druk en typefouten voorbehouden
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Versterkers hebben er meer last van, maar of je nou met een 300W versterker continu op 1W moet gaan spelen..
[ Voor 35% gewijzigd door wesleytjuh op 07-04-2015 12:21 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
@Jag,
Specs van Box
Pioneer TS-E1302i
9800Mah Li-ion accu
TA2024
Materiaal waarvan de behuizing is gemaakt. 10mm MDF i.c.m. alu frame en bekleed met speaker stof van Baxshop(lijkt veel op dik vilt)
Specs van Subwoofer
Ta2024 (self modded)
onbekende mid-range box van 200 watt. Deze had ik nog liggen en was als eerste instantie een test opstelling, maar omdat ik vond dat het resultaat ervan erg goed was heb ik geen andere meer gekocht.
2a adapter op 12v
een LPF (heb ik van een vriend kunnen overnemen want mijne was defect geraakt) dit was een nobrandend die tot 120hz filterde , 4ohm aan kon en 200watt max kon geven.
(Zag er zo uit: Link )
stof en hout hetzelfde als de krat . Dit omdat ik dit nog had liggen en erg mooi vond
Dit wordt dan gekoppeld door 2 tulp stekkers.
Veel hulp gehad van actieve members hier op het forum (waaronder jij en Wesley) omdat ik aan het begin iets verkeerd had aangesloten.
Verwijderd
ik ben ook net begonnen met een kratradio te maken. Momenteel werkt hij nog op een PC voeding. Maar ik zou graag er ook een loodgel accu in zetten.
Nu ben ik op farnell 2 accu's tegen gekomen. Maar de ene kost 10€ meer als de andere, en ik zie niet direct wat het verschil is tussen de 2. Kan iemand hier mee helpen? of aanraden welke ik moet nemen?
1) http://be.farnell.com/yua...d-acid-12v-7ah/dp/2083825
2) http://be.farnell.com/yua...ad-acid-12v-7ah/dp/151308
Verwijderd
Dayton sub in 28 liter vented, getuned op 40 hz.Terrz schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:28:
Heb je ook foto's van jou set trouwens? Ik zelf heb ook een kist met een dayton sub en twee gewone speakers voor hoog en midden. Heb je er ook een crossover tussen?
Aangestuurd door een modded ta-2024, met twee 56nF keramische of film condensators parallel over r5 en r6, (lowpass -3db rond 142 hz.)
En twee vintage philips speakers voor mid en hoog, aangestuurd door een modded ta2024.
Ben er wel tevreden mee, de sub geeft wel echt een extra diepe laag, alleen het volume valt me wat tegen, waarschijnlijk omdat het twee 8 ohms spoelen zijn. Misschien ooit een andere amp erachter.
Hier wat foto's:

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 20:19 ]
Verwijderd
Ik sta op het punt de eerste onderdelen te bestellen voor mijn 3e kistradio.
Na 2 jerrycans ga ik het wat simpeler houden met een volledig houten constructie.
Voorlopig ziet het idee er zo uit:

Ik wil eigenlijk lood/gel accu's vermijden aangezien ik ze erg zwaar en lomp vind.
De kist moet gaan dienen om onder andere rond te dwalen op festival campings op zoek naar volk dat nog niet uitgefeest is.
Ik zag hier onlangs de accupack van 18650 cellen voorbij komen.
Kan iemand me hier meer info over bezorgen?
Vooral een geschikte laad/bewaking print vinden voor deze cellen is het probleem..
Daarbij zou ik de versterker op een hoger voltage willen laten werken.
24V bij voorkeur aangezien mijn amp (sure electronics 4x100w classD) dan volgens de specs het efficiëntst werkt. Zijn die DC-DC boosters een goeie keuze hiervoor? of kan ik een accu pack samenstellen dat me een hoger voltage kan geven?
In de vorige builds gebruikte ik de gekende blauwe chinese accu's, maar vond ze onhandig aangezien ze een in- en uitgang hebben, ipv gewoon een + en _ pool voor zowel laden als gebruik.
Veel vragen in eens, maar ik hoop dat ik er uit geraak met jullie expertise
Wat is je budget voor accu+protectie+lader?
Verwijderd
Dankje,lutkeveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:31:
Vette render! Welke drivers ga je gebruiken?
Wat is je budget voor accu+protectie+lader?
Drivers gaan 4x 4" fullrange zijn, maar het laag (onder +/- 200hz) wil ik er uit filteren.
Lage tonen speaker zal 6,5" zijn tot 200hz
Momenteel wel nog aan het uitzoeken welke wattages er beschikbaar zijn.
Ik vind namelijk erg weinig 4" fullrange drivers..

Budget voor de accu+lader+bewaking is ongeveer €50-60 max
Niks mis mee hoor. Twee versterkertjes er bij; een voor de sub een voor de fullrangers. Gaat hard, is zuinig en kost niet veel.
Waarom specifiek 4 inch? Focus niet te veel op het aantal watt; dat heeft weinig tot geen betekenis.
Wellicht bedoelde je mijn accupack:

Daarmee zit je inderdaad al snel op een veelvoud van €60
Verwijderd
Dat ziet er wel een goede optie uit! het effectieve formaat is niet van groot belang, zolang het zijn werk goed doet.wesleytjuh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:46:
Faital 3FE25? Is 3" alleen. Werken wel erg goed.
het idee van de kleine drivers komt door de gekende compacte Makita werfradio's met slechts 2 kleine fullrange drivers.
Deze wint het van alle bombastische concurrenten naar mijn mening
Oei, mag ik dan zo nieuwsgierig zijn en vragen wat de accu in jouw geval gekost heeft?Wellicht bedoelde je mijn accupack:
Daarmee zit je inderdaad al snel op een veelvoud van €60
En daarbij, is hij zijn geld ook waard? t.o.v. een gelaccu met accusafe etc?
Een plan B is om die blauwe chinese accu's de modden zodat ze via dezelfde weg geladen en ontladen kunnen worden..
Hoewel ik dan nogsteeds op een voltage van 12V zit, waarop mijn amp eigenlijk helemaal niet schitterend klinkt
Ik wil in de meivakantie een kistradio gaan maken.
Ik heb alleen een klein probleempje

Kan iemand mij goede speakers aanbevelen met een budget tot €50/60
Alvast bedankt
Heeft die Makita geen ingebouwde subwoofer of iets dergelijks toevalligVerwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:58:
[...]
Dat ziet er wel een goede optie uit! het effectieve formaat is niet van groot belang, zolang het zijn werk goed doet.
het idee van de kleine drivers komt door de gekende compacte Makita werfradio's met slechts 2 kleine fullrange drivers.
Deze wint het van alle bombastische concurrenten naar mijn meningklinkt gewoon geniaal, zelfs op hoger volume.
[...]
Oei, mag ik dan zo nieuwsgierig zijn en vragen wat de accu in jouw geval gekost heeft?
En daarbij, is hij zijn geld ook waard? t.o.v. een gelaccu met accusafe etc?
Een plan B is om die blauwe chinese accu's de modden zodat ze via dezelfde weg geladen en ontladen kunnen worden..
Hoewel ik dan nogsteeds op een voltage van 12V zit, waarop mijn amp eigenlijk helemaal niet schitterend klinkt
Wat betreft het accupack moet je al snel denken aan €250 aan onderdelen ex montage. Voor Boominator was het dat bedrag wel waard, werkt super doordat alles instelbaar is.
Mooie render ! Ik weet niet hoeveel je er aan uit wilt geven, maar zelf heb ik een 9800Mah battery pack en voor Sziget vorig jaar had ik ook nog een 6800Mah accu eraan gekoppeld in serie. Deze gingen de hele week mee met een TA2024. Ik weet niet hoeveel meer die versterker van jou vraagt. Maar als je even goed zoekt op ebay kan je dit setje voor rond de 40 euro kopen
Even ruw gerekend zat ik al gauw op 28 uur en de voltage meter stond nog altijd op 9,7v ... (en toen kreeg ik ook weer beschikking over een stopcontact en dus safety first maar opgeladen) Tevens heb ik de knop gewoon los gesoldeerd en er een voltmeter met aan en uitknop ertussen gezet. Werkt erg goed
ik ben nieuw hier en net als bovenstaande op zoek naar een budgetvriendelijke en kleine batterij. Ik ben van plan de MaxAmp 20 van AccuSafe te gebruiken en heb dus 14V nodig. Zou een USB battery pack (2.1 amp/5V) output werken samen met een voltage booster?
Heel erg bedankt!
Verwijderd

Wat voor type accu's / vermogen?Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:18:
Na wat opruimen nog een aantal accu's tegengekomen. Wat mij betreft mogen ze gratis opgehaald worden, wie weet kan ik hier iemand nog blij mee maken. Ophalen kan in Hoofddorp
[afbeelding]
Verwijderd
Het gaat om loodgelaccu's
Van klein naar groot:
7Ah - 12V
17Ah - 12V
17Ah - 12V
24Ah - 12V
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 13:54 ]
Verwijderd
Motor fiets accu'sVerwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:32:
[...]
Het gaat om loodgelaccu's
Van klein naar groot:
7Ah - 12V
17Ah - 12V
17Ah - 12V
24Ah - 12V
Zow das een behoorlijke piekstroom in die pioneerlutkeveld schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:04:
Maximale output in watt*1.2/accu voltage geeft ongeveer je piekstroom. Dit delen door 7 geeft je gemiddelde verbruik. Dat weer delen door 4 geeft het verbruik op normaal niveau.
Ik ga denk ook voor de optie zoals wesley eventueel wil doen (1x 300w) met een accupack met een hoger voltage. Misschien neem ik wel een versterker met een iets minder vermogen, maar dat is een beetje afhankelijk wat ik kan vinden.
Ik weet alleen niet welke speakers het beste zijn.
Kan iemand mij goede speakers aanbevelen met een budget tot €50/60
Alvast bedankt
Ik heb mijn TA2024 en JBL CS752 net al getest in de doos, klinkt nu al goed.
Ik wil een kleine kist maken ivm met de schooltas, welke is het beste optie 1 of optie 2.
Hij moet het liefst zo klein mogelijk zijn.
Heeft optie 2 genoeg bass tov optie 1?
Of maakt het voor deze maten toch niet veel uit voor het verschill in lage tonen/bass dat ik beter voor optie 2 kan gaan.
optie 1 is natuurlijk wat groter, dan zullen de speakers toch wat meer klankkast hebben. Maar ik weet niet of dat nu ook de bass ten goede komt.
Kleiner is namelijk meer praktisch.
Edit: 2e foto is kleiner hoort even groot te zijn.
1.

2.

Groet,
Jelte.
[ Voor 13% gewijzigd door Jelte_IA op 08-04-2015 21:49 ]
Verwijderd
In feite de 6 LED's laten oplichten of doven naargelang een spanning over een batterij
http://www.dx.com/p/pz-30...black-318658#.VSWLVBOsVxs
Zou leuk staan in m'n nieuwe kist en vind ik iets mooier afgewerkt dan een voltmeter
Ik heb je een DM gestuurd, ik heb wel belang bij 1 of 2 accu's :-)Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:18:
Na wat opruimen nog een aantal accu's tegengekomen. Wat mij betreft mogen ze gratis opgehaald worden, wie weet kan ik hier iemand nog blij mee maken. Ophalen kan in Hoofddorp
[afbeelding]
Ziet er mooi uit! Die van ons gaat ook niet kneiterhard, maar dat is ook niet mogelijk met een 8inch 8ohm driver op 15 watt. Die van ons is (als ik het me goed herinner) 23 liter getuned op 60hz d.m.v. twee 13cm (diameter 5cm) afvoerpijpjes.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:59:
[...]
Dayton sub in 28 liter vented, getuned op 40 hz.
Aangestuurd door een modded ta-2024, met twee 56nF keramische of film condensators parallel over r5 en r6, (lowpass -3db rond 142 hz.)
Ik zie dat jou sub in een koffer zit, is die wel stevig genoeg? Het lijkt mij dat de wanden van de case mee gaan resoneren op hogere volumes.
Lees je eerst eens even in, je vraag slaat nu helemaal nergens op. Hoe groot word je kist? Hoeveel liter inhoud heeft je kist? Welke speakers heb je zelf al gevonden? Ik zou zeggen ga voor een setje JBL 16cm speakers icm een in WINisd berekend gesloten kistje. Gaat mooi hard en heb je ook een enigzins een leuke bas.Evertman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:39:
Hallo,
Ik heb alleen een klein probleempje. Ik weet niet welke speakers het beste zijn.
Kan iemand mij goede speakers aanbevelen met een budget tot €50/60![]()
Alvast bedankt.
De ervaring hier leert dat van die goedkope usb battery packs niet geschikt zijn voor kistradio's. Budgetvriendelijk & klein/licht gaan niet echt samen in dit geval. Of je moet met cellen gaan werken/kant en klare accu kopen (maar dit is niet budgetvriendelijk) OF gewoon een 3.2ah of 7ah gelaccu in je kist gooien(wel budgetvriendelijk, maar niet klein/licht).TechCrazy2180 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:32:
Hallo,
ik ben nieuw hier en net als bovenstaande op zoek naar een budgetvriendelijke en kleine batterij. Ik ben van plan de MaxAmp 20 van AccuSafe te gebruiken en heb dus 14V nodig. Zou een USB battery pack (2.1 amp/5V) output werken samen met een voltage booster?
Heel erg bedankt!
Ik was van plan een kist te maken van ongeveer 50x30x20cm. Als de dikte grofweg 1cm is dan heb je een kist met een inhoud van ongeveer 24L. Ik heb 3 luidsprekers op mijn lijstje staan :Terrz schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:03:
[...]
Lees je eerst eens even in, je vraag slaat nu helemaal nergens op. Hoe groot word je kist? Hoeveel liter inhoud heeft je kist? Welke speakers heb je zelf al gevonden? Ik zou zeggen ga voor een setje JBL 16cm speakers icm een in WINisd berekend gesloten kistje. Gaat mooi hard en heb je ook een enigzins een leuke bas.
- JBL GT7-6
- JBL CS769
- Blaupunkt GTX693 Mystic
- Blaupunkt GTX803 Mystic
Of maakt het vrij weinig uit of ik mijn kistje nou bereken of niet?
Alvast bedankt.
hebben geen site met producten maar hier heb ik wel een foto van de accu's.

Nope, ik had ook 2 accus die beide rond de 2,6 ah zaten, toen ik ze deed opladen kwamen ze max tot 6 xD.Terrz schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:32:
Heb hier een afgedankte UPS opengeschroefd, zitten twee 7ah 12v accu's in. Echter geeft de ene 1.5 volt en de andere 3volt. Beide zijn in dit geval niet meer bruikbaar neem ik aan?
Je zou het kunnen proberen, had laatst ook een lood(gel) accu opgeladen terwijl deze ook ver ontladen was. Zelfde geld voor mijn eigen lood accu, ook vaak diep ontladen geweest maar kon hem nog telkens opladen. De capaciteit zal wel ver gezakt zijn, maw de spanning zal wel snel zakken als je hem weer gebruik.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
@Evertman Een stel autospeakers in 24 liter kan prima. Hoeft geen WinISD aan te pas te komen. Beter van wel, maar er zijn zat kisten gebouwd die prima klinken zonder allerhande simulaties.
Heel erg bedankt!lutkeveld schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:31:
Haal zelf altijd van die halfgare accu's op bij de lokale beveiligingstent. Meestal ongeveer 2 jaar oud en met significante capaciteitsreductie, maar voor de prijs (gratis) kan je niet klagen. Wil wel eens zo'n desulfator uitproberen om hem voor en na de behandeling aan een Accucel6 te hangen en te kijken hoeveel capaciteitswinst je krijgt.
@Evertman Een stel autospeakers in 24 liter kan prima. Hoeft geen WinISD aan te pas te komen. Beter van wel, maar er zijn zat kisten gebouwd die prima klinken zonder allerhande simulaties.

Is weer eens tijd om aan de lader te hangen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Waarom? Omdat je hem opgeladen weg wilt gooien?thijsco19 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:01:
Net weer even bij mijn eigen accu gekeken, 1.35 V.
Is weer eens tijd om aan de lader te hangen.
Als de spanning direct alweer weg zakt dan is het inderdaad tijd om de accu weg te gooien.
Volgens mij kunnen die loodaccu's toch wel redelijk wat mishandeling hebben. Bij mij is die namelijk al best vaak onder de 10V gekomen.
Hoelang duurt het voordat hij zo leeg is? Ik heb namelijk geen voltmeter. Misschien wordt het tijd dat ik hem weer eens oplaad.thijsco19 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:06:
Liefst niet, ik zie het wel als de accu weer opgeladen is.
Als de spanning direct alweer weg zakt dan is het inderdaad tijd om de accu weg te gooien.
Volgens mij kunnen die loodaccu's toch wel redelijk wat mishandeling hebben. Bij mij is die namelijk al best vaak onder de 10V gekomen.
Zou ik ook op moeten zoeken.
Bestaande uit 2 x USB laders (totaal vier usb poorten) en 4 x sigerettenaansteker. Hier kunnen mensen een autolader insteken en kan de LED strip van gevoed worden op festivals.
work in progres:

Ik wil eigenlijk een soort docking station maken die ik op een accu kan zetten. Iets wat je op de polen van de accu schroeft/klemt met daarop een paar DC/Neutrik aansluitingen. Dit om te voorkomen dat de kistradio of het mobiel-laadstation verkeerd aangesloten word op festivals (eigenlijk dus een ompool beveiliging
Hoe maak je zoiets? Ik wil gewoon niet dat alle laders en elektronica in de boombox naar de knoppen zijn omdat iemand met z'n zatte kop de accuklemmen verkeerd aansluit als ik er niet bij benlutkeveld schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:34:
Cool! Als het alleen om de ompoolbeveiliging gaat kan je ook een diode of mosfet gebruiken.
Eigenlijk precies wat ik zoek, de maker van de video beschrijft precies onze situatie
en zit te twijfelen om de TA2024 van de subwoofer (dayton sub) te vervagen voor zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/2...ain_2&hash=item51c40ea5e7
De TA2024 gaat toch redelijk snel over z'n nek op hogere volumes.
Nadeel is dan wel weer dat er een step-up converter tussen moet.
[ Voor 33% gewijzigd door Terrz op 11-04-2015 19:02 ]
Je kan ook voor een PTC/diode setup gaan. Die gebruikt Wesley ook in zijn MaxAmp dacht ik.

Als je hem verkeerd aansluit krijg je kortsluiting door de diode. Als je daar een PTC gebruikt als fuse hersteld die zich automatisch weer en hoef je de zekering niet te vervangen als hij eenmaal omgepoold is geweest.

edit:
Ik twijfel of ik deze step-up converter in combinatie met deze versterker zal aanschaffen. Dan ga ik naar 40W (2x 8 ohm) op 24 volt. Dit is net even wat meer power voor de sub.
Enige waar ik over twijfel is de warmte. Het compartiment waar alle elektronica zit is zo'n 12-14 liter(even uit m'n hoofd). Daar zit verder nog een 7ah accu, sure bluetooth module, en 2x ta2014.
De ta2-2024 die de sub aanstuurt zou dan vervangen worden door bovenstaande versterker + step-up converter.
[ Voor 89% gewijzigd door Terrz op 11-04-2015 20:40 ]
[ Voor 27% gewijzigd door wesleytjuh op 11-04-2015 20:44 ]
Bedankt voor je reactie. Zou een efficiëntere step-up nog helpen? Betekend dus dat het verbruik voor de subwoofer stijgt naar 6A (72W / 12V) op vol volume (in het extreemste geval) en 2A op gemiddeld volume. Tegenover de 800ma van het TA2024 bordje die er nu in zit. Één nacht (laten we zeggen uurtje of 8 achter elkaar) kost dan dus 8 x 6A = 48 AH van m'n accu?wesleytjuh schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:42:
Ga even uit van een rendement van zo'n 70% voor je step-up + 24V versterker. Op 24V, vol volume, zit je dan op zo'n 36W per kanaal. Met gemiddelde muziek komt dat neer op ~12W per kanaal gemiddeld, wellicht iets meer omdat het vooral lage tonen zijn. Dat komt neer op 24W totaal, als je dan het rendement erbij haalt kom je op zo'n 7.2W aan warmte. Dat is is opzich niet erg veel, maar wel voldoende voor een vehoogde temperatuur in je behuizing. Ik zou me er persoonlijk nog geen zorgen over maken in ieder geval.
Nee, met muziek ligt je gebruik een factor 3-4 lager. Dus kom je dan op 18-24W uit, maar in het geval van een subwoofer met veel lagere tonen mag je wel van het minst gunstige geval uit gaan. Met gemiddeld volume ligt alles nog een flinke factor lager.Terrz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:57:
[...]
Bedankt voor je reactie. Zou een efficiëntere step-up nog helpen? Betekend dus dat het verbruik voor de subwoofer stijgt naar 6A (72W / 12V) op vol volume (in het extreemste geval) en 2A op gemiddeld volume. Tegenover de 800ma van het TA2024 bordje die er nu in zit. Één nacht (laten we zeggen uurtje of 8 achter elkaar) kost dan dus 8 x 6A = 48 AH van m'n accu?
Daarbij ga je er wel vanuit dat je met je nieuwe setup de sub continue 100% aanstuurt, terwijl je normale speakers het met "maar" 15W moeten doen. In de praktijk zal de sub waarschijnlijk niet op zijn maximum volume draaien om niet uit balans te raken met de speakers, maar dat is moeilijk van te voren precies te zeggen natuurlijk.
Het zal dan inderdaad even kijken zijn wat een juiste balans is tussen de gewone speakers en de sub.wesleytjuh schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:59:
[...]
Nee, met muziek ligt je gebruik een factor 3-4 lager. Dus kom je dan op 18-24W uit, maar in het geval van een subwoofer met veel lagere tonen mag je wel van het minst gunstige geval uit gaan. Met gemiddeld volume ligt alles nog een flinke factor lager.
Daarbij ga je er wel vanuit dat je met je nieuwe setup de sub continue 100% aanstuurt, terwijl je normale speakers het met "maar" 15W moeten doen. In de praktijk zal de sub waarschijnlijk niet op zijn maximum volume draaien om niet uit balans te raken met de speakers, maar dat is moeilijk van te voren precies te zeggen natuurlijk.
Ik kan op mijn crossover de gain (of noem je het levels?) instellen voor de sub en normale speakers.
Deze staan meestal als volgt:
Op laag tot medium volume:
- Subwoofer op 60-40%
- normale luidsprekers op 75%
Op medium tot luid volume:
- subwoofer ongeveer op een 30% (anders gaat de sub clippen)
- normale speakers op 75%.
Standje festivalcampingrave:
- subwoofer 30%
- normale speakers op 90%.
Echter mag de sub van mij in de laatste twee gevallen wel wat harder spelen, vandaar dat ik er wat sterkers in wil zetten voor wat extra power. De sub is 8ohm en krijgt nu maar 8 watt.
Is er een manier om het gemiddelde verbruik te meten? Wat voor apparatuur zou je daar voor nodig hebben?
Ik ben bezig met een klein speakerkistje met een ta2024 die ik ga voeden met 8 batterijen, of met een externe accu. Nou had ik bedacht dat het misschien handig is om een condensator in serie aan te sluiten, zodat die de pieken een beetje op kan vangen. Lijkt mij dat dat wat fijner is voor de batterijen. Mijn vraag is nu of dit ook echt nut heeft? En ik heb er nog eentje liggen van 0.47 microfarad 275Vac (ziet er hetzelfde uit als deze: https://www.conrad.nl/nl/...yA&WT.srch=1#popup-GHxhO2), zou deze daar geschikt voor zijn?
Alvast bedankt
iemand ervaringen?
[ Voor 22% gewijzigd door maarten30 op 12-04-2015 20:22 ]
http://ecx.images-amazon....I/51oPHCj8YjL._SY300_.jpg
Heb printjes laten maken waar die, samen met een 3.5mm jack of JST plug en een spanningsregelaar op passen. Inputspanning is 15V max. Stuur maar een PM als je er een wilt.
verbeter me a.u.b als ik het fout heb.
Gr.
[ Voor 9% gewijzigd door maarten30 op 12-04-2015 15:42 ]
Ik dacht aan de volgende combinatie: Lood-accu + TA2024 Versterker + Autoradio
Die TA2024 versterker is eigenlijk nutteloos icm een autoradio, maar het is een hele oude autoradio zonder AUX, en ik zou graag AUX hebben.
Als luidsprekers gebruik ik 2 5W 4ohm speakers die ik uit een oude Compaq-JBL speakerset heb gesloopt.
Voor de veiligheid zou ik ook een zekering tussen de plus zetten, maar ik weet niet hoeveel het geheel trekt, dus ik weet niet welke waarde ik moet hebben, in de autoradio zit er al een zekering van 3A.
Trekt die TA2024 veel, of valt dat nog mee?
Hier een schema van mijn combinatie:

waarom zou je de aux op de autoradio gebruiken? je kunt zelf ook aux aan je ta2024 maken door middel van een 3,5mm jack connectorbambinodekat schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:38:
Ik ga ook een kistradio maken, kan handig zijn voor buiten als het mooi weer is of voor op het werk.
Ik dacht aan de volgende combinatie: Lood-accu + TA2024 Versterker + Autoradio
Die TA2024 versterker is eigenlijk nutteloos icm een autoradio, maar het is een hele oude autoradio zonder AUX, en ik zou graag AUX hebben.
Als luidsprekers gebruik ik 2 5W 4ohm speakers die ik uit een oude Compaq-JBL speakerset heb gesloopt.
Voor de veiligheid zou ik ook een zekering tussen de plus zetten, maar ik weet niet hoeveel het geheel trekt, dus ik weet niet welke waarde ik moet hebben, in de autoradio zit er al een zekering van 3A.
Trekt die TA2024 veel, of valt dat nog mee?
Hier een schema van mijn combinatie:
[afbeelding]
Wel, dat is het juist. Ik heb geen AUX op mijn autoradio, dus die van de TA2024 gebruiken is de simpelste oplossing.
Is mijn combinatie/schema verder correct?
Wat voor zekering heb ik nodig?
Ik zou deze lader gebruiken voor de loodaccu, is deze niet te zwaar voor een 7Ah accu?
[ Voor 35% gewijzigd door bambinodekat op 12-04-2015 17:15 ]
Op aliexpress had ik hem goedkoper gezien..maarten30 schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:57:
iemand ervaring met : http://www.dx.com/p/fx138...lue-silver-205456#reviews ?
maar is 't wat als upgrade van de TA2024?patrickkok schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:21:
[...]
Op aliexpress had ik hem goedkoper gezien..
Als je een 24V voeding geeft vast wel dat het dan wat harder gaat (maar niet heel veel).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ik wil wat meer power, deze werkt op 25V dus leek me wel een vooruitganglutkeveld schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:02:
Wat is er mis met de TA2024? Wat verwacht je als verbetering?
Verwijderd
Ik ben ook nog opzoek naar iets wat werkt op een hoger voltage. Echter heb ik wel eens gelezen dat die TDA chips wat minder efficient zijn. Of dat de link die je stuurde ook zo is weet ik niet zeker. echter is het wel lekker goedkoopmaarten30 schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:04:
[...]
ik wil wat meer power, deze werkt op 25V dus leek me wel een vooruitgang
Ik heb nog een electrische fiets accu liggen, deze: https://www.google.nl/search?q=OSN-BX-2410 en die is "24v". Samen met de 18650 panasonic cellen die ik ook nog heb liggen gaat het de basis vormen van mijn cubo met tops project.
Ik kan er geen TS parameters van vinden dus simmen gaat niet. Echter schijnt een autodeur normaal een inhoud van ongeveer 15 liter te hebben dus dat is misschien een goed uitgangspunt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:56:
Ik wil graag een kist gaan maken met jbl cs762 speakers. Weet iemand hoeveel liter ik moet aanhouden om een goede bass te krijgen?
Prijs, + lastige materie. Een goede step-up converter maken voor gebruik met een Class-D versterker en een hoog rendement is geen heel simpele klus. Verder mag je er vanuit gaan dat zo'n versterker wel richting de €80-100 gaat, en dat is weer buiten budget van de meeste. Terwijl het niet gigantisch veel zal opleveren, in vermogenswinst.Jelte_IA schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 06:50:
Waarom maken ze geen nieuwe versterker waar al een step up converter in zit? net als bij auto radio's.
[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 14-04-2015 12:02 ]
allen van pioneer:
http://i62.tinypic.com/t63y21.jpg
http://i60.tinypic.com/s2a7vb.jpg
http://i59.tinypic.com/2zezc74.jpg
nu wil ik de tweeter en midrange parallel zetten om 4 ohm te krijgen.
de sub krijgt dan ook een eigen kanaal komt met 6,3ohm op de ta2024
nu wil ik er graag een filter bij hebben, zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Gr.
Even versimpeld: elk frequentie deel van het uitgangssignaal zal maar naar 1 van de 2 drivers gaan en dus door een 8 Ohm belasting gaan. Je versterker ziet het geheel van de midrange+tweeter+filter dus gewoon als een 8Ohm belasting.
dus dan word het 8ohm op het ene kanaal en 6,3ohm op de ander?Aapenootjes schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:11:
Zo werkt dat niet, een 8 ohm midrange driver in combinatie met een 8 ohm tweeter geeft je niet een 4 ohm driver in effect. Een filter stuurt de middentonen naar je midrange driver en de hoge tonen naar je tweeter.
Even versimpeld: elk frequentie deel van het uitgangssignaal zal maar naar 1 van de 2 drivers gaan en dus door een 8 Ohm belasting gaan. Je versterker ziet het geheel van de midrange+tweeter+filter dus gewoon als een 8Ohm belasting.
welke componenten zou ik moeten gebruiken voor het filter?
Ik ben geen expert in filters maar mij lijkt het dan logisch om eerst het stereo signaal om te zetten in een mono signaal, dit gevolgd door een crossover filter die de lage tonen naar kanaal 1 stuurt en de rest naar kanaal 2. Dan na de versterker moet er een filter komen op kanaal 2 die het signaal verder splitst tussen je midrange en tweeter.
Voor het eerste filter is een actieve crossover misschien wel prettig zodat je het crossover punt kunt aanpassen. Voor je tweede filter is waarschijnlijk een condensator genoeg, type hangt onder andere af van waar het crossover punt moet liggen.
kijk hier eens naar. niet een grote upgrade maar wel positief beoordeeld??JvS schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:03:
[...]
Als je een 24V voeding geeft vast wel dat het dan wat harder gaat (maar niet heel veel).
http://www.dx.com/nl/p/y1...module-93121#.VS0g5JMvsyj
miss had je m al eens zien staan
er word in een review besproken dat het een beter resultaat geeft dan de ta2024
chris
[ Voor 9% gewijzigd door cribzzz op 14-04-2015 16:18 ]
Wat vinden jullie er van?
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden!

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte_IA op 14-04-2015 18:03 ]
Mooi ding hoor! Wit blijft toch altijd een chique uitstraling hebbenJelte_IA schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:01:
Leden van het Tweakers forum, hierbij presenteer ik mijn kistradio!
Wat vinden jullie er van?
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden!![]()
[afbeelding]
[ Voor 189% gewijzigd door Guruknol op 15-04-2015 12:55 . Reden: De post in dit topic was niet nodig ]
edit: Deze meter besteld, eens kijken of we het verbuik wat preciezer kunnen monitoren
[ Voor 16% gewijzigd door Terrz op 15-04-2015 14:17 ]
Bedenk je verder ook dat die 95% uit de datasheet een piek vermelding is. Doorgaans ligt dat een stukje lager gemiddeld genomen over het hele bereik. 95% is érg hoog.
Maar deze is in ieder geval een stuk efficienter dan de omvormer uit china die op papier 85% moet doen.wesleytjuh schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:17:
Efficient is vaak gelijk aan duur. Duur en China matched weer niet zo lekker. Rendement wordt vooral bepaald door de topology(/schakelfrequentie), RDson van de MOSFETS, en de weerstand van de spoelen. Dat is gewoon allemaal wat lager met chineese oplossingen waar het uitgangspunt bij het design niet rendement maar kosten is.
Bedenk je verder ook dat die 95% uit de datasheet een piek vermelding is. Doorgaans ligt dat een stukje lager gemiddeld genomen over het hele bereik. 95% is érg hoog.
Ik zal het eens in de vriendengroep gooien. Is toch weer een investering van bijna 90 euro inclusief versterker
Zo trekt een TA2024 op 12v in 4 ohm ongeveer (12/(15*4)*2=) 0.4A
Dit topic is gesloten.
- LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink