• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In mijn ogen zou crafting terug viable moeten worden. Je zou items moeten kunnen upgraden (bv. +10% op de bestaande stats, met huidige max stats als limiet) óf rerollen (bv. 6 huidige stats -> 6 rerolled stats). Want de AH gaat toch richting het maximum item quality niveau, waar enkel 90-100% max stats iets waard zijn. Echter is die kans op een dergelijke drop zo laag, dat een hoop mensen gaan afhaken en dus zakt het helemaal in als een kaartenhuisje, waar niemand een besef heeft wat een item waard is.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2012 12:19 ]

Verwijderd

Anno schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:09:
Misschien kan zoiets in de 'Crypt of The Ancients' in de 'Feestering Woods'. Die skeletons zijn vrij makkelijk en spawnen vrij snel als je paar 'Returned Summoners' bij elkaar hebt staan. Gem, hellfire ring en zo hoog mogelijk MP. Die 'Returned' zijn toch vrij makkelijk zolang ze je niet onder de voet lopen.

Ik wil het in ieder geval nog een keer proberen. Om zo xp te farmen voor paragon levels.
volgens mij spawnen ze er maar 8-10, en daar blijven ze maar schieten :). weet het niet zekers maar viel me laatst op toen ik op een hoger mp een horde jailer bezig was, die skelly's waren er voor mijn fury

Verwijderd

volgens mij is het ook zo dat als je iets hebt wat dingen spawned (returned summoners) dan de eerste 3 skelletons xp geven en daarna niet meer.

ik weet namelijk dat nugiyen bij die pillars van skeleton king ging staan en daar met torns die beesten killde, dit is gepatched en ik ga er dan van uit de rest ook wel ;)

maar zoals al gezegt dat schiet echt absoluut niet op. het snelste is gewoon craters en misschien keep of depths als je die snel kan doen (persoonlijk doe ik altijd in 1x naar me einddoel en af en toe om een hoekje kijken, dan is het in 1 minuut gedaan... maar met lager level is dat waarschijnlijk anders)

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33

Thompson

Beeromaniac

Hoe wordt wapen DPS nou eigenlijk precies uitgerekend?
Want volgens http://www.bios-gaming.de/d3dps/? krijg ik er per 1 avg. dmg 211.4 dmg bij
Maar als ik een wapen met exact dezelfde stats pak maar dan 50 min/max dps erbij komt niet 10k+ meer dps bij maar "slechts" 3592 DPS. Snap dus niet goed hoe dit verwerkt wordt...

Beeromaniac

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Vraagje

01:40

YouTube: State of Diablo 3 - Part 1 - Diablo 3 Commentary

enchantress summoned een demon achtig iets. Welke skill is dat? Ziet er namelijk erg cool uit :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thompson schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:32:
Want volgens http://www.bios-gaming.de/d3dps/? krijg ik er per 1 avg. dmg 211.4 dmg bij
Maar als ik een wapen met exact dezelfde stats pak maar dan 50 min/max dps erbij komt niet 10k+ meer dps bij maar "slechts" 3592 DPS. Snap dus niet goed hoe dit verwerkt wordt...
Voorbeelden:

Bijltje
Minimum Damage = 300
Maximum Damage = 700
(dus: average damage = 500)
Attack Speed = 1.20
600DPS

+50 min. dam. en +50 max. dam. geeft:

Beter Bijltje
Minimum Damage = 300
+50 Minimum Damage (stat)
Maximum Damage = 700
+50 Maximum Damage (stat)
(dus: average damage = 550)
Attack Speed = 1.20
660DPS

+100 damage (bv. 75-125 Holy Damage* of 20% damage)

Uber Bijltje
Minimum Damage = 300
Maximum Damage = 700
+100 damage
(wordt bij average damage geteld)
Attack Speed = 1.20
720DPS

http://diablodamagecalculator.com/

* Elemental damage en "+xx% Damage" wordt apart vermeld maar wel in de minimum-maximum damage juist onder de DPS waarde opgeteld met de base damage weergegeven. Dus "Uber Bijltje" zie je in-game als 375-825 damage, met in de stats vermelding "75-125 Holy Damage".

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2012 12:57 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01
Edit: Zie hierboven. Betere uitleg.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 04-12-2012 12:52 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-01 04:47
Angeloonie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:51:
Zonder te kijken even gokken: de Demonic Slave van Maximus
Correct is de maimus slave

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
heb je dan +elem% dingen ge-equipt? misschien krijg je van elk black dmg 211.4, maar je "betere" wapen elem damage heeft en die wordt dan niet compleet meegenomen.

+min/max damage op jewelries werken ook anders dan op wapen, geloof ik, al begrijp ik niet helemaal wat de bovenstaande voorbeelden voor bedoeld zijn :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mofkees schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:58:
...al begrijp ik niet helemaal wat de bovenstaande voorbeelden voor bedoeld zijn :)
Om al verwarringen te vermijden bij de basic calculation.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 14:11

Flapmo

and back is gigi!

@ alle replies over fast lving: iferno: oja vergeten. Xp first few spawn only: dat vermoedde ik al ja. Ze willen dat niet meer :). A3 is idd snelste dan, geen lazy solutions meer waar je kan stilstaan :p.

Overigens stuitte ik net op wel een cool filmpje:

Toch wel leuk, Bliz en oog voor detail in dat opzicht :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• corset
Ik wil dat zwaard Oo

Net Act 1 op Nightmare gedaan, en toch raar, bosses worden makkelijker op Nightmare, maar de trash niet. (Arcane moet dood, dat en Jailer+Plagued).

Wat blijft het toch een heerlijk spel

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daar heb ik er volgens mij nog wel 2 van in mijn stash. En je kunt ze ongetwijfeld van de AH plukken voor de prijs van een brimstone.

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:43

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Tektoon schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:57:
[...]

H,

ik kan niet goed inschatten hoe ver je bent en hoeveel budget je hebt. Daarnaast weet ik zelf vast ook niet alles. Maar goed, ik verbaas me enigszins over je build en gear. Ik hoop dat je in ieder geval ubers doet met een groepje. In je eentje is weinig efficient, en daarbij kan je met deze gear beter op MP 0 spelen.

Er zijn drie benodigdheden om met een CM build te spelen; 20 APoC, 40 Crit% en 2 attacks/second. De getallen zijn indicatief (het gaat om de balans en of jij het plezierig vindt spelen), maar jij hebt in ieder geval te weinig crit % en VEEL te weinig attacks/second. Zie hieronder voor twee Amerikanen die het je uitleggen;

YouTube: Budget CM Wizard Guide - MP10 for Under 1 Mil! (1.0.5)
YouTube: TryHard: Wizard 1.0.5 Update Guide

Afhankelijk van je budget zou ik die wapens direct omruilen voor een goedkoop Chantodo setje (2x2mil). Heb je meteen de benodigde attacks/second. Als je meer crit% op je ringen en gloves pakt (5/6% @ 20+ crit dmg) kan je je ook een Lacuni's zonder crit% veroorloven; hurray for attackspeed. Daarnaast kan je die pinpoint barrier dan droppen voor een betere defensive skill waardoor je die +res weer kan droppen op je gloves. Je wilt ook een Witching Hour belt, maar dat wist je vast al 8)

Dus ja, als je 20 miljoen in je stash hebt, ben je vanavond nog drie sloten verder. Anders moet je sparen.

Dan nog een experiment; drop Slow time eens voor Magic Weapon met Blood rune (heb je ook geen 900 LoH nodig) en je dmg gaat omhoog. Dan drop je ook Glavanizing Ward (want je hebt nu Magic Weapon) en in plaats daarvan gebruik je Cold Blooded. Nog meer dmg.

Je gebruikt Astral Presence (en Slow Time) omdat je attacks/second en crit% te laag zijn waardoor je niet genoeg Arcane Power binnenkrijgt. Als je genoeg attacks/second en crit% hebt, komt er genoeg Arcane Power binnen en kan je switchen naar Glass Canon en krijg je er weer 15% dmg bij.

Je kan ook eens proberen om je Scoundrel te gebruiken met multishot, attackspeed ringen en een Buriza Do-Kyanon.

Protip; niet in sentries en death explosions gaan staan :Y) Afhankelijk van het type Diamond Skin rune kan je het een en ander opvangen mits je timing goed is.

Ben je er nog? Een klein beetje meer vit op die broek mag ook, elke dag.

Succes ermee.
Zo dat is nog eens een reactie! Ik heb de filmpjes ondertussen gekeken en samen met jouw verhaal begin ik de build veel beter te begrijpen. Ik zit nu inderdaad met veel te weinig attacks per sec (1,63) hoewel mijn chc nu 41 is. Het liefst zit ik rond de 50 natuurlijk.

Ik heb zitten kijken naar chantodo's met die zijn toch best aan de prijzige kant. Een goeie source betaal je al snel 50m plus voor. Ik heb nog lacuni's liggen met attackspeed maar voor de rest is het niet zo'n beste roll. Misschien toch maar proberen! Chc op rings zal ik zeker achteraan gaan.

Je experiment klinkt leuk, zal er zeker naar kijken aangezien ik soweiso nog met de skills aan het proberen ben.

Thanks voor je uitgebreide relaas!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Malt007-1204/hero/5591468

Valt er nog wat te verbeteren aan mijn barb met een klein budget <4mio.

Shoulders zou ik een vile ward voor kunnen halen maar dan lever ik veel vit in als ik niet teveel str inlever. Armor zou wel dik omhoog gaan maar daar heb ik al redelijk wat van, dus voor mij niet echt een optie.

Wapen wisselen voor 1 met chd en socket ipv shield levert weinig dps op maar maakt me veel sneller dood. Geringe toename dps komt door de hoge chc op met stormshield. Met een skorn met socket ging ik trouwens gelijk naar 125k dps maar ging echt veel te snel dood en ik vond het gewoon niet lekker spelen qua as.

Qua ringen is er misschien nog wat verbetering mogelijk maar heb echt geen idee wat ik nou het beste aan stats kan verbeteren en wat ik het beste kan opgeven.

• Mofkees
Malt007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:17:

Valt er nog wat te verbeteren aan mijn barb met een klein budget <4mio.

Shoulders zou ik een vile ward voor kunnen halen maar dan lever ik veel vit in als ik niet teveel str inlever. Armor zou wel dik omhoog gaan maar daar heb ik al redelijk wat van, dus voor mij niet echt een optie.

Wapen wisselen voor 1 met chd en socket ipv shield levert weinig dps op maar maakt me veel sneller dood. Geringe toename dps komt door de hoge chc op met stormshield. Met een skorn met socket ging ik trouwens gelijk naar 125k dps maar ging echt veel te snel dood en ik vond het gewoon niet lekker spelen qua as.

Qua ringen is er misschien nog wat verbetering mogelijk maar heb echt geen idee wat ik nou het beste aan stats kan verbeteren en wat ik het beste kan opgeven.
IK boots dumpen voor rare met meer STR? IK helm upgraden met meer STR?

IK boots zijn eigenlijk niet zo goed, tenzij je voor de complete set gaat.

Je hebt al 80k+ DPS, dan zou je met 4M niet snel een verbetering vinden.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Phuncz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:51:
[...]

Voorbeelden:

Bijltje
Minimum Damage = 300
Maximum Damage = 700
Attack Speed = 1.20
600DPS

+50 min. dam. en +50 max. dam. geeft:

Beter Bijltje
Minimum Damage = 300
+50 Minimum Damage (stat)
Maximum Damage = 700
+50 Maximum Damage (stat)
(dus: average damage = 550)
Attack Speed = 1.20
660DPS

+100 damage (bv. 75-125 Holy Damage* of 20% damage)

Uber Bijltje
Minimum Damage = 300
Maximum Damage = 700
+100 damage
(wordt bij average damage geteld)
Attack Speed = 1.20
720DPS

http://diablodamagecalculator.com/

* Elemental damage en "+xx% Damage" wordt apart vermeld maar wel in de minimum-maximum damage juist onder de DPS waarde opgeteld met de base damage weergegeven. Dus "Uber Bijltje" zie je in-game als 375-825 damage, met in de stats vermelding "75-125 Holy Damage".
Top, bedankt :)
Wat ik dan echter nog niet begrijp is hoe het komt dat als ik bij http://www.bios-gaming.de/d3dps/? een wapen exact hetzelfde pak als mijn huidige, maar de min en max +50 doe hier +3592 damage uitkomt, terwijl volgens de extended information 1 avg. dmg me 143.7 DPS op zou moeten leveren, oftewel 7185 DPS.

Wordt in die calculator iets vergeten of is het zo dat +50 AVG DMG op een wapen niet telt als +50 avg dmg zoals daar aangegeven?

Beeromaniac

Malt007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:17:

CHC die je van je schild kwijt raakt op ringen opvangen, je attackspeed verlies word opgevangen omdat dualwielden 15 ias opleverd. Natuurlijk mag je op zoek gaan naar tristat ringen maar die zijn vrij prijzig....
Eerst een offhand vinden met CHD+Socket en LL.
Vervolgens een mainhand zoeken met CHD+socket etc.
Op die manier gaat je CHD stevig omhoog en ga je over de 100k heen.

4m is natuurlijk vrij weinig, ik ken jou upgrade probleem, daarom ben ik alts gaan levelen en gear (voor weinig)
Misschien dat ik wel weer ga grinden als ik zin heb...

Gezien je best veel armor hebt kan je voor de grap eens Tough as Nails inruilen voor Boon of Bulkhatos, gezien je daar 2 skills van gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 04-12-2012 14:04 ]

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Anno schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:09:
Misschien kan zoiets in de 'Crypt of The Ancients' in de 'Feestering Woods'. Die skeletons zijn vrij makkelijk en spawnen vrij snel als je paar 'Returned Summoners' bij elkaar hebt staan. Gem, hellfire ring en zo hoog mogelijk MP. Die 'Returned' zijn toch vrij makkelijk zolang ze je niet onder de voet lopen.

Ik wil het in ieder geval nog een keer proberen. Om zo xp te farmen voor paragon levels.
In act 1 is dit zeker de beste plek. Je hoeft niet eens te wachten op respawn, je zorgt dat je in de quest zit, aan het begin van de cave zit een checkpoint. Dus, enter > kill > tp > leave > start new game > je staat gelijk in de cave bij checkpoint dus kill > tp > leave > start new game > etc. .....

Dit kan zowel op normal, nm en hell op verschillende mp. Act 2 is hetzelfde met Vault of the assassin, act 3 met de stone keep levels is een beetje hetzelfde verhaal.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

bakbakbak schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:46:
[...]

Leuk om te lezen, alsof je opnieuw begint. Heb ook in dat schuitje gezeten en ben blij met mijn zelf opgedane 'rijkdom'. Wanneer je hier eenmaal doorheen bent, gaat het redelijk rap, al moet ik zeggen dat ik nog steeds nooit meer dan 4 mil heb gehad ofzo, doodgaan is niet goed voor je geld ;)

Ik waardeer in ieder geval de hc economy nog steeds, al is er nu wel veel meer voorhanden dan in het begin, maar dat is logisch. Ook binnen 2 uur en 47 min. level 60 zijn is er hier (nog) niet bij ;)
Jep viel mij ook op, echter, zal op hogere levels waarschijnlijk weer anders zijn. En idd, dat je ipv door te stormen naar Inferno lekker relaxed wat playthroughs extra doet om meer levels te gainen... leuk!

Nu level 29, we zien wel waar het schip strandt ;)

Bnet pindle#2913

• corset
domme vragen tijd! Hoe kan je makkelijk geld verdienen. Nieuwe wapens zijn nu rond de 200-300k (level 42 bijna) en zit met moeite op 40k.

• Mofkees
lanerios schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:14:
domme vragen tijd! Hoe kan je makkelijk geld verdienen. Nieuwe wapens zijn nu rond de 200-300k (level 42 bijna) en zit met moeite op 40k.
eigenlijk is het een slimme vraag hoor... maar net zoals in het echte leven, heb ik daar het antwoord op nog niet gevonden.

• bakbakbak
lanerios schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:14:
Gewoon goed doorspelen, blauw en geel pakken en verkopen. Staar je niet blind op de dure wapens, zijn vaak overpriced en precies de reden waarom ze nog op de AH staan, ook met goedkopere moet je prima kunnen spelen. Het is zelfs zonde om nu veel geld uit te geven aan dure wapens terwijl je dat geld over een paar levels ook weer goed kan gebruiken. Je hoeft niet steeds te upgraden. Er zijn volgens mij geen makkelijke snelle manieren om geld te verdienen, tenzij er iemand is die het je geeft, maar dan heb je het niet verdiend maar gewoon gekregen ;)

• corset
Klopt, en wil het zelf verdienen. Rare is wel, zijn wel wapens met 1000+ dps op 42, misschien level requirement reduced oid?

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 10:37
Wie van jullie spelen met Stone of Jordans
En wat vinden jullie ervan.

Heb het idee dat Elite's sneller dood gaan
Maar zie niet in me stats dat ik veel meer dps doe.
Soms zelf minder.

<GOT>DrOPje #2516

Raoul.TLS schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:22:

Soms zelf minder.
Duh, dit zijn hidden damage modifiers (want: niet geldig tegen álle vijanden, dus niet in DPS mee te nemen). Net zoals de +xx% lightning skill damage op de Won Kim Lau.
Als je dus 20% meer damage doet tegen elites, maar je verliest 10k DPS (op 100K), dan win je dus nog steeds DPS.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2012 14:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik gebruik een stone of jordan in mijn tempest rush farm build. Hiervoor heb ik wel 15% DPS in moeten leveren. Je ziet het niet terug in het DPS-getal, maar door de damage to elites kan ik met een enkele 7-sided strike bijna elk elite pack in een keer neernuken.

Een betere reden om deze ring te gebruiken is in mijn geval de spirit regen. die er op zit.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

• bakbakbak
lanerios schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:21:
Klopt, en wil het zelf verdienen. Rare is wel, zijn wel wapens met 1000+ dps op 42, misschien level requirement reduced oid?
Dat zijn inderdaad rlvl req wapens, die vind je vanaf lvl 42 op de ah. Als je een leuke kan snipen, vooral doen, maar vaak zijn ze duur. Naar mate je hoger komt worden ze iets goedkoper. Met deze wapens wordt het spel echt een stuk makkelijker en vind ik zelfs minder leuk. Toen ik er ook nog geen geld voor had zat ik eens in een public game met twee wizards die allebei met een 1000+ dps staf liepen. Mja, dat was gewoon er achteraan hobbelen. Leuk voor xp en drops, maar ik had geen kans iets dood te maken... weinig hack en slash dus ;)

Nu heb ik er zelf ook een paar, handig als je snel de laatste levels door wilt richting de 60.

[ Voor 6% gewijzigd door bakbakbak op 04-12-2012 14:29 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thompson schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:30:
Top, bedankt :)
Wat ik dan echter nog niet begrijp is hoe het komt dat als ik bij http://www.bios-gaming.de/d3dps/? een wapen exact hetzelfde pak als mijn huidige, maar de min en max +50 doe hier +3592 damage uitkomt, terwijl volgens de extended information 1 avg. dmg me 143.7 DPS op zou moeten leveren, oftewel 7185 DPS.

Wordt in die calculator iets vergeten of is het zo dat +50 AVG DMG op een wapen niet telt als +50 avg dmg zoals daar aangegeven?
Sowieso was dat voorbeeld van mij helemaal niet representatief voor het algehele beeld, omdat het geen rekening houdt met character stats, critical hits, skills, passives, bonuses van andere items en nog veel meer. Het komt erop neer dat je heel erg gedetailleerd je character build moet ingeven, evenals ALLE stats van ALLE items, om een ietwat correct beeld te krijgen.

Sowieso gebeurt het wel eens dat men stats vergeet zoals Weapons Master bij de Barb, die je andere waardes geeft naargelang je wapenklasse. Het kan ook het verschil zijn tussen two-handed damage calculation, want toevallig is 7.185 / 2 = 3.592,5

Vergeet ook niet dat +50 min. damage en + 50 max. damage gelijk is aan +50 average damage (is geen stat), dus +100 average damage (zoals in mijn 3 voorbeelden) levert je dubbel zoveel extra damage op.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2012 14:35 ]

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:31

Soms zelf minder.
Werkt echt goed, hangt ook een beetje van je build af, maar voor mijn HotA build is de reduced cost daarvan en de +15 fury echt top en dan de 30% tegen elites doet ook erg veel extra dmg

Ze zijn vaak met goede stats alleen erg duur, tenzij je zoals ik mazzel hebt dat iemand hem verkeerd inschat en te laag (10M) in de AH zet

[ Voor 12% gewijzigd door desjaak909 op 04-12-2012 14:38 ]

Movies: letterboxd

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jullie praten over spelen met Stone of Jordans, maar die zijn toch unique equiped, dus maar 1tje per char ?

Naargelang je doel, zoals Ubers of Vault of the Assassin runs, waar je grootste probleem de elites zijn, is dat gewoon "+30% damage".

[ Voor 36% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2012 14:37 ]

• Blaat
Phuncz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:36:
Jullie praten over spelen met Stone of Jordans, maar die zijn toch unique equiped, dus maar 1tje per char ?
Klopt, maar volgens mij zegt ook niemand er twee te hebben toch?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Raoul.TLS
Ok Tja geb ook een voor DH maar tja zonder krijg ik packs ook neer duurt alleen langer

<GOT>DrOPje #2516

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-01 04:47
Wolf schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:37:
[...]

Klopt, maar volgens mij zegt ook niemand er twee te hebben toch?
In principe zou het wel kunnen met de Legacy aan ene hand en de gewone aan de andere hand...

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-01 20:30
Voor mij was de netto winst van een soj erg beperkt, je verliest namelijk veel stats op je ring.

Verwijderd

Soms zelf minder.
Ik bekijk het zo,
elites zijn het meest tijd rovend daarvoor heb je jou dps.
30% + 6% all damage als je de juiste hebt. met black weapon.
en 10% minder mana cost voor mijn main skill.
36% = voor mij is 52k- 16k dps van de oude ring = 36k dps winst

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 14:49 ]

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zo mijn gevonden tal's verkocht voor 7m en goede pants voor 2m, hiervoor meteen maar even een inna's chest gekocht :D

Monk doet inmiddels net zoveel dps als mijn Wizard (main)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:21:
Rare is wel, zijn wel wapens met 1000+ dps op 42, misschien level requirement reduced oid?
Als je een high-damage 2H wapen zoekt pop de AH kun je voor die 40K wellicht wel wat vinden in de 700~900 DPS range. even doorbeuken naar level 60 en op mp0 act1 gaan farmen, dan loopt het geld redelijk binnen.

en heb je kans op een goeie drop die je voor ettelijke miljoenen op de AH kunt gooien.

• bakbakbak
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:00:
[...]

Als je een high-damage 2H wapen zoekt pop de AH kun je voor die 40K wellicht wel wat vinden in de 700~900 DPS range. even doorbeuken naar level 60 en op mp0 act1 gaan farmen, dan loopt het geld redelijk binnen.

en heb je kans op een goeie drop die je voor ettelijke miljoenen op de AH kunt gooien.
Aanvullend, beter is nog wanneer je het aankan te farmen op act1 mp1 of act 3 mp0, zal niet gelijk gaan, maar dan kan alles in principe vallen. Inferno act 1 mp0 dropt als ik het goed heb geen lvl 63 legendaries.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Phuncz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:33:
[...]

Sowieso was dat voorbeeld van mij helemaal niet representatief voor het algehele beeld, omdat het geen rekening houdt met character stats, critical hits, skills, passives, bonuses van andere items en nog veel meer. Het komt erop neer dat je heel erg gedetailleerd je character build moet ingeven, evenals ALLE stats van ALLE items, om een ietwat correct beeld te krijgen.

Sowieso gebeurt het wel eens dat men stats vergeet zoals Weapons Master bij de Barb, die je andere waardes geeft naargelang je wapenklasse. Het kan ook het verschil zijn tussen two-handed damage calculation, want toevallig is 7.185 / 2 = 3.592,5

Vergeet ook niet dat +50 min. damage en + 50 max. damage gelijk is aan +50 average damage (is geen stat), dus +100 average damage (zoals in mijn 3 voorbeelden) levert je dubbel zoveel extra damage op.
In die calculator kun je importeren vanuit je armory, dus alles staat sowieso goed ingevuld.
Het zal inderdaad waarschijnlijk zo zijn dat het wordt aangegeven als 2-hander en omdat je dual wield, dit gehalveerd wordt. Dus dat wanneer je bij beide wapens +50 avg. dmg. hebt je pas die 50*143 krijgt.

Mooi, weer wat duidelijk :) Ben namelijk aan het proberen om handiger te worden in uiteindelijk DPS verschillen uitrekenen zonder die tool heel de tijd nodig te hebben, daarvoor zijn van die richtlijnen voor DPS increase wel belangrijk.

Beeromaniac

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49
barrel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:47:
Voor mij was de netto winst van een soj erg beperkt, je verliest namelijk veel stats op je ring.
Ik heb een vrij slechte SoJ (24% damage tegen elites), maar kan toch geen betere gewone ring vinden. vooral omdat die van mij ook nog is 10% elemantal arrow damage heeft. Je paperdoll dps dropt natuurlijk wel flink met zo'n ring, maar voor mijn gevoel speelt het een stuk lekkerder.

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01 16:51

Anno

Griefmaker#2862

thriller schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:22:
[...]

Ik heb een vrij slechte SoJ (24% damage tegen elites), maar kan toch geen betere gewone ring vinden. vooral omdat die van mij ook nog is 10% elemantal arrow damage heeft. Je paperdoll dps dropt natuurlijk wel flink met zo'n ring, maar voor mijn gevoel speelt het een stuk lekkerder.
Dat vind ik jammer aan die paperdoll DPS. Wat ik graag op mijn Battle.Net profiel of bij DiabloProgress zou willen zien is DPS per skill. En dan de DPS verdeeld of base en crit. Of zelfs vs. Elites. B.v.

Poison Darts
Base: 20.000 - 30.000
Crit: 60.000 - 90.000
Base V.s: Elites: 30.000 - 40.000
Crit V.s Elites: 70.000 - 100.000

Zombie Bears
Base - 60.000 - 75.000
Crit - 180.000 - 225.000
Crit V.s Elites: 190.000 - 235.000

Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Anno op 04-12-2012 15:28 ]

• Mofkees
Anno schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:26:
[...]

Dat vind ik jammer aan die paperdoll DPS. Wat ik graag op mijn Battle.Net profiel of bij DiabloProgress zou willen zien is DPS per skill. En dan de DPS verdeeld of base en crit.B.v.

Poison Darts
Base - 20.000 - 30.000
Crit - 60.000 - 90.000

Zombie Bears
Base - 60.000 - 75.000
Crit - 180.000 - 225.000

Etc.
Moet eigenlijk niet te moeilijk zijn. Kan je die niet als suggestie sturen naar die sites ? :)

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49
Ja dat zou ik ook wel willen, voor mijn Demon hunter heb ik daar een mooi excell sheet voor. Maakt het een stuk makkelijker om te controleren of iets ook echt een update is.
Sowieso is het crap om op basis daarvan te moeten vergelijken (bijv. een ww barb is erg afhankelijk van z'n skill om de perfecte rondjes te draaien om het max aantal te spawnen EN ze allemaal op de mob te laten ticken). Dan kun je daar 300k dps hebben staan, als de helft van je attacks mist doe je niet zoveel.

Maar om een begin te maken: ze zouden dingen als +dmg to elites gewoon bij de paperdoll moeten toevoegen, anders zegt het allemaal geen drol en kun je nog niks vergelijken. Gewoon onder damage een "damage to elites" die dan stukken hoger uitvalt. Of beter nog, aan de gewone toevoegen. Damage to white mobs... who cares!

Bnet pindle#2913

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01 16:51

Anno

Griefmaker#2862

thriller schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:31:
Ja dat zou ik ook wel willen, voor mijn Demon hunter heb ik daar een mooi excell sheet voor. Maakt het een stuk makkelijker om te controleren of iets ook echt een update is.
Ik zal eens kijken of die er voor Witch Doctor's ook is. Want die paperdoll DPS is niet echt een goede indicatie.

Gisteravond vond ik bijvoorbeeld een 'Visage' met IAS en CHC (maar minder int). Want ik nu niet op mijn helm heb. Met de helm zou ik meer dan 220K paperdoll DPS krijgen. Maar door die IAS is mijn mana sneller. Door de ongeveer 100 minder int doen mijn bears minder damage. Kortom waarschijnlijk minder damage en mijn mana sneller op. Maar op papier een 20K winst aan DPS :S
Omdat het Damage Per Second is en niet Damage Per Spell

Door meer attack speed kun je sneller aanvallen, en dus meer damage per seconde gaan doen. Dat je daardoor meer mana verbruikt en per spell minder damage doet hangt daarmee samen. Maar plat gezien doe je dus per seconde in feite sneller damage, dus per seconde meer.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Mofkees
Bokkie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:52:
Zo mijn gevonden tal's verkocht voor 7m en goede pants voor 2m, hiervoor meteen maar even een inna's chest gekocht :D

Monk doet inmiddels net zoveel dps als mijn Wizard (main)
Heb gister eindelijk mijn monk op lvl 60. Ik wilde een tank omdat mijn barb echt zo'n mietje is in dat opzicht :)

De armory update wel vaag, stats en items worden ook niet gelijk geupdate. Vanochtend stond ik op lvl 59 met de gears die er nu ook te zien zijn:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/NeooeN-2211/hero/12588313

Heb er nu eigenlijk een IK helm met 60 poison res en een redelijk goed amu, +xx min damage, 240VIT, 110 res (AR+poison), 8% CHC, 80% CHD. Ipv de EF heb ik nu voor 25k een WKL gekocht, 860 DPS met 99% CHD :)

Dus nu 1100 res all, kan de boots nog upgrade en zo tegen 1200 res all gearen. Wil ook nog een WKL met LS, maar dat wordt wachten op een deal. Monks gears zijn duur, maar meer omdat de Emeralds nu alweer zu duur zijn :(

Voor de rest waarom hebben de monks geen DPS passive.. suckt echt hard als ik het met mijn barb vergelijk.

• DHeidstra
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Damn dat ding is ziek!!

[ Voor 5% gewijzigd door DHeidstra op 04-12-2012 16:17 ]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 20:53

• corset
holy crap Oo dat is echt een awesome wapen

• Klitse
  • Niet online
dx5314 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:17:
[...]

Die ga ik binnenkort voor je vinden ;-)
Het zal maar echt gebeuren. _/-\o_

Verwijderd

Timeless schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:19:
[...]

Het zal maar echt gebeuren. _/-\o_
Zo bedoelt Protax het ook niet, die gaat ie vinden en dan gebruiken op z'n nog te vormen DH, want de monk zal ie straks ook wel zat zijn :9

(geintje protax)

Happymoos#2738

• Raoul.TLS
leuk toch mocht je echt zo een vinden dat je hem verkoopt voor 8 k en dan lekker wat leuks met het geld gaat doen.

<GOT>DrOPje #2516

• Protax
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:20:
[...]

Zo bedoelt Protax het ook niet, die gaat ie vinden en dan gebruiken op z'n nog te vormen DH, want de monk zal ie straks ook wel zat zijn :9

(geintje protax)

Happymoos#2738
Ik heb gister al een mooie Manticore en Quiver van Timeless gekregen _/-\o_
Binnenkort ook de DH eens testen! ;)

• Klitse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:20:
[...]

Zijn DH heeft al een Manticore en een DML van mij gehad.
Wat Protax zegt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Klitse op 04-12-2012 16:26 ]

• MarcM88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09-2025
Hier best een mooi topic met suggesties voor D3: Er staan best veel goede tussen imo.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5847817976

D3 account

• Raoul.TLS
Lijkt alsof er meer 1400 DPS items het spel gedropt worden..

<GOT>DrOPje #2516

• Flapmo
  • Laatst online: 30-01 14:11

Flapmo

and back is gigi!

Raoul.TLS schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:30:
RNG

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Mofkees
Raoul.TLS schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:30:
ja meer, van 0 naar 1 :) in zoveel maanden tijd ...

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Mede Monk's, wat is fijner, juist meer spirit als passive skill, of juist sneller spirit opladen?

• bakbakbak
Lol, haha Kungen is weer aan het streamen. Hardcore self found op MP10. Startende vanaf normal uiteraard. Gelijk op level 11 RIP :)

Uitdaging.
Aight! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:50:
Mede Monk's, wat is fijner, juist meer spirit als passive skill, of juist sneller spirit opladen?
Dat hangt van je skills / build af. Tempest rush build vind ik met spirit opladen prettiger. Als je juist skills met veel spirit gebruikt zou ik weer voor meer spirit als passive skill gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door bakbakbak op 04-12-2012 16:52 ]

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-12-2025
Haha, prutser. Kungen is wel funny om naar te kijken. Sympathieke gast volgens mij..

@Aight!
Ligt aan je build. Tempest rush build wil je de passive dat je spirit pool groter is.

Maar met gewone Sw build zou ik gewoon voor OWE, STI en fleet footed gaan.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Mofkees
Marcvz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:03:
Haha, prutser. Kungen is wel funny om naar te kijken. Sympathieke gast volgens mij..

@Aight!
Ligt aan je build. Tempest rush build wil je de passive dat je spirit pool groter is.

Maar met gewone Sw build zou ik gewoon voor OWE, STI en fleet footed gaan.
kom je met fleet footed over de 25% MS cap heen? of zit ie ook mee in de cap?

En wat is een goeie Spirit spender?

[ Voor 4% gewijzigd door Mofkees op 04-12-2012 17:07 ]

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

fleet footed gaat over de cap :)

voor 75k een wkl (25%) gekocht zonder socket maar wel met lifeleech

op mp2 heb ik toch echt meer life income nodig dan die 900loh of alleen 3%ll
dus nu allebei inc meer lightning damage nu

• Marcvz
Nope, je gaat over de cap heen

• bakbakbak
Marcvz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:03:
Idd, alleen die reclames zijn zooo irritant. Gelukkig heb jij dat niet.

• Marcvz
Tjah, er is verschil tussen streamen voor de hobby of streamen om je dagelijks brood op de plank te krijgen.
Dat schijnen sommige (niet tweaker viewers) ook niet altijd te snappen..

Die komen dan vertellen dat ik gratis uberruns moet doen om meer viewers te trekken, etc etc etc :P

Verwijderd

Anno schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:41:
[...]
Ik zal eens kijken of die er voor Witch Doctor's ook is. Want die paperdoll DPS is niet echt een goede indicatie.

Gisteravond vond ik bijvoorbeeld een 'Visage' met IAS en CHC (maar minder int). Want ik nu niet op mijn helm heb. Met de helm zou ik meer dan 220K paperdoll DPS krijgen. Maar door die IAS is mijn mana sneller. Door de ongeveer 100 minder int doen mijn bears minder damage. Kortom waarschijnlijk minder damage en mijn mana sneller op. Maar op papier een 20K winst aan DPS :S
Voor barbies, wizards, DHs en monks weet ik het niet, maar zolang je WD speelt is de paperdoll goed voor alles behalve +elite en +elemental dmg.
Je beertjes (net als alle andere spells en abilities van de WD) proccen met IAS sneller. Je spamt dus meer beren per seconde. Je mana is sneller op, maar dat is omdat je meer damage deed. Je damage/mana wordt van IAS niet anders. De increase in CHC zal, tenzij je op mijn soort CHC zit, overigens veel meer opleveren dan dat beetje INT wat je mist. Daardoor doe je met de Visage meer damage per mana punt én kots je sneller je mana uit over je vijandjes met de dood of minimaal gebrekkige stoelgang tot gevolg.

De paperdoll negeren op een WD zou ik niet doen. Zeker 100 int is echt peanuts als je al op de 220k dps zit, want daar ben je niet gekomen met 1500 int. 100 int is van 2000 int maar 5%, dus je IAS en CHC vangen dat met gemak op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 18:57 ]

• corset
MarcM88 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:26:
Hier best een mooi topic met suggesties voor D3: Er staan best veel goede tussen imo.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5847817976
Met een groot deel eens, maar ook een zeer groot deel vergeet de nieuwe spelers. Het lijkt wel alsof alle suggesties ervan uit gaan dat er geen nieuwe spelers zijn.

• Marcvz
Hmm, maar nieuwe spelers hebben toch al content die nieuw voor hen is?
T is juist de bedoeling dat er na die content ook nog wat uitdaging te vinden is..

Verwijderd

Oke sorry voor de crosspost, vergeef me mijn enthousiasme :$

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9u0m.png

YAY! :D

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

lanerios schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:57:
[...]

Met een groot deel eens, maar ook een zeer groot deel vergeet de nieuwe spelers. Het lijkt wel alsof alle suggesties ervan uit gaan dat er geen nieuwe spelers zijn.
Zoals Marc ook al aangeeft, als je nog nieuw bent heb je 4 moeilijkheidsniveaus met 5 characters (eventueel ook op hardcore) te ontdekken, werking van items/AH doorkrijgen etc. etc. Het is juist dat wanneer je paragon 10+ bent met meerdere characters dat je dan toch redelijk in een sleur terecht kunt komen, als daar wat alternatieven voor komen is dat natuurlijk mooi. Tot je meerdere characters op 60 hebt hoef je je sowieso nooit te vervelen denk ik.

Beeromaniac

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Iemand nog tips voor mijn Monk? http://eu.battle.net/d3/e...moeder-2321/hero/16889063

Had vandaag geluk, vond de Tzo King en shenlong, toen maar de andere erbij gekocht, ze beginnen al rond de 200.000. Wilde eigenlijk alles zelf vinden, maar ach klein beetje AH mag wel. Arcane is toch echt wel killing voor mij helaas :(.

Skills ben ik ook nog niet uit, gebruik erg vaak Wave of light en die kost 75 spirit, maar groepjes monsters zijn gemakkelijk dood te krijgen ermee. Seven-sided gebruik ik voor de elites en bosses, rest om mij zelf in leven te houden natuurlijk :P

Blizzard heeft hem alleen nog niet helemaal up to date, shoulders is ook geel namelijk :P

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:26:
Oke sorry voor de crosspost, vergeef me mijn enthousiasme :$

[afbeelding]

YAY! :D
gewoon een bijna perfect roll all stats die nut hebben :)

@hierboven, voeg me anders toe: goldman#2525, heb nog wel wat items liggen voor je denk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Goldman op 05-12-2012 07:18 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:22
Marcvz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:49:
T is juist de bedoeling dat er na die content ook nog wat uitdaging te vinden is..
Met een beetje geluk tik ik vanavond Paragon lvl 10 aan (een mooi symbooltje erbij).
In principe weinig gebieden meer te ontdekken in de 4 acts, maar nog wel genoeg game content te doen, maar nog genoeg uitdaging voor mij persoonlijk:

- Key / infernal Machine / Uber bosses
- Betere gear / dps
- Achievments
- Hardcore char (al denk ik dat dit slecht is voor mijn hart..)
- Paragon lvl's

Merk dat sinds patch 1.0.5 en wat geluk met een goede pulic groep door inferno kon komen, maar tot aan die patch zat ik redelijk vast in ACT III en kwam eigenlijk niet eens tot de Crater. Het plezier is terug en tja D3 blijft toch een beetje een gearfest, dus het grinden is ook weer terug ;)

• corset
Marcvz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:49:
Daar doel ik ook niet op. Maar veel dingen zijn juist gemaakt in die lijst om nieuwe spelers weg te jagen. Snellere mobs, sterkere mobs, grotere death penalty e.d.

Voor mij (ik ben nieuwe spelers, Nightmare mode pas) is er genoeg te doen, maar moet er niet aan denken om die changes te zien. Kulle slacht me nu al zonder issues af :P

• Klitse
  • Niet online
Gisteren mijn gloves geupgrade en nu 200k unbuffed dps!
Volgende halte is dezelfde gloves maar dan met IAS erbij en een Mempo met Crit chance.
Helaas is mijn gold op, dus dat wordt sparen.

[ Voor 55% gewijzigd door Klitse op 05-12-2012 08:34 ]

• Blaat
Aight! schreef op woensdag 05 december 2012 @ 02:10:
Iemand nog tips voor mijn Monk? http://eu.battle.net/d3/e...moeder-2321/hero/16889063

Had vandaag geluk, vond de Tzo King en shenlong, toen maar de andere erbij gekocht, ze beginnen al rond de 200.000. Wilde eigenlijk alles zelf vinden, maar ach klein beetje AH mag wel. Arcane is toch echt wel killing voor mij helaas :(.

Skills ben ik ook nog niet uit, gebruik erg vaak Wave of light en die kost 75 spirit, maar groepjes monsters zijn gemakkelijk dood te krijgen ermee. Seven-sided gebruik ik voor de elites en bosses, rest om mij zelf in leven te houden natuurlijk :P

Blizzard heeft hem alleen nog niet helemaal up to date, shoulders is ook geel namelijk :P
Je hebt wat weinig resist en zo goed als geen crit spul.

Focus op gear met all+physical res en het komt helemaal goed.

Probeer vervolgens crit chance te krijgen op de gloves, ringen, amu, helm en bracers. Dat hoeft niet zo duur te zijn. Dan vervolgens wapens met crit damage en ik vermoed dat je dps bijna verdubbelt.

• Protax
Timeless schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:31:
Gisteren mijn gloves geupgrade en nu 200k unbuffed dps!
Volgende halte is dezelfde gloves maar dan met IAS erbij en een Mempo met Crit chance.
Helaas is mijn gold op, dus dat wordt sparen.
Lekker lekker :) Ik heb vanmorgen me monk geupgrade! :P

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 22:29

Infinchible

Woef!

Kopen? :p

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9g940j.jpg

Maar 275... ;)

• Protax
Mag ik in natura betalen?

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 22:29

Infinchible

Woef!

Lol :P
Alleen als je eruit ziet als Emma Stone.. :9

• Klitse
  • Niet online
Had ik nu maar 275M....

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:27:
[...]

Daar doel ik ook niet op. Maar veel dingen zijn juist gemaakt in die lijst om nieuwe spelers weg te jagen. Snellere mobs, sterkere mobs, grotere death penalty e.d.

Voor mij (ik ben nieuwe spelers, Nightmare mode pas) is er genoeg te doen, maar moet er niet aan denken om die changes te zien. Kulle slacht me nu al zonder issues af :P
En tóch denk ik dat het voor nieuwe spelers ook prima te spelen is hoor! Ik was laatst gestart met Hardcore, dus ook weer van begin af aan, met 0 gold, 0 items, en dat lukte prima ;) Ben nu lvl 47 dacht ik.

Ook kwestie van de class die je speelt een beetje snappen, en het hele spel principe ;) Het móet ook een uitdaging zijn! :P

Doet me wel denken aan toen ik Diablo 2 begon te spelen, een halfjaartje voordat D3 uitkwam, maar daar ben ik ook vastgelopen op lvl 16... :P

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Death penalty daar ben ik wel voorstander van, nieuwe spelers hebben 1/10e van een level zo terug verdiend, op hogere paragon levels ga je wel even nadenken. Maar dat moet dan samenhangen met betere rewards op hogere MP levels.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

strekie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
Death penalty daar ben ik wel voorstander van, nieuwe spelers hebben 1/10e van een level zo terug verdiend, op hogere paragon levels ga je wel even nadenken. Maar dat moet dan samenhangen met betere rewards op hogere MP levels.
Ik vind de hoeveelheiod mf en extra exp die je op hogere mp's krijgt al reward genoeg hoor :P
in D2 verloor je gewoon goud als je doodging, ondanks dat je er weinig aan had, behalve voor repairs en revives van je merc.

• Klitse
  • Niet online
Bokkie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:48:
[...]

Ik vind de hoeveelheiod mf en extra exp die je op hogere mp's krijgt al reward genoeg hoor :P
Dan ben jij de enige vrees ik. Ik farm nog altijd MP0-3 ondanks dat ik wel hoger aankan. Dat is helaas niet efficient genoeg dus blijf ik er weg (behalve voor keyruns en uberbosses).

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Had een Visage of Giyua (http://us.battle.net/d3/en/item/visage-of-giyua) liggen waarvan ik in eerste instantie dacht dat die - hoewel zeker niet slecht - wel crap zou zijn wbt sell value. De goedkoopste zijn een paar ton oid, en zelfs met crit leken ze in eerste instantie niet veel meer dan 1 a 2M. Ik was al wel een doc begonnen (nu lvl 40 oid) met het idee daar wat onverkoopbare legendaries op te zetten voor de eerste stappen in inferno. Zo heb ik ook alvast een redelijke Thing of the Deep voor hem.

Nou had ik een hoge int roll op de Visage, 4.5 crit, en 9s op zombie dogs, en vooral met die laatste stat erbij bleven er in de AH alleen maar loeidure over! Meer voor de gein heb ik hem toen met een starting bid van 25M zonder buyout op de AH gezet, en wat schetst mijn verbazing wanneer de current bid toen ik er gister mee nokte (met nog 8 uur te gaan) al op 68M stond :X

Vanaaf kan ik checken voor hoeveel die ging, en krijg ik hopelijk een mooi pakje gold van de sint ;)

Doc is leuk trouwens :Y

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Timeless schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:51:
[...]

Dan ben jij de enige vrees ik. Ik farm nog altijd MP0-3 ondanks dat ik wel hoger aankan. Dat is helaas niet efficient genoeg dus blijf ik er weg (behalve voor keyruns en uberbosses).
Dat doe ik ook, mijn mage kan mp5 farmen, maar mp2 gaat veel sneller en dus ook efficienter.
mijn monk kan net mp1 aan ivm de squishyness die ze nog heeft.

Het blijft gewoon een grindgame, als dat er nog meer legs zouden droppen zouden mensen helemaal snel afhaken, ook als de stats beter zouden zjin.

De drang naar betere gear is namelijk het ultieme doel in dit spel. Als dat te snel bereikt wordt druipen er al heel snel spelers af.

Wat er imho wel in mag zijn legendaries met unieke eigenschappen zoals in D2 zoals skills die je anders nooit zou kunnen krijgen op een class

Ik denk dan bijv aan een belt die je slow time geeft.
of een ring met missile dampening. of een neck die je de blue lightning affix geeft, dan kan je bijvoorbeeld een s&b tank baba maken die damage doet door zoveel mogelijk klappen te krijgen :)

Dat soort dingen. Dat maakt het ook veel leuker om bijzondere builts te maken.

mijn monk zit alweer op zijn "max" nu moet ik weer 10+m gaan uitgeven voor upgrades volgens mij :/
http://eu.battle.net/d3/e...baatar-1668/hero/21984097

offhand klopt niet, is nu een nonsocketed wkl met 3% lifeleech en 24%

[ Voor 8% gewijzigd door Bokkie op 05-12-2012 10:00 ]

• DHeidstra
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteren het "elite" clubje paragon 100 gejoined:D Nu is het farmen opeens minder leuk en elke keer dat ik een xp shrine tegen kom twitched mijn hoofd even.

Verwijderd

Bokkie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:59:
[...]

Het blijft gewoon een grindgame, als dat er nog meer legs zouden droppen zouden mensen helemaal snel afhaken, ook als de stats beter zouden zjin.

De drang naar betere gear is namelijk het ultieme doel in dit spel. Als dat te snel bereikt wordt druipen er al heel snel spelers af.
Maar als er vrijwel niets dropped haken de mensen ook af. Ik speel het zelf op dit moment niet veel meer. Mijn WD is Paragon 12 maar als er niet tot nauwelijks fatsoenlijke gear te looten valt waar je weer verder mee komt is de lol er snel af.

• corset
En dan leer je dat builds veranderen opeens bosses veel makkelijker kan maken. Echt wat ben ik dom als het om een nieuwe game gaat ;p

Kulle ging van 1shot attacks naar I just can't die

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 22:21
Ik ben gisteren eindelijk overstag gegaan en heb een WW budget setje gekocht voor me barbarian en ben daar mee act3 op MP0 gaan doen, dat gaat perfect alleen merk ik nog wel dat ik gewoon heel veel moeite heb om een constante uptime te hebben op me Wrath of the beserker.

Hiervoor speelde ik altijd tank barb, en dat was zo saai omdat het killen van mobs zo traag was en me bijna RSI gaf.... :S

Is er hier iemand misschien die wat tips heeft om de uptime wat hoger te krijgen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lorune-2844/hero/110953

Dit is me profile, ik weet dat er een hele hoop beter kan, mocht er iemand nog goedkope suggesties hebben voor gear upgrades is dat ook heel welkom, ik heb min of meer een video gevolgt die ik op diablofans had gevonden voor budget barb :P

(ik heb nog ongeveer 5 mil gold over op dit moment)

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 06:36
Terence(x) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:07:
Ik ben gisteren eindelijk overstag gegaan en heb een WW budget setje gekocht voor me barbarian en ben daar mee act3 op MP0 gaan doen, dat gaat perfect alleen merk ik nog wel dat ik gewoon heel veel moeite heb om een constante uptime te hebben op me Wrath of the beserker.

Hiervoor speelde ik altijd tank barb, en dat was zo saai omdat het killen van mobs zo traag was en me bijna RSI gaf.... :S

Is er hier iemand misschien die wat tips heeft om de uptime wat hoger te krijgen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lorune-2844/hero/110953

Dit is me profile, ik weet dat er een hele hoop beter kan, mocht er iemand nog goedkope suggesties hebben voor gear upgrades is dat ook heel welkom, ik heb min of meer een video gevolgt die ik op diablofans had gevonden voor budget barb :P

(ik heb nog ongeveer 5 mil gold over op dit moment)
Wrath of the Berserker up houden op MP0 is ook bijzonder lastig, en wordt alleen maar moeilijker naarmate je betere gear krijgt. Ik zelf heb op een gegeven moment gezegd van fuck wotb, is de stress niet waard (voor mp0), gebruik hem uiteraard wel op de wat hogere MP levels, daar is het een eitje.

verder is dit heel belangrijk om te weten als je WOTB up wilt houden:
je krijgt alleen secondes erbij over fury gained. Dus als jij 50 fury bent en je krijgt er 20 bij, krijg je over die hele 20 je secondes erbij. maar ben je al op 100 fury, dan gain je 0 fury (ff ervanuitgaande dat 100 je max is) en dus ook 0 sec. Dus om wrath goed up te houden moet je zorgen dat je bijna altijd fury kan gainen (en dus niet op max blijft hangen, spells spammen dus!)

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 22:21
YbonG schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:25:
[...]

Wrath of the Berserker up houden op MP0 is ook bijzonder lastig, en wordt alleen maar moeilijker naarmate je betere gear krijgt. Ik zelf heb op een gegeven moment gezegd van fuck wotb, is de stress niet waard (voor mp0), gebruik hem uiteraard wel op de wat hogere MP levels, daar is het een eitje.

verder is dit heel belangrijk om te weten als je WOTB up wilt houden:
je krijgt alleen secondes erbij over fury gained. Dus als jij 50 fury bent en je krijgt er 20 bij, krijg je over die hele 20 je secondes erbij. maar ben je al op 100 fury, dan gain je 0 fury (ff ervanuitgaande dat 100 je max is) en dus ook 0 sec. Dus om wrath goed up te houden moet je zorgen dat je bijna altijd fury kan gainen (en dus niet op max blijft hangen, spells spammen dus!)
Ik probeer constant te whirlwinden en sprint zogauw als ik zie dat de buff weg is, ik zit wel regelmatig zonder fury zelf als ik niet genoeg mobs om me heen heb.

Misschien moet ik eens kijken of ik naar MP2/3 kan gaan
Pagina: 1 ... 133 ... 241 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: 141.138.137.131

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging

Discussies over welles/nietes van het verkopen van ingame gold tegen harde euro's of het daadwerkelijk willen aanbieden hier op tweakers is NIET de bedoeling.

Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wilt opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan kan mij een DM sturen.