Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:47:
Volgens mij is het verschil met 2149 bijna 240 euro, daar kan je toch weer Lightroom en een paar SD kaartjes van kopen ;)

[...]

Show off. O-) Maar er staat wel een heel erg rood vrachtwagen icoontje bij Azerty, wat bij geen van de andere winkels staat, en 10+ werkdagen is in ieder geval al 2 weken.
Ja, maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat Azerty met twee weken adverteerd en het vier dagen later bij je op de stoep staat :+

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Vanmorgen naar Apeldoorn geweest en de knoop doorgehakt.

Na het vasthouden van de D600 besloten hem aan te schaffen en mijn oude vertrouwde D300 achter gelaten.
Het is een iets kleineren body en de grip is iets hoekiger, maar met de batterygrip er bij is hij goed vast te houden.

Ik heb de 24-70 f2.8 er bij genomen en die is razend snel, wat een geweldige lens is dat.
Morgen de 70-200 en 70-200+TC2.0III maar eens uittesten en kijken wat dat op deze camera doet.

Gelijk ook maar een BlackRappid Sport meegenomen, dat zal wel even wennen worden.

Jammer dat Lightroom nog niet werkt want ViewNX is een echt drama, maar het laat wel zien waartoe deze camera in staat is. En dat is in een woord: Geweldig.

Ik ben helemaal happy met deze camera :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebatgot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08 20:21
Goed nieuws voor de D600 gebruikers: de laatste versie van Adobe Lightroom (4.2) ondersteund de NEF's van de D600.

http://d600.org/2012/10/a...dds-d600-raw-nef-support/

Thank you, Adobe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebatgot schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:42:
Goed nieuws voor de D600 gebruikers: de laatste versie van Adobe Lightroom (4.2) ondersteund de NEF's van de D600.

http://d600.org/2012/10/a...dds-d600-raw-nef-support/

Thank you, Adobe _/-\o_
misschien ook maar eens naar kijken of dat wat is. had van de week nx2 gedownload maar wat een bagger pakket is dat zeg. kon geeneens met mijn pijltje door de fotos scrollen. elke keer weer 1 foto moeten aanklikken en dan kijken wat ik er mee moet doen. Hopelijk werkt dat met lr iets beter zodat ik ook binnen 10 minuten tenminste 300 fotos kan uitzoeken en nabewerken zoals ik dat nu met irfanview doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 kan dat van harte aanraden om eens te proberen, ik kan me niet voorstellen dat je daarna nog terug wilt naar IrfanView :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
* Jesper86 kan niet meer zonder ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

'Onze' review van de D600 is gepubliceerd: reviews: Nikon D600: een betaalbare fullframe-dslr
Niet zo diepgaand als bijvoorbeeld DPReview, maar wel de nodige duidelijke vergelijkingen met bijvoorbeeld de D7000. (Daarvoor ben ik op kantoor langsgeweest om mijn D7000 naast de review-D600 te houden).

Iemand enige verklaring voor het verschijnsel in de video op deze pagina:
reviews: Nikon D600: een betaalbare fullframe-dslr

Tijdens AF in Live View wordt het beeld onscherp en verschijnen er kleurpatronen. Dit verdwijnt zodra hij klaar is met scherpstellen (of als je tijdens continu AF aan de focusring draait zodat hij overschakelt op manual focus).

De D7000 vertoont dit effect niet, die blijft gewoon de hele tijd normale beelden leveren.

Het lijkt er op of de D600 tijdens het focussen in live view terugvalt naar een lagere resolutie, of dat ze pixels/pixelrijen om en om uitlezen. Zou dat zijn om een hogere sampling rate en dus snellere contrast detect AF te realiseren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Orion84 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:38:
'Onze' review van de D600 is gepubliceerd: reviews: Nikon D600: een betaalbare fullframe-dslr
Niet zo diepgaand als bijvoorbeeld DPReview, maar wel de nodige duidelijke vergelijkingen met bijvoorbeeld de D7000. (Daarvoor ben ik op kantoor langsgeweest om mijn D7000 naast de review-D600 te houden).

Iemand enige verklaring voor het verschijnsel in de video op deze pagina:
reviews: Nikon D600: een betaalbare fullframe-dslr

Tijdens AF in Live View wordt het beeld onscherp en verschijnen er kleurpatronen. Dit verdwijnt zodra hij klaar is met scherpstellen (of als je tijdens continu AF aan de focusring draait zodat hij overschakelt op manual focus).

De D7000 vertoont dit effect niet, die blijft gewoon de hele tijd normale beelden leveren.

Het lijkt er op of de D600 tijdens het focussen in live view terugvalt naar een lagere resolutie, of dat ze pixels/pixelrijen om en om uitlezen. Zou dat zijn om een hogere sampling rate en dus snellere contrast detect AF te realiseren?
Is dat niet de anti-aliasing die uitgeschakeld is tijdens autofocus? Als je zelf gaat focussen, gaat de bewerkingschip meedoen om het plaatje schoner te maken zodat je nauwkeuriger kunt focussen met de liveview. Omdat dat iets is wat je toch bij voorkeur op stilstaande onderwerpen doet, kan het niet zo'n kwaad als ze het aantal beeldjes per seconden halveren.

Ik geloof namelijk dat je op de D800 beeld hebt zoals tijdens de manualfocus mode hier, en op de D800E zie je allerlei bandpatronen en dit soort kleurverschillen, ook in de uiteindelijke opname meen ik. Maar daartegen zou de D800E géén banding hebben, terwijl de D800 dat in sommig kunstmatig licht wel heeft en de D300(s) des te meer!

Dit effect zou trouwens alleen onder kunstmatig licht optreden, dus in het zonnetje zou het geen probleem moeten zijn. Bij optredens als je op het podium felle lichten in beeld hebt zou het er ook zijn.

Goed opgemerkt trouwens, dit soort dingen spotten veel reviewers toch niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik weet niet of je de video fullscreen in hd heb gekeken, maar het is duidelijk de resolutie, en door de lage resolutie krijg je vanzelf wel moiree. De karteltjes worden niet weggewerkt, maar ze zijn er zoiezo niet meer wanneer de resolutie het schermpje matcht.

Kan me voorstellen dat ze de bediening zo soepel mogelijk willen houden, en dus eerst digitaal inzoomen op het live-view beeld, quick 'n dirty, maar wel met hoge fps. Vervolgens als je besluit van ja hier wil ik de focus perfectioneren dàn laat hij het in detail zien door het beeld te refreshen op native resolutie van het schermpje om dat zo precies mogelijk te kunnen doen.

Een beetje net als Google Maps, die download de high-res maps pas wanneer je het nodig heb, zodat je zonder vertraging eerst globaal kan browsen naar wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hij valt terug in resolutie iedere keer dat AF actief wordt, niet alleen kort na het inzoomen. Het effect is ook te zien als je niet inzoomt, maar lastiger. Het is dus geen digitale zoom om het inzoomen te versnellen.

In full-time AF mode is het dus continu onscherp, tot je AF uitschakelt door aan de focusring te draaien.

In single-shot AF is het alleen onscherp terwijl je de sluiterknop half ingedrukt houdt.

De reden dat ik het zag was dat de camera op full-time AF stond en het gewoon onscherp was. Na een draai aan de focusring haperde het beeld even en was het ineens scherp. Daarop zijn we verder gaan onderzoeken.

Mijn D7000 vertoont dit effect dus totaal niet, die laat altijd de maximale resolutie zien.

Ik ga er trouwens van uit dat zodra je het opnemen start, in elk geval wel de volledige resolutie wordt benut ook bij full-time AF, maar dat hebben we geloof ik niet echt getest.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 05-10-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dus het gebeurd consistent tijdens actieve AF. Dat moet dan inderdaad wel zijn om de CD-AF prestaties te verbeteren. Meer fps, snellere detectie. Een beetje moiree is ook niet erg, dat is als focus peaking voor een AF systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zie dat iemand het op DPReview ook al heeft opgemerkt en dat het blijkbaar op andere Nikon camera's ook voorkomt: http://forums.dpreview.com/forums/post/42546930

Daar wordt de D7000 ook genoemd, terwijl ik daar juist niet dit effect bespeurde toen ik 'm vergeleek met de D600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
De D7000 terzijde (op dpr weten ze ook niet alles), het klinkt geloofwaardig. Het is geen quadcore i7 dat er in zit, dus en als 'ie dan high-res beeldjes moet gaan verwerken dat zal de CDAF niet veel goeds doen.

Maar als ik goed begrijp dat je er geen last van heb in single-shot modus totdat je AF activeert dan lijkt het me geen probleem, want waarom zou je live-view gebruiken met continuous AF anyway. Met single-shot kan je na het focusen het resultaat toch direct scherp bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is ook geen probleem, zeker omdat het pas opvalt bij inzoomen en dat doe je eigenlijk alleen voor MF.

Ik vond het vooral opvallend en vroeg me af wat de oorzaak zou kunnen zijn. Inmiddels lijkt mijn vermoeden dat het voor betere AF snelheid is redelijk juist te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik denk dat het bij de D7000 minder opvalt omdat de sensor een 33% lagere resolutie heeft, daarnaast is het scherm ook een stuk minder.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond bij de workshop biodiesel maken ook de hdr optie eens uitgeprobeerd.
hoef er denk ik niet bij te zeggen welke met en welke zonder hdr is gemaakt :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/temp/hdr/hos_1312.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/temp/hdr/hos_1313.jpg

deze optie werkt alleen als je kwaliteit op jpg zet dus niet met raw samen.
wel leuke optie om toch nog ergens snel een plaatje van te kunnen maken zonder veel nabewerkingen te moeten doen achteraf om die hdr foto goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

yzf1kr schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:25:
Ik denk dat het bij de D7000 minder opvalt omdat de sensor een 33% lagere resolutie heeft, daarnaast is het scherm ook een stuk minder.
Pixeldichtheid van de D7000 is hoger en hoezo is dat scherm een stuk minder, scherm van de D600 heeft hetzelfde aantal pixels, maar is net iets groter en heeft een iets andere verhouding.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Pixeldichtheid doet er toch niet toe. Als je op het schermpje naar 100% gaat inzoomen dan is dat met 24MP verder zoomen dan met 16MP. Nu zeg ik niet dat dat het is, maar zoiets bedoelt ie waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb de D7000 er net nog maar even bijgepakt en die geeft bij nader inzien inderdaad ook een lagere resolutie tijdens AF. Lang niet zo opvallend als de D600, maar een vergelijkbaar effect is inderdaad wel zichtbaar. Waardoor het effect minder sterk is/lijkt durf ik niet te zeggen zonder de camera's naast elkaar te zetten. Kwaliteit van het schermpje is het volgens mij niet, maar wellicht dat het verschil in resolutie er inderdaad wat mee te maken heeft.

Een van de redenen dat het me toen niet is opgevallen is denk ik dat de overgang van lage resolutie naar volle resolutie bij de D600 gepaard gaat met een wat langere hapering, bij de D7000 dat wat korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29

Major_ton

Shoot!

@Orion84: Excuses als de vraag al gesteld is, maar maakt de D600 je hongerig om over te stappen vanaf je D7000?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Alle net iets meer up to date features en de iets fijnere body zijn wel interessant, maar ik heb niet zo'n behoefte aan FX en zeker niet voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat begint erop te lijken. Nu nog de prijs van de Nikkor 24-70 f2.8 omlaag :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prijzen van lenzen gaan vrijwel nooit omlaag.

Dat de D600 nu al naar 1491,- bij een winkel is gezakt is wel mooi. Hopelijk geen foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Dat begint erop te lijken. Nu nog de prijs van de Nikkor 24-70 f2.8 omlaag :)
Dan kan je lang wachten ;)
JvdGeest schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:17:
Dat de D600 nu al naar 1491,- bij een winkel is gezakt is wel mooi. Hopelijk geen foutje.
Denk het niet, kijk maar naar de volledige link. Lijkt sterk op een bedoelde speciale actie.
&utm_source=Tweakers&utm_medium=cpc&utm_term=Nikon+D600+body&utm_content=Listing&utm_campaign=Tweakers_NL

[ Voor 48% gewijzigd door jesper86 op 12-10-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat komt omdat de link via de Pricewatch benaderd is. Als je via de normale site gaat kom je ook op die prijs uit. En zou best kunnen dat het een foutje is (of een tijdelijk actie), want hij is opeens ruim €400 goedkoper.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Prijs is weer aangepast. Waarschijnlijk een foutje :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Is al veranderd, ze hebben er wel 5 besteld gekregen voor die prijs.. (ik had niet moeten bellen maar meteen moeten bestellen.... ;( )

[ Voor 3% gewijzigd door the mod man op 12-10-2012 14:26 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:22:
Dat komt omdat de link via de Pricewatch benaderd is. Als je via de normale site gaat kom je ook op die prijs uit. En zou best kunnen dat het een foutje is (of een tijdelijk actie), want hij is opeens ruim €400 goedkoper.
Snap ik, maar dan zou &utm_source=Tweakers genoeg zijn. Ik doelde meer op de extra campaign=Tweakers_NL erachter. Maar goed, kennelijk is de prijs nu alweer normaal. En denk dan ook niet dat de 5 die besteld hebben ook daadwerkelijk iets zullen krijgen. Is namelijk vrijwel nooit zo met foutjes die in de honderden euro's lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdGeest schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:17:
Prijzen van lenzen gaan vrijwel nooit omlaag.

Nah, de prijs van de papiertjes waarmee we die lenzen hier afrekenen daalt.

Maar het is wel heel hard gegaan de laatste jaren. Jaarwisseling 2008-2009 heb ik in Engeland een 105 VR Micro gekocht voor GBP 470. Volgens mij is de 2e hands waarde nu nog hoger dan dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Net de Nikon D600 aangeschaft, wat een leuk dingetje. Alleen de handleiding is verrekt dik, :/

Na 150 foto's is de battery slechts op 85% (Raw + jpeg), heleboel gefrutsel in het menu erbij niet meegeteld. Geweldige kleur contrast en scherpte met de nikkor f2.8 en de D600 reageert goed. De beelden in lightroom zijn echt prachtig. Snap het gedoe over de ISO's niet zo, zet gewoon een goede flash en je foto is 10x beter ;) Met 6400 ISO vind ik de plaatjes zeker bruikbaar.

[ Voor 68% gewijzigd door Cyberamp op 16-10-2012 21:02 . Reden: Addendum ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

CyberAmp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:22:
Net de Nikon D600 aangeschaft, wat een leuk dingetje. Alleen de handleiding is verrekt dik, :/

Na 150 foto's is de battery slechts op 85% (Raw + jpeg), heleboel gefrutsel in het menu erbij niet meegeteld. Geweldige kleur contrast en scherpte met de nikkor f2.8 en de D600 reageert goed. De beelden in lightroom zijn echt prachtig. Snap het gedoe over de ISO's niet zo, zet gewoon een goede flash en je foto is 10x beter ;) Met 6400 ISO vind ik de plaatjes zeker bruikbaar.
Er zijn zat plaatsen waar je niet mag of wilt flitsen, een kerk, een museum (als je daar al foto's mag maken), langs een weg met veel verkeer, etc...

De prijs van de D600 gaat in ieder geval de goede kant op. Deze is nu reeds onder de €1900,- Gaat behoorlijk rap met de prijzen, een kleine €200,- omlaag in nog geen maand :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Laat hem nog maar ietsjes dalen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ik hoop dat in de loop van komende weken de gangbare fotozaken de prijsdalingen bij kunnen houden. Koop toch liever mijn spullen via vertrouwde fotozaken dan via "algemene groothandels" online :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb uitstekende service van mijn lokale fotozaak, daarom een relatief kleine meerprijs voor betaald (wetende dat het ergens anders 50-100 euro goedkoper is). Dit is geen goedkoop compactje. In mijn ervaring kun je beter een zaak hebben die je iets ter vervanging kan geven als er iets defect gaat (heb 5 jaar garantie) dan eentje die perse de bodem prijs streeft zonder die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:44:
[...]

Ik hoop dat in de loop van komende weken de gangbare fotozaken de prijsdalingen bij kunnen houden. Koop toch liever mijn spullen via vertrouwde fotozaken dan via "algemene groothandels" online :).
yeps dito, heb hem meteen dezelfde dag gekocht ook toen die in de winkel lag.
maar ja ik moest bijna wel aangezien mijn 17-55 het had begeven -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
CyberAmp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:45:
Ik heb uitstekende service van mijn lokale fotozaak, daarom een relatief kleine meerprijs voor betaald (wetende dat het ergens anders 50-100 euro goedkoper is). Dit is geen goedkoop compactje. In mijn ervaring kun je beter een zaak hebben die je iets ter vervanging kan geven als er iets defect gaat (heb 5 jaar garantie) dan eentje die perse de bodem prijs streeft zonder die service.
Ik heb hetzelfde met mijn dealer. Zonder probleem lenzen inruilen die toch niet helemaal bevielen, alles kunnen proberen, tot de meest bizar dure spullen, en zonder dat ze iets willen verkopen rustig kunnen kijken of even een praatje maken.
Werkt voor hun ook goed aangezien ik er al een redelijk bedrag heb uitgegeven en zelfs een verkoop heb geregeld van een 50 summilux aan iemand uit singapore die ik via het leica forum ken.

Maar afgelopen weekend een nex5n gekocht, met wat adapters, bij cameranu.nl. En de service daar is ook meer dan prima. Een adapter was stuk, en vandaag zonder enig probleem meteen een nieuwe kunnen uitzoeken.
Dus die bodem prijzen hoeven niet altijd meteen ook een slechte service te betekenen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

RobertJRB schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn dealer. Zonder probleem lenzen inruilen die toch niet helemaal bevielen, alles kunnen proberen, tot de meest bizar dure spullen, en zonder dat ze iets willen verkopen rustig kunnen kijken of even een praatje maken.
Werkt voor hun ook goed aangezien ik er al een redelijk bedrag heb uitgegeven en zelfs een verkoop heb geregeld van een 50 summilux aan iemand uit singapore die ik via het leica forum ken.

Maar afgelopen weekend een nex5n gekocht, met wat adapters, bij cameranu.nl. En de service daar is ook meer dan prima. Een adapter was stuk, en vandaag zonder enig probleem meteen een nieuwe kunnen uitzoeken.
Dus die bodem prijzen hoeven niet altijd meteen ook een slechte service te betekenen.
Ik mag hopen als je adapter stuk is, net gekocht dat je een nieuwe mocht krijgt, garantie tot de deur is niet meteen wat ik bedoel. EEn weekje net gekocht prima, maar wat als je nu over 4 jaar bij ze aanklopt, ik zeg maar :) Echte dealer heeft rechtstreeks contact met Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

CyberAmp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Ik mag hopen als je adapter stuk is, net gekocht dat je een nieuwe mocht krijgt, garantie tot de deur is niet meteen wat ik bedoel. EEn weekje net gekocht prima, maar wat als je nu over 4 jaar bij ze aanklopt, ik zeg maar :) Echte dealer heeft rechtstreeks contact met Nikon.
Als ik ff OT mag gaan over CameraNu: na 2 jaar en ik dacht 8 of 9 maanden begaf de AF van mijn 70-200 Sigma toen der tijd... En zonder pardon werd er gelijk een nieuwe AF in gezet, gekalibreerd en nog het een en ander aan versleuteld waar door deze praktisch weer als nieuw was.

Ik vind het niet erg om iets online te kopen als ik weet wat ik krijg maar dan moet er wel een goede service aan verbonden zijn. bij Fotokonijn afgelopen week ook mijn cameratas op gestuurd omdat de rits van het camera compartiment kapot was (en dus ook mijn D300s en 17-55 welke er uit rolde terwijl ik op de fiets was). Zij probeerde te kijken of er (gedeeltelijk) een mogelijkheid was om de schade bij LowePro te halen. Is natuurlijk vrijwel onmogelijk maar ze probeerde het toch. Inmiddels ligt er iig wel een nieuwe tas hier in huis, en dat voor ruim €60 euro goedkoper op die tas.

Online hoeft niet verkeerd te zijn. Zeker niet als er in je regio enkel shops zijn met torenhoge prijzen boven de adviesprijs, wat in mijn oude woonplaats het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pat-Juh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:27:
Als ik ff OT mag gaan over CameraNu: na 2 jaar en ik dacht 8 of 9 maanden begaf de AF van mijn 70-200 Sigma toen der tijd... En zonder pardon werd er gelijk een nieuwe AF in gezet, gekalibreerd en nog het een en ander aan versleuteld waar door deze praktisch weer als nieuw was.
Sigma heeft 3 jaar garantie dus dat is niet meer dan normaal :)
Kan je zelfs tot 5 jaar verlengen geloof ik !!

Maar het is inderdaad een goede winkel. Vooral versturen gaat echt idioot snel :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

nero355 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Sigma heeft 3 jaar garantie dus dat is niet meer dan normaal :)
Kan je zelfs tot 5 jaar verlengen geloof ik !!

Maar het is inderdaad een goede winkel. Vooral versturen gaat echt idioot snel :D
klopt. hopelijk vd week nog uitsluitsel of me camera en lens gemaakt kan worden of niet... Hoop stiekem zelf van niet. Heb al eerder ervaring met waterschade in elektronica en dat gaat altijd raar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

RobertJRB schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

/offtopic

Klopt, is ook een prima tent. Had voor 800+ euro aan billingham tassen besteld (oftewel, 2 tassen :D )

Eentje terug gestuurd en had echt mega snel mijn geld terug. Ik had verwacht dat ik lang zou moeten wachten.
Heb daar al behoorlijk wat gekocht.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik zag die voorbij komen, lijkt me toch wel een issue dat Nikon moet oplossen. Maar eventjes de reactie van Nikon afwachten.
Just a reminder that many of the first D800 cameras also had an unusually high amount of oil/dust spots on the sensor. It seems that this issue was resolved with later shipments.
Gelukkig heb ik één van de latere batches dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik heb ook nog niets van spots kunnen vinden op mijn foto's. Maar ik heb volgens mij ook een latere batch.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Zou de Mediamarkt daarom nog (steeds) niet leveren :+ ? Ik zou nu nog 6 dagen moeten wachten volgens hun prognose :'( . Hoop stiekem wel dat het stof/olie probleem dan niet meer in de batch zit waar mijn D600 uit komt.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Bij de D800 is het kennelijk in latere batches gefixt. Bij de D600 is het probleem geloof ik nog steeds aanwezig, als ik het bericht op NikonRumors goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Nog geen last van spots.
Anyway, nieuwe lens bemachtigd ... :) Nikon AF-S Nikkor 300mm IF F4 ED werkt goed met D600, AF werkt met 2x converter.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8333/8116079774_223fc57ed6.jpg
Nikon AF-S Nikkor 300mm IF F4 ED by hu.adams, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8332/8116078654_18e7f4bc5e.jpg
Nikon AF-S Nikkor 300mm IF F4 ED by hu.adams, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Heavy beast! :P Ben je nog van plan een grip te kopen voor de D600, of heb je die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Grip, zit er aan te denken, voor de batterijduur hoef ik het niet te doen, 1 batterij gaat echt belachelijk lang mee. Ze hebben van die 3rd party grips voor de D800, maar nog niet voor de D600. Komt ongetwijfeld wel, voor 1/3 vd prijs van origineel. Hoop ik althans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nikon D600 Oil/Dust Sensor Poll

Lijkt vooral bij de eerste serienummers te zitten (of dat zijn gewoon de meest verkochte), al zitten er ook een hoop bij other. Of iedereen zegt maar gewoon wat, 'er zit een stofje op dus ik stem ook voor last van oil spots'. Dus ja erg 'scientific' is het niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:52
De prijserosie is nog steeds volop bezig... Als dat zo doorgaat met iedere weer 50,= eraf wordt het nog eens de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een mooie D600 teardown van iFixit.

Bij deze een gehotlinkt plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/4OuoGXI6w6eAVR6d.medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De D600 is volgens DPreview.com de op 1 na beste camera die ze getest hebben. Beter dan de B800.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

De scores zijn relatief per categorie. Het zegt dus niks over hoe het scoort tov camera's in andere categorieën. Er geldt wel algemeen:
•0-40% Totally unacceptable. Run away
•41-50% Poor to Below average, avoid
•51- 60% At best average, treat with caution
•61-70% Average to Good
•71-80% Very Good to Excellent
•Anything over 80%: Outstanding

Maar dat moet je dus alsnog opvatten als bv. outstanding voor een compact.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zo compact vind ik een D600 niet :+ Maar natuurlijk is alles relatief, als ze een 90% geven voor een compactcamera, dan willen ze daarmee niet zeggen dat 'ie beter is dan de Sony A99 die 85% kreeg (ik lul maar wat). Da's nogal wiedes.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het is ook relatief per tijd. Dus een camera die 10 jaar geleden 95% kreeg moet je niet meer kopen ;). http://www.dpreview.com/l...scores_and_ratings_01.htm

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
zonoskar schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:55:
De D600 is volgens DPreview.com de op 1 na beste camera die ze getest hebben. Beter dan de B800.
Euh, de op twee na beste:
http://www.dpreview.com/c...gory=cameras&order=rating

Leica MM + Sony A9

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Time-laps video van een nieuwe D600 die laat zien dat het stof uit de camera zelf komt.
Er loopt ook een artikel over bij dpreview.

YouTube: Nikon D600 Sensor Dust Time-lapse

• jesper86
  • Niet online
Toch wel mooi dat iemand dat gedaan heeft. Ik zou nooit 1000 foto's in het niks gaan schieten voor zo'n testje, als ik zelf zo'n gloednieuwe camera had. Maar het was in ieder geval niet voor niks. Hij kan hem nu denk ik in principe wel gewoon terug brengen als defect.

Dat zou ik zelf denk ik wel doen. Zou dit niet accepteren want ik schiet graag foto's op F11 met mooi blauwe lucht en dan heb ik weinig zin om elke keer vlekjes te retouchen en de sensor schoon te gaan poetsen. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 22-11-2012 12:51 ]

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

De vraag is hoe lang het duurt voordat er geen narigheid meer op de sensor belandt. Als het toch vet/olie is wat teveel op een schanierpunt is aangebracht dan is het een keer afgelopen. Het filmpje laat ook zien dat de "druppels" steeds kleiner worden.

Al met al, ik wacht toch nog maar even af wat er gaat gebeuren, mede door het gesprek wat ik met mijn dealer heb gehad:

Van de door hem verkochte D600's is er nog geen een teruggekomen met dit probleem. Hij kon zich niet voorstellen dat dit echt een probleem is voor de camera's die via Nederland geleverd worden anders had hij er al wel iets van gehoord. Verder gaf hij aan dat de camera's die er last van hebben mogelijk uit een afgekeurde partij komen die via de achterdeur van Nikon in de markt terecht zijn gekomen. Als ik de camera zou aanschaffen dan kon ik hem binnen een week weer omruilen of ruilen tegen een ander toestel, waarop ik zei dat ik eigenlijk mijn geld terug wilde maar daar was hij het niet mee eens....

Ik weet het allemaal niet. Het snijdt wel hout wat hij zegt maar om nou proefkonijn te zijn door een camera aan te schaffen en er achter te komen dat hij geen gelijk heeft....

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat hij niet akkoord is dat je zomaar je geld terug zou krijgen klopt op zich wel. De wet schrijft immers voor dat je recht hebt op een deugdelijk product.

Indien een ondeugdelijk product wordt geleverd is het aan de verkoper om dat op te lossen door reparatie of vervanging. Het is in eerste instantie aan de verkoper is om te kiezen tussen die twee opties, zo lang het maar zonder ernstige overlast voor de koper is.

Pas als (na herhaalde reparatie/vervang pogingen) blijkt dat dat geen optie is kan je overgaan tot ontbinding van de koop. Maar dat is in eerste instantie dus niet iets wat je kan afdwingen zonder de verkoper de kans te geven het middels reparatie/vervanging op te lossen.

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Helemaal mee eens. Het was ook meer een uitlokkertje om te kijken of het misschien eerst zelf wilde uitproberen voordat ik de camera kocht maar dat kan hij natuurlijk ook niet maken. Dat snap ik ook.

Het blijft dus een moeilijk punt waar ik nu sta:
  • ga ik hem toch aanschaffen en erachter komen dat er geen probleem is? Dan heb ik geluk!
  • ga ik hem toch aanschaffen en erachter komen dat er wel een probleem is? Bad luck... dan moet ik de molen in die ik probeerde te vermijden...

Verwijderd

ik heb er geen problemen mee gehad met mijn d600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Nog tot en met morgen in de saturn Nikon D600 body 1514 euro.
Ik heb er net een gehaald. In de saturn webshop is hij al niet meer te halen.
Aanbieding is dus tot morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Gaat lekker met de D600 prijs, als dat zo door gaat ... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/th_d600prijsverloop.png (click)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Ongeveer 2 maanden geleden een D600 gehaald. Na drie weken zag ik ook opvallend veel stof/olie op de foto's. Gekocht bij Foka in Rotterdam en daar ingeleverd voor schoonmaak door Nikon. Schoonmaken is het punt uiteraard niet, eerder de vraag of het daarna niet gewoon terug komt. Maar goed de eerste keer heb ik het toch maar door Nikon laten doen zodat ik van alle blaam gezuiverd kon worden. Na 2 weken (...) camera terug en nu na twee weken nog geen viezigheid. Tast toch je zekerheid aan over zo'n camera die verder echt top is. Loop nu vooral met de 16-35 F4 en 85 F1.8 rond. Supercombo. Blijft belachelijk dat enorme bedrijven zoals Nikon gewoon nooit zullen toegeven dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Op Nikonrumors.com stond daar laatst nog een nieuwspost over,
Na 3000 clicks/shots/fotos zou het voorbij moeten zijn.
jesper86 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:51:
Gaat lekker met de D600 prijs, als dat zo door gaat ... ;)

[afbeelding] (click)
Wellicht dan toch maar voor de D600 gaan straks?
Wilde eigenlijk begin volgend jaar van mijn D5100 naar de D7000 (Of D7000 opvolger/D300s opvolger.) overstappen,
Maar misschien is een D600 (+V2) wel een interesantere optie.

[ Voor 51% gewijzigd door Sato op 11-12-2012 15:39 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nou ik begin ook wel een beetje te twijfelen om hem te halen. Over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Mijn doorgetrokken grafiek zou ik niet teveel waarde aan hechten hoor. Wat dat betreft kan hij elk moment normaliseren. Maar in principe is 1250 wel mogelijk.

D7000 DX zonder pro body = €750
D300s DX met pro body = €1250
D700 FX met pro body = €1750
D600 FX zonder pro body = D700 - (D300s - D7000) = 1750 - 500 = €1250

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik snap niets van je berekening, maar 1250 euro zou wel nice zijn. Terwijl de 6D gewoon op 2.000 euro blijft hangen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
witeken schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:02:
Ik snap niets van je berekening, maar 1250 euro zou wel nice zijn. Terwijl de 6D gewoon op 2.000 euro blijft hangen.
Simpelweg het verschil tussen pro body en geen pro body eraf trekken. 500 euro dus zoals je ziet tussen d7000 en d300s. Maar daar moet je natuurlijk nog tijd bij optellen, want op het moment is de D600 een veel modernere body dan die 3. We hebben dus nog een D7100 en D400 nodig, als dan de D800 percentueel net zoveel omlaag gaat als de D600 klopt het plaatje van 4 weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dan doe je die berekening dus best met de SRPM of hoe heet dat.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
MSRP - suggested manufacturer retail price iets.
( ja ik doe ook maar wat, zo werkt het ook imo want met msrp moet je alsnog tijd meerekenen )

[ Voor 50% gewijzigd door jesper86 op 12-12-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
jesper86 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:59:
Mijn doorgetrokken grafiek zou ik niet teveel waarde aan hechten hoor. Wat dat betreft kan hij elk moment normaliseren. Maar in principe is 1250 wel mogelijk.

D7000 DX zonder pro body = €750
D300s DX met pro body = €1250
D700 FX met pro body = €1750
D600 FX zonder pro body = D700 - (D300s - D7000) = 1750 - 500 = €1250

;)
Of zo:

750/1250 = 0,6
1750*0,6 = 1050

Of reken ik nu teveel naar mezelf toe? ;)

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zit nu ook aan een D600 te denken. Ik heb nu nog een Sony a850 maar ik heb teveel lenzen die ik niet gebruik en de a850 doet geen video. Nu heb ik geen zin om meerdere camera's te hebben en ik wil ook geen afstand doen van FF. De D600 +3 lenzen is maar €70 meer dan een a99 dus ik moet eens even goed kijken hoeveel geld ik een camera waard vind en of ik van mount wil switchen...

Ik zat aan zoiets te denken dan.

• KappuhH
  • Niet online
Dipsausje schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:09:
Ik zit nu ook aan een D600 te denken. Ik heb nu nog een Sony a850 maar ik heb teveel lenzen die ik niet gebruik en de a850 doet geen video. Nu heb ik geen zin om meerdere camera's te hebben en ik wil ook geen afstand doen van FF. De D600 +3 lenzen is maar €70 meer dan een a99 dus ik moet eens even goed kijken hoeveel geld ik een camera waard vind en of ik van mount wil switchen...

Ik zat aan zoiets te denken dan.
Mooi lijstje! Je zou nog naar de 28mm 1.8G kunnen kijken ipv de 24mm. Iets minder groothoek maar wel een stuk lichtsterker. Helaas ook weer stuk duurder.

• Artz
Ik zou lekker die Samyang en 24 inwisselen voor een 16-35 F4 VR! Die stop compenseer je met de hoge ISO waarden die de D600 aan kan, je kan filters gebruiken, en de beeldkwaliteit is beter.

• Nordlys
  • Niet online
Maar je zit wel met f/4...

Ik zou zelf voor de mooie prime set van Nikon gaan: 28/1.8 + 50/1.8 + 85/1.8. Dat in combinatie met een D600 is... *kwijl*!

Die 50mm f/1.8G is een must trouwens, die moet je niet van je wenslijst halen :)

• Dipsausje
  • Niet online
Ik wel eigenlijk wel graag naar een all-prime setup ja. Zeker bij wide-angle vind ik f4 overigens niet zo'n probleem. Het gebruik van filters (en de maat waarin ik mijn filters nu al heb) is wel interessant. Overwegen waard.

Ik heb de Samyang 14mm nu trouwens ook voor op mijn a850 en die gebruik ik vaak, ik speel nogal graag met uwa. Dus er moet sowieso iets in die richting komen :p

Verder Nordlys: is de 28/1.8 zoveel beter dan de 24/2.8?

Ik ga in ieder geval binnenkort langs een winkel die zowel de D600 als de a99 op voorraad heeft. Eens kijken welke (afgezien van prijs) dan mijn voorkeur heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Dipsausje op 13-12-2012 18:23 ]

• Peter_Aragorn
Nordlys schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:48:
Maar je zit wel met f/4...

Ik zou zelf voor de mooie prime set van Nikon gaan: 28/1.8 + 50/1.8 + 85/1.8. Dat in combinatie met een D600 is... *kwijl*!

Die 50mm f/1.8G is een must trouwens, die moet je niet van je wenslijst halen :)
Is die 50mm f/1.8G zo goed dan? De 85G is wel erg goed, weet ik uit ervaring. Voor de 50mm zou ik ook wel een f/1.2 willen eigenlijk... Vandaar dat ik nog niet echt over de 1.8G na had gedacht...

D600 gaat er bij mij toch ook wel komen denk ik. Even vast kunnen houden bij de Media Markt en hij viel me alles mee...

• Nordlys
  • Niet online
Ja, de Nikon 50/1.8G is een geweldige lens. Voor dat bedrag kun je die gewoon niet laten liggen. Erg scherp, prachtige bokeh, lekker compact, heerlijk licht, .. etc. :)

Hier paar foto's met deze lens: klik, klik, klik en klik (allemaal f/1.8 uit m'n hoofd).

@Dipsausje: ik heb helaas geen ervaring met de 24/2.8, wel met de 28/1.8G, en dat is toch ook een ontzettend fijne lens. 4mm verschil merk je wel, maar als je de Samyang neemt zou ik zeker voor de 28mm van Nikon gaan :) Nieuwe lens met veel nieuwe technieken van Nikon.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die 24 van Samyang is ook nieuw, slechts enkele maanden ouder dan die van Nikon.

• Peter_Aragorn
Nordlys schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:17:
Ja, de Nikon 50/1.8G is een geweldige lens. Voor dat bedrag kun je die gewoon niet laten liggen. Erg scherp, prachtige bokeh, lekker compact, heerlijk licht, .. etc. :)

Hier paar foto's met deze lens: klik, klik, klik en klik (allemaal f/1.8 uit m'n hoofd).

@Dipsausje: ik heb helaas geen ervaring met de 24/2.8, wel met de 28/1.8G, en dat is toch ook een ontzettend fijne lens. 4mm verschil merk je wel, maar als je de Samyang neemt zou ik zeker voor de 28mm van Nikon gaan :) Nieuwe lens met veel nieuwe technieken van Nikon.
Oh dat is wel mooi zeg!

Kan iemand ook ff in het statief topic kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Klopt het trouwens dat de d600 maar tot 1/4000 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Dipsausje schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:58:
Klopt het trouwens dat de d600 maar tot 1/4000 gaat?
ja. Gelukkig is de base iso ook een stop lager dus merk je er doorgaans niet zo veel van. Hooguit bij super snelle acties of in super fel zonlicht met een f1.4 lens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz

Eerlijk gezegd vind ik de bokeh in deze foto's nogal onrustig.. Wat ik gezien heb van de 1.4G is dat die dat beter doet, maar die is dan weer softer tot F2. De 50 1.8D is sneller dan beide G lenzen. Het is dus maar wat je het belangrijkst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dus 1/4000 was genoeg voor F1.8 bij zoveel licht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ze waren genomen met de D800, maar kan me niet voorstellen dat deze foto's op 1/8000e waren genomen. Ik maak zelden foto's met die sluitertijd. Met backlight en een goed belicht onderwerp zit je vaak op iets langere sluitertijden.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Oké iets wat mij niet zint momenteel:

Als ik me D600 on-off-light switch doordraai naar "light" en los laat schiet deze voorbij de "on" stand en valt de camera uit, ruw weg de helft van de tijd. Is dit gewoon standaard dat deze switch zo "soft" is of heb ik een defecte switch?

Met me oude D70s en D300s heb ik hier nooit mee te maken gehad. Via google kom ik ook op niets uit, heb geen hits gehad met het zelfde probleem dat ik net beschreven heb.

• jesper86
  • Niet online
Dat lijkt me wel aardig vervelend. De switch is toch hetzelfde als de D300s verder, lijkt me niet dat dat met de d600 ineens anders is. Want waarom zouden ze goed werkende proven tech zomaar aanpassen, tenzij het is om juist stugger te maken.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

jesper86 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:43:
Dat lijkt me wel aardig vervelend. De switch is toch hetzelfde als de D300s verder, lijkt me niet dat dat met de d600 ineens anders is. Want waarom zouden ze goed werkende proven tech zomaar aanpassen, tenzij het is om juist stugger te maken.
Heel erg vervelend. Heb echt een paar leuke/goede shots gemist. Gelukkig was het geen betaalde opdracht maar toch! Ik ga morgen eventjes langs de camerazaak voor een vergelijking en controle met andere D600's. Als het bij die ook zo is ga ik echt twijfelen aan me keuze voor een D600. Dan downgrade ik liever naar een D700/D3 of als de prijzen enigszins te doen zijn naar een D800, hoewel 36MP overkill is voor me workflow :/

[update] Het is dus zo bij elke D600 die de lokale zaak heeft (zo'n 5-6 stuks in de vitrine). Voorlopig eventjes met "extra-care" om gaan met de switch en mocht het erger worden terug naar Nikon ermee. [/update]

[ Voor 12% gewijzigd door Pat-Juh op 21-12-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Vreemd heel vreemd. Dan maar niet loslaten maar zelf terug plaatsen op on, lijkt me een handeling die misschien in het begin extra werkt lijkt, maar snel genoeg zal wennen en zonder na te denken in je motoriek zit.

Ik zou de camera er niet voor verkopen, maar ja als het echt de druppel is na vele andere ergernissen (zal wel meevallen toch ?) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Nikon D600 hier nu ook binnen, inclusief 50/1.8G en 85/1.8G. Bouwkwaliteit is iets minder dan van de a850, valt voor mij vooral bij de eye-relief en het batterijklepje op. Ook is de kleinere body weer even oefenen om lekker in de hand te hebben. Bij mijn a850 gebruikte ik verder altijd wide-segement metering met ev-compensatie, raakte de andere metering modes en de AE-L knop nooit aan. De D600 is duidelijk niet gericht op die workflow. :p

Daarentegen is met beide lenzen de camera heerlijk licht en past het ook weer een keer fatsoenlijk in de cameratas, in plaats van te moeten proppen. Ook de AF en high-iso/low-light performance zijn een verademing.

Jammer van de weersvoorspelling, wil 'm nu toch vooral ook veel uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nice hoor, erg mooie aanschaf met die lenzen :) Wie weet ooit nog de 28/1.8G erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 21-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Nordlys schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:49:
Nice hoor, erg mooie aanschaf met die lenzen :) Wie weet ooit nog de 28/1.8G erbij?
Ja heb nog lang niet alle Sony spullen verkocht, zowel 28/1.8G als Samyang 14mm moeten op den duur nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Het was mijn bedoeling om met de komende 'BTW weg ermee' dagen bij de mediamarkt een D600 te kopen,

Maar met heel die massa hysterie op het internet om het 'Dust/Oil/Lubricant spots on the sensor' probleem weet ik niet of dat wel zo verstandig is?
Uiteraard geld dat mensen met problemen eerder op forums te vinden zijn om te klagen dan mensen zonder problemen.

Maar ik vroeg mij in het algemeen af wat hier onder de bezitters van de D600 de ervaringen zijn?
En of ik hem nu gerust kopen kan of er beter een paar maanden mee kan wachten, En zien wat nikon met het probleem doet?

Alvast bedankt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik ben vroeg geswitcht naar nikon d600, na paar maanden intensief gebruik zie ik idd wat stofjes komen als ik op f11 zit, op de sensor. hevig blazen met blaasbalg 10 minuten lang (ja zo lang!) heeft het schoongekregen. Het lijkt erop dat de stof beetje plakt, want normaalgesproken is paar keer voldoende. in ieder geval geen iets om je d600 voor reparatie in te sturen, perfecte beeldkwaliteit hier en ik ken geen alternatief (de sony A99 is echt minder qua kwaliteit, als je goed vergelijkt en zelfs hun fancy AF is inferieur aan de nikon d600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
AF valt jou dus mee CyberAmp?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste