Ben je een weekendje in Berlijn waardoor je dit even niet kan volgen, komen er onwijs veel mooie creaties langs!

Keep up the good work! Binnenkort zal ik ook even een nieuw 'zomertopic' starten, helaas heb ik deze maand nog geen tijd om de foto's in de topicstart bij te werken.
Toch nog even wat opmerkingen bij eerdere berichten:
Dark0z schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:05:
[...]
Hieruit begrijp ik dat een kratradio prima op een accu van een boot kan draaien? Zodra de buitenboordmotor gestart is zal de kratradio gevoed worden door de dynamo?
En voor als de buitenboordmotor uit staat alsnog een ontlaadbeveiliging inbouwen zodat ik genoeg stroom overhoud om te starten
Zelf heb ik ook een boot met buitenboordmotor die een laadspoel heeft (geen elektrische start). Met een accu er op laad deze hem prima bij met een maximum van 5A. Een kratradio op basis van een klasse-D versterker zal het hier prima op doen en een ontlaadbeveiliging is dan eigenlijk niet eens nodig omdat de accu waarschijnlijk groot genoeg is om úren te spelen (weet je toevallig hoeveel Ah jouw accu is?).
Het enige waar je mee uit moet kijken is als je de radio direct op de motor aansluit. Onbelast geeft mijn motor spanningen van 6-19 volt, dit kan een simpele ta2024 niet aan. De spoel moet dus echt belast worden met een loodaccu, een 7Ah gelaccu werkte in mijn geval ook niet. Maar gezien jij elektrisch start zal dit eigenlijk nooit voorkomen.

Mooie kist hoor! Wat schakel je allemaal met die schakelaars op het paneel?

Of nog ff links en rechts van de ta2024 verbinden does the trick.

peter4871 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:33:
Nou dat waren wat topics om door heen te komen maar nog weet ik niet wat ik wil weten.
Ik ben bezig een kistradio te bouwen, waarom? Omdat ik mijn auto heb verkocht en nu spullen over heb.
Wat heb ik:
Hifonics Zeus zxi 4x200 watt versterker
Pioneer 2x 240 watt boxen
Alpine 800 watt bassbox
Pioneer Deh-7200sd autoradio
Wat ik begreep is het dus 800 watt (4x200)
Maar hier heb ik voeding voor nodig. Komt geen accu in.
Dus alles rechtstreeks op netvoeding.
Ik had deze voeding al gevonden :
link
Maar ik weet niet of ik het daar mee red.
Heb even de specificaties van je versterker opgezocht. Versterker levert max 4x100watt RMS. 400/12= 33A op volle belasting. In de praktijk zul je dit niet snel halen. Zware voedingen zijn over het algemeen zeer prijzig. Als je een beetje handig bent met solderen kan ik je de volgende voeding aanraden:
http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html. Lekker voordelig en met z'n 13,4 volt en 32A goed voor meer dan 400watt. Zal wel wat wegen maar ik geloof niet dat je voor heel draagbaar gaat.

Jij en anderen: aub geen Vraag&Aanbod hier. Foto's van de kisten zijn natuurlijk wel altijd meer dan welkom!