Marcvz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:08:
[...]
Hmm, dat ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk.
800 AR en 6000 armor is meer ehp dan 600AR en 6000 armor.
Maar als je 700 AR en 6000 armor hebt en je kunt bij een volgende upgrade kiezen tussen 50 AR of 500 Armor is armor de betere optie.
Alleen kun je niet zomaar zeggen, 'wissel even een item met AR in voor eentje met meer armor'
Die moet er maar net zijn met de andere stats die je wil hebben.
Sterker nog, als je 800res hebt en 5000 armor en je kunt kiezen uit een item dat je 100res erbij geeft of 100 armor. Zou ik gewoon voor die res gaan.
Ondanks dat dit indruist tegen de 1/10 regel geeft dit je toch meer EHP.
Eh wat een vieze vergelijkingen hier steeds.
Het is een "vuistregel" om een ratio van 1:10 te houden.
600@ - 6k armor = ok
500@ - 7k armor = ook goed, al zou je meer @ kunnen nemen
Maar dan ga je uit van normale waardes.
50@ en 500 armor = slecht, om het even simpel uit te leggen.
Maar dan even dit:
Sterker nog, als je 800res hebt en 5000 armor en je kunt kiezen uit een item dat je 100res erbij geeft of 100 armor. Zou ik gewoon voor die res gaan.
Nee waarom zou je voor de res gaan?
Het is niet zo dat resist liniair werkt.. Het effect is steeds verder te zoeken. Meer is niet altijd beter, en aangezien je al weinig armor hebt ivm je res, neem je dus armor.
Mensen hier staren zich helemaal blind op dit EHP, en vergeten ontzettend veel dingen.
Even een voorbeeld voor een barb;
Stel je hebt 600 resist en 5k armor;
Dan zou je gewoon je resist richting de 700 kunnen brengen en je armor naar de 6k.
Vervolgens dan focussen op wat meer armor.
Over het algemeen is 800 resist genoeg, zelfs incl. 6k armor. Meer resist zou ik je niet aanraden want het effect dat je erbij krijgt is nihil te verklaren dan.