Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.274 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn aansluiting.
Ik heb de TA2024, en een 3.5mm jack connector erop aangesloten, en daar op de 3mm jack to jack.
Maar als ik me mobiel aansluit, gaat die enorm kraken (de speakers). Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K1pc0rn schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:47:
Ik heb een probleem met mijn aansluiting.
Ik heb de TA2024, en een 3.5mm jack connector erop aangesloten, en daar op de 3mm jack to jack.
Maar als ik me mobiel aansluit, gaat die enorm kraken (de speakers). Wat kan ik hier aan doen?
alleen als je koppeld? of blijft het gekraak als hij er helemaal in zit, bedoel je trouwens 3,5mm? 3mm in je mobiel lijkt me niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo,

Ik zit een beetje in dubio, ik wil een subwoofer, maar weet niet welke. Zelf heb ik er al twee uitgezocht. Nu wil ik graag weten hou jullie er tegenover staan...
-de JBL: http://www.conrad.nl/ce/n...4-subwoofer-30-CM/0321031
-of de Magnat: http://www.conrad.nl/ce/n...s-Subwoofer-30-cm/0321031

Ze zijn wel wat low budget, maar de specs van dB, freqeuntie en doorsnee zagen er wel goed uit....
Welke denken jullie die beter is, De JBl met zijn kleinere frequentiebereik, iets grotere doorsnee en groter vermogen, of de Magnat met zijn hogere geluidniveau???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:16:
Hallo hallo,

Ik zit een beetje in dubio, ik wil een subwoofer, maar weet niet welke. Zelf heb ik er al twee uitgezocht. Nu wil ik graag weten hou jullie er tegenover staan...

Ze zijn wel wat low budget, maar de specs van dB, freqeuntie en doorsnee zagen er wel goed uit....
Welke denken jullie die beter is, De JBl met zijn kleinere frequentiebereik, iets grotere doorsnee en groter vermogen, of de Magnat met zijn hogere geluidniveau???
magnat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:16:
Hallo hallo,

je zou ze alle 2 even in winsisd kunnen gooien en kijken wat voor behuizing bij de speaker past. ik raad iig af om zomaar een kistje te pakken of om een subwoofer te kiezen op vermogen of frequentie bereik, zeker bij een kratradio.

aan wat voor behuizing zit je te denken, gesloten gepoort, bandpass, een kleine TL misschien zelfs?

en nog veel belangrijker hoe ga je het filteren? en wat voor versterking pas je toe? als je een ta2024/ta2020 gaat gebruiken is het verstandiger om naar een dubbelspoels sub te kijken, al zou ik persoonlijk iets in de trend van 8 inch pakken, max 10 en het liefste PA vanwege het hoge rendement en het vermogen is meestal laag wat er in een kist voorhanden is.

edit:
heb even snel de magnat in winisd gegooid, maar gesloten heeft deze een hele grote kast nodig om geen hoge Qtc te hebben. en gepoort krijg je nogal een ranzige groupdelay bij een wat kleinere kist...

[ Voor 6% gewijzigd door nelsch op 11-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:41:
[...]

je zou ze alle 2 even in winsisd kunnen gooien en kijken wat voor behuizing bij de speaker past. ik raad iig af om zomaar een kistje te pakken of om een subwoofer te kiezen op vermogen of frequentie bereik, zeker bij een kratradio.

aan wat voor behuizing zit je te denken, gesloten gepoort, bandpass, een kleine TL misschien zelfs?

en nog veel belangrijker hoe ga je het filteren? en wat voor versterking pas je toe? als je een ta2024/ta2020 gaat gebruiken is het verstandiger om naar een dubbelspoels sub te kijken, al zou ik persoonlijk iets in de trend van 8 inch pakken, max 10 en het liefste PA vanwege het hoge rendement en het vermogen is meestal laag wat er in een kist voorhanden is.
Rustig aan ik snap er geen reet van.... wat is een gesloten gepoort, een bandpass, een TL???? Ik wil in kist gewoon een apart stuk afgesloten en hem daar in maken en van binnnen bekleden met noppen schuim...

En ik gebruik geen TA dingesen... daar heb ik het geloof ik niet zo mee, ik wil een Raveland 4 kanaals gebruiken, stroomverbruik maakt niet uit. Ik heb twee 51 ampere loodgel staan, grateloos... :D En gewicht ook niet, de kist moet op zwenkwieltjes komen te staan iig.

En wat is PA??

En kan iemand wat uitleggen over dat filteren, hoe moet dat precies?? Of kan ik dat bij zon Raveland per kanaal instellen.

En wat is het voordeel van een dubbelspoels...

P.S; hier nog wat van wat ik afgelopen zaterdag middag heb gemaakt. Alle onderdelen gratis, dus die ik nu wil gaan maken mag wat kosten, maar ook niet te veel qua speakers en versterker wil ik niet over de 170-180 komen. Mn afgelopen radio is trouwens de meest robuuste die er bestaat, hij is niet kapot te krijgen, 2cm multiplex erin, binnenkant helemaal bekist, ding weegt wel een kilootje of 20 en ijzeren roosters voor de speakers... Dikke beunradio, dat is het gewoon. >:)

https://plus.google.com/u...oid=111289594520933974216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:51:
[...]

alleen als je koppeld? of blijft het gekraak als hij er helemaal in zit, bedoel je trouwens 3,5mm? 3mm in je mobiel lijkt me niet kunnen
Ik bedoel inderdaad de 3.5mm.
Het is alleen als ik hem erin doe zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02-2019
ja een filter heb ik al
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:53:
[...]

moet sowieso een filter tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:14:
[...]

Moet op normaal volume meer dan genoeg zijn :).

[...]

1. De stekker van zowel de voeding als acculader kun je samennemen en aansluiten op 1 enkele IEC contact. Dit IEC contact monteer je aan de buitenkant van je kist/krat en op dat contact kan je weer met een standaard stroomkabel je kistradio op het lichtnet aansluiten. Zie de volgende afbeelding:
[afbeelding]
Zowel de acculader als voeding komen samen op het IEC contact in de achterkant van de radio

2. Een schakelaar tussen de accu en de "rest" is zeker aan te raden. Wanneer je een acculader in je systeem bouwt is deze altijd aangesloten op de accu, ookal zit de acculader niet aangesloten op het stopcontact. In dat geval trekt de acculader zeer langzaam maar zeker je accu leeg, dat kan na een flinke tijd funest zijn voor de accu. De schakelaar tussen de accu en de "rest" kun je dus zien als hoofdschakelaar, waar mee je zeker weet dat de accu losgekoppeld is van het systeem. Als je deze schakelaar toepast heb je in principe de uitschakelaar van de AccuSafe niet meer nodig, dit kun je dan ook met de "hoofdschakelaar" doen.

3. Op de uitgang van de AccuSafe, net als de versterker :)
Hallo Wesley,

Bedankt voor je snelle reactie.

1. Dan is het met zo'n IEC contact wel het mooiste. En dan heb ik nog wel een kabel die daarin past van een oude computer. Ga ik doen :)

2. Oja tussen de accu en de accusafe is dan de beste plek. Dan sluit je alles af van de accu. Had hem zelf anders tussen de accusafe en versterker gedaan. Maar dat leek mij al onzin.

3. Ik bedoelde inderdaad zo'n adaptor met 1 of 2 usb uitgangen die je in de sigarettencontact stop. Die wil ik erin verwerken. Ik denk dat ik gewoon die adaptor koop en zie wel hoe ik die ga vastzetten. En de draden eraan vast soldeer? Of hoe kan je die het er beste in verwerken. Eerst een sigaretten 12V contact erin zetten, en daar de adaptor weer in doen?

En nu we toch bezig zijn: Is een volume knop handig? of is de aantal volume standen van je mobiel/mp3 genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:59:
[...]

Rustig aan ik snap er geen reet van.... wat is een gesloten gepoort, een bandpass, een TL???? Ik wil in kist gewoon een apart stuk afgesloten en hem daar in maken en van binnnen bekleden met noppen schuim...

En ik gebruik geen TA dingesen... daar heb ik het geloof ik niet zo mee, ik wil een Raveland 4 kanaals gebruiken, stroomverbruik maakt niet uit. Ik heb twee 51 ampere loodgel staan, grateloos... :D En gewicht ook niet, de kist moet op zwenkwieltjes komen te staan iig.

En wat is PA??

En kan iemand wat uitleggen over dat filteren, hoe moet dat precies?? Of kan ik dat bij zon Raveland per kanaal instellen.

En wat is het voordeel van een dubbelspoels...

P.S; hier nog wat van wat ik afgelopen zaterdag middag heb gemaakt. Alle onderdelen gratis, dus die ik nu wil gaan maken mag wat kosten, maar ook niet te veel qua speakers en versterker wil ik niet over de 170-180 komen. Mn afgelopen radio is trouwens de meest robuuste die er bestaat, hij is niet kapot te krijgen, 2cm multiplex erin, binnenkant helemaal bekist, ding weegt wel een kilootje of 20 en ijzeren roosters voor de speakers... Dikke beunradio, dat is het gewoon. >:)

https://plus.google.com/u...oid=111289594520933974216
gesloten is dus voor jou de beste optie als ik je verhaal to lees

dubbelspoels is een speaker met 2 spoelen, in praktijk kan je dn een beetje spelen met de weerstand van de speaker door de spoelen in serie of parralel aan te sluiten. zo zou je dus 2 speaker kanalen kunnen gebruiken voor 1 subwoofer. echter als je een gewone 4kanaals auto versterker gaat gebruiken kan je waarschijnlijk al 2 kanalen bruggen en dan zou ik wel een normale 1 spoels spaker nemen ivm keuze en prijs.

of je het filteren bij de versterker in kan stellen hangt af van het type, je kan de handleiding ervan op zoeken of foto;s maken en deze posten(tip: doe het alle 2:P)

PA staat voor public audio en word in speakers gebruikt die op feesten en in de kroeg hangen, die gaan vaak wat minder diep, maar hebben een heel hoog rendement waardoor ze met weinig vermogen al loei hard kunnen

beetje waar wil je je krat voor gebruiken? misschien is een boominator iets voor jou? of een halve boominator, dingen zijn 100% berekend en heel erg bang voor buck[url=klik]http://www.diyaudio.com/forums/class-d/104402-boominator-another-stab-ultimate-party-machine.html[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:35
K1pc0rn schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:12:
[...]

Ik bedoel inderdaad de 3.5mm.
Het is alleen als ik hem erin doe zegmaar.
Dat is volkomen normaal, zodra je de plug erin steekt wordt er contact gemaakt tussen de ground en de verschillende kanalen, als je dan de plug er wat scheef in steekt kan dit flink kraken. De oplossing hiervoor is eerst de audio kabel erin, dan de versterker pas aan.
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:39:
[...]

Hallo Wesley,

Bedankt voor je snelle reactie.

1. Dan is het met zo'n IEC contact wel het mooiste. En dan heb ik nog wel een kabel die daarin past van een oude computer. Ga ik doen :)

2. Oja tussen de accu en de accusafe is dan de beste plek. Dan sluit je alles af van de accu. Had hem zelf anders tussen de accusafe en versterker gedaan. Maar dat leek mij al onzin.

3. Ik bedoelde inderdaad zo'n adaptor met 1 of 2 usb uitgangen die je in de sigarettencontact stop. Die wil ik erin verwerken. Ik denk dat ik gewoon die adaptor koop en zie wel hoe ik die ga vastzetten. En de draden eraan vast soldeer? Of hoe kan je die het er beste in verwerken. Eerst een sigaretten 12V contact erin zetten, en daar de adaptor weer in doen?

En nu we toch bezig zijn: Is een volume knop handig? of is de aantal volume standen van je mobiel/mp3 genoeg?
2. Tussen de accusafe en versterker is handig om je versterker uit te zetten wanneer je de accu wilt laden, want dan staat de voeding ook aan(krijgt ook stroom van IEC contact) en dan kan je versterker wat ruizen, maar met een goed kabelmanagement in het systeem(dus geen stoorbronnen bij je signaalkabels) en je audiokabel losgekoppeld valt die ruis reuze mee.

3. Zo'n contact in de wand met daarin weer een adapter is erg handig, kun je lekker modulair blijven. Andere optie is gewoon zo'n adapter inbouwen inderdaad. Liefste haal je dan de behuizing eraf en soldeer je de + en - rechtstreeks op de print. De contacten die normaal verbinding maken met de sigaretten socket kun je namelijk niet solderen.

[ Voor 64% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2013 23:37 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Zondag de Hertz DCX 165.3's ophalen (nieuw in doos, garantie, 40 euro). Enige probleem met die Hertz speakers is dat er standaard geen grill bij zit. Nu wil ik ze wel bedekt hebben:
-verzonken met een geperforeerde staalplaat eroverheen
-165mm grills aanschaffen (tot nu toe nog niet iets mooi gevonden)
-frame met speakerdoek over de voorkant

Welke zouden jullie kiezen en hebben jullie nog meer opties?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:31:
[...]

2. Tussen de accusafe en versterker is handig om je versterker uit te zetten wanneer je de accu wilt laden, want dan staat de voeding ook aan(krijgt ook stroom van IEC contact) en dan kan je versterker wat ruizen, maar met een goed kabelmanagement in het systeem(dus geen stoorbronnen bij je signaalkabels) en je audiokabel losgekoppeld valt die ruis reuze mee.

3. Zo'n contact in de wand met daarin weer een adapter is erg handig, kun je lekker modulair blijven. Andere optie is gewoon zo'n adapter inbouwen inderdaad. Liefste haal je dan de behuizing eraf en soldeer je de + en - rechtstreeks op de print. De contacten die normaal verbinding maken met de sigaretten socket kun je namelijk niet solderen.
2. De Accusafe schakelt toch automatisch tussen voeding en de acculader. En er zit een aan-knop en een uit-knop aan. Gaat er dan alsnog stroom naar de versterker?

3. Dat klopt inderdaad. Als je een skgarettencontact ertussen zet kan je er ook nog andere dingen mee doen. Dus ik kijk nog wel wat ik doe. Maar bedankt in ieder geval voor de informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:42:
Zondag de Hertz DCX 165.3's ophalen (nieuw in doos, garantie, 40 euro). Enige probleem met die Hertz speakers is dat er standaard geen grill bij zit. Nu wil ik ze wel bedekt hebben:

Doe hetgene wat ik heb gedaan: in mn vorige post staat een link naar de foto van mijn kratradio. Roostertjes met de plaatschaar gewoon uitknippen en dan met afstandbusjes ertusssen op de speakers schroefgaten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:02:
[...]

gesloten is dus voor jou de beste optie als ik je verhaal to lees

dubbelspoels is een speaker met 2 spoelen, in praktijk kan je dn een beetje spelen met de weerstand van de speaker door de spoelen in serie of parralel aan te sluiten. zo zou je dus 2 speaker kanalen kunnen gebruiken voor 1 subwoofer. echter als je een gewone 4kanaals auto versterker gaat gebruiken kan je waarschijnlijk al 2 kanalen bruggen en dan zou ik wel een normale 1 spoels spaker nemen ivm keuze en prijs.

of je het filteren bij de versterker in kan stellen hangt af van het type, je kan de handleiding ervan op zoeken of foto;s maken en deze posten(tip: doe het alle 2:P)

PA staat voor public audio en word in speakers gebruikt die op feesten en in de kroeg hangen, die gaan vaak wat minder diep, maar hebben een heel hoog rendement waardoor ze met weinig vermogen al loei hard kunnen

beetje waar wil je je krat voor gebruiken? misschien is een boominator iets voor jou? of een halve boominator, dingen zijn 100% berekend en heel erg bang voor buck[url=klik]http://www.diyaudio.com/forums/class-d/104402-boominator-another-stab-ultimate-party-machine.html[/url]
Thx voor de uitleg. Ik zal vanavond even dat van de versterker zoeken en vinden op het world wide web.
Ik heb even naar die boominator gekeken, maar de eerste 3 punten komen met mijn idee overeen, en de laatste vier vindt ik niet zo belangrijk.

- best possible sound quality
- loudest possible output
- longest possible battery life
- lowest weight possible
- smallest volume possible
- lowest cost possible niet heel belangrijk maar niet over de 250
- simplest possible construction ik ben heel handig qua houtbewerking dus een beetje uitdaging vindt ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:41:
[...]

edit:
heb even snel de magnat in winisd gegooid, maar gesloten heeft deze een hele grote kast nodig om geen hoge Qtc te hebben. en gepoort krijg je nogal een ranzige groupdelay bij een wat kleinere kist...
Dus ik kan beter de JBL aanschaffen?? Ik vond die ook al een wat betere uitstraling van een subwoofer hebben, en tja, naampje he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Door dat gepraat over subwoofers hier ben ik ook maar eens gaan kijken. Wie kan er iets met winsd want ik kom er niet uit. Ik zit te twijfelen tussen een 20 of een 25 cm subje maar het hangt af van de grote van de kist. Der komt gewoon een TA2024 bordje in en koppel hem dan aan me kistje.
Het gaat op deze 20cm (2X4 OHM) of deze 25cm (2x4 OHM)
Specificaties staan hier: 20cm (2X4 OHM) of 25cm (2x4 OHM)

Als er iemand kan spelen met win sd voor een gepoorte en een niet gepoorte kist dan ben ik heel blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 06:23:
[...]

Doe hetgene wat ik heb gedaan: in mn vorige post staat een link naar de foto van mijn kratradio. Roostertjes met de plaatschaar gewoon uitknippen en dan met afstandbusjes ertusssen op de speakers schroefgaten monteren.
De link is helaas dood

edit: of private, ik moet op de desktop toegang aanvragen

[ Voor 7% gewijzigd door lutkeveld op 12-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar dient de industriele voeding precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:42:

gewoon de originele hertz grills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:12:
Waar dient de industriele voeding precies voor?
Makkelijk in te bouwen, in hogere vermogens verkrijgbaar en vaak een betere bouwkwaliteit waardoor er minder ruis te horen is.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:42:
[...]

gewoon de originele hertz grills
Die zitten standaard niet bij de dcx 165 en kan ze aftermarket niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:29:
[...]

Die zitten standaard niet bij de dcx 165 en kan ze aftermarket niet vinden
navishop, dan heb je dezelfde als mij :)

http://www.navishop.nl/he...set-grille-165-p-695.html

in t echt zien ze er beter uit!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 12:54
Hallo,

Ik ben opzoek naar een setje waarmee ik via me mobiel muziek kan afspelen naar me radio box zonder snoeren. Bijvoorbeeld met bluetooth. Weten jullie een goed setje? het liefst dat ik niet hoef te solderen en al die gekkigheid

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpveen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:43:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een setje waarmee ik via me mobiel muziek kan afspelen naar me radio box zonder snoeren. Bijvoorbeeld met bluetooth. Weten jullie een goed setje? het liefst dat ik niet hoef te solderen en al die gekkigheid

groeten
niet te lui :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 12:54
haha ik heb daar weinig verstand van dus vandaar;)

[ Voor 15% gewijzigd door hdpveen op 12-07-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
hdpveen schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:47:
[...]

haha ik heb daar weinig verstand van dus vandaar;)
Geen verstand is geen excuus. Doe eerst zelf onderzoek en kom terug met wat je gevonden hebt. De meeste bluetooth modules van ebay zijn 5v, wat betekend dat er meestal iets moet worden aan gesoldeerd om je 12v accu naar 5v om te zettten. Het enige wat ik zo snel kan bedenken is de module van accusafe.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 08:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Dan moet je het topic en voorgaande topics even doorlezen.

1 tip, zoek op bluetooth.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de foto van mijn beunradio, echt gewoon niet kapot te kriegen. Ook nog wel lkkr hard geluid. En ziet er nog best wel mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/n4axpy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.S. er zitten oude pioneer speakers 17 cm van de autosloop in... en een 51 ampere accu en een jvc radio met aux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:11:
Hier de foto van mijn beunradio, echt gewoon niet kapot te kriegen. Ook nog wel lkkr hard geluid. En ziet er nog best wel mooi uit.

[afbeelding]
51 ampere!? kanonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:13:
P.S. er zitten oude pioneer speakers 17 cm van de autosloop in... en een 51 ampere accu en een jvc radio met aux.
Hoeveel weegt ie? Zal wel lekker zwaar wezen met een 51Ah accu :P.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 14:53
En ik vind die van mij maar zwaar met m'n 7Ah accu (maar dat kan ook aan het 18mm mdf liggen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:10:
En ik vind die van mij maar zwaar met m'n 7Ah accu (maar dat kan ook aan het 18mm mdf liggen O-) )
mijne is ook meer dan 15 kilo met 7ah , 18mm watervast multiplex :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:13:
Word niet vaak verplaatst schat ik zo :o

----------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3827/9276058115_77aba09414_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3834/9278842700_f37086dd94_z.jpg

Vandaag een stel Hertz DCX 165.3's binnengekregen ongeopend in doos voor 40 euro. Wat een geluid zeg! Wel jammer van de redelijk lage power handeling (60w rms), maar hoop mijn ta2024 wel vol open te kunnen zetten zonder vervorming.
Nu is mijn versterker (philips fa310) max 80w, waardoor er op vol volume vervorming is te horen. Nu is de ta2024 modded maar 15 watt, maar gaat net zo hard als mijn philips. Ik neem aan dat hij dan in de zelfde mate zal vervormen op hetzelfde volume of werkt dat niet zo?

Hier een filmpje waar ik ze in een doos heb gestopt om ze te testen, je ziet de doos over de tafel heen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:29:
[...]

Word niet vaak verplaatst schat ik zo :o

----------------------------------------------------------------------------------------------
[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag een stel Hertz DCX 165.3's binnengekregen ongeopend in doos voor 40 euro. Wat een geluid zeg! Wel jammer van de redelijk lage power handeling (60w rms), maar hoop mijn ta2024 wel vol open te kunnen zetten zonder vervorming.
Nu is mijn versterker (philips fa310) max 80w, waardoor er op vol volume vervorming is te horen. Nu is de ta2024 modded maar 15 watt, maar gaat net zo hard als mijn philips. Ik neem aan dat hij dan in de zelfde mate zal vervormen op hetzelfde volume of werkt dat niet zo?

Hier een filmpje waar ik ze in een doos heb gestopt om ze te testen, je ziet de doos over de tafel heen schuiven.
mooi spul, welk liedje is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Pendulum - Set Me On Fire

Heb jij ooit last gehad van vervorming met je ECX165's op de TA2024 mod? Die kunnen 10 watt meer aan dus verschilt niet zo veel

@hieronder, *sleiderink, 't zal wel een standaard rolletje tape zijn waar bedrijven hun naam op kunnen laten drukken

[ Voor 99% gewijzigd door lutkeveld op 13-07-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwcenter Kroon tape ja hoor. Maar mijn kratradio wordt wel verplaatst hoor daar moet je alleen een beetje sterk voor zijn ;) Ik heb hem eens op de weegschaalgezet, en die geeft aan: 29,4 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:37:
Bouwcenter Kroon tape ja hoor. Maar mijn kratradio wordt wel verplaatst hoor daar moet je alleen een beetje sterk voor zijn ;) Ik heb hem eens op de weegschaalgezet, en die geeft aan: 29,4 kg
met een heftruck of steekkar is alles mogelijk inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

+1 :P.

Och met 2 tweeën (wel 2 redelijk sterk) gozers kan je hem dan nog redelijk makkelijk verplaatsen.
Mijne is rond de 25 kilo (44Ah, 4 speakers, autoradio, 4mm multiplex), in mijn eentje is het te doen zolang je maar geen marathon hoef te lopen, met zijn tweeën daarentegen is het veel makkelijker.

@beneden, Jup klopt ook wel. Ook aan de breedte van het ding, een vorige versie van die van mij was een stuk breder. Dat was gewoon niet te doen in je eentje.

[ Voor 15% gewijzigd door thijsco19 op 13-07-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:42:
[...]

+1 :P.

Och met 2 tweeën (wel 2 redelijk sterk) gozers kan je hem dan nog redelijk makkelijk verplaatsen.
Mijne is rond de 25 kilo (44Ah, 4 speakers, autoradio, 4mm multiplex), in mijn eentje is het te doen zolang je maar geen marathon hoef te lopen, met zijn tweeën daarentegen is het veel makkelijker.
ligt ook compleet aan het handvat moet ik er bij zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:43:
[...]

ligt ook compleet aan het handvat moet ik er bij zeggen
ik kantel m gewoon wat en hou hem dan onder de kist vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
lutkeveld schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:29:
[...]Vandaag een stel Hertz DCX 165.3's binnengekregen ongeopend in doos voor 40 euro. Wat een geluid zeg! Wel jammer van de redelijk lage power handeling (60w rms), maar hoop mijn ta2024 wel vol open te kunnen zetten zonder vervorming.
One way to find out!

Vergeet de vermogens, die kloppen toch niet. Het gaat prima werken met een TA2024. Als de volumeknop helemaal open staat betekent dat overigens niet dat de versterker dan op maximaal vermogen werkt, wie weet bereikt hij zijn maximale vermogen al als de volumeknop op 2 uur staat.

Als een luidspreker niet in een stevige kast zit ingebouwd, bereikt hij zijn maximale slag misschien al bij een paar watt. Dat kan ook de reden zijn waarom hij nu vervormt.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 13-07-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Vette speakers die Hertz! Mijn kist radio is net af maar ik wacht nog even met een Hertz upgrade, eerst maar is schilderen. Foto serie komt nog.

Wat ik mij afvroeg of het mogelijk is mijn accu via de sigarettenaansteker in de auto op te laden?
Stel je maakt een kabel die je gewoon in de netvoeding aansluiting prikt in je kistradio en het andere eind dus in de sigarettenaansteker, werkt dit dan? En laad je de accu dan op via je druppellader en betekent dat het dan heel langzaam gaat?

Het idee is dat we de kistradio kunnen opladen terwijl we onderweg zijn, zal niet altijd stroom zijn waar we kamperen. Uiteraard gaan we de accu niet opladen wanneer de auto stil staat ;)

Mijn basic hardware.
12v 7Ah accu,
TA2024 modded,
Industrieele voeding 12VDC 3.0A,
12v druppellader

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Zou een plastic doos genoeg steun hebben om speakers vast te houden?
Ik zat te denken om van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sunwareshop.nl/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/8/48410612.jpg
een kistradio van te maken. Zou dat kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:34:
Pendulum - Set Me On Fire

Heb jij ooit last gehad van vervorming met je ECX165's op de TA2024 mod? Die kunnen 10 watt meer aan dus verschilt niet zo veel

@hieronder, *sleiderink, 't zal wel een standaard rolletje tape zijn waar bedrijven hun naam op kunnen laten drukken
die watt's zeggen helemaal niks, het gaat meer om je kist en signaal, als ik een rock FLAC er doorheen blaas blijft hij loep zuiver op extreem hoog volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Denk wel dat die speakers kunnen houden.
Maar een plastic doos is ongeschikt ervoor, de wanden zijn veelste dun waardoor de wanden heel erg gaan meetrillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag weer even er op uit geweest

YouTube: kistradio

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2j3ryti.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2v3o5k9.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Die grills zien er wel vet uit.

@onder

Trillingen zijn wel iets om rekening mee te houden. Bijna iedereen raad hier een gesloten behuizing aan, maar dan moet het wel een sterke zijn. Zo test ik meestal in een dichtgetapete kartonnen doos, maar die word gewoon boller of smaller als dat nodig is. Niet ideaal dus. Dan is het hele idee van een luchtdichte behuizing weg omdat het dan alsnog richting free-air gaat.

[ Voor 86% gewijzigd door lutkeveld op 14-07-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:09:
Denk wel dat die speakers kunnen houden.
Maar een plastic doos is ongeschikt ervoor, de wanden zijn veelste dun waardoor de wanden heel erg gaan meetrillen.
Oh ja, aan de trillingen had ik nog niet aan gedacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die willen weten hoe hard het geluid nou eigenlijk is :

YouTube: wake me up kistradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Das heel ver Marvin! Op je skelter naar achteren gereden?

oh iemand nog een antwoord over het opladen van je accu via de sigarettenaansteker in de auto?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostsozee schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:45:
Das heel ver Marvin! Op je skelter naar achteren gereden?

oh iemand nog een antwoord over het opladen van je accu via de sigarettenaansteker in de auto?
daar komt niet veel ah uit volgensmij, en ja : :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Niet doen, je dynamo geeft een te hoge spanning af. Verder zijn die aansluitingen meestal gezekerd op 20A, dat is teveel helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
hallo,

iemand ervaring met deze subwoofer?

YouTube: Bavaria krat radio - V2.0

zoja , kunnen er 2 van die aangesloten worden op een gewone ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Neos.. schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:25:
hallo,

iemand ervaring met deze subwoofer?

YouTube: Bavaria krat radio - V2.0

zoja , kunnen er 2 van die aangesloten worden op een gewone ta2024?
Wil je met subs gaan werken kan je beter 2x ta2024 halen. Of je kan twee speakers aan het ene kanaal en een sub aan het andere kanaal hangen, maar dan zal het wel minder hard gaan. Wat diegene daar heeft gedaan is echt verre van ideaal: niet luchtdicht en de subwoofer in dezelfde ruimte als je speakers.

Heb vandaag ook eens een kratje uitgehold, maar wat is dat een vieze rotklus zeg! 1 keer en nooit weer, hout is veel mooier om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 16:33
Ja dat is echt een vervelend klusje. Ik heb een radio van een Hertog kratje gemaakt maar ik heb de bodem en binnenste handvat er in laten zitten. Dan kan je er helemaal slecht bij, heeft genoeg sneeen opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Kan je je TA2024 met van die pcb voetjes op je voeding plakken of oplader zonder problemen te krijgen met ruis of warmte? Wat denken jullie?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
ik heb ook 2 x een ta2024. 1 voor de speakers en nu wil ik de 2de gebruiken voor de subwoofers. maar kan ik daar dan gewoon 2 subwoofers op aansluiten zonder problemen of is 2 te veel voor zo'n versterker ?
lutkeveld schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:37:
[...]

Wil je met subs gaan werken kan je beter 2x ta2024 halen. Of je kan twee speakers aan het ene kanaal en een sub aan het andere kanaal hangen, maar dan zal het wel minder hard gaan. Wat diegene daar heeft gedaan is echt verre van ideaal: niet luchtdicht en de subwoofer in dezelfde ruimte als je speakers.

Heb vandaag ook eens een kratje uitgehold, maar wat is dat een vieze rotklus zeg! 1 keer en nooit weer, hout is veel mooier om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Neos.. schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:19:
ik heb ook 2 x een ta2024. 1 voor de speakers en nu wil ik de 2de gebruiken voor de subwoofers. maar kan ik daar dan gewoon 2 subwoofers op aansluiten zonder problemen of is 2 te veel voor zo'n versterker ?
[...]
Nee hoor. Je kan voor 1x dual voice coil gaan (beide kanalen naar 1 sub) of 2x single voice coil (twee kanalen naar twee aparte subs). Wel zul je ze dan allebei apart moeten filteren.

@onder
Oh ja dat kan ook nog :+

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 15-07-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:52:
[...]

Nee hoor. Je kan voor 1x dual voice coil gaan (beide kanalen naar 1 sub) of 2x single voice coil (twee kanalen naar twee aparte subs). Wel zul je ze dan allebei apart moeten filteren.
tenzij je een filter voor de versterker zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
ik zal ook maar eens een filmpje van mijn huidige project laten zien dan.

dit is nog een oud filmpje met 1 van de torens af, ondertussen is de 2de ook al af en ben ik bezig met een amprack om alles in te plaatsen en alle kabels weg te werken.

YouTube: SoundSystem test - 1 Tower + Subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakk schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:31:
ik zal ook maar eens een filmpje van mijn huidige project laten zien dan.

dit is nog een oud filmpje met 1 van de torens af, ondertussen is de 2de ook al af en ben ik bezig met een amprack om alles in te plaatsen en alle kabels weg te werken.

YouTube: SoundSystem test - 1 Tower + Subs
is die kast gepoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
als je het hebt over de subwoofer enclosure, ja die is gepoort
de speaker toren zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 10:05
hallo,

Ik zat net het topic een beetje door te lezen en toen zag ik dat er werd gezecht dat je het beste een aan/uit schakelaar kunt plaatsen tussen de accu en de accusafe. Ik heb dit niet gedaan omdat als ik de iec stekker in het stopcontact doe de accu word opgeladen en de voeding stroom levert. waneer dit gebeurt komt er een hoop ruis uit de speakers die alleen uit te zetten is door de aan/uit knop tussen de versterker en de accusafe (voeding), want dan krijgt de versterker geen stroom meer. Als ik dus geen aan/uit knop tussen de accu en de accusafe (acculader) doe, is dit dan een probleem? Want ik dacht ookal trekt de acculader heel langzaam de accu leeg, op den duur zet de accusafe hem toch af. Dus waneer ik hem dan weer ga gebruiken moet ik gewoon de accu weer opladen.

Dirk van Galen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het punt is dat de acculader verbonden is met de accu zodra de accusafe uit staat. Dus wanneer het geheel ingebouwd zit in een kist, en allemaal aangesloten op de accusafe maar niet op het stopcontact trekt de acculader langzaam maar zeker de accu leeg, dit is een eeg langzaam proces maar kan funest zijn.

Overigens klopt het niet dat je zo'n enorme brom hebt. Als de voeding aan staan, maar er geen signaal is aangesloten hoor je een lichte brom van de voeding te horen. Dit is te verminderen met een betere shielding van je signaal kabels, een betere voeding(industriele voeding) of een aan uit schakelaar tussen je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 23:01

Bas90

Addicted2bass

Een vraagje:
Hoe kun je een versterker als deze (http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/) op een "stopcontact stekker" laten spelen? Ik heb er nu een lepai versterker in zitten, maar bij het hard zetten van het geluid begint hij te stotteren (zie post op 110, vergelijkbaar).

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja met een voeding ertussen. Voor een MCA200 zou ik toch wel een 4A 12V voeding nemen. Je kunt trouwens net zo goed voor een TA2024 gaan. Net zoveel vermogen, kleiner, en 2X zo zuinig. Dan heb je aan een 2A voeding al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Hey Wesley,

Ik heb hier een TA2024 liggen, maar heb geen 3.5mm jack en geen flauwwwww idee hoe ik die er op soldeer. Een versterker heeft meestal aan de achterkant een 12v, ground en nog een ingang. Een gewoon voedingsstekker heeft alleen een plug aan het eind. Hoe knoop je dit dan samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/audio_jackplug_socket_3_5mm1.png
Zo sluit je hem aan.

Je kunt de plug afknippen, dan hou je een witte draad over en een losse mantel die om de witte draad heen zit. De witte draad is de +, de mantel daaromheen de -, of wel de ground. Zie:
http://www.accusafe.nl/ho...o-starterset-assembleren/

De 3e aansluiting op de versterker is de REM, daar sluit je ook 12V op aan.

Ik zou eerst gewoon je TA2024 proberen, desnoods koop je een voorgesoldeerde kabel met zo'n 3.5mm socket. Een TA2024 is echt een betere optie dan een MCA200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
even een simpel vraagje waar google niet direct bij helpt:
ik wil zelf een interlink maken met aan iedere zijde tulp. moet je hiervoor 75Ohm coax kabel voor pakken of gewoon draad met gebroken kern?

gr n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Baal dr wel van. Ik wil eigenlijk iets makkelijks wat mijn 2x350w pioneers geluid geeft en wat werkt op netvoeding. 'T liefst geen gesoldeer etc. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas90 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:14:
Baal dr wel van. Ik wil eigenlijk iets makkelijks wat mijn 2x350w pioneers geluid geeft en wat werkt op netvoeding. 'T liefst geen gesoldeer etc. Iemand suggesties?
350watt pioneers? is dat RMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Dat solderen stelt echt geen reet voor. Dat zou me moeder ook nog kunnen. Je hoeft niet moeilijk op een moederbordje te solderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Hier een paar foto's van hoe ver mijn kratradio is. Technisch is hij al in orde. Nu alleen nog de deksel monteren en een handvat erop zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/810IMG_20130701_WA0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/307IMG_20130704_WA0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/171IMG_20130708_WA0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/601Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Tja dan kan je kijken naar versterkers met een aansluiting voor een 12V voeding(DC socket), Sure electronics heeft versterkers met deze erop, net als mijn eigen versterker en nog wat andree versterkers. Ideaal voor inbouwen in een kistradio is het niet maar het werkt wel.

Solderen is niet heel moeilijk, maar er zit natuurlijk wel wat verschil tussen een beginnende soldeerder en iemand met wat meer ervaring. Als je de tijd neemt is het wel te doen, zolang je alles maar goed afwerkt zodat niks kortsluiting kan maken of los kan raken.
fifa4ever schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:32:
Hier een paar foto's van hoe ver mijn kratradio is. Technisch is hij al in orde. Nu alleen nog de deksel monteren en een handvat erop zetten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi dat je er een houten binnenwerk in hebt gemaakt!

[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 16-07-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:39:
[...]

Tja dan kan je kijken naar versterkers met een aansluiting voor een 12V voeding(DC socket), Sure electronics heeft versterkers met deze erop, net als mijn eigen versterker en nog wat andree versterkers. Ideaal voor inbouwen in een kistradio is het niet maar het werkt wel.

Solderen is niet heel moeilijk, maar er zit natuurlijk wel wat verschil tussen een beginnende soldeerder en iemand met wat meer ervaring. Als je de tijd neemt is het wel te doen, zolang je alles maar goed afwerkt zodat niks kortsluiting kan maken of los kan raken.

[...]

Mooi dat je er een houten binnenwerk in hebt gemaakt!
je eigen versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zie een heel aantal pagina's terug, binnenkort komt daar vanzelf meer over op mijn eigen website, daar ga ik het forum niet teveel mee vervuilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:41:
Zie een heel aantal pagina's terug, binnenkort komt daar vanzelf meer over op mijn eigen website, daar ga ik het forum niet teveel mee vervuilen ;)
lijkt mij wel interessant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:16:
[...]
350watt pioneers? is dat RMS?
Het gaat om deze speakers: Pioneer TS-A6903i Autospeakers

.............
Denk dat ik maar moet gaan zoeken naar zo'n DC socket (ben echt noob met electriciteit ......). Ik had/heb deze versterker; http://www.ebay.nl/itm/18...1497.l2648#ht_4225wt_1163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Bas90 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:49:
[...]
Denk dat ik maar moet gaan zoeken naar zo'n DC socket (ben echt noob met electriciteit ......). Ik had/heb deze versterker; http://www.ebay.nl/itm/18...1497.l2648#ht_4225wt_1163
De socket is de female, jij zoekt de male. Die noem je een jack, ik heb deze (1,50 voor 5 stuks). Handig en goedkoop

@hieronder
Wat zou er niet aan kloppen dan? Wel een gigantische kist trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door lutkeveld op 16-07-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Denk dat je hyperlink niet klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Zo staat 'ie er momenteel bij:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/esmded.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand een simpel schema voor accu bewaking? Dat het uitschakelt bij 12v oid?

En is het ook mogelijk om een beveiliging te maken voor het geval iemand de accu polen verkeerd aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dark0z schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:49:
Weet iemand een simpel schema voor accu bewaking? Dat het uitschakelt bij 12v oid?

En is het ook mogelijk om een beveiliging te maken voor het geval iemand de accu polen verkeerd aansluit?
Zoek voor accusafe of happer kratsafe (hks). ompoling is te verkomen met een diode, die laat stroom maar in een richting door. Wat voor soort weet ik niet, dat zou iemand anders je moeten vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

lutkeveld schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:02:
[...]

Zoek voor accusafe of happer kratsafe (hks). ompoling is te verkomen met een diode, die laat stroom maar in een richting door. Wat voor soort weet ik niet, dat zou iemand anders je moeten vertellen ;)
Die vind ik wat te overdreven eerlijk gezegd. Ik hou het graag simpel :). Mijn radio zal nooit op interne accu draaien als er netspanning is. Maar is er toevallig een schakeling die alleen onderbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een diode kost je 0,7V van de accuspanning, je hebt dus iets minder vermogen / accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
TBTL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:34:
Een diode kost je 0,7V van de accuspanning, je hebt dus iets minder vermogen / accuduur.
klopt, als je het percee zou willen doen zou je een zenerdiode kunnen pakken, dan is je spanningsval kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
  • Laatst online: 11-10 19:00
Dark0z schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:49:

Ik wil voor mijn kratradio precies het zelfde gaan doen. Met het uitschakelen bij 12V ben ik nog bezig maar voor het verkeerd aansluiten ben ik het volgende van plan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rly92v.jpg

Als je in dit schema de polen omdraait, komt de diode in geleiding en zal de zekering opblazen. Dit kost je natuurlijk wel een zekering als je het het fout doet, maar dan heb je in ieder geval geen last van de spanningsval van een diode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
skinpatch schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:31:
[...]

Ik wil voor mijn kratradio precies het zelfde gaan doen. Met het uitschakelen bij 12V ben ik nog bezig maar voor het verkeerd aansluiten ben ik het volgende van plan.

[afbeelding]

Als je in dit schema de polen omdraait, komt de diode in geleiding en zal de zekering opblazen. Dit kost je natuurlijk wel een zekering als je het het fout doet, maar dan heb je in ieder geval geen last van de spanningsval van een diode.
Dat is inderdaad een goede methode. Je kunt ook een mosfet als ompool beveiliging gebruiken :).

Nelsch, je bedoelt een schottky diode :). Die hebben 0.3-0.4V spanningsval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Dit forum heeft me goed op weg geholpen met het bouwen van mijn eigen kratradio... Nou ja kratradio, het is uiteindelijk een foto-koffer radio geworden :-)
Ik had namelijk een Yamaha MS30 liggen, een 2.1 set, waarvan de versterker kapot was maar waarvan de speakers nog prima waren. Toen ik een oud fotokoffertje van mijn opa tegenkwam en zag dat die precies groot genoeg was het idee een draagbare stereo met subwoofer te maken direct geboren.
Had echter geen ervaring met het zelf bouwen van oudiosystemen, maar een korte google opdracht en ik kwam op dit forum uit.
Wil jullie hartelijk bedanken want zonder jullie info was het me nooit gelukt!

Ongeveer een maand geleden is Ladybug geboren. Ondertussen is ze al 2 keer in Berlijn geweest, heeft ze een 5 daags festival overleeft (met behulp van een los zonnepaneel ;) en heeft ze al in meerdere Amsterdamse parken pickniks, BBQ's e.d. van muzikale begeleiding voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/fe05e9.jpg

Ladybug specs:
7Ah accu met accusaver van Conrad,
2x 6 watt sateliet speakers, 1x 18 watt subwoofer (alle 3 Yamaha)
4x11 watt autoversterker (Conrad). Heb hiervoor gekozen omdat ik appart subwoofer kanaal nodig had, en deze versterker een low/high filter per stereo kanaal heeft.
2x USB oplader
Stippen zijn gemaakt door mijn 8 jaar oude dochter Jasmijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

skinpatch schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:31:
[...]

[afbeelding]

Gaaf die ga ik dan ook maken :) is 5a dan wel genoeg en zou het nog uitmaken hoeveel ampere/volt die schottky diode is?
Maar die - en + aan de rechterkant zit dus direct op de versterker?

Wat betreft die spanningsbeveiliging om de accu uit te klappen bij lager dan 12v, hou me graag op de hoogte :). Ik ga vanavond weer even op zoek wat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
Voor mijn circuitje heb je geen shottky diode nodig, een normale is voldoende. Hij moet gedurende korte tijd (tot de zekering smelt) het volle vermogen van de accu kunnen dragen. Ik denk dat zoiets wel voldoende is: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/162442/.

Aan de rechterkant kun je inderdaad je versterker hangen. Je kunt eventueel ook nog een aan/uit schakelaar voor de zekering zetten.

Over de spanningsbeveiliging houd ik je op de hoogte ;)

[ Voor 54% gewijzigd door skinpatch op 17-07-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
wesleytjuh schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:38:
[...]

Nelsch, je bedoelt een schottky diode :). Die hebben 0.3-0.4V spanningsval
echt? mij is juist vertelt dat een zenerdiode bekend staat om zijn lage spanningsval? ik voel nattigheid voor mijn zonnepanelen..of beter gezegt, rendementswinst als ik er een schottky diode in kan zetten:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

skinpatch schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:21:
Voor mijn circuitje heb je geen shottky diode nodig, een normale is voldoende. Hij moet gedurende korte tijd (tot de zekering smelt) het volle vermogen van de accu kunnen dragen. Ik denk dat zoiets wel voldoende is: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/162442/.

Aan de rechterkant kun je inderdaad je versterker hangen. Je kunt eventueel ook nog een aan/uit schakelaar voor de zekering zetten.

Over de spanningsbeveiliging houd ik je op de hoogte ;)
En als je deze test bekijkt http://www.irf.com/technical-info/designtp/dt94-8.pdf zou je dan nog steeds voor een diode kiezen? Of is dit totaal iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:45
Afgelopen week ook maar eens een nieuwe kistradio gebouwd voor erbij, het doel was een lichter en compacter kistje.

Mijn vorige kist was met z'n 25 kilo inclusief accu toch wel erg aan de zware kant ;) Daar tegenover gaat die kist wel echt goed hard :9

De spullen voor de nieuwe kist zijn:
- setje blaupunkt 16.5 cm speakers
- ta2024 modded
- voltmeter
- 7 ah accu
- 16mm MDF
- en wat schakelaars en bedrading natuurlijk.

Het begin:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NEGAY7HE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YAFVAREL.jpg

Gaten voor de speakers zagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-W3HHTCT4.jpg

Plamuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-W6QC6ALT.jpg

Scharnieren plaatsen ( inmiddels al geschuurd):
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QZXDSAUK.jpg

Sluitingen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UHFNZMEO.jpg

Handvaten geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MOEKFOT6.jpg

En dan wordt de kist geverfd, ik heb de kist in de warnex gezet. Had hier nog wat van staan, eerste laag met een zachte roller en daarna met een structuurroller:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LVHWOKT6.jpg

De elektronica plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B7WXUJ4W.jpg

En dan is de kist af:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ETSBLSOL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WA67I8BY.jpg

De kist is van binnen volledig afgewerkt met noppenschuim.
Het geluid is icm met de blaupunkt speakers ook zeer goed, en ook de accuduur met de ta2024 is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
Dark0z schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:41:
[...]

En als je deze test bekijkt http://www.irf.com/technical-info/designtp/dt94-8.pdf zou je dan nog steeds voor een diode kiezen? Of is dit totaal iets anders
In die test wordt de diode in serie gezet met de load waardoor je, zoals hierboven besproken is, last hebt van een spanningsval van 0,7V.

Ik kies persoonlijk voor de diode (maar dan parallel geschakeld zoals in mijn schematje) omdat ik er daar nog een paar van heb liggen. Maar een mosfet is natuurlijk ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen g schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:54:
Afgelopen week ook maar eens een nieuwe kistradio gebouwd voor erbij, het doel was een lichter en compacter kistje.

Mijn vorige kist was met z'n 25 kilo inclusief accu toch wel erg aan de zware kant ;) Daar tegenover gaat die kist wel echt goed hard :9

De spullen voor de nieuwe kist zijn:
- setje blaupunkt 16.5 cm speakers
- ta2024 modded
- voltmeter
- 7 ah accu
- 16mm MDF
- en wat schakelaars en bedrading natuurlijk.

Het begin:
[afbeelding]

[afbeelding]

Gaten voor de speakers zagen:
[afbeelding]

Plamuren:
[afbeelding]

Scharnieren plaatsen ( inmiddels al geschuurd):
[afbeelding]

Sluitingen plaatsen:
[afbeelding]

Handvaten geplaatst:
[afbeelding]

En dan wordt de kist geverfd, ik heb de kist in de warnex gezet. Had hier nog wat van staan, eerste laag met een zachte roller en daarna met een structuurroller:
[afbeelding]

De elektronica plaatsen:
[afbeelding]

En dan is de kist af:
[afbeelding]
[afbeelding]

De kist is van binnen volledig afgewerkt met noppenschuim.
Het geluid is icm met de blaupunkt speakers ook zeer goed, en ook de accuduur met de ta2024 is perfect!
mooi ding! is dat een soort teer ofzo wat je er op smeerd? van die krasvaste verf ofzo? of is het gewoon dikke verf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Is het nou nodig om die hele post te quoten :+

Hij gebruikt warnex, krasbestendige verf die vaak bij professionele speakers worden gebruikt. Te verkrijgen bij oa licht-geluid.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
2 van deze op een ta2024 met een filter ertussen gaat prima toch?

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/329452/
Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink