Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.273 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02-2019
hallo,

ik wil mijn kist gaan verbouwen en wil er een 2 de ta2024 versterker bij plaatsen. daar wil ik dan een subwoofer op aansluiten. nu heb ik al deze spullen besteld en aangesloten met een sony subwoofer van 120 watt 4 ohm. maar daar komt nu niet veel geluid uit. is hij te zwaar voor een ta2024 versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik wilde de AccuSafe v3.5 gaan assembleren, maar merkte dat er andere weerstanden in het zakje zitten dan in de handleiding. Allemaal blauwe met verschillende kleuren en geen gelige weerstandjes. Gebeurt dit vaker of klopt het echt niet?

Ik heb ze gesorteerd op degene waarvan de kleurtjes er het meest op leken (zie foto), misschien werkt dat?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24zdsad.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 21:15

thijsco19

KTM 990 SMT

Als het goed is moeten de kleuren van de strepen hetzelfde zijn, dat is namelijk een bepaalde code die de waarde bepaalt (zoek maar op op internet).
Dat de kleur van de weerstanden zelf anders zijn is niet erg.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja bij de meeste zijn de strepen ook anders.. Gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 09:10
Klopt, er is een nieuwe handleiding hiervoor. We zijn namelijk over gegaan van 5% tolerantie weerstanden naar 1% tolerantie weerstanden. Deze 1% weerstanden zijn allemaal blauw ipv geel. De ringetjes zijn nog wel hetzelfde op 1 ring na(de tolerantie ring). Het maakt wel degelijk uit waar je ze plaatst dus ik zal je even de handleiding mailen want het lijkt erop dat er iets fout is gegaan met het uploaden van de nieuwe handleiding naar de site.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je m'n emailadres? (bluetrees@live.nl)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Leg de weerstanden zo voor je dat de bruine ring rechts zit. Deze ring wijkt iets af van de andere ringen, hij lijkt wat verder van de andere ringen af te zitten. Dit is de ring die de tolerantie aangeeft.

Vervolgens kan je aflezen wat de waarde is met http://www.weerstandcalculator.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 07-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 10:05
hallo,

Laatst heb ik de starterset op accusafe gekocht samen met de gemodde ta2024. Ook heb ik een potmeter van 100k log stereo en een 3,5 mm jackplug met 3 polen gekocht. Mijn ta2024 is toen kapot gegaan omdat ik de + en de - had omgedraait 8)7 |:( . Toen heeft mijn vader accusafe gebelt en ze hebben mij een gemodde ta2024 opgestuurt voor de prijs van een normale ta2024 :) :) :). Maar ik had ook nog een vraag want als ik overschakel op de voeding, begint het geluid erg te brommen. dit is niet als ik op de accu speel. Het gebrom stopt pas als ik de potmeter vol opendraai en het geluid van mijn ipod lager zet. Weet iemand hier een oplossing voor?

mvg, Dirk van Galen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dit is waarschijnlijk de brom van de voeding die je hoort. Liggen er toevallig signaal kabels in de buurt van de voedingskabels? De signaal kabels wil je daar eigenlijk zo ver mogelijk vandaan hebben. Ook lange signaal kabels dienen als antenne, dus je wilt je signaal kabels zo kort mogelijk houden. Heb je toevallig de 3.5mm jackplug naar 3.5mm jackplug kabel nog aangesloten?
Ik zie dat de brom ook aanwezig is wanneer je iPod is aangesloten, het lijkt erop dat er dan iets anders mis is, hoe heb je de potmeter precies aangesloten? Wordt de iPod opgeladen tijdens het spelen?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
ik heb de potmeter aangesloten zoals op accusafe.nl wordt gedaan in de faq. ik dacht dat zwart allebij links boven moet worden gesoldeert, niet zoals rood en geel? en de ipod wordt niet opgeladen. ik kwam er net achter als de ipod wordt opgeladen dichtbij de krat er ook zeer licht gebrom is.

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker1706 op 07-07-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zwart van zowel de TA2024 als de 3.5mm socket moet op beide linker pinnen, boven en beneden dus, deze kun je dan met een extra draadjes met elkaar doorlussen. Geel en rood van de versterker moeten allebei op een van de middelste pinnen. Geel en rood van het signaal moeten allebei op 1 van de rechter pinnen, maar natuurlijk wel dezelfde kleur naast dezelfde kleur.

Zie ook
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FgMhlq6efujGNLLGdim81fh0/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 07-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
we hebben voordat we gingen solderen nog even gekeken of doorlussen een verschil maakte en dat deed het niet. Toen we de 2 zwarte hadden doorverbonden brommde het nog steeds. als ik de versterker uitzet door een schakelaar tussen de accusafe en de ta2024 stopt het brommen. Mijn vader dacht dat het brommen misschien kwam omdat we de ferrietspoel ervan af hebben gehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hm, hoe hard is het brommen? Het klopt wel dat je met deze goedkopere 12V voedingen "wat" brom hebt, maar dit is vaak enkel als je de 3.5mm jackplug kabel wel in de kistradio gestoken hebt, maar niet in de MP3 speler. De kabel is dan een soort antenne waar je vooral wanneer je op de voeding speelt veel ruis mee binnen haalt. De ferriet spoel maakt hierin niet zoveel uit.

Het is overigens wel belangrijk om de zwarte kabel op de potmeter door te lussen, anders is de ground van de MP3 speler verschillend ten opzichte van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
het brommen komt echt uit de speakers zelf en komt soms boven het geluid van de muziek uit. behalve als ik de potmeter vol openzet dan stopt het brommen maar moet ik dus wel het geluid van mijn ipod zachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Toevallig een andere potmeter om te proberen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Misschien eens een foto van hoe je het aangesloten hebt? Normaal gesproken werkt zo'n potmeter gewoon goed namelijk. En dat het brommen helemaal weg is wanneer je hem volledig open zet doet toch vermoeden dat er iets fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:46:
Klopt vind ik persoonlijk ook. Maar het is wel zo dat 6x9 vaak beter presteren, hebben nu eenmaal een grotere oppervlakte, maar je moet er wel de kist en ruimte voor hebben inderdaad.
als trouwe kijker van soundman heb ik een keer voorbij horen komen dat ronde speakers beter klinken dan 6x9's omdat geluidsgolven de zelfde vorm hebben als de speaker, wat bij 6x9's dus niet zo is, of dit onzin is weet ik niet zeker :9 audiofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
  • Laatst online: 03-09 11:41
is het erg als je bijv een telefoon aan hebt gesloten aan een TA2024, Dat als hij van nummer skipt de speaker zelf een kleine tik krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:01:
is het erg als je bijv een telefoon aan hebt gesloten aan een TA2024, Dat als hij van nummer skipt de speaker zelf een kleine tik krijgt?
kleine tik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
een kleinere tik als je bijv een mp3 module uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyBossB schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:04:
[...]

een kleinere tik als je bijv een mp3 module uitzet
volgensmij niet zo schadelijk, ik weet niet wat voor telefoon jij hebt maar bij mij doet hij dat niet bij het skippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:10:
[...]

volgensmij niet zo schadelijk, ik weet niet wat voor telefoon jij hebt maar bij mij doet hij dat niet bij het skippen
Tis, dat ik voor aankomende woensdag naar Terschelling ga met vrienden, en dat ik dan een oude telefoon meeneem en allleen op die telefoon doet hij tdat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
ik heb m zo aangesloten: klik (zoals op accusafe, heb dit hierna nog een keer gecontroleerd en ons pap ook. Ik denk ook niet dat het hieraan licht.)en het zwarte draadje doorverbinden maakt geen verschil. ik denk dat het ook niet aan de potmeter licht want hij doet niet zo raar als hij op de accu speelt. Ook kwam ik erachter dat als de potmeter bijna helemaal dichtstaat, op zo ongeveer een kwart, er geen geluid uit een van de speakers komt. Als ik de potmeter dan verder opendraai komt er weer geluid uit, uit allebei de speakers even hard.

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker1706 op 07-07-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@BiggyBossB & MarvinWijnand, je hoeft niet telkens het bericht te quoten als je eronder op reageert. Dat maakt het forum extra lang en moeilijker om te lezen ;).

@BiggyBossB, zolang het geen harde knallen/klappen/tikken zijn dan is het niet heel erg. Probeer het wel te vermijden. Gebeurt het ook als je het volume van je telefoon laag/stil zet?

[ Voor 36% gewijzigd door thijsco19 op 07-07-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 23:01

Bas90

Addicted2bass

Mijn kist worden deze week gemaakt door wen timmerman die ik ken! Kosten; flesje bacardi. Goeie deal dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb met m'n vriendin vandaag onze kist ingebouwd, en hij doet het half :P

Het is ongeveer zoals dit schema gedaan (met aan/uitschakelaar en potmeter, en zonder voltmeter):
http://www.accusafe.nl/wp...12/04/compleetsysteem.png

Hij speelt muziek af als de voeding erin zit, maar de AccuSafe en oplader lijken niks te doen. Een paar keer sprong de oplader wel even aan als we een beetje aan de aansluiting wiebelde van de voeding in de AccuSafe.. De 2 knoppen van de AccuSafe doen ook niks hoewel we een paar keer hadden dat hij bij het indrukken van de zwarte (aan)knop een buzzend geluid maakte. Het ledje en de acculader gingen dan even een beetje aan (tijdens het ingedrukt houden). Maar na het extra goed vastzetten van de voedingskabel in de AccuSafe dus niet meer.

Foto van hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wddkck.png

Hij speelt dus alleen direct via de voeding, wij hebben even geen idee meer wat we kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Beste Kistradio tweakers,

Wat fijn dat ook voor dit project Tweakers alweer een 19 delen tellend topic heeft <3!

*disclaimer - ik heb wel rechter handen maar geen elektro technische rechter handen*

Voor mijn vakantie, eind jullie wil ik proberen nog een kistradio te bouwen. Uiterlijk gezien zal die nog ruw zijn maar het gaat nu gewoon om een lekker geluid dat niet meteen gaar gaat klinken als er een beetje bas bij komt kijken (zoals die ION dingen dat wel hebben). Na heel wat post door te hebben gelezen en de accusafe site te hebben bezocht heb ik het onderstaande lijstje samengesteld. Qua speakers wil ik iets met 16,5cm nemen en dant eventueel later uitbreiden met betere.

TA2024 12V CLASS-T versterker [MODDED]
Volume knop klein zwart
Logaritmische stereo potmeter
Industrieele voeding 12VDC 3.0A
AccuSafe V3.5 Geassembleerd
Loodgel accu 12V 7Ah
Acculader voor loodaccu's

De MP3 module komt later, in eerste instantie wil ik de kistradio op mijn telefoon aansluiten, heb ik die aansluitmogelijkheid nu?

Ik zie dat veel mensen een voltage meter hebben, dit ziet er natuurlijk leuk uit en weet inmiddels dat het is om de voltage in de gaten te houden zodat je weet wanneer die onder de 11,5v? uitkomt. Wanneer dat gebeurt is foute boel ofzo. Echter ik heb geen idee hoe ik dat voorkom en dus twijfel ik of het ook nodig is als ik toch niet weet hoe ik er mee om moet gaan. Is misschien iets dat ik later ook kan inbouwen?

Ik zal ook conectoren en draadjes nodig hebben, dit moet ik nog gaan uitrekenen.

Tijdens het bouwen zal ik wat foto's maken van situatie die ik lastig vind, misschien leuk voor een andere newbi die ook zo iets wilt bouwen in een paar weken...

Bedankt voor dit topic!

Joost

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
heeft er iemand nog 1 10cm coaxiale speaker over misschien??? ik zoek er 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0w
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
joostsozee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:18:
De MP3 module komt later, in eerste instantie wil ik de kistradio op mijn telefoon aansluiten, heb ik die aansluitmogelijkheid nu?
...
Ik zal ook conectoren en draadjes nodig hebben, dit moet ik nog gaan uitrekenen.
Je hebt alleen nog een 3.5mm plug nodig om je telefoon aan te sluiten.
joostsozee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:18:
Ik zie dat veel mensen een voltage meter hebben, dit ziet er natuurlijk leuk uit en weet inmiddels dat het is om de voltage in de gaten te houden zodat je weet wanneer die onder de 11,5v? uitkomt. Wanneer dat gebeurt is foute boel ofzo. Echter ik heb geen idee hoe ik dat voorkom en dus twijfel ik of het ook nodig is als ik toch niet weet hoe ik er mee om moet gaan. Is misschien iets dat ik later ook kan inbouwen?
Een loodgelaccu slijt inderdaad erg hard als de spanning onder de 11.5 volt komt.
De spanning is een indicatie van hoe vol de accu nog zit en om te voorkomen dat de spanning te laag wordt hoef je dus alleen je accu op te laden voordat hij helemaal leeg is.
De accusafe zorgt ervoor dat de accu automatisch losgekoppeld wordt van de versterker als de spanning te laag wordt. Hierdoor kan je de accu dus niet te leeg spelen en daarmee beschadigen.

Een voltmeter blijft nog wel handig om te zien hoe vol je accu ongeveer zit.
Je kan heel makkelijk later een voltmeter inbouwen omdat het eigenlijk los staat van de andere onderdelen, hij hoeft alleen aan de accu aangesloten te worden (evt. via een schakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Bedankt voor de extra uitleg Sh4d0w. Dan gaan we die ook maar op het lijstje erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik ben van plan om een kistradio te maken in een fiets aanhanger/kar. Ik heb al 3x een normale kistradio in elkaar gekunsteld, dus weet er wel een en het ander van af! Maar ik wil het op een autoaccu laten draaien. Wat voor speakers / versterker heb ik nodig, zou er ook graag een subwoofer in willen!

Wat voor boxen en versterker kan ik het beste in doen, het is de bedoeling dat het een beetje dreunt!

Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik zou eens kijken naar een TK2050 met 6X9" speakers op 2 kanalen, en dan een dubbelspoels subwoofer op de overige 2 kanalen. Het geheel kan je dan dmv een boost converter op 1 accu laten draaien, of op 2 accu's in serie. Bij 24v heb je zo'n 60-70W rms per kanaal.

Dreunen zal dat zeker ;).

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 08-07-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
ik heb vandaag en kist gekregen met er al ingebouwde speakers, helemaal top!

net eve een marquant versterker ingebouwd, (had ik nog liggen) en een 12v 28ah accu.

nu is mijn vraag, hoe kun je ong uitrekenen hoelang hij mee zal kunnen?

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/6de7cf2613c7e214310e974582f3aa32.png

EDIT

en kan ik dit zo maken:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/14397bdc83fc4ad6d53ee5c1fa85dc45.png

[ Voor 29% gewijzigd door BiggyBossB op 08-07-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaantje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 23:41
Worden de versterkers hier over het algemeen in stereo of in mono gebruikt?
(maw: kun je het stereo-effect wel horen als je beide kanalen zo dicht bij elkaar zitten?)

Indien ik voor mono zou gaan: kan ik dan 2 woofers combineren met 1 tweeter? Het rendement vd tweeter die ik heb, is nl. hoger dan die van de woofer. (90dB vs 88dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

7-9 uur denk ik? Dat op redelijk hard volume.
Anders 10-11 denk ik.

@stefaantje, Meestal in stereo gebruikt. Of je kan kan horen betwijfel ik, ikzelf kan het wel maar dat komt ik dat ik 2 speakers aan de zijkanten heb en 2 voorkant.

[ Voor 57% gewijzigd door thijsco19 op 08-07-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:36:
Anders 10-11 denk ik.

@stefaantje, Meestal in stereo gebruikt. Of je kan kan horen betwijfel ik, ikzelf kan het wel maar dat komt ik dat ik 2 speakers aan de zijkanten heb en 2 voorkant.
tuurlijk hoor je dat, het instrumentale gedeelte komt meestal van 1 kant en de stemmen van de andere kant (bij echt stereo geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsco19 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:36:
Anders 10-11 denk ik.

over welke quote had je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:46:
[...]

tuurlijk hoor je dat, het instrumentale gedeelte komt meestal van 1 kant en de stemmen van de andere kant (bij echt stereo geluid)
Denk dat hij de stereo naar mono mod wil uitvoeren, anders valt er idd geluid weg.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:17:
[...]

over welke quote had je het?
Jouw vraag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
kdenkt tog wel langer niet? op een accu van 28ah?

want normaal zou hij 6a7 uur meegaan op een 7ah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Daarom zeg ik, 'ik denk'.
Als hij normaal 6a7 uur op een 7Ah accu mee gaat, do the math ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Jongens het is nu DE tijd om je kistradio te verkopen. Mijn kist/kofferradio staat al een tijdje op marktplaats en had een hele tijd weinig reacties. Nu heb ik sinds gisteren in een klap 6 bieders, waarschijnlijk vanwege terpstra/appelhof ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik zeg altijd dat een ta2024 ongeveer 10u op vol volume haalt, 20 uur op normaal volume en ruim 30 uur op achtergrond volume. Met een 28Ah is dat dus 4x zolang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
MissileHugger schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:50:
[...]
Tussen de voeding van de Bluetooth receiver zit een 10Ω weerstand, een 470uF condensator en een keramische condensator (parallel).
Sorry dat ik een oude reactie naar boven haal maar ik vond hem nog al interessant. Ik heb ruis van een 12v Mini mixertje als deze parallel aan me TA2020 onder spanning staat. Ook de bluetoothmp3module geeft geluiden door over de aarde als deze bij de zelfde spanningsbron als de versterker staat.

Nu vroeg ik me af als ik bij de 12v aansluiting van de mp3 module of de mixer zoiets doe als MissileHuggerhad gedaan met zijn 5v module.
Dus een 16v 470uF condensator en een keramische condensator (100nF 50V ofzo? of welke andere?) parallel? op de 12v en een 10Ω weerstand in serie met de +? dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34zili9.jpg

Kan ik dit gewoon erop zetten om te testen of ga ik dan wat slopen als ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Gisteren heb ik lekker 's avonds/'s nachts op het strand gezeten met kistradio plus vuurtje, super lekker. Maar halverwege de avond deed mijn kistradio raar want bij een hoog volume ging hij 'stotteren'. Dus ik dacht dat op een of andere manier mijn accu's (twee parallel geschakeld van conrad) bijna leeg waren, maar mijn voltmeter gaf toch mooi 12.7 volt aan. Dus vandaag heb ik heb op de voeding aangesloten om te kijken of het toch aan de accu's lag, maar kreeg alsnog hetzelfde probleem.
Als ik mijn telefoon op laag volume zet en mijn fm/mp3 module vol, dan treedt het op en andersom ook (dus telefoon vol en fm/mp3 lager).

[YouTube: http://youtu.be/Lvtt_o05VrM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:37
Cluricauns schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:14:
Gisteren heb ik lekker 's avonds/'s nachts op het strand gezeten met kistradio plus vuurtje, super lekker. Maar halverwege de avond deed mijn kistradio raar want bij een hoog volume ging hij 'stotteren'. Dus ik dacht dat op een of andere manier mijn accu's (twee parallel geschakeld van conrad) bijna leeg waren, maar mijn voltmeter gaf toch mooi 12.7 volt aan. Dus vandaag heb ik heb op de voeding aangesloten om te kijken of het toch aan de accu's lag, maar kreeg alsnog hetzelfde probleem.
Als ik mijn telefoon op laag volume zet en mijn fm/mp3 module vol, dan treedt het op en andersom ook (dus telefoon vol en fm/mp3 lager).

[video]
Heb je een modded TA2024? zo ja zou het misschien kunnen dat je amp over de toeren raakt en dat je er teveel van vraagt, doet hij dit namelijk ook op iets lager volume? of alleen als je het volume op max zet?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VPldDqBkvtA]

Nieuwe krat, moet nog worde afgewerkt met verf etc en deze schakelaar is tijdelijk!, komt nog paneeltje in, voltmeter etc

[ Voor 15% gewijzigd door BiggyBossB op 09-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Ja het ligt aan de ta2024, heb hem vervangen met een andere ta2024 modded en nu doet hij het weer. Maar ik kan dus eigenlijk niks meer met die andere? Hoe zou ik het in het vervolg kunnen voorkomen dat die andere ta2024 ook naar de haaien gaat? (heatsinkje op de chip??)
En ik heb trouwens gemerkt dat mijn radio veel harder gaat zonder mp3 module dan met, is dit misschien op te lossen? Anders heb ik dadelijk nog een nutteloze module in mijn krat zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Cluricauns schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:14:

[video]
Wat gebeurd er als je je telefoon direct op je versterker aansluit, is het dan nog?
BiggyBossB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:06:
[video]

Nieuwe krat, moet nog worde afgewerkt met verf etc en deze schakelaar is tijdelijk!, komt nog paneeltje in, voltmeter etc
Netjes, lekker compact :)
Cluricauns schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:27:
Ja het ligt aan de ta2024, heb hem vervangen met een andere ta2024 modded en nu doet hij het weer. Maar ik kan dus eigenlijk niks meer met die andere? Hoe zou ik het in het vervolg kunnen voorkomen dat die andere ta2024 ook naar de haaien gaat? (heatsinkje op de chip??)
En ik heb trouwens gemerkt dat mijn radio veel harder gaat zonder mp3 module dan met, is dit misschien op te lossen? Anders heb ik dadelijk nog een nutteloze module in mijn krat zitten :(
Ah, toch de versterker dus!

De TA2024 versterkers bieden erg veel waar voor hun geld, wanneer ze werken. Het komt helaas vaker voor dan bij andere producten dat de TA2024 snel defect raakt, heb je eenmaal een goede dan blijft deze het ook goed doen, maar er zitten helaas best veel rotte appels bij :(. Kwestie van garantie indien je hem in NL gekocht hebt en anders een nieuwe kopen en hopen dat die het langer uit houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

BiggyBossB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:06:
[video]

Welke plaat is dat :O?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyro & Ansol vs Gregor Salto & ID - Animals On Top Of The Azumba (Hardwell SmashUp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Hi mensen,

Ik ben momenteel mijn kist aan het bouwen en die wil ik ook, als hij af is, gaan bekleden met schuim. Mijn grote hulp-vriend MarvinWijnand adviseerde akoestisch noppenschuim van Conrad maar ik heb op zolder ook nog "normaal" noppenschuim liggen. Zit er echt verschil tussen normaal en akoestisch, als ze qua uiterlijk hetzelfde zijn of is het gewoon het labeltje dat het anders maakt?

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:38:
[...]

Dyro & Ansol vs Gregor Salto & ID - Animals On Top Of The Azumba (Hardwell SmashUp)
Thanks!

Ontopic; het is dus sowieso verstandig om de binnenkant van je kist te isoleren met noppenschuim? Mijn bekisting is dit weekend klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Bas90 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:37:
[...]

Thanks!

Ontopic; het is dus sowieso verstandig om de binnenkant van je kist te isoleren met noppenschuim? Mijn bekisting is dit weekend klaar :).
Ja, dat komt met name de bas ten goede. Toevallig iets wat ik zelf ook wist, maar het is mij ook door verschillende mensen aangeraden. Verklaard ook waarom je vaak wolachtig materiaal in boksen vond vroeger of mensen oude doeken in hun bass drum hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
joostsozee schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:20:
Hi mensen,

Ik ben momenteel mijn kist aan het bouwen en die wil ik ook, als hij af is, gaan bekleden met schuim. Mijn grote hulp-vriend MarvinWijnand adviseerde akoestisch noppenschuim van Conrad maar ik heb op zolder ook nog "normaal" noppenschuim liggen. Zit er echt verschil tussen normaal en akoestisch, als ze qua uiterlijk hetzelfde zijn of is het gewoon het labeltje dat het anders maakt?

Joost
Voor een kistradio maakt het echt geen verschil die van conrad of een ander soort schuim... maar elk schuim is beter dan geen schuim! ik heb bijvoorbeeld schuim uit een oude bank in mijn kistjes!

Heeft iemand nog een antwoordt op mijn vraag van vanmiddag of ik het onderstaande plaatje zo kan gebruiken om ruis weg te filteren?
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34zili9.jpg
Waarbij 10k natuurlijk 10ohm moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 13:26
Goedenavond,

Ik wil graag een Airplay speaker bouwen op basis van een Raspberry Pi.

Hij zal binnen worden gebruikt en hoeft hierom geen enorm vermogen te hebben.

Mijn idee is als volgt

Versterker TA2024 (2x 15w)
Voeding 12v (voor de versterker)
12v naar 5v printplaatje (input voor RP)
DAC PCM2704 (analoge output schijnt niet geweldig te zijn van de RP)

Graag zou ik jullie advies hebben wat ik wellicht over het hoofd zie of aan moet denken.

Voeding 12v en dan 2a voor versterker en 1a voor de RP?

Op de DAC zitten volume knoppen kan ik deze gebruiken of moet ik het volume na de versterker pas regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Haal gewoon een mooie 12v 5a voeding voor 2x TA en 1x RP. De specifieke dac ken ik niet, maar ben er vrijwel zeker van dat deze voldoen om je volume te regelen. Dit gaat (bijna) altijd bij de input omdat die minder krachtige signalen draagt dan de output

edit:
Kan een stel Hertz DCX100 speakers ophalen voor twee tientjes. Over het algemeen worden 10cm speakers niet aangeraden, maar dit zijn niet je doorsnee speakertjes. Zou dit wat zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door lutkeveld op 09-07-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 13:26
lutkeveld schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:18:
Haal gewoon een mooie 12v 5a voeding voor 2x TA en 1x RP. De specifieke dac ken ik niet, maar ben er vrijwel zeker van dat deze voldoen om je volume te regelen. Dit gaat (bijna) altijd bij de input omdat die minder krachtige signalen draagt dan de output

edit:
Kan een stel Hertz DCX100 speakers ophalen voor twee tientjes. Over het algemeen worden 10cm speakers niet aangeraden, maar dit zijn niet je doorsnee speakertjes. Zou dit wat zijn?
Bedankt voor je input. Enig idee waar ik goedkoop een voeding kan kopen? Levertijd is verder geen probleem bijv ebay of dergelijke. Raad je mij de Hertz speakers aan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Nee dat was een aparte vraag. Wist niet zeker wat ik er nou mee aan moest. Hertz is wel kwaliteit, maar 10cm is minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb de topicstart helemaal doorgelezen. Duidelijk uitgelegd allemaal!

Ik heb alleen een vraagje.
Kan je zeg maar ook een voltmeter aansluiten, en dan een schermpje aan de buitenkant van je kratradio doen en daar op kijken hoeveel Volt de accu nog heeft? Dus dat de voltmeter continu aangesloten is op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja, maar dan trekt de voltmeter langzaam maar zeker je accu leeg, omdat hij altijd aan staat. Beter kun je er een momentschakelaar tussen zetten, zodat hij enkel de spanning laat zien wanneer je de schakelaar indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Bedankt voor je vraag K1pc0rn :).

Ik realiseer mij nu dat ik ook een dergelijke opstelling heb zonder schakelaar voor de voltage meter, kortom zonde van de stroom.

@ Wesleytjuh
Kan ik nog een wipschakelaar bij mijn bestelling toevoegen of is die al de deur uit?

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
ik wil graag een aan knop maken met een momentschakelaar.
hetzelfde idee dus als bij een computer.
nu werk ik ook met voedingen in mijn huidige project en vroeg ik me dus af hoe dat ik dit kan bereiken.

Werkt dit door de grijze kabel van de psu(kabel die ervoor zorgt dat de voeding aangaat)
en de zwarte op de schakelaar aan te sluiten of moeten deze 2 constant met elkaar in verbinding staan?
en hoe werkt dat dan weer met uitschakelen.

of kan ik toch het beste gebruik maken van een schakelaar die vergrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
freakk schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:58:
ik wil graag een aan knop maken met een momentschakelaar.
hetzelfde idee dus als bij een computer.
nu werk ik ook met voedingen in mijn huidige project en vroeg ik me dus af hoe dat ik dit kan bereiken.

Werkt dit door de grijze kabel van de psu(kabel die ervoor zorgt dat de voeding aangaat)
en de zwarte op de schakelaar aan te sluiten of moeten deze 2 constant met elkaar in verbinding staan?
en hoe werkt dat dan weer met uitschakelen.

of kan ik toch het beste gebruik maken van een schakelaar die vergrendeld?
In dit geval zal een momentschakelaar niet werken. Het moment dat je de schakelaar los laat zal het moment zijn dat je versterker weer uitschakelt. Je moet gewoon ergens in je stroomkring een vergrendelende schakelaar zetten. Zodra je die op '1' zet zal de stroomkring voltooid worden en je versterker versterken kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
ja was inderdaad zelf al aan het denken dat het toch een stuk handiger zou zijn om dat te doen.
heb de schakelaartjes al uitgezocht dus moet wel goed komen.

in elk geval bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

waar wordt 10cm niet aangereden? Op de hifi fora's worden ze best vaak gebruikt. Ik hoor veel goeie verhalen over Visaton FRS8 of FR10. Moet je maar eens op zoeken en dan met name in Duitsland. Veel over te vinden. Zijn ook veel vormen/maten kisten voor te vinden (bouwtekeningen) + filters, die je zo na kan maken.

Ik zit zelf te twijfelen om de FR10 te combineren met een subwoofer. Ik weet dat JVS tevreden was met zijn waterdichte Visaton speakers van 17cm meen ik. Of 10 naar 17 veel verschil zal uitmaken is ten tweede

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 10-07-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Dark0z schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:15:
[...]

waar wordt 10cm niet aangereden? Op de hifi fora's worden ze best vaak gebruikt. Ik hoor veel goeie verhalen over Visaton FRS8 of FR10. Moet je maar eens op zoeken en dan met name in Duitsland. Veel over te vinden. Zijn ook veel vormen/maten kisten voor te vinden (bouwtekeningen) + filters, die je zo na kan maken.

Ik zit zelf te twijfelen om de FR10 te combineren met een subwoofer. Ik weet dat JVS tevreden was met zijn waterdichte Visaton speakers van 17cm meen ik. Of 10 naar 17 veel verschil zal uitmaken is ten tweede
Ik heb een klein kistje met 2 Visaton FRS 7 speakertjes. Het is niet groter dan een melkpak van 1 liter en is uitgevoerd met ta2020 (niet gemod) en mp3/fm decoder. Als stroomvoorziening pas er een "6800mAh" li-ion of 8xAA blok in achter een klepje. Voor het formaat gaat hij belachelijk hard alleen jammer dat er nouwelijks tot geen bas uit komt. Hij kan in elk geval 10x harder dan zo'n "ipod dock" speaker van het zelfde formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:57:
[...]

Voor een kistradio maakt het echt geen verschil die van conrad of een ander soort schuim... maar elk schuim is beter dan geen schuim! ik heb bijvoorbeeld schuim uit een oude bank in mijn kistjes!

Heeft iemand nog een antwoordt op mijn vraag van vanmiddag of ik het onderstaande plaatje zo kan gebruiken om ruis weg te filteren?
[afbeelding]
Waarbij 10k natuurlijk 10ohm moet zijn
maakt wel degelijk verschil volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
2 tientjes sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:55:
[...]
maakt wel degelijk verschil volgensmij
Eindelijk een reactie. Ik heb het gister even getest en het helpt wel iets, maar niet wat ik had gehoopt. Ik heb een hoop electronica in mijn kistje en eerst dus last van een hoop storing van machnetischevelden van stroomverbruikende onderdelen. Door de audio kabels te shielden was de storing door magnetische velde weg. Ruis was er nog wel, maar het grote probleem zat dus op de ground lijn.
Had nog ergens een ground loop isolator liggen dus die er tussen gezet en nu is het bijna weg *O* oOo
Maar een extra, niet te grote condensator, op verschillende onderdelen is dus niet schadelijk, of begrijp is dat verkeerd?
Nu langzaam weer verder met opbouwen en tussendoor steeds testen of het blijft werken en niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:17:
[...]

In dit geval zal een momentschakelaar niet werken. Het moment dat je de schakelaar los laat zal het moment zijn dat je versterker weer uitschakelt. Je moet gewoon ergens in je stroomkring een vergrendelende schakelaar zetten. Zodra je die op '1' zet zal de stroomkring voltooid worden en je versterker versterken kunnen :)
Je kunt ook iets maken dat je een drukschakelaar hebt, met daar achter een pulsteller en een memory in stellen op 1x klikken is memory set, 2x klikken is memory reset en reset van de pulsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Boppos, waar had jij toendertijd die visaton FRS 7 speakertjes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
boppos schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:38:
[...]

Eindelijk een reactie. Ik heb het gister even getest en het helpt wel iets, maar niet wat ik had gehoopt. Ik heb een hoop electronica in mijn kistje en eerst dus last van een hoop storing van machnetischevelden van stroomverbruikende onderdelen. Door de audio kabels te shielden was de storing door magnetische velde weg. Ruis was er nog wel, maar het grote probleem zat dus op de ground lijn.
Had nog ergens een ground loop isolator liggen dus die er tussen gezet en nu is het bijna weg *O* oOo
Maar een extra, niet te grote condensator, op verschillende onderdelen is dus niet schadelijk, of begrijp is dat verkeerd?
Nu langzaam weer verder met opbouwen en tussendoor steeds testen of het blijft werken en niet storen.
Sowieso verwacht ik dat de weerstand voor de condensators hoort te zitten, ipv achter, ik zou dat eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Is origineel van Martin Garrix - Animals

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 12:54
Goede avond,

Ik wil een radiokist gaan maken maar nu heb ik een vraagje over welke accu ik het beste aan kan schaffen.
De accu mag niet al te zwaar wegen als dat kan.

Versterker: http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/gt5-a604e.html
Speakers: http://www.hifimarkt.nl/speakers/410-jbl-.html

Gaat een tulp kabel de versterker in, muziek word afgespeeld via telefoon.

Mvg,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:42:
Goede avond,

Ik wil een radiokist gaan maken maar nu heb ik een vraagje over welke accu ik het beste aan kan schaffen.

Mvg,

Rick
Zoooo, jij hebt wel wat over voor een mooie versterker ja.... Ik vind het alleen zonde dat je er dan maar een setje speakers op aansluit. Koop je een ziek dure 4-kanaals versterker en dan sluit je er maar twee speakers op aan. Ik zou dan of een twee kanaals kopen of een extra setje speakers of een subwoofer gebrugd aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:51:
[...]

Zoooo, jij hebt wel wat over voor een mooie versterker ja.... Ik vind het alleen zonde dat je er dan maar een setje speakers op aansluit. Koop je een ziek dure 4-kanaals versterker en dan sluit je er maar twee speakers op aan. Ik zou dan of een twee kanaals kopen of een extra setje speakers of een subwoofer gebrugd aansluiten....
De kist mag niet te groot en te zwaar worden daarom maar 2 speakers. Kan evt nog 2 speakers los in een box bouwen en die erop aansluiten.

Maar dat ter zijde, ik wil graag weten welke accu ik het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Goede avond,

Mvg,

Rick
Hoezo de keus op die versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
thijsco19 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:00:
[...]

Hoezo de keus op die versterker?
Had ik nog liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:58:
[...]

De kist mag niet te groot en te zwaar worden daarom maar 2 speakers. Kan evt nog 2 speakers los in een box bouwen en die erop aansluiten.
Waarom neem je dan niet ook een versterker die een maatje kleiner is en dus lichter... een 2-kanaals raveland ofzo. Daarnaast voor dit soort versterkers ga je het niet lang halen met een simpel 7,2 ampere accutje. Ik zou het eerder een 30-40 ampere kopen... maarja dat kost ook weer 70-80 mis wel 90 euro... ik heb zelf een tijd geleden voor 20 euro een scootmobiel gekocht incl lader alles, maar hij deed het niet goed meer: de velgjes waren uitgesleten dus elektro motor eruit gesleuteld en kwamen er dus ook 2 51 ampere accus vrij en die gebruik ik nu in combi met mijn autoradiootje :D en 2 oude speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:03:
[...]

Waarom neem je dan niet ook een versterker die een maatje kleiner is en dus lichter... een 2-kanaals raveland ofzo. Daarnaast voor dit soort versterkers ga je het niet lang halen met een simpel 7,2 ampere accutje. Ik zou het eerder een 30-40 ampere kopen... maarja dat kost ook weer 70-80 mis wel 90 euro... ik heb zelf een tijd geleden voor 20 euro een scootmobiel gekocht incl lader alles, maar hij deed het niet goed meer: de velgjes waren uitgesleten dus elektro motor eruit gesleuteld en kwamen er dus ook 2 51 ampere accus vrij en die gebruik ik nu in combi met mijn autoradiootje :D en 2 oude speakertjes
auto accu is te zwaar de kist moet niet al te zwaar zijn dus makkelijk te vervoeren. Ik wil gewoon deze versterker en m'n vraag is wat voor accu:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:06:
[...]

auto accu is te zwaar de kist moet niet al te zwaar zijn dus makkelijk te vervoeren. Ik wil gewoon deze versterker en m'n vraag is wat voor accu:P
ten eerste, daar gaf ik antwoord op, maar dan zou ik 2 of 3 7,2 Ah accu's parrallel aansluiten...\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:11:
[...]

ten eerste, daar gaf ik antwoord op, maar dan zou ik 2 of 3 7,2 Ah accu's parrallel aansluiten...\
Oke bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdpveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:15:
[...]

Oke bedankt voor de tip!
np

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Goede avond,

Mvg,

Rick
Je hebt eigenlijk een paar opties:
- de standaard, kleine, relatief goedkope 7Ah accu. Grote nadeel: je kan echt niet lang (volgas) spelen.
- een auto accu/grote gelaccu, zwaar, groot, maar wel langer spelen.
- lithium ion, licht, klein, duur en moeilijk.

Als je hem niet wil gebruiken om volgas mee te blazen, koop een ta2024, en je kan lekker lang op klein accutje.
Wil je wel blazen, dan moet je inleveren in gewicht/speelduur.

@ stijn teuben,
De versterker kan ook gebrugd worden, beetje jammer dat de speakers dat dan weer niet helemaal aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
Carneoleon schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:17:
[...]

Je hebt eigenlijk een paar opties:
- de standaard, kleine, relatief goedkope 7Ah accu. Grote nadeel: je kan echt niet lang (volgas) spelen.
- een auto accu/grote gelaccu, zwaar, groot, maar wel langer spelen.
- lithium ion, licht, klein, duur en moeilijk.

Als je hem niet wil gebruiken om volgas mee te blazen, koop een ta2024, en je kan lekker lang op klein accutje.
Wil je wel blazen, dan moet je inleveren in gewicht/speelduur.

@ stijn teuben,
De versterker kan ook gebrugd worden, beetje jammer dat de speakers dat dan weer niet helemaal aan kunnen.
bedankt voor het advies!

ik neem aan hoe groter de accucapaciteit hoe langer je muziek kan draaien?
Zou dit wat zijn? klik
of deze

Klik

[ Voor 8% gewijzigd door hdpveen op 10-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
hdpveen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:24:
[...]

bedankt voor het advies!

ik neem aan hoe groter de accucapaciteit hoe langer je muziek kan draaien?
Zou dit wat zijn? klik
of deze

Klik
Jup! groter is beter!! (en zwaarder/duurder)

Let wel op, als je echt echt hard gaat spelen, dan is zo'n accu binnen een uurtje leeg,
Hoe lang die op normaal volume speelt kan ik je niet vertellen, dat moet je zelf ff meten als je dat graag wil weten.
Als je thuis een auto(accu)/12V voeding oid en een multimeter hebt liggen, kun je het allemaal ff aansluiten, multimeter ertussen en meten wat de stroom is. Dan kun je berekenen hoe lang je ermee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:11:
[...]

Liefste parallel aansluiten van loodacuc's zoveel mogelijk verkomen. Neem liever een enkele flinke accu dan. Moeilijk te zeggen hoe groot deze moet zijn, ik zou toch wel 20Ah aanraden met zo'n versterker, zeker als je hem gaat bruggen. Dan heb je nog een redelijke speelduur verwacht ik. Maar zo'n zware versterker, en zware accu voldoet niet echt aan je eis om een licht systeem te hebben ben ik bang.

Ik zie trouwens dat je de grotere accu's bij conrad hebt gevonden, deze zijn vrij duur, voor hetzelfde geld kun je 20Ah hebben ;)

160W RMS, dat zou zo'n 13A zijn op vol vermogen, dat mag weer ongeveer x2 omdat het rendement van zo'n versterker aardig bagger is. Ik zou zeggen 2-3 uur op vol volume, en dan is het toch wel ver gedaan. Op normalere volumes moet 10 uur wel mogelijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 10-07-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

wesleytjuh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:04:
[...]
ik zou toch wel 20Ah aanraden
12v accu 24 ah voor €25 euro. http://link.marktplaats.nl/692404000
Heb laatst ook bij die meneer een accu gehaald. Accu dient normaal als backup systeem en zit constant aan druppellader van wat ik begrepen heb. Dus voor degene die accu's nodig hebben. Bovenstaande heeft met regelmaat kleine accus van 7ah tot 24ah, of groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:04:
[...]

160W RMS, dat zou zo'n 13A zijn op vol vermogen, dat mag weer ongeveer x2 omdat het rendement van zo'n versterker aardig bagger is. Ik zou zeggen 2-3 uur op vol volume, en dan is het toch wel ver gedaan. Op normalere volumes moet 10 uur wel mogelijk zijn.
Volgens datasheet is het gewoon een 4x60W RMS versterker (link).
Dan zou hij maar 5A verbruiken, reken maar uit.
Bridged levert die dus wel 160W, x2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja daar ging ik vanuit, dat bridged gebruikt ging worden. Maar ik zou eigenlijk aanraden om dat juist niet te doen, en gewoon voor de normale 60W uitgangen te gaan. Dan kan je zelfs op vol volume best een tijdje spelen op een 20Ah accu.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
wesleytjuh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:34:
Ja daar ging ik vanuit, dat bridged gebruikt ging worden. Maar ik zou eigenlijk aanraden om dat juist niet te doen, en gewoon voor de normale 60W uitgangen te gaan. Dan kan je zelfs op vol volume best een tijdje spelen op een 20Ah accu.

.
ok bedankt voor de info! Ik ga kijken voor een nieuwe of een tweedehands.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om een heineken kratbox te maken voordat ik met vrienden op vakantie ga.
Heb zojuist een schema getekend, maar ik loop vast op 3 dingen.
Wat ik ga kopen:
- TA2024 Modded versteker.
- Loodgelaccu 12V 7Ah.
- Accusafe v3.5.
- Pioneer 13 cm 2-weg coaxiale luidspreker (210 W).
- en nog wat ander klein spul.

Mijn eerste vraag:
Aan de accusafe moet je de acculader en de voeding aansluiten. Dat bekend dus dat je 2 stekkers aan de kratbox heb hangen? Heb ik dat juist?, en is dat misschien op een andere manier te maken. Want bij de how-to op accusafe.nl hebben ze 1 stekker. Maar ook een Industriele voeding. Wie weet hier mee van?

2de:
Op de accusafe zitten ook 2 knopjes en een led-lichtje. De ene knop is een aan-knop, en de ander een uit-knop. En in dit topic heb ik een schema gezien waar ze nog een aan/uit-schakelaar hadden aangesloten tussen de versterker en de accusafe. Moet dat?, en kan dit miss ook in 1 schakelaar dan?

3de:
Ik wil ook graag een usb-autolader aansluiten. Deze hoeft in princiepe alleen gebruikt te worden als de muziek ook aanstaat. Waar moet dit ding tussen aangesloten worden?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpveen
thijsco19 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:30:
[...]

Volgens datasheet is het gewoon een 4x60W RMS versterker (link).
Dan zou hij maar 5A verbruiken, reken maar uit.
Bridged levert die dus wel 160W, x2.
zou 18 ah ook genoeg zijn als accu, dat je gewoon normaal volume de radio aanzet?

groete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Heeft iemand hier ervaring met FR10 van Visaton. Lees her en der wel positieve verhalen in systemen voor thuis. Maar ben benieuwd of iemand deze in de buitenlucht heeft geprobeerd.

Welke andere speaker zou ik anders eventueel kunnen combineren met een 20cm sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neos..
  • Laatst online: 08-02-2019
hallo,

ik wil op m'n ta2024 versterker 2 subwoofers aansluiten. 2 x 125 watt subwoofers uit een boombox.
is dit mogelijk om het maximale geluid te krijgen? of heeft iemand tips voor andere subwoofers?

neos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neos.. schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:41:
hallo,

ik wil op m'n ta2024 versterker 2 subwoofers aansluiten. 2 x 125 watt subwoofers uit een boombox.
is dit mogelijk om het maximale geluid te krijgen? of heeft iemand tips voor andere subwoofers?

neos..
moet sowieso een filter tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
hdpveen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:00:
[...]

zou 18 ah ook genoeg zijn als accu, dat je gewoon normaal volume de radio aanzet?

groete
Moet op normaal volume meer dan genoeg zijn :).
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:28:
Hallo,

Ik ben van plan om een heineken kratbox te maken voordat ik met vrienden op vakantie ga.
Heb zojuist een schema getekend, maar ik loop vast op 3 dingen.
Wat ik ga kopen:
- TA2024 Modded versteker.
- Loodgelaccu 12V 7Ah.
- Accusafe v3.5.
- Pioneer 13 cm 2-weg coaxiale luidspreker (210 W).
- en nog wat ander klein spul.

Mijn eerste vraag:
Aan de accusafe moet je de acculader en de voeding aansluiten. Dat bekend dus dat je 2 stekkers aan de kratbox heb hangen? Heb ik dat juist?, en is dat misschien op een andere manier te maken. Want bij de how-to op accusafe.nl hebben ze 1 stekker. Maar ook een Industriele voeding. Wie weet hier mee van?

2de:
Op de accusafe zitten ook 2 knopjes en een led-lichtje. De ene knop is een aan-knop, en de ander een uit-knop. En in dit topic heb ik een schema gezien waar ze nog een aan/uit-schakelaar hadden aangesloten tussen de versterker en de accusafe. Moet dat?, en kan dit miss ook in 1 schakelaar dan?

3de:
Ik wil ook graag een usb-autolader aansluiten. Deze hoeft in princiepe alleen gebruikt te worden als de muziek ook aanstaat. Waar moet dit ding tussen aangesloten worden?

Hoor graag van jullie!
1. De stekker van zowel de voeding als acculader kun je samennemen en aansluiten op 1 enkele IEC contact. Dit IEC contact monteer je aan de buitenkant van je kist/krat en op dat contact kan je weer met een standaard stroomkabel je kistradio op het lichtnet aansluiten. Zie de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/IMG_9780_zps6aef589b.jpg
Zowel de acculader als voeding komen samen op het IEC contact in de achterkant van de radio

2. Een schakelaar tussen de accu en de "rest" is zeker aan te raden. Wanneer je een acculader in je systeem bouwt is deze altijd aangesloten op de accu, ookal zit de acculader niet aangesloten op het stopcontact. In dat geval trekt de acculader zeer langzaam maar zeker je accu leeg, dat kan na een flinke tijd funest zijn voor de accu. De schakelaar tussen de accu en de "rest" kun je dus zien als hoofdschakelaar, waar mee je zeker weet dat de accu losgekoppeld is van het systeem. Als je deze schakelaar toepast heb je in principe de uitschakelaar van de AccuSafe niet meer nodig, dit kun je dan ook met de "hoofdschakelaar" doen.

3. Op de uitgang van de AccuSafe, net als de versterker :)

[ Voor 82% gewijzigd door wesleytjuh op 11-07-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:28:
[...]

3de:

Hoor graag van jullie!
USB-autolader? Wat bedoel je hiermee?

@MarvinWijnand, haha dat snap ik ;) , alleen weet ik niet wat dat is/wat er mee bedoeld wordt.
Ow dat zou inderdaad kunnen, klinkt wel logisch inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 11-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:54:
[...]

USB-autolader? Wat bedoel je hiermee?
op de out van de accusafe als je deze hebt, of anders direct op de accu

hij bedoelt volgensmij gewoon een usb adapter die je in de sigaret aansteker steekt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 19:55 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink