@ Robert
Qua speakers zou ik overwegen hoeveel moeite je erin wilt gaan steken
Als je met losse HiFi componenten gaat spelen moet je goed afgestemde behuizingen creëren. Daarnaast moet je met filters aan de slag om een speaker knap te laten klinken. Je kan op zoek gaan op hifi fora's naar zelfbouwprojecten die in de buurt van jou smaak komen (
wel leuke fora dit).
Bijvoorbeeld deze build. Dan heb je al gauw de juiste behuizing/filter/componenten wat je zo na kunt gaan bouwen, even contacten en je bent wellicht zo klaar.
Beetje goedkoop setje (2x speakers fullrange/1x sub/2x filter/wol) begint vanaf +- €100 en dan moet je denken aan Visaton speakers (Monacor/tangband en Fountek schijnt ook goed te zijn heb ik begrepen). Is veel over te vinden.
Autospeakers 3weg hebben al redelijk laag en is zeer makkelijk in een behuizing te plaatsen. Je hoeft niet zeer rekening te houden met volumes en je kan voor €60 al een knappe set speakers komen. Is kant en klaar en komt verder geen filterwerk aan te pas.
Wat je ook kan doen is een goede pc-speaker systeem kopen (2de hands maybe?) en die wegwerken in een kist. Komt ook al redelijk geluid uit.
Nog een goeie tip: in de buitenlucht zal muziek nooit luid zijn
Ikzelf ben aan de slag gegaan op basis van iemand anders zijn berekeningen. Heb een shop benaderd en die gaf mij tips voor een draagbaar geheel met berekeningen en componenten. Hierbij ga ik 2x Visaton FR10 gebruiken en een 20cm sub. In zelf heb €100 uitgegeven aan filter componenten, 2 speakers, wol en subwoofer.
Dan is het nog de gok of het goed gaat klinken. Verder schat ik +- 100euro aan accu, 2 versterkers, houtwerk, electronica, acculader, voeding, rommel en nog andere kleine dingen. Moet nog een kast uittekenen, maar ik schat dat het 50breed x 30hoog x 25diep wordt
[
Voor 26% gewijzigd door
AOC op 22-07-2013 23:20
]