[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste
Acties:
  • 125.430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zie nog steeds niks twijfelachtigs, pak er eens een plaatje bij en laat zien wat er niet klopt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:39:
Zelfs een 290X of Titan zal er niks aan hebben om meer dan bijv. 8gb (even zonder discussie of het wel of niet kan op de betreffende kaart) te hebben, simpelweg omdat de gpu toch te langzaam is om al dat geheugen vol te gooien, zelfs op zeer hoge resoluties.
Het gaat om een goede verhouden tussen snelheid van gpu, geheugenbus en hoeveelheid geheugen, niet alleen om de laatste twee...
Dat laatste wist ik niet, maar uiteraard bedoel ik dan zoveel mogelijk geheugen die de kaart wel nuttig kan gebruiken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
-The_Mask- schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:34:
Ik zie nog steeds niks twijfelachtigs, pak er eens een plaatje bij en laat zien wat er niet klopt.
Beetje lastig aangezien de leaks geen instellingen vermelden en elke site andere instellingen gebruikt. Als je echter naar Anand, HWI en [H] kijkt zie je dat een 290X eigenlijk standaard minimaal Titan prestaties levert, waar de leaks de 780 al gelijk stellen.

Als het om 1-2 FPS ging zou ik het begrijpen, maar bekijk deze bijvoorbeeld maar eens: http://www.hardocp.com/ar...rd_review/14#.UnY1qhiDD-k

BF3, FC3, TR zitten *ruim* boven Titan. De andere drie zijn qua gemiddelde FPS wel grofweg gelijk; minima liggen echter een stuk hoger. En hoe hoger de instellingen, hoe verder de 290X over het algemeen uit loopt.

De 1080p resultaten zouden best kunnen kloppen, daar doet de 290X het over het algemeen relatief slecht. Maar juist omdat de 4K resultaten gewoon onrealistisch zijn (tenzij Nvidia dat magisch heeft weten te fixen in een driver), neem ik de rest van de resultaten met flink wat zout.

Wat wel kan is dat de leaks over de 290X in quiet mode gaan met belabberde airflow, maar ook dan blijft de 290X in de meeste reviews de 780 gewoon voor.

Edit: ik denk dat dat laatste het geval is bij de leaks. De verbruikscijfers kloppen namelijk wel (de verhoudingen).

Ook het feit dat de 780 Ti zo veel hoger zit dan z'n voorgangers is logisch; zoals ik al voorspelde, moesten die clocks omhoog omdat die ene SMX het niet ging doen. Dat betekent ook hogere voltages bij een volledige chip, dus zie je dat verbruik omhoog schieten.

[ Voor 12% gewijzigd door Werelds op 03-11-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
GTX 780 Ti: Eerste Benchmarks gelekt - Het vergelijk met de R9 290x

http://www.pcgameshardwar...eich-zur-R9-290x-1095578/

http://www.microsofttrans...%2Fthread-892502-1-1.html

[ Voor 27% gewijzigd door MaXeRs op 03-11-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dit zijn exact dezelfde als die van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:21:
Ik zou die maar met een vrachtwagen zout nemen, aangezien ze daar de 780 op 4K gelijk of zelfs boven de 290X zetten. Dat klopt dus voor geen meter :)
Volgens mij scoort de 290X bij elke game toch echt hoger op 4K dan de GTX780, of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Zonder AA wel, met AA niet. En zonder AA stellen ze hem alsnog slechts gelijk aan Titan.

Zoals ik al zei, waarschijnlijk zijn dat resultaten in quiet mode, dus mijn reactie was wat haastig. Zo'n beetje elke review heeft 4K resultaten alleen in uber mode, dus dat is lastig vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Werelds schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:04:
dus mijn reactie was wat haastig.
Komt waarschijnlijk hierdoor ; )

Het gemak waarmee nVidia AMD de laatste tijd bespeelt is opvallend. Eerst door de release van de 700 serie en de Titan waardoor ze AMD wat performance betreft geen kans gaven. Laatst zette AMD scherp in op de prijzen, maar nVidia verlaagt gewoon met kinderlijk gemak zijn prijzen. AMD komt met een bijna niet leverbare nieuwe high-end kaart en nVidia schakelt gewoon een tandje bij en lijkt ook die kaart binnen no-time te passeren. Hoe lang had AMD nodig om bij de Titan in de buurt te komen? Precies. nVidia bracht de 900 a 1000 euro kostende Titan uit terwijl het capabel was een goedkopere en snellere kaart te produceren. Het bedrijf geeft de consument niet het beste waartoe hij in staat is, maar kijkt puur wat nodig is om winst te maximaliseren, wat natuurlijk in beginsel elk commercieel bedrijf doet c.q. moet doen.

NB: niet dat het mij überhaupt veel kan schelen welke fabrikant het beter doet, maar ‘’videokaartenoorlog’’ is gewoon een interessant fenomeen van marketing, innovatie en concurrentie. Ondanks dat AMD voor de prijsbewuste consument vaak een betere proposite heeft beheerst nVidia het spel wat mij betreft beter en dat is interessant om te volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Springstof op 04-11-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
NVIDIA is also planning to launch a faster variant of GeForce GTX 780 Ti. Just as I told you in my previous post, GTX 780 Ti will also be available in 6GB and 12GB variants, these cards will be available in special, possibly limited editions. NVIDIA GeForce GTX 780 Ti special black edition
While the original GTX 780 Ti will run at 876/928 MHz clocks, the exclusive special edition will boost to 1000/1033 MHz (unconfirmed). Both variants will have the same memory clock of 7 GHz. The clock speeds are not the only difference. The faster GTX 780 TI has no TDP limit (at least on paper). This card is basically what Uber Mode is to R9 290X, only here you get higher clocks and more memory.

GeForce GTX 780 Ti Power Balancing for overclockers
NVIDIA equipped its GTX 780 Ti with a new feature called Power Balancing. Without this feature power drawn from: 6-pin power connector, 8-pin power connector and PCI Express interface would be balanced across these three sources respectively depending on the current load. However if user overclocks the card power delivery becomes unbalanced, thus card draws more power from one source than the others. To fix this problem NVIDIA came up with an idea of Power Balancing. You probably see where this is going. With this feature enabled GPU can steer the power from one input to another. This will improve overclocking capabilities in comparison to GTX 780 or the TITAN.

Good times 8)

[ Voor 33% gewijzigd door t!n0 op 04-11-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
t!n0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:35:
NVIDIA is also planning to launch a faster variant of GeForce GTX 780 Ti. Just as I told you in my previous post, GTX 780 Ti will also be available in 6GB and 12GB variants, these cards will be available in special, possibly limited editions. NVIDIA GeForce GTX 780 Ti special black edition
While the original GTX 780 Ti will run at 876/928 MHz clocks, the exclusive special edition will boost to 1000/1033 MHz (unconfirmed). Both variants will have the same memory clock of 7 GHz. The clock speeds are not the only difference. The faster GTX 780 TI has no TDP limit (at least on paper). This card is basically what Uber Mode is to R9 290X, only here you get higher clocks and more memory.

Als dat waar is...good times ahead!
Nou ik ga echt niet nog langer wachten :)
Als ik zeker weet wat Mantle doet, kies ik een leuk kaartje en kijk niet meer naar wat er aan komt.

Hier gaming performance 780 Ti:

title

Conclusion
According to the official data NVIDIA GeForce GTX 780 Ti would perform 30% better than 290X. Of course we are looking at the numbers from NVIDIA, so it’s necessary to take these numbers with a grain of salt. I was told that in ‘real’ benchmarks GeForce GTX 780 Ti is about 20% faster than 290X in Quiet Mode. In Uber Mode R9 290X is still slower than 780 Ti, but only by 13%. If we add 4k benchmarks this number will get even better in AMD favor.

[ Voor 17% gewijzigd door S.J_84 op 04-11-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Meer koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
S.J_84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:49:
[...]

Als ik zeker weet wat Mantle doet, kies ik een leuk kaartje en kijk niet meer naar wat er aan komt.

[afbeelding]

Conclusion
According to the official data NVIDIA GeForce GTX 780 Ti would perform 30% better than 290X. Of course we are looking at the numbers from NVIDIA, so it’s necessary to take these numbers with a grain of salt. I was told that in ‘real’ benchmarks GeForce GTX 780 Ti is about 20% faster than 290X in Quiet Mode. In Uber Mode R9 290X is still slower than 780 Ti, but only by 13%. If we add 4k benchmarks this number will get even better in AMD favor.
Dit werd zaterdag al gepost en moet je met een emmer zout nemen. Is volgens mij veels te rooskleurig, verder zien we geen gegevens over de review, welke instellingen. Het lijkt eerder iets van Wij van WC EEND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Oh kijk wie ik weer eens verleid heb te reageren :+
Mogen we deze dan op jou toepassen Springstof?

Cognitieve dissonantie heeft er weinig mee te maken. Ik ging er gewoon stilzwijgend van uit dat de benchmarks in kwestie op z'n minst op gelijke voet waren gebaseerd, wat waarschijnlijk niet het geval is. We zullen het snel genoeg zien.

290 NDA vervalt morgenvroeg, 780 Ti zou dan donderdag zijn. Gibbo (overclockers.co.uk) heeft gezegd dat met de nieuwe drivers de 290 de resultaten die hij eerder met een 290X haalde compleet weg blaast, dus dat betekent ook dat de 290X nog beter uit de bus gaat komen. Ook zei hij dat de 290 maximaal 10% achter de 290X zit. Dat in m'n achterhoofd houdend denk ik dat we alles wat nu "lekt" wel naar de prullenbak kunnen verwijzen en beter even afwachten wat het effect van die driver is. Ik denk dat de 780 Ti en 290X zomaar eens direct aan elkaar gewaagd zullen zijn, dus dan komt het aan op de andere factoren: stroomverbruik, lawaai en prijs. Lawaai weten we dan al dat Nvidia wint, prijs "weten" we dat de 290X wint.

3 dagen, dan zijn we er uit ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Werelds op 04-11-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Werelds schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:18:

Cognitieve dissonantie heeft er weinig mee te maken. Ik ging er gewoon stilzwijgend van uit dat de benchmarks in kwestie op z'n minst op gelijke voet waren gebaseerd, wat waarschijnlijk niet het geval is. We zullen het snel genoeg zien.

290 NDA vervalt morgenvroeg, 780 Ti zou dan donderdag zijn. Gibbo (overclockers.co.uk) heeft gezegd dat met de nieuwe drivers de 290 de resultaten die hij eerder met een 290X haalde compleet weg blaast, dus dat betekent ook dat de 290X nog beter uit de bus gaat komen. Ook zei hij dat de 290 maximaal 10% achter de 290X zit. Dat in m'n achterhoofd houdend denk ik dat we alles wat nu "lekt" wel naar de prullenbak kunnen verwijzen en beter even afwachten wat het effect van die driver is. Ik denk dat de 780 Ti en 290X zomaar eens direct aan elkaar gewaagd zullen zijn, dus dan komt het aan op de andere factoren: stroomverbruik, lawaai en prijs. Lawaai weten we dan al dat Nvidia wint, prijs "weten" we dat de 290X wint.

The driver game! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Versteegrob schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:01:
[...]

Dit werd zaterdag al gepost en moet je met een emmer zout nemen. Is volgens mij veels te rooskleurig, verder zien we geen gegevens over de review, welke instellingen. Het lijkt eerder iets van Wij van WC EEND.
Daarom heb ik die conclusie erbij gezet, maar wist dus niet dat dit zaterdag al gepost was.
Waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Werelds schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:18:

Verwacht je over 3 dagen al reviews van hardware.info/tweakers? Ben heel benieuwd naar de resultaten, denk persoonlijk dat het stuivertje wisselen wordt. De klant is de winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Versteegrob schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:25:
Verwacht je over 3 dagen al reviews van hardware.info/tweakers? Ben heel benieuwd naar de resultaten, denk persoonlijk dat het stuivertje wisselen wordt. De klant is de winnaar :)
Hangt er van af of HWI en T.net 780 Ti's hebben mogen ontvangen natuurlijk :D

Ben het met je eens dat het waarschijnlijk stuivertje wisselen wordt, maar of wij als klant nu de winnaar zijn als de 780 Ti $699 wordt? Leuk dat hij dan wellicht retesnel is, maar het zorgt niet voor prijs verschuivingen zoals de 290X dat gedaan heeft; ik zou maar wat graag alle prijzen nog iets zien zakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Als de 780TI echt zo goed is als ze hier boven beweren en hij misschien scherper geprijsd wordt dan daalt de 290X maar waarschijnlijk niet. Denk toch dat ik voor de 290X ga, scheelt bijna 200e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Springstof schreef op maandag 04 november 2013 @ 01:04:
[...]

NB: niet dat het mij überhaupt veel kan schelen welke fabrikant het beter doet, maar ‘’videokaartenoorlog’’ is gewoon een interessant fenomeen van marketing, innovatie en concurrentie. Ondanks dat AMD voor de prijsbewuste consument vaak een betere proposite heeft beheerst nVidia het spel wat mij betreft beter en dat is interessant om te volgen.
Paprika schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]
Er zijn aardig wat jaren geweest met echte hardcore nVidia posters die inderdaad gewoon rotzooi verkochten, alles kon niet beter dan nVidia, no-matter hoe slecht.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
t!n0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:35:
12GB? Zijn er geheugenchips die een dergelijke capaciteit mogelijk maken op één kaart met een 384bits geheugenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
madmaxnl schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:28:
[...]

12GB? Zijn er geheugenchips die een dergelijke capaciteit mogelijk maken op één kaart met een 384bits geheugenbus?
Nope 4Gb chips zijn nu nog de max, 8Gb chips moeten er wel snel aankomen, begin 2014 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Je kunt er zoveel opzetten als je pcb toelaat. PS4 heeft bijvoorbeeld 16x 4gbit gddr5 chips resulterend in 8GB gddr5 geheugen. Daar kun je dus verschillende combinaties van maken.

[ Voor 78% gewijzigd door t!n0 op 04-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
t!n0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:36:
Je kunt er zoveel opzetten als je pcb toelaat. PS4 heeft bijvoorbeeld 16x 4gbit gddr5 chips resulterend in 8GB gddr5 geheugen. Daar kun je dus verschillende combinaties van maken.
Voor 12GB heb je op dit moment 24 chips nodig, ik vraag me af of ze dat gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij is het sowieso onmogelijk voor de kaart om de hoeveelheid geheugen volledig te benutten? Nog even daargelaten dat het gewoon echt te ver gaat. 12GB, dat is zelfs met een 3 bij 2 opstelling nog te veel...

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 04-11-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
S.J_84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:49:
[...]

[afbeelding]

Conclusion
The blurred out card is the new card coming Tuesday 5am from AMD.

A card which I've now managed scores even beating the R290X OC with, due to newer drivers.
Bron

Die blurred out card is waarschijnlijk de R9 290 (dus de non-X versie).

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 05-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
Paprika schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:59:
Volgens mij is het sowieso onmogelijk voor de kaart om de hoeveelheid geheugen volledig te benutten? Nog even daargelaten dat het gewoon echt te ver gaat. 12GB, dat is zelfs met een 3 bij 2 opstelling nog te veel...
Ook met 4K schermen :P ? Dan heb je 8,3 Mpixel per scherm, keer 6, is ongeveer 50 Mpixel. Dan 60 Hz en er moeten per seconde 3 Gpixels verwerkt worden.
Das al wat anders dan een full-HD schermpje op 30 Hz (= 60 Mpixel per seconde).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
madmaxnl schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:47:
[...]

[...]

Bron

Die blurred out card is waarschijnlijk de R9 290 (dus de non-X versie).
Loos alarm, het nVidia feestje kan toch door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Weer een kleine update in het groene kamp, zover je dit als waarheid mag aannemen:
http://videocardz.com/476...red-performance-confirmed

Interessant vond ik de opmerking van mr. Hugs over het enablen van de DP-modus, maar goed, dat blijft natuurlijk ook gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Paprika schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:59:
nVidia Surround ondersteunt niet eens 3 bij 2... Wel 3x 4K, zag ik laatst bij een driverupdate staan.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nas T schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:14:
[...]

Ook met 4K schermen :P ? Dan heb je 8,3 Mpixel per scherm, keer 6, is ongeveer 50 Mpixel. Dan 60 Hz en er moeten per seconde 3 Gpixels verwerkt worden.
Das al wat anders dan een full-HD schermpje op 30 Hz (= 60 Mpixel per seconde).
Op die resoluties doet nVidia het toch al slecht, maar ook dan geldt: volgens mij is de rest van de kaart niet snel genoeg daarvoor. De maximale doorvoer moet namelijk wel heel erg hoog zijn om 12GB te kunnen gebruiken, en die waarde is volgens mij hoger dan wat er met huidige frequencies en bus-width mogelijk is. Ik denk dat 6GB al in de buurt van die max komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 05-11-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:45:
Weer een kleine update in het groene kamp, zover je dit als waarheid mag aannemen:
http://videocardz.com/476...red-performance-confirmed
Jammer dat ze zo behoudend zijn qua core en boost clock van de Ti. Was toch wel fraaier geweest als het ding op ~920-970 geclockt was, juist omdat de clockspeeds echt het verschil maken bij de GK110. Dat maakt de GTX780 GHz ook wel heel duidelijk door dus amper onder te doen voor de Ti. Dat wisten wel wel van de overclockte GTX780 kaarten t.o.v. de Titan, maar komt weer op me over als een gemiste kans.

Ben benieuwd wat straks de prijsverschillen zijn, maar als het meer dan 100,- is, zie ik de Ti een moeilijk leven tegemoet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Misschien dat het is om het TDP te drukken?
Met MSI Afterburner en een redelijke koeler trek je daar dan toch zo weer langs.

Wellicht dat de 12,5% extra CUDA cores de snelheid en het TDP op deze manier weer tegemoet komen... nog maar even afwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Tenzij Nvidia morgen met een (betaalbaar) beest van een kaart op de markt komt, ga ik wss toch maar voor een 'gewone' 780gtx gaan. Probleem is dat het aanbod vrij groot is, en dan bedoel ik qua verschillende fabrikanten: ASUS, EVGA,...

Wat is nu eigenlijk de beste keuze? En dan bedoel ik qua totaalplaatje hé (bouwkwaliteit, cooling, prestaties,...). Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
ik zou voor de MSI N780 TF, snel stil en staandaard hogere clocks.
Met name de koeler ben ik te spreken over :)
+ niet "duur" meer :)

[ Voor 9% gewijzigd door killer2 op 06-11-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Brick Top schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:12:
Tenzij Nvidia morgen met een (betaalbaar) beest van een kaart op de markt komt, ga ik wss toch maar voor een 'gewone' 780gtx gaan. Probleem is dat het aanbod vrij groot is, en dan bedoel ik qua verschillende fabrikanten: ASUS, EVGA,...

Wat is nu eigenlijk de beste keuze? En dan bedoel ik qua totaalplaatje hé (bouwkwaliteit, cooling, prestaties,...). Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!
Persoonlijk kies ik bij nVidia kaarten altijd steevast voor EVGA, aangezien die een Step-Up Program hebben waar je binnen 90 dagen van je aankoop voor weinig geld kunt upgraden naar het nieuwste model. Qua koelers zijn de Asus DC2 en de MSI TF beter als je goede airflow hebt.
Zie ook de review bij de buurtjes, de keuze is aan jou!

[ Voor 7% gewijzigd door Limit-NL op 06-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
l1m1t schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:06:
[...]

Persoonlijk kies ik bij nVidia kaarten altijd steevast voor EVGA, aangezien die een Step-Up Program hebben waar je binnen 90 dagen van je aankoop voor weinig geld kunt upgraden naar het nieuwste model. Qua koelers zijn de Asus DC2 en de MSI TF beter als je goede airflow hebt.
Zie ook de review bij de buurtjes, de keuze is aan jou!
Bedankt voor jullie replies!

Die Step-Up... Bedoel je dan dat je bijvoorbeeld nu een GTX780 kan kopen om dan binnen een maand te upgraden naar GTX780ti ofzo? Of werkt het zo niet? De uitleg op hun website is niet erg concreet wat dat betreft.

Edit: Sorry, het staat er wel duidelijk! My mistake! Klinkt wel interessant. Gaat Nvidia binnen dit en drie maanden met een nieuwe reeks op de markt komen of is dat wat snel?

Graphics Cards

EVGA will only release reference versions of its products, NVIDIA reference spec and clock, to the Step-Up program.
Step-Up is limited to pre-approved graphics cards only and can only be used for exchange to a different and higher performing GPU.
Products known to have a limited availability will not be made available to the Step-Up program. (Limited availability determined by EVGA.)
Customers who received their EVGA graphics card as part of a complete computer system are not eligible - except for those listed on our approved system vendor list.

Graphics Cards Examples:

GTX 460 → GTX 580: YES (Upgraded GPU)
GTX 460 768MB → GTX 460 1GB: NO (Same GPU)
GTX 570 → GTX 480: NO (Must be GPU upgrade)

[ Voor 37% gewijzigd door Brick Top op 06-11-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Wie kan mij helpen met de volgende.:

Ik heb dus een GTX 770 Lightning en deze is overgeklokt volgens deze settings:

http://postimg.org/image/pxp5q54ml/full/

Met furmark wordt de gpu maximaal 77 graden en wel goed vind ik zelf.

Tot hoever kan de gpu nog overgeklokt worden met 12mV ? Mag de Core Clock of de Memory Clock nog wat meer worden ?

Graag jullie advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Dit is het nieuwstopic... ;)

offtopic:
Waarom wil je meteen voltage omhoog trekken? Probeer eerst eens max. settings te bepalen op stock voltage. Ik denk dat weinig mensen je nu kunnen zeggen wat je max. kloks worden bij 12mV meer, moet je toch zelf stapsgewijs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:46:
Nou, we zijn nog niet klaar met de geruchten... Want nu blijkt er opeens een 'Ghz' versie te komen van de GTX780 om de bestaande GTX780 te vervangen:
- http://videocardz.com/474...force-gtx-780-ghz-edition

Ergens kan ik me niet voorstellen dat Nvidia een kaart gaat uitbregen met 'Ghz' in de benaming, dus dit moeten we allemaal maar met een flinke schep zout nemen...
Zoals te verwachten was zit videocardz er weer eens naast, nVidia GeForce GTX 780 GHz bestaat niet, er komen wel fabrikanten die ze zo gaan noemen.

http://www.techpowerup.co...icorn-a-gigabyte-sku.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Zoals te verwachten komt videocardz.com weer als eerste met het laatste nieuws: de officiele specificaties van de gtx780Ti

http://videocardz.com/477...unches-geforce-gtx-780-ti

[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 07-11-2013 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
calsonic schreef op donderdag 07 november 2013 @ 06:30:
Zoals te verwachten komt videocardz.com weer als eerste met het de laatste nieuws speculaties: de officiele specificaties van de gtx780Ti

http://videocardz.com/477...unches-geforce-gtx-780-ti
Fixed.

In other news: Gibbo is uiteraard weer stiekeme "hints" aan het uitdelen. Overklok resultaat in de post op Videocardz.com klopt wel, Gibbo heeft ook de 1300 gehaald met de reference koeler. Vervolgens vraagt iemand hem hoe ver een 780 zou moeten klokken om dat bij te benen:
A Classified at 1375MHz core and 7400 ram failed, would need 1450-1500 at a guess and an R290X at about 1300MHz and 6600 ram to match. It's fast!
Remember I'm talking in benchmarks, in some games the R290X can match it if it's an AMD optimised game or 3D Mark 11
Volledige thread: http://forums.overclocker...p?p=25259556#post25259556

Ik verwacht gewoon een strijd op alle fronten :)

Stuivertje wisselen qua performance, geluid en verbruik niet ver uit elkaar, lagere temperaturen op de 780 Ti. En natuurlijk een derde meer betalen voor laatstgenoemde ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 07-11-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al wel reviews verwacht, beetje jammer zo...

Maargoed, conclusie kunnen we denk ik wel invullen... Net iets sneller (~10%?) dan de 290X tot 1600p, op 4K niet, maar wel ~150,- duurder, dus TE duur.
Nvidia lijkt er nog steeds op te gokken dat ze een flinke premium prijs kunnen vragen voor een klein beetje meer performance. Ik snap het niet helemaal.... Had 'm voor $599,- geintroduceerd, dan is de prijs veel makkelijker te begrijpen t.o.v. de 290X die dus op $549,- zit en houden ze de druk er een beetje op. Vooral omdat de 290 al zo dicht op de 290X zit en die maar 399,- kost. Ten opzichte van de 290 betaal je dus 75% meer, voor maximaal 20% betere prestaties.

EDIT: Elders (HWI) hielp iemand me herinneren dat ze vanmiddag komen met de review, was even vergeten dat het 6AM Amerikaanse tijd was... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Wilde het net zeggen ja, het is 6AM PST, dus dat is 15.00 onze tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Werelds schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:09:
Stuivertje wisselen qua performance, geluid en verbruik niet ver uit elkaar, lagere temperaturen op de 780 Ti. En natuurlijk een derde meer betalen voor laatstgenoemde ;)
Enige wat hier niet aan klopt is het geluid, hij is nog steeds aardig wat stiller.

Zonde dat sites als Tweakers.net en Guru3D nog steeds krampachtig aan Furmark vol houden. De load resultaten daarvan kun je toch niet meer serieus nemen als je weet dat er aan beide kanten in de software zwaar aan uhm...gesleuteld wordt? TPU en Anand laten zien dat het verbruik van de twee gewoon heel dicht bij elkaar ligt in games.

Verder mooi om te zien dat Nvidia's prestaties op hoge resoluties in verhouding verbeterd zijn tot oudere GK110's!

[ Voor 7% gewijzigd door Werelds op 07-11-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
de verschil tussen de 2 kaarten is afgezien van secundaire zaken verwaarloosbaar, dus tenzij je echt de oc enzo belangrijk vind is de 290x de betere keuze vanwege de prijs tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Was geen letter van de waarheid afgeweken door videocardz.com - jou kinderlijke verbetering wel 8)7

Inno3D announces GeForce GTX 780 Ti lineup
http://videocardz.com/477...geforce-gtx-780-ti-lineup

[ Voor 20% gewijzigd door calsonic op 07-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
calsonic schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:48:
Was geen letter van de waarheid afgeweken door videocardz.com - jou kinderlijke verbetering wel 8)7
Ik zei ook niet dat er iets niet klopte in dat bericht, maar het is geen nieuws als het niet bevestigd kan worden. Alles wat die site post zijn en blijven geruchten. Ik snap niet waarom zo veel mensen alles geloven wat op die site (of voorheen DonanimHaber) komt, maar beginnen te zeuren elke keer als Charlie of Fud iets posten. Die laatste twee zitten toch echt nog wat dieper in de industrie dan die knaapjes achter Videocardz.com. Maar blijkbaar mag die site wel als "feit" aangenomen worden, ondanks het feit dat ze er al vaker naast hebben gezeten in de afgelopen 4 maanden dan Charlie en Fud in de afgelopen 4 jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Werelds op 07-11-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Werelds schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:21:
[...]

Ik zei ook niet dat er iets niet klopte in dat bericht, maar het is geen nieuws als het niet bevestigd kan worden. Alles wat die site post zijn en blijven geruchten. Ik snap niet waarom zo veel mensen alles geloven wat op die site (of voorheen DonanimHaber) komt, maar beginnen te zeuren elke keer als Charlie of Fud iets posten. Die laatste twee zitten toch echt nog wat dieper in de industrie dan die knaapjes achter Videocardz.com. Maar blijkbaar mag die site wel als "feit" aangenomen worden, ondanks het feit dat ze er al vaker naast hebben gezeten in de afgelopen 4 maanden dan Charlie en Fud in de afgelopen 4 jaar.
Ze schrijven dan ook heel wat meer artikeltjes dan Charlie en Fud. De kracht van Videocardz is dat ze bovenop de leaks zitten en actief op zoek zijn naar per ongeluk online gezette pdf'jes en plaatjes. Daar hebben reguliere editors van Tweakers ed echt geen tijd voor. Natuurlijk moet je het met een flinke korrel zout nemen, maar dat betekent niet dat ze waardeloos zijn daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een beetje logisch nadenken dat is daar alleen een groot probleem en nieuws van forums 'jatten' en dan geen bron noemen en doen als zij de bron zijn daar maak je ook geen vrienden mee en dat is gewoon zielig...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:51:
Een beetje logisch nadenken dat is daar alleen een groot probleem en nieuws van forums 'jatten' en dan geen bron noemen en doen als zij de bron zijn daar maak je ook geen vrienden mee en dat is gewoon zielig...
Natuurlijk, ik poste hier laatst nog de clean-versie van een PDF van Galaxy die zij vol watermarks op hun site hadden gezet. Blijft staan dat ze ook wel eens iets ontdekken dat verder niemand anders heeft zien staan. Ik zou ze niet snel als bron nemen, maar als overzicht van wat er zoal 'gelekt' is... Ik heb geen tijd om tientallen Chinese forums af te struinen elke dag, als zij het hebben is het meestal een stuk korter zoeken naar de originele bron. Maar om als user die site te lezen, niet nuttig, blijkt alleen al uit de pageview-geilheid door de 'GTX 880'-links bovenaan hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomasH schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:29:
[...]
Ik heb geen tijd om tientallen Chinese forums af te struinen elke dag, als zij het hebben is het meestal een stuk korter zoeken naar de originele bron.
Precies! Kijk, het stelt kwalitatief niks voor maar het voordeel van elke dag 10 'leaks' posten, is dat er eentje wel waar zal zijn. Dan kan je zeggen dat ze het bij het juiste eind hadden, maarja, dat is dus ook niet gek als je alle speculaties wel een keer de revu laat passeren. Ik had ook wel 20 gefotoshopte screens van gpu-z kunnen maken alsof het de GTX780 Ti was, en met een beetje geluk was er eentje wel goed geweest, dat is een beetje wat ze doen, echter creeëren zij de dingen niet zelf, maar plukken ze wereldwijd van forum's e.d. af. Ach, het is bij tijd en wijle leuk om te lezen. ;)

Over de GTX780 Ti zelf: Beetje een gemiste kans van Nvidia om de druk weer op AMD te zetten. De kaart is zeker 100,- te duur. Had die kaart voor $599,- geïntroduceerd en dan was het weer een heel ander verhaal geworden. Dan kan je een 50,- meerprijs wel goed uitleggen. Deze kaart veranderd gewoon helemaal niks voor AMD buiten dat ze niet meer kunnen roepen dat ze de snelste kaart hebben. Iemand die een 290X had willen kopen zal geen moment in twijfel raken door deze Ti, iets wat Nvidia neem ik aan wel zou willen... Gemiste kans voor Nvidia om de druk weer wat om te keren. Als straks de alternatieve koelers hun intrede doen voor de 290(X), zie ik weinig tot geen reden om welke GTX780 variant te kiezen i.c.m. de huidige prijzen. Echter, zou AMD er wel slim aan doen om de intro snel vrij te geven voor custom koelers, want met de stock koelers is het voor velen ook een no-go.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 23:00 ]

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Kan iemand mij vertellen hoe ik een zogenaamde reference card herken? Ik heb het dan niet over de koeler, maar over de PCB(layout).

Graag zou ik voor de volgende upgrade een GTX780 aanschaffen, welke over een aantal maanden wordt vergezeld van een tweelingbroer in SLI. Bedoeling is om de eerste kaart eerst op lucht te laten koelen met de koeler die erop zit, om vervolgens over een aantal maanden over te stappen op waterkoeling (met reference-waterblokken!) zodra de tweede kaart binnen is. Helaas krijg ik steeds conflicterende berichten van webshops of een bepaalde kaart wel- of niet een reference PCB heeft. Over de Asus DCUII schijnt geen twijfel te zijn dat deze een non-reference is, maar over bijvoorbeeld de MSI Twin Frozer krijg ik telkens een ander antwoord. Ook de websites van de meeste fabrikanten of Tweaker's Pricewatch/specs pagina bieden geen uitkomst, helaas. Via google kom ik op soortgelijke lijstjes(http://www.overclock.net/t/1408773/list-of-gtx-780s), maar daar zitten wel veel aannames en giswerk achter.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• -The_Mask-
  • Niet online
Gebruik je ogen. ;) Van de kaarten zijn vast wel reviews verschenen welke de koeler eraf hebben gehaald en foto's van het PCB hebben gemaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Goede tip, alleen weet ik niet waar ik op moet letten...dat is eigenlijk mijn euvel.
Zo lijkt voor mij de ASUS DCUII qua plaatsing van GPU en geheugen hetzelfde als bij bijvoorbeeld de MSI Twin Frozer of iChill Accelero Hybrid. Toch past een reference waterblok niet op de Asus en wel op bijvoorbeeld de iChill. Let wel, ik ben hier aan het napraten, kan dit niet met zekerheid zeggen. Daar zit voor mij dus het probleem.

Kortom: waar moet ik op letten?

Edit: ter verduidelijking een voorbeeld:

Asus DCUII volgens veel bronnen een custom-PCB:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54710585/Asus.jpeg

EVGA volgens veel bronnen maakt EVGA enkel reference-PCB's:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54710585/EVGA.jpeg

EVGA en ASUS zien er redelijk gelijk uit, maar wijken beide weer redelijk af van iets dat als reference werd gepubliceerd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54710585/Reference.jpeg

Het enige wat steeds consistent is, lijkt de plaatsing van GPU en geheugen te zijn, maar blijkbaar is dat niet het criterium van reference-PCB of juist non-reference-PCB

[ Voor 42% gewijzigd door Sapstengel op 14-11-2013 11:45 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ook de VRM's hebben koeling nodig en alle componenten moeten zo goed als op dezelfde plaats zitten, anders kan het zijn dat een condensator of ander component er voor zorgt dat de koeler omhoog wordt gedrukt en dus slecht contact heeft met de GPU, geheugenchips en VRM's.

De drie plaatjes zijn dus ook erg verschillend en de kans dat het gaat werken is eigenlijk niet aanwezig, mocht het wel werken dan vermeld de fabrikant van het waterblok dat wel, maar ga er maar niet vanuit.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 14-11-2013 12:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Reference is (bijna altijd) te herkennen aan het nvidia logootje op de PCB zelf.
Zoals ook te zien op je voorbeeld foto's.

Anders kun je het ook redelijk snel controleren met http://www.coolingconfigurator.com/
Kun je gelijk zien of er een blok voor is. Als EK het niet heeft, dan is het voor 99% kans dat andere het ook niet hebben.

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Bedankt heren, denk dat ik er wel uit ben dankzij die configurator van EK.

• calsonic
  • Niet online
ASUS preparing ROG MARS 760 with 2304 CUDA cores

http://videocardz.com/479...-mars-760-2304-cuda-cores

Waar blijft de GTX790 ??

[ Voor 10% gewijzigd door calsonic op 14-11-2013 14:33 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat een onzin, waarom zou Asus een gecastreerde GTX 690 uitbrengen. O wacht het komt van videocardz dan moet het natuurlijk wel waar zijn. :')

AMD Nieuwsdiscussie

• calsonic
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:41:
[...]

Wat een onzin, waarom zou Asus een gecastreerde GTX 690 uitbrengen. O wacht het komt van videocardz dan moet het natuurlijk wel waar zijn. :')
We zullen het zien of hij wel of niet uitkomt volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:58
Dit word mijn nieuwe videokaart:

Even een review van de buren:
http://nl.hardware.info/r...-review-overklokte-780-ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zijn er eigenlijk nog wat dingen over GameStream bekend? Ik wil eigenlijk PC-naar-PC streaming zodat ik een beetje degelijk Dota kan spelen op mijn laptop als ik op de universiteit zit, en SteamOS is voorlopig naar mijn weten ook niet uit en Steam bevat dan ook nog niet die streaming features (als ik me niet vergis). Bovendien heeft mijn GTX770 naar ik begrijp extra hardware voor het hele streaming gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
[...]

HWI komt er ook al mee

http://nl.hardware.info/n...s-760-met-2304-cuda-cores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Heb je de bron gezien die ze gebruiken.....

Niet mee bedoelt dat het niet waar hoeft te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
[...]

Ahum...

http://nl.hardware.info/n...ic-of-gamers-mars-760-aan
http://videocardz.com/48050/asus-launches-rog-mars-760

En nog een review van de kaart

http://www.ocaholic.ch/mo...?itemid=1159&lang=english

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 19-11-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:51:
[...]
Kijk, het stelt kwalitatief niks voor maar het voordeel van elke dag 10 'leaks' posten, is dat er eentje wel waar zal zijn.
;)

Maargoed, Mask, je zult je woorden moeten terugnemen... :X ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
HWI gebruikt videocardz als bron en beide waren al genoemd en discutabel geacht.

Ocaholic ken ik niet, maar ziet er geloofwaardig uit op het eerste zicht.

Ook kitguru heeft nu een review: http://www.kitguru.net/co...review-1600p-ultra-hd-4k/

Het lijkt erop dat de prijs boven die van de 7990 uitkomt (2,5x de 760) waardoor het bang for buck eigenlijk niet zo best is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:53:
[...]

;)

Maargoed, Mask, je zult je woorden moeten terugnemen... :X ;)
De één op de tien. :o Maar ja neemt niet weg dat het nog steeds een nutteloze kaart is met de HD7990 en GTX690. Is niet meer dan een gekastreerde GTX690 en zal sowieso een veel mindere prijs/performance krijgen als een HD7990. "Toevallig" dat die ook uit de reviews wordt gelaten...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
30 Pond goedkoper dan de 780 Ti, maar ook minder snel, SLI en slechts 2 GB VRAM.
MAW: Die MARS kaart kun je schrappen van de lijst interessante kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
De eerste review van een 780 Ti met custom PCB:
Palit GTX 780 Ti JetStream OC Review (1600p, Ultra HD 4K)

Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat we vandaag een nieuwe Nvidia driver update krijgen :

GeForce 331.93 - Release Date: 2013.11.26

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=383978

• calsonic
  • Niet online
Carbon EVGA GTX 780Ti 6GB KingPin Edition will be released in December
http://videocardz.com/482...i-kingpin-edition-6gb-ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Volgens Jacob van EVGA komt de EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Dual Classified ACX Cooler vandaag bij hun en zou deze week leverbaar moeten zijn. Over prijzen rept hij helaas nog niks.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Hier ook nog een leuke video over G-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Interessant voor de nvidia eigenaren die gpu boost 2.0 ondersteunen: je kunt hier zeer goed mee undervolten!
Zie dit plaatje(klik) en mijn review op tweakers(klik) voor info.

Misschien zie je bericht als reclame maar volgens mij behoort dit wel tot 'nieuws'. Ik heb er op tweakers nog nooit over gelezen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een GTX760 bemachtigd en ik vroeg me af waar ik Black Flag en Splinter Cell kan opeisen? :P
Of is deze actie van Nvidia al niet meer geldig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Adr01 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:13:
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een GTX760 bemachtigd en ik vroeg me af waar ik Black Flag en Splinter Cell kan opeisen? :P
Of is deze actie van Nvidia al niet meer geldig?

Alvast bedankt!
Als er geen vouchers in je doos zitten dan krijg je de games niet.
Werd er bij de winkel geadverteerd met deze games?
TERMS AND CONDITIONS
*Offer of Assassin's Creed® IV Black Flag™ with $50 off an NVIDIA® SHIELD™ portable is available with purchase of GeForce® GTX™ 660, 660 Ti, 670, 680, 690, 760, 770, 780, or TITAN card only. Discount will be applied at point of sale by select retailer. The promotion runs from January 9, 2014 through January 31, 2014 and is available for a limited time or while supplies last. The offer is available from selected retailers only. Please check the product description of the graphics card you are purchasing to confirm that the games are included. Game and NVIDIA SHIELD offers are not transferable and have no cash value. Offer void where prohibited. This promotion may be cancelled at any time by NVIDIA or selected retailers. Additional terms and conditions may apply.

[ Voor 54% gewijzigd door unfor op 11-01-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Die actie van Nvidia is verlopen ja, je krijgt alleen nog maar AC4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nu wel of geen gtx790 met 2 gk110 chips.
Ik weet verder niet of deze bron klopt maar nvidia is er in ieder geval mee bezig als ik dit mag geloven.
Alleen wat wel weer jammer is dat de geheugen bus en hoeveelheid geheugen bij elkaar word opgeteld
voor de marketing.

Als deze kaart binnen enkele maanden uit komt is het de snelste kaart ooit.
http://www.pcinfosite.com...ishing-up-double-gpu.html

Wat ik verder interessant vind is G-sync. Als ik het mag geloven heb je zelfs nog een soepele gameplay bij 30 fps. Dit is iets wat mij deugt want ik wil op de duur op steeds hogere resoluties gamen en dan heb je steeds meer gpu power nodig maar je kan het zo ook op lossen met G-sync zodat je nog soepel kunt gamen met 30 fps.

Ik vraag me verder wel af of die 30 fps dan invloed heeft op de snelheid bij shooters, of dat het alleen maar hanig is voor RPG's en race games?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:10:
Komt er nu wel of geen gtx790 met 2 gk110 chips.
Ik weet verder niet of deze bron klopt maar nvidia is er in ieder geval mee bezig als ik dit mag geloven.
Alleen wat wel weer jammer is dat de geheugen bus en hoeveelheid geheugen bij elkaar word opgeteld
voor de marketing.

Als deze kaart binnen enkele maanden uit komt is het de snelste kaart ooit.
http://www.pcinfosite.com...ishing-up-double-gpu.html

Wat ik verder interessant vind is G-sync. Als ik het mag geloven heb je zelfs nog een soepele gameplay bij 30 fps. Dit is iets wat mij deugt want ik wil op de duur op steeds hogere resoluties gamen en dan heb je steeds meer gpu power nodig maar je kan het zo ook op lossen met G-sync zodat je nog soepel kunt gamen met 30 fps.

Ik vraag me verder wel af of die 30 fps dan invloed heeft op de snelheid bij shooters, of dat het alleen maar hanig is voor RPG's en race games?
G-sync werkt volgens mij tot 30fps, ga je lager dan dat dan gaat het uit. Je hebt gelijk dat je op lage framerates nog best oke kan gamen (al zou ik zelf 40 als ondergrens nemen).

Nee het heeft geen invloed op de snelheid bij shooters, je zal misschien iets minder zien maar bij huidige game engines staat de input van je muis/tobo los van je fps i.t.t. bijv MOHAA (en andere games die de Quake 3 engine gebruikten) waar meer fps ervoor zorgde dat bepaalde sprongen wel haalbaar waren. Er zijn nog wel uitzonderingen zoals de nieuwe Fail To Speed van EA, daar is het hele spel geschreven om op 30fps te werken wat een gigantische faal is imo (meer fps betekent dat het spel onspeelbaar wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog steeds geen poepjes of scheetjes bekend over maxwell? Een daadwerkelijke, non-paper launch in q1 wordt met de dag minder plausibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Stilletjes hoop ik op nog een knutsel project van onze grote leider Jen-Hsun Huang ;).
Afbeeldingslocatie: http://semiaccurate.com/static/uploads/2009/10_october/Fermi_end_plate_cropped.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:31:
[...]

G-sync werkt volgens mij tot 30fps, ga je lager dan dat dan gaat het uit. Je hebt gelijk dat je op lage framerates nog best oke kan gamen (al zou ik zelf 40 als ondergrens nemen).

Nee het heeft geen invloed op de snelheid bij shooters, je zal misschien iets minder zien maar bij huidige game engines staat de input van je muis/tobo los van je fps i.t.t. bijv MOHAA (en andere games die de Quake 3 engine gebruikten) waar meer fps ervoor zorgde dat bepaalde sprongen wel haalbaar waren. Er zijn nog wel uitzonderingen zoals de nieuwe Fail To Speed van EA, daar is het hele spel geschreven om op 30fps te werken wat een gigantische faal is imo (meer fps betekent dat het spel onspeelbaar wordt).
Klopt,in rivals is de 30 fps cap best wel vervelend spelen maar met de 60fps fix loopt het in eens veel soepeler en ook de gameplay word dan een stuk beter, maar wanneer je fps drops krijgt is het in eens onspeelbaar maar gelukkig heb ik constant 60 fps.Ik hoop dat dit nog gefixed word maar ik denk van niet.

Nu alleen maar hopen dat G-sync ook mogelijk word op hogere resolutie IPS schermen zoals op de schermen van LG waar ik erg tevreden over ben.

Nvidia FUR ziet er wel leuk uit maar het kost veel performance
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DkzWesmfj7w&list=UUh5m7z5GI7a7u1rwa__MvhA]

Ik heb COD ghost een poosje gespeeld maar de fps drops als je bij die hond in de buurt bent zijn te erg.
Dit kan vast en zeker anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
eL_Jay schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:35:
Nog steeds geen poepjes of scheetjes bekend over maxwell? Een daadwerkelijke, non-paper launch in q1 wordt met de dag minder plausibel
Was sowieso al nooit plausibel. Het is gewoon uitermate twijfelachtig dat ze de high-end Maxwell chips nog op 28nm gaan maken en we zijn nog steeds pakweg een half jaar verwijderd van 20nm. TSMC heeft pas net de apparatuur staan om 20nm op enige schaal te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
Nvidia FUR ziet er wel leuk uit maar het kost veel performance
AMD TressFX kost ook te veel performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia gaat als eerst mid end kaarten uitbrengen met de nieuwe Maxwell architectuur op 28nm.
De eerste maxwell kaart is de 750 ti
http://www.guru3d.com/new...e_geforce_gtx_750_ti.html

Op zich een goed idee om zo met maxwell te beginnen, zo kunnen ze de nieuwe architectuur veel beter onder de knie krijgen en er van leren. Er zullen vast nog kinderziekten in zitten en 20nm tegelijk met een nieuwe architectuur zal veel meer problemen met zich mee kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
20nm is nog lang niet gereed, dus als er nieuwe videokaarten uitkomen dan zal het sowieso op 28nm zijn.

Maar een GTX 750 Ti gebaseerd op Maxwell zie ik niet gebeuren. Ten eerste zal nVidia hem dan normaal gesproken altijd een 800 serie van maken. En als die wel op Maxwell gebaseerd is en niet op Kepler (wat mij logischer lijkt) dan was het altijd al de bedoeling, want zoiets verander je niet zo maar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sweclockers.co...ti-med-maxwell-i-februari
Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk dat de gtx 750 TI gaat komen. Geen 20nm maar wel op 28nm en een maxwell chip.

Qua performance verwacht ik er niet zo veel van het is tenslotte een mid end kaart.

Edit

Op hwi staat het ook dat de gtx 750 TI gereed is.
http://nl.hardware.info/n...750-ti-maxwell-gpu-gereed

En hopelijk aan het einde van dit jaar de high end kaarten op 20nm en ik hoop niet dat het verkleinde rebrands worden van de huidige serie kaarten.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:04:
En hopelijk aan het einde van dit jaar de high end kaarten op 20nm en ik hoop niet dat het verkleinde rebrands worden van de huidige serie kaarten.
Ligt vermoedelijk voor een goed deel aan waar AMD mee op de proppen komt. Gezien die de laatste tijd nogal actief is kan het voor Nvidia wel eens nodig zijn erop in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:04:
http://www.sweclockers.co...ti-med-maxwell-i-februari
Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk dat de gtx 750 TI gaat komen. Geen 20nm maar wel op 28nm en een maxwell chip.
Waarom omdat een site die bekend staat om mis informatie het denkt en dat andere sites het als feit blind overnemen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kaart is onverwachts binnen de huidige GeForce 7-serie geplaatst en zou wat betreft prestaties tussen de GTX 760 en GTX 660 gepositioneerd zijn. Nvidia zou dit gedaan hebben om te controleren hoe Maxwell zich op het huidige 28 nm procedé zou weten te houden
Nee omdat die kaart er al is en rond gaat overal.
http://wccftech.com/nvidi...xposed-faster-gtx-660-10/

Alleen niet bekent of het wel om een maxwell gaat "die kaart hier boven" maar dat kan wel
zo zijn omdat zo'n maxwell niet zo maar even verschijnt maar nvidia daar mee al wel een hele poos mee bezig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat soort dingen gebeuren wel vaker, als Nvidia (en waarschijnlijk vrijwel elke andere fabrikant doet hetzelfde) weinig druk voelt omdat de competitie weinig nieuw uitbrengt, dan zetten ze hun eigen innovatie ook op een lager pitje. Rebrands zijn niet erg zeldzaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 18-01-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Amanoo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:55:
Dat soort dingen gebeuren wel vaker, als Nvidia (en waarschijnlijk vrijwel elke andere fabrikant doet hetzelfde) weinig druk voelt omdat de competitie weinig nieuw uitbrengt, dan zetten ze hun eigen innovatie ook op een lager pitje. Rebrands zijn niet erg zeldzaam.
Dat er weinig druk is komt eerder doordat er nog geen nieuw process is waarop ze hun kaarten kunnen uitbregen. De volgende generatie kaarten gaat waarschijnlijk niet worden uitgebracht op 28nm.
De competitie is juist als laatste aan zet geweest in de vorm van de 290x, de GTX780TI is niks meer dan een unlockte GTX780. Nvidia wint het op lage resoluties met hun GTX780TI en AMD wint het op hoge resoluties en mulit-screen setups met de 290x.

Dus het is nog even wachten op 20nm voor er weer iets leuks komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Nee omdat die kaart er al is en rond gaat overal.
http://wccftech.com/nvidi...xposed-faster-gtx-660-10/

Alleen niet bekent of het wel om een maxwell gaat "die kaart hier boven" maar dat kan wel
zo zijn omdat zo'n maxwell niet zo maar even verschijnt maar nvidia daar mee al wel een hele poos mee bezig zijn.
De link die je geeft laat toch echt geen maxwell gpu zien... het is gewoon een 'getweakte' GK106 die de GTX660 gaat aflossen om zo weer mee te kunnen met de 270X van AMD.

Het geeft eigenlijk meer aan dat we waarschijnlijk nog wel even moeten wachten op maxwell aangezien Nvidia nu nog de moeite lijkt te nemen om weer een nieuwe kepler variant uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten er wat meer van dus ik neem aan dat dan toch geen Maxwell komt in aanzienlijk korte tijd ergens in Feb.

Edit

Wel apart dat veel sites het wel claimen, hwi neemt het over, guru3d en nog wel meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:23:
Jullie weten er wat meer van dus ik neem aan dat dan toch geen Maxwell komt in aanzienlijk korte tijd ergens in Feb.

Edit

Wel apart dat veel sites het wel claimen, hwi neemt het over, guru3d en nog wel meer.
Van WCCF:
The GeForce GTX 750 Ti GPU would feature a revised GK106 core

Read more: http://wccftech.com/nvidi...gtx-660-10/#ixzz2qrZmsUFp
Daar draait het om.

GF = Fermi
GK = Kepler
GM = Maxwell

Het zou best kunnen dat er een low-end Maxwell binnen nu en 3 maanden komt, maar dat is dan wel low-end en op 28nm. 20nm kan gewoon niet, TSMC is er nog niet klaar voor.

En dat veel sites het over nemen zegt helemaal niets. Ze willen allemaal gewoon voorop lopen zodat ze meer hits binnen krijgen. Het gebrek aan technisch inzicht in veel van deze posts zegt genoeg over hun niveau van journalistiek.

[ Voor 12% gewijzigd door Werelds op 19-01-2014 17:46 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.