Beste Kistradio tweakers,
Wat fijn dat ook voor dit project Tweakers alweer een 19 delen tellend topic heeft <3!
*disclaimer - ik heb wel rechter handen maar geen elektro technische rechter handen*
Voor mijn vakantie, eind jullie wil ik proberen nog een kistradio te bouwen. Uiterlijk gezien zal die nog ruw zijn maar het gaat nu gewoon om een lekker geluid dat niet meteen gaar gaat klinken als er een beetje bas bij komt kijken (zoals die ION dingen dat wel hebben). Na heel wat post door te hebben gelezen en de accusafe site te hebben bezocht heb ik het onderstaande lijstje samengesteld. Qua speakers wil ik iets met 16,5cm nemen en dant eventueel later uitbreiden met betere.
TA2024 12V CLASS-T versterker [MODDED]
Volume knop klein zwart
Logaritmische stereo potmeter
Industrieele voeding 12VDC 3.0A
AccuSafe V3.5 Geassembleerd
Loodgel accu 12V 7Ah
Acculader voor loodaccu's
De MP3 module komt later, in eerste instantie wil ik de kistradio op mijn telefoon aansluiten, heb ik die aansluitmogelijkheid nu?
Ik zie dat veel mensen een voltage meter hebben, dit ziet er natuurlijk leuk uit en weet inmiddels dat het is om de voltage in de gaten te houden zodat je weet wanneer die onder de 11,5v? uitkomt. Wanneer dat gebeurt is foute boel ofzo. Echter ik heb geen idee hoe ik dat voorkom en dus twijfel ik of het ook nodig is als ik toch niet weet hoe ik er mee om moet gaan. Is misschien iets dat ik later ook kan inbouwen?
Ik zal ook conectoren en draadjes nodig hebben, dit moet ik nog gaan uitrekenen.
Tijdens het bouwen zal ik wat foto's maken van situatie die ik lastig vind, misschien leuk voor een andere newbi die ook zo iets wilt bouwen in een paar weken...
Bedankt voor dit topic!
Joost