Denk je? Ik verwacht helemaal geen grote veranderingen. Eerder een uitbreiding die wat anders zal uitpakken dan wat JW voor ogen heeft. Maar een complete spel omgooien is te drastisch, dan kan je beter een nieuw spel ontwikkelen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Nu hij weg is wordt het hele spel omgegooid.
- Bosmonster
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 23-01 07:34
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Monk Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Witch Doctor Edition
- Steelseries Qck Diablo 3 Demon Hunter Edition
- Steelseries Diablo 3
- Steelseries QcK Mini Diablo 3 Logo Edition
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Diablo III (Collectors Edition)
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
De director is wel degene die de creatieve richting bepaalt. Als er een andere 3D'er of developer op het project had gezeten had je dat niet gemerkt. Een andere game director had een compleet andere game op kunnen leveren. Dat hij niet elk detail zelf maakt of bedenkt doet er niet toe, daar heb je een team voor.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Ja, die regisseur ook de enige die het script bedenkt/schrijft, de acteurs cast, de financiële middelen heeft, de acteerprestaties levert en de aftereffects maakt. Daar zit helemaal niet een heel team achter dat samen met hem de beslissingen neemt en met hem spreekt als een idee totaal niet goed is. Net als bij Blizzard, JW is de enige die ooit een beslissing heeft genomen over het spel en alles is helemaal zijn idee, de rest zat er maar bij en luisterden naar wat ze moesten doen. Nu hij weg is wordt het hele spel omgegooid.
Dus ja, hij is als game director volledig verantwoordelijk voor het resultaat van Diablo 3.
Begrijp me niet verkeerd overigens. Ik vind Diablo 3 een topspel. Er zitten wat manko's aan, maar als ik het niet geweldig had gevonden had ik het na bijna een jaar echt niet meer gespeeld
Wat ik Jay wel aanreken is dat er veel te weinig rekening is gehouden met end-game. De eerste game-ervaring is top, maar hij had wel echt moeten bedenken dat iets als Inferno alleen niet genoeg is. Mensen willen een game uitspelen en dan aan de end-game beginnen. Inferno clearen hoort bij het uitspelen, niet de end-game. End-game is een goede economy, crafting, itemization, PvP, build diversity, etc
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 11:27 ]
Verwijderd
Nee, ik was net zo sarcastisch al degene die sarcastisch op mij reageerde.ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Denk je? Ik verwacht helemaal geen grote veranderingen. Eerder een uitbreiding die wat anders zal uitpakken dan wat JW voor ogen heeft. Maar een complete spel omgooien is te drastisch, dan kan je beter een nieuw spel ontwikkelen.
Nogmaals, ik heb het totaal niet over de verantwoordelijkheid van JW als het gaat om D3. Net als ik niet betwist dat hij niet zelf weg is gegaan, maar van het project is afgehaald; het eindproduct is voor veel mensen een tegenvaller en dat is zijn verantwoordelijkheid. Dan wordt je vervangen. Daar heb ik totaal geen problemen mee en heb ik ook nooit iets over gezegd.De director is wel degene die de creatieve richting bepaalt. Als er een andere 3D'er of developer op het project had gezeten had je dat niet gemerkt. Een andere game director had een compleet andere game op kunnen leveren. Dat hij niet elk detail zelf maakt of bedenkt doet er niet toe, daar heb je een team voor.
Dus ja, hij is als game director volledig verantwoordelijk voor het resultaat van Diablo 3.
Waar het mij om gaat is dat mensen het idee hebben dat het spel nu ineens veel beter wordt, alsof het complete D3 team iets aan het maken was waar ze niet achter stonden omdat de grote, boze JW zei dat het zo moest. Dan onderschat je de invloed van het team dat achter hem staat. Dat staat los van wie verantwoordelijk is, dat gaat om het proces om tot een eindproduct te komen. Hij is verantwoordelijk, maar heeft niet alles zelf gedaan. Daarom denk ik dat de weg die het spel volgt niet al te veel zal veranderen.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Ik verwacht idd ook niet dat de game ineens cell-shaded of first-person zal worden nee.
Maar hoop wel dat een frisse blik gaat helpen bij het oplossen van de problemen
Maar hoop wel dat een frisse blik gaat helpen bij het oplossen van de problemen
Verwijderd
Ik heb nu een manticore met 2 sockets en ong 1050 dmg. Nu vraag ik me af of ik veel meer extra dmg ga doen als ik switch naar een manticore met 1 socket en bv 1250 dmg.
Is er een manier om dit te berekenen of zo?
Want ik wil niet 100mil uitgeven aan een nieuwe boog en vervolgens maar 2k dmg meer gaan doen.
Thanks voor jullie antwoord vast!!
Want ik wil niet 100mil uitgeven aan een nieuwe boog en vervolgens maar 2k dmg meer gaan doen.
Verwijderd
Inloggen op D3up.com en daar uit laten rekenen, erg handig.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:10:
Ik heb nu een manticore met 2 sockets en ong 1050 dmg. Nu vraag ik me af of ik veel meer extra dmg ga doen als ik switch naar een manticore met 1 socket en bv 1250 dmg.
Verwijderd
ga dan niet voor een manticore want dan ben je zoiezo 10x duurder uit dan als je een rare neemtVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:10:
Verwijderd
Daar heb je inderdaad een punt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:17:
[...]
ga dan niet voor een manticore want dan ben je zoiezo 10x duurder uit dan als je een rare neemt
En ik ga meteen even kijken op D3up.com.
bedankt!
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb even de eenvoudigste situatie doorgerekend (non dual-wield black weapon) simpele berekening gedaan. Een ruby is beter dan een emerald alsBosmonster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:56:
Dat hangt erg af van je hoeveelheid CHC. In principe zou je elke damage calculator kunnen kijken wat voor jou persoonlijk het beste is.
Voor mij kom ik met een 100% CHD gem op 186K, en met een marquise ruby op 173K175K. En dat is nog even los van het prijsverschil tussen die twee dusEn dat verschil wordt alleen maar groter als mijn CHC nog verder stijgt (heb nog een ring zonder CHC bijvoorbeeld).
edit: even vergeten dat de ruby black damage is, dus + poison damage meegerekend.
Volgens Blizzard is het ook alleen interessant voor hele specifieke builds met skills die niet critten. Als je het mij vraagt is die marquise ruby voor praktisch iedereen nutteloos. Als je hem kunt betalen heb je 50%+ CHC en istie zinloos (iig zo lang die 150/150 blijft...)
Iemand zin om het CHC omslagpunt te berekenen?(volgens mij ligt het rond de 45% CHC, maar kan het verkeerd hebben)
R > Wb * (Cc * De) / (1 + Cc * Dc)
Hier is R de avg. damage van de ruby, Cc de crit chance, De de crit damage van de emerald en Dc de crit damage bonus die je al hebt. Wb is de physical base damage van je wapen die in het geval van black weapons eenvoudig DPS/APS is.
Rekenvoorbeeldje: Skorn (1280DPS,1APS), Cc = 0.4, Dc = 4, De = 1.0 (rad star emerald) -> Wb = 1280/1.0 = 1280 --> ruby beter dan emerald als R > 196. Jammer, want R=150 op dit moment voor een Marquise Ruby.
Rekenvoorbeeldje S&B monk of zo. Een black sword @1000DPS, 50% cc en 300% cd (lijkt me haalbaar). Wb = 1000/1.4 = 714 --> ruby beter dan emerald als R > (0.5*1.0)/(1+0.5*3.0)*714 --> als R > 143. Aha, marginaal beter.
Disclaimer: rekenfouten voorbehouden en dit rekenvoorbeeld is alleen voor 1-H attacks en alleen voor black weapons. Voorlopige voorzichtige conclusie: snellere wapens hebben meer voordeel omdat Wb lager wordt. Ook als je crit damage en crit chance samen al hoog zijn heeft een ruby voordeel. Dat is dan weer logisch omdat de extra emerald relatief weinig toevoegt.
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Thanks voor de extra berekeningen!
No problem. Ik kick op dit soort dingen. Ik denk dat ik van het weekend ook eens ga rekenen met elemental weapons. Die berekeningen gaan er een stuk minder leuk uit zien, omdat een hoop factoren als weapon bonus damage% en een globale elemental bonus% niet meer zo overzichtelijk aan beide kanten van de streep wegdelen.Bosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:44:
Thanks voor de extra berekeningen!
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
d3rawr.com heeft een hele simpele manier om te berekenen of een marquise ruby of emerald beter is. Ze hebben daar gewoon een knopje, add marquise ruby. Dus eerst je chd met marquise emerald invoeren en dan op het knopje drukken om te kijken of je dmg stijgt. Voor mij geld dat ik er heel iets op vooruit ga als ik een ruby + een emerald in mijn manticore druk. Het scheelt een whopping 326.2 dmg. Interessant.
[ Voor 4% gewijzigd door Klitse op 18-01-2013 12:50 ]
Zo'n tool is handig om voor 1 specifieke situatie te gaan rekenen. Ik vind het leuk om een algemene formule te achterhalen. Ik ben een nerd.Timeless schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:50:
d3rawr.com heeft een hele simpele manier om te berekenen of een marquise ruby of emerald beter is. Ze hebben daar gewoon een knopje, add marquise ruby. Dus eerst je chd met marquise emerald invoeren en dan op het knopje drukken om te kijken of je dmg stijgt. Voor mij geld dat ik er heel iets op vooruit ga als ik een ruby + een emerald in mijn manticore druk. Het scheelt een whopping 326.2 dmg. Interessant.
Ik wilde net zeggen, kun je niet gewoon in die online tools hogere waarden invullen in je vergelijkings object, dus ipv 100% CHD, 110% CHD invullen, of de extra hoge min/max damage??Timeless schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:50:
Dan zou het er specifiek voor jouw char toch moeten uitkomen?
Zo'n tool is handig om voor 1 specifieke situatie te gaan rekenen. Ik vind het leuk om een algemene formule te achterhalen. Ik ben een nerd.
[ Voor 13% gewijzigd door ChUcKiE op 18-01-2013 12:57 ]
Je kunt nu ook een aantal omslagpunten gaan berekenen. Zo slaat het bij mij om naar 2x emerald bij 60% chc. (dat is 3 meer dan ik nu heb). Als ik dat dus in de toekomst denk te halen op mijn gear kan ik alsnog beter 2 emeralds maken. Sowieso kan ik dat beter doen aangezien ik die in de rest van mijn gear ook kan gebruiken (DH). Maar voor niet dex chars is het verstandig om ook even naar chc te kijken. Als je dat nog gaat verhogen dan is een Emerald wellicht verstandiger (afhankelijk van hoe groot het verschil is). Als je dat juist hoog hebt en wel wat wil inwisselen voor andere stats kun je misschien beter voor een ruby gaan.
Verwijderd
Als je dit niet snap'tlanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:44:
Ow nee, mensen worden overgeplaatst, laten we gelijk de alu hoedjes opdoen en speculeren over het falen van diablo en hoe dat de schuld van deze man is.
Hebben we echt niks beters te doen? Kom op zeg. Hij is overgeplaatst, the end.
On topic:
Gister maar weer begonnen, nieuwe char, Demon Hunter. Bevalt wel goed, alleen erg wennen als je vooral monk/barb hebt gespeeld (van melee toch naar meer kiting toe)
P.S: Zerokewl, verklaar je graag even waarom de PVP patch een insult voor mij is? Iemand die het leuk vind om met duels random rond te kloten. Dus deze eerste PVP versie is geweldig voor mij, maar verklaar je graag nader.
Ik verwachte pvp mode zo als deathmatch team deathmatch ctf etc
niet alleen duels.
Dit hadden ze al vanaf dag 1 kunnen releasen
Het is voornamelijk dat Kiten + zoveel mogelijk damage na een bepaald MP level geen zin heeft. Zonde, want een wizard is natuurlijk gewoon in gedachten een nuke nuke nuke powerhouse.ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:14:
[...]
Volledig mee eens! CM is eigenlijk een lelijke monster die Blizz heeft gecreëerd. Nu kunnen ze er niet vanaf stappen, het is alsof ze de ww-barb zouden nerfen. Dan zou er gewapend opstand richting Californië trekken.
Ze moeten maar andere skills flink, en dan ook flink, gaan buffen willen ze andere builds viable maken. Dat lijkt nu ook een beetje te gebeuren, maar ik zie geen nieuwe combinaties zoals je nu met CM hebt. Daar moet wat gebeuren, in de functionaliteit van skills, niet alleen de damage.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Het lijkt me logisch dat ze dueling helemaal niet wilde releasen, omdat er toch PvP aankwam waar het goed uitgewerkt was. Dit doen ze nu omdat ze de beloftes niet hebben kunnen nakomen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:10:
...niet alleen duels.
Dit hadden ze al vanaf dag 1 kunnen releasen
Mensen, doe ermee wat je wilt. Als het je niet zint, dan klaag je ze aan of dan ga je een andere game spelen.
Maar besef dat het nooit een oplossing zal geven, geduld hebben is toch echt de enige oplossing.
Grote probleem van Blizzard is echt niet Jay Wilson of whatever. Het zijn de fans.
Kijk in dit topic alleen al:
Misschien moet de community een keer leren constructief te zijn, en niet constant op alles lopen zeiken. Sorry hoor, je hebt voor 40 euro (release prijs) een goede game gekregen. En ga nu niet de zielige consument uithangen alsof je nog steeds ervoor betaald. Nee, je hebt 1 prijs betaald, en die heb je ruimschoots eruit terug gekregen.
pvp patch is een insult voor bijna iedereen verbaast me niks dat jay wilson ontslagen is.
Sorry, maar ik zou als dev ook gewoon zoiets hebben van "Zoek het maar uit, ik ga aan iets anders werken". Als fans constant lopen te janken en janken, en zelfs na een karige blogpost nog verder janken, en dan zelfs met de Phase 1 pvp (duels) nog janken omdat het niet alles is, dan wordt je het echt snel zat.... nou we kunnen niet echt gaan pvp'en dus nee niet echt
Misschien moet de community een keer leren constructief te zijn, en niet constant op alles lopen zeiken. Sorry hoor, je hebt voor 40 euro (release prijs) een goede game gekregen. En ga nu niet de zielige consument uithangen alsof je nog steeds ervoor betaald. Nee, je hebt 1 prijs betaald, en die heb je ruimschoots eruit terug gekregen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Slimme beslissing van Blizz.
Even JW nog de pvp-module laten lanceren en daarna van het project halen.
Zo kan de opvolger bij vrijwel alles de handen in onschuld wassen.
Fans: "PVP sux!" --> niet mijn fout dat het spel zo is ontwikkeld.
Of het een goede zaak is weet ik nog niet. JW heeft fouten gemaakt, net als iedereen, maar hij heeft wel een PAK ervaring - zowel technisch als bij fanbase. Je kan JW een idioot vinden, maar je moet eerlijk blijven over zijn kennis.
Een opvolger met minder verstand van zaken kan goed zijn (bepaalde dogma's kunnen doorbroken worden), maar voor hetzelfde geld duurt de 'inlooptijd' lang en dan gaan we een hele tijd niets nieuws zien.
Of is de eerste aanpassing die ze doen een radicaal andere, bv expansion.
PVP maakt me persoonlijk trouwens niet uit, maar wat ze nu lanceren is voor liefhebbers inderdaad wat povertjes... We zijn toch 8-9 maand na launch...
Even JW nog de pvp-module laten lanceren en daarna van het project halen.
Zo kan de opvolger bij vrijwel alles de handen in onschuld wassen.
Fans: "PVP sux!" --> niet mijn fout dat het spel zo is ontwikkeld.
Of het een goede zaak is weet ik nog niet. JW heeft fouten gemaakt, net als iedereen, maar hij heeft wel een PAK ervaring - zowel technisch als bij fanbase. Je kan JW een idioot vinden, maar je moet eerlijk blijven over zijn kennis.
Een opvolger met minder verstand van zaken kan goed zijn (bepaalde dogma's kunnen doorbroken worden), maar voor hetzelfde geld duurt de 'inlooptijd' lang en dan gaan we een hele tijd niets nieuws zien.
Of is de eerste aanpassing die ze doen een radicaal andere, bv expansion.
PVP maakt me persoonlijk trouwens niet uit, maar wat ze nu lanceren is voor liefhebbers inderdaad wat povertjes... We zijn toch 8-9 maand na launch...
Ben ik het niet echt mee eens. Als je items koopt dan ondersteun je ook het bedrijf. Dus maken ze er ook geld mee. Dan verwacht ik ook een goede service/ ontwikkeling...als ze ook willen dat mensen dit jaren gaan spelen...lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:
Grote probleem van Blizzard is echt niet Jay Wilson of whatever. Het zijn de fans.
[...]
[...]
Sorry, maar ik zou als dev ook gewoon zoiets hebben van "Zoek het maar uit, ik ga aan iets anders werken". Als fans constant lopen te janken en janken, en zelfs na een karige blogpost nog verder janken, en dan zelfs met de Phase 1 pvp (duels) nog janken omdat het niet alles is, dan wordt je het echt snel zat.
Anyway...nu kan je natuurlijk zeggen je hoeft niets te kopen etcetc...maar dat is wel de realiteit.
Dat jij items koopt staat er compleet los van. Jij koopt een product in die game, die krijg je. Sorry, maar dat is hetzelfde als zeggen "Ik koop een pizza in de supermarkt, nu wil ik meebeslissen in het management"cybergi schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:24:
[...]
Ben ik het niet echt mee eens. Als je items koopt dan ondersteun je ook het bedrijf. Dus maken ze er ook geld mee. Dan verwacht ik ook een goede service/ ontwikkeling...als ze ook willen dat mensen dit jaren gaan spelen...
Anyway...nu kan je natuurlijk zeggen je hoeft niets te kopen etcetc...maar dat is wel de realiteit.
Nee je koopt een product in het spel.
Laat ik het anders zeggen
Spel kopen = Product A
Item kopen in Product A = kopen van Product B (ingame item)
Deze 2e transactie staat er compleet los van, en heeft ook niks met de waarde van product A te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door corset op 18-01-2013 13:27 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Die fans zijn wel jou bron van inkomsten.lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:
Sorry, maar ik zou als dev ook gewoon zoiets hebben van "Zoek het maar uit, ik ga aan iets anders werken". Als fans constant lopen te janken en janken, en zelfs na een karige blogpost nog verder janken, en dan zelfs met de Phase 1 pvp (duels) nog janken omdat het niet alles is, dan wordt je het echt snel zat.
Als je een restaurant uitbaat en je een superheerlijk gerecht serveert,
je klant toch zit te zeiken dat dit naar niets smaakt. Wat doe je dan (als restauranthouder)?
a) Je zaak sluiten / andere kok aannemen?
b) Vragen (met een supergrote glimlach) wat je kan doen om je klant alsnog tevreden te stellen?
Ik ben wel akkoord dat consumenten soms te verwend zijn, maar daar moet je als 'owner' tegenwoordig mee om kunnen.
Foute voorstelling: Ik koop een pizza van merk X, en die viel lelijk tegen.Ik koop een pizza in de supermarkt, nu wil ik meebeslissen in het management
Volgende week zie je een zak friet liggen van merk X, ga je die uitproberen?
De kwaliteit van pizza X verhogen (aan wensen klant) zal een positieve relatie hebben met de frieten van merk X
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 13:32 ]
Verwijderd
Het scheel misschien 326.2 damage maar je base damage gaat omhoog, je minimale hitTimeless schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:50:
Zo kan je nog zoveel berekenen, maar het is voornamelijk hoe je speel. ik zou zelf gaan voor de basedamage omdat je dan gewoon een hogere minimum damage hebt. en niet opeens een 50k hit tussendoor
Ik mis optie c, kijken wat de mening is van de massa ipv het individuVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:28:
[...]
Die fans zijn wel jou bron van inkomsten.
je klant toch zit te zeiken dat dit naar niets smaakt. Wat doe je dan (als restauranthouder)?
b) Vragen (met een supergrote glimlach) wat je kan doen om je klant alsnog tevreden te stellen?
Ik ben wel akkoord dat consumenten soms te verwend zijn, maar daar moet je als 'owner' tegenwoordig mee om kunnen.
erm.. die inkomsten hebben ze al, je betaald NIET per maand.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:28:
[...]
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Dat is een leuke theorie voor een target dummy waar je netjes een hit per seconde op doet. Maar in de praktijk doe je tig hits per seconde op tientallen, zo niet honderden mobs. En heb je daartussen ook nog dingen als elites.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:29:
[...]
Het scheel misschien 326.2 damage maar je base damage gaat omhoog, je minimale hit. hierdoor kan je misschien net altijd de monster onehitten. het is niet alleen de damage maar je farmsnelheid zou er wel eens van omhoog gaan, alleen op een veel hoger mp is het misschien leuk om afentoe een hogere crit hit te zien.
Zo kan je nog zoveel berekenen, maar het is voornamelijk hoe je speel. ik zou zelf gaan voor de basedamage omdat je dan gewoon een hogere minimum damage hebt. en niet opeens een 50k hit tussendoorterwijl het meeste toch 100-150k doet
. toch opeens weer een monster die nog leeft.
Daarnaast zijn er weinig skills waar de min-damage genoeg van is om een monster te killen zonder crit. Juist chc vangt veel van die "missers" op.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 13:39 ]
lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:30:
[...]erm.. die inkomsten hebben ze al, je betaald NIET per maand.Waarom zou je je druk maken om klanten waarvan je het geld al hebt, je kan je beter druk maken hoe je nieuwe klanten kan trekken. Zo werken bedrijven nou eenmaal.
Dit is nu weer een wizard-thread. Wie o wie heeft een leuke upgrade voor mij? 80M te besteden, nooit geschoten is altijd mis
Verwijderd
Als Blizzard zich na de lancering niet druk had gemaakt om D2 (wat eerlijk gezegd niet supergoed was bij launch, na enkele patchen en LOD wel)lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:30:
[...]erm.. die inkomsten hebben ze al, je betaald NIET per maand.Waarom zou je je druk maken om klanten waarvan je het geld al hebt, je kan je beter druk maken hoe je nieuwe klanten kan trekken. Zo werken bedrijven nou eenmaal.
Had de verkoop van D3 toch wel een tikkeltje lager gelegen.
Blizzard is een merk, en bedrijven doen er alles aan een merk sterk te houden in deze tijden. Dus een product het label 'slecht' laten krijgen is echt geen optie.
Verder heb ik geen idee wat de RMAH opbrengt, maar ik vermoed dat dat bedrag (maandelijks) toch nog aardig zal opleveren. Iemand een officieel cijfer?
Het is ook geen OF-OF verhaal. Ja: je moet nieuwe klanten aantrekken als bedrijf. Maar tegelijkertijd toch ook de bestaande basis tevreden houden. Want misschien kopen ze later nog een product van je als ze tevreden zijn van je kwaliteit.
Ik heb een klein vraagje. Af en toe komt er een geel damage getal langsvliegen in het spel. Dit is de crit hit damage. Maar dit getal is zeer wisselvallig en soms zelfs lager dan mijn base damage. Hoe kan dat?
Word ook veels te makkelijk geroepen dat het allemaal zijn schuld is. Sowieso een aantal dingen in de game zijn gewoon van hogeraf opgelegd.lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:
[...]
[...]
Ben het overigens met je eens dat men eens wat minder moet zeiken, gamers zijn gewoon verwende kinderen. Niet alleen bij D3 bij bijna elke game zie je dat wel terug.
Generaliseren over de community in discussies slaat gewoon nergens op, een deel, waarschijnlijk klein, zeikt bij het leven, een ander deel is gewoon gestopt, de rest geeft positieve/constructieve feedback (vaak relatief klein deel) of speelt gewoon lekker verder.
Er zijn natuurlijk beloftes gedaan over patches en pvp, die zijn niet nagekomen, dan heeft het deel wat zeikt alleen maar een groter handvat gekregen om te zeiken.
Er zijn dus 2 variabelen bij dmg doen: de hoeveelheid damage van de slag/schot en of het een crit is, lage dmg + crit kan dus lager zijn dan je DPS, omdat in die DPS je chc/chd meegenomen worden.
Het hangt natuurlijk ook af van het % dmg dat een skill doet.
Er zijn natuurlijk beloftes gedaan over patches en pvp, die zijn niet nagekomen, dan heeft het deel wat zeikt alleen maar een groter handvat gekregen om te zeiken.
Zie bv: http://d3up.com/b/268455 en de "Damage range"Gotez schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:42:
Ik heb een klein vraagje. Af en toe komt er een geel damage getal langsvliegen in het spel. Dit is de crit hit damage. Maar dit getal is zeer wisselvallig en soms zelfs lager dan mijn base damage. Hoe kan dat?
Er zijn dus 2 variabelen bij dmg doen: de hoeveelheid damage van de slag/schot en of het een crit is, lage dmg + crit kan dus lager zijn dan je DPS, omdat in die DPS je chc/chd meegenomen worden.
Het hangt natuurlijk ook af van het % dmg dat een skill doet.
Verwijderd
Iedere slag / atttack die je doet is een getal tussen een ondergrens (min basis damage) en bovengrens (max basis damage)Gotez schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:42:
Dus hoogstwaarschijnlijk zal je bij 5 attacks na elkaar, 5 keer een andere base damage hebben
(te) simplistisch : Crit damage = het variabele getal van hierboven * modifier (zoals strength bij barb) * je critical hit damage
Wat me opvalt: in de HC community wordt er amper geklaagd.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Die hebben het veel te druk met alles elke keer weer opnieuw doen.strekie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:50:
Wat me opvalt: in de HC community wordt er amper geklaagd.
End-game is ook veel meer een SC-ding en dat is waar de meeste issues mee zijn. Logisch dat daar ook het meest geklaagd wordt dan.
Bij HC wordt er weer geklaagd over instabiele servers en DC's. Daar hoor je SC-spelers dan weer niet over
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 13:52 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk is PVP voor veel Hardcore-spelers niet zo heel belangrijk :-)Bosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:52:
[...]Die hebben het veel te druk met alles elke keer weer opnieuw doen.
End-game is ook veel meer een SC-ding en dat is waar de meeste issues mee zijn. Logisch dat daar ook het meest geklaagd wordt dan.
Tenzij als beloning bij overleven alle items van de dode speler(s) krijgen ...DAT zou nog eens hardcore-gameplay zijn
Misschien dat de spelers daar ook beter kunnen relatieveren?
Als je geen probleem hebt dat uren grinden in 2 seconden voor altijd weg zijn (je eigen keuze) zal je wel iets minder problemen zien in 'minor' fouten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 13:57 ]
Verwijderd
Het heeft ook te maken met de verwachting van de consument. In het geval van D3 lagen de verwachtingen wel zo hoog, dat Blizzard ze haast onmogelijk waar kon maken. D2 wordt als standaard gebruikt om Blizzard om de oren te slaan, maar dat spel was op vele plekken enorm onlogisch als je de games van vandaag de dag bekijkt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:28:
[...]
[...]
Foute voorstelling: Ik koop een pizza van merk X, en die viel lelijk tegen.
Volgende week zie je een zak friet liggen van merk X, ga je die uitproberen?
De kwaliteit van pizza X verhogen (aan wensen klant) zal een positieve relatie hebben met de frieten van merk X
Als ik het goed begrijp willen de mensen meer end-game, pvp en meer class customisating. Alleen de end-game is op het moment vrijwel identiek aan D2. Ook daar kon je levelen (paragon in D3 tegenwoordig), itemhunten en pvp in de vorm van duels en free-for-alls. En ook niet allemaal vanaf het begin. Zoals al eerder gezegd, werd D2 pas echt goed, gebalanceerd en customisable (dat is geen woord maar goed
Gamers van tegenwoordig zijn enorm verwend en hebben geen geduld meer met ontwikkelaars. D3 is een spel dat mogelijk jaren meegaat, als je kijkt naar hoe lang D2 meeging. Toch willen we alles al vanaf dag één en ook nog eens perfect werkend. We willen het niet te makkelijk, maar ook zeker niet te moeilijk. We willen uitdaging, maar nergens doodgaan. We willen elke mogelijke optie en wel nu. Niet morgen en zeker niet volgende week, het had er eigenlijk al in moeten zitten. We willen progressie boeken, maar niet te lang voor hoeven farmen. En als we dan op het eindpunt zijn, klagen we dat het niet lang genoeg heeft geduurd.
Gamers willen dagelijks 10 uur per dag spelen en toch genoeg content hebben om nooit verveeld te raken. We willen eigenlijk een MMO ervaring in een dungeoncrawler en dat gaat nu eenmaal niet. Ik weet dat dat één van de redenen is dat ik D3 op het moment niet meer speel, ik zie geen nut in het hoger maken van mijn DPS als ik het spel toch al heb uitgespeeld. Ik heb een 'fysiek' doel nodig om me te kunnen brengen tot grinden. Een tegenstander die ik moet verslaan. Dat heeft WoW mij gebracht en ik kan niet meer zonder als het gaat om RPG-achtige spellen.
ik denk dat de HC spelers juist de juiste set up hebben voor PVP. ik zie dat iedereen ge-1-shot wordt, dat is puur omdat in de loop van de tijd defense steeeds meer plaats moet maken voor offense, alles draait om DPS in SCVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:55:
[...]
Waarschijnlijk is PVP voor veel Hardcore-spelers niet zo heel belangrijk :-)
Tenzij als beloning bij overleven alle items van de dode speler(s) krijgen ...DAT zou nog eens hardcore-gameplay zijn
Misschien dat de spelers daar ook beter kunnen relatieveren?
Als je geen probleem hebt dat uren grinden in 2 seconden voor altijd weg zijn (je eigen keuze) zal je wel iets minder problemen zien in 'minor' fouten?
Je ziet bij PVP weer de builds van het begin weer terug, Shield, Life Regen, veel HP b.v., die ook voor HC belangrijk zijn.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Het valt op dat men blijkbaar geen keuzes meer kan maken maar alleen zeiken. Als het spel je niet aanstaat, stop dan met het te spelen ! RMAH stond me ook niet aan, dan gebruik ik het niet. Ik ga er geen honderden posts over maken om te zagen als een klein kind hoe slecht het is, dat haalt niets uit. Maar als genoeg mensen stoppen met het te gebruiken, dan zal Blizzard ook op zoek gaan waarom dat is. Terwijl die honderden whine-posts per minuut op het b.net forum héél makkelijk te negeren zijn, maar dalende cijfers niet.
Ben ik het niet mee eens ...in WOW betaal je 15 euro ...per maand volgens mij dus daar kan je ook een service van verwachten. Verder doen ze dat niet bij D3 maar wel kosten betalen als je iets verkoopt...komt op het zelfde neer...voor de rest vind ik niet dat mensen echt een recht hebben te klagen voor 40 euro waar je 500 uur mee kan spelen of meer...maar ik vind wel het recht te hebben als je iets bijdraagt aan de winst die D3 maakt van de verkoop van spullen..lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:25:
[...]
Dat jij items koopt staat er compleet los van. Jij koopt een product in die game, die krijg je. Sorry, maar dat is hetzelfde als zeggen "Ik koop een pizza in de supermarkt, nu wil ik meebeslissen in het management"
Nee je koopt een product in het spel.
Laat ik het anders zeggen
Spel kopen = Product A
Item kopen in Product A = kopen van Product B (ingame item)
Deze 2e transactie staat er compleet los van, en heeft ook niks met de waarde van product A te maken.
Niemand verplicht je om op de rmah spullen te verkopen
Ook is de rmah geen vereiste om te kunnen spelen.
Ook is de rmah geen vereiste om te kunnen spelen.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Erm sorry, dat heb je dan toch echt compleet foutcybergi schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:13:
[...]
Ben ik het niet mee eens ...in WOW betaal je 15 euro ...per maand volgens mij dus daar kan je ook een service van verwachten. Verder doen ze dat niet bij D3 maar wel kosten betalen als je iets verkoopt...komt op het zelfde neer...voor de rest vind ik niet dat mensen echt een recht hebben te klagen voor 40 euro waar je 500 uur mee kan spelen of meer...maar ik vind wel het recht te hebben als je iets bijdraagt aan de winst die D3 maakt van de verkoop van spullen..
geld betaal je voor de RMAH, NIET voor diablo 3. Ja het is er een onderdeel van. Maar heeft er qua financieel niks mee te maken.
En voor de mensen die zeggen dat blizzard klanten wil houden, sinds activision erin zit? Nog niks van gemerkt.
AmenPhuncz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:05:
Het valt op dat men blijkbaar geen keuzes meer kan maken maar alleen zeiken. Als het spel je niet aanstaat, stop dan met het te spelen ! RMAH stond me ook niet aan, dan gebruik ik het niet. Ik ga er geen honderden posts over maken om te zagen als een klein kind hoe slecht het is, dat haalt niets uit. Maar als genoeg mensen stoppen met het te gebruiken, dan zal Blizzard ook op zoek gaan waarom dat is. Terwijl die honderden whine-posts per minuut op het b.net forum héél makkelijk te negeren zijn, maar dalende cijfers niet.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Beetje loze statement. Wat is er precies veranderd dat niet te wijten is aan het feit dat Blizzard gewoon een groeiend bedrijf is? Wat is er precies veranderd met de komst van Activision?lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:52:
[...]
En voor de mensen die zeggen dat blizzard klanten wil houden, sinds activision erin zit? Nog niks van gemerkt.
Als Activision werkelijk invloed had gehad was D3 jaren geleden al op de markt gedumpt. Blizzard behoudt nog steeds de waarden die het had: it's done when it's done. Zowel Blizzard als Activision zelf hebben ook aangegeven dat ze zich niet met elkaar bemoeien. (Activision zou ook wel gek zijn, aangezien Blizzard een van de meest succesvolle game-ontwikkelaars is in de industrie)
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 15:06 ]
....if it were only that simple...Phuncz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:05:
...stop dan met het te spelen ! ....
Verwijderd
[...]
Voor jou alleen maar voordelen: je zal minder nijdig rondlopen en je hebt Blizzard waar je hen pijn kan doen: dalende cijfers
Phunzc schreef het ook al: alle rants in alle post zijn minder effectief dan een enorme daling in verkoop/spelers.
Als je je stoort aan het spel: stop dan.
Ik ben heel tevreden met D3. 50 EUR voor 550+ uur ontspanning en nog steeds grind ik vrijwel ieder avondje. Ik heb mensen ontmoet met wie ik goed overweg kom, ben nog altijd enthousiast als ik een lazerbeam zie met een 'pling' geluid,... wat wil je meer?
D3 is net als D2 (met betere graphics): je kon het vrij makkelijk uitspelen. De uren dagen maanden jaren die je daarna speelt gaan om steeds kleinere upgrades vinden. Vind je dat type grinden maar niet? Dan is D3 waarschijnlijk niet een spel voor jou.
Als je zo pisnijdig op Blizzard bent (dat mag je zijn, ieder is daar vrij in / ik heb niets tegen nijdige mensen) is het sterkste signaal dat je hen kan geven gewoon stoppen met spelen en hun producten kopen.lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:52:
[...]En voor de mensen die zeggen dat blizzard klanten wil houden, sinds activision erin zit? Nog niks van gemerkt.
Voor jou alleen maar voordelen: je zal minder nijdig rondlopen en je hebt Blizzard waar je hen pijn kan doen: dalende cijfers
Phunzc schreef het ook al: alle rants in alle post zijn minder effectief dan een enorme daling in verkoop/spelers.
Ik ben heel tevreden met D3. 50 EUR voor 550+ uur ontspanning en nog steeds grind ik vrijwel ieder avondje. Ik heb mensen ontmoet met wie ik goed overweg kom, ben nog altijd enthousiast als ik een lazerbeam zie met een 'pling' geluid,... wat wil je meer?
D3 is net als D2 (met betere graphics): je kon het vrij makkelijk uitspelen. De uren dagen maanden jaren die je daarna speelt gaan om steeds kleinere upgrades vinden. Vind je dat type grinden maar niet? Dan is D3 waarschijnlijk niet een spel voor jou.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 15:16 ]
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Legendary laser beam is de beste toevoeging aan het spel tot nu toe. Iedere keer slaat mn hart weer over, ondanks dat ik er al honderden heb gevonden en 99% crap is 
Ik loop zelfs soms buiten, zie een lichtstraal en denk "woha!".. en dan realiseer ik me weer dat ik gewoon naar de Albert Heijn onder weg was
Ik loop zelfs soms buiten, zie een lichtstraal en denk "woha!".. en dan realiseer ik me weer dat ik gewoon naar de Albert Heijn onder weg was
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 15:26 ]
Maar dat is toch de enige echte drive om het spel te blijven spelen?? De hoop op dat ene item (en daarna weer dat ene item) dat of echt veel gold waard is, of dat een goede upgrade is.
Ondanks dat ik weinig legendarys vind, vind ik het ook elke keer weer spannend als ik dat geluid hoor en ik zie die bruin/goude laserstraal!! Ongekend gevoel
Net zoals je vroeger bij de gokkast de linker en rechter bar vasthield en dan hopen dat de middelste ook valt en je 50 gulden "gewonnen hebt"
Ondanks dat ik weinig legendarys vind, vind ik het ook elke keer weer spannend als ik dat geluid hoor en ik zie die bruin/goude laserstraal!! Ongekend gevoel
Net zoals je vroeger bij de gokkast de linker en rechter bar vasthield en dan hopen dat de middelste ook valt en je 50 gulden "gewonnen hebt"
Verwijderd
True (part1)Bosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:24:
Legendary laser beam is de beste toevoeging aan het spel tot nu toe. Iedere keer slaat mn hart weer over, ondanks dat ik er al honderden heb gevonden en 99% crap is
ROFL (part2)
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Moet ineens weer aan dit plaatje denken
daarachter is zeker "Field of Slaughter"Bosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:30:
[...]
[afbeelding]
Verwijderd
whahaha, ZaligBosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:30:
[...]Moet ineens weer aan dit plaatje denken
[afbeelding]
Temeer omdat het goed overeenkomt met de ww barb (die ik speel). Dan zie je het altijd vanop een afstand (thank god voor het pling-geluid. ik had er al veel gemist anders)
Bestaat ie ook met hogere resolutie?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 15:33 ]
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Kan ik niet vinden iig.. Stond ooit op de Diablo facebook-pagina.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:32:
[...]
whahaha, Zalig![]()
Temeer omdat het goed overeenkomt met de ww barb (die ik speel). Dan zie je het altijd vanop een afstand (thank god voor het pling-geluid. ik had er al veel gemist anders)
Bestaat ie ook met hogere resolutie?
Dat klinkt verdacht bekend in de oren... Laatst werd ik wakker met het geluid van een vallende legendary. But it was all in my headBosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:24:
Hoe weet je dat iemand maar 1 zin leestVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:13:
[...]
[...]
Als je zo pisnijdig op Blizzard bent (dat mag je zijn, ieder is daar vrij in / ik heb niets tegen nijdige mensen) is het sterkste signaal dat je hen kan geven gewoon stoppen met spelen en hun producten kopen.
Ik speel het spel zelf, ik vind het geweldig. Heb er voor de 15 euro die ik eraan besteed heb genoeg uitgehaald. Echter ben ik niet zo blind als de fanboys op zoiets als diablofans die alleen maar blizzard overal de schuld van geven.
De fans moeten echt eerst naar zichzelf kijken. Als je in een topic echt constructief feedback kan geven over PVP/Duels dan wordt er echt wel naar geluisterd (Zie WoW als voorbeeld). Echter wordt er teveel geraged en daardoor raken die topics vervuild. Ik denk ook dat daar een taak ligt van de CM's van de official forums, om gewoon de rager posts te deleten. Ze moeten hard bezig gaan om het feedback niveau te verhogen, echter is daardoor de constante stroom rageposts te groot.
Wat ik bedoelde met Activision verhaal. Kijk naar WoW, goed spel nog steeds, echter merk je dat sinds Activ erin zit, de patches alleen maar gericht worden op de casuals en de mensen die weinig spelen. Niks mis mee natuurlijk, (ben zelf sinds de laatste expa ook casual geworden, dus ik klaag niet over hen) maar ze vergeten daarbij de groep die al jaren speelt. En ik ben bang dat dat bij Diablo 3 ook gaat gebeuren. De high paragon level spelers worden vergeten (voor zover die er al zijn in grote aantallen, de 90+ level) en de patches lijken meer gericht te worden op het levelling proces van Paragon zelf, en de gear grind.
Natuurlijk is de gear grind het grootste deel van het spel. Maar waarom niet wat gear craftable maken die Paragon level X nodig heeft? De mensen die geen Paragon willen grinden kunnen rustig in Act 3/4 inferno spelen, en de grinders hebben een leuke armor set om naar uit te kijken. Enige nadeel daar weer aan is, dat ze een manier moeten vinden om te zorgen dat de Alkaizer run niet de enige efficiente run blijft.
Heeft iemand anders een goeie alternatief? In act3 heb ik gemerkt (van anderen) dat je het beste kan beginnen met de Skycrown Battlements. Vijf elites. Dan gelijk door naar de keep3, keep2, dan doe ik stonefort voor de kw, ....maar dan? Tower, Arreat2 en repeat. Heeft iemand betere aanvullingen?lanerios schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:54:
[...]
*knip* dat de Alkaizer run niet de enige efficiente run blijft.
- Bosmonster
*zucht*
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Apple Mac OS X
- Diablo III
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muizen
- Diablo
- Hack and slash
- Steelseries
- Pc-game
- Blizzard Entertainment
- Rpg
Het is alleen een onbeargumenteerde aanname dat dit uberhaupt met Activision te maken heeft. De kans dat dat zo is is namelijk minimaal. WoW evolueert al vanaf dag 1 meer richting casual en jonger publiek. Vanaf de eerste patch werd alles al makkelijker gemaakt.Wat ik bedoelde met Activision verhaal. Kijk naar WoW, goed spel nog steeds, echter merk je dat sinds Activ erin zit, de patches alleen maar gericht worden op de casuals en de mensen die weinig spelen.
De hardcore spelers zijn al lang weg bij WoW. Daarnaast kan Blizzard prima zelf inschatten waar ze zich op moeten focussen, zonder daar Activision bij nodig te hebben. Als uit hun statistieken blijkt dat 90% van de spelers van Wow < 18 is bijvoorbeeld, dan is het niet meer dan logisch dat hun expansions en patches zich daar ook op focussen.
M.a.w. je hebt het over ongefundeerd "ragen" in fora, maar wat je hierboven doet m.b.t. Activision is natuurlijk niet veel anders.
Zelf doe ik een beetje een uitgebreide versie van Raoha. Crater 2, dan Rakkis terug tot Fields. Fields ren ik wel doorheen voor de packs en pak de cave mee als die er is (die met 4-5 elites, chest/gob). En eindig met Keep 2.ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:59:
[...]
Heeft iemand anders een goeie alternatief? In act3 heb ik gemerkt (van anderen) dat je het beste kan beginnen met de Skycrown Battlements. Vijf elites. Dan gelijk door naar de keep3, keep2, dan doe ik stonefort voor de kw, ....maar dan? Tower, Arreat2 en repeat. Heeft iemand betere aanvullingen?
Origineel doet Raoha fields niet, maar die neem ik dus mee met de cave voor de elites.
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 18-01-2013 16:11 ]
Net nog een lekker potje A3 MP2 Inferno gelopen met Drumatiko, kreeg zowaar de Monk wapen set :|!! Nog een super mooie +4xx life en CHC/CHD ring met socket gevonden, eerste mooie find deze maand...
Zo nog maar weer eens een rondje lopen, Patrick#2630 als je wilt lopen op Inferno MP1-4
.
Zo nog maar weer eens een rondje lopen, Patrick#2630 als je wilt lopen op Inferno MP1-4
Ik heb twee soorten routes:ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:59:
[...]
Heeft iemand anders een goeie alternatief? In act3 heb ik gemerkt (van anderen) dat je het beste kan beginnen met de Skycrown Battlements. Vijf elites. Dan gelijk door naar de keep3, keep2, dan doe ik stonefort voor de kw, ....maar dan? Tower, Arreat2 en repeat. Heeft iemand betere aanvullingen?
Voor XP/uur: Arreat 2 -> Keep 2 -> Rakkis
Voor elites/uur: Core of Arreat -> Arreat 2 -> Rakkis -> Skycrown Battlements -> Stonefort
OK, ik loog. Ik heb nog een derde. Dat is route 2 met keep 3 en 2 erbij voor iets meer XP/uur, dus:
Core -> Arreat 2 -> Rakkis -> Keep 3 -> Keep 2 -> Skycrown -> Stonefort
Die laatste run werk ik in een kwartier af à ongeveer 42M xp/uur.
Verwijderd
In de eerste plaats zou ik zeggen: doe runs die voor jou leuk zijn ipv de meest efficiente weg volgens persoon X te volgen. De grootste uitdaging in para 100 lijkt me jezelf kunnen motiveren - aan lvl 78 (!!!) ben je pas in de helft van de xp dacht ik.ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:59:
[...]
Mijn route: Skycrown >> Stonefort (als ik al 5 nv heb, anders later) tot aan de warden >> keep 2 en 3 >> Bridge en teruglopen tot aan fields >> crater 1 en 2 >> azmo
Onlangs vid gezien waarin de meest efficiënte route was: (blijkbaar nog een pak beter dan alk):
Crater 2 van eind naar begin, Bridge van eind naar begin, keep 2 - repeat
Kan iemand mijn lvl 19 barb even de waypoints van act 3 geven zodat ik wat sneller kan lvlen? En ook ff langs diablo knallen? Ben ooit als eerste char een barb begonnen (toen nog allen) al snel ging ik over op wizard en DH. Die zijn beide 60, mijn barb is al die tijd 700+ uur nog lvl 18 geweest. Vond het nu wel eens tijd om die ook naar 60 te brengen aangezien er verder toch niet veel te doen is momenteel.
klitse#2345
klitse#2345
Spreek mij maar aan als je gerushed wil worden... archon wiz ftw voor rushen
jij bent niet online.ejtnaj schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:30:
Spreek mij maar aan als je gerushed wil worden... archon wiz ftw voor rushen
Neuh ik bedoelde meer dat wanneer je vanaf 40/50 gerushed wil worden, dat je mij moet aanspreken.Timeless schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:34:
zei ik dat dan? Ik moet die dingen ook gewoon op nightmare hebben
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort weer begonnen met D3 ( deze week ) en zou graag wat advies willen hebben.
Ik farm nu ACT3 MP1 en wil hier nog wel eens op dood gaan, echter voelt MP0 veels te makkelijk.
Het lijkt me dus dat ik MP1 ook wel aan zou moeten kunnen, kunnen jullie een blik werpen of ik andere skills moet gebruiken en of ik sommige items echt moet vervangen? ( ik heb 9mil te besteden)
Dit is mijn Char : http://eu.battle.net/d3/en/profile/Roshnak-1244/hero/8998498
Als jullie mij ingame willen helpen is dit mijn ID : Roshnak#1244
Alvast bedankt
Ik ben sinds kort weer begonnen met D3 ( deze week ) en zou graag wat advies willen hebben.
Ik farm nu ACT3 MP1 en wil hier nog wel eens op dood gaan, echter voelt MP0 veels te makkelijk.
Het lijkt me dus dat ik MP1 ook wel aan zou moeten kunnen, kunnen jullie een blik werpen of ik andere skills moet gebruiken en of ik sommige items echt moet vervangen? ( ik heb 9mil te besteden)
Alvast bedankt
Wat meer life, armor en res lijkt mijRoshnak schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:37:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt
Whahah, in de tijd dat ik nog Battlefield 3 speelde.... dacht ik bij elke schittering tussen de bossen door, zonnestraal etc... dat er ergens een sniper zat...Bosmonster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:30:
[...]
[afbeelding]
Verwijderd
amulet/chest en gloves kunnen heel goedkoop veel beter.Roshnak schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:37:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt
zoek eens op 9cc/8as/150+ dex gloves/amu en een innas chest.
Ik heb eindelijk diablo 3 op inferno uitgespeeld..
Ik had als regels geen AH gebruiken en alle progress moet solo.. Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met act 1 farmen, maar besloot het nog maar eens te proberen (ik was bij magda in act 2)..
Het ging nu allemaal vrij makkelijk.. In act 4 ben ik geen een keer doodgegaan..
http://eu.battle.net/d3/e...Caramba-2590/hero/1751036
Dat is mijn wizard.. Daarna nog een act 3 run gedaan en toen vond ik een shield, die me meer DPS, meer life en meer armor (obviously) gaf dan de skull die ik gebruikte.. Met andere woorden, ik moet nog een veel betere offhand vinden
Met name mijn offhand, wapen en amulet zijn niet zo super.. Ik heb een betere amu, maar ik wil de life on hit ervan niet kwijt.. Pas als ik een wapen vind met hogere as en meer loh wissel ik mijn amulet..
Nu ga ik het proberen met mijn alts.. Ze zijn al allemaal lvl 60
Edit: Even met mijn barb de infernal whimyshire gedaan.. En dat ging moeizaam, maar ging wel..
Ik had als regels geen AH gebruiken en alle progress moet solo.. Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met act 1 farmen, maar besloot het nog maar eens te proberen (ik was bij magda in act 2)..
Het ging nu allemaal vrij makkelijk.. In act 4 ben ik geen een keer doodgegaan..
http://eu.battle.net/d3/e...Caramba-2590/hero/1751036
Dat is mijn wizard.. Daarna nog een act 3 run gedaan en toen vond ik een shield, die me meer DPS, meer life en meer armor (obviously) gaf dan de skull die ik gebruikte.. Met andere woorden, ik moet nog een veel betere offhand vinden
Met name mijn offhand, wapen en amulet zijn niet zo super.. Ik heb een betere amu, maar ik wil de life on hit ervan niet kwijt.. Pas als ik een wapen vind met hogere as en meer loh wissel ik mijn amulet..
Nu ga ik het proberen met mijn alts.. Ze zijn al allemaal lvl 60
Edit: Even met mijn barb de infernal whimyshire gedaan.. En dat ging moeizaam, maar ging wel..
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 19-01-2013 00:12 ]
add me Rav3n#2319 kheb nog wel wat wiz gear
Ik heb een leuke Helm gevonden :
Tal Rasha's Guise of wisdom
180 Int
68 Vit
53 All Res
11% Life
CHC 5.5%
en een socket
Wat zou dit waard zijn?
Tal Rasha's Guise of wisdom
180 Int
68 Vit
53 All Res
11% Life
CHC 5.5%
en een socket
Wat zou dit waard zijn?
Hier gaat het erg lekker met mijn Barbje. Ook al ben ik een enorme casual player en kijk ik totaal niet naar XP/hr of aantal elites en dergelijke. Mja, daarom ook pas PL 24. Maar heb na 2 goede vondsten en wat trading op de AH toch al best leuke stats.
Sinds kort toch maar overgestapt van EF + offhand weapon naar een Skorn, dit heeft mijn DPS een enorme boost gegeven. Skorn is ondertussen al weer 4 keer geüpgrade, waarvan de laatste maal gisteravond. Qua survivability zit het nog best goed, al zou ik natuurlijk een Skorn met LL willen, maar dat is bijna onbetaalbaar zonder al te veel verlies van DPS.
Gisteren ook nog een nieuwe ring gekocht voor 50M, eerste keer voor zoveel gold iets gekocht zonder er al te veel over na te denken, maar ik kreeg wel een boost van 9k, dus dat is altijd leuk.
Je merkt wel duidelijk dat het nu echt steeds moeilijker wordt om upgrades te vinden, hoop nog altijd op een enorm goede drop dat ik mijn mempo kan upgraden met CHC, Lacuni's met AR, Amulet met AS etc etc..
Voor mij is dat al genoeg om het verslavend te houden, ik vind het een heerlijk spel om te spelen, gameplay is goed, maar vooral steeds net iets beter worden houdt je gewoon erg bezig. Af en toe vervloek ik het spel zelfs omdat het zo verslavend is. Kan ook gewoon uren de AH afstruinen als ik weer eens iets gold heb.
Dit zijn de laatste 2 upgrades die ik gedaan heb;

De Skorn was een Bid op de laatste 10 seconden, gewonnen met 16M.
De ring was een impulsieve aankoop van 50M.
Zijn dat nog een beetje redelijke prijzen of heb ik nu echt teveel betaald voor die ring vooral?
Link naar volledige character.
Sinds kort toch maar overgestapt van EF + offhand weapon naar een Skorn, dit heeft mijn DPS een enorme boost gegeven. Skorn is ondertussen al weer 4 keer geüpgrade, waarvan de laatste maal gisteravond. Qua survivability zit het nog best goed, al zou ik natuurlijk een Skorn met LL willen, maar dat is bijna onbetaalbaar zonder al te veel verlies van DPS.
Gisteren ook nog een nieuwe ring gekocht voor 50M, eerste keer voor zoveel gold iets gekocht zonder er al te veel over na te denken, maar ik kreeg wel een boost van 9k, dus dat is altijd leuk.
Je merkt wel duidelijk dat het nu echt steeds moeilijker wordt om upgrades te vinden, hoop nog altijd op een enorm goede drop dat ik mijn mempo kan upgraden met CHC, Lacuni's met AR, Amulet met AS etc etc..
Voor mij is dat al genoeg om het verslavend te houden, ik vind het een heerlijk spel om te spelen, gameplay is goed, maar vooral steeds net iets beter worden houdt je gewoon erg bezig. Af en toe vervloek ik het spel zelfs omdat het zo verslavend is. Kan ook gewoon uren de AH afstruinen als ik weer eens iets gold heb.
Dit zijn de laatste 2 upgrades die ik gedaan heb;

De Skorn was een Bid op de laatste 10 seconden, gewonnen met 16M.
Zijn dat nog een beetje redelijke prijzen of heb ik nu echt teveel betaald voor die ring vooral?
Link naar volledige character.
[ Voor 3% gewijzigd door Infinchible op 19-01-2013 11:45 ]
Dank je, maar dan gaat het hele 'self found' niet meer op
Edit: Ik zie dat ik geen AH heb gezegd, maar ik bedoel alles self found.. Zo ook de gems en alles..
[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 19-01-2013 11:58 ]
Behoorlijke Barb voor jou PL
Ik wil mijn Barb ook graag upgraden maar nu even niet meer waar ik moet beginnen. Wil graag mijn echoing fury upgraden maar dat is bijna onbetaalbaar. Iemand tips?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Jeefke-1575/hero/8744551
Ik vind het nog erg lekker spelen ja, nog geen problemen tegengekomen. Maar moet wel zeggen dat ik het nog niet heel lang gebruik. Het is wel een enorme DPS boost voor een relatief lage prijs. Je kan het natuurlijk altijd proberen, eentje met redelijke prijs snipen zodat je hem ook weer kan verkopen. Je hebt natuurlijk wel wat minder ticks op je tornado's enzo, maar wordt voor mij ruimschoots goedgemaakt door DPS increase. Met 6%LL en wat LoH is het voor mij goed te doen.Jay-v schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:45:
[...]
Behoorlijke Barb voor jou PL. Speelt een skorn nou lekker als WW Barb?
Ik wil mijn Barb ook graag upgraden maar nu even niet meer waar ik moet beginnen. Wil graag mijn echoing fury upgraden maar dat is bijna onbetaalbaar. Iemand tips?
Hoezo onbetaalbaar? Mijn fury was 27m.
Fury als main hand zoeken en een zwaard als offhand (snelheid)
Bij de Fury zal je vit moeten droppen, maar op je pants kan je nog veel vit/stats winnen.
Bij de Fury zal je vit moeten droppen, maar op je pants kan je nog veel vit/stats winnen.
Je lacuni kan je volgens mij voor weinig upgraden. Littany is nice.. maar je hebt denk ik niet echt de all res nodig? dus kan beter een DPS ring nemen, b.v. een Unity of rare.Jay-v schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:45:
[...]
Behoorlijke Barb voor jou PL. Speelt een skorn nou lekker als WW Barb?
ben nooit een fan geweest van EF op barb, maar dat ding is toch niet meer zo duur? Als je meer op hogere MP wil spelen, zou je evt. kunnen kijken naar een 1200+EF zonder soc maar met misschien ~60 CHD, waarschijnlijk helpt dat ook aan je DPS.
Fury als MH is helemaal vet irri. Als OH krijg je tenminste niet de fear proc in de tornado's.Vandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:40:
10% fear... heb er niet zoveel last van 
Fury is altijd handig door de + attacks per second, aangezien dat voor beide wapens geld.
Fury is altijd handig door de + attacks per second, aangezien dat voor beide wapens geld.
Is er de laatste tijd iets veranderd aan droprates van legendaries? Ik heb een maand of 1/2 niet gespeeld, maar ik vind nu opeens veel meer legendaries.
In patch 1.0.5 is de kans op een legendary/set drop verdubbeld ten opzichte van voorgaande patches en bovendien heb je met behulp van Monster Power meer Magic Find en kans op extra item drops.aicaramba schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:13:
Is er de laatste tijd iets veranderd aan droprates van legendaries? Ik heb een maand of 1/2 niet gespeeld, maar ik vind nu opeens veel meer legendaries.
Afgezien daarvan is het pure RNG en is er niet veel zinnigs over te zeggen.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
persoonlijk denk ik dat EF voor lagere MP goed is om dat de tornado's meer tikken en de mobs snel neervallen, meestal nog voordat de fear hun uit de tornado's haalt.Vandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:49:
10% fear... heb er niet zoveel last van
Als je op hogere MP speelt en het duurt zeg maar 10 sec. om elites neer te krijgen, dan is de kans al groot dat fear proct. Bij elke proc ben je zowiezo (veel) meer tijd kwijt. Mja misschien wen je er wel aan, maar ik iig niet
Ik wil mijn DPS omhoog hebben. Als ik op een hoger MP level speel doe ik wel een +life socket in mijn helm. Ik ga eens zoeken naar een leuke EF als main.... Bedankt voor de tip!Vandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:40:
Denk niet dat je er in de toekomst veel winst op gaat maken bij verkoop. Maar volgens mij heb je er ook niet veel te veel voor betaald. Veel, maar niet veel te veel. De stats zijn vrij eng; CHC, CHD en strength. Voor 50m zou ik er eigenlijk nog een andere dikke stat bij willen zien, of meer average dmg.Infinchible schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:43:
...
Kan ook gewoon uren de AH afstruinen als ik weer eens iets gold heb.
...
Ik schat verder in dat 4,5k van de 9k boost 10m kostte en die andere 4,5k kostte 40m. Maar goed, als die 9k boost je over een drempel helpt en het meteen een stuk beter speelt dan is het het waard. Zo'n ring verdient zichzelf dan na verloop van tijd op een andere manier weer terug. Zoals je zelf zegt; het houdt de lol van de vooruitgang erin.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Puike HF ring trouwens! En nog steeds, je pants upgraden is echt peanutsJay-v schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:45:
[...]
Ik wil mijn DPS omhoog hebben. Als ik op een hoger MP level speel doe ik wel een +life socket in mijn helm. Ik ga eens zoeken naar een leuke EF als main.... Bedankt voor de tip!
- porn*
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 06-01 12:02
...take on the world!
- Apple Mac OS X
- Activision Blizzard
- Battlenet
- Muismatten
- Steelseries Diablo 3
- Pc-game
- Steelseries
- Hack and slash
Had em ook altijd in m'n OH maar sinds ik een SoJ met cold dmg heb is het goed te doen. Zonder dat is het idd minder efficient, telkens als je 3 elites bij elkaar hebt is er minimaal 1 gefeared aan het wegrennen wat je killspeed nogal omlaag haaltMofkees schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Fury als MH is helemaal vet irri. Als OH krijg je tenminste niet de fear proc in de tornado's.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Ik heb een Echoing Fury op het oog en wou even weten of ik er niet te veel voor betaal:
1070 dmg
+0.25 aps
159 strength
socket
voor 25 mil
Mn barb zou er ongeveer 5300 dmg op vooruit gaan.
1070 dmg
+0.25 aps
159 strength
socket
voor 25 mil
Thanks man.. Ik ben er behoorlijk op vooruit gegaan. 14k dps ofzo.
Vrij hoge fear kans, maar de enige andere echt boeiende in die range kost 36m (10,4%fear/1080/162str/0.25aps)Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:46:
Ik heb een Echoing Fury op het oog en wou even weten of ik er niet te veel voor betaal:
1070 dmg
+0.25 aps
159 strength
socket
voor 25 mil
Ik heb altijd het gevoel dat het zowiezo wat duurder is in het weekend, of je moet toevallig een koopje vinden.
Verwijderd
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga nog even wachten dan. Door de week af en toe eens checken en voorlopig nog wat door sparenVandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Vrij hoge fear kans, maar de enige andere echt boeiende in die range kost 36m (10,4%fear/1080/162str/0.25aps)
Ik heb altijd het gevoel dat het zowiezo wat duurder is in het weekend, of je moet toevallig een koopje vinden.
er staat een met 1187 dps/ 54 CHD/ 56 Vit voor 29M, of een 1167/50 CHD voor 19M. misschien ook leukVandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Vrij hoge fear kans, maar de enige andere echt boeiende in die range kost 36m (10,4%fear/1080/162str/0.25aps)
en gezien je maar EEN radiant emerald hebt, zou ik je echt aanraden naar EF met CHD te kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Mofkees op 19-01-2013 17:15 ]
in zijn geval heeft hij maar een radiant emerald op zijn huidige char. Daarmee kan hij met 2 gems ook maar max op 180 CHD o.i.d. komen. Die1167 met CHD is dan zeker niet slecht, of hij moet er nog 20M+ erbij leggen om nog een radiant emerald te maken.Vandread schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:22:
CHD zonder socket kan idd best leuk zijn
Heb ook eens gekeken wat die 1167 bij mij doet, maar ga er op achteruit.
[afbeelding]
goeiemorgen tweakers
nieuw projectje gemaakt na me barb,had ik verkocht voor 3.1b,2.2b ervan verkocht op rmah en de rest gespendeerd aan een nieuwe char
deze keer een dh gerolled en volledig gegeared
wat vinden jullie ervan?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/8446116
nieuw projectje gemaakt na me barb,had ik verkocht voor 3.1b,2.2b ervan verkocht op rmah en de rest gespendeerd aan een nieuwe char
deze keer een dh gerolled en volledig gegeared
wat vinden jullie ervan?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/8446116
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069
Hallo tweakers, hebben jullie voor mij advies hoe ik mijn barbarian verder kan improven? Ik zou graag mijn dps en healt zien willen stijgen 
Ik probeer nu act 2 op mp3 te farmen en heb momenteel 1.3mill om te besteden.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bista-2657/hero/5999163
Ik probeer nu act 2 op mp3 te farmen en heb momenteel 1.3mill om te besteden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging
Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging
Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.