Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik gok dat ik hier mee uit de voeten kan?

[ Voor 70% gewijzigd door RobertR op 24-07-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Weet je wel wat voor parameters je in WinISD moet invoeren? Dat zijn niet de dingen als frequentierespons en gevoeligheid, maar de 'Small Thiele Parameters'. Deze zijn alleen bij hifi drivers en high end speakers aanwezig. Lees anders eens de WinISD tutorial door op zelfbouwaudio, heel nuttig en leerzaam.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Die ben ik nu aan het lezen, ik moet een aantal berekeningen er op loslaten heb ik door.

[ Voor 70% gewijzigd door RobertR op 24-07-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Das alvast een stap in de goede richting ;) Ik heb zelf lang niet alles onder de knie, alleen de basisvaardigheden. Als je de RF speakers gaat gebruiken kan je echter lang blijven lezen, maar de parameters zul je niet krijgen. Nadeel van autospeakers is dat ze niet optimaal zullen presteren in een kleine formfactor aangezien ze geoptimaliseerd zijn voor autodeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door lutkeveld op 24-07-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Precies, daarom vroeg ik mij ook af of ik deze speakers wel moest gebruiken......

[ Voor 74% gewijzigd door RobertR op 24-07-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik weet niet of de modjes onze slowchat leuk zullen vinden, ik stuur je even een DM.

@hieronder
Sorry, gefixt. Zie het wel bij anderen, maar het is bij mij zelf bijna een gewoonte om zo een bericht aan te maken. Snel afleren dus :)

[ Voor 104% gewijzigd door lutkeveld op 24-07-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:45

thijsco19

KTM 990 SMT

Fixed :P

[ Voor 79% gewijzigd door thijsco19 op 25-07-2013 14:20 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 19:58
Ik zat er dus ook aan te denken om een krat/kist radio te bouwen alleen ik heb thuis 2 speakers liggen de Jbl t595 Limited

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.digionline.ir/images/Products/ProductImages/14147_633066462_3.jpeg

Deze zijn 150w rms en 300w piek en 94 dB gevoeligheid

Maar een ta2024 komt hier lange niet klinkt het dan nog wel redelijk of ben ik veel beter af met andere speakers?

(sorry voor het grote plaatje ik heb deze gekozen omdat je de voor en achterkant goed kon zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Zie startpost. De speakers zijn juist goed vanwege de hoge gevoeligheid (94db), wat meer decibel per watt betekend. De ta2024 zal ze niet vol kunnen benutten maar het zal niet veel schelen. Heb je ooit eerder een ta2024 mod gehoord met 2x 94db 6x9"? Daar wil je niet voor staan op vol volume. Als je denkt dat je met een goedkope '150 watt' autoversterker beter denkt af te zijn zit je vaak mis, die hebben RMS evenveel/minder wattage als de ta2024 en verbruiken veel meer.

Edit: de ta2024 wel modden he!

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 25-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Als je toch dat beetje extras wilt kan je ook de TA2020 nemen, deze moet je wel weer op een hogere spanning voeden (14.6volt)

Of de TK2050. En ook deze moet op een hogere spanning, max 32 volt.

Maar je zult genoeg hebben aan die TA2024.

@hieronder, Slimme keuze! Wel erg mooie speakers!

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 25-07-2013 14:21 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
Bedankt voor de reacties ik heb de startpost door gelezen maar ik wou toch echt even een bevestiging hebben voordat ik begin.

Maar dan weet ik genoeg ik koop een ta2024 want het moet nog wel betaalbaar blijven :P.

Ik zal hem posten als die af is.

Edit: @2 posts hierboven ik koop hem gewoon gemod scheelt mij weer eve wat werk.

[ Voor 14% gewijzigd door sthij op 25-07-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Net een mp3 module met bluetooth van dealextreme binnen gekregen. Uitgetest en werkt perfect! De module zit zelfs in een ijzeren ammokist maar de bluetooth werkt toch al tot 3 meter buiten de kist als deze helemaal afgesloten is.

Toch maar een klein heatsinkje op de voltage regulator (een 7805 gezet), want als ik mij correct herinner komt er veel warmte vrij van 12V naar 5V. (gewoon een RAM heatsinkje van dealextreme geknipt met een betonschaar tot de juiste maat)

Alleen spijtig dat hij niet onthoud op welke modus hij stond bij het uitzetten van de module. Maar dat is nog het minste. Binnenkort de IR reciever verplaatsen naar buiten de kist zodat ik hem van buiten af kan veranderen van modus (ook handig is dat je een piepje krijgt wanneer hij op bluetooth modus staat, dus zelf zonder het scherm kan je zien welke modus hij gebruikt).

Zeer zeker de 8€ waard die hij ongeveer gekost heeft!

BTW: was er geen knoppencombinatie voor naar de volgende folder te gaan voor een sd kaart of usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Gaten gezaagd en afgeschuurd voor mijn twee speakers, Hier span ik later een paar lagen panty overheen voor de looks en om het afgeschermd te hebben, echt speakerstof is me toch iets te duur.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7418/9368355734_b4200e5a85.jpg

En dan gaat hij hiero voor in de kist
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2822/9368353528_0a6bfdc57f.jpg

Met een handvat naar keuze erop, ben er alleen nog niet uit welke ik zal nemen. Voorkeur gaat uit naar de linksboven maar dan moet ik iets verzinnen wat het klepperen voorkomt en niet de looks verpest.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2839/9365570317_661bb76dbf.jpg

en een fancy schemaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/9365681131_6c090fd848.jpg

Misschien komt er nog een tip31 met twee ledstrips bij.

[ Voor 13% gewijzigd door lutkeveld op 25-07-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Hallo allemaal,

Ik heb de openingspost reeds doorgenomen, maar ik heb nog een klein vraagje ivm voeding. Ik heb nog een oude auto radio liggen GT410-U met kleine boksen.

Nu zou ik deze graag in een houtenkist inbouwen en de autoradio als gewone radio willen gebruiken.

Ik vind/weet niet 100% welke voeding ik moet nemen hiervoor en hoe ik dit aan de radio kan aansluiten. Ik zou geen batterij gebruiken. Gewoon reeds gewone voeding aansluiten is voor mij nieuw, misschien daarna dat ik een batterij zou tussensteken, maar eerst beginnen met de basis.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Met 12v 10a zit je wel veilig.

[ Voor 62% gewijzigd door lutkeveld op 25-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@handvatkeuze : ik zou rechts boven kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Vind die ook wel mooi, maar past niet echt bij de huidige looks. Misschien als de pantie over de voorkant heen zit dat het beter staat.

Net even op ebay wezen shoppen: TDA7297F en 10 aa batterijen gehaald. Startvoltage zit dan op ong 15-16 volt. Zal wel heel snel droppen, maar de versterker stopt pas met werken bij 6 volt. Totale capaciteit is 3 ah. Laden zal wel een ramp zijn, maar dit word zo'n compact kistje die mee gaat op vakantie. Dus als hij 's avonds aan de lader moet hoeft dat niet zo snel te gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door lutkeveld op 26-07-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:35
Hoe kom je op 30Ah? Je zet de 10 AA batterijen toch in serie? Aangezien je ze gaat opladen neem ik aan dat je het over NiMH AA batterijen hebt. Die leveren 1.2V wanneer vol. Je hebt dan in totaal zo'n 12V en ~2.5Ah, afhankelijk van de batterijen. Dat zal al vrij snel droppen inderdaad, maar die 2.5Ah zal je wel ver halen. Ik zie wel op eBay dat de versterker vanaf 9V werkt, maar daaronder zal hij het ook nog wel even doen inderdaad.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Oeps beginnersfoutje. Je hebt gelijk. Moet 3ah zijn. Note to myself: geen aankopen meer doen om 1 uur 's nachts :+ Nja batterijen kan je overal voor gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door lutkeveld op 26-07-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
Ik heb een 12v 7.2 Ah accu aan de acculader gedaan maar hij begint helemaal te brommen (de acculader) het lijkt wel of hij geen contact krijgt met de accu.

Ook heeft de accu een spanning van 11.3 volt en af en toe 10.3. Nu las ik dat de accu stuk kan zijn?

Edit na 5 min aan de brom lader is het nu 10.87 V.

[ Voor 9% gewijzigd door sthij op 26-07-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot wat voor stroomsterkte is de kratsafe werkzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat in de beschrijving dat er een aux ingang op de mp3 decoder zit, maar waarom zie ik hem niet???

http://www.accusafe.nl/sh...met-afstandbediening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:54:
Tot wat voor stroomsterkte is de kratsafe werkzaam?
Maximum voedingspanning 30V
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:28:
Er staat in de beschrijving dat er een aux ingang op de mp3 decoder zit, maar waarom zie ik hem niet???

http://www.accusafe.nl/sh...met-afstandbediening.html
Er zijn 3 pinnetjes (left, right en ground) waar je een 3.5mm jack / rca aan kunt maken. Als je naar aux schakelt verbind hij het signaal van die 3 pinnetjes door naar de 3 pinnetjes van de ta2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Maximum voedingspanning 30V

Dat is spanning, maar ik vroeg om sterkte, maar ik heb het gevonden: max 8 Ah.

[...]

Er zijn 3 pinnetjes (left, right en ground) waar je een 3.5mm jack / rca aan kunt maken. Als je naar aux schakelt verbind hij het signaal van die 3 pinnetjes door naar de 3 pinnetjes van de ta2024
Ik wil geen ta2024 gaan gebruiken maar toch ben ik er nog niet helemaal over uit wat voor versterker ik voor mijn nieuwe project wil gaan gebruiken.

Wat komt erin??
-tweetertje:
http://www.conrad.nl/ce/n...Sinuslive-tweeter-NEO-13S
-subwoofer:
http://www.conrad.nl/ce/n...4-subwoofer-30-CM/0321031
-speakers:
ik moet nog kiezen:
pioneer 17cm; http://www.conrad.nl/ce/n...r-met-dubbele-conus-230-W
of
mac-audio 20 cm; http://www.conrad.nl/ce/n...-luidspreker-APM-Fire-203

Mijn vraag luidt dus: welke van de twee speakersets zal het mooiste/meeste geluid uitkomen?? En welke 4 kanaals versterker is het meest compitabel met al deze dingen?????

Bvd,

Stijn Teuben

EDIT: Ikzelf zat eerst aan deze versterker te denken: http://www.conrad.nl/ce/n...category&rt=category&rb=1 , maar dan moet ik mijn budget vrij groot maken, het liefst zo ik een niet al te dure versterker willen, maar wel dat ik het maximum uit de speakers, tweeter en subwoofer kan halen... Nouja subwoofer zal niet helemaal lukken aangezien deze veeeeel meer wat heeft als de rest. Ik weet het, watt zegt niet veel maar tussen 150 en 1000 watt zie ik een groot verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Wat je nu doet is 3x een woofer halen en 3x een tweeter. Mag ik vragen waarom je niet voor de ta2024 gaat? Als je speakers gaat vergelijken is watt zoals je al zegt niet een goede indicator, maar de maximale waarde al helemaal niet. Pak dan nog de RMS waarde. Het lijkt mij dat je weinig geeft om geluidskwaliteit en gewoon voor het hardst mogelijke wilt gaan. Als ik jou was zou ik dan de ta2024 modded pakken icm een stel dikke beukspeakers van JBL of Magnat. Dit zijn gewoon coaxiale speakers met crossover inbegrepen. Geen geklooi met aparte kanalen voor de woofers en de tweeters crossoveren. Ook hoef je geen dikke autoaccu mee te sleuren door een inefficiente versterker.

Edit:
Apart niet gerelateerd vraagje:
Mijn li-ion opgeladen en groene lampje ging uit (=volledig opgeladen). Hij zat op 13,6 volt, maar zodra ik er stroom van vraag valt het terug naar 1,5 volt. Net de lader opengeschroeft en er kwam zo'n bakkelieten geur uit die je ook krijgt als je de ta2024 ompoolt. Zou het kunnen dat mijn lader niet correct laad? Of heb ik hier gewoon een dode li-ion te pakken?

[ Voor 20% gewijzigd door lutkeveld op 27-07-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bij het maken van een speaker kist heb ik wel eens gelezen dat een bepaalde verhouding goed is. iets met breedte 2,6 lengte 1,6 en hoogte 1 oid. Zou het veel uitmaken of een vierkant maakt, of een rechthoek? Of is een dergelijke verhouding voor een bandpass speaker niet van toepassing?

Of is het verschil tussen | | ((vierkant) of een kist met / \ (trapeze) , of een rechthoek niet zo groot

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 27-07-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:01:
Bij het maken van een speaker kist heb ik wel eens gelezen dat een bepaalde verhouding goed is. iets met breedte 2,6 lengte 1,6 en hoogte 1 oid. Zou het veel uitmaken of een vierkant maakt, of een rechthoek? Of is een dergelijke verhouding voor een bandpass speaker niet van toepassing?

Of is het verschil tussen | | ((vierkant) of een kist met / \ (trapeze) , of een rechthoek niet zo groot
zolang er geen poort in zit en de volumes het zelfde zijn denk ik dat jij het verschil niet merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
als ik mijn mp3 module parallel aansluit op mijn accu waar ook mijn ta2024 versterker op aangesloten staat, begint het te ruisen en te kraken. Als ik de mp3 module op een losse accu aansluit heb ik dit probleem niet, op een of andere manier wordt het signaal verstoort.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen??
ps. ik heb deze mp3 module: http://dx.com/p/bluetooth...remote-black-white-202155
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Ik ben al een tijdje bezig in Solidworks een leuke behuizing te ontwerpen en daarbij proberen rekening te houden met het volume dat de 'drivers' nodig zouden hebben. Om dit volume te berekenen heb ik WinISD Pro volgens tutorials (zoals hier ook gesuggereerd) gebruikt, daarnaast heb ik het vergeleken met de simpele online tooltjes.

Het probleem hiermee is dat ik bij elke methode op een volume tussen 115 en 200 Liter uitkom, dit is nogal wat. Houdt ik daarentegen bij het ontwerpen van mijn behuizing een afmeting aan (plusminus) van bv. de Thodio XC kom ik uit op volumes tussen 25-30 Liter, maximaal.

Ik kies bij het berekenen van het volume voor een behuizing met poort, omdat een boombox/kistradio alle hulp kan gebruiken (bron, diyaudio.com), correct?

Nu vraag ik mij dus af of ik misschien iets verkeerd doe en zou het zeer waarderen als iemand met ervaring misschien voor mij een ideale berekening zou willen doen. Informatie en parameters van de speakers is hier
te vinden.

Al het advies met betrekking tot het volume en daarbij horende poort voor mijn behuizing is welkom!

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:44:
[...]

zolang er geen poort in zit en de volumes het zelfde zijn denk ik dat jij het verschil niet merkt
Het is voor een bandpass speaker. Zit wel een poort in. Zou je het dan alsnog aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:07:
[...]

Het is voor een bandpass speaker. Zit wel een poort in. Zou je het dan alsnog aanraden?
ik zou gewoon vierkant doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
*slik* van dat geld bouw ik 6 kistradio's :o

Vandaag nog wezen klussen aan de kistradio voor de vriendengroep
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7307/9380278794_b4b1ac156b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7321/9380281360_3b7c01b902.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3785/9377499393_efd618c83b.jpg

Pantykous FTW :+. Totale kosten liggen rond de 90 euro, prima prijsje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Waar koop je die schotel btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:42
Na dit hele forum te hebben doorgespit heb ik besloten mijn eigen kistradio te gaan bouwen.
Nu heb ik al wat spullen besteld,maar heb nog een aantal vragen.

1. Ik heb hier een TK2050 (4x 100W) liggen en een 14Amp 24V voeding, alleen nu wil ik zometeen in mijn kist wel een accubeveiliging hebben. Sinds de accusafe maar tot 8 AMP en 12v gaat is dit geen optie, maar wat dan wel?

2. De TK2050 (4x 100W) draait op 30V op vol vermogen, maar ik wil deze op 24 volt laten draaien. wat zouden jullie doen, 24V of een heel ander voltage? (rekening houdend met accu's) :P

3. is het mogelijk om een passief filter te maken voor de versterker? ik wil namelijk 2 subbs en 2 midden/hoog speakers gaan aansturen, alleen dit moet natuurlijk wel gefilterd zijn. maar dan voor of toch na de versterker?

Ik weet dat dit misschien hele makkelijke vragen zijn, maar ik twijfel een beetje over mijn aanpak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
De TK2050 heeft toch al een subwoofer uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Nou, ik heb hier de datasheet voor mijn neus, maar lees daar niets over terug. zou wel mooi zijn trouwens, maar niet zover ik weet. ik hoor hier graag meer over :)
datasheet: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Volgens mij zit je handvat verkeerdom. Je hebt nu de onderkant van de greep boven lijkt het.
djrednas schreef op zondag 28 juli 2013 @ 02:33:
Na dit hele forum te hebben doorgespit heb ik besloten mijn eigen kistradio te gaan bouwen.
Nu heb ik al wat spullen besteld,maar heb nog een aantal vragen.

1. Ik heb hier een TK2050 (4x 100W) liggen en een 14Amp 24V voeding, alleen nu wil ik zometeen in mijn kist wel een accubeveiliging hebben. Sinds de accusafe maar tot 8 AMP en 12v gaat is dit geen optie, maar wat dan wel?

2. De TK2050 (4x 100W) draait op 30V op vol vermogen, maar ik wil deze op 24 volt laten draaien. wat zouden jullie doen, 24V of een heel ander voltage? (rekening houdend met accu's) :P
[..]
1. De accusafe is er volgens mij ook in 24V uitvoering, of om te bouwen van 12V naar 24V. Moet je wesleytjuh even vragen, volgens mij heb ik het wel ergens gelezen.

Ik zou gewoon 24V aanhouden. Lager en je kan hem niet optimaal benutten, en een hogere spanning gaat je niet lukken (hoe wil je 30V maken met 12V accu's....). Gewoon een 24V of 2x 12V accu pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhahahaahahah dat handvat zit idd verkeerd om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
LOL, ik had hem even neergezet voor de foto. Als ik hem vast schroef zal ik hem goed monteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er ook mdf/houtplaten bestaan met voorgeboorde speakergaten? Ben van plan om met een stel vrienden een kistradio te bouwen maar het enige waar ik over struikel is het boren van de speakergaten. Ik heb namelijk geen gatenboor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, alweer een vraagje:

Kan ik deze versterker ( http://www.conrad.nl/ce/n...Raveland-4-kanaal-XCA-400 ) gebruiken in combinatie met deze speakers ( http://www.conrad.nl/ce/n...r-met-dubbele-conus-230-W ) ?????

En is er nog iemand die antwoord op mijn eerdere vraag heeft??:
Welke subwoofer zal beter zijn??/

deze phonocar; http://www.conrad.nl/ce/n...ocar-subwoofer-2077-20-cm
of deze jbl; http://www.conrad.nl/ce/n...L-CS-1214-subwoofer-30-CM

Alvast bedankt,

Stijn Teuben

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon gaten boren door een klein gaatje langs de lijn te boren en daarin dan de decopeerzaag zetten en zaagguhh maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb onlangs een ompoolbeveiling gemaakt aan de hand van dit schema.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rly92v.jpg.

Erg simpel though, maar wel een vraag. Wanneer ik met een 17ah accu de + en - verwissel brand de zekering niet door. Komt dit doordat de diode de stroom tegenhoudt? Wel meet ik dan 0,8volt aan de kant waar de versterker hoort te zitten. Zal dit schadelijk zijn voor je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
*@#%&)*&%$ net een usb plug van de bluetoothmodule af gehaald, wil ik twee draden op de lege plek solderen blijven ze niet zitten. Nu zit er een bruin goedje waar met geen mogelijkheid soldeer op plakt. Moet ik een nieuwe halen of valt hij nog te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat bruine goede kan je dat er dan niet afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
thijsco19 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:29:
Dat bruine goede kan je dat er dan niet afhalen?
Heb al een beetje gekloot met het stanlymes, maar daar word het niet beter van. En er zitten traces in de buurt wat het schoonmaken al een stuk moeilijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dark0z schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:14:
Ik heb onlangs een ompoolbeveiling gemaakt aan de hand van dit schema.

[afbeelding].

Erg simpel though, maar wel een vraag. Wanneer ik met een 17ah accu de + en - verwissel brand de zekering niet door. Komt dit doordat de diode de stroom tegenhoudt? Wel meet ik dan 0,8volt aan de kant waar de versterker hoort te zitten. Zal dit schadelijk zijn voor je versterker?
Gebruik je de opstelling met een lood accu?
Zit de zekering wel tussen het gedeelte tussen en de diode? De diode moet een flink stroom kunnen doorstaan tot de zekering doorbrandt.

Dat je 0.7-0.8V meet klopt, dat is de spanningsval over je diode. Maar als je zekering dus niet doorbrandt zal je diode het vol moeten blijven houden. Dat zal ie waarschijnlijk niet kunnen, tenzij het een erg zware is, en uiteindelijk zal hij dan doorbranden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
  • Laatst online: 08-02-2019
Als ik zo alles aansluit is het toch de goede manier? ik wil er een losse kist bij maken die ik via een jack 3.5 kan aansluiten. samen met een DC aansluiting voor de accu. kan dat gewoon zoals op de tekening?

http://imageshack.us/photo/my-images/17/tknz.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
@Neos, Die DC laad de accu niet op. Die kan gebruikt worden om een adapter op aan te sluiten om van netstroom af te spelen. Dan wil je wel de schakelaar op 0 hebben anders voed de adapter de accu en vice versa. Als ik jou was zou ik de DC socket via een dpdt aan de accu koppelen. Dan zul je nooit het bovenstaande probleem hebben.

Aparte vraag:
Heb het gevoel dat mijn schakeling tussen audio bronnen niet werkt. Rechter en linker kanaal van BT en 3.5mm gaan naar een dpdt en dpdt naar de ta2024. Alle grounds zijn doorverbonden naar de potentiometer en de twee pinnen zijn verbonden. Iemand enig idee of het hier aan kan liggen of dat het mogelijk iets anders is?

Edit:
Net een simpele antenne gemaakt van koperdraad, een schroef en een rietje. Doet z'n werk prima.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3682/9386360590_07bc0fbcc4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door lutkeveld op 28-07-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
  • Laatst online: 08-02-2019
die DC is ook niet voor het opladen van de accu , maar voor de stroom naar mijn losse kistje te brengen zodat ik dadlijk met 2 kabels (Jack en Dc)dat kistje kan aansluiten. ik heb er niet zo heel veel verstand van..
lutkeveld schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:59:
@Neos, Die DC laad de accu niet op. Die kan gebruikt worden om een adapter op aan te sluiten om van netstroom af te spelen. Dan wil je wel de schakelaar op 0 hebben anders voed de adapter de accu en vice versa. Als ik jou was zou ik de DC socket via een dpdt aan de accu koppelen. Dan zul je nooit het bovenstaande probleem hebben.

Aparte vraag:
Heb het gevoel dat mijn schakeling tussen audio bronnen niet werkt. Rechter en linker kanaal van BT en 3.5mm gaan naar een dpdt en dpdt naar de ta2024. Alle grounds zijn doorverbonden naar de potentiometer en de twee pinnen zijn verbonden. Iemand enig idee of het hier aan kan liggen of dat het mogelijk iets anders is?

Edit:
Net een simpele antenne gemaakt van koperdraad, een schroef en een rietje. Doet z'n werk prima.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Het moet niet gekker worden, mijn ta2024 heeft kuren. Het lijkt wel een kinect die op geluid reageert. Hoe dichter ik bij het IC de groundkabel kom hoe harder het geluid. Hoe harder je muziek zet hoe minder hard de brom word. Ook schakelt de voeding soms bijna altijd uit en gaat pas weer aan als de iec stekker opnieuw word ingeplugd.

YouTube: Ta2024 probeem

Edit:
Heb dit gevonden, morgen maar eens proberen
Common Problem #1: Check to see if you have a heavy power cord or an outlet in the wall that is worn out and will not grip. If the hot/neutral/ground prongs on the plug the ground are making intermittent or light contact with the tang on the inside of the outlet, it can cause a hum through the system. The best solution for this is to replace the outlet with an industrial version, available at Home Depot for about $4. The industrial outlets have better gripping and will hold power cables more securely. If you are installing a front projection system ceiling mount this outlet is a must.

[ Voor 62% gewijzigd door lutkeveld op 28-07-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:38:
Hallo, alweer een vraagje:

Kan ik deze versterker ( http://www.conrad.nl/ce/n...Raveland-4-kanaal-XCA-400 ) gebruiken in combinatie met deze speakers ( http://www.conrad.nl/ce/n...r-met-dubbele-conus-230-W ) ?????

En is er nog iemand die antwoord op mijn eerdere vraag heeft??:
Welke subwoofer zal beter zijn??/

deze phonocar; http://www.conrad.nl/ce/n...ocar-subwoofer-2077-20-cm
of deze jbl; http://www.conrad.nl/ce/n...L-CS-1214-subwoofer-30-CM

Alvast bedankt,

Stijn Teuben
Met alle respect, je gaat niet in op wedervragen en komt elke keer met "veel watts" rommel aanzetten en met open deur vragen. Niemand weet uit zijn hoofd zomaar welke sub beter is. Dat hang sterk af van de kist waar je hem in bouwt.

En nogmaals. Waarom wil je perse geen TA2024?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik ten eerste drie dinge moet aansluiten en ten tweede denk ik niet datik het maximale uit de speakers krijg met de ta2024.

p.s., dat was inderdaad niet heel netjes, sorry

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:28:
omdat ik ten eerste drie dinge moet aansluiten en ten tweede denk ik niet datik het maximale uit de speakers krijg met de ta2024.

p.s., dat was inderdaad niet heel netjes, sorry
een ta2024 is de meest efficiente versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof best dat het een heel goed ding is ik zal hem ook zeker in een iets kleiner project gebruiken, maar het lijkt mij dat je toch meer uit zo'n grote raveland autoversterker kan halen dan uit zo'n klein printplaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:03:
Ik geloof best dat het een heel goed ding is ik zal hem ook zeker in een iets kleiner project gebruiken, maar het lijkt mij dat je toch meer uit zo'n grote raveland autoversterker kan halen dan uit zo'n klein printplaatje...
:F De ta2024 is een wolf in schaapskleren. Hij gaat harder dan mijn philips FA310 stereo toren,

Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/philips_osterreich/70fr310_00g_716543.jpg

tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.woonplaatsen.info/welkom/winkel/computer/ta2024.JPG

Met ta2024 als winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, jullie hebben me overgehaald. Ik zal de ta2024 gebruiken, maar dan moet het budgetair wel beter uitkomen. Aangezien ik ook een subwoofer wil (Phonocar; http://www.conrad.nl/ce/n...ocar-subwoofer-2077-20-cm ) zal ik dan twee TA's nodig hebben, kan ik de subwoofer dan ook gebrugd aansluiten?? En ik heb dan ook een filter nodig maar wat voor een en hoe moet ik dat aansluiten???

En kan ik dan beter 2 gemodde ta's kopen of gewone?

Alvast bedankt,

Stijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:03:
Beste Stijn... zoals je hier kunt lezen zijn vele opzoek naar zoveel mogelijk vermogen uit zo min mogelijk stroomverbruik te halen. Daardoor kan je veel langer spelen of een kleinere accu gebruiken... Wat jij wil is gewoon wat dingen aan elkaar knopen zoals eigenlijk elke car audio installatie in elkaar zit.

Je bent behoorlijk veel vragen aan het stellen die overal gewoon te vinden zijn. In de topic waarschuwing staat ook voordat je iets schrijft: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

Als je geen efficiënte versterker zoals een TDA7297F, TA2020 of TA2024 wil maar met regulier auto speaker/subwoofer materiaal zijn er 101 sites waar je uitstekende uitleg hebt over hoe het allemaal werkt. Met de spullen die je hier aandraagt maakt het echt niet uit wat je koopt, schroef het aan elkaar en ga lekker muziek draaien.

Ik heb een 150w RMS 300w piek subwoofer van Kicker achter in me auto liggen op een +/-100w RMS versterker. Op de versterker staat 250w maar heb ooit gemeten met zekeringen op maximaal volume en de 8A klapte maar de 10A bleef zitten. 10A op 12 à 13V is dus ongeveer 130w waarbij je nog wat verlies hebt en dus effectief misschien 100 echte watts overhoud. En dan denk je per kanaal 15w RMS van de ta2024 tov 100w :9~ maar ik heb die 15 van 1 kanaal op me sub gezet om gewoon eens te testen en heel me auto trilde _/-\o_ Omdat efficiëntie niet heel belangrijk is in een auto heb ik gewoon de "250w" versterker er weer aan gehangen.

Omdat ik toch nog een subje onder mijn kistje wil maken ben ik nu opzoek naar een leuke DVC subwoofer ter aanvulling van mijn kist...
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:40:
Oke, jullie hebben me overgehaald. Ik zal de ta2024 gebruiken, maar dan moet het budgetair wel beter uitkomen. Aangezien ik ook een subwoofer wil (Phonocar; http://www.conrad.nl/ce/n...ocar-subwoofer-2077-20-cm ) zal ik dan twee TA's nodig hebben, kan ik de subwoofer dan ook gebrugd aansluiten?? En ik heb dan ook een filter nodig maar wat voor een en hoe moet ik dat aansluiten???

En kan ik dan beter 2 gemodde ta's kopen of gewone?
Gast.... dit bedoel ik nou... zoek eens op gebrugd in dit topic...
en lees ook FAQ 9 in de OP over subwoofers en google eens op wat termen |:(

modden moet je zelf weten maar er is een rede waarom mensen dit doen.... lees: http://www.heidehifi.nl/i...modden-weerstandsmod.html

[ Voor 3% gewijzigd door boppos op 29-07-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

wesleytjuh schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:25:
[...]
Gebruik je de opstelling met een lood accu?
Zit de zekering wel tussen het gedeelte tussen en de diode?
Ja met een loodaccu. Zekering zit op de + lijn voor de diode. Met een 74ah accu springt de zekering wel, maar met een 17ah niet. Ik kan hem vrij lang omgepoold houden met een 17ah, de diode houdt dat wel. Kan het schade richten aan mijn apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Dark0z schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Ja met een loodaccu. Zekering zit op de + lijn voor de diode. Met een 74ah accu springt de zekering wel, maar met een 17ah niet. Ik kan hem vrij lang omgepoold houden met een 17ah, de diode houdt dat wel. Kan het schade richten aan mijn apparatuur?
Wat voor zekering heb je er tussen zitten? want misschien is de stroom die gaat lopen niet hoog genoeg. Of je hebt een trage zekering die pas kapot gaat als er langere tijd een hoge stroom loopt. Ik heb ook deze ompool beveiliging in me kist met 8A snel zekering erin en heb eigenlijk niet getest of de zekering doorslaat... dom eigenlijk want verder test ik altijd alles 3 keer voordat het me kist in is gegaan. 8)7

En waarom hou je hem eigenlijk omgepoold voor langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

boppos schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:47:
[...]

Wat voor zekering heb je er tussen zitten?
En waarom hou je hem eigenlijk omgepoold voor langere tijd?
Ik gebruik een 5a snel zekering. Dat ik hem langere tijd (1 minuut) omgepoold hou is als test om te zien wat de diode en/of zekering doet bij een accu van 17ah. Er gebeurt niks behalve dat er voltage van 0.8v wordt afgegeven. Er staat verder nog geen apparatuur op aangesloten, behalve een led om te zien of het werkt iig :)

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 29-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hm, normaal kan een 17Ah _makkelijk_ genoeg stroom leveren om een 5A zekering door de branden. Is de accu wat ouder/versleten/leeg? Wat voor diode gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

wesleytjuh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:57:
Hm, normaal kan een 17Ah _makkelijk_ genoeg stroom leveren om een 5A zekering door de branden. Is de accu wat ouder/versleten/leeg? Wat voor diode gebruik je?
de 17ah accu staat al weken op 13volt waardoor ik denk dat deze niet stuk/versleten is.
De volgende diode gebruik ik http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=7955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik heb deze inbouw jack female aansluiting: http://kleinspul.nl/index.php?productID=966&cat=395

Kan ik deze gewoon monteren in een metalen inbouwschotel? Of is dat niet verstandig (metaal op metaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Kan gewoon hoor. Heb ik ook en nog nooit ergens last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

ik heb een vraagje, ik wil graag de adapter van een li-ion accu 9800mAh gebruiken om mijn kistradio ook op netstroom te doen.
ik heb dit schema gemaakt zou dit werken?
Het rode draadje doen ik er alleen in als de adapter niet in het stopcontact zit.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2saysqu.png

Met vriendelijke groet,
Gino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Die adapter is er niet geschikt voor, je kan beter een andere 12 volt (adapter)voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje, toevallig heb ik er nog eentje liggen hoeveel mAh moet deze dan eigenlijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:29:
dankje, toevallig heb ik er nog eentje liggen hoeveel mAh moet deze dan eigenlijk hebben
Zoals achter op de Lepai te zien: 12VDC >2A (2000ma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
Ik heb mijn versterker binnen de sure electronics ta 2024 maar ik er staat er 4x ground ch1 ch2 mute sleep en 2x vcc. Allemaal zit er een klein gaatje bij. Weet iemand wat deze allemaal betekenen en wat ik hier mee moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinxion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:40
Ik heb een 9800 mah li-ion accu in mijn krat zitten die mij goed bevalt! Alleen sinds korte tijd is mijn oplader stuk, dit was een 12v 350mah oplader. Nu heb ik nog wel andere opladers liggen alleen deze zijn allemaal veel sterker. Tot hoeveel mah is het niet schadelijk voor de accu om op te laden? en waar kan ik eventueel anders een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Gewoon een nieuwe vragen aan de Ebay verkoper. Foto/video opsturen en case openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinxion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:40
lutkeveld schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:06:
Gewoon een nieuwe vragen aan de Ebay verkoper. Foto/video opsturen en case openen.
klopt dit heb ik gedaan alleen hij wil dat ik hem terugstuur, pakketje naar china kost 18 euro... dat ga ik dus in iedergeval niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Dat moet je gewoon tegen de verkoper zeggen, dat terugsturen duurder is dan een nieuwe adapter.

Dan sturen ze vaak gratis wel een nieuwe op. Tenminste, bij DealExtreme lukte dat mij wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
En anders Paypal dispute aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Tipje voor mensen die hun krat kist ect mee nemen naar een festival of andere plek waar hij weleens onbeheerd staat. Zet er een alarm op >:)
Ik las een Artikel in een plaatselijke krant dat er begin van de zomer ergens in België bij een scoutgroep op kamp telefoons en ect. gestolen waren. En er was ook een "zelfgebouwde radio" gestolen door de dieven. nu heb ik zelf uit china voor 15 eur een scooter alarm gekocht voor op me scooter. Dat deed mij besluiten een alarm te gaan zoeken voor mijn kist. En deze heb ik besteld: http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1497.l2649

Hij werkt op beweging, dus wanneer je de kist oppakt zal het alarm afgaan als hij op scherp staat. Het alarm verbruikt 8mA wat dus met een 7,2Ah accu neer komt op ca. 35 dagen. Een weekendje zal met muziek luisteren zal dus wel lukken bij de meeste. Je zal natuurlijk wel even moeten kijken naar de stroom voorziening ivm accusafe ect. Zonder stroom doet hij het namelijk ook niet. Ook is het wel handig het alarm uit te zetten als je muziek speelt, trilling in de muziek is immers ook beweging en dan zal je alarm ook wel afgaan. Bij mij is het in elk geval onderweg en heeft mijn kist straks alarm :*)

[ Voor 4% gewijzigd door boppos op 31-07-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
@boppos:
Waar ga je dat alarm bevestigen dan? gewoon in je kist?
Lijkt me dat je er dan veel minder van hoort dan buiten je kist, maar daarbuiten is niet handig (voor de dieven wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Misschien een hele domme vraag:

Ik heb een andere voltmeter binnen gekregen van ebay, echter heeft deze drie draden: rood, zwart en wit. Waar dient de witte voor? Mijn andere voltmeter heeft enkel rood & zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
djrednas schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 02:15:
@boppos:
Waar ga je dat alarm bevestigen dan? gewoon in je kist?
Lijkt me dat je er dan veel minder van hoort dan buiten je kist, maar daarbuiten is niet handig (voor de dieven wel...)
Hij komt gewoon in me kist. Ik heb in mijn grote kist een apart vak waar alle schakelaars, accusafe, omvormer, accu en acculader zitten, daar komt dit ding bij (als het nog past). In een auto, motor of scooter zit zo'n ding ook ergens achter of ingebouwd. Heb je weleens naast zo'n ding gestaan en weet je hoe belachelijk vervelend dat geluid is. Als hij is ingebouwd en iemand probeert dat ding te verplaatsen waardoor je alarm afgaat maakt het echt wel veel lawaai. Misschien wel minder dan in "free air"maar het gaat er dan ook meer om dat ik rustig kan slapen en dat ding gewoon op alarm kan zetten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Heeft iemand misschien een idee welke kabels er precies op deze bluetooth module moeten? Ik kreeg er geen kabels bij en heb hiervoor ook geld terug gekregen. Nu alleen de vraag welke er wel op moeten..

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat heb je zelf al gevonden?

Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Ja dat had ik gevonden, wist alleen niet of het hetzelfde is bij de bluetooth mp3 speler..

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espro schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:27:
Heeft iemand misschien een idee welke kabels er precies op deze bluetooth module moeten? Ik kreeg er geen kabels bij en heb hiervoor ook geld terug gekregen. Nu alleen de vraag welke er wel op moeten..
Je kan de kabels er gewoon aan solderen aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Freaked

..

espro schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:27:
Ik heb deze gebruikt:

Printplaat-connectoren Rastermaat: 2 mm Aantal polen: 3 Nominale stroom: 3 A CIS Inhoud: 1 st.
Stekkerbus met draad Rastermaat: 2 mm Aantal polen: 2 Inhoud: 1 st.

Mijn MP3/Bluetooth decoder heb ik van Ebay, maar hij ziet er volgens mij precies hetzelfde uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Freaked op 02-08-2013 21:03 . Reden: Er was al een antwoord gegeven... ]

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Weet iemand een manier om aan tang band speakers te komen? Ik heb deze op t oog voor een kistradiotje voor m'n zusje: W3-2052S Maar kan hem alleen op amazon en parts express vinden, bijde amerikaans, amazon wil t niet verzenden, de ander kost verzenden 50 euro..

[ Voor 11% gewijzigd door Carneoleon op 03-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Juoigâ verkoopt TangBand. Houd er rekening mee dat kleine (dus 2" tot 4 à 5") subwoofers tamelijk prijzig zijn en een erg laag rendement hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 03-08-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Ja, maar niet de goeie :S Efficientie boeit niet zoveel, het moet vooral lekker diep gaan, en errug klein zijn. En het is een rijke studente, dus prijs was ook niet zo'n probleem :P Ik zoek nog ff verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Terrz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:09:
Misschien een hele domme vraag:

Ik heb een andere voltmeter binnen gekregen van ebay, echter heeft deze drie draden: rood, zwart en wit. Waar dient de witte voor? Mijn andere voltmeter heeft enkel rood & zwart.
Kleine schaamteloze bump.

het betreft zo'n voltmeter: http://img1.buyincoins.co...-30v-led-voltmeter_01.jpg

Alleen heb ik dan nog een witte draad naast de rode en zwarte. Moet de witte ook op de + van de bron waarvan ik het voltage wil meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobslee
  • Registratie: September 2012
Hallo mede tweakers,

Na het dagenlang doorlezen van alle posts over bierkratradio's wilde ik er zelf ook een gaan bouwen.
Ik heb gekeken wat jullie vooral hadden aanbevolen maar toch is er iets fout gegaan. :(
Mijn ta2024 gaf net namelijk een mooi rookpluimpje en doet nu dus niets meer...

Het gebeurde op het moment dat ik hem aan de 12v 50ah auto accu aansloot die ik hier nog had liggen. Ik gebruik de ta2024-modded (van accusafe) en als speakers heb ik de Boschmann G-6532S van conrad in huis gehaald. Spoort mijn auto accu niet (hij is al erg oud) of ligt het ergens anders aan? Ik had namelijk dezelfde opstelling met wat oude crappy speakertjes en dezelfde autoaccu al eerder getest en toen werkte het wel zonder problemen... Wie weet wat ik moet veranderen voor ik een nieuwe ta2024 bestel en aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
+ en - omgedraaid bij het aansluiten?

[ Voor 48% gewijzigd door TBTL op 05-08-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobslee
Nee ik weet 100% zeker dat ik geen + en - heb omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bobslee schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:56:
Nee ik weet 100% zeker dat ik geen + en - heb omgedraaid.
Ik zou het toch in je voedingsspanning zoeken. Ik heb ook weleens 2 TA2024's om zeep geholpen (op de donderdag van lowlands :'() door de accu verkeerd om aan te sluiten.

Zit je bedrading wel goed? Niet speakers op spanning enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobslee
De speakers zaten goed aangesloten op de 2024. ik gok dat ik dan toch per ongeluk de kabels van versterker naar accu verkeerd om heb aangesloten, ookal kan dat haast niet. Beter opletten de volgende keer...

of bedoelde je iets anders met speakers op spanning?

[ Voor 11% gewijzigd door bobslee op 05-08-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

met het modden van de ta2024 is het de bedoeling dat er een 4700 weerstand in komt maar ik heb er thuis alleen een van 4600. mijn vraag is nu dus of dat nog uitmaakt want er staat neem ik aan niet voor niets 4700.
als ik de 4600 soldeer kan er dan wat fout gaan? niet dat ik het doe en 4700 de uiterste grens blijkt te zijn en ik zo alles kapot maak.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:54:
hallo,

met het modden van de ta2024 is het de bedoeling dat er een 4700 weerstand in komt maar ik heb er thuis alleen een van 4600. mijn vraag is nu dus of dat nog uitmaakt want er staat neem ik aan niet voor niets 4700.
als ik de 4600 soldeer kan er dan wat fout gaan? niet dat ik het doe en 4700 de uiterste grens blijkt te zijn en ik zo alles kapot maak.

groet
De 20K die er op de ingang van een TA2024 zit is door het "modden" 3,81Kohm. egenlijk werkt het zo dat je een 20K en een 4,7K parallel zet hierdoor krijg je dus 3,81K. Zet je een 4,6K parallel met de 20k dan krijg je 3,74 Kohm. De weerstanden hebben vaak ook een tolerantie van 1% of 5% ofzo. Als het een 5% weerstand is heeft die in dit geval dus al meer verschil dan het verschil tussen een 4,7k of een 4,6k weerstand. Daarbij ga je het dus echt niet merken. Het gaat erom dat je de 20K verlaagt naar ca. 4Kohm dat blijkt uit ervaring van meerder mensen een goede ingangsweerstand te zijn voor gebruik met ipods ect. Als jij hem altijd op de pc aansluit kan je wel een groter weerstand op de ingang laten zitten anders gaat de TA2024 alsnog een beetje kraken/clippen.

Conclusie het maakt dus niks uit een 4,6 of 4,7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bobslee schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:43:
De speakers zaten goed aangesloten op de 2024. ik gok dat ik dan toch per ongeluk de kabels van versterker naar accu verkeerd om heb aangesloten, ookal kan dat haast niet. Beter opletten de volgende keer...

of bedoelde je iets anders met speakers op spanning?
Ik bedoelde de speakers op de voedingsaansluiting en andersom. Denk dat je hem daar ook vakkundig mee om zeep kunt helpen :P. Bij mij ging het niet roken. Niet dat dat perse iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Iemand enig idee waar je zo'n rooster kan kopen? Ik zoek me helemaal wezeloos op speakergaas etc, maar kan zoiets niet vinden.

ik moet beter lezen

[ Voor 45% gewijzigd door Terrz op 05-08-2013 14:15 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink