er komt geen box... zucht
Hier hetzelfde, voor muziek gebruik ik toch alleen de frontspeakers. De speakers achter zijn JBL zuiltjes (niet doorvertellen), waardoor een sub bij films totaal niet nodig is.TranceSetter schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:05:
[...]
Precies. Iedereen die per sé 5.1 of meer wil. Ik heb liever voor hetzelfde geld twee kwalitatieve front-speakers ;-)
Dit dus. Of het overgewaardeerd is of niet, dat is persoonlijk.lier schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:05:
[...]
Waarschijnlijk dat het actieve circuit de allerlaagste (zwaar overgewaardeerde) tonen een boost krijgen.
Met mijn sub trillen de kopjes niet uit de kast. Het is een goede aanvulling op mijn hele systeem.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Blaat.CeesKees schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:06:
Een subwoofer wordt speciaal gemaakt voor het weergeven van de zeer lage tonen en de LFE (Low Frequency Effects ofwel lage frequentie effecten) zoals deze in een film vaak te horen zijn bij bijvoorbeeld schoten, explosies of extreem lage bas in muziek. Subwoofers nemen al het geluid vanaf ongeveer 20Hz tot 120Hz voor hun rekening en zijn daardoor voor de echte filmliefhebber eigenlijk onmisbaar in de opstelling
Elke front die vanaf 20Hz kan weergeven zal hetzelfde effect geven. Plaatsing maakt juist voor lage frequenties weinig uit.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
eensch..TMoose schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:07:
[...]
Blaat.
Elke front die vanaf 20Hz kan weergeven zal hetzelfde effect geven. Plaatsing maakt juist voor lage frequenties weinig uit.
Een sub is alleen noodzakelijk als je front's ondergedimensioneerd zijn. Lees melkpakjes enzo
Ga U571 maar eens met- en zonder sub bekijken, ook op een volledig fullrange systeem, dan begrijp je waarvoor een sub is.
Saving Private Ryan helpt ook.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Stemmen op iBood voor die website van het jaar verkiezing? Nee dankje. Misschien krijgen ze wel eens door dat die site gewoon flink khut is als ze niet winnen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
kuchlogitechkuchTMoose schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:
Een sub is alleen noodzakelijk als je front's ondergedimensioneerd zijn. Lees melkpakjes enzo
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Shaving Ryans Private werkt ook prima op een fijne 2.0
Als je dan verschil hoort, staat je sub veel te hard.CeesKees schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:
Ga U571 maar eens met- en zonder sub bekijken, ook op een volledig fullrange systeem, dan begrijp je waarvoor een sub is.
dat is nou het probleem , de meesten van dat soort gevallen hebben gewoon nooit een goed opgezette omgeving met sub gehoord en zweren bij hun subloze set oid ...CeesKees schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:
...
Toch nog iemand die door alle onzinposts heen kan prikken. Had graag een uitleg gegeven maar zit op mobielTMoose schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:
* FireDrunk heeft ook geen sub, en trilt nog steeds uit de bank als hij een leuke film kijkt
Even niets...
Misschien moet je er even niet op zitten, dan je kan je gewoon een uitleg typenRedHat schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:10:
[...]
Toch nog iemand die door alle onzinposts heen kan prikken. Had graag een uitleg gegeven maar zit op mobiel
Proberen ze je nou echt een hele set voor je TV te verkopen? Note trouwens de T.net pricewatch badge
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Haha! Inderdaad, die badge had ik gemist, doordat ik terug naar forum klikte vlak nadat ik de prijs zag.BeefHazard schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:12:
Proberen ze je nou echt een hele set voor je TV te verkopen? Note trouwens de T.net pricewatch badge
Wat voor set hebben de 2.0 en 5.1 gebruikers hier dan? Ik ben ook aan het oriënteren en twijfel tussen zo'n set als die van ibood of (beginnen met) 2 goede frontspeakers.
Oh... wat is een sub dan?Palm schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:10:
bijna geen enkele speaker (voor een normale prijs) haalt de 20hz in de praktijk
En U571 zonder sub is niets aan
Net als Das Boot, Hunt for the Red October en Crimson Tide
Dat is puur persoonlijk, ga naar de locale audioboer en lekker luisteren, neem vooral een CD mee die jij zelf goed kent, dan kun je namelijk pas goed vergelijken. HELAAS is je acoustiek thuis altijd anders dan daar, maar het geeft een idee/indrukRoncom schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:13:
Wat voor set hebben de 2.0 en 5.1 gebruikers hier dan? Ik ben ook aan het oriënteren en twijfel tussen zo'n set als die van ibood of (beginnen met) 2 goede frontspeakers.
Luister je veel muziek, of ben je meer van de films/games.Roncom schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:13:
Voor muziek zou ik beginnen met twee goede fronts. Als je meer van de films/games bent, beginnen met een 5.1, en een x de fronts vervangen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
stop over die spiekers, nu gaan we chatten over 32 Gb SD kaartjes!
waarom wil je zoveel geheugen?
ik heb 1 Gb in mijn nikon D50 en kan daarmee heel veel foto's maken (geen film).
hoeveel foto's maakt een fotograaf met een 32 Gb kaartje...
of maak je dan alle foto's op RAW kwaliteit?
ik heb 1 Gb in mijn nikon D50 en kan daarmee heel veel foto's maken (geen film).
anders gaan jullie lekker naar het audiofielen forum :-)
er zijn ook mensen die zweren bij ultrasone speakers, met een bereik van +20kHz ga daar maar over praten
er zijn ook mensen die zweren bij ultrasone speakers, met een bereik van +20kHz ga daar maar over praten
Mocht iemand van z'n per ongeluk bestelde Logitech bluetooth speaker afwillen, mag u mij altijd benaderen

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik maak alles op RAW, dus die ruimte is wel relaxed.Hkuit schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:15:
DIe willen gewoon goed geluid voor hun hond. Kan ik begrijpen!looyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:15:
anders gaan jullie lekker naar het audiofielen forum :-)
oke;
hoeveel foto's in RAW passen er dan op 32 Gb?
nog best veel gok ik
nog best veel gok ik
Of tegen de kat van de buren.microoo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:16:
[...]
DIe willen gewoon goed geluid voor hun hond. Kan ik begrijpen!
Dat zullen er vast wel een paar honderd zijn.Hkuit schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:17:
oke;
nog best veel gok ik
7.1:
Front: Infinity beta 40
Center: Beta C250
LF,RF,LR,RR: Beta 10
En voor de sub-liefhebbers, daar zou nog een sub bij kunnen, aangezien m'n fronts maar vanaf een 40Hz beginnen. Echter zal ik dat mijn omgevin niet aandoen
( Ik heb hier een klein passief 10" subje (0.5kW RMS/1kW max) in een gesloten kistje liggen als het echt laag moet (22-150Hz (-6dB) )
Front: Infinity beta 40
Center: Beta C250
LF,RF,LR,RR: Beta 10
En voor de sub-liefhebbers, daar zou nog een sub bij kunnen, aangezien m'n fronts maar vanaf een 40Hz beginnen. Echter zal ik dat mijn omgevin niet aandoen
( Ik heb hier een klein passief 10" subje (0.5kW RMS/1kW max) in een gesloten kistje liggen als het echt laag moet (22-150Hz (-6dB) )
o en daarbij. wel eens naar een concert geweest? daar hebben ze ook geen subs :-)
Met mijn camera (Canon 5DII) passen er maar 1200 foto's op...
Alles RAW + jpg, dus iedere keer dat er een foto gemaakt wordt kost dat 25MB. Paar honderd foto's op een goeie dag (veel macrowerk, achteraf strenge selectie natuurlijk). En dan blijf ik nog van de filmmogelijkheid af. Kan hard gaan, paar extra GB mee op vakantie is geen overbodige luxe.Hkuit schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:15:
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nooit onder het podium gekeken?looyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:18:
o en daarbij. wel eens naar een concert geweest? daar hebben ze ook geen subs :-)
Als ik op vakantie ga heb ik aan 1x 32GB niet genoeg.
Groetjes, FaceDown.
huh.. hij stond nog over de helft en uitverkocht
http://tinyurl.com/5sdar8p
kheb daar nooit subs hoeven aansluiten nee.
Er is 1 winkel die ditzelfde kaartje voor 90eu aanbied en dat is een buttwinkel, verder genoeg winkels die dit voor rond de 30 aanbieden. Ik snap niet hoe ze 90eu als "origineelprijs" durven te schrijven
Orly? Die hebben wel subs, die liggen alleen vaak onder het podium. Werk zelf bij een kleine toko en wij hebben toch echt subs. Buitenfestivals idem...looyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:18:
Sorry?looyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:18:
Jij hebt alleen akoestische of huiskamerconcerten bezocht?
Because they can ;-)Jesserr schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:19:
Er is 1 winkel die ditzelfde kaartje voor 90eu aanbied en dat is een buttwinkel, verder genoeg winkels die dit voor rond de 30 aanbieden. Ik snap niet hoe ze 90eu als "origineelprijs" durven te schrijven
100%>90%>80% zijn er hier nu serieus 10 van?
edit: de 70 en 60 ook gespot
edit: de 70 en 60 ook gespot
[ Voor 26% gewijzigd door True op 18-09-2012 16:20 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
lijkt mij ook ja.True schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:20:
Omdat het kan.
En loopt het dan ook werkelijk zo hard? Voor die prijs?True schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:20:
Ik wou er net 1tje kopen en opeens uitverkocht.
Ik ben de naam ff kwijt. top's en subs stapel je gewoon links en rechts (Of je hangt ze op) Die grote kasten voor het gevoel (<18Hz dacht ik) onder het podium, die hadden toch een aparte benaming? (Hoewel het natuurlijk gewoon subs zijn, maar dan voor een grotendeels onhoorbaar frequentiebereik)opblaashaas schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:19:
[...]
Orly? Die hebben wel subs, die liggen alleen vaak onder het podium. Werk zelf bij een kleine toko en wij hebben toch echt subs. Buitenfestivals idem...
Nog eentje, snel jongens!
Wel eens verdiept in concertaudio? Ik werk namelijk dagelijks met professionele speakers en een normale opbouw voor bv. een middelgrote club = 2x sub 1x top per toren. (D&B C7, zoek maar op)
Opperdepop!True schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:22:
Nog eentje, snel jongens!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Komop ff over ibood ipv sub.......
Edit:
Jeej ketting slot weer terug
Edit:
Jeej ketting slot weer terug

[ Voor 40% gewijzigd door corporalnl op 18-09-2012 16:23 ]
weer een computerslot
kettingkie voor je vriendin?
Omdat het kan.
wie is die engerd?corporalnl schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:22:
Komop ff over ibood ipv sub.......
Niet in verdiept, lleen mee moeten sjouwenBeefHazard schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:22:
[...]
Wel eens verdiept in concertaudio? Ik werk namelijk dagelijks met professionele speakers en een normale opbouw voor bv. een middelgrote club = 2x sub 1x top per toren. (D&B C7, zoek maar op)
4*sub+3*top per kant, en 8 van die <18Hz kasten onder het podium. Maar is alweer wat jaartjes geleden
Hij is wel German inspired hé! Net zoals die BMW X5 look-a-like uit China...
Niet lang genoeg om de broodjes te smeren en de vaat te doen, sorry
Je bent bekant de oudste uit dit topic en je herkent Michael Jackson niet?!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik kreeg zojuist een virus melding op http://nl-nl.forum.ibood.com/hunt-18-september-2012/ van AVG, anyone?
Ligt allemaal aan de omgeving. Heb wel eens in een club gedraaid/opgebouwd waar er overal JBL speakers (monitors) hingen aan de muren omdat er anders gigantische galm zou komen.TMoose schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:23:
[...]
Niet in verdiept, lleen mee moeten sjouwen
4*sub+3*top per kant, en 8 van die <18Hz kasten onder het podium. Maar is alweer wat jaartjes geleden
Weet iemand wat die Onkyo receiver van net kostte?
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
[...]
Inspired German, niet German Inspired.TranceSetter schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
Hij is wel German inspired hé! Net zoals die BMW X5 look-a-like uit China...
tering, heb jij dat zo snel even opgezocht?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
[...]
en gij kumt zeker uit Brabant, of nie dan?
http://www.ibood.com/nl/n.../Onkyo_TX-NR616_receiver/Robinter79 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
Weet iemand wat die Onkyo receiver van net kostte?
429,95
http://www.ibood.com/nl/n.../Onkyo_TX-NR414_receiver/
279,95
[ Voor 14% gewijzigd door Xevoo op 18-09-2012 16:26 ]
Dus de baas is een geïnspireerde Duitser? Ikke ff niet snap...Visophetdroge schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:25:
[...]
Inspired German, niet German Inspired.
Ja!TranceSetter schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:26:
[...]
Dus de baas is een geïnspireerde Duitser? Ikke ff niet snap...
Oeh, da's best een nette prijs! Damn... Gemist. Je kijkt éven de andere kant op...
EEN SUBWOOFER!!!
Oeh kijk jongens, we mogen onze discussie hervatten. Draadloze sub aanwezig.
Het is maar 1 klik naar je galleryHkuit schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:25:
[...]
tering, heb jij dat zo snel even opgezocht?
en gij kumt zeker uit Brabant, of nie dan?
En nee, niet uit brabant. 010 all the way!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Sub als in net-niet
eminent nogwat
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
't cirkeltje blijft zich maar herhalen met al die mediaspelers en speakers de hele tijd. Zul je zien, straks een reciever.
maar wel 'bekant' gebruiken i.p.v. 'bijna'....AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:29:
[...]
En nee, niet uit brabant. 010 all the way!
Geert Wilders @geertwilderspvv
Leuke dag vandaag: traditionele (maar beetje saaie) prinsjesdag, maar hoogtepunt komt vanavond: naar concert Lady Gaga in Ziggo Dome! :-)
Leuke dag vandaag: traditionele (maar beetje saaie) prinsjesdag, maar hoogtepunt komt vanavond: naar concert Lady Gaga in Ziggo Dome! :-)
Grr, wanneer komt er nou eens een Dune HD mediaspeler voorbij 
Als het dan toch een mediaspeler moet zijn .......
Als het dan toch een mediaspeler moet zijn .......

[ Voor 31% gewijzigd door floriske.nl op 18-09-2012 16:33 ]
Ook gay dus.looyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:31:
Jij ook?
En wat heeft dit met de iBood hunt te makenlooyenss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:31:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
oe, die ga ik bestelle :-)
Dit topic is gesloten.
Let op:
IRC: http://irc.tweakers.net/ibood
iBOOD lastig te bereiken? Probeer http://ibood.vxv.nl/
Laatste waarschuwing! Slowchat mag maar wie vanaf nu meent te moeten doorgaan met onzinposten krijgt een ban van 2 weken. Ja, gezeur over de box valt ook onder onzin!
IRC: http://irc.tweakers.net/ibood
iBOOD lastig te bereiken? Probeer http://ibood.vxv.nl/
Laatste waarschuwing! Slowchat mag maar wie vanaf nu meent te moeten doorgaan met onzinposten krijgt een ban van 2 weken. Ja, gezeur over de box valt ook onder onzin!