Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:36

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:21:
Nou Nou zeg 1 ring waar ik alle 4 acts voor moet doen en dan nog eens een boss moet verslaan.

We zien het wel ik heb d3 ff aan de kant gezet totdat de nieuwe patch uit is dan geef ik het nog wel een kans in de tussentijd ga ik me vermaken met TL2.
Tsja, je hebt nu nergens een gegarandeerde drop dus die ring lijkt me een leuke bonus. Daarnaast vind ik het zoeken naar de ingredienten en toevoeging van een nieuw gebied best wel wat toevoegen, zeker als afwisseling op het farmen. Naast de ring vind je uiteraard ook gewoon loot. Ik vind dat Blizzard best aardig bezig is met toevoegen van gratis content. Ik ben het nog steeds niet eens met het nerfen van skills om zogenaamd diversity te stimuleren, maar stilzitten doen ze zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
makhiel schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:43:
http://eu.battle.net/d3/e...aufrier-2469/hero/2909446

hallo allen!
Hierbij wil ik julllie voorstellen aan Silhouet mijn DH.
graag zou ik nog wat tips krijgen.. bijvoorbeeld over de gebruikte skillset
waar het volgens mij aan scheelt is de te lage AR..
ben inmiddels begin act III, I en II gaan redelijk De derde act is eigenlijk te lang kiten over packs...
tips zijn welkom

ingame: gaufrier#2469

edit
OH en ik had hier gelezen dat het helpt...
fix die drps blizzard... :P
je hebt maar 17% crit hit chance, gooi daar wat bij en je doet veel meer damage

daarnaast is vault met trail of cinders rune atm redelijk overpowered, speel daar is mee

en pak Sharpshooter als Passive, dat zal al een stuk beter gaan

je linker ring vind ik behoorlijk poep, zoek daar een nieuwe met crit en crit damage.

ik speel zelf momenteel met deze skillset http://eu.battle.net/d3/e...alyxia-1266/hero/11478516

hiermee schiet je vooral met hungering arrow en gebruik je trail of cinders, dan gebruik ik cluster bombs om behoorlijk snel mijn hatred te unloaden en direct discipline erbij te halen met de passive nightstalker

[ Voor 22% gewijzigd door Dalyxia op 18-09-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Ook ik heb een verzoekje voor concrete upgrade-tips voor mijn barbarian. Vannacht heb ik 16 miljoen verdiend waardoor de teller nu op 18 miljoen staat. Voor mij erg veel goud, dus ik hoop nu echt wel vooruit te kunnen. Act 2 farmen is nu een eitje, maar bij elites in Act 3 ga ik in multiplayer nog te vaak dood. Ook mijn damage mag hoger.

Wie kan mij vertellen waar ik het meeste mee kan winnen?

http://eu.battle.net/d3/e...ehistyr-2547/hero/9832283

[ Voor 7% gewijzigd door Phehistyr op 18-09-2012 20:25 . Reden: Nu met link ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Phehistyr schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:25:
Ook ik heb een verzoekje voor concrete upgrade-tips voor mijn barbarian. Vannacht heb ik 16 miljoen verdiend waardoor de teller nu op 18 miljoen staat. Voor mij erg veel goud, dus ik hoop nu echt wel vooruit te kunnen. Act 2 farmen is nu een eitje, maar bij elites in Act 3 ga ik in multiplayer nog te vaak dood. Ook mijn damage mag hoger.

Wie kan mij vertellen waar ik het meeste mee kan winnen?

je hebt behoorlijk weinig strength naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door ArcticWolf op 18-09-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kijk nu eens wat er uit een hoopje botten viel :D

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/ikj83hlqd/Screenshot005.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Ribbon schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:34:

[afbeelding]
Ow, nette dex en vit rolls zeg. Die is een stuk beter (en duurder) dan de mijne zeg.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

[afbeelding]
Potverdikkie, bofkont!
Laat maar weer zien dat het kapot schieten van alles niet verkeerd uit kan pakken. (daarom hou ik dit ook gewoon vol)

[ Voor 18% gewijzigd door Netsrek op 18-09-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

[afbeelding]
Ik wordt echt zo depressief van dit topic... 8)7

gratz man, das wel een heulll erg lekker ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Btw, hoop dat ik niet wordt afgeschoten voor deze vraag (is eerder gebeurd).

Maar eh. gaan er nog veel d3 hiero torchlight 2 spelen? Van de maker van d2 in case iemand t weer een vreemde referentie vind.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb er nu 120 uur met mijn barb opzitten, maar blijf toch al een tijdje hangen in act 2 van inferno. Eerste 2 checkpoint in act 3 wel gehaald, maar merk dat ik bij het eerste de beste elite pack niet verder kom. Daar komt bij dat ik werkelijk geen enkele legendary/set item heb zien droppen so far en maar rond de 3 miljoen gold blijf kwakkelen. Iemand een pro tip? :P
Huidige gear overigens is http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lolgast-2199/hero/4957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
lolgast schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:16:
Ik heb er nu 120 uur met mijn barb opzitten, maar blijf toch al een tijdje hangen in act 2 van inferno. Eerste 2 checkpoint in act 3 wel gehaald, maar merk dat ik bij het eerste de beste elite pack niet verder kom. Daar komt bij dat ik werkelijk geen enkele legendary/set item heb zien droppen so far en maar rond de 3 miljoen gold blijf kwakkelen. Iemand een pro tip? :P
Huidige gear overigens is http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lolgast-2199/hero/4957
Je mist all resistance op bijna al je gear. Had je dat wel gehad, dan was act2 heel gemakkelijk geweest

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:36

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, nu ik de ww barb build goed onder de knie heb ondervind ik een klein nadeeltje aan m'n Echoing Fury, de 15% chance to fear. Zo heel af en toe rent ineens een hele mob alle kanten op :D 'Jammer' dat het een basis stat is, want verder is het een fantastisch wapen.

Edit: net een Act IV run gedaan, nog steeds de moeite niet waard. Twee ilvl 63 items, natuurlijk vendorspul. Verder dacht ik dat er een legendary dropte, is het natuurlijk de zoveelste Staff of Herding plan :/

[ Voor 28% gewijzigd door KneoK op 19-09-2012 01:02 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

Thompson

Beeromaniac

Hmm ik begin nu toch te denken dat de ene server (veel) betere loot geeft dan de andere.
Gister een Kulle/Belial run gedaan (Die 3 dungeons voor kulle, Kulle zelf en dan t/m Belial). Had een stuk of 15+ lvl 61/62/63 rare items. Zojuist exact hetzelfde, 1 speer van 62, de rest was 60 en lager...? En dit heb ik al vaker meegemaakt.

Beeromaniac

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:16:
Jehebt ook best wat CHD boosts, maar maar één CHC booster. CHC verhogen maakt je DPS wezenlijk beter.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dalyxia schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:28:
[...]
je hebt behoorlijk weinig strength naar mijn mening
En ik deel die mening. ;) Maar de vraag is dus hoe ik mijn 18 miljoen het beste kan inzetten om mijn character te verbeteren.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Phehistyr schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:37:
[...]

En ik deel die mening. ;) Maar de vraag is dus hoe ik mijn 18 miljoen het beste kan inzetten om mijn character te verbeteren.
  • Ik zou sowieso kijken naar een vergelijkbare helm, maar dan met strength. Als ik me niet vergis (kan niet checken op het moment, servers in onderhoud) is dat niet al te duur. Indien mogelijk ook met all resist erop.
  • De gem in je offhand zou ik opwaarderen tot minstens de 80% gem (genoeg mensen hier die je wel willen helpen met het craften van die laatste stap).
  • Als je het kunt lijden qua life zou ik de vit gems in je chest vervangen door str gems (star quality). En anders minstens die vit gem in je amulet.
  • Een vergelijkbare axe (voor weapons master 10% chc) als wapen, met een socket voor een 90% chd gem geeft je zo'n 8k dmg upgrade.

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Nou, gisteren ook maar weer een rondje Act 1 Inferno gedaan tot aan de voordeur van the butcher, toen was het al weer tijd om slapies te doen :). Al met al een aardig rondje met deze keer veel lvl 62 en 63 item drops, helaas wel veel troep weer maar toch nog een paar items opgevist die misschien wel wat kunnen opleveren. En ja en gisteren viel ook weer een legendary, helaas weer datzelfde lvl 57 demonhunter Xboogje wat eergisteren ook al dropte. :( Het ding ging zonder met mijn ogen te knipperen rechstreeks door naar de vendor.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

MatHack schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:57:
[...]
  • Ik zou sowieso kijken naar een vergelijkbare helm, maar dan met strength. Als ik me niet vergis (kan niet checken op het moment, servers in onderhoud) is dat niet al te duur. Indien mogelijk ook met all resist erop.
  • De gem in je offhand zou ik opwaarderen tot minstens de 80% gem (genoeg mensen hier die je wel willen helpen met het craften van die laatste stap).
  • Als je het kunt lijden qua life zou ik de vit gems in je chest vervangen door str gems (star quality). En anders minstens die vit gem in je amulet.
  • Een vergelijkbare axe (voor weapons master 10% chc) als wapen, met een socket voor een 90% chd gem geeft je zo'n 8k dmg upgrade.
Dat zijn tips waar ik wat mee kan. :) Momenteel gebruik ik dus een mighty weapon voor de extra fury. Om te zien of ik dat echt nodig had heb ik een tijdje met een goed zwaard rondgelopen, maar toen kwam ik dus regelmatig fury tekort. Aan de andere kant zorgt die 10% extra chc ook weer voor extra fury. Vanavond maar eens gaan testen of dat wel goed werkt.

Overigens is het craften van gems toch helemaal niet meer interessant gezien de prijzen op de AH, of verkijk ik me daar zo op?

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Phehistyr schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:06:
[...]

Dat zijn tips waar ik wat mee kan. :) Momenteel gebruik ik dus een mighty weapon voor de extra fury. Om te zien of ik dat echt nodig had heb ik een tijdje met een goed zwaard rondgelopen, maar toen kwam ik dus regelmatig fury tekort. Aan de andere kant zorgt die 10% extra chc ook weer voor extra fury. Vanavond maar eens gaan testen of dat wel goed werkt.

Overigens is het craften van gems toch helemaal niet meer interessant gezien de prijzen op de AH, of verkijk ik me daar zo op?
Voor amethysts is kopen op het moment inderdaad goedkoper dan craften. Voor emeralds zeker niet, en volgens mij zijn rubies ook duurder in de AH dan de crafting costs.

There's no place like 127.0.0.1

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 16:56

Barthak

mcl

Gister mijn Barb naar level 60 gekregen, eindelijk even de leuke wapens uit mijn stash kunnen equippen. Nu verder opzoek naar wat upgrades van de rest van mijn gear om door Inferno te kunnen whirlen, eerst maar weer eens wat gold verzamelen...

Diablo3

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 19:14
AlexV schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:27:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het kan dat ik met onderstaande stats:
[afbeelding]
en dit wapen:
[afbeelding]
Deze crit kan produceren (die van 1.7m natuurlijk):
[afbeelding]

Dit is in A2 inferno, op desolate sands. Ik heb ook al crits van 2.1m langs zien komen. Is dit normaal of klopt er gewoon ergens iets niet? :P
Jawel. Het wapen heeft een "Death" (o.a. Final Fantasy) skill en in Diablo 3 wordt dit uitgedrukt in cijfers. Leuke is dat het schijnbaar ook doorwerkt in je Life leach :).

xVortexx D3

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21

Dark Angel

Corvette LS Power

[afbeelding]
Erg nice. Ik heb gisteren de broek van deze set gevonden.
Samen erg leuk voor een DH of Monk

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
xV0rtexx schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:17:
[...]

Jawel. Het wapen heeft een "Death" (o.a. Final Fantasy) skill en in Diablo 3 wordt dit uitgedrukt in cijfers. Leuke is dat het schijnbaar ook doorwerkt in je Life leach :).
Volgens mij werkt dat anders. Deze triggert alleen als het monster sowieso al dood ging, het is puur voor de show. De death skill in FF doet daadwerkelijk een directe kill.

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Floor-2500/hero/3093756 (Wizard)

Kan iemand me tips geven? Ik weet niet meer waar ik op moet letten, ACT 1 en 2 INF gaan prima. ACT 3 is niet te doen.

Ik kan me voorstellen dat de ringen niet goed genoeg zijn.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
Servers zijn weer up! :)

<GoT>NightStalker

• An1mA
  • Laatst online: 13:14
floorjd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:11:

Kan iemand me tips geven? Ik weet niet meer waar ik op moet letten, ACT 1 en 2 INF gaan prima. ACT 3 is niet te doen.

Meeste items vervangen met items met int/vit/all res. Er mag ook wel meer chc op je gear komen om je dps op te krikken. Dus je 2 ringen en gloves vervangen met chc/chd en int als het voor jou nog betaalbaar is. Op bracers kun je alleen chc op scoren. Verder mag je wapen en source ook vervangen van mij ;) Zou een wand zoeken met een sock en een source met chc er op.
Ik logde al om 10 uur in, blijkbaar duurde de maintenance niet zo lang ^^

[ Voor 12% gewijzigd door An1mA op 19-09-2012 10:30 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Als ik naar je gekozen skills / gear kijk zijn die eigenlijk niet specifiek gericht op een speelstijl. In elk geval tot patch 1.05 is de meest "makkelijke" wizard build een build die specifiek richt op all resistance, intellect en crit chance. Overigens wel een extreem RSI gevoelige build kwam ik gister achter, maar wel effectief :P. Ik leg 'm even uit:

De crit chance combineert extreem goed met de passive skill "critical mass", zeker als je gebruik maakt van energy twister met de rune storm chaser. In feite zorgt het constant critten van je energy twisters ervoor dat je niet of nauwelijks cooldown hebt op andere spells, wat het "tanken" aanzienlijk makkelijker maakt (diamond skin met diamond shards constant up houden). Vervolgens kan je de keuze maken om met Archon te spelen, maar ik zou eerder aanraden te gaan spelen met explosive blast (short fuse) en frost nova (bone chill) om de simpele reden dat je in 9/10 gevallen versus elites toch in melee range staat en Archon daar niet in uitblinkt, omdat je afgezien van de verhoogde armor en res all geen defensive skills kan gebruiken. Vervolgens is het een keuze om met energy armor (prismatic armor) te spelen voor nog wat meer damage mitigation, of met teleport voor wat meer movability/escapes.

De rotatie is vrij simpel - spam al uw buttons: energy twisters casten wanneer het kan, spammen op de knop diamond skin en frost nova, na frost nova spammen op de knop explosive blast. Blijf herhalen tot alles dood is :P

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 19-09-2012 10:34 ]

• SMD007
  • Laatst online: 07-10 18:46

Je hebt weinig CHC en weinig dmg probeer het eens met deze build

http://eu.battle.net/d3/e.../wizard#WVSjOm!gbf!ccbaYc

als je die twister gebruikt zul je merken dat je met 2 tellen weer in Archon form kunt mocht de timer aflopen. en met die Familiar boost je je dmg nog wat omhoog

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Verwijderd

Zou je voorlopig tot act 2 beperken en langzaam upgraden naar meer crit change en crit damage etc. Minder % life bonus, maar iets meer vitality. Als je upgrade/iets koopt een echte goede upgrade doen.
Er is niet echt 1 item die echt goed is dus genoeg te upgraden ;)
Slowly but surely..

• SMD007
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:31:
[...]

Zou je voorlopig tot act 2 beperken en langzaam upgraden naar meer crit change en crit damage etc. Minder % life bonus, maar iets meer vitality. Als je upgrade/iets koopt een echte goede upgrade doen.
Er is niet echt 1 item die echt goed is dus genoeg te upgraden ;)
Slowly but surely..
En dat is ook een goede tip!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Thompson schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:41:
Hmm ik begin nu toch te denken dat de ene server (veel) betere loot geeft dan de andere.
Gister een Kulle/Belial run gedaan (Die 3 dungeons voor kulle, Kulle zelf en dan t/m Belial). Had een stuk of 15+ lvl 61/62/63 rare items. Zojuist exact hetzelfde, 1 speer van 62, de rest was 60 en lager...? En dit heb ik al vaker meegemaakt.
Dat vermoeden heb ik zelf ook heel erg.

Gister ochtend in act3 bezig geweest, zelfs met 4 a 5 stacks NV en paragon lvl 9 (dus iets van 119% MF ofzo) dropten elitepacks slechts 2 blauwe flut items van lvl 55 ofzo met stats waar een level 30 player nog om zou janken zo slecht (vendor waarde ook onder de 200G). Gewone mobs dropten amper iets, zelfs bijna geen gold en in het 'beste' geval een grijs item 8)7

's Avonds weer bezig geweest, en de eerste de beste gewone mob dropt al een geel item (en dat is nog zonder NV stacks). Ieder elite pack had toch (nog zonder NV) 2 level 60 blauwe items, en eenmaal 5 stacks NV dropten ze 2 a 3 gele items of een stuk of wat level 60-62 blauwe items. Ook normale mobs dropten geregeld een lvl 55-62 geel item. En dat de hele avond door.

Dus sommigen kunnen zeggen dat het RNG is, maar als ik puur kijk naar gister morgern en gister avond maakt het wel degelijk uit of je geluk hebt dat je op een goede lootserver terrecht komt.

• rodie83
  • Niet online
Nemesizz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:33:
[...]

Gister ochtend in act3 bezig geweest, zelfs met 4 a 5 stacks NV en paragon lvl 9 (dus iets van 119% MF ofzo) dropten elitepacks slechts 2 blauwe flut items van lvl 55 ofzo met stats waar een level 30 player nog om zou janken zo slecht (vendor waarde ook onder de 200G). Gewone mobs dropten amper iets, zelfs bijna geen gold en in het 'beste' geval een grijs item 8)7

's Avonds weer bezig geweest, en de eerste de beste gewone mob dropt al een geel item (en dat is nog zonder NV stacks). Ieder elite pack had toch (nog zonder NV) 2 level 60 blauwe items, en eenmaal 5 stacks NV dropten ze 2 a 3 gele items of een stuk of wat level 60-62 blauwe items. Ook normale mobs dropten geregeld een lvl 55-62 geel item. En dat de hele avond door.

Dus sommigen kunnen zeggen dat het RNG is, maar als ik puur kijk naar gister morgern en gister avond maakt het wel degelijk uit of je geluk hebt dat je op een goede lootserver terrecht komt.
Je beschrijft toch gewoon RNG? Hoe kan je nou op basis van twee samples conclusies trekken? Das net zoiets als in 't casino dat de ene roulettetafel in twee worpen rood-rood geeft en de ander zwart-zwart om vervolgens te concluderen dat de ene tafel meer rood geeft dan de ander. Dat is dus puur toeval en niet te zeggen op basis van zo'n kleine sample.

• skoozie
  • Laatst online: 00:11

skoozie

SCSI

Nemesizz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:33:
[...]

Dat zal dus 4 stacks zijn, met 5 stacks dorpt elke elite/champ pack minimaal 1 geel item. named/event mobs daargelaten. Ik had gister avond juist een ruk avond qua drops, als laatste nog wel een geel item uit een trash pack, level 63 pants, ompleet waardeloos. mijn vendor had het druk :Y

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:37:
Je beschrijft toch gewoon RNG? Hoe kan je nou op basis van twee samples conclusies trekken? Das net zoiets als in 't casino dat de ene roulettetafel in twee worpen rood-rood geeft en de ander zwart-zwart om vervolgens te concluderen dat de ene tafel meer rood geeft dan de ander. Dat is dus puur toeval en niet te zeggen op basis van zo'n kleine sample.
Niks roulette. het is mij ook al opgevallen dat je de ene keer waardeloze Lvl 55 t/m 60 troep krijgt en weinig rare items in een run. Gister speelde ik een rondje Act 1 en het viel mij gewoon op dat er erg veel Lvl 62 en 63 rares dropten, terwijl maandagavond het aantal lvl 62 en 63 items een stuk lager was. Nu nog de juiste stats en hoge Dps op die items van 1000+ en dan word ik helemaal blij, want het meeste was natuurlijk gewoon troep.

• Nemesizz
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

rodie83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:37:
[...]

Het is niet alleen gister hoor, maar hou het al een tijdje in de gaten (metname sinds de geruchten dat het uitmaakt op welke server je terrecht komt).

Als eenmaal een run hebt waar je vrij snel (dus zonder NV) al een geel item dropt, heb zowat die hele run veel items. Als je een run hebt waar je zelfs met NV stacks amper drops krijgt blijft dat die hele run zo.
Als het echt RNG zou ik in beide runs evenveel kans op items moeten hebben, maar dat is duidelijk niet het geval.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:43
Jaja, gisteren effe uurtje gefarmed ... vond maar niets! Toen dropte er dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/got/amu1.jpg

• SMD007
Ik zelf ben ook een beetje aan het testen met die geruchten, maar vraag me 1 ding af. Wanneer ik de game verlaat en ik start een nieuwe game kom ik dan op een andere server of moet ik ook eerst me afmelden of zelfs de game afsluiten voordat je op een andere server komt? Wat is jullie idee hierover?

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat met An1ma's lijstje, m.b.t. die "lootservers". Ik ben nog skeptisch.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• De_Bastaard
1) Dat kun je nakijken door netstat te doen;
2) Ik verwacht dat je opnieuw moet inloggen omdat je dan door een gateway/loadbalancer op een bepaalde server gedumpt wordt.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De_Bastaard schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:53:
1) Dat kun je nakijken door netstat te doen;
2) Ik verwacht dat je opnieuw moet inloggen omdat je dan door een gateway/loadbalancer op een bepaalde server gedumpt wordt.
Nieuwe game starten is voldoende. Gister ff gecontroleerd.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:07
Nemesizz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:50:
[...]
Het is niet alleen gister hoor, maar hou het al een tijdje in de gaten (metname sinds de geruchten dat het uitmaakt op welke server je terrecht komt).

Als eenmaal een run hebt waar je vrij snel (dus zonder NV) al een geel item dropt, heb zowat die hele run veel items. Als je een run hebt waar je zelfs met NV stacks amper drops krijgt blijft dat die hele run zo.
Als het echt RNG zou ik in beide runs evenveel kans op items moeten hebben, maar dat is duidelijk niet het geval.
Ik kan dit ook beamen. Ik zie hetzelfde patroon tijdens het levelen van mijn DH naar lvl 60. Er zijn runs waarbij ik al snel binnen een paart minuten een gele item krijg en dan heb ik binnen een uurtje een stuk of 10 daarvan verzameld, maar er zijn ook geregeld runs waarbij er een paar uur lang niks geels dropped (ook niet eens bij eind/tussenbazen).

Echt RNG zou ik het niet meer willen noemen, maar natuurlijk is dit ook de mening van een enkele speler die statistisch niet het verschil kan aantonen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• skoozie

skoozie

SCSI

Nemesizz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:50:
[...]

en waarom zou het dan aan de server liggen? je kan ook (al dan niet kloppende) conclusies kunnen trekken dat het ligt aan:
- tijd
- aantal spelers online
- aantal spelers op de server
- AH prijzen
- AH Activiteit
- stand van de maan
- hoeveel je hebt lopen zeuren over drop rates op een forum
- of je je geluks onderbroek aan hebt of dat ie net in de was zit
- of je je alu-hoedje op hebt
- dat Blizzard een vreemd algoritme in het leven hefet geroepen om realtime drop rates uit te lezen en deze voor bepaalde personen even omhoog/omlaag te gooien.

(kan nog even door gaan...)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Barthak

Barthak

mcl

skoozie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:55:
[...]

en waarom zou het dan aan de server liggen? je kan ook (al dan niet kloppende) conclusies kunnen trekken dat het ligt aan
Ik heb dit getest en het heeft inderdaad met de stand van de maan te maken in combinatie met de server waar je op speelt.

Diablo3

skoozie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:44:
[...]

Dat zal dus 4 stacks zijn, met 5 stacks dorpt elke elite/champ pack minimaal 1 geel item. named/event mobs daargelaten. Ik had gister avond juist een ruk avond qua drops, als laatste nog wel een geel item uit een trash pack, level 63 pants, ompleet waardeloos. mijn vendor had het druk :Y
Is het tegenwoordig nog de moeite waard om te salvagen? Of kun je beter direct alles vendoren?

Viel me op dat vooral Tomes en Tears praktisch niks meer waard zijn.
skoozie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:55:
[...]

en waarom zou het dan aan de server liggen? je kan ook (al dan niet kloppende) conclusies kunnen trekken dat het ligt aan:
[...]

(kan nog even door gaan...)
Of dat de server waar je op speelt met exact dezelfde software als alle andere servers ineens andere instellingen heeft :+

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 19-09-2012 10:58 ]

• Klitse
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:56:
[...]

Is het tegenwoordig nog de moeite waard om te salvagen? Of kun je beter direct alles vendoren?
Vendoren. Materials leveren bijna niks meer op.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Is trouwens bekend wanneer de EU servers weer up zijn? Ik kan nergens tijden vinden.

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

De_Bastaard schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:51:

[afbeelding]
[sarcasm] Ik neem aan dat dat vlak na het wisselen van server was? Óf je zit op een dikke loot server óf je zit op een prut server, je kan niet dikke loot krijgen na alleen maar prut zonder van server te wisselen. [/sarcasm]

Constructed: Silver || Limited: Silver

• An1mA
MicScott schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:53:
Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat met An1ma's lijstje, m.b.t. die "lootservers". Ik ben nog skeptisch.
Ik ben er sinds gister mee gestopt, met het bijhouden van de ip's. Mijn bevindingen er over kan ik er kort over zijn, de ip waar je op speelt maakt geen ene moer uit. Maar waar ik wel in geloof, zijn de loot servers. Ik heb dit meerdere malen aangehaakt, maar soms join je een server dropt er geen k*t en bij de volgende alleen maar 62-62 items.

• MicScott

MicScott

.Grey.

An1mA schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:57:
[...]

Ik ben er sinds gister mee gestopt, met het bijhouden van de ip's. Mijn bevindingen er over kan ik er kort over zijn, de ip waar je op speelt maakt geen ene moer uit. Maar waar ik wel in geloof, zijn de loot servers. Ik heb dit meerdere malen aangehaakt, maar soms join je een server dropt er geen k*t en bij de volgende alleen maar 62-62 items.
Wat zou die loot server dan zijn als het niks te maken heeft met je het ip waar je op speelt?

An1mA schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:57:
[...]

Er bestaat helemaal niet zoiets als een "lootserver"... Je verbindt met een server met software, that's it. Er zijn geen losse servers om loot drops te regelen..

Verwijderd

Joarie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:54:
[...]

Ik kan dit ook beamen. Ik zie hetzelfde patroon tijdens het levelen van mijn DH naar lvl 60. Er zijn runs waarbij ik al snel binnen een paart minuten een gele item krijg en dan heb ik binnen een uurtje een stuk of 10 daarvan verzameld, maar er zijn ook geregeld runs waarbij er een paar uur lang niks geels dropped (ook niet eens bij eind/tussenbazen).

Echt RNG zou ik het niet meer willen noemen, maar natuurlijk is dit ook de mening van een enkele speler die statistisch niet het verschil kan aantonen.
Statitistisch mischien niet, maar opvallend is het wel dat je de ene avond geen drol krijgt dus veel blues en veel low level rares 50 t/m 60 om zo maar te zeggen en de volgende avond valt van elk champion en elite pack en treasure goblin en uit replendisch chest minimaal 1 lvl 62 of 63 rare item.

• SMD007
Angeloonie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:56:
[...]

Heeft bij mij 2x echt geholpen! :+
Ik gisteren ingame tegen iemand als er vanavond geen legend dropt stop ik met spelen. Had misschien erbij moeten vermelden dat het een ilvl 63 had moeten zijn want er dropt een waardeloze lvl 55 ring.

http://eu.battle.net/d3/en/item/obsidian-ring-of-the-zodiac

• embee

embee

MicScott schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:59:
[...]

Wat zou die loot server dan zijn als het niks te maken heeft met je ip?
[sarcasm] Misschien hebben ze een RNG die bepaald of een bepaalde server op een bepaald moment een dikke loot server wordt? [/sarcasm]

[ Voor 3% gewijzigd door embee op 19-09-2012 11:02 ]

embee schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:00:
[...]

Misschien hebben ze een RNG die bepaald of een bepaalde server op een bepaald moment een dikke loot server wordt?
Dit klinkt misschien sarcastisch, maar dit is het enige waar mogelijk nog een kern van waarheid in kan zitten.

Wie zegt dat loot drops lineair geregeld worden, misschien is het wel ontwikkeld om in golven te functioneren.

(lijkt me onwaarschijnlijk, maar een stuk betere verklaring dan "lootservers" :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 19-09-2012 11:02 ]

• MicScott

MicScott

.Grey.

embee schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:00:
[...]

Misschien hebben ze een RNG die bepaald of een bepaalde server op een bepaald moment een dikke loot server wordt?
Lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Waarom zouden ze dat doen?

• skoozie

skoozie

SCSI

Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:56:
[...]

salavagen leverde voor mij van de level 59+ ongeveer 1300 tot 1500 op voor beide mats samen. met als nadeel dat het even duurd voor je je geld hebt. als ik veel in mijn inv heb wat rond de 1500 zit en lager loop ik naar de Blacksmid, heb ik voornamelijk 1500 en meer dan hupel ik naar de vendor. het is lood om oud ijzer })

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• An1mA
MicScott schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:59:
[...]

Wat zou die loot server dan zijn als het niks te maken heeft met je ip?
Volgens de gast die er mee begon, zijn de lootservers even nummers onder de 98. Maar ik heb dus gisteravond wat runnetjes gedaan en ben in zogezegd "lootserver" meerdere malen terecht gekomen. Alleen waren de ip's niet even en niet onder de 98. Ik geloof er niet meer in, start een game en als de loot slecht is restart ik em.
Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:59:
[...]

Er bestaat helemaal niet zoiets als een "lootserver"... Je verbindt met een server met software, that's it. Er zijn geen losse servers om loot drops te regelen..
Ik geloof er in en jij niet, zo simpel is het. Ik heb geen bewijs en jij ook niet. Andere mensen beamen toch ook wat ik zeg?

[ Voor 28% gewijzigd door An1mA op 19-09-2012 11:05 ]

• embee

embee

MicScott schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:02:
[...]

Lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Waarom zouden ze dat doen?
Sorry, post aangepast ter verduidelijking. Nee, dat zou volkomen onzinnig zijn, daar ben ik het met je eens.

Verwijderd

Stel dat we het middels ip adressen zouden kunnen zien, dan is het een kwestie van iedereen dit bij laten houden om de beste server te vinden. Vervolgens zal iedereen die dit speelt dus net zolang van server wisselen totdat men op die eene komt die achterelkaar ilvl63 en legendaries dropt.
Is er nu echt iemand die in deze onzin geloofd? Al zou het zo zijn, dan zal Blizzard niet zo dom zijn om het door ons middels ip adressen in te laten zien.

• rodie83
  • Niet online
Spijt me wel, maar al die mensen over "lootservers" brengen alleen maar hun eigen ervaringen mee als argument, die vanuit het principe van kansberekening ook nog eens perfect te verklaren zijn. Er zit geen enkele argumentatie bij die met cijfers is gestaafd.

Vervolgens gaan al die mensen met hun non-argumenten elkaar bevestigen en krijg je de meest wilde speculaties en complottheorieën. Wat mij betreft niet een richting die dit topic moet inslaan.

• MicScott

MicScott

.Grey.

An1mA schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:02:
[...]

Volgens de gast die er mee begon, zijn de lootservers even nummers onder de 98. Maar ik heb dus gisteravond wat runnetjes gedaan en ben in zogezegd "lootserver" meerdere malen terecht gekomen. Alleen waren de ip's niet even en niet onder de 98. Ik geloof er niet meer in, start een game en als de loot slecht is restart ik em.

[...]

Ik geloof er in en jij niet, zo simpel is het. Ik heb geen bewijs en jij ook niet. Andere mensen beamen toch ook wat ik zeg?
Andere mensen zien hetzelfde patroon. Weer andere mensen helemaal niet. Ik heb nog nooit zo'n patroon opgemerkt. Ja, soms heb ik wel eens een run die slecht gaat en soms een die goed gaat, maar dat doet me op geen enkele manier twijfelen aan de RNG. In tegendeel. Als je inderdaad een lijst met ip's had bijgehouden met daarop bijvoorbeel 50 runs per server en er dan een écht patroon zichtbaar zou worden zou ik nog kunnen twijfelen, maar nu is de enige conclusie "soms gaat een run goed, en soms gaat ie slecht"...

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:07
"All happens for a reason"

Anders kunnen onze tere breintjes het concept niet bevatten.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• skoozie

skoozie

SCSI

Joarie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:14:
"All happens for a reason"

Anders kunnen onze tere breintjes het concept niet bevatten.
Dit zet je aan het denken :+

Choas Theory Rules! het heeft antwoord op alles. ow, dat is toevallig zo gekomen maar had net zo goed anders kunnen zijn...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Klitse
  • Niet online
Ik heb ook regelmatig runs waarbij ik in het begin (eerste 10 elites na 5 stacks) alleen maar dikke bagger krijg (<61 drops dus) en dat het daarna ineens beter wordt en ik veel 61+ vindt. Andersom komt ook voor.

Ik denk dat het meer is dat mensen opvallende luck of bad-luck streaks gewoon makkelijker onthouden en dat het gemiddeld gezien geen ene reet uitmaakt.

Verwijderd

Ik geloof er in en jij niet, zo simpel is het. Ik heb geen bewijs en jij ook niet.
Religie in het Diablo 3 topic... geweldig :/
Gebrek aan bewijs tégen loot servers is geen bewijs vóór loot servers.
Als jij niet snapt dat kansberekening inhoudt dat je willekeurige items krijgt uit een bepaald bereik en dat het dús logisch is dat je soms eens meer krijgt en soms eens minder is dat een tekortkoming in je wiskundige kennis, niet in de bewijsvoering tegen loot servers.
Andere mensen beamen toch ook wat ik zeg?
Andere mensen beamen ook allerhande onzin over goden die vinden dat je homo's, overspelige vrouwen, vervelende kinderen en ongelovigen moet stenigen. Dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben of zelfs maar halfwegs goed bij hun hoofd zijn. Als je het nieuws een beetje volgt weet je ondertussen dat gote groepen mensen met z'n allen ongelijk kunnen hebben.

Loot servers zijn je reinste onbewezen folklore en ik vind het echt super eng dat in deze moderne tijden waarin iedereen het voortouw lijkt te nemen als het gaat om rationeel en logisch naar de wereld te kijken er tóch nog mensen zijn die hun onderbuikgevoelens geloofwaardig genoeg achten om er dingen als "ik heb geen bewijs maar jij ook niet" over te zeggen.

/me had gisteren 15 ilvl 62+ items in anderhalf uur act 2, op zijn favo loot server O-)

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
[...]

[...]
Mja heel het verhaaltje van slechte loot servers... grappig maar complete verzinsels. Had gisteren ook een slechte start (voor mijn 5nv's dropte er amper iets) maar toen kreeg ik ineens 4 lvl63's bij de volgende elite, en de elite daarna.. Puur RNG dus.

Het leuke aan RNG is dat het soms patronen kan creëren waar iedereen dan conspiraties achter zit te zoeken. Eergisteren 3 legendaries op 1 run, OMG LOOT SERVER ALERT :')

Je kan maar van 1 ding zeker zijn en dat is dat er - gemiddeld - meer (en betere) loot dropt als je met max MF gear rondloopt. Mij zie je dus niet meer zonder +300MF :)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
De_Bastaard schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:51:

[afbeelding]
Oeh! Geweldig item dit voor mij als poison resist monk :) Alleen onbetaalbaar voor mij gok ik zo, heb maar zo'n 5M

Home Assistant configuratie

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03
Sfinx- schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:36:
[...]

Mja heel het verhaaltje van slechte loot servers... grappig maar complete verzinsels. Had gisteren ook een slechte start (voor mijn 5nv's dropte er amper iets) maar toen kreeg ik ineens 4 lvl63's bij de volgende elite, en de elite daarna.. Puur RNG dus.

Het leuke aan RNG is dat het soms patronen kan creëren waar iedereen dan conspiraties achter zit te zoeken. Eergisteren 3 legendaries op 1 run, OMG LOOT SERVER ALERT :')

Je kan maar van 1 ding zeker zijn en dat is dat er - gemiddeld - meer (en betere) loot dropt als je met max MF gear rondloopt. Mij zie je dus niet meer zonder +300MF :)
Het hele loot server verhaal trekt ook scheef op het moment dat 1 persoon in dezelfde party op de dezelfde server 3 legendaries achter elkaar vindt en de rest geen drol. Dat alleen al bewijst dat het ip adres niet de doorslaggevende factor kan zijn. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• rodie83
  • Niet online
[...]
Wie stelt dient te bewijzen. Als jij begint met stellen moet jij (grondig) onderbouwen. He tis totaal de verkeerde werkwijze om maar wat op tafel te gooien om vervolgens te zeggen: bewijs jij maar dat het niet zo is.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sfinx- schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:36:
[...]

Het zou op zich te onderzoeken zijn. Als je weet op welke server je speelt kan je runs gaan doen waar je zoveel mogelijk factoren gelijk houdt (MF en route bijvoorbeeld) en dan het aantal lvl61+ drops per minuut per server met elkaar vergelijkt waarbij je controleert voor het aantal packs wat je tegenkomt.

Zou me niks verbazen als dit niet al gedaan is en het ergens op de battle.net forums is gezet.

Maar goed, 'spookverhalen' en Diablo gaan ook een beetje hand in hand. :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• An1mA
rodie83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:45:
[...]

Wie stelt dient te bewijzen. Als jij begint met stellen moet jij (grondig) onderbouwen. He tis totaal de verkeerde werkwijze om maar wat op tafel te gooien om vervolgens te zeggen: bewijs jij maar dat het niet zo is.
Het is niet dat ik ineens met lootservers kom opproppen en daarom zeg dat ik er in geloof. Vorig week had ik gewoon een post geplaatst over dat op sommige ip's "schijnbaar" goede loot dropt. Na testen door de ip's te noteren met het aantal loot om daaruit een conclusie uit te trekken, dat dat niet het geval is. Tuurlijk is het geen wetenschappelijk test, maar vandaar mijn reactie van paar post terug.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

Thompson

Beeromaniac

Ik heb ook meer het idee dat die RNG niet per elite pack "gestart" wordt maar meer per game. Start je een game, krijg je X waarde aan gemiddeld level van drops, soms is dat heel laag en soms heel hoog. Dat zegt nog steeds niks over 4/5/6 prop en legendary, maar in ieder geval wel over het item level.

Beeromaniac

• ArcticWolf
  • Niet online
Gister met Angeloonie & co ook elite pack na elite pack maar zelden rare drops (en anders bagger), terwijl de dag daarvoor wel rare drops bij het leven.
Wel werd het na een tijdje spelen iets beter.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 19-09-2012 12:41 ]

• Nemesizz
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Oef hele discussie op gang.

Op Blizzard forum zelf staan ook hele discussies over loot en dingen als affixes en dergelijke.
Enorme 'believers' en 'non believers' met beide partijen met allerlei berekeningen en theorien die elkaar tegenspreken (de een zegt "het is zo" de ander zegt "nee het gaat anders").

Mijn eerdere quote was ook niet bedoeld om helemaal een discussie te ontketenen (wat blijkbaar toch gebeurt).
Ik had het misschien beter kunnen verwoorden als "verdacht".

Ik vind het "verdacht" dat ik gister morgen, van begin tot eind van m'n sessie een en al pech heb qua drops. Geen enkel goed item, mobs droppen amper gold, en items die droppen zijn lvl 55-59 ofzo (inferno act 3), zelfs met 5 stacks NV en paragon lvl 9.
Die zelfde avond vond ik het "verdacht" dat ik van begin tot eind een en al goede drops heb (niet zozeer voor mezelf), maar toch items van lvl 59-63 en goed veel rare (gele) items.

Vanmorgen weer een run, en vind het "verdacht" dat ook nu weer van begin tot eind alleen rotzooi dropt.
Pas bij 5 stacks NV kan er net 1 geel item af bij een elitepack, en dan is het ook nog een level 55 rotding (gewoon weer op inferno).

Het lootserver (of beter gezegt, server waar je sessie op draait) verhaal had ik af en toe gehoord, en zal ook toegeven, ik kan het niet bewijzen, maar zoals ik zei vind ik het wel "verdacht".

Het was niet mijn bedoeling om een 'wellus / niettus' discussie op gang te brengen met m'n eerdere quote.

We kunnen beter weer terug gaan naar 'normale' dingen (gezien de discussies op Blizz forum over loot theorien niet al te vrolijk eindigen). Builds, leuke vondsten, en dat soort dingen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nemesizz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:41:
Oef hele discussie op gang.

Op Blizzard forum zelf staan ook hele discussies over loot en dingen als affixes en dergelijke.
Enorme 'believers' en 'non believers' met beide partijen met allerlei berekeningen en theorien die elkaar tegenspreken (de een zegt "het is zo" de ander zegt "nee het gaat anders").

Mijn eerdere quote was ook niet bedoeld om helemaal een discussie te ontketenen (wat blijkbaar toch gebeurt).
Ik had het misschien beter kunnen verwoorden als "verdacht".

Ik vind het "verdacht" dat ik gister morgen, van begin tot eind van m'n sessie een en al pech heb qua drops. Geen enkel goed item, mobs droppen amper gold, en items die droppen zijn lvl 55-59 ofzo (inferno act 3), zelfs met 5 stacks NV en paragon lvl 9.
Die zelfde avond vond ik het "verdacht" dat ik van begin tot eind een en al goede drops heb (niet zozeer voor mezelf), maar toch items van lvl 59-63 en goed veel rare (gele) items.

Vanmorgen weer een run, en vind het "verdacht" dat ook nu weer van begin tot eind alleen rotzooi dropt.
Pas bij 5 stacks NV kan er net 1 geel item af bij een elitepack, en dan is het ook nog een level 55 rotding (gewoon weer op inferno).

Het lootserver (of beter gezegt, server waar je sessie op draait) verhaal had ik af en toe gehoord, en zal ook toegeven, ik kan het niet bewijzen, maar zoals ik zei vind ik het wel "verdacht".

Het was niet mijn bedoeling om een 'wellus / niettus' discussie op gang te brengen met m'n eerdere quote.

We kunnen beter weer terug gaan naar 'normale' dingen (gezien de discussies op Blizz forum over loot theorien niet al te vrolijk eindigen). Builds, leuke vondsten, en dat soort dingen.
Dat komt omdat mensen overal een patroon in willen zien, bij RNG is er gewoon geen patroon.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:44:
[...]
Dat komt omdat mensen overal een patroon in willen zien, bij RNG is er gewoon geen patroon.
Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/00000/2000/300/2318/2318.strip.gif

• ArcticWolf
  • Niet online
Als er een patroon zou zijn, dan is het idd geen RNG 8)7

Verwijderd

Maar RNG kan wel een patroon creëren waardoor je dus gaat twijfelen.
Soms denk je ja ik heb het dit is het en dan gebeurt er iets waardoor je hele theorie omzeep gaat.

Maar waar ik nog steeds in geloof is dat geen 1 game die je aanmaakt het zelfde drop rate heeft. Ik heb 80% van mijn legendaries/ set gevonden in games waarin de hele tijd level 63 dropte. Het is alsof sommige games hogere rates hebben.Zoals anima ook laatst heel mooi zij "Ik ga niet opzoek naar een bepaalde server" Je start een game en bekijkt de eerste paar drops als die hoog zijn kun je ervan uitgaan dat grote deel van de run ook zal zijn en je vroeg of laat een legendarie hit zolang je het maar vaak genoeg herhaalt op dit manier.
ArcticWolf schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:41:
Gister met Angeloonie & co ook elite pack na elite pack maar zelden rare drops (en anders bagger), terwijl de dag daarvoor wel rare drops bij het leven.
Wel werd het na een tijdje spelen iets beter.
Perfect voorbeeld: die run had ik dus wél heel veel rare drops, en ook nog eens veel lvl 63 items. :) (helaas alsnog alles crap). Heeft natuurlijk ook met je MF te maken, met alleen 5 stacks heb je iig altijd 1 rare, maar ik heb met 311% MF bij 5 stacks meestal 2-3 rares per pack, en dan tussendoor regelmatig ook nog veel rares van random monsters.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:55:
Maar waar ik nog steeds in geloof is dat geen 1 game die je aanmaakt het zelfde drop rate heeft. Ik heb 80% van mijn legendaries/ set gevonden in games waarin de hele tijd level 63 dropte. Het is alsof sommige games hogere rates hebben.Zoals anima ook laatst heel mooi zij "Ik ga niet opzoek naar een bepaalde server" Je start een game en bekijkt de eerste paar drops als die hoog zijn kun je ervan uitgaan dat grote deel van de run ook zal zijn en je vroeg of laat een legendarie hit zolang je het maar vaak genoeg herhaalt op dit manier.
En dat is dus ook onzin. Ik heb zelf inderdaad ook die neiging gehad, maar ik heb laatst 2 (goede) legendaries gevonden in games waar ik verder ook allemaal lvl 55 crap kreeg. En precies het omgekeerde, in games met veel hoge lvl items was het allemaal crap en had ik géén legendaries.

[ Voor 58% gewijzigd door Angeloonie op 19-09-2012 12:58 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:55:
[...]
Perfect voorbeeld: die run had ik dus wél heel veel rare drops, en ook nog eens veel lvl 63 items. :) (helaas alsnog alles crap).
Mooi is dat heh. Blij dat je in één run vijf i63s vind en de beste is dan +14 vit, +22 int, socket. |:(
En dat is dus ook onzin. Ik heb zelf inderdaad ook die neiging gehad, maar ik heb laatst 2 (goede) legendaries gevonden in games waar ik verder ook allemaal lvl 55 crap kreeg. En precies het omgekeerde, in games met veel hoge lvl items was het allemaal crap en had ik géén legendaries.
QFT
M'n vondsten van gisterenavond waren allemaal bocht (het meeste niet eens gevendored maar direct gescrapped) behalve m'n mesje met 900 DPS en LoH en socket.

Ik ben erg blij met het resultaat van m'n nieuwe schilmesje: 50K DPS :+

edit: hmm, ik merk net dat m'n enchantress een leuke amulet heeft. zou die wat opbrengen met 200+ LoH?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:13 ]

• De_Bastaard
The_Fes schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:37:
[...]

Oeh! Geweldig item dit voor mij als poison resist monk :) Alleen onbetaalbaar voor mij gok ik zo, heb maar zo'n 5M
Klopt!

Alleen zit ik nu met 3 amuletten waarvan ik eigenlijk niet weet welk nu het fijnst is.

1:

IAS/CHD/MF

2:

Vit, Life, LoH, IAS

3:

Dex/CHC/CHD

• wroekel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 15:04
Ik vraag met wat af over Mainhand van een WW barb. Je ziet sommige mensen die zijn helemaal wild van z'n Echoing Fury maar ik snap niet helemaal waarom. Er zit geen crit change op de meeste enz. Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat ik eraan mis haha :P

Diablo 3 profiel

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:55:
[...]

Perfect voorbeeld: die run had ik dus wél heel veel rare drops, en ook nog eens veel lvl 63 items. :) (helaas alsnog alles crap). Heeft natuurlijk ook met je MF te maken, met alleen 5 stacks heb je iig altijd 1 rare, maar ik heb met 311% MF bij 5 stacks meestal 2-3 rares per pack, en dan tussendoor regelmatig ook nog veel rares van random monsters.

[...]

Ik heb ook vaak genoeg set items gevonden in runs waar dus de hele tijd level 55 en 60 dropte de ene na de ander. Maar als ik ga kijken na het grote plaatje dan komen gewoon de meeste legendaries uit mijn hoge drop rate runs.

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 12:27
Gisteren een skycutter voor 700K aan weten te schaffen met 950 dmg, 171 intel, 110 vit en 540 hp regen.
Was ik ff blij, want nu zit ik met m'n hp regen op 3.5K/s en kan nu eerste gedeelte act 3 half tanken.

[ Voor 9% gewijzigd door TenTimes op 19-09-2012 13:17 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:55:
Dat is net zoiets als je ondergoed over je spijkerbroek heen dragen omdat je denkt dat dat geluk brengt. RNG = RNG. Het kan best dat je alleen maar ilvl 63 spul krijgt in een run en dat daarin ook toevallig een legendary dropt, maar het kan net zo goed dat er alleen ilvl 55 spul dropt en vrijwel alleen maar blauwen. Of zelfs dat er in een run alleen maar legendaries droppen van elke mobpack. Daar is het RNG voor en in- of uitloggen gaat daar geen verschil in maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

http://g1209.hizliresim.com/11/m/d621b.jpg met lifesteal ????
OMG Ben ik blij dat ik al tijden niks heb geupgrade en aan het sparen ben. Maar er zal vast wel weer een botter langs komen en mij eruit bieden :(

@ hierboven
Ik heb weken gespeeld door gewoon er niet aan te denken en geen games te restarten. Dropten er legendaries ja zeker en best veel. Maar ik heb ook weken alleen maar games restarten en alleen wanneer er van de eerste elite een level 62-63 dropte ging ik door zo niet gewoon restarten. meer veel meer legendaries en ook allemaal ilevel 63. RNG kan wie weet wat mij het meeste oplevert optie 2.

En het is niet zo dat ik in een week een paar runs doe maar zeg maar gerust 5-10 runs op dag.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:32 ]

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:24:
http://g1209.hizliresim.com/11/m/d621b.jpg
OMG Ben ik blij dat ik al tijden niks heb geupgrade en aan het sparen ben. Maar er zal vast wel weer een botter langs komen en mij eruit bieden :(
Kost dat? Erg mooie mace.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje

Ik zit een beetje met mijn barbje in mijn maag :)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/tlor-2932/hero/6786794

Ik doe nu a1 runs, en daar vlieg ik door heen.
(Er is een achievent voor butcher onder 2min, ik doe het in 15sec :? LOL)

Maar het probleem is dat ik ramvast zit in a2,(kulle moet nu dood) of tenminste, alles gaat supertraag, bepaalde witmobs lukken al niet eens zonder dood te gaan, bepaalde elites moet ik gewoon gaan zergen.
Meestal is het duik erin, wacht 1 sec (heerlijk lagbulten..) en opeens ben ik dood.
Daarnaast zuip ik potions bij de vleet

Ik heb gister al lopen experimenteren met een shield, maar dan mis ik gewoon veel te veel LOH en echt veel langer hield ik het ook niet uit, andere ofhand (600 dps, maar wel 200VIT en 900LOH) om te kijken of mijn survivability dan hoger word, maar ook dat hielp niet echt.

Nu heb ik iets van 400K Dus er is wel wat budget voor verbetering.
maar ik zie zo snel niet iets, tuurlijk kan ik wel boots met wat meer str vinden, of bracers met wat meer vit.
Maar ik zie niet in hoe dat soort relatief kleine verbeteringen het verschil gaan maken tussen goed te doen, en meteen dood ? Het enige dat ik wel gemerkt heb is dat ik wat "meer health per potion" moet gaan zoeken.
Maar das nogal een zeldzame stat als je niet op de rest wilt beknibbelen

Dus moet ik mijn playstijl/skils omgooien, of wat moet ik aan mijn gear doen ?

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 19-09-2012 13:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

250m heb ik aangeboden maar denk dat het mij uiteindelijk meer gaat kosten. Maar je wie weet misschien dat die het geld nodig heeft en een snelle deal wil.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

heuveltje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:31:
Vraagje

Ik zit een beetje met mijn barbje in mijn maag :)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/tlor-2932/hero/6786794

Ik doe nu a1 runs, en daar vlieg ik door heen.
(Er is een achievent voor butcher onder 2min, ik doe het in 15sec :? LOL)

Maar het probleem is dat ik ramvast zit in a2,(kulle moet nu dood) of tenminste, alles gaat supertraag, bepaalde witmobs lukken al niet eens zonder dood te gaan, bepaalde elites moet ik gewoon gaan zergen.
Meestal is het duik erin, wacht 1 sec (heerlijk lagbulten..) en opeens ben ik dood.
Daarnaast zuip ik potions bij de vleet

Ik heb gister al lopen experimenteren met een shield, maar dan mis ik gewoon veel te veel LOH en echt veel langer hield ik het ook niet uit, andere ofhand (600 dps, maar wel 200VIT en 900LOH) om te kijken of mijn survivability dan hoger word, maar ook dat hielp niet echt.

Nu heb ik iets van 400K Dus er is wel wat budget voor verbetering.
maar ik zie zo snel niet iets, tuurlijk kan ik wel boots met wat meer str vinden, of bracers met wat meer vit.
Maar ik zie niet in hoe dat soort relatief kleine verbeteringen het verschil gaan maken tussen goed te doen, en meteen dood ? Het enige dat ik wel gemerkt heb is dat ik wat "meer health per potion" moet gaan zoeken.
Maar das nogal een zeldzame stat als je niet op de rest wilt beknibbelen

Dus moet ik mijn playstijl/skils omgooien, of wat moet ik aan mijn gear doen ?
Met een double whirlwind build zou jij al een stuk makkelijker moeten kunnen spelen. Ik heb nu niet de mogelijkheid om een duidelijke uitleg op te zoeken, maar dit zijn de skills die ik gebruik:

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:24:
http://g1209.hizliresim.com/11/m/d621b.jpg met lifesteal ????

@ hierboven
Ik heb weken gespeeld door gewoon er niet aan te denken en geen games te restarten. Dropten er legendaries ja zeker en best veel. Maar ik heb ook weken alleen maar games restarten en alleen wanneer er van de eerste elite een level 62-63 dropte ging ik door zo niet gewoon restarten. meer veel meer legendaries en ook allemaal ilevel 63. RNG kan wie weet wat mij het meeste oplevert optie 2.

En het is niet zo dat ik in een week een paar runs doe maar zeg maar gerust 5-10 runs op dag.
Bedankt voor de tip! maar eens lekker meebieden

Edit:Hmm zo te zien al weg? gewonnen ?

• ArcticWolf
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:45:
[...]

Ik heb alvast 400M geboden.

(:+)
ik heb maar 400K :/

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:45:
[...]

Ik heb alvast 400M geboden.

(:+)
Hoe komen jullie in godsnaam aan 400M :P

• Barthak

Barthak

mcl

serieus, wat een bedragen.

Diablo3

• rodie83
  • Niet online
Ach, het is maar 1 letter verschil, zit er niet mee zou ik zeggen :')

• ArcticWolf
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:48:
[...]

Ach, het is maar 1 letter verschil, zit er niet mee zou ik zeggen :')
}:O
Pagina: 1 ... 39 ... 241 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging

Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.

Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.