Yup ik was erbij, het was leuk maar het kon stukken beter. De deuren zouden 19.00 opengaan maar ik was er al om 16.00 om als 1 van de eersten binnen te zijn maar zelfs toen al stond er een behoorlijke groep Duitsers. Mijn Duits is niet zo goed en ze weigerden Engels te spreken dus het werd voor mij pas leuk toen er wat Nederlanders, Noren en een Amerikaan bij kwamen staan.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:54:
Nog iemand bij die SC party geweest? Laat ff weten hoe het was. Op de livestream zag het er erg goed uit iig.
Volgens de info zou iedereen met golden ticket, concierge ($1000 pledge) en subscriber al om 19.00 naar binnen mogen terwijl de anderen pas om 20.00 naar binnen zouden mogen maar omdat die tweede groep (logischerwijs) dacht 'we proberen het gewoon ook vroeg' besloten ze iedereen maar gewoon binnen te laten, dat het redelijk hard regende kan hier ook mee te maken hebben gehad. Dit vond ik wat teleurstellend omdat ik me wel had verheugd op een ietwat intiemere sfeer en meer kans om even met Chris of een ander te praten maar goed dat ging dus niet door. Aan de deur moesten we alle meegebrachte etens- en drinkwaren afgeven want er moest natuurlijk ook wat verdiend worden door de zaaleigenaar, jammer maar dat is niet ongewoon. Er werd overigens niet gecontroleerd of je je daadwerkelijk aangemeld had of op de lijst stond... iedereen die er stond kreeg gewoon een stempel op de arm en mocht doorlopen.
Eenmaal binnen begon deel 2 van het wachten tot de livestream begon, ondertussen was de temperatuur in de zaal flink opgelopen en begonnen mensen flink te zweten en sommigen werden wat irritant omdat ze al het nodige bier achter de kiezen hadden. Gelukkig sloeg de atmosfeer flink om toen de livestream begon en wat daarin gebeurde hebben jullie natuurlijk wel gezien.
Na de livestream deelde het CIG team handtekeningen uit en was er de mogelijkheid om met hen op de foto te gaan, erg leuk natuurlijk. Vooral Sandi trok veel aandacht met haar weinig verhullende jurkje en natuurlijk hing er een grote horde om Chris heen. Ook was er de mogelijkheid om op 4 verschillende computers in de zaal al met de verschillende hangars te spelen maar de groepen hier omheen waren zo groot dat ik daar niet voor wilde wachten, die 4 computers waren echt te weinig voor ~1000 man.
Ook de distributie van de posters ging niet echt soepel, je moest lang in de rij staan en sommige mensen waren irritant aan het voordringen en gingen zelfs meerdere keren in de rij staan om meer posters te krijgen terwijl er werd gezegd dat er maar 1 per persoon meegenomen mocht worden. Ook de verloting van de prijzen gebeurde niet echt denderend, Chris las gewoon een rijtje namen op met wat ze hadden gewonnen en dat was alles. Dit soort dingen hadden veel beter georganiseerd kunnen en moeten worden.
Op een gegeven moment heb ik toch een praatje kunnen maken met Chris en jemig wat is dat een aardige en sympathieke kerel! Er stonden een horde mensen om ons heen maar hij nam echt even de tijd voor een babbel en hij heeft zowel mijn Citizen Card alsook mijn poster (Chris Roberts versie) gesigneerd. Daarna heb ik nog even met Eric 'Wingman' Petersen en Rob Irving gesproken en dat was ook erg gezellig, helaas had ik geen camera of telefoon bij me en waren mijn Nederlandse kennissen hem al gepeerd want ik was nog graag met het CIG team op de foto gegaan.
Om 12 uur vond ik het wel welletjes en ben ik terug gelopen naar mijn hotel om de bar daar te verkennen en hopelijk nog met het CIG team te kunnen praten als die terug zouden komen (we zaten beide in het Hyatt Regency Köln) maar helaas heb ik ze niet meer gezien. Ze moesten zondag al redelijk vroeg weer naar huis vliegen dus een bezoek aan de bar zat er kennelijk niet in. Ook de volgende ochtend heb ik lang gewacht aan mijn ontbijttafeltje maar een hotelmedewerkster wist me te vertellen dat ze nog een ontbijtzaal hadden op de executive floor waar ze waarschijnlijk zouden eten dus toen heb ik maar uitgecheckt en ben ik naar huis gegaan.
Al met al was het een leuk evenement en de volgende keer in Europa ga ik er zeker weer heen maar hopelijk is het dan allemaal wel een beetje beter geregeld.