Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.270 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
als ik mijn mp3 module parallel aansluit op mijn accu waar ook mijn ta2024 versterker op aangesloten staat, begint het te ruisen en te kraken. Als ik de mp3 module op een losse accu aansluit heb ik dit probleem niet, op een of andere manier wordt het signaal verstoort.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen??
alvast bedankt, groeten Stefan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFanboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:03
Hallo Tweakers,

Dit is de radiokoffer die ik de afgelopen meivakantie heb gemaakt.

Ik heb lang gezocht en nagedacht in welke behuizing ik de radio zou bouwen. Een krat leek me wat te groot, een kleinere kist heb ik ook niet gevonden. Tijdens het zoeken kwam ik de Samsonite koffer van m'n vader tegen. Maar die mocht ik helaas niet gebruiken :P. Nieuw kosten die koffers al gauw 100 euro, aangezien dat niet in het budget paste ging dat ook niet door. Toen ben ik gaan kijken bij de lokale kringloopwinkel en erg toevallig stond daar een Samsonite koffer te koop voor maarliefst € 5,-!! Eenmaal bij de kassa aangekomen was het zelfs € 2,50. Na een goede schoonmaak een ideale koffer om de radio in te gaan bouwen.

De onderdelen:

- De Samsonite koffer.
- Een gemodde TA2024
- Pioneer 13CM autospeakers model: TS-G1321i
- HQ 12V 7Ah loodaccu
- Een digitale voltmeter
- Een aan/uit knopje
- Een 3,5mm jackaansluiting

Ik wou de radio uitrusten met een Bluetooth-ontvanger alleen dat ging uiteindelijk niet werken omdat ik last had van (wat ze op internet volgensmij) een "Aardlus" (noemen). Zodra de Bluetooth-ontvanger gevoed was door de zelfde spanningsbron als de versterker kwam er in plaats van muziek een vreselijk gekraak uit de speakers. Hetzelfde gebeurde wanneer ik mijn iPod aan het opladen was via de accu en tegelijkertijd muziek speelde.

De Bluetooth-ontvanger en de USB-lader heb ik dus helaas moeten weglaten. Mocht iemand de oplossing voor dit probleem hebben dan hoor ik het graag :D

Ik heb de TA2024 vastgeschroefd op een stukje hout die tussen de speakers zit. Het stukje hout zit weer vastgeschroefd op dezelfde schroeven als waar de speakers ook mee zijn vastgeschroefd. Zo hoefde ik geen extra schroeven in de koffer te boren waardoor het er zo clean mogelijk uit ziet.

Het gat maken voor de aan/uit knop en de volt meter was het moeilijkst. De koffer is gemaakt van vrij sterk kunstof en ik had niet de juiste gereedschappen. Als je goed naar de foto's kijkt zie je bij de voltmeter een klein slordigheidje.

De koffer is vrijwel af, alleen de accu zit nog niet vast. Dit is niet een heel groot probleem want de accu blijft wel zitten. Maar in de toekomst doe ik daar misschien nog wat aan.

Naast de muziekfunctie is er ook nog redelijk wat ruimte over om andere dingen in te doen.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/ohi8frk51/IMG_7239.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/yg3728tkl/IMG_7217.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/n50jdvmph/IMG_7259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/5k2m2igfp/IMG_7267.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/gh3xra379/IMG_7262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/781rh5ub9/IMG_7263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/bjqd66185/IMG_7266.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Erg mooi! Je hebt ook nog redelijk wat ruimte over voor spullen. Is eigenlijk wel een perfecte koffer hiervoor.

Super!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFanboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:03
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:50:
hallo,
als ik mijn mp3 module parallel aansluit op mijn accu waar ook mijn ta2024 versterker op aangesloten staat, begint het te ruisen en te kraken. Als ik de mp3 module op een losse accu aansluit heb ik dit probleem niet, op een of andere manier wordt het signaal verstoort.
Hallo Stefan,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. De theorie die ik kan verzinnen is dat er een soort kortsluiting ontstaat doordat de stroom via de audiokabel naar de accu teruggaat.

Hoe dit op te lossen valt weet ik ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinpatch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:27
Beste kratradio bouwenden Tweakers,

Ik wil al een tijdje een kratradio bouwen en heb langzaamaan wat onderdelen verzameld. Ik heb alleen nog wat vraagjes.

Ik heb ooit van iemand deze acculader gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ip1ls7.jpg

Ik vroeg me af of deze ook geschikt is om een loodgel accu mee op te laden. Op het bordje zit een comparator die de accu via een relais van de spanning afhaalt als hij een bepaald voltage bereikt. Ik heb hem getest en hij lijkt te werken.

En dan nog een dingetje. Op Ebay ben ik op zoek geweest naar een versterkertje, en kwam dit beestje tegen. Heeft iemand ervaring met deze versterker? Hij lijkt namelijk precies te zijn wat ik zoek (2 x rond de 10 watt + mogelijkheid voor een subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nelsch schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:12:
[...]

nee ivm met verhuizen en afstuderen is dat op de lange baan gezet.

[...]

heb je wel http://www.linearteam.dk/default.aspx?download=winisdpro die versie?

kan je anders de parameters posten en je wensen en misschien je file dan zal ik er morgen eens naar kijken als ik tijd heb
parameters: http://www.hertzaudiovide..._Energy_ECX165.5_tech.pdf

een kist van ongeveer 45 bij 27 bij 28 :)

gepoort dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe laat ik zo'n ding: http://www.poulissen.nl/wtx-500 op 12 volt werken ipv 230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10
iFanboy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:12:
Hallo Tweakers,

Dit is de radiokoffer die ik de afgelopen meivakantie heb gemaakt.

Ik heb lang gezocht en nagedacht in welke behuizing ik de radio zou bouwen. Een krat leek me wat te groot, een kleinere kist heb ik ook niet gevonden. Tijdens het zoeken kwam ik de Samsonite koffer van m'n vader tegen. Maar die mocht ik helaas niet gebruiken :P. Nieuw kosten die koffers al gauw 100 euro, aangezien dat niet in het budget paste ging dat ook niet door. Toen ben ik gaan kijken bij de lokale kringloopwinkel en erg toevallig stond daar een Samsonite koffer te koop voor maarliefst € 5,-!! Eenmaal bij de kassa aangekomen was het zelfs € 2,50. Na een goede schoonmaak een ideale koffer om de radio in te gaan bouwen.

De onderdelen:

- De Samsonite koffer.
- Een gemodde TA2024
- Pioneer 13CM autospeakers model: TS-G1321i
- HQ 12V 7Ah loodaccu
- Een digitale voltmeter
- Een aan/uit knopje
- Een 3,5mm jackaansluiting

Ik wou de radio uitrusten met een Bluetooth-ontvanger alleen dat ging uiteindelijk niet werken omdat ik last had van (wat ze op internet volgensmij) een "Aardlus" (noemen). Zodra de Bluetooth-ontvanger gevoed was door de zelfde spanningsbron als de versterker kwam er in plaats van muziek een vreselijk gekraak uit de speakers. Hetzelfde gebeurde wanneer ik mijn iPod aan het opladen was via de accu en tegelijkertijd muziek speelde.

De Bluetooth-ontvanger en de USB-lader heb ik dus helaas moeten weglaten. Mocht iemand de oplossing voor dit probleem hebben dan hoor ik het graag :D

Ik heb de TA2024 vastgeschroefd op een stukje hout die tussen de speakers zit. Het stukje hout zit weer vastgeschroefd op dezelfde schroeven als waar de speakers ook mee zijn vastgeschroefd. Zo hoefde ik geen extra schroeven in de koffer te boren waardoor het er zo clean mogelijk uit ziet.

Het gat maken voor de aan/uit knop en de volt meter was het moeilijkst. De koffer is gemaakt van vrij sterk kunstof en ik had niet de juiste gereedschappen. Als je goed naar de foto's kijkt zie je bij de voltmeter een klein slordigheidje.

De koffer is vrijwel af, alleen de accu zit nog niet vast. Dit is niet een heel groot probleem want de accu blijft wel zitten. Maar in de toekomst doe ik daar misschien nog wat aan.

Naast de muziekfunctie is er ook nog redelijk wat ruimte over om andere dingen in te doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi gelukt! Dit soort koffers kan ik ook wel waarderen :).

Wat voor bluetooth module had je? De 12V module die ik zelf gebruik werkt prima in combinatie met een TA2024 kan ik vertellen. Vaak zijn juist die 12V naar 5V omvormers de boosdoener.

Andere oorzaak kan inderdaad zijn dat de stroom zijn eigen weg gaat zoeken via de ground van de signaal kabel, een betere ground(dikke korte kabel naar accu) aanbrengen op de versterker en/of de bluetooth module kan dit oplossen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Een 12volt naar 5volt omvormer ;). (minimaal 450mA)

Die net-adapter van 230volt maakt er 5volt van voor dat apparaat. Kan je op die 2de foto zien ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 20-06-2013 19:11 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:10:
[...]

Een 12volt naar 5volt omvormer ;).
5volt? ze werken normaal op 230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Laatst online: 12-09 15:26
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:10:
[...]

5volt? ze werken normaal op 230
Kan je niet gewoon een goeie 12v variant halen?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:28:
[...]

Kan je niet gewoon een goeie 12v variant halen?
en goeie bluetooth modules zijn er amper
thomas gebruikt deze ook in zijn kisten en dat is op 2x12volt accu's

trouwens hij mailde mij dit over de TK2050:

''alleen heb je wel 2 accus nodig ipv 1 om de benodigde 24 volt te krijgen, deze kunnen wel kleiner zijn dan 7Ah, bijvoorbeeld 2 x 3.2Ah''

die 3.2Ah leek mij veelste weinig? hij beweerd dat hij 12 uur mee gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat is zeker weinig, ik zou zeggen te weinig voor de radio om praktisch nut te hebben, in ieder geval op vol volume, waar je de TK2050 toch wel voor gebruikt.

Een TK2050 verbruikt zo 10A op vol vermogen op 24V. Dan trek je zo'n 3.2Ah accu in 20 minuten leeg. Het is wel zo dat wanneer je met 2 speakers op het zelfde volume speelt als een TA2024, je evenveel vermogen vraagt van je accu. Dan gaat een TK2050 op 24V en 3.2Ah net zolang mee als een TA2024 op 12V en 7Ah. Maar daar neem je natuurlijk geen TK2050 voor, die gebruik je voor het grotere vermogen en wanneer je 4 speakers gebruikt gaat het verhaaltje met de TA2024 niet op.

En natuurlijk altijd goed opletten met het in serie zetten van loodaccu's, de ene loodaccu is daar beter geschikt voor dan de andere. En ze moeten van gelijke leeftijd/fabrikant/type zijn.

Wie bedoel je met Thomas?

Ik heb wellicht een leuke 12V -> 5V module voor je, zal wel even een DM sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 20-06-2013 19:45 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFanboy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:38:
[...]

Hallo Stefan,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. De theorie die ik kan verzinnen is dat er een soort kortsluiting ontstaat doordat de stroom via de audiokabel naar de accu teruggaat.

Hoe dit op te lossen valt weet ik ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:42:
Dat is zeker weinig, ik zou zeggen te weinig voor de radio om praktisch nut te hebben, in ieder geval op vol volume, waar je de TK2050 toch wel voor gebruikt.

Een TK2050 verbruikt zo 10A op vol vermogen op 24V. Dan trek je zo'n 3.2Ah accu in 20 minuten leeg. Het is wel zo dat wanneer je met 2 speakers op het zelfde volume speelt als een TA2024, je evenveel vermogen vraagt van je accu. Dan gaat een TK2050 op 24V en 3.2Ah net zolang mee als een TA2024 op 12V en 7Ah. Maar daar neem je natuurlijk geen TK2050 voor, die gebruik je voor het grotere vermogen en wanneer je 4 speakers gebruikt gaat het verhaaltje met de TA2024 niet op.

En natuurlijk altijd goed opletten met het in serie zetten van loodaccu's, de ene loodaccu is daar beter geschikt voor dan de andere. En ze moeten van gelijke leeftijd/fabrikant/type zijn.

Wie bedoel je met Thomas?

Ik heb wellicht een leuke 12V -> 5V module voor je, zal wel even een DM sturen.
van die Thodio boomboxen, ik neem aan dat die er verstand van heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Die gebruikt denk ik maar een 2 kanaals TK2050 he? 2X100W? Zoals ik al zei, op het zelfde volume van de TA2024 kan je dan inderdaad wel een uur of 12 spelen. Maar wil je echt de volle potentie van de TK2050 behalen kan je in nog geen 100 jaar 12 uur op 24V 3.5Ah spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:21:
Die gebruikt denk ik maar een 2 kanaals TK2050 he? 2X100W? Zoals ik al zei, op het zelfde volume van de TA2024 kan je dan inderdaad wel een uur of 12 spelen. Maar wil je echt de volle potentie van de TK2050 behalen kan je in nog geen 100 jaar 12 uur op 24V 3.5Ah spelen.
maar een 2 kanaals TK2050 gaat harder dan een TA2024? dus verbruikt ook meer, en werkt op 24volt..
er staat : 2 x 100 watts rms audiophile quality Tripath TK2050 amplifier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja, maar wanneer je een TK2050 maar op 15% gebruikt, dus zeg, 15W van de 100W dan heb je hetzelfde vermogen in gebruik als de TA2024, dus dan zal je ook even lang met de accu doen als een TA2024.

12V * 7Ah = 84Wh
24V *3.2Ah = 76.8Wh
Is ongeveer hetzelfde vermogen dus wat je in de accu's op slaat, wanneer je dus ook hetzelfde vermogen gebruikt met de versterkers zullen ze ongeveer even lang mee gaan. Enkel kan een TK2050 dus een stuk harder, en zal hij dan een stuk meer vermogen gebruiken waar bij je nooit van je leven 12 uur op een enkel 24V 3.2Ah accu kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:45:
Ja, maar wanneer je een TK2050 maar op 15% gebruikt, dus zeg, 15W van de 100W dan heb je hetzelfde vermogen in gebruik als de TA2024, dus dan zal je ook even lang met de accu doen als een TA2024.

12V * 7Ah = 84Wh
24V *3.2Ah = 76.8Wh
Is ongeveer hetzelfde vermogen dus wat je in de accu's op slaat, wanneer je dus ook hetzelfde vermogen gebruikt met de versterkers zullen ze ongeveer even lang mee gaan. Enkel kan een TK2050 dus een stuk harder, en zal hij dan een stuk meer vermogen gebruiken waar bij je nooit van je leven 12 uur op een enkel 24V 3.2Ah accu kunt spelen.
zijn er geen accu's met meer Ah's met 12volt (die ik dan dus in serie zet) die niet zo verschrikkelijk zwaar zijn als een lood accu voor maximaal 100 euro

wat neem ik aan wel veranderd is dat een tk2050 op het (15-20%) volume helderder klinkt dan een TA2024 die maximaal moet presteren, en dus vervormd, clipt :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja, LiFePo4 accu's, die zit in mijn eigen radio, daar had ik laatst nog een bericht over gepost, maar die zijn erg duur. Wel 3x zo licht als een loodaccu.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 20-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:07:
Ja, LiFePo4 accu's, die zit in mijn eigen radio, daar had ik laatst nog een bericht over gepost, maar die zijn erg duur. Wel 3x zo licht als een loodaccu.
moeten daar speciale laders bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

Hallo Allemaal.
recent heb ik wat een kistradio gemaakt,
helaas als ik de kistradio aanzet op hoog volume, dan kicked de accusafe in.
en dit terwijl ik 4 accu's er in heb zitten....

kan ik dit anders op lossen om toch het volle vermogen uit de versterker te halen??

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1025401_558477107525086_1424803079_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1010570_558477110858419_836930031_n.jpg

Met vriendelijke groet,
Basdejongg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Kan aan meerdere dingen liggen. Wat voor accu's heb je? Allemaal dezelfde capaciteit? Zijn het nieuwe accu's, allemaal? Wat voor versterker heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
Na een flinke tijd meelezen ben ik zelf ook bezig met een kistradio. Nu ben ik nog op zoek naar een bepaald soort schakelaar waarvan ik de naam niet weet, en daardoor dus ook niet kan vinden. Ik ben op zoek naar een soort DPST schakelaar/knop, maar dan één waar ik drie "inputs" op aan kan sluiten.

Mijn kist wil ik namelijk ook aan kunnen sluiten op een externe accu (dikke caravan accu die we meeslepen naar een festival bijvoorbeeld). Deze kist krijgt dan ook klemaansluitingen aan de buitenkant zodat ik een druppellader of externe accu aan kan sluiten. Hier komt dan ook een I/O knop tussen om de interne accu af te sluiten als ik er een externe accu aan hang.

Maargoed, ik zoek dus een schakelaar met 3 inputs voor het volgende:

I - Interne 7,2ah accu
II - externe accu
III - 12V van de industriele 230V omvormer

En bestaat er ook zoiets als een draaiknop waarmee ik het volgende kan bereiken?

I - Uit
II - Interne 7,2ah accu
III - externe accu
IV - 12V van de industriele 230V omvormer

Uiteraard kan ik het ook oplossen door het te verdelen over 2 normale DPST knoppen

input I - Acculader / Externe accu
input II - Accu Intern

Om deze vervolgens door te linken naar DPST knop nummer 2:
input I - Accu output andere DPST knop
input II - 12V van de omvormer.

Maar op deze manier krijg ik zoveel knoppen aan de buitenkant waar het ook niet overzichtelijker van wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Terrz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:18:
Na een flinke tijd meelezen ben ik zelf ook bezig met een kistradio. Nu ben ik nog op zoek naar een bepaald soort schakelaar waarvan ik de naam niet weet, en daardoor dus ook niet kan vinden. Ik ben op zoek naar een soort DPST schakelaar/knop, maar dan één waar ik drie "inputs" op aan kan sluiten.
Tadaaa

Zoekterm= 'dpdt on on on' of 'dpdt on/on/on'

Drie standen dus, en dan hang je voor de dpdt een spst switch voor aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
lutkeveld schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:46:
[...]

Tadaaa

Zoekterm= 'dpdt on on on' of 'dpdt on/on/on'

Drie standen dus, en dan hang je voor de dpdt een spst switch voor aan/uit.
O+ thanks! Ik wist dat het moest bestaan :+

Zijn er ook meer van dit soort draaiknoppen te krijgen? Dan combineer ik alles in een knop :)

edit: Zoiets als dit, maar dan kleiner.

[ Voor 35% gewijzigd door Terrz op 21-06-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het 12 -> 5 volt principe niet helemaal, hoezo werkt een 230 volt bluetooth module wel op 5 volt maar niet op 12? en hoe werkt zo'n module wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@MarvinWijnand, had jij mij edit gezien in mijn post?
De bijgeleverde adapter zet de 230 om naar 5 volt voor die Bluetooth ontvanger (kijk maar op het 2de plaatje).
Die ontvanger werkt dus op 5 volt, dus daarom dat ik zei een 12 volt naar 5 volt omvormer.
Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

wesleytjuh schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:53:
Kan aan meerdere dingen liggen. Wat voor accu's heb je? Allemaal dezelfde capaciteit? Zijn het nieuwe accu's, allemaal? Wat voor versterker heb je?
er zitten 4 van de bekende Lood-Gel accu's in van 7,2Ah per stuk.
Al deze zijn gloednieuw.

de versterker is een Hifonics compacte 4 kanaals versterker 400 watts RMS Triton IV.
Hifonics TRITON IV
Compact Class A/B 4-Channel Amplifier
4 x 60 W/RMS @ 4 Ohm
4 x 100 W/RMS @ 2 Ohm
Damping Factor >1000
2 x HP 10-1200 Hz, LP 30-150 Hz,
Bass-Boost 0-12 dB, Bandpass-Mode
Dupe-Mode (CH3/4 to 1/2)
Auto Turn On Function, High Level Inputs
RCA Line Outputs & Inputs
Bass-Remote with Power/Protect LEDs
145 x 50 x 272 mm

• Compact footprint, stackable installation option
• Heavy aluminium heatsink for perfect cooling
• Concealed mounting channels
• Low-noise input OP-amps (9V/μS slew-rate)
• Very high damping factor
• BLC remote bass level controller
met vriendelijke groet,
Basdejongg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Terrz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:30:
[...]

O+ thanks! Ik wist dat het moest bestaan :+

Zijn er ook meer van dit soort draaiknoppen te krijgen? Dan combineer ik alles in een knop :)

edit: Zoiets als dit, maar dan kleiner.
Kijk hier eens:
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewCat&catId=139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ik ben nog niet genoeg thuis in de electronica om te snappen waar "1MC" of " 2MC" voor staat, ook zie ik het aantal standen niet staan? :?

Ik wil voor elke stand een + en - van desbetreffede stroominput aan de schakelaar solderen. En een stand waarop niets is aangesloten (en alles dus uit staat). Welke moet ik daarvoor hebben?

en welke twee punten aan zo'n schakelaar zijn nou de + en - voor de output (die dus naar het versterkertje gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:03:
@MarvinWijnand, had jij mij edit gezien in mijn post?
De bijgeleverde adapter zet de 230 om naar 5 volt voor die Bluetooth ontvanger (kijk maar op het 2de plaatje).
Die ontvanger werkt dus op 5 volt, dus daarom dat ik zei een 12 volt naar 5 volt omvormer.
Duidelijk?
ja haha had niks gelezen over een adapter maar het is me in 1x duidelijk, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:35:
[...]

Ik ben nog niet genoeg thuis in de electronica om te snappen waar "1MC" of " 2MC" voor staat, ook zie ik het aantal standen niet staan? :?

Ik wil voor elke stand een + en - van desbetreffede stroominput aan de schakelaar solderen. En een stand waarop niets is aangesloten (en alles dus uit staat). Welke moet ik daarvoor hebben?

en welke twee punten aan zo'n schakelaar zijn nou de + en - voor de output (die dus naar het versterkertje gaat)?
met schakelaars schakel je altijd alleen de + :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:38:
[...]

met schakelaars schakel je altijd alleen de + :D
Ja oke, daar kan ik nog inkomen. De - van de versterker lus ik in mijn geval dan gewoon door naar de 230->12v omvormer, de interne accu en de - pool voor de externe accu?

edit: voel me nu zo'n groentje :+

[ Voor 5% gewijzigd door Terrz op 21-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Ja oke, daar kan ik nog inkomen. De - van de versterker lus ik in mijn geval dan gewoon door naar de 230->12v omvormer, de interne accu en de - pool voor de externe accu?

edit: voel me nu zo'n groentje :+
lijkt mij wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
basdejongg schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:49:
[...]

er zitten 4 van de bekende Lood-Gel accu's in van 7,2Ah per stuk.
Al deze zijn gloednieuw.

de versterker is een Hifonics compacte 4 kanaals versterker 400 watts RMS Triton IV.

[...]

met vriendelijke groet,
Basdejongg
Kan meerdere oorzaken hebben:
- 1 van de accu's presteerd duidelijk minder en laat de spanning dusdannig inzakken dat de accusafe de boel afschakelt. Waarschijnlijk niet het geval.
- De stroom is erg hoog van deze versterker, bij 4 ohm speakers heb je 240W rms, en een versterker als deze is erg onzuinig. Je hebt op hoog volume pieken van tientallen A, zelfs met 4 accu's zakt je spanning gewoon een heel eind in, dit is zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Meerdere oplossingen:
Waar ik mee zou beginnen is een flinke elco toe te voegen bij je accu's(voor de accusafe) maar na de hoofdschakelaar, als je die hebt(wel aan te raden). De kabels tussen de accusafe en versterker wel zo kort mogelijk maken. Door deze elco zal de spanning een stuk stabieler zijn. Ik zou wel minimaal denken aan 40 000-60 000uF, meer is beter.

Mocht dat niet werken zou ik de accusafe aanpassen dat hij afschakelt bij 11V. Met dit soort belastingen mag dat omdat het om flinke pieken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Afbeeldingslocatie: http://static3.vergelijk.nl/fotos/183x160/1/2/5/4/marquant-tlm-327-boombox-4951254.jpg

De behuizing is gepoort, maar lijkt mij niet bepaald geoptimaliseerd. Is het verstandig om de speakers over te plaatsen in een luchtdichte kist of kan je hem beter poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Is het mogelijk mijn li-ion accu sneller op te laden? de bijgeleverde lader van 500mA gaat nogal traag, ik heb nog wel een lader van 1,25A liggen. helpt dat ?? of is de 1,25A te veel?
https://www.dropbox.com/s...2013-06-21%2013.16.05.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-06-21%2013.16.20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Wat voor schakelaar zou ik aan kunnen schaffen?
Dus: off/on/on/on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
crazzycow1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:38:
Is het mogelijk mijn li-ion accu sneller op te laden? de bijgeleverde lader van 500mA gaat nogal traag, ik heb nog wel een lader van 1,25A liggen. helpt dat ?? of is de 1,25A te veel?
https://www.dropbox.com/s...2013-06-21%2013.16.05.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-06-21%2013.16.20.jpg
Een lader van >1A vind ie niet zo leuk. Dus 1A kan wel, maar hij word er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier nog een oplossing voor?? _/-\o_
hallo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:57:

[...]
Verder weg doen van de magneten in de speakers? Misschien zit het hem niet in het testen op een andere accu, maar het feit dat je dan verder van je speakers af bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:57:
[...]
Misschien moet je even wat meer informatie geven, zomaar wat vragen die bij me opkomen voordat ik je iets kan vertellen:
Wat voor MP3 module heb je? Een 12v of zo'n 5v ding waar je dus nog van 5v naar 12v moet (Linkje naar je module is altijd handig).
En ruist hij altijd of alleen met FM of juist alleen met MP3?
Wat heb je verder nog meer aan onderdelen in je "kist"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 20:31
lutkeveld schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Een lader van >1A vind ie niet zo leuk. Dus 1A kan wel, maar hij word er niet beter op.
Daarbij heeft die adapter een uitgangsspanning van 12 volt. Dit is te weinig voor het laden van de accu (moet 12,6v zijn).
hallo,
Is een bekend probleem bij de mp3 modules en weinig aan te doen. Je hebt namelijk last van een aardlus. Soms kan het helpen dikkere / kortere kabels te gebruiken voor de - aansluiting van de decoder. Indien je een gemodde versterker hebt helpt het ook wel een potmeter in het lijnsignaal naar de versterker te zetten. Deze zet je dan zachter en het volume van de decoder harder.

[ Voor 16% gewijzigd door Michel5128 op 21-06-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:
[...]

Wat voor schakelaar zou ik aan kunnen schaffen?
Dus: off/on/on/on
ja dat lijkt me de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lutkeveld schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:20:
[...]

Verder weg doen van de magneten in de speakers? Misschien zit het hem niet in het testen op een andere accu, maar het feit dat je dan verder van je speakers af bent?
Nah, heeft er wel mee te maken dat het op dezelfde accu zit, en de stroom dus zijn weg gaat zoeken naar de accu toe. Je moet zorgen voor een goede ground voor beide apparaten, een goede dikke ground van korte kabels. Hiermee voorkom je dat de stroom zijn weg via de signaalkabels/componenten gaat lopen.

En inderdaad, wat ook het probleem is met modded, is dat het de storing 5X zo hard zal versterken. Leuk voor wanneer je een iPhone hebt, maar niet leuk wanneer je last van ruis of een brom heb. Ik zit er ook sterk aan te denken om de modded variant terug te brengen naar een factor 4x meer versterking om deze reden.

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 21-06-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met deze accu's

http://www.pingbattery.co...ah-lifepo4-lithium/Detail

zal dit werken met een TK2050 2x100 watt?

dit is trouwens de TK2050 in de thodio kisten (na wat research)

http://hifime.doooc.com/Amplifier/product_35.html

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nope.
zal dit werken met een TK2050 2x100 watt?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel wat betreft de speelduur, en heeft zo'n accu ook echt 20Ah of is het net zoals met die chinese meuk dat er maar de helft in zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Of de accu echt 20Ah heeft weten alleen de makers, als je kijk naar de prijs mag je dat wel verwachten. Maar ben jij bereid om zoveel te betalen voor een accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:01:
Of de accu echt 20Ah heeft weten alleen de makers, als je kijk naar de prijs mag je dat wel verwachten. Maar ben jij bereid om zoveel te betalen voor een accu?
misschien, het is voor een school project maar ik hoop dat er tegen die tijd betere/andere accu's zijn voor een 'iets' zachtere prijs :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Je hebt gelijk, zijn inderdaad ook LiFePo4 accu's.
Maar ik zou ze wel bij een europees/NL webshop halen.

[ Voor 60% gewijzigd door thijsco19 op 21-06-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:03:
Kan je beter kijken naar die accu's die wesleytjuh postte. Moet je effe zoeken in het topic.
dat zijn deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Neehoor, dat waren deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/5F6984C9-337F-4D4D-839A-636524025261-3761-000002057636303C_zpsdcf773b3.jpg
Zit nog steeds een groot verschil in, hoewel de cellen inderdaad gebruik maken van dezelfde samenstelling. Maar opzich mag je voor deze prijs wel verwachten dat het om een redelijke cel gaat :). Denk wel dat dit soort pakketjes bij de douane snel opvallen.

Helaas onbetaalbaar :(

Edit: Hm, wacht even, dat is een 24V 20Ah pack, wow :| . Dat is dan wel weer aan de goedkope kant.

Merk trouwens wel dat je met de TK2050 een voorversterker nodig hebt. Een iPhone/andere smartphone levert simpelweg niet genoeg om het maximale eruit te halen. Voorversterker is zeer zeker aan te raden dus.

[ Voor 44% gewijzigd door wesleytjuh op 21-06-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 20:31
:) Dat zijn echt ideale accu's voor een kistradio! Jammer dat ze zo duur zijn, te duur voor de meeste projectjes.

Ik meen trouwens dat de 2x100w versie TK2050 van Sure Electronics jumpers had om de ingangsweerstand aan te passen. Dan heb je geen voorversterker nodig want hiermee kun je hem in een handomdraai zelf 'modden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De 4X100W versie niet, dat je weet? Kon er geen vinden in ieder geval. Al zal het in de auto waar ik hem wil gaan gebruiken niet zoveel uitmaken, komt op een pre-out van de radio die al lichtjes versterkt is.

Inderdaad ideaal :D. Scheelt 1.5KG met een normale loodaccu. Mijn leverancier is aan het experimenteren met meerdere van deze accu's, wellicht vinden we ooit een betaalbare variant :).

Edit: ik heb ze volgens mij gevonden :). Eens uittesten.

[ Voor 38% gewijzigd door wesleytjuh op 21-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Net terug van een avondje keet met vrienden. Voor het eerst de kofferradio meegenomen en ze waren in 1 klap om. Voorheen gebruikte we een stel oude Sweex pc speakers. Enige nadeel is de kabel, daarom legt iedereen 5 euro in en hebben we totaal 50 euro voor een mooie kist met bluetooth.

Edit: maakt een 50k of 10k ohm potmeter nog veel uit? Of is het verschil nauwelijks meetbaar?

Edit: Ja hoor het kan ook niet anders, hij is al weer kapot. Ik ga eerder naar huis en laat ze achter met de kist in goed vertrouwen, les voor de volgende keer dus. Hopen dat het de thermische beveiliging is en niet de speakers die gingen vervormen waarna mijn vrienden vrolijk door spelen. Anders ben ik een massieve 10 euro kwijt :X

[ Voor 45% gewijzigd door lutkeveld op 22-06-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Edit: maakt een 50k of 10k ohm potmeter nog veel uit? Of is het verschil nauwelijks meetbaar?
Ik heb een 50k potmeter in me kist en doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

voor dat bedrag kun je zelf denk ik een betere kist bouwen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Hallo,

Ik heb de volgende schakeling gemaakt:

http://imageshack.us/f/39/gsi.png/

Klopt dit helemaal?
Ik wil nog een aan uit schaklaar inbouwen voor het hele systeem. Moet ik die dan tussen de iec
socket en de voeding doen? Want als ik hem na de voeding doe, staat de voeding toch constant
onder stroom?

Edit: ik heb trouwens de aan/uit schakelaar van de voeding uit een pc gesloopt. Zo'n standaar kleine zwarte.
Ik neem aan dat deze gewoon te gebruiken is?

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door fifa4ever op 22-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het beste in dit geval inderdaad tussen het IEC contact en de voeding, wel goed isoleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Maar ik heb dus 3 draden vanuit de IEC. Welke moeten dan door de schakelaar heen? Want mijn schakelaar heeft 4 pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
1 Daarvan is de aarde, die heb je in een kistradio vaak niet nodig maar kun je verbinden voor de volledigheid. Dan houdt je de nul en de fase over. In 1 van die 2 maak je de schakelaar, bijvoorbeeld in de nul (blauw). Of omdat je 4 pootjes hebt(dus 2 schakelcontacten), in zowel de nul als fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
wesleytjuh schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:19:
1 Daarvan is de aarde, die heb je in een kistradio vaak niet nodig maar kun je verbinden voor de volledigheid. Dan houdt je de nul en de fase over. In 1 van die 2 maak je de schakelaar, bijvoorbeeld in de nul (blauw). Of omdat je 4 pootjes hebt(dus 2 schakelcontacten), in zowel de nul als fase.
Oke bedankt! Dan verbind ik de aarde rechtstreeks naar de voeding. En laat ik de nul en de fase door de schakelaar lopen. Ik neem aan dat ik dan de nul aan 1 lange zijde moet aansluiten en de fase aan 1 lange zijde? Is zo'n schakelaar ook + en - gevoelig? Want ik zie niets staan nameljik.
Heb zo'n schakelaar (alleen dan 4 poojtes):

http://www.accusafe.nl/sh...3-aan-uit-schakelaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik denk dat je het beste maar 1 draad kan pakken zodat je de risico op kortsluiting verlaagd.

Meestal staat er op zo'n schakelaar wat hij max kan schakelen (spanning en ampere), zou je even moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lutkeveld schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:21:
Net terug van een avondje keet met vrienden. Voor het eerst de kofferradio meegenomen en ze waren in 1 klap om. Voorheen gebruikte we een stel oude Sweex pc speakers. Enige nadeel is de kabel, daarom legt iedereen 5 euro in en hebben we totaal 50 euro voor een mooie kist met bluetooth.

Edit: Ja hoor het kan ook niet anders, hij is al weer kapot. Ik ga eerder naar huis en laat ze achter met de kist in goed vertrouwen, les voor de volgende keer dus. Hopen dat het de thermische beveiliging is en niet de speakers die gingen vervormen waarna mijn vrienden vrolijk door spelen. Anders ben ik een massieve 10 euro kwijt :X
Als je de radio zo hard zet dat je speakers vervormen zal niet je versterker stuk gaan maar je speakers. Of de versterker kan het niet aan en stuurt daardoor een gelijkspanning door je speakers = speakers stuk. Of je versterker stuurt een te hoog vermogen naar je speakers = speaker stuk. Versterker zal niet zo snel stuk gaan. Die gaat gewoon in protectie. Wat het ook kan zijn is dat je versterker gewoon plotseling overlijdt. Dat doen zo ongeveer alle chineze versterkers, incl de TA2024 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds bezig om radio te kunnen ontvangen met mn mp3 module in fm mode. Het probleem hier is dat ik enkel de regionale zender ontvang. Ik heb al een telescoopantenne geprobeerd en een dipool antenne proberen te maken met coax kabel, zonder succes helaas. Nu heb ik op ebay een antenne met amplifier besteld om te kijken of ik hiermee fatsoenlijk radio kan ontvangen:
http://www.ebay.com/itm/N...ennas&hash=item460fac0582

Deze heb ik vandaag binnengekregen en ben er direct mee aan de slag gegaan. De plus en de min van de antenne aangesloten op de accu. De plug van de signaalkabel heb ik eraf geknipt en gestript. Deze signaalkabel bestaat uit twee verschillende koperdraden. De middelste draad heb ik op de mp3 module op de antenneaansluiting aangesloten en de kabel die hier omheen zat heb ik op de min van de accu aangesloten. Klopt het op deze manier? Ik heb namelijk nog steeds geen goede ontvangst (niks veranderd eigenlijk). Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:21:

kistradio in een keet? wij hebben 2 DAP MC-15's (met stalen tweeters :D ipv plastic) aangesloten op een 20 kilo zware Phonic MAX 2500, 2x 750watt rms op 4 ohm :) gaat nooit vervormen :9

alles van marktplaats gehaald voor een schappelijk prijsje, misschien een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:38:
[...]

kistradio in een keet? wij hebben 2 DAP MC-15's (met stalen tweeters :D ipv plastic) aangesloten op een 20 kilo zware Phonic MAX 2500, 2x 750watt rms op 4 ohm :) gaat nooit vervormen :9

alles van marktplaats gehaald voor een schappelijk prijsje, misschien een tip ;)
Het lag aan de kabel :+ Stationaire speakers zijn niet echt een optie, want wij hebben 4 zitplekken. De krat voor de vriendengroep krijgt volgende keer mooi bluetooth, net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Het lag aan de kabel :+ Stationaire speakers zijn niet echt een optie, want wij hebben 4 zitplekken. De krat voor de vriendengroep krijgt volgende keer mooi bluetooth, net zo makkelijk.
heb je een foto van je keet? wij zijn er vrij vaak mee bezig, misschien breng je me op ideen :) wij hebben 1 zithoek overgens, en een tap :9
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ufpz7m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Doe maar luxe!! ^^

Ziet er gezellig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:48:
Doe maar luxe!! ^^

Ziet er gezellig uit.
jaja, en hij is zelfs vervoerbaar, je kunt hem zo achter de trekker knopen, rijdend cafe :D
en alles is zelf gemaakt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:46:
[...]

heb je een foto van je keet? wij zijn er vrij vaak mee bezig, misschien breng je me op ideen :) wij hebben 1 zithoek overgens, en een tap :9
[afbeelding]
Laten we dat maar niet doen, we hebben al een warning

edit: tenzij het mag natuurlijk.

Net mijn magnat edition 216's binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5448/9108394612_b0cc718670_b.jpg

Voor een kratradio voor een vriend:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7291/9108397810_4a2967301a_b.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door lutkeveld op 22-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey allemaal, een aantal weken geleden heb ik een kistradio gemaakt. Nu kwam er wat geruis en een zachte hoge piep uit de boxen. Op internet ging ik opzoek wat de fout kon zijn. nou heb ik tijdens het proberen in mijn kistradio met de stroomkabels van mijn kistradio de verkeerde polariteiten van mijn accu aangeraakt. zapp.... en het was gedaan.. weet iemand wat het probleem is? mijn kistradio is nu stuk. nergens teken meer van leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:26:
heey allemaal, een aantal weken geleden heb ik een kistradio gemaakt. Nu kwam er wat geruis en een zachte hoge piep uit de boxen. Op internet ging ik opzoek wat de fout kon zijn. nou heb ik tijdens het proberen in mijn kistradio met de stroomkabels van mijn kistradio de verkeerde polariteiten van mijn accu aangeraakt. zapp.... en het was gedaan.. weet iemand wat het probleem is? mijn kistradio is nu stuk. nergens teken meer van leven....
Daar kan een ta2024 idd niet tegen. Dat word een nieuwe halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Daar kan een ta2024 idd niet tegen. Dat word een nieuwe halen dus.
en mijn mp3 decoder? is die nog te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:31:
[...]

en mijn mp3 decoder? is die nog te gebruiken?
Dat weet ik niet, als hij uit stond is hij sws wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stond aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mij ook overkomen en toen was de mp3 decoder naar de bliksem inplaats van de ta2024, maar die versterker kun je gewoon testen zonder mp3 decoder, dus als hij het dan wel doet, is het de decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:42:
[...]

is mij ook overkomen en toen was de mp3 decoder naar de bliksem inplaats van de ta2024, maar die versterker kun je gewoon testen zonder mp3 decoder, dus als hij het dan wel doet, is het de decoder
Dus het kan niet dat ze allebei kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Dus het kan niet dat ze allebei kapot zijn?
alles kan, het blijft electronica ;) gewoon testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:47:
[...]

alles kan, het blijft electronica ;) gewoon testen
Nu getest... Mp3 decoder stuk.. Versterker ook... Stom ding in 1 seconde 40 euro weggegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:02:
[...]

Nu getest... Mp3 decoder stuk.. Versterker ook... Stom ding in 1 seconde 40 euro weggegooid
zonde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBnl
  • Laatst online: 22-06 09:31
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een airplay systeem in combinatie met een raspberry pi en een ta2024.
Nu heb ik sinds kort mijn ta2024 binnen maar na deze aangesloten te hebben op m'n telefoon, speakers en voeding (12v) viel het mij op dat het geluid naarmate ik deze harder zet flink begint te schokken.
Vooral in de lage tonen zit een behoorlijk gekraak. Op laag tot middel volume is er verder niks aan de hand en klinkt het geluid prima maar van middel tot vol beginnen eerst de lage tonen te kraken en vervolgens schokt het geluid hevig.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

De voeding die ik gebruik is een "switching mode power supply" waar 12v, 1500mA uitkomt (onderregel: 18va max. lps)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

TheBnl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:59:
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een airplay systeem in combinatie met een raspberry pi en een ta2024.
Nu heb ik sinds kort mijn ta2024 binnen maar na deze aangesloten te hebben op m'n telefoon, speakers en voeding (12v) viel het mij op dat het geluid naarmate ik deze harder zet flink begint te schokken.
Vooral in de lage tonen zit een behoorlijk gekraak. Op laag tot middel volume is er verder niks aan de hand en klinkt het geluid prima maar van middel tot vol beginnen eerst de lage tonen te kraken en vervolgens schokt het geluid hevig.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

De voeding die ik gebruik is een "switching mode power supply" waar 12v, 1500mA uitkomt (onderregel: 18va max. lps)

Alvast bedankt!
Klinkt erop dat de voeding niet adequaat genoeg is; je zou dit kunnen oplossen met een condensator in je voedingslijn zo dicht mogelijk bij je TA2024. Blijft overigens dat 2x15W, 30W dus, bij 12V toch snel 2.5A trekt, en dat vind je voeding minder plesant.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Scyth schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Klinkt erop dat de voeding niet adequaat genoeg is; je zou dit kunnen oplossen met een condensator in je voedingslijn zo dicht mogelijk bij je TA2024. Blijft overigens dat 2x15W, 30W dus, bij 12V toch snel 2.5A trekt, en dat vind je voeding minder plesant.
Ik dacht dat ik safe zat met mijn 2A voeding? De ta2024 is toch niet echt 15w ook al komt het in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je hebt een 1.5A voeding, dat is eigenlijk te krap. Zelfs met 2A en maximum volume kan de voeding bij bepaalde nummers uitvallen. En dat is zonder RPi

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 23-06-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:27:
Je hebt een 1.5A voeding, dat is eigenlijk te krap. Zelfs met 2A en maximum volume kan de voeding bij bepaalde nummers uitvallen.
En ik neem aan dat ie uitschakelt voordat er iets kapot gaat of explodeert?

En wat bedoelen ze hier met b-50k en dual step. Kan ik ze gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Stel mijn 12v 7ah accu is bijna leeg ( <12v). Kan ik deze dan opladen d.m.v. een 12v 74ah bootaccu die constant bijgeladen wordt? En zou dit ook kunnen d.m.v. een acculader van accusafe? Of werkt deze alleen wanneer deze op 220 is aangesloten?

En hoe zit het met opladen en afspelen tegelijk, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassGoesBoom
  • Laatst online: 02-02-2015
Dark0z schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:04:
Stel mijn 12v 7ah accu is bijna leeg ( <12v). Kan ik deze dan opladen d.m.v. een 12v 74ah bootaccu die constant bijgeladen wordt? En zou dit ook kunnen d.m.v. een acculader van accusafe? Of werkt deze alleen wanneer deze op 220 is aangesloten?

En hoe zit het met opladen en afspelen tegelijk, is dit mogelijk?
Het idee van de acculader is inderdaad dat je kan opladen d.m.v. je lichtnet. Spelen en laden kán, maar is zeker niet goed voor je accu. Net zoals een accu laden met een andere accu ook niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

BassGoesBoom schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Het idee van de acculader is inderdaad dat je kan opladen d.m.v. je lichtnet. Spelen en laden kán, maar is zeker niet goed voor je accu. Net zoals een accu laden met een andere accu ook niet goed is.
Waarom wordt op accusafe dan geadviseerd om de acculader aan te sluiten op d omvormer. In principe laad de accu dan toch ook op terwijl het gebruikt wordt? Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nope, dit staat er:
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/aansluitschema_parallel.png
Je ziet daar zowel een acculader als een voeding. Als de accu geladen wordt door de acculader wordt de accu verder helemaal met rust gelaten door de versterker. De voeding voedt dan de versterker, zodat de acculader lekker zijn ding kan doen met de accu }:O .

Een lege 7Ah accu opladen met een grote bootaccu is geen goed idee. Een lege accu kan veel stroom trekken van de acculader(bootaccu, deze kan erg veel stroom leveren) en wanneer dit niet begrensd wordt kan het de accu stuk laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

wesleytjuh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:18:
[...]

Kan meerdere oorzaken hebben:
- 1 van de accu's presteerd duidelijk minder en laat de spanning dusdannig inzakken dat de accusafe de boel afschakelt. Waarschijnlijk niet het geval.
- De stroom is erg hoog van deze versterker, bij 4 ohm speakers heb je 240W rms, en een versterker als deze is erg onzuinig. Je hebt op hoog volume pieken van tientallen A, zelfs met 4 accu's zakt je spanning gewoon een heel eind in, dit is zeer waarschijnlijk de oorzaak.

Meerdere oplossingen:
Waar ik mee zou beginnen is een flinke elco toe te voegen bij je accu's(voor de accusafe) maar na de hoofdschakelaar, als je die hebt(wel aan te raden). De kabels tussen de accusafe en versterker wel zo kort mogelijk maken. Door deze elco zal de spanning een stuk stabieler zijn. Ik zou wel minimaal denken aan 40 000-60 000uF, meer is beter.

Mocht dat niet werken zou ik de accusafe aanpassen dat hij afschakelt bij 11V. Met dit soort belastingen mag dat omdat het om flinke pieken gaat.
Hoi wesleytjuh,

recent ontdekt dat mij oplader de boosdoener was, zelfs na een week trok deze het niet goed.
tijdelijk met wat klemmen en andere lader aangesloten en gewacht totdat de accustatus groen werd( ongeveer 30 uur,indicator zat niet op de oudeoplader)
hierna houden de batterijen zich prima!!
ook op Vol volume loopt de voltage niet enorm achteruit en is de voltage erg stabiel!
(oftewel: de accu's waren gewoon leeg)

ik zal zo even een foto posten!

Greets
Basdejongg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

Hallo allemaal,
Hierbij het eindproduct van mijn 2e projectje :)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/941142_560289804010483_1228542495_n.jpg

Wielen en een uitschuifbaar handvat (om de kist als een reiskoffer mee te nemen).
elke box een aparte klank kast.
4 *7.2Ah accu's.
AccuSafe 3.5.
Druppel lader en voeding.
Diverse inputs zoals tulp, jack, usb en radio player.
diverse zekeringen.
Kleine versterker:
Hifonics Triton IV
4-Kanaals versterker

RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 60 Watt
RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 100 Watt
RMS vermogen gebrugd @ 4 Ohm: 2 x 200 Watt
S/N Ratio: >90dB
THD+N: <0.03%
Dempingsfactor: >1000
Ingangsgevoeligheid: 0.2 Volt - 6 Volt
Low-Pass Filter kanalen 1 + 2: 30 Hz - 150 Hz ( variabel )
High-Pass Filter kanalen 1 + 2: 10 Hz - 1200 Hz ( variabel )
Low-Pass Filter kanalen 3 + 4: 30 Hz - 150 Hz ( variabel )
High-Pass Filter kanalen 3 + 4: 10 Hz - 1200 Hz ( variabel )
Bass Boost @ 45 Hz: 0dB - 12dB
Double-Sided PC-Board
Molded-Terminals & Maxi zekeringen
Vergulde RCA-ingangen
Automatisch Turn On
Inclusief Bass Remote Control
High Level input door optionele HF-HLA kabel
Afmetingen: 145 x 50 x 272mm
:P
Met vriendelijke groet,
Bas de jong

[ Voor 8% gewijzigd door Ziglar op 24-06-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

wesleytjuh schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:15:
Nope, dit staat er:
[afbeelding]
Je ziet daar zowel een acculader als een voeding. Als de accu geladen wordt door de acculader wordt de accu verder helemaal met rust gelaten door de versterker. De voeding voedt dan de versterker, zodat de acculader lekker zijn ding kan doen met de accu }:O .

Een lege 7Ah accu opladen met een grote bootaccu is geen goed idee. Een lege accu kan veel stroom trekken van de acculader(bootaccu, deze kan erg veel stroom leveren) en wanneer dit niet begrensd wordt kan het de accu stuk laden.
Dat accusafe automatisch switcht had ik even over het hoofd gezien :), nu is het al meer duidelijk geworden. Maar stel, ik wil mijn kratradio op een externe accu aansluiten voor muziek. (de boot accu van 74ah die tevens opgeladen wordt door de buitenboordmotor). kan ik dan een circuit inbouwen die checkt of de interne accu van de radio vol zit, zo ja, niks doen, zo nee, opladen tot 12,75v. Is zoiets mogelijk of wordt dat al vrij complex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je zou die grote accu kunnen gebruiken als voeding, maar dan kun je de interne accu niet laden. Je sluit dan de externe accu aan op de "voeding" aansluiting van de accusafe wanneeer de kistradio in de boot staat. De accusafe zal deze voeding(externe accu) zien en deze gaan gebruiken ipv de interne accu.

Andere optie is een laadcircuitje bouwen wat de ~14V van je buitenboordmotor reguleerd naar 13.8V en een beperkte stroom. Ik geloof dat je dat kan met een L200, zoek maar eens op L200 circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Stel ik gebruik deze subwoofer filter, welke filter moet ik dan gebruiken om er voor te zorgen dat de mids en highs alleen de mids en highs afspelen en geen lage tonen proberen te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

lutkeveld schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:21:
Stel ik gebruik deze subwoofer filter, welke filter moet ik dan gebruiken om er voor te zorgen dat de mids en highs alleen de mids en highs afspelen en geen lage tonen proberen te reproduceren.
Dat hangt er vanaf op welke crossoverfrequentie je dit filter instelt. Het mooiste is dat je een instelbaar high pass filter aanschaft

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Scyth schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Dat hangt er vanaf op welke crossoverfrequentie je dit filter instelt. Het mooiste is dat je een instelbaar high pass filter aanschaft
En hoe doe je dat met de mids dan? Want die moeten VAN een bepaalde frequentie TOT een bepaalde frequentie

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink