Werelds, damn kerel, je windt je wel op over dingen heWerelds schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:52:
Hecht niet te veel waarde aan de term TDP. Het is echt de meest afschuwelijke term gebruikt voor GPUs momenteel, omdat Nvidia en AMD hem allebei anders interpreteren. Sterker nog, Nvidia interpreteert hem nu anders dan anderhalf jaar geleden. Het "TDP" van een 680 in de zin van gemiddeld verbruik in games ligt eerder op 250W dan die belachelijke 195W die ze aangeven als specs.
Ik heb echt een ontzettende grafhekel aan die drie letters tegenwoordig, omdat iedereen het gebruikt ter vergelijking met andere kaarten terwijl er drie verschillende manieren zijn waarop het geinterpreteerd wordt.
Deze tabel ziet er inderdaad wel redelijk realistisch uit, al verwacht ik dat de 780 TI iets sneller is dan dat, puur naar de specs kijkend.
Ik heb nooit gezegd dat het nVidia het heeft laten verdwijnen, dat gaat inderdaad niet. Maar als je kijkt naar dat plaatje dat ik mee leverde via de link, zie je dat je het niet gaat merken. Geen piek (dus microstutter) komt in de buurt van de 20ms latency, das 50fps. Das al volledig soepel.Werelds schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:23:
Verminderen kan altijd, maar met AFR komen ze er nooit vanaf, is technisch gezien gewoon niet mogelijk. Wat zorgwekkender is is inderdaad dat microstuttering zich in grotere mate voordoet met de huidige generatie single GPUs.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca