Nou dan weer even een update van mijn kant:
De kist is mee geweest naar lowlands met twee nieuwe versterkers er in (1x STA508 voor de 13cm speakers + Sure TDA7492 voor de sub). Het stond niet in de planning om de STA508 in te bouwen, maar door een groundloop probleem veroorzaakt door de step-up converter heb ik alles maar naar 24 volt getild behalve de crossover.
Het is bij de ingang altijd weer even spannend of ie mee naar binnen mag, we hadden 'm ook dit jaar ingepakt in een vuilniszak vast gesjord op onze bolderkar waardoor de security het te veel moeite vind om allemaal los te halen. Eenmaal op camping 3 ongeveer 40 meter van de plek waar we voorgaande jaren stonden de kist op mild volume aangeslingerd en begonnen met opbouwen van ons kamp.
De lage tonen klinken met de nieuwe nieuwe bass-reflex poorten echt veel beter! De kist gaat minder diep: bijna net meer <50hz maar wel veel harder op 60-150hz. Die super lage tonen waren anders na 3-4 meter niet meer hoorbaar, maar het geluid droeg nu veel verder en bleef 'vol' klinken. Grappige was dat we meteen weer herkend werden door diverse festivalgangers en ze weer blij waren dat we er waren met onze muziek haha.
's avonds om een uurtje of 8-9 de kist op vol volume gezet, wat een geluid produceert dat ding nu! Zelfs na 30-40 meter was het geluid nog hard en de low-mid's nog goed hoorbaar! Er kwamen diverse groepjes bij ons staan omdat wij hun bluetoothspeakers en radio's overstemden! Weer veel complimenten gekregen over de kist, ik was zelf erg tevreden over het aantal decibels die de kist produceerde. Ik had niet gedacht dat deze nu zo hard ging! Verder veel aanloop gehad bij onze 6x3 meter partytent, waar we tevens een
5meter RGB ledstrip en een
Mini RG laser in de tent hadden hangen.
Om een uur of 3:00 besloot ik het voltage van onze 105ah semi-tractie accu eens te bekijken, deze dipte met basstonen al richting 11.8 volt! Het verbruik op het allerhoogste volume + verlichting was dus wel aanzienlijk. Om een uur of 5:00 zijn we gaan slapen en om een uur of 10:00 (toen we er weer wakker waren) was het voltage weer 12,2 volt.
Na de donderdag hebben we niet meer voluit gespeeld wat de belasting van de accu ten goede kwam, uiteindelijk zijn we de zaterdag overgeschakeld op de reserve accu (45A auto accu) die we maandagmorgen ook leeg hadden.
Conclusie: Kist klinkt echt heel goed, gaat echt kei-en-kei-hard, maar verbruik ligt op dat volume ook extreem hoog. Op normaal tot luid volume ligt het verbruik op zo'n 1,2 Ampere (continu volgens de voltmeter). Op standje disco/festivalcampingrave weet ik het verbuik niet, maar dan zuipt ie wel in ieder geval