haarbal schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:46:
[...]
Dat kan prima, makkelijk te testen met battlefield 3 bijvoorbeeld. Stel je hebt een 60hz monitor.
vsync aan
in je user.cfg
gametime.maxvariablefps 60
als het nodig is ook ff in nvidia control panel de powersaving op prefer max performance.
en dan settings lekker laag, zodat je geen drops hebt. is enorm vloeiend voor een 60hz monitor, maar de input lag is vrij vervelend.
En dan render je alsnog de frames op <16ms, waardoor het met ShadowPlay versneld lijkt. Wat mijn hele punt is

g-sync zal geen bal helpen voor video recording, maar als het goed is wel bijna net zo vloeiend zijn als framelimit+vsync, zonder de inputlag.
Nee, want een spike van 20ms (50 FPS) naar 30ms (33 FPS) zie je met G-Sync even goed. Multi GPU gebruikers kennen dat fenomeen als microstuttering - een drempeltje van 16 naar 32 ms is heel duidelijk zichtbaar hoor

maar hoe bedoel je dat shadowplay de frames verkeerd verwerkt? met fraps en msi afterburner krijg je ook geen goed resultaat als je de fps niet beperkt. Dat zal met shadowplay ook moeten.
ShadowPlay neemt elk frame zodra het klaar is - ongeacht hoe lang het duurde om dat frame te renderen, of wanneer het op je scherm verschijnt. Jouw monitor, met V-Sync aan, niet. Stel dat er 5 frames gerenderd worden met de volgende tijden (in ms): 12, 12, 20, 12, 20. Jouw monitor geeft dan de volgende frames weer met V-Sync: 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5. Dat zijn dus 7 refreshes voor 5 frames. ShadowPlay daarentegen rendert ze alle 5 achter elkaar, op 16ms. Dat betekent dat sommige frames te snel op je beeld verschijnen, sommige te traag. Het omgekeerde geldt ook. Als je GPU consequent op 12ms zit te renderen, dan komt het 4e frame (4*12=48ms) in de video op 4 * 16,67 = 66.68ms. Wat er met triple buffered V-Sync gebeurt is dat op 66.68ms juist frame 5 in beeld wordt gezet (5*12 = 60ms) en 4 gewoon overgeslagen.
En dat is wat je ziet in mijn video die ik eerder al linkte:
https://mega.co.nz/#!24ww...9GiGXuU9kdEZ704d2RfkLAO7A
Kijk maar naar het stuk waar ik wat rond ren op een dak. Dat ziet er versneld uit; anderhalf keer sneller ofzo dan het hoort te zijn. En dat klopt ook, want ik draai op 80-90 FPS. Aan de andere kant zie je op meerdere stukken dat het beeld "stottert" - is niet zo, maar het verspringt wel. Dat is waar ShadowPlay zich gelijk lijkt te trekken met de GPU en dus ineens gewoon een frame of 40-60 over slaat om qua timing weer gelijk te zitten.
Ik heb de hele presentatie van Nvidia live gekeken, dus daar zie ik niets nieuws. Lees mijn post nog een keer. 40 FPS gaat geweldig veel vloeiender uit zien. Maar onregelmatige framerates, dus zeg dat je tussen de 40 en 50 op en neer stuitert, gaat alsnog niet vloeiend over komen. Je zit dan naar frame times van 20 tot 25ms te kijken en die verschillen die ga je ook met G-Sync gewoon zien. Het enige verschil is dat waar dat met V-Sync dan leidt dat elk frame twee keer weer wordt gegeven en je dus effectief maar 30 FPS hebt, je nu daadwerkelijk 40 tot 50 FPS hebt. Maar de schommelingen zie je alsnog.