iBood hunt augustus 2012 (België) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:04
Mede-auteur:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49

zeef

iBOOD hunt topic

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/SF/logo/ibood.png

iBOOD hunt?

Voor de enkele mensen die geen idee hebben wat een iBOOD hunt is, even de volgende uitleg:
Wat is de iBOOD Hunt?

Normaal gesproken heeft iBOOD slechts 1 super aanbieding per dag.
Tijdens de iBOOD Hunt echter, volgen de aanbiedingen elkaar in hoog tempo op! Zodra een product is uitverkocht verschijnt direct de volgende aanbieding op de website. Dus voor de producten die tijdens de iBOOD Hunt worden aangeboden geldt nog meer dan voor de andere iBOOD aanbiedingen, je moet er heel snel bij zijn want op is op! De producten die tijdens de iBOOD Hunt worden verkocht kunnen wellicht in een lichtbeschadigde verpakking arriveren en het is mogelijk dat de verpakking al eens open is geweest. De producten zijn echter perfect in orde en ook voor deze producten geldt de volledige fabrieksgarantie.

Tijdens de Hunt komen zowel oude als nieuwe aanbiedingen in hoog tempo voorbij. De producten die al eens op iBOOD zijn aangeboden worden tijdens de Hunt vaak nóg goedkoper aangeboden dan voorheen. Dus als jij je favoriete iBOOD aanbieding gemist hebt dan heb je in de Hunt misschien nog een nieuwe kans.

Hoe weet ik wanneer de iBOOD hunt bezig is?

We kondigen een iBOOD Hunt niet altijd van te voren aan, maar je kunt de iBOOD Hunt eenvoudig herkennen aan de blauwe zwaailichten op de website!
Als de Hunt is afgelopen dan verdwijnen deze vanzelf weer en komt het normale ritme van 1 aanbieding per dag weer terug. Je kunt de hunt regelmatig verwachten op iBOOD, dus houd de site goed in de gaten!
Goed, er staat iets in over zwaailichten. Die zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/SF/logo/ibood_hunt_blue_light.gif

Waarom een iBOOD hunt topic

Tijdens een iBOOD hunt zit half Nederland al dan niet automatisch op de F5 knop te rammen. Helaas is de infrastructuur van iBOOD niet berekend op een dergelijk bezoekersaantal. Het gevolg is dat het forum van iBOOD er als eerste uitvliegt om capaciteit voor de hunt beschikbaar te maken. Bezoekers van iBOOD vonden in het verleden de servers van Tweakers een stabiele en prettige omgeving om te kunnen discussiëren tijdens de iBOOD hunt. Om deze reden zijn dit en voorgaande topics ontstaan.

Handige linkjes voor tijdens de hunt

Natuurlijk kan het soms lastig zijn om je object van keuze in je begeerde hartje te krijgen.
Gebruik maken van de volgende links kan ervoor zorgen dat het hunten wat gemakkelijker is:

Vaak gestelde vragen

:? Wat is een box/ wat is die box waar jullie het over hebben?
De beruchte en befaamde iBood box, hier betaal je een X bedrag (30, 40, 50 euro) en dan krijg je een verrassingsdoos met producten ter waarde van het bedrag wat je hebt betaald of meer. Wat er in zit is altijd een verrassing, maar er zijn voorbeelden van te vinden op youtube wat mensen in het verleden ontvangen hebben.

:? Moet ik voor elk product apart verzendkosten betalen?
Ja, helaas betaal je apart voor elk product de verzendkosten, zelfs bij een 1 euro product. Je moet alle producten ook apart afrekenen omdat de aanbiedingen elkaar zo snel opvolgen.

:? Is het echt zo goedkoop, die hunt?
Houd allereerst natuurlijk de pricewatch in de gaten ter vergelijking, maar vaak zijn de producten die vandaag worden aangeboden goedkoper dan toen iBood ze voor het eerst aanbood. Dat kan van 5 tot 50 euro goedkoper zijn ten opzichte van de eerste iBood dagaanbieding.

:? Wanneer is de hunt?
Vaak stuurt iBood een paar dagen van te voren een emailtje met "Pssst, de iBood hunt komt er aan" en vaak kun je op de twitter van ibood (iBood) ook hints vinden over de hunt. Als je dit leest is de hunt waarschijnlijk bezig, dus opletten geblazen! Nu donderdag, 23 augustus om 0h00 ;)

:? Dit topic zit vol slowchatters, hoe zit dat?
Tijdens de hunt mag hier geslowchat worden, verder kun je op de IRC terecht: http://irc.tweakers.net/iboodhunt

:? Waar kan ik alle producten vinden die al geweest zijn?
Op de ibood website; http://nl-nl.forum.ibood.com/

:? Waar is die directe bestelpagina ook alweer?
Als je ingelogd bent bij ibood klik je hier: https://order.ibood.com/nl/nl/order_request/

:? Op welk moment is de aanbieding voor jou?
De aanbieding is voor jouw op het moment dat je op het betaal scherm komt; dan heb je 15 min de tijd.

:? Kan je in België/Nederland ook meedoen?
Je kan, net zoals bij de gewone iBood producten, enkel iets bestellen als je een geldig postadres hebt in het land waar de hunt doorgaat.

Regeltjes om te reageren

Aangezien het discussiegehalte tijdens een hunt wat gevaar loopt en men halverwege de nacht nogal eens wil overgaan op een extreem slowchat gehalte, heeft de crew een paar duidelijke regels opgesteld.
  • Slowchat is alleen toegestaan tijdens de hunt.
  • Als je iets post zorg dan wel dat je post enige toegevoegde waarde heeft. Een post als "NEXT" of "combobreaker" voegt niets toe. Overtredingen zullen direct bestraft worden met een dagban.
  • Dit topic kan na de hunt gebruikt worden voor discussie over de hunt en over de geleverde producten.
  • De OP van dit topic kan direct gebruikt worden voor alle nieuwe hunts. De regeltjes gelden voor alle nieuwe hunts.
  • Heb je feedback op het topic of klachten over een persoon in het topic, maak dan even een TopicReport aan (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif naast de titel van het topic)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/SF/logo/ibood_hunt_blue_light.gif Happy posting! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/SF/logo/ibood_hunt_blue_light.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/az9yfl.jpg

Overmorgen hunt :) Hoewel er weinig animo in het forum voor de .be variant toch maar een topic geopend ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Natuurlijk is Donderdag deze week de enige dag dat ik moet werken dus ik kan niet opblijven op Woensdagnacht om de hunt te checken... En donderdag overdag dus ook niet.

Grrr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 15:24
Ik moet overdag ook werken, maar zal de hunt reloader aanzetten om bij een nieuw product een geluidsignaal te horen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:00
Kunnen mensen uit Nederland ook mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Als je een postadres in belgie hebt denk ik van wel.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Idd, je moet een geldig postadres hebben in België. Bijvoorbeeld familie of vrienden die het niet erg vinden een berg pakjes te krijgen gedurende een paar weken / dagen :9
keejoz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:40:
Natuurlijk is Donderdag deze week de enige dag dat ik moet werken dus ik kan niet opblijven op Woensdagnacht om de hunt te checken... En donderdag overdag dus ook niet.

Grrr!!
Op Facebook - iBOOD.be zeggen ze het volgende:
BOOD.be - Deze Hunt zal aardig lang duren, dus tijd om een echt koopje op de kop te tikken heb je zeker wel.

[ Voor 62% gewijzigd door Tronic op 21-08-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:37
Dat staat toch ook in de openingspost

Ze kunnen beter die openingsposten afschaffen.
Wordt blijkbaar toch nooit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Dat komt omdat ik er dat net heb ingezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 11:33
Nederlanders kunnen trouwens via zogenaamde doorstuurservices wel meedoen..
Doe altijd mee, als Nederlander, aan de Be en De hunt :)

Echter moet je wel een scherpe aanbieding hebben of een coupon van €5 (DM me even, ik heb er nog 3) mocht je de kosten eruit willen halen (2,50 per item + dhl/postnl tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Oh wist niet eens dat zoiets bestond :) Krijg trouwens de indruk dat ze meer volk willen lokken als gewoonlijk, nu stond er opeens deze slider op de pagina zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/imgdesign/slider_nl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Tronic schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:29:
Oh wist niet eens dat zoiets bestond :) Krijg trouwens de indruk dat ze meer volk willen lokken als gewoonlijk, nu stond er opeens deze slider op de pagina zelf:
[afbeelding]
Zoiets heb ik bij .nl of .de (weet niet meer welke) ook eens gezien, volgens mij wel normaal..

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
En we zijn begonnen *O*

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 21:59
jammer dat het be is had nu best een nachtje kunnen doorhalen...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Nou beste zuiderburen, succes vannacht/morgen ;-).
Zal wel rustig zijn itt de hype in Nederland.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Hoe minder ziel hoe meer shop plezier :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Blijkbaar een Huntje, waarom starten die niet om 6 uur 's morgens. Vroeger was alles beter hé toen alle hunts tegelijk waren be/nl dan toch.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 07:30
Op de .nl site is die ook nu.

http://www.ibood.com/nl/nl/

[ Voor 34% gewijzigd door AnthonyR op 23-08-2012 00:21 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Dat is gewoon een dagaanbieding, geen Hunt.

The devil is in the details.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

dit is de Belgische variant, ik schrok al :+

ora et labora

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 13:36
Hahn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:21:
[...]

Dat is gewoon een dagaanbieding, geen Hunt.
Het leek net alsof de hunt voorbij kwam op de nederlandse site omdat ook daar de zwaailichten aanwezig waren. 5 Minuten geleden zijn die echter weggehaald. Kijk maar eens in de comments.

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:26
Ik heb ten minste nu wel geld voor een hunt ;)

http://specs.tweak.to/18230

• Tronic
Bah niks bijzonder als opening, maar eens slapen, morgen weer om 6h eruit.. :z

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Hmmm, toch even zitten twijfelen om die Xoom 2 te kopen... :P

• Hipska
Goedemorgen, en we zitten klaar..

• remcoboy1479
Hipska schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:24:
Goedemorgen, en we zitten klaar..
Niet heel veel te beleven.
1x wat willen kopen, was ik te laat..

• stigske
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Weet er iemand waar ik de geschiedenis van de hunt kan bekijken? De back senver werkt niet blijkbaar.

• godfella
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 18:54
stigske schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:58:
Weet er iemand waar ik de geschiedenis van de hunt kan bekijken? De back senver werkt niet blijkbaar.
http://iboodhunt.1dagskoopjes.nl/geschiedenis

• stigske
Bedankt maar ik krijg niets, de pagina blijft leeg buiten wat tekst. Enige alternatieve iemand?

• remcoboy1479
stigske schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:04:
[...]
Bedankt maar ik krijg niets, de pagina blijft leeg buiten wat tekst. Enige alternatieve iemand?
http://back.senver.be/hunt/items/

• stigske
Bedankt maar zoals ik al eerder zei: die werkt momenteel niet! Niet op mijn ipad en niet op mijn windows pc

• remcoboy1479
stigske schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:27:
[...]
Bedankt maar zoals ik al eerder zei: die werkt momenteel niet! Niet op mijn ipad en niet op mijn windows pc
Zo dan? doet t hier prima..
http://back.senver.be/hunt/23-08-2012/items/

• stigske
stigske schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:04:
[...]
Ok, heel raar, als ik alles selecteer in de pagina, dan krijg ik wel alles te zien...

• stigske
Heel raar maar hier doet ie het niet. Maar toch bedankt voor de moeite, ik heb ondertussen een oplossing gevonden.

• Hipska
Ik zou jouw internetverbinding/pc/ipad maar eens controlleren, bij de meeste anderen werken beide sites perfect.

• stigske
Hipska schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:46:
Ik zou jouw internetverbinding/pc/ipad maar eens controlleren, bij de meeste anderen werken beide sites perfect.
Kan het ermee te maken hebben dat ik in Engeland verblijf? Ik heb een abonnement van Sky.
De ipad is een nieuwe ipad 3 die amper gebruikt is.

[ Voor 8% gewijzigd door stigske op 23-08-2012 10:53 ]

• Tronic
Zou normaal niet mogen uitmaken. Het draait gewoon een licht aangepaste variant van de twitter bootstrap, maar ik heb zelf geen iPad :) Op mijn One X, pc en Macbook zag er alles toch hetzelfde uit op wat marges na. Welke browser gebruik je?

• stigske
Gewoon IE 8

• Tronic
Mhh gek. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat je de site uit het buitenland bekijkt, heb die wel ooit eens toegevoegd aan een CDN, maar of en hoe dat nu werkt of niet weet ik niet :P

Er zijn al een paar leuke aanbiedingen voorbij gekomen, maar niets om te zeggen die móet ik hebben ^^

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 03:40
box al geweest ?

• Tronic
Nope :-( Denk dat het weer een box-loze hunt zal worden.. ofwel als allerlaatste product

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 03:40
een dag hunt of dubbeldag hunt ? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168537

Hoe werkt dat dan via die doorstuurservices?
remcoboy1479 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:32:
Nederlanders kunnen trouwens via zogenaamde doorstuurservices wel meedoen..
Doe altijd mee, als Nederlander, aan de Be en De hunt :)

Echter moet je wel een scherpe aanbieding hebben of een coupon van €5 (DM me even, ik heb er nog 3) mocht je de kosten eruit willen halen (2,50 per item + dhl/postnl tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Anoniem: 168537 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:03:
Hoe werkt dat dan via die doorstuurservices?

[...]
Google maar op Huifkar :) Werkt ook uit Be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
dan kom ik uit op Restaurant De Huifkar..... graag beetje uitleg, lijkt me interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

Speedmaster

Make my day...

xenne schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:20:
dan kom ik uit op Restaurant De Huifkar..... graag beetje uitleg, lijkt me interessant
2e Hit op Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
Nogmaals een teleurstellende hunt. Wij zijn jaloers op de Nederlanders. Jullie hebben altijd fantastische hunts. Ik ben niet de enige met deze mening. Het komt meermaals aan bod. Iig veel succes op jullie hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Tsja een hunt, het was een hunt, maar waarom krijgen wij nooit meer een box sinds de hunt gesplitst is ?

Niets gekocht 2 keer te laat en 1 keer getwijfeld.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Tomsworld schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:29:
Tsja een hunt, het was een hunt, maar waarom krijgen wij nooit meer een box sinds de hunt gesplitst is ?

Te veel klachten over de items en defecten.
Hier ook niks gekocht 1x te laat 1x getwijfeld en dus te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
Tomsworld schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:29:
Vorige keer kwamen er wel boxen aan te pas. Deze keer (spijtig genoeg) niet. Er zat toen echt rommel in zoals een muis met muismat, cola blikje, ibood zwaailichtjes,...
Er was zelfs 1 man die ibood gevraagd had of hetgeen erin zat alles was wat hij kreeg omdat hij vond dat de waarde niet overeen kwam met hetgeen hij betaald had!
Terwijl in Nederland iemand een iPad2 (refurbisched weliswaar maar toch 330 euro +verzending bij ons op deze hunt) in een box van 90 euro had ontvangen...

Ikzelf heb enkele keren ook lang getwijfeld en uiteindelijk ook maar 1 ding gekocht.

Kunnen wij ook gebruikmaken van de huifkar als het bij jullie hunt is? Hoeveel extra kosten komen er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
stigske schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:01:
[...]
Kunnen wij ook gebruikmaken van de huifkar als het bij jullie hunt is? Hoeveel extra kosten komen er dan bij?
Dat kan zeker. Ik zou dan even een mailtje sturen via contact op hun site. Zal verzendkosten pakket in be naar be + 2,50 per item zijn, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
remcoboy1479 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Dat kan zeker. Ik zou dan even een mailtje sturen via contact op hun site. Zal verzendkosten pakket in be naar be + 2,50 per item zijn, gok ik.
Ok bedankt, ik heb me intussen ook ingeschreven vermits de iboodhunt in nederland veel netter gaat zijn. Daar heb ik de extra +/- 5 euro per product wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Ondertussen is het eerste product al geleverd.. Verwachte verzenddatum was pas 31 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
Iemand enig idee wanneer de Nederlandse hunt zal plaatsvinden? Ik had mij ingeschreven op de nieuwsbrief maar ik krijg deze nog steeds niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Nope, dat kan al over enkele weken zijn, maar kan evengoed nog tot einde volgende maand duren. Enkel iBOOD weet dit jammer genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
Tronic schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:14:
Nope, dat kan al over enkele weken zijn, maar kan evengoed nog tot einde volgende maand duren. Enkel iBOOD weet dit jammer genoeg :)
Bij ons hebben ze de datum en al gegeven... Dus ik denk dat ze dat bij jullie ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 12:44
https://www.facebook.com/iBoodNL

Ze plaatsten een foto op FB van een stelling in hun loods, met als tekst:

Kijkje in de keuken? Zie hier bijvoorbeeld de stelling met een hoop Hunt producten die er aan gaan komen!

Dus ik verwacht hem toch wel binnenkort

[ Voor 8% gewijzigd door Eypo op 29-08-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stigske
Dat is dezelfde foto ivm de verzending van de Belgische hunt producten: https://www.facebook.com/...3061911221&type=1&theater
http://www.facebook.com/iboodbe

[ Voor 36% gewijzigd door stigske op 29-08-2012 18:49 ]

Pagina: 1