Nu ik steeds vaker productfoto's maak tegen een witte achtergrond beginnen mij de vetvlekken toch ook wel te ergeren. (bij podiumfotografie is het niet te zien)
Dus mijn body moet er ook aan geloven. Ik dacht, ik vraag even na bij Nikon wat ze er nou precies aan doen, want schoonmaken kan ik zelf ook wel.
stukjes uit de chat:
Nikon:
Wanneer er zich een probleem voordoet met een camera dan zal dit eerst moeten worden nagekeken, het is mogelijk dat dit ergens anders door veroorzaakt wordt en dit zal per geval bekeken moeten worden omdat er geen structureel probleem bekend is met de D600.
paQ:
pardon?
de fora staan er vol mee dat er olievlekken op de spiegel (ja sorry sensor natuurlijk) spatten bij deze body
Nikon:
Ik kan helaas niet ingaan op de berichtgeving op diverse websites die niet van Nikon zelf afkomstig zijn.
paQ:
Dat Nikon er niets over zegt op hun site, betekent niet dt het probleem niet (structureel) aanwezig is natuurlijk
Maar de webchat houdt voet bij stuk, en schiet er dus geen reet mee op.
Ik bel Nikon zelf (in Beverwijk)
Ik krijg binnen 10 sec een dame aan de lijn. Ik had de woorden D600 en vlekken nog niet uitgesproken of ze vulde me al bevestigend aan.
Ik vraag: wat wordt daar door jullie precies aan gedaan?
zij: dat wordt er een modificatie uitgevoerd in de vorm van het vervangen voor een ander sluitermechanisme
Waarom is dat nou zo moeilijk voor die knakker bij de webchat om te zeggen, in plaats van een beetje ontwijkend en ontkennend om het probleem te draaien?
helaas gaf ze aan dat ik hem dan wel een week kwijt ben...
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.