[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:
  • 125.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Werelds schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:20:
Leuk hoe in die HWI review de gewone 7970 10 dB(A) luider is dan de GE, welke overal anders als luidste van de drie uit de bus komt? Het is geloof ik maar goed dat ik nooit naar HWI surf :|

Zie ook dat Hilbert het TDP van de 680 op 170 heeft staan |:(

[...]

Ik heb nog eens even naar de resultaten van Tahiti gekeken op compute gebied. Als ik zo naar de specs van Titan kijk, de verschillen in GK110 denk ik dat ik mijn verwachtingen iets bij moet stellen. Ik denk dat dat nog wel eens een prachtig gevecht kan gaan worden met sommige toepassingen, Tahiti doet het beter dan ik me herinner van vorig jaar. Als ik het vergelijk met GK104, zal het in het ergste geval zo'n 1.5 keer sneller zijn, maar over het algemeen moeten we denk ik tussen een factor 2 en 2.5 kijken, met uitschieters naar de 3. De FP64 snelheid ligt nu natuurlijk op 1/3 van de FP32 (8 keer zo veel, 680 zit op slechts 1/24), dus dat is gigantisch. Het aantal flops ligt dan ook nog hoger, maar dit is door die FMA combinatie in Fermi altijd een beetje lastig in te schatten.

Ik ben eigenlijk benieuwder naar de compute performance dan de gaming performance, haha, dat laatste gaat in verhouding tot GK104 en Tahiti toch tegenvallen :D
De GTX580 was nog regelmatig sneller dan de GTX680 als het ging om Compute. Tahiti is net als de GTX580 en de Titan gemaakt voor GPGPU. Titan moet het gezien de specs kunnen winnen. Maar dit is pas AMD's eerste poging.

Als AMD eind dit jaar of volgend jaar met een GCN refresh komt met 2560 units (ALS) dan denk ik dat die het prima tegen Titan kan opnemen. Zowel qua gaming performance als Compute performance. Maar nVidia zit natuurlijk ook niet stil. En zal ook wel aan een Kepler refresh werken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik denk persoonlijk dat de weg die AMD is ingeslagen in de nabije toekomst meer vruchten zal afwerpen( met de architectuur) dan de weg die NVIDIA nu is ingeslagen maar we zullen zien hoe het er aan het einde van dit jaar/volgend jaar voorstaat.

@ hier onder

Nee mijn kennis gaat( helaas zeg ik erbij) niet zo ver dat ik hele goede voorbeelden kan geven maar ik heb gewoon het idee dat deze richting een goede keuze zal zijn alleen word er inderdaad nog niet zo veel gebruik van gemaakt door devs,maar als dit wel gaat gebeuren zou er wel eens een snelle/grote doorontwikkeling kunnen ontstaan al weet ik ook niet wat NVIDIA nog uit hun architectuur kan halen of dat ze ondertussen wellicht bezig zijn met grote aanpassingen, dat weten de mensen hier wellicht beter die dichter op de materie zitten.

[ Voor 71% gewijzigd door pino85 op 19-02-2013 19:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kun je daar een voorbeeld van geven?
De architectuur lijkt qua compute wel schaalbaarder doordat ze geen losse CUDA cores hebben maar alles met de shaders doen. Maar daardoor sleep je wel veel bagage mee als je de kaart alleen maar voor gaming gebruikt.

AMD richt zich echter helemaal op HSA. Het goed laten samen werken van CPU en GPU en dan is het logisch om die richting door te zetten. Maar dan is het belangrijk dat software devs ook mee gaan met deze ontwikkeling. Voordeel voor AMD zijn de Design wins van GCN voor de nieuwe Xbox en PS. Daardoor gaan ook veel meer devs aan de slag met deze architectuur.

Ik denk dat een jaar nog een beetje weinig is. GPGPU wilt nog niet echt van de grond komen. Maar ik zie hier in de toekomst wel veel potentie.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 19-02-2013 19:37 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Astennu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:26:
De GTX580 was nog regelmatig sneller dan de GTX680 als het ging om Compute. Tahiti is net als de GTX580 en de Titan gemaakt voor GPGPU. Titan moet het gezien de specs kunnen winnen. Maar dit is pas AMD's eerste poging.
Dat is het hem nu dus juist. De specs kun je niet zomaar met Fermi vergelijken. En wil je het dan toch zo gaan bekijken en de vooruitgang van GF114 naar GK104 als basis nemen, dan wordt het een hele vreemde zaak.

Speculatie tijd, niet voor zwakke hartjes - veel cijfertjes en vergelijkingen en ik heb me vast wel ergens vergist. Astennu leest dit wel, de rest hoeft het niet te doen, er is een TL;DR :P

TL;DR: Kepler is en blijft een raar ding.

Dus, om even de 680 tegenover de 560 Ti te zetten (niet de 448-SP-GF110 uiteraard, maar gewoon de volle GF114): floating point performance is simpelweg d-r-a-m-a-t-i-s-c-h slecht. Ga je op FP64 zitten dan komt die 1/24 van GK104 ook echt om de hoek kijken en ligt hij gewoon vaak op de helft (of in de buurt daarvan) van GF114 (die op 1/12 zit). Daardoor gaan dingen als PrimeGrid dus finaal mis. Nu zit GK110 daar op 1/3 tegenover GF110's 1/8, dus als we die lijn doortrekken zit FP64 performance (en dus dingen als PrimeGrid) ongeveer 2,4 - 2,6 keer boven de 580. Anand test dan ook een AES algoritme via OpenCL, waar Nvidia sowieso al sterker uit de bus komt, daar ligt GK104 net iets achter GF110, dus ook dat is voor GK110 geen enkel probleem. Hier zal hij net geen 2 keer zo snel zijn als Tahiti.

Voor zover de Nvidia <> Nvidia vergelijkingen, nu komt het echte werk. De DX11 compute tests die Anand uitvoert zijn sterk shader afhankelijk en daar doet GK104 het uitzonderlijk goed. Tegenover GF114 maar liefst 2,5 keer beter, dus trek je die lijn door, kom je uiteindelijk op iets uit dat twee keer zo snel is als de 7970.

And now, the bad. Civ V, nog steeds heel populair als compute test op allerlei sites. Daar gaat GK104 zo'n 25% vooruit op GF114. Trek je die lijn door, dan kom je uit op pakweg 6-9% bovenop Tahiti. Gaat maar net dus. Ga je naar SmallLux kijken, waarschijnlijk een van de weinige compute tests die wij zelf wel eens hebben gedraaid (ik in elk geval wel), daar zit GK104 maar net zo'n 12-15% boven GF114. Trek je die lijn dan weer door...heb je nog steeds maar net de helft van Tahiti :)

En om dit dan weer terug te trekken naar GF110 <> GF114 en GK104 <> GK110 (niet geheel eerlijk natuurlijk, aangezien alles behalve GK104 hier in principe tweede generatie is), krijg je zoiets:
- GF110 t.o.v. GF114: 53.85% meer transistors, 56.6% groter, 33% meer SPs, 7% lagere clock.
- GK110 t.o.v. GK104: 100% meer transistors (netjes!), 77% groter (minder :(), 75% meer SPs, 17% lagere clock.
- GK104 heeft ~2 keer zoveel transistors per mm^2 als GF114, GK110 zit op ~2,35 keer GF110
- Allebei ongeveer de helft meer bandbreedte dan hun kleinere broertje, thanks to memory

Als we dan naar wat andere statistieken kijken (fillrates, bandbreedte en FMA GFLOPS):
- GF110 > GF114: +88% GP/s, -7% GT/s, +25% GFLOPS - Lagere GT/s komt doordat GF110 en GF114 allebei 64 TMUs hebben, maar GF110 lager geklokt is)
- GK110 > GK104: +25% GP/s, +45% GT/s, +45% GFLOPS

Op de meeste dingen toch een grotere vooruitgang dan GF110 was, moet goedkomen, toch? Niet dus, kijk maar naar GK104 > GF110 (!):
- 18% meer transistors
- 30% meer GP/s
- 160% meer GT/s
- Gelijke bandbreedte
- 95% meer FMA GFLOPS
- 30% hogere core clock
- 50% hogere mem clock

Het ding zit gewoon overal boven GF110 en toch wordt hij compleet weggeblazen. Nu komt dat voor een groot deel door die belachelijke FP64 cap, maar juist door dit alles durf ik eigenlijk niet meer zomaar te beweren dat hij de 7970 sowieso langs gaat qua compute performance. Ik denk dat het er in sommige tests om zal spannen -vooral ook met AMD's nieuwe drivers-, dat hij alsnog verliest in sommige (SmallLux) en dat hij in sommige dingen alles weg zal blazen. Maar of je het dan de compute koning kunt noemen? Ik denk dat hij zich net als GK104 grillig zal gedragen - minder dan die chip vanwege de andere indeling, maar nog steeds niet zo constant goed als Fermi. Zoals ik al zei, Kepler is een heel raar beest. Mocht AMD dan ook met een grotere Tahiti komen ben ik het dan ook met je eens dat die zonder problemen tegen Titan op kan boksen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Iig is de 10.000 rumor niet waar:
NVIDIA hasn’t gone into depth for launch quantities, but they did specifically shoot down the 10,000 card rumor; this won’t be a limited run product and we don’t have any reason at this time to believe this will be much different from the GTX 690’s launch (tight at first, but available and increasingly plentiful).
http://www.anandtech.com/...eforce-gtx-titan-part-1/2

Ik mis nog wel de SXAA (hopelijk ook eens officiele SSAA (en misschien downsampling ;) )en andere features in depth, maar dat zal as. donderdag wel komen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Na de nieuwe update is het mogelijk om hogere refresh rates dan je monitor normaal weergeeft. Zo kan ik met mijn lg ips monitor de refresh rate naar 74hz zetten ipv 60hz. Vsync verandert dan ook automatisch mee!

voor meer info:

YouTube: GTX Titan LCD Monitor Overclocking Guide Linus Tech Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:30:
Iig is de 10.000 rumor niet waar:

[...]

http://www.anandtech.com/...eforce-gtx-titan-part-1/2

Ik mis nog wel de SXAA (hopelijk ook eens officiele SSAA (en misschien downsampling ;) )en andere features in depth, maar dat zal as. donderdag wel komen.
Ik geloofde er eerlijk gezegd al meteen niets van. 10.000 is wel heel veel voor zo'n niche @ launch.
In de loop van dit jaar zullen ze het aantal wellicht wel halen.

De Meeste chips gaan naar de Tesla K20 kaarten. Die leveren ook 3x zo veel geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:40:
[...]

En om dit dan weer terug te trekken naar GF110 <> GF114 en GK104 <> GK110 (niet geheel eerlijk natuurlijk, aangezien alles behalve GK104 hier in principe tweede generatie is), krijg je zoiets:
- GF110 t.o.v. GF114: 53.85% meer transistors, 56.6% groter, 33% meer SPs, 7% lagere clock.
- GK110 t.o.v. GK104: 100% meer transistors (netjes!), 77% groter (minder :(), 75% meer SPs, 17% lagere clock.
Als je de vergelijkingen ziet dan zou ik de 77% groter toch niet "minder :( " noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Waarom moet iedereen wachten met reviews posten?

[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 19-02-2013 23:10 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:53:
Best indrukwekkend. Maar ik ben benieuwd wat er gebeurd als je echt zware apps gaat draaien. Zoals Furmark en zo. En ik ben benieuwd wat hij verbruikt met furmark en games.
Verwacht in Furmark niet echt hoger verbruik dan een zware game, zelfde geld immers ook voor de GTX 680. Bij Furmark of ander zwaar programma zal je bijna geen hogere boost klok zien, wel bij de lichtere programma's/games. Dus als het er echt performance nodig is wordt die trager net zoals de GTX 680. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

androidlover schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:42:
Na de nieuwe update is het mogelijk om hogere refresh rates dan je monitor normaal weergeeft. Zo kan ik met mijn lg ips monitor de refresh rate naar 74hz zetten ipv 60hz. Vsync verandert dan ook automatisch mee!

voor meer info:

YouTube: GTX Titan LCD Monitor Overclocking Guide Linus Tech Tips
Is dat niet een soort Overdrive dan :?

/Mening van iemand die warmte/herrie/verbruik niet veel kan schelen bij high end kaarten met stock koeling :

Ik vind die 780 GTX wel leuk !! =>

- 2x DVI + 1x normale DisplayPort zullen mijn 3 Delletjes leuk vinden d:)b
- Eindelijk een kaart met 6 GB geheugen direkt bij release en niet achteraf in de vorm van aparte 6 GB versies en ook niet door middel van 2x 3 GB voor de 2 GPU chips die erop zitten : Gewoon 1 kaart. That's it d:)b
- Ik heb een 4-Way SLI mobo ... dat geeft een mens opties in de toekomst >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je nu nog met HD5870jes zit is het wel de moeite waard, maar dan zou ik meteen twee van die beesten pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
3XPER7 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:27:
Als je de vergelijkingen ziet dan zou ik de 77% groter toch niet "minder :( " noemen.
Wel als je je vervolgens bedenkt dat GK104 op zijn beurt zo'n 11% kleiner is dan GF114. Dankzij de kleinere SPs en 28nm krijgen ze meer geperst in minder en dan valt het toch tegen als je eerste chip kleiner wordt dan z'n voorganger, en de tweede juist groter dan z'n voorganger. Nu zitten er ook wel meer shaders op GK110 tegenover GF110 dan op GK104 tegenover GF114, maar het aantal ROPs is in beide gevallen gelijk gebleven - dat zijn de grootste ruimte vreters in verhouding. Ik heb nog niet de tijd genomen om helemaal de indeling te vergelijken, maar ze hebben veel meer shaders bij elkaar gepropt dan in Fermi. Misschien is er iets dat ik gemist heb, maar aangezien ze twee keer zo veel transistors kwijt kunnen per mm^2 en de ROPs gelijk gebleven zijn, vind ik 77% erg veel voor een verdubbeling van die mini shaders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

madmaxnl schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:56:
Als je nu nog met HD5870jes zit is het wel de moeite waard, maar dan zou ik meteen twee van die beesten pakken ;)
Alleen 1 probleem : De meeste nieuwe games vind ik geen bal aan dus zou het een beetje zonde zijn om daar geld aan uit te geven ;)

Maar goed... ArmA III en GTA V komen eraan net als rFactor 2 dus wie weet... !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:47:
[...]

Verwacht in Furmark niet echt hoger verbruik dan een zware game, zelfde geld immers ook voor de GTX 680. Bij Furmark of ander zwaar programma zal je bijna geen hogere boost klok zien, wel bij de lichtere programma's/games. Dus als het er echt performance nodig is wordt die trager net zoals de GTX 680. :p
True maar bij deze kaart kun je hem makkelijker over zijn TDP laten gaan ik ben benieuwd wat hij in verbruikt als je de max boost clock blijft draaien.
nero355 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:48:
[...]

Is dat niet een soort Overdrive dan :?

/Mening van iemand die warmte/herrie/verbruik niet veel kan schelen bij high end kaarten met stock koeling :

Ik vind die 780 GTX wel leuk !! =>

- 2x DVI + 1x normale DisplayPort zullen mijn 3 Delletjes leuk vinden d:)b
- Eindelijk een kaart met 6 GB geheugen direkt bij release en niet achteraf in de vorm van aparte 6 GB versies en ook niet door middel van 2x 3 GB voor de 2 GPU chips die erop zitten : Gewoon 1 kaart. That's it d:)b
- Ik heb een 4-Way SLI mobo ... dat geeft een mens opties in de toekomst >:)
Dit kon ook gewoon met de huidige kaarten maar dan moest je zelf met wat instellingen lopen rommelen om dit aan te zetten.

Het is geen 780 GTX hij heet Titan. En als het al een kaart met een nummer geweest zou zijn had hij in de GTX6xx serie moeten zitten. Het is geen nieuwe generatie of zo.
nero355 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 02:26:
[...]

Alleen 1 probleem : De meeste nieuwe games vind ik geen bal aan dus zou het een beetje zonde zijn om daar geld aan uit te geven ;)

Maar goed... ArmA III en GTA V komen eraan net als rFactor 2 dus wie weet... !!
Dan nog blijft het zonde van je geld. Deze kaarten hebben namelijk vreselijk slechte prijs / performance waardes. Je kunt veel beter naar HD7970's of GTX680's kijken. Deze kaarten zijn alleen leuk voor mensen die geld te veel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ah, waarom nog zo lang wachten op benches?!

Wekt wel vertrouwen dat Guru3d hem al op GTX680 kloksnelheden heeft gekregen.
Met 1,75x zoveel shaders op dezelfde snelheid, zou dat dus theoretisch zo rond de 60 - 70% perf winst geven tov één GTX 680!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Jeroenneman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:23:

Wekt wel vertrouwen dat Guru3d hem al op GTX680 kloksnelheden heeft gekregen.
Met 1,75x zoveel shaders op dezelfde snelheid, zou dat dus theoretisch zo rond de 60 - 70% perf winst geven tov één GTX 680!
Ja had ik ook gelezen met boost hadden ze de Titan op 1.176 Ghz !!. Dit kan niet anders dan een fenomenale performance geven.
De ''gelekte'' slides waar de Titan in Crysis 3 op 2560x1600 met AA maar 10 FPS sneller is dan de GTX680 kan ook echt niet waar zijn.

Deze slides stonden btw ook de site van Nvidia zelf maar deze zijn sinds vandaag verwijderd ....... mmmzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Jeroenneman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:23:
Mijn aanname is dat anders de benchmarks met de huidige drivers te veel zouden tegenvallen?
Op deze manier kunnen ze nog ff vlug sleutelen aan de drivers.

Geduld is een schone zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Indy91 op 20-02-2013 11:13 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:48:
[...]

Wel als je je vervolgens bedenkt dat GK104 op zijn beurt zo'n 11% kleiner is dan GF114. Dankzij de kleinere SPs en 28nm krijgen ze meer geperst in minder en dan valt het toch tegen als je eerste chip kleiner wordt dan z'n voorganger, en de tweede juist groter dan z'n voorganger. Nu zitten er ook wel meer shaders op GK110 tegenover GF110 dan op GK104 tegenover GF114, maar het aantal ROPs is in beide gevallen gelijk gebleven - dat zijn de grootste ruimte vreters in verhouding. Ik heb nog niet de tijd genomen om helemaal de indeling te vergelijken, maar ze hebben veel meer shaders bij elkaar gepropt dan in Fermi. Misschien is er iets dat ik gemist heb, maar aangezien ze twee keer zo veel transistors kwijt kunnen per mm^2 en de ROPs gelijk gebleven zijn, vind ik 77% erg veel voor een verdubbeling van die mini shaders :)
Ik dacht juist dat het aantal ROP's van de GTX 780Ti 48 zou zijn (tegenover de 32 van GK104 / GTX 680). En de MBW zou van 256 naar 384 bits gaan. Misschien is dat laatste niet van belang, maar dan is het in ieder geval toch:

- GK110 t.o.v. GK104: 50% meer ROP's (48 / 32)

Of lees ik in jouw redenatie ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Astennu schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:13:
Het is geen 780 GTX hij heet Titan. En als het al een kaart met een nummer geweest zou zijn had hij in de GTX6xx serie moeten zitten. Het is geen nieuwe generatie of zo.
En dan nog zou het GTX 780 zijn. GTX is toch al 4,5 jaar een prefix en geen suffix meer :P
3XPER7 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:43:
Ik dacht juist dat het aantal ROP's van de GTX 780Ti 48 zou zijn (tegenover de 32 van GK104 / GTX 680). En de MBW zou van 256 naar 384 bits gaan. Misschien is dat laatste niet van belang, maar dan is het in ieder geval toch:

- GK110 t.o.v. GK104: 50% meer ROP's (48 / 32)

Of lees ik in jouw redenatie ergens overheen?
GF114 en GK104 hebben allebei 32 ROPs inderdaad, GF110 en GK110 48 en dat is waar ik op doelde. In beide gevallen zitten er 16 extra ROPs in de gebruikte ruimte, maar aangezien ze net iets meer dan twee keer zo veel shaders in dezelfde ruimte kwijt kunnen zou je in een ideaal geval 53.85*2=107.7 in dezelfde 56.6% ruimte kwijt moeten kunnen. In plaats daarvan is er nóg meer ruimte gebruikt. Nu is het aantal TMUs wel flink omhoog gaan, maar TMUs zijn relatief klein. Of de ROPs kleiner zijn dan voorheen weet ik niet, we zitten natuurlijk wel op 28nm nu; als dat dan ook nog het geval is (is er trouwens al eens een echt die shot van GK104 geweest? Straks eens naar zoeken) dan is het helemaal vreemd :)

Zoals ik al zei, misschien is er iets wat ik mis in de indeling, misschien zijn de TMUs nu anders - ik heb er nog niet goed naar gekeken. Op het eerste oog zit er in elk geval iets scheef naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indy91 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:11:
[...]

Mijn aanname is dat anders de benchmarks met de huidige drivers te veel zouden tegenvallen?
Op deze manier kunnen ze nog ff vlug sleutelen aan de drivers.

Geduld is een schone zaak.
Ik mag hopen van niet. Want Ze hebben al maanden lang kaarten beschikbaar. Ze leveren ook al een tijdje Tesla K20 kaarten. Dus nVidia had ook hardware beschikbaar om de GK110 goed te testen als Game GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Werelds schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:07:
[...]

GF114 en GK104 hebben allebei 32 ROPs inderdaad, GF110 en GK110 48 en dat is waar ik op doelde. In beide gevallen zitten er 16 extra ROPs in de gebruikte ruimte, maar aangezien ze net iets meer dan twee keer zo veel shaders in dezelfde ruimte kwijt kunnen zou je in een ideaal geval 53.85*2=107.7 in dezelfde 56.6% ruimte kwijt moeten kunnen. In plaats daarvan is er nóg meer ruimte gebruikt. Nu is het aantal TMUs wel flink omhoog gaan, maar TMUs zijn relatief klein. Of de ROPs kleiner zijn dan voorheen weet ik niet, we zitten natuurlijk wel op 28nm nu; als dat dan ook nog het geval is (is er trouwens al eens een echt die shot van GK104 geweest? Straks eens naar zoeken) dan is het helemaal vreemd :)

Zoals ik al zei, misschien is er iets wat ik mis in de indeling, misschien zijn de TMUs nu anders - ik heb er nog niet goed naar gekeken. Op het eerste oog zit er in elk geval iets scheef naar mijn mening :)
Dan begrijp ik de vergelijking nog niet zo goed:
Werelds schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:40:
[...]

- GF110 t.o.v. GF114: 53.85% meer transistors en 50% meer ROP's, 33% meer SPs = 56.6% groter
- GK110 t.o.v. GK104: 100% meer transistors en 50% meer ROP's, 75% meer SPs = 77% groter

Ik denk dan maar dat ik iets mis (het kleine beetje extra ruimte voor de memory interface niet meegerekend misschien?). Die-shots van GK104 zijn er wel, in ieder geval van de GTX 680:

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1881/GeForce_GTX_680_Die_Shot.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 20-02-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
3XPER7 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:48:
Ik denk dan maar dat ik iets mis (het kleine beetje extra ruimte voor de memory interface niet meegerekend misschien?).
Haha, nee, je mist m'n punt :P

In beide gevallen komt er 50% meer ROPs bij - maar in beide gevallen is dat exact even veel ROPs, dus er wordt niet meer ruimte aan die ROPs besteed (sterker nog: minder, 28nm). Waar gaat die extra ruimte heen?

Ik heb maar eens even gezocht en ik ben er achter:
Afbeeldingslocatie: http://flyingsuicide.net/wp-content/uploads/2012/05/nvidia-gk110-die-shot-1.jpg

Zie je hoe weinig ruimte de ROPs nu nog maar kosten? Echter zijn de pipelines een stuk groter dan ik dacht. GK110 heeft er twee of vier meer (weet even niet of GK104 er nou twee of vier had, op basis van dat die shot neig ik naar twee) en de command processor lijkt een stukje groter te zijn (onthoud even dat dit 551mm^2 is in plaats van 294mm^2). Bij GK104 zit dat allemaal daar in het midden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 20-02-2013 14:15 ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/900x900px-ll-8d67f571boz3.jpeg

Ziet er niet verkeerd uit!

Niet op voorraad.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De Titan wordt dus leverbaar vanaf 25 Februari

The GeForce GTX TITAN GPU will be available starting on February 25, 2013 from NVIDIA's add-in card partners, including ASUS and EVGA in North America, and additional partners, including Colorful, Galaxy, Gigabyte, INNO 3D, MSI, Palit and Zotac outside the US. Partner participation will vary by region. Pricing is expected to start at $999 USD.

http://nvidianews.nvidia....ed-by-World-s-Fa-925.aspx

De gtx680 heb ik toen op de dag van de release (maart 2012) gekocht dus best kans dat deze kaart volgende week maandag/dinsdag dus te koop is in NL.

[ Voor 12% gewijzigd door calsonic op 21-02-2013 13:47 ]

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

999 dollar.. normaal is het een grove 1:1 omrekening.. $ = €

• calsonic
  • Niet online
mukkel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:38:
999 dollar.. normaal is het een grove 1:1 omrekening.. $ = €
Ja hij zal best op €1000 kunen uitkomen.
Ik denk dat ik zelf wacht tot Asus met de DCII uitvoering komt zodat er nog meer ruimte is voor de automatische overklok(gpuboost 2.0).

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Overpriced (mits als de prijs om de nabij de 1000,- zit).. dat is het enige wat ik dan denk.

Ik dacht dat hij rond de +/- 860,- ging hangen, richting de 1000 scheelt toch aardig wat.
Niet dat ik hem aan wil schaffen, maar toch.

• calsonic
  • Niet online
mukkel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:56:
Overpriced (mits als de prijs om de nabij de 1000,- zit).. dat is het enige wat ik dan denk.

Ik dacht dat hij rond de +/- 860,- ging hangen, richting de 1000 scheelt toch aardig wat.
Niet dat ik hem aan wil schaffen, maar toch.
Wellicht dat hij nog goedkoper wordt als er meer aanbod van komt.

Titan Review + Benchmarks
http://www.guru3d.com/art...e_gtx_titan_review,1.html
3-way sli Review + Benchmarks
http://www.guru3d.com/art...n_3_way_sli_review,1.html

Edit.
Hij zal uiteraard nog beter gaan presteren als de drivers beter zijn.
Kijk maar naar het verschil van de prestatie van 7970+680 van toen ze uitkwamen naar nu.

[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 21-02-2013 16:13 ]

• Werelds
Werelds schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:20:
Ik heb nog eens even naar de resultaten van Tahiti gekeken op compute gebied. Als ik zo naar de specs van Titan kijk, denk ik dat ik mijn verwachtingen iets bij moet stellen. Ik denk dat dat nog wel eens een prachtig gevecht kan gaan worden met sommige toepassingen, Tahiti doet het beter dan ik me herinner van vorig jaar. Als ik het vergelijk met GK104, zal het in het ergste geval zo'n 1.5 keer sneller zijn, maar over het algemeen moeten we denk ik tussen een factor 2 en 2.5 kijken, met uitschieters naar de 3. De FP64 snelheid ligt nu natuurlijk op 1/3 van de FP32 (8 keer zo veel, 680 zit op slechts 1/24), dus dat is gigantisch. Het aantal flops ligt dan ook nog hoger, maar dit is door die FMA combinatie vanaf Fermi altijd een beetje lastig in te schatten.

Ik ben eigenlijk benieuwder naar de compute performance dan de gaming performance, haha, dat laatste gaat in verhouding tot GK104 en Tahiti toch tegenvallen :D
Zat ik toch aardig goed :)

http://www.anandtech.com/...ns-performance-unveiled/3
http://www.anandtech.com/...ns-performance-unveiled/4

Edit: grappig genoeg vind ik de temperaturen en geluidsniveaus het meest indrukwekkend. Die zijn helemaal niet slecht gezien het stroom verbruik en de 551mm^2 die er gekoeld moet worden.

Gaming performance valt vies tegen - op hogere resoluties met name. Minimum FPS is ook pijnlijk laag in sommige gevallen, tegen een 7970 GE aan :S

Voor die prijs is het in elk geval een belachelijk product.

[ Voor 12% gewijzigd door Werelds op 21-02-2013 16:28 ]

• A87
  • Niet online

A87

Weet iemand hoe laat de reviews online komen>?

Wat betreft die titan, leuk maar het is niet zoals 2006 dat we zaten te springen om een kaart omdat games gewoon ruk liepen. atm zijn games echt vrij mild dus 1000 euro betalen voor zo'n kaart is way onzin, imo.

Toen de 8800GTX uit kwam had je een krachtpatser die en betaalbaar was... en ook nodig om fatsoenlijk te gamen met hoge settings etc! Eindelijk liep far cry 1 een keertje goed rond 80 fps etc :+

550-600 euro zou beter zijn, had ik er ook wel ff een gehaald. Maar 1000 euro is niet eens een enthousiasten prijs maar gewoon 8)7 > give me your money
Ik vind persoonlijk deze graphs belangrijk, de rest interesseert me niet.
http://www.guru3d.com/art..._gtx_titan_review,17.html
http://www.guru3d.com/art..._gtx_titan_review,20.html

Zo zie je maar weer ....

[ Voor 137% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 17:10 ]

• Werelds
De reviews zijn al online. Althans, op veel sites. Hilbert heeft 'm online, Anand hebben hem online, Computerbase.

• A87
  • Niet online

A87

nice, ff kijken
ja, ff naar Guru ;)

[ Voor 154% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 17:09 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

TPU heeft 'm online: http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan/ en ook de SLI review is daar te vinden: http://www.techpowerup.co...IA/GeForce_GTX_Titan_SLI/

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_SLI/images/bf3_5760_1080.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 21-02-2013 17:17 ]

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Adviesprijs 800 excl btw. Dus +/- 950,-
100,- boven een 690 met 15% minder performance.

Shut up and give me your money!! :P

Opzich aardig grappig dat in veel 3dmark benches een 3 way sli 660TI word meegenomen.
Staat dan telkens in de top.
Boven de Ares 2 en onder de 670 / 680 3way sli.

3 x 250,- heb je toch aardig way bang for bug imo

• A87
  • Niet online

A87

die 690 is 30+% sneller hoor in de benchmark boven je post.. ff wakker blijven :P. Geen 15%.
en de 7970 x3 is net zo snel praktisch als 3x titan.

[ Voor 29% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 18:15 ]

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:14:
die 690 is 30+% sneller hoor in de benchmark boven je post.. ff wakker blijven :P. Geen 15%.
en de 7970 x3 is net zo snel praktisch als 3x titan.
Onzin natuurlijk :?
Dat is 1 grafiekje dan heb je de rest van de reviews en benchmarks dus niet gelezen vandaag

[ Voor 175% gewijzigd door calsonic op 21-02-2013 18:23 ]

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik ging inderdaad even uit van guru3d review, met verschillende games / resoluties

• Astennu
Als je bij Anandtech naar het verbruik kijkt vind ik het tijdens games tegen vallen. 50 watt hoger dan de 7970 GHz. Bij Furmark gaat hij knijpen en is het verbruik zelfs iets lager (lagere CPU load denk ik)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6774/53406.png

Turbo boost 2.0 doet zijn werk goed. Maar het zorgt er wel voor dat je met 3D apps altijd je max TDP haalt. En veel mensen zaten de 7970 GHz al af te zijken vanwegen zijn hoge verbruik bij furmark. En het iets hogere verbruik bij normale games.

Het is ook jammer dat ze bij Anandtech veel compute tests niet hebben kunnen doen. OpenCL deed het niet op Titan. Ik was wel benieuwd hoe hij het daar zou doen tov de HD7970, GTX580 en GTX680.

Maar verder een hele mooie kaart. Alleen veel te duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 21-02-2013 20:08 ]

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Perf/$ verhouding is voor gamers ver te zoeken iig. Dual GPU kaarten zijn goedkoper en sneller, alhoewel je dan wel verplicht bent met v-sync aan te spelen i.v.m. micro stuttering, maar ik verwacht ook daarin een hele verbetering d.m.v. optimalisaties in drivers.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:07:
.....
Maar verder een hele mooie kaart. Alleen veel te duur.
QFT

Op zich is het wel een mooie kaart om superprestaties in een small form factor pc neer te kunnen zetten.
Geen gekke conclusie van HardOCP.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Astennu
Help!!!! schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:21:
[...]

QFT

Op zich is het wel een mooie kaart om superprestaties in een small form factor pc neer te kunnen zetten.
Geen gekke conclusie van HardOCP.
Tja als dat het enige nut is..... Ik vraag me af hoeveel mensen die dat soort bedragen neer leggen voor een game pc ook echt gebonden zitten aan het SFF formaat.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Natuurlijk een geweldige chip, maar voor die 1000 euro kun je al bijna 4-way 660Ti draaien..
2-way SLI 660Ti is al sneller.

En ja, dan heb je misschien wat meer power usage, maar niet zoveel meer dat het je 500 euro op jaarbasis kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Prachtige performance van de Titan. Oook het energie verbruik valt me best mee gezien de computing capabilities van de chip.
Leuk dat anand de average boost erbij zet, wat toch lijkt dat die chip zeer dicht tegen de Ghz draait... wat gezien het verbruik toch vrij goed is.

Vermits AMD niet met een grotere chip lijkt uit te komen en de geruchten over de 8xxx serie vooral enhancements zijn, lijkt de titan de snelste chip van het jaar te blijven. (wat mss ook wel mag gezien de die size).

Ik hoop dat nvidia hier nog een paar kaarten tussen de 680 en de titan gaan stetken? 35-40% is een bijzonder groot gat en 500€ prijs verschil ook. (Wat natuurlijk het gevoel geeft dat het voornamelijk een prestigekaart is met zeer beperkte oplage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:25:
Prachtige performance van de Titan. Oook het energie verbruik valt me best mee gezien de computing capabilities van de chip.
Leuk dat anand de average boost erbij zet, wat toch lijkt dat die chip zeer dicht tegen de Ghz draait... wat gezien het verbruik toch vrij goed is.

Vermits AMD niet met een grotere chip lijkt uit te komen en de geruchten over de 8xxx serie vooral enhancements zijn, lijkt de titan de snelste chip van het jaar te blijven. (wat mss ook wel mag gezien de die size).

Ik hoop dat nvidia hier nog een paar kaarten tussen de 680 en de titan gaan stetken? 35-40% is een bijzonder groot gat en 500€ prijs verschil ook. (Wat natuurlijk het gevoel geeft dat het voornamelijk een prestigekaart is met zeer beperkte oplage).
AMD gaat misschien eind dit jaar en anders begin volgend jaar met een nieuwe chip komen. Helaas later dan verwacht. Nu is het te hopen voor nVida nu niet denkt dat ze voorlopig niets nieuws meer nodig hebben.

Al zouden ze in nood gevallen ook Titan weer voor 400-500 verkopen om te concurreren met een eventuele HD8970 refresh (niet de oem rebrand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

Nieuw op Hardware.Info: Frame-time tests voor GPU's

Niet echt nVidia nieuws, maar toch.

Gerucht: AMD werkt aan 'Titan killer' ?

Gaan ze dit trouwens nog halen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uqbPk1oUyea45S6QLKidFM0F/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 51% gewijzigd door madmaxnl op 22-02-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Huh. Zie ik dit nou verkeerd of heeft HWI echt bijna letterlijk TechReport's artikel en uitleg gekopieerd?! Dus de plaatjes, het 'duiken in de seconde', en dus die uitleg. Ik begin net pas te lezen hoor, maar dit lijkt mij wel een beetje kidnerachtig. Ik bedoel, de methode is prima, maar dit is wel heel 'geinspireerd'.
Edit: gelukkig geven ze het wel toe, ze vermelden TechReport nog wel. Opzich zijn het natuurlijk wel interessante gegevens, vooral 7870 vs GTX 660 ben ik benieuwd naar.

[ Voor 20% gewijzigd door deraco96 op 22-02-2013 19:53 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

deraco96 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:51:
Huh. Zie ik dit nou verkeerd of heeft HWI echt bijna letterlijk TechReport's artikel en uitleg gekopieerd?! Dus de plaatjes, het 'duiken in de seconde', en dus die uitleg. Ik begin net pas te lezen hoor, maar dit lijkt mij wel een beetje kidnerachtig. Ik bedoel, de methode is prima, maar dit is wel heel 'geinspireerd'.
Edit: gelukkig geven ze het wel toe, ze vermelden TechReport nog wel. Opzich zijn het natuurlijk wel interessante gegevens, vooral 7870 vs GTX 660 ben ik benieuwd naar.
Ze geven ruiterlijk toe dat zij het van Techreport hebben afgekeken, geen probleem lijkt me.
Hoe meer sites deze methode toepassen, hoe meer druk op de driver teams om frametimes omlaag te krijgen > winst voor de consument! 8)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jeroenneman schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:10:
[...]

Ze geven ruiterlijk toe dat zij het van Techreport hebben afgekeken, geen probleem lijkt me.
Hoe meer sites deze methode toepassen, hoe meer druk op de driver teams om frametimes omlaag te krijgen > winst voor de consument! 8)
Zeker beter voor consument. Het zou imho sjieker zijn als ze dat gelijk op de eerste pagina hadden gedaan...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
nVidia heeft met de GTX Titan inderdaad een geweldig product afgeleverd. Zo heeft nVidia nu onbetwist de snelste GPU en zal dit waarschijnlijk een tijdje zo blijven. Dit wordt bereikt zonder exceptioneel verbruik of geluidsproductie, wat een niet te onderschatten prestatie is. Wie de marktmechanismen kent weet dat daar geen schappelijk prijskaartje bij past en weet dat ieder bedrijf dat niet charitatief is zichzelf in de vingers zou snijden door een dergelijk product concurrerend te prijzen. Een premium product zonder concurrent wordt uiteraard niet concurrerend geprijsd.

Vraag je daarnaast het volgende af: hoe groot denk je dat bijvoorbeeld de kans is dat de snelste kaart uit AMD’s volgende generatie grafische kaarten duidelijk sneller is dan de GTX Titan (met betrekking tot single GPU kaarten)? Het antwoord op die vraag is uiteraard simpel, namelijk nihil. nVidia is met de Titan zeer vooruitstrevend. In de zin dat het wellicht tot eind 2014 of begin 2015 gaat duren voordat we GPU’s zullen aantreffen die duidelijk sneller zijn. Wie de GTX Titan aanschaft zal waarschijnlijk voor een dergelijk tijdsinterval het snelste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Eerste frame time test van hw.nfo, AMD 7970GE vs GTX 680

http://nl.hardware.info/r...tx-680-frame-times-review

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 24-02-2013 10:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-07 16:36
Ik ga binnenkort een 660 Ti kopen. Heeft iemand ervaring met een van de kaarten en welke is ongeveer het beste qua prijs/kwaliteit?

http://youtube.com/AwesomeRemco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Het is waar je voorkeur naar uitgaat.
Persoonlijk hang ik niet echt aan een merk vast, maar val meestal toch terug op Asus / MSI.
DCII staan bekent om de goede / stille koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
AwesomeRemco schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:52:
Ik ga binnenkort een 660 Ti kopen. Heeft iemand ervaring met een van de kaarten en welke is ongeveer het beste qua prijs/kwaliteit?
Heb momenteel een Asus 660Ti OC en die bevalt prima.
Hij is muisstil met 33dB en klokt goed over.
Ik speel Crysis 3 op High settings en dat loopt prima.

ps. Van MSI is inmiddels bekend dat de ventilatoren van slechte kwaliteit zijn, en niet echt stil, dus die zou ik niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Werelds schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:29:
Overigens, TressFX (via Google Cache want de blog zelf is een jojo atm :P):
http://webcache.googleuse...t=clnk&gl=nl&client=opera

Loopt allemaal via DirectCompute, zou in theorie ook gewoon op Nvidia moeten kunnen.
Is inmiddels bevestigd dat het gewoon werkt op Nvidia. Het is dus iets dat ook in ApeX zit, alleen dan zonder de debiele vendor lock :)

[ Voor 56% gewijzigd door Werelds op 27-02-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nieuwe review over de Gtx titan bij de buren, sli en sli 3 way/4 way gaat nog komen bij hun.

http://nl.hardware.info/r...-5760x1080-en-frame-times

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 01-03-2013 06:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Heeft onze Joost toch weer wat mooie scores weten te behalen ;)
Nu maar hopen dat de TItan wat in prijs zal zakken richting de 800euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

En 3 way/4way sli van de titan staat online:

http://nl.hardware.info/r...l-5760x1080-en-frametimes

Wel grappig dat ze ook meteen 2e staan van de wereld op hwbot.org met 3dmark 11 extreme( wel met stock koeling)
Als ze deze onder L2 gooien gaat hier nog veel uitgeperst krijgen en deze 2e plek zal dan ook niet lang blijven staan zeker gezien andere overclockers deze titan's nog niet hebben gebruikt in de top, althans ik zie ze nog niet staan maar toch leuk gedaan!
http://hwbot.org/benchmar...art=0#interval=20#rankBy=

Staat trouwens al 1 fout in de review, BF3 onder ultra settings op 5760x1080 staat de GTX 680 sli bovenaan.
De GTX 680 scoort doorgaans 25.4fps en in sli opeens 97.4, 400% schaling lijkt me onmogelijk :p
Hoe dan ook die titan is wel echt een monster kaart, knap staaltje van NVIDIA.

[ Voor 83% gewijzigd door pino85 op 02-03-2013 12:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino85 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:44:
Staat trouwens al 1 fout in de review, BF3 onder ultra settings op 5760x1080 staat de GTX 680 sli bovenaan.
De GTX 680 scoort doorgaans 25.4fps en in sli opeens 97.4, 400% schaling lijkt me onmogelijk :p
Hoe dan ook die titan is wel echt een monster kaart, knap staaltje van NVIDIA.
Hebben ze inmiddels aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah oke, goed van ze dat dit zo snel is aangepast. :)

[ Voor 39% gewijzigd door pino85 op 02-03-2013 15:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is het moment :)

EVGA Gives Away New 3DMark with Performance thru High-End Graphics Cards

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Hebben ze inmiddels aangepast...
Toch grappig dat het daar 4 dagen later niet op lijkt...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q2QhbsppRzNS7CNfqNJ8VVQ6/medium.png

[ Voor 29% gewijzigd door Fid3lity op 06-03-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het is gewoon te moeilijk voor ze nu ook de time per frames meenemen. Dan gaat het dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

t!n0 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:03:

Nu maar hopen dat de TItan wat in prijs zal zakken richting de 800euro.
idd, GTX 680 is 1 jaar uit........ Ttitan zon 50% sneller en 2x zo duur..
1000 euro nog steeds....

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 06-03-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Beetje jammer dat ze daar bij HWI met Windows 8 testen.
En ze zeggen dat de 7970 soms schokt in FC3.. duidelijk een probleem wat ze zelf creeeren op een of andere manier

Ze kunnen daar beter eens met een windows 7 systeem aan de slag.
Ik heb er geen vertrouwen in iig

[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 06-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:57:
[...]

Beetje jammer dat ze daar bij HWI met Windows 8 testen.
En ze zeggen dat de 7970 soms schokt in FC3.. duidelijk een probleem wat ze zelf creeeren op een of andere manier

Ze kunnen daar beter eens met een windows 7 systeem aan de slag.
Ik heb er geen vertrouwen in iig
Hij is iets goedkoper 898 euro nu.
Wie weet met een maand iets van 750 dan wordt hij interessant

http://www.salland.eu/pro...0yv03y0-u0na00.html?ref=9

http://www.flevowebwinkel...0yv03y0-u0na00.html?ref=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

na de 690 is sind z'n release ook aan de prijs blijven hangen.
De titan zal niet snel zakken.

De prijs van 900 hierboven heeft een levertijd van 10-20 werkdagen, in het slechtste geval dus 3 weken.
Terwijl andere webshops hem gewoon op voorraad hebben.
Zal vast wel een addertje onder het gras zitten, met die 100,- goedkoper als al de andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
Wat mij heel erg leuk lijkt aan een Titan is die monitor overclocking optie. Ik game veel te graag op 120Hz en nadat mensen met gehackte drivers en alles die Catleap 2560x1440 schermen naar 120Hz hadden overclocked (en voor zover ik weet niet echt met andere monitoren) ben ik heel erg benieuwd naar mensen die dit met de native optie in de Titan drivers hebben geprobeerd op bijv. Dell U2713HM, U2412, HP ZR2740w, etc. en hoe ver ze dan kwamen qua refresh rate. Ik heb er nog geen topic over kunnen vinden ergens op het web, alles gaat enkel over de framerates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Asus gtx670 slechts 17cm pcb met 8 pins voeding

http://videocardz.com/400...tx-670-with-directcu-mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Xeanor schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:18:
Wat mij heel erg leuk lijkt aan een Titan is die monitor overclocking optie. Ik game veel te graag op 120Hz en nadat mensen met gehackte drivers en alles die Catleap 2560x1440 schermen naar 120Hz hadden overclocked (en voor zover ik weet niet echt met andere monitoren) ben ik heel erg benieuwd naar mensen die dit met de native optie in de Titan drivers hebben geprobeerd op bijv. Dell U2713HM, U2412, HP ZR2740w, etc. en hoe ver ze dan kwamen qua refresh rate. Ik heb er nog geen topic over kunnen vinden ergens op het web, alles gaat enkel over de framerates...
Wat is er nieuw aan monitor overclocking dan? kan al weet ik hoe lang op elke kaart gewoon met standaard dingen in de nvidia control panel.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

lol had nog nooit gehoord van monitor overclocking. :) en aangezien ik altijd met v-sync aan game..
ff googlen en inderdaad, super simpel.

Zit op een Asus LS246 60hz schermpie, max lukt op 74Hz, dus heb hem nu op 70Hz staan.
Toch weer 10 extra frames tijdens het gamen. thanks ;)

Voor de mensen die willen weten hoe:

Edit: ;) sorry beetje offtopic, maarja toch een beetje rechtvaardigt door die titan :+

[ Voor 29% gewijzigd door mukkel op 06-03-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 14-09 13:57
haarbal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:43:
[...]

Wat is er nieuw aan monitor overclocking dan? kan al weet ik hoe lang op elke kaart gewoon met standaard dingen in de nvidia control panel.
Waarom wordt de Titan dan daarmee geprofileerd, vraag ik me af?

Van bit-tech:
The process of running panels above their stated refresh rate isn’t something that’s new, but until now it’s hardly been easily accessible to end-users. GTX Titan changes this, with the ability to force a higher refresh rate sent to your monitor. Whether your panel can comply or not will be down to luck and its specifications, but the result is a higher refresh rate at which to run v-sync. While 60fps is generally given as the target refresh rate, adding an extra 20, 30 or 40Hz will have a visible impact on frame rates.
Het is dus wel makkelijker geworden, neem ik aan. Voorheen moest je volgens mij altijd met PowerStrip e.d. aan de slag.

Wel frappant:
We’ll be trialling this with a number of panels over the coming week and reporting back on our success or failures. The only disappointment is that this feature will not be coming to the rest of the GeForce range in the form of a driver update, as it apparently requires dedicated hardware to force the higher refresh rate.

[ Voor 66% gewijzigd door Xeanor op 07-03-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Het is net 10 sec werk in je Nvidia control panel.
Net zoals dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

En nog een review van de buren met framtime testen erin, de 7950 Boost VS de GTX 660ti, kijken of ze het al beter onder de knie krijgen madmax ;)
http://nl.hardware.info/r...660-ti-frame-times-review

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
edit: idd, verkeerde topic :p.

[ Voor 86% gewijzigd door spNk op 08-03-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Volgens mij is dit het verkeerde topic daarvoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die flood aan AMD-gerelateerde praat in dit topic kan een mens zich makkelijk vergissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Inmiddels 2 een paar weken de bezitter van Titan Sli en mijn games zagen er nog nooit zo goed uit en liepen nog nooit zo smooth.

nV ondersteunt nu namelijk ook (éénvoudig) downsampling en draai nu alles met SSAA via downsampling ( games met alleen post AA zoals Crysis2 AC3), of gewoon SGSSAA, indien mogelijk _/-\o_ :9~

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Haha, Titan SLI. Je bent niet bang Edward !!! Gefelicteerd met deze gruwelijke setup :)

Hoe ondersteunt nVidia dat dan, of beter gezegd, waar stel ik dat in. Of is dit inderdaad alleen op de Titan ?

En wat wat voor monitor gebruik je?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 09-03-2013 17:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:17:
Haha, Titan SLI. Je bent niet bang Edward !!! Gefelicteerd met deze gruwelijke setup :)

Hoe ondersteunt nVidia dat dan, of beter gezegd, waar stel ik dat in. Of is dit inderdaad alleen op de Titan ?

En wat wat voor monitor gebruik je?
Nee gewoon gewoon even een paar maanden bedelen om voedsel en ik kom het wel weer te boven :D

Je kan nu gewoon cunstom reso's maken, die boven de windows specs gaan, en die alleen in games zichtbaar maken en instellen.
Volgens mij gaat het met "lagere" modellen ook, maar ergens heb ik gelezen, 3dcenter.de geloof ik, dat het met de Titan makkelijker en tot hogere resoluties gaat. Ik heb nu 2880x1800 en 3840x2400 aangemaakt, de laatste wel met 50 hz, maar daar valt misschien nog wat aan te doen (Titan kan je monitor freq. overklokken :D) Crysis2 met Maldo en Crysis3 zien er leuk uit op die res. O+

Ik heb een Apple Led Cinema 24 icm een Atlona converter.

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 09-03-2013 17:33 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Misschien een beetje off-topic, maar 2 titans op 1 24" monitortje? Is 1 titan niet meer dan genoeg? Voor 2 titans zou ik persoonlijk eerder denken aan 3 30" monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

edward2 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:10:
Inmiddels 2 een paar weken de bezitter van Titan Sli en mijn games zagen er nog nooit zo goed uit en liepen nog nooit zo smooth.

nV ondersteunt nu namelijk ook (éénvoudig) downsampling en draai nu alles met SSAA via downsampling ( games met alleen post AA zoals Crysis2 AC3), of gewoon SGSSAA, indien mogelijk _/-\o_ :9~
BF3 250 fps ofso :P?
Iig zal het vast wel een jaar of 6 mee gaan die titans in SLI...... :+ dat 6gb is extreem futureproof. Dus je betaald in feite 333 euro per jaar aan je videokaarten, mits je ze afschrijft na 6 jaar.
best goed te doen op die manier

Als ik het geld had zou ik het ook wel hebben gedaan zon titan sli, dat zal wel verdomde snel zijn.
Ik wacht tot 1 betaalbaar wordt :)

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 10-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Max Hunt schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:20:
Misschien een beetje off-topic, maar 2 titans op 1 24" monitortje? Is 1 titan niet meer dan genoeg? Voor 2 titans zou ik persoonlijk eerder denken aan 3 30" monitoren.
Voor de meeste games is 1 idd meer dan genoeg, maar ik speel alles met met aangepaste AA (SGSSAA en evt. downsampling voor games die alleen post AA bieden). En dan heb je in paar games nog wel een extra GPU nodig om het tegen de 60 fps te houden. Voordeel van deze vormen van AA zijn dat ook te texture en specular nog eens gefilterd worden en het IQ niet alleen strak, maar dat ook meer detail vwb de textures zichtbaar worden.

Maar hier komt binnenkort een Samsung S27B970 en dan in combinatie met de pittige AA zullen die de Titans wel redelijk bezig houden :)

Ik ben niet zo van de multiscreens, tegen 2 bezels aankijken vind ik echt geen optie.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 10-03-2013 19:27 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

A87 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:45:
[...]

BF3 250 fps ofso :P?
Iig zal het vast wel een jaar of 6 mee gaan die titans in SLI...... :+ dat 6gb is extreem futureproof. Dus je betaald in feite 333 euro per jaar aan je videokaarten, mits je ze afschrijft na 6 jaar.
best goed te doen op die manier

Als ik het geld had zou ik het ook wel hebben gedaan zon titan sli, dat zal wel verdomde snel zijn.
Ik wacht tot 1 betaalbaar wordt :)
Nee steady 59.9 ;) (handmatige pixelkloktming voor de monitor, v-sync. met frameratelimiter voor een lag free experience), en met 3840x2400 naar 1920x1200 gedownsampled en enhanced met 2xsgssaa O+

Ik vrees alleen dat ik over 6 jaar alweer minimaal 3 keer van GPU gewisseld ben :D

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 10-03-2013 19:48 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF 1TB/s geheugen bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Nice! Eerst maar eens Maxwell met Haswell afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Ja ik vind het wel weer mooi!!! Normaliter is nV erg geheimig om zijn nieuwe plannen. Het duurde eeuwig voordat er een tipje van de Kepler sluier werd opgelicht.

Het feit dat ze met dit soort stellingen en clues komen, wil zeggen dat ze zeker van hun zaak zijn :) :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ze kunnen wel meer willen maar waarmaken is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

in 2015 hebben ze echt wel 5000 shaders aan boord, kan makkelijk als je op 28nm al op 2880 kan uitkomen qua potentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:59:
in 2015 hebben ze echt wel 5000 shaders aan boord, kan makkelijk als je op 28nm al op 2880 kan uitkomen qua potentie
Precies... Nu in potentie 2880 bij 28nm, dan is 5000 bij 11nm niet geheel ondenkbaar natuurlijk.

Echter, Nvidia kennende zal dit niet 2015 worden, maar 2016/2017... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar uur overgestapt van de HD7870 naar 2x GTX 660 en ik ben super tevreden... Alles draait super vlot natuurlijk en ik denk dat de kaarten niet zoveel gebruiken want mijn 720watt voeding is super stil.

Na een uurtje BF3 waren mijn temps voor de GPU 50 ofzo, maar ik zou het beter moeten testen.

3dmark heeft een score van P11700, wat stukken meer is dan de 680 en de 7870 waarmee ik een max score had behaald van P8627 (max overclock)

De kaarten zelf zijn wederom fluister stil. Heb gekozen voor de MSI Twin Frozr en tot nu toe bevalt het me super.

Hopelijk kan ik met deze setup minstens 5 jaar mee, of zelfs 10 als ik geluk heb _/-\o_

En hier wat fotokes natuurlijk;

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zyhe6x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2wr2o2x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/cjats.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
5 jaar is wel heel erg optimistisch hoor :P Maar het is geen verkeerde setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Leuk systeempje ja :P
Staks als de 600 serie voor dump prijzen 2dehands op tweakers staan dan komt er ook een 2de 670 ref in m'n systeem.

Hiervoor had ik een 570 SLI. Waaronder een TFIII, maar ik vond de koeler toch tegenvallen.
Was ook aardig hoorbaar, waar ik igg niet van uit ging.
Maar het zijn wel degelijke koelers qua uiterlijk en bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:43:
[...]

Precies... Nu in potentie 2880 bij 28nm, dan is 5000 bij 11nm niet geheel ondenkbaar natuurlijk.

Echter, Nvidia kennende zal dit niet 2015 worden, maar 2016/2017... ;)
Twee jaar geleden zaten we nog "maar" op 512. De shaders van toen zijn echter de shaders van nu niet, dus dat hele statement van Nvidia raakt kant noch wal. "Shader" aantallen zeggen niets, want een SP in G80 is een ander beest dan die in Fermi, wat ook weer verschilt in Kepler. Fermi tegenover G80 was een stuk minder krachtig, maar daardoor ook kleiner. In Kepler is hij dan weer iets groter omdat er een tweede dispatch unit in zit (als ik me niet vergis) dus op 40nm was Kepler groter geweest. Fermi op 28nm zou boven Kepler uit komen qua aantal SP's, maar toch trager zijn. Zegt dus allemaal niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
Oke, nou mooi haha :D
Wat zijn de richtprijzen van deze kaarten nu ongeveer ? 300 euro denk ik zo ? Er staat er namelijk geen op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

A87 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:59:
Waarschijnlijk/ mogelijk is de architectuur totaal anders bij Maxwell, dus waarschijnljk kunnen we dat niet meer 1 op 1 vergelijken.'

Verder, heb nu eindelijk tussen het werk wat meer tijd gehad om met de Titans te spelen, maar nVidia is wel goed bezig voor de GFX-whore zeg, in de drivers zitten nu, een (in)officiele downsampling, handig voor games die alleen post AA bieden, een framrate limiter, LOD bias correctie voor dx 10 en 11, voor als je SGSSAA wil enhancen/forceren. _/-\o_

Het wordt hoog tijd voor UE4, UT2014 lijkt me wel wat :)

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.