Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.425 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik denk dat we het allemaal wel eens kunnen zijn. Miniem verschil, lood om oud ijzer. Grotere besparingen zijn te behalen door op plaatsen waar je in de buurt komt, en de brandstof goedkoper is te tanken. En de donderdag (o.a. Tango tot 16 ct.) en zaterdag (o.a. Tinq tot 16 ct.) voordeeltjes mee te pakken! ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik vind het lastig om te zeggen. Voor mijn gevoel haal ik met een A-merk tankbeurt een grotere range dan van de witte pomp. Het gaat dan om het verschil tussen 6L / 100 km en 6,5L / 100 km. Of dat echt aan de brandstof ligt of aan de rijstijl/weer/file? Ik heb een tijd lang met een vriend van me (ook diesel) bij de Makro geprobeerd. Wij hadden beide het gevoel dat we minder ver kwamen op een tank.
Conclusie: qua prijs per liter per kilometer zal het allemaal niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een aardig aflevering van Keuringsdienst van Waarde over premium brandstoffen:

http://www.npo.nl/keuring...rde/04-11-2010/RVU_104759

Conclusie: het effect is marginaal; TNO vond dat je met premium brandstof ongeveer 1% verder komt dan met reguliere bradnstof. Aangezien de premium brandstoffen meer dan 1% duurder zijn, heb je daar weinig aan als consument.

Dat zegt natuurlijk weinig over het verschil tussen brandstoffen van verschillende merken. Dat is een lastige kwestie. Aan de ene kant zouden brandstoffen bestemd voor allerlei verschillende tankstations geregeld uit hetzelfde depot gehaald worden. Dat wekt de indruk dat het allemaal weinig uit zou moeten maken.

Aan de andere kant wordt er wel beweerd dat de goedkopere brandstoffen "aangelengd" zouden kunnen zijn met bijvoorbeeld methanol. Als dat zo is, is het aannemelijk dat auto's daar minder goed op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Bij mijn vorige auto kon ik een licht verschil merken met een premium brandstof. Italiaanse auto, dus deze had gewoon meer profijt van het hogere octaangehalte. De motor liep gewoon rustiger. Maar nog steeds minder dan 10% meer range, dus voor de kilometers hoefde ik het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:41:
Bij mijn vorige auto kon ik een licht verschil merken met een premium brandstof. Italiaanse auto, dus deze had gewoon meer profijt van het hogere octaangehalte. De motor liep gewoon rustiger. Maar nog steeds minder dan 10% meer range, dus voor de kilometers hoefde ik het niet te doen.
Hoe merkte je dat? Heb je dat gemeten? Over welke afstanden?

Want het placebo effect schijnt heel groot te zijn. Mensen gaan anders rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:41:
[...]

Ik heb zelf ooit een IPD heavy duty onderste motorsteun op mijn 855 T5 gezet, puur een gevoelskeuze en omdat ik toch ging bestellen bij European Tuning (IPD bovenste motor steun rubbers).
Onderste? Is dat de versnellingsbaksteun?
Ik heb bij hen de bovenste motorsteun gekocht (blauwe) en was echt enorm verschil al (rauwer, maar dat was ook soort van bedoeling :9~ ). Ik heb nu vooral met stadsrijden dat schakelen heel irritant is, ik vermoed het rubber vd versnellingsbaksteun.

Edit: o, en merkte je verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:14:
[...]

De auto reed steevast 1:10, met Euro 98 haalde ik toen bijna 1:12. Euro 98 heb ik toen in Duitsland getankt en ook vanuit Duitsland richting Nederland heb ik niet bepaald langzaam gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:55:
[...]

Ik heb bij hen de bovenste motorsteun gekocht (blauwe) en was echt enorm verschil al (rauwer, maar dat was ook soort van bedoeling :9~ ). Ik heb nu vooral met stadsrijden dat schakelen heel irritant is, ik vermoed het rubber vd versnellingsbaksteun.

Dat ding wordt ook wel een torsiestang genoemd, als hij rot is kan dat inderdaad voor vervelend schakelgedrag en trillingen zorgen. (met name overdreven gebrom hoor- en voelbaar in de auto) Dat laatste kan echter ook aan de andere onderste motorsteun liggen of aan de steunen van het subframe (die rubberen conussen, zijn bij de diesels ook nog eens pneumatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:03:
[...]

Dat ding wordt ook wel een torsiestang genoemd, als hij rot is kan dat inderdaad voor vervelend schakelgedrag en trillingen zorgen. (met name overdreven gebrom hoor- en voelbaar in de auto) Dat laatste kan echter ook aan de andere onderste motorsteun liggen of aan de steunen van het subframe (die rubberen conussen, zijn bij de diesels ook nog eens pneumatisch)
Aah, aangezien je wat meer verstand van hebt zo te horen, die torsiestang, is het de moeite waard om te investeren in een dure heavy duty variant, of is een 'simpel standaard' ding ook voldoende? Scheelt aardig in prijs, aangezien ik andere steunen/rubbers ook moet gaan vervangen.

Gaat om 855 T5, chip met 233pk. Verder vrij standaard. Geen circuitgebruik, af en toe fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:01:
[...]

De auto reed steevast 1:10, met Euro 98 haalde ik toen bijna 1:12. Euro 98 heb ik toen in Duitsland getankt en ook vanuit Duitsland richting Nederland heb ik niet bepaald langzaam gereden.
Alleen is dat "anecdotal evidence"... Om hoeveel km gaat het, hoe heb je het gemeten? Gaat het om exact hetzelfde traject in beide richtingen? Weet je zeker dat je niet rustiger bent gaan rijden?

Uit de objectieve metingen van ADAC en TNO blijkt dat premium (vaak met hoger octaangehalte) vs. non-premium brandstof max. 1% scheelt onder identieke omstandigheden. Vind ik net wat betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heren,

Jullie weer eens even lastig vallen.
Mijn ouders zijn op zoek naar een 2ehands auto. Keus is voorlopig gevallen op een volvo

Eisen:

Budget tot 8k
Niet te groot (geen V70 dus)
15 dk/jaar
Betrouwbaar.

Gewenste opties:
Trekhaak / stoelverwarming /

Nu ben ik een beetje aan het kijken welke modellen een optie zijn (zeker qua betrouwbaarheid)
Ik begreep dat de S40 phase II (2002-2004) een erg betrouwbaar model is, zijn er nog andere opties?
S60 ?

Dank voor de input alvast ;) en een autoscout linkje mag ook ...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:09:
[...]

Aah, aangezien je wat meer verstand van hebt zo te horen, die torsiestang, is het de moeite waard om te investeren in een dure heavy duty variant, of is een 'simpel standaard' ding ook voldoende? Scheelt aardig in prijs, aangezien ik andere steunen/rubbers ook moet gaan vervangen.

Gaat om 855 T5, chip met 233pk. Verder vrij standaard. Geen circuitgebruik, af en toe fun.
In jouw geval zou ik er gewoon een origineel Volvo onderdeel onder hangen, volgens mij levert IPD die mooie steunen met hippe blauwe rubbers (terwijl je eigenlijk geen rubber mag zeggen aangezien het een gepatenteerd materiaal uit de ruimtevaart is :+ (/amazing discovery mode)) maar ik weet niet wat de meerwaarde daar van is. In de regel zijn alle originele Volvo spare parts van uitstekende kwaliteit.
Sparhawk schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:18:
Heren,

Mijn ouders zijn op zoek naar een 2ehands auto. Keus is voorlopig gevallen op een volvo

Eisen:

Budget tot 8k
15 dk/jaar
Betrouwbaar.

Gewenste opties:

Nu ben ik een beetje aan het kijken welke modellen een optie zijn (zeker qua betrouwbaarheid)
Ik begreep dat de S40 phase II (2002-2004) een erg betrouwbaar model is, zijn er nog andere opties?
S60 ?

S60 is bijna even groot/zwaar als een V70 dus die valt af. S40 met een benzine 2.4 5-cilinder kun je met een gerust hart kopen als ik je wensenlijst zo zie (misschien is dit iets, wel net over budget)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:55:
[...]

Ik heb mijn post net iets aangepast. MartijnAbel heeft het idd over onderste motorsteun(en).

Ik heb ze tegelijk vervangen, omdat beide wat uitgesleten waren. Maar nog niet dusdanig dat je bij een beetje vlot rijden dit kon voelen. Gewoon uit voorzorg, toen gelijk maar gekozen voor de heavy duty steun, want T5 en voor de motorsteun heb ik de blauwe rubbers (twee met zon mooi stalen busje erin) puur gekozen omdat het echt een kl#te klusje is om die bovenste motorsteun bij een 850 T5 te demonteren. Anders had ik voor een originele motorsteun gegaan. Nu was het de oude eruit snijden en kloppen, en de IPD's vielen er zo in, stalen busje er doorheen en weer vastzetten.

Merk je het, ja deze combi wel, beide zijn behoorlijk stugger als origineel. En bij acceleren vanaf lage snelheden en hogere toerentallen pas doorschakelen heb ik dit wel eens uitgeprobeerd.

Als de rubbers van je baksteun versleten zijn, gewoon nieuwe steun eronder. Die rubbers vervangen is vaak wel lastig, want conisch. Begin er bij zo'n bovenste motorsteun maar niet aan, tenzij je een goede pers hebt. Maar kijk ook of het niet alleen je baksteun is, maar misschien ook een van de vier onderste motorsteunen.

Edit: wat Nathuran ook al had geschreven idd. Voordeel van die IPD bovenste motorsteun dinges.. ze zijn zo lekker stug en massief, daardoor gaan ze wel lang mee!

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-04-2015 17:05 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:12:
[...]

Alleen is dat "anecdotal evidence"... Om hoeveel km gaat het, hoe heb je het gemeten? Gaat het om exact hetzelfde traject in beide richtingen? Weet je zeker dat je niet rustiger bent gaan rijden?

Uit de objectieve metingen van ADAC en TNO blijkt dat premium (vaak met hoger octaangehalte) vs. non-premium brandstof max. 1% scheelt onder identieke omstandigheden. Vind ik net wat betrouwbaarder.
Het is te lang geleden om dat nog na te gaan. Ik heb het niet exact gemeten op de kilometer nauwkeurig, maar ik had na de 500km gepasseerd te zijn vaak niet veel over. Ik zeg ook, het is geen enorm verschil (wat de conclusie van de ADAC, ANWB en TNO tevens ook bevestigd). Ik had destijds een FIAT Bravo en het 1.6 blok daarin stond erom bekend dat ie het fijner vond als er brandstof met een hoger octaangehalte in zat.
Het punt dat ik wilde maken ging helemaal niet om meer of minder range, maar om dat de motor er wel soepeler, minder stoterig van kan draaien (onderhoudstechnisch misschien beter voor je motor). Dit hoeft echter geen grotere range te betekenen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S60 ?
Lijkt me niet dat je nu voor een 2002-2004 s40 moet gaan, ga dan idd voor 2004+ , zoals iemand hierboven al een linkje gaf. En een 2.4 cilinider. Betrouwbaar blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heren,

Eisen:

Budget tot 8k
15 dk/jaar
Betrouwbaar.

Gewenste opties:

S60 ?

Dit zijn alle beschikbare modellen met trekhaak en stoelverwarming van Volvo's tussen €7000 en €8000 en bouwjaar is 2000 of nieuwer.
http://www.gaspedaal.nl/V...000&srt=km&opt=48,83&uz=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:36:
[...]

Het is te lang geleden om dat nog na te gaan. Ik heb het niet exact gemeten op de kilometer nauwkeurig, maar ik had na de 500km gepasseerd te zijn vaak niet veel over. Ik zeg ook, het is geen enorm verschil (wat de conclusie van de ADAC, ANWB en TNO tevens ook bevestigd). Ik had destijds een FIAT Bravo en het 1.6 blok daarin stond erom bekend dat ie het fijner vond als er brandstof met een hoger octaangehalte in zat.
Het punt dat ik wilde maken ging helemaal niet om meer of minder range, maar om dat de motor er wel soepeler, minder stoterig van kan draaien (onderhoudstechnisch misschien beter voor je motor). Dit hoeft echter geen grotere range te betekenen ;).
Nou, jouw conclusie is dat het bijna 20% (!!!!!) scheelt, terwijl ADAC en TNO concluderen dat het max. 1% scheelt. Daar zit een factor 20 tussen.

Het zou kunnen dat het bij Italiaanse motoren, die zeker vroeger minder goed in elkaar zaten, meer scheelt. Maar die factor 20, nou, daar geloof ik niet zo in ;)

Dat de motor er beter op draait, dat zou kunnen. Al is dat nog gevoeliger voor placebo subjectiviteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:41:
[...]

Nou, jouw conclusie is dat het bijna 20% (!!!!!) scheelt, terwijl ADAC en TNO concluderen dat het max. 1% scheelt. Daar zit een factor 20 tussen.

Het zou kunnen dat het bij Italiaanse motoren, die zeker vroeger minder goed in elkaar zaten, meer scheelt. Maar die factor 20, nou, daar geloof ik niet zo in ;)

Dat de motor er beter op draait, dat zou kunnen. Al is dat nog gevoeliger voor placebo subjectiviteit ;)
Goed, ik wilde het niet zodanig precies in detail rekenen. Zeg dat het 1:10,6 was en ik nu 1:11,4 haalde. Daar gaat het ook helemaal niet om, ik gaf eerder aan dat het voor mijn gevoel nog lang niet 10% scheelde.
Daarnaast, als het gaat om auto-testen ben ik daar altijd erg huiverig voor. Ik zeg niet dat die testen niet kloppen, maar het is wel een enorm verschil of je wel of geen turbo hebt (ik had een atmosferisch 1.6 blok). Daarom heb ik er überhaupt meer aan om naar mijn eigen situatie te kijken. De auto had meer dan 150k kilometer op de teller. Ik beweer ook niet dat het per definitie zo is, maar het is ook echt niet zo dat die brandstof daar voor de leuk erbij hangt. Tevens gaf ik aan dat de prijs per kilometer per liter zo goed als niets onder de streep scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Halen we nu niet twee dingen door elkaar? Het gebruik van Premium brandstoffen en het gebruik van brandstoffen met verschillend octaangetal.
Dat laatste heeft zeker wel invloed op het gebruik van de auto. Dat wordt volgens mij nergens ontkracht. Het gebruik van Premium brandstoffen ten opzichte van standaard brandstoffen met hetzelfde octaangetal is volgens mij niet of minder bewezen invloed te hebben op de zuinigheid. Het is alleen een verschil in additieven die de motor iets schoner zouden houden en daardoor zuiniger zou zijn.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

kraats schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:14:
Halen we nu niet twee dingen door elkaar? Het gebruik van Premium brandstoffen en het gebruik van brandstoffen met verschillend octaangetal.
Dat laatste heeft zeker wel invloed op het gebruik van de auto. Dat wordt volgens mij nergens ontkracht. Het gebruik van Premium brandstoffen ten opzichte van standaard brandstoffen met hetzelfde octaangetal is volgens mij niet of minder bewezen invloed te hebben op de zuinigheid. Het is alleen een verschil in additieven die de motor iets schoner zouden houden en daardoor zuiniger zou zijn.
Mijn excuses. De enige "premium" brandstof die ik ken is Euro 98 ipv Euro 95. Een V-Power Euro of Diesel, daar heb ik geen ervaring mee en daar doelde ik ook niet op.
Dus in mijn opvatting heb ik het gewoon over Euro 98 tov Euro 95, mijn fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:21:
[...]

In jouw geval zou ik er gewoon een origineel Volvo onderdeel onder hangen, volgens mij levert IPD die mooie steunen met hippe blauwe rubbers (terwijl je eigenlijk geen rubber mag zeggen aangezien het een gepatenteerd materiaal uit de ruimtevaart is :+ (/amazing discovery mode)) maar ik weet niet wat de meerwaarde daar van is. In de regel zijn alle originele Volvo spare parts van uitstekende kwaliteit.
Ik heb oa om de kleur de blauwe bovenste motorsteun genomen. Was even duur als origineel. :)

Bij de baksteun ga ik inderdaad voor compleet nieuwe steun. Aangezien 'een blauwe' meer dan 2x duur is ga ik hiervoor denk ik voor een standaard uitvoering. Het is ook niet in zicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:14:
Premium brandstoffen hebben gewoonlijk een hoger octaangetal. TNO en ADAC hebben o.a. Shell V-power, BP Ultimate (octaangetal 97) en het volgens mij vergeleken met standaard Euro 95. Verschil was marginaal.

Hier vergelijken ze o.a. Shell FuelSave (oct. 95) met Shell V-power (oct. 97) en vinden ze geen verschil:
Dure premium benzine rijdt niet zuiniger
Trefwoorden: benzine, premium benzine
Datum: za 20 november 2010, 18:55
Categorie: Auto & Vervoer
Reacties:0

Automobilisten die kiezen voor zogenaamde premium benzines zijn een dief van hun portemonnee. Een in opdracht van Vara’s Kassa uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat auto’s met premium benzine niet verder rijden dan met merkloze benzine. Ook blijkt dat een auto met premium benzine niet minder vervuilende stoffen uitstoot.

Veel beloftes in de reclame
Benzine met namen als Total Excellium, BP Ultimate en Shell V-power zijn gemiddeld vier procent duurder dan merkloze benzine. Oliemaatschappijen claimen in alle reclame-uitingen dat auto’s zuiniger en schoner rijden dankzij deze ‘premium benzine’.

Premiums houden uw motor schoon?
De oliemaatschappijen zeggen zich op uitgebreid wetenschappelijk onderzoek te baseren, maar de onderzoeksmethodes en resultaten worden angstvallig geheimgehouden. Ook aan Kassa wilden de maatschappijen geen openheid over de tests geven. Alle oliemaatschappijen scheppen enorm op over alle onderzoeken die ze naar hun benzine doen. Maar hoe die onderzoeken precies in z’n werk gaan, houden ze geheim. Shell schermt wel met een testje, dat het schoonmaakmiddel in de benzine moet promoten. En vieze kleppen in je motor zou leiden tot veel benzineverbruik. In het filmpje wordt vervolgens getoond dat Shell benzine een beter schoonmaakmiddel bevat dan andere benzines.

Kassa herhaalt de test in een Hilversumse garage. We nemen kleppen van een motor die zo smerig zijn dat ze branden als een fakkel, als ze even in de benzine gedoopt zijn. Welke benzine werkt het beste als poetsmiddel? De merkloze benzine, BP Ultimate, Shell FuelSave of Total Excellium? Net als de man van Shell in het reclamefilmpje brengen we de benzines een beetje op temperatuur. Dat doen we om de situatie in een motor na te bootsen. Dan mogen de zwartgeblakerde motoronderdelen een paar uur stoven om lekker schoon te worden. Het resultaat is teleurstellend. Alle benzines hebben een beetje vuil van de kleppen opgenomen, maar er is er geen één bij die er uitspringt. Misschien hadden we het gewoon met warm water moeten proberen.

Bestaat geen unieke merkbenzine
Kassa ontdekte dat er géén unieke merkbenzine bestaat. En waarom? De brandstof krijgt pas nadat het wordt gedistribueerd vanuit het distributiecentrum naar het pompstation een toevoeging waardoor het een merkbenzine wordt. Dit ontdekte Kassa nadat we gingen kijken bij zo’n distributiecentrum. Bij het distributiecentrum vullen tankwagens van verschillende maatschappijen bij dezelfde pomp hun tank. Alle benzine die in Noordwest Nederland wordt verkocht komt van één distributiepunt, dit is de BP terminal in de Amsterdamse haven. Wij ontdekten dat er niet alleen vrachtwagens van BP maar ook tankwagens van Shell en van andere merken zoals Total af en aan rijden om benzine op te halen. Zodra er pottenkijkers worden gesignaleerd verschijnt direct de politie, want BP vind het niet fijn dat we voor de poort rondsnuffelen. We zeggen dat we niks verkeerd doen en weggaan als dat moet, maar we krijgen toch een bekeuring. De tankauto’s mogen we van BP niet op tv laten zien, maar later bevestigt het bedrijf wel dat Shell en Total hier hun benzine komen halen. Bij het laden van de tankwagens wordt op deze plek een middeltje toegevoegd die algemene benzine verandert in – volgens de maatschappijen - unieke merkbenzine. FuelSave, Ultimate, Excellium: het is tot het laatste moment gewone benzine, met een kleine toevoeging en dan is het opeens een merk.

Onze eigen test
De afdeling Autotechniek van de Hogeschool Arnhem Nijmegen testte in opdracht van Kassa drie ‘premiums’ en vergeleek deze met een merkloze benzine van de witte pomp. Getest werden Shell FuelSave, Total Excellium en BP Ultimate. Onder gelijke condities werd een testauto in het laboratorium met de verschillende brandstoffen aangedreven. De auto werd blootgesteld aan een vooraf vastgelegde realistische ritcyclus. Deze werd in het laboratorium nagebootst. Ook werden er verschillende duurtesten (rijden met een vaste snelheid) gedaan. De HTS autotechniek in Arnhem heeft een reputatie op het gebied van alternatieve aandrijvingen. Maar ze hebben ook de kennis en de spullen in huis om onderzoek te doen naar gewone benzine. Ze hebben ook een rollerbank waarmee je in het laboratorium kunt simuleren dat een auto op de weg rijdt. Eén van de testauto’s van de hogeschool rijdt voor ons een echte route die door de computer wordt geregistreerd. Tijdens een rit van een half uur rijden we met het verkeer mee. Ongeveer een derde op de snelweg, en de rest in stoppend en rijdend stadsverkeer. De computer registreert alles wat in de motor gebeurt. Onderweg kopen we de premium brandstoffen in die we gaan testen. We kopen: BP Ultimate, Total Excellium en Shell FuelSave. We vergelijken de premium brandstoffen niet met elkaar, maar met een merkloze brandstof die we bij de witte pomp halen. Terug in het lab wordt de auto aangesloten op de gekochte brandstof en dan kunnen we beginnen met het testrijden van de route die in de computer staat. Uit alle tests kwam geen enkele benzine er beter of slechter uit dan de merkloze referentiebrandstof. Ook in de uitstoot werden geen verschillen gevonden.

Conclusie: 'Geen verschil met gewone benzine'
‘Hiermee is voor het eerst wetenschappelijk aangetoond dat premium benzine niet werkt’, zegt Bram Veenhuizen, leider van het onderzoek in Kassa. Veenhuizen erkent dat sommige chauffeurs de ervaring hebben zuiniger en prettiger te rijden met premium benzine. ‘Als je meer betaalt voor je benzine ga je misschien rustiger rijden en dat kan al snel een besparing van 10 tot 15 procent opleveren. Maar dat is dan wel een placebo-effect. ‘Een analyse van miljoenen tankbeurten door tankpasbedrijf Travelcard wees eveneens uit dat ‘premium rijders’ niet verder komen op een tank. Steeds meer leasemaatschappijen, grote bedrijven als de FNV, Getronics, Arcadis en de KLPD verbieden hun medewerkers inmiddels om premium benzine te tanken. Het is voor het eerst dat deze nieuwe benzines onafhankelijk en wetenschappelijk zijn getest. Behalve ons eigen onderzoek, hebben we ook geïnformeerd bij alle grote auto-importeurs. Geen van allen adviseert premium benzines. Gewone benzine is namelijk net zo goed.

Gemiddelde prijs van benzines over eerste tien maanden van 2010:

Diesel

Diesel
€ 1,12

Shell FuelSave
€ 1,12

Shell V-Power
€ 1,28

Total Excellium
€ 1,27

BP Ultimate
€ 1,25

Benzine

Euro 95
€ 1,45

Shell FuelSave
€ 1,45

Shell V-Power
€ 1,60

Total Excellium
€ 1,61

BP Ultimate
€ 1,61

(Bron: Travelcard/United Consumers)
http://kassa.vara.nl/tv/a...dt-niet-zuiniger/speel/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:21:
[...]

Mijn excuses. De enige "premium" brandstof die ik ken is Euro 98 ipv Euro 95. Een V-Power Euro of Diesel, daar heb ik geen ervaring mee en daar doelde ik ook niet op.
Dus in mijn opvatting heb ik het gewoon over Euro 98 tov Euro 95, mijn fout!
Daar ging het OOK over.

1. Het effect van de verschillende additieven die aan premium brandstof worden toegevoegd
2. Het effect van het hogere octaangetal van premium benzine

Beide effecten blijken zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

-tom-562

Oliesjeik

Volgens een bepaald lid hier op GoT mocht daar geen discussie over zijn, "premium" brandstoffen waren _ALTIJD_ beter :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:21:
[...]

Ik heb oa om de kleur de blauwe bovenste motorsteun genomen. Was even duur als origineel. :)

Bij de baksteun ga ik inderdaad voor compleet nieuwe steun. Aangezien 'een blauwe' meer dan 2x duur is ga ik hiervoor denk ik voor een standaard uitvoering. Het is ook niet in zicht :+
Haha, wel mooi een plexiglas motorkap op je 850 ;) (snap wat je bedoelt hoor) heb jij trouwens een T5 2.0 dat je met chip naar 233 pk gaat?
Ik heb blijkt nu toch een andere baksteun gekocht bij European Tuning, want ik weet zeker dat die geen blauwe bus had, waarschijnlijk vond ik die € 79,- ook wel iets te gek.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:29:
Volgens een bepaald lid hier op GoT mocht daar geen discussie over zijn, "premium" brandstoffen waren _ALTIJD_ beter :P
ach als placebo effect groot genoeg is, is het al te verantwoorden toch?

overigens ben ik van mening dat hoog octaan brandstof veeel meer merkt bij turbo motoren (en veel vermogen). Ook leuk dat iedereen het hier over zuinigheid heeft. Maakt mij geen reet uit, gaat juist mij erom dat het soepeler beter rijdt met meer pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:31:
[...]

Haha, wel mooi een plexiglas motorkap op je 850 ;) (snap wat je bedoelt hoor) heb jij trouwens een T5 2.0 dat je met chip naar 233 pk gaat?
Ik heb blijkt nu toch een andere baksteun gekocht bij European Tuning, want ik weet zeker dat die geen blauwe bus had, waarschijnlijk vond ik die € 79,- ook wel iets te gek.
Jep, eentje uit Italie. 2.0 dus.
En inderdaad, eigenlijk heb je niks aan al die blauwe frutseltjes want de kap is toch dicht , maarja... als het prijsverschil gering is wil ik wel zoiets blauws :P . Een blauwe turboslang levert ook al direct 20pk meer op , in mn gedachte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:34:
[...]

Jep, eentje uit Italie. 2.0 dus.
En inderdaad, eigenlijk heb je niks aan al die blauwe frutseltjes want de kap is toch dicht , maarja... als het prijsverschil gering is wil ik wel zoiets blauws :P . Een blauwe turboslang levert ook al direct 20pk meer op , in mn gedachte :D
Die complete verchroomde stortkokers met dat blauw schijnen wel mooier/beter/meer druk op te bouwen idd, en het ziet er wel mooi uit. Maar de winst zal je denk ik pas merken als je constant veel vraagt van de auto, is zonde.
En zien doe je het toch niet vaak, de motorkap hoeft niet vaak open bij een Volvo.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Tijd dat hier wat meer plaatjes verschijnen, vind ik :P

Ik zal het goede voorbeeld geven, ik was van 't weekend weer tevreden over hoe de Roffel er bij stond in het zonnetje :)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/icvq765t5td39pm/rsz_2015-04-18_170342_1.jpg?dl=1

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:47:

Ik zal het goede voorbeeld geven, ik was van 't weekend weer tevreden over hoe de Roffel er bij stond in het zonnetje :)

[afbeelding]
Sorry maar 98% van het jaar ziet de mijne er niet uit, zorgt er wel voor dat ik foto's van glimmende Volvo's zoals die van jou extra waardeer, ga zo door! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[afbeelding]
Alle reden om tevreden mee te zijn. Mooie combi van in- en exterieur kleur en velgen, nice!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ah , die komt me bekend voor van een ander forum O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:54:
[...]

Ah , die komt me bekend voor van een ander forum O-)
:+

Ja, ik zit een beetje overal te spammen met die foto's zie ik :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb mijn S80 al ruim 2 maanden niet gewassen (lees: door de wasstraat gehaald). Het ding ziet er niet uit, nu begint 'ie langzaam geel te worden van het stof enzo :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:17:
Ik heb mijn S80 al ruim 2 maanden niet gewassen (lees: door de wasstraat gehaald). Het ding ziet er niet uit, nu begint 'ie langzaam geel te worden van het stof enzo :')
idem, ik heb zo'n leuke boom over de oprit hangen waar nu in een week tijd ongeveer 10 kuub bloesem uit komt gevallen.... inclusief stof en fliebeltakjes die overal tussen gaan zitten. De boom ziet er prachtig uit maar het geeft wel een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip, dubbelposting, excuses]

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:15:
Kap eens met het verkondigen van jou mening als absolute waarheid, het begint echt irritant te worden.
Doe het dan ook niet! Jij bent namelijk de enige die dat ECHT doet.

Gast, lees de reacties in dit topic. Er zijn hier genoeg mensen die het verschil wel zien. En ook Radar/Kassa kwamen tot een verschil, evenals de consumentenbond.

Plus dat het onderzoek waar aan gerefereerd wordt hier, gaat louter over benzine. Niet over diesel. Tevens zijn de lange termijn effecten niet meegenomen in dit onderzoek.

Dus hou jij eens op met alleen jouw mening te accepteren als waarheid. Je begint echt irritant te worden met je kinderachtige geneuzel de hele tijd.

Probeer je bij feiten te houden, ipv dat kinderachtige gedrag van je om maar continu op mij te moeten reageren dat wat ik zeg niet klopt, het gaat al lang niet meer om wat waar is, jij wil maar 1 ding; zeggen dat wat ik zeg niet klopt. Uiterst puberaal. Hoe oud ben je?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:14:
[...]

Het verschil tussen Firezone en Avia heb ik opzich vrij simpel kunnen constateren. Ik reed destijds in principe elke week dezelfde route naar werk/vriendin. Dat was 10x25km van mijn huis naar het werk, waarbij ik standaard bij Westpoort eraf ging, zodat ik bij Hoogkerk niet in de file belandde en 2x 280km. Dat kon ik in principe gewoon op 1 tank doen, alleen ging als ik bij Firezone had getankt aan het einde van de laatste rit steevast het brandstoflampje branden, terwijl dit bij Avia niet gebeurde, sterker, ik kon nog 50-100km rijden voordat hij ging branden...
Ook heb ik enkele weken achterelkaar Firezone getankt omdat die dichter bij was, en heb ik enkele weken achter elkaar Avia getankt om daarvan de resultaten te checken.

Toen mijn pa uit zichzelf hetzelfde noemde, dat de actieradius in de Focus met Firezone slechter was vond ik het geen toeval meer. Verder schuimt Avia bij het tanken stukken erger (het tanken an sich was daar wel een ramp omdat het zo lang duurde door de schuim), waardoor ik ook gewoon weet dat de diesels anders zijn..

Maar dit gaat dan wel om diesel. Als iemand dit afdoet als onzin, placebo etc. Prima, maar ik tank niet meer bij Firezone.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-04-2015 19:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg mensen te vinden die meetbare verschillen constateren, om statistisch te kunnen bewijzen, wetenschappelijk, dat het geen placebo effect is.

Het onderzoek waar een aantal mensen zich op baseren, is zuiver gericht op, 'we pakken een willeukeurige benzineauto en rijden er een tank mee leeg van x en van y en dan kijken we naar het aantal kilometers'.

Dit onderzoek heeft NIET gekeken naar Diesel, waar de mensen in dit topic de meeste verschillen in constateren (schuimen, verbruik) en NIET naar lange termijn effecten, terwijl DAT juist hetgeen is waarop fabrikanten beweren de winst te halen. De claim is dat door de additieven de motor schoner blijft en dus op termijn en over een langere duur, minder zal verbruiken. Precies dus wat het onderzoek NIET onderzocht heeft.

Verder is het kassa-artikeltje verschrikkelijk tendentieus en prutserig opgestel. Bijvoorbeeld de opmerking dat kleppen schoner zouden blijven wijzen ze van de hand af omdat ze 'vieze kleppen' even in de 'bijzondere benzine' gedaan hebben en ze daar niet schoner van worden. Hoeveel broddelwerk wil je? Een real world test, met draaiende motor, hebben ze op dat vlak dus NIET gedaan. Daarnaast een hoop stemmingmakerij over waar de brandstof vandaan komt, of het hetzelfde is, enzovoort, maar geen enkel hard feit. Men suggereert dat er geen verschil is, maar geeft zelf ook aan dat er additieven gebruikt worden, ze niet weten wat dit zijn, en niet gezien hebben of deze al dan niet toegevoegd worden.

De hele tekst van het artikel ademt dat de schrijvers ervan willen en vinden dat er geen verschil is, die willen shell en BP, misschien niet onterecht, als grote evil boosdoeners zien. Objectiviteit is ver te zoeken.

Ook de test zelf is niet wetenschappelijk uitgevoerd, ook al suggereert men van wel. Men heeft wat testritjes gemaakt en daarin 3 merkbenzines afgezet tegen 1 onbekende 'witmerk' benzine, zonder te vermelden welke. Ze hebben niet meerdere 'witmerken' geprobeerd, langdurig getest, met verschillende voertuigen, enzovoort.

Om kort te gaan; die hele test is vrij nietzeggend. Het toont aan dat zij, met hun specifieke auto, en hun rijgedrag, tussen een onbekend witmerk en 3 merkbenzines, geen meetbaar verschil vinden, waarbij er ook nog wel wat af te dingen valt op de methodiek van meten.

Als laatste betreft het een 'onderzoek' van inmiddels 5 jaar geleden.

Daar staat tegenover dat er forums vol postings zijn van mensen die aangeven de verschillen wel te merken. Zo ook in dit topic.

Wat oa. -tom562- doet, is iedereen in dit topic die zegt verschil te merken, voor leugenaar uit te maken. Het is maar net wie er hier z'n eigen mening wil doorduwen.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

*knip*

Orion84: Een TR aanmaken is voldoende, dat hier melden komt de sfeer echt niet ten goede.

[ Voor 76% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2015 09:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even op stap geweest om te kijken naar de mogelijkheden voor schermpjes aan de hoofdsteunen achterin. Ik heb 3 opties gevonden:

1) een vervangende hoofdsteun met ingebouwd scherm. Deze heb je voor ca. 80 euro per hoofdsteun. Universeel, of het ook op Volvo past, durf ik niet te zeggen.

2) Een DVD player met extra scherm. Setjes van Verschillende merken, grofweg 2x 7" voor EUR 90. Nadeel vind ik dat er verplicht een DVD speler in zit, en dus 1 van de schermen dikker is, en je op beide schermen hetzelfde moet kijken. Het laatste is nog op te lossen met een duurder model, maar allemaal werken ze met een DVD speler.

3) Tablets in een tablethouder.

Nu kwam ik bij de Mediamarkt en daar lag de Archos 70c Cobalt in de aanbieding voor 40 euro per stuk. Dat is een android tablet met 7" scherm en uitbreidbaar met geheugenkaartjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/products/tablets/cobalt/archos_70ccobalt/archos_70ccobalt_specs.jpg

Uiteindelijk daar 2 van aangeschaft, met 2 van deze steunen:
http://www.dx.com/nl/p/zy...wRoCCLHw_wcB#.VTfm6SGqpBc

En twee 32Gb geheugenkaartjes a EUR 18 per stuk.

Dan heb je voor rond de 150 euro in totaal een oplossing met twee hele platte (in vergelijking tot DVD players) 7" schermpjes, welke touch zijn, een accu hebben dus ook buiten de auto werken, en waar ook spelletje op gespeeld kunnen worden, foto's mee gemaakt kunnen worden, enzovoort. Plus dat deze schermpjes ook nog eens een betere resolutie hebben.

Waar ze het op afleggen, is op geluid. Dat wordt opgelost door het via de aux van de auto te laten lopen, indien er op beide schermen hetzelfde gekeken wordt. Dit laatste kan, 1 van de 2 kan spelen en de ander streamen, dit getest en werkt goed. En er kunnen natuurlijk geen DVD's in. Totaal niet interessant, op de 40Gb storage per device kunnen zo voor de resolutie van deze schermen meer DVD's dan mensen doorgaans in huis hebben.

Bijkomstig leuk is dat je via de remote control software, beide schermpjes kunt bestieren vanaf je eigen mobiel. En natuurlijk via de diverse android pakketten zijn zaken als kindersloten, beveiliging tegen in-app aankopen, etc, makkelijk te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:29:

Waar ze het op afleggen, is op geluid. Dat wordt opgelost door het via de aux van de auto te laten lopen, indien er op beide schermen hetzelfde gekeken wordt. Dit laatste kan, 1 van de 2 kan spelen en de ander streamen, dit getest en werkt goed. En er kunnen natuurlijk geen DVD's in. Totaal niet interessant, op de 40Gb storage per device kunnen zo voor de resolutie van deze schermen meer DVD's dan mensen doorgaans in huis hebben.
Dit zou je ook op kunnen lossen door op elke tablet een hoofdtelefoon aan te sluiten, vooral handig als de kids allebei een ander seizoen van Bumba willen kijken. :+ Plus dat je zelf lekker je eigen muziek kunt blijven luisteren/normaal gesprek kunt voeren met je wederhelft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nog een opmerking over die additieven... Alle brandstoffen in Nederland komen uit het zelfde depot in Rotterdam. Verschil tussen de verschillende merken zit dus alleen in de additieven die daarna worden toegevoegd. En dat is in de orde van grootte van een litertje troep op een hele tankwagen. Dat ontstijgt nauwelijks de homeopathie!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Toch wel grappig dat als ik google er meerdere in Nederland staan. Avia schermt zelfs met een eigen depot in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar hoe denk je dat die brandstof naar dat depot in Twente komt? Juist, via de Rotterdamse haven. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat zal best, maar hoe verklaar je dan de verschillen als het om het schuimen van diesel gaat? Grootste verschil dat ik weet is Avia VS Shell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:26:
[...]

Daar ging het OOK over.

1. Het effect van de verschillende additieven die aan premium brandstof worden toegevoegd
2. Het effect van het hogere octaangetal van premium benzine

Beide effecten blijken zeer klein.
Ik heb vroeger met zowel diesel als benzine het verschil van Shell V Power gezien. Niet omdat ik rechtervoet anders bediende of wat dan ook.
Ik haalde altijd 50 km meer uit de tank. Bij lage toeren trok de motor veel beter en minder gebrom. De dieselmotor liep rustiger en minder last van dat roetfilter op de snelweg schoon moest worden. Stonk minder bij diesel. Niet omdat ik het geloofde maar omdat ik 3 weken achter elkaar tankte en 5000 km mee heb gereden met diesel. Met benzine heb ik maar 2000 km geprobeerd op basis van een Mazda 3 1.6 en Peugeot 1.4 en diesel op basis van Golf 6 2.0 tdi. Zelfs met een oude Golf 3 diesel stonk het veel minder qua uitlaatgas en rookte deze auto minder.
Dit is op basis van eigen ervaring. Ben geen expert maar mijn mening.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:05

Aight!

'A toy robot...'

Ik zal ook eens blijven tanken bij de Shell, kijken wat het geeft! Elke woensdag is daar korting dus scheelt uiteindelijk niet zo heel veel euro's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 23 april 2015 @ 06:42:
Nog een opmerking over die additieven... Alle brandstoffen in Nederland komen uit het zelfde depot in Rotterdam. Verschil tussen de verschillende merken zit dus alleen in de additieven die daarna worden toegevoegd. En dat is in de orde van grootte van een litertje troep op een hele tankwagen. Dat ontstijgt nauwelijks de homeopathie!
Kletspraat gebaseerd op een slechte interpretatie van het Radar/Kassa verhaal. Er zijn 3 maatschappijen die het uit hetzelfde depot halen ja. En inderdaad de additieven worden later toegevoegd.

Hoeveel dat is, of dat 1 liter is, 10 liter, of 100 liter, daar weet jij helemaal niets van. En wat het precies is weet je ook niet. Dat is inhoudsloze stemmingmakerij van je.

Kortom: kletspraat. Borrelpraat van mensen die perse willen dat het zo is als zij willen dat het is, zonder enige vorm van onderbouwing of kennis. Napraterij van iets wat half gelezen is uit een artikel van 5 jaar geleden.

Goed..

http://www.aral.de/presse...te-diesel-testsieger.html

Een test van onze duitse buren, van Diesels:
Die Autozeitung wollte wissen, ob die drei auf dem Markt befindlichen Premium-Dieselkraftstoffe von Aral, Shell und Total tatsächlich besser sind als die preisgünstigeren herkömmlichen Dieselkraftstoffsorten. Dazu gab sie beim Kraftfahrtechnischen Prüf- und Ingenieurzentrum FAKT in Heimertingen einen Vergleichstest in Auftrag. Bei Leistungs-, Verbrauchs- und Abgasmessungen auf den Prüfständen des Labors traten Aral Ultimate Diesel, Shell V-Power Diesel und Total Excellium Diesel gegen die an den Tankstellen der jeweiligen Gesellschaft angebotene Standard-Diesel-Sorte an. Als Testfahrzeuge kamen ein Skoda Octavia 2.0 TDI mit 140 PS starkem Pumpe-Düse-Motor zum Einsatz und als Vertreter der Common-Rail-Dieseltechnik ein Mercedes ML 320 CDI mit 224 PS.

Die Ergebnisse in Kurzform (vgl. angehängte Grafiken auf der rechten Seite – Bildquelle: Auto Zeitung, Ausgabe 24/06):

Bei den Leistungsmessungen konnten die Ingenieure nur bei Aral Ultimate Diesel mehr Leistung feststellen (z. B. plus 2,7 PS oder 1,9 Prozent beim Skoda). Zitat Autozeitung: "Die Superdiesel von Shell und Total bringen hier nichts."
Ähnlich fielen die Ergebnisse bei den Verbrauchstests aus. Zitat Autozeitung: "Lediglich für den Aral Ultimate Diesel ermitteln die Messtechniker eine ordentliche Einsparung." Die Ergebnisse: Beim Mercedes sind es sechs Prozent (!) weniger Verbrauch und beim Skoda noch beachtliche drei Prozent.
Beim Abgastest schnitten alle drei Kandidaten positiv ab. Nur etwa halb so viel giftige Kohlenmonoxide stoßen die Testkandidaten im Vergleich zu den Standard-Dieselsorten aus. Aber auch den Umwelttest gewinnt Aral. Zitat Autozeitung: "Aral Ultimate Diesel schafft es als einziger Kandidat im Vergleich, auch die Stickoxide im Abgas zu senken."
Ik zeg er meteen bij, dezelfde opmerkingen als je bij het Radar/Kassa onderzoek kunt plaatsen, kun je hier ook bij plaatsen.

Deze mensen meetten diesel. Niet meer vermogen, brandstofbesparing van 1 tot 3% en betere uitstootwaardes.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoeveel additieven dat zijn is wel bekend want het is wettelijk geregeld dat er maar een bepaald percentage "andere stoffen" in brandstof mag zitten. Ik heb wat zitten googelen maar geen bron kunnen vinden. Ik weet het echter van een oude vriend die tankwagenchauffeur is. Het gaat echt om een orde van grootte van enkele liters per tankwagen; je hebt het dan dus over verhoudingen die richting homeopathie gaan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reageer normaal, of reageer niet

[ Voor 149% gewijzigd door PWM op 23-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
Sinds wanneer is dit het grote brandstof topic? O-)

Iemand ervaring met het zelf inbouwen van Parrot in een C30 met High Performance Audio?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief spelen jongens, een discussie is best leuk maar laten we wel beleefd blijven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@germanpivo, heb je geen bluetooth in je c30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
GAIAjohan schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:00:
@germanpivo, heb je geen bluetooth in je c30?
Nope, heb een MY2008 en bluetooth zit er pas in sinds MY2009. Of iets in die richting.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan kom je zelf met een link waarin additieven niet eens genoemd worden? Nee, dat is een goede bron.

Om terug on topic te komen: "speciale" brandstof in je Volvo gooien is complete onzin. Tank gewoon de goedkoopste benzine / diesel die je kan vinden, daar rijdt hij net zo goed op.

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 23-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip]

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik tank de goedkoopste peut, het verschil voor mij in brandstofverbruik en vermogen is niet merkbaar, behalve in de portemonnee. Sowieso rijd je geen Volvo omdat het zulke zuinigheidswonders zijn :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet? Ik vind 1:21 voor een 1390kg wegende station anders best zuinig. De DrivE versie is speciaal daarvoor gemaakt en op afgestemd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

*knip*

Orion84: extragratis ninja-edit voor jou, negeer het of maak een TR aan.

[ Voor 107% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2015 09:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip na modedit]

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

-tom-562 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:13:
Sowieso rijd je geen Volvo omdat het zulke zuinigheidswonders zijn :')
Nou, ik ben anders wel zuinig op lijf en leden >:) Dat 'ie dan iets meer drinkt..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:29:
Quote over tablets aan de hoofdsteun
Goed idee, dat ga ik eens kopieren denk ik. 8)
Zullen de kinderen prettig vinden van de zomer

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GermanPivo schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:57:
Sinds wanneer is dit het grote brandstof topic? O-)

Iemand ervaring met het zelf inbouwen van Parrot in een C30 met High Performance Audio?
Wellicht is dit wat voor je?

http://www.volvotech.eu/h...h=parrot&description=true

Is wel 120 euro, maar dan heb je een perfect passende kabelset zonder gesoldeer of geknip of gepruts in je auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:35:
[...]

Wellicht is dit wat voor je?

http://www.volvotech.eu/h...h=parrot&description=true

Is wel 120 euro, maar dan heb je een perfect passende kabelset zonder gesoldeer of geknip of gepruts in je auto..
120 euro is de prijs voor de goedkoopste handsfree zet die ze hebben. ;) En met een HPA is het geen plug & play omdat de versterker achterin ligt. Nouja, wel plug & play, maar je moet een kabel wegwerken van achter tot voor. Met een Base audio was het inbouwen vrij simpel geweest.
Had al zitten kijken naar een MMMI, maar vind ik met 225 euro + kosten parrot wat te prijzig. Makkelijkere keuze is dan om het door VolvoTech in te laten bouwen voor 95 :P

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 23-04-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen zelf wel dat het plug and play is. Ook voor de HPA. Die is wel 35 euro extra.

Het is wel prijzig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:41:
Ze zeggen zelf wel dat het plug and play is. Ook voor de HPA. Die is wel 35 euro extra.

Het is wel prijzig inderdaad.
Was net niet snel genoeg met m'n aanpassing :P. "Nouja, wel plug & play, maar je moet een kabel wegwerken van achter tot voor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders deze misschien?

http://www.volvotech.eu/aux2bluetooth

Weet niet of dat met een parrot werkt, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Orion84: brandstof discussie is inmiddels afgesplitst.

[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja blablabla leuk hoor al die benzine onzin..

ontopic:

Op de Rai, 850 t-5r:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/n9z7z4oov54u2bv/IMG_20150422_203318.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Aangezien die hele premium brandstof discussie geen fluit met Volvo te maken heeft, stel ik voor dat we er in dit topic nu toch echt mee ophouden. Verdere discussie kan prima in een apart topic.

Edit: @hieronder, in overleg: De zin en onzin van premium brandstoffen

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2015 12:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:30:
[modbreak]Aangezien die hele premium brandstof discussie geen fluit met Volvo te maken heeft, stel ik voor dat we er in dit topic nu toch echt mee ophouden. Verdere discussie kan prima in een apart topic.[/modbreak]
Whoops, sorry, ik had je posting nog niet gezien.

My lips are sealed. Zzzzzzip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:13:
ja blablabla leuk hoor al die benzine onzin..

ontopic:

Op de Rai, 850 t-5r:

[afbeelding]
Ik heb het filter -verbruik -additieven toegepast op Het grote Volvo topic - Deel 7, ondanks dat ik dit zelf genoemd heb :F

Daarvoor ga je naar de auto rai! Wanneer is 'ie verkrijgbaar bij de dealer :+

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-04-2015 12:36 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het Volvo nageven, ze weten an sich spuug- en spuuglelijke kleuren een enorme charme te geven.

Vaalgeel en smurfblauw. Ik vond ze lelijk tot de komst van T-5R en de S60 Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja, dat kunnen ze zeker! Saffron, ook maar een kleur die je mooi moet vinden? Tot R
Misschien nog wel de meest geslaagde kleur voor een R, Laser Blue, die vindt ik het mooist en ingetogen.
Maar die Cream Yellow is natuurlijk het meest opvallend!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:43:
Ja, dat kunnen ze zeker! Saffron, ook maar een kleur die je mooi moet vinden? Tot R
Misschien nog wel de meest geslaagde kleur voor een R, Laser Blue, die vindt ik het mooist en ingetogen.
Maar die Cream Yellow is natuurlijk het meest opvallend!
oh dit lelijke kleurtje :)

Afbeeldingslocatie: http://preview.netcarshow.com/Volvo-V70_R-2003-800-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:05

Aight!

'A toy robot...'

En die Dark Olive Pearl heb je toch ook nog? 850R en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:57:
En die Dark Olive Pearl heb je toch ook nog? 850R en zo?
Zeker, zeer mooi! Maar dat is opzich niet een speciale kleur vergeleken met saffron en cream yellow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Haha, ook wel redelijk mooi. Kijk maar naar S/V 70R laserblå

Ook met bijpassende sleurhut verkrijgbaar! http://www.autoblog.nl/ni...-bijzondere-aanhang-66859

[ Voor 17% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-04-2015 14:15 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:51

Crusader

Arc Nature

Sinds kort heb ik een splinternieuwe V60 PIH met Harman Kardon speakerset. Alleen begint de binnenkant van de deuren al vrij snel mee te resoneren bij een beetje bas. Bij bas op medium en de equalizer op neutraal, gaat de boel irritant trillen bij ca. 50-60% volume. Ben ermee teruggeweest naar de dealer die extra vulling in de deuren heeft geplaatst. Nu gaat de boel trillen bij 75%, maar naar mijn mening hoort het gewoon niet hoorbaar mee te trillen voor de prijs van die Harman Kardon optie.
Weet iemand of ik daar ergens iets aan kan laten doen of moet ik de dealer maar blijven stalken?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dit topic doorlezen. Is al een hele discussie over geweest. 75% is teringhard. De set is spotgoedkoop voor wat je er voor krijgt, ga je iets dergelijks aftermarket laten monteren, ben je een veelvoud van het bedrag kwijt.

Vind je het nog storend zoals het nu is, is de oplossing die in dit topic aangedragen werd, om de speakers in de deuren te filteren (laag erbij weg te halen) en een aparte subwoofer te plaatsen.

Die gele 850-r lijkt leuk, tot je na 1 maand die kleur geel zat bent en het ding er 2e hands uitziet alsof ie versleten is door die vaalgele kleur, en niets meer opbrengt. Beetje vergelijkbaar met de Opel Tigra, die werd ook veel in zo'n vaalgeel kleurtje geleverd, en juist die modellen raak je aan de straatstenen niet kwijt nu.

Die blauwgroene daarentegen.. erg mooi.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die vanille vla 850-R's juist 'de' kleur voor deze wagen. En een Tigra vergelijken met een 850-R? :N

Maar verder, ik vraag me idd ook af wat de meesten hier verwachten van een fabrieksaf audioset in een auto. Als ik het volume in mijn S80 op half zet, dan heb ik oordoppen nodig, anders loop ik gehoorbeschadiging op. Voor een beetje compo set, sub, versterkers en HU ben je een hoop geld kwijt.
Het is natuurlijk ook een marketing dingetje. Een Harman Kardon of Bose stickertje verkoopt natuurlijk beter als gewoon een merkloos iets.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mijn vorige had ook zo'n wazig groen/blauwe kleur :P

Afbeeldingslocatie: http://paulkamminga.nl/misc/V70/1.jpg

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:56:
Even dit topic doorlezen. Is al een hele discussie over geweest. 75% is teringhard.
Ik ervaar het niet als teringhard, maar wel als irritant snelle resonantie bij een relatief laag volumeniveau. Ik weet niet of je die Harman Kardon sets wel eens gehoord hebt in de V60, maar ik zou dat zeker niet als B-spul willen classificeren. Ik ervaar in elk geval een flink detail en flink dynamisch bereik. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:08:
Die vanille vla 850-R's juist 'de' kleur voor deze wagen. En een Tigra vergelijken met een 850-R? :N
Hahaha, ik geloofde ook niet wat ik las. 8)7
Trouwens, een tigra krijg je sowieso aan de straatstenen niet kwijt, ongeacht de kleur.
Crusader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:16:
[...]

Ik ervaar het niet als teringhard, maar wel als irritant snelle resonantie bij een relatief laag volumeniveau. Ik weet niet of je die Harman Kardon sets wel eens gehoord hebt in de V60, maar ik zou dat zeker niet als B-spul willen classificeren. Ik ervaar in elk geval een flink detail en flink dynamisch bereik. Maar dat terzijde.
zitten er geen schroeven die je kunt aandraaien? plastic wat je kunt aanduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:17:
[...]

zitten er geen schroeven die je kunt aandraaien? plastic wat je kunt aanduwen?
Als ik zelf tegen rooster aanduw, stopt de resonantie. Schroeven niet gecheckt maar lijkt mij dat de dealer dat voor mij ook al gecheckt heeft na opvullen van de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:17:
[...]

Hahaha, ik geloofde ook niet wat ik las. 8)7
idd... waar is de knop om iemand met pek en veren het topic uit te jagen!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Maar verder, ik vraag me idd ook af wat de meesten hier verwachten van een fabrieksaf audioset in een auto. Als ik het volume in mijn S80 op half zet, dan heb ik oordoppen nodig, anders loop ik gehoorbeschadiging op. Voor een beetje compo set, sub, versterkers en HU ben je een hoop geld kwijt.
Het is natuurlijk ook een marketing dingetje. Een Harman Kardon of Bose stickertje verkoopt natuurlijk beter als gewoon een merkloos iets.
Die mooie Cream Yellow staat hier in de vitrinekast (AUTOart)!
Totdat Geely de boel overnam was premium audio de laatste jaren van Dynaudio, die kon je toch wel goed opendraaien hoor, mits bron goed.. Want wat er rot in gaat, komt er ook rot uit!

Ik denk dat ik wel begin te begrijpen wat er met de premium audio is.. Chinees, kopieergedrag.. Het is helemaal geen Harman Kardon. Het is Harman Carbon :)

Los van hoe ver je het wilt opendraaien, ik hou er persoonlijk wel van,
Hopen dat Volvo de klachten serieus gaat nemen en dat er een behoorlijke terugroep actie komt om eens wat speakers uit en weer verbeterde in te gaan bouwen! Of de demping verbeteren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:39:
[...]

Die mooie Cream Yellow staat hier in de vitrinekast (AUTOart)!
Totdat Geely de boel overnam was premium audio de laatste jaren van Dynaudio, die kon je toch wel goed opendraaien hoor, mits bron goed.. Want wat er rot in gaat, komt er ook rot uit!

Ik denk dat ik wel begin te begrijpen wat er met de premium audio is.. Chinees, kopieergedrag.. Het is helemaal geen Harman Kardon. Het is Harman Carbon :)

Los van hoe ver je het wilt opendraaien, ik hou er persoonlijk wel van,
Hopen dat Volvo de klachten serieus gaat nemen en dat er een behoorlijke terugroep actie komt om eens wat speakers uit en weer verbeterde in te gaan bouwen! Of de demping verbeteren.
idd, 2004 v70 audio (geen idee, wel premium iets) is zeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is idd Dynaudio. Ik heb een S80 uit 2004 met High Performance audio, en dat klinkt echt al behoorlijk goed (lees: de enige auto die fabrieksaf betere audio had waarin ik ooit in mee heb gereden, was de LS400 van een maat van me, met Mark Levinson installatie)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]

3M vinyl mastiek tape doet wonderen! Opsporen welke ruimte(s) gelegenheid geven voor de resonanties, en waar ruimte zit, daar past automatisch mastiek tape!

Edit: nadenkend zou ik deze tip nooit geven voor nieuwe auto's en fabrieks audio. Maar als de dealers al op een soortgelijke manier gaan 'verbloemen'!..

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-04-2015 18:04 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

-tom-562 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:58:
Dat is idd Dynaudio. Ik heb een S80 uit 2004 met High Performance audio, en dat klinkt echt al behoorlijk goed (lees: de enige auto die fabrieksaf betere audio had waarin ik ooit in mee heb gereden, was de LS400 van een maat van me, met Mark Levinson installatie)
Ja, daar noem je wat! Past dat in Volvo.. Mogelijk is bij een aantal huidige modellen onvoldoende naar de akoustiek en demping gekeken, zonde! Beleid Geely, kan haast niet want Volvo mag gelukkig nog grotendeels zelf bepalen.

Ik rij nu privé een V40 met High Performance (als dat zo heet in de V40 Phase II?) met de standaard sub en 6 speakers, aangedreven door een Pioneer DEH X6500. Geluid is subliem. Eigen 'DSP schone' FLAC muziek die ik met foobar omzet naar MP3, en zo min mogelijk loudness war verprutste muziek! Equalizer altijd op natural staan bass op 0. Dit is rustig 2/3 open te draaien, en dat klapt voldoende. (ook hier mastiek tape achter de kenteken plaat ;))

Zet ik mijn per toeval budget geknutselde setup uit mijn onderschrift met soortgelijke instellingen half open dan gaat de buurt wel klagen hoor!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gehoord in een V40, V60 en V70, bij de dealer, en het geluid is best goed, al is mijn gehoor de laatste 10 jaar minder geworden.

Ik zie het ook zeker niet als B-spul. Waar het mij om gaat; in totaal zul je iets van 1500 euro betalen voor die set. En daarvoor krijg je, wat, 10 speakers, 5 versterkers, een headunit, een cd-speler, ingebouwd, netjes weggewerkt, bekabeling etc.. en ook nog goed geluid.

Dan moet het uit de lengte of de breedte komen, voor dat geld kun je dowmweg niet een installatie verwachten die alles goed doet. Ga maar eens kijken in een autohifi zaak wat dat spul kost. De sub die iemand hier geplaatst had alleen al, koste 650 euro (en dat is voor 1 sub).
Het ging om het effect van de kleur op de auto en inruilwaarde.. en dat geel is nieuw leuk, maar na een week ben je het zat, en inruil krijg je er niets voor. Geef zelf toe; als je zo'n auto 2e hands ging kopen, en je kon kiezen tussen zo'n vergeelde (;)) of bv. ferrari-rood, zilvergrijs of antraciet, welke zou je dan kopen? Precies ;)
Dat is het ook precies. Het zijn marketingovereenkomsten. Nu kan het best zijn dat Harman Kardon daadwerkelijk de speakers in deze auto geleverd heeft, maar dan is het wel hun budgetlijn. Ik heb bv. een Dell Laptop waar 'JBL' opstaat, nu is dat op zichzelf al helemaal geen aanprijzing, maar dat terzijde, JBL heeft die laptop nooit gezien en ook de speakers niet geleverd. Dat is zuiver marketing, Dell betaald JBL royalties en in naam daarvoor mogen ze hun naam op het product zetten.

En voor een af-fabriek set, zijn alle Volvo sets doorgaans al erg goed te noemen.

Ik denk dat Volvo in die specifieke auto, gewoon de volumeschaal op de display had moeten aanpassen. Ze hebben nu zeg maar een kilometerteller in een auto gezet die tot 280km/h gaat, terwijl de auto een top van 180km/h heeft, en dan zijn klanten teleurgesteld.

Een echte audiofiel zal denk ik het af-fabriek spul vrij snel kraken. Veel te veel ongecontroleerde en ongedefinieerde bas, relatief weinig hoog en daarmee vrij schel.

Wat ik mij afvraag, wat is eigenlijk het type van de Volvo High Performance Audio in een S40/V50? Ik kan nergens een lijst vinden met die HU (head unit) nummers, kan wel losse nummers vinden als HU-803, HU-850, etc, maar niet wat er dan in een S40/V50 zit. En wat dat dan precies is, ik heb de auto 2e hands gekocht, een beschrijving van wat het systeem precies omvat heb ik dus ook niet.. er zit toch geen sub in een V50 met HPA? Wat ik heb is de High Performance audio inc USB, AUX en bluetooth, ook zo'n 'phone' knop. En bediening op het stuur. Als iemand weten welke componenten in die setup zitten, en waar ze in de auto te vinden zijn, zou ik erkentelijk zijn.

Ik denk overigens wel dat de klagers wat dat betreft gelijk hebben, een sub is waarschijnlijk de enige echte goede oplossing. Voor Bass heb je een stabiel platform nodig wat trillingen kan verwerken, en volume. Beiden vind je niet in een autodeur.

Zelfs al zou de deur zelf al niet kraken, leg 1 plastic dingetje in de opbergvakken in de deuren en het geratel gaat je hele auto door.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sub is altijd een optie geweest die pas beschikbaar werd vanaf HP-audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb ik dan zoveel geluk met een C30 bouwjaar 2008 met bluetooth?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jtMtyGCl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3r9YaaTl.jpg
Vind het geluid eruit echt prima

Verder, mijn Lenovo laptop heeft wel degelijk jbl speakertjes en het geluid is ook beter dan van een reguliere. Tevens, als er speakers van Supertech in zouden zitten zou het misleiding zijn, wat niet mag van de wet.

[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 23-04-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:23:
Het ging om het effect van de kleur op de auto en inruilwaarde.. en dat geel is nieuw leuk, maar na een week ben je het zat, en inruil krijg je er niets voor. Geef zelf toe; als je zo'n auto 2e hands ging kopen, en je kon kiezen tussen zo'n vergeelde (;)) of bv. ferrari-rood, zilvergrijs of antraciet, welke zou je dan kopen? Precies ;)
Even heel eerlijk: ik zou de vaalgele T-5R nemen. No-brainer.

Een T-5R is een liefhebbersauto voor de kenners, en kenners weten die kleur gewoon te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Exactly. Sterker nog: toen ik een T-5R ging kopen was het prijsverschil tussen een gele of gewoon een zwarte of groene behoorlijk groot: de gele was duurder want gewilder (geldt nu nog steeds).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

En terecht ook!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk haast wel dat het meerendeel van de Volvofielen voor een vanille gele 850R zouden gaan... (en daar gaat het om, niet om een Opel Tigra of een VW Golf, het gaat om een 850R). Dat is gewoon een no-brainer. Again, jou mening is niet de waarheid Hezik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 23-04-2015 18:36 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

1 Cream Yellow, banana
2 Laser Blue (ok S/V 70 R)
3 Een mix van alle kleuren vanaf 1927 in de blender en op een nieuwe XC 90.. :)

(zoekt sponsors voor de maandelijkse lasten voor deze XC 90) ik zal eens aan een tweakblog denken ;)

NRG

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.