Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.270 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:54:
[...]

bij interesse stuur ik deze sws op en zal zo effe kijken of ik foto's kan sturen en een filmpje
Het is geen V&A hier :)

@hieronder
Jaa fotooo :P Leuk ding wel

Mijne:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3790/9069490584_69cbcd487e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2812/9067249205_58e99879b1_b.jpg[/url]

Staat voor 125 op marktplaats, niet lager dan 100, anders hou ik hem zelf mooi.

[ Voor 40% gewijzigd door lutkeveld op 17-06-2013 19:21 ]

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2mwfs4m.jpg

hier is een foto van de kist bij interesse kan ik er meer sturen via de mail

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:13:
[afbeelding]

hier is een foto van de kist bij interesse kan ik er meer sturen via de mail
de speakers vallen er in iedergeval niet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:03:
[...]

@hieronder

Mijne:
[afbeelding]

[afbeelding][/url]

ben benieuwd wat mijne waard is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:23:
[...]

ben benieuwd wat mijne waard is 8)7
Afbeeldingslocatie: http://images5.fanpop.com/image/photos/29800000/It-s-over-9000-its-over-9000-29849302-496-370.jpg

Nah ik weet niet of de gemiddelde marktplaatser meer dan 200 euro voor een kratradio over heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door lutkeveld op 17-06-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:24:
[...]

[afbeelding]

Nah ik weet niet of de gemiddelde marktplaatser meer dan 200 euro voor een kratradio over heeft.
mensen met geld wel :D , er is ook zo'n kisten bouwer, Thodio heet dat ofzo, en die verkoopt ze voor 750 tot 1000+ euro. en die worden ook wel verkocht, maar zal wel geen storm lopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:28:
[...]

mensen met geld wel :D , er is ook zo'n kisten bouwer, Thodio heet dat ofzo, en die verkoopt ze voor 750 tot 1000+ euro. en die worden ook wel verkocht, maar zal wel geen storm lopen haha
Heb ze gezien. Evenals de boomcases van Mr Simo. Die gaan wel richting de prijs wat die van jou waard zou zijn, maar jij bent alleen geen winkel en geeft geen garantie. Maarja je weet maar nooit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Heb ze gezien. Evenals de boomcases van Mr Simo. Die gaan wel richting de prijs wat die van jou waard zou zijn, maar jij bent alleen geen winkel en geeft geen garantie. Maarja je weet maar nooit :9
Mn vader en ik hebben er wel serieus over nagedacht te gaan handelen in die dingen aangezien we er beide handig mee zijn, maar krijg het maar eens lopend, denk niet dat je dat voor elkaar krijgt om nog winst te maken op zo'n kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Mn vader en ik hebben er wel serieus over nagedacht te gaan handelen in die dingen aangezien we er beide handig mee zijn, maar krijg het maar eens lopend, denk niet dat je dat voor elkaar krijgt om nog winst te maken op zo'n kist
Die boomcases van Mr Simo zijn meer statussymbolen. Net als een broek van de hema even mooi kan zijn als een van g-star, maar g-star kan er veel meer voor vragen. Zo gaat dat ook in de kratradio bussines ;) Ze noemen het ook geen kratradio maar laten er meer termen als 'hi fi' en 'portable system' op los.

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 17-06-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Die boomcases van Mr Simo zijn meer statussymbolen. Net als een broek van de hema even mooi kan zijn als een van g-star, maar g-star kan er veel meer voor vragen. Ze noemen het ook geen kratradio maar laten er meer termen als 'hi fi' en 'portable system' op los.
ja ik zag het al ja haha, onzin, volgens hun maken ze die versterkers ook zelf :F en zal er nou echt een beter geluid komen uit die koffertjes die ze maken dan uit een 'professionele' kist?
volgensmij met de beste componenten nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:39:
[...]

ja ik zag het al ja haha, onzin, volgens hun maken ze die versterkers ook zelf :F en zal er nou echt een beter geluid komen uit die koffertjes die ze maken dan uit een 'professionele' kist?
ik denk dat je kistradio's kan bouwen met een veel beter geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:39:
[...]

Ze zouden eigenlijk voor die prijs geoptimaliseerden omhuizingen moeten hebben die de akoestishe eigenschappen van de speakers ondersteunen, maar tja dat lukt niet echt met een koffer 8)7

@hieronder
Leuk geluid ja, maar je had ook wel een leuk budget :o

[ Voor 5% gewijzigd door lutkeveld op 17-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:40:
[...]

ik denk dat je kistradio's kan bouwen met een veel beter geluid
:D
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ptpji9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Ze zouden eigenlijk voor die prijs geoptimaliseerden omhuizingen moeten hebben die de akoestishe eigenschappen van de speakers ondersteunen, maar tja dat lukt niet echt met een koffer 8)7

@hieronder
Leuk geluid ja, maar je had ook wel een leuk budget :o
inderdaad, wat kosten die dingen van die kerel dan? ik zag laatst dat hij ook ontelbaar veel verschillenden maakt. hahahaha klopt :), zou ik mijne ook ergens kunnen laten taxeren? :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:46:
[...]

inderdaad, wat kosten die dingen van die kerel dan? ik zag laatst dat hij ook ontelbaar veel verschillenden maakt. hahahaha klopt :)
Neem maar een kijkje in zijn shop

Prijsrange: veel tot belachelijk veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:48:
[...]

Neem maar een kijkje in zijn shop

Prijsrange: veel tot belachelijk veel
1045 dollar |:(
in geen 1045 jaar dat ik dat voor zo'n ding zou betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:52:
[...]

1045 dollar |:(
in geen 1045 jaar dat ik dat voor zo'n ding zou betalen
ze mogen wel eens komma's gaan plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:54:
[...]

ze mogen wel eens komma's gaan plaatsen :X
haha juist :F

zojuist ook mn eigen kist op marktplaats gegooit :) http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10
Hoezo, ga je hem verkopen dan ;)? Met 15KG prima lopen trouwens :o? Ik vind die van ons al zwaar! ;)

Punt is met dit soort dingen dat het door alle uren die erin zitten gewoon bijna niet winstgevend kan zijn. Had het wel zo geweest, had ik ze ook alang verkocht :D.

Die Thodio box is wel leuk, zit niet bijzonder veel elektronica in, gewoon een simpele versterker + een li-ion accu en een bluetooth/wifi audio module. Werkt vast prima, klinkt ook wel goed denk ik, maar vooral het hout is gewoon erg mooi bewerkt. En dat zorgt ervoor dat het zijn prijs kan rechtvaardigen. Die boomcases, tja, kan me voorstellen dat je dat mooi vind, zijn inderdaad een soort status artikelen, maar ik zou er nooit maar dan ook nooit zoveel geld voor neerleggen. Zo bijzonder zijn ze echt niet, het kan simpelweg gewoon niet goed klinken, en de elektronica die erin zit.. Een tijdje terug stond in dit topic een foto, dat was ook niks bijzonders, zag er best amateuristisch uit eigenlijk.. Wordt ook een mega winst op gemaakt, doen ze goed ;).

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 17-06-2013 21:46 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:43:
Hoezo, ga je hem verkopen dan ;)?

Punt is met dit soort dingen dat het door alle uren die erin zitten gewoon bijna niet winstgevend kan zijn. Had het wel zo geweest, had ik ze ook alang verkocht :D.

Die Thodio box is wel leuk, zit niet bijzonder veel elektronica in, gewoon een simpele versterker + een li-ion accu en een bluetooth/wifi audio module. Werkt vast prima, klinkt ook wel goed denk ik, maar vooral het hout is gewoon erg mooi bewerkt. En dat zorgt ervoor dat het zijn prijs kan rechtvaardigen. Die boomcases, tja, kan me voorstellen dat je dat mooi vind, zijn inderdaad een soort status artikelen, maar ik zou er nooit maar dan ook nooit zoveel geld voor neerleggen. Zo bijzonder zijn ze echt niet, het kan simpelweg gewoon niet goed klinken, en de elektronica die erin zit.. Een tijdje terug stond in dit topic een foto, dat was ook niks bijzonders, zag er best amateuristisch uit eigenlijk..
ik verkoop hem ook niet >:) alleen kijken wat mensen er voor over hebben, er heeft er tot nu toe 1 gemailt :9
dat van die boomcases had ik al wel verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
welke voltage hebben deze ledjes nodig?

@marvin zou je hem verkopen als je een hoog bod kreeg?

[ Voor 185% gewijzigd door lutkeveld op 17-06-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:46:
[...]

ik verkoop hem ook niet >:) alleen kijken wat mensen er voor over hebben, er heeft er tot nu toe 1 gemailt :9
dat van die boomcases had ik al wel verwacht ;)
het zou je kunnen verbazen, zat mensen met wel geld en geen tijd die toch zo'n ding op strand of in sloep willen hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:21:
welke voltage hebben deze ledjes nodig?

@marvin zou je hem verkopen als je een hoog bod kreeg?
Valt niet te zeggen zonder specificaties van de fabrikant. Is echt geheel afhankelijk daarvan helaas. Je hebt wel algemene spanningen voor elke kleur, dat zou je kunnen proberen, maar dat zul je even moeten googlen. Groen en rood zijn iig iets van 2V.

Oh en trouwens, het is natuurlijk welke spanning een led nodig hebben, maar de stroom waar het om gaat he! 20mA zal het zijn bij deze leds, dus daarop moet je begrensen. Maar je hebt wel de spanningsval over de led nodig om de juiste weerstand te berekenen inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 18-06-2013 00:04 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:03:
[...]

Valt niet te zeggen zonder specificaties van de fabrikant. Is echt geheel afhankelijk daarvan helaas. Je hebt wel algemene spanningen voor elke kleur, dat zou je kunnen proberen, maar dat zul je even moeten googlen. Groen en rood zijn iig iets van 2V.

Oh en trouwens, het is natuurlijk welke spanning een led nodig hebben, maar de stroom waar het om gaat he! 20mA zal het zijn bij deze leds, dus daarop moet je begrensen. Maar je hebt wel de spanningsval over de led nodig om de juiste weerstand te berekenen inderdaad.
Aah het is dus niet so simpel als ik dacht :|

Hoe krijgt iedereen trouwens gaten voor schakelaars in die inbouwschotels? Het is wel dik staal hoor.Ronde dingen kun je gewoon boren, maar voor rechthoeken zal je een flinke decoupeerzaag nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het is inderdaad niet zo'n heel leuk werkje, maar best goed te doen hoor. Niet met een decoupeerzaag iig, dat is veelste grof. Wat ik tot nu toe altijd doe is eerst netjes aftekenen, daarna gewoon 4 gaten boren, in de hoek van het "vierkant", maar wel binnen de lijnen, gewoon klein gaten. Daarna met de dremel van gat tot gat doorslijpen en met een klein vijltje navijlen tot het mooi vierkant is en de schakelaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 20:31
Ben je een weekendje in Berlijn waardoor je dit even niet kan volgen, komen er onwijs veel mooie creaties langs! :9~ Keep up the good work! Binnenkort zal ik ook even een nieuw 'zomertopic' starten, helaas heb ik deze maand nog geen tijd om de foto's in de topicstart bij te werken. :-(

Toch nog even wat opmerkingen bij eerdere berichten:
Dark0z schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Hieruit begrijp ik dat een kratradio prima op een accu van een boot kan draaien? Zodra de buitenboordmotor gestart is zal de kratradio gevoed worden door de dynamo?

En voor als de buitenboordmotor uit staat alsnog een ontlaadbeveiliging inbouwen zodat ik genoeg stroom overhoud om te starten
Zelf heb ik ook een boot met buitenboordmotor die een laadspoel heeft (geen elektrische start). Met een accu er op laad deze hem prima bij met een maximum van 5A. Een kratradio op basis van een klasse-D versterker zal het hier prima op doen en een ontlaadbeveiliging is dan eigenlijk niet eens nodig omdat de accu waarschijnlijk groot genoeg is om úren te spelen (weet je toevallig hoeveel Ah jouw accu is?).

Het enige waar je mee uit moet kijken is als je de radio direct op de motor aansluit. Onbelast geeft mijn motor spanningen van 6-19 volt, dit kan een simpele ta2024 niet aan. De spoel moet dus echt belast worden met een loodaccu, een 7Ah gelaccu werkte in mijn geval ook niet. Maar gezien jij elektrisch start zal dit eigenlijk nooit voorkomen. ;)
Mooie kist hoor! Wat schakel je allemaal met die schakelaars op het paneel? :9~
lutkeveld schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:08:
[...]

Dus (zonder ground):

Links -> 10k -> samen en dan splitsen -> links
Rechts -> 10k -> samen en dan splitsen -> rechts

@jonanr een elco kan ook de oplossing zijn
Of nog ff links en rechts van de ta2024 verbinden does the trick. 8)
peter4871 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:33:
Nou dat waren wat topics om door heen te komen maar nog weet ik niet wat ik wil weten.
Ik ben bezig een kistradio te bouwen, waarom? Omdat ik mijn auto heb verkocht en nu spullen over heb.
Wat heb ik:
Hifonics Zeus zxi 4x200 watt versterker
Pioneer 2x 240 watt boxen
Alpine 800 watt bassbox
Pioneer Deh-7200sd autoradio

Wat ik begreep is het dus 800 watt (4x200)
Maar hier heb ik voeding voor nodig. Komt geen accu in.
Dus alles rechtstreeks op netvoeding.
Ik had deze voeding al gevonden :link
Maar ik weet niet of ik het daar mee red.
Heb even de specificaties van je versterker opgezocht. Versterker levert max 4x100watt RMS. 400/12= 33A op volle belasting. In de praktijk zul je dit niet snel halen. Zware voedingen zijn over het algemeen zeer prijzig. Als je een beetje handig bent met solderen kan ik je de volgende voeding aanraden: http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html. Lekker voordelig en met z'n 13,4 volt en 32A goed voor meer dan 400watt. Zal wel wat wegen maar ik geloof niet dat je voor heel draagbaar gaat. >:)
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:25:
ik heb mijn kratradio te koop iemand belang?
Jij en anderen: aub geen Vraag&Aanbod hier. Foto's van de kisten zijn natuurlijk wel altijd meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:20:
Ben je een weekendje in Berlijn waardoor je dit even niet kan volgen, komen er onwijs veel mooie creaties langs! :9~ Keep up the good work! Binnenkort zal ik ook even een nieuw 'zomertopic' starten, helaas heb ik deze maand nog geen tijd om de foto's in de topicstart bij te werken. :-(

Toch nog even wat opmerkingen bij eerdere berichten:

[...]

Zelf heb ik ook een boot met buitenboordmotor die een laadspoel heeft (geen elektrische start). Met een accu er op laad deze hem prima bij met een maximum van 5A. Een kratradio op basis van een klasse-D versterker zal het hier prima op doen en een ontlaadbeveiliging is dan eigenlijk niet eens nodig omdat de accu waarschijnlijk groot genoeg is om úren te spelen (weet je toevallig hoeveel Ah jouw accu is?).

Het enige waar je mee uit moet kijken is als je de radio direct op de motor aansluit. Onbelast geeft mijn motor spanningen van 6-19 volt, dit kan een simpele ta2024 niet aan. De spoel moet dus echt belast worden met een loodaccu, een 7Ah gelaccu werkte in mijn geval ook niet. Maar gezien jij elektrisch start zal dit eigenlijk nooit voorkomen. ;)

[...]

Mooie kist hoor! Wat schakel je allemaal met die schakelaars op het paneel? :9~

[...]

Of nog ff links en rechts van de ta2024 verbinden does the trick. 8)

[...]

Heb even de specificaties van je versterker opgezocht. Versterker levert max 4x100watt RMS. 400/12= 33A op volle belasting. In de praktijk zul je dit niet snel halen. Zware voedingen zijn over het algemeen zeer prijzig. Als je een beetje handig bent met solderen kan ik je de volgende voeding aanraden: http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html. Lekker voordelig en met z'n 13,4 volt en 32A goed voor meer dan 400watt. Zal wel wat wegen maar ik geloof niet dat je voor heel draagbaar gaat. >:)

[...]

Jij en anderen: aub geen Vraag&Aanbod hier. Foto's van de kisten zijn natuurlijk wel altijd meer dan welkom!
voltmeter schakelaar, accu + schakelaar naar accusafe, outschakelaar van accusafe, accusafe schakelaars, bluetooth module aan switch, en bluetooth/aux switch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
een vraagje over een mp3 module, wat voor antenne kun je hieraan solderen?
groeten Stefan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Michel5128 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:20:

Ik heb een 75Ah accu. Ga wel een voltmeter inbouwen zodat ik niet met een lege bootaccu kom te staan, just in case voor als ik lang aan wal zit. Vraag me alleen af wat een handig oplossing is qua omschakelen van bootaccu, naar netstroom (voor thuis) of interne 7Ah accu (die ook weer opgeladen dient te worden wanneer aan netstroom) voor op strand. Heb je hier toevallig advies voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hm, een 3 standen schakelaar dan waarschijnlijk waarmee je switched tussen voeding/acculader/externe bootaccu. Externe bootaccu zou ik dan door middel van een mooie powercon connector of iets dergelijks aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4871
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-09 21:08
Michel5128 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:20:Heb even de specificaties van je versterker opgezocht. Versterker levert max 4x100watt RMS. 400/12= 33A op volle belasting. In de praktijk zul je dit niet snel halen. Zware voedingen zijn over het algemeen zeer prijzig. Als je een beetje handig bent met solderen kan ik je de volgende voeding aanraden: http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html. Lekker voordelig en met z'n 13,4 volt en 32A goed voor meer dan 400watt. Zal wel wat wegen maar ik geloof niet dat je voor heel draagbaar gaat. >:
Ik ben op het moment bezig de juiste voeding te kiezen.
Afhankelijk van de prijs, de onderdelen die er in gaan zijn ook niet de goedkoopste dus dan kan de voeding
Ook wel iets kosten. Maar moet ook weer niet te worden.
Volgens de acco leverancier zou ik dan een 50A voeding nodig hebben bij 12V.
Maar met een 25A bij 12v zou het ook moeten doen als ik hem niet op max zet.
Wacht nu de prijzen af, en bouw ondertussen de kist op.
Ik ga hem inderdaad niet tillen, alleen de sub is al geen feest om mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 19:19
Samen met een vriend ben ik een krat radio aan het bouwen. De eerste stappen zijn gerealiseerd en er komt geluid uit. Voor FM ontvangst en het afspelen van CD's hebben wij een autoradio ingebouwd en voor het afspelen vanaf een telefoon, ipod etc. een TA2024 vanwege de energie besparing. De boxen worden hierbij parallel aangesloten.
De radio en TA2024 worden niet te gelijk gebruikt en of de radio staat aan of de TA2024 (dmv spanning onderbreken). Nu lopen wij tegen het volgende probleem aan waar we het antwoord niet op kunnen vinden.

Wanneer bijvoorbeeld de TA2024 gebruikt wordt kan deze spanning ook naar de autoradio lopen (want deze is op de speaker uitgang immers parallel aangesloten). Wat doet dit met de autoradio of andersom wanneer de autoradio wordt gebruikt. Moeten we hier nog iets tussen plaatsen of is het veilig om de draden gewoon te verbinden met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4871
Toch de http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html vast gekocht.
Makkelijk er aan vast te makeb dus dat komt wel goed.
Kijken of het werkt. Even ruimte houden voor de voeding dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:20:
hallo,
een vraagje over een mp3 module, wat voor antenne kun je hieraan solderen?
groeten Stefan,
Ik heb er een 75cm draad aan gehangen, goede ontvangst. Evt. kan je ook nog een gelijke draad aan de aarde hangen, maar misschien heb je dat al naar je accu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik wil een DPDT switch (zo'n stick, geen rechthoekige) maar kan ze niet vinden op conrad, welke zoekterm moet je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:38:
Ik wil een DPDT switch (zo'n stick, geen rechthoekige) maar kan ze niet vinden op conrad, welke zoekterm moet je gebruiken?
schakelaar misschien, weet niet of ze ze hebben trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Dan lijk ik alleen spst switches te vinden, of ik moet ze allemaal gaan aanklikken en kijken welke dpdt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:40:
[...]

Dan lijk ik alleen spst switches te vinden, of ik moet ze allemaal gaan aanklikken en kijken welke dpdt zijn.
of gewoon op accusafe site :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:41:
[...]

of gewoon op accusafe site :9
Ja heb ik gezien, maar wil liever alles bij conrad omdat ik daar toch al gratis verzenden heb aangezien mijn bestelling over de 25 euro is.

ah heb hem al, 'aan/aan'

[ Voor 4% gewijzigd door lutkeveld op 18-06-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:42:
[...]

Ja heb ik gezien, maar wil liever alles bij conrad omdat ik daar toch al gratis verzenden heb aangezien mijn bestelling over de 25 euro is.
aha zoiets dacht ik al, http://www.conrad.nl/ce/n...0216100/Tuimelschakelaars
probeer hier eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:51
Als je kistje van MDF in elkaar zet en vervolgens alleen de buitenkant een primer- en laklaag geeft, zal het hout dan kromtrekken?

Op internet lees ik veel verschillende verhalen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blefke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2022
Nee het mdf trekt niet krom.
Hier hoef je niet bang voor te zijn.

Dit is inderdaad een verhaal dat de ronde doet,maar bij een kist = dit niet van belang.
Ik werk al jaren met mdf en heb nog nooit een plaat krom zien trekken... jammer genoeg wel bij multiplex.

Greetz,
Blefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
lutkeveld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:03:
[...]

@hieronder

Mijne:
[afbeelding]

[afbeelding][/url]

Ik ben nu ook van plan om zo'n kofferradio te maken toen ik die theboomcase.com tegen kwam. Lekker mobiel en ziet er nog strak uit ook:)

Maar heb nu een ander projectje, een oude Philips BX 180 U (radio) van de oma van mijn papa, zo een: Afbeeldingslocatie: http://www.pa3esy.nl/Philips/ontvangers/bx180/pics/bx180-totaal.jpg

Hij is kapot, ik ga hem niet renoveren, maar er een compleet nieuwe binnenkant inzetten.
Er kan maar 1 speaker in dus zat te denken aan een Li-ion accu. De schakelaar van zo'n Li-ion accu kan je toch gewoon open laten staan als je een tweede schakelaar tussen de versterker en de accu hebt zitten, of moet hij tijdens het laden dicht staan?

Daarnaast ga ik voor een mooie bluetooth module, zodat ik zo min mogelijk de buitenkant hoef vuil te maken, en zet ik er een nieuwe speaker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:09:
Het is inderdaad niet zo'n heel leuk werkje, maar best goed te doen hoor. Niet met een decoupeerzaag iig, dat is veelste grof. Wat ik tot nu toe altijd doe is eerst netjes aftekenen, daarna gewoon 4 gaten boren, in de hoek van het "vierkant", maar wel binnen de lijnen, gewoon klein gaten. Daarna met de dremel van gat tot gat doorslijpen en met een klein vijltje navijlen tot het mooi vierkant is en de schakelaar past.
En wat voor een opzetstukje voor de dremel gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Gewoon het normale doorslijpschijfje, zoals deze
Afbeeldingslocatie: http://ladygadgets.blogo.nl/files/2010/01/dremel-3001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:18:
Gewoon het normale doorslijpschijfje, zoals deze
[afbeelding]
zoneentje? Ik heb de goedkoopste van dremel gepakt, maar heb er eventueel wel meer geld voor over. Wil geen afgeknapte stukjes slijpschijf langs mijn oren hebben vliegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zoiets zal wel werken. Je wilt er wel wat reserve hebben, want 1 verkeerde beweging en ze spatten uit elkaar. Opzich geen ramp, echt gewonden zullen er niet vallen, maar draag wel ten alle tijden oogbescherming, ALTIJD ;). Zelfs dan wilt er nog weleens iets in je ogen terecht komen en kunnen ze bij de doctor het met een freesje mooi eruit frezen, en dan kom je er goed mee weg.

[ Voor 26% gewijzigd door wesleytjuh op 19-06-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 14:33
Iets anders dan een kratradio, maar hopelijk kan ik het wel hier vragen, aangezien hier veel mensen zitten met verstand van de TA2024.

Ik wil een multiroom audio systeem gaan aanleggen, een beetje naar hetzelfde idee als DexterBelgium in dit topic:

Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
Eén Raspberry pi, met behulp van Squeezeplug ingericht als meerdere afzonderlijke squeezelite clients, die elk één USB soundcard aansturen, die op hun beurt elk zijn aangesloten op een "cheapass" stereo versterker.
Voor de versterker zat ik aan een TA2024 te denken, of iets soortgelijks.

vraag1:
Is het ook mogelijk om de TA2024 aan te sluiten op de netstroom 230v thuis? gaat dit middels een adapter en zo ja, wat voor adapter?

vraag2:
In de keuken en op de slaapkamer wil ik ook dat het geluid van m'n TV via dezelfde speakers kan als waar de Pi's op worden aangesloten.
Dit betekent dus dat ik versterkers nodig heb met 2 inputs en dat de inputs kiesbaar moeten zijn (liefst met een afstandbediening, aangezien de versterkertjes worden weggewerkt). Iemand een tip voor een dergelijke versterker? Zijn die TA-2024's ook in een variant met 2 inputs te krijgen?

alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 18% gewijzigd door Pusherman_ op 19-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:30:
\Zelfs dan wilt er nog weleens iets in je ogen terecht komen en kunnen ze bij de doctor het met een freesje mooi eruit frezen, en dan kom je er goed mee weg.
Hoe? Ze gaan toch niet dwars door je oogbescherming heen? Of bedoel je er onder/boven door? Ik gebruik meestal een speedo duikbrilletje of een oversized vuurwerk bril :+
Pusherman_ schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:45:
Iets anders dan een kratradio, maar hopelijk kan ik het wel hier vragen, aangezien hier veel mensen zitten met verstand van de TA2024.

Ik wil een multiroom audio systeem gaan aanleggen, een beetje naar hetzelfde idee als DexterBelgium in dit topic:

Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
Zag het topic wel voorbij komen, leuk idee!
Voor de versterker zat ik aan een TA2024 te denken, of iets soortgelijks.
Dat kan, maar zou hem zeker modden om je kamer beter te vullen.
vraag1:
Is het ook mogelijk om de TA2024 aan te sluiten op de netstroom 230v thuis? gaat dit middels een adapter en zo ja, wat voor adapter?
Een ta2024 werkt op 12v. Een standaard 12v met gestripte uiteinden (let op plus en min) en >2A zal werken.
vraag2:
In de keuken en op de slaapkamer wil ik ook dat het geluid van m'n TV via dezelfde speakers kan als waar de Pi's op worden aangesloten.
Dit betekent dus dat ik versterkers nodig heb met 2 inputs en dat de inputs kiesbaar moeten zijn (liefst met een afstandbediening, aangezien de versterkertjes worden weggewerkt). Iemand een tip voor een dergelijke versterker? Zijn die TA-2024's ook in een variant met 2 inputs te krijgen?
2x 3.5mm jack via een DPDT switch naar de ta2024. Die kan je op een handige plek plaatsen en dan de kabels doortrekken naar de weggewerkte ta2024
alvast bedankt voor het meedenken!
geen dank ;)

[ Voor 15% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 14:33
lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:16:
[...]

2x 3.5mm jack via een DPDT switch naar de ta2024. Die kan je op een handige plek plaatsen en dan de kabels doortrekken naar de weggewerkte ta2024

geen dank ;)
Op zich een goed idee, dat is ook nog wel prima weg te werken ergens.
Ik zat er toch nog even over verder te filosoferen en ik bedacht me dat het ook wel handig is om je volume in de keuken zelf een beetje te kunnen regelen (je kan niet altijd even snel je tablet/smartphone pakken om de bron (squeezeplayer) harder te zetten als je aan het koken bent).

toen kwam ik op zo iets:

http://dx.com/p/160w-hi-f...-blue-silver-sd-usb-90330

Een versterker met volume/source bediening via een afstandbediening. Maar als ik dan voor elke kamer zo'n versterker plaats, werken die afstandbedieningen dan niet op versterkers van andere kamers? (ik wil chill muziekje in de slaapkamer aanzetten en de versterker in de logeerkamer gaat aan :+ )

Maar ik heb nu zo veel ideeen/vragen/overwegingen dat ik er beter een eigen topic voor kan aanmaken, voordat ik jullie topic helemaal kaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 20:31
Die afstandsbediening werkt op infrarood. De ervaring met al dat soort chinese versterkers/mp3-decoders leert dat het prima werkt, maar dat je de afstandsbediening echt goed moet richten op het apparaat zelf. In andere kamers zul je dus absoluut geen hinder ondervinden. Overigens moet je geen overweldigende kwaliteit verwachten, maar het is natuurlijk wel een handige kant en klaar oplossing.

Gooi hier even een linkje neer als je een eigen topic hebt, dan kunnen we die ook volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Pusherman_ schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:06:
[...]

Op zich een goed idee, dat is ook nog wel prima weg te werken ergens.
Ik zat er toch nog even over verder te filosoferen en ik bedacht me dat het ook wel handig is om je volume in de keuken zelf een beetje te kunnen regelen (je kan niet altijd even snel je tablet/smartphone pakken om de bron (squeezeplayer) harder te zetten als je aan het koken bent).

toen kwam ik op zo iets:

http://dx.com/p/160w-hi-f...-blue-silver-sd-usb-90330

Een versterker met volume/source bediening via een afstandbediening. Maar als ik dan voor elke kamer zo'n versterker plaats, werken die afstandbedieningen dan niet op versterkers van andere kamers? (ik wil chill muziekje in de slaapkamer aanzetten en de versterker in de logeerkamer gaat aan :+ )

Maar ik heb nu zo veel ideeen/vragen/overwegingen dat ik er beter een eigen topic voor kan aanmaken, voordat ik jullie topic helemaal kaap.
Een ir-repeater? De ontvanger ergens in de keuken neerzetten en dan het draad doortrekken naar de plaats van de decoder. Je kan trouwens beter deze nemen en aan je ta2024 hangen. Die sjengpeng kastjes zijn van veel lagere kwaliteit en zullen eerder gaan kraken als de ta2024

edit: of de ir sensor lossolderen en met draden naar de gewenste plek leiden. Dit is een optie afhankelijk van de afstand die overbrugt moet worden en de bestaande cablerouting mogelijkheden in het huis.

[ Voor 6% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Laatst online: 05-10 19:11
Hallo, ik ben van plan om een kleine mono-kistradio te maken. met een li-ion accu en een TA2024.
Maar maakt het in het stroom verbruik veel uit of je 1 kanaal of 2 kanalen van een TA2024.

EDIT: Tot hoeveel volt kan je een li-ion battery-pack ontladen, Of zijn ze beveiligd tegen diep ontladen?
Het gaat om de bekende blauwe li-ion accu packs.

[ Voor 29% gewijzigd door wolter. op 19-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wolter. schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:45:
Hallo, ik ben van plan om een kleine mono-kistradio te maken. met een li-ion accu en een TA2024.
Maar maakt het in het stroom verbruik veel uit of je 1 kanaal of 2 kanalen van een TA2024.
Het verschilt, maar het is niet de helft. Je sluit een van de kanalen niet kort met een speaker waardoor er geen stroom rond hoeft.

edit: mijn koffer gebruikt een stereo naar mono schakeling met twee weerstanden waarbij alle kanalen zijn aangesloten maar er dus een mono kanaal naar de versterker word gestuurd. Als je nou de stereo naar mono schakeling maakt en de rechter input van de ta2024 niet aansluit, en dus de linker output gebruikt lijkt het mij dat je nog meer stroom bespaard omdat de tripath chip de kanalen van het ongebruikte kanaal ook niet hoeft te verwerken.

[ Voor 34% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 20:13
Hoe blijft het deksel dicht zitten? Aangezien je er een handvat op hebt zitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:53:
[...]

Hoe blijft het deksel dicht zitten? Aangezien je er een handvat op hebt zitten :P.
10 parkers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wat is het verschil tussen een parker en een schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:59:
[...]

wat is het verschil tussen een parker en een schroef?
parkers zijn voor metaal en schroeven voor hout, maar volgensmij zitten er bij mij parkers in ookal zit het in hout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:10:
[...]

parkers zijn voor metaal en schroeven voor hout, maar volgensmij zitten er bij mij parkers in ookal zit het in hout :D
Zo'n dure kist en dan bezuinigen op schroeven :X Heb je al een redelijk bod op je kist?

Ik heb momenteel een iemand met interesse voor 95 euro, toch mooi meer dan 300% winst als de deal doorgaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:34:
[...]

Zo'n dure kist en dan bezuinigen op schroeven :X Heb je al een redelijk bod op je kist?

Ik heb momenteel een iemand met interesse voor 95 euro, toch mooi meer dan 300% winst als de deal doorgaat >:)
bij mij bood de hoogste 40 euro, vertrouwen in de mensheid compleet verloren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:36:
[...]

bij mij bood de hoogste 40 euro, vertrouwen in de mensheid compleet verloren 8)7
"akkoord, wanneer komt u de grills en het handvat ophalen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:39:
[...]

"akkoord, wanneer komt u de grills en het handvat ophalen"
hahaha zo ongeveer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ga ik voor mn havo profielwerkstuk volgend jaar nog een kist bouwen, maar dan met 24volt en een poort in de kist. alleen heb ik geen flauw idee hoe ik een 24volt accu configuratie laad met een acculader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:42:
misschien ga ik voor mn havo profielwerkstuk volgend jaar nog een kist bouwen, maar dan met 24volt en een poort in de kist. alleen heb ik geen flauw idee hoe ik een 24volt accu configuratie laad met een acculader
Met een 24V acculader? :+

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espro schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:46:
[...]

Met een 24V acculader? :+
als de accu's zelf maar 12volt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:42:
Je kan de accu opladen met een 24 volt acculader. Die zijn ook gewoon te koop.
Aparte opladers voor beide accu's. Schakelaar ertussen zodat ze niet met elkaar verbonden staan bij het laden.

Ik ga met 2 andere ook een soort van ultra kist bouwen
Wij zijn met 3 personen. De ene heeft veel ervaring met visuele programma's als autocad, de andere is een houtbewerker en ik het electrogedeelte. Wat wij waarschijnlijk willen doen:
-Custom li-ion/lifepo4 accu maken
-Simulaties met WinISD
-automatische relais voor oa loskoppelen van de accu (accusafe-achtig)

En nog veel brainstormen over andere dingen om te verwerken. We doen 4Havo N&T

[ Voor 9% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:48:
[...]

Hee vet man jij ook? Je kan de accu opladen met een 24 volt acculader. Die zijn ook gewoon te koop.
Aparte opladers voor beide accu's. Schakelaar ertussen zodat ze niet met elkaar verbonden staan bij het laden.

Wij zijn met 3 personen. De ene heeft veel ervaring met visuele programma's als autocad, de andere is een houtbewerker en ik het electrogedeelte. Wat wij waarschijnlijk willen doen:
-Custom li-ion/lifepo4 accu maken
-Simulaties met WinISD
-automatische relais voor oa loskoppelen van de accu (accusafe-achtig)

En nog veel brainstormen over andere dingen om te verwerken. We doen 4Havo N&T
ik doe ook 4 havo N&T en N&G (dubbel profiel met economie ;w )
alleen ik ben bang dat ik er alleen voor sta haha :9
denk niet dat iemand zit te wachten op deze kosten behalve ik dan >:)

wat ga je trouwens hierna doen? elektro techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:51:
[...]

ik doe ook 4 havo N&T en N&G (dubbel profiel met economie ;w )
alleen ik ben bang dat ik er alleen voor sta haha :9
denk niet dat iemand zit te wachten op deze kosten behalve ik dan >:)

wat ga je trouwens hierna doen? elektro techniek?
Zo gek is het toch niet om geld in een profielwerkstuk te steken? En je hebt tenslotte daarna nog een pracht van een kistradio de je kan gebruiken met je vriendengroep. Wij willen liever niet over de 150 pp er in stoppen, dus totaal 450 euro. We hebben allemaal redelijk goed betaalde banen, ik heb er zelfs twee in de vakantie. Ik verdien in een week over de 200 euro. Deze vakantie helaas geen werk ivm revalideren van de ziekte van crohn. Wel meer tijd voor kistradio's >:)

Hierna iets met communicatie, ict en electrotechniek. Zo snel mogelijk op kamers iig, want ik woon in een gat waar alles ver weg is. Woon rechtsbovenin Twente. Eerst maar eens orienteren op open dagen wat er allemaal te doen is in de wereld. Ik kan zowel de kant van M&G en N&T op aangezien ik frans en bio in mijn pakket heb zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 20:19
lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:56:
[...]

Zo gek is het toch niet om geld in een profielwerkstuk te steken? En je hebt tenslotte daarna nog een pracht van een kistradio de je kan gebruiken met je vriendengroep. Wij willen niet over de 150 pp er in stoppen, dus totaal 450 euro. We hebben allemaal redelijk goed betaalde banen, ik heb er zelfs twee in de vakantie. Ik verdien in een week over de 200 euro. Deze vakantie helaas geen werk ivm revalideren van de ziekte van crohn. Wel meer tijd voor kistradio's >:)

Hierna iets met communicatie, ict en electrotechniek. Zo snel mogelijk op kamers iig, want ik woon in een gat waar alles ver weg is. Woon rechtsbovenin Twente. Eerst maar eens orienteren op open dagen wat er allemaal te doen is in de wereld.
rechtsboven in twente ;')

voor 150 euro pp kan je wel een gruwelijke kist bouwen!

gewoon 1tje op wieltjes met 4 200watt rms speakers en een dikke subwoofer
dan sla je niet alleen de blitsz maar je bent ook nog eens topkoelstoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:56:
[...]

Zo gek is het toch niet om geld in een profielwerkstuk te steken? En je hebt tenslotte daarna nog een pracht van een kistradio de je kan gebruiken met je vriendengroep. Wij willen liever niet over de 150 pp er in stoppen, dus totaal 450 euro. We hebben allemaal redelijk goed betaalde banen, ik heb er zelfs twee in de vakantie. Ik verdien in een week over de 200 euro. Deze vakantie helaas geen werk ivm revalideren van de ziekte van crohn. Wel meer tijd voor kistradio's >:)

Hierna iets met communicatie, ict en electrotechniek. Zo snel mogelijk op kamers iig, want ik woon in een gat waar alles ver weg is. Woon rechtsbovenin Twente. Eerst maar eens orienteren op open dagen wat er allemaal te doen is in de wereld. Ik kan zowel de kant van M&G en N&T op aangezien ik frans en bio in mijn pakket heb zitten.
ik ga naar windesheim zwolle elektrotechniek

450 euro kun je best iets leuks voor bouwen maar ik denk dat ik dat er dus alleen in moet steken, geeft niet, mn vader support wel >:) en verdien zelf 300 euro per week in de vakantie van 10 weken :9

maar wat betreft de kist, ik denk dat hij vrij zwaar word met 24 volt, en berekend op de speakers word het ook nog een grote kist met poort denk ik, heb jij hier al onderzoek naar gedaan?

ik heb laatst mn parameters op winISD ingevuld maar ik kwam uit op niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Trexpaxs schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:59:
[...]

rechtsboven in twente ;')

voor 150 euro pp kan je wel een gruwelijke kist bouwen!

gewoon 1tje op wieltjes met 4 200watt rms speakers en een dikke subwoofer
dan sla je niet alleen de blitsz maar je bent ook nog eens topkoelstoer
Ja het is echt gruwelijk :-( Elke dag 25 km heen, 25km terug naar school. Daarna nog een uur voetbal wat weer 10km heen en terug is.

We gaan hem bouwen onder begeleiding van een 25 jaar oude natuurkunde docent, die gaat hem denk ik ook wel vet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Ja het is echt gruwelijk :-( Elke dag 25 km heen, 25km terug naar school. Daarna nog een uur voetbal wat weer 10km heen en terug is.

We gaan hem bouwen onder begeleiding van een 25 jaar oude natuurkunde docent, die gaat hem denk ik ook wel vet vinden.
hahaha ik moet ook 20km heen en 20 km terug naar school ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
[...]

ik ga naar windesheim zwolle elektrotechniek

450 euro kun je best iets leuks voor bouwen maar ik denk dat ik dat er dus alleen in moet steken, geeft niet, mn vader support wel >:) en verdien zelf 300 euro per week in de vakantie van 10 weken :9

maar wat betreft de kist, ik denk dat hij vrij zwaar word met 24 volt, en berekend op de speakers word het ook nog een grote kist met poort denk ik, heb jij hier al onderzoek naar gedaan?

ik heb laatst mn parameters op winISD ingevuld maar ik kwam uit op niks :D
Ik ben al een paar drivers langs gegaan op europe-audio, maar meestal is het hoe krachtiger, hoe groter de optimale kist. Als we er echt mee bezig gaan proberen we uit te vogelen welke parameters er voor zorgen dat de kist groter word. Wij willen absoluut geen 'bolderkar-radio', dan kan je er net zo goed een versterker en een stel speaker neerplompen 8)7 Het liefst iets van bandpass om hem zo clean mogelijk er uit te laten zien. En dan nog contact opnemen met li-ion cellen fabrikanten en een eigen pcb'tje maken voor protectie. Ook gaat er wss geen ta2024 in, vanwege het hoge 'kant-en-klaar' gehalte. Misschien wel een hevig gemodde. Die Maxim chip van de versterker pcb in ontwikkeling van wesley lijkt mij wel wat, en dan er een eigen pcbtje om heen solderen of laten maken obv een eigen schema. Het filteren is nog een onbekend gebied voor ons, en dat schijnt heel moeilijk te zijn, maar dat zien we dan wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:11:
[...]

Ik ben al een paar drivers langs gegaan op europe-audio, maar meestal is het hoe krachtiger, hoe groter de optimale kist. Als we er echt mee bezig gaan proberen we uit te vogelen welke parameters er voor zorgen dat de kist groter word. Wij willen absoluut geen 'bolderkar-radio', dan kan je er net zo goed een versterker en een stel speaker neerplompen 8)7 Het liefst iets van bandpass om hem zo clean mogelijk er uit te laten zien. En dan nog contact opnemen met li-ion cellen fabrikanten en een eigen pcb'tje maken voor protectie. Ook gaat er wss geen ta2024 in, vanwege het hoge 'kant-en-klaar' gehalte. Misschien wel een hevig gemodde. Die Maxim chip van de versterker pcb in ontwikkeling van wesley lijkt mij wel wat, en dan er een eigen pcbtje om heen solderen of laten maken obv een eigen schema
wat doet zo'n pcb precies? en hoe maak je die?
hoe harder je de ta2024 mod hoe meer ruis.
li-ion cellen zijn inderdaad een mooie uitkomst, alleen die zijn kapot duur en gaan niet lang mee volgensmij.
gaan.
wat word die maxim chip precies? op 12 volt? ik denk dat een TA2020 of een TK2050 mijn keuze word, alhoewel ik er nog niet over uit ben wat betreft de accu's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:15:
[...]
wat doet zo'n pcb precies? en hoe maak je die?
Bescherming bieden tegen diepontlading en correcte regeling van het laden van de cellen. Ik weet nog niet precies hoe je ze maakt, maar heb al wel wat schema's gevonden.
hoe harder je de ta2024 mod hoe meer ruis.
Niet modden in de zin van ingangsweerstand, maar op deze manier
li-ion cellen zijn inderdaad een mooie uitkomst, alleen die zijn kapot duur en gaan niet lang mee volgensmij.
gaan.
Hele goede wel, maar we hoeven geen topnotch cellen. In ieder geval wel beter dan die cellen van ebay
wat word die maxim chip precies? op 12 volt? ik denk dat een TA2020 of een TK2050 mijn keuze word, alhoewel ik er nog niet over uit ben wat betreft de accu's :/
Ja 12 volt, volgensmij wel een grotere voltage range dan de tripath. Wat zijn de belangrijke argumenten voor jou om bijv de tk2050 te pakken op volume na? Mij lijkt die maxim wel wat vanwege alle nieuwe verbeteringen en features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:21:
[...]

Bescherming bieden tegen diepontlading en correcte regeling van het laden van de cellen. Ik weet nog niet precies hoe je ze maakt, maar heb al wel wat schema's gevonden.

[...]

Niet modden in de zin van ingangsweerstand, maar op deze manier

[...]

Hele goede wel, maar we hoeven geen topnotch cellen. In ieder geval wel beter dan die cellen van ebay

[...]

Ja 12 volt, volgensmij wel een grotere voltage range dan de tripath. Wat zijn de belangrijke argumenten voor jou om bijv de tk2050 te pakken op volume na? Mij lijkt die maxim wel wat vanwege alle nieuwe verbeteringen en features.
ik heb nog helemaal niks gehoord over die maxim, wat zijn de verbeteringen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:24:
[...]

ik heb nog helemaal niks gehoord over die maxim, wat zijn de verbeteringen dan?
Hoe kan je linken naar en bericht? Hier iig een quote van wesley over de verbeteringen:
Vooral extra functies, maar ook wat extra vermogen (hogere spanning) en rendement. Kort samengevat:
Kan spelen van 5VDC tot 14VDC, dus ook op li-ion usb packs
Kleiner
22.5W per kanaal bij 14VDC
Hoger rendement dan de TA2024, vooral bij lage vermogens, daar heeft de TA2024 eigenlijk een best laag rendement
Goed thermisch design waardoor je geen last krijgt van een overhitte chip, zoals bij een TA2024 wel kan voorkomen
Mogelijkheid om jst, 3.5mm connector of een kroonsteen als input te hebben
Mogelijkheid om een DC socket op de PCB te solderen
Mogelijkheid voor "audiofiele" ingangscondensators
Protectie tegen ompolen
Protectie tegen kortsluiting
Protectie tegen kortsluiting op de speaker connectors
Simpele ingangsgevoeligheid mod, die net zo simpel ongedaan gemaakt kan worden
Simpele volume control doormiddel van een simpele mono lineare potmeter, aansluitbaar via JST. De versterker regelt intern de rest .
En voor mij het belangrijkste: kwaliteit.
Degene die meerdere TA2024s in hun handen hebben gehad weten wellicht dat een TA2024 "opeens' stuk kan gaan. De ene na 1 week, de andere na 1 minuut ,de andere na 10 jaar. Daar mijn eigen versterker gewoon in Nederland onder mijn toezicht zelfs geproduceerd wordt en door een machine zowel optisch als met rontgen gecontroleerd wordt is de kwaliteit te garanderen, en dat is voor mij een groot + punt . Uiteraard zijn alle componenten ook gewoon van A-merken, geen chineze rip-offs.
Ook een speciaal bedankje aan Carneleon, die deze chip opnieuw onder mijn aandacht heeft gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:28:
[...]

Hoe kan je linken naar en bericht? Hier iig een quote van wesley over de verbeteringen:

[...]
ziet er goed uit :D :D maar wanneer komt hij en wat word de prijs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:31:
[...]

ziet er goed uit :D :D maar wanneer komt hij en wat word de prijs 8)
Vanaf hier beneden aan de pagina worden er details over de versterker gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:19:
[...]

Vanaf hier beneden aan de pagina worden er details over de versterker gegeven.
kheb t gelezen, klinkt goed :) hopelijk duurt het niet lang meer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een perfecte kist berekenen voor mn hertz maar winISD laat dit niet toe.. als ik op SAVE druk met alles in gevoerd dan zegtie dat ik dingen moet checken wtfff #help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:25:
ik wil een perfecte kist berekenen voor mn hertz maar winISD laat dit niet toe.. als ik op SAVE druk met alles in gevoerd dan zegtie dat ik dingen moet checken wtfff #help
Dan mis je parameters of heb je parameters ingevuld die elkaar tegen spreken. Post anders eens een screenshot van je ingevulde parameter tabel en post die hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:35:
[...]

Dan mis je parameters of heb je parameters ingevuld die elkaar tegen spreken. Post anders eens een screenshot van je ingevulde parameter tabel en post die hier
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/108e0xf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik heb winisd gebruikt voor de FRS8 4 ohm, en toen heb ik hier de parameters ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7315/9085498821_c402a28b3b_b.jpg

Werkte toen gewoon, kreeg direct de frequentierespons te zien
Je komt er door te klikken op 'new' en in het venster dat dan opent weer op 'new'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:03:
[...]

Ik heb winisd gebruikt voor de FRS8 4 ohm, en toen heb ik hier de parameters ingevuld:
[afbeelding]

Werkte toen gewoon, kreeg direct de frequentierespons te zien
Je komt er door te klikken op 'new' en in het venster dat dan opent weer op 'new'
ja maar dat is veranderd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik heb de nieuwste versie van de LinearTeam site?

edit: of heb jij de pro/alpha versie?

edit: ja dus, ik zal eens kijken wat hij bij mij doet als ik de parameters invoer

edit: heb nu de pro 0.50a7 zal even kijken wat hij bij mij doet

[ Voor 31% gewijzigd door lutkeveld op 19-06-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:07:
[...]

Ik heb de nieuwste versie van de LinearTeam site?

edit: of heb jij de pro/alpha versie?

edit: ja dus, ik zal eens kijken wat hij bij mij doet als ik de parameters invoer
ik heb 0.50 a7 jij 0.44?

dit maar eens proberen

http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=newdriver

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
bij winisd moet je de QTS niet invullen maar zelf laten berekenen, de QMS, QTS, QES en FS staan direct met elkaar in verband. ivm afronden van getallen pikt winISD dit niet. als je van die 4 waarden de QTS niet invult dan pikt het programma het wel.

verder doe ik normaal CMS, SPL, en BL ook niet invullen, SD, LE daar en tegen juist wel.

als je er hulp bij nodig hebt roep je maar, ik heb best wel veel ervaring met winisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:15:
bij winisd moet je de QTS niet invullen maar zelf laten berekenen, de QMS, QTS, QES en FS staan direct met elkaar in verband. ivm afronden van getallen pikt winISD dit niet. als je van die 4 waarden de QTS niet invult dan pikt het programma het wel.

verder doe ik normaal CMS, SPL, en BL ook niet invullen, SD, LE daar en tegen juist wel.

als je er hulp bij nodig hebt roep je maar, ik heb best wel veel ervaring met winisd
gelukkig :*) bij mijn Le waarde bij de parameters staat : -
en toen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
nelsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:15:

Hoe gaat ie met je 5v versterktje en decoder? Al een kist omheen gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg steeds zo'n kut error bij winisd : invalid floating point operation
die niet weg gaat

en ik kan ook geen ported box bereken omdat het de alpha versie is
en de gewone versie is niet aan te komen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
lutkeveld schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:23:
[...]

Hoe gaat ie met je 5v versterktje en decoder? Al een kist omheen gebouwd?
nee ivm met verhuizen en afstuderen is dat op de lange baan gezet.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:05:
ik krijg steeds zo'n kut error bij winisd : invalid floating point operation
die niet weg gaat

en ik kan ook geen ported box bereken omdat het de alpha versie is
en de gewone versie is niet aan te komen
heb je wel http://www.linearteam.dk/default.aspx?download=winisdpro die versie?

kan je anders de parameters posten en je wensen en misschien je file dan zal ik er morgen eens naar kijken als ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4871
Even een tussen update, deels een kist er om heen gezet.
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2v9umuv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2na1lbr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/241a81z.jpg
(Hopelijk zijn de foto's niet te groot, upload via de telefoon.

De kist wordt verder geheel zwart. Komt denk ik nog wel wat op.
4 wielen er onder voor het verplaatsen. De basbox radio en versterker (boven op) zijn voorzien van blauw licht.
Er komt ook nog een Industrieele 12VDC 25A 320W voeding van Meanwell in om de boel aan te zwaaien.

Hopelijk wordt het een succes :-)
Wat zit er in?
Hifonics Zeus zxi 4x200 watt versterker (ZXi-6404)
Pioneer 2x 240 watt boxen
Alpine 800 watt bassbox
Pioneer Deh-7200sd autoradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Daar moet wel een flinke bak herrie uitkomen denk ik zo!
Ik hoop dat de voeding voldoende gaat zijn, al verwacht ik van wel zoals ik via de mail al vertelde ;). Je zal wellicht op zijn allerhardste de beveiliging van de voeding triggeren, maar zoals je zelf al aangaf zullen de boxen dan waarschijnlijk ook al gaan vervormen.

Waar ga je hem eigenlijk voor gebruiken?

Ik zie trouwens een spleet boven in, zit die daar met een reden, of moet dat gewoon nog afgewerkt worden? Voor je speakers zal een volledig luchtdichte luchtdicht het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:30:
Daar moet wel een flinke bak herrie uitkomen denk ik zo!
Ik hoop dat de voeding voldoende gaat zijn, al verwacht ik van wel zoals ik via de mail al vertelde ;). Je zal wellicht op zijn allerhardste de beveiliging van de voeding triggeren, maar zoals je zelf al aangaf zullen de boxen dan waarschijnlijk ook al gaan vervormen.

Waar ga je hem eigenlijk voor gebruiken?

Ik zie trouwens een spleet boven in, zit die daar met een reden, of moet dat gewoon nog afgewerkt worden? Voor je speakers zal een volledig luchtdichte luchtdicht het beste zijn.
Lijkt mij een meetfoutje, de box daaronder heeft ook spleten er om heen ipv dat het hout er strak aan zit. Ook zie ik foute zaaglijnen doorgekrast bovenop de kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4871
De spleet boven komt omdat er een klep boven op zit.
Onder die klep zit de versterker en daar weer onder een plaat die de boxen afsluit.
(De versterker heeft nog al wat instellingen en die wil ik berijkbaar houden.
De subwoofer zelf zit in een afgesloten kist in de kist ;-). Dus die heeft zijn eigen luchtdichte ongeving.
De boxen boven zijn nog niet geheel lucht dicht maar dat moet met de afwerking komen.
Dis is puur nog de ruwe ombouw.
Ga het puur gebruiken voor bijvoorbeeld feestjes als we buiten zitten :-).
Nu lopen we steeds met een losse box te slepen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door peter4871 op 20-06-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
peter4871 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:52:
De spleet boven komt omdat er een klep boven op zit.
Onder die klep zit de versterker en daar weer onder een plaat die de boxen afsluit.
(De versterker heeft nog al wat instellingen en die wil ik berijkbaar houden.
De subwoofer zelf zit in een afgesloten kist in de kist ;-). Dus die heeft zijn eigen luchtdichte ongeving.
De boxen boven zijn nog niet geheel lucht dicht maar dat moet met de afwerking komen.
Dis is puur nog de ruwe ombouw.
Ga het puur gebruiken voor bijvoorbeeld feestjes als we buiten zitten :-).
Nu lopen we steeds met een losse box te slepen :-)
Dus meer een gleuf om je vingers onder te zetten om de klep op te tillen? Wieletjes zullen wel nodig zijn, hoeveel weegt dat beest wel niet? Gaan er nog accu's in of is dat verloren zaak met zo'n dikke versterker? Als je een 25A psu nodig hebt zal een accu het niet lang uithouden :+

[ Voor 4% gewijzigd door lutkeveld op 20-06-2013 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4871
Ja, is dus puur voor het optillen. Kan zijn dat ik het nog weg werk.
Geen idee wat hij weegt maar alleen de sub is al 21 kilo.
Er komen geen accu's in. Dat zal geen meer waarde hebben. En voor zo ver ik begreep trekt hij ze ook zo leeg. Dus dat is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:@ MarvinWijnand en lutkeveld

Voor slowchat graag DM of e-mail gebruiken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink