DIY Table Tuba

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 09:51
Ik ben van plan om een Table Tuba te maken. Geen van alle aangeraden woofers (MCM 55-2421, Dayton Audio DCS205-4) zijn in Nederland te koop. Daarom zat ik zelf te denken aan de Dayton Audio SD215A. Gaat dit een beetje werken of weten jullie ene betere suggestie voor ongeveer €40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 165% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:31 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Dat moet met hornresp worden gemodelleerd. Ik weet niet of er hier mensen rondlopen die daar ervaring mee hebben, ik niet iig :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Ik heb eens rondgevraagd op Amerikaanse DIY audio fora. Ze zijn zo vriendelijk geweest om een simulatie voor me te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0lnHxmN.jpg

Ziet er best acceptabel uit dacht ik zo.

Ik zit alleen nog met de vraag hoe ga ik de sub aansturen? Ik heb momenteel een Yamaha AX497 2.0 Amp voor m'n Jamo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesClever
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 14:21
Volgens mij maakt het Groningse Hypex prima subwoofer inbouwversterkers.
Dat zijn in ieder geval de versterkers die ze bij speakerland meeleveren bij zelfbouw subs.

(Ik weet alleen niet hoe die zich met hoorn subs meten, dat moet je nakijken.)

*Ik vind t in ieder geval razend interessant, dus ik volg dit topic =)

[ Voor 12% gewijzigd door JamesClever op 19-03-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Ik ben nog vergeten te melden dat ik redelijk budget gebonden ben. Ik zat zelf te denken aan een Class D versterker uit China. Ik heb echter geen idee hoe ik dit ga aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan moet je er ook nog weer een lowpass filter voor bouwen. Maar Hypex is goeie shizzle :) Maar weet je zeker dat die aanbevolen dayton niet te koop is? Kan eens kijken waar mijn Dayton vandaan kwam, volgens mij bij een Duitse shop die flink goedkoper was dan de Nederlandse zaken.

edit: niet dezelfde shop, maar staat wel op de site van dayton als officiele verkoper:
http://www.intertechnik.d...233?jumped_to_result=true 71€ en op voorraad.

[ Voor 28% gewijzigd door _ferry_ op 19-03-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
€71 + verz. past helaas niet in mijn budget. Maar de link naar een goedkope duitse audio site is altijd welkom ;)

Verder heb ik nog wel wat liggen:
- Ta-2024
- tk-2050 (veel last van ruis)
- Akai AA-A1L (25 watts per channel into 8Ω (stereo))

Ik zit er aan te denken om de Akai te gebruiken en hier dan een Low pass filter voor te zetten. Gaat dat werken of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
A.M.H schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:30:
[afbeelding]
Ziet er best acceptabel uit dacht ik zo.
Mwah, 10db dip rond 40hz en dan komt hij alsnog terug maar 6db zwakker dan 60-100hz. Wat je hier hebt qua response doet een bassreflex beter. Misschien wel iets minder efficient, maar stukken kleiner en een strakkere response.

Ik zou zeggen: SD215 in 30 liter, lichte overtuning, 100 watt versterker met subsonic filter dr op en knallen maar.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Mijn Jamo's hebben op dit moment juist heel erg een piek bij 40Hz, Kunnen deze dip mooi opvangen dus. Ga het denk ik gewoon proberen. Als het niks is kan ik altijd nog het hout recyclen en een 30 liter bassreflex maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Trial and error is de beste manier om te leren en plezier te hebben tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Uiteindelijk ervoor gekozen om toch de bouwplannen te volgen en de geadviseerde JBL GTO-804 besteld.

Het zou er dan als volgt uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://i1084.photobucket.com/albums/j407/thommio/Untitled-1.jpg

Ik zit alleen nog met de crossover. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik hoor bij het 'kist en kratradio' topic de Sinuslive SUB 50 veel voorbij komen. maar ik zat zelf te denken dit. Of kan ik beter voor een passieve crossover gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Als je crosst op 60 80 of 120hz is de SUB50 een prima optie.

Pagina: 1