Good old times, heb nog een PowerVR PCX (vergelijkbaar met voodoo1) en Kyro 2 gehad.
Ik mis die tijd wel dat je nog concurrentie had.
Ik mis die tijd wel dat je nog concurrentie had.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ja, want nvidia die samsung aanklacht voor dezelfde onzin, dat is wel ok!XanderDrake schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:07:
nieuws: Samsung wil verkoop Nvidia-chips laten verbieden
OK, een patenten gebaseerde counter-sue had ik wel verwacht. Maar Samsung gaat ervoor om nVidia falliet te krijgen. Thats it, zulk anti-concurrentie gedrag kan ik niet waarderen. Ik zal geen Samsung producten meer kopen totdat ze hiermee nokken. Bullsh*t
Mechwarrior Online: Flapdrol
Anoniem: 471038
En terecht. Kijk naar wat voor een bedrijf nVidia is. Die drukken AMD ook met allemaal rare toestanden de markt uit. Of i.i.g. dat proberen ze. Enfin, nVidia is nog wel de laatste die zou moeten zeiken over valse concurrentie.XanderDrake schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:07:
nieuws: Samsung wil verkoop Nvidia-chips laten verbieden
OK, een patenten gebaseerde counter-sue had ik wel verwacht. Maar Samsung gaat ervoor om nVidia falliet te krijgen. Thats it, zulk anti-concurrentie gedrag kan ik niet waarderen. Ik zal geen Samsung producten meer kopen totdat ze hiermee nokken. Bullsh*t
Met welke rare toestanden proberen ze amd momenteel uit de markt te drukken dan?madmaxnl schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:19:
En terecht. Kijk naar wat voor een bedrijf nVidia is. Die drukken AMD ook met allemaal rare toestanden de markt uit. Of i.i.g. dat proberen ze. Enfin, nVidia is nog wel de laatste die zou moeten zeiken over valse concurrentie.
Anoniem: 471038
Inb4 GameWorkshaarbal schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:35:
[...]
Met welke rare toestanden proberen ze amd momenteel uit de markt te drukken dan?
Zoiets heet ook wel concurrentie.madmaxnl schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:19:
[...]
En terecht. Kijk naar wat voor een bedrijf nVidia is. Die drukken AMD ook met allemaal rare toestanden de markt uit. Of i.i.g. dat proberen ze. Enfin, nVidia is nog wel de laatste die zou moeten zeiken over valse concurrentie.
[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 23-11-2014 17:01 ]
Heeft dat werkelijk uitleg nodig?Olaf van der Spek schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:11:
pricewatch: Gigabyte GV-N78TGHZ-3GD
Waarom zijn die 780s zo duur? Volgens mij heb je voor minder geld een 980.
[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-12-2014 14:07 ]
Dit is altijd het geval, met name met top kaarten. De GTX780 TI is een topkaart en hij was misschien een tijdje in prijs verlaagd, dit houdt alleen niet aan omdat de GTX780 TI hoogstwaarschijnlijk EOL is nu de GTX9xx serie er is.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:07:
Eh, ja, is een echte vraag. Of mis ik iets triviaals?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
[ Voor 22% gewijzigd door Steef op 07-12-2014 00:11 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Wow ja, dit is geen loze marketing kreet, nee!ThaRabbit schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:11:
Ik heb eens zitten pielen met DSR, dat is toch nog best een significant verschil. Let vooral op de plafondtegels in de verte die schijnbaar niet worden aangepakt door MSAA maar wel verbetering vertonen bij de 2160p DSR.
* Klik voor .gifv
Meer info:
http://www.geforce.com/hardware/technology/dsr/technology
Leuk voor oude games
*edit*
Archief met de ongecomprimeerde .PNG screenshots:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1167941/Portal_2_DSR.rar
Het voornaamste argument is performance. Als jij een moderne game middels DSR op 2160p kunt draaien: go for it. Allicht beter dan de post-processing AA technieken die de neiging hebben de textures te vervagen. (FXAA / TXAA). Bij oudere games heb je wat meer speelruimte.XanderDrake schreef op zondag 07 december 2014 @ 09:44:
[...]
Wow ja, dit is geen loze marketing kreet, nee!
Maar waarom specifiek oude games? Hebben moderne games er minder baad bij?
[ Voor 8% gewijzigd door Steef op 07-12-2014 13:52 ]
Waarom?ThaRabbit schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:52:
[...]
Overigens is Portal 2 heel simpel, het verschil zou dramatischer zijn bij een open world game met veel objects. Ik zal eens een poging doen op een recentere game
Ik denk dat ik het wat brak heb verwoord. Ik bedoelde dat het visuele effect veel dramatischer is in een game met meer complexe geometrie. Portal 2 is vrij simpel met weinig complexe objecten die aliassing vertonen.
Ah op die manierThaRabbit schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat ik het wat brak heb verwoord. Ik bedoelde dat het visuele effect veel dramatischer is in een game met meer complexe geometrie. Portal 2 is vrij simpel met weinig complexe objecten die aliassing vertonen.
* Sp3ci3s8472 zoekt een recentere game om het nogmaals te doen
Gekken heb je overalSp3ci3s8472 schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:24:
[...]
Ah op die manier.
Op zich is de scene die je hebt gekozen juist een goede door het streepjes patroon van de texture. Het is daardoor wel degelijk goed te zien. Het ziet er "voller" uit.
Wat met trouwens opvalt is dat de screenshots ook op werkelijke grote zijn, ik had eigenlijk verwacht dat deze automatisch werden teruggeschaald naar native. Het voordeel van niet terugschalen lijkt me dat mensen die "foto's" maken ingame de originele file hebben en er zelf op kunnen losgaan met photoshop, met name omdat je de gamewereld op een gigantische resolutie (meer dan 2x native) kan fotograferen. Voordat je je het afvraagt, er zijn serieus mensen die op "profesioneel" niveau screenshots maken van games.
Misschien kan je met shadowplay de juiste screenshots maken. Photoshop resize heeft waarschijnlijk wel een beter filter dan de realtime nvidia downscaling.ThaRabbit schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:54:
[...]
Gekken heb je overal![]()
De screenshot wordt inderdaad gemaakt voor het (de?) gerenderde frame door het resize filter van NVIDIA gaat, ik heb geen manier kunnen vinden om een screenshot te produceren na de resize. Photosoep resize werkt ook.
Vind SMAA er zelf mooier uitzien, ik zie dat Far Cry 4 dat ook ondersteunt. Heeft ook minder performance impact dan TXAAXanderDrake schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:11:
Ik speel nu Far Cry 4@Ultra op mijn GTX 670 (met kleine overclock) en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over nVidia's TXAA. Ziet er erg smooth uit, ronder en zelfs zachter/realistischer dan bijv MSAA op hetzelfde niveau. En lang niet zo zwaar!
In ander nieuws: GTX 960 komt mogelijk in Januari uit, hoeveelheid shaders enz. zijn nog niet bekend.
http://www.fudzilla.com/h...x-960-rumored-for-january
Ik heb dus ook een paar uur met SMAA gespeeld. Conclusie: het beeld van TXAA2 is een stuk 'zachter', ronder en soepeler. Maar inderdaad, zachter betekend ook waziger. Ik kan me de afweging tegen TXAA dan ook goed voorstellen.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:42:
Vind SMAA er zelf mooier uitzien, ik zie dat Far Cry 4 dat ook ondersteunt. Heeft ook minder performance impact dan TXAA. Kan natuurlijk een persoonlijke keus zijn welke AA variant je mooi vind, ik vind dat TXAA de textures iets te veel blurred.
Dit is een interessant artikel over beide AA varianten, focus ligt op de performance.
Op welke resolutie speel je Far Cry 4 dan en hoeveel fps krijg je. Als ik naar deze review kijk dan zie ik dat een GTX680 rond de 50fps haalt, vergelijkbaar met een HD7870 een klasse lager. Hebben ze dat onderhand al gefixed met een driver update?
Anoniem: 604128
Niet alle updates zijn ook echt beter, bugs blijven!XanderDrake schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:49:
Ben ik hier de enige die iets wilt posten ofzo
Nou mijn GTX 670 deed het een stuk slechter met de 347.09 drivers in Far Cry 4. Weer terug naar 344.75 gezet en merkte direct het verschil. Wierd. Misschien had het te maken met dat ik Coop zat te spelen?
[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 05-01-2015 10:54 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Semantiek-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:59:
Niet een octocore maar eerder twee quadcores, een snelle en een zuinige.
Tja, ik weet niet hoe je direct hier alle potentie uit haalt. Misschien een SteamOS ARM port met Source-based games? On-the-fly multistream 4K transcoding ?Te snel zijn ze trouwens ook nooit volgens mij, moet nog altijd sneller, te onzuinig voor in een mobiel of tablet eerder.
But perhaps its most impressive performance improvements over comparable chipsets revolve around energy efficiency: The X1 offers about twice the performance as you increase power draw vs. the K1 architecture, and about 1.7x the performance of the A8X on average for the same power consumption.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik vermeldde toch dat het verbruik equivalent is vergeleken met een iPad Air 2. Ik geloof er geen snars van dat die dunne behuizing 10w aan verbruik kan dissiperen.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:21:
Maximale verbruik lijkt 10W te zijn, voor gebruik in een tablet of mobiel moet je zoveel knijpen dat er maar weinig snelheid over blijft, dat lijkt mij nogal zonde.
Je vergeet even het grafisch gedeelte?madmaxnl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:29:
Waar is die 10W op gebaseerd vraag ik me af? Lijkt me suf als dat zou zijn in het geval van alle cores volledig belast. Want dan zal het verbruik in de praktijk altijd lager uitvallen.
Waarom ben je bang dat de 10W zonder A53 core's is? Je wil weten wat het verbruik is met die core's erbij, terwijl dit niet mogelijk is? Wil je dan ook weten wat het verbruik op een dubbel zo hoge kloksnelheid met een dikke spanningsverhoging en een koelblok van een kilo? Ook lekker interessant om te weten.Ben bang dat dit maximale verbruik dus enkele en alleen met de vier A57 cores volledig belast.
Ik lees dat die een stuk betere performance/watt heeft als de SOC van de iPad Air 2, 1,7 keer zo goed, maar ik zie niet staan dat het verbruik vergelijkbaar zou zijn.XanderDrake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:41:
[...]
Ik vermeldde toch dat het verbruik equivalent is vergeleken met een iPad Air 2. Ik geloof er geen snars van dat die dunne behuizing 10w aan verbruik kan dissiperen.
[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 05-01-2015 13:48 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zou de 10W niet "gewoon" een waarde zijn die de powermanagement aan de chip oplegt? De maxwell gpu's blijven pushen met voltage en clocks tot het TDP bereikt wordt. Met cpu's kan dat ook.madmaxnl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:29:
Waar is die 10W op gebaseerd vraag ik me af? Lijkt me suf als dat zou zijn in het geval van alle cores volledig belast. Want dan zal het verbruik in de praktijk altijd lager uitvallen.
Ben bang dat dit maximale verbruik dus enkele en alleen met de vier A57 cores volledig belast.
Het zou pas vreemd zijn als een SOC gebaseerd op de ARM architectuur het stukken minder zou doen dan één op de tradionele x86 architectuur.XanderDrake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:05:dat de quadcore K1 in linux prima kont-schopt in vergelijking met ULV AMD APU's.
AMD Nieuwsdiscussie
Nochtans worden die twee platformen amper direct met elkaar vergeleken. Je zou de nieuwe 3Dmark kunnen noemen, maar omdat de GPU verschillen tussen x86 en ARM vaak zo groot zijn is het toch appels en peren vergelijken.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:15:
[...]
Het zou pas vreemd zijn als een SOC gebaseerd op de ARM architectuur het stukken minder zou doen dan één op de tradionele x86 architectuur.
Nee ik was het grafische gedeelte niet vergeten. Ik heb het alleen niet benoemd. Mijn punt was dat die 10watt best wel veel is als je inderdaad ervan uitgaat dat niet alle core tegelijkertijd belast kunnen worden. Logisch ook want in de praktijk zal dat ook niet kunnen.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:46:
[...]
Je vergeet even het grafisch gedeelte?
[...]
Waarom ben je bang dat de 10W zonder A53 core's is? Je wil weten wat het verbruik is met die core's erbij, terwijl dit niet mogelijk is? Wil je dan ook weten wat het verbruik op een dubbel zo hoge kloksnelheid met een dikke spanningsverhoging en een koelblok van een kilo? Ook lekker interessant om te weten.
Natuurlijk zal het verbruik zonder de A53 core's zijn, aangezien die niet tegelijkertijd belast kunnen worden.
Dat hangt natuurlijk grotendeels af van de grafische prestaties. (plus dat Broadwell natuurlijk 14nm is)madmaxnl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:13:
[...]
Kijkende naar Intel Broadwell, dan vind ik die 10watt absurd hoog eigenlijk.
In SoCs meestal wel ja (zie ook mijn reactie op The_Mask hieronder)XanderDrake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:10:
Semantiekvolgens mij is deze opstelling namelijk altijd BIG.little.
MediaTek's MT6592 is de enige echte octa-core SoC (voor zover ik me kan herinneren). De rest zijn allemaal 4+4 opstellingen-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:21:
Ik dacht mij toch te kunnen herinneren dat er een fabrikant is die ze ook allemaal tegelijkertijd kon aanspreken.
14nm is een middel, geen doelspNk schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:28:
[...]
Dat hangt natuurlijk grotendeels af van de grafische prestaties. (plus dat Broadwell natuurlijk 14nm is)
[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 05-01-2015 15:41 ]
Kijkend naar Broadwell kan je ook zeggen dat boven de 1.6 ghz draaien voor meer dan een seconde amper mogelijk is. Laat staan GPU én CPU tegelijk gebruiken!:madmaxnl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:13:
Kijkende naar Intel Broadwell, dan vind ik die 10watt absurd hoog eigenlijk.
Ik vind de TDP limieten op die CPU echt ridicuul. Voor een ARM cpu is 10w inderdaad veel, maar vergeet niet wat voor GPU in de X1 zit.Finally, combined CPU and GPU stress wreaks predictable havoc on the machine, with CPU clock rates of around 500-600 MHz and the GPU reaching only around 300 MHz. Yet again, temperatures seem to be unrelated to this performance limitation, resting at around 66 °C. We can finally classify this as throttling, since the CPU consistently remains below its base clock rate of 1100 MHz in this scenario.
Kijk, ik heb geen in in die hele discussie weer over Tegra chipsets, ik erken dat sommige implementaties niet optimaal waren en het verkoop bij de meeste chipsets was ook vaak niet goed.Werelds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:30:
Overigens snap ik je opmerking in je eerste post niet helemaal; typisch dat Nvidia wéér voorop loopt met A57? Tot K1 hebben ze behoorlijk achter de feiten aangelopen hoor
Precies hiervan ben ik op de hoogte, maar is niet perse slecht. Er zijn namelijk situaties waarin dynamische kloksnelheden ervoor zorgen dat je in die specifieke situatie sneller bent, maar andersom niet.XanderDrake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:46:
[...]
Kijkend naar Broadwell kan je ook zeggen dat boven de 1.6 ghz draaien voor meer dan een seconde amper mogelijk is. Laat staan GPU én CPU tegelijk gebruiken!:
[...]
Ik vind de TDP limieten op die CPU echt ridicuul. Voor een ARM cpu is 10w inderdaad veel, maar vergeet niet wat voor GPU in de X1 zit.
Bij veel normale games op normale settings verdelen devs de load volgens mij zodat zowel GPU als CPU. Beide zijn namelijk op handen, en elke resource willen ze efficiënt gebruiken. Ik denk niet dat er veel games (minus mobile games) zijn die zich bezighouden met TDP load.madmaxnl schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:51:
Bijvoorbeeld een game die totaal niet leunt op de CPU, maar de GPU wel volledig op zijn staart trapt. Probleem dat hierbij voornamelijk komt kijken is dat je geen flauw idee hebt waaraan je nu toe bent qua performance.
Ik had het helemaal niet over verkoopcijfers of performance, alleen over je opmerking dat Nvidia voorop gelopen zou hebben.XanderDrake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:46:
Kijk, ik heb geen in in die hele discussie weer over Tegra chipsets, ik erken dat sommige implementaties niet optimaal waren en het verkoop bij de meeste chipsets was ook vaak niet goed.
Maar laten we wel wezen, nVidia had: eerste verkochte Cortex A9 chipset, eerste verkochte ARM quad-core, dat soort dingen. Ze waren vaak aanjagers, zeker in het begin (2009-2010) van ARM performance toestellen.
Grote kans dat hij als mid-range kaart zijnde prima zal gaan presterenZeara schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:34:
Het maakt mij geen kont uit hoe het gaat presteren (kijkend naar 970/980). Maar een 128 bit membus kan mijn inziens echt niet in dit segment van de markt.
De prestaties en de prijs zullen bepalen of 128 bit kan of niet.Zeara schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:34:
Het maakt mij geen kont uit hoe het gaat presteren (kijkend naar 970/980). Maar een 128 bit membus kan mijn inziens echt niet in dit segment van de markt.
memory bus snelheid zegt echt helemaal niets.Zeara schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:34:
AMD Nieuwsdiscussie
Dat klopt ze besparen daarmee zo'n ~25%.XanderDrake schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:46:
Zowel AMD als NV hebben nieuwe compressie algoritmes voor textures in het geheugen ontwikkeld. Die zorgen ervoor dat er minder bandbreedte nodig is. Dus je kan van te voren niet zeggen of die 128bit te weinig zullen zijn.
Het is toch altijd wat met TSMC's node-shrinks. nVidia heeft wel een geniale keuze gemaakt door de GTX 900 serie nog uit te brengen op 28nm. De AMD R9 290 serie ziet er ondertussen vrij oud uit met zijn eind 2013 release date.From what we know AMD and Nvidia won’t be releasing 20nm GPUs ever, as the yields are so bad that it would not make any sense to manufacture them. It is not economically viable to replace 28nm production with 20nm.
Loopt smooth hier en heb er zeker 10+ games mee gespeeld - ook de online simracer Assetto Corsaroyalt123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:04:
Ik lees hier en daar issue met GX970 over Vram dat tegen 3.6GB loopt (terwijl maximum 4GB is).
Als het toch erover gaat dan merken mensen dat performance ook minder goed word, schokkerig,...
Wat zijn jullie ervaringen?
calsonic schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:12:
[...]
Loopt smooth hier en heb er zeker 10+ games mee gespeeld - ook de online simracer Assetto Corsa
Source? Dit lijkt me heel sterk namelijk, ik las ergens anders dat nVidia rond de start de ontwikkeling van de GM204 begon met de voorbereiding voor de overstap naar 16nm.Domokoen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:33:
De nVidia 16nm GPUs komen pas begin 2016...
Ik lees ook dit: TSMC plans to start volume production of chips using 16nm FinFET process technology in late Q2 or early Q3, 2015.Domokoen schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:57:
16nm is gewoon pas begin 2016 klaar, zie bijvoorbeeld: http://fudzilla.com/news/...20nm-node-broken-for-gpus
je bent niet de enige oops dat wist je dus al, moet beter leren lezenroyalt123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:20:
Het loopt zeker wel smooth met die gtx970maar vroeg me af of jullie ook is opgevallen dat vram altijd tot 3.6 gaat ongeveer in plaats 4GB
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Gmount op 13-01-2015 17:29 ]
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Er zijn inderdaad meer mensen met het probleem het volgende is wel een interessant topic daarover:Gmount schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:27:
[...]
je bent niet de enige oops dat wist je dus al, moet beter leren lezen
moet het bij mezelf nog testen
Als die scores kloppen dan ben ik nog niet echt onder de indruk. Met een 200mhz OC komt hij in Firestrike maar net voorbij de GTX770 en R9 280x. Denk dat dit op hogere resoluties niet beter zal worden...
[ Voor 16% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 14-01-2015 13:47 . Reden: benchmark ]
Dat zal toch geheel aan de prijs liggen, rond de 180-200 euro (en daar lijkt het op met een prijs van 200 dollar) kan het een aardig alternatief zijn.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:34:
Als die scores kloppen dan ben ik nog niet echt onder de indruk. Met een 200mhz OC komt hij in Firestrike maar net voorbij de GTX770 en R9 280x. Denk dat dit op hogere resoluties niet beter zal worden...
AMD Nieuwsdiscussie
De chip is, mede door zijn kleine geheugenbus, weinig shaders en de hoge maturiteit van 28nm, waarschijnlijk goedkoop te produceren. €180 een maand na release lijkt me mogelijk.mitsumark schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Dat zal toch geheel aan de prijs liggen, rond de 180-200 euro (en daar lijkt het op met een prijs van 200 dollar) kan het een aardig alternatief zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Mja, dat moet ik nog zien gebeuren. Maar deze klinkt wel leuk:Jeroenneman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:08:
Nvidia claimt zelf een gemiddelde van 2X GTX660 performance.
Overall dus zeer nette scores, zolang Nvidia niet keihard liegt op interne slides.
Waarschijnlijk heeft zon kleine chip een behoorlijke clock overhead.NVIDIA claims that the card will be an "overclocker's dream" in its segment
Ja, zelf denk ik ook een beetje wishful thinking, aangezien 2x GTX660 performance hem te dicht bij de GTX970 zou brengen. Echter moet fatsoenlijk gamen op 1080p zeker lukken.XanderDrake schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:19:
[...]
Mja, dat moet ik nog zien gebeuren. Maar deze klinkt wel leuk:
[...]
Waarschijnlijk heeft zon kleine chip een behoorlijke clock overhead.Overclocken die handel.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hoe kom je aan die getallen, want hij is niet 2x zo snel als een GTX660. Hij heeft wel 2x de performance/watt, maar dit zijn 2 verschillende dingen. Vind dat Nvidia erg luxe rekent met hun delta color compression, op hun eerdere slides gaf delta color compression "maar" een reductie van 17 tot 29%, om dat te zeggen dat het altijd 33% sneller isJeroenneman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:08:
Nvidia claimt zelf een gemiddelde van 2X GTX660 performance.
Als ik dat zo vergelijk met Anandtech's bench, dan kom ik op meer dan speelbare getallen uit op alle 1080p benchmarks.
http://www.techpowerup.co...-960-specs-confirmed.html
Watch_Dogs
Tomb Raider
BF4: 37FPS voor een GTX660, dus 74FPS voor de GTX960, 78.3FPS voor de GTX 970.
Thief 32FPS voor een GTX660, dus 64 voor de GTX960, 73FPS voor de GTX 970
Civilization
AC: Unity
Hitman Absolution: 36FPS voor de GTX660, dus 72FPS voor de GTX960
Overall dus zeer nette scores, zolang Nvidia niet keihard liegt op interne slides.
[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 15-01-2015 15:21 ]
Ahja, idd 2x performance per watt, maar de GTX960 is idd ook 20W zuiniger volgens Nvidia, dus dan zit je idd wat lager qua pure performance winstSp3ci3s8472 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:18:
[...]
Hoe kom je aan die getallen, want hij is niet 2x zo snel als een GTX660. Hij heeft wel 2x de performance/watt, maar dit zijn 2 verschillende dingen. Vind dat Nvidia erg luxe rekent met hun delta color compression, op hun eerdere slides gaf delta color compression "maar" een reductie van 17 tot 29%, om dat te zeggen dat het altijd 33% sneller is(want het is erg situatie afhankelijk).
Als zoals jij zegt dat de slides van Nvidia kloppen dan is hij ongeveer 1.65x zo snel als de GTX660.
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Zat ik best goed met mijn berekening van de bandwidth.
het bekt natuurlijk lekkerder om te zeggen (2x Performance/Watt) dan om te moeten zeggen (1,20X Performance x Watt)paragon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:01:
Ze vergelijken dat ding toch alleen maar met een 660 omdat hij uiteindelijk niet heel erg veel sneller zal zijn dan een 760?
Klopt, GTX 760/HD7950 performance zal de GTX 960 hebben, dat is namelijk ongeveer de helft van een GTX 980.paragon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:01:
Ze vergelijken dat ding toch alleen maar met een 660 omdat hij uiteindelijk niet heel erg veel sneller zal zijn dan een 760?
AMD Nieuwsdiscussie
Dat lijkt me stug. Waarschijnlijk ligt de performance net iets boven de gtx 770.-The_Mask- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:07:
[...]
Klopt, GTX 760/HD7950 performance zal de GTX 960 hebben, dat is namelijk ongeveer de helft van een GTX 980.
Stug? Hoe wil je dan meer performance krijgen terwijl je al weet wat die gaat doen, specificaties zijn immers bekend.Jeroenneman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:29:
[...]
Dat lijkt me stug. Waarschijnlijk ligt de performance net iets boven de gtx 770.
Het zou raar zijn om een opvolger te introduceren die even snel is als zijn voorganger.
[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 15-01-2015 21:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De gtx770 zit op 66% van een 980, dan heb je dus eigenlijk al een 25% hogere kloksnelheid nodig.Jeroenneman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:29:
[...]
Dat lijkt me stug. Waarschijnlijk ligt de performance net iets boven de gtx 770.
Het zou raar zijn om een opvolger te introduceren die even snel is als zijn voorganger.
Puur en alleen op specificaties oordelen trekken werkt toch nooit? Anders waren benchmarks niet nodig en konden we gewoon een simpel wiskundig model invullen om zo tot de perfecte GPU ranking te komen.-The_Mask- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:35:
[...]
Stug? Hoe wil je dan meer performance krijgen terwijl je al weet wat die gaat doen, specificaties zijn immers bekend.
Enige manier om meer performance te krijgen is een ruim TDP in het BIOS te zetten, zodat een hogere boostclock mogelijk is. Maar dan moet die wel richting de 1500MHz dan heb je wel een snellere kaart.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 16-01-2015 13:35 ]
[ Voor 9% gewijzigd door 737freak op 16-01-2015 15:20 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq