht. Ik wacht even op reactie van conrad/magnat, en zo niet ga ik tekenen voor een gesloten kist van 20 liter. (Neem aan dit dit voor twee speakers is, dus niet een kist van 40 liter...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voor twee speakers inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutkeveld
Plof schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:24:
[...]

Ahaa Qts is dus puur de "druk" die een speaker kan verplaatsen en de Fs is op welke frequentie de speaker maximaal kan resoneren.

Dus als ik nergens waarde's van deze speaker kan vinden, is het handigst om gewoon een gesloten kast te maken? Zijn er dan nog richtlijnen voor de inhoud, of specifieke dingen waar ik dan op moet letten?
Het ligt iets ingewikkelder dan dat. Qts heeft vooral te maken met de elektrische en mechanische verliezen in de driver. Fs is het punt waar het gewicht van de conus en spoel in 'evenwicht' is met de veerkracht van de spider en surround.

Gezien de normale parameters van autospeakers (hoge Vas, lage Fs, hoge Qts) is een gesloten kist het beste. Logisch, want niemand poort hun autodeur. Met autospeakers kan je als vuistregel gebruiken: conusdoorsnede in centimeter is kastinhoud in liter.

Afhankelijk van de speaker kan je het ook best gokken op een gepoorte behuizing. Met de Helmholtz formule kan je bij een bepaalde kastinhoud een poortlengte/diameter berekenen. Aan de hand van de driver (surround type, magneet grootte) kan je wel een kastinhoud en tuningfrequentie gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:38:
Misschien is het vandaag wel een van de laatste keren om van het zonnetje in het park te genieten en dat was de reden om mijn kist te upgraden. Dan kan er FF getest worden voor aankomende zomer
[afbeelding]
Zoals je kan zien moet nog geverfd worden door de vele gebruik in de zomer gaat de verf er ieder jaar af en zie het elke winter weer als een nieuw begin.

Setup bestaat uit :
TA 2024 ongemod
Visaton FRS 8 WP speakers ,jawel de waterproef versie van deze geweldige speakerserie !!!!!
Sure 4.0 Bluetooth bord
Loodaccu 7,2 AH 12 volt
Voltmeter
Aan/uit schakelaar
Volume knop
[afbeelding] [afbeelding]
Vandaag wordt er getest op maximaal volume en hoeverre het geluid draagt. Voor de upgrade was het maximale volume 90dB en dat was al genoeg voor waar de kist wordt gebruikt maar verwacht verbetering want hiervoor zat een li-ion accu in die snel naar de 10 volt zakte en daardoor leverde de TA versterker niet genoeg sap.

Mooie van deze speakers is dat het PA speakers zijn nouja mini PA speakers maar daardoor draagt geluid heel ver afgelopen zomer regelmatig een heel meer,veld of strand van achtergrond muziek kunnen voorzien met een helder geluid [afbeelding]
Belangrijkste is hij is zo gemaakt dat hij in een normale Eastpak tas past en er is zelfs nog ruimte voor een bal of kleed bijvoorbeeld. Grappige omdat hij zo klein verkijken mensen er zich op hij zwaar hij weegt.

Maar door zijn kleine formaat neem ik hem over mee naar toe waar die gebruikt kan worden.

Snel hoop ik de resultaten van de test middag te delen....
Zondag inderdaad metingen kunnen verrichten.
Het geluidsniveau is gelijk gebleven met 90 dB maar klinkt wel voller en lijkt wat scherper te zijn dan voorheen.
Het geluid draagt nog steeds zo,n 100 meter.

Tevens nog metingen in stroomverbruik gedaan: 300 - 400 ma op z,n hardst
150 ma op achtergrond
En dat met een 7,2 ah accu is dat lang speelplezier.

Kortom leuk klein dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07-2016
Beste forumleden,

Ik ben momenteel zelf ook bezig met een kistradio. Hij is 62 cm breed, 24 cm diep en 28 centimeter hoog. Er is 1 groot compartiment van 29 liter waar alle electronica en een Dayton SD125A-88 subwoofer inkomt met dubbele spoel. Als de electronica in de kist zit blijft er ongeveer nog 27 liter over en daar is de basreflexpijp op gebasseerd.

Verder zijn er links en rechts een apart compartiment van elk 4 liter. De bedoeling was eerst om er mijn 10 cm Pioneer TS-G1048 in te laten spelen maar deze vind ik niet mooi en zeker niet krachtig klinken qua middentonen in 4 liter. Ik ga deze verkopen en wil waarschijnlijk de Visaton fr10 4 ohm luidsprekers hier in bouwen in plaats van de Pioneers.

Deze visaton's wil ik aansturen met een Maxamp en de Dayton sub op een Bassamp, van Accusafe.com. Verder komt er een 12 ah 12 volt accu in en een 8.5 ampere voeding en een accusafe v3.5.

Ik wil graag weten of iemand van jullie (goede) ervaringen heeft met deze Visaton fr10 4 ohm speakers. Ik hoop namelijk dat ze erg hard kunnen maar ook mooie hoge heldere tonen kunnen geven, aangezien ik daar wel van hou. Er zijn trouwens ook twee versies van de Fr10 4 ohm: 1 met een tweeter en een woofertje en 1 die uit maar 1 component bestaat.bWelke van de twee is beter?

De fr13 spreken mij ook wel aan. Hier ook iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Evan

• barrymossel
Die Chromecast Audio vind ik wel een gave toevoeging voor mijn kistradio. Meteen besteld. Met een RPi(2) constant problemen gehad, hickups, groundloops, etc. En Volumio of Pi Musicbox zijn het echt nét niet i.m.o. Ben heel erg benieuwd en lijkt me zeker voor de komende zomer de moeite waard (denk dat de prijs dan ook wel wat lager ligt). Zelf ga ik hem tot de zomer ook nog binnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
lutkeveld schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:24:
[...]

Het ligt iets ingewikkelder dan dat. Qts heeft vooral te maken met de elektrische en mechanische verliezen in de driver. Fs is het punt waar het gewicht van de conus en spoel in 'evenwicht' is met de veerkracht van de spider en surround.

Gezien de normale parameters van autospeakers (hoge Vas, lage Fs, hoge Qts) is een gesloten kist het beste. Logisch, want niemand poort hun autodeur. Met autospeakers kan je als vuistregel gebruiken: conusdoorsnede in centimeter is kastinhoud in liter.

Afhankelijk van de speaker kan je het ook best gokken op een gepoorte behuizing. Met de Helmholtz formule kan je bij een bepaalde kastinhoud een poortlengte/diameter berekenen. Aan de hand van de driver (surround type, magneet grootte) kan je wel een kastinhoud en tuningfrequentie gokken.
Ik heb conrad gemaild over de gegevens van de Magnat speakers, maar helaas:
Bedankt voor uw bericht.

Ik ben dit nagegaan. Dergelijke gegevens worden/zijn door Magnat niet ter beschikking gesteld.

Met vriendelijke groet,
Dus ik ga voor een gesloten/luchtdichte kist van +/- 20 liter. Het begin is er, gisteren 1.5 lang in de schuur lopen veilen voor de aanknop, jackplug en 220v.

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Plof schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:35:
[...]

Ik heb conrad gemaild over de gegevens van de Magnat speakers, maar helaas:

[...]

Dus ik ga voor een gesloten/luchtdichte kist van +/- 20 liter. Het begin is er, gisteren 1.5 lang in de schuur lopen veilen voor de aanknop, jackplug en 220v.

[afbeelding]
Tja, mooi werk heeft tijd nodig, ziet er trouwens goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Tnx, ik zal hier af en toe ook wel updates posten. Vandaag van 't werk een antislip betonplex 18mm plaat gehaald. De handvaten, beschermgaas, aansluitplaatje, gaan allemaal verzinkt in ingefreest worden. Is geen haast bij, dus ga lekker de tijd er in steken.

De randen van betonplex ga ik behandelen met randseal, zodat er helemaal geen vocht meer intrekt. Tevens wordt alles geschroeft en komt er kit tussen de platen, zodat het 100% luchtdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forummers,

Ik ben van plan mijn tweede accu kist te maken, maar wou dit eigenlijk op een andere mannier doen maar kom er niet helemaal uit.

Ik heb alle onderdelen die nodig zijn maar heb toevallig nog een acculader met twee blok accu's liggen. Ik weet dat die op de accu ruim 8 uur speelt maar is het mogelijk om de lader erbij te gebruiken? Of terwijl ik wil de accu gebruiken terwijl die in de lader zit en als de accu dan leeg is gewoon de stekker in de stroom te drukken.

Mvg melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:49:
Beste forummers,

Ik ben van plan mijn tweede accu kist te maken, maar wou dit eigenlijk op een andere mannier doen maar kom er niet helemaal uit.

Ik heb alle onderdelen die nodig zijn maar heb toevallig nog een acculader met twee blok accu's liggen. Ik weet dat die op de accu ruim 8 uur speelt maar is het mogelijk om de lader erbij te gebruiken? Of terwijl ik wil de accu gebruiken terwijl die in de lader zit en als de accu dan leeg is gewoon de stekker in de stroom te drukken.

Mvg melvin
Zou het niet aanraden een versterker vraagt verschillende stroom sterktes.
Door die pieken gaat de lader stuk
Ik zou dan een accu laden en op de andere spelen.
Zonde van je lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
Nou dan weer even een update van mijn kant:

De kist is mee geweest naar lowlands met twee nieuwe versterkers er in (1x STA508 voor de 13cm speakers + Sure TDA7492 voor de sub). Het stond niet in de planning om de STA508 in te bouwen, maar door een groundloop probleem veroorzaakt door de step-up converter heb ik alles maar naar 24 volt getild behalve de crossover.

Het is bij de ingang altijd weer even spannend of ie mee naar binnen mag, we hadden 'm ook dit jaar ingepakt in een vuilniszak vast gesjord op onze bolderkar waardoor de security het te veel moeite vind om allemaal los te halen. Eenmaal op camping 3 ongeveer 40 meter van de plek waar we voorgaande jaren stonden de kist op mild volume aangeslingerd en begonnen met opbouwen van ons kamp.

De lage tonen klinken met de nieuwe nieuwe bass-reflex poorten echt veel beter! De kist gaat minder diep: bijna net meer <50hz maar wel veel harder op 60-150hz. Die super lage tonen waren anders na 3-4 meter niet meer hoorbaar, maar het geluid droeg nu veel verder en bleef 'vol' klinken. Grappige was dat we meteen weer herkend werden door diverse festivalgangers en ze weer blij waren dat we er waren met onze muziek haha.

's avonds om een uurtje of 8-9 de kist op vol volume gezet, wat een geluid produceert dat ding nu! Zelfs na 30-40 meter was het geluid nog hard en de low-mid's nog goed hoorbaar! Er kwamen diverse groepjes bij ons staan omdat wij hun bluetoothspeakers en radio's overstemden! Weer veel complimenten gekregen over de kist, ik was zelf erg tevreden over het aantal decibels die de kist produceerde. Ik had niet gedacht dat deze nu zo hard ging! Verder veel aanloop gehad bij onze 6x3 meter partytent, waar we tevens een 5meter RGB ledstrip en eenMini RG laser in de tent hadden hangen.

Om een uur of 3:00 besloot ik het voltage van onze 105ah semi-tractie accu eens te bekijken, deze dipte met basstonen al richting 11.8 volt! Het verbruik op het allerhoogste volume + verlichting was dus wel aanzienlijk. Om een uur of 5:00 zijn we gaan slapen en om een uur of 10:00 (toen we er weer wakker waren) was het voltage weer 12,2 volt.

Na de donderdag hebben we niet meer voluit gespeeld wat de belasting van de accu ten goede kwam, uiteindelijk zijn we de zaterdag overgeschakeld op de reserve accu (45A auto accu) die we maandagmorgen ook leeg hadden.

Conclusie: Kist klinkt echt heel goed, gaat echt kei-en-kei-hard, maar verbruik ligt op dat volume ook extreem hoog. Op normaal tot luid volume ligt het verbruik op zo'n 1,2 Ampere (continu volgens de voltmeter). Op standje disco/festivalcampingrave weet ik het verbuik niet, maar dan zuipt ie wel in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's echt bizar. Onze (met 2x TA2024 en ook een SD215 sub) doet het nu met een 10AH LiPo accu zeker 20 uur, als je niet constant maximaal speelt wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Mooi verslag. Idd wel erg veel gebruik! Onze is zelfs maar 7ah. Hangt de ledstrip en laser er ook aan? Enig wat daarvan het verbruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Licht vreet belachelijk veel energie aangezien het een constante belasting is. Het verbruik van het geluid is waarschijnlijk een relatief kleine fractie van het verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik heb de speaker-dock voor mijn telefoon afgemaakt. Er zit een PAM8403 versterker in. Bij de outputs van de speakers zijn ferrietkernen geplaatst waardoor ruis zou moeten terugnemen volgens de datasheet. Later zag ik echter dat er nog condensatoren bij moesten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rs5Qtqm.png
Kan ik waar die condensatoren naar aarde gaan op het plaatje allemaal aansluiten op de min van de versterker? Hoeveel effect zal deze toevoeging hebben? (Er is nu al amper ruis). Hebben de ferrietkernen als ik de condensatoren achterwege laat enig nut?

In de datasheet staat ook:
"The ferrite filter reduces EMI of around 1 MHz and higher. When selecting a ferrite bead, choose one with high impedance at high frequencies, and low impedance at low frequencies. " Ik heb deze gebruikt en ik kon niet echt opmaken of ze geschikt zijn.

Nog 2 foto's van het project:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DMgn0Vl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Mooie speaker! Die beads zijn voor EMI, niet voor ruis in de hoorbare output. Ze zitten hoogstwaarschijnlijk al op het bordje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
Heeft iemand ervaring met de waterproof speakers van Visaton? Ik ben van plan om een setje FR13 waterproof in mijn kistradio te gaan bouwen, samen met een Dayton SD125A duel voicecoil subwoofer. Ben benieuwd of deze Visaton speakers goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

WIj hebben de FR16 varianten en die zijn niet echt bruikbaar zonder een correctiefilter. Er zit een bult mid in, dat wil je niet weten. Dat hebben alle grote fullrange speakers overigens, dus een klein filtertke ervoor gaat je helpen.

Ik heb hetzelfde in het ZBA forum gezegd, wat ik zou doen is die Dayton flink hoger laten spelen (wij laten de sub vooral onder de 100Hz spelen, daarboven moeten de FR's aan de slag, dat vereist grote speakers en kasten voor rendement). Je zou hem bijvoorbeeld pas bij 300Hz kunnen laten afkappen en dan kleinere Full Range speakers (3" - 4") nemen. Die moet je ook met een klein correctienetwerkje corrigeren, maar als je slim kiest (een model dat vaak gebruikt wordt), dan kan je dat filtertje zo kopieren van iemand anders.

Hoe ga je het hoog / laag filteren trouwens? Als je er een minidsp in hangt, kan je alles digitaal doen. Da's makkelijk. Dan zou ik aanraden gewoon 100% onze kist na te maken en onze softwaresettings te kopieren.

edit:
http://forum.zelfbouwaudi...f=34&t=22732&hilit=Needle

Dit zou je kunnen doen, heb je alles in een keer :).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 04-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:26:
Mooi verslag. Idd wel erg veel gebruik! Onze is zelfs maar 7ah. Hangt de ledstrip en laser er ook aan? Enig wat daarvan het verbruik is?
Onze accu is 10ah, zie deze foto:
http://forum.zelfbouwaudi...e.php?id=102622&mode=view

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
JvS schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:10:
WIj hebben de FR16 varianten en die zijn niet echt bruikbaar zonder een correctiefilter. Er zit een bult mid in, dat wil je niet weten. Dat hebben alle grote fullrange speakers overigens, dus een klein filtertke ervoor gaat je helpen.

Ik heb hetzelfde in het ZBA forum gezegd, wat ik zou doen is die Dayton flink hoger laten spelen (wij laten de sub vooral onder de 100Hz spelen, daarboven moeten de FR's aan de slag, dat vereist grote speakers en kasten voor rendement). Je zou hem bijvoorbeeld pas bij 300Hz kunnen laten afkappen en dan kleinere Full Range speakers (3" - 4") nemen. Die moet je ook met een klein correctienetwerkje corrigeren, maar als je slim kiest (een model dat vaak gebruikt wordt), dan kan je dat filtertje zo kopieren van iemand anders.

Hoe ga je het hoog / laag filteren trouwens? Als je er een minidsp in hangt, kan je alles digitaal doen. Da's makkelijk. Dan zou ik aanraden gewoon 100% onze kist na te maken en onze softwaresettings te kopieren.

edit:
http://forum.zelfbouwaudi...f=34&t=22732&hilit=Needle

Dit zou je kunnen doen, heb je alles in een keer :).
Ik ga de fullrange speakers aansturen met een Maxamp20 versterker van Accusafe.com, en de Dayton subwoofer met een Bassamp20, dat is dezelfde versterker maar daar zit een lowpass filter op gemonteerd, best handig dus. De visaton fr10 spreken mij erg aan, maar deze zijn niet waterdicht en spraken mij de fr13wp wel aan. Voor de fullrangers heb ik overigens 2 x 4 liter inhoud in mijn kistradio.

Net als jij wil ik de kist later (ik ben nu 16) meenemen naar festivals en moet hij tegen een regenbui kunnen. Ik ben wel dom geweest want de Dayton komt in een 27 liter bassreflex compartiment en niet in een bandpass, dus daar moet ik nog iets 'spatwaterbestendigs' op verzinnen.

Ik ben nog niet erg bekend op dit forum, en weet ook niet hoe ik foto's kan uploaden via mijn telefoon, anders wilde ik graag laten zien hoe mijn lege kist er tot nu toe uitziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou me niet zo druk maken om waterbestendigheid op festivals. Dan zet je die kist toch gewoon onder een partytent of in een tent als het gaat regenen. Of wil je in de stromende regen dat ding buiten hebben staan?

Ik zou zelfs wel niet watervaste speakers aandurven in de kist die wij nu hebben (en die mee gaat zeilen), zolang het maar geen papieren conus is, of een conus met een faseplug die in het frame vast zit), want met zeilen komt er nog weleens een plens water over het dek :).

Het voordeel van BR is dat je de woofer aan de voorkant kan monteren en dan kan die ook gewoon een beetje zijn best doen met het bereik tot 300Hz. Dat kan in onze bandpass niet, daar is het echt een sub-sub.

Het is me alleen niet duidelijk hoe je die Bass-Amp nou instelt. Kan je daar uberhaupt wat aan instellen (volume, afkapfrequentie?)

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 04-10-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
De Dayton subwoofer heeft volgensmij een papieren conus... Ik ben ook van plan om de kist een keer in mijn boot mee te nemen. Het gaat me eerlijk gezegd een beetje te duur worden om ook nog filters aan te schaffen, dus wil ik de kist eerst zonder filters. Het frequentiebereik van de Bassamp weet ik niet precies, maar dat kan ik later altijd nog filteren, als ik filters zou aanschaffen. Er zit overigens een handige aansluiting op waar zo een JST kabel met potmeter op kan aansluiten.

Ik ben alleen een beetje bang dat de Visaton fr13wp en fr10 speakertjes snel gaan vervormen als ze hard spelen op fullrange. Hoe is dat bij jullie fr16 (met en zonder filter) Ik wil het namelijk wel een lekker kistje laten worden waar je mee kunt knallen voor een man of 10, en niet dat de Visatons al heel snel vervormen. Ik luister vooral hardstyle en house met een goeie diepe bass.

Ik zit dus nog erg te twijfelen tussen de waterdichte fr13 of de normale fr10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
JvS schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:10:
da's echt bizar. Onze (met 2x TA2024 en ook een SD215 sub) doet het nu met een 10AH LiPo accu zeker 20 uur, als je niet constant maximaal speelt wel.
Ja het verbruik op standje disco is wel aanzienlijk ja, maar het is echt schrikbarend wat een volume/geluid er uit komt nu :P.
Jag schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:26:
lutkeveld schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:57:
Licht vreet belachelijk veel energie aangezien het een constante belasting is. Het verbruik van het geluid is waarschijnlijk een relatief kleine fractie van het verbruik.
De led-strip zit op zo'n 1,2-1,5A (15-20W op 12V verbruik volgens de specs), dus dat is best wel een stroomvreter. De laser zit via een goedkope china step-down converter (12v naar 5V) en neemt volgens de specificaties 1,5A op 5V, met de inefficiëntie van step-down er bij ook zo'n 10W denk ik.

Dus 10 uur campingfeest op standje disco met onze kist + zo'n 10x 3A verbruik aan verlichting. Verder hebben we de laser en led-strip niet vaak aangehad. Volgende festivalcamping wil ik eigenlijk de verlichting meteen op de andere accu gooien om te kijken hoeveel dat scheelt.

Ik heb helaas geen goeie meet apparatuur om het verbruik van de kist goed te meten. Als ik deze aan zet zit het verbruik meteen op 1,5A, dit verbruik blijft het zelfde tot 75% van het maximale volume. Ga ik echter harder dan zie ik pieken van 5-6 ampère. Eigenlijk heb ik meetapparatuur nodig die er een soort grafiek van kan maken en 'X' aantal keer per seconde meet wat het verbruik is. Heeft iemand hier dat toevallig liggen? :+

edit: ook zijn er elke dag een stuk of vijf telefoons opgeladen, dat telt ook wel aardig op natuurlijk. Dit wordt gedaan d.m.v. een klein houten kistje met zes 12volt auto stekkers waar iedereen z'n eigen autolader in steekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 04-10-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Even weer niet op mijn paint skills letten, maar volgende zit ongeveer in m'n kist. Gaat even om de twee relais:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pVFtGLg.png

Er staat spanning op de draad (draden) bij de groene pijl. Ik hoor daardoor het onderste relais ook schakelen (wanneer er spanning op komt te staan). Bij de paarse pijl staat dan ongeveer 0,5V volgens mij (terwijl de accus 13V levert). Wanneer er geen spanning bij groen staat staat er wel spanning bij paars (van de LiPo (16V) of voeding (12V)).

Is het onderste relais dus stuk? Of is er toch iets fout met de schakeling?

---edit---
En tweede vraagje: de versterker is direct verbonden met zowel de step-up converter als de 12V. Deze schakel ik vóór de step-up converter. Hierdoor komt er op de out van de step-up converter 12V te staan. Dit kan ik toch voorkomen met een diode? Wat voor diode moet ik dan gebruiken?

Of kan ik dit beter met een 3PDT schakelaar oplossen die schakel vóór de step-up converter (plus en min) én tegelijkertijd de plus van de step-up converter naar de versterker?

[ Voor 35% gewijzigd door barrymossel op 04-10-2015 19:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Laatst online: 10-04 17:58
weet iemand hoe je processingnoice weg kan nemen bij het goedkope mp3 module van ebay en de ta2024.
ik had gelezen dat je de groundpads moet verbinden maar kan deze niet vinden.
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maarten30 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:10:
weet iemand hoe je processingnoice weg kan nemen bij het goedkope mp3 module van ebay en de ta2024.
ik had gelezen dat je de groundpads moet verbinden maar kan deze niet vinden.
iemand enig idee?
Welke groundpad kun je niet vinden? Volgens mij staat ergens in dit topic waar die voor de TA2024 te vinden is. En zonder te weten welke MP3 module je bedoelt, denk ik dat niemand je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
barrymossel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:28:
[...]

Welke groundpad kun je niet vinden? Volgens mij staat ergens in dit topic waar die voor de TA2024 te vinden is. En zonder te weten welke MP3 module je bedoelt, denk ik dat niemand je kan helpen.
sorry, niet erg handig.
deze module:http://www.ebay.com/itm/Wireless-USB-Bluetooth-3-5mm-Music-Audio-Stereo-Receiver-Adapter-Dongle-/221562521006?hash=item339627c5ae
ik zal even opzoek gaan in het topic naar de groundpad op de ta2024 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maarten30 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:31:
[...]

sorry, niet erg handig.
deze module:http://www.ebay.com/itm/Wireless-USB-Bluetooth-3-5mm-Music-Audio-Stereo-Receiver-Adapter-Dongle-/221562521006?hash=item339627c5ae
ik zal even opzoek gaan in het topic naar de groundpad op de ta2024 ;)
Al voor je gedaan ;) EastWarez in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"

---edit---
Ground van je BT zou ik echt niet weten. Denk dat je hem dan even moeten openmaken en daarvan een foto moet maken. Of online zoeken of iemand dat al gedaan heeft...

[ Voor 16% gewijzigd door barrymossel op 04-10-2015 20:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
barrymossel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Al voor je gedaan ;) EastWarez in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"

---edit---
Ground van je BT zou ik echt niet weten. Denk dat je hem dan even moeten openmaken en daarvan een foto moet maken. Of online zoeken of iemand dat al gedaan heeft...
thanks, moet je dan gewoon het kabeltje op de GND aansluiten(waar ook je 12v op gaat) of op het koperen eilandje eronder?

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Je kunt het hele donkergroene gebied nemen (ground area) volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Evan Sibbald schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:25:
[...]

Ik ga de fullrange speakers aansturen met een Maxamp20 versterker van Accusafe.com, en de Dayton subwoofer met een Bassamp20, dat is dezelfde versterker maar daar zit een lowpass filter op gemonteerd, best handig dus. De visaton fr10 spreken mij erg aan, maar deze zijn niet waterdicht en spraken mij de fr13wp wel aan. Voor de fullrangers heb ik overigens 2 x 4 liter inhoud in mijn kistradio.

Net als jij wil ik de kist later (ik ben nu 16) meenemen naar festivals en moet hij tegen een regenbui kunnen. Ik ben wel dom geweest want de Dayton komt in een 27 liter bassreflex compartiment en niet in een bandpass, dus daar moet ik nog iets 'spatwaterbestendigs' op verzinnen.

Ik ben nog niet erg bekend op dit forum, en weet ook niet hoe ik foto's kan uploaden via mijn telefoon, anders wilde ik graag laten zien hoe mijn lege kist er tot nu toe uitziet..
Zie de post van mij in het topic op zelfbouwaudio; om het meeste uit je kratradio te halen, ook qua hoeveelheid bas, moet je met metingen en simulaties en meer metingen het filter ontwerp maken. Mijn advies zou ook zijn om onze krat na te maken zodat je onze mini dsp settings kan gebruiken. Is meteen ook oplossing voor waterbestendigheid. En harde diepe bas 8)

Als je dat budget technisch niet redt, dan zou ik ook ervoor kiezen om andere full range drivers te gebruiken die beter klinken zonder correctie. En dan de Dayton in een normale BR zodat hoger gecrossed kan worden (een bandpass beperkt het bereik). De visaton fr16 heeft wel echt correctie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier een klein vraagje wat niet direct met een kistradio te maken heeft, maar wel met de TA2024. Zijn er soortgelijke versterkers met 4 kanalen? Zoek voor een toekomstig tablet in auto project een kleine versterker om daar aan te hangen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag op de zwarte markt in Beverwijk, soms wel leuk om heen te gaan. Zeker als je op zoek bent naar kleren. Heb spijkerbroeken voor 5,95 per stuk gekocht haha.

Maar iig, zag overal die bluetooth speakers rondliggen. De mono variant voor 5 of 10 euro. En stereo variant 10, 15, 20 en duurder.

Heb een stereo variant van 15 euro gekocht met 2x 5 watt. Heeft ingebouwde radio, sd kaart gleuf en jack in en out. Dus kan m ook nog ooit doorlussen na een aparte versterker.

Maar dacht eerst 2x autospeaker op die 5 watt hangen.

Bluetooth ding gesloopt en heb er 2x ovale Pioneer speakers TS-E6996 op aangesloten.

Half uurtje op full power test gedraaid en klinkt prima. En dat allemaal op 1100mah 3.7 V accu. Voor mij geen zware 12v gel accu's meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
Jag schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:14:
[...]
Zie de post van mij in het topic op zelfbouwaudio; om het meeste uit je kratradio te halen, ook qua hoeveelheid bas, moet je met metingen en simulaties en meer metingen het filter ontwerp maken. Mijn advies zou ook zijn om onze krat na te maken zodat je onze mini dsp settings kan gebruiken. Is meteen ook oplossing voor waterbestendigheid. En harde diepe bas 8)

Als je dat budget technisch niet redt, dan zou ik ook ervoor kiezen om andere full range drivers te gebruiken die beter klinken zonder correctie. En dan de Dayton in een normale BR zodat hoger gecrossed kan worden (een bandpass beperkt het bereik). De visaton fr16 heeft wel echt correctie nodig.
Bedankt voor je reactie!
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie kist inderdaad wel heel mooi is, en dat ik zit te overwegen om die ook te gaan maken en mijn eigen project niet door te zetten. Wat ik misschien wel wil doen om kosten tijdelijk te besparen is om de de miniSD eerst achter wege te laten, en eerst de kist te bouwen zonder het filter.

Ik ben wel heeel erg benieuwd naar hoe jullie kist nou klinkt in het echt. Kan ie echt hard? En dat ie op het hardst kan zonder dat er vervorming optreedt (iets wat ik verschrikkelijk haat)? Ik luister veel hardstyle en muziek met een diepe en harde kick, dus hoop ik dat jullie kist wel een beste dreun kan geven buiten zodat je echt een 'wow-effect' krijgt ;), maar ook mooie hoge tonen op lager volume. Die Visaton fr16wp's lijken mij namelijk nogal 'iel' gezien de kleine inbouwdiepte en de grootte van de magneet.

Hebben jullie misschien een filmpje waar je het geluid echt goed op kan horen (of anderen die deze kist hebben gemaakt :p ) Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd naar het daadwerkelijke geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Evan Sibbald schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik moet eerlijk zeggen dat jullie kist inderdaad wel heel mooi is, en dat ik zit te overwegen om die ook te gaan maken en mijn eigen project niet door te zetten. Wat ik misschien wel wil doen om kosten tijdelijk te besparen is om de de miniSD eerst achter wege te laten, en eerst de kist te bouwen zonder het filter.

Ik ben wel heeel erg benieuwd naar hoe jullie kist nou klinkt in het echt. Kan ie echt hard? En dat ie op het hardst kan zonder dat er vervorming optreedt (iets wat ik verschrikkelijk haat)? Ik luister veel hardstyle en muziek met een diepe en harde kick, dus hoop ik dat jullie kist wel een beste dreun kan geven buiten zodat je echt een 'wow-effect' krijgt ;), maar ook mooie hoge tonen op lager volume. Die Visaton fr16wp's lijken mij namelijk nogal 'iel' gezien de kleine inbouwdiepte en de grootte van de magneet.

Hebben jullie misschien een filmpje waar je het geluid echt goed op kan horen (of anderen die deze kist hebben gemaakt :p ) Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd naar het daadwerkelijke geluid :P
Een filmpje heb helaas niet voor je. Hard gaat ie zeker, maar niet zo hard als een boominator. Die is echt primair gemaakt voor hard, die van ons voor vet sublaag.

Zonder minidsp werkt ie echter niet. Er komt dan wel geluid uit maar geen fatsoenlijk laag. Je hebt ook twee identieke versterkers nodig zonder filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
Jag schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Een filmpje heb helaas niet voor je. Hard gaat ie zeker, maar niet zo hard als een boominator. Die is echt primair gemaakt voor hard, die van ons voor vet sublaag.

Zonder minidsp werkt ie echter niet. Er komt dan wel geluid uit maar geen fatsoenlijk laag. Je hebt ook twee identieke versterkers nodig zonder filter.
Jammer :') Ik zal er nog even goed over nadenken wat ik precies ga doen, of mijn eigen project afmaken, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Jag schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Ik heb alvast de spullen bijna compleet :D om zn zelfde krat te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evan Sibbald
Als ik 2 Max-Amps zou gebruiken in plaats van de door jullie gebruikte ta2024's, heeft het dan nog zin om op elke versterker een potmeter aan te sluiten, 1 voor de maxamp waar de sub aan komt, en 1 voor de Visaton's? Ik zit namelijk heel erg te overwegen om jullie mooie project ook te bouwen maar ik snap de schakeling niet zo goed tussen de 2 versterkers en de mini dsp, en hoe je uiteindelijk dan een aux aansluit (input vanuit de 2 versterkers splitten?? Zit er een input op de minidsp??). De 2 versterkers wil ik aansluiten op een Accusafe voor de beveiliging van de accu, maar hoe en waar wordt de mini dsp opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
iemand wel eens een trolleyradio gemaakt (als variant op de kist- of kratradio?)

en technische vraag: kan een zgn Bluetoothspeaker (Action) met Ta2024 gekoppeld worden en daar met paar flinke speakers geluid uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Evan Sibbald schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:02:
Als ik 2 Max-Amps zou gebruiken in plaats van de door jullie gebruikte ta2024's, heeft het dan nog zin om op elke versterker een potmeter aan te sluiten, 1 voor de maxamp waar de sub aan komt, en 1 voor de Visaton's? Ik zit namelijk heel erg te overwegen om jullie mooie project ook te bouwen maar ik snap de schakeling niet zo goed tussen de 2 versterkers en de mini dsp, en hoe je uiteindelijk dan een aux aansluit (input vanuit de 2 versterkers splitten?? Zit er een input op de minidsp??). De 2 versterkers wil ik aansluiten op een Accusafe voor de beveiliging van de accu, maar hoe en waar wordt de mini dsp opgenomen?
Ja 2 max amps kan je zeker doen. Maar niet de bass amp gebruiken! En zeker dat je er een potmeter op kan aansluiten. Je moet dan 1 potmeter gebruiken voor beide max amps zodat het volume altijd gelijk loopt van de twee.

De schakeling tussen de versterkers en minidsp is heel simpel. Vanuit je bron ga je naar de inputs van de minidsp. De mini dsp heeft dubbele uitgangen: een paar voor het laag en die verbind je met de versterker die met de Dayton woofer is verbonden (die twee spreekspoelen heeft). En een paar voor het hoog, en die verbind je met de versterker van de Visatons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
Hoi mensen, ik heb deze kistspeaker nu en half jaar. YouTube: Kratradio / Kistradio JBL CS752 TA2024

Ik wil de JBL speakers vervangen voor Midwoofer/Midbass speakers van het zelfde formaat. Krijg ik hier veel betere lage tonen mee? en kan ik ze goed gebruiken met zijn ta2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, in een opwelling twee oude radio's gekocht op Marktplaats om er een soort van kistradio van te maken. Eens kijken hoe ik dit een beetje leuk kan aanpakken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GWKjovj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:54
Cool! Heb ik er ook nog een van staan. Werken ze nog :)?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Heb van één van de twee de stekker in het stopcontact gestoken (met gevaar voor eigen leven) en die gaf alleen een brom. De ander nog niet getest.

Misschien dat de speakers nog werken, maar in principe ging het mij om de behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraftBeard
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
Afgelopen zomer heb ik een kistradio gebouwd. Ik heb veel gebruik gemaakt van dit forum, dus ik dacht; laat ik het resultaat dan ook maar zien.

Componenten:
Ta2024 modded
12v accu
Accusafe
Industriele voeding
Potmeter
Pioneer TS-G1722i speakers, 17cm

Kist is een oude munitiekist uit rusland. Op de kop getikt voor een tientje op marktplaats. Prettige kant is het dikke hout (ong. 1,5 cm) en het feit dat ie niet stuk te krijgen is. Nadeel; ontiegelijk zwaar en ik heb de hele kist moeten kitten om van de grote kieren af te komen. Ik kan er nu das alleen inkomen via de speaker gaten.

Op het moment wacht ik nog tot de voltmeter en twee usb laders binnenzijn. Volgende stap is bluetooth inbouwen en nog wat noppenshuim aanbrengen. En wellicht het jaar erop een grote kist bouwen met de andere munitiekist die je op de foto's ziet.

In elk geval bedankt voor alle informatie en ook veel dank aan accusafe!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img633/1834/AFhEpq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img907/830/QkMzHe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img909/7605/HrxHJH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img905/5112/x4WYVD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img910/8409/jNIF0c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img911/548/a2EePZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img903/7079/rfCwj9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img909/2001/as9CYh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img910/3291/2TP67V.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img901/1310/KTNvwT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

barrymossel schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:36:
Haha, in een opwelling twee oude radio's gekocht op Marktplaats om er een soort van kistradio van te maken. Eens kijken hoe ik dit een beetje leuk kan aanpakken.

[afbeelding]
ik heb er 2 staan die ik omgebouwd heb. zorg dat je achter je glasplaat een paar ledjes doet met warm wit licht. lijkt het net alsof het een echte is.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1979589_10201131939695467_2578948459434968659_n.jpg?oh=221eba4b94b6b7789ce84fda622187ae&oe=568D1182

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thanks! Was ik ook van plan, maar ik zat te denken aan RGB leds met de mogelijkheid deze aan te sturen met muziek. Maar aangezien ik ook nog warm wit heb liggen, kan ik natuurlijk ook beide plaatsen :)

Heb jij strips gebruikt of losse leds aan de zijkant (daar lijkt het op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys.

Lang niks meer gepost, maar zou graag van jullie kennis gebruik maken. Ben bezig met een bakfiets, ding heeft 24v trapondersteuning, komt ook een speakersetje in. 100 watt rms vintgage sansui set.

Nou ben ik op zoek naar een 24 volts versterker op ebay, maar er is erg veel aanbod op ebay. Iemand ervaringen met een 24 volts versterker?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De TK2050 of TDA7498? Zoek daar maar eens op in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Langzaam maar gestaag komen we verder, gisteren even de hele behuizing uitgetekend. 27.5 liter wordt hij, 250x286x550mm. Volgende week zaterdag alles frezen en zagen.

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik kom helaas maar niet toe aan mijn subwoofer. Die zit nu nog steeds in een gesloten testkast. Klinkt ook prima, maar ziet er niet uit.

De munitiekistradio is wel zo goed als klaar. Moet nog wat nettere schroeven gaan halen en een diode ergens tussen solderen, maar dan is het prima. Binnenkant is nog wel een rommeltje, maar het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik toch een iets kleinere wil bouwen biedt ik hem hierbij aan. Wellicht een leuk startpunt voor de volgende eigenaar.

http://link.marktplaats.nl/m977783403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs dit setje op de kop getikt: Sony XSMP1621 waterdichte speakers. 6,5 inch.

Frequency Response: 35 - 26,000 Hz
Impedance: 4 ohms
Sensitivity (db): 91 dB/1W/1m
Max Power Handling: 160 watts
RMS: 70 watts

Welke inhoud in liters geeft volgens jullie het beste (fullrange) resultaat? Ik neem aan een gesloten kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik kan geen T/S-parameters vinden. Een gesloten kast van 20L in totaal zal in ieder geval OK werken. Kleiner geeft minder bas, groter is lomp groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44

mno

wâldpyk schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:51:
ik heb er 2 staan die ik omgebouwd heb. zorg dat je achter je glasplaat een paar ledjes doet met warm wit licht. lijkt het net alsof het een echte is.

[afbeelding]
Heb jij er ook een internet radio van gemaakt, bijvoorbeeld met een Raspberry Pi? Ik ben in dat geval benieuwd welke componenten je hebt gebruikt. Ik dit vorig jaar gedaan, zie onderstaande plaatjes. Binnenkort weer een nieuwe maken dus weer aan het kijken welke componenten ik dit keer ga gebruiken.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eGDNVZa1yi95XfSZvGPv4Loy/thumb.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RfuJLpWNIoMLrD94fxT9egQO/thumb.jpg

Binnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U1NY2Ljtka9gBH3JRV53jmnt/thumb.jpg

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
En we zijn al een klein stukje verder, alles in de goede maten bij een maat van mij gezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/3.jpg
27.5 Liter, eigenlijk best groot, maar ach!

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/6.jpg
Alles gezaagd en voor de eerste keer in de grijze randseal gezet, moet nog een tweede keer. Randseal is een verf op lijm basis dus de kopse kanten worden zo helemaal beschermd tegen weersinvloeden.

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/5.jpg
Proefplankje voor de schroeven, blijkt dat ik ze het best MINIMAAL moet verzinken en helemaal voorboren. Aangezien het RVS schroeven zijn en deze sneller knappen dan taaie stalen schroeven, en betonplex nogal hard spul is speel ik liever op safe :).

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/4.jpg
Zoals deze schroef wordt de hele constructie in elkaar verschroeft, tevens ook verlijmt met bison polymax lijmkit transparant. Als het goed is maak ik het hiermee mooi luchtdicht, maar moet ik hem ooit nog openmaken is dit ook nog mogelijk. Dit omdat betonplex amper te verlijmen is, maar dat zullen we dus even zien met het proefstukje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Plof schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:49:
En we zijn al een klein stukje verder, alles in de goede maten bij een maat van mij gezaagd.

[afbeelding]
27.5 Liter, eigenlijk best groot, maar ach!

[afbeelding]
Alles gezaagd en voor de eerste keer in de grijze randseal gezet, moet nog een tweede keer. Randseal is een verf op lijm basis dus de kopse kanten worden zo helemaal beschermd tegen weersinvloeden.

[afbeelding]
Proefplankje voor de schroeven, blijkt dat ik ze het best MINIMAAL moet verzinken en helemaal voorboren. Aangezien het RVS schroeven zijn en deze sneller knappen dan taaie stalen schroeven, en betonplex nogal hard spul is speel ik liever op safe :).

[afbeelding]
Zoals deze schroef wordt de hele constructie in elkaar verschroeft, tevens ook verlijmt met bison polymax lijmkit transparant. Als het goed is maak ik het hiermee mooi luchtdicht, maar moet ik hem ooit nog openmaken is dit ook nog mogelijk. Dit omdat betonplex amper te verlijmen is, maar dat zullen we dus even zien met het proefstukje. :)
Ziet er al goed uit, het mag zeker ook wel wat wegen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Ja denk wel dat flink wat gaat wegen, maar ach, twee handvaten er aan. En is voor gebruik met scouting ÓF hij staat op het clubhuis ÓF hij is mee op weekend/zomerkamp. En als je op kamp bent gebruiken we toch altijd een aanhanger/paardentrailer voor vervoer. Dus ach ja, trouwens ik ga een oude zeef uit een hamermolen gebruiken voor speaker bescherming.

Deze zal verzinkt in de betonplex aan de voorkant komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mandoka.com/media/catalog/product/cache/1/image/e10faf961d6085b1b372aafa55c08d02/z/e/zeef8mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker klussen!

logitech x-530 subjes.
Philips fullrange setje.
Elho plantenbakken :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ijlmjb.jpg

Klink lekker:
[YouTube: https://youtu.be/NCsR9vDeKec]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Geinig, zit er ook een accu en een amp bij of niet?:)

Afbeeldingslocatie: http://radboudbeunk.nl/fotos/tweakers/kratradio5/7.jpg

Gaat trouwens mooi, de overtollige randseal veeg je zo met een plamuurmes van de de betonplex. Terwijl het op de ruwe, kopse kanten, mooi blijft zitten.

Edit: Chill nummertje, van wie is die?
Edit 2: foto toegevoegd.

[ Voor 85% gewijzigd door Plof op 05-11-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Gister ook onze eerste Kratradio gebouwd. Voornamelijk gebouwd voor weekend festivals!

2X Pioneer speaker + TA2024. 55AH Autoaccu voorziet het een en ander van prik!
Extra; voltmeter, uitknop en aan/uit knop.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/hsl9mwmuf/20151106000904.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/tiz74afmv/20151106000904_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/5pfxzcbs7/20151106000904_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/3qyl77lx9/20151106001102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/c7y3i4qm5/20151106001111.jpg

Is nog volledig afgekit van binnen, deksel voorzien van een schuimrand zodat ook daar geen lucht ontsnapt.

Ding is loeizwaar, maar komt heerlijk geluid uit!
Er komt nog een accusafe in + 12 volt aansluiting.

Alleen dan de vraag;
- Isoleren? Heeft dit zin?
- Baspoort? Heeft dit zin?

Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
KoudeAardbei schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:16:
Gister ook onze eerste Kratradio gebouwd. Voornamelijk gebouwd voor weekend festivals!

2X Pioneer speaker + TA2024. 55AH Autoaccu voorziet het een en ander van prik!
Extra; voltmeter, uitknop en aan/uit knop.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is nog volledig afgekit van binnen, deksel voorzien van een schuimrand zodat ook daar geen lucht ontsnapt.

Ding is loeizwaar, maar komt heerlijk geluid uit!
Er komt nog een accusafe in + 12 volt aansluiting.

Alleen dan de vraag;
- Isoleren? Heeft dit zin?
- Baspoort? Heeft dit zin?

Zou iemand mij daar mee kunnen helpen?
Leuk om te zien dat er toch best wat mensen een munitiekist (of iets in die trant) gebruiken voor een kistradio. Vaak een goede afmeting ervoor en het ziet er gewoon tof uit.

Een basspoort heeft zin wanneer deze berekend is op basis van het volume van de kist en de gebruikte speakers (m.b.v. T/S parameters). Ik ga ervan uit dat je die niet hebt, dus nee, een basspoort heeft weinig (geen) nut.
Met isoleren neem ik aan dat je dempingmateriaal aanbrengen bedoelt? Dit schijnt ("virtueel") het volume van je kist te vergroten, wat je bass ten goede kan komen. Gewoon akoestisc schuim of dempingswol tegen de wanden plakken en kijken of het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn vaak mooie stevige kisten! Wel goed luchtdicht maken, ook tussen de naden van de planken.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/s6qidi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelf heb ik er een kist van 4mm MDF in gemaakt en die afgekit. Was het direct wat netter aan de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7PZ0dO3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b4fq9uP.jpg

Helaas ben ik niet zo van het kabelmanagement en is het weer een bende...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JlX0PoW.jpg
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink