Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.273 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59
Heeft eigenlijk iemand ooit wel eens metingen gepost van de boominator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 09:10
Staat nog steeds op de planning hier. Wellicht deze zomer :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:07
@Wesleytjuh,

Om even terug te komen op een x aantal posts terug (ik had je toen wat vragen gesteld ) , wil ik nog even een reactie geven. Een vriend van me had nog een LPF liggen, wat bleek:(zoals jij al als eerste zij) mijn LPF was defect.

Alles werkt nu naar behoren, ben bezig met het bekleden van de subwoofer. Zodra die af is komen er foto's van :D (moet nog alleen even kijken voor een nieuwe accu. Momenteel werkt de krat alleen met een 12v 1a adapter, bij minder trekt de de adapter leeg en begint het te piepe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Sorry dat ik veel vraag, maar wil zekerheid :$

Kan ik deze step-down converter gebruiken als ik deze bluetooth reciver wil gebruiken? Dan bouw ik de usb conver erin, met schakelaar ertussen om de bluetooth uit en in te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Moet prima werken, maar zou gepaard kunnen gaan met een hoop ruis op je bluetooth signaal. Of dit storend is zul je zelf even moeten testen ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 18:50
BiggyBossB schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:44:
Sorry dat ik veel vraag, maar wil zekerheid :$

Kan ik deze step-down converter gebruiken als ik deze bluetooth reciver wil gebruiken? Dan bouw ik de usb conver erin, met schakelaar ertussen om de bluetooth uit en in te kunnen schakelen.
Ik heb die bluetooth ontvanger gebruikt en dat is, als je het op dezelfde spanningsbron aansluit, echt niet om aan te horen. Heel veel ruis en andere storingen. Uiteindelijk ben ik gewoon voor de Sure 4.0 module gegaan welke het echt veel beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:24:
Moet prima werken, maar zou gepaard kunnen gaan met een hoop ruis op je bluetooth signaal. Of dit storend is zul je zelf even moeten testen ;).
Wat zou anders een goede converter zijn om zn bluetooth ruis te voorkomen? Gewoon een simpele sigarette converter hale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zie het antwoord boven je, een simpele lineare spanningsregelaar zoals op de Sure Bluetooth module zit werkt vaak veel beter dan een el cheapo schakelende voeding zoals in jouw USB buck converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tip 31 met een 12V ledstrip op mijn schema aangesloten.

Net zoals hier alleen dan met een schakelaar ertussen en ipv ledjes een ledstrip.

Het werkt wel maar je ziet ze echt minimaal knipperen. Ik wil dat ze gewoon op een volle sterkte knipperen. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfL91c12oSHW2RxlAeqlL27rQk3nQRWYf7DLV96IOUxY_rdaj8YM91Dos

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Fototje van het geheel? Kan vele verschillende oorzaken hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Na mijn eigen kist, en alle kisten hier, wil ik eigenlijk weer eens een kratradio maken.
Dat beperkt je in volume, die (bier)kratten zijn nu eenmaal niet groter.
Iemand ideeen/tips welke speakers ik in deze beperkte ruimte het beste kan gebruiken?
Het hoeft niet hard te gaan (zeker geen festival / dance) maar ik wel graag helder geluid met voldoende laag (zonder dat het hard hoeft).
Het gaat aangestuurd worden door een maxamp, wellicht alleen 230V dus ik hou (na bekisting) nog wel wat ruimte over (geen accu), ik schat iets van 20 liter (40*30*25 buitenmaten, daar moet nog de bekisting in).
Bijvoorbeeld een boominator micro setje maar wellicht zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:42:
Fototje van het geheel? Kan vele verschillende oorzaken hebben eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10dzbcn.jpg

Ta2024.
12V 3A voeding.
Speakers hangen ook aan de amp momenteel.
Op de tekening staat r & l van de amp en mp3 decoder verkeerd aangesloten maar is in werkelijkheid goed aangesloten.

Er hangt trouwens een tip31c aan, geen idee wat de verschillende zijn met a/b
Als je het volume meer open zet gaan ze wel wat felle knipperen.
Voltage te laag om de transistor open te zetten misschien? hoe doen anderen dat dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Lijkt goed zo inderdaad. Nu is de TIP31 sowieso niet zo'n goede oplossing als de meeste schema's/websites doen geloven. Het werkt, maar ideaal is het niet. Beter is een echte led controller.
Maargoed, dit zou wel moeten werken natuurlijk. Hoeveel leds hangen er aan? Ik vermoed dat de tip niet ver genoeg open staat om alle stroom die je led strip vraagt goed te kunnen leveren, waardoor je leds erg zwak branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:54:
Lijkt goed zo inderdaad. Nu is de TIP31 sowieso niet zo'n goede oplossing als de meeste schema's/websites doen geloven. Het werkt, maar ideaal is het niet. Beter is een echte led controller.
Maargoed, dit zou wel moeten werken natuurlijk. Hoeveel leds hangen er aan? Ik vermoed dat de tip niet ver genoeg open staat om alle stroom die je led strip vraagt goed te kunnen leveren, waardoor je leds erg zwak branden.
Het is een strip met 15smd ledjes.
Wat kan ik nu doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:50
Ligt er ook aan of de leds in serie of parallel staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Verschil tussen a, b en c is volgens mij een verschil in max. voltage. Heb het ook is uitgezocht, maar weet het ook niet meer precies. Je kan wellicht ergens een datasheet vinden die ze een beetje vergelijkt.
Overigens staan op het voorbeeld dat je laat zien ook maar 4 ledjes, uit mn hoofd zijn de meeste ledjes ongeveer 3v (ook afhankelijk van de kleur), wat dus samen op 12v komt. Misschien dat daar dan nu ook iets fout gaat? Misschien kan je t is testen met losse ledjes, kijken of het dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Led strip komt toch ook op 12V uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zep11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Dat is waar idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:52
lutkeveld schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:04:
[...]
Ik heb ondertussen mijn BT printje werkende:
[afbeelding]
Verbruik is max 14mA op 12V tijdens het muziek streamen en met de LED aan.
Er is alleen wat licht geklik met het bekabeld afspelen, alleen hoorbaar als je niks afspeelt.
Afspelen via BT gaat geruisloos. Printje is niet moeders mooiste maar functioneel prima :+
Deze werkt dus alleen op 12v En niet op 5v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Kan wel, als je de converter weg haalt. De converter zorgt er voor dat de input (7 tot 28v) omgezet wordt naar het voltage wat de module gebruikt: 5 volt.

[ Voor 26% gewijzigd door lutkeveld op 05-03-2015 23:34 ]

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zep11 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:43:
Verschil tussen a, b en c is volgens mij een verschil in max. voltage. Heb het ook is uitgezocht, maar weet het ook niet meer precies. Je kan wellicht ergens een datasheet vinden die ze een beetje vergelijkt.
Overigens staan op het voorbeeld dat je laat zien ook maar 4 ledjes, uit mn hoofd zijn de meeste ledjes ongeveer 3v (ook afhankelijk van de kleur), wat dus samen op 12v komt. Misschien dat daar dan nu ook iets fout gaat? Misschien kan je t is testen met losse ledjes, kijken of het dan beter is.
Ik heb het nu met 1 led geprobeerd en werkt ook niet.
gewoon een te laag voltage voor een tip31 wss.
Zijn er nog andere opties om leds te laten werken op de muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Gebruik zelf een LED controller met verstelbare gevoeligheid. Werkt op basis van een microfoontje, kost ~3€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Wat voor soort antenne moet er op zn mp3 module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:26:
Gebruik zelf een LED controller met verstelbare gevoeligheid. Werkt op basis van een microfoontje, kost ~3€
Heb je een link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Kan het precieze type niet meer vinden, maar iets in deze richting: http://www.ebay.com/itm/C...ain_0&hash=item3a95a62756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 23:34
Ik vroeg me af of dit een setje is van 2 speakers of niet, want er staat 1 paar?
https://www.conrad.nl/nl/...-180-w-1-paar-372138.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Staat in de naam en onder het kopje "inhoud"

Magnat Edition 132 2-weg coaxiale inbouwluidspreker 180 W 1 paar

Frequentiebereik: 50 ‑ 20 000 Hz
Inhoud: 1 paar
Inbouwdiepte: 53 mm
Geluidsniveau: 90 dB
Buitenkant-Ø: 130 mm
Impedantie: 4 Ω
Belastbaarheid RMS: 45 W
Inbouw-Ø: 114 mm
Belastbaarheid muziek (max.): 180 W
Categorie: 2‑weg coaxiale inbouwluidspreker

[ Voor 66% gewijzigd door wesleytjuh op 08-03-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 23:34
Is dat eigenlijk met elk setje zo over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Autospeakers in 9/10 gevallen wel inderdaad. Met HiFi speakers vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Waarom gaan mijn speakers kraken bij een ta2024 als ik het volume maar op 8/10 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Slechte speakers/niet optimale behuizingversterker clipt. Iets van die dingen, maar ik vermoed dat je teveel van je versterker vraagt bij 8/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
BiggyBossB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:57:
Waarom gaan mijn speakers kraken bij een ta2024 als ik het volume maar op 8/10 zet.
Volume 8/10 vanaf een telefoon of vanaf een laptop? En heb je een modded TA2024 ofniet?

Volume 8/10 is wel 'standje fucking luid' als je speakers hebt met een hoge gevoeligheid. Welke speakers gebruik je?

Bij mijn bluetooth input kan het volume niet harder dan 5-6/10 voordat ie overstuurt.
Bij de 3.5mm jack input kan ik ook niet hoger dan 8/10 voordat ie begint te clippen.

Mijn TA2024's zijn wel modded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2018
Heeft iemand toevallig een sjabloon van de bovenkant van een kratje? Zodat ik de plank die ik onderin maak mooi op maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wesleytjuh schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:08:
Slechte speakers/niet optimale behuizingversterker clipt. Iets van die dingen, maar ik vermoed dat je teveel van je versterker vraagt bij 8/10.
Nou het lijkt wel of de bass weergave te veel is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

thijsco19

KTM 990 SMT

Oeps, gel accu te ver ontladen, voltage was zo rond de 4 V.. :F
*Iemand* vergeten de versterker los te koppelen.
Gelijk maar op de lader gezet, na 1 dag laden is hij nu weer 'op spanning'.
Ik weet dat het niet bepaald gezond is voor een accu om zover ontladen te worden, ben benieuwd hoelang de spanning word vastgehouden als er muziek aan word gesloten.

Gek genoeg heb ik mijn eigen accu (44Ah lood accu) ook redelijk vaak beneden de 11V laten zakken, maar hij doet het nog wel. :P

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Mijn creatuur ook maar ff showen hij was zondag al af maarja.

Het is een replica van de kist van JvS en Jag

Ik ben er erg blij me als ik hem op het eerste streepje van mijn iPad zet vind ik het al te hard, met mijn telefoon werkt hij prima!

De laagweergave is echt fantastisch, kortom ik ben er erg blij mee! :) :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=97345&t=1

PS: hier meer info http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=3&t=21854

[ Voor 10% gewijzigd door nitro op 11-03-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja vet hoor. Leuk dat onze krat een broertje heeft ook :). Heb je nog een foto van achterkant en binnenwerk?

Onze kratradio krijgt binnenkort een oplapbeurt van mij (hoekjes afronden, verse laag warnex). Ik ga hem denk ik dan ook eens buiten doormeten. Ik zal je wel de nieuwe dsp file sturen als ik die gemaakt hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Jag op 11-03-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
Jag schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:23:
Ja vet hoor. Leuk dat onze krat een broertje heeft ook :). Heb je nog een foto van achterkant en binnenwerk?

Onze kratradio krijgt binnenkort een oplapbeurt van mij (hoekjes afronden, verse laag warnex). Ik ga hem denk ik dan ook eens buiten doormeten. Ik zal je wel de nieuwe dsp file sturen als ik die gemaakt hebt.
Ik schaam me een beetje voor m'n cable management, maar ik zal toch straks even een foto maken voor je :)
Verder vergeten ooit te zeggen ik heb een Dayton SD218A de zonder a versie is onmogelijk te krijgen xD ik was nog wel bang of dit wel goed zou komen, omdat de A versie 4 ohm per coil is waardoor alle andere parameters ook veranderen, maar it turns out to be really ok, de bass is harder dan mijn huiskamer speakers (ECHTE HIFI!) ook niet vervormd. Maar heeft wel de overhand (niet dat dat erg is :) ) hij klinkt zeker niet als een kistje met 2 autospeakers erin en ik krijg een een PA speaker gevoel, een lekker diep vol geluid, kortom ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
4 ohm per coil is gunstig, want 3dB harder :). Je moet alleen als je mijn dsp file gebruikt, wel de gain van de full range speakers 3dB hoger zetten. Of naar eigen smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik wel denk ik een batterijen socket hebben met daarin batterijen die 12v samen zijn? Hoe kan ik dit doen, en welke batterijen zijn hiervoor het beste die je kunt opladen? En als je ze anders moet opladen via een andere soort oplader, welke moet ik dan hebben. Het moet z'n zelfde soort iets worden als die Li-on packs, maar dat je dan nog de optie hebt om eventueel een batterij te kunnen vervangen als deze aan z'n einde is, of stuk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 08:51
EastWarez schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:56:
[...]

Verder vergeten ooit te zeggen ik heb een Dayton SD218A de zonder a versie is onmogelijk te krijgen xD ik was nog wel bang of dit wel goed zou komen, omdat de A versie 4 ohm per coil is waardoor alle andere parameters ook veranderen,
Echt een mooi gebouwde radio, absoluut geen half werk. Ik vermoed echter dat je een SD215A-88 hebt. Het door jou genoemde model SD218A, kan ik namelijk nergens vinden. Heb je toevallig de DC weerstand gemeten over de coils? Het zou namelijk zeer interessant zijn als dit twee 4 Ohm coils zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
De oudere versie heeft twee 4 ohm VC's en wil een iets grotere kist:
Specsheet SD215 vs specsheet SD215A

Wel een aparte bandpass configuratie Eastwarez. Veel groter dan WinISD met de 'optimale' response geeft en enorm piekend. Gedaan vanwege de gratis decibellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
lutkeveld schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:49:
De oudere versie heeft twee 4 ohm VC's en wil een iets grotere kist:
Specsheet SD215 vs specsheet SD215A

Wel een aparte bandpass configuratie Eastwarez. Veel groter dan WinISD met de 'optimale' response geeft en enorm piekend. Gedaan vanwege de gratis decibellen?
Ik heb niks gedaan ;)
heb gewoon lekker de kist van Jag en JvS nagebouwd, de door Jag gemaakte file op m'n minidsp gezet, en ik ben meer dan tevreden, want hij gaat ECHT heel hard en heel laag, ik denk niet dat je nog veel meer uit zo'n portable systeem krijgt, heb elders gelezen dat Jag (ooit) nog eens buitenmetingen gaat doen, en die mij dan ook zou opsturen, die laad ik nog wel eens ff in en als dat beter klinkt houd ik die settings :)

Om nog even terug te komen op hieboven ik bedoeled idd de SD215A, de SD215 wordt niet meer gemaakt dus ik had geen keus om toch maar de SD215A te kopen, alleen de weestand van de SD215 is 3 ohm en van de SD215A 3.2 ohm waardoor de andere parameters ook iets veranderen de xmax is hetzelfde en de SD215 lijkt iets beter geschikt voor kleinere behuizingen. Maar zoals al gezegd, is de klank al boven verwachting (mag ook wel voor dat geld :P ) dus ik ben allang blij!
lutkeveld schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:49:
De oudere versie heeft twee 4 ohm VC's
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gyL6k/417df27943.png
huh?

[ Voor 6% gewijzigd door nitro op 13-03-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 08:51
Volgens mij staat de 88 achter de sd215a voor de twee acht ohm VC's. Maar ik weet het niet zeker. Het zou mooi zijn als er twee 4 ohm spoelen in zitten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Mijn ééndaagse knutselprojectje:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/swepfb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/t0sw3s.jpg
7Ah loodaccu, TA2024 en oude 13cm Marquant speakertjes.
Best leuk ding voor 25 euro ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
lutkeveld schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er leuk uit, zit denk ik niet heel veel bas in denk ik... wel mooi gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zowel de SD215 als de SD215A heeft 2 8ohm voicecoils. Dat staat ook duidelijk linksboven in beide datasheets.

De DC weerstand is denk ik met beide coils parallel aangesloten. Ze verschillen ook niet echt heel veel van elkaar. 3 en 3,2ohm komt allebei neer op een DC weerstand van 6.2 of 6,4ohm per voicecoil. Verder verschillen de parameters wel iets, maar niet extreem.

[ Voor 51% gewijzigd door JvS op 16-03-2015 18:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Laatst online: 18:52
lutkeveld schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie kist (behuizing) hoe kom je hieraan? Ben ook op zoek naar iets vergelijkbaars voor mn project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
BiggyBossB schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:57:
Ziet er leuk uit, zit denk ik niet heel veel bas in denk ik... wel mooi gedaan :D
Niet heel veel, maar het valt niet tegen. Gewoon wat je van een 13cm autospeaker zou verwachten.
Maartinho schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:47:
[...]

Mooie kist (behuizing) hoe kom je hieraan? Ben ook op zoek naar iets vergelijkbaars voor mn project
Simpel 9mm multiplex. Hoeken rondfrezen, gaten met houtvuller opvullen, afschuren en dan verven met Warnex.

Ondertussen is mijn Boominator is af:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FZ2/40RO/I7BQFXYN/FZ240ROI7BQFXYN.MEDIUM.gif
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FOL/2YRA/I7BQFXZY/FOL2YRAI7BQFXZY.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FBN/NYLQ/I7BQHIAW/FBNNYLQI7BQHIAW.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FHW/2ZLD/I7BQHIB5/FHW2ZLDI7BQHIB5.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F6U/22HQ/I7BQHHPQ/F6U22HQI7BQHHPQ.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FXM/CKRL/I7BQFXZH/FXMCKRLI7BQFXZH.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F9P/PF7V/I7BQFXZT/F9PPF7VI7BQFXZT.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FTD/9UOP/I7BQHHKV/FTD9UOPI7BQHHKV.MEDIUM.jpg

Halverwege mijn instructable kwam ik er achter dat er een DIY audio contest gaande was. Alle stemmen zijn dus welkom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Ik heb even een vraag.

Ik kwam er vandaag achter dat ik nog van deze 3.5mm jack pluggen had liggen. Mijn vraag is hoe ik deze aansluit. Dus waar de r/g/z kabel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judokus
  • Laatst online: 02-10 15:49
Tijdje geleden ook een kratradio gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/282gy02.jpg

Klinkt... verschrikkelijk. Dan maar opnieuw gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/154bl3k.jpg

Ik heb helemaal geen kennis van houtbewerking enz. maar ik ben toch tevreden met het resultaat.

Geluidskwaliteit laat nog altijd te wensen over, maar dit wist ik op voorhand omdat ik gewone auto radio speakers gebruik zonder thiele/small parameters om een 'berekende' kist te maken. Ik wou gewoon een mooie kist maken met het materiaal dat ik heb, en dit is voor mij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 09:51
Na het maken van 2 kistradio's wil ik nu eens een subwoofer gaan maken. Alleen geen normale subwoofer maar een zogenoemde "table tuba". Dit wil ik gaan doen met een Dayton Audio SD215A-88 8" woofer van accusafe. Ik heb alleen geen idee of deze combinatie wel gaat werken.Wat denken jullie?

Ik zit er ook nog aan te denken om de kist i.p.v 40.5cm hoog, 35 cm hoog te maken (86% inhoud van origineel). Gaat dit veel invloed hebben op het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dat gaat niet werken. Wat zijn je doelen/eisen? De SD215 werkt prima in een 30 liter bassreflex.

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 18-03-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Waarom niet als ik het vragen mag? Ik wil graag een sub die ook nog onder de 30-35Hz fatsoenlijk werkt een geen €500 uitgeven.

Volgens de plannen wordt de volgende woofer aangeraden: Dayton DCS205-4

[ Voor 22% gewijzigd door A.M.H op 18-03-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Hoorntjes willen subs met specifieke parameters zoals een sterke motor en een relatief hoge resonantiefrequentie. Die Tuba is gemaakt voor een specifieke woofer van MCM en zal dus waarschijnlijk niet zo lekker werken met de SD215. Voor zover ik weet is de MCM 55-2421 niet verkrijgbaar in Nederland. Jammer, want hij staat bekend om hoge prestaties in een hoorn voor belachelijk weinig geld.

Volgens mij is de SD215 wel eens gesimmed in een hoorn hier. Op dat gebied kan ik je niet helpen, ik kan niet overweg met HornResp. Open anders een topic op het zelfbouwaudio forum met al je eisen/doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2018
Hoi! Ik heb net eigenlijk alles aan elkaar gesoldeerd, alleen nu krijg ik als ik het aux-kabeltje een beetje draai als ie in mn telefoon of mn pc zit een harde kraak. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Even een vraagje over de SD215A. Het is een dual voicecoil woofer, in de specs staat dat hij 8 Ohm is. Betekend dit dat hij 16 Ohm is per voicecoil of 8 Ohm per voicecoil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Je kan hem gebruiken als dubbel 8 ohm, enkel 4 ohm of enkel 16 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Oke duidelijk!

De Table Tuba doet het trouwens prima met de SD215A volgens simulaties ;) check m'n topic maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is dit een goede bluetooth module voor een 12v versterker en is die direct aan te sluiten?
http://www.dx.com/p/plug-...black-195461#.VQr3Z46G-OU

en nog een vraagje:
zit er veel verschil in de MaxAmp20 en de TA2024 modded?

[ Voor 28% gewijzigd door K1pc0rn op 19-03-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Net iets gemaakt dat op een bom lijkt, bestaande uit 3 panasonic cellen en een PCM.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uf4ubd.jpg
Die houders van eBay zijn behoorlijk waardeloos. Heb al wat koper tussen de contacten moeten proppen om het goed contact te laten maken, maar na het vastttapen heb ik alweer geen voltage over de output. Dan toch maar gaan solderen aan de cellen.

Ook even snel een kistje in elkaar geflanst voor de leukigheid. Twee philips fullrangers, 7ah loodaccu en PAM8610 bordje van DX. Nou dipt het voltage behoorlijk bij muziekpieken, dacht dat het aan een oude accu lag alleen met een andere versterker dipte het voltage niet. Er zat geen bulkcap op het bordje dus een 4700uF cap over de input gezet maar dat hielp ook niet. Beetje apart. Dan maar wachten op mijn nieuwe voorraad van de oude en vertrouwde TA2024's.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2eyfear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn speakers van mijn kratbox uit een box van een stereo gehaald net als de tweeters

en in die box zaten ook ronde gaten voor een lucht in / uit laat

is het goed als ik deze in mijn krat box gebruik? of moet ik dan een andere maat gebruiken ?

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/14xgpx0/8

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
hi guys,

probleempje: na jaren trouwe dienst zijn mijn 2 blauwe accu packes van ebay versleten. Op luider volume zakt het voltage nu zo erg dat de bass weg valt en de rest van de volume ook. Dus tijd voor wat nieuws! ik heb een ta2020 versterker die tot 15v kan en een tone regeling( http://www.circuitsonline...-treble-toonregeling.html) ik kan dus weer voor de veilige weg keizen en een accu zoeken met 3s of een 4s met een stepdown converter...ik zelf neig naar t laatste met de twijfel of die stepdown voor de toonregeling uberhaupt wel nodig gaat zijn...

wie heeft er een beetje een budget proof idee?

mvgr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Kort maar krachtig: 3S ;). 4S is simpelweg de moeite niet waard omdat je buiten het bereik(wanneer vol) van je versterker en tonenregeling zit, en een stepdown converter zorgt enkel maar voor meer kosten, meer ruis, meer complexiteit, en minder capaciteit door het verlaagde rendement. Wel wellicht 0.5dB-1dB meer geluid, amper merkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
wesleytjuh schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:48:
Kort maar krachtig: 3S ;). 4S is simpelweg de moeite niet waard omdat je buiten het bereik(wanneer vol) van je versterker en tonenregeling zit, en een stepdown converter zorgt enkel maar voor meer kosten, meer ruis, meer complexiteit, en minder capaciteit door het verlaagde rendement. Wel wellicht 0.5dB-1dB meer geluid, amper merkbaar :P
4s is toch 14,8 v? aka precies perfect voor de amp en 3s is gelijk 11.1v, beest een groot verschil in spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 18:50
nelsch schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:49:
[...]

4s is toch 14,8 v? aka precies perfect voor de amp en 3s is gelijk 11.1v, beest een groot verschil in spanning
Nee helemaal vol is 3s 12,5-13v en 4s 16-16,5v. Dat is dus teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
tweakG5 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:53:
[...]

Nee helemaal vol is 3s 12,5-13v en 4s 16-16,5v. Dat is dus teveel.
naar...

3S it is! ik snap dat ik nu het beeste die bekende panasonic modellen kan pakken. echter heb ik geen flauw idee wat voor beveiligingsbordje ik eht beste kan pakken voor op en ontladen etc...wie gebruikt welke hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi klussers,

een vraag; is de weerstandsmod voor de ta2024 noodzakelijk bij gebruik van een mp3/fm-module?

alvast bedankt.

Mvg. Martijn van Zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet verplicht, wel aan te raden, zo haal je flink meer uit je versterker!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:25:
hoi klussers,

een vraag; is de weerstandsmod voor de ta2024 noodzakelijk bij gebruik van een mp3/fm-module?

alvast bedankt.

Mvg. Martijn van Zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook wat aan het worstelen om een sub te bouwen met de bekende dayton audio dvc sub die hier veel gebruikt wordt.

Kist wordt 25,7L getuned op 40hz, wordt soms binnen, maar voornamelijk buiten gebruikt. Zie Winsd simulatie: http://i58.tinypic.com/rc7gbc.png

Is het noodzakelijk om het signaal mono te maken? Incl. 2 10k ohm weerstanden (bruin, zwart, oranje), zoals beschreven in de Accusafe FAQ http://www.accusafe.nl/al...oofer-toe-mijn-kistradio/

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
nelsch schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56:
[...]
naar...
3S it is! ik snap dat ik nu het beeste die bekende panasonic modellen kan pakken. echter heb ik geen flauw idee wat voor beveiligingsbordje ik eht beste kan pakken voor op en ontladen etc...wie gebruikt welke hiervoor?
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Al zijn er zoveel verschillende te krijgen.

Even iets anders, ik zat net heel even op Hack a Day te kijken en wat kwam ik tegen?
http://hackaday.com/2015/...n-away-by-the-boominator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
K1pc0rn schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:59:
Is dit een goede bluetooth module voor een 12v versterker en is die direct aan te sluiten?
http://www.dx.com/p/plug-...black-195461#.VQr3Z46G-OU

en nog een vraagje:
zit er veel verschil in de MaxAmp20 en de TA2024 modded?
Hi K1pc0rn.

Die module is lekker goedkoop! Ik heb die ook gekocht en gebruik hem voornamelijk om stof te vangen >:) .

M.a.w. goedkoop = duurkoop is mijn ervaring. Elke keer wanneer ik die BT aansluit ervaar ik veel gebrom en gepiep. Als ik mij niet vergis heeft dat te maken met de aarding en het feit dat je alles op 1 accu hebt aangesloten. Er zal vast een work-around zijn, maar ik had liever 2 tientjes meer uitgeven en geen gedoe gehad en tijd bespaart.

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
boppos schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:15:
[...]

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Al zijn er zoveel verschillende te krijgen.

Even iets anders, ik zat net heel even op Hack a Day te kijken en wat kwam ik tegen?
http://hackaday.com/2015/...n-away-by-the-boominator/
Hij gaat best lekker. Staat ook op instructables met 40k views.

Ik gebruik zelf deze protectie print.
joostsozee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:17:
[...]
Die module is lekker goedkoop! Ik heb die ook gekocht en gebruik hem voornamelijk om stof te vangen >:) .
Zelfde ervaring. In theorie leuk, in praktijk iets minder. Mijn modules zijn ondertussen up and running:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2iuzt6g.jpg
Voor degene die er een willen heb ik zo'n gratis webshopje opgezet zodat dat niet via PM hoeft. Ben nog met wat andere printjes bezig, die kan ik daar dan ook op zetten. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Is het mogelijk om de accusafe aan te passen dat deze wat meer vermogen aan kan? Of kent iemand een betaalbare accusafe die pak em beet 50A aankan? Ik heb gisteren een 100Ah calcium gel accu gekregen, twijfel nog een beetje of dat genoeg is :P En eigenlijk kan ik ook nog wel een betere acculader gebruiken, maar een beetje leuke van bijv. Ctek is toch wel erg prijzig.

Het goede nieuws is echter dat er wel weer wat voortgang in zit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/a21bW9kEpr1fGKAYUc1aI1cl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bkQMACLJ1JVpStoTfkLGsQEv/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nKBC9FxdHCZHQStB6PX9DEIo/full.jpg

Die "top" kasten zijn bijna af. Ik heb ze gelijmd en de hoeken zijn afgerond, ik moet er alleen nog even met de warnex overheen. Ik denk dat ik binnenkort een paar bok/zwenkwielen bestel en daarmee een onderstel ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Aapenootjes schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:46:
Is het mogelijk om de accusafe aan te passen dat deze wat meer vermogen aan kan? Of kent iemand een betaalbare accusafe die pak em beet 50A aankan? Ik heb gisteren een 100Ah calcium gel accu gekregen, twijfel nog een beetje of dat genoeg is :P En eigenlijk kan ik ook nog wel een betere acculader gebruiken, maar een beetje leuke van bijv. Ctek is toch wel erg prijzig.

Het goede nieuws is echter dat er wel weer wat voortgang in zit:

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Die "top" kasten zijn bijna af. Ik heb ze gelijmd en de hoeken zijn afgerond, ik moet er alleen nog even met de warnex overheen. Ik denk dat ik binnenkort een paar bok/zwenkwielen bestel en daarmee een onderstel ga maken.
Veeeeeeeeet :D

Heb je ze al kunnen testen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Nog niet fatsoenlijk helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag: Voor een TA2024 low pass filter (een condensator over de feedback weerstanden)

Standaard: 100nF over R5 en R6 voor -3dB bij 80Hz, Maat van condensators is 0805,

Mocht de componentenshop deze condensator niet op voorraad hebben, zou ik ook een ander type condensator kunnen gebruiken? (geen smd) Gelieve complete benaming doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elby101
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2022
hey tweakers,

Bij het bouwen van mijn kistradio ben ik tegen een probleempje aangelopen.
Ik heb gebruik gemaakt van een voorgesoldeerde accusafe. Na alles aangesloten te hebben, wilde ik natuurlijk kijken of mn projectje werkt. Dit was jammer genoeg niet het geval. Wanneer ik electriciteit laat lopen(zowel voeding als accu) gebeurt er vrij weinig. Echter, als ik op de aanknop van de accusafe druk, gaat het ledje branden(alleen als ik de knop ingedrukt houd, als ik hem loslaat gaat ie uit.) Ook komt er een raar, klikkend/zoemend/krakend geluid van mijn accusafe af, dit lijkt dat grote warte blok te zijn. Er komt geen geluid van de speakers af.

Wanneer ik de voeding rechtstreeks aansluit op mn TA2024, werkt alles wel, dus het probleem lijkt me in de accusafe te zitten.

Heeft iemand dit eerder gehad? Weet er iemand een oplossing?
Als er meer informatie nodig is vertel het me dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Lijkt op een stukke AccuSafe eigenlijk. Kan het zijn dat de + en - omgedraaid zitten of gezeten hebben? Dan krijg je ook bovenstaand effect. Verder kan het ook met een te lege accu voorkomen, maar dat lijkt me niet het geval gezien het om een nieuwe? accu gaat. Je zou hem wel even kunnen proberen te laden voor de zekerheid. Mocht dit alles tot niks leiden moet je gewoon even een mailtje sturen via de site ;), dan handelen we dat daar wel langs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Of dat je de aan/uit/led niet op de correcte headers hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elby101
De headers zitten sws goed :)
Ik had al een accusafe die niet werkte, deze heb ik teruggestuurd en een paar dagen later deze ontvangen, dus het lijkt me niet dat deze kapot is. @weslytjuh, over welke + en - heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Van alles eigenlijk, accu, voeding, lader en uitgang(naar de versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elby101
keertje dubbelchecken kan geen kwaad, alles zit gewoon goed aangesloten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Overigens Wesleytjuh, kun jij misschien antwoord geven op mijn vraag?
Is het mogelijk om de accusafe aan te passen dat deze wat meer vermogen aan kan? Of kent iemand een betaalbare accusafe die pak em beet 40 a 50A aankan?
Aangezien mijn versterker theoretisch een continu vermogen van 400W zou moeten kunnen leveren in mijn opstelling. Daarnaast komt er misschien nog wel een mini-dsp aan en iets om telefoons mee te laden. Anders ga ik maar gewoon voor een spanningsmeter en houd ik het zelf een beetje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte_IA
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12-2018
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10999256_733188053465810_509373910714689533_n.jpg?oh=feae8d390806f1502338d8afb1a9279f&oe=55BCBDDD

Vandaag de spullen binnen gehad

TA2024 modded
12V accu
Voltmeter

De JBL CS752 in nog onderweg, deze geven 93db.
Dus ik ga van een leuk volume uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Mijn set is nu compleet. Er staat nog 1 ding op to do list . Dat is de sub draadloos maken (accu wat erin zit is defect... dus moet een nieuwe ervoor kopen)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-47YXR7NJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-DRHZISNK.jpg

Edit:
Beter? O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Joey54 op 03-04-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Psst, je foto's doen het niet ;) Zou even kijken of je een publieke link kunt genereren ofzo.

edit: stukken beter ja ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Aapenootjes op 03-04-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen..

Is het mogelijk om de (grote) boominator ergens te kopen? Of heeft iemand deze te koop?

Aangezien ik hier nu toch iets vraag... Wat voor soort speakers zijn het best geschikt voor buiten gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Heel misschien willen wij onze wel verkopen, dan kunnen we weer een nieuwe gaan bouwen namelijk >:) . We wonen wel in Twente, niet echt dichtbij jou dus. Stuur maar een pm voor overleg.

Apenootjes je kan ook alleen de REM connectie schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie2244
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Hallo mensen,

Na het volgen van dit topic begint het steeds meer te jeuken om ook een kratradio te maken. Ik ga over een week met school naar Ameland en dit lijkt me een prima gelegenheid om ook een kistradio te maken en deze mee te nemen. Omdat ik dus niet erg veel tijd heb heb ik via de accusafe website enkele onderdelen bij elkaar gezocht en mijn vraag aan jullie is of ik nog iets vergeten ben.

De onderdelen die ik bij elkaar gezocht heb zijn:

http://store.accusafe.nl/pioneer-ts-g1722i
http://store.accusafe.nl/accusafe-starterset-geassembleerd
http://store.accusafe.nl/inbouw-schotel-zwart-130x90mm
http://store.accusafe.nl/pcb-voet-plakzadel
http://store.accusafe.nl/...esoldeerd-op-jst-ph-kabel
http://store.accusafe.nl/maxamp20-met-jst-ph-connector
http://store.accusafe.nl/...deerd-op-een-jst-ph-kabel
http://store.accusafe.nl/...ctor-type-eurostekker-iec

Ik heb voor veel voorgesoldeerde kabels gekozen omdat ik niet zo'n hele goede soldeerbout en skills heb, dus lijkt het mij verstandig om dit zo te doen. De benodigde connectoren voor de IEC stekker heb ik ook nog wel liggen, net zoals hout. Heb ik zo waarschijnlijk alles om een simpel kistje in elkaar te zetten, die ik later nog kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook wel eens nagedacht over Licht? Of iemand die al eens iets gemaakt heeft?

Het festival seizoen komt er weer aan, heb ondertussen mijn installatie een heel eind af. (dayton sub in losse koffer met versterking, incl twee losse boxen voor mid en hoog).

Nu zou ik ook graag wat verlichtingseffecten toevoegen aan het systeem. Dit zou moeten draaien op een 12 volts 7ah accu.

Ik zat te denken aan: laser lamp of led lamp, bellenblazer? Liefste gelijk werkend op 12 volt.

Hebben jullie wat ideeen waar ik zoiets kan vinden, en of 1 accu genoeg zou zijn?

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Kan je niet zoiets krijgen op DealExtreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Joey54 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:39:
Mijn set is nu compleet. Er staat nog 1 ding op to do list . Dat is de sub draadloos maken (accu wat erin zit is defect... dus moet een nieuwe ervoor kopen)

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit:
Beter? O-)
Gaaf gemaakt! Specs? Hoe heb je filtering opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
joostsozee schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:17:
[...]

Hi K1pc0rn.

M.a.w. goedkoop = duurkoop is mijn ervaring. Elke keer wanneer ik die BT aansluit ervaar ik veel gebrom en gepiep. Als ik mij niet vergis heeft dat te maken met de aarding en het feit dat je alles op 1 accu hebt aangesloten. Er zal vast een work-around zijn, maar ik had liever 2 tientjes meer uitgeven en geen gedoe gehad en tijd bespaart.
Sure heeft een erg goede bluetooth module. Deze is verkrijgbaar op wesley's wenshop of via ebay. Deze werkt ook direct op 12V en geeft (bijna) geen ruis. Ik zelf heb er nog wel een extra stroom schakelaar tussen om extra stroom te kunnen besparen.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:14:
Hebben jullie ook wel eens nagedacht over Licht? Of iemand die al eens iets gemaakt heeft?

Het festival seizoen komt er weer aan, heb ondertussen mijn installatie een heel eind af. (dayton sub in losse koffer met versterking, incl twee losse boxen voor mid en hoog).

Nu zou ik ook graag wat verlichtingseffecten toevoegen aan het systeem. Dit zou moeten draaien op een 12 volts 7ah accu.

Ik zat te denken aan: laser lamp of led lamp, bellenblazer? Liefste gelijk werkend op 12 volt.

Hebben jullie wat ideeen waar ik zoiets kan vinden, en of 1 accu genoeg zou zijn?

Gr Mark
Ik zou gewoon even kijken op dx.com of banggood, daar staat genoeg lichtjes meuk. Wat je ook kan doen is discolampen of een ledstrip van de action halen, deze werken ook op 12 volt. Dan gebruik je de adapter dus niet, maar sluit je ze direct aan op je accu. Ik zelf heb een rgb-led strip die we in onze partytent hangen die gevoed wordt van onze accu.

Heb je ook foto's van jou set trouwens? Ik zelf heb ook een kist met een dayton sub en twee gewone speakers voor hoog en midden. Heb je er ook een crossover tussen?
Aapenootjes schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:46:

- hele dikke set

Holy shit, wat een set :D. Waar ga je die gebruiken als ik vragen mag? Het is niet echt portable meer op deze manier haha! En wat een geluk dat je een 100ah gelaccu hebt gekregen, die dingen zijn echt enorm prijzig. een 100ah semitractie accu kost al minstens 120 euro. Maar goed je hebt in ieder geval genoeg power om het zooitje meerdere dagen van stroom te voorzien op luid volume. Wat voor versterkers gebruik je? En wat voor scheidingsfilters heb je gebruikt? een actieve of een passieve? Of heb je er een (actieve) crossover tussen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@lutkeveld, top! Waarom had ik er zelf niet aan gedacht om de remote aansluiting te gebuiken XD

@Terrz
Ik gebruik als versterker een pioneer GM-8604, op aanraden van Lutkeveld, waarvoor dank! Dat is een 4 kanaals klasse D versterker, waarvan ik 2 kanalen bridge waarop ik de subwoofers parallel aansluit (4ohm). De tops zijn beiden als 2 ohm belasting aangesloten. De versterker zelf heeft een aparte gain en high\low pass instelling voor kanalen 1+2 en 3+4. Zoals het er nu op lijkt zit mijn crossover punt rond de 200Hz en kan de gain voor de tops en de subs nagenoeg gelijk.
Mooiste zou een raspberry pi met hifiberry in combinatie met een minidsp + minidigi zijn, maarja, centen. Moet echt een beetje geld bij elkaar schrapen om dit af te maken.

Afgelopen weekend hen ik de eerste echte test gedaan, wel binnen in verband met de buurt. Bij een eerste test zonder de cubo's leek het er op dat ik echt nog tweeters in moest gaan bouwen. In combinatie met de subwoofers leek dat echter wel mee te vallen. Hoog is het niet het sterkste punt maar met een beetje EQ valt het best mee.

eerste test binnen.

In de praktijk zal alles naast elkaar op 1 kar komen te staan, daar ga ik binnenkort aan beginnen. En dan hopelijk is de kar bruikbaar voor Pinkpop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn hemel. En dan zitten wij soms weleens een beetje te zweten als we bang zijn dat onze kist lowlands niet binnen komt, of dat we teveel overlast veroorzaken :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Het is wel de bedoeling dat het eindresultaat iets minder professioneel uit komt te zien. Dat word nog een uitdaging xD
Maar ik heb op pinkpop al redelijk lompe karren langs zien komen, wat er bij de ingang plaatsvind gaat soms best ver (verwarmde jacuzzi anyone?).
En goed, het is een beetje aanvoelen hoe hard we kunnen gaan. Ik heb zelf ook niet de behoefte om doof te worden maar tot een uur of 3 's nachts zijn ze vaak vrij tolerant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Aapenootjes schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:53:
Het is wel de bedoeling dat het eindresultaat iets minder professioneel uit komt te zien. Dat word nog een uitdaging xD
Maar ik heb op pinkpop al redelijk lompe karren langs zien komen, wat er bij de ingang plaatsvind gaat soms best ver (verwarmde jacuzzi anyone?).
En goed, het is een beetje aanvoelen hoe hard we kunnen gaan. Ik heb zelf ook niet de behoefte om doof te worden maar tot een uur of 3 's nachts zijn ze vaak vrij tolerant.
Pinkpop komen inderdaad echt lompe muziek installaties binnen. Op lowlands zijn boomboxen officieel niet toegestaan, maar over het algemeen doen ze niet zo moeilijk. Vorig jaar hebben we met onze kist vanaf domnderdagmiddag t/m maandagmorgenvroeg op luid tot echt luid volume gedraaid. De securtity kwam zelfs nog langs om te kijken of we een aggregaat hadden. Toen ik de Accu en zelfbouw box lieten zien vonden ze het wel een mooi ding :+.

edit: Die pioneer versterker is niet efficient, is het handiger om zelf een kistje te maken met daarin 2x een klasse D versterker? Eventueel met en step-up converter er tussen?

[ Voor 8% gewijzigd door Terrz op 07-04-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Das juist het voordeel van die Pioneer, dat is een klasse-D versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:41:
Das juist het voordeel van die Pioneer, dat is een klasse-D versterker :)
Dat dacht ik dus ook. Ben wel benieuwd hoeveel echte Ampères deze maximaal ongeveer trekt. Van het TA2024 weten we nou wel dat het op volume "te hard" ca. 2A is.

Ben jaloers op jouw project Aapenootjes. Zelf ben ik van plan zoiets te maken met 1 Cubo in combinatie met 2x 8" of 6.5" tops met tweeters :P Ben alleen nog steeds niet uit de beste driver versterker combo voor mij.
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink